Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů | Kapitola 13
Seznam kapitol
A máme tu poslední díl, pro mnohé ten nejatraktivnější. Podíváme se na souhrnné výsledky výkonných grafických karet, tedy toho nejlepšího, co lze na trhu s herními grafikami koupit. Pro porovnání výsledků jsme nezapomněli přiřadit také karty z mainstreamu a starší kousky. Článek uzavírá unikátní čtyřdílnou sérii mapující dnešní trh.
Procenta ke grafům celkového výkonu jsou počítána tak, že nejvýkonnější karta v každém nastavení dostane 100 % a vzhledem k ní se pak spočítá procentuální výkon ostatních testovaných karet. V grafech jsou pak uváděné průměry z procent v každém rozlišení, graf celkového výkonu všech rozlišení je pak průměr všech nastavení (bez rozlišení 2560 × 1440 px, ve kterém jsem testoval jen nejvýkonnější karty). Každé nastavení a každá hra má tedy úplně stejnou váhu na celkové hodnocení a v grafech jsou pouze hry, nikoliv 3DMarky 11 a Vantage.
Na rozdíl od včerejška se u výkonných karet už nebavíme o tom, zda se na nich dá hrát, ale jak dobře hry pojedou. Nejhůře v testu dopadl levný Radeon HD 5670 s okolo patnácti set, který pro hraní ve vyšších rozlišeních není příliš vhodný a zařadil jsem jej spíše pro srovnání. Pro hraní v rozlišení 1680 × 1050 px lze brát vážně karty od GeForce GTX 460 SE a Radeonu HD 6790 výše, do Full HD bych doporučil karty na úrovni GeForce GTX 560 Ti a Radeon HD 6950 a do obřích rozlišení 2560 × 1440 px a výš jsou ideální duální monstra, případně postačí nejvýkonnější jednočipové karty.