Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230
Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230
autor: Habala Michal , publikováno 5.4.2005
Po delší době jsme se opět rozhodli přinést Vám článek z oblasti audio vybavení k počítačovým sestavám. Bohužel (pro některé možná bohudík) se ani tentokrát nebude jednat o bytelně nadupanou sestavu s 15-palcovými kotouči, která cenou pomalu dohání nový Nissan Z350. Připravili jsme recenzi reprosoustavy k počítači za "pár korun", tedy na stůl, rozumně hrající a hodící se barvou k plyšovým medvědům, obléhajícím počítačový prostor. V dnešním článku se blíže podíváme na další z řady low-endů od firmy Logitech, a to na model X-230. {mospagebreak title=X-230 se představují, Pohled na satelity}

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

Technické parametry X-230

Výrobce Logitech
Provedení satelitů / subwooferu plast / dřevo
Wattáž satelitů / subwooferu 2 x 6W / 20W
Frekvenční rozsah 40Hz až 20kHz
Odstup signál / šum 96dB
Rozměry satelitů 203 x 64 x 76mm
Rozměry subwooferu 228 x 263 x 235mm
Průměr bass reproduktoru 13.3cm
Ozvučnice subwooferu bassreflex
Dálkové ovládání ne
Ovládání subwooferu na dálk. ovl. ne
Sluchátkový výstup ano
Line in (vstup) ne

Orientační cena: 1200,- bez DPH

 

Obsah balení

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

V krabici od X-dvěstětřicítek toho moc k vybalování není. Jsou tam snad jen ty repráčky. Po otevření krabice a sejmutí vrchního dílu z tvrzené papírové výztuhy, podobající se platu od vajec, se můžete směle pustit do rozbalování a štrachání bedýnek z igelitového pytle. Opravdu nic víc, než dva satelitní reproduktory, subwoofer a pár cárů papírů v balení nenajdete, takže proces "donést domů a rozbalit" je velice krátký a jednoduchý.

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

Satelity

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

Jednoduché, černé, oválné provedení s neodnímatelnou síťkou, power spínač, kolečko pro ovládání hlasitosti a konektor pro připojení sluchátek. Tak jsou vyřešeny satelity X-230. Díky otočné podstavě je možné pověsit tyto satelity na zeď či libovolné jiné místo. To je jistě příjemná "featurka", ale na efektním vzhledu dosti ubude.

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

Z reproduktoru s ovladačem hlasitosti vedou tři, různě silné kabely, které visící takto podél zdi nemají zrovna přitažlivý efekt. Satelity X-230 tvoří dva reproduktory s technologií FDD2 (Frequency directed dual drivers), díky které produkují jednotné zvukové pásmo pro dokonalý a bohatý poslech (tedy aspoň to tvrdí výrobce).

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

A teď něco málo k nedostatkům satelitů. Logitech příjemně překvapil výstupem pro sluchátka, což mne potěšilo, ale bohužel jsem nakonec z původního nadšení upustil. Důvodem je pro mne nepochopitelná vlastnost, která neumožňuje regulovat hlasitost sluchátkového výstupu, protože ta je nastavena napevno. Potenciometrem mezi sluchátkovou zdířkou a vypínačem regulujete pouze hlasitost satelitních měničů a subwooferu.

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230
- detail ovládacích prvků satelitů -

{mospagebreak title=Subwoofer, Zvuk, Závěr}

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

Subwoofer je proveden velice efektně. Barevně je vyveden pochopitelně stejně jako satelity, snad jen plechová mřížka, která kryje hlubokotónový měnič, se svoji stříbrnou barvou vymyká z celočerné kompozice zbývajících dílů reprosestavy.

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

Na čelní stěně je umístěn bassreflexový nátrubek o průměru 45mm. Měnič je umístěn na pravém boku ozvučnice. Napájení je řešeno přímým přívodem ze síťové zásuvky do transformátoru, umístěném v ozvučnici. Napájecí kabel nelze od subwooferu odpojit. Ovládání hlasitosti je řešeno stejně jako například u již dříve testovaných Z-3jek, tedy na zadním panelu ozvučnice. Satelity se připojují ne zrovna obvyklým způsobem, Logitech pro tento model reprosestavy zvolil konektor stejného provedení jako se používá u RS-232, tedy CANON 9pin.

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

Na zadním panelu je tedy již zmíněný CANON konektor, ovládání hlasitosti subwooferu, vyvedený napájecí kabel a pochopitelně nezbytně nutné, neopomenutelné logo Logitech, které je opět pochopitelně i na přední straně.

Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

Zvuk

Po zvukové stránce jsou tyhle low-endovky přinejmenším zajímavé. První věc, která mě víceméně udivila, byla vysoká směrovost satelitní soustavy. Stačí natočit jeden ze satelitů trochu na stranu a hned je po věrném stereu. Vinu nese zřejmě použitá technologie FDD2. Ovšem v případě, že jsou bedýnky pěkně nasměrované na posluchačovo ouško, dochází k nezkreslenému, velice pěknému přednesu. Satelity pojmou velice dobře středy i detaily na vyšších kmitočtech. Subwoofer také mile překvapil mé ucho neb ať jsem měl regulátor výkonu na minimum či na maximum, nedocházelo k rušivým tónům, které by mohl produkovat např. špatně spočítaný bassreflexový nátrubek či nedostatek prostoru v ozvučnici. Basy jsou tuhé a rázné a rozhodně by neměly nikoho urazit. Celkový poslechový dojem je tedy vzhledem k ceně a kategorii, do které X-230 spadají rozhodně velice uspokojivý.

Test byl prováděn se zvukovou kartou SB Audigy 2 ZS. Poslechové testy zpříjemňovala hudba Rammsteinů (Los), Red Hot Chilli Peppers (Under the bridge), Evanescence (Hello - Trifactor vs Gabriel and Dresden mix), Lou Reed (Perfect day), Fun lovin criminals (Friday night), Skazi (Animal), Moby (Porcelain), Vanessa Mae (Widescreen), Color factory (Gauguin), další již rozepisovat není nutné, jen zmíním hudební žánry, které pomohly "vykreslit" zvukový dojem - ve zmíněných interpretech se jednalo o rock, chillout, trance, dále jazz 50. let, hip-hopové klasiky, jako například A tribe called quest, De la soul a jiné.

Závěr

Co se týče vybavenosti, tak v tomhle X-230ky trochu pokulhávají, absence dálkového ovládání a linkového vstupu může potenciální zájemce odradit. Ovšem za cenu cca 1200,- si člověk moc vymýšlet nemůže. Co mě opravdu mrzelo, byla již zmíněná neregulovatelnost hlasitosti s připojenými sluchátky. Ovšem tyto mouchy jistě kompenzuje kvalita zvukového přednesu, kterou opravdu výrobce neodfláknul.

Pro porovnání přikládám srovnávací tabulku se soupeřem o třídu výše, dříve testovanými reproduktory Logitech Z-3.

 

Typ

X-230 Z-3
Design Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230 Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230
Příslušenství Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230 Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230
Přednes satelitů Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230 Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230
Přednes subwooferu Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230 Cenově nenáročné repro 2.1 od Logitechu: X-230

Logitech X-230 bych určitě doporučil i lehce náročným uživatelům, včetně hráčů, kterým postačí 2.1 konfigurace. Myslím, že tuto sestavu můžeme s přimhouřeným okem Logitechu pochválit.

A teď hurá do křesílka, přejeme Vám příjemný poslech...

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.4.2005 09:12:42   0.0.0.xxx 1831
no místo toho bych si radši koupil 2x širokopásmový repro tesla, stavebnici zesíku. Celý to vyjde tak na 1000, ale zvuk bude podstatně lepší, nšž z tohoto. Nebude tolik basů (tj bude vyváženější spektrum), alew zbytek spektra bude bohatší, díky širokopásmovému provedení. ono zvukově překonat satelity z těch Logitechů není žádnej problém. Lidi zamyslete se, než něco takovýho koupíte.
8.12.2005 16:11:52   88.81.65.xxx 119
Jses trapny s tema sirokopasmovyma repro Tesla, vis to?..
5.4.2005 09:37:47   0.0.0.xxx 1510
no... uz vidim napr. moju sestru ako si kupuje a sklada stavebnicu zosilovaca :o)) treba si uvedomit ze nie pre kazdeho je toto riesenie zle... ako sa hovori, kazdemu co jeho jest.
netvrdim ze toto riesenie je idealne, ale urcite sa naju ludia ktorym bude vyhovovat...
5.4.2005 10:16:31   0.0.0.xxx 1711
No neviem kolko ludi by preferovalo usetrenie nejakych 100 korun, aby mohli mat na stole velke drevene bedne tesla a zosik, namiesto tychto elegantnych drobcov... ..ale kludne, kto ma cas a chut babrat sa so skladanim a ma vela miesta na stole...
5.4.2005 10:17:53   0.0.0.xxx 1010
Před měsícem jsem koupil 2.1 repro Logitech Itrigue 3200 které sice stály o pár stovek víc (1800,-) ale určitě bych neměnil už z důvodu designu a ovladače ani za recenzovaný tip, ani za žádnou stavebnici...
5.4.2005 10:25:07   0.0.0.xxx 1210
Je hezke, ze nam autor vypsal, co vsechno za muziku pri psani recenze poslouchal. Me by jeste zajimalo, vzhledem k tomu, ze jde o repro k PC, jake dojmy mel z techto repreaku pri HRANI ci sledovani filmu.
5.4.2005 11:02:34   0.0.0.xxx 1011
Jen bych Vas poopravil, I-Trigue 3200 nejsou repra od Logitechu, ale od Creativu.
5.4.2005 11:07:08   0.0.0.xxx 1010
Sam, ac s podivem, mam ted na stole sirokopasma od TVM v malych bedynkach v kombinaci se zesilovacem Technics, ktery sice neni za tisicovku, ale i tak ty repracky nevydaji tak pekne prokresleny zvuk, jako recenzovane X-230 a nejen ty.
5.4.2005 11:26:37   0.0.0.xxx 1219
Myslim,ze v soucasne dobe je toto reseni od Logitechu uz ponekud mimo,nebot za podobne penize se da poridit mnohem lepsi system...mam na mysli GENIUS SP-HF2.0 1250 (http://www.geniusnet.com.tw/product/product-1.asp?pdtno=559). Sice postrada subwoofer,ale kvalitou sveho provedeni se mu jen tak neco ve sve kategorii nevyrovna...
8.12.2005 16:12:32   88.81.65.xxx 78
Ty jses mimo hosanku..
5.4.2005 12:44:14   0.0.0.xxx 1311
nezbyva nez se ti vysmat, je videt ze jsi tyhle bedny nikdy neslysel. urcite nikdo nepochybuje o tom ze uchazejici zesilovac a vicepasmove homemade bedny zalozene na menicich napr zminovane tvm (i kdyz o kvalitach jejich vyskacu by se dalo take pochybovat :o) budou mit navrch, ale......ale tohle je vyvazena a odskousena sestava vcetne zesilovace, takhle maly subwoofer s takovymhle zvukem by jsi nikdy nedokazal udelat a satelity ty se proste musi slyset...je to lahudka mezi pc repro ve stjne cenove relaci!! ale co to placam - za tyhle penize nedokaze nikdo jednotlive vyrobit bedny v takovehle kvalite a uz vubec ne se sirokopasmovyma repro!!
5.4.2005 13:03:19   0.0.0.xxx 27215
tys to asi nepochopil, mít na stole tyhle maličký vajíčka znamená hrozný zvuk, tu teslu bych samozřejmě nedal na stůl ale třeba pod něj nebo pod postel, když ti vadí oldschool.
5.4.2005 13:07:20   0.0.0.xxx 1010
jo,tak v tom máš pravdu. mé komponentně sestavené tvm mají až na dynamiku výšek solodní zvuk - je to lowend hiendu:_)
5.4.2005 13:13:56   0.0.0.xxx 1110
tyhle geniusy nabizeji uplne jine (rozumej nesrovnatelne) reseni. tvrzeni ze cituji: "je toto reseni od Logitechu uz ponekud mimo" vyzniva jako by bylo zastarale, coz neni pravda...protoze prave genius se temito bednami vraci nazpet ke tradicni konstrukci...o efektivnosti takovehoto reseni by to chtelo posoudit poslechem ale uz od pohledu na velikosti menicu a ozvucnic lze usuzovat ze tyto repro nebudou dostatecne zasahovat do nizsich frekvenci a budou tedy spise pro poslech nejake neutralni hudby coz neni zrovna vhodne zamereni pro pc repro :o) jinak mi prijde ze je sice fajn ze jsou z MDF, ale pro vyskac je to vice mene mrhani prostorem, pro stredak ci sirokopasmovy menic zase materialem :o) proste je to jen marketingovy trik
5.4.2005 13:14:01   0.0.0.xxx 910
Ten Genius vypadá to pěkně ale musel by to posoudit někdo, kdo slyšel obě řešení.

Jinak... jak nová řada Logitechu tak Creativů v přednesu zvuku hooodně pokročila - nabízí nejenom nešumící zesilovač (tím se hodně liší od no-name) ale i stále lépe propracované akustické řešení - jsou tam NA MÍRU reproduktory a celé provedení se navíc evidentně ladí a zkouší. Starý přístup je, že do nějakých skříněk dám nejaké sáriové čínské měniče a zesilovač dám integrovaný, stejný jaký je v levných autoradiích...
5.4.2005 14:33:56   0.0.0.xxx 1010
Aha takze v dražších autorádiich je zesilovac neintegrovaný jo? A tady v tomhle taky není inegrovaný zesilovač(jakože složený z nějakého int.obvodu a součástek)?? Sem nějak nepochopil tvuj význam slov: Starý přístup
5.4.2005 16:32:24   0.0.0.xxx 910
Coze ? Neblbni tady ostatni lidi. Napis mi prosimte ten typ toho teslackyho sirokopasmace, rad bych se podival na jeho charakteristiku. A kvalitni provedeni zesiku neni zas az tak uplne levna zalezitost. Ja uz jsem neco odbastlil, takze vim o cem mluvim. Ta drbacka s tim...to uz se dneska fakt nevyplati. Nerikam, ze tohle je kdovijak kvalitni, ale uz jsem nejaky plastovy PC repro sestavy slysel a kolikrat je clovek prekvapenej jak to hraje dobre. Hlavne bych chtel zduraznit, ze se fakt nevyplati si dneska stavet bedynky se zesakem k PC.
5.4.2005 17:03:38   0.0.0.xxx 910
,Si to uvedom. Pro nekoho je lepsi si to koupit najednou a bezproblemu.
5.4.2005 17:13:49   0.0.0.xxx 2810
mam je doma uz 3 mesice ...vyborny zvuk i design !!! vsem vrele doporucuji :-))
5.4.2005 17:39:41   0.0.0.xxx 1112
Autore, kdyz to je repro k hram, jaky dojmy jsi mel z hrani? Nikoho nezajimaji ty shitovsky pisnicky, co poslouchas...
5.4.2005 18:11:19   0.0.0.xxx 1411
Ty jsi je asi neslysel hrat co? Koupil jsem je zakaznikovi, a kdyz jsem je u nej slysel, neveril jsem jak hrajou. Tak jsem to jeste pak zkusil v ElectroWorldu, a hrali nejlip z tech co tam k PC meli v cene do cca 3000,-. Koupil jsem si je do prace k PC a muzu je vsem vrele doporucit, i milovnikum hutnych a hlavne nedrncicich basu. To mi driv zacali drncet okna a zarivky v kancelari nez ten Sub, hraji vazne super, musi se to slyset. Samozrejme mluvim o repro k PC, hram, MP3, DVD na PC a pod. jinak doma mam zesilovac Yamaha a na nej repro Magnat Vintage 610 ale to jsme nekde uplne jinde nez u poslechu zvuku z PC. Takze pokud nekdo shanite repro k PC kolem 1200,- nelze tyhle nez doporucit. Jedina vyjimka snad jeste ze kabel mezi L a R satelitem je napevno a tedy muze byt problem s umistenim. Jinak SuB pod stul a jede jak vino.
5.4.2005 18:52:03   0.0.0.xxx 119
Jednou sem byl s otcem v Elektro city,koukam na bedy k pc,myslim ze to byl creativ za 7000kč,5,1 pekny repracky,ale po oddelani krytu subwooferu jsem zjistil,ze ten reprak je plastovej ne polypropylen ,ale prachsprostej plast,kterej se hejbal v zavesu.Nehraly spatne ale 7000kc za subwoofer s plastovou mebranou trochu moc.
5.4.2005 20:42:14   0.0.0.xxx 1211
Je dost trapne bavit sa tu o "chybajucich pasmach" pri "all-in-one" repro za 1000 KC... . Ja osobne pouzivam Creative Megaworks 550THX, svojho casu za 12.000 SK a aj tie maju straaasne vela nedostatkov, co sa frekvencnej charakteristiky tyka. Ale vsetky tieto creativacke a logitechove repro od 2.1 az po 7.1 su podla mna uplne super vzhladom na svoje predpokladane pouzitie a ziadne z nich nemoze najst konkurenciu v "klasickych" pasivnych reprakoch (samozrejme myslim v ramci danej CENY).
Jozo
5.4.2005 23:11:58   0.0.0.xxx 1011
tady se musim taky pridat...know i pan David Jezek jsou opravdu tak trochu mimo...se sirokopasmovymi repro neni urcite mozno dosahnout toho co se subwoofrem a CTYRMI menici v satelitech! navic plast je velice vhodny material pro ozvucnici stredaku a subwoofer je tady pekne v drevotrisce...
6.4.2005 02:17:36   0.0.0.xxx 1011
SLUCHATKA ROOOOOOOOOOX !
6.4.2005 07:35:16   0.0.0.xxx 1110
Rozhodne by neuskodilo se lepe vyjadrovat, pokud neco chcete neb s takovym pristupem ...no nevim nevim. Kazdopadne k tematu ...omlouvam se za tenhle nedostatek v recenzi. Pro doplneni, zvuk byl testovan ve hrach The Punisher, Counter-Strike, NFS:U2 a dalsich. Repra nezklamaly ani v techto pripadech, zvuk byl cisty, sub nedrncel ani pri hlasite strelbe s AWP nebo DE (CS). U filmu, pri kterych je vetsinou nutne pridat na hlasitosti repracky take obstaly dobre, neprojevil se zadny sum, prednes byl velice dobry.
6.4.2005 12:38:10   0.0.0.xxx 910
Vlastnil som repro od Creativu a to este stare 4.1, P380 a P580 a bol som s nimi max. spokojny. Teraz mam Logitech Z680 a k tomu niet co dodat... (az na nespokojnych susedov

AUTOROVI: co tak porovnat Logitech X-230 s Creative P380, co su repro podobnej ceny a podobneho zamerania na koncového zakaznika!!!
6.4.2005 13:09:37   0.0.0.xxx 109
Dobrý den.
Rád bych se zeptal jsetli mi někdo řekne jestli můžu připojit tyto reproduktory k integrované zvukové kartě na této desce : Gigabyte GA-8I865PG - Intel 865P
podle mě by to mělo jít, ale nejsem si jistej a prosil bych o radu jestli mi někdo poradí.
Děkuji předem za odpověd Brian
6.4.2005 13:34:36   0.0.0.xxx 1010
Samozrejme, ze budou...nemej strach
6.4.2005 14:49:11   0.0.0.xxx 109
Dik moc.
Jsem rád za odpověd která je pro mě dobrá.
Chci si koupit 2.1 reproduktory, protože nemam místo na 5.1 reproduktory a za tuhle cenu 1198,- Kč od Czech Computeru je to podle mě lepší než nějaký Creative sice mají dálkový ovládání ale tohle má lepší zvuk taková malá náhrada bych řekl.
Ještě by mě zajímalo jestli někdo může říct co v hrách ?
Já jsem typ který to chce na poslouchání hudby hraní her a puštění nějakého filmu.
Tak Děkuji předem za odpověd i za tuto dobrou zprávu, že mi to bude fungovat.
Brian
6.4.2005 18:59:17   0.0.0.xxx 810
nebavíme se tu o bastlení a tom jak je někdo vytíženej nebo neschopnej něco bastlit. Repro k pc znám, rozdíly začínají až v jiných cenových relacích. Jen jsem chtěl, aby svět věděl, že z tohodle logitechu je zvukjakzprd*le ale design a cena to vyvažují, fakt jo. Ano mladší sestře bych to koupil ale ne kvuli kvalitě zvuku a dynamice, TVM rulez:-) jo a ještě mám takovou radu, nevěř každé papírové charakteristice.
6.4.2005 19:05:03   0.0.0.xxx 1010
btw, s tím širpkopásmem to není tak žhavé,přiznávám, mám zkušenosti spíš s komponentním repro - 2,3pásma. S TVM se dá i výkonově dostat trochu jinam. a je mnoho jiných,lepších a cenově dostupných značek podobných posttotalitním TVM.
7.4.2005 05:10:34   0.0.0.xxx 910
pravda, moje chyba
7.4.2005 12:05:35   0.0.0.xxx 1010
Toto je popsano o par prispevku vyse...
8.4.2005 09:04:46   0.0.0.xxx 1211
Jak muzes soudit to cos videl jenom na obrazku, tydlety drobeckove maji snad nejlepsi zvuk jakej jsem kdy slysel u repracku k pocitaci, a nejeden clovek mi rikal, ze zni mnohem lip ne z sestavy ktere se prodavaji jako domaci kino okolo 6000,- pokud vim tak mutce techto beden 5.1 je zvukove velmi blizka Genius SW-5.1 Home Theater. Netvrdim, ze tvoje tesly nemuzou byt lepsi, ale ja sam vim kolik prace da postavit zesilovac a co se tyce sirokopasmovych repracku, mam o nich sve pochybnosti, obzvlaste u basu.
8.4.2005 09:32:26   0.0.0.xxx 1010
na filmy, muziku i hry jsou tyhle proste bezva, zkus si zesilit basy na max a pust si o pulnoci, ve zhasle mistnosti vetrelca, to je panecku zazitek
19.4.2005 07:22:14   0.0.0.xxx 1510
Bohuzel nemam primou moznost, takze tenhle navrh je spise miren na sefredaktora PCT.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

Jeden čtenář navrhl autorovi prémii: 0.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.