GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 13

Z. Obermaier

Z. Obermaier

22. 6. 2009 03:00 28

Seznam kapitol

1. Multi-GPU je věčné? 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.

Reklama
 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud jste si dobře prohlédli všechny kapitoly, tak asi stejně nemáte v konečném verdiktu jasno. V několika hrách se lépe dařilo CrossFire (ve 11-ti titulech), čtyři hry byly nerozhodně. Navrch mělo SLI v 8-ti hrách. Musím tedy prohlásit, že éra technologie SLI s vyšším škálováním výkonu než CrossFire, skončila. Pokud by Radeony nezaznamenali problém ve dvou hrách (Dead Space a Tomb Raider Underworld) tak se dnes technologii SLI stoprocentně vyrovnali. Náš test se týkal dvou grafik v Multi-GPU, což může znamenat proti duálním kartám zcela jiný výsledek ve škálování. To zjistíme v brzkém testu GeForce GTX 295, kde bude i aktuální měření AMD Radeonu HD 4870X2. Podívejme se na detaily výkonu Multi-GPU v dnešním testu:

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

V našem testu SLI zvítězilo v průměrném skóre. Pokud ale zohledním výše napsané o vyšším počtu her, kde škáluje CrossFire lépe, měla by technologie AMD zvítězit. Bohužel špatné výsledky v Dead Space, Tomb Raider a nejvyšším rozlišení Far Cry 2 se negativně podepsaly na výsledném skóre. Pokud se AMD podaří tyto problémy napravit, tak CrossFire hravě srovná se SLI krok a po letech soupeření poprvé o kousek překoná odvěkého rivala. CrossFire je vyspělou technologií, která ve více než polovině her překonala SLI a zaslouží si kladné hodnocení. V našem testu SLI získalo 72,6 procent výkonu navíc, proti 66,9 procentům u CrossFire. I tak je rozdíl 5,7 procent hodně malý a nevýznamný. Když jsem z hodnocení odečetl "problematické" výsledky, vyšel mi výkon CrossFire 72,9 procent čímž by bylo SLI o desetiny procenta překonáno. Za dva měsíce ale může být vše jinak, pokud AMD napraví problémy a vylepší dále ovladače. Také výběr her může finální verdikt hodně pozměnit, z našich 23 her ale vyšly výsledky, které vidíte.

Náš test tedy hodně naboural dva dlouho trvající mýty ohledně grafických karet. Vždy bylo SLI považováno za vyspělejší technologii s lepším škálováním výkonu, čemuž také hrálo do karet mnoho v minulosti provedených testů (i na PCT). Se stále se zlepšujícími ovladači Catalyst a výkonnou platformou Core i7 ale přišla změna a NVIDIA se bude muset hodně snažit aby svůj náskok opět nahnala. SLI a CrossFire dnešních dnů totiž škálují téměř stejně dobře a dokonce jsem nezaznamenal ani náznak micro-stutteringu, tedy hodnotím obě Multi-GPU známkou "za jedna". SLI je na tom přeci jen malinko lépe, škáluje ve všech našich hrách, což se o CrossFire zatím říci nedá.

Druhý mýtus je ohledně vyhlazování 8xAA, kdy si s ním Radeony poradí lépe než GeForce. Ano, je to stále pravda ale rozdíly už jsou mnohdy minimální. V polovině testovacích her je dopad na výkon GeForce srovnatelný s kartami AMD, ve zbytku (s 8xAA jsem netestoval všechny hry) si Radeony poradí s tímto vyhlazováním lépe. Je ale vidět, že se NVIDIA s tímto problémem poprala a s novými ovladači se Radeonům hodně přiblížila. Není to sice ještě úplně ono, ale pokrok je veliký.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Na závěr této kapitoly si ještě porovnejme výkon našich dvou Multi-GPU systémů vůči dříve naměřeným výsledkům. Upozorňuji, že výsledky Radeonu HD 4870X2 a GeForce GTX 295 jsou naměřeny se staršími ovladači, a obě karty s aktuálním výkonem se objeví až v testu GeForce GTX 295. Radeon HD4870X2 bude přeměřen s Catalyst 9.6 v rámci čerstvých čísel. Hodnota 100 procent odpovídá výkonu Radeonu HD 4870 1GB, ostatní srovnáváme k němu. Výkon dvou Radeonů HD 4890 v CrossFire srovnal krok s GeForce GTX 295 a Radeon HD 4870X2 překonává o 18 procent. Dvě přetaktované GeForce GTX 260 dosáhly dvojnásobného výkonu Radeonu HD 4870 1GB a překonaly GeForce GTX 295 o 12 procent. Rozdíl ve výkonu mezi dvojicí Radeonů HD4890 a GeForce GTX 260 OC je 11 procent pro GeForce.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama