Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO
Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO
autor: Kwolek Jirka , publikováno 4.2.2004
Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO
Klasickým chladičům začíná u dnešních procesorů pomalu docházet dech, to je důvod proč je každá novinka v této oblasti tak vítána. Nevím ak se to stalo (nadaný inženýr který si po práci hrál s větráčky?), že do problematiky chlazení CPU se pustila i firma Gigabyte známá svými grafickými kartami a základními deskami. Ať je tomu jakkoliv, je dobře že měli odvahu dotáhnout svůj unikátní a účinný nápad do úspěšného konce. A v čem tkví originalita jejich řešení? Pojďme se podívat s námi... {mospagebreak title=Gigabyte PCU21-VG, provedení}

Znamením dnešní doby jsou stále výkonnější procesory které vyzařují více a více tepla, přičemž rekordy dnes láme nové Pentium 4 s jádrem Prescott které dokáže "protopit" i více než 120W tepelného výkonu. Navíc se zdá, že se v brzké době tomuto problému nevyhne ani firma AMD :-(

Je jasné, že toto stále narůstající množství tepla je třeba efektivně ale hlavně tiše vypumpovat do okolí. Není problémem nad velký pasiv instalovat 8cm větráček a ten roztočit na 7000ot./m, kdo však bude chtít stále snášet v této situaci nutný doprovodný jekot. Dříve by to možná prošlo (když prošly grafické karty GeForce FX 5800 :)) dnes už uživatelé požadují výkon při minimální hladině hluku a často jsou za to ochotni i připlatit nemalou částku. A to je asi i důvod, proč je z nezajímavé oblasti najednou tak velký byznys, a to je i důvod hledání nových a nových konstrukcí.

Gigabyte PCU21-VG (3D Cooler-PRO)

Řešení firmy Gigabyte je zajímavé hned z několika důvodů: konstrukce chladiče je unikátní tím jak kombinuje známé principy do jednoho efektivního celku, unikátní je i to, že chladič je určen pro všechny dnešní "desktopové" platformy: pro Pentia 4 a Celerony, pro Athlony XP stejně jako pro Athlony 64 i řadu FX. Jako prémie chladič ve skříni navíc "ledově" září.

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Chladič je pojatý poměrně velkolepě. Dobrý dojem začíná exkluzivním obalem a pokračuje i nečekaně kvalitním a profesionálním (jak na chladič) provedením. Chladič, regulátor otáček i spony jsou provedené velmi precizně a profesionálně.

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

V balení nechybí nic, co byste při montáží mohli potřebovat - ať již máte jakýkoliv procesor.

Spony jsou řešené tak, že k jejich montáži není třeba šroubovák. Minimalizuje se tak známé nebezpečí spojené s případným sklouznutím a poškozením základní desky.

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Podívejte se blíže, jak je provedená měděná základna chladiče:

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Mňam: základní deska je precizní měděný odlitek (díky vysoké čistotě mědi se používal speciální postup odlévání) s obráběnou dosedací plochou.

{mospagebreak title=Heatpipe... Heat co?}

Podívejme se nejdříve konstrukci tělesa chladiče blíže:

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Teplo, které od procesoru přebírá základna je vedeno čtyřmi "vodiči tepla" / heatpipes do horní části s jemným (48ks), prstencovým žebrováním. Uvnitř je umístěný odstředivý větrák s regulovanými otáčkami...

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Ten čerpá vzduch středem a žene ho přes taká žebra do okolí. Tok vzduchu je lineární (nefouká se kolmo na základnu jak je tomu u klasického provedení) a tím i efektivní. Chladič vystačí s relativně malým objemem vzduchu (CFM) za minutu.

HeatPipe

Vodiče tepla typu "heat-pipe" jsou (v optimálním případě) až 1000x účinnějším vodičem tepla než měd. Využívají transportu tepla odpařující se kapalinou - ta pojme v průběhu svého odpařování velké množství tepla (utajené teplo) a to v chladné části "heatpipe" odevzdává, kondenzuje a vzlíná do horké části. Vše probíhá v neustálem cyklu.

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Aby se konstruktéři zbavili závislosti účinnosti heat-pipe na její orientaci je dnes vnitřní povrch opatřený speciální houbovitou vrstvou která umožňuje vzlínání kapaliny i proti gravitaci.

Spojením všech konstrukčních prvků vznikl chladič který je účinný, tichý (reg. otáček) který je stále, a to je velmi důležité, neobvykle kompaktní - jeho nároky na prostor jsou velmi nízké (tím se np. rapidně liší od chladičů Zalman řady 7000).

Díky heat-pipe které umožňují transport tepla "do vyššího patra", je možné 3D Cooler běžně instalovat i tam, kde jsou v blízkosti socketu (tento problém pálí zejména platformu Socket A) nějaké překážky. Výhodou je i to, že horký vzduch nefouká přímo na paměti ani na impulsní zdroje které jsou umístěné na základní desce. P.S. Tato konstrukce výborně spolupracuje s případným dodatečným větrákem který žene vzduch ven ze skříně.

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Regulace

Jak je již dnes dobrým zvykem lze ovladač otáček umístit do pozice pro FDD ale také do PCI slotu dozadu.

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Pří 2000ot/min chladič zvukově doslova zmizí. Jak uvidíte dále, tyto otáčky stačí uchladit klasická Pentia 4 Northwood do 3.2GHz.

V další části článku se podíváme jak si Gigabyte PCU21-VG povede proti nejúčinnějšímu chladiči současnosti - Zalmanu CNPS 7000A Cu.

{mospagebreak title=Testy, závěr a minigalerie}

Testovaný chladič jsme postavili proti Zalmanu CNPS 7000A Cu (tento stále poměrně drahý chladič je dnes doslova etalonem pro účinné a tiché chlazení).

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Jak vidíte sami, 3D Cooler je kompaktnější. Jeho obrys, při pohledu shora, nepřesahuje plastové "lože" Socketu 478.

Referenčním bodem byl klasický boxovaný chladič Pentia 3.2GHz (tenká šedá linie). Chladiče jsme měřili v cyklu: 8min. 100% zátěže CPU (burn) + 6 minut bez zátěže. Teplota okolí nebyla příliš vysoká, 19oC.

Procesor jsme pro zdůraznění rozdílu přetaktovali na 3.4GHz (vybrané kousky to zvládnou bez zvýšení napětí - záhy je zařadíme do prodeje :)

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

  Tstart Tmax rozdíl otáčky
Intel BOX 3.2GHz 32 57 25 5850
3D Cooler min 32 54 22 2200
3D Cooler max 30 44 14 4200
Zalman 7000 Cu min 27 45 18 1410
Zalman 7000 Cu max 26 40 14 2506

Absolutním vítězem testu je Zalman 7000. Jedná se však o závodníka těžké hmotnostní (přes 0.5kg) i cenové kategorie.

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Ve světle této konkurence si Gigabyte 3D Cooler vede výborně. Pokud pracuje na min. otáčkách (2000ot/min) je prakticky neslyšitelný (20dBA) a přitom uchladí i vysoce taktované Pentia 4. U Prescotta jsme museli potenciometr potočit k číslu 2500 a zvuková kulisa se teprve potom vyšplhala k hluku který generují běžné Box chladiče Intelu (25dBA) - velmi dobrý výsledek. Pro experimentátory je zde ještě rozsah do 4000 otáček - hlučnost dosahuje stále snesitelných 40dBA, avšak teplotu jádra CPU mohou ještě srazit o 10oC.

Přes poměrně vysokou cenu (na našem shopíku stojí asi 980Kč bez DPH) poskytuje nový chladič Gigabyte 3D Cooler-PRO celou řadu předností: tichý chod, vysokou účinnost, nezávislost na socketu (můžete přejít na jinou platformu), snadnou montáž, modrou "ledovou" září a také trochu té exkluzivity. Poznámka: kvůli obrovskému zájmu o tyto chladiče není dostupnost "3D Coolerů" celosvětově příliš dobrá.

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Únor 2004, Gigabyte 3D Cooler PCU21-VG
Tichý provoz, promyšlená konstrukce, dobrý výkon...

Minigalerie

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Chlazení: Gigabyte (PCU21-VG) 3D Cooler-PRO

Jak se Vám líbí ;-)

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.2.2004 11:18:47   0.0.0.xxx 43
Zajimalo by me jak bude fungovat Heat-Pipe kdyz bude chladic trubicemi vodorovne...Nak
4.2.2004 11:22:53   0.0.0.xxx 12
slysel sem par reakci lidi co ho maji na athlonech xp a jejich vysledky byly nic moc
mohli byste chladic otestovat i na nejakem athlonu3200+?
4.2.2004 11:48:16   0.0.0.xxx 23
Hmmm, je to vlastne mozne, protoze HP potrebuje ke sve cinnosti tu "spravnou" teplotu, pokud je nizka, tak to nefunguje. Tyhle spickove P4 topi vic nez Athlony, to by mohl byt duvod. Muze to jeste redakce otestovat?
4.2.2004 11:59:35   0.0.0.xxx 23
Podle grafu zacala teplota CPU pri chlazeni GHPCU21 4200ot klesta cca minutu pred koncem burn zatizeni. Ze by vestavena predikce? No, snad ten vetrak nebude moc depresivni (kdo cetl, vi o cem pisu)...
4.2.2004 12:09:40   0.0.0.xxx 33
Bohužel tak jemné žebrování bude náchylné na "ucpání" prachem v běžných pokojových podmínkách (o kanclu nemluvě).
4.2.2004 12:12:26   0.0.0.xxx 23
Dostupnost v ČR je bezproblémová, koupit se dá s daní za tolik, co tady stojí bez ní :-)
4.2.2004 12:22:23   0.0.0.xxx 23
Když už v každém članku musí být odkaz na váš obchod, nemohli byste psát místo - dle mého názoru - připitomnělého "shopík" slovo obchod nebo shop ? No teď vidím je to už i na hlavní stránce jako oficiální název. No pokud se nad tím zamyslíte a shledáte by na tom mohlo něco být třeba uděláte aspoň anketu.
4.2.2004 13:38:23   0.0.0.xxx 33
Dokud se bude na chladicich neco vrtet smrdlat a tocit tak nehlucne nebudou, uz me ty reklamni zvasty serou, co je to tichy ? - mereni hlucnosti nikde nevidim a fantas udajum vyrobcu neverim, takovou recenzi nebo co to vlastne je muze napsat kazdej vul, nafotit par fotek a inkasovat za reklamu....FUJ FUJ FUJ (ps: hlavne ze to sviti jak cirkus a mame co prodavat blbcum ZE)
4.2.2004 14:01:12   0.0.0.xxx 33
To chce poradnej vetrak aby to profouk na nejvysi votacky by se to mozna mohlo profouknout :-) asi by byl potom vokolo peknej bordel
4.2.2004 14:39:18   0.0.0.xxx 23
neni to tak spatny, ac pravda neni to uplne vono.
jinak moc peknej "vetracek" je AC CopperSilent 2TC rev. 2

tedka este musim koupit novej vetrak na VGA a nejakej disk s fluidnima loziskama (Maxtory jsou tichy, ale Barracudy V pre jaky)
4.2.2004 14:54:54   0.0.0.xxx 23
Vim ze je to dotaz pro absolutni mensinu, ale mam case s prednimi dvirky, takze bych potreboval vedet jak je vysoky(nebo spis dlouhy) ten regulacni cudlik do FDD, aby sli dvirka zavrit. Poradi nekdo? Plyyyz...
4.2.2004 15:03:18   0.0.0.xxx 32
Dobrej postřeh s tím grafem. Taky by mě zajímalo vysvětlení! Deprese větráku neberu jako odpověd. Leda deprese autora. :-)
4.2.2004 15:05:31   0.0.0.xxx 33
To ze ZALMAN bude o tolik lepsi jsem teda netusil ? To si snad na PCT vymysleji ne ? No ale dam na Vas, hold si koupim ZALMAN
4.2.2004 15:21:39   0.0.0.xxx 33
presne mam tedka AC revision 2 a jedina vec co uz je tedka slyset v kompu je bzukot v monitoru vzadu, jinak totalne odhlucneno ;-) a to barton je pretaktenej na 3200+ hehe
a zadny svitici picovinky to chvalabohu nema
4.2.2004 15:46:37   0.0.0.xxx 33
Nebude proste to musi byt na stojaka, proto je strasna blbost, kdyz heat pipe neni ve tvaru "kolecka" tam cirkuluje ta voda i kdyz to obratis na bok
4.2.2004 15:47:40   0.0.0.xxx 33
Chladic jsme meli v redakci chvili. Jakmile se ale k nemu dostaneme, urcite udelame test i na athlonech.
4.2.2004 16:13:53   0.0.0.xxx 32
Dost se pletes. A HeatPipe neobsahuje vodu. Mrkni se jeste jednou na princip. Kazdopadne se vzdy HeatPipe vyrabi jako trubicka o ruznych prumerech, kolecko je fakt ulet ;o)
Uz minimalne 10 let se pouzivaji treba na chlazeni notebooku a tam jsou vetsinou na lezato...
4.2.2004 17:44:21   0.0.0.xxx 22
"Výhodou je i to, že horký vzduch nefouká přímo na paměti ani na impulsní zdroje které jsou umístěné na základní desce"
- ehm, nektere soucastky jsou na nekterych deskach rozmisteny prave tak,aby je chladic cpu ofukoval, ono je lepsi chladit to vzduchem o teplote 30s, nez nicim...

4.2.2004 19:07:55   0.0.0.xxx 22
Děkuji autorovi za velmi pěkný článek. Opravdu super... děkuji a asi nejsem sám :-)
4.2.2004 19:30:03   0.0.0.xxx 22
Musite vsude psat odkaz na vas priteplenej shopik?
Nehcete ho nazivat treba shopicek?
Nebo shopicicicek u lulanka?
4.2.2004 20:25:53   0.0.0.xxx 22
Prezyvat by ho tak asi nemali a ty by sis mal ist hladat partnerov inde...
4.2.2004 20:39:04   0.0.0.xxx 23
jj di do zalmana ja ho mam pul roku a je to naprosto super
mam ten alcu tusim ze 7000 sice ta montaz je celkem psycho ale otacky mam na athlonu XP 2400+2600 ty nejnizsi tzn. vetrak subjektivne obravdu nejde slyset nebo kdyztak jemny sum ze se da tady v klidu chapat a teplota 40 bedna 50 procak a stoupne na max 60 pri dlouhodobem zatizeni. kdyz otacky zvysim o cca 200 = -5 stupnu . na nejakeho vodnika bych se vysral tohle stoji 1800 nebo uz min a je to bezproblemove a fakt nechci delat reklamu DD
4.2.2004 22:12:20   0.0.0.xxx 33
Srovnáváte s Zalmanem 7000A Cu, to je chválihodné co takhle přidat i Primecooler PC-HC II+. Skoro jako Zalman ale neni to Zalman ... stálo by to za test.
4.2.2004 23:55:05   0.0.0.xxx 33
no ja nevim co je na ventilatorech bezproblemove, ale zatim mi zadny nevydrzel byt tichy vic jak pul roku. A menit toho Zalmana bych moc nechtel
K recenzi: zajimala by me hlucnost pri 2000ot v porovnani s ACckem s cca 1400ot (ten je pak totiz opravdu tichej) a jeste zda jste zkouseli vliv monzate tohoto chladice v horizontalni a vertikalni poloze (jestli bude nejaky rozdil v ucinnosti chlazeni)
5.2.2004 07:43:35   0.0.0.xxx 33
No, jestli se nepletu je doporucena koncova cena 990,-Kc bez DPH. To je se slusnou marzi(zalezi jakou mas dealerskou cenu). Takze pokud dal PCT 980,-bez DPH, je to 10,-Kc dole,coz je lepsi nez dratem do oka,ale jestli maji lepsi nakupku, mohli jit jeste o dost dolu pri slusnem zisku.Kazdopadne, tyhlety vylevy,jaky tu produjes miluju, protoze bud si jednou zahledl dealersky cenik a hned jses chytrej kde se co da za kolik koupit a nebo to ma nekde internet shop, coz je mozna sqely,ale zas je to vicemene zkaza kamennych obchodu.Co se tyce dostupnosti, tak opravdu neni moc dobra.CZus
5.2.2004 08:37:18   0.0.0.xxx 33
Jsou to krásné chladiče co tu popisujete ale jak je to s dostupností nových větráků když starý odejde nikde jsem toto nezjistil a kupovat nový chladič jen kvůli poruše větráku je docela dost pěněžně náročné prostě existují náhradní díly ?
5.2.2004 09:47:37   0.0.0.xxx 33
Liliput: Je vidět že si žádný kvalitní tichý chaldič nezkusil, tak nehaň. Zalman 7000 s otáčkama pod 1700RPM prostě v sestavě neni slyšet. Je to řekněme trochu předimenzovaný, protože i ten nejtišší zdroj v kombinaci s nejtišším diskem jsou pořád hlučnější. Pokud je v sestavě ještě jakýkoli jiný větrák (grafika, odsávání...), který maj víc než 2000RMP, tak je celkem zbytečný tomuhle chladiči regulovat otáčky. Nejdřív si svůj názor ověř, než ho začneš prezentovat.
5.2.2004 10:52:19   0.0.0.xxx 22
Je vysoký zhruba 2cm. Jinak je to pěkný chladič a při min. otáčkách není vůbec slyšet. Testovali jsme AThlona XP 2800 a chlazení na min teda nic moc (podle MBM to dělalo v normálnim provozu až 46 °C), ale zase to není slyšet. Je to takový zajímavý chladič pro lidi, kteří neví co s penězma :-).
5.2.2004 11:25:34   0.0.0.xxx 22
Koupil jsem ho MALOOBCHODNĚ za cca 980 s daní! V pořádným dealeru je to min. o 100 míň, rohodně to není nějakej e-shop :-) Takže nestartuj, když nevíš, jak nakupovat a po zkušenostech se zdejším obchodem (no flame!), bych si ho tady nekoupil ani kdyby stál 1/2 ...
5.2.2004 12:30:31   0.0.0.xxx 22
Myslim, ze zrovna me, ty nemusis poucovat, jak mam nakupovat.Kdybys poradne cetl, tak rikam, ze se koupit za 980,- s DPH da, ale za jakych podminek? Pokud mam byt konkretni, tak ja osobne jsem si dnes koupil tenhle chladic za 966,- s DPH,ale to neni normalni koncova cena!Z 980,- se o 100,-Kc TEZKO dostanes,at mas sebelepsiho dealera. Pokud teda nesedis na prime distribuci do Gigabyte-CR. Se zdejsim obchodem nemam zadnou zkusenost, tudiz nemuzu nic namitat.CZus
5.2.2004 19:41:09   0.0.0.xxx 22
Tak by mne zajímalo, co uchladí Preskota. Podle dosavadních recenzí je ten hic neuvěřitelnej.
6.2.2004 01:30:26   0.0.0.xxx 22
25dB pri 2500ot/min - BLBOST! 5dB rozdil znamena 3xvetsi hluk, tak neni mozne aby pri zmene z 20dB pri 2000ot/min coz je navyseni otacek o 25% vzrostl hluk o 200%!
Pri 4000ot/min coz je narust otacek o 100% oproti 2000ot/min nebude rozdil v hluku 20dB protoze 20dB odpovida navyseni hluku o 9000% !!!!! ne, to neni preklep, navyseni o 20dB
znamena stonasobny hluk - kazdy kdo umi pocitat si to muze overit, staci vedet ze 10dB=1B a mit kalkulacku s logarytmickou funkci.
Neni mozne aby to bylo tak jednoduse umerne jak to vidi autor protoze otacky jsou velicina linearni a hluk v dB je velicina logarytmicka - proto tak drasticke rozdily ktere jsem uvedl vyse.
Fyzikalni zakony zjevne autorovi mnoho nerikaji.
6.2.2004 13:28:33   0.0.0.xxx 33
On opravdu neni hluk umerny otackam. Jenze krome logaritmicke zavislosti hladiny intenzity zvuku a veci z toho odvozenych je nutno brat i různé charakteristiky zdroje. Tedy např. charakter proudění vzduchu na lopatkách, rezonance, interference atd.
To potom lze pouze přesně měřit a nepřesně odhadovat. Zato výpočet by byl tak složitý, že je to lépe změřit. Ono by to možná vyšlo, možná ne...
Není to jen o matematice. Jinak máš pravdu.
6.2.2004 17:49:17   0.0.0.xxx 33
A co takhle,při plném zatížení procesoru teplota -4 až -20 stupňů? Velmi jednoduché a levné žadné ventilátory,žádé vodní chlazení investice od 45Eu.
Sám používám nataktovaný AMD XP 1600tj. 1400Mhz na 2000Mhz a topí na +15 stupňů !!!!.
7.2.2004 01:33:05   0.0.0.xxx 33
nejake blizsi informace pls
7.2.2004 09:27:49   0.0.0.xxx 33
slyšel jsi o systému chlazení vapogill ?,do konce tohoto měsíce budu mít prodejnu na Vltavě,podrobnější info rád poskytnu včetně testů např P4 3Ghz běží bez ujmy na zdraví na 4,1Ghz
7.2.2004 11:14:08   0.0.0.xxx 33
Jasne ze slyseli, prodava to treba FOX (pred casem velka recenze na svethardware s FX51 na 2.8GHz).. Cena tohoto zarizeni nevyrovna narust vykonu (a spotreby). Je to zajimave videt kam az se da s timhle procesor pretocit, ale jinak podle me nic vic.
7.2.2004 11:23:03   0.0.0.xxx 22
Jak již bylo zmíněno, problémy budou s náhradními díly a prachem. Na 100% bude takováto konstrukce náchylná k zadrhávání. Časem dojde k vychýlení osy turbínky a pak AMDčka půjdou do ... no a mé P4 se z toho zakousne. Dále bych rád upozornila na to, že měření teploty bylo prováděno mimo CASE!! Výsledky v CASE samozdřejmě budou horší a bude to dělat větší kravál. Nehledě na to, že takovéto konstrukce jsou hodně poruchové.
8.2.2004 09:10:03   0.0.0.xxx 22
Ahoj, hmmm, tak u Teba je počuť len bzukot monitoru? Ja bojujem s hlukom už 2 roky (už sa chcem aj vyspať...)...a vždy keď sa mi podarí niečo stíšiť, tak sa dostane do popredia nejaká iná komponenta, ktorá nebola predtým počuť....Na CPU mám chladič za 5 kíl..je úplne super...20 dB...ale zdroj mám 350W s dvoma vetrákmi...1den odsáva teplý vzduch do zdroja a druhý je klasický zdrojový, ktorý vyfukuje do okolia z comu bordel, teplý vzduch a pritom nááramne hučí...Ako si poriešil tento nepríjemný aspekt? Zatiaľ NAJ compom, ktorý som kedy mal v rukách je páve teraz pod rukami...HP nx9005-je to notebook s XP 2400+ a pri malej záťaži sa vôbec netočí ventilátor na CPU...a zdroj je klasický notebookovský, tagže mám momentálne oázu ticha...no potrebujem po väčšinu dňa 100%výkonu-SETI a tak, takže aj tento book sa po pol minútke záťaže začne ozývať... NAJ by bolo, keby zdroj v mojom veľkom compe nemal vôbec ventilátory...a bolo by to riešené cez nejaký externý zdroj ako má notebook...
Dík za odpoveď..
Maj sa.
napiš ako si toho dosiahol....hmmm...bzučanie monitora..ja asi dnes nezaspím...
8.2.2004 10:10:00   0.0.0.xxx 22
Pleteš se,výkon cca o 35-40%,škoda že neuvadíš adr.poslal bych ti testy (dlouhodobé měření)koukal bys,tomu věř.
8.2.2004 11:03:52   0.0.0.xxx 22
Nerozumis mi (mozna jsem to jen spatne napsal). Dovolim si rict, ze o tehle problematice mam celkem dobre informace. Znam vykonnostni moznosti, i stabilitu pri dlouhodobem provozu takto chlazenych procesoru, po tehle strance nejspis budeme zajedno a zadny rozpor nevidim. Co jsem se ale snazil rict v minulem prispevku bylo spis zamysleni nad cenou (porizovaci a provozni) vzhledem k navyseni vykonu. I kdyby ten byl o 50% (jen upozornuji, ze P4 nema s frekvenci zrovna idealni narust vykonu, takze presto, ze frekvence vzrostla o 36% narust vykonu takovy zdaleka neni), porad je to investice ktera se dle meho nevyplati. Netvrdim ze tohle zarizeni nikdo nekoupi, ale to je jen pár nadsencu. V 90% programu urychleni nepoznas protoze dnesni procesory jsou natolik rychle ze je zvladaji vlastne "okamzite" a v tech zbyvajicich nekolika procentech si radeji par minut pockam nez investovat nemale penize to podobnych zarizeni. Je na zvazeni pri cene napriklad nVENTIV Mach II cca1000 euro(nevim jakou konkretni znacku chces prodavat ty) zda neni lepsi koupit dvou-procesorovou stanici.
8.2.2004 15:11:10   0.0.0.xxx 23
kde je ta prodejna FOX? a vubec o co se jedna trochuh podrobneju... -4 az -20 stupnu za 45 Eu...
8.2.2004 16:46:05   0.0.0.xxx 33
Recenze tady: http://www.svethardware.cz/art.jsp?doc=82A0D0730A5B A855C1256DFC0069C98F&lotus=1&Highlight=0,FOX

A web Foxe je tady: http://www.foxpc.cz/
8.2.2004 18:09:33   0.0.0.xxx 33
Tuhle jsem si tenhle chladič dnes objednal a chci vedet co je to za pastu co je s nim v baleni. Nevim jestli si mam objednat taky nejaky ten sunt aneb tamhleta pasta je dobry silver vyrobek?
9.2.2004 13:29:14   0.0.0.xxx 23
no, tak som sa zase raz okakal...
som si xel postavit pocitac podla prikladu www.mini-itx.com a nakolko som tam zazrel tie super male zdroje, tak som jeden taky chcel mat. problem ale bol, ze som nasiel len 1 firmu, ktora ich predava (velkoobchod) a to tiez nie prilis slusnym sposobom. objednal som si ho u nich a ked mi konecne prisiel, bol tam len cisto zdroj, nic ine ( foto : http://fun.drobcheck.net/zdroj.JPG ). a to za skoro 2000 sk!!! za dalsich skoro 2000 sk mi poslu zvysok (externy adapter 12v 60W), na co sa mozem... takze tento zdroj je na predaj (nezabudajte na potrebu dokupit ten adapter), alebo ak existuje nejaka dusa, ktora vie, kde sa adapter da zohnat za slusnu cenu, nech mi da na mail vediet...
9.2.2004 13:31:34   0.0.0.xxx 33
vediet...
aj s tym orezavanim...
DAJTE TAM COUNTER, KOLKO MAM ESTE PISMEN, ALEBO TO VYPNITE!!!!!
9.2.2004 20:07:20   0.0.0.xxx 23
A jaká, že to bude cena za toto "cool" udělátko?????
13.2.2004 09:31:04   0.0.0.xxx 22
Tak todle slysim prvne... Kde's to vysmatral? Muzes hodit link? :Ď
18.2.2004 12:03:56   0.0.0.xxx 22
jj, a navic v tabulce je jako MAX teplota u Zalman 7000 Cu (min) 45 stupnu oproti 44 stupnum 3D Cooler (max) ikdyz v grafu tmavemodra linka nevystoupi nad zlutou (ta navic jasne dosahuje ke 45-ti stupnum) => bud graf nebo tabule nejsou zcela OK (spis ten graf viz. deprese cooleru).
Taky bych uvital sloupec Hlucnost u kazdeho z modu(min/max) a typu(3D/Zalm/BOX)...
19.2.2004 19:09:31   0.0.0.xxx 22
zdar,moji vcelku vykonou sestavu tahne nejaky 300w zdroj,stahl sem mu vetrak na 5v takze slyset oparvu neni a funguje to v pohode(jen sem vetrak prendal na podle mne lepsi misto-na vrch zdroje takze fouka primo na ty pasivy).Jednou v noci se mi ten vetrak zasek a rano kdyz sme si toho fsiml tak byl sice zdroj fest horky ale fse fungovalo a funguje doposud(ale samo ze sem ten vetrak zase zapojil )
19.2.2004 19:10:56   0.0.0.xxx 22
ta pasta je vcelku ok,i kdyz stribrna neni )ale kvuli cca1 stupni nema cenu kupovat jinou...)
22.2.2004 10:35:02   0.0.0.xxx 33
No.......to je náser
23.2.2004 14:41:02   0.0.0.xxx 33
Nejlepsi na tom celem je jak vam vyroce dokaze vytahnout prachy z kapsy. Jinak princip tepelne trubice je skvela vec. V tomto pripade je zcela jeji prinos degradovan nesmyslnou aplikaci.
24.2.2004 09:34:00   0.0.0.xxx 33
Muzes napsat proc by mel byt degradovan smysl Heatpipes?Dekuji.
8.3.2004 18:23:03   0.0.0.xxx 33
Nebud Zalman
8.4.2004 10:34:25   0.0.0.xxx 32
mam takovy dotaz. jde tento chladic nainstalovat na MB MSI K7N2 Delta ILSR bez nejak problemu? a na kolik chladi AMD procesory, rekneme 2500+ bartona?
8.4.2004 10:34:38   0.0.0.xxx 32
mam takovy dotaz. jde tento chladic nainstalovat na MB MSI K7N2 Delta ILSR bez nejakych problemu? a na kolik chladi AMD procesory, rekneme 2500+ bartona?
8.4.2004 10:35:46   0.0.0.xxx 22
upss
30.4.2004 08:28:12   0.0.0.xxx 22
Mám problém s instalací na P4. Chladíč má po uchycení vůli do stran - jakoby po procesoru klouže. Při instalaci jsem postupoval přesně podle manuálu, pouze jsem použil jinou pastu. Za každou radu díky
9.5.2004 19:58:52   0.0.0.xxx 22
Zajímalo by mě jestli musí být tento chladič použit pouze v desktopových provedeních nebo jestli bude fungovat a ve vodorvné poloze? Díky
25.5.2004 09:34:46   0.0.0.xxx 22
jakou polohu maji heatpipes je uplne jedno, funguji vzdy.
26.6.2004 11:53:35   0.0.0.xxx 23
Mate nekdo tenhle chladic namontovanej na 2600+ ??? topi mi to ve bez zateze na 50 stupnu (pri minimalnich otackach), coz se mi zda trochu moc, takze bych rad s nekym porovnal vysledky, nez ho sundam a dam pastu znova ...
29.6.2004 22:32:00   0.0.0.xxx 33
Mam ho na AXP 3200+ (2250 MHz)a bezna teplota je pri min otackach tak 50 - 52 stupnu, max pri zatezi kolem 60.
A o chladic vubec neslysim, jako kdyby tam byl pasiv...
19.7.2004 21:44:07   0.0.0.xxx 33
Mam ho taky na 2600+, kterej mam ale taktlej na 2200 Mhz a bez zateze je 50 (na min. otacky). Jinak chladic je to vazne dobrej, jenom je docela alchymie ho dobre nasadit (ja ho daval 3x) a chce to mit dobre vetranou skrin (coz ja nemam :-()
23.7.2004 09:51:41   0.0.0.xxx 33
Cafte. Ja mam doma durona 1300, nepretaktovaneho, chladim Titanom D5TB-CU a pri plnej zatazi pocas 30 minut ma 26 stupnov tak naco budem kupovat tak drahy chladic? Zbytocne vyhodene peniaze.
24.7.2004 19:31:01   0.0.0.xxx 33
joo, to nasazeni na athlona je fakt podivny, nez mi doslo, ze se musi ta sprycle vrazit do mezery mezi socket a cpu, tak jsem to malem uvaril )
24.7.2004 19:40:50   0.0.0.xxx 33
pri plny zatezi 26 stupnu? to ti spis blbe ukazuje senzor
ztratovej tepelnej vykon duronu applebred je 57W, cili teplota spis tak 35 - 40 stupnu
26.7.2004 08:39:31   0.0.0.xxx 34
Teda vy máte starosti, kdybyste se raději naučili psát s diakritikou, a nedělali ke všemu pravopisné chyby, a užívali českých slov, než těch cizáckých!!!
6.9.2004 17:26:27   0.0.0.xxx 22
ze jaky manik.. nepotrebuje taky xladic na durona To je pre high-end procaky.. Athlon XP 3200+ etc...
Mam 3200+ a rozhodujem sa medzi tymto GIGABYTOM a ZALMANOM...
Co si mam vybrat aby mi to uxladilo pri min hluku?
6.9.2004 17:27:58   0.0.0.xxx 23
Ti si ale iny buzerat... vies o tom?
Iba debili jak ty sa zdrzuju diakritikou hlupaku
lol
9.10.2004 11:26:44   0.0.0.xxx 32
Nevíte náhodou někdo jaká má být provozní teplota procesoru AMD Athlon XP 2200+?
4.11.2004 16:24:02   0.0.0.xxx 22
Ja mam tenhle chladic na my P4 Northwood 1,8Ghz... Taktnul sem ho na 2610MHz a ani to nebolelo... Teplota pri maximalnim zatizeni 51 stupnu a max. otacky 2500... Je bomba a nemuzu si stezovat, funguje skvele.Zadna reklama. Koupil sem si ho driv nez tenhle test vysel.
21.12.2004 08:25:03   0.0.0.xxx 22
je to i na socket 775????
28.12.2004 09:18:38   0.0.0.xxx 33
pokud vim tak je urcenej pro sockety: 478, A , 754 (tomu odpovidaji aj ty pribaleny packy na uchyceni ale je mozny ze vyrobce udela novou edici pro 775 - jinak je to dobrej chladic kdyby byl vo 5 decibelu min hlucnej byla by to spicka... s pim prachem: staci vzit vysavac vysat komp jednou za pul roku a je po namaze
4.2.2005 02:27:45   0.0.0.xxx 33
Jo aháá... Taže každej, kdo si dovolí použít diakritiku je debil, hlupák a looser??? Nechceš se jít zrovna zahrabat??
8.7.2005 20:42:30   81.95.106.xxx 33
Je to uplně perfektní, mam Athlon 2600+ taktovanej na 2520 MHz a teplotu při zátěži asi 50 stupnu, fakt doporučuju

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.