Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 6. 2009 00:00 37

Seznam kapitol

1. Aliasing - jak vzniká 2. Vady hran 3. Další typy vad, Antialiasing 4. MSAA - srovnání kvality 2× 4× a 8× - I 5. MSAA - srovnání kvality 2× 4× a 8× - II 6. Testovací sestava, metodika, srovnávací tabulka 7. Testované hry 8. 3DMark 06 - Deep Freeze 9. Call of Duty World at War
10. Crysis 11. Far Cry 2 12. F.E.A.R. 2 Project Origin 13. Race Driver GRID 14. Half Life 2 Episode Two 15. Unreal Tournament III 16. Warhammer 40k Dawn of War II 17. Průměrné poklesy AA 18. Druhý pohled na výsledky, závěr

Zapnutí antialiasingu neboli česky vyhlazování hran je jeden z nejčastějších a nejjednodušších způsobů, jak razantně zvýšit (nejen) u 3D počítačových her kvalitu obrazu. Ale antialiasing, to nejsou jen zubaté hrany, ale i mnoho dalšího. A právě o tom a o dopadech AA na výkon u dnešních grafických karet bude tento článek.

Reklama

Úvod

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz


screenshot bez vyhlazování hran — všimněte si například lana ve spodní části obrázku

Nejspíš mezi vámi není nikdo, kdo by v životě neslyšel pojem Antialiasing (zkráceně AA), který se do češtiny překládá jako vyhlazování hran. Také praktické zkušenosti s typickými "zubatými hranami" má asi každý a antialiasing zapínáme právě proto, abychom se těchto hran zbavili. Pojďme se proto společně podívat, jakými všemi způsoby se tzv. aliasing projevuje, a jak se tyto problémy řeší.

Z geometrie do počítačová grafiky

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

Počítač vytváří 3D objekty jako síť polygonů (trojúhelníků), které se následně potahují texturou. Čím je tato sít podrobnější, tím věrnější bude i obraz. U lidské hlavy to znamená daleko lepší zaoblení lebky, věrnější záhyby ušních boltců a podobně. Po vygenderování celého obrazu v paměti počítače je ještě třeba přizpůsobit jeho formát pro zobrazení na monitoru. K tomu se v dnešní době používá tzv. rasterizace. A právě při tomto procesu dochází ke vzniku tolik nepopulárních zubů a dalších vad.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama