Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo
Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo
autor: Kwolek Jirka , publikováno 23.12.2003
Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo
Zdá se, že firma Ozaki se ve své řadě reproduktorů 5.1 zaměřila na totéž, na co firma Kye / Genius když vypustila do světa sestavu Genius SW 5.1 Home Theather. Podobností je zde opravdu hodně: satelity jsou dřevěné, relativně velké a nečekaně robustní (a to i zvukově), subwoofer je téměř veliký jako menší PC, elektronika je na druhou stranu přímočará a nehraje si na nějaké 3D efekty a integrované dekodéry prostorového zvuku. Ozaki B5 mají v tomto malém virtuálním souboji jednu výhodu - jejich dálkový ovládač zvládne víc než jen hlasitost a "mute". {mospagebreak title=Další repráky od firmy Ozaki}

Zjistil jsem, že v kategorii dřevěných reproduktorů 5.1 pro domácí kino se, ať chci nebo ne, nevyhnu srovnání s modelem Genius SW 5.1 Home Theather - už jen proto že je tak populární. Jakby ne, příznivců relativně levných "nepočítačových" počítačových bedniček je stále více. Audio není oborem, kde vítězí miniaturizace a moderní technologie ale kde se stále cení takové věci jako tuhost, hmotnost, materiál a síla stěny - tak proč těmto požadavkům nevyjít vstříc.

Pokud máte dobrou pamět, jistě namítnete, že jsme testovali jak Geniusy, tak i jiné, dnešní sestavě velmi podobné Ozaki M1... taky dřevěné, 5.1... Jedna zásadní inovace však tady přece jenom je - B5ky umí přepínat vstupy dálkovým ovládáním, což jak Geniusům SW-5.1 tak M1-čce bohužel cizí. Začněme však pěkně popořádku:

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

První měření kvality reprobeden proběhlo jako obvykle na cestě ze skladu do auta (měřil jsem metodou kvalita = hmotnost * koeficient). S výsledkem 18kg * koeficient budete nejspíše spokojeni, mé záda byla spokojená už méně.

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Takové bedýnky byste už mohli propašovat i do Sterea a Videa (i když by tam z nich nejspíše udělali stojánky na kafe).

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Subwoofer vypadá jako malé dřevěné PC s čelním "windtunelem". Ve skutečnosti sestava vypadá poněkud jinak. Satelity jsou dodávané s kvalitními rámečky které jsou pokryté šedostříbrnou průzvučnou tkaninou.

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Také povrchová úprava vypadá lépe než v případě Geniusů - dřevotříska je pokryta poměrně kvalitní povrchovou folií. Celek pak vypadá asi takto:

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo
Sestavu jsem fotil z bleskem - kvůli tomu je pod tkaninou vidět i jinak skrytý rámeček,
broušené "3D" logo OZAKI navozuje HiFi styl.

{mospagebreak title=Satelity}

Pokud postavíte přední satelity k subwooferu zjistíte, že jsou nečekaně... vysoké. Nevím co k takovým štíhlým rozměrům konstruktéry vedlo, já bych tipoval na estetická hlediska.

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Podle pravidel vícekanálového filmového zvuku nejsilnější části sestavy satelitů je středový reproduktor. Je dvoupásmový se zesílenými středy. To je milé zjištění - u levných sestav ve "filmovém nasazení" nejčastěji selhává právě tento článek. Dvoupásmové jsou i přední satelity. Výškové měniče jsou podobné těm, které se používají ve vícepásmových automobilových reproduktorech (s polymidovou kalotou), střední tóny zajišťuje 3" měnič. Nejmenší, efektové "surround" reproduktory jsou jednopásmové.

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Ozvučnice u satelitů je otevřená s bassreflexovým nátrubkem. I když výrobce neuvádí dělící kmitočet, předpokládám že je kolem 100Hz. Skřínka ve tvaru rakvičky je vyrobená z 1cm silné dřevotřísky, zadní terminál je pružinkový.

Rozměry satelitů a subwoferu:

  • subwoofer: 200 x 395 x 350 mm (š x v x d)
  • přední: 96 x 380 x 110 mm
  • zadní: 96 x 200 x 110 mm
  • centr: 293 x 96 x 110 mm
{mospagebreak title=Subwoofer a zvuk}

Základem elektroniky je, jako obvykle, subwoofer. V případě OZAKI HM 050 B1 je tato centrální jednotka překvapivým příkladem toho, že i tchajwanci ví, co je robustní konstrukce. Stěny jsou z dřevovláknité desky 1.2cm silné vyztužené v rozích vlepenými špalíky.

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Basový reproduktor (16cm, magnet jak koňská hlava :) je umístěný v příčce uprostřed subwooferu. Ve větší polovině :-) se nachází deska s integrovanými zesilovači.

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Zapojení systému je dětský snadné - vstupy jsou čtyři: analogový 5.1 (potřebné kabely a průchodky jsou součástí balení) a tří stereo vstupy - CD, TV a VCD. Kabelů je dost (pro zadní repro dosahují délky 10m!), špatně by je připojil pouze naprostý lamer.

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Přepínání vstupů se provádí elektronicky, přičemž aktivní vstup je indikovaný LED diodami. Na čelní stěně je několik ovládacích prvků které odpovídají tlačítkům na dálkovém ovládání.

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Ovládání je digitální. Postupujme shora: tlačítkem sytém zapnete, ztlumíte (mute), dále se nachází otočný regulátor hlasitosti a přepínače vstupů. Je to jednoduché, navíc je k dispozici dálkové ovládání:

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Lze ovládat tyto funkce: zapnutí, mute, hlasitost, subwoofer (+/-), váhy (+/-) přední repro, center, zadní repro. K dispozici je už zmíněné (konečně!) přepínání vstupů a tak není třeba k tomuto úkonu absolvovat výlety za subwooferem pod stůl.

Ovládání je pohodlné, citlivost komunikace dálkáč - subwoofer se drží v průměru, stačí mířit tam, kde se nachází subwoofer.

Je ale na čase konečně vše zkompletovat, zapnout a...

Zvuk

Ufff, říkáte si, ten Kwolek to ale natahuje. No nic, přejděme k poslední a nejdůležitější kapitole, ke zvuku. Bohužel i zde platí obdobný problém který jsem zpozoroval u Ozaki M1 - celý systém, sice velmi slabě, ale přece jenom konstantně šumí. Jedná se o stálý, velmi tichý šum (zdroj bych tipoval na elektronické přepínání vstupů), který v případě, že máte zapnutý i velmi tichý počítač, se snadno ztratí. Možná bych se o tom ani nezmiňoval - všimnete si toho v pasážích mezi písničkami, navíc jen v případě, že k systému připojíte stolní CD přehrávač který je prakticky bezhlučný.

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Teď už budou jen víceméně samá pozitiva podle síťového grafu (první dítě, auto, dovolená v Jugoslávii... :-) vše funguje jak má, nic necvrliká ani nebručí. No snad jediná poznámka - OZAKI je na běžný stůl k běžnému monitoru trochu škoda - jednak jsou satelity poněkud velké, jednak dokáži ozvučit prakticky celý obývák - nevadí když každý reproduktor dáte do jiného rohu (malé sestavy často ve velké místnosti zvukově "roztrhnete"), sestava stále zní velmi dobře. Schopností zvukově pokrýt i velký pokoj Ozaki B5 skutečně spíše dostávají do oblasti domácího kina - navíc větší "drajv" zvuku "bépětek" jen prospívá - je to dáno poněkud většími satelity.

S povděkem kvituji že sytém není vybaven různými 3D enhancery atd. - také levný dekodér by mi nejspíše vadil.

Zvuk audia (CD-DA) sice není zcela průzračný a čistý (na vině je spíše zesilovač, satelity po napojení na HiFi sestavu kvalitativně vyletí na zcela jinou úroveň) - je však nečekaně solidní. Přesto lze konstatovat, že za ty peníze asi nic lepšího (zejména do obýváku) nenajdete - nedejte se zmást názory které budou tvrdit že tyto sestavy jsou k ničemu, je to jako srovnávat Fabii s Mercedesem E. Poznámka: překvapivě podobné námitky lze vznést vůči reproduktorům Genius SW 5.1 Home Theather které hrají velmi podobně.

O poslechu hudby platí totéž co jsem řekl dříve. Klidně si jí můžete vychutnat v křesle obývacího pokoje a věřte mi že zvuk bude mnohem lepší než ten který produkují nejlevnější domácí kina (ty si na hudbě často doslova vylámou zuby). Po doplnění levným přehrávačem DVD s dekodérem AC-3 (ceny začínají na 3000Kč) tak získáte levnou alternativu "Home Cinemy" s plastovými repro-kostkami. Samozřejmě že zvuk můžete dekódovat v PC.

Zkoušel jsem testovací DVD se zvukovými stopami DTS (Gladiátor) i Dolby Digital AC-3 (HEAT) vše softwarově dekódováno PowerDVD. Zde se poměrně velký subwoofer docela předváděl - mnohem více než u hudební produkce. I zde platí, že studijní rozdělení na jednotlivé kanály (ty jsou u AC-3 i DTS zaznamenány separátně) přispívá jen dobré lokalizaci zvuku. Známý fragment s letícím mečem (Gladiátor) byl stejně působivý jako na dražších sestavách.

Zkoušel jsem i 3D hry - jediný problém jsem měl z příliš velkým zvukovým prostorem (reproduktory jsem nechal tam, kde byly satelity domácího kina), musel jsem přejít na televizi. Rázem vše dostalo zcela jiný šmrnc.

Co dodat...

3800Kč (vč. 22% DPH) není málo - avšak ani málo neposkytuje audiosestava 5.1 OZAKI B5. Namítnete, že jsou lepší - jistě - stačí se však podívat na visačku u konkurence a bude vám jasné, že budete muset v peněžence "dolovat" mnohem hlouběji. Mám dojem, že za rozumné kvantum peněz se s testovaným modelem udělá opravdu hoodně muziky.

Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

Tato sestava je k mání v našem internetovém obchodě!

Za zapůjčení děkujeme firmě ABACUS Computer
Repro OZAKI HM050 B5, domácí kino za málo

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.12.2003 10:45:03   0.0.0.xxx 57
Kolik Vám Abacus za takovou pěknou recenci takových šrotů zaplatil ?
23.12.2003 10:48:25   0.0.0.xxx 76
Zkus si je poslechnout a pak neco prud hovado. Takovy idioty mam rad
23.12.2003 10:56:36   0.0.0.xxx 77
A Vy, milý čtenáři jste placen kým? Logitechem? Creative Labs? Nebo za touto jízlivostí stojí Tesla Electronics?
23.12.2003 11:18:01   0.0.0.xxx 55
copak pořád nevíte, že repro OZAKI a to všechny typy mají velice průměrný odstup Signál/Šum ? Od toho to slabé šumění v repro. Prostě MADE IN CHINA nebo odkud to je
23.12.2003 12:04:42   0.0.0.xxx 66
2MartaSs: ad butthead killer, jinak si uvědom, že né každý má statisíce na audiofilní sestavu.
2Kwolek: Dá se na tom tedy poslouchat hudba?? Slyšel jsem, že ty Geniusy jsou na hudbu hrozné. Jak je to s těmito ??
Díky.
23.12.2003 13:19:37   0.0.0.xxx 66
Zajimave je, ze se clovek v diskuzich dozvi kdo je idiot, hovado nebo podobne. A ty Butthead pokud taky nejsi hovado nebo idiot nam zkus poreferovat jak ty bedny hraji, kdyz te tak znechutili.
23.12.2003 13:32:51   0.0.0.xxx 55
docela dlouho jsem čekal na nějakou recenzi B5ky ale že bych z týhle byl moudřejší to teda ne. Že má sestava 18kg je věc hezká ale moc mi toho neřekne. Radši bych slyšel jak je na tom v porovnání s Creative,Logitech.

musim si ji prostě někde poslechnout
23.12.2003 16:25:36   0.0.0.xxx 56
Tieto bedne som hrat nepocul, ale pocul som tie drevene Genius a tie nestoja za nic. Osobne si myslim, ze toto bude to iste. Na hranie je to fajn, na filmy sa to tiez da vydrzat, ale hudba sa na tom pocuvat neda. Ja tiez nemam zostavu za 100000Sk. Ale stare Teslacke bedne s novymi repro a vlastnorucne urobeny subwoofer zo stareho TV hraju urcite lepsie ako vsetky Genius, Ozaki, Logitech aj s Creative dokopy. A ked da niekto dokopy nf zosilnovac a trafo a ani to neodtieni, tak potom uz nic...
23.12.2003 18:49:15   0.0.0.xxx 66
To VLADO: Audiofil sice jsem ale né zase tak prachatej. OZAKI maj pekne na nic odstup S/Š jak sem už psal maj myslim 55db ted přesně nevim. Ale u konkurence jako je Logitech a třeba genius je odstup S/Š minimálně 86db a to už jen tak šumět neuslyšíš pokud nemáš vysloveně shit zvukovku "i integrovaná dneska hraje slušně". Kdyby prostě OZAKI měli větší odstup S/Š tak do nich jdu okamžitě.
23.12.2003 19:36:12   0.0.0.xxx 66
No a o to prave jde. Tohle JE sestava k PC, pripadne k filmum... Vazne nerozumim vykrikum jak je ta sestava spatna, jak to je cele reklama... Me se recenze libila, nekdo vyse psal o odstupu S/S to beru, tyhle bedny jsem nikdy neslysel, ale hadam ze me by to nejspis nijak netrapilo. U filmu to nepoznam a u her? Pochybuju. Neco jineho je hudba, ale myslim ze do tohoto segmentu trhu B5 opravdu neni mireno. A hlavne, nikdo nikoho nenuti aby je koupil, nelibi se ti, myslis ze moc sumi nebo hraji spatne? Neni problem, staci koupit lepsi/drasi... Kdo chce usetrit a chce mit 5.1 pro toho je to IMHO dobra volba
23.12.2003 20:43:33   0.0.0.xxx 66
kdyz na pctuningu vysel test na OZAKI M1, navstivil jsem stranku vyrobce, nasel B5 a ihned je objednal u jedne budejicke firmy..rekli mi, ze budou do druhyho dne..pak se to zmenilo, ze Abacus(jako vyhradni dovozce) je nema a zatim mit nebude..objednal jsem je 19.zari, dostali se ke me AZ 17.PROSINCE!!! ale aspon, ze uz jsem je mel doma...zapojil, nastavil a pustil Gladiatora..subwoofer dunel jako svina, hrnecky a okna poskakovaly a ja nemel jediny slovo proti vykonu, zvuku, barve, rozlozeni...proste uzasny a muzu je JENOM DOPORUCIT!!
23.12.2003 22:47:59   0.0.0.xxx 66
Jo, mam doma Genius SW 5.1 HT a jsou bez chyby. Hudba? Staci trosku ubrat na SW a uz se to da poslouchat. Pravda, vysky nejsou tak řízné (respektive, jsou ponekud ploche, nevyrazne), ale pokud nemate prime srovnani (ja mam, HIFI Sony, sice zadna super duper, ale hraje velmi pekne) asi se vam to bude libit. A na filmy? SUPER! Hrave strci do kapsy vsechny plastove sestavy do 20.000. A hlavne, zadny sum, zadne brumendo. Ze zacatku bylo, ale pak jsem zjistil, ze to dela kabelovka. Zatim ji musim odpojovat, kdyz chci poustet film, ale urcite vymyslim neco lepsiho.
24.12.2003 00:37:32   0.0.0.xxx 56
Hlavne ze delate testy nejakych shitu jako Ozaki a herkules,pripadne geniusu,coz jsou doslova shity.Ja mam Teac powermax 1300/2.1,protoze mam maly pokoj a bohate mi to staci,perfektni vykon,krasny zvuk,super kvalita,full range,slysim naprosto vsechno,kazdy kdo ume byl poslouchal aspon hodinu a zasl a navic v provedeni 5+1 stoji jen 2300 a hraji perfektne,tzady toto jsou hnusne a nevzhledne shity.Vim o cem mluvim,vsechny tyhle ludry jsem slysel.
24.12.2003 00:39:18   0.0.0.xxx 66
Hele mas pravdu,souhlasim,mam je taky a na pulku mi padaji veci ze skrine:-)))
24.12.2003 00:41:07   0.0.0.xxx 76
http://www.svethardware.cz/art.jsp?doc=351795411F4CD30EC1256DBA003FD5FE
24.12.2003 07:12:01   0.0.0.xxx 67
To soy pekne shity od toho Teacu ty debile.Tam je dobry mozna akorat ten subwoofer,ty satelity stoji i vypadaji za CENZURA.Ja mam doma delane 3 pasmovky s objemem 55 litru a staly me do 3 tisic protoze to byla stavebnice a hrajou dost dobre.Nejake 5.1 vubec nepotrebuju.A basy maji vetsi nez nejake plasto subace z tech debilnich sestav.Ty bych si v zivote nekoupil.
24.12.2003 08:55:48   0.0.0.xxx 66
Netvrdim,ze jsou nejlepsi na svete,alew rozhodne lepsi nez tady ti ubozaci,ktere bych si stydel dat do pokoje a navic hraji na CENZURA.Pokud se ti chce drbat s nejakou stavebnici tvoje vec,basak Teacui je opravdu super i pri minimalni hlasitosti a ty satelity,tak to se chlapecku pletes,ze stoji za CENZURA,naopak a navic je fakt co psal Karel,ze i pri opravdu poradne hlasitosti hraji naprosto ciste,takze si bez stavet debilku a vyser se nas pomlouvani necoho co neznas,ja tvoji stavebnicku taky nepomnlouvam
24.12.2003 09:21:30   0.0.0.xxx 66
Tak si je uzij ubozaku.
24.12.2003 11:04:10   0.0.0.xxx 66
Mily Dane,ja jsem te nechtel urazet,je me sere kdyz nekdo pomlouva neco co nezna,ale myslim,ze se shodneme,ze to co oba mame je lepsi nez to co se tu testuje a mimochodem myslim,ze kvalitni2.1 docela postaci proti 5.1
24.12.2003 12:45:05   0.0.0.xxx 67
A hlavne bud v klidu.Stastne a vesele, a hlavne: BANIK PICO!
24.12.2003 13:46:37   0.0.0.xxx 66
Tobe taky stastne a vesele a mimojine Banik to tedy muzu,navic mam holku z Ostravy,takze super,kamo,mej se.
24.12.2003 18:03:31   0.0.0.xxx 66
Panove vzdycky se docela pobavim jak si tady mezi sebou sdelujete ty sve nadavky a shazovani. Je videt ze inteligence nekterych ctenaru je opravdu pod bodem mrazu. Viz. Danny a jeho Banik P***. Taky mu fandim a musim to davat takovym zpusobem najevo?
24.12.2003 19:00:40   0.0.0.xxx 66
SW 5.1 HT mám také a výšky jsou znatelně lepší po sundání předních krytek repro beden.
24.12.2003 20:41:41   0.0.0.xxx 67
a kdybych to rek jinak tak by to tak nevyznelo.
25.12.2003 15:00:36   0.0.0.xxx 55
Tak to nehcapu! Kdyz chces poslouchat hudbu tak poradny repro a bez wooferu! DVD s 2.1 moc neuzijes tak co tady machrujes s 2.1?!!!!!! Jako predni mam Tannoy Mercury M1, centr + surround od Yamahy + woofer Jamo! Vse z Hifi bazaru a nakupka 8000! Mel jsem Geniuse HT a jsou super, ale ted to nema absolutne chybu!!!!!!!!§
25.12.2003 21:40:14   0.0.0.xxx 56
Jediny co mi tu opravdu chybí, je digitální vstup. Se svou starou SB Live! to je pro mě nutnost.
Nechtělo by se mi přehazovat kabely kvůli mikráku...
25.12.2003 22:27:17   0.0.0.xxx 65
Já mám doma Geniusy SW5,1 a sem docela spokojený, jediné co bych jim vytknul je slabší woofer, když sem to srovnával třeba z Logitechama Z-680, tak Logitechy mají hodně hustý woofer. Ale když si vemu kolik stojí Geniusy tak za tu cenu jsou fakt v poho. Mám Audigy2 a nechal jsem si vyrobit redukci abych moh připojit i zadní centr. Ale když jsem připojil přes vež(line in do věže) reprák. Tak to dost hustě hučelo, a výkon toho zadního centru - nic moc. Tak sem zustal u 5,1 a sem spokojený.
25.12.2003 22:43:58   0.0.0.xxx 66
kdepak, ten vypada na Teslu Litovel :-)))
25.12.2003 23:04:54   0.0.0.xxx 56
ja mam este horsi veciku nez ty a to dve 100l 3pasmove bedny z preklizky(12mm) ktere v sobe maji Teslacke repraky a k tomu krasny Transiwat TW-40. Postavil to muj otec tak v roce 1980 (vsechno od zesiku k zesilovaci). A nejaky 20cm satacky se muzou jit zahrabat. Je sice pravda, ze nemam 5 natoz 1. Jenze kdyz si ja pustim dejme tomu BassTest od ChemicalBrothers(skvely na testovani subu) tak slysim vsechno oz k mistu kde to nevezme TWcko(asi tak 200Hz-fokt nevim) a potom mam ticho. Kamos s jistejma 5.1 drevakama(Genius) ma nejdriv ticho a furt ticho a potom mu asi 0.3s rezonujou skla ve dverich. Tak nevim, je pravda ze od si DVDcka uzije mnohem vic, ale zase jak casto si clovek u PCcka pousti DVD a jak casto ma na pozadi muziku (u me je to asi 200tu1 pro muziku).

nemam nic proti 5.1 pod 5000, ale netvrdte mi ze by solidne ozvucily mistnost 4x5m - to proste v rozumny kvalite nezvladnou

jo a nerikejte mi nic do audiofilu - ja audiofil vlastne jsem, jenze kde bych vzal prachy na 5.1 sestavu treba jen od AQ(bejvala Tesla s novejma reprakama - hrajou skvele)

PROSIM NEUKAMENUJTE ME, ale neznam bedny pod 30l ktery by obstojne hraly (do 10000 za kus
27.12.2003 17:18:07   0.0.0.xxx 65
....už od léta, opravdu ozvučí i velký obývací pokoj cca 4*6m zvuk je celkem dobrý, výhrady mám k šumu při větší hlasitosti bez signálu, brumu a hlavně ke špatné citlivosti dálkového ovládání. Jinak pro obyčejného uživatele dostačující, i na znervóznování sousedů v okolních bytech (vyzkoušeno) Za ty peníze prostě dobrý výkon.
28.12.2003 10:55:26   0.0.0.xxx 66
Prodám repro OZAKI M1 HM010 za 3000,- nové v záruce. K vánocům jsem totiž dostal Logitech Z680. Zájemci pište na můj email.
Jen tak pro zajímavost, porovnávali jaste někdo ozaki M1 s B5???
28.12.2003 18:23:52   0.0.0.xxx 56
Tak jsem po prohlédnutí této recenze propadl touze nahlédnout i do mých bedýnek HM 050. Tak předně nejdříve jsem se doslova a do písmene zhrozil, tak nekvalitní práci už jsem dlouho neviděl ,vlastně viděl u elektroniky z vietnamských tržišť. Pro nezasvěcené: celá bedýnka subwooferu drží pohromady jakýmsi pochybným tavným lepidlem oblemtáno je kdeco, nátrubek bassreflexu je omotán čímsi a ovázán drátem jako vodovod na vsi aby nezamrzl. tištěný spoj by lépe propájela moje dcera (5 let), je to samý studený spoj(kvůli tomu jsem totiž rozebíral,hned nefungovalo tlačítko - na zlumení wooferu a ovladač fungoval pouze z 1 metru). Po odmontování přední části jsem ihned zjistil příčiny závad. Čidlo irda bylo o 1cm mimo průzor a na kontaktech tlačítek téměř žádný cín. Přilepeno, zafixováno a propájeno a nyní i plně funkční! Doporučuji tedy méně zdatným jedincům zakoupení soustav pokud možno v místě bydliště kvůli možným reklamacím. Takže kdyby přestalo fungovat cokoliv, je nutné v první řadě zkontrolovat plošné spoje 2ks. Citlivost DO se zlepší o 100% při fixaci diody do průzoru. Jinak ke zvuku žádné výhrady až na šum. Petr
29.12.2003 15:15:59   0.0.0.xxx 66
Prodáváme na krámě různá repro a Ozaki jsou dost pěkné sračky. Dílensky nic moc - na některých je naopak mřížka, nožičky nalepené na druhé straně, ale to je v poho, člověk si může mřížku otočit, nožky přelepit, odpepující se dýhu podlepit. Ale všechny Ozaki šumí, na M1 praská v repro při přepínaní vstupů, B5 nemají žádné výšky a pod. Nejlepší ze všech jsou NUKE7 - tam jenom nic nevydrží baterie v ovladači - stačí baterie na noc vyndávat z DO. Geniusy HT5.1 jsou aspoň dílensky dobře zpracované a prodává se jich 20:1 Genius HT5.1 : jakékoliv Ozaki. Horší než Ozaki jsou už snad jen RedStary :o)))
29.12.2003 19:07:39   0.0.0.xxx 66
to je skvělí, že a proč k...a na ně udělal pc tuning takovou skvělou recenzi.... já bych toho Kwolka zabil
29.12.2003 21:53:16   0.0.0.xxx 66
Zdar susedia, podľa môjho su tie repro fajn pre nemajetného hráča pp. človeka, čo nemá na SONY, alebo BOSS... Ja v tomto čase mám zapožičané GENIUS-i na,ktoré všetci hádzete špinu a veľmi sa mi zapáčili - drevo + výkon + nízka cena = jasný obchod .... aspoň u mňa
31.12.2003 00:07:54   0.0.0.xxx 65
Na nas trh se dostali repro Repro Gembird WCS-YF-1A, 5.1, nebyla by na ne taky mozna recenze? Nikde jsem na ni jeste nenarazil, podle specifikaci by cenou a vykonem mely konkurovat drevenym 5.1 od Geniusu, dik
2.1.2004 13:10:38   0.0.0.xxx 66
Musim rict, ze vsechno vychvalovani Ozaki me porad nepresvedcilo k tomu, abych si je koupil...vypadaji absolutne hnusne, hlavne konstrukce a za ty penize je vzdycky neco lepsiho. Sam jsem radeji sahl po Geniusech. Bedny jako Creative, Teac, ... bych si nikdy nekoupil, protoze neverim tomu, ze satelit, ktery je tak maly, ze se mi ztrati mezi CD nemuze nikdy solidne hrat... a za ty prachy. Asi pred dvema-trema lety jsem mel doma repro Abit za cca 8t , nemely zadne zbytecnosti, ale zvuk byl bomba...50W subw. 20W satelity, vsechno svetle drevo, satelity s modrou hadrou (zadne pitome umelohmotne ramecky pred platnem... viz recenzovane Ozaki). Od te doby jsem nic lepsiho neslysel, mp3 128kbps se na nich nedaly poslouchat a bylo na nich slyset vsechno, chyby, prasky. Na Geniusech to uz tak jasne neni, jestli je mp3 128 nebo 160, 192kbps a detaily taky nejsou moc slyset. Potom si poslechnete mp3 na sluchatkach a nestacite se divit, co to je za hruzu...
2.1.2004 13:20:44   0.0.0.xxx 66
No ja o bych Creative ani pohledem nezavadil... Vetsinou plastove krabicky o velikosti krabicky od zapalek. Jednou vyzkousite, jak hlasite hrajou a do konce zivota vam budou chrastit, protoze se tam uvolni nebo urve nejaky skvele prilepeny kus, nebo mrizka... Jednou jsem si takhle pustil subac Encore 4+1A a odpadlo mi celo, ktere bylo blbe prilepene. Nehlede na to, ze vzduch profukoval kolem vsech konektoru a ovladacich prvku...
2.1.2004 18:45:30   0.0.0.xxx 86
2.1 jsou moc fajn ale nejak zapominaj u filmu mluvit uprostred a jeste nikdy na me zezadu nevybafly. Zacinal jsem s magicem TESLA BT 55 a drevotriskovejma dvoupasmama a pakpres minivez az k soucasnym GENIUSUM HT 5.1 a pro srovnani u rodicu chodim poslouchat BOSSE a neco co nevim jak sejmenuje ale jedne clovek jednu bednu neunese a stoji to 100 litru a slysel jsem i jednoho nadsence s bednama z krabic od pracich prasku co me lakal na svuj superbass .... takze srovnani mam a nechapu vykriky audiofilu co nesnesou nazor ze HT ujdou. Rozdil zvuku je u beden za 30 tis (BOSSE) au HT slyšet,proč taky ne přeci musí být nějakej důvod proč si je koupit ale rozhodně při 6 násobku ceny nehrají 6x líp a bedny za 100 klacků taky nehrajou dvacetkrát líp takže ty výkřiky do tmy že raději moje samodomo než nějakej Genius šit už mě fakt nuděj. mějte lidi trochu soudnosti a když nemáte co říct tak mlčte. děkuji
5.1.2004 11:34:17   0.0.0.xxx 66
alespon co si dobre vzpominam, jak recenzoval M1.
pokud pomineme stejny "humor" autora, nektere pasaze jsou uplne stejne...
5.1.2004 12:57:03   0.0.0.xxx 66
Gembirdy nebrat ! Model WCS-YF-1A má celá serie mřížky naopak, takže otvorem pro výškový reproduktor je zatlačený středový reprák dovnitř, po otočení mřížky zjistíte, že je naopak logo Gembird a když přidáváte výšky, ztišuje se levá přední bedna.....
8.1.2004 09:36:33   0.0.0.xxx 66
já newím mám doma creative inspire 5.1 5100 a pouzivam jen fronty jelikož sem si neporidil 5.1 zvukadu a sem víc nez spokojenej.Samo se to s HT 5.1 neda ale ty sou taky 3x větší.Ke kompiku mi uplně stačaej a navic je použivam k diskmenovi dyž jedu na chalupu.Subač strčim pod postel a jedu.Nemůžu si stěžovat.Malý-přenosný, zvuk je (podle mě)lepší než hifiny od Kenwoodu co mam doma (dyby měla subač tak asi ne),střídmí dizajn.Nedám na ně dopustit
8.1.2004 16:22:56   0.0.0.xxx 65
No jo kdyz Tannoy Mercury M2 byly nejlepsi repro svoji tridy a vydrtily zvukem i 2x drazsi.
Ja mam Mercury M3 -sloupy :-) . Hrajou krasne, jen je k nim treba woofer pro basy.
Jinak mimo Tannoy vse ostatni Yamaha (centr, zadek, sub) a neni co resit...
15.1.2004 08:16:55   0.0.0.xxx 56
Ví to někdo?
16.1.2004 09:37:52   0.0.0.xxx 66
Tenhle prispevek berte jako varovani pred nakupem repro M1 (a jsem si jist ze to same plati i pro B5).
Chtel jsem si je koupit a nejdriv jsem si je pujcil domu na den na test. Po zapojeni se z prednich repro ozval takovy sum ze jsem neveril usim. Tento sum je slyset stale i pri napr. hrajicim filmu, hudbe. Navic pri zmene hlasitosti se nemeni. Zdroj byl Audigy 2 a taky jsem zkousel pripojit primo stolni CD prehravac. Jinak co se tyka mechanickeho provedeni a designu tak je dost dobre, zvuk (mimo sumu) aky celkem usel (na to kolik stoji), ale ten sum :-(( Nejsem zadny blaznivy audiofil a high-endista ale tohle je moc.
Takze kazdemu kdo uvazuje o koupi radim NEBRAT!!
Geniusy (i ty slabsi HF 5.1) jsou na tom podstatne lip. DO maji taky, vykon v podstate stejny a cenu zhruba taky.

BTW: dalsi recenze tohoto autora budu brat v budoucnu s velkou rezervou :-(
Tento sum neni subjektivni pocit.
20.1.2004 15:27:20   0.0.0.xxx 66
Tak jak to je s tím šuměním? Vyjadřete se vy, co to máte. Já se rozhoduji mezi dřevěnými Geniusy, Ozaki M1 a Gembird WCS-YF-1A. Genius jsem jako jediné slyšel, ty nešumí vůbec a líbil se mi jejich zvuk. Jen mají na mě málo výšek a chybí mi eqalizér. Jinak bych do nich šel hned. Ten právě mají Ozaki a Gembird, ty druhé navíc přepínání vstupu na dálkáči, ale to pro mě není rozhodující. Tak co mi k tomu řeknete?
22.1.2004 18:04:17   0.0.0.xxx 65
Koupil jsem Ozaki a udělal jsem dobře. Kupodivu. Při porovnávání zvuku Ozaki vs. Genius jsem přišel na to co Geniusům chybí - jsou to vejšky. A ty maj Ozaki. Vyřešil jsem to jednoduše: Woofer G, centr G, předni satelity G i O (fakt najednou ;-)) a zadky O. Výslednej zvuk je fakt dobrej. Ale pokud chceš koupit jedny z nich - rozhodně Geniusy!!! Protože dílenský provedení Ozaki je špatný, šumí to, při ON/OFF to hodí lupanec do beden a woofer hraje naprd (basy to nejsou a rezonuje to). Rozhodně Geniusy!!!
22.1.2004 23:45:24   0.0.0.xxx 65

Díky za radu, aspoň někdo se ozval. Máš to pěkně zkombinovaný :o).Ozaki tím pádem vylučuji. Nejlépe mi vycházejí, co se týká funkcí, ty Gembird, mají i korekci výšek, což je velké plus. Jenže se nikde o nich nic nedovíš. Našel jsem celkem dva uživatele, kteří akorát psali, že jsou až na malé výhrady s nimi spokojeni. Ty výhrady se ale netýkaly zvuku. A v obchodě na netu mě zas od nich odrazovali kvůli častým reklamacím. Teď stejně nejsou k dostání. Do Geniusů jsem zatím nešel přesně z toho důvodu, kterej popisuješ. Měl jsem je půjčený doma a připadalo mi, že nemají výšky. A protože jim chybí eqalizér, nic s tím nenaděláš. V počítači bych to ještě nastavilm, ale já je chci mít připojený k DVD a televizi. Až když jsem je vrátil, tak jsem se dočetl, že pomáhá sundat z repráků mřížky, ale teď už to nemůžu posoudit.

Fakt bych to viděl na ty Gembird, jen si je moci někde vyzkoušet, nebo se něco kloudného dočíst. Takhle je to zajíc v pytli a jsem tam, kde jsem byl na začátku :o(
26.1.2004 10:47:44   0.0.0.xxx 66
Zdravím, niekde vyššie som čítal o repro Gamebird najprv vás chcem oboznámiť že gamebird ich iba predáva pod svojou značkou v skutočnosti sú to Maxtroo, a počul som ich v akcii šit šit šit.Genius sú cool ale nepáči a hlavne nevyhovuje mi dialkové ovládanie a tak by som chcel radšej ozaki čo sa týka toho šumu 55 je dosť ale stále to nieje viac oko tie stereo bedničky čo mám teraz. Neviete mi niekto poradiť kde sa dajú zohnať v BRNE- nejaký veľkosklad alebo predajnu pošlite mi prosím mail.Dík moc.
26.1.2004 22:28:46   0.0.0.xxx 66
... konečně se někdo ozval. Doufám jen, že ten model, co jsi slyšel, je opravdu ten velký dřevěný s dálkáčem a LCD displejem. A že to krmila kvalitní zvukovka. :o) V tom případě na to kašlu a kupuju Genius. Osvědčená kvalita je holt osvědčená kvalita...
27.1.2004 08:51:01   0.0.0.xxx 65
Krmila to Audigy2 a počul som na tom Ghost Recona a DvD gladiátora a možem ti povedať že takú rezonanciu nemajú ani moje stereo 2repro za 700.Fakt je to šit.Bol to ten strieborný s "digitálnym displejom"- akože ekvalizér.Inak Subbufer nieje skoro vôbec počuť (cítiť) tiež som mal o ne záujem ale potom ma to veľmi rýchlo prešlo :-((((.Nevieš pomôcť s tou predajnou v Brne kde sa dajú kúpiť tie Ozaki B5???
27.1.2004 10:06:26   0.0.0.xxx 65
To fakt nevím. Všehno, co je na netu, jsou obchody z Čech. A to ti ten šum fakt nevadí? 55dB je strašně málo. Dříve nebo později to podle mě každýmu začne vadit. Chtělo by to možná slyšet, no ale kde, že...
3.2.2004 15:11:40   0.0.0.xxx 56
Taky sem měl dilema jestli Geniuse nebo Gembirdy. No jenže tu hudbu poslouchám hodně a tak si rači našetřím na GigaWorksy od Creativů abych zabil tři mouchy jednou ranou -hry/filmy/hudbu Sice sou cenově trochu výš , ale myslím že i tou kvalitou.
5.2.2004 17:48:07   0.0.0.xxx 66
Fakt neviem ludia, preco ich tak kritizujete. Ja ich uz mam asi pol roka a hraju skvele. Sum? Mam max.tiche PC (takmer ako bez ventilatorov), ale ked chcem, aby som z reprakov nieco pocul bez toho, aby mali signal, tak musim dat subwoofer na maximum a potom to uz samozrejme pocut (take brnenie, kdeze sum). Mam Sound Blaster 5.1 Player Live! od Creativu, ale ide mi to skvele. Napr. CounterStrike je na tom uz zazitok o niecom - ked pocujem kroky, ako sa niekto zdaleka priblizuje. Fakt su dobre a neviem, co sa Vam nepaci. Woofer som este "obalil" asi 1,5cm doskou zo stran a drti to cele naozaj dobre.
7.2.2004 15:07:35   0.0.0.xxx 65
Nevim, ale myslim, ze by stacilo pred ty Genius dat equalizer a mas vysek dost.
22.3.2004 14:30:09   0.0.0.xxx 65
Čau chlapi včera jsem koupil sestavu CREATIV T-5400 5.1 a po zapojení jsem se zhrozil. No hrůza. Vůbec to nehraje, ale myslím, že je to jenom v nastavení. Mám 5.1 integrovanou zvukovku. Můžete mi pomoct. dík
24.3.2004 15:44:57   0.0.0.xxx 56
Takze OZAKI fuj a GENIUS mnam (len traba dat dole miezku). Tak?
21.6.2004 12:11:27   0.0.0.xxx 66
Hrat CS bez sluchatek je sebevrazda:-))
22.6.2004 13:43:12   0.0.0.xxx 66
Zdravec. Mohu nekoho z Vas pozadat o zaslani rozmeru a vahy jednotlivych repraku? Uz nekdo z Vas zasilal repraky na reklamaci? Diky
16.1.2005 20:45:04   0.0.0.xxx 66
Zdravim.Po nainstalování driveru k integrované zvukovce(ALC650) na desce MSIk7n2 Delta-L me bednicky odmitaji jit do 5.1 zvuku.Proste hraji jen stereo. Zkousel jsem drivery s ALC69 a najednou 5.1 zvuk funguje. Neni to ale uplne ono.Zvuk je nevyrazny a zastreny(hlavne vysky).Nevite cim to muze byt?A kde muzu stahnout jine vhodnejsi drivery?Jeste dodavam ze mam XP a bednicky GENIUS SW-HF 5.1 Life Sound.Diky za odpoved!
17.1.2005 15:05:45   0.0.0.xxx 66
S touhle zvukovkou sice nemam zkusenosti, ale u takove AC97 jde poznat rozdil mezi SBlive i na bednickach za 300, rozhodne doporucuju nakup nove zvukovky,za 600 se da SBlive sehnat i nova
3.2.2005 21:09:53   0.0.0.xxx 66
Zdravim.Mel jsem doma Gembird WCS-YF-1A-2 (ne neprepsal jsem to je novy model gembirdu) a dojmy s nich mam hodne smisene.Pred nima jsem mel Genius Hi Fi (zmensene Home Theatry, ale taky ve dreve) a pri zapnuti jsem neveril usim.Hraly hur a potiseji naz geniusy s polovicnim vykonem. Tak jsem nelenil vzal je ke znamu, ktery ma Genius HT vse nastavil a zacal porovnavat.
3.2.2005 21:21:27   0.0.0.xxx 55
maji uplne jiny zvuk nez Genius HT.Trochu zasumne nejsi, temnejsi nevim jak lip to posat.Ale zase diky vetsim satelitum hraje repro i basy a wafer hraje az hodne odspoda.Na hudbu se mi proto zdaly lepsi,ale na filmy a hry absolutne ne.I s tou hlasitosti to nakonec nebylo tak spatne.Nehrajou sice tak nahlas Jako Genius HT ale hrajou hlasiteji v bez skresleni.
3.2.2005 21:24:17   0.0.0.xxx 56
Nesouhlasim s tim ze nebasujou.Vetsi rozmery repra pridaly mnohem lepsi vyvazeni basu a repro basujou jak das!!Tim ale klady konci!!!Po zapnuti trafo hucelo tak ze jsem ho slysel i pri zaplem pocitaci!!!A to nemam za potrebi.Krom toho je sice fajn ze maji vsechny ovladaci prvky na dalkovem, ale reaguje hrozn pomalu hlavne u hlasitosti a je cele takove jako nepovedena hracka.
3.2.2005 21:35:51   0.0.0.xxx 66
Krom toho hlasitost je (spis neni) videt jen na modre podsvicenem ze 3 a vice metru necitelnem displeji.Necitelny je take pokud se na neho divate ze shora.Coz znamena ze pokud ho mate na zemi a sedite,tak ho nevidite protoze jste bud ve spatnem uhlu, nebo moc daleko a po zapnuti se vzdy automaticky nastavi na polovinu!!!Secteno a podtrzeno ted mam Geniusy HT a spokojenost. :o)
3.2.2005 21:37:11   0.0.0.xxx 66
PS:vyhrady typu: mam doma metrove bedny po babicce a tohle vsechno jsou shity me opravdu pobavily. Recenzuji se tu bedny k PC.Uz redstava ze na pracovni stolek vedle monitoru postavim dve metrove bedny je fakt zajimava!!Krom toho i velice kvalitni zesilovac a reproduktory na takove bedny maji znacny vykon, ale taky znacny sum.Takze pri hlasitosti primerene pro praci hudbu skoro prehlusil sum o) Ale zase chapu ze pokud si je nekdo koupi aby mohl delat party v hale tak s zadnyma s techto beden opravdu spokojen nebude!! :o))
3.2.2005 21:38:10   0.0.0.xxx 55
spokojen nebude!! :o))

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.