PC skříň: AOpen ML H600B
autor: Voigts Martin , publikováno 28.5.2003
PC skříň: AOpen ML H600B
Hledáte ten správný "domov" pro svůj hardware? Poohlížíte se po kvalitě za přijatelnou cenu? Potom si nenechte ujít tuto recenzi. Pojednává o skříni H600B, vybavené velmi tichým 350W zdrojem, z produkce firmy AOpen. {mospagebreak title=Úvod}

"Kejs" AOpen H600B k nám dorazil na testy v klasické kartonové krabici. Jen nálepka s nápisem, že balení obsahuje velmi tichý zdroj, dávala tušit, že se nebude jednat o běžnou skříň. Do testu dorazila také dodatečná bočnice s průhledným oknem, taktéž zabalená v klasické kartonové krabici, plexisklo bylo navíc chráněno fólií.

PC skříň: AOpen ML H600B

Vybalen a otevřen

typ provedení zdroj rozměry pozice 5.25 pozice 3.5" slotů
ML H600B middle tower 350W 460x200x457mm 4 2(+1) 7

Po vybalení mi bylo hned jasné, že se nejedná o levnou skříň s rádoby futuristickým a křiklavým designem, ale o poněkud "jiné kafe".

PC skříň: AOpen ML H600B

Tato skříň spíše sází na kvalitu a čisté linie poměrně jedoduchého tvaru. Důraz je kladen na komfort při stavbě a používání počítače, pevnost konstrukce a také na (konečně!) tichost celého řešení. Skříň H600B se od skříně H600 liší nejen barvou, ta je u tohoto typu černá (B jako "Black"), ale také se mírně odlišuje designem. Ten u tohoto výrobku rozhodně neurazí a navíc působí poměrně konzervativně, což bývá poměrně žádaná vlastnost - dokážu si představit v této skříni například i... server.

Zdroj

PC skříň: AOpen ML H600B

Zdroj (PFC) této skříně se vyznačuje nejen solidními parametry (viz. fotografie štítku) ale především unikátním řešením ventilace a chlazení.

PC skříň: AOpen ML H600B

Podíváte-li se na skříň zezadu, uvidíte pouze perforaci, nikde žádný ventilátor. Ten je totiž umístěn uvnitř, v prostoru, kde může přímo "odsávat" teplý vzduch od procesoru. Další specialitou konstrukce zdroje je, že obsahuje ventilátor o průměru rovných 12 cm - to dovoluje výrobci použít nižší otáčky a dosáhnout tak značně tiššího chodu.

PC skříň: AOpen ML H600B

Vyzkoušel jsem tento zdroj v kombinaci s chladičem procesoru Arctic Cooling SuperSilent PRO a mohu říci, že pokud je počítač zakrytovaný, nevychází z něj téměř žádné hlasité zvuky – což je skutečný balzám na nervy (hlavně při nočním provozu). jemný šum by se dal snížit snad pouze aerodynamicky lepším tvarem komponent a pasivních chladičů.

Poznámka: Bohužel nyní nemám k dispozici dostatečné vybavení pro otestování tohoto zdroje - podle kvality zpracování a čistého provedení vnitřní konstrukce (např. chladičů spínaných tranzistorů) soudím, že se ale jedná o velice kvalitní kousek.

{mospagebreak title=Lak, konstrukce, prostor}

Podívejme se však na samotnou skříň. Není totiž pravdou, že na skříni nezáleží a podstatný je jen zdroj. Skříň není jen držákem komponent, neodmyslitelnou součástí její funkce je také stínění proti elmag. zářením a rozvod tepla - například od disků. Ochranu komponent snad není třeba zmiňovat.

Potenciální zájemce o tuto skříň jistě potěším – její plechy jsou překvapivě pevné a nekroutí se, totéž lze říci i o celé skříni. Spoje jsou provedeny velice pevně a není na místě obávat se, že se časem skříň sama rozpadne – jak tomu je u mnohých skříní jiných výrobců. Nedávno se mi taková "havárie" stala u dva roky starého počítače, když jsem vyndával základní desku.

Celá skříň je provedena, jak bylo řečeno v úvodu (a jak je patrné i z doprovodných fotografií) v černé barvě. Ta se dnes (v době černých panelů TFT, klávesnic a myší) dá považovat již za "druhý standard", se kterým uvažuje i většina výrobců mechanik. To je důležité, hodláte-li mít vše v jedné barvě a nechystáte-li se mechaniky lakovat svépomocí či použít nějaké krycí panely. Černá čela mechanik jsou již běžná, a tak není proč tuto barvu odmítat na skříni.

PC skříň: AOpen ML H600B

Jinak lze lakování celé skříně pochválit, jedná se o precizní práci a kvalitní materiál. Jedinou výtku mám spíše k barvě samotné. Výrobce použil kvalitní materiál a standardní barvu, problém vidím spíše ve... špíně. Na černé je totiž poměrně dobře vidět prach, a tak bych se spíše přikláněl k tmavě šedé barvě s grafitovým efektem - na té je případný prach vidět poněkud méně.

Rozměry

PC skříň: AOpen ML H600B

Kdo se někdy trápil nad stavbou počítače do skříně rozměrů pidi-mini, jistě nehodlá takovou zkušenost opakovat. U této skříně se opravdu není třeba obávat, že by se někde prostoru nedostávalo. Jedná se o skříň domyšlenou do obrovských detailů, a tak rozhodně není třeba obávat se nedostatku prostoru v takřka jakékoliv situaci.

Vychytávky

U takovéto skříně lze očekávat nějaká ta vylepšení oproti levnějším kouskům. Jedná se tedy nejen o již zmíněné chlazení zdroje, které je nejen účinné, ale také opravdu velmi tiché...

Mezi další vylepšení patří například vyklopitelné nožičky pod skříň. Ty jsou dobré v situaci, kdy si nejste stoprocentně jisti stabilitou počítače na podlaze.

PC skříň: AOpen ML H600B

I na čelním panelu jedno najdete – jedná se o uzavíratelný panel se dvěma porty USB a dvěma klasickými vývody pro 3,5 mm konektor jack od zvukové karty. Zejména ten pro sluchátka lze označit za velmi užitečný.

PC skříň: AOpen ML H600B

Chladit v této skříni je opravdu jednoduché. Připraveny pro jsou zde totiž dva otvory pro 80mm ventilátory na zadní části skříně; z toho jeden je již osazen ventilátorem se sníženými otáčkami.

PC skříň: AOpen ML H600B

Výrobce myslel i na ty, kdo chtějí skříň modifikovat. Jako doplněk lze zakoupit bočnici s průhledným plexisklem. Toto plexi je umístěno přímo v prostoru nad kartami a poskytuje poměrně pěkný "výhled" do útrob počítače. Přitom nejsou vidět mechaniky ani zdroj, což pro některé může znamenat plus, pro jiné minus. Většina lidí si nejspíš plexi bočnici vyrobí sama, je ale dobře, že výrobce myslel i na toto. Své kupce si takováto věc jistě najde - nevýhodou je, že si neužijete tu legraci s řezáním a dostanete řešení "až pod nos".

Poznámka: Když už je řeč o tomto plexi okénku - v době psaní recenze, když už byla skříň zpět v Levi, mne napadlo, že by bylo vhodné k osvětlení vnitřku skříně použít ne studenou katodovou výbojku, jak je obvyklé, ale El-Wire, který mám rovněž zapůjčen k testu od Petra Dudka z www.dcase.cz. Je škoda, že mne to nenapadlo dříve. Obvod okénka totiž zhruba odpovídá délce tohoto svítícího kabelu.

Jak se v tom staví

Jak již bylo řečeno výše, ve skříni je místa habaděj (i na ten zmíněný server).  Plechy jsou u hran obroušené - nehrozí tedy ani poškrábání či dokonce pořezání od ostrých hran.

U tohoto modelu se setkáte s kolejničkami pro uchycení mechanik, stejně jako tomu je u jiných skříní podobné cenové kategorie. Myslím, že to není ani dobře ani špatně, protože každý upřednostňuje něco jiného a setkáte-li se s mechanikou, jejíž rozměr přesně neodpovídá specifikaci (stačí odchylka o zlomek milimetru), může se vám stát, že bude po roztočení média drnčet o okolní plechy. V tomto ohledu je pevné přišroubování mechanik o něco jistějším řešením, i když ani u kolejniček to rozhodně není častý jev.

PC skříň: AOpen ML H600B

Zvláštností této skříně je prostor určený pro 3,5“ mechaniky. Ten je totiž rozdělen na dva koše, z nichž jeden je připevněn ke dnu, a tak je v případě, že máte jen jeden disk, lepší umístit do jednoho koše disketovou jednotku a do druhého pevný disk. Zamezíte tím přehřívání disku, což je jedině dobře. Studený vzduch se totiž, jak známo, drží nízko.

Nepříliš mobilní řešení

Nevýhodou dražších a kvalitnějších skříní je jejich horší mobilita. Materiál, který je použit navíc, se zkrátka projeví i na tom, že je skříň o dost těžší než její levné kolegyně. Pokud je však vaší prioritou mobilita, nejspíš se ani nepoohlížíte po běžném desktopovém řešení.

Sumírujeme

Do testu jsem zatím schválně nezapojil ani hodnocení z hlediska chlazení. Jak již bylo uvedeno v článku o vodním chlazení, dokud nejsou dány pro všechny testy stejné podmínky a jasná pravidla, nemá žádný smysl tyto aspekty hodnotit jinak než vlastním subjektivním pocitem, jenž nemusí být vždy ten správný. Pokud vám tedy pomůže, když uvedu, že s chlazením v této skříni můžete být spokojeni a že jsem dosahoval slušných teplot (jež nemá smysl zveřejňovat, protože nemám k dispozici přesný údaj např. o okolní teplotě – to se ale do příštího testu změní), máte to tu mít. Jak jsem však řekl, jedná se o subjektivní pocity.

Co lze na této skříni vyzdvihnout, je celková kvalita zpracování, a to i u laku, velká pevnost a dobré řešení umístění disků. Unikátní je velmi tichý zdroj, který byste samostatně nejspíš sháněli marně.

Mám-li se závěrem vyslovit k tomu, zda tuto skříň doporučím, mohu s klidným svědomím říci, že ano. Za své peníze získáte nejen výborně zpracovanou skříň, ale také skvělý a hlavně nádherně tichý zdroj. Za úvahu stojí také to, že celkově vás takováto skříň a zdroj vyjde na mnohem menší peníze, než kdybyste kupovali zboží obdobné kvality samostatně.

Poznámka: Cena skříně AOpen H600B je 2730Kč bez DPH (včetně tichého 350W PFC zdroje).

Za zapůjčení této skříně děkujeme firmě Levi International a.s.
PC skříň: AOpen ML H600B

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.5.2003 10:30:07   0.0.0.xxx 35
pekna bedna, sice mala ale pekna. Ale co me teda opravdu zarazilo je ten paskvil na 4-te fotce jak je ten case zezadu. Co to ma byt? vzdyt je to zrcadlove!!! nekdo se ucil s photoshopem?!
28.5.2003 10:35:50   0.0.0.xxx 34
Je skvele, ze se objevila konecne recenze i na Case, to mi celkem hodne schazi a proto se musim po recenzich na zajimave kousky obracet na zahranicni servery.
28.5.2003 10:43:08   0.0.0.xxx 44
uz jsem se totiz lekl, ze by Aopen vymyslel nejake novoty ;-) Pozn.: už je to OK :-)
28.5.2003 11:01:35   0.0.0.xxx 35
Může někdo vysvětlit v čem je lepší "unikátní řešení chlazení zdroje" větrákem, kterej nasává přímo teplej vzduch od CPU? Vždyť samotnej 350W zdroj hřeje jako blázen a už vidím, jak se ty chladící žebra v něm "unikátně" chladěj teplým vzduchem od CPU. Ten vzduch potom už nic nevysává ven. Já osobně bych tedy takovýhle vynikající řešení doma nechtěl.
28.5.2003 11:03:53   0.0.0.xxx 34
Výhoda spočívá v tom, že to je tiché ;-)
28.5.2003 11:06:52   0.0.0.xxx 43
Podle AMD je nasávání větrákem od procesoru ideální řešení. A podle specifikací ATX se ATX zdroje liší od starých AT mimo jiné i tím, že hlavní proud vzduchu nasávají zespodu od procesoru a nikoliv zezadu.
28.5.2003 11:31:40   0.0.0.xxx 33
Za prvé, velkou část hluku produkují lopatky větráku - pokud je "utopený" méně hlučí. Za druhé, pokud se počítá s relativně teplejším vzduchem (a to určitě) tak jsou jistě i odpovídajícím způsobem dimenzovány interní chladiče tohoto zdroje... tak kde je tedy problém?
28.5.2003 11:49:33   0.0.0.xxx 53
......je to tak, kdo jednou videl tenhle system vetrani zdroje - nechce jinak!
28.5.2003 12:31:50   0.0.0.xxx 35
....mno a ted jsem si uvedomil jednu vec - u vsech skrini, ktere maji ventilator na zdroji uvnitr ten ventilator fouka na procesor a ne od procesoru....pletu se snad?
28.5.2003 12:54:59   0.0.0.xxx 43
Pleteš se ten ventilátor nasává vzduch ze skříně do zdoje a nefouká ho dovnitř na procesor.
28.5.2003 13:06:36   0.0.0.xxx 42
....mno je to mozne, ale mam doma bednu pro PII, ktera fouka dovnitr a tady na patem obrazku si lze vsimnout napajeni (cerveneho kabliku a je evidentne smerem do skrine), ktery je na strane vyfuku ventilatoru....takze???
28.5.2003 13:43:26   0.0.0.xxx 42
Nevíte někdo, jaká je cena? Bojím se odhadnout.
28.5.2003 13:54:42   0.0.0.xxx 24
Běžná MOC se pohybuje okolo 3150 Kč s daní.
28.5.2003 14:10:15   0.0.0.xxx 34
Podle toho obrazku bych taky rekl, ze to fouka dovnitr, tudiz spatne.
28.5.2003 14:17:30   0.0.0.xxx 34
Proc by nekdo nechal foukat horkej vzduch ze zdroje na procesor....takze?
28.5.2003 14:31:40   0.0.0.xxx 33
Mam doma tenhle CASE ale koupil jsem ho jako H600B. Je v nem uplne obyc.zdroj 350W a nema to to "unikatni reseni chlazeni" ventilator zespod, nybrz klasicky zezadu.
Jsou vsechny bedny H600B stejne, nebo existuji varianty H600B??? nebo me obchodnik podvedl a vymontoval zdroj a prelepil samolepky??? dekuji za odpoved!
28.5.2003 14:59:06   0.0.0.xxx 34
Zda se mi to a nebo je tam malo mista na disky? Navi ten kosik je jen poveseny na tom hornim na mechaniky a neni to propojeny az dolu... Takovy TYPY (vetrak zespoda) zdroje se daji kopit i zvlast (kolem 800 a i od AOPenu ale za vic). Osobne me ten case treochu zklamal. Moje Y29 vypada vevnitr skoro stejne a ma i lip reseny disky, proskleni se taky vyrabi ale u nas nas nejde sehnat. a to me stala 500. Urcite ma ale tenjhle case mnohem pevnejsi plechy a zvenku vypada ten kov taky lip. Jinak je to pekna recenze.
ICE
28.5.2003 15:15:26   0.0.0.xxx 44
V nekterych starsich sestavach zdroj foukal dovnitr na procesor. Na procesoru nebyl ventilator jen velkej pasiv. Moc se to ale neosvedcilo.
Nektery nynejsi zdroje maj ventilator jak vevnitr tak venku, ale oba foukaj smerem ze skrine. Takze predpokladam ze tomu tak bude i tady, jen jeden ventas chybi.
28.5.2003 15:35:54   0.0.0.xxx 45
Kdyby foukal ten 12cm ventilator ven tak by toho moc nevyfoukal, protoze by foukal primo proti horni stene zdroje. Naopak vzduch, ktery projde zdrojem neni (relativne) tak horky a k chlazeni CPU je daleko lepsi nez kdyz na nej nefouka nic - TO JE SNAD JASNE!!!!!
28.5.2003 16:39:19   0.0.0.xxx 43
Princip klasickyho chlazeni zdroje se nemeni, nasava vzduch z caseu, kerej je teplej a taha ho pres zdroj ven. Tohle je stejny i tady. Je jedno jestli otvory v plechu na nasavani vzduchu sou vyrezany dolu nebo smerem k celu caseu. Toto reseni ma dve vyhody. Zaprve zabranuje sireni teplejsiho vzduchu emitovaneho chladicem procesoru po vnitrku caseu. A zadruhe jak bylo jiz receno utlumeni vetraku ve zdroji. Rozdil teploty nasavaneho vzduchu ze zdroje z mista primo nad procesorem a z mista celem k predku caseu je podle me mizivy - to jest na zdroj pude furt stejne teplej luft, jen u toho reseni s nasavanim primo od prociku se to nebude sirit po celym vnitrku.
28.5.2003 17:22:20   0.0.0.xxx 33
viz nadpis ...
28.5.2003 18:37:42   0.0.0.xxx 44
to ma jen 1 !! nacuc??? dyt je tam misto i na 2!!!
28.5.2003 19:35:21   0.0.0.xxx 44
Ano, nektere starsi zdroje foukali dovnitr.
No z toho obrazku zde tezko rict. Vypada to na prvni pohled jako kousek kabliku, ale jestli je to tak bych si tvrdit netroufnul. Mozna je to jen nejaka skvrnka (nepokracuje smerem ke stredu). Navic predpokladam, ze kdyz autor napise, ze odsava, tak asi skutecne odsavat bude.

Celkem logicky... proc by nekno nechal horky vzduch vyfouknuty pomoci 80mm ventilatoru opet nasat do zdroje (asi aby se nestacil ochladit) a pote ho vrchem tlacil zpet na CPU ???
28.5.2003 19:37:38   0.0.0.xxx 34
... proc by nekno nechal horky vzduch vyfouknuty pomoci 80mm ventilatoru opet nasat do zdroje (asi aby se nestacil ochladit) a pote ho vrchem tlacil zpet na CPU ???
28.5.2003 20:23:21   0.0.0.xxx 33
Nop taky jsem po podobne skrini od Aopenu pred mesicem pokukoval, nevyhoda - chlazenidisku v 3,5" pozici. Nakonec jsem koupil case od Chieftecu (ano byla drazsi, ale nastesti uz nejsem chudy student), chlazeni disku je vyreseno uchytem na 8 cm vetrak pred diskovym boxem, takze tam klidne nacpu 3 disky nad sebe s 1 cm mezerou mezi nimi a zvenci fouka vzduch do casu a i temi 1 cm mezerami funi docela intenzivne vzduch, disky jsou studeny, dalsi vetrak jsem dal pod zdroj a misto na druhej vetrak jsem zaslepil izolepou (3 vetraky i se zdrojem stacej, bedna je velka dost).
28.5.2003 20:24:34   0.0.0.xxx 22
Pardon zase pisu jak prase s chybama... (inu modemista vespechu ;-).
28.5.2003 20:42:40   0.0.0.xxx 33
Ta černá skříň je pěkná, ale pokud nemáte černý mechaniky, budou tam ty sedivý-slonovinový jak pěst na oko.
28.5.2003 20:50:28   0.0.0.xxx 54
Můzemi prosim nekdo vysvetlit, co tato zkratka znamena cesky? Ja mam zdroj s Pasive PFC, ale vůbec netusim, co to je. Dík za odpoveď
28.5.2003 21:10:20   0.0.0.xxx 45
Jó, neni nad to, kdyz na hdd foukaj vetracky. Ja jich můzu dat pod sebe 6 na lizinkach a pred ne 2 8cm vetraky a chladi to paradne. Pak mam dva 8cm vetraky pod zdrojem. Jeste si můzu dat 2 vetraky aby foukaly z boku case na karty v agp a pci no a nakonec si jeste můzu dat vetracek 8cm na horni stenu case aby sal stoupajici teplo ven :-) Pred timto vetrackem mam 2 vystupy na USB 2.0, 1x firewire a vystup ze zvukovky a mikrofon.
Dalsi vychytavka je upinani karet v PCI slotech a AGP, pomoci takovych posunovatek pro kazdou kartu zvlast, takze zadny sroubky, ja uz ani nevim, jak sroubek vlastne vypada.
Dalsi vychytavka je zamceni leve bocnice skryne a predniho panelu, takze PC nikdo nepusti a ani se nepodiva dovnitr :-)
Kdyz bych mel porovnavat můj case s timto, tak srovnani bude asi jako tento a starej mini-tower.
Jo a abych nezapomnel, na vetracky mam regulacni panel v jedne 5,25 pozici, takze pokud nepotrebuju vykon, tak mam vsechny vetracky stazeny na minimum a skoro PC ani neslysim :-)
28.5.2003 21:13:02   0.0.0.xxx 44
Staci aby na case byly dvirka a je jedno jestli je mechanika seda, cerna, cervena nebo zelena kdyz nejsou videt :-)
28.5.2003 21:15:20   0.0.0.xxx 34
to znam ... :-)))
29.5.2003 06:58:05   0.0.0.xxx 44
Viz me stranky http://bluedolphin.kgb.cz
Do takového kejsu i presto že není big tower narvete hodne veci. Jsem omezen prostorem kam case postavit a on přesně splnuje pozadavky a to v nem mam dokonce v soucasnosti: 3xCDROM mechaniky + 4xHDD + 1xFloppy :-)
29.5.2003 07:00:53   0.0.0.xxx 45
Já už jsem koupil dva casy H600A v CzechComputeru a pokaždý tam byl zdroj s 12cm ventilátorem, takže nevím, nevím. A H600A stojí 2700,-

http://www.czechcomputer.cz/inshop/scripts/detail.asp?ItemID=22149&level=14
29.5.2003 07:05:55   0.0.0.xxx 45
Jo a ještě jeden u CNW a tam byl taky 12cm
29.5.2003 11:21:56   0.0.0.xxx 32
Zdravím, vím že to sem nepatří, ale snad mi někdo poradí... Koupil jsem nový zdroj FORTRON 300W a po jeho montáži mě začal dost silně blikat můj 19´´ Samsung 950P Plus. Před tím jsem měl zdroj 250W noname a s ním problém s blikáním nemám. Zkoušel jsem vyměnit stíněný kabel k monitoru, ale to nezabralo. Dokonce se zdá že po startu PC když je zdroj studenej tak to je v pohodě, ale po chvíli se začne monitor dost vlnit. Jo a samozřejmě používám UPS, takže i napětí ze sítě by měla dorovnávat...

Setkal jste se s tím někdo?

Díky za info.
30.5.2003 08:07:16   0.0.0.xxx 33
No podle me neni nic jednodussiho nez vzit mechaniku vyscvaknout z ni predni panel (u 99% mechanik je jenom na pacickach) a prestrikat cernou nebo jakoukoli jinou barvou (treba jeste lepe stribrnou). Pokud se nekdo boji spreje tak se to da i steteckem a barvickou na modely (za 30Kc mate na vyber stovku barev a odstinu, ze...), ale sprejem to je daleko jednodussi a lip to vypada a kdyz to udelate v igelitovym pytli, kterej pak hodite do kose, tak se ani nenadela neporadek...
30.5.2003 08:12:26   0.0.0.xxx 23
Prestrikani se nebojim, ale bojim se jestli neprijdu o zaruku kdyz to prestrikam. Jednu mechaniku jsem jiz zkusim prestrikat (starou cd-rom, kterou nepouzivam) a dopadlo vyborne!
30.5.2003 10:17:42   0.0.0.xxx 43
Napiš prosím co je to za bednu a kde se dá sehnat.
Podle to co pises dost zajímavá skříň
Díky Jirka
3.6.2003 18:23:41   0.0.0.xxx 24
Pěknej kredenc a jak se mi jeví celkem kvalitní, právě jsem ho koupil.
4.6.2003 07:40:55   0.0.0.xxx 32

Když to beru jako komponentu pro noname, tak to celkem ujde, ale když to srovnáte s case od dellů nebo compaqů,tak je to furt ošklivý...

4.6.2003 13:29:57   0.0.0.xxx 34
ve vetsine pc neujaly.
ale nas server IBM xS 235 (2x xeon 2.4)
vetraci jsou akorad vzadu, na procesorech pasivy,
okolo nich a skrz celej kejs az k diskum dopredu
kraasne pruvan.
s malickejma vetrackama pred diskama mam zly zkusenosti,
brzo se zadrou
4.6.2003 14:19:44   0.0.0.xxx 43
S výše uvedeným příspěvkem souhlasím.
Problém je dle mého názoru především v tom, že skříň musí být na tento způsob větrání dobře navržena výrobcem.
A že odsávací větráky jsou daleko účinnější než nasávací, to je stará známá věc.
Jinak naprosto nechápu, že i v nových skříních jsou stále místo krásně kulatých děr pro větráky různě prolisované mřížky, žaluzie a podobně. Pokud je otvor pro větrák naprosto volný (max. s drátovou chromovou mřížkou), tak stačí na stejný vzduchový výkon daleko nižší otáčky větráků, což je zase o hluku.
4.6.2003 14:30:29   0.0.0.xxx 35
Všem se omlouvám.
Můj říspěvek je reakcí na autora Jindru, viz níže.
5.6.2003 18:51:03   0.0.0.xxx 44
Nevi nekdo jesli de vysunout MB i s kartama (PCI,AGP...)?
5.6.2003 18:55:52   0.0.0.xxx 43
Nejde, kdyby to slo, v recenzi bych to urcite zminil. Nicmene prostoru k manevrovani je tam tak jako tak dostatek ;-)
13.6.2003 06:00:17   0.0.0.xxx 23
Pro obyčejné PC je to dobrý, ale server narozdíl od autora si v tom opravdu představit neumím. A tak by mě zajímalo, jestli pan autor vůbec někdy pořádný server viděl...
13.6.2003 14:12:29   0.0.0.xxx 33
...nemuzu za to, co tam dopsal nekdo jiny...
16.6.2003 18:35:17   0.0.0.xxx 43
Deska s MB vysunout nejde. Jinak zdroj fouka ven a vubec se nezahriva. H600B se prodava, mam takovy pocit, se tremi ruznymi zdroji viz.: http://www.aopen.com/products/power/default.htm (350W) Jinak tam jdou dat pouze 4 disky a je to vsechno tak skvele pospojovane a z kvalitniho materialu, ze disky jsou hlucne asi jako ty jedny z prvnich (80MB...) takze to je jako zbijecka. Jsou tam taky 4 diry na vetraky, ale nema cenu tam davat nejake nasavaci, protoze jsou tam male dirky a vetrak spis hluci nez nasava, takze jedine vyfukovat. Vetrak dodavany s casem ma 2900 ot/min a slyset neni. Jinak podle me velkou vyhodou casu je, ze nic se nevylamuje, vsechno se vysunuje, takze i zaslepky jdou nasadit zpatky. Jinak autor clanku myslim nenapsal, ze CD ROMky jdou prisroubovat i bez kolejnicek. A taky musim pochvalit dobrou viditelnost LED diod (pod FDD), chytre reseni. Jinak plati vse, co autor napsal, ale skoda tech hlucnych disku... :-((
22.6.2003 19:39:53   0.0.0.xxx 43
Tak jsem se stal stastnym majitelem tohohle kousku. Naprosta spokojenost (akorat jsem musel prestrikat kryty mechanik cernou barvou). Konektory pro pripojeni predniho panelu jsou jednak standardni a jeste jsou k nim (ke kazdemu pinu) paralelne pripojeny jednopinove konektory pro pripadne nestandardni desky (nezivim se sestavovanim PC, mozna je to normalni). Akoram me mrzi, ze zdroj nema vyvedeny drat pro informaci o teplote a o otackach ventilatoru. Provedeni je opravdu solidni, nic nedrnci ani nerezonuje. V bedne je dost mista na montaz zakladni desky, takze ani tak moc nevadi, ze plech pro uchyceni desky neni vysunovaci.
21.12.2005 21:19:06   213.220.219.xxx 23
ujde to

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.