Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300
Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300
autor: Kwolek Jirka , publikováno 6.1.2004
Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300
Podle jednoho okřídleného výroku Cimrmana po fázi očekávání vždy následuje fáze zklamání. Asi proto, že jsem od testu videoprojektoru iLV300 nic moc neočekával, byl jsem o to příjemněji překvapen. Co překvapen, byl jsem a stále jsem "pod jeho vlivem". Pokud někdo tvrdí, že domácí kino dělají reproduktory 5.1 asi spadl z višně. Teprve rovný, skutečně velký (např. 2m) ostrý obraz vás přenese do virtuálního kinosálu. Ale pozor, je to velmi návykové! Už po 3-4 filmech vzniká na projekci silný návyk. V tomto testu se budeme věnovat levnému projektoru IBM iLV300 který je vybaven technologii DLP umožňující kontrast až 2000:1 {mospagebreak title=DLP - čip který hází prasátka...}

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

První dataprojektory byly v zásadě upravenými promítačkami diapozitivů. Konstrukce byla velmi podobná, jenom diapozitiv byl nahrazen malým LCD displejem (dnes se používají tři LCD pro jednotlivé barvy RGB). Tyto "průsvitové" dataprojektory musely (a musí do dneška), kromě problémů spojených s technologii LCD (jako je np. zpoždění..), ještě bojovat s extrémním teplem a vysokým světelným tokem proudícím přes mikro- LCDpanel.

Už, už se zdálo, že se u tohoto principu zůstaneme navždy, až firma Texas Instruments přišla s... mikrozrcátky.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Nová technologie byla pojmenovaná DLP (Digital Light Processing). Základem je čip nazvaný DMD / Digital Micromirror Device (digitální mikrozrcátková jednotka :) postavený na základě vynálezu Dr. Larryho Hornbecka (pat. v roce 1987).

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Čip DMD je v zásadě maticovým přepínačem světla. Princip je poměrně jednoduchý: matice piezoelektrických napětím ovládaných krystalů je svázaná se soustavou pohyblivých mikrozrcátek. Mikrozrcátka jsou umístěna nad polovodičem který strukturou připomíná statickou paměť SRAM o kapacitě (a rozměrech) odpovídající rozlišení. I elektrický princip fungování připomíná paměť: řadič do DMD čipu "nahrává obrazy" podobně jako do obrazové paměti.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Po přivedení napětí na jednotlivou buňku se 13-16 ľm velké mikrozrcátko vychýlí ze své klidové polohy (úhel mezi krajními polohami je ą10 až 12°) a odkloní tak tok světla mimo objektiv (světlo je v tomto případě vedeno mimo optický systém). Přepínání stavu "světlo / tma" je velmi rychlé - k přepnutí může dojít až 5000/s. Poměrným vypínáním a zapínáním daného bodu (modulací) lze u poslední generace DMD dosáhnout teoreticky až 1024 odstínů šedi - od plného jasu (stále zapnuto) až po "tmu" tj. plné vypnutí.

V jednočipových systémech je součásti optiky i rychle rotující kotouč s barevnými filtry RGB. Výsledná barva je pak dána součtem jasů jednotlivých složek RGB. Poznámka: Poslední generace čipů DMD kterou Texas Instruments nazývá "DDR" má vyšší kontrast díky potažení časti čipů za zrcátky materiálem pohlcujícím světlo.

DLP kontra TFT

Pokud technickou stránku projektorů zjednodušíme zjistíme, že TFT je pro světlo "ventilem" a DLP je světelným "vypínačem". Výhodou DLP je vyšší efektivita (odpadá průchod světla vrstvou TFT), mezery mezi zrcátky jsou nepatrné (zrcátka pokrývají více než 90% plochy) a na odrazné ploše se nekoncentruje teplo tak, jak v případě LCD (nehrozí tzv. "burn out"). Jelikož zrcátka mají pouze dvě polohy a pracují v jednotném "taktu" je výsledný obraz identický a homogenní v každém místě (homogenita barev je dokonce vyšší než u klasických monitorů).

Asi jste už pochopili, že budeme testovat digitální projektor vybavený právě technologii DLP :-)

{mospagebreak title=IBM iLV 300}

Možná vás napadne, že firma IBM není tou pravou firmou od které bychom čekali projektor vhodný i pro domácí "kinové" použití. Prezentace, to prosím... ale domácí kino?

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Samozřejmě, že iLV 300 je projektorem který je vhodný pro firemní použití (viz. dále), mě však zajímalo, jak se popere se situací, kdy má hrát hlavní housle v systému domácího kina. Jakmile jsem zjistil, že testovaný model je prakticky identický z Toshibou mt100 a známým modelem InFocus X1 bylo jasné, že IBM bude "umět" i video.

Základní technická data:

hmotnost 3.1kg
rozměry 11x25x32cm
technologie obrazu DLP, single chip 0.55", DMD DDR
nativní rozlišení SVGA (800x600)
kompatibilita XGA (1024x768)
jas 1100 ANSI lumenů
kontrast 2000:1 (full on/ full off)
záruka 3 roky (mimo lampy)
vstupy VGA, S-Video, Composite RCA (komponentní RCA s redukcí)
video kompatibilita PAL, NTSC, SECAM, EDTV (480p, 576p), HDTV (720p, 1080i)
lichoběžníková korekce +/- 20o
zoom 1.2 : 1
audio konektor 3.5mm jack
úroveň šumu 37dB
repro mono, 2.5W
max. spotřeba 250W
životnost lampy cca 4000h
ovládání DO + laserové ukazovátko
typ projekce přední, zadní, odrazová
průchod signálu VGA ano
ovládání PC ano
seřízení úrovně ano (výsuvná podpěra + elevace)

Vzhled

Projektor iLV300 je kompaktní a překvapivě nezáludný. Instalace nebude nejspíše činit větší problémy.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Zadním portům vévodí vstupy které si nespletete - v pravé části panelu jsou známé konektory VGA/ D-SUB (jelikož je projektor "průchozí" můžete připojit i dodatečný monitor), dále najdete S-Video (konektor Hosinden) a kompozitní video vstup, audio vstup (který využijete nejspíše jen při prezentacích). Menší záhadou by mohl být vstup USB - je to jednoduché, pomocí něho se mohou projektor i počítač vzájemně ovládat (viz. TrackPoint na dálkovém ovládání).

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Projektor je samozřejmě možné ovládat i klasickými způsoby: "ručně" tlačítky na horní části projektoru i dálkovým ovladačem.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Na spodní stravě projektoru jsou vysuvné možky a závity pro kotvící šrouby (pohled na projektor padající z 1.5m poličky patří mezi ty méně šťastné okamžiky).

Příjemné je, že projektor je dodáván se speciální vyztuženou transportní brašnou s popruhem přes rameno a kapsou na kabely - nebude tedy problém projektor přemístit na prezentaci jinde (nebo i na víkend domů ;-)

 Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300 Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

V další části se podíváme na možnosti ovládání...

{mospagebreak title=Ovládání}

Základní ovládání se nachází na horní straně projektoru:

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Horní část se podobá ovládacímu kříži jak jej známe z monitorů. Na obrazovce se objeví menu trochu připomínající Windows 95.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300
stín hlavy jsem na obrázku nechal záměrně abych navodil "promítací náladu"

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Poznámka: systém menu je poměrně rozsáhlý, najdete v něm většinu položek známých z LCD panelů (elektronika provádí naštěstí známou autokalibraci - není tedy nutné do menu vstupovat příliš často). Specifickými funkcemi je nastavení formátu zobrazení videa (Auto, 4:3, 16:9), zrcadlení a obrácení obrazu (pro zpětnou projekci) a funkce pro programování tlačítek "Blank" a "Effect".

Při troše cviku a trpělivosti lze systémem menu proplouvat bez větších kolizí (je to jako se seřízením 19" monitoru). Výborné je, že si lze uložit několik uživatelských profilů (presets User 1- 3, mimo firemních "Presentation", "Film" a "Video").

K projektoru je dodáván šikovný dálkový ovládač s laserovým ukazovátkem.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

DO obsahuje obdobné funkce jako tlačítka na projektoru + programovatelná tlačítka "Blank" a "Effect " +... virtuální myš ve stylu notebooků IBM. U notebooku IBM se tento šikovný na tlak citlivý "čudlík" nazývá TrackPoint (u nás existuje ještě jedno, docela hanlivé přirovnání) a při troše cviku nahradí klasickou myš. Ovladač se snaší vyjít maximálně vstříc firemním "prezentérům" - pro ně je určené i integrované laserové ukazovátko.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Malou vychytávkou je "noční" osvětlení tlačítek.

{mospagebreak title=Obraz}

Seřízení ostrosti obrazu a funkce zoom (120%) je ruční - provádí se otáčením prstenců kolem objektivu. Pokud obraz pečlivě seřídíte odměnou vám bude nečekaně ostrý obraz ve kterém vidíte jednotlivé čtvercové pixely (nikoliv RGB složky) ohraničené nepatrnou vlasovou mřížkou.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

K dispozici je korekce lichoběžníkovosti obrazu (keystone) +/- 20o která přijde vhod při promítání s projektorem skloněným výrazně nahoru nebo dolů. Korekce je digitální - elektronika přepočítává pozice pixelů. V případě videa je výsledek výborný avšak nativní obraz počítače se korekcí trochu zamlží (korekci vypnete nastavením na střední hodnotu 50).

vzdálenost min. zoom
(diagonála obrazu)
max. zoom
(diagonála obrazu)
1,5m 0,9m 1,1m
2,4m 1,4m 1,7m
3,7m 2,2m 2,7m
4,9m 2,9m 3,5m
6,1m 3,5m 4,3m

Trochu jsem se obával, že obraz bez promítání na odpovídající projekční plátno s vysokou odrazivostí nebude stát za moc - k dispozici jsem měl totiž pouze bílou zeď... Výsledek mě mile překvapil - pokud byla místnost nezatemněná byl handicap nízké odrazivosti běžné stěny znát, jakmile jsem zatáhl žaluzie dostal obraz novou dynamiku (obrázky v této kapitole jsou autentické záběry stěny v naši kanceláři :))

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Tím nechci říci, že promítání na stěnu je ideálním řešením, jen to, že to iLV300 zvládl (rozhodně doporučujeme promítací plátno, pak se dočkáte i toho, že vám film osvětlí váš obývací pokoj).

Kvalita obrazu

Byl jsem překvapen tím, že obraz už po mírném zatemnění místnosti snesl srovnání s monitory a TFT panely. Pro to jsem se rozhodl pořídit několik záběrů typických pro naše testy monitorů. Výhodou testovaného projektoru vysoký kontrast 2000:1 - obraz je dostatečně dynamický jak ve světlech tak i stínech, přičemž oblasti které mají být černé, zůstávají černé (nevyskytují se zde nepěkné šedé pruhy typické pro TFT a formát obrazu 16:9).

Důkazem dobré dynamiky obrazu je jak obrazec s odstíny šedi (pozorovatelné jsou klíny od 4%)...

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

...tak i testovací obrazec programu "Nokia monitor test":

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Rozlišení

Původně jsem si myslel, že rozlišení 800x600 bude nízké. Po několika hodinách provozu mohu konstatovat, že toto rozlišení stačí až až. Záhy zjistíte, že při pohledu na projekční plochu příliš nevnímáte nejmenší detaily (zkuste si představit billboard na kterém by byla zobrazena stránka knihy). Fakt že stačí 800x600 abyste si projektoru dosyta užili, spolu s tím, že iLV 300 umí zobrazovat vyšší rozlišení komprimovaně a výsledek není tak špatný, bylo po kvalitě obrazu nejpříjemnějším překvapením testu.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300
komprimovaný obraz je trochu neostrý - překvapivě neztrácí příliš mnoho detailů

Režimu 1024x768 můžete využít při prezentaci z notebooků (při souběžném zobrazení projektorem + na displeji notebooku).

{mospagebreak title=Hry, zobrazení videa a závěr}

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Pokud budeme mluvit o "kinovém" využití projektoru musíme celou oblast rozdělit na dvě části. První jsou filmy (a hry) z počítače, tam má elektronika projektoru minimum práce. Obrazový materiál na nativní rozlišení (800x600, 1024x768) zpracovává počítač - projektor pouze zobrazuje připravená obrazová data. Nemusím připomínat, že výsledek je výborný (stejný jako na monitoru).

Jako první ukázka (tentokráte herní) poslouží screenshot z oblíbené arkádovky Need for Speed - Underground (z volantkem... mňam!).

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Doufám že je jasné, že hraní v tomto formátu je jiné "kafe". Pokud se obáváte, že obraz bude trpět rozmazáváním buďte klidní - barevné stíny typické pro první generaci DLP a rychle se pohybující obrazy jsou tytam.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Díky obrazovému čipu nové generace jsou dynamické jevy zabrazované přesně a bez zpoždění.

PC Video

Projektor potvrzuje známý fakt, že kvalitní DivX není vizuálně mnohem horší než DVD. V obou případech jsou to naprosté obrazové hody (DVD i DivX).

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Vytáhl jsem z poličky všechny filmy DVD a vychutnal si je ještě jednou (to je výjimečný případ kdy se jinak poměrně normální člověk dívá na film potřetí).

Video a DVD

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

IBM iLV300 využívá při zobrazení video obrazu (který je ve své podstatě poskládaný ze sudých a lichých půlsnímků a vyžaduje podobné digitální zpracování jako v 100Hz televizorech) technologii DCDi od firmy Faroudja. DCDi (Directional Correlation Deinterlacing, více zde) je technologii která byla uvedena před několika léty ve studiových systémech aby pomáhala při nahrávání signálů PAL / NTSC do počítače.

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300

Díky filtrování obrazu DCDi jsou obrazy prokládaného (interlaced) charakteru (což je většina TV materiálu) zbavené zubatých a roztřepených hran.

Poznámka: přes řadu digitálních filtrů je kvalita obrazu TV velmi závislá na kvalitě signálu (projektor jsem "krmil" z videorekordéru) - není to projektorem, jenom signálem který často obsahuje poměrně hodně šumu (stejnou starost mají i majitelé 100Hz televizí). Zapomeňte taky na většinu VHS kazet.

Pokud je signál velmi kvalitní je překvapivé, že i když se obecně jedná o materiál s nízkým rozlišením ve výsledku to nijak nevadí (trochu jsem se obával roztažení obrazu na 2m). Naopak - v případě satelitu nebo DVD máte dojem, že se skutečně díváte na film.

Problém u Videa nevidím v nedodatečném rozlišení ale spíše v kvalitě signálu (šum, barevná informace).

Závěr

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300
"okénko" nahoře je čidlem DO, počítá se z odrazem od projekční plochy

Co říci na závěr? Je mi jasné že projektory nejsou záležitostí pro každého. Stále poměrně vysoká cena brzdí spoustu zájemců od toho, aby ochutnali a zažili to pravé domácí kino. Ve světle velkého obrazu jsou hrátky s prostorovým zvukem tak trochu doplňkovou záležitostí (i když spolu je to teprve to pravé)

Pokud budeme na projektory nahlížet jako na drahá, nikoliv však nedostupná zařízení, pak se IBM iLV300 promění ve... výhodnou koupi. Technologie DLP zaručuje stálou a vysokou kvalitu obrazu, vysoký kontrast dovoluje projektor provozovat i tam kde místnost není zcela zatemněná. Výhodou je i poměrně vysoká životnost lampy (4000h patří mezi velmi dobré hodnoty).

Projektor vyniká snadnou obsluhou, lze jej pohodlně přenášet (vyztužená brašna projektor chrání při dopravě i přenášení), dálkové ovládání s laserovým ukazovátkem dovoluje z křesla potmě "odklikat" celou PowerPointovou prezentaci. V případě nutnosti lze využít integrovaný reproduktor který na cestách poslouží stále lépe než jakékoliv reproduktory v notebooku.

Pokud máte firmu která vydělává a jste milovníky kina (navíc se vám projektor třeba zrovna hodí) zvažte jestli si nemůžete dovolit 32 700 bez DPH. Za cenu levného TFT modelu dostanete projektor který mnohými parametry patří do zcela jiné třídy.

Klady:

  • technologie DLP (DMD DDR),
  • vysoký kontrast 2000:1,
  • jednoduchá obsluha,
  • DCDi videoscaler,
  • dálkové ovládaní (ukazovátko, ovládání PC),
  • výhodná cena (ve své kategorii),
  • značka (servis, ND).

Zápory:

  • rozlišení 800x600,
  • stále cenově nedostupné :-(

Návykové! Data/Video projektor IBM iLV300
"Silver AWARD pro: IBM iLV300"
Leden 2004
"výborný obraz, dobrý výkon za který ostatní požadují vyšší cenu"

Tento projektor můžete zakoupit na shopu PCtuningu za výhodnou cenu!

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.1.2004 01:45:21   0.0.0.xxx 64
Kdyby to stalo polovinu, je to skvely. Sice se v projektorech nevyznam, zda se vsak, ze DLP projektory by mohly byt velice zajimave. A 4000 hodin trvanlivost lampy? Opravdu to neni preklep? Jinak cool clanek, vidite ze to jde kdyz se chce pane Kwolek ;-)
6.1.2004 06:33:47   0.0.0.xxx 56
Článek je prima, projektor určitě taky. Jenom mě všeobecně zaráží otevření Vašeho obchodu. Když si přečtu veskrze pochvalnou recenzi, na jejímž konci je věta, že si daný produkt mohu hned objednat, mám obavy o dostatečnou objektivitu článku... je přece nad slunce jasné, že když něco prodávám a zároveň recenzuji, byl bych sám proti sobě, kdybych výrobek nějak výrazněji v recenzi zkritizoval. A argument, že ve Vašem obchodě budete nabízet pouze kvalitní zboží, je pěkný, ale neznám dobrého obchodníka, který by tvrdil něco jiného. Jinak ovšem mi Vaše recenze, pane Kwolku, vyhovují stylem i zaměřením. (hlavně Vaše tichá PC - tak nějak bude vypadat moje příští) :-)
6.1.2004 07:22:35   0.0.0.xxx 66
hezka recenze, diky. myslim ze dnes uz neni problem s kvalitou projektoru (at DLP nebo TFT), jako s zivotnosti lampy.. Sice 4000 je celkem dost (na projektor teto cenove kategorie) nicmene je to stale zalostne malo :-/ Dokud se nebude projektor dat pouzit jako nahrada telebvize, tak to s prodejem do domacnosti vidim celkem blede. kdo chce pocitat ze kazde pusteni jedineho filmu me stoji xKc, ze si jeste pustim tak 5 limu a pak budu muset koupit lampu ktere cena klidne dosahne tretiny celeho projektoru... Kolik vubec stoji nova lampa? Nejak jsem si toho v clanku nevsiml, jestli jsem to prehlid, tak se omlouvam.
6.1.2004 07:38:25   0.0.0.xxx 66
REKLAMA! Proc napriklas ty obrazky nejdou zvetsit < Na takovych mrnkach se stejne nic nepozna...a ze by za 32k bylo neco tak uzasneho a skveleho se mi ani moc nechce verit...urcite to bude mit nejakou tu musku...ale to vas jako predejce, kterymi jste se nedavno stali asi moc nezajima ze. Hlavne aby lide kupovali. Zkratka uz jste na urovni webu CzechComputer a uvodnich stranek velkoobchodu...supr - to je pokrok!
6.1.2004 07:41:12   0.0.0.xxx 66
Mám s projektroy (sice TFT) zkušnost cca 4 roky ve školicím středisku a musím říct, že plátno není vždy výhoda. Odráží totiž´jen určitým směrem a při pozorování pod úhlem (stačí i 20 - 30 stupňů) je mírně zamlžený ale hlavně tmavší. Možná je to plátnem, ale stěna je stěna.

A TFT projektory mají taky viditelné jen celé pixely, ne RGB, protože světlo lampy rozloží hranol a prochází přes RGB filtry a pak přes 3 "černobílé" TFT a pak se zase složí...
Viditelné pixely měly jen TFT "rámečky" na meotarech.
6.1.2004 08:39:13   0.0.0.xxx 66
Pracuji ve velkoobchode, kde pan Kwolek nakupuje zbozi do sveho obchodu. Muzu Vas uklidnit, ze se chova opravdu korektne. Nakupuje jen to zbozi, ktere predem otestoval primo on nebo jini a ktere vyslo jako kvalitni nebo velmi uspokojive nebo jinak zajimave (napr. pomerem cena/vykon). Rozhodne to neni tak, ze by si navalil sklad neprodejnymi kramy a pak na ne udelal recenzi, aby se jich zbavil ;-)
6.1.2004 08:40:09   0.0.0.xxx 66
No před čtyřmi lety to možná problém byl, ale dnes je v plátnech obrovský výběr s nejrůznějšími vlastnostmi a mezi ty patří i různé pozorovací úhly.
6.1.2004 09:38:12   0.0.0.xxx 66
Jak je provadena lichobeznikova korekce? Softwarove ci hardwarove?
6.1.2004 10:05:43   0.0.0.xxx 66
Zvětšit obrázky - to by asi nebyl problém, nebýt toho, že na tom projektoru toho příliš zajímavého není (je to jen šedý plast). A muška? V zásadě je to především cena... jinak myslím nic. Proč, když narazíme na něco dobrého to nemůžeme hned nabídnout v shopu? Kdybychom psali recenze na zakázku to by byl spíše problém, ne?
6.1.2004 10:10:57   0.0.0.xxx 66
Máte pravdu ale projektor který jsem používal v dřívější práci popsanou nectností skutečně trpěl. V obraze byly vidět i mírné svislé pruhy.
6.1.2004 10:14:35   0.0.0.xxx 66
Korekce je sowtwarová - obraz desktopu jí (pokud je zapnutá) docela trpí.
6.1.2004 10:23:47   0.0.0.xxx 67
když se ani nevejdu do pokoje sám, leda že bych proboural zeď a pouštěl bych to sousedům na zeď. A stejně je obraz tvavej, fuj, ještě že na to nemám.
6.1.2004 10:32:31   0.0.0.xxx 66
Pane Kwolek,

zahral jste dobre na strunu projekcniho obzerstvi v kazdem z nas :@ ) Jen bych chtel pozadat jestli by jste mohl clanek doplnit o hlucnost coz je v pripade aplikace jako domaciho kina dost dulezity parametr. Ale soudim podle toho ze to neni typ z kategorie mini-projektor tak to nebude asi problem..



pekny clanek



btw. 4000 hodin je ok, napr. film se vetsinou vejde do 2hodin takze rekneme ze si pustim 3 filmy za tyden+ nake to live video z webu NASA napr. jak staveji na orbitu ISS, mnam (ted bohuzel nelze protoze ty mentalove do zari zrusili shuttle) tak rekneme celkem 12 hodin tydne. To mame cca 800hodin za rok cili naprosto v pohode.
6.1.2004 11:03:39   0.0.0.xxx 66
Recenze vypadá velice slibně. Právě uvažuji o koupi nějakého projektoru. Jemožnost ho někde vidět v provozu?
6.1.2004 11:15:34   0.0.0.xxx 55
Tak jsem jen tak pro informaci kouknul na webo a tenhle projekturek se da sehhnat za cca 1000-1100! usd takze to aby jeden vyskocil z kuze za ty Evropsky ceny!!!
6.1.2004 11:42:28   0.0.0.xxx 56
Ja tento projektor doma mam jiz pul roku v original verzi od Infocuse. Mam nastesti zcela zatemnenou mistnost coz je idealni a rekl bych i potrebne. Projektor je vzhledem k cene skvely i kdyz mu v poslednich mesicich pribyla zdatna konkurence. Pokud je DVD film dobre masterovany tak je obraz dle meho spickovy. Pokud ale byla komprese odflaknuta tak to na platne o diagonale 2.5 m proste vidite. Co se tyce hlucnosti, musim rici, ze patri mezi hlucnejsi projektory (mam pocit 35dB). Sice to po case zacnete ignorovat, ale v tichych pasazich slyset je. Zivotnost je opravdu 4 tis. hodin coz je spise nadprumer a cena je cca 300$. Jeste poznamka ke kontrastu, udavana hodnota plati pro prezentacni mod, ve filmovem modu klesa priblizne na polovinu, coz je ale porad skvela hodnota. V tmavych scenach se oproti LCD technologii trochu ztraci detail, ale barvy jsou proste skvely. Tot zatim vse.
6.1.2004 12:27:37   0.0.0.xxx 66
Co tu sakra dela recenze nejakyho blbyho projektoru? Jste snad PCTuning, ne? Tak si podle toho volte to co budete recenzovat a necpete tu kazdou kravinu ktera se vam dostane do rukou jinak skoncite . . .
6.1.2004 13:32:34   0.0.0.xxx 66
Me se tyhle "ulety" od hardwaru treba k satelitnimu internetu, linuxovskym distribucim, p2p softum, nebo datovemu projektoru docela libi.
6.1.2004 13:42:58   0.0.0.xxx 66
Osobně jsem doma na kino používal dva projektory, oba parametrově daleko lepší než tento (2000ANSI,1024x768,DLP) a příliš spokojený jsem s obrazem nebyl. Trošičku se tedy divím jak autor z tohoto typu "uchcává". Nehledě na hlučnost projektorů, to je dle mého názoru velký problém. O tom se ale autor vůbec nezmiňuje. A 4000 hodin? To je údaj odkud? Na IBM je uvedeno 3000 hodin. Můj názor je, že tento projektor za tyto peníze není špatný, nicméně se autor snaží jej udělat ještě lepším a to z jasného důvodu - prodeje. To se může stát skutečně jedině tady abych si něco pochválil jakože nezávislou recenzí a pak zboží spokojeně prodával. FUJ !!
6.1.2004 15:47:16   0.0.0.xxx 66
No hele az bude bedna ala projekcni stena stat 30 000korun a ne 3.000 usd tak se pak muzeme bavit na tema kvalita obrazu. Tak cca za 10let :@ ) Proste vetsi projekce v soucasny dobe z hlediska pomeru cena/vykon jedine s DLP -> existujici nevyhody jsou pro me naprosto marginalni kdyz chci velke obraz - jinak hluk je u nej udajne ok..
6.1.2004 17:26:23   0.0.0.xxx 66
Ctu PCTuning.cz uz nejakou dobu, ale tohle je opravdu vrchol ... nebo spis dno ? Takhle klesnout .. to teda opravdu nechapu. Napsat recenzi na produkt, ktery sam prodavam. Uz jsem videl hodne a uprimne muzu rict, ze bych takovy tah cekal od subjektu type Cesky telekram. V zadnem pripade neverim v objektivnost tohoto clanku.
6.1.2004 18:24:12   0.0.0.xxx 66
Článek se vcelku dobře četl a je určitě dobře napsaný. Bohužel tam chybí ta informace o hluku a třeba informace kolik stojí náhradní "žárovka". Bohužel ve mě pan Kwolek tou poslední stránkou, kde dal produktu oceněnění a hned pod tím červený odkaz do obchodu vzbudil podezření, že se toho promítače chce spíš zbavit. Po kliknutí na odkaz hned sleva (vcelku slušná -je i vyzkoušený:-)) Možná nevhodný dárek k Ježíšku.

Každopádně mě to může být jedno, tenhle přístroj bych si stejně nekoupil- nemám na něj:-). Ale byl bych radši kdyby pan Kwolek příště nic podobného nedělal. No to musí zvážit sám, jsou to jeho page.

K obchodu: vidíte někdo odkaz na hlavní stránce pctuningu ? Mohl by tam být, tím pádem by se nemuseli články s obchodem nalinkováváat:-)
6.1.2004 19:07:04   0.0.0.xxx 66
Srovnal jsem cenu s projektory Benq a musim rict, ze ten IBM je vyslovene levnej. Nevim co byste fakt chteli, me ta cena velmi prijemne prekvapila. Pomalu o tom zacinam uvazovat. Lampa sice stoji 10000, ale 2 roky provozu by to vydrzet melo, nahradu televize nepotrebuju, stejne se na ni nedivam a vzhled ke kvalite moji kabelovky by se na to stejne nedalo divat, nechapu jak to je v 21. stoleti mozny. PS: mam Intercable
6.1.2004 20:45:15   0.0.0.xxx 66
presne tak - kdyz se podivate tak v podstate dneska dela projektory uplne kazda hw firma (i kdyz jsou to casto odvozeny verze apod.) a myslim ze tenhle rok zacne fakt psycho boj v kategorii "levny reseni pro domaci kino" takze podobnejch modelu vyleze vic - technologicky je to DLP uz namakly pro tenhle segment akorat ted jen zahltit trh a cesi muzu doma promitat jak utrzeny ze retezu..
Spis me sejri ze mam uchylo byt kde neni zadna vhodna kombinace volny zdi a zbytku (sezeni+audio) takze budu muset poridit nejaky to platynko coz je pekne mastny.. ale je to bozi jestli mate nekoho znamyho venku tak bych si to nechal privezt - mistni ceny by nasince zavrazdili!
6.1.2004 20:53:14   0.0.0.xxx 67
No ja nevim clovece, ale kdyz pocitam, ze si 3x tydne na 2 hodiny pustim film, vychazi mi zivotnost ty lapmy na 666,666 fimlu (vskutnu dabelske cislo Jinak receno, ta lampa vydrzi 2 000 dnu, cili 5 1/2 roku. To si myslim docela ujde, ne?

Taky se to spociata takhle: 4000 (trvanlivost)/ 1.8 (delka prumerneho filmu = 2222 filmu . 39 000 (cena projektoru/ 2222 = vychazimi cca 17,6 Kc na film. To my neprijde tak hrozny (srovnej si cenu listku v kinech :-/).
6.1.2004 20:56:48   0.0.0.xxx 66
No ja proti tomu vicemene taky nic nemam, ale kdyz je to jediny clanek za radu dni tak mam dojem, ze autori nemaji nebo nechteji o cem psat a snazi se proste jen zaplacat misto. Takovy pristup vede do pekla . . . kam posledni dobou PCTuning rychle miri . . .
6.1.2004 23:13:01   0.0.0.xxx 66
Mozna to tak vypada a castecne to reklamou je, kdyz se vsak zamyslis nad podobnym pocinanim pctuningu, dojdes k zaveru, ze pokud by se zacly objevovat recenze podobneho razeni a vyrobky, ktere dopadly dobre v testech nejakym zpusobem u uzivatelu propadnou, propadne take pctuning. Nemuzes se vsak hned po prvnim z podobnych pripadu rozcilovat, ze je to prachsprosta reklama. Rekni sam kolik jsi tady kdy videl recenzi na nejake propadaky? Verim ze to tak zustane a propadaky se zde neobjevi. Osobne panu Kwolkovi verim, urcite pri teto recenzi udelal obsirny pruzkum trhu a vi o cem pise, neverim tomu, ze pokud by neco nebylo v poradku, do recenze by to nenapsal. Howgh
7.1.2004 08:11:58   0.0.0.xxx 66
Ohledne hluku jsem se zminoval o par prispevku pred tebou. Proste mezi projektory patri mezi ty hlucnejsi (ve specifikaci je 35dB). Projektor ve stand-by modu je take slyset, vetrak porad bezi. Zivotnost lampy je papirove opravdu 4.000 hodin. Tenhle model od IBM je vlastne original Infocus X1, ktery vlastnim. Puvodni vydrz byla opravdu 3000 hodin, ale po nekolika mesicih se zjistilo, ze ta lampa vydrzi dyl. Lampa momentalne stoji 300$. A ja si vzhledem k cene opravdu na kvalitu obrazu nestezuji. Neni to spickovy, ale takovy obraz hledej u projektoru v radu statisicu. DPL technologie se mi libi vic nez LCD, dle meho ma prirozenejsi barvy a obraz vypada opravdu jako film v kine.
7.1.2004 08:17:17   0.0.0.xxx 66
Platno neni zas tak drahy, stahovaci bez vypnuti o uhlopricce cca 2 m zacina jiz na nejakych 6-7 tisicich. Ja jsem si nechal vyrobit ramove platno na miru uhl. 2.5m za 12 tis. O par tisic vice jsou schopny vyrobit i elektricky stahovany platna. Kazdopadne pri nakupu projektoru si zmerte vzdalenost od projektoru k platne a navstivte stranky www.projectorcentral.com, kde je kalkulator pro velikost platna. A samozrejme zvazujte zda muzete zatemnit mistnost, pokud tedy nechcete koukat jenom v noci.
7.1.2004 08:22:31   0.0.0.xxx 66
Vzhledem k cene je ten projektor vynikajici. Mam ho(orig. od Infocuse) a nejsem prodejce. Je hlucnejsi, to priznavam, v tichych pasazich je slyset. A zivotnost je opravdu 4000 hodin. A budme radi za tuto recenzi, kez bych ji bylo vice.
A myslim si, ze nikdo nebude projektor kupovat bez toho aniz by ho videl v realu, takze se muze sam rozhodnout. Ja jsem si nechal udelat srovnavacku s Panasonicem 300, vzal jsem si sve oblibene filmy ruznych zanru a na zaklade toho jsem koupil.
7.1.2004 08:56:31   0.0.0.xxx 66
Je to jinak.Pan Kwolek otestuje produkt a pokud je kvalitni/zajimavy,zaradi jej do nabidky obchodu PCTuningu,nikoliv naopak.A to je podstatny rozdil proti jinym on-line obchodum,ktere nejprve vytvori nabidku,navezou castecne sklad a pak se zacinaji starat,cim by podporili prodej. Recenze je objektivni,protoze autor neni tlacen skladovymi zasobami aby prodal za kazdou cenu. Kdyby byl projektor spatny,nezaradil by jej do nabidky a pouze by vydal recenzi.Pak by se poohlednul po jinem projektoru,ktery by mohl byt lepsi,treba NEC VT460k.
7.1.2004 16:01:58   0.0.0.xxx 66
No nevim.
Tohle by mohl rict kazdy. Nijak jste se nepredstavil a neukazal, ze to co pisete je pravda. Nemam duvod Vam ani panu redaktorovi verit.
7.1.2004 17:46:45   0.0.0.xxx 66
Taky mám intercable, donedávna s mizerným obrazem u některých programů. Pak mě přišel technik zapojit internet a modem se ani nechytnul. Do 10min. přijely další dva proměřili signal a měl nízkou hodnotu cca 50. Pak se pošťourali ve skříňce na ulici a razém jsem měl obraz jako víno (signál se zlepsil o 40) Taky používám TVtuner v PC a ted mám u všech programů čistý obraz bez rušení :o)
7.1.2004 18:02:07   0.0.0.xxx 66
protoze proste verit nechces to nema smysl potom nicim argumentovat nekdy proste bude verit musis nebo to neresit a nekupovat to navic nuti te nekdo koupit ten projektor?
7.1.2004 20:51:48   0.0.0.xxx 66
To je zajimavy, ze tady nadavate, ze tam pod tim je odkaz na obchod. u repraku OZAKI HM050 B5, od stejneho autora i s odkazem na obchod nikdo o reklame ani nepipnul...
7.1.2004 22:05:10   0.0.0.xxx 66
Zatim tady nezaznel ZADNY argument ani jasny dukaz, ze tomu je jinak. Anonymne si muze kazdy napsat co chce a kazdy si muze vymyslet co chce.
Ja jsem proste napsal svuj nazor. Nepotrebuji a ani nevyzaduji aby me nekdo presvedcoval, protoze jsem svepravny a dokazu si udelat svuj usudek.
8.1.2004 07:42:06   0.0.0.xxx 66
Pokud se nepletu, tak projektory mají různé režimy (video, prezentace apod.), které se liší svítivostí lampy.
V nejhorším režimu může mít lapa životnost třeba 7000 hodin, ale v nejlepším třeba jen 2000.
8.1.2004 08:38:16   0.0.0.xxx 66
1. Srovnání DLP versus LCD je zcela mimo, LCD technologie má za sebou poměrně dlouhý vývoj a řadu technologických změn. Rovněž poznámka o RGB je naprostá blbost, jednopanelová řešení projektorů jsou opravdu již fousatou záležitostí, v třípanelovém řešení a správně seřízených konvergencích neuvidíte nic, o pruzích v obraze si maximálně můžete nechat zdát. Při běžné pohledové vzdálenosti (ne s lupou před plátnem) a počítačovém obrazu si klidně troufnu tvrdit, že nepoznáte, jakou technologií se promítá. U videa ano, o tom dále. Mimochodem, i zde se LCD panely liší a existují jak dokonalá, tak méně dokonalá řešení.

2. Rovněž tak poznámky o teplu jsou hloupostí, s tím bojují obě technologie zcela shodně. DLP technologie pouze umožnila vyrobit menší projektor díky jednodušší optické části. Problém tepla vyřešili světelně výkonné výbojky s malým příkonem, nikoliv DLP technologie (náš servisák by mohl povídat ...)

3. Dosažení 1024 odstínů jasu je irelevantní, vstupní signál je v 99% klasické RGB s 8-mi bitovou barevnou hloubkou. Jinak na fotografii je znázorněn čip druhé generace s tmavým rámečkem, první generace ho neměla a proto byl vysoký odraz světla do stran mimo aktivní plochu (bylo to vidět na plátně). Mohl bych vám ho ukázat, jeden čas jsem ho měl jako přívěšek ke klíčům.

4. Homogenita barev není dána ani výchylkou zrcátek, ani homogenitou RGB panelů, v tom problém není. Je dána kvalitou rozložení světla po celé ploše čipu/panelu a v tomhle směru výrobci vymýšlejí řadu zvěrstev s optickou částí, ono jen přesně vycentrovat výbojku je kumšt, stačí si počíst na webech opravdových výrobců (mimochodem IBM sem nepatří). Stejně jako u DLP se LCD body překrývají, omlouvám se, ale v závěrečný odstavec prvního dílu jste si celý vycucal z prstu.

5. Projekční plochy s vysokou odrazivostí se již několik let používají jen vyjímečně, standardní všeobecně používaný povrch je matná bílá s odrazivostí mezi 1.0 až 1.2 podle výrobce. Problém promítání na zeď je ztráta kontrastu a jasu obrazu kolem 30 %, v podstatě ho velmi degradujete. Stačí si promítnout půl na půl (plátno x zeď). Vysokoodrazivé povrchy mají problém ve směrovosti (úzký pohledový úhel) a v nevhodnosti pro stropní instalace.

6. Zásadní poznámku mám k větě "Technologie DLP zaručuje stálou a vysokou kvalitu obrazu, vysoký kontrast dovoluje projektor provozovat i tam kde místnost není zcela zatemněná". To je, promiňte, absolutní blbost. Vysoký kontrast obrazu je zachován jen a pouze v absolutní tmě a kvalitním projekčním povrchu, chválit kontrast v nezatemněné místnosti při projekci na stěnu může jen naprostý laik. Proč?

Výpočet :
--------------------------
Plocha 1 m čtvereční, projektor s výkonem 1000 ANSI lm a kontrastem 2000 : 1 (ať se to dobře počítá ...), absolutní tma, odpovídající povrch. Potom jas na ploše v luxech (Výkon/Plocha), tj. 1000 lumen na metr čtvereční v bílé, při kontrastu 2000 pak 0,5 luxů v černé (tj. kontrast odpovídá parametrům)

Okolní osvětlení cca 100 luxů (obvyklá lehce přitemněná místnost), pak jas v bílé je 1100 luxů (sčítá se), jas v černé 100,5 luxů, výsledný kontrast obrazu je pak zcela obvyklých 10 :1.

Můžete tomu nevěřit, ale je to tak, o tomto se v reklamě nemluví. Proto platí udávaný kontrastní poměr jakéhokoliv projektoru pro tmu, v běžných podmínkách je kontrast obrazu v rozmezí 10 : 1 (horší případ) až 30 : 1 (víceméně standard)


7. K potřebnému rozlišení - pro videosignál, byť z DVD, nemá smysl větší počet bodů než zmíněných 800 x 600 (pokud nebude mít NTSC). Standardně se udává pro VHS video 240 obrazových řádků, u nej... DVD nepřekročíte 500 řádků, o bodech na řádku ani nemluvě. Při odpovídající pohledové vzdálenosti pak pixely obrazu nevnímáte, je to shodné, jako když se díváte na bilboard. Je ale faktem, že opravdu kvalitní projektory pro domácí kino v relacích nad 100.000,- Kč poskytují při vyšším rozlišení a připojení RGB naprosto špičkový obraz nesrovnatelný s levnými modely.

8. Hlavní rozdíl mezi DLP a LCD technologií je ve špatném podání nejsvětlejších a nejtmavších míst u LCD, tohle je zásadním důvodem, proč je DLP vhodnější pro domácí kino. Tuhle maličkost lze poznat hlavně na tmavších scénách, což není jen noc, ale třeba tmavé lesy nebo všeobecně tmavá zelená nebo hnědá se strukturou u přírodopisných filmů.

Poslední poznámka : Mluvit o hrátkách s 5.1 zvukem jako o sexu po telefonu (trošku přeháním, já vím) může jen člověk, k...
8.1.2004 10:45:04   0.0.0.xxx 66
Diky za pomerne obsahle a spravne vysvetleni. Jelikoz tento projektor mam, tak nektere veci v clanku ignoruji Jsem naopak rad, ze se tyto recenze objevuji alespon tady a v teto forme, protoze jinak moc informaci na ceskem webu nenajdete. Netvrdim, ze DLP technologie je lepsi nez LCD, clovek je musi videt vedle sebe a na zaklade toho se rozhodnout. Projektor se neda koupit podle toho jak vypada, musi se videt v realu. Stejne tak mate pravdu o kontrastu a svitivosti, ktera je v clanku zavadejici. Zrovna u tohoto projektoru klesa ve film ci video modu svitivost o tretinu a kontrast na polovinu uvadene hodnoty, a stejne jako vy tvrdim, ze pro kazdy projektor pro domaci kino potrebujete tmu. A i tohoto projektoru muzete mit dojem, ze obraz je spickovy, ale musite mu dodat opravdu kvalitne udelane DVD. Je to asi tim, ze nema moc elektroniky na upravu obrazu - odtsraneni sumu apod. Ale pri kvalitnim DVD mate pocit, ze se divate na fotografie, jestli neverite, prijdte se podivat ke mne.
9.1.2004 10:39:22   0.0.0.xxx 66

1. Srovnání DLP versus LCD je zcela mimo, LCD technologie má za sebou poměrně dlouhý vývoj a řadu technologických změn...
Srovnání technlologii není mimo, pravdu máte pouze s jedno a třípanelovými projektory. Obecně platí, že pixelová struktura je u LCD videtelnější (zejména v této cenové kategorii). Platí i to, že u TFT dochází relativně rychle k degradaci obrazu. V jednom testu LCD kontra DLP (6 proti 2) do 5000h došlo u všech LCD ke snížení kvality obrazu. Mimochodem DLP ukradne každý rok z krajíce projektorů cca 10% podílu.


2. Poznámky o teplu jsou hloupostí, s tím bojují obě technologie zcela shodně. DLP technologie pouze umožnila vyrobit menší projektor díky jednodušší optické části. Problém tepla vyřešily světelně výkonné výbojky s malým příkonem...
Vidíte, já si myslel, že tento problém stále existuje... (viz. poznámka k dlouhodobé kvalitě obrazu u dlouhodobě pracujících pojektorů). ...i když pravdou je, že vývoj lamp jde také rychle kupředu.


3. Dosažení 1024 odstínů jasu je irelevantní, vstupní signál je v 99% klasické RGB s 8-mi bitovou barevnou hloubkou. Jinak na fotografii je znázorněn čip druhé generace s tmavým rámečkem, první generace ho neměla a proto byl vysoký odraz světla do stran mimo aktivní plochu (bylo to vidět na plátně).
1024 osdtínů šedi není irelevantní. Vyjadřuje to teoretickou dynamiku obrazu a schopnost reprodukovat širokou škálu polotónů – o signálu RGB se zde nebavím – mimochodem dnes se „hraje“ na 32, nikoliv 24bit.


4. Homogenita barev není dána ani výchylkou zrcátek, ani homogenitou RGB panelů, v tom problém není. Je dána kvalitou rozložení světla po celé ploše čipu/panelu a v tomhle směru výrobci vymýšlejí řadu zvěrstev s optickou částí, ono jen přesně vycentrovat výbojku je kumšt, stačí si počíst na webech opravdových výrobců...
K homogenitě a přesnosti barev: obraz u DLP je skutečně digitální - díky charakteru vypínání a zapínání světla v přesném taktu. Není problém sestavit z projektorů DLP matici obrazů – u LCD se snadno můžete setkat s rozdíly které by mohly vyústit v „kachličkování“.


5. Projekční plochy s vysokou odrazivostí se již několik let používají jen vyjímečně, standardní všeobecně používaný povrch je matná bílá s odrazivostí mezi 1.0 až 1.2 podle výrobce. Problém promítání na zeď je ztráta kontrastu a jasu obrazu kolem 30 %, v podstatě ho velmi degradujete.
Souhlasím se ztrátou kvality při promítání na zeď, tady nejsme ve sporu. Jinak i promítací plochy mají své typy a technologie. Pro projekční pracoviště jsou téměř nezbytností (případně lze požít spec. nátěr).


6. Zásadní poznámku mám k větě "Technologie DLP zaručuje stálou a vysokou kvalitu obrazu, vysoký kontrast dovoluje projektor provozovat i tam kde místnost není zcela zatemněná". To je, promiňte, absolutní blbost.
Nikdy jsem netvrdil, že v nezatemněné místnosti je dosaženo stejného kontrastu - je jasné že tento údaj platí u absolutně zatemněné místnosti. Mluvil jsem jen o tom, že částečně zatemněné místnosti (žaluzie, závěs) je vysoký kontrast výhodou. Podle vašeho výpočtu je téměř jedno, je-li kontrast 2000:1 nebo 400:1.


Můžete tomu nevěřit, ale je to tak, o tomto se v reklamě nemluví. Proto platí udávaný kontrastní poměr jakéhokoliv projektoru pro tmu, v běžných podmínkách je kontrast obrazu v rozmezí 10 : 1 (horší případ) až 30 : 1 (víceméně standard). Pro projektor s kontrastem nekonečno : 1 a osvětlení plochy 100 luxy by musel podle vás být světelný tok projektoru pro dosažení 30 : 1 rovný 2900 lumenů - gratuluji! (2900+100 ke 100).


7. K potřebnému rozlišení - pro videosignál, byť z DVD, nemá smysl větší počet bodů než zmíněných 800 x 600 (pokud nebude mít NTSC). Standardně se udává pro VHS video 240 obrazových řádků, u nej... DVD nepřekročíte 500 řádků, o bodech na řádku ani nemluvě. Při odpovídající pohledové vzdálenosti pak pixely obrazu nevnímáte....
Souhlasím...


8. Hlavní rozdíl mezi DLP a LCD technologií je ve špatném podání nejsvětlejších a nejtmavších míst u LCD, tohle je zásadním důvodem, proč je DLP vhodnější pro domácí kino. Tuhle maličkost lze poznat hlavně na tmavších scénách, což není jen noc, ale třeba tmavé lesy nebo všeobecně tmavá zelená nebo hnědá se strukturou u přírodopisných filmů.
I zde souhlasím (není to lepší d...

10.1.2004 13:02:26   0.0.0.xxx 66
hlavne je divne, ze kdyz jsou tady pod clankama loga ostatnich firem, ktere pujci HW, to teprv nikdo nepipne.
11.1.2004 19:04:02   0.0.0.xxx 66
jen mala otazecka... neni lepsi si za tech tricet byku koupit poradnou televizi....na pokoj 5×5m (schvalne se prihlast kdo ma vetsi obyvak :o) je 80cm uhlopricka az az
12.1.2004 01:18:54   0.0.0.xxx 66
2Joro&Hlinák:
Pánové, přestaňte laskavě odbíhat do oborů kterým evidentně nerozumíte, technologie PAL je založená VŽDY na 576 prokládaných řádcích (NTSC jen 480) a jestli máte u některého zařízení na řádku méně efektivních bodů než nominálních 768, resp. maskovaných 720 (ano, Line je taky linie a tudíž klidně i sloupec, nejenom řádka!), je to jen problém jeho dynamického rozsahu daného buď omezeným pásmem (VHS, S-VHS, TV...) a nebo danou velikostí digitálního rámce (DV, SVCD, DVD). Věnujte se radši dál přetaktovávání celeronů a rozlamování DLP čipů a Vaše hifistické kydy si radši schovejte do šuplíku, než něco skutečně nastudujete - třeba angličtinu...
12.1.2004 09:47:24   0.0.0.xxx 66
Neni mi jasne, jak mohlo "postourani ve skrince na ulici" opravit MPEG artefakty, vznikle na nekvalitni, poddimenzovane digitalni prenosove trase.
18.1.2004 09:36:12   0.0.0.xxx 66
Jojo, a Cesky Telekram si taky otestuje produkt a pokud je kvalitni/zajimavy, tak jej zaradi do nabidky. Alespon to o sobe tvrdi, stejne tak jako zde 'Nobody' alias Kwolek.
Skoro mam pocit, ze mi nabidky Telekramu pripadaji zajimavejsi a skoro objektivnejsi
Navic, a to je to hlavni, Telekram si udzuje svou "povest" dlouhodobe, zatimco PCTuning mel jeste tak pred 4mi lety povest celkem dobrou, vetsina recenzi mela neco do sebe, ale ted z te povesti pouze tezi a naopak vetsina recenzi je spis PR clanky ne-li primo reklamou.
Co vam?
20.1.2004 20:53:48   0.0.0.xxx 66
Vlastnim Panasonic PT-LC50E, lampa ma udavanou zivotnost 2000hod. Co se se stane s lampou po 2000 hodinach? Jeste jsem tam nedojel mam najeto cca 1000hod. Lampa po 2000 hodinach tedy odejde, ci se zacne rapidne zhorsovat obraz, jaka je pravda. Kolik tedy lampa skutecne vydrzi??
20.1.2004 20:57:18   0.0.0.xxx 76
Projektor Panasonic PT-LC50E je propojen s pocitacem kabelem RS-232C, kabel jsem si bokuzel znicil, prezvejkal mi jej pes aniz bych jej zkusil pouzit. Rad bych si sehnal novy, ale nikde jsem nenasel internetovy obchod, kde bych jej mohl koupit. Nekupoval jsem projektor v cechach, takze nemam prehled. Projektor jede sice s PC i bez nej, co budu mit vlastne v PC navic po pripojeni tohoto kabelu??
27.1.2004 20:16:14   0.0.0.xxx 66
Ja mam pokojicek 10x5 a nechtel bych se divat na televizi ktera ma uhlopricku 80cm ja mam platno o rozmerech 2m a projektor IBM iLV300 to je posusnanicko a zvuk ten mi opstara supr repro Logitech Z-680 5.1 THX
Fakt prichazis o hodne kdys se omezis jen na plochu 80cm
:-)
29.1.2004 17:15:00   0.0.0.xxx 66
Chlape tak ty absolutne nevis co pises, zijes nekde ve stredoveku? Vzdyt to je budoucnost/pritomnost hrat hry na projektoru. Me osobne se tento clanek moc libi a zvazuji koupit tento pristroj. Neni proste nad to si to opravdu vychutnat.
5.2.2004 17:41:13   0.0.0.xxx 66
Pokud si jednou koupim projektor, klasicky televizor proste vyhodim na skladku - nechci mit doma 2 zarizeni na obraz. V tom pripade je i 10.000 hodin zivotnosti lampy malo, ja proste prijdu v pet domu a pustim bednu, ktera pak bezi az cca do jedne do dvou do rana, to je denne dejme tomu 8 hodin, za rok 3000 a lampa nejakych 15 papouchu stoji, to je zatim moc, jeste pockejte! Jinak dik za recenzi, jen mi HROZNE CHYBI informace o tom, jak se projektor chova pri promitani v sirokouhlych formatech, 16:9 a 2,35:1 prip. vyssich. Umi to vubec a zkousel to nekdo, vzdyt to je teprve to prave domaci kino!
10.2.2004 07:13:51   0.0.0.xxx 66
Akokoľvek to znie nepravdepodobne aj DLP má svoje muchy. V prvom rade sa jedná o viacej či menej mechanickú súčiastku, čo samo o sebe môže znamenať problémy. Na druhej strane je badateľný rozdiel ak si vedľa seba zapnete projektory s rovnakými parametrami svietivosti a kontrastu, s ktorych jeden je s technologiou LCD a druhy DLP. Pri DLP je vyraznejsia biela a cierna, lepsie fotografie ale su vyrazne sumy sposobene prave technologiou DLP. Tato malcka chybicka kray sa vsak da vyladit pomocou PC, ale uvazme kolkym z nas by sa to podarilo :-)
17.11.2004 09:15:36   0.0.0.xxx 66
Pro Archibalda : Ahoj Já jsem si nedávno taky pořídil projektor. Zajímalo by mě jak ho máš propojené s DVD popř. co máš za dvd mám trošku problémy s kvalitou obrazu. Zjistil jsem že INFOCUS X1 = IBM iLV300 přiložil jsem i email díky
25.4.2005 11:55:23   0.0.0.xxx 66
http://www20.tomshardware.com/howto/20041113/projector-13.html

Skusal to niekto ???
25.4.2005 12:23:11   0.0.0.xxx 66
Pripodobnych clankoch by som ocenil cenovy vyhlad . Minuleho bolo niekde o ocakavanom pade cien TFT monitorov, splnilo sa. Zasadne nekupujem veci ktore maju dobry pomer vykon/cena a moralnu zivotnost aspon 2 roky, u tohoto werku neviem.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.