Hlavní stránka Hardware Grafické karty nVidia GeForce GTX 680 – Kepler přichází vládnout
nVidia GeForce GTX 680 – Kepler přichází vládnout
autor: Z. Obermaier , publikováno 22.3.2012
nVidia GeForce GTX 680 – Kepler přichází vládnout

Tři měsíce kraloval trhu grafických karet Radeon HD 7970, jeho vláda nad kartami s jedním GPU dnes ale končí. Nová GeForce GTX 680 jej ve všech směrech překonává – má vyšší výkon, nižší spotřebu, jde také skvěle přetaktovat a ještě je levnější. nVidia vyrobila nejúspornější a nejvýkonnější herní GPU ve své historii.


nVidia GeForce GTX 680 – Kepler přichází vládnout

Výkon

Na GeForce GTX 680 se musíme dívat ze dvou rovin. Ta první, pragmatická říká, že výkonem nijak zásadní díru do světa karta neudělala, nabízí výkon pár procent nad Radeon HD 7970 a zhruba o čtvrtinu vyšší výkon než GeForce GTX 580. Jde zkrátka o výkonnou, ale také drahou kartu, jak se na high-end sluší. Když ale víme, že se původně měla jmenovat GeForce GTX 660/670, tak už získává pohled na ni krapet jiné obrysy. GeForce GTX 680 je totiž pro nVidii téměř jako zjevení, po letech energeticky náročných GPU s gigantickou plochou čipu, totiž přichází jádro v "AMD stylu". Malé, úsporné, výkonné a efektivní GPU. Tenhle krok by od nVidie zkrátka nikdo nečekal, ale je to tak.

Pokud by výrobce nechal kartě původně zamýšlený název (a cenu), bylo by dnes uděleno nejvíc ocenění v historii IT novinařiny po celém světě. Titulky by hlásaly: Nástupce GeForce GTX 560Ti poráží vlajkovou loď AMD a za 299 USD. Na karty by se stály fronty jako za Husáka na banány. Krize je krize a byznys je byznys, nVidia vyrobila levnou kartu s výkonem High-endu a nenechá si ujít šanci na ni dobře vydělat. Zazlívat jim to nemůžeme, tohle je zákon trhu. Co ohledně výkonu říci? - První úkol byl splněn a Radeon HD 7970 ve všech směrech poražen.

Užší paměťová sběrnice a menší kapacita paměti se ukázaly jako plně dostačující na soupeření s čipem Tahiti XT v Radeonu HD 7970. Kartě nedochází dech ani při nejvyšších rozlišeních s vyhlazováním, i tam stále na Radeon stačí. Myslím si, že kartě dojde dech až při rozlišeních tří monitorů kde se 2GB paměti mohou už projevit negativně. Na smysluplné hraní na třech monitorech ale nestačí ani jedna z karet, i dvě jsou pro mnohé hry málo. Verdikt výkonu je jasný, v průměru poráží GeForce GTX 680 Radeon HD 7970 o 10 procent. Někde je to méně, někde více. Procento sem, procento tam, výkon je zkrátka +/- vyrovnaný.

Provozní vlastnosti

Také druhý úkol novinka splnila na jedničku. Spotřeba v klidu i zátěži se plně vyrovná Radeonům HD 7900. V zátěži se spotřeba pohybuje mezi Radeonem HD 7950 a HD 7970, někde na úrovni GeForce GTX 560 Ti! Což je naprosto neuvěřitelný výsledek. Díky malé spotřebě je karta vybavena levným chladičem a i ten je v zátěži tišší než referenční model Radeonu HD 7970 vybaveny vapor-chamber chladičem. Teploty jsou i v zátěži solidní, maximálně kolem 75 °C, stejně jako dosahují Radeony HD 7970. Škoda jen, že se GeForce neumí vypínat do ultra nízké spotřeby při nečinnosti jako to umí Radeony HD 7000.

Přetaktování

I když jsou základní frekvence vysoké, stále je zde dobrá rezerva pro taktování a další navýšení výkonu. Já jsem jen s malým zvýšením napětí přetaktoval kartu o 20 procent. To už se bavíme o výkonu na úrovni duálních Radeonů HD 6990 a GeForce GTX 590. Dosáhnout takového výkonu s jádrem menším než 300mm čtverečních, dvěma 6-pin napájecími konektory a čtyřmi napájecími fázemi je doslova "maso". A co je nejlepší, při o 150 až 200 wattů nižší spotřebě!

Až budou k dispozici nástroje pro lepší zvyšování napětí, bude jistě možné přetaktovat kartu ještě dále. GeForce GTX 680 totiž plní svůj třetí úkol s úspěchem, jde taktovat výše než Radeon HD 7970. Nikoliv procentuálně ale v reálných číslech. Většina Radeonů HD 7970 končí s vyšším napětím než 1,25V na stabilní frekvenci někde kolem 1,2 GHz a ty nejlepší se mohou pochlubit 1,25 GHz. GeForce GTX 680 zvládla 1,25 GHz bez zvýšení napětí. S napětím kolem 1,25V by se mohla dostat významně nad 1,3 GHz. Když se podíváme na výkon po přetaktování, tak GeForce na 1,25 GHz překonává výkonem Radeon přetaktovaný na 1,3 GHz a více není nutné ani říkat...

Osobní názor

I přes veškeré pozitivní dojmy z výkonu, provozních vlastností a taktování, mne jedna věc trápí a musím zde Nvidii vyčinit. Bez okolků říkám, že nás výrobce krapet "tahá za nohu". Ukázal jsem vám spoustu důkazů o tom, že tahle karta není zpracováním a vším tradiční High-end ale jasný "vyšší mainstream". Nvidii se podařil husarský kousek, jejich mainstream čip má vyšší výkon než High-end konkurence. V tom někdo zkrátka ucítil příležitost vydělat "balík". Dle mého soudu je cena prostě neúměrně vysoká (vzhledem k jasným nákladům na výrobu karty), kdyby stála karta pod deset tisíc neřeknu nic a pokývnu hlavou, i tak by výrobce sakramentsky vydělal. Bohužel doba je taková a i za slabší karty (Radeon HD 7950) se dnes platí deset tisíc.

Pokud se oprostíme od ceny, tak je jasné, že se GeForce GTX 680 povedla. Osekáním téměř všech GPGPU a výpočetních funkcí se podařilo vyrobit vskutku efektivní herní GPU. Má menší plochu čipu než Radeon HD 7970, má také nižší spotřebu, tišší chladič, pouze dva 6-pin konektory a tím pádem menší nároky na zdroj, spoustu vychytávek pro hráče (GPU Boost, adaptivní Vsync, FXAA). Umožňuje připojení až čtyř monitorů, má solidní rezervu pro přetaktování a hlavně vyšší výkon než zmíněný Radeon. Zkrátka a dobře, Radeon HD 7970 byl poražen naprosto ve všech směrech, přivítejme Kepler (ne jen GK104), jenž přichází vládnout.

Jak odpoví AMD?

Pravděpodobně nijak, pokud si myslíte, že prostě jen přetaktují Radeon HD 7970 třeba na 1200 MHz pro jádro, tak se pletete – to není tak jednoduché. Architektura GCN je totiž životně závislá na propustnosti pamětí, frekvence 925 MHz pro jádro totiž přesně odpovídá frekvenci pamětí 5,5 GHz. Výše taktované jádro bude paměťmi na tomto taktu vždy brzděno. Už jsme to dokázali zde. Aby mohli AMD přetaktovat jádro na 1200 MHz a výkon adekvátně navýšit, bylo by potřeba pamětí na vyšším taktu než 8 GHz a takové žádné nejsou. Ano, po přetaktování jsou toho moduly schopné, nikdo ale tento takt nemůže zaručit u milionu čipů různých sérií. Oficiální model s vyššími takty zkrátka na trh nepřijde. Vyšší výkon nabídne až duální karta.

Čeká vás také SLI test

Odkazy na velké eshopy 

Karty jsou alespoň v době publikace recenze skladem a dostupné od více výrobců
Alfa.czhttp://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514007K0BX99O1KJL
TSBohemia.cz - http://interlink.tsbohemia.cz/gigabyte-nvidia-geforce-gtx680_d142760.html
CZC.czhttp://www.czc.cz/nvidia-gtx-680/skupina
Alza.czhttp://www.alza.cz/graficke-karty-s-cipem-nvidia-geforce-gtx680/18853674.htm

Výhody a nevýhody

nVidia GeForce GTX 680 – Kepler přichází vládnout

nVidia GeForce GTX 680 – Kepler přichází vládnout

Redakce uděluje nejvyšší ocenění Zlatá hvězda PCtuningu za skvěle vybavenou herní grafiku. Nabízí vyšší výkon než Radeon HD 7970, nižší spotřebu za nižší cenu!

nVidia GeForce GTX 680 – Kepler přichází vládnout

Grafické karty testu zapůjčil Asus Czech republic

nVidia GeForce GTX 680 – Kepler přichází vládnout

Monitory pro testování grafik poskytlo HP Czech republic



Tagy: nvidia  kepler  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.3.2012 13:00:04   89.102.172.xxx 2840
22.3.2012 13:09:29   195.113.106.xxx 482
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051450060000001KJL&Search=NVIDIA%20GTX680&SearchType=1

Ale je zajímavé, že ten Gigabyte je na všech shopech o 1000 a více levnější než ostatní značky.
22.3.2012 13:10:19   89.102.172.xxx 911
http://www.alza.cz/gigabyte-n680d5-2gd-b-d310516.htm
22.3.2012 13:02:34   213.151.246.xxx 4918
Toto je OBRovský den Celkom ma to cele prekvapilo, ze sa nVidia krasne polepsila a nedala tam to co nebolo treba, tie vypocetne ho*na som aj tak nikdy nevyuzil, kto chce pocitat nech si kupi na to kartu Som zvedavý na dalsie karty, ako sa vydaria a co bude s cenou...
22.3.2012 13:05:23   78.128.128.xxx 785
Moc pěkná karta, k dokonalosti chybí už jen adekvátní cena
22.3.2012 13:48:50   93.91.240.xxx 51
tady maj skladem dražšího asuse:
http://eshop.pc-rescue.c z/graficka-karta-asus-nvidia-gtx680-2gd5-2gb-gddr5-2x-dvi-1x-hdmi-pci-express-3-0_d142770.aspx
22.3.2012 13:03:56   188.246.111.xxx 5631
SUPER - jedním slovem vystihuje dech beroucí high-endová grafická karta, která si po zásluze odnáší zlatou hvězdu. V nVidii můžou být právem hrdi na tento skvost. Těším se i na slabší verze 28nm GPU.
22.3.2012 13:05:45   193.165.251.xxx 64107
Poráží Radeon na všech frontách - já zde vidím jen hry - jak si nová geforce vede ve výpočtech a neherním využití? (byť primárně je na hry samozřejmě a tam dle výsledků lepší je)
22.3.2012 15:28:53   62.168.56.xxx 320
Mizerně...
Ale na OpenCL ji Nvidia ani neprezentuje. Právě díky absenci GPGPU double precision výpočetní části je takto efektivní.
23.3.2012 06:29:38   193.165.251.xxx 201
Přesně tak - na fóru a jiných webech to bylo aspoň zmíněno - pro mě je to nástupce 560Ti s brutálním nárustem výkonu a dvojnásobnou cenou
22.3.2012 13:28:20   90.183.55.xxx 10224
NěkDDo se tady svinsky "spletl"
22.3.2012 13:42:31   178.143.177.xxx 2038
co sa tyka vypoctov je zevraj geforce oproti radeonom slabota. ale nebolo to tu testovane..
23.3.2012 13:36:05   178.143.177.xxx 1016
podzravujem chudakov co mi dali minus a nic nenapisali..ziadny argument.. som len podotkol ze CELKOVY VYPOCETNY vykon je niekde inde ako nove nvidie (uz som si pozrel ine weby)

nehra kazdy len hry ;)
23.3.2012 16:46:36   217.66.166.xxx 60
viperman napsal:
co sa tyka vypoctov je zevraj geforce oproti radeonom slabota. ale nebolo to tu testovane..


Ja som tiež za testy v GPGPU. Ale nerobil by som v tomto smere tragédiu z GTX680. Ide o nástupcu GTX 560 TI. GK100 ala nsátuúca GF110 by mal byť v tomto smere iná káva. NVIDIA iste vie čo robí. V profesionálnom segmente majú dostatočné zázemie a toto si určite nepodkopú.
22.3.2012 14:03:35   178.17.1.xxx 3531
Opravdu? Defakto celý úvod od Obra potvrzuje DDho slova ..
22.3.2012 13:29:02   82.145.216.xxx 8650
Úžasná karta, která ukázala konkurenci záda a Stachujovi zbyly jen oči pro pláč.
22.3.2012 15:03:16   82.145.217.xxx 1812
Velký den, až jsem se šel opít, proto budu na oddborníkovi až večer. svartenatt
22.3.2012 13:30:49   83.208.93.xxx 7312
No musím OBRovi pogratulovat, recenze je vážně pěkná a karta se nVidii opravdu povedla! A to jsem velkej fanda červeného týmuPokud Radeon nezlevní a nebude alespo%n o 500 - 1000 levnější jak GF 680, tak si ho myslím nikdo nekoupí...
22.3.2012 13:49:18   80.251.245.xxx 286
Mno pokud by si AMD chtělo uchovat onen status lepšího poměru cena/výkon na který se dříve AMD hodně zaměřovali, tak by měla HD7970 slevnil tak o 100dolarů, tedy alespoň 2 tisíce KČ.
22.3.2012 14:05:21   83.208.93.xxx 91
Čtěte pořádně, levněšjší jak GeForce, tzn Radeon by musel stát cca 9800 - 10300
22.3.2012 14:29:05   80.251.245.xxx 81
soráč . Takže jsme to mysleli oba dva stejně. HD7970 aby nabídla lepší poměr cena výkon měla by jít s cenou kolem/pod 10tisíc.
22.3.2012 13:34:36   109.69.210.xxx 169
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_680/27.html tady to už není skvěle jak u tebe! čím pak to asi bude? Jinak velice velice dobrá karta.kloubouk dolů před nVidii.
22.3.2012 13:37:17   89.102.172.xxx 610
+ 6 %
22.3.2012 13:55:59   192.54.47.xxx 211
Je to +- 6%, celkově záleží na hrách.
Pro mě je důležité že na základních taktech jsou skoro na stejno, ale 7970 je o 1000 dražší.
22.3.2012 13:36:11   90.181.161.xxx 265
Omlouváme se za pád serveru - neustál prvotní nápor zájmu. Teď už to snad bude lepší, hlídají nám to aktivně na hostingu...
22.3.2012 13:37:30   94.172.160.xxx 4510
morke napsal:
Úžasná karta, která ukázala konkurenci záda a Stachujovi zbyly jen oči pro pláč.


Ja vas milujem chlapi
22.3.2012 13:40:04   194.197.79.xxx 518
Tak jsem se zrovna vratil z Alfy a krabicka us se na me smeje na stole . Tet us jen vypadnout z prace
22.3.2012 14:09:02   82.145.216.xxx 334
Jsi šťastný člověk .
22.3.2012 14:49:07   82.145.209.xxx 1418
Já přesto čekám na toho nejlepšího Keplera, tam už nebude mít AMD žádnou konkurenční grafiku .
22.3.2012 15:04:24   194.197.79.xxx 225
Puvodne jsem chtel taky cekat ale po tom co jsem se dozvedel (o jejim spise GPGPU zamereni a neurcitem datu vydani) si myslim ze to nebude potreba, i tak je vykon dost vysoko prakticky na vse. Hold moje stara dobra GTX 280 muze konecne do duchodu
24.3.2012 08:03:18   93.91.243.xxx 00
Nemyslel jsem tím, že bych nebyl s GTX 680 spokojen , ale pokud je jisté, že vyjde ještě výkonnější grafika, tak jsem na ni zvědavý. Mám teprve rok GTX 580, takže není kam spěchat .
22.3.2012 13:46:51   93.91.240.xxx 6133
nechci vyvolávat flame, ale zajímá mě, jak toto "stachuj" obhájí??? karta je po všech stránkách lepší a mě už nebaví číst na DDvýmyslu ty jeho výmysli a lži ;)
22.3.2012 14:05:25   80.251.245.xxx 503
tak je nečti
22.3.2012 14:11:51   178.17.1.xxx 2226
Co by měl obhajovat? Celý úvod od Obra o historii 680 potvrzuje to, co DD říkal... 6e to není přímý nástupce 580, že vyjde až začátkem 2Q, a že v lednu neměla výkonem na AMD, protože měla jet na mnohem nižších frekvencích.
ALe já jsem za to rád, jelikož teď bude muset AMD zlvnit a koupím si 7800 řadu :-)
22.3.2012 14:54:10   194.228.220.xxx 399
Stach a Stejskal to uhrajou tak, ze 680 je horsi kvuli jakejmsi generalne purposovejm vypoctum, ktery oba dva u hernich grafik zdatne denodenne vyuzivaj
27.3.2012 08:03:25   85.248.149.xxx 12
sak na vypocty je slaba. radeon je univerzalnejsi
22.3.2012 13:56:43   212.5.195.xxx 2326
zase len same hry a nikde ziadny test CUDA GPGPU performance a porovnanie s predoslou generaciou? Chce to test v nejakom Arione, Octane, iRayi, pripadne aspon Nvidia Garage... oddrbat to vetou, ze cip je o vypocetne veci osekany a nato bude velky Kepler (kedy, kde, aj v dvojcipovej verzii?) nestaci. Diky za pochopenie.
22.3.2012 14:07:54   80.251.245.xxx 206
Primárně jde o herní kartu a je tedy testována jako herní. Výkon v GPU výpočtech by byl spíše na celý samostatný článek
22.3.2012 14:19:55   212.5.195.xxx 2013
siddhi napsal:
Primárně jde o herní kartu a je tedy testována jako herní. Výkon v GPU výpočtech by byl spíše na celý samostatný článek


Mne je forma ukradnuta, ci to bude jeden/par testov navyse popri hrach v tomto clanku alebo clanku samostatnom. Bez ohladu nato, ze ide primarne o hernu grafiku, karta GPGPU podporuje, v pripade Nvidie sa tak deje uz od dob gtx9800, co je niekolko rokov, ale recenzenti stale nie a nie tuto skutocnost nejako vziat do uvahy, co je podla mna problem, pretoze ja by som napriklad o kartu aj mal zaujem, ale vypovedna hodnota tejto recenzie pre mna je mala, lebo na jej zaklade absolutne neviem posudit vykonovy narast oproti predoslej generacii.
22.3.2012 14:04:56   188.175.6.xxx 1444
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.3.2012 14:17:37   85.160.156.xxx 207
Honzo, nech toho
22.3.2012 14:07:01   188.175.6.xxx 944
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.3.2012 14:12:53   178.40.249.xxx 317
Na takové debiliny ti odpovídat nikdo nebude. Obe karty se daji s OC zvednout priblizne o 20 Procent.
22.3.2012 14:18:04   82.145.216.xxx 87
Dostaneš další mínusy .
22.3.2012 14:22:53   80.251.245.xxx 164
Asi sis nepřečetl část testu "Přetaktování"
GTX680 na maximu 1250/7000MHz dosáhne v 3DMarku 3591bodů. Z dřívějšího článku o HD7970 se dozvíš, že HD7970 na max. taktech 1225/7400MHz dosáhne 3416bodů.
22.3.2012 14:10:28   84.242.66.xxx 43
7970 už jsem si proklepl a těsím se až proklepnu tuhle.
24.3.2012 12:14:53   84.242.66.xxx 20
Jé já blb zapoměl jsem link na 3Dmark Vantage
http://3dmark.com/3dmv/3979070

Zadnej hardcore.
22.3.2012 14:13:14   95.102.203.xxx 98
Myslím ze by mali mat radosť oba tábory AMD bude musieť zapracovať na novej rev a môžu za kľudne dostať na 1400 majú 3 mesačný náskok . a hlavne konkurencia zlepši cenu aj keď je jasne pokles možno čakať až ak by sa podarila 28nm u GF Tým by sa zvýšila kapacita výroby tým aj dostatok chipov pre všetkých výrobcov a aj vzťažnosť
22.3.2012 14:14:38   83.240.6.xxx 1719
Citace:
Radeon HD 7970 i GeForce GTX 680 jsou velmi výkonné karty s hodně vyrovnanými výsledky.
Tak pri tehle vete musely Z.O. horet klavesy na klavesnici pod prsty ...
22.3.2012 14:15:49   188.175.6.xxx 833
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.3.2012 14:18:54   178.40.249.xxx 162
Slo o Vykon/Watt, Maximalni vykon, Vykon vzhledem na velikost jadra, Teploty atď.
Tohle je herní GK ...
22.3.2012 14:22:04   82.145.216.xxx 2017
To není ještě onen nVidia highend, tam to bude. Toto je jen herní grafika porážející vypocené maximum AMD.
22.3.2012 14:17:39   109.69.210.xxx 614
Bohumil Stejskal napsal:
+ 6 %
No,ale tady je to skoro 20%
22.3.2012 14:20:31   178.40.249.xxx 134
Kazdy Web ma jinou sestavu a mirne jinou metodiku testovani. Je normalni ze se vysledku pohybuji v odchylkach.
22.3.2012 14:26:30   80.251.245.xxx 181
Asi neumíš číst.

"Proti Radeonu HD 7970 už ale výkonový náskok tak velký není. Proti němu je GeForce GTX 680 rychlejší v našich hrách jen o necelých 11 procent v průměru"
22.3.2012 14:19:45   217.66.166.xxx 111
viperman napsal:
co sa tyka vypoctov je zevraj geforce oproti radeonom slabota. ale nebolo to tu testovane..


Máš to ale spomenuté v mínusoch. Niekde bude určite aj test GPGPU. Minimálne na včera uniknutom teste bol.
22.3.2012 14:24:54   178.40.249.xxx 267
Nehledejte za kazdou cenu spatnou stranku Hardwaru. Tohle ani nemel byt souper pro HD7970, mela to byt GTX560Ti a kdyz to vemete z tohohle uhlu AMD ma co dohanet ;)
Po dlouhe dobe nVidie jenom nekecala a to ze podava spatne vysledky ve vypoctech ... Reknete mi kto by si kopil tuhle GK na neco jine krome her ? Jen tak dale a bacha at si nespalite klavesi
22.3.2012 14:33:09   85.216.143.xxx 115
LOL

,,4 procent všech uživatelů používá nižší nebo stejné rozlišení jako 1920 × 1080, vyšší rozlišení jako 2560 × 1600 a podobně tvoří jen nepatrný zlomek používaných rozlišení.,,

GTX 680 bude mat podla teba ake percentualne zastupenie? prave pre tych par % je takato karta cize ano maju sa robit testy aj an takyhc rozslieniach ake maju 3 monitory.

http://www.hardwareheaven.c om/reviews/1452/pg1/nvidia-geforce-gtx-680-kepler-graphics-card-review-introduction.html
22.3.2012 15:15:48   85.216.143.xxx 30
94%
22.3.2012 14:33:29   217.12.48.xxx 73
Len tak som preletel recenziu a uz som nasiel 2 chyby:

Metro 2033: V "Grafe priebehov fps" (tam, kde su len 4 karty) nesuhlasia hodnoty s "Grafom priemernych fps" v 2560x1600:

1. gf 680 nedosahuje v "grafe priebehov fps" ani 40 fps, kym v "grafe priemenych fps" ma prave 40 fps.

2. Podla "Grafu priebehu fps" je radeon 7970 opticky vykonnejsi ako gf 680.

Opravte si to
22.3.2012 14:35:30   46.149.115.xxx 2016
Další evoluce v mezích možností a většina místních puberťáků v čele s jejich modlou si z toho ustřikuje...

Nová generace, odpovídající nárůst výkonu vzhledem k ceně - tedy logicky žádná super cena ani super výkon - nárůst dle klasikých rozdílů jako vždy
22.3.2012 14:38:44   178.40.249.xxx 167
Mas pravdu jenom z casti. nVidie asi poprve v historii ukazala krome monstrozniho vykonu i prekrasny pomer Vykon/Watt a teploty .) Krom toho je tu vice zmen Hardwarovych i Softwarovych
A to nevime co nam ukaze skutecny nastupce GTX580 se vsemi techlogiemi a Vykonem pro vypocti. Takze bych Tvuj prispevek bral hodne s rezervou
22.3.2012 14:47:55   80.251.245.xxx 96
s tím "poprvé v historii" jsi teda trochu přestřelil. AMD z poměru Výkon/Wat má navrh prakticky až po příchodu řady HD5xxx. Řada HD3xxx/4xxx byla po stránce spotřeby dosti vyrovnaná s Nvidii, mno a před tím měla ATI/AMD monstroózní výhřevná tělesa HD2900XT.
22.3.2012 14:39:52   178.17.1.xxx 95
To si nemyslím, nVidia udělala dost velký skok... z GTX 560TI, čehož je tento čip defakto pokračovatelem.
22.3.2012 14:42:26   80.251.245.xxx 1612
Jinak na některých webech se rovnou věnovali i výkonu na třech monitorech (5760*1080). A evidentně ony zvěsti jistého "DD"blba že GTX680 bude brzdit "jen" 2GB a 256bit paměťová sběrnice se ukázali dosti nepravdivé.
http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_gtx680/12.htm
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/NVIDIA-GeForce-GTX-680-2GB-Graphics-Card-Review-Kepler-Motion/NVIDIA-Surround
22.3.2012 14:42:38   62.197.226.xxx 815
vyssi vykon ako u 7970 vo vsech test. rozliseniach len som si pozrel co je u mna smerodajne Metro 2033 skoda ze nieje 1080 ale 1200 ale aj tak amd 54 a nvidia 49 FPS tak neviem keby som asi precital recenziu tak by som to nerozchodil ja som len rad ze konecne nvidii doslo aby zacali robit karty pre nas z dobrou spotrebou tkz. dobrymi provoznymi vlastnostami tiez som zvedavy na 7xx to bude zase obrovske jadro lebo neverim ze zabudnu na gk100 ale tak ceny uz pomorne vysoke ked sa jedna o referencne karty a male jadro, ale nechapem ako moze byt silnejsia vo vysokych rozliseniach nvidia mohol si vyskusat vytaktovat 7970 ako by to dopadlo
22.3.2012 14:51:36   178.40.249.xxx 103
Priatelu ked chces vyjadrit myslienku, napis ju zmysluplne a nie zo zhavimi prstikmi Nechcel som Ta urazit ale clovek to potom musi 10x citat
22.3.2012 14:59:37   194.228.220.xxx 131
a to jsi slovak, kolikrat to pak musej prelouskavat zapadni brachove pouziti carek ve vhodnejch situacich by hodne pomohlo.
22.3.2012 14:51:20   82.150.169.xxx 101
Ten Vsync je dost podivná záležitost. Moje zkušenost je totiž taková, že tohle dělá leckterá hra už dnes.
Při 60 FPS je hra krásně plynulá a bez tearingu. FPS ale najednou klesne třeba na 50. Vsync obvykle přestane fungovat, objeví se tearing a stuttering.
Druhou možností je, že při poklesu pod 60 se hra zasekne na 30 FPS, při ještě nižším FPS na 15. Tearing sice není, ale plynulost je děsná.
Třetí možností je, že i s FPS pod 60 se neobjevuje tearing (tohle se mi dělo např. v Mirror's Edge a ještě něčem, ale už si nevzpomenu).
Takže Vsync je docela alchymie.
Nicméně rozhodně neplatí: "Tento jev vzniká při vypnutém V-sync pokud fps výrazně překročí obnovovací frekvenci monitoru a dojde ke ztrátě synchronizace." Tearing můžete mít při libovolném FPS.
22.3.2012 14:56:23   83.208.101.xxx 1317
DOBRÝ DEN,
MÁM DOTAZ NIKDE SEM SE TO V RECENZI NEDOČETL. PODPORUJE GTX680 KONEČNĚ BEZZTRÁTOVÝ ZVUK TRUE HD A DTS MASTER HD?
AMD JIŽ NĚKOLIK LET ANO.
22.3.2012 15:47:54   88.100.153.xxx 21
Ano.
22.3.2012 15:05:34   188.175.6.xxx 627
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.3.2012 15:12:26   178.40.249.xxx 1810
Asi to reknu za vetsinu ... Mame Tvich prispevku tak plne zuby. Poukazovat na jednu hru je krajne trapne. Nektere hry jsou Optimalizovane spis pro AMD, nektere naopak pro nVidii. Prosim zdrz se komentaru pokud z Tebe nevyleze neco logicke.
Navic tahle GK ani puvodne nemela byt HD 7970 konkurentem jak jsem zduraznil vyse. High End od nVidie jeste jenm pride. A nakolik jim nema cim AMD konkurovat nechaji si i pekne zaplatit. Pro bezne ´hrace´ je vsak GTX 680 idealni volba.
22.3.2012 15:07:57   85.135.128.xxx 192
Myslím že nielen mne, ale aj 99% ostatných užívateľov je úplne jedno či kvalitnú kartu vyrobia u Intelu alebo u AMD... predávajú sa karty z dobrým výkonom, resp. pomerom vena/výkon... aké logo to má na sebe nacapené môže byť jedno...
22.3.2012 15:08:35   85.135.128.xxx 71
Myslím že nielen mne, ale aj 99% ostatných užívateľov je úplne jedno či kvalitnú kartu vyrobia u Intelu alebo u AMD... predávajú sa karty z dobrým výkonom, resp. pomerom vena/výkon... aké logo to má na sebe nacapené môže byť jedno...
22.3.2012 15:22:48   95.140.248.xxx 260
No, mám dojem, že se s cenama karet vracíme někde o 5 let zpátky, minimálně
22.3.2012 15:27:48   217.66.166.xxx 40
@Obr: Budete sa venovať časom aj PhysXu a jeho prezentácií na GDC 2012? Časť z toho bola predstavená aj v prezentačnom videu pre GTX680 a vyzerá to naozaj zaujímavo. Mňa zaujalo hlavne toto:

http://physxinfo.com/news/7783/gdc-2012-dynamic-not-pre-fractured-physx-destruction-in-real-time/

PS: Viem, že toto k testu nepatrí len ma to zaujíma a to ťo som videl z videí z GDC 2012 ma pozitívne prekvapilo.
22.3.2012 15:35:09   82.100.59.xxx 84
král je mrtev, ať žije král
22.3.2012 15:37:12   217.66.166.xxx 30
Test teselácie:

http://www.geeks3d.com/20120322/the-geforce-gtx-680-is-a-tessell ation-monster/
22.3.2012 15:42:21   88.100.201.xxx 124
Homethread napsal:
Nehledejte za kazdou cenu spatnou stranku Hardwaru. Tohle ani nemel byt souper pro HD7970, mela to byt GTX560Ti a kdyz to vemete z tohohle uhlu AMD ma co dohanet ;)
Po dlouhe dobe nVidie jenom nekecala a to ze podava spatne vysledky ve vypoctech ... Reknete mi kto by si kopil tuhle GK na neco jine krome her ? Jen tak dale a bacha at si nespalite klavesi
přesně tak toto je grafika na hry a né výpočty jestli chcete grafiku na výpočty kupte si FirePro nebo Quadro
22.3.2012 15:47:58   193.239.0.xxx 80
Tak samozřejmě je fajn, že po třech letech stagnace a přeznačování čipů je tu konečně něco, co má vyšší výkon a zároveň nižší spotřebu, za což nVidii gratuluji, ale když to srovnám s tím výletem na Kokořín...
22.3.2012 15:56:30   194.1.230.xxx 45
Vie niekto, ako sa bude volat Highend?

690 bude zrejme dualka...

Zeby 685...?

Tipujem, ze Nvidia bude dalej pokracovat zrejme s "mainstreamom"...

Trosku v tom teraz bude zmatok..

Ci Nvidia potom rovno vyda 7xx radu, ked bude hotovy "realny" nastupca 580?

Tie karty maju vyjst v lete vraj, tak to budu asi jedine, na ktorym si zahrame Armu hratelne na medium
22.3.2012 15:57:25   194.1.230.xxx 21
Armu 3
22.3.2012 16:06:46   178.40.244.xxx 74
Karliczek napsal:
Homethread napsal:
Nehledejte za kazdou cenu spatnou stranku Hardwaru. Tohle ani nemel byt souper pro HD7970, mela to byt GTX560Ti a kdyz to vemete z tohohle uhlu AMD ma co dohanet ;)
Po dlouhe dobe nVidie jenom nekecala a to ze podava spatne vysledky ve vypoctech ... Reknete mi kto by si kopil tuhle GK na neco jine krome her ? Jen tak dale a bacha at si nespalite klavesi
přesně tak toto je grafika na hry a né výpočty jestli chcete grafiku na výpočty kupte si FirePro nebo Quadro


Quadro ani FirePro nie su primarne na vypocty, ale na pracu v CADe, MAXe a podobne, aby sa ti 3D model z niekolkych milionov polygonov pri rotacii nesekal jak najaty. Na vypocty je Tesla, nie vsetky vypocty su ale automaticky double precision a teda na niektore druhy gpgpu ako gpu-rendering, su tesly zbytocne, ich devizou je potom skorej velka VRAM. A tie reci o slabom gpgpu vykone, to su len kecy, lebo v pripade nvidie je relevantny vykon v CUDA-based aplikacii a nie OpenCL. To by tu malo byt otestovane a porovnane s gtx580, ako sa 3x vasci pocet teda vraj rovnakych CUDA cores prejavi tam.
22.3.2012 16:16:00   178.23.219.xxx 1439
Nový Kepler je fakt povedená karta, ale já nebudu nic kupovat od firmy, která používá špinavé triky. Hlavně když rozdíl je pouze okolo 6%.
22.3.2012 16:36:01   217.66.166.xxx 154
To myslíš tie vymyslené kauzy na ktorých sa niektoré jedinci snažia ukazovať NV ako inú firmu než je AMD?
22.3.2012 16:16:14   93.99.200.xxx 308
Do dneška jsem si nemyslel,že 256 bit může být lepčí.Kdysi jsem hájil HD 6970,že má užší sběrnici proti GTX 580,tak nemůže mít stejný výkon.580 měla výpočetní výkon jinde než 6970.Najednou se dá hrát i bez toho.Jakoby nVidia zesměšnila AMD hned dvakrát.Otázkou je,co na to starší výrobní proces.Ale "hele chlapi,jde to i na 256 bitech!"-jakobych četl mezi řádky.Každopádně tím udělala nVidia autorovi OBRovskou radost.Já nereju!!!Čert vem výpočetní funkce.Koho to zajímá?Díky té absenci to míň žere,dá se to víc vyhnat na taktech a nemusí se to tolik chladit.Tohle je herní karta.A tahle vlastnost je určující.Koukám,že nejsem jediný,kdo si to myslí.Malinko jsem přál AMD po dlouhé době být déle na špici.Ale člověk míní,nVidia mění
22.3.2012 16:18:31   78.41.23.xxx 165
Ok je rozhodnuto - po 5ti ATI v řadě přišel čas na změnu.

Ví se kdy budou k mání nějaké karty s nereferenčním chlazením ? Rád bych ještě větší ticho ... a nechce se mi sám si vyměňovat chladič a diskutovat o případné záruce.
22.3.2012 16:25:11   195.168.176.xxx 52
Mno poviem po pravde, je to fakt super karta a kupim si ju v prvej vlne, lenze na zaklade predpovedi ze dorazi doslovny "conqueror" som cakal nieco viac ako 10 percent navrch. Je to zas dalsi praobycajny krok v evolucii gpu a takisto aj cela hd7000 rada. Len zopar jedincov a opakuje sa to vzdy pred uvedenim, slubuje hory doly 30-40 percentne narasty a ine veci. Ale ako vravim kartu kupujem vzhladom na to ze som investoval dost vela $ za monitor ktoreho jeden z benefitov je aj 3d vision 2 a chcem skusit nejake herne pecky v 3d konecne plynulejsie Dakujem za recenziu.
22.3.2012 16:28:13   194.1.230.xxx 63
dakarrow napsal:
Nový Kepler je fakt povedená karta, ale já nebudu nic kupovat od firmy, která používá špinavé triky. Hlavně když rozdíl je pouze okolo 6%.


Tak vela stastia s IBM
22.3.2012 16:38:20   93.153.1.xxx 90
Rozhodně dobrý počteníčko a to sem fanda jinač AMD ( co se týče grafických karet ). Nvidia skutečně teď zapracovala a co se týče poměru cena / výkon / spotřeba má teď navrch ... Akorát mě zajímá jedna věc, jak by to mohlo být ve starších hrách třeba s výkonem? ( například série call of duty 4, MW2 , a trochu i starsi hry ? ) Nejde o to, že bych je nějak nutně chtěl hrát, ale zajímal by mě například takový výkon i vůči starším hrám, alespoň orientačně ( Jestli by například nebyl horší oproti starším generacím grafik atp ... )
22.3.2012 16:48:04   86.49.45.xxx 47
Pěkná recence. Každopádně jak ta čtu tak SLI GTX570 v listopadu za 12000 byl kauf století. Výkon je dobrej,ale to GPGPU?
Osobně se spíše těším na 20nm/18nm. To bude nářez. (Teda jestli nas do ty doby nezrujnujou konzole a Tegra3)
22.3.2012 16:46:06   81.90.161.xxx 242
no jako fanošek AMD musim uznat že mi spadla čelist,ale je to dobře konkurence je třeba.
22.3.2012 17:06:19   178.248.252.xxx 10
respekt, jsem rád hlavně kvuli mobilním grafikám, kam se nVidia dost tlačí, konečně mě nebude štvát že je všude 640m, když bude mít ve všech ohledech lepší parametry než konkurence od AMD.
22.3.2012 16:55:03   79.141.249.xxx 1218
pokud je výsledek testu opravdu, jak to autor prezentuje, tak mě zaráží dvě věci:
1. karta za 10900,-( gigabyte) je výkonnější než za AMD 7970 za 12500,-,
buď někdo nastavil vysokou cenu k výkonu (AMD) nebo se později ukážou výhody 7970, tejně jako kdysi při porovnání Gigabyte GTX560TIOC a Gigabyte 6950 OC 1GB, v nějakých recenzích vycházela 560TI výkonnější za méně peněz, ale v praxi jsem zjistil, že ač je 6950 mírně dražší, je taky o dosti výkonnější ( v mých prioritách )...uvidíme..buď slevu 7970 nebo časem její přednosti.

2. proč je opravdu karta 680 od Gigabyte levnější než asus o 1000,- Kč a levnější než MSI o 1400,-...nějaký divný, nato že jsou všechny "referenční"

Výsledně snad AMD zlevní celou řadu nových karet a tím pádem by se optimální karta (cena/výkon) AMD HD 7850 mohla hejbnout pod 5000,-
22.3.2012 17:06:47   178.248.252.xxx 81
rychle objednat, než zdraží
22.3.2012 17:22:28   83.208.129.xxx 73
Výkon té karty je fakt dobrý,ale co se týče střev tak při oc s tím pcb a napájecí kaskádou co má tomu moc při denním používání dlouhou životnost nedávám,,,
22.3.2012 18:47:54   109.164.78.xxx 40
Myslím, že jen málo lidí si to koupí, aby jim to vydrželo 8 let. Buď to koupí herní nadšenec, který na tom pojede rok a pak bude potřeba upgrade, takter, který to nataktuje a schová do skříně... Můj tatík, který má PC na několik let si to určitě nekoupí. A mimochodem, třeba jsou tam kvalitní součástky a vydrží to dost na to, aby se na ni dřív zapomělo
22.3.2012 18:24:55   109.80.255.xxx 20
Nechápu to
Takže když pustím hru (třeba CoD4), který s klidem půjde na 1k FPS(com_maxfps 1000) a v ovladačích nastavim 250 tak i přes to, že ta karta dá 1k, tak pojede "jen" 250fps? to je docela zajímavá věcička.. už se těším na levnější/méně výkonné verze tak za 6-7k(pokud jsem z grafů dobře počítal tak mezi 560Ti a 580 je rozdíl 71% - 100%, takže kdyby udělali 660Ti podobně tak bude na urovni 580ky lmao)
22.3.2012 18:26:28   109.80.255.xxx 33
taky bych řek, že výrobci tak do 2-4 měsíců přijdou se svojí PCB a pak si budete taktovat jedna báseň..
22.3.2012 19:03:04   85.163.92.xxx 1612
opravdu pořádná grafika od NV od dob GeForce 8. V AMD asi měli řádně protažené ksichty když se dozvěděli pravdu, stejně jako jejich český PR Stach
22.3.2012 19:09:59   81.92.148.xxx 41
nezkoušely jste v redakci zda nepasujou nějaký nereferenční chladiče dostupné třeba pro GTX 470/570/580/480 ?
22.3.2012 19:46:50   85.163.92.xxx 72
ženy v redakci to asi nezkoušeli (jsou-li tam)
22.3.2012 19:47:24   85.163.92.xxx 41
DDR0 napsal:
ženy v redakci to asi nezkoušeli (jsou-li tam)

nezkoušely
22.3.2012 20:24:00   81.92.148.xxx 20
třeba to zkoušely slečny redaktorů
22.3.2012 21:09:49   86.4.47.xxx 90
Tak konečne nVidia spravila od doby 8800GT grafickú kartu, ktorá je efektívnejšia ako konkurencia, už som si myslel že nVidia bude vždy robiť len obrovské a na spotrebu náročné jadrá. Klobúk dole pred touto kartou síce neprináša nič čo by tu už nebolo, ale proti GTX580 je to pokrok. Myslel som si že do GPGPU spadá aj prevod video formátov ale našťastie nie, takže je to horúci kandidát na kúpu už len počkať na nejakú nereferenčnú kartu.

Test je to pekný len mi tu chýba to testovanie prevodu videa, porovnanie medzi kartami a hlavne voči procesoru.
22.3.2012 21:43:35   217.66.166.xxx 30
Citace:
Klobúk dole pred touto kartou síce neprináša nič čo by tu už nebolo...


No GPU Boost, Adaptive VSync alebo novú formu AA. Si myslím, že sú to celkom zaujímavé features v oblasti GPU.
23.3.2012 05:26:56   86.4.47.xxx 00
myslel som ten výkon čo ponúka
22.3.2012 22:06:06   84.168.212.xxx 106
Nemozem si pomoct, ale to "automaticke pretaktovanie" sa mi velmi... no nepaci. Mam totiz zato, ze energeticky malo narocne sceny idu beztak uz na velmi vysokych fps. Takze tu sa karta pretaktuje, nahoni fps, ktore su ale inak uplne k hovnu, no pri minimalnych fps (najnarocnejsie sceny, kde na tom zalezi), pobezi na energetickom limite to jest *pomaly*. Inymi slovami, vnimam to tak, ze benchmarky s average fps budu vyzerat desne kchool vdaka pasazam s pretaktovanymi 200-300 fps (prehanam, aby to vyniklo), lenze minimalne fps moze byt zalostne. A pritom to je to, na ktorom zalezi.
22.3.2012 22:25:21   84.168.212.xxx 64
Doplnok: Na druhej strane ten boost je tak maly, ze okrem honenia par percent v benchmarkoch je to stejne k nicomu. :-) Ako ostatne akekolvek vykonove rozdiely pod 30%. :-)
22.3.2012 22:27:20   88.100.201.xxx 72
na CZC
stratos.

citace: pokud mas GTX580 pockej si na opravdu praveho nastupce coz bude 500mm obri cip ktery vyjde na konci roku. Toto je nastupce GTX560 jenom vyhnany taktama a oznacili to jako GTX680 aby to lip znelo .. Je to takove oklestene jadro o vypocetni funkce proto je to tak male, vsak co sem videl testy v profi programech zamerenych na vypocetni vykon je tato karta pod GTX580 a treba i pod HD7870 proste ten pravy "kepler" to jeste neni vzhledem k tomu ze vyrobit 500mm+ cip za stavajicih podminek u TMSC proste neni mozne a jeste dlouho nebude..
22.3.2012 22:29:48   88.100.201.xxx 23
no zasmál jsem se
23.3.2012 06:02:50   90.176.189.xxx 41
Mě to spíš přišlo jako by STRATOS rezignoval a část jeho já přešlo k zelenejm, ale nechce to dát najevo
22.3.2012 22:55:50   84.168.212.xxx 22
No... s uplne prvou vetou ma pravdu. ;-) Robim presne to iste. :-) Akurat dufam, ze to bude skor. :-)
23.3.2012 06:28:18   178.41.88.xxx 130
Ako rozsah clanku je pekny jen vytlacit a odovzdat napr ako diplomovu pracu
Ale vysledne udaje sialenstvo, ked som si zobral na porovnanie GTX580, tak tazko ma niekto presveci ze GTX580 ma nisiu spotrebu o 20W ako 6870 ... ako potom ma clovek verit ostatnim nameranim udajom?
GTX680 sa nvidii podarila, bez pochyb ale zase ju tak zhodit nameranimi udajmi co tuna vysli...
23.3.2012 07:22:13   89.102.126.xxx 23
Slysim rev fanatiku.
23.3.2012 08:24:00   213.180.49.xxx 60
Že to měla být 670 a dali tomu označení 680?
A třeba ne. nVidia je mistr v PR. Kdyby kartu vydala jako 670, tak nejenom že by AMD porazila, ale také zesměšnila. Takovou šanci by si NV určitě nenechala ujít.
A to že to nakonec vydala jako 680 alespoň mě vychází tak že žádný "ten pořádný pravý a opravdový" Kepler už nebude. A pokud bude, tak jen jako Tesla karta
23.3.2012 08:52:06   89.103.73.xxx 10
je nekde seriozni roadmapa od nVidie, jak bude vydavat slabsi karty s Keplerem? diky
23.3.2012 09:23:30   89.103.73.xxx 10
ze se nVidia nevybodne na low-end a trochu rozviri poklidny trh Ati 5-6670/6-7750/6-7770
23.3.2012 10:48:09   93.99.142.xxx 120
Nedokážu pořád pochopit jak se tady dokáže spousta lidí pořád hádat a učurávat nad tim jak má AMD nebo NV vyšší výkon.Před třemi měsíci vydalo výkonnější řešení AMD,teď je to NV a za nějakou dobu to zase bude AMD.Přijde mi to tu jako nejaká pubertalní diskuze o to kdo má větší lizátko
23.3.2012 11:13:12   89.111.108.xxx 70
Možná protože nechápeš, jak je v kolektivu důležité mít větší lízátko.
23.3.2012 11:11:57   89.111.108.xxx 30
Pro nvidii jen dobře, levně vyrobí draze prodá, konečně zase ukázala, že umí udělat grafiku pro hráče:-) Jsem zvědav, jak si povede GK110 (GTX 780?). A taky by mě zajímalo, zda budou grafiky od AMD ve všech konzolích nebo nějaký výrobce přecejen nesáhne po nvidii, zrovna v konzoli by se mohlo hrát na výkon, spotřebu a cenu.
Jinak úvodní cena je dost vysoká, na to, že se jedná o "přeznačenou" GTX 660, doufám, že začne cenová válka a ceny grafik se trochu výrazněji sníží.
23.3.2012 13:41:03   178.143.177.xxx 00
takuto kartu ti nikto do konzoly neda. spotreba je prilis vysoka..
23.3.2012 15:09:48   212.67.93.xxx 20
Tuhle ne, ale nižší derivát se stejnou architekturou by mohl být zajímavý.
23.3.2012 12:51:49   178.18.71.xxx 62
Ako sorry ale tieto PCT grafy su tak extremne neprehladne až plačem. Boring. Ked som ich prvy krat videl myslel som si že to bude len sila zvyku ale proste nie neda sa ak je to raz neprehladne a nacapane tak to proste nejde... pozriem sa na grafy napriklad extrahardware alebo aj inde do sveta a hned vidim tu musim kazdy jeden graf lustit lupov ze co tam vlasne je. KATASTROFA!!!
23.3.2012 13:09:25   62.84.129.xxx 10
Ahoj přátelé, má reálný resp. výkonový smysl vyměnit stávající GTX295 s C2Q@3.4 za GTS680, ale ponechal by jsem stávající desku i procesor?
25.3.2012 19:39:09   89.102.13.xxx 00
Upřímě? Za rok možná ano...
23.3.2012 13:14:19   193.179.209.xxx 20
Pokud se i u prodejnich karet potvrdi(a zda se ze ano) srovnatelny vykon s kartou ktera ma o 30% vyssi naklady tak to muze byt dalsi velky problem pro AMD. Pri takto velkem rozdilu nebudou schopni konkurovat snizovanim cen protoze brzo narazi na sve vyrobni naklady. Doufejme ze to nejak ustoji a neco predvedou a i nadale budou tvorit konkurencni trh (jestli to projedou jako u CPU hmm... to pak budou ceny) Ja jsem moc rad ze tu AMD je protoze si pak muzu koupit relativne levnou NV kartu.
23.3.2012 13:37:17   91.127.237.xxx 21
Tak toto sa nVidii teda podarilo Mainstreamová karta, ktorá to celkom poriadne natrela hi-endu od konkurencie ... som zvedavý s akým výkonom príde GK110 ... mám pocit, že nVidií sa podaril podobný kúsok ako pred niekoľkými rokmi s NV40 ...
23.3.2012 19:39:27   80.251.250.xxx 11
Tak už sice mám 7970 ale musím říct že tahle karta se podařila. Jenom na ty nereferenční karty už by se mě asi čekat nechtělo. Ale pro mě hlavní zpráva je že NV konečně udělala něco jako eyefinity jenom s jednou kartou takže při dalším upgrejdu PC můžu zase vybírat z obou značek. Tohle mě opravdu potěšilo.
24.3.2012 09:23:48   188.167.126.xxx 40
Nvidia dokázala poraziť AMD
Pán velké D stále píše,že po OC amd7970 uteče nvidii a hlavne na 3 lcd. Pozeral som testy a je to velmi vyrovnané. V fullhd je gtx680 jasne lepšia samozrejme aj po OC. Na 3 lcd je to pekná remíza aj po OC. Takže volba je jasná GTX680 Tu je link na,test max OC 680 vs 7970
http://www .hardwareheaven.com/reviews/1455/pg21/asus-geforce-gtx-680-oc-vs-r7970-oc-vs-gtx-580-oc-performance-review-conclusion.html
24.3.2012 14:22:38   78.80.27.xxx 41
"Výkon byl naznačen v tradičním grafu, kde ve všech DX11 hrách byl "GK104" výkonnější než Radeon HD 7970. Také cena byla napsaná 299 USD."

"Dnes uváděná karta se totiž původně opravdu jmenovala GeForce GTX 670 Ti a měla být podstatně levnější."

"Jak už název napovídá, jde o přímého pokračovatele GF104/114 v GeForce GTX 460/560 Ti."

---

Mainstreamový čip za 11.000,- až 12.000,- tak to je opravdu příliš. Výkon sice vyšponovaný do pěkných rozměrů, ale stále jde o mainstreamový čip za high-end cenu. Zákazník - dojná kráva - si na současném trhu může těžko vybrat, pokud chce dobrý poměr cena výkon, a to jak od AMD, tak od nVidia.

Karta je to pěkná, ale těžce předražená. Podobně jako 79xx. Škoda, no počkám si až se objeví za sympatičtější cenu.
24.3.2012 14:33:44   78.80.27.xxx 11
wolfdesigner napsal:
pokud je výsledek testu opravdu, jak to autor prezentuje, tak mě zaráží dvě věci:
1. karta za 10900,-( gigabyte) je výkonnější než za AMD 7970 za 12500,-,
buď někdo nastavil vysokou cenu k výkonu (AMD) nebo se později ukážou výhody 7970, tejně jako kdysi při porovnání Gigabyte GTX560TIOC a Gigabyte 6950 OC 1GB, v nějakých recenzích vycházela 560TI výkonnější za méně peněz, ale v praxi jsem zjistil, že ač je 6950 mírně dražší, je taky o dosti výkonnější ( v mých prioritách )...uvidíme..buď slevu 7970 nebo časem její přednosti.

2. proč je opravdu karta 680 od Gigabyte levnější než asus o 1000,- Kč a levnější než MSI o 1400,-...nějaký divný, nato že jsou všechny "referenční"

Výsledně snad AMD zlevní celou řadu nových karet a tím pádem by se optimální karta (cena/výkon) AMD HD 7850 mohla hejbnout pod 5000,-


1. Ano, cena 79xx je přemrštěná, ještě více než GTX680 - měla by se jmenovat GTX670 nebo 660 - karta měla být původně o hodně levnější, ale nVidia asi čekala od nových Radeonů podstatně více, a když viděla, že přestřelila, vyšponovala tuto kartu kam až to šlo, i cenově, aby se na tom solidně nakapsovali, než příjdou opravdové Kepler hi-endy, pokud tedy příjdou, když vidíme, že i Kepler mainstream dostal Tahiti pod kontrolu.

Bohužel, ceny jsou nastaené dost vysoko, a k velké konkurenci nedochází. Jistě ale cena 78xx,79xx i GTX680 spadne. K cenám - Gigabyte je skoro vždy levnější než předražený Asus, a to i u referenčních karet - s několika málo vyjímkami v historii, 6950DCUII, 560TiDCUII a podobně. MSI je mimo, ale později asi zareagují, jsou trochu pomalejší.
24.3.2012 17:43:14   89.102.13.xxx 32
Ten, kdo čekal, že Nvidia opravdu přijde s tímto produktem pod označením GTX 660/670 (jako pan autor) tak žije asi v pohádce.
Dnešní svět je řízen managery a správný manager ví, že na dnes existujícíh jádrech bude vydělávat víc peněz, když je prodá ve 2 stejně naceněných generacích.

Nám musí stačit, že se výkonem přehoupl přez DH7970 a že svou SNAD trochu strazí ceny higendových karet.
Popravdě, kdyby tato karta výkonově radeon nepřekonala, bylo ny někde něco krutě špatně...
25.3.2012 03:41:58   94.112.157.xxx 48
Pěkná recenze a pěkná grafika určitě se nVidii hodně povedla to smekám.

Ale teď k věci. Vaše věta že GTX 680 překonává HD 7970 ve všech směrech je hodně mylná a ani sama nVidia to netvrdí, protože třeba v GPGPU dostane od HD 7970 pořádně na frak. Prostě co se týče výpočtů tak nemá šanci. Ve hrách HD 7970 překonává to ano ,ale né o mnoho.
Teď k taktování. Bud jste měli zrovna dobrý kus a nebo nevím. Pak jedině bych viděl vysvětlení že ostatní weby neumí taktovat, protože jsem snad nikde neviděl OC na 1,2GHz.
Tweaktown: 1149MHz boost 1199MHz, extrahardware nepřešel 1200MHz, .techpowerup: 1159MHz, overclock3d: 1215MHz

Radeon HD 7970: 1250MHz, 1180MHz, DD 1300MHz, overclock3d: 1300MHz ,ale Sapphire karty které vypadají jako referenční dávají takt 1,3GHz v pohodě.

Já bych řekl že co se týče taktování tak si jsou karty vyrovnané. Je jen škoda že AMD to nedomyslelo a HD 7900 děsně brzdí paměti.
25.3.2012 08:07:48   188.167.126.xxx 83
Techpowerup,neviem ale turbo tam je na 1200.Guru3d 1264Mhz,overclockersclub 1305Mhz,vr zone 1336Mhz.
AMD 7970 overclockersclub 1125Mhz,bi-tech 1125Mhz,guru3d 1052Mhz! asus 1250mhz,hardwareheaven 1110Mhz a pamate su ako na húpačke 6200Mhz až nad 7ghz. Hardwareheaven urobil test MAX OC a tam je lepšia nvidia,link som dal.
Vlastimil chodíš aj na ddsvet a tam p.DD stále trepe, že ovládače amd pridaju ešte 15% výkonu.U Nvidii sa výkon nezlepší? GPGPU načo? Prečo sa to neriešilo ako výhoda pri gtx580??? Kedy uzná amDDfanatik že je gtx680 proste lepšia? A teraz može písať malé jadierko,nové technologie, 3 lcd, menšia spotreba,nižšia cena Ak bude aj 4gb verzia,tak aj na tie 3 lcd amd stratí výhodu a už to na remízu neuhrá. AMD musí reagovať a možno pojde s cenou dole.AMD je zrazu "zastaralá" karta,ktorá musí mať nižšiu cenu ako gtx680 a podla mňa aspoň o 50eur. Teším sa na test u profi magazínu ŽUMPA tam URČITE bude lepšia amd 7970. Kto sa chce staviť???
25.3.2012 12:32:09   94.112.157.xxx 24
Já netvrdím že je GTX 680 špatná. Je to hodně povedená karta a překvapila mě na to že má 256bit sběrnici a určitě v Květnu překvapí i opravdový nástupce GTX 580 který bude mít 512bit sběrnici a velikost jádra 550mm2. Ten už bude umět i to GPGPU.

Jinak je to k ničemu co se týče her to GPGPU ,ale HD 7970 ho má a jak tady psal PTC je slabší o 11% ve hrách ,ale na výpočty GTX 680 rozmete a proto se nedá mluvit že je GTX 680 rychlejší ve všech směrech a jak jsem psal ani nVidia samotná to netvrdí. Až bude nějaká nereferenční verze tak určitě bude i lepší OC a karta srovná cenu s HD 7970 s referenční verzí.
Jinak 1125Mhz,bi-tech 1125Mhz,guru3d ty to taktovali v ovladačích a nezvedli napětí. Jinak když nataktuješ tak GPU-Z ti řekne o kolik % to stouplo.
Osobně si myslím ža AMD odpoví rychlejší kartou tak jak uniklo hned na uvedení HD 7970.
25.3.2012 14:36:24   77.242.80.xxx 84
Jak tu teď pohrobci červeného klanu volají po testování GPGPU funkcí, nad kterýma ještě před takovým rokem ohrnovali nos jak je to k hovnu, že to na hraní na nic nepotřebujou, protože červenej bazmek nic takovýho neuměl, najednou se karta obrátila a podívejme...
25.3.2012 17:42:33   93.99.142.xxx 55
Než tu začneš mlet nějake nesmysly tak se nejdřív nad tím zamysli protože karty od AMD GPGPU uměly jen výkon s dvojitou přesností bylo něco nižší.Tak než něco napíšeš si to upřesni a navíc vůbec nevím o čem se tu furt hadate když kartu okolo 10 tisíc si většina z vás nekoupí.Ja si ted koupil 7850 a mám na dva roky vystaráno.
25.3.2012 19:32:35   89.102.13.xxx 53
Předně si uvědom, že tě nikdo nenutí kupovat GPU od AMD a že haněním jejich výrobků ti přirození delší nenaroste. Jedná se pouze o kus harware.
Dál si uvědom, že je naprosto normálníma opodstatněným jevem, že Highendová karta vydaná s 3 měsíčním odstupem MUSÍ být lepší než konkurence, už jenom z toho důvodu, že výrobce má dost času a informací k tomu, aby vlastní produkt adekvátně doladila (výkonově i makretingově).
25.3.2012 19:37:17   89.102.13.xxx 51
Kdyby byla situace naopak a Nvidia vydávala svoje GPU s předstihem od AMD, můžeš si být jistý, že ten, kdo by trhal rekordy bude tebou zavrhovaná červená karta.
Ale samozřejmě ne o víc jako o 20%, protože oba výrobci mají managery s mozkem v úrovni financí a vědí, že vyšší nárůst výkonu, zvlášť v dnešní době, není produktivní.
Současná cena HD7970 je vyšší protože doteď AMD těžilo z výhody prvního, teď musí cenu upravit, aby se udrželi v konkurenčním boji.

Takže doufám, že už teď chápeš, proč jsou tvoje adolescentní výkřiky mimo mísu?
25.3.2012 20:24:32   94.112.157.xxx 24
Když bych měl teď vybírat mezi HD 7970 a GTX 680 tak vezmu rozhodně HD 7970 a to nejakou nereferenční která se bude dát případně ocnout na stabilní hodnotu 1,3GHz.
Ale jak napsal Koudz bylo jasné že nVidia musela přijít z rychlejší kartou. Ona by přišla ještě z větší a výkonější kartou ,ale TSMC nedokázalo vyrobit to jejich monstrozní 550mm2 jádro tak proto se nVidia rozhodla vydat takto. Tato GTX 680 měla být GTX 670 Ti s taktem 706MHz ,ale to by pořád nedohnala HD 7970 tak proto se stalo jak se stalo.
25.3.2012 20:44:17   78.45.158.xxx 20
Kde jsi přišel na to, že GK104 měl být původně taktován na 706MHz?
25.3.2012 20:56:40   94.112.157.xxx 43
Zaprvé je to na GPU-Z na čínských forech a je to označené jako default takt. Pak vyšla fotografie že toto měla být GTX 670 Ti s taktem 706MHz a to bylo tuším na techpowerup. Psalo se to ale i na čínských webech a tak už je teď asi jasné jak bude GTX 670 či ona GTX 670 Ti vypadat.
Tady je když tak recenze v rozlišení 5760*1080 kdyby někoho zajímalo.
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-680-sli-overclock-surround,3162.html

Ale jinak nedovolím si píchnout do PTC a jde konkrétně o hru MW3. Je to fake nebo ne? Průměr jen 50FPS? To je divné ne? Hlavně že v recenzi o MW3 máte že hra běží na GTX 580 ve 138FPS a tady dáte tento nesmysl. Mě osobně se to zdá divné jen s toho důvodu že jsem to hrál na HD 6990M a tam mi to vůbec pod 60FPS nešlo spíš to jelo pořád kolem 90FPS
26.3.2012 09:37:23   78.128.155.xxx 51
Myslíte, že už je čas vyměnit moji úžasnou 8800GT za tohle?
26.3.2012 14:22:03   212.5.208.xxx 10
Vlastimil91 tu je link na OC 1300mhz
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-680-overclock-guide/
26.3.2012 19:25:59   94.112.157.xxx 21
1,3GHz je pěkný ,ale to udělají i HD 7970 s lepším napájením. Osobně si ale myslím že jsou si ty karty hodně vyrovnané. Ale GTX 680 mě osobně překvapila už jen z důvodu že má jen 256bit sběrnici a je o krapátek silnější než HD 7970. Mě nejvíc zajímal BF3 a tam je GTX 680 rychlejší.
27.3.2012 08:36:34   212.5.208.xxx 10
Určite niektoré hry nvidii nesedia napr metro,avp ale možno to spravia nové ovládače.Tam sa dosť prepadá a nepomože jej tam ani OC. Presne:1,3GHz je pěkný ,ale to udělají i HD 7970 s lepším napájením. A kolko spraví Nvidia s lepším napájaním??? 1400Mhz??? Možno hej Uvidíme MSI,ASUS atd.
27.3.2012 15:53:02   89.102.13.xxx 00
Já bych řekl, že majoritní překvapení je spíš na straně ceny. Je příjemné vidět trend snižování ceny, místo opaku.
Osobně si mě tím GTX 680 získala nejvíc.
27.3.2012 09:25:32   88.103.247.xxx 67
No, že by GTX680 přicházela vládnout, je trošku silná věta, když je o cca 6% výkonnější při taktu 1,1GHz oproti 925MHz u HD7970. Asi proto tu taky neni srovnání architektur při stejné frkvenci :-)
Jinak, grafiky jsou výkonostně nastejno, taktovat jdou oboje dobře, spotřeba podobná, takže je to spíš tak, že nV po 3 měsících dotáhla AMD na úkor částečného osekání jádra o GPGU atd. Podle mě je to vyrovnané a zákazníky si najdou obě karty, bude to o preferencích té a té značky...
27.3.2012 11:36:01   94.112.157.xxx 15
Já když jsem koukal na zahraničí recenzi tak stačí nastavit na HD 7970 následující hodnoty 1GHz na jádro a 6GHZ pro paměti a už se vyrovná s nVidii. Co si budeme povídat řadu HD 7900 šíleně brzdí paměti a AMD do nich dá 6GHz moduly a podtaktuje je. To nechápu. Bud AMD chystá vážně na léto tu údajnou kartu s 2300 shaderama a taktem 1,1GHz nebo 1,2GHz nebo nevím proč to udělali.

Jerrow: tech vět je tady víc nadsazených. Hlavně věta že HD 7970 překonává ve všech směrech.
27.3.2012 12:17:26   88.103.247.xxx 14
Přesně tak. Navíc AMD ovladače "zrajou jako víno", takže za 2 měsíce třeba bude výkon úplná plichta a třeba budou i výkonnější. Navíc je to úplně nová architektura a s další revizí čipů se může zlepšit efektivita a spotřeba (viz. GTX480/580)...
U nV ovladače už většinou moc výkonu nepřidají, ale u AMD klidně i 20% výkonu, jako u HD6970, která teď je na úrovní GTX580, ikdyž byla tuším o 15-20% pomalejší...

Každopádně uvidíme, co nám AMD připraví, jestli bude HD7980, která "zadupe nV do země" nebo jen dvoučipovka a na to odpoví nV svou dvoučipovkou, kde bude zase plichta jako v případě minulé generace...
27.3.2012 12:17:26   88.103.247.xxx 05
Přesně tak. Navíc AMD ovladače "zrajou jako víno", takže za 2 měsíce třeba bude výkon úplná plichta a třeba budou i výkonnější. Navíc je to úplně nová architektura a s další revizí čipů se může zlepšit efektivita a spotřeba (viz. GTX480/580)...
U nV ovladače už většinou moc výkonu nepřidají, ale u AMD klidně i 20% výkonu, jako u HD6970, která teď je na úrovní GTX580, ikdyž byla tuším o 15-20% pomalejší...

Každopádně uvidíme, co nám AMD připraví, jestli bude HD7980, která "zadupe nV do země" nebo jen dvoučipovka a na to odpoví nV svou dvoučipovkou, kde bude zase plichta jako v případě minulé generace...
27.3.2012 12:17:26   88.103.247.xxx 05
Přesně tak. Navíc AMD ovladače "zrajou jako víno", takže za 2 měsíce třeba bude výkon úplná plichta a třeba budou i výkonnější. Navíc je to úplně nová architektura a s další revizí čipů se může zlepšit efektivita a spotřeba (viz. GTX480/580)...
U nV ovladače už většinou moc výkonu nepřidají, ale u AMD klidně i 20% výkonu, jako u HD6970, která teď je na úrovní GTX580, ikdyž byla tuším o 15-20% pomalejší...

Každopádně uvidíme, co nám AMD připraví, jestli bude HD7980, která "zadupe nV do země" nebo jen dvoučipovka a na to odpoví nV svou dvoučipovkou, kde bude zase plichta jako v případě minulé generace...
27.3.2012 14:18:32   94.112.157.xxx 12
Tak o nVidii vím že v Květnu přinese ještě rychlejší kartu než je GTX 680 a bude jednočipová s jádrem 550mm2 a spotřebou údajně 250-300watt ,ale u AMD je to zatím nejisté. Unikli sice informace že v létě což bude už další revize jader bude ještě rychlejší jednočipová karta rychlejší jak HD 7970. U dvoučipu by mělo být AMD snad rychlejší jelikož CF škáluje víc než SLI ,ale zase záleží jaké nastaví takty. HD 7990 by měla mít takt na jádro 850MHz ,ale paměti opět 5,5GHz. Jsem zvědav na nVidii.
27.3.2012 15:47:47   89.102.13.xxx 20
Můj osobní názor je ten, že současná highend nabídka bohatě stačí, jak u nVm tak u AMD. Oba výrobci mají přebytek starých čipů a nový highend výkonově předběhl současnou SW tvorbu o několik generací (HD4890 je v dnešní době stále dostačující pro fullHD gaming s vysokými detaily).

Pokud na něco výkonnějšího teoreticky můžeme čekat, tak to pravděpodobně budou dualGPU karty, ale upřímě, v současné době nejsou potřeba, takže je rozumné předpokládat, že dual GPU přijde spíš kolem vánoc, ať je čím tahat prašulky z kapes spotřebitelů lačných po mega dárcích.
27.3.2012 16:19:22   94.112.157.xxx 22
Nene dual GPU tu bude už příští měsíc. Teda aspoň od AMD.
27.3.2012 22:36:54   94.112.157.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.3.2012 07:31:03   212.5.208.xxx 126
Vlastimil91, fakt veríš tomu DDemu?
Porovnávať nereferenču MSI 7970 a zakladnu gtx680 je smiešne
Nech porovná ako idú taktovať napr Asus,msi ale rovnake až budú. Nvidia bude na tom určite lepšie. Zasa píše blbosti o tom že nvidia je lepšia len v 1920x1080. To je kravina.Aj v 2,5x1,6 je lepšia nvidia. Inak aj tak je to najrozširenejšie rozlíšenie. Ja mám len 1280x1024 Ale už budem meniť za 1920x1200.Ešte jeden vtip od oddbornik.pos...
tinkturak said...
...

Přijde ZmrDD k weterináři. Na hlawě má klobouk. W ordinaci klobouk zwedne a pod ním je welká zelená ropucha. Weterinář na ZmrDDa wykulí oči a ptá se jej: "S čímpak wám mohu pomoci? Copak se wám stalo?" A w tom promluwí ropucha: "Tohle mi doktore během noci wyroslo u prdele!"
28.3.2012 08:06:18   212.5.208.xxx 31
Tu je pekný test:
http://hexus.net/tech/reviews/graphics/37009-sapphire-radeo n-hd-7970-oc-dual-x-3gb/
Inak tam išla taktovať len 1200Mhz/6200Mhz
28.3.2012 07:36:28   212.5.208.xxx 30
Oprava: Inak aj tak je to najrozširenejšie rozlíšenie. Myslel som 1920x1080
28.3.2012 21:01:10   94.112.157.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.3.2012 06:53:51   77.242.89.xxx 30
battlefield 2 neni bad company 2
7.5.2012 20:14:30   62.168.65.xxx 00
Sakra, mazaním príspevkov pán Obermaier akurát dokazuje svoju úbohosť. Ako som písal predtým, píšem aj teraz - Battlefield 2 nie je Bad Company 2! Kedy si to uvedomíte a prestanete do písať do recenzií?
12.11.2012 18:20:45   62.245.100.xxx 10
Zdravim,
co presne znamena "Nevhodna pro vypocetni nasazeni, vetsina funkci osdtranena" ? Jako ze physX a podpora Open CLI nefunguje?
Predem diky za odpoved - tahle karta byla po 2dnech hledani mym "top" favoritem ke koupi.
20.1.2013 16:39:18   90.179.3.xxx 00
Karty Nvidia vypadají hodně podobně přímotopům Gamaty!
Nemohu si pomoci, ale abyste si to vyložili správně, tak si porovnejte fotografie sami: http://pctuning.tyden.cz/images/stories/box4.jpg
http://www.bazos.cz/img/2/072/20121072.jpg

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

267 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 102.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
TOPlist