Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku

Daniel Wojtěch

Daniel Wojtěch

25. 6. 2014 05:00 23

Seznam kapitol

1. Co všechno potřebujete u autokamery? 2. DVR Camera Recorder G1W 3. Genius DVR-FHD568 4. MIO MiVue 538 5. TrueCam A5
6. Holux DVR M1 7. Záběry ze dne 8. Záběry z noci 9. Závěr

V nedávném testu autokamer jsme chtěli prověřit populární čínský zázrak – G1W. Bohužel je natolik oblíbená, že se i při poměrně nízké ceně objevují její padělky (na který jsme narazili i my). Dnes už otestujeme i originál (a předem prozradím, že stojí za to). Kromě ní vás čekají i produkty značek Genius, MIO, TrueCam a Holux.

Reklama

Kamer do auta už jsme otestovali opravdu mnoho a pokud bychom měli i nadále psát o každé novince, tak se za chvíli ze serveru o počítačích stane jakýsi automagazín. Do jejich výroby se totiž pouštějí i výrobci, kteří nikdy nic podobného nevyráběli a ani by to do nich člověk neřekl. Třeba takový Holux byl především zaměřen na GPS lokátory a navigace, stejně jako MIO. Při dnešním provozu si je ale už pořizuje hodně řidičů, aby byli v případě nehody aspoň trochu krytí. A na to výrobci slyší a chrlí na trh novinku za novinkou.

Testovat každý nový model by bylo jednak časově náročné a taky prakticky zbytečné, protože se mnohdy od sebe liší jen jiným vzhledem, funkcemi, ale optika a snímač zůstává a my se v recenzích především zaměřujeme právě na kvalitu záznamu. U převážné většiny kamer s pořizovací cenou nad tisícikorunu už je ale dnes obraz na takové úrovni, že jako důkaz postačí.

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz

Velký cenový rozdíl pak dělá integrovaná GPS. Kvalitní autokameru bez této funkce pořídíte do 2500 Kč, kdežto s GPS modulem na této částce teprve začínají a není problém utratit i pět tisíc korun. Záleží na tom, co kdo od kamery očekává. Za dobu strávenou s autokamerami a po tisících najetých kilometrů jsem došel k následujícímu závěru.

Ideální kamera by měla vypadat tak, aby v autě nebyla takřka vidět – nejlépe po připnutí za zrcátko či sluneční clonu. Měla by mít minimum tlačítek, stačilo by dokonce snad jen tlačítko zapínací a tlačítko emergency pro ukládání zajímavých videí. Displej bych z kamerek vyřadil úplně, takže by to vypadalo tak, že by výrobce kameru nastavil do optimálního stavu, jako jsem to udělal já a poté už na nastavení nesáhl.

Displej je na kamerách takřka k ničemu, na místě nehody a při následné konzultaci s orgány vám stejně nepomůže a k dalšímu řízení si jej můžete bez problému zkopírovat na jiné přenosné medium. Výrazné plus by to mělo ve snížené spotřebě. Senzor pohybu jednoznačně ano, ale v kamerce bez displeje, tak aby se nespouštěl při každém pohybu a zbytečně nezatěžoval baterii. Měla by mít takovou funkci, aby nahrávala nepřetržitě, ale začala ukládat až při zjištěném pohybu se záznamem pořízeným třeba třicet sekund před událostí, která vedla k ukládání záznamu. Takovou funkci má již mnoho kamerek v emergency modu. Stejně tak bych u kamery namísto displeje viděl radeji ještě jedno oko sledující posádku během jízdy (což by ale třeba u taxikářů bylo protiprávní). A teď to nejdůležitější. Baterii ano, ale jen nějakou záložní pro výpadky energie, ale jinak napájení pouze kabelem. Takovou spotřebu kamera nemá, aby vám i při odstaveném vozidle na více než týden vyřadila baterii z provozu a konečně by byla detekce pohybu k něčemu, ne jen na rychlý nákup v Kauflandu a v ideálním případě bez front.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama