Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku | Kapitola 4

Daniel Wojtěch

Daniel Wojtěch

25. 6. 2014 05:00 23

Seznam kapitol

1. Co všechno potřebujete u autokamery? 2. DVR Camera Recorder G1W 3. Genius DVR-FHD568 4. MIO MiVue 538 5. TrueCam A5
6. Holux DVR M1 7. Záběry ze dne 8. Záběry z noci 9. Závěr

V nedávném testu autokamer jsme chtěli prověřit populární čínský zázrak – G1W. Bohužel je natolik oblíbená, že se i při poměrně nízké ceně objevují její padělky (na který jsme narazili i my). Dnes už otestujeme i originál (a předem prozradím, že stojí za to). Kromě ní vás čekají i produkty značek Genius, MIO, TrueCam a Holux.

Reklama

Mio se s autokamerama za poslední dobu poměrně rozšouplo. Aktuálně nabízí tři modely číselně odstupňované dle výbavy. Ten nejnižší s označením 528 nabídne absolutní základ spočívající v možnosti nahrávání, archivace, detekce pohybu, FullHD rozlišení a světelností objektivu F1.8. A jak jsem se zmínil již v úvodu tohoto článku, tak následující vyšší modely se liší pouze ve výbavě, takže model 538 přichází s vestavěnou GPS a 538 Deluxe má kromě GPS ještě doživotní aktualizaci radarů. Rozdíl mezi základem 528 a 538 Deluxe je pouhý tisíc korun a hodně tedy záleží na preferencích uživatele.

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz

Aktuální řada tedy nabízí pouze tři modely, ale na trhu je ještě hromada starších modelů s cenami od 1500 Kč až po 3000 Kč. Odkážu vás hned na dvě předešlé recenze těchto modelů:

MIO MiVue 358 EEU - ZDE
MIO MiVue 388 - ZDE

Vzhled jako takový, ovládání ani obsah balení se od prvních modelů prakticky neliší. Není důvod měnit něco, co je hezké, bytelné a funkční. Hned v prvních recenzích se mi nelíbil držák, na kterém jste v osobním autě nenalezli chybu, ale jakmile jste přesedlali do kamionu, kde je sklo přeci jen více kolmo, tak kamera zírala z velké části do země. Nyní má kloub větší rádius a i na kolmém skle máte možnost si kameru nastavit dle svého a ne dle možností kloubu. Moje radost ale přešla ve chvíli, kdy jsem zjistil, že klip na přísavce pro lehčí odlepení od skla čouhá před čočku. V záběru ale naštěstí vidět nebyl. Takže vzhledem k jeho možnostem přizpůsobení, kvalitám přísavky a jednoduché instalace kamery mohu říct jediné – dokonalost.

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak jsem se již zmínil, tak tyto kamery jsou zpracovány precizně, stejně tak jejich software je inteligentní a není problém v něm něco najít, zkrátka po nastavení češtiny nebudete tápat. Co mi ale vadilo, byla horší čitelnost na přímém slunečním světle, ale tou bych se tak nezabýval, protože pokud nemáte kabriolet, tak pod střechou auta bývá většinou stín a beztak je provoz kamery následně bezobslužný.

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz

Co se týká parametrů, tak objektiv má světelnost F1,8. Úhel záběru 130°, což není mnoho, o čemž jsem se přesvědčil hned po instalaci kamery a onoho klipu na přísavce, který je pouze 2 cm nad zorným polem kamery, ale v záběru vidět není. Rozlišení 1080p je zvolené napevno a v nastavení nelze měnit, což považuji za ideální. Výrobce kameru nastavil do stavu, kdy nabídne nejlepší výkony. S tím ale souvisí podpora karet, 2GB kartou kameru neuspokojíte, zkrátka se bude stále tvářit jakoby tam žádná nebyla.

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz

Líbí se mi rozdělení paměti, kdy dle vašeho uvážení si můžete nastavit místo na kartě pro videa, fotky, emergency záběry a záběry pořízené na parkovišti, kam se ukládají ty záběry pořízené funkcí detekce pohybu, jenž reaguje nejen na pohyb, ale i otřes.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama