Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
autor: Polívka Karel , publikováno 27.9.2004
Seznam kapitol
1.  

Menší myší revoluci v podobě MX1000 jsme se již věnovali dostatečně. Současně jsme ale narazili na další zajímavou skutečnost. Úspěch onoho "legendárního" modelu MX500 inspiroval (nebo provokoval?) některé ostatní výrobce natolik, že přispěchali se svými vlastními hlodavci, jež jako by těm od Logitechu z oka vypadli. Proto se podíváme nakolik jsou si podobní jak z hlediska designu, tak i co se funkčnosti týče. {mospagebreak title=A4Tech Office 8K}

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

V předešlém článku zabývajícím se myší tématikou byl v porovnání i hlodavec od A4Tech v podání bezdrátového modelu Office 8K. Už na první pohled bylo zřejmé, že podobnost s MX500 je více než náhodná. Právě proto jsme nemohli odolat a nyní se na ni podrobněji zaměříme, respektive na její drátovou verzi, ať jsou síly (plusy a mínusy) vyrovnané.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Sice jsme si Office 8K představili už v minulém případě, nicméně opakování je matkou moudrosti. Proto se tedy podívejme znovu... navíc od bezdrátového modelu se mírně liší povrchovou úpravou. Bezdrátová verze má šedý povrch lesklý, naproti čemuž ta drátová jej má matný. To je z hlediska zpracování (samozřejmě pomineme-li kabel samotný) mezi nimi jediná odlišnost.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Jak je z okolních fotek zřejmé, tak tato myš doslova kopíruje design myši MX500 od Logitechu. Chybí zde ale tlačítka Cruise Up a Cruise Down a namísto nich se pod kolečkem nachází dvojice tlačítek se souhrnným označením Office-Button.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Mimo obměny tlačítek se ale liší ještě jednou na první pohled viditelnou změnou. Tou je mírně vystouplý vzorek na povrchu myši na místě určeném pro palec. To není špatný nápad jelikož palec tak lépe sedí (i v případě dlouhodobější práce).

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Když myš otočíte, tak se vám naskytne pohled na poměrně strohou a nic neříkající plochu uprostřed které je senzor. Po obvodu jsou rozmístěny 4 malé teflony u kterých bych se docela i bál o pevnost jejich uchycení (samozřejmě po delší době).

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Software

U myší, na jejichž těle se nalézá větší množství tlačítek než standardní dvě s kolečkem, přichází ke slovu také obslužný software, který ve finále může výsledný verdikt dost ovlivnit. Pod první záložkou "Buttons" se skrývá přiřazování funkcí jednotlivým tlačítkům.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Záložka "Motion" obsahuje možnosti navolení rychlosti kurzoru a dalších funkcí s ním spojených.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Záložka "Wheel" skrývá (jak už je z názvu jasné) konfiguraci funkčnosti kolečka.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Daleko zajímavější (respektive nestandardní) je záložka "Office-Button". Zde se totiž nastavují funkce, které chcete využívat pro dvojici tlačítek umístěných pod kolečkem. Ke volbě těchto funkcí se dostanete stisknutím osamoceného tlačítka Office Switch umístěného nad kolečkem, jež zastává funkci "OfficeJump" (nevím proč tlačítko a přidružená funkce mají rozdílné označení). Tímto způsobem vyvolané menu vypadá následovně:

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

V menu jak je vidět se nalézá celkem 8 zástupců přičemž každý reprezentuje dvojici sobě odpovídajících příkazů. V nastavení myši si tedy nastavíte které dvojice chcete v tomto menu mít (viz následující obrázek) a po stisknutí Office Switch si v menu jen najedete na onu dvojici, kterou chcete zrovna využívat pro dvojici tlačítek pod kolečkem. Následně tak budete moci levým tlačítkem například kopírovat a pravým tlačítkem vkládat, nebo levým spouštět Word a pravým Excel. Možností jak vidíte na obrázku je opravdu mnoho.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Mezi funkce, které lze tlačítkům přiřadit patří také "NetJump" a "LuckyJump". Řekněme například, že si stisknutí kolečka nadefinujete pro "NetJump". Následně se tak po jeho stisknutí objeví pod kurzorem nabídka odpovídajících ikon (ve dvou řadách), které jsou viditelné na následujícím obrázku. Tyto ikony jsou zástupci jednotlivých funkcí, či programů a lze si je libovolně měnit dle libosti. Nejlepší na tom je ale to, že si můžete vytvořit své vlastní menu, kam můžete zadat třeba libovolné nástroje Windows stejně tak, jako otevření libovolné složky na vašem disku a nebo spuštění jakéhokoliv spustitelného souboru.

Nejste tak omezováni nabídkou systémových vlastností. Těchto menu můžete mít i několik (různě pojmenovaných). Jediné co musíte je umístit jejich ikonu/zástupce do dvouřadé nabídky (tedy místo jiné funkce, kterou nechcete tímto způsobem využívat). V praxi tak můžete například stisknutím kolečka vyvolat nabídku NetJump, v níž budete mít zástupce pro vaše menu, po jehož vybrání se vám pod kurzorem objeví třeba nabídka vašich oblíbených mp3 a nebo videosouborů (a to bez nutnosti procházení složkami na disku).

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

 

Logitech MX500/700

Myš Logitech MX500 se již neprodává a byla nahrazena vylepšenou variantou v podání MX510 (která je ve finále dokonce o něco málo levnější). Jelikož ale Office 8K a NetScroll+ Superior vznikly inspirací právě z designu modelu MX500, tak musíme porovnávat s ním. Následují fotky modelu MX700, což je v podstatě designově naprosto stejná myš jako MX500 pouze s tím rozdílem, že u ní chybí kabel. Tato myš je natolik známá, že ji již není potřeba jakkoliv komentovat. Uvádím jen pro případné srovnání.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

 

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Spodní část jsem převzal pro ilustraci z modelu MX510 (oproti MX500 se liší jen jiným označením).

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius


{mospagebreak title=Genius NetScroll+ Superior} 

Po vyloženě podobném (bráním se výrazu "zkopírovaném" leč to jen jde) designu u myši od A4Tech tu máme další podobný kousek. V tomto případě není už ale inspirace natolik evidentní a jasná, nicméně také ji zde najdeme.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Řeč je o poměrně zajímavém modelu NetScroll+ Superior od Geniusu. Zajímavém zejména v tom, že tělo myši je pokryto enormním množstvím tlačítek. Najdeme jich totiž celkem 7, pakliže nepočítáme kolečko.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Nevím co se v tomto případě hodí více. Jestli "všeho moc škodí" a nebo "něco navíc nikdy neuškodí". V tomto případě jde totiž o poměrně rozpačité dojmy. Na jednu stranu zde máme velké množství tlačítek a na stranu druhou jsou některá dost špatně přístupná. Zaměříme se tedy na inkriminovaná 4 boční tlačítka. Prostřední dvě jsou použitelná bez problémů Nicméně u těch krajních to již tak slavné není. Buď musíte palec netypicky natáhnout a nebo ho naopak dost skrčit. Jak je dále z okolních obrázků patrné, tak myš není tvarem uzpůsobena pro pohodlné umístění palce a malíčku jako v předešlém případě, takže tady získává Genius mínus.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Spodní plocha je pokryta 4 o něco většími teflony než v případě A4Tech a senzor uprostřed je otočen o 90 stupňů oproti jiným myším (tedy ne že by na tom nějak záleželo).

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Software

Nadstandardní množství tlačítek je přímo závislé na kvalitě obslužného software, proto nepodceňujte tuto stránku věci. Instalace software proběhla naprosto bez problému (stačilo jen spustit instalátora - jak také u myši jinak, že?). Po dokončení instalace se tedy v možnostech nastavení myši objevily (případně pozměnily) následující záložky:

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Nejzajímavější je záložka "Settings" jelikož zde se všem tlačítkům přiřazují jednotlivé funkce.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Záložka "Cursor" obsahuje funkci "Button Find" jež při své aktivaci automaticky umístí kurzor na pozici potvrzovacího tlačítka, pokud se objeví nějaké dialogové okno a funkci Loop jež má při aktivaci za následek to, že můžete přejet kurzorem horní část obrazu a objevíte se dole (nejsou zde definovány pevné hranice - kurzor se nahoře ani dole nezastaví, ale "projede").

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

A nakonec záložka "Action" obsahuje nastavení pro pohyb kurzoru jako je jeho rychlost, rychlost dvojkliku a prohození levého a pravého tlačítka (pro praváky a leváky).

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Pokud si na nějaké tlačítko navolíte funkci "EasyJump" (standardně na tlačítku umístěném pod kolečkem), tak po jeho stisku se na pozici kurzoru objeví následující nabídka funkcí:

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Tuto nabídku si lze individuálně konfigurovat dle svého uvážení (přece jen každý používá častěji jiné funkce a nástroje). Můžete tak pouhým stisknutím jednoho z tlačítek (a následném výběru funkce) například rychle spustit Excel stejně tak jako přidat na hlasitosti, spustit Outlook Express, či kopírovat/vložit dokument.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

 

{mospagebreak title=Vzájemné porovnání}

Podobnost modelu od A4Tech a od Logitechu je naprosto evidentní. Genius se sice jen lehce inspiroval, přesto tu podobnost je a to nelze opomenout (je stejné uspořádání tlačítek kolem kolečka i barevné podání, přičemž myši NetScroll byly doposud typické odlišně zabarvenými tlačítky - to je však zde také po vzoru myší od Logitechu). Díky tomu tak Office 8K získává cenné body pokud jde o ergonomii (ta celkem zdařile kopíruje onu velice úspěšnou u MX500). Myš od Geniusu je naproti tomu jako vždy typická svou velikostí (jako vždy mám na mysli v případě optických myší série NetScroll, které jsem já osobně začal pro jejich tvar a velikost přezdívat "Boleruk"). Tento model je ale tvarem (i funkcemi) doposud nejlepším hlodavcem nesoucím na sobě označení Genius s kterým jsem kdy přišel do kontaktu.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Přestože uspořádání tlačítek kolem kolečka je u myši Genius stejné, tak funkce jsou jiné. Na první pohled se může zdát, že jde také o Cruise Up a Cruise Down, přesto tomu tak ale není a tlačítka těsně obléhající kolečko jsou programovatelná, avšak bez možnosti suplování scrollování jako v případě Logitechu. A4Tech na to jde po svém (ostatně jako většinou - vzpomeňme na modely s dvojicí koleček) a kolečko doplňuje dvojicí tlačítek pro snadný a rychlý přístup k funkcím, které se vám zrovna nejvíce hodí.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

A pokud jde o boční tlačítka? A4Tech a Logitech - funkčně stejná záležitost. Zde se naopak odlišuje Genius. Místo dvou se zde nalézají rovnou čtyři plně programovatelná (ovšem s jejich podporou musí daná aplikace samozřejmě počítat - nečekejte tedy, že vám třeba ve hrách hned všechny poběží pro "herní funkce"). V prostředí Windows se můžou přídavné funkce hodit (například standardně je na ty prostřední navolena změna hlasitosti) nicméně otázkou je, zda byste při reálném používání ony tlačítka navíc vůbec používali.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Do závěrečného porovnání jsem zahrnul pro doplnění i nedávno testované bezdrátové myši, aby byl vzájemný rozdíl zřetelnější. Mějte ale na paměti, že se jedná o naprosto jiné cenové kategorie (v případě dnes představeného modelu Office 8K jsou vlastnosti stejné jako u své bezdrátové verze - nicméně díky rozdílné hmotnosti se samozřejmě následně liší ve své obratnosti). Testování na nestandardních površích jsem nyní vynechal, jelikož nelze od myši za 500 Kč čekat, že bude fungovat na skle nebo zrcadle, když to nezvládá ani mnohem vyspělejší konkurence (navíc tehdy šlo jen o porovnání nového senzoru - nešlo o praktický test).

 
  Tvar Citlivost Tlačítka Kolečko
Office 8K MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
Superior MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
         
MX510 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
MX700 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
MX1000 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
IME 2.0 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
OM 2.0 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
         
Dual Optical MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
 

Hodnocení jsem pojal opět systémem bodování, přičemž plný počet 5 hvězdiček znamená ideál a čím méně, tak samozřejmě tím hůře. Žádná hvězdička značí naprosto nedostačující aspekt. A co není v tabulkách zahrnuto je vhodnost pro ovládání levou rukou. Nejlépe na tom je MX500 (MX510) přičemž model od A4Tech se pro tyto účely hodí dokonce méně (design je sice hodně podobný, nicméně právě zde se menší odlišnosti ve tvaru projeví) než testovaný Genius u kterého vám pak ale ony boční tlačítka navíc budou víceméně k ničemu (na druhou stranu je tvar dost individuální záležitost a co někomu sedne, to nemusí vyhovovat tomu druhému).

 
  Hmotnost Obratnost Utrhnutí Rozlišení
Office 8K MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius 800 dpi
Superior MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius 800 dpi
         
MX510 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius 800 dpi
MX700 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius 800 dpi
MX1000 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius 800 dpi
IME 2.0 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius 400 dpi
OM 2.0 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius 400 dpi
Office 8K bezdrát MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius 800 dpi
         
Dual Optical MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius 800 dpi
 

Všechny myši byly pro účely testů připojeny přes USB rozhraní. Z hmotnosti a tvaru dále vychází obratnost myši. Přestože je například Genius NetScroll+ Superiror  velká myš, tak její obratnost je poměrně překvapivě na celkem dost vysoké úrovni (respektive po prvním dojmu jsem očekával horší obratnost než ve finále byla).

A pokud jde o "utrhnutí" myši? Tím se nazývá situace kdy uděláte tak rychlý pohyb, že jej nestihne elektronika myši správně vyhodnotit (pohyb je natolik rychlý, že snímek pod senzorem se naprosto liší od toho předchozího zaznamenaného) a určit správný směr. Jako následek se vám tak může stát to, že v 3D akční hře jdete chodbou, prudce se otočíte a najednou se vám začne točit strop nebo vám pohled uletí někam zcela jinam. Nebo se při rychlejším pohybu myš jakoby zastaví (místo prudkého otočení se tak stále díváte stejným směrem případně se otočíte jen o pár stupňů).

Vcelku logický je výsledek testu "Utrhnutí" u myši DualOptical - přestože používá dvou senzorů, tak se jedná již o starší typy, které nejsou tak pokročilé jako u série MX a díky tomu jim nepomůže v tomto zatěžkávacím kole ani jejich zvýšený počet, jelikož oba se pohybují stejně rychle (přesněji řečeno v případě prudkého pohybu "až moc rychle") současně. Naproti tomu myš od A4Tech utrhnete a ani se nemusíte vůbec snažit. Stačí jen trochu rychlejší pohyb, který je v 3D akční hře na denním pořádku a myš stojí (obrazně řečeno - myší fyzicky pohybujete, ale obraz/pohled stojí a ignoruje vaše marné snažení). Takže pro jakékoliv herní nasazení na tuto myš hodně rychle zapomeňte (pokud tedy mezi váš jediný žánr nepatří adventury :-)). Genius NetScroll+ Superior je na tom se senzorem oproti modelu od A4Tech o něco lépe, nýbrž i zde platí, že při rychlejším pohybu bohužel myš urvete (nicméně její šance stát se herním myšákem jsou o něco vyšší - přesto pro trochu vážnější herní nasazení na tuto myš taktéž zapomeňte).

Standardní povrchy

Jednotlivé vlastnosti máme za sebou a nyní se zaměříme na aspekt, jež je pro optické myši takřka faktorem definujícím jejich použitelnost - schopnost pracovat na různých površích. Vyzkoušíme pár takřka standardních povrchů s nimiž se můžete při běžné práci dostat do styku.

 
  Plátěná podložka Bílá deska stolu Různobarevná podložka Lesklá obálka časopisu
Office 8K MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
Superior MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
         
MX510 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
MX700 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
MX1000 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
IME 2.0 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
OM 2.0 MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
         
Dual Optical MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
 

Jak je tedy vidět, tak dnes představené myši se nemohou v této kategorii se svými pokročilejšími soupeři vůbec rovnat. Pokud nemáte speciální podložku a nebo homogenní povrch (navíc nesmí být v žádném případě lesklý), tak si při použití těchto myší opravdu užijete... vhodná podložka je pro jakoukoliv práci s těmito hlodavci podmínkou.

Závěrečné shrnutí

Výsledné zhodnocení

Logitech MX500 / MX510 A4Tech Office 8K Genius Superior
MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius
Orientační cena Orientační cena Orientační cena
 - / 1300 bez DPH  372 bez DPH  535 bez DPH
     

Jsme tedy na samém konci a nezbývá nic jiného než vynést samotný ortel nad zúčastněnými. Sice obě myši dostaly ve finále stejné ohodnocení, nicméně jistý rozdíl zde je. Spočívá v tom, že myš od A4Tech si plně zasluhuje své označení Office 8K, jelikož se podle mého jedná o naprosto ideální myš pro kancelářské nasazení. Nemá nijak kvalitní senzor, ale do kanceláře stačí při nejhorším plátěná podložka a tento nedostatek je potlačen.

Navíc je uzpůsobena pro velice rychlou a snadnou práci v prostředí Windows díky dvojici tlačítek Office-Button a jejich přidruženým funkcím. K tomu všemu je cena této myši na velice příjemné úrovni, takže pokud vám odešla v práci vaše "stará dobrá" myš, tak nezoufejte, jelikož je zde velice schopný adept o vaši přízeň (nevím, zda by se dal za stejnou cenu sehnat do kanceláře vhodnější kousek navíc s tak povedeným tvarem - avšak i zde připomínám, že před koupí jakékoliv myši doporučuji vyzkoušet, jelikož jde o velice individuální záležitost a nelze se na plno řídit obecným hodnocením). Pro nějaké náročnější nasazení (jako jsou například zejména rychlé akční hry) ale zapomeňte.

V případě myši v podání značky Genius je situace poněkud jiná. Přestože nakonec dostala shodné hodnocení, tak se nedá říci, že se jedná o stejně dobrou volbu. Ano, sice má "rychlejší" senzor a více tlačítek díky čemuž by se mohla hrnout i do vašich pokojů, nicméně její tvar by ji v tom mohl ve většině případů brzdit. Přesto věřím, že své příznivce s velkými tlapami najde. Do kanceláře se však A4Tech Office 8K hodí více a domů bych se poohlédnul po něčem jiném.

 

Za zapůjčení myši Logitech MX1000 a MX510 děkujeme společnosti Levi.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius

Za zapůjčení myši A4Tech Office 8K děkujeme společnosti Abacus.

MX500 - silná to inspirace pro A4Tech a Genius



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.9.2004 10:19:02   0.0.0.xxx 48
dual optical - rozliseni 400 cpi?

1) pokud je mi znamo, cpi je zkratka character per inch , vim, ze se pouziva u tiskaren, ale u rozliseni mysi?
2) tedy pokud mate na mysli dpi (dot per inch), neni to nahodou u dual 800 dpi? pokud si pamatuju, byl v tomhle logitech napred i pred microsoftem, alespon kdyz jsem kupoval dual tak sice mely micr. mysi (nejaky explorer 2 nebo 3) rychlejsi snimani (kolem 6000 /s), ale rozliseni jenom 400 dpi

k tomu rozliseni u dual, i vyrobce se mnou souhlasi :-)
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/AR/EN,CRID=3,contentid=4984,detail=2
27.9.2004 10:29:23   0.0.0.xxx 57
No... ony se používají pro tyto účely oba údaje. Respektive A4Tech používá cpi. Ale ano... dpi je standardní označení. Jinak... CPI = count per inch (stačí se podívat na http://www.a4tech.com/en/product2.asp?CID=1&SCID=8&MNO=SWOP-80). A nebo se podívejte na bok myši A4Tech Office 8K na kterém je to dokonce napsané :-)
A pokud jde o rozlišení u Duala... jj... je to již opraveno (jen chvíli trvá, než se změny projeví :-)) Sám tuto myš přes dva roky používám :-)
27.9.2004 13:51:27   0.0.0.xxx 76
omg, je videt ze ostatni vyrobci silne pokulhavaji za logitechem a snazi se vsemozne vyrobit aspon kopii dobre mausky, coz se jim stejne nepodariloD no aspon muzou mit dobrej dojem ze jsou podobny....to opravdu nema uz dneska nikdo fantazii aby vymyslel nejakej dobrej tvar a kombinaci barev...omg
27.9.2004 14:54:33   0.0.0.xxx 67
... nechcete tu energii investovat radsi do recenzi neceho potrebnejsiho? Marne patram po posledni testovane zakladni desce.
27.9.2004 16:10:32   0.0.0.xxx 58
Ano, souhlasim s tebou, ze je to hezka recenze.

Mys A4Tech mam doba (starsi model s DPI 530) a jsem s ni vcelku spokojen, takze me recenze jejiho novejsiho bratricka docela zaujala. Ta mys mi prijde jako dost kvalitni kousek pro normalni praci a za ty prachy!??? Tak proc se nepodelit o zkusenosti se ctenari, kteri nechteji dat do mysi 1500 Kc (napriklad pro mne za mys zcela nesmyslna cena). Jenom me prekvapilo hodnoceni utrhnut, ani tomu nechci verit. Se svou starsi mysi hraju strilecky celkem casto a utrhnuti se nejak extra neprojevuje (pouzivam ale podlozku). No, asi se stavim nekde v obchode a otestuju ji

Recenzi desek je vsude kupa, vsak se dockas i na PCTuningu.
27.9.2004 17:22:45   0.0.0.xxx 66
ok, s tim count per inch jsem se jeste nesetkal, u tiskaren je to to, co jesm napsal
viz
http://www.techdictionary.com/Action.Lasso
http://www.webopedia.com/TERM/C/cpi.html
http://whatis.techtarget.com/definition /0,,sid9_gci211849,00.html

nikde tu zkraku neznaji, neni to nahodou vymysl pouze A4Tech?

Jinak to nema byt slovickareni, proste jsem tu zkratku neznal a prislo mi to divne. K tomu dualu - no mam ho, tak na nej nedam dopustit :-))
27.9.2004 17:41:51   0.0.0.xxx 56
Když už nemá myš od A4Tech ojedinělý design, tak aspoň případně toto značení to jistí :-)
K dualu... přesně tak... zastávám stejný názor. MouseMan DualOptical forever! :-)
27.9.2004 20:53:14   0.0.0.xxx 67
Plne s tebou suhlasim, vsetci sa o to snazia, ale nejako im to nejde. mozno aj patenty logitechu v tom maju prstiky.
28.9.2004 12:42:42   0.0.0.xxx 77
Jak je vidět, tak se nedá ušetřit ani na myši. Je škoda, že v recenzi jsou myši jen sobě "podobné". Osobně mam MSIE3 a MSIE4 a rád bych viděl jejich porovnání.
Co se týče nastavení tlačítek, tak mi u všech představených třeba chybí nastavení tlačítek pro jednotlivé programy. Spousta her nedokáže totiž detekovat butto 4 atd a tak si u MSIE3 nastavím tlačítko pro nějakou akci a když pak přepnu do wordu, tak myš funguje klasicky enter, esc...
28.9.2004 17:44:28   0.0.0.xxx 227
a proste bude synteza + doplneni dalsiho low endu? ) Myslim ze to dost lidi zajima ;)

A musim protestovat!!!! Existuje jeste jedna skvela mys od geniusu... Genius Net Scroll + PS2 (kulickova... za 98 Kč s dani je to dokonala mys )))))) Ne vazne... jako jediny genius mi nikdy nevadil v ruce :-p Ale to mozna bude tim citovy vztahem... to vite. Prvni mys ))
28.9.2004 19:07:35   0.0.0.xxx 66
LOL... no přesně to jsem čekal :-)
Ohledně myší značky Genius... jj. Kuličková myš Genius NetScroll+ byla naprosto bez chyby... nicméně ji dnes už bohužel nelze brát v potaz :-)
29.9.2004 07:45:31   0.0.0.xxx 76
Ta geniuska stojí v alfě (www.alfacomp.cz) 460 kč s daní.
29.9.2004 08:40:27   0.0.0.xxx 67
Jasne, ale uz jsi zapomnel dodat, ze adekvatne levnejsi tam maji i ten A4tech a kdyz si priplatis 130, tak mas misto tohoto Geniuse rovnou bezdratovy A4tech ;-) Tyhle ceny jsou doporucene koncove ceny vyrobcu nebo distributoru, necekej ze bude redakce prohledavat dva dny internet a trapit Google jen aby nasla co nejnizsi cenu na trhu, to uz je na kazdem ctenari ;-)
30.9.2004 15:03:16   0.0.0.xxx 67
Proč automaticky předpokládáte, že bezdrátové provedení je výhodou? Díky, to fakt ne.
1.10.2004 19:31:21   0.0.0.xxx 77
Musim rict, ze tenhle typ mysi me doopravdy sedne nejlip do ruky, mozna je to dany zvykem, ale mel sem uz tu "cest" vyzkouset hodne drazsich mysi jak od logitechu, tak od microsoftu a jinych, ale kdyz prislo na to koupit si novou mys, prave z techto duvodu sem si koupil NetScroll+ Eye Blue, navic ma uzasne provedeny barvy :-)
4.10.2004 07:56:00   0.0.0.xxx 77
Doma mam bezdrat od Logitechu, v praci drat od Microsoftu. Vzdycky se strasne tesim z prace domu, ale jenom kvuli te bezdratove mysi ;-) Je totiz neuveritelna POHODA, kdyz se kolem klavesnice nemota drat a ubude dalsi drat vedouci z PC nekam "dopredu". Ja to navic mam i s bezdratovou klavesnici..... Jedine co me krka je neustala vymena/dobijeni baterii, tal jednou za cca ctyri tydny :-(
5.10.2004 14:30:48   0.0.0.xxx 66
Kde mam koupit A4Tech Office 8K nikde sem ji nenasel
8.10.2004 00:26:40   0.0.0.xxx 76
Souhlas s Xilla001 a nesouhlas s autorem clanku ze jsou NetScrolly "boleruky". Mel jsem v ruce hezkou radku mysi od A4techu pres Microsoft az po nehdrazsi modely Logitechu, ale nejlip se mi dela a nejpohodlneji mi v ruce sedi naprosto obycejna Genius Netscroll Eye za 285,- (alfacomp.cz). Hlavni devizou krome tveru je ze je lehka, takze je velmi mrstna (nevim jak lip to napsat a pri hrani se nemusim tahat s tezkym mamutem jako je napr. Logitech MX700.
8.10.2004 11:29:43   0.0.0.xxx 66
Autor nemysli NetScroll+PS2 nebo +eye (jeji senzor stoji za CENZURA!!! mam ji doma!!!) ale Genius NetScroll+Optical... to je takovy podkova s 2 tlacitkama na boku a je totalne na nic... boleruk jak vysitej
10.10.2004 12:49:47   0.0.0.xxx 76
no reknu to tak, radeji nez si koupit 2x-3x shit levnou mys, tak dam 1300 za MX510 a vim ze kupuju kvalitu ze super vlastnostma, ktera se hodi jak na praci tak na parbu, opravdu nemam tolik penez abych je vyhazoval za nejaky radoby pokusy jinych znacek o vyrobu kvalitni mysi.
10.10.2004 17:22:36   0.0.0.xxx 77
...na RP-680 (to je jeji bezdratova verze, a je to na chlup to samy - mam ji a mel sem moznost testovat dost dlouho oboje) ....
..ale k tomu utrhnuti ... ted sem na test zkusil trhnout tak rychle jak nejvic umim :-) a hadejte .. nic :-) a to je to jeste bezdrat, tak mi to nedalo a vylovil sem starou RFSOP-48 (taky bezdrat a optika od A4) a hadejte ? .. skubu jak chci a nic .... ze by to bylo tou obycejnou plastovou podlozkou co na ni mam kalendar ? :-)
10.10.2004 17:25:19   0.0.0.xxx 66
kde sehnat nejaky lehky clanky ? ... potrebuju nejaky lehky baterky ... ale aspon 1500mAh .. co vim tak rebas MX1000 ma nejakej Li-ion clanek.. nemate nekdo poneti jestli je moznost sehnat obyc nabijeci tuzkovky na bazi neceho jinyho nez NiCd a NiMH ?
13.10.2004 23:51:39   0.0.0.xxx 77
Mam Genius rad, asi protoze ho znam uz tak dlouho. Navic jako jedni z poslednich vyrobcu nezapomneli na majitele starsich pocitacu, ktere treba nemaji PS2 nebo USB a prodavaji Genius NetScroll+ i jako Serial verzi (pro COM port). Jinak co je problem kulickovych mysi - neustale je mys spinava a musi se cistit, jinak skoro nejezdi a o presnosti pohybu nemuze byt rec. Na druhou stranu jsem mel moznost hrat s kulickovou mysi Logitech, ktera se prodavala za nekrestanske penize jeste v dobe, kdy byly opticke mysi jeste na houbach a musim uznat, ze i pres svou vysokou vahu, se s ni vyborne manipuluje, pohyb kurzoru je velmi presny, perfektne sedne do ruky a skoro se "nespini" vnitrek. Holt kdo umi, ten umi. Tohle byla profesionalni mys pro hrace prave v dobach, kdy optiky nemely u hracu zadnou sanci ;)

Jinak jsem mel moznost hrat s Genius Netscroll Optical a bohuzel musim rict, ze je pro hrace velmi nevhodna a to prave diky jevu znamemu jako "utrhnnuti"... Chudak mys si vyslechla tolik nadavek... Jinak me prekvapilo, ze ve Windows se tento efekt utrhnuti neprojevuje - kurzor jezdi rychlosti blesku jak ma, ale ve hrach se to utrhe prakticky pri kazdem prudsim pohybu.

Dale jsem take hral na mysi MX500... Bezkonkurencni mys. Naprosto presna a po chvili zvykani si je to vase prodlouzena ruka. Mno, vcera jsem si v CC objednal MX510 a uz se na ni moc tesim, vim totiz, ze me nezklame ;)

Uff to jsem se ale rozepsal... ;)
13.10.2004 23:54:46   0.0.0.xxx 77
Omlouvam se za trosku krkolomnou formulaci meho prispevku... Jsem dneska nejak unavenej...
4.1.2005 13:20:23   0.0.0.xxx 67
Ta mys je fakt good....stejna jak ten logitech ale je levnejsi
18.1.2005 05:42:42   0.0.0.xxx 66
mam geniusku netscroll+ eye, kterazto je na hry nedostatecna... casto dostava zminovany "smyk". Jeji ergonomie se muze zdat normalni, pokud nezkusite neco lepsiho. Muj spoluzak mi pujcil mx510 a neda se to srovnat. Navic u tehle veci s ocaskem se casem proklika umela hmota pod tlacitky takze ty pak nejdo zmacknout thusall
6.4.2005 18:11:28   0.0.0.xxx 87
Ahojky mám A4tech-8k bezdrát a mám s ní problém hádaj se mi ovladače na myš s ovladačema na zvukovku ta je sound blaster live 5.1 nevíte někdo co s tim?
29.7.2005 10:38:10   213.180.57.xxx 87
...a co ti to (ne)dela, kdyz se hadaji?
29.7.2005 10:41:31   213.180.57.xxx 87
Zdravim,
koupil jsem si bezdratovy set klavesnice s mysi: a4tech KB(S)-2680RP. Je v ni obsazena vyse uvedena myska a4tech.
(...w.abacus: 1200.-vcDPH)

Behem prace se mi samovolne zastavuje mys (kursor) na plose.
Proste "zamrzne", nejde s nim pohnout a PC musim restartovat.
PC Soltek barebone
OS Win XP
a4tech driver v 7.64

Byl bych vam vdecen za jakoukoliv radu ci navod.
S vyrobky a4tech jsem nadmiru spokojen.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

Další články v kategorii

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.