Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51
Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51
autor: Kwolek Jirka , publikováno 12.6.2003
Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51
Zdálo by se, že mě už nemůže nic překvapit. Této sestavě reproduktorů se to ale podařilo hned dvakrát. Zaprvé satelity jsou opravdu prazvláštní, futuristické konstrukce: vypadají jako stříbřité koflíčky uložené v černých rakvičkách - to vše levitující ve stojanech připomínající zlomené kovové bumerangy. Prostě exoti. Za druhé mě překvapil zvuk těchto repro-banánů. V jakém smyslu? Čtěte dále... {mospagebreak title=Tak trochu jiné reproduktory 5.1}

Značka Altec Lansing, ač velmi známá v zahraničí, je u nás stále tak trochu jako něco z jiného světa. Před necelým půlrokem jsem recenzoval sestavu XA 3059 a po zkušenostech s typem 5100 mohu říci, že asi tuším, proč například ve Francii či USA jsou ke každému druhému počítači dodávány právě Altecy. Jedná se totiž o... jak bych to řekl... instantní reprosoustavy i pro naprosté "lamery" - o něco, co se snad ani špatně zapojit nedá. Nepředbíhejme a pojďme na exkurzi po typu 5100 od začátku.

Copak nám to nesete?

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51

Nechtěl bych Číňanům ubližovat, ale od začátku jsem na testované sestavě oceňoval to, jak vybočovala z "čínsko - tchajwanského" levného proudu. Podívejte se na krabici - je elegantní, bez obvyklého zdobení nevkusnými roboty a 3D písmeny. Dobrý pocit mi nevyprchal ani v průběhu vybalovaní sestavy - každá část má svou přihrádku:

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51

Subwoofer

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51

Subwoofer je, obdobně jako u jiných sestav, nejenom generátorem basových kmitočtů, ale i základní jednotkou elektroniky. Jeho konstrukce je celodřevěná, nízké kmitočty (dělicím kmitočtem je 150Hz) generují dva 4" basové reproduktory s vysokým zdvihem membrány. I zde platí to, co jsem řekl o robustnosti provedení i "ne-čínském" naturelu Alteců dvojnásob - přesto že je uvnitř umístěná elektronika, není to na funkci vůbec znát: nic nedrnčí, basreflex nekašle ani nefuní. Při poklepu na tělo subwooferu není slyšet obvyklý dutý zvuk "nok, nok" s ozvěnou.

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51
všimněte si počtu šroubu (14!) které chrání poklop s elektronikou,
plast je při tom 4.5mm silný

Pokud se podíváte na zadní terminály uvidíte první znaky "blbuvzdorismu" - vše je řádně označeno barvičkama, reproduktory se připojují pomocí konektorů, střední reproduktor má konektor se spínačem - pokud jej odpojíte, rozdělí systém zvuk do předních reproduktorů.

Systém není vybaven, především kvůli vysoké ceně, dekodérem Dolby Digital - spoléhá na stereosignál (počítače, přehrávače mp3 nebo herní konzoly) nebo na analogové výstupy čtyř nebo šestikanálových zvukových karet.

Satelity

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51
přední kabely vedoucí k satelitům měří 3m, zadní 5m...

Touto kapitolou se dostáváme k největšímu "excentricizmu" této sestavy. Štíhlé a poměrně těžké kovové satelity vypadají jako výstřelek bláznivého návrháře. Dva 3cm reproduktory s lehkou tahem zpevněnou duralovou membránou jsou speciální vysokozdvihové konstrukce. Konstrukce skříněk je hermetická a nerozebíratelná, stříbrný stojánek je litý, jeho tloušťka se pohybuje od 3.5 - 5mm.

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51
ke střednímu reproduktoru je dodáván držáček - zarážka, která jej umožní pohodlně a bezpečně umístit na monitor.

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51

Vlastní reproduktory jsou chráněné poměrně solidním (jeden satelit mi spadl ze stolu na koberec) "bezpečnostním obloukem" - jinak před membránou není nic, co by bránilo vysokým frekvencím v jejich šíření.

{mospagebreak title=Ovládání, celkový design a zvuk}

Ovládání

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51 Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51
Ovládač má svůj vlastní kovový odkládací stojánek...

Altecy jsou známé svým kablíkovým provedením ovládače. To má své výhody i nevýhody: nemusíte, jako v případě IR dálkáče, mířit na přijímací diodu zesilovače, dálkový ovládač Alteců je díky kablíku zároveň i terminálem umožňujícím připojení stereo-sluchátek - výborný nápad (a učiněný balzám na nervy pro ty, kteří již mají dost otřásajících se oken).

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51
spodním tlačítkem můžete sestavu i dálkově vypnout

Ovládání je elektronické - nastavení každého parametru (hlasitost / vyvážení / korekce) je indikováno odpovídající diodou u tlačítka + obloukovou řadou LED diod (míra nastavení) nad otočným knoflíkem. Podržením funkčního tlačítka lze vyvolat alternativní funkce tlačítek.

Tlačítko mode přepíná mezi těmito režimy:

  • vstupní signál je stereo
    - filtruje se signál pro subwoofer, reproduktory hrají v režimu 2 pravé + 2 levé
  • vstupní signále je 3D audio (4 kanály, to je typické téměř pro všechny pro 3D hry)
    - filtruje se signál pro subwoofer, reproduktory hrají v režimu 1 + 1 + 1 + 1
  • vstupní signál je 5.1
    - každý reproduktor hraje "svůj part"

Přepínač CENTER MIX (umístěný na subwooferu), pokud je v poloze ON, řeší problém mlčícího středového reproduktoru při reprodukci signálů v režimech stereo (2.1) a 4.1 (3Dsound ve hrách) - z předních kanálů vytváří nový, simulovaný středový kanál (ovladačem lze nastavit jeho úroveň). V režimu 5.1 zase zpět automaticky hraje center "svůj part".

Poznámka: Veškerá aktuální nastavení si sestava "pamatuje" i po vypnutí, přiddržením dvou funkčních tlačítek po dobu 5s je možný reset nastavení sestavy.

Celkový design

Celá sestava vypadá po instalaci docela impozantně - popravdě řečeno - k elegantnímu černému panelu bych si stěží mohl představit něco vhodnějšího.

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51
...kliknutím na obrázek zobrazíte jeho větší verzi...

Parametry

  • 50W RMS Total Continuous Power
    (5x5W satelity; 25W woofer
  • 100W celkový hudební výkon
  • frekvenční rozsah 40Hz - 20kHz
  • dělící kmitočet 150Hz
  • odstup signál šum > 70dB
  • celkové harmonické zkreslení < 0.50% THD při -10dB
  • digitální ovladač, 3 režimy přehrávání
  • praktický terminál pro připojení sluchátek
  • magneticky stíněné satelity

Zvuk

Právě přichází na lámání chleba. Chystám si několik CD s různými žánry a zapínám sestavu. Jako prvního dáme... hmmm... Dána Bártu, Illustratosphere. Oups... no ne, to docela hraje! Ač je subwoofer pod stolem (kam patří) a satelity jsou vybavené malými měniči (2x, každý o průměru 3cm) je zvuk velmi živý. Elektrická basa zní opravdu výborně, kytary mi připadají malinko zastřené, vokál Bárty zní překvapivě dobře. Zvuk lze zatím hodnotit jako kvalitní a docela vyvážený: středy jsou mírně nejisté, výšky jsou přirozené. Lokalizace zvukového prostoru je velmi dobrá (nástroje jsou tam, kde mají být a příliš nesplývají).

Zkusíme Red Hot Cilli Peppers, Californication - zvuk je i při tomto hutnějším podání dobrý, při maximální hlasitosti je znatelné mírné zkreslení signálu (to se dálo čekat). Basa, bubny - velmi dobré, docela to šlape. I vokál se drží... Zkusím ještě jednou Bártu... hmmm - teď hraje dokonce o něco lépe. Bedýnky se pravděpodobně poněkud rozehrály (tehdy když se prohřejí a "rozpohybují" reproduktory).

Kryštof a jejich Magnetické pole mě poněkud zklamali. Poněkud uměle napumpované basy vyskočily jako čertík z krabičky. Je třeba je poněkud ztlumit... Tolik důležitý vokál je ok. Pravdou však je, že Bárta je zvukově poněkud (o dost) zdařilejší - to je marné, i zde platí že výstup odpovídá vstupu.

A teď zkusíme ještě syrový hlas Skunk Anansie (Post Orgasmic Chill). U Tracy´´s Flaw se mi zježily chlupy na těle. Tak to tedy píše - zde sestava opravdu zaperlila. Hlas téměř řeže poličky na zdi... lituji že tu nemám Bjork. Zkusmé jiné žánry - rap: Dr. Dre (2001) - skvělý, hutný a kompaktní zvuk; hutný metalový nářez v podání Soulfly (Primitive) - zvuk je dobrý ale holt, chybí mu ta nespoutaná síla a výkon vysoce vybuzených reproduktorů s kevlarovou membránou. Taneční hudba (na reproduktory obvykle nenáročná) je zcela v pořádku - přednes je hlasitý a dynamický.

Pokud se sestavy předem alespoň trochu zahřejí při vyšší hlasitosti je jejich přednes při nízké hlasitosti vzorný (to neumí absolutní většina reproduktorů, při nízké hlasitosti se z nich obvykle linou jen huhňavé a tupé středy), za studena mají tendenci poněkud preferovat horní pásmo - stále je to příjemnější než ty středy (zde vidím jednu z výhod použití malých reproduktorů).

Subwoofer

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51

Generované basy nejsou falešné, mají hutný základ a zní překvapivě příjemně a vyrovnaně. Tipuji, že koncepce subwooferu byla optimalizována směrem k reprodukci hudby ("filmové" basy se svými ultra nízkými ruchy vyžadují jiný, poněkud výraznější a vyhraněnější přednes).

Hudební výkon

Příkladné (zase "blbuvzdorné") je i chování integrovaných zesilovačů - nešumí ani nebručí, v reproduktorech nic necvrliká, přeslechy a zkreslení je minimální (pokud sestavu nepřebudíte).

Nebudu vám lhát, že s touto sestavou zvládnete i diskotéku. Přesto je její výkon na běžné prostory (do 20m2) dostačující až, až. Rozhodně v paneláku zažijete bouchání do stropu.

Závěr

I když, nebo právě proto že, jsme netestovali hi-end sestavy od Logitechu ani od Creativu je tato sestava zatím tím nejlepším co jsme zde měli.

Dříve testovaná dřevěná sestava Genius Theater 5.1 dokáže sice hrát hlasitěji - její zesilovač však rozhodně není tak kvalitní (více šumí, centr stále mírně cvrliká) jako u Altecu 5100. Také tichý přednes není silnou stránkou Geniusů.

Díky své "blbuvzdornosti" lze Altecy doporučit zejména těm, kteří preferují přístup "zapojit a hrát" bez starostí "proč mi nejede center", proč to šumí, bručí, kde je ovládač. Celkové zvukové podání mi připadalo jako dobré až velmi dobré. Když jsem se vrátil ke svým původním, dříve solidním bedýnkám (jak je teď, zmetky, budu poslouchat) jsem hodnocení přehodnotil na "rozhodně velmi dobré".

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51

Pokud toužíte po něčem malém, spolehlivém, reprezentativním a velmi dobře hrajícím - s klidem jděte do Altecu 5100 - těžko najdete něco lepšího.

Cena testované sestavy by se měla pohybovat kolem 3600 Kč bez DPH.

Altec Lansing 5100: repro z oblasti Area 51
výrobky Altec Lansing do ČR dováží firma LEVI International

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
12.6.2003 11:41:36   0.0.0.xxx 65
... diky za nej, chystam se v dohledny dobe naky solidni ozvuceni poridit. Jeste sem uvazoval o Logitechu Z640-5.1 - jejich cena je rozhodne prijemnejsi nez recenzovanych Altecu... nemate chut zminene Logitechy ozkouset? Prip. nemate je nekdo doma?
12.6.2003 12:28:25   0.0.0.xxx 56
Souhlas, bezva clanek. Pomalu se chystam k nakupu nejake soustavy a o tehle jsem do dneska neslysel. A protoze vypada IMHO velice dobre a jestli jeste hraje tak jak pisete.. Skoro neni co resit. Zase mam o cem uvazovat
12.6.2003 12:35:28   0.0.0.xxx 66
Dobrej jak článek tak i bedny. Konečně něco jinýho! A když to ještě k tomu slušně hraje, proč ne! Bál jsem se ceny, ale ani ta není nijak šílená za 5.1 soustavu. Možná by stálo za to ji porovnat s Geniusema a Logitechama ze stejné CENOVÉ kategorie.
12.6.2003 13:24:37   0.0.0.xxx 66
U starsich (obcas se daji koupit i u nas v bazarech) a i vetsiny novejsich modelu je ovladani umisteno na prave predni bedynce plus u luxusnejsich sestav byval navic i bezdratovy IR dalkac.. Ale jinak pekny clanek ;)
12.6.2003 15:01:39   0.0.0.xxx 66
Mám tyto repro doma a souhlasím hodnocením autora článku, měl jsem i theatry od Geniusu, ale Altecy mají lepší zvukový projev a navíc jejich design je o mnoho lepší. Repro také nezaberou tolik prostoru.
12.6.2003 18:43:06   0.0.0.xxx 66
dobry clanek... jen jsem nepochopil jednou vec

...kliknutím na obrázek zobrazíte jeho větší verzi... (str. 2)

- nejde to ))
12.6.2003 18:49:14   0.0.0.xxx 66
Co je na kablíku špatné? Jen dosah...aspoň se neztratí :-P
12.6.2003 18:51:20   0.0.0.xxx 66
jeste jeden dotaz... Kdyz to nema dekoder Dolby dgital tak musim mit co za kartu aby to jelo. SB Live!?, Audigy, Audigy 2, Hercules Muse? Pojede to s nima?
ICE
12.6.2003 19:50:11   0.0.0.xxx 56
mrkni na www.tomshardware.com
12.6.2003 20:21:17   0.0.0.xxx 56
Cena je docela slušná, u nás ve Francii je mají za 219 €, přitom tu jsou Altecy zastoupeny víc, než v ČR.
12.6.2003 20:24:38   0.0.0.xxx 56
50W total na diskoteku ?????
to si dost prehnal
na poslech CD i pri nizke hlasitosti potrebujes nejmene 2x 100 W, aby zesilovac zvadl dynamiku cca 90 dB.
5 W na satelity, to je tak maximalne na sluchtka
ted zase prehanim ja :-)
12.6.2003 20:59:58   0.0.0.xxx 65
100W RMS by mi zborilo byt. Slcuatka maji tak max 1W...
12.6.2003 21:34:56   0.0.0.xxx 55
jo...přeháníš...kdy těch 100W využiješ? na kolik myslíš že to doma budeš poslouchat? na 20? věř mi něco o tom vim...

k článku: co to zahřívání reproduktorů? pokud se vám zahřívají, tak bacha na spálení! nesmrdí vám tam guma od závěsů?

že se zahřeje zesilovač to je normál, páč stabilita je laděna při provozní teplotě, ale reproduktory? možná poleví závěs membrány, změkne...ale asi moc špatně čtete stereo&video...
12.6.2003 21:50:40   0.0.0.xxx 66
Tak nevim ja mam doma 250W woofer a 4 x 85W bedynky + 100W center, vse vlastni vyroby a kdyz se to vytahne ven na zahradu.... par watu-kilowatu navic by neskodilo, ale v mistnosti se to samozrejme neda poslouchat na max.... (10x10m mistnost).Ale pravdou je, ze pro poradnou dynamiku prednesu rozhodne par wattu zesilovaci navic neuskodi a trochu vice citlive repro uz vubec ne...Zkusim v praci ty bedynky az nam dojdou a poslu jak to zvuci...
12.6.2003 22:52:04   0.0.0.xxx 66
No zahorene reproduktory po prehrani nekolika pisnicek jsem vazne jeste nevidel,. Pokud se takto rychle dokaze menit struktura membrany tak by me docela zajimalo jak ta membrana (nebo zavesu membrany na tom nesejde) bude vypadat za dva roky, to uz asi bude tekuta . "zahorovani" neni nic jineho nez opotrebeni jakehokoli materialu se kterym vyrobce pocita protoze cerstve vyrobene dejme tomu gumove nozky na kterych vedsina levnych repraku stoji nemaji stejne antivibracni vlastnosti po dvou letech pouzivani jako kdyz byly nove protoze na ne pusobi ruzne vlivy mimo jine treba vibrace toho reproduktoru a v podstate stejne je to se vsema pohyblivyma castma.Rozhodne to vsak je "beh na dlouhou trat" a navic to ze zni ta sama skladby jinak nemusi byt ani tak zalezitost repraku jako vaseho mozku ( bez urazky) protoze ty repraky jste rozhodne nemel natolik "naposlouchane" aby vas neovlivnil poslech te jine hudby mezi tim druhym spustenim.

2 soundake : S tim smradem je to mazna bliz pravdy nez se muze zdat. Treba si autor mysli ze zahorovani se rika tomu jevu ktery casto nastava u levnych vyrobku z dalneho vychodu. Clovek to zapne do elektriny a zachvilku zacne neco smrdet spaleninou ( nejpodobneji smrdi spalena guma) a kde je smrad tam je kour a kde je kour tam je ohen a kde neco hori tam se urcite zahoruje )))))

13.6.2003 08:58:30   0.0.0.xxx 56
Tohle nejsou bedny na Woodstock nebo venkovni poziti na zahrade. Autor sam pise ze jsou good do mistnosti kolem 20m2 coz celkem odpovida. Pokud bych chtel skutecne dobre 100W repro tak by me ve stereu vyslo minimalne!!! na 10 000 za par. (treba nejaky ty maly Charia), plus nejaky slusny stredak, zadni, podstavce a mame tady sumicku kolem 15-20 tisic - pak to bude hrat halsite a velice ciste. samozrejmosti je solidni receiver (treba Denon ))
2 Soundik - ty mas pokojicek 100 m2? ) To je nejaky maly tanecni sal ) taky bych chtel...
Membrany se obvykle uvolni asi tak po hodine a trech hrani i u mensich beden. Pak je zvuk o poznani lepsi.
To ze repraky hrajou hodne nahlas jeste neznamena ze hraji dobre a ciste.
ICE
13.6.2003 11:41:23   0.0.0.xxx 66
je tam negace, autor píše, že na diskotéku to právě není
13.6.2003 12:46:12   0.0.0.xxx 66
Pojedo to s kartama co uměj 5.1 (výstupy jsou prední pár, zadní pár, center-subwoof.). To je u těch jmenovaných karet samozřejmé (tedy staré Live! jsou 4.0 a některé Muse též). Jinak je i stále více desek co přímo umí 5.1 (akorát se vstupy přepnou na výstupy).

Poslední věcí je, že v režimu Stereo x2 stačí sestavě jen klasické stereo.
13.6.2003 13:23:40   0.0.0.xxx 55
Kdyz mam v baraku mistnost 10×10 (coz je BTW obyvkla zastavena plocha "normalniho" rodinneho domku :o) tak si asi nebudu kupovat takove chrastitka za par korunek.....
13.6.2003 13:29:50   0.0.0.xxx 65
Je to naprosto normální jev, že reproduktor mírně mění vlastnosti při zahřátí. Je to zcela jasně dáno konstrukcí kmitací civky, magnetu, membrány ... Každý materiál se změnou teploty mění vlastnosti, navíc kmitací cívka mění i ohmický odpor. Navíc, takto maličké reproduktory se hůře chladí, než veliké basáky. Pokud je zvuk po zahřátí lepší, než zastudena, může to být jak reproduktory, tak i zesilovačem. Každopádně je dobře, že zahřáté to hraje líp než studené. Kdyby to bylo naopak, bylo by to špatné :-)
13.6.2003 18:24:13   0.0.0.xxx 56
tak to je celkem logicke...
13.6.2003 20:28:45   0.0.0.xxx 66
Najprv, recenzia sa mi zdala byt velmi dobra. Mat tak zvukovku na 5.1, tak si ich mozno kupim. Ale, ja som investoval peniaze do Creativu 4400, ktory ma vysiel asi na 2000,-Sk, mam to kombinovane s Live! a vobec sa nestazujem. Zvuk mam cisty, skusal som na tom aj hudbu, DVD aj hry a vsetko bolo nadherne ciste. Pravda, ten dialkovy ovladac je sice tiez na kabliku, ale je tam len hlasitost. Ostatne sa musi vyladit v Surround Mixere. Osobne si myslim, ze som investoval peniaze dost dobre.

maniak
14.6.2003 00:45:42   0.0.0.xxx 65
V tom mas pravdu ale kdyz se testujou reproduktory ( a nejen testujou ale i kdyz je clovek chce poslouchat) tak se predpoklada ze byly uz nejakou dobu v pokojove teplote takze se jen na chvilku pusti nejaka "muzika" ( hodne lidi na to pouziva specialni "zvuk" ktery je k tomu urcen ale je to v podstate jedno, bavime se tu o levnych reproduktorech takze to zahrejou i Holki ) ktera dostane vsechny soucasti retezce ( zesik, repraky popripade posluchace ) do "provozni teploty". S tim zahrivanim je to pomerne slozite a dusledkem toho procesu je treba to ze vedsina lidi s lepsi aparaturou zesilovace vubec nevypina aby je nemusela zahrivat . Celou dobu se ale bavime o levne aparature minymalnich rozmeru ktera se na tu spravnou teplotu dostane v podstate okamzite a navic pochybuju ze bude poznat rozdil mezi zvukem "studene" a "teple" sestavy ale to uz je na jinou diskuzi kterou tady neminim probirat.

Zkratka pred testem se reproduktory VZDYCKY musi nechat zahrat na provozni teplotu zvlast kdyz jsou fungl nove aby potom autor pracne nezistoval proc to hraje trochu jinak po prehozeni CD. Jinac to je prave ten problem lidi co ctou stereo&video a pletou se jim slova zahoreni a rozehrati na provozni teplotu Proste to jsou dva scela odlisne pojmy.
14.6.2003 09:07:18   0.0.0.xxx 55
Nemam rzhodne nic proti kapele Red Hot Chili Peppers, ale tuhle nahravku pouzivat na testovani repro mno to by asi autor mel zajit k doktorum na usni, tahle nahravka je s prominutim zkur.... uz na cdu primo a ani to nemusi hrat zadne pocitacove bedinky
14.6.2003 15:10:33   0.0.0.xxx 56
Tak ses pomachřil, jak velkou máš pouhou jednu z cimer /jako socky barák, že/, tak se ještě pochlub, čím ozvučují takoví jako ty.
14.6.2003 15:24:02   0.0.0.xxx 66
Tak pokojicek asi ne.... na to uz nemam leta...Myslel jsem obyvak, ve kterem repro sidli.Driv jsem mel genius SW H.T. 5.1 a tak jsem chtel az nam ty bedynky dojdou do prace se jat je porovnat...Hmmm ja je nepoustim na hlas, pokud jsem doma a co se tyce kvality zvuku rozhodne jsou lepsi nez Logitechy s THX.A taky jsem chtel napsat, ze existuje i alternativa ke kupovani bednicek a to chvili posedet popocitat, prolizt trochu odborne literatury a ... a pak se pri cene 5.000 rozhnodne dostanete k lepsimu repru...Nerikam, ze ja do mych beden dal 5000, to bych si asi otevrel firmu s reprem a vykaslal se na kompy.
14.6.2003 20:27:47   0.0.0.xxx 66
Myslim ze titulet mluvi za vše
14.6.2003 22:39:48   0.0.0.xxx 55
....to byla jen ironicka poznamka, doufam zes' to tak pochopil
15.6.2003 01:22:40   0.0.0.xxx 56

Nevis o nejaky dobry adrese kde se daji sehnat informace o zvukovejch sestavach + jejich ceny? dik za odpoved

15.6.2003 11:00:46   0.0.0.xxx 56
Hmm podle toho co od bedynek cekas...Geniusy jsou vykonejsi, dle meho nazoru lepe vypadaji.A kazde z techto bedynek se hodi vic ci min na jistou hudbu. Jen u geniusu woofer na urcite frekvenci prazvlastne rezonuje a je pak dobre ho trochu pritlumit.Ale vetsinou to clovek nezaregistruje.ja bych si asi vzal ty geniusy... Mel jsem je doma a vcera jsem si z prace pujcil testovane bedynky a asi bych volil genius...
15.6.2003 20:20:07   0.0.0.xxx 66
bednicky jsou hezky, ale jsou to bednicky a ne poradny bedny

sam mam sice jen 2 bedny, ale zato jsou to 3 pasmovy 80ti litrovky s vykonem do 2x25W (jsou staveny samovyrobou v roce 82, takze zase zadnej zazrak - mam k nim i samavyroba zesilovac)

OBJEM HRAJE, A WOOFER NENI PLNOHODNOTNY RESENI
JEDINE MENSI 3PASMOVKY A K TOMU SLOBSI SUB - BEZ STREDAKU JE ZVUK TAKOVEJ PLACATEJ A JEN DUNI A NEZVUCI


PS: nevite kde se daj sehnat stary velky potaky tesla - ty z 82ho uz jsou dost vysoupany :-)))
15.6.2003 20:26:12   0.0.0.xxx 65
tam je ale preklepu
15.6.2003 22:24:21   0.0.0.xxx 55
Takze rad bych si vychutnal nejaky hudebni zazitek a typ hudby co na tom hodlam poslouchat bude rap a hip hop a pod..
hrani her mozna casem sledovani filmu zatim nemam dvdromku :-(( tak snad jen divxka z ac3kou
jinak zvukarnu mam audigy player
15.6.2003 23:12:53   0.0.0.xxx 76
Pokud na tom chces vazne poslouchat hudbu tak je skutecne lepsi investovat do 2.0 ( :-) ) soustavy nez si kupovat 5.1. Ono totiz nahravka je stereo a pridavat k ni jakykoli jiny kanal ( byt by to byl zrovna tem tolik vychvalovany basak ) je blbost, to si muzes dovolit u dobre vyladene soustavy za radne vyladeny peniz Pokud budes chtit poslouchat alespon trochu kvalitne bez mezer mezi jednotlivyma bednama tak stejne skoncis u dvou beden.

S tech dvou bych volil Genius. Sice se taky zrovna dvakrat nehodi na hudbu ale rozhodne maji neprekonatelny pomer cena/vykon v tom na co jsou urceny coz jsou hry a sledovani filmu z prostorovym zvukem. Na ty tvoje "divxka z ac3kou" je to podle me jedno z nejlepsich reseni uz jen kvuli te smesne cene co dneska za ty repraky chteji a navic ten zvuk bude radne "filmovy" protoze subwoofer tehle repraku ti nasi mili tamani vyrabejici levne kvalitni veci ( :-) ) tak neskutecne prebudili ze jeste budes muset stahovat jeho hlasitost a nejaka vykonostni rezerva se u filmu vzdycky hodi. nejvedsi argument je asi material protoze at si kazdy rika co chce tak drevo ma nejlepsi pomer mez jeho cenou a vlastnostma takze se ti tyhle repraky nezacnou cele trepat a rezonovat kdyz trochu zesilis hlasitost. Jo a ta vychvalovana zadni stena u basaku co je u recenzovanych repraku plastva je na tech geniuskach z poctiveho zeleza ( coz ale nebrani tomu aby byla stejny sumt jako ta plastova protoze tohle je celkem asi nejhure zpracovana cast u pocitacovych reproduktorovych stestav )

A suverene nejlepsi je rada: jen si pekne obejdi obchody a poslechni si to na vlastni usi a hlavne ohmatej, to ti rekne 100x vic nez nejake trhle kecy prapodivnych individui na netu :o)))

16.6.2003 09:03:22   0.0.0.xxx 66
Zajdi si v Praze di HIGH END studia... (maji zastoupeni denonu) a jsou tam velice ochotni. Repraku tam mamuji pozehnane a muzes si je hned poslechnout.
ICE
16.6.2003 09:13:47   0.0.0.xxx 66
Slysel jsem repraku uz hodne a mam zkusenost ze pokud jsou repraky velky silny a levny (nijaka zvl. konstrukce) tak jsou to spise dunihlavy a rozhodne nehraji ciste.
OBJEM dela HLUK
nadherne prokreslene a plasticky muzou hrat i repracky co meri 15*25 cm (100W RMS). Cena za par slusnych reraku k vezi by nemela jit pod 10 000 pokud si chce clovek opravdu vychutnat hudbu.

U KOMPLU je to skoro jedno, stejne se na nem jen prehravaji mp3 mrzke kvality a obcas tam chrci nejaka strilecka...

ICE
16.6.2003 09:20:11   0.0.0.xxx 66
Kdyz se tu ohanite tim DENONem - tusim, ze v nejakem starsim Stereu byla recenze na jakysi zesilovac. Po rozebrani se zjistilo, ze vnitrek je uplne normalni Sony "za par supu" a jedinej rozdil je v silnejsim zdroji. Takze DENON fakt od ty doby nemusim, podle me to jsou predrazeny kramy.
16.6.2003 11:39:36   0.0.0.xxx 66
Chtěl jsem si taky kupovat nějaký to repro a narazil jsem na značku Tekuni, konkrétně model Senstaion 140. Nemáte někdo s touhle značkou zkušenosti? Dokonce jsem se někde dočet, že se jedná a high-end pro PC. Nemam v této oblasti žádné zkušenosti, tak bych nechtěl moc naletět. Díky.
16.6.2003 19:51:25   0.0.0.xxx 65
na tom taky neco je, ale treba ja bych dohromady 10000 jen tak nedal. Poradny bedny jsou drahy a zesilovace este drazsi (obvzlaste lampace :-)).

PS: OBJEM NEdela HLUK pokud se to neprehani s otacenim hlasitosti (slusna bedna z vykonem 90W hrajou ciste sotva do 40W - pokud ovsem nestojej 40000 jedna :-\ )
16.6.2003 20:04:06   0.0.0.xxx 66
ja mel cest se potkat s 5.1 sestavou poskladanou z beden AQ Kentaur(F-2x110W,R-2x50W,C-70W + sub)

a hralo fakt slusne (nejsem audiofil a xaviany jsem neslysel)

a je naprosta pravda, ze jedinej zpusob jak koupit repraky na miru je poslechnou si je

PS: nevite nekdo kde sehnat zesik 2x50W 4ohm se 4 vstupama - ten muj uz dosluhuje a novy dily uz se nevyrabej - dosli mi kondenzatory a potaky
16.6.2003 20:54:01   0.0.0.xxx 76
No jak to tak vidim, tak radeji zustanu u svych Geniusu 5.1 Home Theather, ikdyz parametry tehle beden nevypadaji spatne, tak pro me dostavaji 100% Geniusy za to drevo.
16.6.2003 21:35:09   0.0.0.xxx 65
Nic sa nevyrovná kombinacii 5 x 150 W s hibrid IO sanyo + Kvalitné a objemné bedne ... Ziadne satelity plnych 5 kanalov a subwofer je zbytočny - zaberie to priestor ale stojí to zato ...
16.6.2003 22:35:58   0.0.0.xxx 56
No s tim ze pod 10 000 by nemela jit cena repraku ke vezi bych docela polemizoval, treba takove B&W DM303 jsou na tyhle ucely vic nez dostacujici a pres 10 rozhodne nestoji ( i kdyz k tomu maji blizko ;-) ). Problem je v tom ze rady typu "raci si priplat a kup lepsi " jsou sice pravdive ale moc to neresi problem cloveka ktery proste vic penez nema, nechce nebo nemuze dat. proste clovek ktery chce dat 4 ticky za 6 beden tezko bude setrit 10 na dve
16.6.2003 22:37:57   0.0.0.xxx 65
To ma byt jako rada ? mas docela zajimavy smysl pro humor )
16.6.2003 22:57:22   0.0.0.xxx 56
Pro obravdu kvalitní a VELKÝ zvukový záčite za rozumnou cenu doporučuju 5 x Wilson Audio Watt Puppy.

Pokud se vám však zdá 300kg bedna moc těžká tak sorry. ))))

Jinak recenze jsou hezká věc, ale nejlepší je si to dojít do krámu poslechnout. Pokud vás to poslechnout nenechají je to krám naprd a zkuste to tam, kde vítají zákazníka s otevřenou náručí. I do šesti tisíc (s DPH) lze sehnat fantastický ozvučení. Jo a bedny nemusejí být osazeny třemi repráky a mít 80litrů objemu. Poslechněte si například krychličky od BOSE, které měří 100x100mm. Rozhodně doporučuju dřevo. Bedýnky nesmí dunět, na poklep musí být inertní. A výkon taký není důležitý. Důležitější je citlivost! Čím vyšší, lepší.
17.6.2003 09:36:48   0.0.0.xxx 66
mas pravdu. Spis jsem mel napsat kolem 10 000. V tehle cene jsou uz pro normalni smrtelniky repraky dost dobry.

"problem cloveka ktery proste vic penez nema, nechce nebo nemuze dat. proste clovek ktery chce dat 4 ticky za 6 beden tezko bude setrit 10 na dve "

To je celkem zrejme.
17.6.2003 09:42:40   0.0.0.xxx 56
chtel rict ze zadne repracky k PC rozhodne na poslech hudby nenahradi klasicke vyborne bedny. pokud se podivas na ceny spickovych 5.1 (logitech, Yamaha) tak ty stoji hrube pres 10000. Nikdy by to za takovy repro nedal. To bych si ty satelity radsi udelal sam.
ICE
17.6.2003 09:45:11   0.0.0.xxx 66
ale repraku tam maji slusny vyber....
17.6.2003 09:46:48   0.0.0.xxx 66
jsou prej dost dobry, ale nikdy jsem neslysel... taky bych rad videl nejaky test.
17.6.2003 12:28:14   0.0.0.xxx 55
dik
19.6.2003 15:55:54   0.0.0.xxx 55
Na kabliku celkem nic, jen se mi nezdal vyrok recenzenta, protoze podle mne neni pravdivy..
20.6.2003 00:37:56   0.0.0.xxx 66
Ta teorie s reprakama BOSE je sice pravdiva az na jednu vec, co maji tyhle repraky spolecneho s 5.1 sestavou za 4 tisice ? :-))) ja bych rekl ze jenom to ze se tomu rika reproduktory a ze to meni elektricky signal na akusticky :-))) A nakonec mate vsichni pravdu, co se bibrat s nejakyma kruskama. Jit pod 100 000,- za par je prece absolutni zverstvo :-)))))
17.7.2003 17:19:44   0.0.0.xxx 66
... a mam trosku jine zkusenosti nez tester. K hlasitosti ... celkova hlasitost dle me opravdu staci i na 25m2 (tak aby mi nahoru nebehali rodice me uklidnovat a aby mi nerincely volne lozene veci neb sobwoofer tam dela hlavni hluk) bohuzel zvuk jako takovy je pomerne "plytky" a v zadnem pripade nesnese srovnani s tripasmovkama od tesly za 5000,- (za tu cenu sem to kdysi koupil) se zesakem SONY 485SE a i toto by u audiofilu letelo z okna. Moc s nima spokojeny co se tyce kvality zvuku nejsem (asi jako by ste rozestavili 4 dobre vyrvane telefony a pod to strcili woofer kterej neuveritelne hutne duni (i kdyz je stazeny na minimum). Jenze otazkou je co clovek muze chtit za 5100,- (ne 3600 jak uvadi recenze, za tu cenu je horsi model) ... dokonce mi pripada ze samotna televize ma lepsi zvuk. Nevim nevim ... pokusim se sehnat par jinyhc sestav a oprubovat to dohromady. Trosku se mi zda ze LEVI si tyto dobre recenze neprimo kupuje tim ze vychazi pctuningu vstric. Navic kabely jsou natvrdo v bednach a satelity me prekvapili svou velikosti .. jsou opravdu velke jako vetsi telefon, az ted sem si vsim v recenzi ze uvadi repro s 3cm prumerem ... to me melo dojit hned. Takze priste si bedny radsi poslechnu nez si neco koupim .. otazkou je zda v teto cenove kategorii lze koupit neco lepsiho.
21.8.2003 01:44:51   0.0.0.xxx 56
Ty ses asi zblaznil! Genius SW H.T. lepsi nez Logitech s THX? Tak to je nejblbejsi for, jakej jsem letos slysel! Videl jsi ty Logitechi nekdy aspon na obrazku? Slisel jsi je?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.