Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
autor: liquidfunk , publikováno 5.2.2004
Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
Řada uživatelů vlastnících počítač dokáže investovat nemalé částky do rychlejších procesorů, větších disků, svižnějších grafických karet či luxusnějších skříní a dalšího hardware. Na co však většina myslí velice málo jsou polohovací zařízení. Sám znám řadu lidí, kteří i když práce s počítačem patří k jejich dennímu chlebu, vůbec jim nevadí zaprášená a neergonomická klávesnice nebo hlodavec. Toto jsou periferie, které patří mezi velice zanedbávané. Firma Microsoft se se staronovým modelem bezdrátové klávesnice a myši pokouší zapůsobit na uživatele, kteří se přeci jen rozhodli své staré "hlodavce a klavíry" vyměnit. Kůže v ceně! ;-) {mospagebreak title=Balení, instalace, myš} 

Úvod

Bezdrátové technologie v dnešní době hýbou světem. Pozadu nemůžou zůstat ani tak "podřadné" periferie jako je klávesnice a myš. Na trhu najdete nepřeberné množství více či méně povedených setů (klávesnice + myš), klávesnic nebo jen samostatných myší. Na našich stránkách jste si také mohli přečíst nějakou tu recenzičku. Když se řekne bezdrátová myš s klávesnicí, každého napadne něco jiného. Na našem trhu byly, jsou a budou v tomto odvětví dvě zásadní firmy, firma Logitech a firma Microsoft.
Právě Logitechu se druhá jmenovaná firma snaží konkurovat a zdá se, že se jí to v poslední době začíná dařit čím dál lépe. Nepředbíhejme však, pojedeme pěkně popořádku.

Už nějakou dobu jsem se v různých kamenných i internetových obchodech rozhlížel po něčem, co by mohlo být zajímavým jako náhrada dosluhujících klávesnic a myší. Jako většina zákazníků jsem požadoval multimediální provedení, kompletní set, bezdrátovou technologii (s velikou výdrží a dosahem) a v neposlední řadě taky perfektní ergonomii a jistou bytelnost. Prostě normální člověk, který chce za své peníze maximum. Během pátrání mně zaujala dnes testovaná sada Microsoft Wireless Optical Desktop Elite Executive Edition.

Balení

Nápadná červenobílá krabice s obrovským nápisem Wireless Optical Desktop Executive Edition skrývá set klávesnice a myši, nechybí ani přijímač, který je možno v případě myšky připojit buď přes port PS/2 nebo přes USB. Ve vybavení najdete také pět tužkových alkalických baterií a potřebný ovládací software.

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite

Jedná se o poslední generaci multimediálních setů firmy Microsoft, které disponují "převratnou novinkou". Samotný Microsoft je na tuto vlastnost velice pyšný a jakmile má možnost, dává patřičně najevo, že je jejím tvůrcem (má ji patentovánu). Jedná se o novou technologii provedení otočného kolečka.
V čem je tedy tak jedinečné? Kromě klasického svislého rolování si můžete "užít" také rolování vodorovné. Jak jednoduché, že. Kolečko je netypicky integrováno i do klávesnice a ani u něj nechybí horizontální rolování.
 

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite          Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
"Revoluční" kolečko

Instalace

Po vložení instalačního CD během chvíle nainstalujete ovladače jak pro myšku tak i klávesnici. Po následném připojení obou zařízení je nutná synchronizace s přijímačem. Ta se provádí tak, že nejdříve zamáčknete tlačítko zespodu přijímače a pak myši. Přijímač párkrát zabliká a myšku najde. Totéž zopakujete s klávesnicí a máte hotovo. Pokud jste majiteli operačních systémů Windows 2000, XP professional a Home, bude Vám klávesnice fungovat se základními funkcemi i bez doinstalování driverů. V případě starších systému nebo linuxu jsem toto nezkoušel, bude ale zřejmě doinstalování driverů nutné. Myšku je možno připojit na USB nebo PS/2.

Všechna tlačítka u myšky i u klávesnice je možné přenastavit, defaultně je nastavení tak jak bývá. Boční tlačítka slouží k vrácení se zpět nebo dopředu.

Vypnutí vodorovného rolování je možné.

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
Nastavení je možno měnit, klikněte pro zvětšení...

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite   Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
Nastavení klávesnice a informace o síle signálu a stavu baterií

Klávesnici a její tlačítka je také možnost nastavit podle libosti. 

Myš

Vezměte si plastelínu, udělejte si přesný model starší IntelliMouse Explorer 3.0, okořeňte  kolečkem s vodorovným rolováním, mírně upravte ergonomii, zvolte barvu, která se Vám líbí a máte nový model 4.0. Model dodávaný v této sadě je navíc potažený kůží!  Ze zlepšení, které je třeba zmínit je jednoznačně lepší ergonomie a také větší přesnost snímače. Ten dokáže snímat s frekvencí 6000obr./s, což je velice slušná hodnota.

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite   Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
Starší generace v porovnání s novou...Klikněte pro zvětšení

Myšku je možné zakoupit také samostatně a to hned v několika barevných provedeních. Samotná ergonomie je jedním slovem perfektní. Padne do ruky jako ulitá. I když je třeba podotknout, že se spíše hodí pro uživatele s větší rukou. 

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite

Práce s myškou je přesná, zcela bez problémů. Ani při hraní náročných her jsem nezpozoroval jakékoli zpoždění. Dá se říct, že ji "neurvete". Je však nutná lepší podložka, na lesklém povrchu má myš očividně problémy, stejně tak i některé levnější podložky ji zrovna nesedí.  I když je přístroj napájený dvěmi bateriemi AA, ani po celodenní práci nemáte pocit, že Vám upadne ruka. Na váhu myšky si rychle zvyknete.

Celkově je na myši k dispozici 5 tlačítek, přičemž kolečko je právě tím tlačítkem pátým. Samotné kolečko je řešeno jako obousměrné, jak už jsem zmínil. Vodorovné rolování je oproti tomu svislému vyvedeno s mnohem menší citlivostí, osobně jsem jej využíval pouze u aplikací typu excel. Většinou jsem jej měl vypnuté. Beru to ale jako malou vadu. Když už si Microsoft dal práci s implementací podobného řešení, mohl také trochu zapracovat na jeho vodorovné citlivosti. Při brouzdání internetovými stránkami, které mají vetší rozlišení než Vás monitor sami zjistíte, že je nedostačující.

Na co jsem si v prvních dnech nemohl zvyknout je chybějící "cvakání" při otáčení kolečka, na které jsem byl zvyklý u myší ostatních. Toto u Microsoftu vypustili. Jde jen o zvyk, po pár hodinách si zvyknete i na to. Přece jen ale citlivost kolečka patří mezi ty vyšší, několikrát se mi stalo při hraní gamesy, že jakmile jsem potřeboval rychle přehodit zbraň, podařilo se mi přeskočit právě tu kýženou.

{mospagebreak title=Klávesnice, závěr} 

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
Klikněte pro větší obrázek

Samotná klávesnice je multimediální a navíc je integrováno také kolečko se stejnými funkcemi jako u myšky. Dokonce se konstruktérům podařilo nad něj dosadit tlačítka "zpět" a "dopředu". Na kolečko dosáhnete bez problémů malíčkem. Osobně se mi toto velice líbí, odpadá nutnost neustále sahat na šipky pro posunování v dokumentu, nebo na samotnou myšku.

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite

Rozložení kláves patří mezi ty klasické. Do rozložení nebylo skoro zasaženo kromě mírné úpravy rozložení kláves delete atd.. Tuhost tlačítek je také tak akorát, záleží na vkusu a zvyku každého uživatele. Kvůli důkladnému otestování klávesnici i s myší používám už nějakou dobu a opravdu jsem zatím nepotkal klávesnici, která by si lépe sedla tuhostí tlačítek (subjektivní názor).

Klávesy jsou vyrobeny z poloprůhledného, temně šedého plastu. Specializované ovládací prvky jsou pak z plastu stříbrného. České znaky výrobce doplnil pomocí laseru, takže se zdají být tyto klávesy plastické. 

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite

Ergonomie klávesnice patří mezi velice povedené. Díky podložce pod zápěstí, která je neodnímatelná a je také potažena kůží a mírnému profilu jsou ruce vůči jednotlivým klávesám vždy v  poloze, která nenamáhá a díky tomu se píše velice příjemně. Tento pocit umocňuje také použitá kůže. Klávesnici je možno nechat položenou tak jak je nebo povytáhnout podložky, které ji postaví pod úhlem. Osobně jsem preferoval pouhé položení, které díky tvarování ulehčuje psaní. 

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
Na fotografii jsou dobře vidět různé sklony jednotlivých kláves

Velikou zbraní klávesnice je další vybavenost tlačítky. Začneme tedy těmi po stranách. Pokud se podíváte nad numerickou klávesnici, najdete zde tlačítka kalkulačky, odhlášení uživatele a sleep. Konkrétně kalkulačku jsem používal velice často. Tlačítko sleep je ještě navíc zapuštěno pod úroveň těla klávesnice, kalkulačka a odhlášení jsou naopak vystouplá.

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite Microsoft Wireless Optical Desktop Elite

Na druhé straně klávesnice najdete pět volně programovatelných tlačítek, pod které si můžete nastavit spouštění vašich oblíbených aplikací či internetových stránek. Pokud nemáte klávesu nastavenou, vyskočí okno za doprovodu zvuku (lze vypnout) a můžete nastavovat. 

Pro ovládání multimédií najdete na klávesnici blok tlačítek, kterými je možno kromě vyvolání přehrávače (WMP,Winamp) posouvat ze skladby na skladbu, pause/play, mute a hlasitost také nechybí. 

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite

Dalším z nevyčerpatelných shluků ovládacích tlačítek jsou ovládací prvky na vyvolání messengeru, Vaší domovské internetové stránky, mailového klienta a ještě složek s obrázky, dokumenty a hudbou.

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite

Posledním souborem ovládacích prvků jsou pak multifunkční tlačítka, která známe z běžných klávesnic jako F2-F12. Ty zde plní dvě úlohy.
Buď je možné je používat klasicky (je nutné po každém zapnutí PC zapínat) nebo se dají používat jako příkazy. Jsou to například otevři, nové okno, ulož, pošli a jim podobné. Zdá se Vám to chaotické? Mně to tak připadalo zpočátku také, časem jsem si na to zvykl a mohu říci, že je to řešení zajímavé.

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
Fotografie jasně vysvětluje princip kláves F2-12

Ovládání se zdá zpočátku trošku zbytečně komplikované, je však jisté, že se během jednoho odpoledne dokážete zorientovat natolik, že Vám nebude činit nejmenší problém.

Přijímač

Přijímač dodávaný k setu vypadá tak trochu jako drátová myška. Pracuje na frekvenci 27MHz a datové přenosy jsou více než dvojnásobně rychlejší, než tomu bylo u starších produktů. Kromě loga Microsoft na horní straně najdete ještě synchronizační tlačítko a tři zelené diody indikující momentální stav jednotlivých kláves (Caps Lock, F klávesy, numerická klávesnice).

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite

Dosah a výdrž

Testovat výdrž baterií je na velice dlouhou dobu, takže budu muset použít data od výrobce. Myš i klávesnice mají speciální šetřící režim, který dovoluje dosáhnout s alkalickými bateriemi až šestiměsíční výdrže (berte s rezervou).

Dosah jsme testovali v kanceláří o délce 5 metrů a s relativně čerstvými bateriemi byly reakce klávesnice i myšky v pořádku. Pokud jste postavili do cesty signálu například krabici, prošlo to. Pokud se ale do cesty postavil člověk, objevovaly se výpadky. Jedná se tedy o slušné číslo.

Závěr

Bezdrátový set Microsoft Wireless Optical Desktop Elite E.E. se tedy ukázal jako zdatný soupeř konkurenčním produktům. Zvláště poslední modely hlodavců s označením 4.0 již patří mezi vyspělé komponenty jak designem, ergonomií tak i svým výkonem.
Klávesnice patří také díky skvělé ergonomii a vybavení k velice povedeným výrobkům. Během testování jsem nenarazil na nejmenší problém nebo zaváhání. Jediná věc, kterou by mohl ještě Microsoft zlepšit je citlivost kolečka ve vodorovném rolování.
Set Microsoft Wireless Optical Desktop Elite E.E v současné době (5.2.2004) koupíte za cenu kolem  2.126,- Kč bez DPH.

Klady

  • Ergonomie
  • Preciznost provedení
  • Design
  • Možnosti nastavení klávesnice

Zápory

  • Citlivost kolečka ve vodorovném rolování
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.2.2004 06:14:16   0.0.0.xxx 612
Je to pomaly, neni duvod do toho investovat, jak se rika v titulku, cpem prachy do grafik... kvuli vykonu, nejaka cerna klavesnica vod microsoftu nas ze zidle nezvedne
Nemluvim o tom, ze tomu dojdou baterky a sme v pr... jako Bata s drevakama, klaveska je hnusna a degraduje to nas pocitac ;)
5.2.2004 06:30:56   0.0.0.xxx 78
No maji to pekne udelany, sam mam bezdrat optiku mys A4tech, ale klavesku mam normalni, jednou sem mel multimedia ale nikdy sem jeji funkce nevyuzil, stejne WMP a Winamp ovladam mysi hezky to maji ale 2000 radeji utratim za vetsi disk Nak
5.2.2004 06:42:52   0.0.0.xxx 610
to já si radši koupím další krysu od logitechu...MX500...) né že by mi jedna nestačila...ale kdo má dvě )
5.2.2004 06:57:33   0.0.0.xxx 86
Nevypada spatne, osobne jsem s HW od Microsoftu nadmiru spokojeny, ale "rovnou" klavesnici uz nikdy. A to rozhodne nepisu vsema 10ti
5.2.2004 07:41:11   0.0.0.xxx 87
Já to beru jako alternativu téměř 1.5x dražšího Wireless Desktopu od Logitechu. Některé argumenty mi připadají jakoby np. u testu Saabu 95 někdo říkal, že mu stačí Fabie, že nechápe jak někdo může vyhodit tolik peněz a že ušetřené fondy by vrazil do... benzínu.
5.2.2004 07:44:12   0.0.0.xxx 98
Hmmmm... tak nevím ale já jsem ten případ, který "zlomenou" klávesnici nezvládá ("ergonomickou" za každou cenu už nikdy). Ať žije rovná klávesnice! A teď babo raď :-)
5.2.2004 07:53:44   0.0.0.xxx 87
Podle mejch skušenosti je majkrošit dost dobrej na hardvér.Osobně mam naturalku multimedial (sem na wirless zaujatej) multimedial klavesi moc nepouzivam ale jina neni.K tomu explorera 3a.Planuju 4.Krasne se drzi a ani jednou mi neulitla oproti normal optice od mikrosoftu.At sem delal cokoli.Tomu se snad vyrovn jen mx 500 od logitechu myslim.Ale zaleži taky na každyho vkusu.V tomto směru jsem majkrosofťák jak dělanej.Jen asi ta s kuzi nebude drátová a to je moje podmínka =(
5.2.2004 07:58:59   0.0.0.xxx 87
za tu cenu to docela jde. Raději si koupím LCDčko, tuhle klávesnici s myší, tichý chladiče a budu tam mít Durona1GHz. Než všechno nacpat do frafárny za 10tis. a nadupanýho CPU aby mi to pak řvalo jak při jízdě ve škodofce. Tohle alespoň chvíli vydrží a můžu si udělat PC co bude běžet pořád, nebude obtěžovat vzhledem.
5.2.2004 08:00:28   0.0.0.xxx 87
Podle mého mínění je nepraktické, když klávesy F1 - F12 nejsou po startu funkční, ale je nutné je zapnout. Myslím, že by bylo lepší funkci obrátit. Dostat se do BIOSU nebo nouzového režimu nebo změnit bootování je na rychlém PC velmi obtížné. To je moje zkušenost.
5.2.2004 08:31:00   0.0.0.xxx 89
Ta klávesnice je trošku široká. Škoda že jí neudělali skládací jako pro pdáčka. Takhle se mi vejde možná tak do skříně a ne na stůl... Ještě že to nemá drát - to by nešly zavřít dveře :-)

Logitech je logitech
5.2.2004 08:57:19   0.0.0.xxx 87
Recenzent narychlo bez pořádného testování vypustil neumělé dílko, které které "uměle" Micro$oftu.Já si ji kupoval před 4 měsíci a baterky jsou přes každodenní 5hod. užívání na cca 80%. Sama klávesnice je takřka bez much, ale ona 5m vzdálenost s překážkou je utopie, taky mi docela vadí špatná konfigurovatelnost spec.kláves.Např. po upgradu Winampu na nejnovější verzi se ztratila podpora HW kláves Celkově se ale musí nechat, že kousek HW je to kvalitní - prostě Microsoft(HW mají dobrý, to musí každý uznat!).
5.2.2004 09:05:58   0.0.0.xxx 88
LOL? jako na mx500 nema zadna myska od ms ani ten defektni IE 4.0 a co se tyka klavesky to uz je jina tam sou oba na tom stejne akorat ms vypada ze je levnejsi hihi
5.2.2004 09:34:02   0.0.0.xxx 69
To je sranda vidiet Fxx klaves zgrupovane v trojiciach a rovnako im usiel End niekam do neznama. To su najvacsie minusy ake som kedy na klavesnici videl.
5.2.2004 09:42:12   0.0.0.xxx 88
Mam zajem o jeden z techto bezdrat setu a nevim ktery.Vyplati se pridat 1000(to je ale pro me dost)to Microsoft srovnatelny?Potrebuji dosah neco kolem 4-5m.A jeste mam jeden dotaz, v jakem uhlu ten prijmac jeste prijma?Dekuju za odpovedi.
5.2.2004 09:49:20   0.0.0.xxx 88
Vsadim se, ze ses CSkar )
Mimochodem mx500 se s klidem vyrovna jakakoliv opticka myska od MS se senzorem 6000/s(ale to je uz dneska snad kazda). Ja mam MS intellimouse optical a od mx500 se lisi akorat tim, ze v sobe nema priblble pulkilove zavazi a ze stala polovinu )

No a muj nazor na tu klavesnici je takovy, ze je sice pekna, ale zabere pul stolu a pekne to pohnojili s tou upravou klaves delete atd...
5.2.2004 09:56:29   0.0.0.xxx 88
Klávesnici používám už několik týdnů a opravdu si na ní nemůžu stěžovat. Vše co jsem v článku napsal je pravda a nic jsem si nevycucal z prstu tak si to laskavě přístě odpusť, než začes kritizovat.
5.2.2004 09:57:10   0.0.0.xxx 77
Věř mi ;-)
5.2.2004 09:59:07   0.0.0.xxx 78
je to radio, takže všechny, ale měl jsem s designových důvodů přijímač uložený za stole, tudíž šel přes dvě 16mm desky a myška měla někdy problémy, i přes krátkou vzdušnou vzdálenost. Jinak 3-4 m při přímé viditelnosti, nebo velmi malé překážce nejsou u MS ELITE problém. Také výdrž baterií mě docela překvapuje. Ale nešťastné shlukování funkčních kláves a blok dlete home pgdwn/up, - no chce si to zvyknout.
5.2.2004 10:05:27   0.0.0.xxx 88
Vypada to fakt zajimave, hlavne ta krysa v kuzi, ale ma ti jednu vadu. mit napsano na klavesnici Mrkvosoft fakt nemusim. Ze tam nedavaji vymnenna loga. :-)
5.2.2004 10:50:32   0.0.0.xxx 78
mam dotazek, lze nejak nakonfigurovat klavesy typu MSN ? Nebo je natvrdo nastavena na pousteni Messengeru ??? MAK
5.2.2004 10:51:58   0.0.0.xxx 78
Hmm, a mel si nekdy v ruce MX Desktop od Logitechu? asi ne, jinak bys nenapsal ze tenhle MS desktop je alternativa. MS je tak maximalne do kanclu nebo na nejake prezentace a ne na hrani a to z duvodu toho, ze ackoliv pisou v teto recenzi ze MS myska nema zpozdeni, tak ho prokazatelne ma (sice male ale vsimnete si toho). U Logitechu MX 700 jsem zadne spozdeni nepozoroval, ale ta cena me presvedcila ze jsem si nakonec koupil MX 500 s ocaskem. Takze pozor vsichni, pokud chcete hrat FPS hry tak na MS Wireless mysi zapomente a kupte si klasickou s kabelem nebo za nekrestanske penize MX 700.

A abych jen nehanil, klavesnice od MS je bomba a na tu se Logitech nechyta.
5.2.2004 10:57:18   0.0.0.xxx 68
...vzdyt je to akorat cistokrevny humus dobry leda tak na koukani, ale ne na skutecne pouzivani! Uz jen ta idiotska predstava, ze je nutne bezdratovove spojeni u neceho, co se pri normalnim pouzivani behem sveho zivota pohne z mista tak o 2cm... :o) A to zohyzdene rozlozeni a vytvarovani klaves... A ta (neodnimatelna) psi predlozka... brr! Celkem vystizne to zhodnotil koega:

"Tohle ze je pokrok? Predpokladal bych, ze v dobe, kdy se vsechno ridi normami, kazda debilni firma ma nejaky certifikaty ISO apod. by mohla byt normalizovana velikost klaves Enter nebo Shift nebo rozlozeni klaves. Ja nejsem proti tomu, aby se na trhu objevily novy vyrobky s novymi vlastnostmi, mne jenom hrozne vadi, ze se prestanou prodavat standardni veci. Na co se asi ucim psat deseti prsty, kdyz na mne potom v krame kouka prodavac jako na blbce, ze nechci tu "skvelou ergonomickou klavesnici" (ktera je mimochodem ergonomicka tak akorat pro nejakyho mravenecnika nebo invalidu, kterymu u dlane neprekazi zapesti :-)))".

BTW u toho nepouzitelneho kolecka (bez zobkouvaneho rolovani neni s timhle volnobehem zadna sance na presne hrani u jakekoliv sviznejsi hry) se recenzent jeste zapomnel taktne zminit o nutnosti premrsteneho tlaku na stisknuti toho kolecka, ale i na cvakani do stran. Hold pekny kousek pro nejakeho Ironfingera (nebo na koukani do vytriny), na normalni pouzivani ale rozhodne ne... bohuzel :/
5.2.2004 11:00:09   0.0.0.xxx 87
Hmm, neprijde mi ze by MX500 mela v sobe pulkilove zavazi.
Ale jinak mas pravdu, co se tyce kabelovych mysi tak tam jsou MS a Logitech nastejno, jde jenom o to co komu vic sedne do ruky, ja mel Explorera 3.0 a bolela me z nej ruka tak jsem presel na MX 500 a pohoda. Pokud jde o bezdratove mysky tak tam se MS porad nechyta, spis sazi na to ze obali mys do kuze a mysli si ze zakaznici padnou na prdel.
5.2.2004 11:03:03   0.0.0.xxx 88
Pokud chces hrat tak Logitech, pokud ne tak cokoliv jineho.
5.2.2004 11:23:01   0.0.0.xxx 87
Mne jde o to, ze bych mel klavesnici a mys skoro rovnobeznou s prijmacem, ten chci dat nad TV, ktera je proti stolku.Prijmac bude mit primou vyditelnost, kdyz se budu divat na TV, uhel 90 stupnu, ale je to 4m a kdyz budu procovat na PC, tak je to max. 1 metr, ale pod uhlem tak 170 stupnu.Ufff doufam, ze je to srozumitelne.Bude to fungovat aspon na jednom ze setu MS vs Logitech?
5.2.2004 11:50:04   0.0.0.xxx 77
jo cskar sem hihi

add senszor mx ma lepsi to bys taky mohl vedet jelikoz ma 8000/s

add zavazi co ti brani ho vyndat he? navic ma vahu jako 20kc mince a rozdil neni az tak markantni po vyndani mluvim z vlastni zkusenosti

kazdopadne at si koupi kazdy co mu sedne ten rozdil v cidlech uz je jen papirovy pac ani ms ani logitech nejde urvat na kvalitni podlozce (rozumej fUnc ) a jde jen o to komu jak padne karoserie rozhodne z koupi neprohloupite
5.2.2004 11:52:48   0.0.0.xxx 78
jenze kdyz ms vyda zase nove klavesky tak to bude mit jinak to zname ja bych si zvykat porad nechtel ale liquide mi vime ze si trpelivy hihi
5.2.2004 11:53:01   0.0.0.xxx 88
ideální to bude vyzkoušet, ale počítám s tím, že když to bude mít stabilně takovou vzdálenost, tak to bude mít větší odběr/nižší výdrž baterek. Ale je třeba to vyzkoušet!
5.2.2004 11:53:20   0.0.0.xxx 88
Jde u Intellipointu nastavit ruzne chovani tlacitek pro ruzne aplikace ? U verze 4.x to jde a u nove pry ne (nemam overeno) a co je horsi, tak pry k temto novym mysim (tzn. Explorer 4.0) nelze pouzit vyse zminovany Intellipoin 4.x. Co je na tom pravdy ? Expl. 4.0 se mi libi, ale pokud udelal MS dalsi botu s ovladaci, tak je to k nicemu
5.2.2004 11:54:55   0.0.0.xxx 77
zalezi co mas za alternativu tady tohoto pokud neco ve style a4tech atd tak bych radsi priplatil ms i logitech delaj kvalitni klavesky i mysi ktere dlouho vydrzi a ver ze dlouho muj stary dual funguje dodnes a to uz ma pres 3 roky hihi
5.2.2004 12:29:32   0.0.0.xxx 78
já používám tu klávesnici několik měsíců. Takže: 1/vámi uváděný dosah je VELMI diskutabilní, 2/rozložení kláves je nestandardní a zejména blok s delete/home/ pageup/pagedown je na zvyk velmi náročný, 3/kolečko na myši/klávesnici jde velice ztuha a zdá se mi málo přesné a potřebuje na scrollování hodně otáček, ale to se dá možná navolit, musím se na to doma kouknout. Jinak je to nadprůměrný kousek Hardware za solidní kačky, s tím souhlasím. Ale MS má HW jak už jsem napsal vždy nadprůměrné.
5.2.2004 12:58:44   0.0.0.xxx 88
Jako je jasne, ze na vse se da zvyknout, ale proc bych to mel proboha delat. Zvyknu si na tohle nove rozlozeni, ale pak prijdu treba do skoly(tam se samozrejme drzi lety osvedceneho modelu) a jen me to pak rozptyluje pri praci.
5.2.2004 13:12:23   0.0.0.xxx 88
Ta mys ma jednu obrovskou nevyhodu - stisk prostreniho tlacitka (kolecka) je opozdenej (cca 0.5 sekundy)!!! Ostatni tlacitja no problem. Pri gamesach onim koleckem skacu a tedy je tato mys pro me nepouzitelna! Ma nekdo podobne zkusenosti?
5.2.2004 13:17:09   0.0.0.xxx 78
Na to se nedá zvyknout pokud pracuju na několika PC vyžaduju, aby klávesy byly tam kde mají být proto používám Logitech ... MS mění standardy kde může FUJ ...
5.2.2004 13:18:22   0.0.0.xxx 77
Keci keci keci, mam tuto klavesku doma a parit s ni CS jde naprosto ok mys taky zadne lagy nema, proste jako s dratem, akorat nesmis moc strnule kempovat pac se mys kdyz s ni nehejbes po cca 30s uspi a probuzeni trva cca 0,5s takze trhne :-) prozradil jsi se srabe :o)
5.2.2004 13:25:43   0.0.0.xxx 88
za toto by nekdo zaslouzil po kulach stejne jako za debilni rozmisteni F klaves, insert scrlk paus insert hom end del pgup pgdw aj. klaves, taky by nekdo konecne mohl na klavesnice namontovat nejaky JOGDIAL ovladac s insertama a FADERAMA, KNOBAMA a vodotryskem ;-)
5.2.2004 13:30:57   0.0.0.xxx 78
To rozlozeni F klaves ve skupinach po 3 snad udelali naschval aby se blbje ovladal Total commander (windows commander) na to fakt neda zvyknout, a kdyz, pak jdete ke kolegovy a jste uplne v pr.. porad si neco pletete ZADAM NOVEJ MODEL S NEDEBILNIM ROZMISTENIM KLAVES A BEZPLATNOU VYMENU
5.2.2004 13:35:37   0.0.0.xxx 78
Kdy už konečně se vzpamatujou výrobci polohovacích zařízení a udělají myši pro leváky. Já sám si musím vybírat takové, které se dají chytit do obou rukou a nemají žádnou speciální ergonomii pro pravou ruku. :-((((
5.2.2004 13:50:24   0.0.0.xxx 87
koleckem muze skakat jenom pako, vsadim se ze jako fire mas namapovany esc ))
5.2.2004 14:03:20   0.0.0.xxx 77
Kdyz se ti bude chtit klidne si tam namapujes explorer s parametrem http://www.pctuning.cz/ jde tam vsechno
5.2.2004 14:05:43   0.0.0.xxx 77
Tak si to prelep treba mickeymousem :-)
5.2.2004 14:17:43   0.0.0.xxx 67
Ta mys od ms ma uplne stejny spozdeni jako MX 500, mam je obe a je to uplne stejny a nerikam to jenom ja, ale i vsichni znami z meho okoli(teda pocitam jenom ty, ktery pari 3d hry po siti nebo netu jako q3, ut, atp.), si nevsimly zadnyho spozdeni, je sice fakt, ze u vetsiny bezdratovych mysi ktery sem mel to tak je (mam zkusenost se trema), ale tahle to nedela!
5.2.2004 15:22:03   0.0.0.xxx 76
Multimedialni klavesy pod WinAMPem 5 chodi v pohode. Jen se blbe nastavuji. Pokud chcete pouzivat i dalsi klavesy, napr. 1-5, web, mail musite nechat pustene ovladace od MS (v taskmanageru type32.exe), ale ty blokuji tyto klavesy a nemuzete je vybrat ve WinAMPu. Ale kdyz ten MS program odstrelite, nakonfigurujete WinAMPa a zase spustite, bude fungovat oboji. Kupodivu :-)
5.2.2004 15:37:02   0.0.0.xxx 88
Ja som si akurat kupil ne-Elite verziu a tam je myska ergonomicka, ale nieje pre pravakov. proste je vykrojena symetricky a tak vyplni vnutro ruky.
Cely ten kus hnusu (tuto sadu), by som ale zaraz vratil keby som mohol. Ergonomicku mysku uz nikdy v zivote, ovela vacsia citlivost je, ked hybem iba koncom zapastia ako celou rukou co mi nehovorte ze je mozne ked je myska vnutri v dalni (a ruku mam teda riadnu). Ze skrolovacie kolecko horizontalne. By som ju obuchal o hlavu, keby mi ju s tym niekto ponukal. Na nic to nieje a tie bocne smery nejde premapovat. Stredny klik to nemam ani komentar. Klavesnicu by som tiez z okna smaril. Smatlave akoze funkcne klavesy namiesto F1-F12 a podobne featury - proste kazdym kusockom z tejto sady dycha meno Microsoft. Stlaca sa prijemnucko, uzivatelsky, len ked hladate insert zrazu zistite, ze je akosi inde ako je zvykom a tak. Zbavte ma toho niekto za 2.000,- Sk, prosim. Aj vam to dakam dovezem aj rukou potrasem aj zaruku dam a pivo priplatim.

V praxi pouzivam teraz inu mys v kombinacii a tu bezdrotovu mam len pri posteli na ovladanie winampu ked idem spat.
5.2.2004 16:42:58   0.0.0.xxx 77
Nojo, mas pravdu Precejen je to spis zalezitoset dost subjektivni. Jediny problem z meho pohledu je, ze ergo klavesnice vyrabi dost malo firem :-/ Jeste ze mame (a mam) MS :-)
5.2.2004 16:43:34   0.0.0.xxx 88
Vyrábí se tento set i ve verzi s NEkoženou myší???
5.2.2004 17:31:47   0.0.0.xxx 77
"Všechna tlačítka u myšky i u klávesnice je možné přenastavit."
No jestli je to stejne jako u MS Multimedia Keyboard, tak nejdou prenastavit "Log Off a Sleep", ktere nepouzivam a rad bych je zmenil.
Jinak to Bootovani bez F klaves je opravdu stupidni.A nejde to zmenit!!! :-(
5.2.2004 20:24:22   0.0.0.xxx 88
Každý máme svoji pravdu to ano, přesto bych si dovolil oponovat. Hraju gamesy už velice dlouho a veř si tomu nebo ne, ale na myšce poslední generace od MS jsem na docela široké řadě her zpoždění nezpozoroval. To zda je MX lepší nebo ne, to ať posoudí každý sám.
5.2.2004 20:27:11   0.0.0.xxx 77
A nebudeš chtít jinak ;-) To mi věř..... Teda pokud nejsi v balíku a nekoupíš si dražší logitech.
5.2.2004 20:37:50   0.0.0.xxx 77
Jojo jak rikas. V pondeli te donutim si ten klavir s tou myskou pujcit. Fakt to stoji za vyzkouseni ;-)
5.2.2004 20:40:00   0.0.0.xxx 66

Také pracuji denně na několika pc a žádné problémy mmi přechody nečiní a že se uklepnu 10x do hodiny? To se stává i ¨se stejnou klávesnicí.

5.2.2004 20:45:51   0.0.0.xxx 88
ze jo.
5.2.2004 22:48:08   0.0.0.xxx 77
mno cece ja sice proti ms nic nemam ale ten jejich hw nemusim puc radsi nejakeho radeona 9800 nebo Fx5900 to je jina PPP
5.2.2004 23:25:19   0.0.0.xxx 88
Ja mam ten Desktop od Logitechu a ocasek uz nikdy vice. Stala me cca 3000 Kc bez DPH (jsem platce DPH hi, hi), ale vyplati se. Komponenty noveho pocitace jsem kupoval stylem "jen to nejlepsi za rozumnou cenu", stal 30000 Kc + LCD za 24000 Kc (12.2003 a vsechno bez DPH) a tam, kde jsem se trochu krotil, lituji do dneska (chladic procesoru, procesor atd.). Ale tato bezdratova klavesnice a mys byla dobra investice. Jen skoda, ze mi to Monima zmrvila 6 mesicni zarukou (Logitech dava 5 let!). Celkove jsem zistil, ze hlavne my "znalci" si vybirame do pocitace co nejvice nabusene komponenty jako procesor, disk, deska atd. a na ergonomii kazdy kasle, ale pak zjisti, ze komfort prace urcuje ne "nabusenost" hlavnich komponent, ale ergonomie "prkotin" jako je monitor, klavesnice, mys a hlucnost pocitace.
6.2.2004 07:22:31   0.0.0.xxx 68
Prosim Vas zaujima ma len jedna vec. Dostanem sa vobec s touto klavesnicou pri boote systemu do biosu? Alebo jednoduchsie funguje ta klavesnica v biose alebo v cistom DOSe?
6.2.2004 07:34:25   0.0.0.xxx 77
Pokud tedy opravdu i na těch PC děláš ne jenom mezi nimi přecházíš, tak tě opravdu nestandardní rozložení bude vadit
6.2.2004 07:49:47   0.0.0.xxx 76
Tak bych to shrnul. Klavesnice vypada krasne, stejne jako mys. Pokud nekdo chce machrovat na ostatni (manazerska kancelar), nevidim moc lepsich voleb.
Ja bych si ji nikdy neporidil z jednoduchych duvodu:

1. Bezdrat u klavesnice mi prijde spis na obtiz, nez jako vyhoda. Klavesnici mam stacionarni a baterie menim nerad.

2. Prostredni rozmer klavesnice je na me prilis a ke vsemu nejde sundat predlozka. Proc?

3. Rozlozeni funkcnich klaves je jine, nez u jinych klavesnic a kdo si ma po kazdem presednuti k jinemu pocitaci zvykat. Navic je po startu vypnuta jejich klasicka funkce a pravdepodobne to nelze jinak nastavit.

4. Umisteni bloku kurzorovych sipek je pod urovni nuly na numerickem bloku. Vim, ze jde o zvyk, ale proc? Ergonomie? Nestvete me s ergonomii! Chci to tak, jak jsem zvykly a nevidim v tom nic spatneho.

5. Blok klaves insert-pagedown je uplne prekopan. Povazuji stavajici reseni za dobre. Pouzivam vsech sest klaves v tomto bloku priblizne stejne frekventovane a chci je nechat tak, jak jsou. Tohle je opruz.

6. Kolecko na mysi musi trochu cvakat pri otaceni, abych vedel, o kolik "pozic" jsem otocil. Zvlast u her je to fatalni. Tady to nelze. Proc?



6.2.2004 08:09:31   0.0.0.xxx 68
Jasne ze jo ty moulo na co by ta klavesnice asi byla kdyz by to neslo )
6.2.2004 08:15:04   0.0.0.xxx 87
1) zadnej argument jen osobni nepodlozene antipatie
2) muze bejt, asi mas PC na zehlicim prkne ;-)
3) jj tohle je opravdu humus
4) jj
5) jj !!
6) bill say: don´t disturb me for relaxing ! a vseci to tak budete mit bill prece vi co je dobre kdyz tak umi hrat karty.
6.2.2004 11:00:52   0.0.0.xxx 78
vypadá to že všichni jen kecáte a nikdo to doma nemá takže tady máte záporný věcy který v recenzi nejsou (pane Válek vy jste ten set vyděl asi jen z výlohy)

Myš:
-baterky vydrží tak 3měs
-kolečko je citlivý na text/web to je OK ale na hry to je blbý, vyklápění do boku je bezva i na hry
+drží se líp než MSE3.0
+je lehká
-snímač stojí za CENZURA!
-když je přijimač pod stolem tak to skáče při pomalym pohybu
-na USB1.1 to funguje mnohem hůř než na USB2.0 (což krapet nechapu, přece tam neni takovej datovej tok)
kurzor se chová uplně jinak než na MSE3.0 celkově dost zvláštně platí to hlavně když je na USB1, E3 mi na stejnym PC běží naprosto bezchybně
-to že končí baterka se člověk doví až když fakt končí
-nefunguje mi ukazatel signálu... někomu ano?

Klávesnice
-tlačítka nad kurzorama!!!!
-Fka se musej přepínat a to po každym startu win!!!
+slušnej stisk celkově působí kvalitně
-když se stiskne víc tlačítek najednou tak se sem tam nic neděje ve hrách hlavně při split screen to je fakt bezva
+ baterky držej a držej a držej...

Jednoznačně doporučuju koupit Explorer 3.0 za pár peněz + klávesku od logitechu ale všechno s drátama
6.2.2004 12:55:09   0.0.0.xxx 87
Jo snimac stoji zaCENZURA a vsechno skace se nediv ty osle kdyz to mas pod stolem jezis to jsou kreteni dej si ten prijimac kurva dovnitr PC aby ses mohl jeste vic divit ze to neprijima vubec.
3 mesice na bakterky mi pripadne dost vydrz taky existuje neco jako dobijeci aku v mobilu je ma kazdej a nikoho to nesere tak nevim co se tu paka rozcilujou, aha paka...

S tim ukazatelem je to ale nadruhou stranu pravda ukazuje opravdu CENZURA tj. nefunguje.
6.2.2004 13:10:56   0.0.0.xxx 88
Recenzovaný set jsem si pořídil cca před měsícem a mám toto hodnocení:

+ na první pohled krásný design
+ pro někoho výborná barevná kombinace např. k LCD HP1925
+ klávesy mají dobrý stisk
+ naprostá komptatibilita s MS
+ výborně řešené klávesy "oblibené", hlasitost ... celá horní část
+ myš je ergonimicky opravdu příjemné zvláště po několikadenním návyku na její váhu
+ nastavení libovolných funkcí u myšky (osobně mám levé tlačítka myšky na CTRL C a V)
+ tlačítko do stran je zejména EXCELU užitečné
+ problémy se zasekáváním nemám

- na klávesnici nesvítí žádné kontrolky (např. CAPSLOCK), to že to je na přijímacím boxíků jsem se dozvěděl až z této recence, jenže na něj moc nevidím... hodně by se hodilo právě pro F-lock
- česká dikratika je na mé klávesnici provedena dost nešťastně málo zřetelnými/průhlednými znaky
- dosah jsem naměřil jen do 2,5 metru bez překážek
- na mě docela velké skoky v nastavení rychlosti pohybu šipky
- mě osobně vadí trend ve zmenšování levé klávesy SHIFT
- mě trochu vadí že kolečko nemá zasekávací mezikroky

Jinak ke klávesni jsem si pořídil 5x NIMH 1300mAH nabíjecích baterií, a ty v krabici jsem si schoval na dobu nabíjení ... doporučuji všem bezdrátařům. Před tím, jsem klávesnici Logitech Internet Navigator keyboard - PS/2+USB za cca 1200 Kč a řekl bych, že za tu cenu byla na prd ... špatná ergonomie, podložka pod ruku se vyklala, klávesy byly vytištěny s označení nikoliv univerzálně s čísly, cenově bylá drahá jen kvůli kolečku, která na klávesníci využívate stejně minimálně.

6.2.2004 16:07:44   0.0.0.xxx 86
Měl bych pár otázek. Tato nová verze desktopového setu se zatím dělá jen v klasickém provedení(mám na mysli klávesnici), nebo se dělá i "natural" provedení?(zlomená klávesnice-to jsem nenašel)Bude se tedy dělat "zlomená klávesnice"? Tento set jsem viděl v natural podobě jen se starou verzí klávesnice...Jak se chová kůže na myši? Je příjemnější než plast a nehrozí brzké ošoupání?Díky za odpovědi.
7.2.2004 10:53:31   0.0.0.xxx 67
A co bezpecnost?
Zadavanie hesiel z klavesnice (napr.Internetbanking).
Vobec sa o tom v clanku nezmienujete.
7.2.2004 11:19:15   0.0.0.xxx 76
Precital som si vsetky prispevky a chcem reagovat na tie, ktore hovorie ze medzi touto myskou (MS Wireless Explorer 2.0) a MX500 nie je ziadny rozdiel. Myslel som si to aj ja, ale rozdiel tam je a to mi nikto nevyhovori.

Mam teraz obidve tieto mysky pripojene do USB1.1, takze mozem porovnavat. Ked napriklad urobim pohyb Explorerkou a hned na to MX500, tak ta MXka ma jednoznacne plynulejsi pohyb kurzora. Skusal som na to MouseRate a ta MXka pri rychlom plynulom pohybe dava skoro konstatnych 125 Hz (teda limit USB) a ta Explorerka robi cosi take, ze 4x za sebou ide ~125 Hz a piaty krat 62-63 Hz. Proste to takto pravidelne skace, neviem preco.

Ina vec je, ze MX500 mozem zapojit na PS/2 a rate supnut na 200 Hz, ale ked pripojim na PS/2 Explorerku, tak ide iba na 90 Hz bez ohladu na to kolko ja nastavim.

Este vyskusam prehodit Explorerku na USB2.0, len co to nainstalujem, ako tu hovoril ZooM, mozno to pomoze.

Inak pre pripadne "nedorozumenia", snimac mam umiestneny na stole cca 20-30 cm od mysky, priama viditelnost, nemam virusy, mam najnovsie ovladace, nemam nainstalovane spolocne MouseWare a IntelliPoint, atd.
7.2.2004 12:43:51   0.0.0.xxx 710
rozlozeni delete atd. je neskutecne stupidni (nechapu proc s tim nejakej magor experimentuje), rozlozeni F klaves je jeste horsi, kazda rada vrsku klaves v jinem uhlu je tragicka. Kejvani kolecka mysi do stran si ani nedovedu predstavit, to musi byt opruz.


Tohle urcite ne, tohle neni dobry set , TOHLE JE TRAGEDIE!!!
7.2.2004 17:12:10   0.0.0.xxx 88
ad ty Hz-neni mozny, aby to bylo tim, ze jede MS pres radio ? Zkousel jste i chovani MS Exploreru 3.0 (drátová) ?
Pripojeni MS pres PS2 ma jinej problem-pri takovem pripojeni nelze pouzivat (ani konfigurovat) bocni tlacitka-proste Intellipoint zacne detekovat uplne jine typy mysi).
Proc vubec porovnavate bezdratovou a dratovou mys ?
MX500 jsem v ruce nekolikrat mel a sam mam MS IE 3.0 a rozdil v pohybu jsem nezaznamenal.
8.2.2004 02:24:27   0.0.0.xxx 87
No tie Hz asi budu tym radiom (mozno). Drotovu MS som neskusal (teda mam doma este uplne staru, prvu Explorerku), ale som si isty ze sa bude chovat normalne (ako MX500), aj Explorer 3.0. Ja som nechcel nejak znehodnocovat bezdrotovu Explorerku 2.0, len som odpovedal na to, co niekto pisal, ze medzi bezdrotovymi a drotovymi nie je ziadny rozdiel (co sa tyka plynulosti kurzora).

Bohuzial to USB2.0 nemozem vyskusat, pretoze nemam instalnut SP1 a nemozem ho ani instalnut lebo som narychlo instaloval Windows so starym znamym product keyom a teraz zahadnym sposobom mi nejde spustit "%systemroot%system32oobemsoobe.exe /a", proste ked to spustim, len zavrci disk a nic, neviem co si Windows zase tentokrat vymyslel.
8.2.2004 10:06:05   0.0.0.xxx 77
Poriadne ma ŠTVE, ze ziadna cierna klavesnica z MS nema normalne rozlozenie klaves.
8.2.2004 13:13:37   0.0.0.xxx 77
Asi před měsícem a půl jsem koupil tento set a nemám nic, nač bych si mohl stěžovat...snad jen ta citlivost rolovacího kolečka. Baterky jsou opravdu skvělé, při průměrně 6 hodinách používání denně mají baterie po onom měsíci a půl stále asi 80% energie! Kdo si stěžuje na hmotnost myši, není nic jednoduššího než vyndat jednu baterku, a to kteroukoli. Ty tlačítka nad kurzorem můřou na první dojem zmást, jenže po čase zjistíte, že jejich rozmístění je logičtější a umožňuje efektivnější práci než standardná rozmístění. Internet browser, mail klient, ICQ, Word, zDC++ a hlavně Total Commander už nespustím jinak neř přes příslušné klávesy. Ovládán í hudby/filmů, aníž byste museli myší najíždět na mikroskopická tlačítka, je také velmi pohodlné.

Odpovědi: di BIOSu se bez problémů dostanete, kontrolky svítí vy vysílači/přijímači místo klávesnice(z důvodu úspory energie baterií).
8.2.2004 19:17:28   0.0.0.xxx 77
Hej robi sa aj natural verzia. Ma v nazve PRO. Ta nema take blbe zoskupenie F klaves a LShift nie je skrateny-nie je toho moc, ale aspon nieco lepsie ako v Elite sade
8.2.2004 20:39:01   0.0.0.xxx 77
Nahodou, multimedialni klavesnice je super vec, ale musi se na ni zvyknout (= nejakou dobu clovek se musi nutit k tomu aby pouzival "pridavna" tlacitka), pak je to super. Ovsem k tomuto konkretnimu typu: v omente kdyz debilni Mrkvosofti designery OTOCILI BLOK KLAVES Insert-Delete-PgUp-PgDn, pak u mne osobne Microsofti klavesnice skoncili naveky - TOHLE JE OPRAVDOVY OPRUZ A _JEN_ KVULI TOMU TO NECHCI.
9.2.2004 00:45:54   0.0.0.xxx 86
rozmisteni logictejsi ? si asi upad ne ? nedelas v microsoftu ?
9.2.2004 11:56:43   0.0.0.xxx 69
Ja si myslim ze kazdej si muze skakat cim chce a nevidim v tom potrebu jakkoliv to komentovat.
btw mas odpoved na mou otazku? Ne? Tak drz hubu!

PS: Nevim o co si se vsadil, ale prohral si. Na ESC mam nabindovanej pohyb dopredu.... Tak snad priste chlapce.
10.2.2004 19:45:37   0.0.0.xxx 87
tak konečně vím proč mi nešly ty tlačítka na Ex 3.0. Jinak je to fajn krysa.Mě kdysi stála 2200.-
13.2.2004 12:42:53   0.0.0.xxx 88
si delate srandu ze microsoust dohani logitech, je to tim ze se u logitechu zblaznili a delaj takovy debilni placaty myse jako microsoust:-(((, logitech mouseman dual opticall to byla mys.... a oni ji uz troubove nedelaj:'(:'(:'(:'(:'(
13.2.2004 15:31:34   0.0.0.xxx 97
Překvapuje mě zabedněnost fanoušků Logitechu. Copak nevidíte, že Logitech je 1,6 až 1,8 krát draždí než M$ a za ty peníze nabízí jen minimální výdrž baterií ?
Logitech MX 700 - s bateriemi 2100mAh výdrž max. 2 týdny
M$ Explorer 2.0 - s bateriemi 1300mAh výdrž asi 3 měsíce !!!
Na desing má každý svůj názor, mě se Logitech prostě nelíbí. O výdrži baterii nekecám, odzkoušeno. M$ jsem si nakonec i nechal. Na hraní her je super, žádné zpoždění, jen přehazování zbraní kolečkem, které necvaká, je horší, ale dá si zvyknout.
13.2.2004 20:41:11   0.0.0.xxx 96
Skutecne nevim na co vsichni stezujete co se tyce vydrze baterek v kryse. Ja mam A4tech potkana a ten ma vydrz baterek(750mAh) cca 3dny.

Kdyz jsem si kupoval hlodavce do prace tak jsem se rozhodoval mezi MS(podobny typ jako v tomto setu, ale s dratem) a Logitechem. Vyhral to (byt drazsi) Logitech uz jenom kvuli tomu ze ma "cvakaci" kolecko.

P.S.: Nikdy si nekoupim klavesnici s timto rozlozenim klaves. To radsi budu magor a koupim si USB klavesnici Sun Type6(nebo tu ktera v te dobe bude k dispozici - Sun rozlozeni klaves nemeni) pokud uz pro PC normalni klavesnice nebudou.

19.2.2004 18:54:42   0.0.0.xxx 67
Tie kolacka na klavesniciach su sice pekne, ale stale mi tam chyba este trackball. Uz vyse roka take nieco zhanam, ale este som to nikde nevidel. Samotne trackbally sa akosi z trhu vytratili a touchpady som videl len v notebooku.
26.2.2004 19:45:10   0.0.0.xxx 77
vřele doporočuji vlastnim ji už 3 a pul měsice , ani jediny problem a mužete plně duvěřovat ve vydrž , ještě ani naznak ubytku baterie
31.5.2004 07:35:23   0.0.0.xxx 67
Klavesnice i mys jsou super, akorat mam problem kdyz pripojim receiver pres USB a druhy konektor (PS/2) necham volny, tak mi nefunguji tlacitka na ovladani hlasitosti +/-. Kdyz zapojim oba konektory do PS/2 funguje to bez problemu. Vubec nevim v cem by mohl byt problem..
17.7.2004 14:23:22   0.0.0.xxx 88
Tak ja mam tuto sestavu od konce unora a baterky jsou stale
puvodni takze po nejakych 5 mesicich/min.10h denne/a myslim
ze /podle ukazatele nabiti/ vydrzi jeste par mesicu.Jen bych doplnil ze mys i klavesnice neni v kuzi,ale je to synteticka kuze coz je napsano i na krabici.
23.1.2005 23:41:52   0.0.0.xxx 87
Uplne suhlasim. Mal som MS Natural Keyboard a bola uplne super. Vymenil by som ju jedine za ergonomicku bezdrotovu, ale taka nebola. Az pred par mesiacmi, som kupil ergonomicku verziu tohto setu. Mys je uplne super, klavesnica perfektna, trosku vadi to necvakajuce koliesko ale inak super.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.