Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce GTX 470 a GTX 480 - Rozsáhlý test Fermi GF100
GeForce GTX 470 a GTX 480 - Rozsáhlý test Fermi GF100
autor: Z. Obermaier , publikováno 26.3.2010
GeForce GTX 470 a GTX 480 - Rozsáhlý test Fermi GF100

Nepamatuji za posledních pět let produkt, který vyvolal tolik vášní a udržel si poslední půl rok před vydáním tak vysoký zájem veřejnosti. Čekání ale končí, podívejme se čím NVIDIA odpoví na Radeony HD 5000. V testu najdete exkluzivně vedle nejvýkonnějšího modelu GTX 480 i pomalejší GTX 470.


Tuto kapitolu, přesně v tomto znění najdete u každého novějšího testu grafických karet. Pokud se chcete podívat, jak testujeme do posledního detailu, zamiřte nejprve do tohoto článku. Tam si můžete stáhnout save pozice, dema a prohlédnout i videa, jak běžně testujeme hry.

V tomto testu najdete kromě dvaceti-čtyř obvyklých her, také druhou část testu třinácti nových her. Jsou jimi Aliens Vs Predators, Battlefield Bad Company 2, Bioshock 2, S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat, Dragons Age Origins, Dark Void, DiRT 2, Unigine Heaven 1.0 a 2.0, Mass Effect 2, Metro 2033, Resident Evil 5, Supreme Commander 2. V nových hrách mám také naměřeno jen několik karet, jde o přípravu budoucí metodiky. Sami uvidíte v grafech, co se kde měřilo. Měřit dnes budeme pouze v High-End rozlišeních 1920x1200 a 2560x1600, včetně vyhlazování 4xAA a 8xAA (MSAA). S vyhlazováním 8xAA máme naměřeny pouze High-End grafiky, u slabším modelů stejně nemá význam.

GeForce GTX 470 a GTX 480 - Rozsáhlý test Fermi GF100

  • Call Of Duty 4: Modern Warfare - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut úvod mise "War Pig", až do okamžiku kdy tank projede do druhé části obrazovky a hra si uloží "Checkpoint". Úsek jsem hrál dvakrát a použil průměr. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře. Pozor, tato hra limituje maximální fps, je nutné zadat v konzoli příkaz, který limitování zruší.
  • Devil May Cry 4 - (DX10) + benchmark. K testu jsem využil vestavěné demo a benchmark. Do grafů jsem zařadil výsledek z posledního - nejnáročnějšího testu. Minimální FPS jsem zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na "High", AF napevno v ovladačích a AA ve hře.
  • Enemy Territory: Quake Wars - (OGL) + demo + Fraps. V této hře jsem nahrál vlastní timedemo v mapě Valley. Demo trvá několik minut a jeho průběh zaznamenal Fraps. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře.
  • Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Použil jsem plnou verzi hry, ve které jsem nahrál vlastní demo. Demo jsem spouštěl dvakrát a uložil průměr. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře. Pozor, volbu menu "Multi Core Rendering" jsem zapnul, radikálně přidává na počtu fps.
  • Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek průchodem města. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji). Pozor, u karet Radeon je nutné ručně zeditovat konfigurační soubor, jinak existuje fps limit na 60 snímků.
  • Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF i AA jsem nastavil v ovladačích.
  • Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Very High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
  • Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích, AA ve hře.
  • Company Of Heroes: Opposing Fronts - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, jehož výsledky jsou v grafech. Nastavení vše na maximum, AF v ovladačích a AA ve hře.
  • Mass Effect - (DX9) + Fraps. Hrál jsem úvodní část hry, do setkání se dvěma roboty a vaší novou kolegyní. Prošel jsem úsek dvakrát a zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích. Pozor, pro odstranění omezení fps na 60 snímků je nutné zeditovat ručně konfigurační soubor.

GeForce GTX 470 a GTX 480 - Rozsáhlý test Fermi GF100

GeForce GTX 470 a GTX 480 - Rozsáhlý test Fermi GF100

  • Unreal Tournament 3 - (DX10) + benchtool + Fraps. K testování jsem použil program benchtool a nastavil v něm boty v mapě ShangriLa. Vše nastaveno na maximum. Hodnota AA i AF nastavena v ovladačích.
  • Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Nastavení bez vyhlazování i s vyhlazováním jsem snížil na Hráč. Hodnota AF v ovladačích, AA jsem nastavoval v menu testovacího nástroje.
  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil chvilku v základním táboře. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High DX10, AF i AA nastaveno ve hře. (Použil jsem náročnou SAVE pozici od našeho čtenáře)
  • Brother In Arms: Hells Highway - (DX9) + Fraps. V této novince jsem dvakrát hrál úvodní misi v nemocnici, a zaznamenávání fps jsem ukončil u druhého Checkpointu. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích.
  • Half Life 2: Episode Two - (DX9) + demo + Fraps. U této hry jsem nahrál několikaminutové demo, které jsem spustil a průběh zaznamenal Frapsem. Také zde nastaveno vše na maximum, AF i AA zvoleno ve hře.
  • Bioshock - (DX10) + Fraps. Testování této hry je tradiční, a zaznamenávám zde Frapsem průchod od nehody letadla do majáku. Opět testuji dvakrát a výsledek zapíši. Nastaveno vše na max, AF a AA zapnuto v ovladačích.
  • World In Conflict - (DX10) + benchmark. Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA i AF nastavena v menu hry.
  • Grand Theft Auto IV - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut hru od úplného začátku, projížděl jsem se městem, vystupoval a pobíhal po ulici. Záznam provedl Fraps, ze dvou měření. V ovladačích jsem nastavil AF, AA nefunguje. Restrikce pro paměť karet, maximální fps jsem odstranil v příkazovém souboru.
  • Tomb Raider Underworld - (DX9) + Fraps. Hrál jsem celou úvodní výukovou misi. Průběh jsem zaznamenal Frapsem, a zprůměroval ze dvou měření. Vyhlazování a AF jsem nastavoval přímo ve hře.
  • Mirrors Edge - (DX9) + Fraps. Spouštěl jsem vestavěné "průletové" demo. AA nastavuji ve hře, AF v ovladači. Nejprve je nutné upravit konfigurační soubor, poté nastavit rozlišení a úroveň vyhlazování v menu hry. Pro srovnatelný výsledek testuji s PhysX OFF! Pak se spustí hra s parametrem, a průběh měřím Frapsem.
  • Tom Clancys HAWX - (DX10) + Demo. Používám vestavěné demo, kdy vše nastavuji přímo ve hře. Pouze hodnotu AF je nutné zvolit v ovladači karty. U karet AMD zapínám DX10.1 rozšíření.
  • Sacred 2 - (DX9) + Fraps. Používám poslední verzi hry s rozšířením PhysX (2.40). Nastavuje vše v menu hry, pouze úroveň AF v ovladačích. Hraji krátký úsek s postavou Seraphim, kdy kouzlím a pobíhám kolem vesnice. Vše zaznamená Fraps.
  • Arma 2 - (DX10) + Demo. Používám vestavěný benchmark v Demu hry. Vše je nastaveno na High, možnost Normal nefungovala. Průběh dema neloguji, jen počkám na výsledek vypsaný na obrazovce.

GeForce GTX 470 a GTX 480 - Rozsáhlý test Fermi GF100

  • Aliens Vs Predator - (DX11) + Fraps. Hraji úvodní misi za mariňáka, poté co je vám umožněno jít. Zapínám logování až po vyjití ven a průchod do prvních otevřených dveří v budově. Vyhlazování zapínám ve hře, AF zřejmě nefunguje
  • Battlefield Bad Company 2 - (DX11) + Fraps. Hraji úvodní misi, kdy vyjdete ze zákopů a je video s projíždějící kolonou tanků. Po skončení videa loguji průběh až do dalšího Checkpointu na vrcholku pralesa.
  • Bioshock 2 - (DX10) + Fraps. Hraji úvodní misi, kdy procházím místností až do velké místnosti s bazénem. Vše zaznamenávám, vyhlazování na Radeonech nefunguje, tedy ho nepoužívám.
  • STALKER Call Of Pripyat - (DX10, DX11) - benchmark. Používám oficiální testovací utilitu. Vše nastavuji na max, vyhlazování nepoužívám.
  • Dragon Age Origins (DX10) + Fraps. Po spuštění úvodu hry, jdu městem dokola až se vrátím zpět k hodovní síni, kde začíná hra. Vyhlazování nastavuji ve hře.
  • Dark Void - (DX9) + demo. Používám vestavěný test v demoverzi hry. PhysX je vždy v poloze OFF.
  • DiRT 2 - (DX11) + demo. Používám vestavěný test, vše ve hře je nastaveno na maximum. Měním pouze vyhlazování, testuji na okruhu v Londýně.
  • Unigine Heaven - (DX11) + benchmark. Používám nastavení na High, Teselace zapnutá. Vyhlazování nezapínám, hodnotu AF nechávám na 2x.
  • Mass Effect 2 - (DX9) + Fraps. Testuji od začátku hry, kdy postava získá zbraň až do první přestřelky. Vyhlazování nastavuji v ovladačích.
  • Metro 2033 - (DX11) + Fraps. Testuji scénu, kdy zabijete první monstra a vyjdete ven. Loguji chůzi venkovním koridorem až k ohništi. Vypínám pokročilý DOF počítaný skrze DirectCompute.
  • Resident Evil 5 - (DX10) + demo. Používám vestavěný benchmark.
  • Supreme Commander 2 - (DX10) + Fraps. Testuji základní Skirmish mapu se čtyřmi hráči. Mám uloženou pozici, kde po nahrání zoomuji chvilku mapou bojiště.
  • BattleForge - (DX11) + demo. Testuji ve vestavěném testu hry, vše na maximum.


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
429 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 152.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.