Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?
Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?
autor: Kwolek Jirka , publikováno 13.8.2003
Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?
Recenze následující reprosestavy potvrdila to, čeho jsem se dlouho obával - velká část mého archívu mp3 je na h..ouby. Tento fakt mi levné (i když jsem je vždy kupoval za alespoň 600Kč :-) PC bedničky umně skrývaly celá léta. Safra... no nic, asi se budu muset vrátit k originálním Audio CD nebo si z nich vyrobit alespoň 64-320kb/s mp3 s variabilním datovým tokem. {mospagebreak title=Za více peněz více muziky?}

Konečně je to tady, firmy se začínají o nás, uživatele, starat - objevují se výrobky, které nejen pěkně vypadají, navíc jsou... světe div se, snadno instalovatelné, snadno ovládatelné a... dobře pracují (zde rozuměj: dobře hrají). Tak toto mě napadlo potom, co jsem Herkulesy XPS 2.100 vybalil, zapojil (45s) a zapnul (0.2s).

Začněme však od začátku:

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?
Co nás asi čeká? (a nemine)...

XPS 2.100

Systém XPS 2.100 je aktivní reproduktorovou stereo sestavou, která pracuje v konfiguraci 2+1. Dva satelity (levý + pravý :) podporuje v jejich snaze o zvukové potěšení svého majitele krychlový dřevěný subwoofer. Pojďme je však vytáhnout z krabice.

Ooops!

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?

To tedy rozhodně u kvalitního LCD panelu nebo monitoru ostudu neudělá. Subwoofer dáme na zem pod stůl (je to brutální, ale opírám si o něj nohy) a na místo uprostřed panel. Tak je to správné!

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?

Podívejme ale blíže na jednotlivé díly - začněme satelity.

Satelity

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?

To mi něco připomíná - co jiného jak satelity dříve testované reprosestavy 5.1 Altec Lansing 5100. Tedy přesněji řečeno... satelity jsou rozdílné, velmi podobné jsou však použité "reproduktorky" - nevím jestli mám tak říkat malým "koflíkům" s tuhou membránou, vysokozdvihovým závěsem a neodymiovým magnetem.

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?

Reproduktorky jsou identické 8 Ohm/ 3W (schází bližší označení), zapojené paralelně (výsledná impedance je 4 Ohmy).

Moc se mi líbilo provedení stojánků - jsou kovové a umožňují naklápění těla satelitů. Navíc umožňují montáž na zeď (k plazmové televizi? ;-)

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?
Satelity jsou relativně směrové, můžete je však přesně naklopit tak,
aby zvukově "zářily" tam kam potřebujete...

{mospagebreak title=Woofer, dálk. ovladač a poslechové testy}

Srdcem sestavy je dřevěný subwoofer - jak svou velikostí (25 x 25 x 25cm) tak uvnitř umístěnou elektronikou.

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?
 

V subwooferu je umístěn zesilovač (35W + 2x 12.5W), na jeho těle naleznete hlavní vypínač a vstupní / výstupní terminály.

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?

Co je uvnitř?

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?
přes svou velkou čelní mřížku má basový reproduktor průměr 13.4cm,
je však ve vysokozdvihovém provedení

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?
zesilovač je integrovaný, má koncepci 2+1

Dálkový ovládač

Dálkáč je "drátový" a je to jenom dobře - nikde se neztratí, nemusíte měnit baterky a na svém těle nese i terminál pro připojení sluchátek - docela užitečné. P.S. Kabel je však dlouhý pouze 2m a tak příliš nepočítejte s ovládáním z postele.

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?
pokud je sestava zapnuta, svítí na ovladači modré očko :-)

Pootočením tlačítka Power/Volume sestavu zapnete, můžete nastavit úroveň výšek i basů (ovlivňuje subwoofer).

Poslechový test

Je mi jasné, že po sestavě za cca 1800Kč bez DPH (22%) nemohu očekávat přednes puristické audio sestavy. Přesto mě XPS 2.100 příjemně překvapily. Poslechněte si můj názor (P.S. používal jsem pouze Audio CD):

Začal jsem Lenny Krawitzem (The Best of) - po chvíli ladění kdy jsem hledal optimální nastavení, jsem zjistil, že Lenny (přesněji řečeno jeho kytaristé) nám poněkud změknul. Kytary nejsou tak ostré a přesně znějící jak by mohly být. Poměrně pěkný vokál je v pořádku, ale ta basa - někdo asi obalil její struny bavlněnou nití - zní dost zahuhlaně. Zkusíme s tím něco udělat - starej trik s ponožkou (čistou!) v nátrubku bassreflexu subwooferu - to poněkud krotí nafouklé basy, jsou o poznání přesnější. Pomalé písničky znějí o dost lépe. Na rokec není sestava žádným propadákem (!), jen si ho zvláště nevychutnáte. Co naplat, big bít potřebuje poněkud více drajvu a větří membrány.

Zkusíme filmovou hudbu - 2CD Matrix Reloaded. I s toho alba mám smíšené pocity, skladby podle svého charakteru zní (kdybych bodoval na stupnici od 1 do 5) od 1.5 do 4ky. Orchestrální party Dona Davise satelity zmenšují do menšího ansámblu - tedy téměř totéž co předváděly Altecy. Na druhou stranu je elektronický Juno Reactor velmi rozdílný - bonga víří vzduchem, prostě pohoda a radost. Také Zion téma od Fluke je dobré. Začínám mít dojem, že sestavě svědčí zvukově jednodušší skladby s jasně oddělenými nástroji. Jiný představitel filmu - soundtrack Black Hawk Down (od geniálního Hanse Zimmera), citlivá kompilace etnické hudby a elektorniky XPS 2.100 doslova sedí. Africké vokály, a nástroje jsou na svých místech - je až cítit syrovost hlasů ve spojení s elektronickými party.

Monkey Business (Why be in...) - zní stále dobře, stejně jako BUTY (jejich zvukové provedení je téměř vždy výborné! ) - Poommalluuu. Prostor a umístění nástrojů sedí, zvuk je důvěryhodný, basy však nikoho nenadchnou. Dán Bárta (Illustratosphere) - vokál, flétna, trubky! Zde zní dobře dokonce i kontrabas. Bjork (Post) It it´´s ho quiet - pomalá část je velmi dobrá, v dynamické části trochu se pokulhávají jakoby krapet opožděné basy (ponožka v nátrubku bassreflexu zase docela pomáhá). Podání drsného syrového hlasu Islandské zpěvačky je překvapivě dobré... brrr... koukám na ruce... :-)

Třetím hudebním stylem je Hip-Hop / Rap. Zkoušel jsem Dr. Dre (2001) a Wyclefa (Masquerade), oboje zní velmi dobře. Zvuk je poměrně přesný - Herculesy XPS 2.100 si v podobných nahrávkách libuje (možná tolik nevadí poněkud nepřesné basy).

Hry

Pokud vyjdeme z toho, že se jedná o stereo sestavu (a ne 4.1) jsou XPS 2.100 jako ve svém živlu. Poměrně dobře reprodukující výšky satelity a jejich směrový charakter před vámi doslova otevře herní 3D prostor. Zkoušeli jsme jsme Vietcong - docela snadno a přesně můžete lokalizovat zdroj zvuku a jeho umístění. Vyniknou i takové maličkosti jako bručení much - paráda. Zvukově bohatší Black Hawk Down (hra) je další lahůdkou - zase velmi dobré podání prostoru, zvuk při hře vyloženě pomáhá. Zážitek je lepší než se sluchátky, kdy se "bojuje" uvnitř vaši hlavy - lokalizace je nejlepší, stojí-li reproduktorky cca 15cm od hran obrazovky. Basy jsou poněkud lepší.

Závěr

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?

Kritické slova týkající se zvuku* odmocněte cenou sestavy - XPS pak nedopadne vůbec špatně. Nejvíce výhrad jsme měli k poněkud opulentním basům, trochu slabší je (jako u všech reproduktorů koncepce 2.1) pásmo mezi basy a pásmem přenášeným satelity. Výšky jsou poněkud ostré (je třeba citlivě zvolit nastavení korekcí) avšak poměrně přesné. Obecně XPS 2.100 podává zvukově jednodušší skladby mnohem velmi dobře až výborně, slabší je rokec a hudba s více vrstvami (symfonická). Přednes je však natolik dobrý, že jak jsem už avizoval dříve, budete mít chuť se rozloučit s velkou částí svého mp3 archívu.

Testovaná sestava zvukově pokryje menší místnost. Je skutečně určená především k počítači, hudební eldorádo s ní nerozpoutáte - i když, vzhledem k malým rozměrům, budete přednesem a finální hlasitosti příjemně překvapení. Zesilovač po zapnutí nekope, nebzučí ani nešumí - (ověřeno Sennheisery HD497 připojenými do sluchátkového portu).

Pokud hledáte reproduktory primárně k PC stojí Herculesy XPS 2.100 rozhodně za zvážení!

*Podle našich kriterii by levné plasťáky propadly ve všech kategoriích. Pokud kritizujeme basy testované sestavy je třeba poznamenat že levné reproduktory je obecně je nemají vůbec, nemluvě o zvukové barevnosti, lokalizaci nástrojů atd.

Pro:

  • elegantní design, štíhlé provedení,
  • ve své kategorii dobrý zvuk,
  • dálkáč s vypínáním systému, korekcemi a terminálem pro sluchátka,
  • možnost instalace satelitů na stěnu,
  • snadné zapojení, relativně kvalitní zesilovač.

Proti:

  • poněkud nepřesné basy,
  • délka kabelů k satelitům (2m),

Sestavu XPS 2.100 zapůjčila firma SWS Slušovice, děkujeme.

Repro Hercules XPS-2.100 - budeme muset mazat mp3?

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.8.2003 11:33:48   0.0.0.xxx 48
13,4 cm je jasnej výsměch takový reproduktor je dobrý pro středy at už má zdvih sebevětší není z něj možné v ozvučnici 25x25x25 vytáhnout dolní pásmo frekvencí, takže bych tipoval dolní hranici při -3dB tak 70Hz.
Ale jinak je to pěkná sestava,ale opravdu mohli více přidat na subwooferu.
13.8.2003 11:37:22   0.0.0.xxx 55
z vlastni zkusenosti se soundtrackem Matrix2 jsem zjistil, ze pokud nemate aspon 50l bedny tak to neni ono

vsechny tyhle repracky jsou pro tuhle muziku nanic, protoze tomu chyby prostredek - vejsky a subwoofer nedokazou udelat zkuk jako poradny bedny(50l a vic)

PS: kyste neverili jak dobre muzou hrat doma udelany drevveny bedny
13.8.2003 11:39:32   0.0.0.xxx 57
sub by mel mit aspon 25cm - 35cm (AQ)
13.8.2003 11:50:17   0.0.0.xxx 56
Mam doma homemade bedny cca 35*70*45 v nich repro KEF a hrajou supr.
13.8.2003 11:52:48   0.0.0.xxx 65
Proč počítačíci neustále cpou desetitisíce do upgradů svého PC šrotu a na zvuk ale vždycky použijí nějaký plastový lowend toho nejhrubšího zrna ? Kdyby měli u počítače monitor obdobných "kvalit" jako jsou jejich bedničky, bylo by to něco jako 20 let stará černobílá televize ruské výroby s rozlišením 640x200 a obnovovací frekvencí 50Hz, krmená signálem přes anténní vstup. To by pak bylo flamewar v diskuzních fórech na téma: "mpeg1 320x200 od DVD žádný normální člověk nepozná" ;)))
13.8.2003 11:58:25   0.0.0.xxx 66
mno ale kdyz uz si vemes ty drahzsi plastaky jako je treba logitech 680thx tak ty uz sou v poho jasne ze z drevenych beden se line trosku jiny zvuk sam je mam jako ty drevene ale uvazuju o koupi tech logitechu pac sou pry huste no jeste aby za 13 tisici nebyly
13.8.2003 12:22:11   0.0.0.xxx 65
Co bys chtěl za ty prachy, za 2500 nekoupíš ani díly natoš abys to někde dal dohromady. Sou to sračky stejně jako všechno ostatní. Jenže každej nemá 2 x 12 000Kc na pořádný satelity a něco pod ně. Slyšel sem Geniusy HT, na to jak z nich byli všichni udělaný tak fakt nic moc. Nemá to cenu řešit sou to všechno kompovky.
13.8.2003 13:06:27   0.0.0.xxx 55
Kdybych se držel toho příměru... tak bych řekl, že to je takový AOC 7A+ (za ty soldi to není zlé: dobře se to ovládá a hraje docala fajn) - jo jistě, stále to jsou bedýnky k PC ale mít rezervu ve financích... tak proč ne (když dříve stál mainstream procesor běžně 8 000Kč).
13.8.2003 13:41:22   0.0.0.xxx 66
Dudek je jasnovidec a Kwolek je netopir ))
pzm
13.8.2003 14:25:07   0.0.0.xxx 65
S tvrdym (myslim y ) ;-)
13.8.2003 15:12:19   0.0.0.xxx 65
Ne ze by na prumeru repro nezalezelo, to tvrdit nechci, ale daleko dulezitejsi jsou TS parametry a linearni zdvih pouziteho repraku. S 15" nebo 18" profesionalnim reprakem se zdvihem memrany 2-3mm taky subbas nejde postavit. Mam par navrhu + nekolik videnych a na vlastni usi slysenych subbasu s obycejnymi TVM reproduktory ARD6614 (20cm se zdvihem 7mm) a pro -3dB je pasmo prenosu 38-120Hz. Ovsem i tento laciny basak z TVM stoji cca 350 Kc. Lepsi typ je ARN 312-04, ma vynikajici TS parametry, zatizitelnost SINUS 100W, zdvih membrany 9,5mm a jde z nej postavit subbas s kmitoctovym rozsahem 25-115Hz. Ovsem ten reprak je drazsi, nez cela recenzovana sestavicka. Takovy subbas uz ovsem hejbe vnitrnostmi v tele :-) BTW - zvuk pod 40Hz nevyloudi zadny bezny akusticky nastroj (nemyslim kostelni varhany),jde vyloudit pouze elektronickou cestou.
13.8.2003 15:40:52   0.0.0.xxx 55
souhlasim s tebou... ale tyhle jsou aspon ke komplu hezky !!
13.8.2003 15:45:48   0.0.0.xxx 66
vem si nejaky maly dreveny bedynky, treba ty nejmensi CHARIA (100W) cena asi 10000 za par. Hraji tak skvele ze jsem neveril ze z takovych malych repro jde vyrazit tak uzasne cisty a prokresleny zvuk. Pak jsem jeste zkousel hlasitost a pulce jsem prestal protoze se trasla pulka poslechovyho studia ))). jestli mely 10 litru tak moc... Basy mely takovy ze se vsechny huhlajici a chrchlajici suby muzuo jit bodnout. ku poslechu jeste doporucuju Yamaha Pianocraft 300 (mikrovez, cena cca 17000), hraje vyborne.
13.8.2003 17:14:13   0.0.0.xxx 66
ja ich mam, su dobre, ale subwoofer odhadom hraje asi od 40Hz a rovnako aj vysky to odrezava. Na druhej strane tam nie je ziadna frekvencna medzera medzi subwoofrom a satelitmy. Predtym som mal klipsch(uz som zabudol jak sa volal ten ich najvacsi model camedia 5.1 ???) a tam je subac zlozeny z dvoch mensich reprakov, tam je zvuk v pohode od 25Hz, satelity vysku zvladali tiez, ale bola tam frekvencna medzera medzi satelitmi a subacom. BTW tie klipschy maju vyrobnu vadu, prehrieva sa tam nejaky tranzistor, mne odisli dva kusy behom 3mesiacov a blbci s tym nevedia nic urobit, lebo su furt plne fora nadavok, takze klipsch radm nekupovat(keby nahodou)
13.8.2003 17:23:52   0.0.0.xxx 66
mimochodom, ak sa nahodou rozhodnes kupit nejake 5.1 tak si ich urcite hod co najvyssie, nahlepsie pod strop, tiez som nechcel verit ked som prisiel ku kamosovi, ma tie iste repraky ale pod stropom, ze to hraju tie iste repraky, odvtedy ich aj ja mam pod stropom
13.8.2003 18:15:27   0.0.0.xxx 55
TVM 180mm jsem měl 2 roky docela dobry za ty prachy super(zaleží k jakýmu se to hodí zesiku).Ted mam ale sease a je to voněčem jiným ale cenová hladina taky 1 bedna přijde sice okolo 6000Kč(doma postavená)v krámě zhruba dvojnásobek bez zesilovače.Ale můžete si naplno užít všech frekvencí s nejvyšší věrností.Tydle recenze nesnáším "ŠPIČKOVÝ ZVUK",výkony kolem 100W chacha. za ty peníze si postavte TVM nebudete litovat
13.8.2003 19:38:27   0.0.0.xxx 66
Už pohled na integrovaný transformátorek mi říká, že z toho 35W nevyleze ani náhodou. Jako odpovídající parametry bych viděl tak 2x1W + 1x 5W (a i tak by tam měly být přinejmenším větší kondenzátory).
13.8.2003 19:57:50   0.0.0.xxx 66
Asi dva roky pouzivam k ozvuceni pocitace stary radiozesilovac"PROXIMA"i s reprobednama(zakoupene v bazaru za 500,-kc,vyrobeno nekdy za totace v byvale NDR)za 300,-kc jsem koupil stineni na magnety.Zvukove porazi i nektere 10x drazsi reprosoustavy k pocitaci.Radio je po male uprave zprovoznene(z vychodni normy predelane na zapadni).Proste za ty prachy je to excelentni.Zaroven je to i podstavec pod monitor.
13.8.2003 21:39:48   0.0.0.xxx 76
ja mam nieco podobne, gramofon Tesla NZC300 (zosil tam ma myslim 2x5W) + 2x drevene bedne 70cm vysoke (nejake polske) a nedam na to dopustit, hraje to podstatne lepsie ako lubovolny Creative 5+1 ci Genius 5+1 a dal som za to v bazari dokopy 1600Sk ...ked to vybombujem, tak tie spominane Creativy ci Geniusky posobia pri tom ako lacne sluchadielka ))
13.8.2003 22:01:23   0.0.0.xxx 55
Jaký typ repra KEF tam máš a kde jsi je sehnal, prosim tě? Dík.
13.8.2003 22:12:01   0.0.0.xxx 56
Tak nevim,myslím,že každý má doma nějaké to audio,tak proč kupovat takový šunt,většinou se to dá udělat tak,aby se člověk napichl do toho co už doma má.Ovšem hezký to je.
13.8.2003 22:17:26   0.0.0.xxx 66
Celkove vsichni radi zapominaji ze repracky k PC jsou vzdycky bedna s integrovanym zesilovacem ( ten sice muze byt umisteny mimo ale i tak k tomu patri ze ? :-) ) a vedsinou nejvedsi problem jsou prave ty zesilovace (nemluvim o plastovych repracich za 300 kacek, u tech se neda rozlisit co vlastne hrajou natoz ktera soucastka "mrsi" vic) ktere vedsinou stoji docela za ho..o a navic jsou sylne poddimenzovane (kouknete se na fotku elektroniky tehle repracku a pochopite ;-) ).
S tim vahazovanim MP3 j to zajimave, pro autora mam jedinou radu: holt pokud ouzivate nejaky sileny program na grabovani a navic kvalitu 64kb/s tak se neni cemu divit . jinou kvalitu pouzivat nemuzete prooze dobre udelanou MP3 nad 128kb/s na tehle repraccich nepoznate od originalu i kdyby jste byl netopyr protoze kdyz to urcity zvuk ani nedokaze vytvorit tak vam tam tezko muze u MP3 chybet :-))
.
14.8.2003 07:44:07   0.0.0.xxx 66
mam většinu v 192 kb/s a na Logitechach Z-680 mi nepřijde, že by hráli nějak hůř než original audio.
Taky jsem slyšel jako se borci hádali jestli hraje líp MP3 nebo audio CD (to měli samozřejmě vypálený z těch MP3 souborů) :-))
2 J.K. - nad mise s vrtulníkem v Delta Force B.H.D. s repro 5.1 neni..... :-)
14.8.2003 08:28:13   0.0.0.xxx 66
pocul si niekedy na vastne usi repraky od f. BOSE? zrejme nie ale ubezpecujem ta ze nemaju ani pol litra...
14.8.2003 08:35:43   0.0.0.xxx 55
U techle recenzi me dycky zarazi jak sice autor nerekne nic co by z jeho pohledu nebyla pravda, ale nektere vyrazy ty testovane veci nadnasi do rovin kam vubec kvalitativne nepatri. To jsem si jednou takhl eprecet tu recenzi na ATLEC LANSING a koupil je ... tady je muj post co je pod ALTECAMA (nikdo to tam uz necte takze jen kvuli tomu jakej muze byt rozdil mezi recenzetovym nazorem a nazorem nezaujateho cloveka.:

... a mam trosku jine zkusenosti nez tester. K hlasitosti ... celkova hlasitost dle me opravdu staci i na 25m2 (tak aby mi nahoru nebehali rodice me uklidnovat a aby mi nerincely volne lozene veci neb sobwoofer tam dela hlavni hluk) bohuzel zvuk jako takovy je pomerne "plytky" a v zadnem pripade nesnese srovnani s tripasmovkama od tesly za 5000,- (za tu cenu sem to kdysi koupil) se zesakem SONY 485SE a i toto by u audiofilu letelo z okna. Moc s nima spokojeny co se tyce kvality zvuku nejsem (asi jako by ste rozestavili 4 dobre vyrvane telefony a pod to strcili woofer kterej neuveritelne hutne duni (i kdyz je stazeny na minimum). Jenze otazkou je co clovek muze chtit za 5100,- (ne 3600 jak uvadi recenze, za tu cenu je horsi model) ... dokonce mi pripada ze samotna televize ma lepsi zvuk. Nevim nevim ... pokusim se sehnat par jinych sestav a oprubovat to dohromady. Trosku se mi zda ze LEVI si tyto "dobre" recenze neprimo kupuje tim ze vychazi pctuningu vstric. Navic kabely jsou natvrdo v bednach a satelity me prekvapili svou velikosti ... jsou opravdu velke jako vetsi telefon, az ted sem si vsim v recenzi ze uvadi repro s 3cm prumerem (a to neni prumer membrany)... to me melo dojit hned. Takze priste si bedny radsi poslechnu nez si neco koupim. Otazkou je zda v teto cenove kategorii lze koupit neco lepsiho.
14.8.2003 09:24:08   0.0.0.xxx 65
Mam doma Sonus Faber www.sonusfaber.com par stojí 28 tisíc a sou velký asi dva pullitry nad sebou pulitr na šířku a dva pullitry na dýlku ... vše v Plzeňskym pivu ;-), zesilovač Marantz a zvuk naprostá třída. Už je to dlouho co nás ve škole učili, tak si to už nepamatuju přesně, že vlnová délka se zpočítá lambda=(rychlost šíření/frekvencí) to znamená když mám zvuk 40Hz tak mam vlnovou délku 320[m/s]/40Hz což je 8m. Takže když mám mísnost 4x4m a nemám na zdech tlumení tak z toho mám stejně CENZURA páč se to odrazí od zdi a jede proti sobě záporná vlna s kladnou a odečtou se. U dobrejch beden je SW naCENZURA protože je vlastně naCENZURA už z podstaty :-). Z toho plyne že z kompovek neuděláme dobrý repráky když jim přidáme SW.
14.8.2003 10:10:27   0.0.0.xxx 66
na hudbu jsou komplovky naCENZURA totalne, pro slusny domaci kino se vyplati koupit solidni stereo repraky (nad 10 000 za par) a par levnych efektovych, sub je nanic. Ke komplu jsou takovy maly chrastitka dostatecny abys slysel kroky, strelbu, spadnuvsi vec atd... sub se u nich hodi na vybuchy, o kvalite a cistote reprodukce se neda mluvit..., ale je to prostorovy zvuk za par korun... (2000 ZK + 5000 repro a je to lepsi nez plastovy stereo)... ))
14.8.2003 14:18:06   0.0.0.xxx 66
jenze vetsinou mas repraky orientovany podle TV a hrat neco na komplu a nemit levej a praej reprak tam kde ma byt tak si to moc neuzijes. ze je komp na HIFI napichlej kkvuji filmum je samozrejmost, ale na hry to vetsinou nejde.
14.8.2003 15:35:39   0.0.0.xxx 55
Kdyz kupujete plastove sracky tak se neni cemu divit.a za takove shity dat nekolik tisic muze jen totalni debil!!!Vzi creative 5.1 a predrazeny logitech.Za ty penize si udelam svoje velke drevene s reprakam od tonsilu nebo TVM a bude to hrat 100x lip.
Sam mam doma bedny vysoke asi 75x30x25 a hrajou dost dobre basaky jsou 16cm.Vykon 100W sinus.
14.8.2003 17:05:59   0.0.0.xxx 66
A určitě si za ty prachy zbastlíš nějakej zesilovač a dekodér Dolby Digital a DTS.
Takový machry mam nejradši....
P.S. nejsem audiofil a tonsil nebo TVM neznam.
14.8.2003 18:18:09   0.0.0.xxx 66
ja uz na ty vselijaky "po svem" hrajici smejdy nemam naladu. takze jsem cele prazniny pracoval a jeste budu celej pristi rok splacet ale koupim si ZVUK takovy jaky ma byt! a je mi jedno ze za to dam 50.000... proste budu mit jistotu ze takdle to ti lidi co tu muziku udelali mysleli.....
14.8.2003 18:20:37   0.0.0.xxx 77

Ta bedna je o ničem! není nad 400 WATTů a 350-ti centimetrový reprák s 8-mi výškovými reproduktory. To je teprv nářez a né jak tady ta mini bedna

14.8.2003 18:32:12   0.0.0.xxx 75
TEN REPRÁK MÁ 35 CENTIMETRŮ. TO JE PŘEKLEP. TO BY SNAD ANI NEBYLO MOŽNÉ VYROBIT 3,5 METROVÝ REPRÁK,ALE KDYBY SE TO PODAŘILO TA TO UŽ BY BYL POŘÁDNÝ RACHOT!
14.8.2003 20:49:02   0.0.0.xxx 56
V dnešní době 2.1 repráky?? Si děláte srandu...Když i ty nejlevnější desky mají integrovaný 5.1 kodek (který sice stojí za hov.o, ale je tam). Osobně považuji za optimum alespoň Live 5.1. A bedýnky - sám mám jednu 5.1 sestavu asi za 3000 - ale musel jsem si k ní dodělat SW (původní byl hrozný), dal jsem tam TVM ARN-224-4. Uz to jde poslouchat...A jaké bedýnky bych si teď koupil? Asi jednoznačně Genius HT-510 - to je ke kompu tak akorát (samozřejmě, pokud má někdo netopýří sluch a vyžívá se v hudbě, není to nic pro něj - takový člověk musí ovšem nainvestovat desítky tisíc).
14.8.2003 23:13:01   0.0.0.xxx 65
Slysel, zvuk prumerny - ale BOSE musi clovek hlavne VIDET, pak uz vi, za co dava ty prachy :-)
Vo zvuku to az tak neni, ale design je vetsinou dost vychytanej.
15.8.2003 08:05:37   0.0.0.xxx 55
Jestli bydlis v panelaku jako vetsina populace tak te budou sousedi nevacidet za tech par watu co ze sebe vychrchlou ty plastovy creativy.
15.8.2003 10:29:54   0.0.0.xxx 66
asi bydlí "Na samotě u lesa" ;-)
15.8.2003 13:16:09   0.0.0.xxx 56
Opět je tady jeden audiofil, který má sluch jako netopýr. Proč se vyrábějí 2 bedničky ke kompu za cca 200,-Kč? Ono všechno je otázkou výběru a když si někdi vybere takovouhle sestavu tak asi nečeká výkony jak od Nautila.
15.8.2003 14:35:40   0.0.0.xxx 76
Tak si totalni lama hnupe jak to neznas, nebo bydlis na vidlakove.a mluvil sem o reprakach 2.1 ne o nejakem zesaku a dobly digital kdes to zas vyhrabal cipe?
Ty bedny jsou 2.1!!! takze nejake Dolby digital a DTS si muzes poustet tak ve vetru.
15.8.2003 14:37:28   0.0.0.xxx 65
Bydlim v Ostrave a v rodinnem domku ne jak dementi v panelaku.:-)
15.8.2003 15:02:16   0.0.0.xxx 56
Jenze ne kazdej to umi...
15.8.2003 15:05:04   0.0.0.xxx 65
Jsou dve moznosti:
1. bud vsechno utrati za jiny komponenty a na poradny repraky jim nezbyde;
2. Nepotrebujou duper hyper bedny s dokonalym zvukem, ponevadz si na kompu nehraji Mopzarta, nybrz treba UT 2003.
15.8.2003 15:16:20   0.0.0.xxx 66
aspon bydlim v brne ne v nejaky prdeli sveta Ostrave s 20% nezamestnanosti... s hnusnym zivotnim prostredim a debilnim narecim... a lidma jako ses ty....
15.8.2003 17:10:04   0.0.0.xxx 57
Ja bychz ase nechtel bydlet v tom zasranem brne s tim sislavym hantecem.Debilni si ty ko**te.A zivotni prostredi tu je pohode je videt zes tu nikdy nebyl hnupe.Nevim kolik ti je ale tipuju na 10.
A bydlis v zasranem panelaku jak cele pojebane brno buzerantu plno.
15.8.2003 17:30:02   0.0.0.xxx 66
Hele Danny, proc myslis, ze v panelaku bydlej dementi ? Zrovna jsem shanel nejake bydleni v rodinnych domcich, no a kdyz se tak clovek diva na ty polorozpadle barabizny, co majitele hrde nazyvaji "rodinny dum", tak to zacina byt fakt pomalu lepsi ten panelak. Tady v Brne sice mozna nejaci ti buzeranti budou, ale v Ostrave nejspis taky ze (plus jedno nejmenovane tmavohnede etnikum - Chanov a spol.) Na ostravsku bych teda fakt bydlet nemusel :-)))
Jinak abych taky napsal neco k tematu - myslim, ze lidi co tu pisou o obrovskych bednach s vykonem >100W a jak to bozsky hraje asi nepochopili dane tema, nebo se proste chteji pochlubit. Chtel bych videt, jak dlouho by v normalnim byte nebo domku vydrzeli pracovat pri poslechu MP3 nebo hrat nejakou gamesu s vykonem 2-5x100W na plny koule. Tedka nemyslim PMPO, ale normalni sinus vykon. Nehlede na "mensi" cenovy rozdil, ze...
15.8.2003 17:30:37   0.0.0.xxx 66
plny koule. Tedka nemyslim PMPO, ale normalni sinus vykon. Nehlede na "mensi" cenovy rozdil, ze...
15.8.2003 18:28:49   0.0.0.xxx 55
Ja ti to brno nevycitam jen me dozral ten ICE.Cernych tlam je tu taky dost ale jak kde,ne v celem meste.Viz Privoz,Vitkovice.
K tem bednam se nemyslel ze to hulim na plny vykon ale pri mensi hlasitosti proste maji lepsi zvuk nez ty plastove repracky.Uverim treba ze ty subwoofery od nich muzou mit basy ale ze ty male krychlicky ze neco kvalitne uhraji?
to ti nezezeru ani nahodou.
18.8.2003 10:04:38   0.0.0.xxx 56
precti si co pises ty a uvedom si laskave nasledky.... takys me dozral...
18.8.2003 21:44:01   0.0.0.xxx 65
Já jedu na TESLA AZS 223 a TESLA ARS 1014 (60W řevo). Jakékoli plasťáky se před tím schovávají do kouta ;-). Já měl bakelity vlastně naposledy před 7 lety u 486...
Bylo také zajímavé sledovat, jak rychle se ke svým ve sklepě odloženým teslám začala vracet i počítačovo-hudebně zaměřená část sousedů).
Známý si po mojí inspiraci koupil extra k PC 100W zesilovač a repro Technics a soused, který bydlí v patře mezi námi z toho zrovna nadšený nebyl :-) Faktem ale je, že se jej snažíme neotravovat hlukem. Přinejmnším já poslouchám hudbu docela potichu.
18.8.2003 21:47:58   0.0.0.xxx 66
BOSE je sice BOSE, ale DŘEVO je přeci jen pořád DŘEVO.
(ale zase k takovému dřevěnému BOSE (nebo Nautilus, apod.) už není co dodat... ;-) jen na to mít).
18.8.2003 23:10:15   0.0.0.xxx 66
je to zaujimave ale ten subac je obycajna sracka.je treba aspon 12 palcovy!!!!
19.8.2003 09:16:25   0.0.0.xxx 65
btw Chanov je v Chomutově...
19.8.2003 17:08:24   0.0.0.xxx 66
Problém není v průměru membrány,ale v neoptimalizovaný ozvučnici a nulovým tlumením,takže,pokud to tady někdo generálně napíše,tak buď ví prd a nebo ať napíše i B,když řekne A.Pro stavěčekoukněte třeba na repráky SEAS,VIFA,SCAN SPEAK,AUDAX,VISATON, dále levnější a horší TONSIL a v nouzi nejvyšší i TVM.)Myslím že na SUB max 20cm větší už maj horší impulsní chování,nebo isobarik tandem zapojení.A navíc k satelitům s těmito minirepráčky nemůžete dát sub 25cm byla by tam díra jak prase na vyšších basech a středech.

Na velikosti repro až zas tak nezáleží důležitější jsou jeho Thiele-Small Parametry a opimalizace ozvučnice(jak správně naťuk Halen)a pevnost vs hmotnost membrány.Proto je lepší jeden nebo pro vyšší akustický tlak více repro s menším průměrem než jeden velkej.(prokreslenější zvuk) Viz například mini dvoupásmové monitory od DYNAUDIO,SONUS FABER,ELAC,VECTEUR,PRO AC,Totem (BOSE fakt ne...)Jsou sice z jiné cenové hladiny,ale spolehlivě zvukově natrhnou prdel všem vícepásmovým bednám s 20-30cm basákem.A když už k nim Subwoofer tak REL nebo Velodyne...

Pokud se teda bavíme o špičkovym zvuku.
19.8.2003 20:13:13   0.0.0.xxx 55
tak jsme poslouchali muziku z jinyho dovodu, nez jestli nam spravne znej basy a vejsky. No, ale dneska je to asi dulezitejsi nez obsah
19.8.2003 20:19:14   0.0.0.xxx 66
a jsou stejne nuceni hrat vsechno v 99% na sluchatka
19.8.2003 20:31:31   0.0.0.xxx 66
bose mam uz par let. me to staci, ale zadna spicka to neni. je to vec pro magory jako jsem ja, ktery jsou ochotny zaplatit dvojnasobnou cenu kvuli dizajnu. u hudby je znatelna dira mezi pasmy, k pocitaci museji byt ale idealni. jenze proc mit bedny drazsi nez pocitac...
20.8.2003 09:27:42   0.0.0.xxx 55
Moje rec - ta honitba za technickou dokonalosti je pro dnesni dobu typicka (vsimli jste si, na co se soustredi recenze uspesnych filmu? Na efekty a filmove triky, nic jineho na nich pochvalit nelze). A pricinou je tlak vyrobcu a prodejcu a celeho principu konzumni spolecnosti.
Jsem presvedcen, ze na dobrem plastovem repraku hraje obycejna mp3 (pod 100kB) lepe nez vinylove LP na audiu ze 70.let (dostupnem v lidodemo tabore). A ne nahodou stari hudebni fajnsmekri vzdychaji nad muzikou z CD, ze je sice bez vady, ale zni nejak studene az mrtve. Ale jsem optimista, existuje i nemala cast mlade generace, ktera posloucha muziku, ktera se ji libi obsahem, v uplne jakekoli technicke kvalite. Ale takovi sem nenapisou - jsou venku, v kapse maji walkmana a v usich neco, co vyluzuje zvuk, po kterem by i ti nejskromnejsi mistni diskuteri dostali koprivku.
Ale jinak souhlasim, ze kdo na to ma misto, udela lepe, kdyz za stejne penize (jako by dal do lepsiho plastaku) pripoji k PC starsi audio s drevenyma bednickama.
20.8.2003 09:30:57   0.0.0.xxx 66
lepsich plastaku) pripoji k PC zesik ze starsiho audia s drevenyma bednama.
[kurna proc to tady neupozornuje na omezenou delku prispevku?]
21.8.2003 17:45:41   0.0.0.xxx 66
Na poslouchání muziky stereo stačí, moc nahrávek v ac3 jsem zatím nenašel. A pro pár her si každý spešl aparaturu kupovat nebude. Dost lidí se na DVD filmy nedívá; buď že je to ztráta času, nebo se jim z těch amerických dementností dělá špatně. Tak proč si nepořídit externí zesilovač nebo reciever a k tomu dvě klasické třípasmové bedny. Když budeš potřebovat další, tak je prostě přikoupíš.

Všichni lidi, co za něco stojej, se nějak odlišujou. Protože maj vlastní názor a masou tupců si ho nenechají vzít. TAkže to, že je v dnešní době něco zvykem, není vůbec žádnej argument.
21.8.2003 18:34:54   0.0.0.xxx 65
U počítače mám Encore P-401 vylepšené vycpávkou z vaty. Zní dost dobře. Pokud bych si chtěl něco vychutnat, tak zapojím svoje Mission.
24.8.2003 21:26:31   0.0.0.xxx 66
Chanov je v Moste...

Ostravsko i Brno znam, Brno vic, protoze tady uz 5 let ziju. Brno je pro zivot jasne lepsi, ale rikat, ze se na Ostravsku neda zit, muze jen omezenec. Za poslednich 14 let se tam zivotni prostredi ohromne zlepsilo a ze je tam 20 % nezamestnanost? Co se kurva divite, kdyz se pozaviraly doly (to je dobre) a misto nich nic noveho nevzniklo (to je spatne). Neni tam ani tak mizerna "dalnice" jako je ta uboha D1 z Prahy do Brna, to dela taky svoje. Ostane napriklad v Brne to jde se zamestnanosti taky od 10 k 5. Kdyz jsem sem v roce 1998 prisel, byla tady nezamestanost asi 5 %, ted je kolem 10 %. Nic moc pokrok, ze ICE? A co se cigosu tyce, myslim ze Ostravu rychle dohanime, te hnede chamradi je v Brne vic nez dost - viz zname lokality Zabrdovice, Zidenice...
25.8.2003 21:59:53   0.0.0.xxx 66
Nevim, jaka mas sluchova cidla, ci jakou muziku poslouchas, ale zajimalo by me to LP, ktere hraje hur, nez jakakoliv MP3. Kdyz pominu nejake napul znicene, tak asi tezko najdes i neco s horsim zvukem nez CD. Ale u lidi kolem pocitacu asi lze tezko ocekavat nejake audiofilstvi (ac predchozi diskuse nasvedcovaal necemu jinemu)
1.9.2003 09:42:57   0.0.0.xxx 66
"Kdyz kupujete plastove sracky tak se neni cemu divit.a za takove shity dat nekolik tisic muze jen totalni debil!!!Vzi creative 5.1 a predrazeny logitech."
1.9.2003 23:40:42   0.0.0.xxx 55
Aaa, Encore P-401...to byly PC repro s nejlepsim pomerem cena/vykon :-)
A vubec snad nejlepsi obyc "plastaky".
Jenze se casem provesil repracek v levy bedynce a zacly hrastit (i kdyz, ma je ted kolegyne z prace a tvrdi ze jsou ok). Kamarad mne ukecal ke koupi nejakeho Creative 5.1 a...od ty doby jsem ze zvukem docela zklamanej. Nejsem vubec zadnej audiofil, ale fakt sou to spis bedynky ke hre nebo mozna k filmu. Na muziku nejsou.
2.9.2003 06:21:52   0.0.0.xxx 56
Zdar, koupil jsem si pred casem sadu KEF Q15, na to ze ty bedny maji asi 30l jsem neslysel moc jinych (do 20000)hrat lepe. zivim to z cd pres kvalitni zesilovac ale co jsem zjistil, ze i kdyz mam zesilovac s reprakama propojeny 2x4mm2 ve stribre od oehlbach (metr za 300)at mi to nerusi basy v kabelech, stejne to je vsechno na houby kdyz si nekoupim kvalitni stineny kabel mezi cd a zesilovac (taky oehlbach 50 cm za 1500). Potom co jsem pripojil mezi cd a ten zesilovac ten kablik vypadalo to jako bych vyndal ten rchestr se kterym hraje metallica z plechove krabice. A vy si myslite ze staci takova snurka jak na zavazani bot k dokonalemu zvuku???? Nakupujte subwoofery za tisice ale dokud to budete zivit z linoveho vystupu ve zvukovce (kde se perfetne indukuji sumy z pulzniho zdroje) stejne to vsechno degradujete na zvukovou kvalitu veze od cinanu za 2000.Jedine reseni jak propojit pocitac s externim zvukovym zarizenim pokud si skutecne tak bazirujete na kvalite filnu s MP3 kompresi zvukove stopy je kvalitni optika a to predpoklada i kvalitni digitalni zesilovac a potom i kvalitni propojeni na reprobedny (zase u nas oblibene propojovat pomalu zvonkovym dratem a tvarit se jako obrovsky audiofil)
Zdravim odborniky. ;-))
3.9.2003 12:02:26   0.0.0.xxx 56
jo, 13 cm bude mit rezonanci tak na 55 Hz a Ves tak 9 l. Tj ze bys z ni teoreticky pri ty ozvucnici mohl dostat 55 Hz dolni mez. S basreflexem mozna i ty 3 db.
3.9.2003 12:06:12   0.0.0.xxx 66

ARN 312 04 je sice podle parametru prima, ale ta membrana je tak tezka, ze zakmitava a proto i pres maximalni peci o ozvucnici z toho dostanes jenom dunivej bas. Vazi temer 2x tolik co konkurencni repra a i dokonce jako jeji predchudce 8604,8... Opravdu nedoporucuju.

8.10.2003 18:41:15   0.0.0.xxx 55
to bych si nikdy nekoupil
10.12.2003 20:22:10   0.0.0.xxx 55
Dobrý den chtel bych se pridat do teto zajímavé konverzace. Já si myslím ze pro poslech kvalitní hudby(folkové) stačí obyčejné reproduktory do 500 kč.
10.12.2003 20:42:49   0.0.0.xxx 66
Moc se zajímám o počítačovou hudbu a vše okolo, sám mám doma kvalitní repro čínské firmy UJBO. Hraje skvěle i za tak nízkou cenu, jakou 159kč bezesporu je. Repro UJBO UJ-12 má 1.5W PMPO a plně ozvučí celý můj pokoj. Koupil jsem ho před dvěma roky v PC shopu v Holešovicích. Prodavač říkal že je to v současné době to nejlepší co se dá sehnat, a že se mi hodí barevně k botám. Myslím že jsem koupil opravdu dobře, a každému mohu tyto BEDNY jen doporučit. Čest
24.12.2003 00:19:34   0.0.0.xxx 67
Toto stejne jako nejaky Inspire nebio Creativ je obycejny shit,Kupte si TEACY a budete mit klid,perfektni zvuk a vykon stejne vynikajici jako jejich vypalovacky
21.1.2004 09:46:47   0.0.0.xxx 55
Seš fakt debil a audiofil na n-tou
24.6.2004 11:07:52   0.0.0.xxx 55
hele, kdyby někdo měl schéma na zesák od Tesly AZS 224 tak mi můžete poslat.dík
18.8.2004 12:37:03   0.0.0.xxx 66
Zdravím, mám takovej dotaz, doted mám stereo zesilovač, DVD přehrávač a 2 krásný třípásmový bedny k tomu(s pořádným basákem,basreflexem...), no a ted bych si chtel udelat domácí kino...chtel bych si koupit digitální zesilovač 5.1, ale někde jsme slyšel, že se musí být originální bedny(všech 5.1 z jedný sady), aby to neztratilo ten efekt prostorovýho zvuku, takže to bych asi nemoh používat ty moje starý, že ??? máte někdo s tímto zkušenost?
8.10.2004 23:24:23   0.0.0.xxx 66
Asi s tím máš velice dobré zkušenosti, když to tady píšeš :o)
Slyšel jsi ten reproduktor (ARN 312/...) někdy hrát?
Protože jinak by jsi nepsal ´´pres maximalni peci o ozvucnici z toho dostanes jenom dunivej bas´´ takové blbosti!
21.12.2004 06:38:12   0.0.0.xxx 66
Plasty bych už nechtěl. Teď mám Genius SW-5.1 HT(3500,-) & z této sestavy jsem vyhodil efekty a nahradil je předními a místo předních jsem dal TANNOY Mercury M2(7000,-) + lepsí kable a zvukovku od SB Creativu cca 2000,-. Basů mám nyní dostatek, že ani subwoofer není potřeba.
A ve velikosti to taky není, příkladem jsou Dynaudio.
21.12.2004 06:45:57   0.0.0.xxx 56
Magore ! Uvažoval jsi někdy o vyšetření !! Tvé choré hlavy !
Máš vubec čisté uší ??
6.2.2005 19:37:19   0.0.0.xxx 55
Že vás to baví....co sem vubec lezete, jsou to repraky za 2000!!! tak si to uvedomte, a nehledejte v nich kvalitu jako třeba s THX...Stejne vetšina lidi co ma PC nema ani z daleka kvalitní, jako jsou tyhle Herculesy( sam je mam )...Creativy jsou Xx horší...a kdo ma uvalit X desetitisiců za bydny? To si mam koupil hluchotu? TO si rovnou mužu u ucha odpalit TNT a mam to za par babek... Vetšinalidu českého nemamá 20000 na repraky, dalších 30000 na pičítač atd...TAK SE VZPAMATUJTE!!!
7.2.2005 21:21:07   0.0.0.xxx 66
Nebudte tu vsetci mudry , kazde repra su na nieco urcene
A osobne si myslim ze za tu cenu k PC tie repra stacia...
Neviem preco to tu pletiete s 10" repra,co keby ste ich skusily porovnavat s reprami v ich kategorii....
Je jasne ze keby som cel poriadnu hudbu...tak idem po niecom inom
11.3.2005 10:52:54   0.0.0.xxx 77
no ja si myslim že dneska je nejlepši si postavit bedny sám...jako že normalni student nemuže uvalit za aparaturu 50tis.....uplne se divim vsem lidem co si koupijá Cretive5+1 za 5 tis. a jsou hotoví z toho 15Watového dunítka.....za 5litrů si postzavíš basák ,satelity i zesak s vyhybkama...a budeš na tom tak 10*líp než s těma Creativama...
28.9.2015 12:04:56   80.95.113.xxx 00
Dobrý den měl bych dotaz. Tuto reprosoustavu mám již nějaký ten rok doma. Nic méně asi po 3 letech nepoužívání jsem ji chtěl zprovoznit a zjistil že má utržený konektor od ovladače. chtěl bych se tedy poradit jak konektor opět zpravit. Jsem schopen koupit noví konektor a opět ho napájet, ale nevím kam který drát. byl bych velice rád kdyby bylo nějaké schéma. Předem děkuji za odpověď

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.