Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV ESI Juli@ - nekompromisní královna
ESI Juli@ - nekompromisní královna
autor: Štefek Petr , publikováno 19.12.2006
Seznam kapitol
1. Úvod - potřeba kvalitního zvuku
ESI Juli@ - nekompromisní královna

Dnešní test bude zabývat poněkud netradičně zvukovou kartou z dílen ESI, kterou jsem podrobil zkoušce dospělosti na dospělé aparatuře ve srovnání s tradičními zástupci zvukových karet z řad Creative. Juli@ je vskutku pozoruhodnou kartou nejen kvůli svým nesporným zvukovým kvalitám.


Tématem dnes bude kvalitní zvuk na počítači. Tato věta vypadá na první pohled jako protimluv, protože zvuk linoucí se z těchto výpočetních skřínek je z 99% opravdu tristní díky integrovaným zvukovým kodekům nevalné kvality a "komerčních" zvukových karet, které i přes svou někdy relativně vysokou cenu nepředvádějí nic krom kolotočových efektů. Vývoj výpočetní techniky jistým způsobem může za "degenerování" zvuku a hlavně představ uživatelů o jeho kvalitě. Většina z nakupujících je schopna utratit za libovolnou komponentu mnohem více než za zvukovou kartu, což je pochopitelné, protože počítač jako takový sloužil vždy především k pracovním účelům a k hraní her. S příchodem multimediálních počítačů, které díky svým možnostem mají ambice nahradit klasické DVD přehrávače či rekordéry. Na takovém multimediálním "obývákovém" HTPC můžete sledovat DVD-Video či DivX záznamy, ale v neposlední řádě také poslouchat CD či MP3. Pokud takovýto stroj napojíme na váš zakoupený AV nebo stereo integrovaný zesilovač, tak můžete být velmi silně rozčarováni zvukovým projevem i při přehrávání kvalitnějších mp3. Z tohoto balastu  ovšem vede docela jednoduchá cesta ven.

Samostatná zvuková karta s kvalitními DA (AD) převodníky dokáže vyléčit leckterou bolístku. Zapomeňte nyní na marketingové taháky v podobě výkonů DSP efektových čipů (čímž je známý především Creative) a věnujme se kvalitě zvuku, která sice nikdy neuspokojí audiofila rozmazleného zvukovým řetězcem za stovky tisíc korun, ale průměrně náročnému může poskytnout solidní poslech nebo zážitek z filmů. Možná nyní uvidíte jména společností, která jste v životě neslyšeli a jejích výrobky nikdy nedrželi v ruce, ale jedná se ovšem o zvučná jména nepříliš komerčních firem. První takovou společností je ESI (Audiotrak), která vyrábí od multimediálních zvukových karet po profesionální systémy. Dnes si zvukově porovnáme její povedenou kartu Juli@ s klasikou v podobě Creative Audigy 2 ZS Platinum a X-Fi.

ESI Juli@ - cesta ke kvalitnímu zvuku

ESI Juli@ - nekompromisní královna

  • DirectWIRE 3.0 support
  • 24-bit 192kHz ADC (Analog Digital Converter): 114dB dynamic range
  • 24-bit 192kHz DAC (Digital Analog Converter): 112dB dynamic range
  • 2 analogové vstupy a 2 analogové výstupy s unikátním přepínacím I/O socketem: uživatel si může vybrat mezi nesymetrickými RCA I/O (-10dBV) a symetrickými TRS I/O (+4dBu)
  • Zabudovaný digitální optický výstup - 5.1 Dolby Digital podpora
  • Digitální coaxiální I/O (podpora až 192kHz) - 5.1 Dolby Digital podpora
  • MIDI I/O s 1 vstupem a 1 výstupem
  • Complete internal digital mixer – enables to monitor digital I/O as well
  • PCI kompatibilita – designováno pro použití na +3.3V nebo +5V PCI sloty
  • podpora MME/WDM, DirectSound, ASIO 2.0, GSIF 2.0
  • EWDM driver support pro Windows 98SE/ME/2000 and XP
  • MAC OS 10.2 nebo lepší
     

ESI Juli@ - nekompromisní královna
Na tomto ilustračním obrázku lze vidět princip otočitelných I/O

Jako DSP čip kartě posloužil patří vynikající 24-bit 192 kHz VIA Envy24HT-S ve spolupráci s AKM  AK4114 (8 výstupů a 2 vstupy). Digitálně analogový převod obstarává rovněž AKM s modelem AK4358 , který je užíván i v některých samostatných audio/video komponentách. Nejedná se sice o žádný high-endový DAC a srovnání s BurrBrown převodníky jistě nesnese, ale pro PCI zvukovou kartu zcela jistě postačí. Anologově digitální převodník je opět AKM AK5385A, který již není nabízen a má svého nástupce v podobě AK5385B. Jak DAC tak ADC dovoluje pracovat s přesností 24-bit při vzorkovací frekvenci 192kHz, takže například DVD-Audio není pro Juli@ žádným problémem.

Pro náročného posluchače je stěžejní kvalita digitálně analogové části, kde se z jedniček a nul stává analogový signál, který putuje do zesilovačů a reproduktorů. Pokud se týká právě ADC, pak můžeme směle říci, že je na vyšší úrovni, než je běžné například u kvalitních zvukových karet M-Audio Revolution  či Audiotrak Prodigy 7.1(krom modelu hi-fi). Pokud jste si zvykli na ovladače Creative či alternativní KX budete velmi mile překvapení solidností software (Mixeru+možnosti propojení a nastavení, který se mi velmi líbil už u Prodigy 7.1, kterou jsme testovali zde.

Karta podporuje množství ovladačů pro tvorbu hudby a stop skrze nejznámější software:

  • MME: WinAmp, CoolEdit, Cakewalk, Vegas, etc.
  • WDM: SONAR (WDM/KS), PowerDVD, WinDVD, etc.
  • ASIO: Cubase, Nuendo, Logic, Reason, SONAR (ASIO), etc.
  • GSIF: GigaStudio 2.42 or higher

Tuto oblast přenecháme jiným a vrhneme se na posouzení zvukových kvalit ESI Juli@ skrze poslechovou sestavu sestávající ze zesilovače NAD 352 (Monster Cable + Xsymphony) a sloupových reproduktorů Focal + sluchátek Koss R90 v případě sterea. Přenos digitálního signálu je možný skrze digitální výstup, kde se vše posléze dekóduje v AVR a proto záleží především na kvalit převodníků v recieveru. Jako rivala pro poslechový test jsem využil své Audigy 2 ZS Platinum a vypůjčené X-Fi Elite Pro.

Příslušenství

Krom vynikajících ovladačů, kde naleznete mixer a monitor pro vstupy a výstupy, zde je také obsáhlý balíček pro kreativní uživatele do domácích studií.  DirectWire umožní jednoduše propojit vstupy a výstupy u jednotlivých ovladačů, což je velmi jednoduše proveditelné skrze virtuální dráty, které myškou jednoduše chytnete a přepojíte. Jednoduché a účelné.

  • Ableton Live v odlehčené verzi (audio sekvencer pro práci se smyčkami)
  • AAS Tassman ESI Edition (vícehlasý syntetizátor)
  • VST plug-iny (instrumenty a efekty) pro hudební programy podporující tento formát
    • Khaerhus Audio - The Classic Series (7 VST plug-inů)
    • Audio Nerdz: Delay Lama
    • MDA: Piano, ePiano
    • Sinus: Freeverb Too
    • Silverspike: RoomMachine 844
    • Abyss: Cushion, Exciter, Filter
    • PSP Audioware: PSP Piano Verb
    • CSI: C FFT, C Tuner, C Super Stereo
    • Steinberg: Leveler, Tools One
    • Externalizer, Stereo Expander
    • Voxengo: Stereo Touch
    • Supaphaser

Poslechový test

Jako testovací nahrávky posloužily disky: J.S.Bach - Great Organs Works, Nightwish - Once (DVD-Audio), Scorpions - Unbreakable a konečně zvukově velmi dobré DVD Gozzila.  Všechny disky byly originální tedy bez ztráty zvukové kvality převodem z jiných formátů. V případě Juli@ jsem zesilovač propojil s kartou skrz kabel RCA cinch.

Ve srovnání se starší zvukovou kartou Audigy 2 ZS je zvuk plnější a vyrovnanější a nesrovnatelně dynamičtější s náznakem prostoru. Basy jsou pevnější a neroztékají se jako v případě Audigy, což je velmi potěšující v případě kvalitnější aparatury (není tím myšlen Creative nebo Logitech). Vyšší středy a výšky jsou u ESI uhlazené a nejsou tolik "uširvoucí" a nepříjemné jako u Audigy 2 ZS Platinum, která je evidentně laděná pro plastové bedničky a subwoofery nevalné kvality. Dlouhodobější poslech je mnohem příjemnější na ESI a Audigy 2 ZS máte chuť po pár minutách navždy odhodit do šuplíku a více se jí nezabývat.

Byl jsem velmi zvědav na srovnání Creative X-Fi a ESI, takže si pojďme probrat jak nám to dopadlo. X-Fi překvapí o poznání vyrovnanější reprodukcí než Audigy 2 ZS, ale stále nám zde chybí pevné basy a výšky stále poněkud chytají za uši. Celkově je reprodukce o třídu výše než Audigy 2 ZS, ale na ESI Juli@ nestačí. Tam kde se ESI pokouší o navození prostoru, tam X-Fi předvádí plochý nezajímavý přednes (i když se slušnou dynamikou).

Sluchátka jednoznačně preferují ESI a s neutrálnějším a dynamičtějším projevem. Pro zajímavost jsem připojil dva stolní přehrávače Pioneer DV-717 (převodníky BurrBrown+Legato Link) a Sony DVP-NS36 (převodníky ???). ESI představuje zvukově konkurenci pouze pro nejlevnější DVD přehrávače (okolo 2-3 tisíc), které dokáže pozlobit při reprodukci audia příjemnějším projevem. Pioneer byl svým projevem návštěvou z jiné dimenze a srovnáním se vůbec nemá cenu zabývat, jelikož je řádově lepší.

Naměřené hodnoty

Protože jsem neměl k dispozici dostatečně kvalitní referenční zvukovou kartu pro měření, vypůjčil jsem si hodnoty ze serveru Digit-Life, kterému tímto děkuji. Tamní redaktor měl k dispozici špičkovou kartu LynxTwo (PC 1000$ - cca 22000Kč), kterou využil při testech jako referenci, která měřila samotnou ESI Juli@.

ESI Juli@ - nekompromisní královna
Měření převzato ze serveru Digit-Life

Výsledky vykazují velmi dobré hodnoty, které kartu okolo 4000 korun posunují na přední místa výběrového žebříčku. Nutno podotknout, že ačkoli je ESI zvukově neoddiskutovatelně lepší než X-Fi, tak naměřené hodnoty by velmi pravděpodobně byly stejné nebo lepší. A v tom je právě onen zakopaný pes a stále platí pravidlo, že vybírat se má dle sluchu. agresivní nepříjemné výšky a "rozmázlé" basy vám žádný graf na světě neukáže.

Závěr

ESI Juli@ - nekompromisní královna

Pro toho, kdo hledá kvalitní zvuk na počítači ve spojení s externím zesilovačem a reproduktory, je ESI Juli@ jednou z nemnoha dobrých voleb za rozumné peníze. Pokud oželíte podporu EAX standardu ve hrách (osobně s klidným srdcem) a konzumní značku a poptáváte kvalitní zvuk, pak je právě toto karta pro vás. Juli@ nebude vyděšená ani z přenosu digitálního signálu do poměrně kvalitního recieveru pro využití Dolby Digital a DTS (formát DTS již ovšem nehledejte v podobě dekodéru). Kreativnímu uživateli pomůže skrze přibalený software v začátcích jeho zářné hudební kariéry skladatele a produkčního. Poměrně kvalitní DAC a unikátní řešení otočných vstupů a výstupů analogové části karty stojí opravdu za pozornost. Pokud potřebujete nesymetrické RCA cinch konektory pro přímé propojení integrovaného zesilovači stačí otočit modul a symetrické TRS jacky jsou schovány.

Minimální konfigurace uvádí potřebu procesoru Pentium III a  256MB operační paměti, což by neměl být v dnešní době problém. Jako operační systém vyhoví vše od Windows 98 výše. Bohaté softwarové příslušenství karty jako Ableton Live v Lite verzi a VST pluginy vše umocní a ukazují kam je karta primárně určena, což je především domácí studio. Využití převodníku na přehrávání DVD-Audia a jiných HD formátů je poněkud sporné, neboť významné rozdíly uslyšíte až na audio sestavách za mnoho desítek tisíc korun.

Jako vhodnou alternativu doporučím Audiotrak Prodigy 7.1 Hi-Fi na kterou se pravděpodobně podíváme v nějakém z dalších testů. Samotnou kartu lze zakoupit u této společnosti, která tuto kartu do testu bohužel nezapůjčila. Cena karty byla stanovena na 4000 korun s DPH. Na úplný závěr musím říci, že Audigy 2 ZS se už do mého počítače nevrátila a vůbec za ní neteskním.

ESI Juli@ - nekompromisní královna
PCTuning Golden Award
ESI Juli@
"za vynikající zvukové kvality a unikátní řešení vstupů/výstupů "



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.12.2006 02:29:27   158.196.43.xxx 170160
Nemůžu si pomoct, ale celý test na mě působý jako placená reklama. Kvalita této karty v porovnání s testovanými je jistě neoddiskutovatelná, ale ...

Uvítal bych také otestování zátěže cpu
20.12.2006 05:15:36   88.102.56.xxx 17151
no jo souhlas... tedy s CPU, pokud nevím jak zatěžuje cpu v porovnání s ostatníma, tak může být třeba celá z iridia pro mě za mě
20.12.2006 06:06:47   194.108.132.xxx 206234
Vy si proste nedate pokoj...mate pred sebou spickovy produkt za slusne penize a presto vam stale neco vadi.
Zatez CPU neni pro kvalitu zvuku podstatna a podle vaseho kmentare soudim, ze vas zajima dopad na FPS u her, ktery rozpoznate jenom v nizkem rozliseni bez limitace grafickou kartou, takze vysledky by pri klasickem nastaveni...na maximum, aby jeste gameplay byla plynula budou nerozpoznatlne +-1 FPS.
Mereni v rightmarku je pekne, ale jak pisu je treba referencni spickve zvukove karty, protoze merit kartu ve smycce je zcela nesmyslne a zavadejici. Jak uz pisu digit-life na LynxTwo nameril tuto kartu, hledejte tam.
20.12.2006 07:18:31   88.102.56.xxx 5049
A to máš jako vyzkoušený? Má to dopad za každé situace bez ohledu na grafickou kartu a rozlišení (to sem nepochopil).

vyzkoušej si nějaký integrovaný audiokodek (nebo obyč zvukovku) vs XF-I fatal1ty například, můžeš tam mít 8800GTX + s integrovaným audikodekem a poznáš to. Nejde jen o kvalitu zvuku...
20.12.2006 10:25:13   194.108.132.xxx 12762
Ano presne tak..rozdil ve FEAR je +-1 FPS v rozliseni 1280x104. Jediny smysl tohohle testu by byl ukazat, zda-li ma integrovana pamet X-fi skutecne vliv na vykon ve hrach ovsem to je do jineho clanku.
20.12.2006 10:48:40   88.103.191.xxx 6847
Jestli ses ale díval na svethardware, tak tam mají v testu více zvukovek - mimo jiné X-Fi, M-Audio a RME. Rozdíl ve výkonu u her je celkem velký - je to testováno na UT2004 a rozdíl mezi X-Fi a RME je 10fps, mezi X-Fi a M-Audio je 7fps, což tedy je: 15% a 10%, což mi příjde, jako celkem vysoké číslo.
20.12.2006 11:16:58   194.108.132.xxx 5081
Ano nevim proc byl zvolen zrovna UT04 ... velmi stara hra.
20.12.2006 11:37:56   158.193.4.xxx 6347
Nizka narocnost na GPU, vysoka narocnost na CPU a kedze sa dost pouzviva na testy zvukoviek tak je tam asi aj dost "narocny" zvuk.
20.12.2006 11:40:26   194.108.132.xxx 50110
Spise jde o to, ze rozdily by se mely testovat na soucasnych hrach...je logicke ze naroky na GPU jsou u UT04 slabsi.
20.12.2006 12:35:46   82.117.130.xxx 217326
hehe dalsi co jen parej hry a nic jinyho na poci ani neumej!jasne kupte si Creative protoze nic jinyho komercnejsiho neznate, ma to pekne barevnou krabici a jeste kdyz to bude "podepsany" od fatal1ty tak to bude urcite hned lepe hrat ze tady slo o recenzi zvukovky a v podstate o to aby looseri jako vy vedeli ze taky existuje zvukovka co je kvalitnejsi a dokonce stoji min nez vas usmudlanej soundblaster..no ale aspon je videt kdo jen tupe cte a nepouziva pri tom svuj mozek pac jinak by vam to muselo bejt hned jasny ze po zvukovy strance je tahle zvukovka 100x lepsi..no ale kdyz vam na krabici staci napis Creative a EAX a k tomu si koupite bedynky THX CERTIFIED tak ani neva ze jsou plastovy co? urcite to pak bude hrat super hlavne vase oblibene mp3ky a jeste se budete moct pred kamosema vytahovat kolik ste za to utratili prachu
20.12.2006 23:59:30   88.101.184.xxx 5154
hehe dalsi co jen blbe keca a nema zadnej argument
21.12.2006 09:02:32   62.245.95.xxx 4899
Ty si blb co to meleš s plastovejma bednama už zase nějakej chytrák,co?Uvědomsi že pokud máš digi zvuk tak je jedno s čeho ty bedny máš!Už to sem do prdele nepište takovýhle blbosti plast,plast,plast.A co CD taky plast nebo dřevo?Ty dřevo!
21.12.2006 09:24:34   81.201.54.xxx 13945
A říká ti něco termín "dokonalá" tuhost, rezonance atd. Víš ono když jsou ty repráky v plastu, tak se ta bednička třese a vydává zvuk i po tom, co už reproduktor vysílá něco jiného. Dřevo několikrát lépe tlumí vibrace proto jsou bedny vyvedený ve dřevě mnohem lepší. Víš připadá mi to, že máš prostě plastový bedničky od geniusu za 350kč a chceš si uhájit svůj názor, že jsou dobrý ale nikdy jsi neslyšel nic jinýho.
22.12.2006 17:07:17   62.245.95.xxx 4551
ah tak si ten dřevěnej reprák rozeber abys věděl s čeho je a pak tady piš takovou hloupost o třesu a dojdi si k audiofilovi aby ti vysvětlil proč má reprák kolem sebe obal a nestraš lidi s geniusem když tu prosazuješ bedny ze dřeva5.1 5000.......po čase je tu stejná situace zvukovka testovaná bez repro ale o tom nepíšu
22.12.2006 23:21:52   86.49.32.xxx 5146
proč by měl ten reprák rozebírat? myslim, že z venku pozná z čeho je vyroben (druh dřeva asi nemusí, ale to že není z plastu asi pozná)... ty jsi blazen clovece samozřejmě, že u plastových repráků je mnohem horší zvuk než u dřevěných/kovových, dokonce i repráky z dřevotřísky jsou mnohem lepší...
23.12.2006 09:51:44   62.245.95.xxx 4847
aby věděl s čeho je a jak je udělanej?proč by ho neměl rozebírat?!ty si blázen jak si přišel na to že je zvuk v plastu horší?Si asi na něco zapomněl,viď si tu větu nepobral celou:proč má reprák kolem sebe obal:
23.12.2006 19:35:35   86.49.32.xxx 4745
zvuk u plastových repráků je horší kuli rezonanci, to je ten důvod proč dražší repráky již neseženeš v plastu..
24.12.2006 08:17:24   62.245.95.xxx 4752
záleží na tom kdo ty repráky vyrábí ale pořád nechápu jak plast rezonuje?!To sem nepobral ale pokud vím a mám zkušenost tak rezonují akorát plechy které nejsou upravené galvanizací!Jediné co mně napadá u tvé hloupé odpovědi je to že !reproduktor! vytváří vibrace ale to nemá nic společnýho z bedýnkou v které je umístěn respektive uchycen!
24.12.2006 11:29:23   80.188.88.xxx 4845
neptej se proč, ale plastový bedýnky prostě rezonujou. S nízkou hlasitostí to nepoznáš, ale zkus otočit volume trochu víc doprava a uvidíš, respektivě uslyšíš.
24.12.2006 12:30:34   62.245.95.xxx 4659
otočil sem a nic neslyším?!Leda bordel jak ten zvuk dělá rámus......jo teď něco slyším....aha...to mi rezonuje okno od subwooferu...a třepe se mi záclona.Tak eště špatně uchycené sklo v okně rezonuje tak to jo ale toť vše bohužel tvá specifika mně nepřesvědší
26.12.2006 12:27:04   85.207.47.xxx 19846
Vis ty vubec jak vznika zvuk? Nebo spis co vlastne je zvuk? Jak fungujou reproduktory? Proc je reproduktor obalenej tim plastem/drevem? Zrejme ne... jinak bys tu nepovidal takove nesmysly...
22.12.2006 23:17:30   86.49.32.xxx 4845
Máš pravdu, ale to jak mluvíš o repráčcích THX se mě dotklo 1. neexistují repráky s THX, které by byli plastové (znám jen různé druhy od Logitechu, jiné firmy ne), jsou hliníkové 2. THX nezaručuje jistě nic, kromě vysoké ceny (až na model Z-5300 - amazon.com 139USD), ale z dvou repro soustav Logitech s THX musím říct, že zvuk mají opravdu vynikající!
20.12.2006 08:00:43   158.196.43.xxx 4849
Mám ntbk T41 s Radeonem 7500(32MB RAM). Hry opravdu nehraji. Max. nějakou flashgame z RM.com ... mám jen rád, když je test komplexnější. Pokud nás hned odkazujete na článek z kterého jste čerpal, tak jste si mohl celý tento článek s prominutím odpustit a zmýnit se o něm v pátečním(víkendovém) shrnutí ....ale i tak díky za něj ... viva-la čeština
20.12.2006 20:56:11   83.240.39.xxx 5044
http://www.music-store.cz/testy2.asp?ID=831
http://www.audiocity.cz/clanek.php?id=117
Tyhle karty jsou pro skutecny poslech a jsou blizko kartam, ktere jsou pro praci se zvukem (vyrobci se soustredi do teto kategorie).

Jine karty jsou delane na neco jineho, kazdy dle potreby a preferenci.

Vicemene viz zaver clanku ktery sem uvedl...citace:

Články -> Hardware

Ego Systems Juli@ (test)

V této recenzi se podíváme na zoubek zvukové PCI kartě Juli@ od Ego Systems (ESi). Vzhledem ke svým kompaktním rozměrům a příznivé ceně disponuje velmi slušnými parametry, převodníky 24 bitů/192 kHz s velmi slušným dynamickým rozsahem i odstupem signálu od šumu. Juli@ nabízí 2 analogové vstupy a 2 analogové výstupy s neobvyklou možností volby mezi připojením přes nesymetrické konektory RCA nebo přes symetrické jacky 1/4" TRS, dále digitální S/PDIF optický i koaxiální vstup/výstup a samozřejmě MIDI In/Out.

Nestává se často, že se na trhu interních PCI zvukovek objeví kvalitní výrobek, který je použitelný i ve studiu a svými parametry v podstatě spadá do střední kategorie PC audio systémů, ale cenově přitom zůstává v kategorii multimediálních zvukových karet do 5000 Kč. V posledních letech nastolený trend, díky němuž stále častěji vidíme nová profesionální i poloprofesionální audio rozhraní jako samostatné systémy v podobě externích FireWire nebo USB zařízení, případně v podobě PCI karet s útrobami vyvedenými kabelem do break-out boxu, má svá četná odůvodnění. Převodníky nejsou vystaveny elektromagnetickým rušením uvnitř počítače, mezi vstupy a výstupy se mohou objevit kvalitní symetrické XLR konektory namísto omezeného počtu jacků na kartě (či na svazku kabelů z ní trčících), na panel externího zařízení lze umístit potenciometry a další ovládací prvky... no a v neposlední řadě se to celé mnohem pohodlněji zapojuje a lépe vypadá. Proto by se mohlo zdát zbytečné, že EgoSys Inc. pod svou značkou v dnešní době nabízejí další PCI kartu, když jich mají v sortimentu spotřební elektroniky pod označením Audiotrak víc než dost (ano, obě značky opravdu patří jedné společnosti). Jenže Juli@ je jiný případ. Vymyká všem běžným zákonitostem - obsahuje totiž osm konektorů ve dvou provedeních pro 2 analogové vstupy a 2 výstupy, optické i koaxiální digitální rozhraní, MIDI vstup/výstup a kvalitní převodníky, které se vyznačují parametry, jaké jsou u většiny levných zvukových PCI karet nevídané.

První dojmy + instalace

Po vybalení z krabice, v níž ve společnosti zvukovky najdeme ještě přídavný kabel a manuál, jsem chvíli kartičku obracel v rukou a pochvaloval dobře odvedenou práci. Všechny součásti byly šikovně zmístěny na velmi malé ploše, ale ne tak, jak bývá zvykem u levných zvukovek pochybné kvality. Bílá Julia@ už na pohled působila skutečně solidním dojmem.
Poté, co jsem překonal prvotní nechuť k odmontování krytu "big toweru", jsem Juliet zasunul do posledního volného PCI slotu na desce, přimontoval kryt a zapnul počítač. Po naběhnutí jsem poněkud s obavami očekával, co na to Windows XP vzhledem k počtu zvukových zařízení přítomných v počítači, nicméně instalace ovladačů byla zcela bezproblémová. Ve Správci zařízení ve Windows přibyly dvě položky Juli@ Audio a Juli@ Controller a vpravo na systémové liště kulatá bílá ikonka s popiskem Juli@ v 1.02, která spouští vlastní mixer zvukové karty.

Mixer

Šedivý ovládací panel softwarového mixeru je jednoduchý a přehledný, Každý kanál má svůj ovladač úrovně, kanály jsou rozdělené na vstupní a výstupní, dále pak na analogové (1/2) a digitální (S/PDIF IN a SPD/F OUT). Napravo od výstupů je master sekce. Nad kanály jsou tlačítka pro aktivaci real-time monitoringu audio signálu, pod některými kanály tlačítka MUTE. Polohu šavlí lze nastavovat po krocích 0,5 dB od 0 do -63. Rovněž lze zapínat a vypínat spárování dvojice kanálů pro ovládání obou současně tahem myší za posuvník jen u jednoho z nich. Úplně vpravo jsou umístěny indikátory aktuální samplovací frekvence (s volbou AUTO, která, je-li aktivována, vybírá režim automaticky podle zpracovávaného audio signálu). Pod indikátory SAMPLE RATE se nachází políčka CLOCK SELECT, která indikují interní (master clock) nebo externí (slave clock) řízení hodin zvukové karty. A nakonec CURRENT CLOCK zobrazuje v jednom řádku právě nastavený režim.
V horním menu okna mixeru je položka File, pod kterou lze ukládat aktuální nastavení mixeru do samostatného konfiguračního souboru pro pozdější použití a uložené konfigurace opět vyvolat. Pod...
20.12.2006 20:57:02   83.240.39.xxx 4845
sakra, mel tam byt jen ten zaver a ja nedopatrenim pastl pomalu cely clanek...
20.12.2006 05:23:19   194.212.23.xxx 4546
Co budete provádět s tou zvukovkou? Koupil bych jí :-P
20.12.2006 06:11:32   194.108.132.xxx 4647
Urcite ji prodam nebo necham v supliku.
20.12.2006 07:07:12   194.212.23.xxx 4647
Tak kdyby jste se rozhod, že to prodáte, dejte vědět ;) já si mezitím o ní něco najdu...
20.12.2006 07:27:00   195.146.132.xxx 4851
iste ju nepreda to sa len vychvaluje. Tato Esi je iste dobra na pocuvanie hudby ale Audigy a X-Fi su iste univerzalnejsie karty. Su vinikajuce na pocuvanie hudby a suprove na hry a to nezvlada ziadna ina karta.
20.12.2006 10:14:58   194.108.132.xxx 4847
Kde jste prisel na to, ze creative ma nejvsestrannejsi karty?Pokud by nebylo podpory EAX ve hrach, tak by tyto karty nemely nic podstatneho v rukavu...a prinos EAX?Schvalne na toto tema muzeme udelat flame.
20.12.2006 10:41:55   62.141.0.xxx 4746
urcite bych trochu zaflamoval na tema eax, aspon se neco dozvim. me celkem stve, ze je to "standart" pouze na kartach creative. ve hrach jsem moznost eax 4 slyset nemel, slysel jsem jen 2ku na Live, ale pokud jde jen o DSP efekty typu jeskyne apod, tak to umi dneska kdeco...
20.12.2006 10:49:01   195.146.132.xxx 4846
Pravda je taka ze iba Creative ma eax 3 a vyssi. ESI nema ziadnu podporu eax ale nie je urcena na hry je na hudbu. Toto je moj druhy prispevok. Flame tu robite vy kazdemu tu vyvraciate jeho nazor. Ked uz ste testovali kvalitu tak ste mohli urobit aj test s eax a bez alebo tam uz nepoujete rozdiel? Nepisem ze ESI su zle karty ale ze sa nehodia na hry
20.12.2006 10:59:58   194.108.132.xxx 10764
to je vec nazoru...EAX je predevsim marketing a ani EAX HD me nepresvedcilo se svymi modely o opaku.
20.12.2006 13:42:12   195.146.132.xxx 70291
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.12.2006 13:37:38   81.19.4.xxx 4944
Musím se ozvat. Po testech audiofilních komponent volám už léta. Téměř zbytečně až na pár vyjímek. opak je realitou, pořád jen klasické PC komponenty Creativně/Logicko/Geniální trojice. Recenzi Juli považuji za super počin a pokus o otevření očí všem těm slepcům, co sami sebe degradují na tupé oslátka, schopné se spokojit i s tím největším brakem .... a ještě ho vyzdvihovat. Pane Štefek, jen tak dál, gratuluji, držím palce a nedejte se odradit. DO BUDOUCNA PROSÍM O TEST AKTIVNÍCH STUDIOVÝCH MONITORŮ (reproduktorů), třeba ve spojení s podobnou zvukovou kartou. měli bychom lidem ukazovat, že opravdová kvalita jednotlivých multimediálních formátů se dá i u PC realizovat až nečekaně snadno. Jen to chce trochu osobní ochoty po něčem takovém jít.
30.12.2006 14:08:31   88.101.209.xxx 4442
Libi se mi zajem i ostatnich o zvukovku, ktera NENI primarne urcena pro hry.
Nicmene, bez ohledu, jaky mame nazor, Creative prodava a prodava hodne (viz NASDAQ). Dokonce si myslim, ze je pro ne nepodstatne, je-li prinos EAX 5 natolik nadcasovy, proste jim prodava zbozi. Standardem se EAX uz stal a zadna HERNI zvukovka jej nemuze nemit.
Cesta Creative navic sjela jeste k nizsim cenovym skupinam - ovsem karty vyrabene na chipu X-Fi jsou natolik zmrzacene, az hanba.
Za profi kartami chodim na jine servery, a do kamennych prodejen - prave kvuli poslechu - drzim palce pro dokonceni slibeneho testu.
20.12.2006 05:45:52   62.245.113.xxx 4845
Sice je hezký že jste zde uvedli jednu z kvalitních zvukovek ale celej test je bez porovnání s ostatníma docela o ničem, hodily by se výsledky z rightmarku atd ...
20.12.2006 06:08:55   194.108.132.xxx 5462
Prave poslechovy test je to podstatne...nikoliv parodie na testy v rightmarkujako na nekterych jinych serverech, kde sice neco namerili, ale vysledky jsou zavadejici a nepresne.

Por objektivni test je nutne jine mereni nez rigtmark na kterem pracujeme pro vetsi test zvukovych karet. Pokud rightmark tak na opravdu spickove zvukove karte v cene kolem 20-30t korun, kterou jsem k dispozici nemel.
20.12.2006 15:34:09   217.77.161.xxx 6044
Problem je, ze pro objektivni poslechovy test je treba provadet slepy test, tj. posluchac nesmi vedet, co zrovna posloucha. A to jeste cele opakovane.
21.12.2006 10:19:41   194.213.54.xxx 4747
Na hry bych hlavne doporucil playstation nebo xbox.
28.12.2006 00:08:16   80.188.225.xxx 4546
Debile jak sem muzes cpat nejakou posranou konzoli to se s dobrym pocalem neda srovnavat!Vim ocem mluvim mel jsem PS2 (pekna mrdka)Vyhozeny penize oknem!
20.12.2006 05:47:48   213.235.188.xxx 4646
Má zvuková karta vliv na kvalitu přehrávání CD-je přece možné propojit cd mechaniku přímo se zesilovačem-nebo se pletu?
20.12.2006 06:10:37   194.108.132.xxx 4547
Mechanika ma sice prevodniky, ale jiste tusite, ze byste si moc nepomohl vedenim analogoveho signalu do zesilovace...kdyz tak digitalniho, ale ten vam klasick integrac nezbasti.
20.12.2006 10:47:21   62.141.0.xxx 4546
pripojil jsem si CD mechaniku z digitalu rovnou do receiveru (koax dig input) a hralo to "jako krava" (pardon), proste DA prevod az v zesiku a zvuk byl jednoduse genialni, akorat na nekterych mechanikach mi to lupalo. myslim,ze stare teacy byly v pohode (540). podotykam,ze jsem to mel pripojene kablikem asi za 12Kc, vypadal jako nitka, flame na toto tema je kousek niz
20.12.2006 11:02:08   194.108.132.xxx 4745
Ono ja posuzoval analogovy vystup a nikoliv digitalni, coz jsem ostatne psal...a kolega vyse psal o propojeni mechaniky s integracem a nikoli s AVR se svymi prevodniky.
20.12.2006 06:51:48   81.19.47.xxx 17056
"bez ztráty zvukové kvality převodem či kopírováním"

Od kdy se zhorsuje kvalita kopirovanim ? Pokud vim, tak alespon moje CD/DVD kopiruje data digitalne ;) Nekdy to pani audiofilove opravdu prehaneji. Perly typu, ze digitalni vystup z PC neni dostatecne kvalitni a podobne zvasty me stale utvrzuji v tom, ze valna vetsina "audiofilu" ma dost velke mezery ve vzdelani. Nic proti Vam, pane Stefku, ale ten Vas audiofilni zblept mi lehce nadzvednul zluc, takze jsem reagovat musel.
20.12.2006 06:58:56   194.108.132.xxx 5182
Bohuzel neni to az tak ja popisujete...kopie na vypalovacce je zhlediska logiky pnohodnotnou kopii, coz ovsem v realu tak uplne neni. Pokud najdu solidne vysvetlene proc nalinkuju to do diskuze.
20.12.2006 07:13:54   81.19.47.xxx 6050
Staci jenom nastinit. Nemusi to byt hned doktorantska prace Jestli myslite to, ze pak pri cteni muze dochazet, diky korekcnim mechanizmum nad nepresne vypalenymi daty, k spatne interpretaci dat, tak k tomu dochazi az ve chvili, kdy je disk na hranici citelnosti. Kdyby k degradaci dat pri cteni dochazelo, tak by nebylo mozne napr. z prepaleneho DVD ani nainstalovat hru a to, jak jiste vsichni vime, jde. Ja to samozrejme vim jen z doslechu, protoze hry nekopiruji ;)
20.12.2006 09:56:05   147.229.221.xxx 6348
Dobry den, kopie na vypalovacce je z hlediska logiky plnohodnotna a je plnohodnotna i z realneho pohledu. Musi byt, jinak by vam Vas vypalovaci soft hlasil tuny chyb.
Stejne tak kdyz hudbu grabujete do *.wav formatu. Nic se nemeni ani nezmeni. Neni tam v podstate zadna konverze (pokud dodrzite 16bit 44,1kHz) a pokud by se nejake chyby vyskytly, tak vam to napr. Exact Audio Copy rekne a v tom pripade si odpovidat opravdu nebudou. Jinak pri zpetnem vypaleni si tyto data musi odpovidat na urovni bitu. Jasne, muzeme se tady bavit o vecech jako jitter, jenze ty jsou u pc, kde kazda mechanika ma buffer, celkem nesmyslne. Jinymi slovy, pokud dodrzite nekolik zakladnich podminek pri grabovani a vypalovani (nemenite formaty dat, vzorkovaci rychlosti, kvantovani a vypalujete dostatecne pomalu, aby nevznikaly neopravitelne chyby) tak vysledna kopie bude vzdy hrat stejne jako original. Pokud je bez chyb.

Na podobne tema jsem precetl diskuzi na byvalem stereo&video kde recenzent porovnaval nekolik medii MD a o nekterych tvrdil, ze hraji lepe a jine hur a ani za boha si nenechal vysvetlit, ze to se spise na jeho sluchu projevi unava a zmena nalad nez typ MD. Tim jen tolik, ze doufam ze pan Stefek si opravdu nejakou literaturu najde a taky ji uvede, jinak mu proste neuverim, ale rad se necham poucit. Touto tematikou se docela zabyvam, znam toho hodne, ale vzdy se mohu poucit a mozna se i mylim, ale chci dukazy ;).

pokud mate nejake dotazy, sem s nimi. Jak bude cas, tak se ozvu.
pouzita literatura:
KÁŇA, L., SCHIMMEL, J. Studiová a hudební elektronika. Elektronická skripta VUT v Brně, Brno, 2002.
NOVOTNÝ, V. Nízkofrekvenční elektronika. Elektronická skripta VUT v Brně, Brno, 2002, ISBN 80-214-2234-3.
VRBA, R., a kol. Digitální obvody a mikroprocesory. Elektronická skripta VUT v Brně, Brno, 2003.
DOLBY Laboratories, Inc. Dolby Digital Professional Encoding Guidelines [online]. Elektronický dokument. 2000. Dostupný z WWW:< http://www.dolby.com/ resources/ tech_library/index.cfm >.
DOSTÁL, T., AXMAN, V. Elektrické filtry. Elektronická skripta VUT v Brně, Brno, 2002.
21.12.2006 06:17:20   213.226.193.xxx 4747
Je tu jedno drobné, ale podstatné ALE. Pro vypalování musíte použít dostatečně kvalitní CD. Dříve či později dojde u vypalovaného (obyčejného) CD k degeneraci media a tudíž skutečně ke zhoršení reprodukce. Vyzkoušejte si někdy rozdíl mezi třeba dva, tři roky starým vypáleným CD a lisovaným originálem.
21.12.2006 11:50:54   213.226.193.xxx 4645
A jestli nevěříte, tak si kupte zázračné medium Multidisc (jestli ho ještě seženete). U kterého se data ztratila hned po vypálení. Ale jsou i další, některé se po pár letech začnou loupat, jiné nejdou přečíst vůbec nebo částečně (ačkoli byly používány zřídka). Mám takových medií dost a dost.
28.12.2006 00:15:55   80.188.225.xxx 4645
mas si kupuvat znackovy DVD,CD co neco vydrzi a ne dvd za 3 kc co jsou k hovnu a vsici to vime!
23.12.2006 14:53:42   217.145.192.xxx 4645
Absolutne suhlasim s Vodicom a s hibernaculum. Proste u niektorych ludi chyba zdravy sedliacky rozum, alebo maju vazne nedostatky v chapani zakladnych pojmov. Bola tu uz niekedy diskusia, kde tvrdili ze digitalny vystup obrazu DVD z PC je horsi ako z DVD prehravaca, alebo nieco take...
20.12.2006 10:26:56   147.32.114.xxx 4747
Predpokladam ze za sebou nemate ziadny radioelektronicky obor na VS, tak sa prosim nesnazte o "vedecku" obhajobu vasho nazoru, kedze je tento nazor chybny....
20.12.2006 10:45:47   194.108.132.xxx 4747
A vy byste pri svem vzdelani mohl vedet ze tato veta i pokud sni nesouhlasite byla zcela okrajova pro vyznam clanku. Pokud jste takovi guruove, tak byste spise mohli zhodnotit prevodniky a analogovou cast..ale to asi nejste.
20.12.2006 15:25:30   147.32.114.xxx 6845
Za guru sa rozhodne nepokladam. Tiez sa ospravedlnujem za trochu prehnanu reakciu, ale na diskusie ohladom digitalnych kopii CD-ciek a kvalite kablov ktorymi sa vedie digitalny audio signal (este v tomto pripade SPDIF, kde je prenosova rychlost dat vpodstate strasne mala) som uz celkom alergicky.
23.12.2006 11:17:11   83.208.103.xxx 4752
Kvalita s poctem kopii se opravdu meni. Odebiram S&V uz aspon 10 let a na toto teme jsem precetl kopu clanku a i z vlasti zkusenosti mohu rici, ze kvalita se opravdu meni. Zalezi i na typu media. Me nejlepe zvucelo CD-R od Sony. Zda se to divne, ale je to tak. Nez tady zacnete rozhazovat silna slovo radeji se podivejte do diskuzi na netu, kam pisi lidi kteri maji opravdu Hi-Fi a ne Genius a spol. Cau
20.12.2006 08:20:29   81.19.47.xxx 5550
Aaaaa, koukam, ze se tu uz mnozi blaboly. Zda se, ze i na Pctuningu se pohybuje dost lidi, kterym OSA vymyla mozek natolik, ze veri, ze okopirovane CD je mene kvalitni, nez original

A nebo je snad blabol moje tvrzeni o kvalite digitalniho vystupu PC ? Dost lidi stale nechape, ze dokud jde signal digitalne, tak k zadne degradaci nedochazi. Zalezi az na DA prevodniku. Jinak receno digitalni vystup ze studioveho CD prehravace je kvalitativne ekvivalentni digitalnimu audio vystupu z PC.
20.12.2006 09:29:50   62.77.64.xxx 5171
Milý pane, nejprve bych si třeba na cdr.cz přečetl jak je to CD-DA zápisem. Něco třeba o PCM u CDček. Potom bych si třeba přečetl něco o programu AudioExacCopy proč a jak funguje. Pak bych zašel k někomu kdo má opravdu kvalitní hifi řetězec. Můžu Vás ubezpečit že i vy na kvalitní aparatuře rozeznáte, pokud je mezi CD transport DA převodník zapojena obyčejná stíněná dvojlinka či kvalitní kabel. Bohužel je to dáno tím jakým způsobem jsou data z CD disku v systému CDDA zpracovávána. A to jen ten hlavní důvod, proč je slyšet rozdíl mezi transporty či mechanikami.
20.12.2006 10:05:56   81.19.47.xxx 9550
Timto vitam audiofila mezi nami

Znalosti mam dobre a to bude asi ten problem. Ja bych Vam zase doporucil si to precist znovu. ExactAudioCopy je program, ktery pri grabovani audio CD pozna mista, kde dochazelo ke korekci chyb (jinak receno pouze u poskrabanych nebo spatne vypalenych CD) a snazi se je nekolikanasobnym ctenim opravit co nejlip. Pokud je CD kvalitni, k zadnym rozdilum mezi daty, ktera tedou z PC a CD playeru za milion euro, neni. Rozdil muze byt akorat v tom, ze drazsi mechanika MUZE (ale spis nemusi) mit kvalitnejsi optiku a chyby dokaze lepe opravit (ale tady plati fizikalni zakony, takze pokud to laser neprosviti, tak nepomuze ani svecena voda). A s PCM, CD-DA bych se, byt vami, moc neohanel.

A k te dvojlince. Rozdil poznat nemuzete (ale protoze vidite, ze ten drazsi kabel je zlaty, tak si vas mozek mysli, ze to take musi byt kvalitnejsi), pokud neprekrocite toleranci a nedojde k spatnemu vyhodnoceni nekterych prenasenych 1 a 0. K tomu ale diky velkym tolerancim nedochazi. R,L,C kabelu sice zpusobuje zmrseni obdelniku, ktery po kabelu jde, ale pokud mate alespon zakladni znalosti z digitalni techniky (coz bohuzel asi nemate), tak vite, ze druha strana si ten zmrseny obdelnik zase navzorkuje, takze i napriklad zpozdena nabezna hrana neznamena zadnou chybu.
20.12.2006 10:16:02   147.229.221.xxx 4847
Co muzu napsat vic, berete mi to primo z ust a me srdce plesa blahem ;), ze si to nemyslim jen ja. Jsem rad ze Fyzika stale funguje a uznavaji to i dalsi lide. Kazdopadne pokud se to zvrhne v diskuzi o prevodnicich a kabelech u digitalniho signalu a podobnych "silnych" tematech, mate mou plnou podporu a znalosti
20.12.2006 10:21:52   81.19.47.xxx 4846
Diky. Take me potesilo, ze jsem narazil na kolegu
20.12.2006 10:42:22   194.108.132.xxx 5147
U kopii disku jsem schopen ustoupit...tedy v idealnim pripade jak to vyse popisujete. Vy jste presne ten typ z opozicni anti audiofilskeho tabora. Tvrdit ze nepoznate propojeni tenkou dvojkou a kabelem ze slusne medi a solidni pruzeru je fakt uz skutecne nesmysl...to pozna i prumerne nahluchly fyzik. Bavme se spise o vedeni analogoveho signalu ze zdroje nez digitalniho, kde skutcne vliv kabelu neni....ono drazsi kabely se porizuji zejmena s ohledem na vedeni analogu a ne digitalu.
20.12.2006 10:53:26   147.229.221.xxx 4945
Jsem rad, ze si rozumime. U analogoveho vedeni signalu kabely samozrejme maji vliv ale jen do urcite miry. Dokud se bavime o porovnavani kabelu vyrobenych s medi s ruznymi parametry a kvalitnimi konektory, tak souhlasim. Parametry vedeni jako impedance (kapacita, induktance a resistance) maji primy vliv na tvar signalu, tim padem i sum a zkresleni. Lepe navrzene kabely (neni to jen o materialu) maji opravdu tyto parametry lepsi. S tim souhlasim. Tohle neni anti audiofilsky nazor, naopak velice rad bych si poridil vyrobky McIntosh Accuphase a repro B&W Nautilus. Ale vseho s mirou, nejak neverim, ze by byl extremni rozdil (nemuzu se hadat, nemam naposlouchano) mezi kabely za 5000 a 25000. Od urcite chvile se totiz parametry kabelu meni o tak male hodnoty, ze uz je prebiji napr. teplotni sum aktivnich i pasivnich prvku v ceste signalu a konkretne u CD i sum kvantizacni (o mp3 se nehodlam bavit) uvedeny cenovy rozdil radeji investuji do kvalitnejsiho zesilovace ci reproduktoru, pripadne do obyvaku, abych si upravil odrazovou charakteristiku mistnosti a myslim si ze vysledny efekt bude lepsi. Pokud nekdo posloucha super repraky v mistnosti bez koberce, tak to proste nemuze hrat dobre (pokud od nich nesedi bliz nez 1 metr)
20.12.2006 11:16:12   194.108.132.xxx 4946
Tak vidim, ze jsem se mylil...a omlouvam se. Osobne jsem testoval zvukovky na kombinaci zesiku, repro a kabelu v hodnote 40k, takze se nejedna o zadny high-end, ale pro test techto zvukovek postacil s prehledem. Pokoj byl pomerne dobre zatlumeny, takze zadne plovouci podlahy a hole steny. A repro umisteno na hrotech...vysledek je popsan vyse. Cely clanek je koncipovan spise jako vyber nastin vyberu zvukovky do HTPC, kde uz je treba hledet n kvalitu samotneho zvuku...to je ovsem take popsano v uvodu.

Btw. Ja spise myslel cenovou kategorii kabelu do 3k vs. kolotocove z datartu nebo roznych podobnych obchodu. kategorie 5k vs 25k uz jde mimo me komponenty. A vas budouci vyber je skvostny (konkretne model B&W 801D na Accuphase se sitovou prackou jsem slysel v akci a byl to opravdu zazitek.
20.12.2006 11:32:54   194.228.96.xxx 4952
Neustupoval bych pane Štefek ve Vašem tvrzení ohledně kopií CD , neb máte pravdu .
Uvedu neodborný/zjednodušená popis .
Zápis na CD je sice "digitální" , ale oproti datovým CD postrádá crc pro opravu případných chyb . Pokud je na CD škrábanec ( i malý ) tak na uvedeném místě nemůže mechanika přečíst správná data a podle jakýchsi korekčních mechanik tam data doplní ( NEDOPOČÍTÁ - neb nemá jak , tady vždy záleží na kvalitě korekční elektroniky ) . Takže i když Vaše mechanika provede načtení CD 2x na 100% nemusí se jednat o 100% kopii . Je to dáno způsobem , jakým jsou data na CD uložena a zpětně čtena .
Jinak je samozřejmé , že rozdíl je poznat jen na špičkových aparaturách u jedinců se vynikajícím sluchem . Pro normální smrtelníky přehrávající hudbu na "obyčejné" elektronice je kopie ve většině případů 100% ( ne že byb bylo 100% , ale nepoznáme v tom rozdíl ) .
A pokud se bavíme o kabelech , pan Štefek chválil DA převodníky na zvukové kartě , proto měl na mysli přenos analogový . Při digitálním přenosu jsou na kabely kladeny menší nároky .
20.12.2006 11:49:21   194.108.132.xxx 4543
Subjektivne se pri poslechovce u znameho jevila vetsine kopie udelana ze zaznamu vazne hudby o poznani agresivnejsi s mensim prostorem. Jednalo se o kvalitni CD z nemeckeho vydavatelstvi a test byl v podstate slepy. Jednalo se sice o aparat v cene automobilu, takze standardnich komponentech by asi rozdil znatelny nebyl.

Ano bohuzel se tady zvrhl flame kvuli digitalu a v clanku je popisovana zkusenost s analogem, coz jsem uz vyse popisoval.
20.12.2006 13:19:21   62.24.71.xxx 4746
Parada, super, souhlasim. Ted takova drobnost: tyto chyby jiste vznikaji nejenom pri grabovani, ale i pri prehravani, ze? No, a co je dokaze lepe eliminovat? Obycejny prehravac, nebo specializovany program typu EAC, hm? Sazim na EAC ;) takze IMHO je to presne naopak: preharavat hudbu nagrabovanou EACem je IMHO lepsi nez to hrat primo z toho media, jelikoz ten prehravac, ve kterem to prehravate, nemusi umet ty chyby dokonale opravit, coz EAC umi pomerne hodne dobre.
20.12.2006 15:44:35   217.77.161.xxx 5045
Kdepak, ted vam nejaky audiofil vysvetli, ze CD prehravac v cene automobilu, kde CD je umisteno na kamenny kotouc o vaze 50Kg vytesany ze Stonehenge (to aby nekolisaly otacky CD), a ma to cocku laseru vybrousenou z diamantu (coz je lepsi, nez levna plastova cocka v obycejnem pracim prasku .... teda mechanice), ma rozhodne lepsi opravy tech skrabancu nez PC mechanika + EAC.
20.12.2006 15:40:01   147.32.114.xxx 4545
Nemate pravdu, aby sa tu len nekecalo tak tu mate odkaz na strukturu dat na CD:
CD,
kde C1 a C2 su kontrolne sucty, ktore ked neprekrocite ich opravovaciu schopnost vydaju uplne identicke data ako boli originalne na CD, takze kopia pokial je kvalitna a nenachadzaju sa na nej C2 chyby (len C1 chyby nesposobuju poskodenie dat) tak nedochadza k ziadnym chybat, tj mozete CD skopirovat aj 1000 krat a bude stale rovnake
21.12.2006 01:27:30   62.24.71.xxx 4745
Doufam, ze vite, co to je C1 a C2 a ze tedy tento vas dosti zcestny nazor, ze audio CD neobsahuje zadnou ochranu pomoci CRC odvolate...mimochodem, ty "neopravitelne" chyby umi napr. EAC detekovat (kdyz to umi mechanika) a vicenasobnym ctenim se je snazi eliminovat. Umi to nejaky auudiofilsky prehravac za xx tisic? hadam ze ne
21.12.2006 15:04:54   217.115.242.xxx 4644
C1 i C2 chyby detekuje spousta programů, ale žádný je neopravuje (ani EAC), proč taky, když to zvládne mechanika sama. Vícenásobné čtení se používá tam, kde data nejdou načíst... v jiném případě by to ani nemělo smysl.
22.12.2006 18:37:55   217.75.208.xxx 4645
co se týče crc oprav tak cd-da používá k zápisu 20 bitů. tzv. 16bit audio a 4 bity crc součty.kontrola probíhá jak z předchozího bloku dat tak následujícího. odhadem dojdeme k cca 80 % výpadku kdyžbude špatný pouze jeden blok. Při kopírování se dá nastavit volba digitální kopírování. pak je opravdu identická kopie , protože při výskytu neopravitelné chyby se vypalování zastaví.
20.12.2006 11:30:01   86.49.84.xxx 4746
Ahoj,
rozdíl mezi CD-DA a CD-DATA je, že DA má daleko méně místa určených pro autokorekce. Proto ho může rozhodit i chyba, která nerozhodí datové cédéčko. Proto existují programy typu Exact audio copy.
Takže - dobrou čtečkou/vypalavočkou kvalitní CD zkopírujete přesně. Pokud cokoli z těchto tří věcí má špatnou kvalitu, může dojít k nepřesné kopii - pokud počet čtených/zapsaných chyb je větší, než může opravitkoreční mechanismus CD.

Hezký den,
Matyáš

PS: Nejsem audiofil :-)
20.12.2006 13:03:57   85.193.10.xxx 4645
a co prosim to "Exact audio copy" vlastne dela? ze to dela lepe :-)

neznam (asi windowsi) programy tohoto typu. pouzivam cdparanoiu (v nejhorsim cdda2wav) cdparanoia je velmi pomala, vse se totiz cte minimalne dvakrat. problemove casti de-facto do nalezeni shody.

je to asi totez co ten "Exact audio copy", ze?
20.12.2006 13:17:42   62.77.64.xxx 4747
Souhlasím s Vámi, proto jsem uváděl Exac i cdr.cz Jde o to, že i to samé platí na dig. výstupu z CD. Posílané jedničky a nuly nejsou nijak verifikované. Dig. výstpupu je to uplně jedno zda data dolezou po kabelu na vstup do D/A části naprosto beze změn či s malými odchylkami. A to jen ten rozdíl. Proto mluvím o specifiku CD-DA a podobně konstruovaných výstupů. Jinak co se týče aparatury. Nikdo netvrdí, že nutně musím mít kabel za tisíce. Rozdíl je již patrný oproti dvojlince cinch třeba zapojením obyčejné RG62 za pár korun. Já sám mám použit neotech v cemě 1000Kč.
Převodník je modul DAC o CASEA Vega. aktivní Buffer s řadičem a upravený koncák NAD214. Repráky Dynaudio Aries. A i na této v dnešní době nijak drahé sestavě jsou prostě rozdíly naprosto patrné. Jasně souhlasím největší díl na zvuku má analogová část za převodníkem. Ale prostě tvrdit že dig. výstupy u CD hrajou všechny stejně je nesmyls.
20.12.2006 15:50:12   217.77.161.xxx 4647
DIG. audio vystupy jsou vsechny stejne. Staci aby dodrzovaly normu a 0 a 1 jsou zcela stejne.

Jediny pripad, kdy je digitalni signal ovlivnen je pri preseknuti kabelu, pripadne pri svarovani el. svareckou v male vzdalenosti od toho kabelu - pak dojde k totalnimu zkresleni signalu.
20.12.2006 19:40:59   82.208.54.xxx 4645
Proc by mely byt verifikovane ? Z hlavy ted nevim specifikace SPDIF, ale tipuju 0 - +5V. takze nula znamena 0-2,5V, jednicka znamena 2,5V-5V. Mate snad pocit, ze se muze stat (i na sebehorsim kabelu z datartu), ze na druhe strane bude misto 0V treba 3V ? A pokud ma SPDIF proudovy vystup, tak je tam jeste mensi sance, ze k nejake chybe dojde. Jestli dokazete uchem poznat chybu, ke ktere dochazi napr. v jednom z 10na20 pripadu, tak jste opravdu machr
20.12.2006 21:10:32   83.69.58.xxx 4645
No pokud me paměť neklame, tak už se kdysi nějaká firma TDK či Verbatim snažila udělat datové médium a zaznamenat ho ve formátu záznamu jako CD-DA. Takže se opravdu na CD vešlo více dat, ale právě z důvodu, že nebyla 100% jistota čitelnosti se od toho upustilo.

K otázce jestli jsem machr, slyšet tento rozdíl. Garantuji Vám, že ho taky uslyšíte. Nevím co máte pořád proti lidem co tvrdíte, že mají netopýří uši. Víte lidské ucho je věc ošemetná a dokud nemáte přímé srovnání, nepochopíte. Také je mi záhadou, proč je ten rozdíl tak velký, ale bohužel je. A netvrdím to sám, ale dost lidí co mají zájem o kvalitní přednes. jinak slepé testy děláme s kamarádem celkem bežně a není problém identifikovat třeba tyto obyčejné dvojlinky.
21.12.2006 09:31:18   81.19.47.xxx 4746
Troufam si rict, ze usi mam velmi dobre, ale presto nic neuslysim. Uz pochopte, ze tam neni zadny rozdil. K zadnym chybam nedochazi. Na kabelu je dokonala bitova kopie datoveho obsahu audio CD.

Ale je mi jasne, ze i kdyby se z toho kabelu nacetla data, ta se posleze ulozila na CD a to se porovnalo s puvodnim, tak ackoliv data budou jednoznacne identicka, vy stejne budete tvrdit, ze puvodni CD hraje lip.
20.12.2006 19:29:18   82.208.54.xxx 4747
Vase tvrzeni se mi silne nezda. Nejen, ze jsem presvedcen, ze tomu tak neni, ale navic to je i nelogicke. Na hudebnim CD je ulozeno na chlup stejny objem dat, jako na datovem a vzhledem k tomu, ze se tam ukladaji vcetne korekci, muselo by byt na CD-DA vice dat nebo by mezi daty musely byt mezery a ty tam rozhodne nejsou. A musite uznat, ze tak to neni.
20.12.2006 21:30:12   83.69.58.xxx 4646
Ano stejný počet dat tam samozřejmě je, jenže když zanamenávate CD jako datové je tam uloženo více dat, které neslouží jako datová oblast. Příklad citace z www.cdr.cz ze starších článků.

C1 a C2 vytváří křížově prokládaný ECC, který pokrývá každý datový byt dvakrát. CD-DA má dvouvrstvou kontrolu dat označovanou jako C1 a C2. Datová CD přidávají ještě třetí vrstvu C3. C1 odstraňuje náhodné chyby jako třeba šumy. C2 slouží k potlačení chyb vzniklých škrábanci nebo špínou na CD.

Již zmíněná uživatelská data, nemusí vždy nutně obsahovat data uživatelem nahraná. Zde se tohoto pojmenování používá spíše pro jasnější rozlišení dat, které jsou nahrány jaksi automaticky (synchronní, mergin, CIRC) a ty ostatní. Jak si ještě přečtete v dalších kapitolách, většina formátů (logických) má dato-vou kapacitu na jeden sektor 2 048 bytů. To tedy znamená, že zbylých 304 bytů je použito k jiným účelům, než ke skutečnému uložení dat.
20.12.2006 21:32:59   83.69.58.xxx 4846
Msyslím samozřejmě, že maximalná počet pitů je u CD-DA či DAT stejný, jsou jinač však využity pro datovou část.
21.12.2006 09:27:52   81.19.47.xxx 4746
Tak to jsem opravdu nevedel, ze datove obsahuje i C3, ale to nic nemeni na tom, ze data ulozena na CD-DA jsou identicka s temi, ktera se objevi na konci 10m dlouhem kabelu z datartu, pokud tedy CD neobsahuje neopravitelne C2 chyby (ktere normalne neobsahuje, to si muzete overit bezne dostupnymi programy, ktere spocitaji pocet chyb behem cteni CD).
21.12.2006 10:12:45   62.77.64.xxx 4646
Ano rád bych to potvrdil, avšak mi potom vysvětlete proč D/A převodník hraje mnohem lépe, když ten kabel vyměním za jiný. Ověřeno i při slepém testu. Aby někdo neměl námitek.
21.12.2006 12:26:08   147.229.221.xxx 4746
V poradku, nemam namitky. V tom pripade ale puvodni kabel/konektory musi mit natolik spatne prenosove parametry, ze primo ovlivnuje rozhodovaci urovne receiveru, nebo neni stineny a mate vedle nej postavenou vysilacku . Cemuz bych se ale celkem divil, protoze tyto obvody jsou vybaveny vetsinou hysterezi (jina uroven napeti pro sepnuti do "0" nez do "1"), takze nebyvaji takhle jednoduse ovlivnitelne.
20.12.2006 22:25:34   217.115.242.xxx 4746
Ono jde spíš o to, že audio CD má 2352 bajtů na sektor, zatímco datové CD 2048 bajtů, což je samozřejmě lepší, ale ve výsledku to nic nemění na tom, že v obou případech jsou zkopírovaná data nezměněná, pokud při kopírování nedošlo k tzv. CU chybě, kterou má datové CD ještě šanci opravit... audio CD samozřejmě letí do koše.
21.12.2006 09:42:27   85.248.35.xxx 4745
mam otazku: je vobec nejaky zmysel pozlatených jackov? napriklad mam sluchadla s pozlatenym jackom, ale nie je zlaty kabel, ani konektor na karte, robi to vobec daco?
21.12.2006 10:08:25   62.77.64.xxx 4645
Zde bych řekl, že vliv je pražádný. Mnohdy se ani o zlato defakto nejedná a i kdyby je to tak slabá vrstva, že po chvíly fuč. Nehledě na to že konektor v přístroji žádné zlato ve vnitř nemá. Spíše by mělo jít o to jak jsou konektory mechanicky provedené a jak je zajištěna styčná plocha a odstínění. Ve směs jsou však, aby se to lépé prodalo všechny lepší konektory pozlacené.
21.12.2006 11:08:24   194.228.96.xxx 4645
Cituji z : http://www.cs.vsb.cz/grygarek/tuox/sources2/cd/cbooks.html
Zatímco CD-ROM mechanika dovede přímo vyhledat jakýkoli sektor, zvuková CD mechanika čte pouze sekvenčně, a dovede vyhledat pouze začátek bloku (skadby), tak že začátek pozná podle 2 sekund prázdných dat (ticha).
Co se týče zvukových chyb, tak zvuková data jsou mnohem méně citlivá na ztrátu bitů, neboť lidský sluch nepatrnou ztrátu nepostřehne. Red Book používá metodu CIRC (cross-interleaved Solomon code). Pro chyby, které jsou natolik rozsáhlé, že je CIRC nedokáže opravit, poskytuje Red Book tři možnosti řešení. Chybějící data odhadnout, chybějící data nahradit posledně správně načtenými daty z oblasti, která přecházela poruchu, nebo chbějící data nahradit tichem.
21.12.2006 14:52:24   217.115.242.xxx 4645
Ano, ale to se týká přehrávání, ale ne kopírování. Ostatně, spoustu C1 i C2 chyb naleznete i na lisovaném CD a případě neopravitelné chyby i zde dojde ke korekcím a to i takovým, která cbybějící data dopočítají, nebo prostě vynechají...
22.12.2006 08:18:21   194.228.96.xxx 4646
A vy si myslíte , že při kopírování čte mechanika data jinak , než při přehrávání ?
Samozřejmě , že technika postoupila dál a kvalita optik , elektroniky a různých postupů , snažících se přečíst data co nejlépe jsou jinde než před 10 či 20 lety a většina kopií CD dnes bude dobrá , leč vždy se najde nějaký "chudák" s "netopířím" sluchem , který rozdíl pozná .
22.12.2006 10:12:14   217.115.242.xxx 4544
Samozřejmě že je rozdíl mezi přehráváním a kopírováním audio CD. U přehrávání se pustí dál i neopravitelná chyba (poznáte podle lupanců nebo přeskakování), zatímco u kopírování se buď chyby opraví a zapíší přesně tak, jak mají být, nebo je kopírování ukončeno chybovým hlášením a zastavením činnosti. U některých programů lze nastavit přeskakování neopravitelných chyb, ale to se nedělá u audio CD ani datových disků, ale pouze u videa (výjimkou jsou samozřejmě datová média opatřená některou z ochran proti zkopírování).
21.12.2006 12:28:36   147.229.221.xxx 4544
Pozlacene konektory mene oxiduji, zlato je daleko stalejsi
20.12.2006 07:22:27   80.95.97.xxx 5048
Většina z nakupujících je schopna utratit za libovolnou komponentu mnohem více než za zvukovou kartu

Zde bych se rád zeptal, kolik budou k takovéto dobré zvukovce stát adekvátně dobré repráky.
22.12.2006 14:09:48   62.40.79.xxx 4745
Myslím, že dobrá volba jsou nějaké studiové monitory, např.:
- Event TR6 (asi 13k/pár)
- Behringer B2030A (9.5k/pár)
- Behringer B2031A (11.5k/pár)

Sám mám Event TR8XL a jsem s nimi naprosto spokojený. U nich je ale trochu horší poměr cena-výkon.

Z výše uvedené trojice bych si vybral TR6. Behringery mají (podle mne) takový zvláštní zvuk, ale znám lidi kterým se velice líbí. Každému se líbí něco jiného.
24.12.2006 15:43:57   84.42.172.xxx 4546
Sra*ky od Uliho Behringera bych radši nebral. Co se near fieldů týče, spolehlivé jsou značky KRK, ADAM (většina jejich modelů stojí 150 000 kc za jedno repro), ESI, Tapco, ale žádné z jmenovaných bych nikomu raději nedoporučoval. Pokud by jste po mě chtěli pomoct vybrat konkrétní model za konkrétní cenu, napište mi na info@tenebrae.cz
31.12.2006 13:32:38   86.61.157.xxx 4241
S ohodnocenim vyrobku znacky Behringer vicemene souhlasim. Vyse uvedene monitory jsou dle meho nazoru vyjimka - konstrukci beden okopirovali od Genelecu, proto to hraje na Behringery celkem slusne.

Nevim jak hraji drazsi modely KRK, ale levne hraji opravdu mizerne. Na normalni poslech mi zkratka nesedi.

Myslim ze monitory za 150k jsou trosku mimo misu, otazka znela "jake adekvatni repraky k temto zvukovkam", takze bych si predstavoval neco z tech levnejsich.
20.12.2006 07:36:56   62.141.0.xxx 4747
"Juli@ nebude vyděšená ani z přenosu digitálního signálu do poměrně kvalitního recieveru pro využití Dolby Digital, na které svými kvalitami stačí (formát DTS již ovšem nehledejte)."
Muzu se zeptat na osvetleni nasledujici vety? To je pro me pomerne podstatna informace,preferuji digitalni pripojeni k receiveru. Je to mysleno tak, ze prostorovy zvuk je mozne poslat pred digitalni vystup ven v AC3? A nebo karta nezvlada prenos DTS streamu?!? To snad ne. Diky
20.12.2006 10:12:08   194.108.132.xxx 4746
Spatne napsano vyuzit muzete cokoliv pripade digitalu. Mysleno dekoder...
20.12.2006 10:39:25   62.141.0.xxx 4745
tj. mysleno tak,ze karta ma hw dekoder AC3 ale ne DTS? to je ale imho jedno, jestli to udela hw nebo sw, tolik vypocetne narocne to take neni...
20.12.2006 11:25:58   194.108.132.xxx 4545
Vse pravdepodobne odehrava pres software ale DTS dekoder v nem nehledejte.
20.12.2006 09:00:52   194.212.14.xxx 4646
Zdravím pánové, rád bych se zeptal, má-li někdo zkušenost s $SUBJ, je-li kvalitou porovnatelná s touto kartou z hlediska puze přehrávání lossless hudby na kvalitních sluchátkách. Přeci jen ten Hercules je podstatně levnější. Díky.
20.12.2006 09:33:16   194.213.41.xxx 4646
Na tuto kartu pozor. Koupil jsem si ji, ale nakonec jsem ji vrátil. Projevovaly se lupance při startu operačního systému, to by tolik nevadilo. Problém byl ale v tom, že má slabý mikrofonní vstup. Pokud používáte Skype nebo podobné programy, pro které potřebujete mikrofon, této kartě se vyhněte. Nikdo vám pořádně neuslyší. Karta nemá MicBoost. Kvalita zvuku je jinak dobrá.
20.12.2006 09:01:35   89.248.248.xxx 5746
Basy jsou pevnější a neroztékají se jako v případě Audigy U tehlech audiofilnich testu se dycky valim smichy po zemi ))
20.12.2006 10:17:50   194.108.132.xxx 4846
No zavani to tim, ale jak to chcete pojmenovat..asi nestaci rici, ze jedna hraje lepe nez druha nebo ano?
20.12.2006 14:26:08   89.248.248.xxx 4745
Musite brat muj prispevek s nadhledem, jsem uplny audio-laik a toto me opravdu rozesmalo, kdybych mel s audiem vic zkusenosti, urcite bych si pod tim dokazal neco predstavit. Takhle si muzu predstavovat tak akorat basy roztekly jak kopecek zmrzliny v parnem lete
20.12.2006 13:10:54   85.193.10.xxx 4946
je to jako hodnotit vino. uz jste nekdy slysel vyrok vinarske komise proneseny o vitezne -- abych tak rekl flasce?

at tak nebo onak, nevim proc jej tedy zpochybnujete.
20.12.2006 13:25:13   195.146.132.xxx 4745
to o vine ma zaujalo. mohli by ste to prosim rozviest... Konecne to zacina byt zaujimave
20.12.2006 13:22:28   80.65.176.xxx 4846
Na me to mzikove zapusobilo, ze si musim obe karty nekde sehnat a poslechnout, protoze roztekajici se basy opravdu zneji fantasticky...
20.12.2006 09:02:33   212.71.177.xxx 4747
Profesionální recenzi na "profi" zvukovku by seděly profi termíny.
Cit.: "uživatel si může vybrat mezi RCA I/O (-10dBV) a balancovanými TRS I/O (+4dBu)"
Místo "balancovanými" bych raději použil vžitý termín "symetrickými". Analogicky u cinchů (RCA) "nesymetrickými" (jinak to ani nejde, leda by byly po párech).
20.12.2006 09:53:10   194.108.132.xxx 4745
mas pravdu symetricke a nesymetrcke, coz je jinak vsude jinde zmineno, tak mit to ujelo.
20.12.2006 10:40:20   193.85.227.xxx 4945
Pokud děláte subjektivní testy, měl byste provést minimálně dvojitě slepý test, jinak budou výsledky neprůkazné.

BTW na tom dojeli všichni "netopýři", kteří poznají rozdíl mezi originálem a přepáleným CD
20.12.2006 10:52:32   194.108.132.xxx 4850
U zvukovek teto kategorie nema smysl delat slepe testy...jedna hraje proste lepe a druha hure tam uz subjektivita moc vysledek neohrozi. Slepe testy se vyuzivaji v uplne jinych kategoriich...kde subjektivni vnimani zvuku muze ovlivnit vysledek.
21.12.2006 14:10:59   194.228.23.xxx 4646
V porovnani techto dvou zvukovek by se hodily spise hluche testy. V tech by X-Fi mozna i po zvukove strance zvitezila
20.12.2006 12:58:51   85.71.210.xxx 4746
myslím že když bude někdo chtít opravdu kvalitní zvuk třeba do domácího studia, tak si koupí nějakou profi externí zvukovku ktera se zvukem vyrovna i tomu pioneeru
20.12.2006 18:43:06   213.235.180.xxx 6345
Tak při recenzi X-FI jste Creative kartu vynesli do nebes na 7 stranách a doporučili ji i pro audiopuristy a teď tady máme jinou kartu a vy říkáte na jediné straně, že Creative nedělá kvalitní audioprodukty pro ty, co mají rádi kvalitní zvuk a že má XFI plochý, nezajímavý přednes. Můžu pochopit, že obě karty recenzovali různí lidé, ale i tak mi přijdete nenormální, protože jste jeden celek PCtuning a ne sdružení nezávislých recenzentů. U vás si každý může psát, co se mu zachce?
23.12.2006 22:59:13   85.160.94.xxx 4745
obavam se ze v pripade PCtuningu jsi uhodil hrebik na hlavicku, cely system recenzi bych popsal asi takhle >> napis svou recenzi, posli ji panu sefredaktorovi a nejlip za to nechtej honorar
20.12.2006 22:40:52   195.146.132.xxx 4846
Bazmek Vam to este stale nedoslo ze tento clanok je o peniazoch potrebuju vypredat aj ine karty lebo najviac sa predava Creative a ine zelezo stoji na sklade aj ked je dobre. Naco este prispievate kto chce nech ju kupi a my co mame Audigy/X-Fi vieme ze mame najlepsiu volbu. My mame karty na multimedia aj hry.
21.12.2006 14:23:22   81.19.4.xxx 4645
Souhlas, tohle je karta na poslech hudby a na náročné požadavky celkového ozvučení. Musíte však také sklonit hlavu před skutečností, že i tací ... a je jich dost, jsou vášniví konzumenti PCTuningu. Tenhle web není rozhodně jen pro hráče. Již tolik nehraji, jako dřív, ale mohu směle uznat, že jsem hlupák a nechápu, jak jsem mohl tolik let mít ozvučené PC jen nějakou obyč zvukovku, byť PCI kartou, po tom, co jsem nainstaloval Audiotrak Prodigy. Škoda, že jsem na takovou zvukovku nenarazil daleko dříve. A i to se stalo v podstatě díky tomuto PCTuningu.
21.12.2006 07:21:51   213.226.193.xxx 4746
Většina článků co tu čtu se týká nových grafických karet, jejich taktování a podobně, takže mi přijde tato karta jako z trochu jiného světa. Nedokážu si totiž dost dobře představit, že si někdo pořídí drahou, kvalitní grafiku, dobrý procesor, dobrou desku, vše přetaktuje a pak do toho přidá tuhle kartu. Můj osobní názor je ten, že tahle karta rozhodně pro PC tunery vhodná není a X-Fi ji porazí v celkovém součtu bez jakýchkoli problémů.
21.12.2006 09:51:28   194.228.23.xxx 4645
A co lidi co skladaji hudbu, maji doma studio a maji radi tuning PC? Treba jako ja? Jsme snad z jineho sveta?
21.12.2006 11:45:41   213.226.193.xxx 4646
I v tom případě bych považoval X-Fi za více než dostatečnou. Mno a pochybuji, že někdo kdo se nějak vážněji zabývá tuningem PC používá to samé PC na práci (myšleno včetně skládání hudby, práce s grafikou) i na tuning. Protože jakékoli přetaktování čehokoli je dost riskantní a může se na krásně stát, že takový počítač v nejnevhodnější chvíli (při velkém zatížení) spadne a vy tím ztratíte několik hodin práce.
21.12.2006 14:07:43   194.228.23.xxx 4746
Asi jsem opravdu zvlastni uzivatel PC. X-Fi by mi mozna stacila na skladani tak pred peti lety, ale ted uz bych z ni moc velkou radost asi nemel. Povazuji se za amaterskeho tunera PC (case modding, jednoduche taktovani, voltmody ale ani nahodou) a i tak si na nejakou nestabilitu nebo pocit z riskovani nemohu stezovat. Taktuju jen pro radost chvili po tom, co si koupim nejakou novou komponentu, nebo kdyz se nekde doctu nejake zajimave postupy. Rozhodne nemam pocitac pretaktovany pri praci.

Zrejme vas skupina lidi jako jsem ja zaskocuje, ale existujeme, zijeme, taktujeme a tunime a nestaci nam X-Fi. A jsme lide z masa a kosti jako vy
21.12.2006 21:01:52   89.102.110.xxx 4748
A jsme u toho. Proč provádět tuning na počítači, který slouží primárně pro práci? A na druhou stranu, k čemu je zvuková karta, která nepodporuje herní standardy na počítači, který by sloužil na hry? A to je sakra poznat jestli je zvukovka i na hry nebo jen na hudbu.

Takže ještě jednou opakuji, pokud si někdo ujíždí na tom, že má přetaktovaný procesor a grafiku, tak tuhle kartu jistě oželí.
22.12.2006 11:47:42   62.141.0.xxx 4747
herni standarty? to bylo mineno v zertu, ne? EAX neni standart, jelikoz si ho vymyslelo Creative samo a jiny vyrobce ho pouzit nemuze (mimo 2 a niz), a nemyslim si,ze by to bylo zazracnou vypocetni schopnosti chipu na X-Fi...
Pro lidi co skladaj/nahravaj hudbu, tak se jim ani nedivim, ze X-Fi nestaci, uz jen kvuli ovladacum, poctu vstupu apod. a to v jakekoliv edici..
(Nejsem muzikant)
22.12.2006 19:54:57   89.102.110.xxx 4546
Řeknu to asi tak Creative je herní standard, vše ostatní jim ve hrách nesahá roky ani po kotníky. Všechno to jsou jen pokusy. Ať jsem viděl kterýkoli herní test, tak Creative válcovala vše mj. zatížením procesoru. Ovladače jsou bohužel horší to, je pravda.
22.12.2006 20:09:45   89.102.110.xxx 4545
A ještě doplním - Creative vyrábí karty především na hry (hodně her je na ně přímo vyladěné) a poslech. Na jednoduchou (amatérskou) práci s hudbou to jistě stačí, ale uznávám že vyloženě poloprofesionální to nemusí být ono. Ale tam zase není důvod taktovat.
21.12.2006 09:28:21   62.245.95.xxx 4848
no tak sem se pobavil nevědět co tam je za zvukovku abych nepoznal která hraje líp!ha ha ha to snad ne,nechcete tady dělat stoho magorovinu?!asi ne,to doufám.Pokud někdo nepozná při poslechu rozdíl a kouká na dva různý přehrávače tak je prostě hluchej!A kdo tvrdí kabel takovej a takovej a v hlavě se mi při ceně dělá zvuk lepší....hahahahaha no lepší vtip sem dlouho neslyšelAle opravdu neklamte obyčejný hluchoněmý lidi,děkuju a konečně udělejte pořádnej test.Tyto testy mi připomínají komunismus:něco se objevilo byl jen jeden výrobek a hned si to všichni kupte je to nový a jen jediný!
21.12.2006 09:44:13   194.228.23.xxx 5345
Autor clanku se vam snazil rozsirit obzory. Znam hodne lidi, co hlasaji, ze maji bozsky zvuk, protoze maji v pocitaci nainstalovanou nejnovejsi kartu od Creative. Autor clanku se vam snazil osvetlit realny stav: "Za Creative pro opravdu kvalitni zvuk nechodte."
22.12.2006 21:22:21   89.102.110.xxx 4544
Řeknu vám to asi tak. Můžeme se tady dohadovat o kvalitě zvukových karet jak chceme, ale důležité je i to co je na konci jacku (tj. repráky nebo sluchátka). Věřte mi, že u většiny lidí se nevyužije ani ta kvalita, kterou produkuje Live!.
21.12.2006 14:16:46   81.19.4.xxx 4645
Pokud někoho zajímají informace o převodnících AKM, tak uvedené modely jsou osazeny třeba ve výborných AVR značky Harman Kardon. Mám doma, mohu doložit i fotodokumentaci. Mezi AVR patří značka Harman za průkopníka zejména audiofilského podání zvuku. Korporace Harman združuje společnosti Mark Levinson, Lexicon, nebo bývalý Proceed, asi největší audiofily v oblasti hi-fi vůbec. Vědí, co si do svých přístrojů vybrat za součástky. Datasheety vygooglujete poměrně snadno. Ano, uvedená zvukovka má výrazně vyfiltrovanou cílovou skupinu zájemců.
21.12.2006 15:08:04   89.102.14.xxx 4645
Muzu se jen zeptat (nemam s tim zkusenosti) ale celkem se tu shodujete na tom ze kdyz kopiruju z orig CD a na tomto CD je nejaka chyba např. cituji "Pokud je na CD škrábanec ( i malý ) tak na uvedeném místě nemůže mechanika přečíst správná data a podle jakýchsi korekčních mechanik tam data doplní..." ze se potom tato chyba obevi i na kopii (to me neprekvapuje). Ale nema tim padem vliv i na reprodukci ze samotneho originalu? A jak tedy potom tyto CD porovnavat?
21.12.2006 17:42:28   217.115.242.xxx 4745
Pokud je ta chyba opravitelná a v rámci příslušné specifikace, tak se na kopii samozřejmě neobjeví, ostatně, i ta mechanika se při takovéto chybě bude tvářit, jako by tam nebyla. Takováto chyba tedy nemá žádný vliv ani na výslednou kopii, natož na reprodukci z média, na kterém se nachází.
22.12.2006 06:07:00   81.201.54.xxx 4745
Takže když budu mít originálku na který bude chyba, to CD vypálím a mechanika použije korekci chyb, tak získám kvalitnější kopii než originál? Pochybuju že při poslechu CD, mechanika čte škráblý usek třeba 3× než to přečte správě.
22.12.2006 10:01:37   217.115.242.xxx 4845
Je rozdíl audio CD přehrávat a kopírovat. Při přehrávání se na nějakou tu chybu zase až tolik nekouká, většinou zaniknou a nikdo si toho nevšimne. Slyšitelnej lupanec už je problém, ale lze ho zkopírováním mnohdy odstranit právě tím, že se mechanika poškozené místo snaží načíst vícekrát, případně použije opravu. Pokud se jí to nepodaří, tak načítání takového disku končí chybou a žádná kopie se nekoná... (vyjma případu, že povolíte přeskakování chyb a stejná chyba pak bude i na kopii). U audio CD, nebo datových CD je to ale nepřijatelné a lze to v určité míře tolerovat pouze u videa.
24.12.2006 12:12:03   88.102.50.xxx 4645
Dobrý den. Mám zvukovou kartu SB Audigy2 a chtěl bych si ESI Juli@ pořídit. Svou současnou zvukovku mam propojenou digitální cestou do externiho recieveru(ONKYO). Nevím, zda si pomohu k lepšimu zvuku, když mi ten digitalni tok PCM(stereo) dekoduje reciver.
Ctěl bych se zeptat: Když digitální signál PCM dekoduje reciever, tak výsledná zvuk bude pořád stejný? Nebo záleží na zvukové kartě? Kdyz poslu na digitální výstup DD nebo DTS tak na zvukové kartě prý nezáleží ale jak je to u PCM.
24.12.2006 15:40:59   84.42.172.xxx 4646
Jestli si chceš pořídit Julii, kup si také raději kvalitní aktivní near-field monitory. Kupovat Julii na něco jiného než na poloprofesionální skládání hudby je velká pitomost a tak pokud jí chceš na něco jiného, raději si kup X-Fi. Onkyo podle mého názoru není kvalitní výrobce - tipnul bych si, že máš nějakou sestavu 5.1 a k tomu Julia vůbec nepatří.
24.12.2006 20:07:19   88.102.50.xxx 4645
Chci neco udělat pro kvalitnější poslech ve stereu. ESI Juli@ jsem chtěl hlavně na kvalitnějši poslech hudby ve stereu(zrejmě bude lepší než SB Audigy2). Předni reproduktory mam Visaton Experience V20(http://www.visaton.cz/czech/domaci_hifi.htm). Muj reciever Onkyo TX-SR600E neni zas tak spatny(kyz jsem ho kupoval tak ho všude vychvalovaly). Tet nevim jakou zvukovou kartu za cenu kolem 4 tisic si mam koupit. Muzete tedy poradit diky.
24.12.2006 15:46:52   84.42.172.xxx 4647
Julia je dneska hodně předražená, na to, že to není úplně profi karta. Jestli někdo hledá za tu cenu opravdu extra třídu, hlavně co se kvality zvuku týče, kupte si EMU 1212m v2, která např. má podporu pro HW efekty (DSP), lze jí upgradovat na lepší model 1616m atd. Je to už profi karta. Na audiopro.cz jí mají asi za čtyřku. Rozhodně je to za tu cenu lepší volba než Julia, která nemá nic moc extra převodníky.
27.12.2006 09:32:26   85.132.158.xxx 4544
julia je predrazena diky jejimu nedostatku v posledni dobe. existujou ale obchody kde ji maj/meli cca za 3,3tis. EMU neni spatna, ale dovolil bych si nesouhlasit s tvrzenim, ze ma extra lepsi prevodniky, resp. ze Julia nema nic moc extra prevodniky. Obe karty jsou zhruba na stejny urovni, avsak je to stale low-end. Profi karty dela treba RME nebo Motu, ale to uz jsou rady desetitisicu.
25.12.2006 15:02:39   217.196.213.xxx 4544
Můžete vysvětlit rozdíl mezi nesymetrickými RCA I/O (-10dBV) a symetrickými TRS I/O (+4dBu) ? Kromě jiného konektoru..
27.12.2006 09:37:52   85.132.158.xxx 4744
Narozdil od nesymetrickeho vedeni (dvojdrat) je symetricky signal veden tremi vodici (stereo jack na jeden(mono) kanal), pricemz jeden vodic prenasi kladne pulvlny, druhy zaporne pulvlny a treti slouzi jako zem. Ten se "zapornou" pulvlnou je ale fazove otocen(takze oba kabely jsou kladné). Vtip je ten, ze na oba signaly se nabaluje šum (vlivem dlouhých kabelů nebo jejich táhnutím kolem el.zařízení apod.) přibližně stejně a v cílovém zařízení se "záporný" signál zas obrátí a oba signály se sečtou do jednoho. Tím se odečte většina nabaleného šumu a výsledek je kvalitnější. Snad jsem to tak nějak pochopitelně vysvetlil
12.1.2007 18:31:35   62.245.106.xxx 4139
Koupil jsem si tuto zvukovku a jsem u toho blbec, protože nevím jak do ní zapojit sluchátka a mikrofon se standartním 3,5 jackem :-(
12.2.2007 17:41:49   217.196.213.xxx 3837
Kdy už bude ten test Prodigy 7.1 HiFi, jestli bude?
26.2.2007 16:02:26   194.228.90.xxx 3735
Zas tolik se v tom neorientuji, a zajimalo by me zda mohu ke zvukove karte, napriklad k teto ESI Juli@ pripojit sluchátka s impedanci 250 Ohm (konkretne BEYERDYNAMIC DT 880) nebo je potreba (sluchátkový) zesilovac ?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

132 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 41.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.