Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV 2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600
2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600
autor: Habala Michal , publikováno 17.5.2005
2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600
Dnešní recenze se týká produktu polské, řekl bych ne zrovna moc známé, firmy MANTA. Opět se jedná a low-endovou 2.1 reprosoustavu, ovšem tentokrát (oproti té minulé) kompletně posazenou ve dřevě, alespoň tak to tvrdí výrobce. Její označení je MANTA Typhoon MM1600 a my už nezahálejme a podívejme se, co nám nabízí. {mospagebreak title=Manta Typhoon MM1600 se představují} 

Technické parametry Manta Typhoon MM1600

Výrobce MANTA
Provedení satelitů / subwooferudřevo / dřevo
Wattáž satelitů / subwooferu2 x 5W / 15W
Frekvenční rozsah 20Hz až 20kHz
Odstup signál / šum neuvedeno
Rozměry satelitů 150 x 105 x 127mm
Rozměry subwooferu235 x 140 x 310mm
Průměr bass reproduktoru 10.5cm
Ozvučnice subwooferubassreflex
Dálkové ovládání ne
Ovládání subwooferu na dálk. ovl.ne
Sluchátkový výstupano
Line in (vstup)ne

Orientační cena: 1200,- bez DPH

V krabici najdete

2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600

Po oblíbené činnosti, jakou je trhání balícího papíru a otevření krabice, začneme vybalovat zakoupené zboží. Vše je tak nějak posazeno ve třech výliscích z polystyrenu. Je tu subwoofer s ovládacími prvky, dva kusy satelitních bedniček, propojovací audiokabel a manuál.

2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600

Satelity

2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600

Satelity Typhoon MM1600, jejichž rozměry jsou řekněme středně velké, nevykazují svým designovým provedením žádné velké pokusy o vítězství v soutěži o hyperfuturo vyvedené reproduktory. Mají běžný hranatý tvar, tedy žádné oblouky, ovály či vajíčka, ale příjemné kvádrové provedení s výjimkou černého plastového výlisku na čelní straně každého satelitu. Signálové kabely jsou připevněny napevno a osazeny konektory CINCH, jejich délka je 130 centimetrů. Reproduktory mají papírovou membránu s pochromovaným oválkem uprostřed. Bedýnky jsou opatřeny odnímatelnou mřížkou, potaženou světlou, průzvučnou tkaninou. Výrobce také tvrdí, že jsou magnetický odstíněné.

2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600

U této soustavy mne překvapilo trochu jiné vyvedení ovládacích prvků, ty tentokrát nejsou k dispozici na satelitních boxech, ale na subwooferu, který si pochopitelně popíšeme dále.

Subwoofer

2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600

Subwoofer soustavy MM1600 je v jejím případě hlavním ovládacím prvkem tohoto celého systému. Jak jsem zmínil v předchozí části, regulátory pro hlasitost, potlačení či zvýraznění hlubokých a vysokých tónů a sluchátkový konektor pro 3.5mm jack, jsou umístěny na čelním panelu subwooferu. Kolečko hlasitosti je po obvodu zvýrazněno modrým podsvícením. Na boční stěně je vyveden bassreflexový nátrubek pro potlačení rušivých tónů, ke kterým může dojít při vyšší hlasitosti soustavy.

2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600

Zadní panel je jasně popsán a jeho osazení se v podstatě nějak výjimečně neliší od ostatních subwooferů k PC. Jsou zde svorky pro připojení nízko-úrovňového audio signálu z PC v provedení CINCH. Zbývající dva CINCHe slouží pro připojení satelitů. Napájecí kabel je napevno připevněn k boxu, hlavní vypínač je také na zadním panelu, což je možná trochu škoda.

2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600

U této soustavy mi poněkud vadí, že je ovládání včetně vypínače umístěno na subwooferu, což z praktického hlediska trochu omezuje možnost umístit subwoofer na zem pod stůl. Ne, že by to nebylo možné, ale předpokládám, že většina posluchačů, hráčů či "kinofandů" chce mít ovládání jednoduše dostupné přímo na stole a ne někde pod ním.

{mospagebreak title=Zvuk a závěr}

Zvukový přednes MM1600 poněkud pokulhává za předchozím zvukovým systémem, který mi padl do rukou. Ostatně mám pocit, že se jedná o prozatím nejslabší soustavu vůbec z těch, které jsem měl možnost vyzkoušet, ale tím nechci nic zakřiknout, je to opravdu jen subjektivní dojem v porovnání s dříve testovanými soustavami.

Hudba

Tentokráte neopomenu uvést i poslechové dojmy při hraní her a sledování filmu, to jen tak na okraj. Bohužel však nepůjde o nic špičkového. Hudební přednes byl testován na obdobných singlech jednotlivých interpretů zmíněných v minulé recenzi, a to i po stránce hudebního žánru. Navíc bylo přidáno testovací CD s názvem SHOCKWAVE, určené spíše k testování subwooferů, ale je použitelné i v případě celkové reprosoustavy.

A teď ke zvuku samotnému. Při poslechu zmíněných zvukových stop jsem měl docela plastický dojem z reprodukce, moc dřevěně teda MM1600 nehrají. Po poladění frekvenční charakteristiky, tedy změnou úrovně zisku hlubokých a vysokých kmitočtů, se zvuk už docela probral a reproduktory přednášely k mojí spokojenosti. V tento moment máme volume zhruba ve čtvrtině jeho celé dráhy. Zvuk je poměrně čistý, dají se i přidat hloubky (pro "ducálisty"). Když však vytočíme kolečko zhruba do 3/4 jeho dráhy, zvuk už přestává být zvukem, jenž bychom si přáli, více méně záleží na zrovna hrajícím singlu, ale ve většině případů dochází k efektu, který je běžně slyšitelný u přebuzeného zesilovače. Zvuk je zkreslený, což jistě nikdo nechce.

Hry

Typhoony jsem poslouchal při hraní HL: CS a The Punisher. U her většinou není na škodu přidat trošku na hloubkách, u těchto reproduktorů tomu tak bohužel není. Vše jsem raději hrál s původním nastavením, basy a výšky na středu, volume asi v 1-2/3 dráhy regulátoru. Při střelbě z AWP subwoofer začínal funět, satelity své pásmo zvládaly v normě. Ale na hlasitý poslech to určitě nebylo. U hry Punisher mě překvapila reprodukce doprovodné hudby, ta byla poměrně čistá - je taky fakt, že doprovodná hudba měla nižší úroveň hlasitosti než hlavní zvuk. Ten byl hodně odlišný od dříve testovaných Logitechů. Bohužel ve smyslu záporném.

Filmy a DVD

Ze své sbírky jsem si vybral oblíbené filmy Skála (The Rock) a Pulp Fiction. Jak tomu u filmů většinou bývá, mají slabší úroveň signálu než běžné audio CD, takže jsem musel Typhoonům trochu přidat. Volume bylo zhruba ve dvou třetinách dráhy, což byla vyhovující úroveň, při které člověk sleduje například zprávy na N@vě. Honička ulicemi SF probíhala v klidu bez vážnějších, dojem kazících, poslechových problémů. Při testování výdrže mne MM1600 opět zklamaly, při přeletu stíhaček nad SF se s vyšší hlasitostí subwoofer trochu rozhučel, prostě to nebylo ono, z toho tedy plyne, že tato soustava není stavěná na třepání s okny nebo skleničkami na stole. Pulp Fiction, jak jistě víte, nepatří mezi filmy, ve kterých by to bylo s hloubkami tak nějak nad limit, takže tady jsem bedýnkám nemohl skoro nic vytknout, přestřelky byly bez problémů, mluvené dialogy taktéž. Zvyšovat hlasitost jsem si však nedovolil.

Sluchátkový výstup

Co se této "featurky" týče, nejlépe vůbec nepoužívat. Nevím, jestli jsem měl na testech zrovna nějaký vadný kus, ale, ten šok, který mi byl způsoben po připojení sluchátek, jen tak nezapomenu. Při nastavení bassů, výšek a hlasitosti pro optimálně nejrozumnější poslech jsem tedy zkusil připojit sluchátka, následujících několik vteřin jsem přemýšlel, jestli sluchátka nejsou v háji. Na druhou stranu při posledním testu hrály na výbornou, každopádně zvuk přenášel střední a vysoké kmitočty, ale hloubky nikde. Nejsem žádný šílený "bassofil", ale za pravdu mi dá jistě většina z Vás, když řeknu, že bez hloubek to nejde. Pro ujištění, že sluchátka jsou v pořádku, jsem zkusil připojit jiná, bohužel výsledný efekt byl stejný, hloubky žádné. Zkusil jsem tedy ještě poladit kolečka korekcí, ale to mě ještě víc přesvědčilo o tom, co jsem si do této chvíle o testované soustavě myslel - regulace výšek - v pořádku, přidal jsem, ubral jsem, vše OK, avšak regulace nízkých kmitočtů - výrobce ji asi zapomněl propojit se zesilovačem pro sluchátkový výstup, ať jsem kroutil, jak jsem kroutil - na přednesu se neprojevila naprosto žádná změna. Tedy, obrázek si můžete udělat sami.

 

Závěr

Testovalo se na zvukové kartě SB Audigy 2 ZS. Jen pro připomenutí zmíním některé interprety, zkoušely se bandy Rammstein, Red Hot Chilli Peppers, Evanescence, Lou Reed, Röyksopp, Moby, atd. Na závěr musím opravdu konstatovat, že tento produkt mě podle očekávání moc nepotěšil.

2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600

Myslím, že v tuto chvíli už Vám je jasné, jak tato soustava u mě dopadla. MM1600 bych použil možná tak v kanceláří, kde mi stačí opravdu jen slyšet startovací wav u MS Windows, nějaké to internetové rádio s bitratem kolem 128kbit a nejoblíbenější zvuk "O-ou" od ICQ. Pokud jste poněkud náročnější posluchači, ale přitom máte omezený rozpočet, tak mrkněte na recenzi Logitech X-230. Cena v podstatě stejná, výsledný dojem však zcela rozdílný. "Kinofanda" by zaplakal při vyšší hlasitosti, stejně tak i "pařani" a "muzikofilové". Noční poslech na sluchátkách... věřte, že raději půjdete spát, nebo se potichu přitulíte ke své drahé polovičce.

Srovnávat budeme opět s dříve testovanými soustavami, tedy s Logitech X-230 a Z-3.

 

Typ

X-230Z-3MM1600
Design 2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM16002.1 reprosoustava Manta Typhoon MM16002.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600
Příslušenství 2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM16002.1 reprosoustava Manta Typhoon MM16002.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600
Přednes satelitů 2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM16002.1 reprosoustava Manta Typhoon MM16002.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600
Přednes subwooferu 2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM16002.1 reprosoustava Manta Typhoon MM16002.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600

 

Reproduktory Manta Typhoon MM1600 zapůjčila firma Abacus, které tímto děkujeme

2.1 reprosoustava Manta Typhoon MM1600

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.5.2005 06:40:02   0.0.0.xxx 1314
ty bednicky vypadaji opravdu velice "uboze" :-/
17.5.2005 06:55:35   0.0.0.xxx 1314
to mně vždy rozesměje - jak se výrobci rádoby pyšní dřevem - nechápu důvod proč by měla hrát dřevěná reprosoustava lépe než dobrá kontrukce plastová... naopak Je to je další hloupý marketingový výmysl na oblbování davu.
17.5.2005 07:34:42   0.0.0.xxx 1212
tak si zkus poslechnout solidni bednu ve dreve a pak plastak
rozdil poznas na prvni poslech
kdyz to vyrobce neumi, tak i dreveny bedny hrajou mizerne, ale kazda drevena bedna udelana aspon trochu slusne zahraje podstatne lip nez plastak
17.5.2005 08:10:25   0.0.0.xxx 1212
pěknej LCD monitor na fotografii ... o jaky typ jde?
17.5.2005 08:17:46   0.0.0.xxx 1415
Na tech bednickach je videt na prvni pohled, ze je to srot. Co zacit testovat trosku kvalitnejsi veci? (20"LCD a vetsi, Repro S750, 5.1 a 2.1 megaworks, Logitech Z-9000, notebooky (ted uz jsou konecne vykone, levne a vydrzi))
17.5.2005 08:49:57   0.0.0.xxx 1414
, že víš CENZURA o akustice ...
17.5.2005 09:25:35   0.0.0.xxx 1313
No, a ty toho taky víš asi děsně moc, že jo? Není dřevo jako dřevo, bedny ze smrkových prken ti taky nebudou hrát nic moc. Při stavbě reprobeden vždy záleží na jednom jediném (pokud se bavíme jen o materiálu) - na hustotě. Existují i studiové monitory celé z plastu (cena asi 50kkč za kus). Dají se koupit i reproduktory z betonu či hliníku a všechny hrají fantasticky.
17.5.2005 09:49:48   0.0.0.xxx 1313
taky bych si rad precetl na serveru "PCTUNINGU" o nejakych vychytavkach a ne o LOWENDu ... :-/
17.5.2005 10:25:50   0.0.0.xxx 1214
co znamena tych 1600watts napisanych na krabici??? :-)))) Zeby vykon? :-))))))0
17.5.2005 10:39:31   0.0.0.xxx 1314
Manta je opravdu "super" značka. Koupil jsem od nich v Datartu za 400 kč optickou myš a fungovala celých 14 dní....jestli dělají všechno takhle kvalitní, tak to pak potěš koště....a pryč s nima...
17.5.2005 10:52:17   0.0.0.xxx 1414
NEzvyknem na PCT kritizovat, ale... dost uboha recenzia
1. Ak tie repra boli testovane tak ako su na fotke, s mobilom a sutrom na vrchu, tak s panem bohem....
2. Drevo s tym nema nic spolocne - v tejto cenovej kategorii je skor pravidlo ze je ovela lahsie dostat zvuk z dobrych plastov ako z dreva (vid.najlepsie pc repra na trhu: Cambridge SW Megaworks 550THX, GigaWorks S750, nejake Logitechy (neviem cislo), JBL (vsetky typy urcene k PC). A ked sme pritom, aj jeden z najdokonalejsich home-audio systemov (neodvazil som sa napisat ze najdokonalejsi, vzdy sa najdu aj ine extremy) - Bose acoustimass (rozne cisla), ktore pri 5.1 zacinaju tak na stvrt miliona, su cele z plastu - z dreva sa totiz spravit NEDAJU.
3. Ak si niekto mysli, ze SB2 ZS je vhodna karta na testovanie repro... co tak aspon poloprofi karty - M-audio audiophile, aj cena je slusna
4. Najhorsia amaterska recenzia aku som za posledny rok cital
17.5.2005 10:55:10   0.0.0.xxx 1413
Je to LG 1720B.
17.5.2005 10:55:12   0.0.0.xxx 8713
Este si neodpustim jednu poznamku, a to:
radsej ziadna recenzia ako takyto amatersky opis low-endovych repro
PS: pct citam rad a stale, ale toto je fakt asi najhorise co tu za posledny rok vzniklo
17.5.2005 10:58:07   0.0.0.xxx 1514
Add 1) Testovane byly bez tech "estetickych" doplnku co jsou na fotce.

Add 2) Nemuzete to srovnavat se sestavami, ktere jste uvedl, k tomu nemam co dodat.

Add 3) Bezny uzivatel, potazmo i hraci, kteri nemaji na extra karty poslouchaji zvuk pres integrovanou zvukovku, v tomto pripade si myslim, ze SB2 ZS je na testy dostatecne slusna karta.
17.5.2005 11:01:34   0.0.0.xxx 1414
Inac ak sa testuje sluchadlovy vystup, je peknym zvykom napisat ASPON typ sluchadiel/impedanciu/citlivost/SNR/vykon, aby bolo jasne ci boli sluchadla vybrane adekvatne k testovanemu zdroju signalu. Je mi jasne ze v tomto pripade to je jedno a aj smiesne sluchadla za 500sk su omnoho lepsie ako kvalita toho co vyjde zo sluchadloveho vstupu, ale jednoducho ak chcem testovat ZVUK, tak si najprv zistim ako sa to robi, az potom to robim. Tato recenzia nema absolutne ziadne znamky serioznej recenzie audio zariadenia.
17.5.2005 11:08:54   0.0.0.xxx 1313
1. jasne, to bol len pokus ;)
2. Ide o princip - v danej cene (ci uz je to 2000sk alebo 10000sk, v principe ziaden rozdiel) je ovela jednoduchsie vytvorit kvalitne repro z plastu, pretoze nieje problem s minimalnym navysenim nakladov zmenit charakteristiky ozvucnice pomocou jej tvarovania, narozdiel od dreva, kde to vyzaduje daleko viac techniky/skusenosti/preciznosti => vyssia cena alebo odflaknute spracovanie. Prakticky ziaden seriozny vyrobca nerobi taketolacne repro z dreva - pri satelitoch totiz vobec nieje potrebny ten "dreveny efekt" - staci relativne maly objem a nizsie freq dorobi subbas. Ak sa Vam zda ze repra ktore som uvadzal su nezrovnatelne, tak si vezmite napr. modely od Cambridge SW, ako i-trique - z coho su satelity a ako hraju? Jasne ze z plastu. Proste v tejto triede nema drevo co hladat, a ak tak iba na Subwoofery (hrubka stien + minialne tvarovanie).
17.5.2005 11:17:46   0.0.0.xxx 1313
3. Jasne, chapem co myslite, ale:
ak TESTUJEM (!!!) jednu cast audio retazca, prvou podmienkou je odstranenie moznych vplyvou na vyslednu kvalitu inymi sucastami audioretazca. A to sa da jedine tym, ze zvysok retazca je z kvalitativne vyssej triedy (pozor, musi to byt ADEKVATNE vyssia trieda). Vzhladom na to, ze testovane je cenovo z TEJ ISTEJ triedy ako SB 2 ZS (co ani zdaleka nie je tak dokonala karta ako si vela ludi mysli), tak to nie je adekvatny test. Tazko sa vyhovarat na kvalitu, ked SB2 ZS nema ani zdaleka plochu freq charakteristiku a o ostatnych parametroch uvadzanych na letakoch sa tiez da diskutovat (napr. SNR, cim sa creative velmi rado chvali - tie hodnoty ktore oni uvadzaju, su dodrzatelne len za urcitych specifickych podmienok, a uz vobec nie pri normalnom nasadeni s konfiguraciou 6.1 - inak taketo "papierove hodnoty" su postacujuce pre kartu za radovo 10 nasobok ceny)
Aby sme sa chapali, netvrdim, ze SB2 ZS nie je adekvatna karta k tymto repro - viem ze je, urcite aj s rezervou (nakoniec, odporuvana karta k Megaworks 5.1 THX je Audigy 1) - ja tvrdim, ze nie je postacujuca na TESTOVANIE, nie na pouzivanie. A to ani zdaleka. Je to rovnaka trieda.
17.5.2005 11:18:16   0.0.0.xxx 1414
- ja tvrdim, ze nie je postacujuca na TESTOVANIE, nie na pouzivanie. A to ani zdaleka. Je to rovnaka trieda.
17.5.2005 12:10:16   0.0.0.xxx 1412
kdyz vidim tu fotku pracoviste s rostenkou na plose, drzackem mobilniho telefonu a a myskou na stole a klavesnici predpokladam dole na vysouvatku taxe mi objevuje na tvari mirny usmev
17.5.2005 15:26:37   0.0.0.xxx 1413
me to prijde jako docela roztomile zatisi DD
17.5.2005 16:00:50   0.0.0.xxx 1413
...jak to mam chapat, ale chtel jsem aby to trosku vypadalo, normalne tam takovy poradek neni :o)
17.5.2005 16:52:05   0.0.0.xxx 1314
Nerad kritizuju, ale tohle už je příliš... Tahle věta mě prostě dostala... Cituji :

"Jsou zde svorky pro připojení nízko-úrovňového audio signálu z PC v provedení CINCH."

Přitom to jde napsat normálně : "Je zde linkový vstup v podobě dvou konektorů typu cinch". A vyhneme se češtinářským zvěrstvům typu "nízko-úrovňový"... Ale to je jedno, jen mi to nedalo se neozvat...
17.5.2005 18:10:21   0.0.0.xxx 1314
aby ste robili slepe testy, pretoze aj keby ta Manta hrala takisto ako Logitech alebo Creative alebo neviem co, nema proste sancu.
Pri slepom teste by ste sa cudovali, ake su Manty dobre a Logitech smejd.
Vysvetlenie by bolo jednoduche: teste je hluchy, resp. obe repro su smejdy

Alebo oboje ;o)
17.5.2005 19:49:53   0.0.0.xxx 1414
PCTunaci testovali tento kuzelny kus HW mozno aj preto, aby ste si Vy ludia rozmaznani Logitechom, EIZOm a Enermaxom uvedomili ze existuju aj nekvalitne vecicky.
17.5.2005 20:03:43   0.0.0.xxx 1214
Nesouhlasím, SB2 ZS není stejná třída... tedy možná cenově, ale ne jako zdroj zvuku - je třeba si uvědomit že v repro je levný integrovaný zesilovač s poddimenzovaným špatně filtrovaným zdrojem a 10x větším zkreslením a SNR. Pokud budeme testovat sestavy za 20 000Kč, pak bude na čase sáhnout po M-Audio atd...
17.5.2005 23:27:18   0.0.0.xxx 1314
jednoznacne to je rovnaka trieda, len trosku podarenejsia... .
Co sa tyka SNR, asi nie 10x.... ale o SNR udavanych pri vyrobkoch znacky Creative by sa dalo polemizovat.
Stale je to o tom istom - ja som nehovoril ze je to karta vhodna k tymto repro, urcite je lepsia, ale urcite zas nieje o tolko lepsia, aby sa pouzivala na testovanie tychto repro.
17.5.2005 23:42:06   0.0.0.xxx 1313
to je prikon zdroje v prvnich um kdyz se proslehme primar trafa (bude tak osizeny, ze se pri zatizeni ohreje az moc a rozpusti se nevodivej lak)
17.5.2005 23:45:48   0.0.0.xxx 1413
Logitech bych u beden taky prohlasoval za smejd. No konec koncu za moc nestoji nic co je postaveny stylem sat+sub. sloupy + sub jsou lepsi, a uplne nejlesi jsou neco jako KE 300 (ty asi neznate co )
18.5.2005 08:34:31   0.0.0.xxx 1414
Myslim si, ze to je snad moje vec, jakym zpusobem toto podam. Na slovnim spojeni "nizko-urovnovy" neni naprosto nic neobvyleho... takze jestli to mela byt kritika, tak rozhodne nebyla konstruktivni, potazmo dokonce opravnena. Dal neni co dodat.
18.5.2005 13:54:56   0.0.0.xxx 1313
Smejd je podla mna vyrobok ktory uz kvalitativne nema kde klesnut.
Asi nemas prehlad o skutocne nekvalitnych reprakoch - skus sa pozriet do PC obchodu a hladaj repro pod 300Kc.
18.5.2005 16:48:09   0.0.0.xxx 1314
pěkná holka na pozadí v monitoru ... o jaky typ jde?
18.5.2005 23:58:03   0.0.0.xxx 1414
Dobrá, omlouvám se. Samozřejmě, že je to Vaše věc, jak to podáte. Jelikož se často pohybuju v profesionální oblasti zvukové techniky (jsem zvukař), tak mě to prostě praštilo přes oči; občas jsem prostě trochu puntičkář.
Pokud mám kritizovat konstruktivněji (souhlasím s Vámi, že můj původní příspěvek moc konstruktivní nebyl), tak bych nenazýval konektory Cinch (RCA, Phono) svorkami, protože svorka je v původním významu něco, co ten vodič "svírá", tzn. buďto šroubovací, nebo pérové reprosvorky, pokud se bavíme o zvuku. Ale nikoliv zásuvný konektor.
Druhá věc je pak ten nízkoúrovňový signál z PC. K tomu dvě věci - jednak, že s tou pomlčkou by to napsali anglicky mluvící národy, ale čeština to nedělá, česky se to píše bez pomlčky - nízkoúrovňový. A potom, já osobně, kdybych něco takového psal, tak bych tohle slovo úplně vypustil, protože z PC jde vyvést jedině linkový výstup (krom jediného mně známého případu výkonového zesilovače v podobě přídavné karty do PCI) a ten má pevně dané parametry (jde o standard). Už vidím, jak podobní rejpalové, jako jsem já , začnou řešit, který že signál je ten vysokoúrovňový... Ten signál je prostě linkový, nebo linkové úrovně. To o něm říká vše potřebné. Doufám, že tohle už budete považovat za konstruktivější příspěvek...
19.5.2005 06:47:04   0.0.0.xxx 1314
Takže definice : účelem ozvučnice ( tedy reprobedny )je izolovat přední ( aktivní ) stranu membrány reproduktoru od zadní a zabránit akustickému zkratu. Ideální ozvučnice NESMÍ při provozu VŮBEC rezonovat a tedy zkreslovat a ovlivňovat zvuk. Dřevo a podobné materiály se používaly a používají pro svoji dostupnost,přijatelné vlastnosti a snadnou technologii výroby. Konstrukce plastové ozvučnice je mnohonásobně složitější a dražší, přináší však výhody neomezené variability tvarů a homogennost materiálu.
Jednoduše řečeno - jediné co se smí v ideální bedně "hýbat" je membrána reproduktoru.
A speciálně pro Ogeena - pokud pokládáš za akustiku styl " narvi do auta co nejvíc "supvolferů" - ať to hraje, tak tě docela lituju... )
PS pro clostra - správně - a k té hustotě ještě přidej mechanickou tuhost materiálu.
19.5.2005 17:38:37   0.0.0.xxx 1413
Mam repro Creative Gigaworks S750 7.1 a zvukovku Audigy 2 ZS ktore z tychto dvoch je slabsie? Resp: ake repro/zvukovku mi odporucate... cena cca do 20 000 SKK
19.5.2005 19:12:58   0.0.0.xxx 1313
...nebo se potichu přitulíte ke své drahé polovičce...

A já přidávám - případně si jej bez hluku ventilátorů skromně vyhoníte. Na osamělé se nesmí zapomínat.
22.5.2005 22:15:54   0.0.0.xxx 1314
Mas pomerne vyrovnane komponenty, samozrejme upgradovat sa da vzdy. Ide ale o to co od nich chces. Ak Ti je prvorada vyrovnanost prejavu na vsetkych pasmach, tak urcite Ta brzdia repro - no do 20000 sk urcite lepsie 5.1 nekupis (7.1 nie je ziaden seriozny zauzivany standard, uziva sa len pri PC) - za tu cenu mozes kupit tak akurat stereo set reprakov. Ak je pre Teba podstatnejsia citlivost/SNR/celkova "zasumenost" zvuku, tak skus zvukovku trochu serioznejsieho vyrobcu (v tejto cene maximalne tak M-Audio). Ak Ti vsak ide o 7.1 zvuk, primarne k PC, na hry/filmy, tak to vobec neries, mas skoro maximum za tie $$. (ale poznamku si neodpustim.... skus M-Audio Revolution 7.1 - asi sa Ti bude pacit viac ako Ag2 ZS)
23.5.2005 17:10:34   0.0.0.xxx 1814
Vdaka eskimak
Udem vygooglit to M-audio

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.