Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?
LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?
autor: Kwolek Jirka , publikováno 28.12.2004
LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?
Pokud dostatečně dlouho sledujete zavádění nových technologií na trh, snadno zjistíte, že vše probíhá podle stále stejného scénáře: nejdříve se objeví první, velmi drahá "novinková" série - po ní sáhnou většinou ti, kteří mají peníze a chtějí mít vše jako první. Po novinkovém období nastává doba vylepšování a zlevňování - tehdy se obvykle chytí skalní fandové. Na konci tohoto období pak začíná období kvality a přijatelné ceny - výrobky umí mnohem více, přičemž cena je klidně i poloviční. Že u plochých panelu jsme právě v této etapě mě napadlo v průběhu recenze 12ms TFT panelu LG L1730S. {mospagebreak title=LG Flatron L1730S}

Nepatřím mezi ty, kteří musí mít každou novinku stůj co stůj. Tedy ne že by mě novinky nelákaly, ba naopak, docela je hltám - můj přístup je spíše dán zkušenostmi a zejména finančním hlediskem. Čísla na cenovkách u prvních, opravdu povedených a kvalitních typů, jsou totiž většinou astronomická a zkušenost zase napovídá, že pokud se na začátku přece jenom objeví levnější typy, většinou za moc nestojí (a ti co si je koupí, pak jen trpce lituji).

Proto mi doposud například stačil kvalitní klasický monitor s plochou obrazovkou. I když jsem byl nadšen v redakci testovanými LCD panely, vždy nakonec po ukončení testu putovaly zpět. Nikdy jsem si neřekl: tohle OPRAVDU musím mít, bez toho "vlak nejede". Dnes jsem však změnil názor a jsem si jist, že do LCD přece jenom půjdu - ba co více, začínám "LCD víru" šířit i mezi svými známými. Dříve jsem byl pasivní, aby mě náhodou někdo neobvinil z toho, že jsem ho ke koupi určitého výrobku navedl, teď ale zapáleně argumentuji: zvaž to, panely jsou dnes nejenom levnější než kdy dříve (nemám při tom na mysli výprodejové typy) ale hlavně, a to je důležitější, toho konečně "umí" mnohem více. A jak jsem se vlastně přidal k této sektě? Vidět totiž znamená uvěřit...

Levnější a lepší?

Když jsem měl testovat LG Flatron L1730S dostal jsem avízo, že se jedná o zástupce nové řady panelu, která má "papírově" lepší parametry a přitom je levnější než dřívější typy...  a ať se na to kouknu, co za tím prý vězí.

LG Flatron L1730S

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Firmu LG, korejského "smějícího se giganta", který má obrat rovnající se rozpočtu leckterého malého státečku, netřeba nijak zvláště představovat. Známe ji všichni jako výrobce spotřební a bílé elektroniky, počítačových monitorů, optických mechanik ale i mobilních telefonů.

LG Flatron L1730S patří mezi nejlevnější 17" LCD panely (nepočítám-li občasný výprodej předchozí generace panelů). Řada 1730S je vybavena pouze analogovým vstupem VGA (známý konektor D-SUB), zatímco identické panely LG s analogovým i digitálním vstupem DVI-D jsou označené 1730B. Cena řady "B" je asi 1000Kč vyšší než testovaného 1730S (který se zase cenou vejde pod 9 000Kč včetně DPH).

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Velikost obrazu 17"
Typ displeje A-Si TFT Active matrix
Velikost obr. bodu 0,264 mm
Efektivní plocha obrazu 337 x 270 mm
Pozorovací úhly +75/-75 (160° horizontálně), +55/-70 (140° vertikálně)
Doba odezvy 12ms (černá/bílá)
Jas 250 cd/m2
Kontrast 550 : 1
Obrazová frekvence:  
horizontální  30k ~ 83 KHz
vertikální 56 ~ 75 Hz
Doporučené rozlišení 1280 x 1024 @ 60-75Hz
Rozlišení (panel tato rozlišení interpoluje)   720 x 400 @ 70 Hz
 640 x 480 @ 60/75/ Hz
 800 x 600 @ 56/60/72/75 Hz
  832 x 624 @ 75 Hz
 1024 x 768 @ 60/70/75 Hz
 1280 x 1024 @ 60/75 Hz
Počet zobrazitelných barev 16,2 milionů
Vstupní signál RGB analog, 15-pin D-sub
Další funkce MPR-II, TCO99, LightView (9 profilů)
Záruka 36 měsíců
Spotřeba zapnuto 40W, Stand-by 1W
Rozměry a hmotnost 398 x 393 x 115 mm, 4.9kg

Parametry opravdu nevypadají špatně... začněme ale raději od začátku.

{mospagebreak title=LG Flatron L1730S - design}

První věcí, která vás na většině panelů zaujme (nebo naopak nezaujme :) je jejich design. Tento model je navržený tak, aby se líbil téměř všem, ale aby přitom LG ještě zůstal prostor pro designově výraznější vyšší (a dražší) typy - ty pak, místo klasické šedé barvy která je použitá u tohoto panelu, využívají mnohem více stříbrné prvky.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Panel působí štíhlým a moderním dojmem. Kombinace černých a šedých plastů způsobuje, že panel bude dobře ladit prakticky s každým počítačem i pracovním stolem.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný? LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

U LG si překvapivě pohráli také s designem zadní části panelu. Zatímco u některých panelů na vás zezadu kouká změť kabelů, mohutné otočné panty a výrobní štítek s čárovým kódem (všimnete si toho v situaci kdy stojíte u pultu nebo za pracovním stolem), u LG L1730 vidíte jen ničím nerušenou vroubkovanou plochu s logem LG.

A přitom je to tak jednoduché: zadní kryt můžete povysunout nahoru, kabely pak pohodlně nainstalujete a svedete do nohy stojanu.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Stojan

Stojan, ač na první pohled vypadá malý, je dostatečně těžký a robustní - těžiště je bezpečně umístěné uprostřed otočného kruhu (axiální ložisko). Samotný panel lze pochopitelně i naklápět, a to v rozsahu -10 až +30o.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Ovládání a menu

I u tohoto nového modelu LG jsou tlačítka umístěna na spodní ploše panelu. Musíte tedy tlačit směrem nahoru v těch místech, kde jsou na čelním panelu nápisy s funkcemi. Na tento "hmatový" (až erotický ;-)) způsob ovládání si ale zvyknete poměrně rychle - tlačítka bez problémů rozeznáte a narozdíl od klasického ovládání zvládnete ovládání panelu jedním prstem - panel nikam neujíždí ani se nepootáčí.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

LightView

Kromě tlačítka pro zapnutí panelu, vyvolání Menu a přímý přístup k funkci Auto Adjust (automatické seřizování funguje rychle a s naprostou přesností) jsou zde tlačítka, která umožňují rychlý přístup k profilům LightView. Jde o přednastavené nebo uživatelské sady parametrů pro sledování filmů nebo pro denní / noční práci.

Tato funkce mě opravdu nadchla - oceníte ji zejména doma, kdy dvojím nebo trojím stiskem tlačítka nalistujete odpovídající profil (den: text/film/foto, noc: text/film/foto, user1/2 a normální nastavení) a rychle změníte parametry obrazu podle aktuální potřeby.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Při hraní her se dá využít režimu Movie (film), kdy se projasní tmavé části obrazu a zároveň se trochu zvýší sytost i kontrast obrazu.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Každý profil obsahuje tyto parametry: jas, kontrast, křivku gama a barevnou teplotu. To stačí k tomu, aby jste po prvním nastavení "svých" profilů nemuseli na tyto parametry později prakticky sahat - ať jsou okolní podmínky jakékoliv, stačí většinou jen zvolit odpovídající profil.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

OSD menu

OSD menu není nutné, vzhledem k výše zmíněné funkci LightView, příliš často otevírat. A tak ani příliš nevadí, že monitor neumí česky, ani to, že používané ikony jsou poněkud nejasné.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

{mospagebreak title=LG Flatron L1730S - obraz}

Mnoho lidí, kteří jsou při pohledu na obraz TFT panelů na první pohled okouzlení obrazem se zářivými barvami, výbornou ostrostí a dokonalou geometrii (zejména při předvádění šetřičem obrazovky s rybičkami), netuší, že i tyto, na první pohled obrazově dokonalé panely, mají své specifické problémy. Proto v první části této kapitoly uvedu malý popis "LCD pojmů":

Doba odezvy - response time

Na rozdíl od monitoru, kde je náběh i zhasínání obrazových bodů zanedbatelné, je každá buňka LCD zatížená určitou "setrvačností" (response time). Není divu, vždyť u LCD se v principu stále jedná o mechanické natáčení tekutých krystalů v elektrickém poli.

Dlouhá doba odezvy způsobuje rušivé mlžení a optický neklid na hranách a plochách pohybujících se částí obrazu. Nevyhovující response time se projevuje rušivě zejména v těchto situacích: při převíjení dlouhého dokumentu, v dynamických video scénách nebo ve hrách (zde jsou ku podivu nejvíce postižené hry se skrolujícím pozadím).

Dobu odezvy uvádíme v milisekundách, čím je menší, tím lépe (dnes by již v žádném případě neměla překračovat 25ms). Hodnotu response time můžeme ještě rozdělit na dvě části: na dobu potřebnou k rozsvícení bodu (tr, rise time) a na dobu potřebnou ke zhasnutí aktivního bodu (fall time).

Omezení pozorovacího úhlu

Tento jev je často považován za největší nevýhodu TFT panelů. Díky svému polarizačnímu charakteru dochází při pohledu na obraz panelu z boku (mimo rozsah stanovený pozorovacími úhly) k výrazné ztrátě jasu doprovázené zkreslením barev (v extrémním případě se obraz obrací až do negativu).

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Pozor: Někteří výrobci, podle hesla, papír snese všechno - navíc v situaci kdy neexistuje jednoznačná metoda určování pozorovacích úhlů, uvádějí pozorovací úhly (i dobu odezvy) o kterých by se, diplomaticky řečeno, "dalo s úspěchem pochybovat". Obecně platí, že uváděné hodnoty jsou pouze orientační.

Nehomogenita barev a nerovnoměrné prosvětlení panelu

Jistá mírná barevná nehomogenita (nejednorodost) je jednodušším panelům dokonce vlastní - souvisí totiž s dříve zmíněnými pozorovacími úhly (ty například způsobují, že některé světlé barvy mají v horní části panelu jinou sytost, nebo dokonce odstín, než v části dolní, kterou pozorujeme pod jiným úhlem). Barevná nehomogenita není při běžné práci nijak zřetelná, avšak panely trpící tímto neduhem (téměř všechny starší a některé nejlevnější typy TFT panelů) se příliš nehodí k editaci fotografii a grafiky.

Dalším problémem je nerovnoměrnost zadního osvětlení (back light). Ta se dokonce zesiluje po určité době provozu - takto postižený panel vypadá jako politý světlou kávou: některé části obrazu jsou mírně zašedlé (mají menší jas). Viníkem je prosvětlovací výbojka, která má, ve srovnání s monitorem, mnohem nižší životnost (cca 3-5 let svícení).

Pojďme se ale podívat, jak se s těmito problémy "popere" náš testovací kousek:

Barevné podání, dynamika barev

Poznámka: obrazový profil LightView byl v průběhu testu nastaven na "Normal".

To, jak testovaný LCD panel dokáže zobrazit náš jednoduchý testovací obrazec, je pro nás základním indikátorem kvality zobrazení. Naštěstí v průběhu dvou let testování se zásadní problémy panelů prakticky vytratily. LCD panely už netrpí příliš tmavými barvami, přechody barev jsou plynulejší, správně je zobrazena tělová barva a také tlačítka grafického rozhraní mají správný reliéf.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?
nelekejte se, fotky se tentokrát příliš nepovedly - obraz L1730S je ve skutečnosti výborný

Podání testovacího obrazce patřilo mezi ty lepší, co říkám, bylo takřka perfektní. Barvy jsou přesné a nezkreslené s dobrým rozlišením detailů ve světlých i tmavých částech obrazu. Pleťová barva je přirozená, v tmavých částech videa byly vidět detaily bez nepěkných pixelových map.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Barevné přechody jsou také plynulé. Elektronika používaná u dnešních panelů LCD dokáže řídit zobrazování barev velice dobře a i v tomto ohledu je to model od modelu lepší.

Stupnice šedi

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

I zde je spíše problémem nepříliš povedená fotka. Ve skutečnosti jsou vidět políčka až po 3% jasu, také světlé odstíny jsou jasně rozlišené bez barevného nádechu. Popravdě řečeno, podání šedi i barev prakticky odpovídá monitoru - důkazem nechť jsou i fotografie mých posledních 3-4 článků (včetně tohoto), které jsem poprvé editoval s využitím tohoto panelu.

Pozorovací úhly

Ani zde se neobjevil žádný vážný problém. I u tohoto panelu jsou úhly ve vertikálním směru (při pohledu shora a zdola) horší než ve vertikále. To je však běžné a navíc se nejedná o žádnou tragedii. Úhly odpovídají uváděným 160° horizontálně a 140° ve vertikální rovině.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný? LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?
LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?  

Odezva - response time

Posledním důležitým kritériem kvality LCD je doba odezvy. Ještě před nedávnem byla doba odezvy 12ms pro většinu panelů spíše nedostižným snem - dnes tyto panely patří mezi lepší průměr.

Pro testování jsme použili nový pohybující se testovací obrazec, který lépe reprezentuje rozdílné doby odezvy pro různé odstíny a úrovně jasu.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Práce (kritické bývá np. skrolování textu nebo Excelovské tabulky) nebo hraní akčních 3D her nečiní tomuto panelu žádné problémy. U předchozí generace plochých panelů jste potřebovali jistou špetku pochopení (drobné mlžení pohybujících se hran bylo trochu viditelné) - u L1730S jsem si však žádných problémů, týkajících se doby odezvy, pro které bych měl mít pochopení, nevšiml.

A následuje... závěr

Firma LG se s tímto 12ms panelem dostala zase o kus dál. Překvapivé je, že vůbec nevadí, že se v případě Flatronu L1730S jedná o levný základní typ - jedná se o precizně a elegantně zpracovaný TFT panel, který vyniká i po stránce obrazové.

Podsvětlení panelu je rovnoměrné a za veliké plus se dá považovat nízká doba odezvy a přesnost a čistota barev. Elektronika funguje přesně a rychle a tak je na zvážení, jestli je třeba připlatit a koupit model L1730D vybavený digitálním rozhraním DVI-D.

LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

Já, co se týče plochých panelů, jsem už přesvědčen - tohle OPRAVDU musím mít, bez toho "vlak nejede". Pro mě zbývá jen otázka, jestli tak dobrý (a přitom levný) je jenom panel L1730, nebo jestli jsou stejně dobré (nebo lepší) i jiné typy poslední generace LCD jiných výrobců. A pokud bych nic lepšího nenašel, vím že s klidem mohu sáhnout po LG L1730S...

hodnocení

hodnocení (max.5)

obraz - barvy, stupně šedi 4,5
obraz - pozorovací úhly 4
obraz - doba odezvy 4,5
obraz - vadné pixely 4
kvalita provedení 4,5
cena/výkon 5
výbava 3
design 4
CELKEM 4,2 (výborný)

Za zapůjčení děkujeme firmě ABACUS Computer
LCD panel LG Flatron L1730S - rychlý a... levný?

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.12.2004 06:16:45   0.0.0.xxx 1417
V článku se píše, že tento model je pod 9000 s DPH... a kde? Hned to za ty prachy koupím... ale jak Abacus, tak i třeba Levi mají tenhle model za by woko 9650 s DPH...
28.12.2004 07:48:30   0.0.0.xxx 1619
Zkus www.alfacomp.cz. Tam ho mají za 8990,- i s daní. Hledej ho pod kódem 30216
28.12.2004 08:50:52   0.0.0.xxx 1819
Mal som možnosť vidieť hru Doom 3 na LCD-čku a bolo to veľmi tmavé. A už všetko bolo na maximum nastavené (jas, kontrast, atď.)
28.12.2004 08:54:10   0.0.0.xxx 1617
No to si holt budeš museti vybrat! Buď hezkou úzkou placičku a tmavší a lehce máznutý obraz a nebo super obraz a méně místa na stole. Je totiž jasné, že LCDčko se normálnímu CRT monitoru v kvalitě obrazu nemůže rovnat (samozřejmě ten monitor nesmí být 21" za 2.990 z Hypernovy:-)))
28.12.2004 09:21:26   0.0.0.xxx 1518
Ja volim LCD
28.12.2004 09:28:34   0.0.0.xxx 1718
Doom3 je tmavy vsude. To totiz neni strilecka, ale simulator tmy. Pro me osobne nejvetsi herni zklamani od dob Daikatany.
28.12.2004 09:46:37   0.0.0.xxx 1818
LCD haní většinou Ti co na něj nemají,ale jen si ho koupí náhle je IN
28.12.2004 09:58:22   0.0.0.xxx 1819
prvni odkaz z googlu

mironet v akci za 8366 vcetne DPH
28.12.2004 09:59:42   0.0.0.xxx 1819
tak vsechno zpet, blbe se divam
28.12.2004 10:14:38   0.0.0.xxx 1816
ve vsech recenzich to ma preci hodnoceni 90%
chyba je na vasi strane !! nebo snad chcete tvrdit ze jsou ty recenze vsechny zkorumpovane ? lol
28.12.2004 10:48:39   0.0.0.xxx 1818
Cena je 7 500 bez DPH (8923,-) takže by to neměl být problém koupit...
28.12.2004 10:59:37   0.0.0.xxx 1718
zamerte se na 12ms 19", 17 je ok pro lidi co jsou sem tam u PC ale na +5h/den je 19" preci jen lepsi volba.

po 16h u 17" LCD jsem na nem mel optisk nosu

Moc si preju aby jste s tim ghostovanim textu pro scrollu meli pravdu protoze na 20ms 17" ACERu to bylo sileny!
28.12.2004 11:52:24   0.0.0.xxx 1819
Na 99% LCD je naozaj problem s tmavymi pasazami.
Na Eize je vsetko v pohode. Jak na mojom 2 roky starom L365, tak na novych modeloch.
28.12.2004 12:43:30   0.0.0.xxx 1717
nesouhlasim, 21" repasovany s original trinitronem mas za par supu a obraz je jak vino, navic 1600x1200 na LCD gl
28.12.2004 13:12:13   0.0.0.xxx 1718
No, ja teda mam v praci LCD 20.1" 1600x1200 16 ms. Je celkem levnej (20600 Kc bez DPH) a troufam si tvrdit ze na CAD je rozhodne lepsi nez CRT 21"
28.12.2004 14:01:46   0.0.0.xxx 1819
Napadlo vás někoho někdy uvažovat taky o velikosti bodů a tím i písma LCD monitorů ? 15" a 19" LCD mají pixely velké 0,297 zatím co 17" LCD jen 0,264, takže je na 17" sice obraz a hlavně písmo daleko "hladší", ale oproti CRT monitorům je velikost fontu podstatně menší. 15" a 19" mají pixely větší, písmo je sice "zubaté", ale aspoň je vetší. I tak je ale pořád nepatrně menší než na CRT při stejném rozlišení. Stačí když si to porovnáte vedle sebe nebo rovnou změříte. Prostě velikost písma 17" LCD mi připadá jak na 15" CRT při rozlišení 1024*768, to sice vidět je, ale očím to rozhodně neprospívá. Takže když LCD tak jedině 19" (15" už je škoda kupovat :-) )

V práci dělám na LCD 15" i 17" a doma na 17" CRT (1024*76 a když příjdu domu, tak vidím ten rozdíl jak mám doma "velké" bukvy.
28.12.2004 14:34:56   0.0.0.xxx 1819
v Makru ho maji od 29.12 za 8923,- s DPH.
28.12.2004 14:35:13   0.0.0.xxx 1819
rozliseni je vec nazoru podle me je na 15ce CRT 1024x768 akorat
na 19ku LCDcko by mi vyhovovalo 1600x1200
28.12.2004 15:06:30   0.0.0.xxx 1818
Takže podle tebe je rozlišení 1024x768 na 17" CRT moc, když je na CRT 15" 1024x768 akorát ? To se mi fakt nezdá.
28.12.2004 15:57:41   0.0.0.xxx 1617
A co to je za LCD, že má 1600*1200 a 16 ms za tu cenu.
O žádném takovém nevím.
28.12.2004 17:24:30   0.0.0.xxx 1719
no me nejvic vyhovuje toto
15-1024x768 17-1280*960 nebo vic a na 19-1600x1200
ale je to dost individualni kazdymu vyhovuje neco jinyho
28.12.2004 17:39:54   0.0.0.xxx 1718
Jako naprosta vetsina LCD ma i tenhle POUZE 18 bit barvy = jen 6 bitu/kanal = jen 64 "pravych" odstinu od kazde slozky! Skutecnych barev je jen cca. 262 tisic - zadnych 16,2 milionu - to jen "simuluje" ditherem tech 18bit. Co to znamena? Na praci s grafikou absolutne nevhodne, fakt dost videt v jemnych odstinech sede/pletove atd. (obcas i u her, ale tam si toho na 99% nevsimnete)

Existuji i prave "true color" LCD, jen ta cena je o neco vyssi (odezva dabluzel taky)...
28.12.2004 17:44:55   0.0.0.xxx 1819
fuj tenhle canek vypada jako hnusna óda na LG LCD, všichni si je rychle kupte "TO MUSITE MIT"
28.12.2004 18:23:48   0.0.0.xxx 1819
Vy jste se asi zblaznili,když testujete takove nevyhodne modely poměr cena/vykon.Vzhledem k ostatním LCD musím konstatovat že Vám jebe.
28.12.2004 18:51:20   0.0.0.xxx 1817
Ale urcite nema TCO03 a DVI co?Pokud neco takovyho sezenes tak dej vedet chci 19" s co nejmensi odezvou a TCO03 a DVI
28.12.2004 19:55:48   0.0.0.xxx 1817
když na práci tak buď 15" lcd nebo 18", 19", číst na 17"LCD text v nativním rozlišení je o voči.
28.12.2004 21:33:39   0.0.0.xxx 1718
Díky za recenzi, budu zřejmě v krátké době pořizovat LCD monitor a tak mně tato recenze přjde vhod.
Jen pár poznámek k předchozím příspěvkům. Troufám si tvrdit, že většina PC se nepoužívá na hry (alespoň na akční), proto údajné problémy s tmavými scénami těmto uživatelům mohou být ukradené. A výrazný rastr u malého písma - je takový problém si písmo zvětšit?
28.12.2004 22:46:09   0.0.0.xxx 1818
dneska jsem si ho poridil taky a musim rict, ze po trosku laborovani s barvami je vysledek hodne dobry. Pokud chcete levny monitor na praci nebo filmy a podobne...tak staci tento. Na hry bych rozhodne nechal CRT. Sam hraju UT2004 a tam ani o hodne drazsi displaye nestihaji (Samsung 710T napr. - jinak vynikajici monitor).
28.12.2004 22:52:10   0.0.0.xxx 1718
Je to HP L2035, meli ho v LEVI, mozna to byla nejaka akce, cena na http://www.hp.cz/pc/monitory/performance/l2035_1.htm je dost vyssi.
28.12.2004 22:54:41   0.0.0.xxx 1817
Na CAD lepší než CRT? To jsi snad spadl z topolu!!
Je vidět, ža v CAD aplikacích zrovna nepracuješ.
Na LCD je blbá čára pod úhlem 30° zubatá jak "zaubačka na Štrbské Pleso".
28.12.2004 23:33:38   0.0.0.xxx 1619
...napr. Sony HS94xS, Benq 937S/937+ a to je vse :-D At zije velky vyber ...
29.12.2004 00:02:52   0.0.0.xxx 1818
U testů LCD bych chtěl vidět porovnání obrazu v různých rozlišeních
29.12.2004 01:46:48   0.0.0.xxx 1719
Neeee, to nechces DDDD ver mi
29.12.2004 02:15:25   0.0.0.xxx 1818
Placas kraviny a sam to vis. Zadne CRT ti neposkytne tak dokonaly obraz jak po strance geometrie tak ostrosti. S barvami to neni zdaleka tak spatne jak se tvrdi (pokud si nekoupis LCD za 6000 z Hypernovy ). Mnel jsem 2 velmi kvalitni CRT (ADI a EIZO), oba maji velmi brilantni obraz, ale memu nynejsimu Samsungu 710T se to nemuze rovnat
29.12.2004 02:21:01   0.0.0.xxx 1817
? Pak uz asi nemate moc dobre oci... ja na 17" CRT pouzival 1152x864 a nyni na 17" LCD pouzivam nativnich 1280x1024 a zda se mi, ze sice mam vetsi zobrazovaci plochu, ale co se velikosti pisma tyce, srovnavam to prave s 1152x864 na 17" CRT! ...nevim, ale mne se pri nativnim rozliseni na 17" LCD text cte bez problemu
29.12.2004 07:48:17   0.0.0.xxx 1918
Mam doma 19" LCD Viewsonic a 19" CRT Hyundai v dual-head. LCD na praci, CRT na hry a filmy. Chudaci ti kdo na akcni hry pouzivaji LCD. Jo a zajdete se podivat na nejake starsi LCD at vite co cekat za 2-3 roky. No proste uz si setrete na novy.
29.12.2004 08:39:25   0.0.0.xxx 1916
Jasne, cary sou zubaty, ale to na CRT taky, i kdyz podstatne min. Mozna sem divnej, ale s LCD se mi dela lip. Po 12 hod. ACADu na CRT sem s "tváří osmahlou jako grilovaný Švéd" za sera nebo potme nemohl ani ridit auto, protoze sem proste nic nevidel. S LCD tenhle problem nemam.
29.12.2004 09:01:38   0.0.0.xxx 1717
A jaka pak je jejich ale taky ceny vis?Myslis ze by se vyplatilo koupit LCD treba v nemecku?mam moznost tak v pohode jet zadaco...
29.12.2004 09:20:02   0.0.0.xxx 1818
Na nete som nasiel 3 recenzie na LG L1730S a vsetky 3 prisli k zaveru ze 12ms je marketingovy tah.
Vo vsetkych troch recenziach po testovani doby odozvy tvrdili, ze sa to k 12ms ani neblizi...

U Vas test dopadol OK?
29.12.2004 10:23:51   0.0.0.xxx 1818
Mam nekolik tydnu 19" LCD Samsung 910T, pred tím jsem mel 17" crt Eizo T57S. Odezva u tohoto monitoru je uplne naCENZURA. Vetsina her je rozmazana a misty lze pozorovat rozmazani i u filmu. Co me ale nejvic sere jsou blbe barvy. Cerna je cerna jem pokud mate v mistnosti deni nebo rozsvicene svetlo. Ostatni barvy na tom taky nejsou nejlip, nejvic je to pozorovatené ve filmech a nebo ve 3D akcích kdyz se podíváte na nebe. V tech hrách jsem to pozoroval i na crt, ale jen pri nastaveni 16-bit barvach a 16-bit texturach. Dobre barvy maji jen nekteré Eiza, ale ty maji zase blbou odezvu. Jedinou výhodu kterou mají LCD oproti CRT je ostrost obrazu, velmi dobrý obraz i ve velmi osvetlenych mistnostech, nizka spotreba el. energie a zabiraji malo mista na stole. Osobne bych si ted koupil nejake 21" CRT Eizo a na LCD pockal jeste nekolit let. Monitor mam pripojeny pres d-sub, protoze pres dvi-d mi nejde nstavit rozliseni 1280x960.
Poznamka na zaver: prvnich 14 dni jsem mel hodne unavene oci i po 1 hodine pouzivani, ted uz je to ale v pohode. Na to rozmazavani ve hrach se da zvyknout, protoze pokud se do hry zazerete prestavate to vnimat stejne jako graficke efektky.
29.12.2004 13:14:22   0.0.0.xxx 1816
tech 12ms to má... je to ale pouze pri prechosu cerna/bila a naopak. U jiných odstínů to je jako obvykle horší...
29.12.2004 13:24:13   0.0.0.xxx 1616
Bohužel 19" LCD jsou téměř vždy velmi pomalé... Musíte sečíst čísla 10/15ms (což je t rise, t fall) a máte 25ms... a realita je ještě bohužel horší. Je to dáno větší plochou buňky což vede k větší setrvačnosti. Naopak, optimem je rychlá 17" a když 19" tak jedině 1600x1200 nebo si před 17" dejte fresnelovou čočku a udělejte si 20" ;-)
29.12.2004 16:25:17   0.0.0.xxx 1718
Mam ho doma uz od vanoc a musim priznat ze autor clanku ma naprostou pravdu, ve hrach sem nezpozoroval zadny mazani a u filmu taky ne....jednoduse muzu doporucit
29.12.2004 17:47:03   0.0.0.xxx 1718
Chtěl jsem se zeptat autora článku pana Kwolka, měl jsem Samsung 710T a při hraní Doom III nebo filmů v noci prostě černá nebyla černá ale hnusně šedivá, navíc to nahoře a dole trochu svítilo, jak to vypadá tady u LG? Je černá opravdu černá?
29.12.2004 20:47:26   0.0.0.xxx 1817
To vis, ze neni. Mam ho nastole a hodi se tak max na office a filmy...
Odezva je solidni, ale na hry nestaci...nemazou se, ale je to stale take cudne.
29.12.2004 22:14:43   0.0.0.xxx 1717
Nejake LCD vaham mezi 17 a 19.. 17 ma moc vysoke nativni rozliseni a z thoo plynouci tajtrliky misto pismen 19 zase stoji penize penize.... Na hry to vam jako nezustane vase milovane CRT a mate tak plny stul, ze se vam nevleze LCD? divne a co treba tak pritelka cuci na film a ja si v poho hraju nebo delam protokoly a prepinani mezi oknama vam zmizi... proste krasa dualhead... a LCD vam setri koukadla ve win a pri praci a kdyz potreba hrat 3d neni nic jednodussiho, nez prohodit primarni monitor a sednout si k CRT.... tot muj nazor... pro skalniho hrace a jen hrace CS to samosebou nema smysli, ale pro lidi co jen nehraji 3D urcite ano.
30.12.2004 00:30:58   0.0.0.xxx 1617
Koupil jsem si 19 na www.pixmania.com za 12 700+270poštovny za 3 dny došla. Sice má jen D-sub, ale můžu říct, že černá je opravdu černá a odezva se nedá srovnat s jiným lcd. Barvy jsou perfektní. Měli v Datartu za 16, tak se můžete mrknout. Rychlé otočení v CS tomu nedělá problém. A v NFS 2 je to zamlženy až tak při 250+ přesně nevím, ale je to tak jedna třetina toho co je při používání NOSu. Ve Farcry nebyl s černou problém spíš naopak. Okolo okraju je asi 1-2 mm bílé, ale to bude asi tím, že se světlo odráží. Moc jsem toho nevyzkoušel došel mi teprve dneska, škoda, že autor nepřidal odkazy k těm testům. Můžu ho jedině doporučit, navíc spotřeba 45W se nedá s CRT srovnat a určitě zabere méně místa na stole.
30.12.2004 01:02:59   0.0.0.xxx 1818
hmm tak ti neviem, ale to mi nejde dako dokopy, tak isto ako aj graficke programy
kedze lcd ma iny system zobrazovania, tak by "nemali" z toho boliet oci, ale ked mam pravdu povedat, tak na otcovom lcd sa mi obraz zda byt strasne svetly, oproti klasickemu crt, ja mam napr 100Hz pri 1280x960 a cumim do toho cely den a som v pohode, druha vec je, ked v skole cumim do tych 17" 75Hz bedien, tak to mam oci jak soci
30.12.2004 08:13:58   0.0.0.xxx 1718
Viděl jsem v činnosti tento LCD a opravdu se mi zdá vyvedený. Zkusil jsem však použít rozlišení 1024x768 a projevilo se to na zobrazování písma. Kdo chce používat toto rozlišení a zobrazuje si převážně nebo často písmo (internet, WORD...) tak by s tímto rozlišením raději neměl počítat. Já jsem jej chtěl vyzkoušet, protože již nemám zrvna oči v pořádku. Pokud někdo chce jako odpověď tvrdit, že 17" je jen na rozlišení 1280x1024 nemá pravdu, protože jsem viděl LCD 17", které krásně zvládají 1024x768 (BENQ. VIEWSONIC...).
30.12.2004 09:44:44   0.0.0.xxx 1817
Na tu Pixmanii doporucuji si dat bacha a nekupovat tam drazsi veci, uz jste tam nekdo zkousel neco reklamovat? Asi byste se dost divili.... Nizka cena na prvni pohled oslni, ale vzdy je necim vykoupena :-( Levne nakupovat se da i u nas v serioznich obchodech s tradici, treba v Alfa Computers....
30.12.2004 12:46:20   0.0.0.xxx 1818
a uz si nekdy programoval 10-12h/den 7dni v tydnu??
po par hodinach staleho cteni to je opravdu o oci
30.12.2004 12:55:14   0.0.0.xxx 1818
prave na "Jare" ;) prijdou 8ms 19" od Samsunga
ted maj 20ms a Sony ma 12 + s tim jejich picture xbright (neda se na to koukat jak to silene sviti) taky blby uhle 160/140 atd ale rychlost je slusna rek bych na urovni 16ms 17". Prej z nich ale bolej oci prave kuli xbright
30.12.2004 17:09:07   0.0.0.xxx 1716
cauky,

jak se teda vlastne da zmerit ten response time? nasel sem enem jednu utilitu a ta byla za penize a demo nebylo :-( mam Sam 174t, s odezvou nemam problem, ale stejne bych rad vedel, kolik opravdu ma, pac na netu sou dve verze, jedna je s 25, druha s 12...prodejce tvrdil 12...hmmm...diky

kuba
30.12.2004 19:03:55   0.0.0.xxx 1717
kriste pane, preco furt vsetci koli vacsiemu pismu znizujete rozlisenie ???!!!??? To si nevie nikto nastavit velkost pisma ??!!??
aj aj som sa bal moc mrnaveho pisma, ale na 17"Eizo L568 je to pri 1280x1024 a "zakladnej" velkosti pisma uplne vpohode... aj cierna je vpohode ;-), rovnomernost podsvietenia tiez ... a TCO-03 ma teda netrapi (moje cierne prevedenie ho nema ale biele ano, takze pohoda - nijaku zhorsenu ergonomiu pri ciernom ramceku nepocitujem...) ...inak ziadne "cierne" LCD cko nikdy nedostane TCO-03 ...

31.12.2004 06:18:31   0.0.0.xxx 1718
vážený, nevím, jestli jste to někdy zkoušel, ale zkuste tdy změnit písmo, když vám LCD v nějakém rozlišení špatně zobrazuje písmo... Navíc: které písmo vlastně myslíte?
31.12.2004 13:31:43   0.0.0.xxx 1818
a viděl jsi Doom3 na normálním CRT monitoru? Já si nemyslím, že by v tom byl nějaký rozdíl, protože Doom3 je prostě jenom o tmě - tam nevidíš nic jíného než černo, takže to asi nebude tím LCD
... zkus nějakou jinou hru, třeba CS a zkus tmu v podchodech a tunelech, tam to je naprosto OK
31.12.2004 14:08:50   0.0.0.xxx 1818
Koupil jsem si domu 1730B s DVI. Asi jsem nenormální čtenář PCtuningu, ale od ty doby jsou chvile kdy musím bejt na CRT utrpením. Hlavní priprita pro mě totiž není jestli je růžová dost růžová nebo jestli se mě zaměřovač nemaže, ale moje oči. Už tak jsem si je dost poničil a nemíním dále, blikající obraz a elmag. záření není to pravý ořechový. Dle mého názoru takove LCD bohatě stačí celé neprofesionální veřejnosti, a když pár lidí potřebuje na grafiku nebo hry něco extra tak ať si to koupěj. Dle reakcí na recenzi bych si ale myslel že pokuď nemám nějakej spešl CRT 21" tak mě to bude ukazovat jen 4 kostičky a 8 barev.
31.12.2004 16:39:54   0.0.0.xxx 1616
Koupil jsem si ho a muzu ho doporicit nic vic nic min .
31.12.2004 20:49:20   0.0.0.xxx 1616
Pravda je, že na internetu kupuju věci u kterých je malá možnost, že se pokazí, nebo se cena moc neliší od normálu. Harddisk nebo procesor koupim radši v kamenném obchodě.
31.12.2004 21:17:02   0.0.0.xxx 2018
Někde jsem četl, že životnost LCD v porovnání s CRT je výrazně kratší. Co je na tom pravdy? Jaká je životnost LCD a jaké jsou vlastně průvodní jevy stárnutí LCD? Pokud je vidět stárnutí na obraze už za 3-4 roky tak to je teda docela zklamání:-(.
Mimochodem na warp2search je zprávička, že samsung už od 1. 1. 2005 garantuje výměnu za nový kus už při výskytu 1 vadného pixelu v obraze.
1.1.2005 09:16:00   0.0.0.xxx 1819
pokud monitorum rozumis a umis si dobre vybrat tak LCD se v jasu,ostrosti a dobre dobe odezvy neda srovnat s CRT. Nic proti CRT ale pises pekne blbiny.
1.1.2005 09:59:06   0.0.0.xxx 1718
V práci mám 19 CRT a doma 14,1 LCD (notebook IBM TP T21) a i tenhle (pro Vás) archaický panel s příšernou dobou odezvy je proti jakémukoliv monitoru prostě balzám na oči... A vždycky budu radši programovat na notebooku se zapnutým ClearType než na monitoru, kde písmenka a čáry NEJSOU lépe vykreslené, ale prostě rozmazané. Schválně si vedle sebe postavte jakékoliv LCD a svůj oblíbený monitor a nebudete věřit, jak je ta blikající mrcha při přímém srovnání mázlá...
1.1.2005 15:36:08   0.0.0.xxx 2018
Vazne zvazujem toto LG este neviem ci zobrat bez DVI alebo s DVI. V alzasofte to cini rozdiel nieco cez 1000sk... Druhym kandidatom by mohol byt Samsung 710 kazdy ma nieco pro aj proti tak ak tu mal niekto moznost odskusat oboje tak piste! :-)) Dikes
1.1.2005 19:08:14   0.0.0.xxx 1717
Taky jsem nekde cetl, že průvodním znakem je to, že ti odejde podsvícení, Ohledně životnosti se zeptej nějakého notebookisty. Myslím si ale že 5let by mělo být OK. A ono i CRT po pěti letech nebejvaj v ideální kondici. Já na tom LCD nemám ani jeden vadnej bod. Ta garance bez vadnýho bodu je jen o penězích, bezchyby je vyrobit nemůžou a ty co vyhoděj se promítnou ce výsledný ceny. A nějaký stahování modelů taky.
1.1.2005 22:49:34   0.0.0.xxx 1818
Ja osobně zatím LCD nemám ale uvažuju o něm tak jsem se ptal všech známých a kámoš zkoušel LCD napojit na normál analog a říkal že to bylo nějaký divný(hrozný) a pak koupil DVI kabel a prej to je uplně o něčem jiným takže 100% s DVI...když už LCD...
2.1.2005 11:53:03   0.0.0.xxx 1717
I na základě teto recenze jsem usoudil že to nebude tak špatný kup,tak že mi doma LCD stojí na stole. Můžu potvrdit,že je to skutecně dobrá volba . Diky vaší praci na tomto Webu si človiček muže dovolit koupit zboží u kterého by váhal. Good work. :-)
2.1.2005 11:53:25   0.0.0.xxx 1718
Mam notebook oshiba. Vyrobeny v 1999 je tam TFT active ci co a zatial bez nejakych problemov. Nepozorujem ziadnu zmenu obrazu. To LG sa mi paci. Asi pojdem do toho. Neviete kedy maju zlacniet tie LCD monitory? A ci pojdu dole len vyzsie modeli alebo aj take nizsie s cenou okolo 10000
2.1.2005 14:23:52   0.0.0.xxx 1617
http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=48196
2.1.2005 18:57:26   0.0.0.xxx 1717
proc rozliseni 1280x 960? U lcd je obraz dobry jen pri nativnim rozliseni, u 19 teda 1280x1024. mam HP1955 a sem spokojenej.
2.1.2005 21:29:33   0.0.0.xxx 1817
Mám několik počítačů s různými monitory, takže mohu srovnávat.
1) nejlevnější LCD má lepší obraz (myslím na text - kontrast...) než levný či starý CRT. Pokud máte kvalitní CRT tak LCD vyhrává jen v rozměrech a spotřebě. VŠE ostatní je horší nebo výrazně horší. Osobně mám 21"HP, který při 1800x1440 dává skvěle čitelný text i při běžné velikosti písma! Protože se mi to blbě čte, zvětšíl jsem si písmo (kolega z práce, co se nakazil, si to ani nezvětšil). Tak hladké fonty ani nepotřebují Cleartype. Balada. Kdo to zkusí, LCD vyhodí (majitelé LCD raději nezkoušejte).
2) K tomu monitoru jsem si dokoupil druhý (dualhead) LCD 17" monitor. Nepoužitelná hračka - po 14 dnech jsem jej dal svému 5-letému synovi na hry (Doom nehraje a pevně věřím, že ještě dlouho hrát nebude). Koupil jsem si druhý CRT (2 straší CRT 21" dnes stojí dohromady méně než 19" LCD) no a teď je do dvojbalada. Teď mě nemají rády manželky mých kamarádů. Kamarási se nakazili. Ty 2 CRT jim doma přece jen zabírají dost místa. Sám doma moc nepracuji, ale když se VNCčkem připojuji do práce, tak je to na tom ubohém LCD strašný opruz neustale rolovat tu obrazovku z práce, asi si domu pořídím 2. monitor (samozřejmě CRT).
3) zvětšení písma - klikni na plochu, Vlastnosti, Nastavení, Upřesnit a zvol si velikost písma. Pro zvětšení písma na WEBu použij Operu (doporučuji v.8 beta (Firefox je ubohost)) a nastav si zoom.
4) životnost starých LCD byla slabší, nové modely mají jinou technoligii a vydrží podtatně déle, detaily si nepamatuji.
5) porovnával jsem DVI a analgový vstup a nepodařilo se mi zaznamenat rozdíl. Myslím, že to byl ACER, u jiných modelů to nemusí plati. Neznám nikoho, komu by analogový vstup dělal problém.
6) ad blikající 19" mrcha - tak ji vyhoď a kup si pořádný CRT. Při 75 Hz nic nebliká, a když, tak si přidej Hz.

Počkám, až budou LCD mít 1800x1440, kde černá je černá, nerozmázavá se obraz při pohybu a bude tak za 12000Kč. Pak si 2 koupím. Ale na hraní neakčních her či nenáročné prohlížení WEBu a psaní dopisů to LCD stačí :-)
3.1.2005 15:34:17   0.0.0.xxx 1718
Jo, u kazdyho LCD je poznamka - tolerance 8 vadny bodu - i u Samsunga, ktery mam dojem maji toleranci 0. Takze alfacomp taky nic moc
4.1.2005 08:08:19   0.0.0.xxx 1718
Me taky D3 zklamal a to jsem ho hral na kvalitnim CRT
4.1.2005 15:18:48   0.0.0.xxx 1718
A skus si pozriet seriozny CRT (EIZO) a nie cinske smejdy ala Relisys.
4.1.2005 15:22:09   0.0.0.xxx 1818
Blika, ver mi. 75Hz poznam , na moje oci malo.
Ale pozor, nie je 75 ako 75. Na 14" monitor je 75 dostatocne, na 17" uz nie, a na 21" nestaci ani 85Hz.
4.1.2005 15:23:15   0.0.0.xxx 1818
EIZO 20" LCD nativne 1600x1200, vyzera byt doost dobry LCD. Ale cena je ... no ehm
5.1.2005 18:11:21   0.0.0.xxx 1717
poraďte... hodlám koupit nějaké LCD, ale rozhoduji se mezi dvěma značkami a dvěma typy od každé této firmy
LG 1730S vs. Hyundai L70s

nebo tyto (mají DVI)
LG 1730B vs. Hyundai L70D

opravdu sem hodně přemýšlel, oba mají stejnou dobu odezvy 12ms a jsou docela dobře ohodnoceni, ale máte někdo konkrétní zkušenosti s nějakým LCD od značky Hyundai?

INFO:
LG 1730
550:1
250cd/m2
1280x1024 nativní

Hyundai
500:1
300cd/m2
též 1280x1024 nativní

... nemám špatné zkušenosti s LCD ve hrách, do 18ms to je ok (testováno na Counter Strike)
6.1.2005 03:09:44   0.0.0.xxx 1717
Hmmm. tak ja mel na stole 20ku Eizo pak jsem pripojil na dual LCD. obraz podstatne ostrejsi, ale odezva nic moc. Kdyz pak prisel HP se svou 20kou LCD za rozumnou cenu a dobrou odezvou, tak sli na stul dva.

Zajimave je, za tady lidi pisou jak se nehodi LCD na grafiku... ja znam okolo sebe dost lidi, co dela jako ja CAD/DCC a byl jsem pomalu posledni, kdo prechazel na LCD. nicmene, kdo na to, tak uz je na stole ma. Skutecne bych ctel videt, z kterych oblasti se rekrutuji ti, co tvrdi opak. Ja byl zastance CRT, dokud jsem to nepostavil vedle sebe.

tedy pokud opravdu neporovnavate 21 CRT EIZO nebo NEC se zminenym LCD ACER, tak to pak ano, ale to neni o technologiich, ale o znackach, a kvalite vyrobku....
6.1.2005 14:12:24   0.0.0.xxx 1715
Já chci cenu cenu cenu cenu
6.1.2005 17:27:24   0.0.0.xxx 1417
poraďte... hodlám koupit nějaké LCD, ale rozhoduji se mezi dvěma značkami a dvěma typy od každé této firmy
LG 1730S vs. Hyundai L70s

nebo tyto (mají DVI)
LG 1730B vs. Hyundai L70D

opravdu sem hodně přemýšlel, oba mají stejnou dobu odezvy 12ms a jsou docela dobře ohodnoceni, ale máte někdo konkrétní zkušenosti s nějakým LCD od značky Hyundai?

INFO:
LG 1730
550:1
250cd/m2
1280x1024 nativní

Hyundai
500:1
300cd/m2
též 1280x1024 nativní

... nemám špatné zkušenosti s LCD ve hrách, do 18ms to je ok (testováno na Counter Strike)
6.1.2005 17:27:25   0.0.0.xxx 1718
poraďte... hodlám koupit nějaké LCD, ale rozhoduji se mezi dvěma značkami a dvěma typy od každé této firmy
LG 1730S vs. Hyundai L70s

nebo tyto (mají DVI)
LG 1730B vs. Hyundai L70D

opravdu sem hodně přemýšlel, oba mají stejnou dobu odezvy 12ms a jsou docela dobře ohodnoceni, ale máte někdo konkrétní zkušenosti s nějakým LCD od značky Hyundai?

INFO:
LG 1730
550:1
250cd/m2
1280x1024 nativní

Hyundai
500:1
300cd/m2
též 1280x1024 nativní

... nemám špatné zkušenosti s LCD ve hrách, do 18ms to je ok (testováno na Counter Strike)
6.1.2005 17:30:09   0.0.0.xxx 1718
poraďte někdo, viz výše... Hyundai či LG?
7.1.2005 22:42:51   0.0.0.xxx 1717
jednoznacne LG
9.1.2005 12:02:52   0.0.0.xxx 1718
co sa monitorov tyka som amater, ale ked ma crt "zanedbatelnu" dobu odozvy, kolko to je? 1ms? Rad by som vedel kolko krat je lcd pomalsie od crt aby som si to vedel predstavit. dik.
9.1.2005 21:21:18   0.0.0.xxx 1817
Přemýšlim o koupi LCD, mam vyhlídlé tyto dva modely, Benq má DVI-I vstup, jinak mají parametry ne až tak rozdílné. O kvalitě Benq toho moc nevím, více mam v podvědomí LG.

Benq:

Kontrast: 500:1
Jas: 250cd/m2
Doba odezvy: 12ms
Úhly pohledu: 140st. horizontálně i vertikálně
Velikost bodu: 0,294mm
Doporučené rozlišení: 1280x1024/75Hz
Konektory: 15 pin D-Sub, DVI
Normy vyzařování: TCO2003
Úhly pohledu: 140st. horizontálně i vertikálně


LCD LG 1915S

Rozlišení:1280 x 1024 bodů @ 75Hz
Velikost bodu.294 mm
Kontrast:500:1
Jas:250 cd/m2
Doba odezvy:12 ms
Úhly pohledu:176° / 176°
Vstupy:15-pinů D-SUB VGA
Normy:TCO-99, MPR-II

koukal jsem i po Samsungu, ale už jsem ztoho porovnánání pomalu magořil.
Díky za rady a tipy.
10.1.2005 15:45:52   0.0.0.xxx 1818
Teď jsem koupil tento monitor v makru. Štve mě, že má skoro uprostřed obrazovky vadní bíle svítící pixel. Škoda, už z něho nemám takovou radost..
11.1.2005 14:41:24   0.0.0.xxx 1717
protoze royliseni 1280x960 je 4:3 stejne jako 640x480, 800x600 a 1024x768 ... 1280x1024 sem pritahli MACkari ... a neni to logicke pokracovani rady ... 1600x1200 uz je zase v poradku
11.1.2005 14:50:54   0.0.0.xxx 1615
Ano .. LCD ma mnohem lepsi kvalitu obrazu nez CRT ... proto napriklad vetsina lidi co dela s grafikou presla na LCD jakmile se prvni objevila na trhu.

Vy si snad opravdu delate srandu ... casem se mozna LCD prosadi, ale az budou umet to same co dnesni spickova CRT. Zatim jsem narazil jen na par pouzitelnych LCD a ty jsou zatim opravdu kurevsky draha. Ale fandim tomu ... bude to mnohem prijemnejsi mit na stole 21" LCD nez 21" CRT ... ale zatim to proste srovnani nesnese.
11.1.2005 18:26:32   0.0.0.xxx 1717
makro je velkej obchod, zkus se tam domluvit. treba ti ho vymeni.
11.1.2005 18:29:28   0.0.0.xxx 1717
ale na LCD je jiny pomer stran a 1280*1024 je v poradku. i kolecko vypada jako kolecko a ne jako elipsa. 19" levne LCD bych si nikdy nekoupil.
11.1.2005 18:33:45   0.0.0.xxx 1617
ROFL... pri 75 nic neblika... asi umru smichem... 75 Hz je tezce nekoukatelne a degradovalo to cely tvuj text. Ted mam pocit, ze o tech rozdilech psal slepy clovek. Uplne minimum je 85 Hz, ale i to je celkem wopruz.
12.1.2005 00:02:18   0.0.0.xxx 1818
tolerance 0 je jen pro jizni Koreu
12.1.2005 11:24:42   0.0.0.xxx 1818
Jednoznačně LG
12.1.2005 11:33:52   0.0.0.xxx 1818
Jestli to bereš podle toho LCD Viewsonic 19" tak nevím jsou to pěkný šroty.
12.1.2005 11:37:48   0.0.0.xxx 1718
Zkus si vzít brýle
12.1.2005 23:50:21   0.0.0.xxx 1816
BENQ ma DVI, to je rozhodujici
Jarda
13.1.2005 14:36:42   0.0.0.xxx 1718
Nevím co máte s tím blikáním a s těma Hz. Já mám mnoho let 17"CRT monitor který umí jen 60Hz s rozlišením 1024x768, obraz je klidný, žádné blikání nevidím. Teď přemýšlím nad novým LCD, jestli to má vůbec cenu když i po mnohahodinové práci na starém žádné problémy.
15.1.2005 11:21:30   0.0.0.xxx 1817
Máte nějakou zkušenost s timto LCD
20.1.2005 14:23:31   0.0.0.xxx 1717
kdysi jsem na grafika.cz četl v diskuzi že je u crt je to obtížně měřitelné a tak se spíš počítá s tím že ta odezva je okamžitá
26.1.2005 03:03:28   0.0.0.xxx 1816
http://www.tft4u.cz/index.php?s=5335">8.729 Kč s DPH
29.1.2005 22:42:09   0.0.0.xxx 1717
Presne tak.Ja mam asi 8let stary 17´monitor bohuzel jiz neexistujici znacky Digital(model nevim) a je to pohoda.Funguje 100Hz na 1024*768 a tak neni duvod menit.Holt tenkrat kvalita neco znamenala a je skoda ze dnesni vyrobci ji neznaji!
11.2.2005 18:59:03   0.0.0.xxx 1517
Veľmi zjednodušene povedané, pri napr 100hz CRT je "doba odzvy" rovná 10ms.
Avšak CRT monitor pracuje na úplne inom princípe vykreslovania (možno prekvapenie ;) ), el. lúč vykresluje body na obrazovke po jednom, 100Hz znamená, že vykreslí celú obrazovku 100x za sekundu. Avšak aktívny v jednom presnom okamžiku je len jediný bod na obrazovke, je čisto nedokonalosť ľudského oka, že vidíme "stabilný" a ucelený obraz. (dúfam že netrepem hovadiny, keď sa nad tým zamýšlam, neviem či odrazová vrstva nemá predsa len nejaký pamäťový efekt...)
Z toho vyplýva, že CRT monitor nemôže mať z princípu nejakých duchov pri vykreslovaní, môže akurát "blikať", alebo mať rozostrený obraz.

LCD monitor vysvecuje, resp. mení (natáča) všetky body v maske, nie po jednom ale podľa požiadavky, pokiaľ nestíha otáčať, ostáva predchádzajúci odťieň chvíľu viditelný tam, kde by už vidieť nemal.


V diskusii na tento článok som čítal reakcie ľudí, ktorí nedali dopustiť na svojich 60Hz CRT... Je mi ich úprimne ľúto, pokiaľ trávia pri PC viac ako 10min. denne, ja mám oči unavené aj pri 100Hz DynaFlate. Bývam za ním však aj 15hod. denne.
12.2.2005 13:03:04   0.0.0.xxx 1717
za 6000.....uplne novy v krabici..... 608029780
1.3.2005 04:55:50   0.0.0.xxx 1717
TAK SEM SI HO KOUPIL TAKY A NASEL SEM NA NEM JENDU CHYBICKU KDYZ MAM CERNOU OBRAZOVKU TAK U HORNIHO A I DOLNIHO OKRAJE OBRAZOVKA PROSVITA JE TAM PROSTE SVETLEJSI PRUH CHCI SE ZEPTAT TECH CO MAJ JESTLI JE TO NORMALNI A KDYBY NE TAK JESTLI JE TO REKLAMOVATELNY DIKY ZA ODPOVEDI
9.3.2005 06:57:00   0.0.0.xxx 1716
Je fakt dobrý mám ho doma:-)
19.3.2005 16:35:24   0.0.0.xxx 1717
Já teď budu kupovat LG, stal jsem před stejnou otázkou..
ale LG lepší poměr jas/kontrast a víc funkcí
pěkný design a cena 8329 u www.petracomp.cz a to ve verzi s DVI!
19.3.2005 17:08:54   0.0.0.xxx 1617
Sehnat se dá už i za 7.999 Kč s DPH, ale do Česka přijdou až začátkem příštího týdne.
10.4.2005 22:38:01   0.0.0.xxx 1715
zdravim koupil sem si ho a jsem s nim spokojeny az na jednu vec a to prosvitani pri hornim a spodnim okraji je to znatelne
pri sledovani filmu kdy me dost rozptyluje asi centimetrovy jasne viditelny svetly pruh pri okrajich, chci se zeptat jestli je to normalni nebo se jedna o zavadu nemam s lcd zkusenosti, tak jestli nekdo ma tento panel tak dejte vedet jestli vam to dela taky diky za odpoved
15.8.2005 12:20:50   217.197.157.xxx 1416
Jojo ja ho mam taky a dela mi to same. Obcas to resi prepnuti rezimu treba na Night movie nebo neco jineho. Jinak obraz a vsechno je fakt supe, takze ten prouzek je zvladnutelny a jde to videt jen na uplne cernem podkladu

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.