GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

Z. Obermaier

Z. Obermaier

22. 6. 2009 03:00 28

Seznam kapitol

1. Multi-GPU je věčné? 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.

Reklama

Před pár dny, konkrétně minulý týden (záleží kdy je tento text publikován) jsem vám přinesli první část letního testu Multi-GPU řešení. V něm jsem se zaměřili na dvě nejvýkonnější Single-GPU karty z produkce AMD. Šlo samozřejmě o rychlé Radeony HD 4890, které si v CrossFire vedly velmi dobře. Kromě dvou zaškobrtnutí ve dvou titulech, byl výkon vysoký a škálování perfektní. Nárůst výkonu s druhou kartou byl v průměru vysokých 66 procent. V některých hrách dosáhlo škálování i ideální dvojnásobné hodnoty, CrossFire zkrátka skončilo s výborným výsledkem a jedná se o téměř dokonalou technologii bez větších problémů. S několika dalšími ovladači snad i několik potíží zmizí a mýtus o problematickém Multi-GPU bude možné navždy zbořit.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Ukázat pouze CrossFire by ale nemělo žádný význam, a jak jsem v minulém testu slíbil, dnes se podíváme na konkurenční SLI. Obě technologie budou totiž i několik příštích let jediným způsobem, jak navýšit výkon jedné karty a oba výrobci s ním pro Ultra High-End počítají i do budoucna. Koncepce duálních karet se AMD jistě nevzdá, a i když NVIDIA vždy toto řešení zavrhovala, víme jak to dopadlo. Obě firmy mají dnes k dispozici návrh dvoučipové karty na jednom PCB a v produkci duálních "monster" s jádry nové generace jim nic nebrání. Proto i když sami Multi-GPU nepoužíváte, jde o důležitou technologii pro výrobce grafik i náročné uživatele. Z tohoto důvodu je informace o efektivitě a škálování výkonu s druhou kartou stěžejní a podstatná.

Stejně jako v první části, se nejprve podíváme na škálování výkonu u jednotlivých her. Abychom se později nemuseli ke hrám vracet ve Shrnutí, bude u každé hry dvojice tabulek. Tu první s výkonem CrossFire znáte z předchozího testu, jen ji doplním druhou s výkonem SLI. Rovnou si tedy porovnáme technologie proti sobě u každé hry. Ve shrnující kapitole se pak podíváme na průměr výkonu Multi-GPU a také porovnáme naměřené hodnoty s dalšími grafikami. Po představení testovaných karet a sestavy, vás čekají už výsledky.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama