Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely AOC LM-800, TFT 18": jde to levně a kvalitně?
AOC LM-800, TFT 18": jde to levně a kvalitně?
autor: Kwolek Jirka , publikováno 16.12.2002
AOC LM-800, TFT 18
První nadšení z levných, ať značkových či neznačkových plochých panelů opadlo (pro vaše dobro doufám že ano :) a tak teď přistupuji ke každému novému "zaručenému hitu" s velkou opatrností. 18ctka za cenu 17" - to na první pohled nezní špatně... úhly pohledu 160H / 160V a doba odezvy (response time) 25ms: to opravdu nevypadá na žádné ořezávátko... Ale ta značka! Pokud si navíc vzpomenu na AOC 17" LM-700, který dnes rozhodně patří k podprůměru. Opps! No, tentokrát to rozhodně není zlé... {mospagebreak title=Útok TFT panelů probíhá}

Občas se stane, že si probíhající změny ani neuvědomujeme - jsou natolik plynulé, že se zdá, že se vlastně nic moc nemění. Málokdo si vzpomene (majitelé dále zmíněných přístrojů však určitě:), že ještě před nedávnou dobou stál 18" TFT panel, navíc na dnešní měřítka průměrné kvality, kolem 80 - 90 000Kč. Tyto kousky přitahovaly zvědavce na Invexu, kteří si byli tehdy 100% jistí, že na "takový skvost" rozhodně mít nebudou...

Teď je zde TFT 18ctka s rozlišením 1280x1024 a cenou kolem 20 000Kč bez DPH a... nikdo se nad tím nepozastavuje. Je to tak, zeptejte se svého prodejce HW: začíná revoluce, revoluce přechodu na ploché panely. Češi, přesto že mají hlouběji do kapsy než např. němci se stále častěji odvracejí od klasických monitorů. Nákupy plochých panelů jsou již v takovém měřítku, že se to rozhodně nedá nazvat záležitostí několika pomatenců, kteří neví co z penězi.

I když panely nejvíce útočí v 15kách, podíváme se dnes na panel téměř "televizního" rozměru 18".

AOC...

Pokud někdo řekne AOC, mám z toho smíšené pocity (znáte ten vtip: "co jsou to smíšené pocity? když se vám zabije nepříjemná tchyně ve vašem novém autě..."). Některé výrobky nesoucí toto logo se zapsaly nečekaně vysoko do zlaté knihy "cena/výkon" (monitor AOC 9A+), některé se zase smaží v HW pekle. Kampak zapadne LM-800?

AOC LM-800

Provedení panelu je nečekaně avantgardní. Jedná o dnes velmi módní kombinaci stříbrného a tmavě šedého plastu.

AOC LM-800, TFT 18\

AOC LM-800, TFT 18\AOC LM-800, TFT 18\AOC LM-800, TFT 18\

Vlastnosti panelu

Panel o viditelné úhlopříčce 18.1" (45.8 cm) je klasické koncepce: neumožňuje speciality jako otočení o 90o (do polohy "nastojato" - vhodné pro práci s dokumenty) ani zavěšení na zeď či pohyblivé rameno.

Stojan

Zadní část panelu řešena poměrně čistě a elegantně. Stojan, ač opticky vypadá malý, je nečekaně těžký a robustní - těžiště je bezpečně umístěné mezi gumovými nožičkami. Samotný panel lze naklápět (u TFT je naklápění poměrně důležité), při troše citu, i jednou rukou.

Kabeláž

Analogový, poměrně robustní (dobré stínění?), avšak neodnímatelný VGA kabel (jediný to vstup tohoto panelu) je veden do malého tunelku, napájení se připojuje do konektoru umístěného v zadní části stojanu.

Ovládání

Ovládání je jakoby "kolečkové" (funkce se tedy střídají po obvodu menu) avšak bez kolečka :-) k navigaci se používají šipky vpravo / vlevo, k potvrzení tlačítko MENU. Na filozofii ovládaní si zvyknete ihned - navíc funkce automatického nastavení funguje výborně.

AOC LM-800, TFT 18\

Dobré je i to, že se nezapomnělo na rychlou volbu (bez stisknutí tlačítka MENU) k funkcím "Auto adjust", jas a kontrast.

AOC LM-800, TFT 18\

Menu samotné patří mezi ty jednodušší. V této cenové kategorii to ani příliš nevadí. Co se týče barevné teploty, máte k dispozici chromatičnost 6500K a 7800K, případně si můžete "pohrát" s hodnotami RGB.

První dojem je tedy veskrze kladný - pojďme se podívat na kvalitu obrazu.

{mospagebreak title=Kvalita obrazu - úhly}

Podívejme se na základní technické parametry (tak jak je uvádí výrobce):

rozměr obrazu 18.1" (45.9cm) diagonálně, 359mm x 287mm
panel TFT Active Matrix LCD, protiodlesková úprava
pixel pitch  0.2805 x 0.2805
jas  200 cd/m2
kontrast  450:1
response time  23ms
úhly pohledu  Horizontal: 160o, Vertical: 160o
frekvence zobrazování  Horizontal: 30K - 80KHz, Vertical: 55 - 75Hz
pixel frequency  135MHz
   
max. rozlišení 1280 x 1024 při 75Hz
doporučené rozlišení 1280 x 1024 při 60Hz
počet barev 16.7 mln.
vstup  Analog RGB, 0.7Vp-p
spotřeba  45W (maximum)
Plug & Play 

DDC1/2B

   
OSD funkce Brightness, Contrast, Focus, Clock, H/V Position, Auto-Center, Language, DOS Mode, C1(7300), C2(8300), Recall, Exit, RGB
jazyk. verze  English, French, German, Spanish, Italian (čeština chybí)
   
rozměry monitor: 422 x 429 x 168; karton: 570 x 535 x 230
hmotnost  6.6Kg Netto
8.4Kg Gross

Papírově to tedy vypadá na lepší průměr - jedinou výjimkou je jas pouze 200 cd/m2. Otázkou je, jsou-li uváděné pozorovací úhly 160V /160H a doba odezvy 23ms pravdivé, nebo jedná-li se o zbožné přání výrobce...

Pozorovací úhly

AOC LM-800, TFT 18\

První kontrolní obrazec ukazuje na to, že jas podsvětlovacích výbojek 200 cd/m2 není opravdu zcela dostatečný. Nevidíme zde onu "zářivost" jako u panelů s 250 či 300 cd/m2, homogenita barev je díky tomu také relativně nižší. V běžném provozu to příliš nevadí, avšak pokud máte celou plochu bílou, zřetelně vidíte nerovnoměrnost jasu jako šedé mapy.

AOC LM-800, TFT 18\

Záběr shora ukazuje, že veledůležitý parametr - vertikální pozorovací úhel - je u tohoto panelu zcela v pořádku. Obraz není výrazně zašedlý, téměř vůbec se nemění ani odstín jednotlivých barev (zde je indikátorem světle růžový čtverec dole + šedé plochy oken).

Zkusíme jiný obrazec:

AOC LM-800, TFT 18\

AOC LM-800, TFT 18\

Výsledek je i v horizontální ose velmi dobrý - panel nebude tedy příliš náročný na to, abyste se museli na něj museli dívat kolmo (mnozí považují nedostatečné pozorovací úhly za největší nešvar některých TFT panelů).

{mospagebreak title=Doba odezvy (response time) a závěr}

Response time

Jednoduchou pomůckou, jak zjistit je-li doba odezvy dobrá nebo ne, je plynulé skrolování textu, či ještě lépe tabulky v Excelu. Pokud v jeho průběhu nevidíte hranice buněk a černý text se "rozmázává", je doba odezvy panelu cca 50ms.

Pro přesnější posouzení jsme použili záběr na náš testovací pohybující se obrazec (refresh 75Hz, exponovali jsme s časem 1/60s). P.S. Myslíme si, že tato metoda je světově unikátní - pokud to někde uvidíte, je to nejspíše okopírované z PCtuningu!

AOC LM-800, TFT 18\

Výsledek skutečně odpovídá panelům s odezvou cca 25ms = velmi dobře. P.S. tento parametr není běžný ani u levnějších panelu světových značek. LM-800 tedy boduje i zde (a potvrzuje svou vhodnost pro akční hry a video).

AOC LM-800, TFT 18\
...referenční obrazec staršího panelu LM-700 (ten je postupně nahrazován LM-720A)
je docela tristní - response time je zde cca 50ms

Odstíny šedi

AOC LM-800, TFT 18\

Zde je - možná až příliš zřetelně (ale chtěl jsem, ať to vidíte), vidět že některé odstíny šedi mají, ač na první pohled nepatrný, barevný nádech. Je to způsobeno tím, že panely mají technicky poněkud omezenou barevnou paletu (tímto trpí více než 70% panelů). V praxi to příliš nevadí - výjimkou je použití grafických programů kde se klade důraz na věrnost barev.

Obnovovací frekvence

Obnovovací frekvence není u TFT panelů tak důležitá jako u monitoru, protože, pokud se obraz nemění - nedochází k překreslování obrazu vůbec (což je mnohem lepší, než 100Hz u monitoru).

Obecně nedoporučujeme u plochých panelů nepřekračovat frekvenci 60Hz - obraz je i zde stabilní jako skála (panel má paměť na celou plochu obrazu a nepotřebuje obraz "kreslit" po řádcích tak, jak to činí monitor či televize) - jít výše zbytečně zatěžujete elektroniku panelu.

Zjednodušení:

  1. představte si, že TFT panel obraz "promítá" po celých snímcích,
  2. uvědomte si, že v kině vidíte snímky s frekvencí 24Hz... a stačí to!

Rozlišení

AOC LM-800, TFT 18\

Rozlišení panelu (1280x1024) je typické pro panely 17". Pokud by panel uměl 1600x1200, už bych vypisoval objednávku - škoda. I tak se jedná o obrovskou plochu, posuďte sami:

AOC LM-800, TFT 18\

Závěr

Škoda že podsvětlovací výbojky panelu nevyzařují 250 či 300 cd/m2 - zbytečně se takto LM-800 okrádá o cenné bodíky, které mu chybí k nepochybnému zlatému zápisu v knize "cena/výkon". Ostatní parametry jsou však překvapivě solidní - LM-800výborné (a především reálné) pozorovací úhly, krátkou dobu odezvy. I cena této 18ky je tam, kde mnozí nabízejí 17" řešení.

Poznámka: Tento panel neobdržel PCtuning Award jen proto, že jsme ještě neměli možnost testovat poslední "várku" panelů TFT 17" - předpokládám, že i tam se vyskytne mnoho "démantů" (a jistě také i mnoho podprůměrných modelů - to je však již o něčem jiném).

Na druhou stranu palec úhlopříčky navíc není nějakým zásadním přínosem (na druhou stranu, pokud máte slabší zrak, nejsou ikony ani písmo tak "titěrné", jako ostatních u 17tek). Pokud by se jednalo o panel 1600x1200, to už by bylo jiné "kafe".

Děkujeme firmě Abacus, která nám AOC LM-800 zapůjčila k otestování.

AOC LM-800, TFT 18\

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.12.2002 17:22:18   0.0.0.xxx 44
Asi vyhodim svuj Sony trinitron a koupim si tohle...
16.12.2002 17:37:46   0.0.0.xxx 77
a uvidis aky budes mat rozmazany obraz ked budes hrat hru v1024x768.NUz co, vlastne budes mat zadara antialiasing
16.12.2002 18:03:48   0.0.0.xxx 77
uvědomte si, že v kině vidíte snímky s frekvencí 24Hz... a stačí to!

Hmm, a ked si dam na stol fotku, mam aku frekvenciu ? Sice som ako tak pochopil, preco toto prirovnanie, ale uplnych laikov to popletie uplne.
16.12.2002 19:46:43   0.0.0.xxx 65
Jedina nevyhoda LCD monitoru je nedostatecne kvalitni vyrobni technologie. LCD monitory jsou zarazovany do 4 kategorii - podle tolerance vadnych bodu. A mit treba jen jeden vadny bod, ktery napr. sviti "nadherne" zelene - treba uprostred obrazovky - to je fakt "super".
16.12.2002 20:14:24   0.0.0.xxx 57
No,nemá DVI a jas je mizernej,takže nebrat.ALe uvědomil jsem si,že kvůli slabším zraku musím čekat na pokles cen 18" a nebrat 17" LCD,protože rozlišení 1280*1024 je už fakt moc mrňavý.A nebo to nepřehánět a koupit 15",jak jsem plánoval ještě před pár měsíci,kvůli ceně.
16.12.2002 20:45:11   0.0.0.xxx 55
Ale je to AOC a uvidíme jaký bude mít ten panel obraz za 1-2 roky, kolik bud emít vadnejch pixelů a jak bude svítit. Žádnej test Vám v tomto okamžiku na takový otázky neodpoví a kupovat jen podle papírovejch parametrů a nebrat v úvahu značku je možná troch risk. Ovšem cena je lákavá :o)
16.12.2002 21:11:46   0.0.0.xxx 77
Možná jsem to v článku přehlédl, ale neviděl jsem tam test na počet vadných bodů, které tu už jedním čtenářem byly zmíněny...
16.12.2002 23:15:26   0.0.0.xxx 66
jseš tou svou kritikou AOC úplně posedlej :o) ...podle značky... proč se sakra prodává SuperB ???? -taková větší 120ka... HA hA
16.12.2002 23:47:33   0.0.0.xxx 76
A nebo si vybrat zlatou stredni cestu a koupit 17.4" :-)

Ja LCD neplanuju, dokud nebudu moct za rozumnou cenu poridit displej s rozlisenim 1600x1200. Nemam rad pomer stran 5:4 :-)
17.12.2002 08:35:43   0.0.0.xxx 67
.... a dobrej kus je zazrak. Vim to, kupujeme (bohuzel) 17" monitory i LCD a sam bych si ho teda domu nekoupil. Snad je ta 18" lepsi.
Jeste ze ted prechazime na Hyundaie :o).
17.12.2002 08:46:35   0.0.0.xxx 76
SuperB se prodava? A proc teda Skodovka musela snizit vyrobu o 30% oproti planu? Netvrdim, ze je zrovan tento 18" kousek spatnej, ale nikdy bych si nedovolil tvrdit, ze to bude kdovijaka bomba.
17.12.2002 08:53:27   0.0.0.xxx 67
Mám tento LCD přes měsíc. Jas se mi zdá dostačující, podsvícení je rovnoměrné. Nerovnoměrnost podsvícení se může zdát, když je poblíž jiný zdroj světla. Při testování šedé jsem na monitoru žádnou barvu neviděl. Žádný vadný bod jsem nenašel.
17.12.2002 08:56:59   0.0.0.xxx 77
Mi přijde tak trochu jak Audi TT na pneu znacky Matador...

Vzhledem k tomu, ze monitor nemenim tak casto jako grafiku, bez DVIcka bych LCD nekupoval.
17.12.2002 08:58:45   0.0.0.xxx 77
Pokud budeš hrát hru v 1024x768, tak vůbec není poznat, že je obraz přepočítaný. Antialising se provádí opačně. Nevidím důvod, proč nehrát hry v plném rozlišení 1280x1024, pokud to teda hra umožňuje.
17.12.2002 09:20:48   0.0.0.xxx 76
I v kině je vyšší "obnovovací frekvence". Film má sice 24 políček za vteřinu, ale každé z nich se prosvětluje minimálně dvakrát, než se film posune na další.
17.12.2002 11:17:13   0.0.0.xxx 66
... Tento panel neobdržel PCtuning Award jen proto, že jsme ještě neměli možnost testovat poslední "várku" panelů TFT 17 ....

to taky muzete napsat - ... neobdrzel Award jen proto, ze zatim posledni varka je jeste v konstrukcnich kancelarich a v prodeji bude pristi rok
17.12.2002 12:46:10   0.0.0.xxx 66
Myslím, že defaultní rozlišení je další hendikep právě TFT monitorů. Pro ideální zobrazení tě to nutí hrát na 1280x1024x32 - samozřejmě žere výkon grafické karty a systému vůbec. Pokud se dostaneš do situace, kdy již třeba hra pocukává, tak snížením rozlyšení přijdeš o znatelnou kvalitu zobrazení, což u CRT monitorů nehrozí. Na hraní to prostě ještě hodně dlouho nebude ...
17.12.2002 12:47:01   0.0.0.xxx 67
Viz výše...
17.12.2002 12:57:59   0.0.0.xxx 77
Co má společného pokles výroby automobilů Škoda s pověstí AOC ..?? Srovnáváš teda hrušky a uhlí. LCDčka ještě dlouho nebudou moci zejména kvalitativně nahradit monitory, právě kvůli technologickým specifikám výroby. Kvalitní monitor ti vydrží 5let i více, LCD i v HI-END třídě má po dvou letech viditelné nedostatky a výrobní značka na tom nic nezmění. AOC letos již několikrát dokázala, že umí vyrobit nejen levné, ale i hodně dobré výrobky (7A+, 9A+, šroub M16/S2A2 do spojovací příruby odsávacího potrubí chladícího systému raketového nosného motoru do raketoplánu Columbia třídy MARS a pod.)
17.12.2002 15:57:49   0.0.0.xxx 77
...když se mezi těmoto okénky nic nemění - zase zde vidím snahu o umělé "našlehání" otázky obnovovací frekvence. Ta by totiž vúbec nebyla potřeba, nebýt monitorů. To už raději mluvme o snímkové frekvenci, která je nutná k tomu, aby bylo možné vyjádřit dynamické děje.

A zde jak se ukazuje, bohatě stačí (těch 24Hz je skutečně koměrně málo) 30-40Hz. A proč ten boj o vysoké hodnoty fps ve hrách? Proto, že v praxi potřebujete mít jistou minimální frekvenci kterou systém zvládne i v největší 3D skrumáží - ty by neměla klesnout pod již zmíněných cca 31Hz.
17.12.2002 17:18:31   0.0.0.xxx 76
Myslim, že zas tak dlouho to trvat nebude. Dneska se da graficka karta, se kterou si v rozliseni 1280x1024 zahrajes bez trhani poridit za 3000, mozna i min. Za rok budou sice hry narocnejsi, ale akceleratory budou i v tyhle cenovy kategorii nekde uplne jinde.
17.12.2002 18:28:49   0.0.0.xxx 76
No ja jsem ho koupil. S jasem problem neni, kontrast mam stabilne na 50, jas pres den na 50 a pri umelem osvetleni stahuju na 22. Mel jsem na stole 3ks a u zadneho nesvitil zeleny bod :o). Jinak UT2003 na nem beha opticky skvele, filmy ujdou, ale na RTS (Red Alert a pod.) to rozhodne neni. Pri scrollingu to skutecne neni ono. Na praci a 3d strilecky je to bez problemu. Jeste jsem zjistil (u vsech 3 kusu), ze pri nastaveni vyssi obnovovaci frekvence 75 Hz se u vsech objevovaly sikme rovnobezne prouzky tloustky asi 2mm rovnomerne po cele obrazovce. Ale pri 60 Hz je to bez problemu a 75 je k nicemu. Takze na praci pro ty co blbe vidi a pro ty, co hraji 3D shooters to jde. Dalsi dva lidi co ho u me videli uz ho maji ;o). Jinak jeste poznamka - svitivost se meni kus od kusu. Schvalne jsem dva porovnaval a pri stejnem jasu a kontrastu urcite nebyl opticky stejny jas.
17.12.2002 21:19:58   0.0.0.xxx 76
nikdo neříká,že bude super - ale poměr cena/výkon určitě jo :o) (Superb má dost konkurentů-třeba skoro stejnej passat("vyšší kvalita" a cena-ale je známější) a roku 2005 stejně skončí)
17.12.2002 22:59:23   0.0.0.xxx 67
asi proto ze se Suprb moc dobre neprodava, to vis za ty prachy je to draha 120ka :o) ( a kdo se chce o tom hadat at se podiva na exportni "uspechy" tohohle zazraku, zahranicni automobilky davaji za stejne penize o dost vic muziky)
18.12.2002 00:25:28   0.0.0.xxx 65
No hlavně že SuperB má opačný problémy, předtím štvala škodárna VW s Octavii a teď je štve se Superbem a nedělej si srandu ani trochu, že ostatní prodávaj za stejnou cenu víc muziky )) Limuzíny běžně od 700 papírů? seš z lacinýho kraje

No to je trošku off-topic, uznávám
18.12.2002 05:37:23   0.0.0.xxx 57
jo jenze 1280x1024 neni 4:3 a hry jej nepodporuji, podporuji 1280x960 coz se nezda byt jako problem, avsak ve hre je to citelne znat. navic nikdy nebudou grafiky pred hrama s takovym naskokem abyste tohle rozliseni mohli pouzit vzdy.
18.12.2002 05:39:25   0.0.0.xxx 77
A hlavne taky proto ze na hrani na vyssi urovni je proste potreba 100 Hz a 100fps. a netvrdte mi ze je to vysadou par nadsencu, mozna nevidite za hranice vlastniho stinu
18.12.2002 07:00:30   0.0.0.xxx 66
Nepleťte si prosím snímkovou frekvenci s obnovovací frekvencí. Pochopitelně můžete mít i zcela statický obsah obrazu, ale pokud bude promítán dynamicky, tedy ne s trvalým prosvětlením, pak bude oko příliš nízkou frekvenci tohoto prosvětlování vnímat rušivě jako blikání. U klasického filmu nelze použít trvalé prosvětlení, protože se políčka musí fyzicky přesunout.
Nemáte tedy pravdu, pokud tvrdíte, že obnovovací frekvence by nebylo třeba, nebýt monitorů. Naopak u LCD (ovšem nikoliv CRT) monitorů je použito zcela statické prosvětlení, neboť TFT matici lze řídit přímo nezávisle na zdroji osvětlení. Zde se tedy mění obnovovací frekvence ve snímkovou, proto je pro LCD zcela dostatečná frekvence 60Hz. Ale tentýž signál vysílaný videokartou do CRT monitoru je vinou principu CRT zobrazen s obnovovací frekvencí 60Hz, což je zoufale málo, jak se jistě shodneme.
Co se týče snímkové frekvence, tam s Vámi souhlasím, 24Hz je hodnota dostatečná, možná až předimenzovaná (alespoň pro film/TV/video, u her je to jinak, ale to je jiná situace). Ovšem obnovovací frekvence musí pro klidný obraz dosáhnout co nejvyšší hodnoty, srovnejte si viditelné blikání TV obrazu u klasické televize a u 100Hz modelů televizí. Důvodem, proč se vyrábí tyto typy, je právě nutnost vyšší obnovovací frekvence, přestože snímková zůstává stejná, tedy pouhých 25Hz.
Na závěr si neodpustím rýpnutí, které doufám vezmete s úsměvem - považujete-li se za odborníka, jak je z článků na PCT zřejmé, jak to, že Vám unikají tyto základní rozdíly?
S pozdravem Li-Tin O'Weevidle
18.12.2002 12:59:16   0.0.0.xxx 67
...hele chlapi, pocitacum (monitorum) mozna rozumite, ale co se tyce prodeju aut - radeji bych pomlcel. Skodovka sice snizila produkci o 30%, ale i tak se vyrabi 100 aut denne. A kdyz porovnate kolik se u nas (ve svete si takovy auto buduje jmeno docela dlouho - porad je to Skodovka) prodava aut vyssi stredni tridy (rozumnej Audi A6, Ecko od Mercedesu apod.), Myslim, z neni co resit (pro rypaly: Superb cca 1550ks, A6 a E asi 250, beru za rok 2002).

Nicmene, muze mi nekdo osvetlit vyhody DVI? Grafiky to maj skoro vsechny od 3000,- vyse, ale LCD panely, jen ty nejdrazsi...?
19.12.2002 03:42:42   0.0.0.xxx 65
Dělá se to tak: vytrhne se několik věcí z kontextu, překroutí, doplní tím co dodtyčný neřek (zde, že mezi snímkovou a obnovovací frekvenci není rozdílu) - nakonec pak stačí konstatovat že dotyčný tomu nerozumí.

Pokud má tato manipulace styl tzv. Klausovsky, je kritizovaný potopen rádoby mírným "rýpnutím" zde: jak to, že Vám unikají tyto základní rozdíly ty "rádobyodborníku"?
19.12.2002 06:29:39   0.0.0.xxx 67
Z Vaší reakce na můj první příspěvek se zdálo, že máte nějaké drobné nejasnosti ohledně promítání klasického filmu, a to jsem se také pokusil vysvětlit. Pokud to nebylo dostatečně srozumitelné, omlouvám se všem, co to museli číst :-)
P.S.: Raději bych zůstal u vykání a konstruktivní diskuse, kdyby Vám to příliš nevadilo.
19.12.2002 14:46:40   0.0.0.xxx 77
A co vadne body; to je u AOC duvod proc si ho nekoupit, nebo dlouho a peclive vybirat!!! K reklamaci je jich potreba 6!!! U vsech AOC co jsem v zivote videl a bylo jich dost, jen jedna 15" byla uplne v poradku! Zbytku svitily 1-3 body a to vetsinou ostre zelene a ve viditelne casti obrazovky, tim myslim zorny uhel!!! U LCD od Hansolu staci na reklamaci 2 body, drahy Hansol taky neni, matrici ma od Samsungu, takze zadny smejd.
2. duvod proc si AOC nekoupit je prestiž, není to sice prilis padny duvod, ale kdo si potrpi na krasu sveho pracoviste si radeji koupi iiYamu v modrostribrne.
Jake je dilenske zpracovani?
Ja osobne mam hansol 2 kusy a oba jsou OK, H530, H711.(na webovky nekoukejte, maj tam zdrbany udaje u H711, a zhruba spravny jsou jen na britskych strankach.)
ICE
19.12.2002 23:44:11   0.0.0.xxx 76
No zrejme jste spatne pochopil specifikaci ISO-13406, kde se mluvi o povolenych 2 pixelech na 1000000 pixelu, protoze ale 1280x1024 je 1310720 pixelu, tak u Hansolu vychazi povolenych 2.6 vadnych pixelu, norma dale udava povolenych 5 vadnych subpixelu na 1000000 coz u Hansolu cini 6.55 povolenych vadnych subpixelu. Pokud si prectete specifikace reklamace AOC (budu ted psat o nizzsim modelu LM-720A coz odpovida kategorii Hansolu H711), tak je povoleno 4 svitici subpixely nebo 4 tmave subpixely nebo kombinace 6 subpixelu (coz jsou prave dva plne vadne pixely), coz presne spada take do II tridy jako Hansol, takze tady rozdil neni.
Pokud se vzhledu tyce, tak stribrite seda barva a celkovy vzhled AOC mi prijde daleko atraktivnejsi nez fadni bili Hansol (mozna se mylim a Hansol se dodava i v jine barve).
Hansol papirove nabizi vetsi zorne uhly nez AOC. Cena je podobna, dostupnost (nabizi jej mene prodejcu) nizzsi.
Co se "prestize" tyka, Hansol je stejny noname jako AOC, "znacek" jako IIyama mam plne zuby (denne koukam na nekolik 19' CRT 452 a 454 - otresne, ani jeden kus neni bez vady v chovani obrazu). Na LCD Eizo nemam, do Hansolu bych klidne sel, ale tam kde obvykle hardware nakupuju, tuhle znacku nevedou (poradte nejaky osvedceny e-obchod). AOC je naproti tomu k dispozici skoro vsude.
19.12.2002 23:50:00   0.0.0.xxx 55
Jeste se musim opravit, AOC LM-720A ma papirove specifikovane zorne uhly: H 150 V 125 Hansol: H 140 V 120, takze tady vede AOC. Mimochodem, kde berete informaci, ze Hansol ma obrazovku Samsung?
20.12.2002 15:18:19   0.0.0.xxx 67
Záleží na tom, čím to budeš osvětlovat ;-)
21.12.2002 22:53:31   0.0.0.xxx 76
DD, take jeden kousek vlastnim a v mem pripadku jsem plne spokojeny. Jelikoz na ten monitor koukam docela dost hodin denne, je prechod na LCD docela velka zmena jak pro oci, tak i z hlediska cekove unavy, ktera se u me razantne snizila.
Zadny vadny bod na obrazovce nemam, podle informaci techniku z velkoskladu je vadny pixel v teto serii velka vyjimka ..
Pro beznou praci s PC, obcas sledovani nejakeho DVD filmu a velmi vzacneho hrani akcnich her to je IMHO velmi dobra volba. Presel jsem z 19"CRT a nazpatek bych nemenil ani nahodou ..
Tot moje zkusenost, veskrze pozitivni -j-
23.12.2002 15:15:21   0.0.0.xxx 67
prodejce hansolu: Impact , IBC, Prikop6, Brno. Hansol ma obrazovku o samsungu, coz je v monitorech osvedcena znacka, aoc svoji. Zorne uhly: cisla a praxe jsou neco jineho. No a z praxe vim, ze u LCD Hansol je na reklamaci 2 potreba 2 body. U nas v obchode (ne impact) reklamoval jeden clovek AOC 17" s 5 vadnymi body a vyjadreni AOC bylo, ze jich musi byt!!
ICE
26.12.2002 08:26:55   0.0.0.xxx 76
Omlouvam se monitorum AOC, za sikme prouzky muze dataswitch.
27.12.2002 09:13:23   0.0.0.xxx 66
Bohužel se již drahnou dobu promítací stroje používají se snímkouvou frekvencí 25 obr. polí za sekundu....
A tak nevím, jak můžete tvrdit že 24 snímků stačí...
25 Hz stačí na šed a na projekci bílé plochy je zapotřebý něco kolem 64 hz a nic na tom nemění že jsou promítací výbojky na pájeny stejnosměrně jelikož frekvence je dosahováno mechanicky...
2.1.2003 08:15:39   0.0.0.xxx 65
Mam asi pol roka Eizo L365K a MSI GF4 Ti4200 TD64. Asi tri mesiace to bezalo na normalnom VGA kabli. Obraz bol fakt velmi, velmi dobry. Teda, aby som bol presny, nic lepsie som dovtedy nevidel. Po tych troch mesiacoch som to zapojil cez DVI kabel, a obraz je asi taky, ako ked si zavesis na stenu obraz - nic sa nehybe, nic neblika. Stale ked to zapnem si pripadam ako vo sne.
A teraz k veci - prepojenie dvi-dvi je najpriamejsie mozne. Jednak signal nemusi byt dvakrat prevadzany stylom D/A a A/D, ale hlavne graficka karta a monitor o sebe vedia. Monitor nedostava kazdych 1/60 sek informaciu o tom, ci dany bod ma, alebo nema svietit skreslenu o prechod cez dva prevodniky. To spojenie funguje skor ako jeden celok.
Kolecko
4.1.2003 15:24:03   0.0.0.xxx 66
Moc to možná nesouvisí, ale proč vlastně LCD kupovat?
Jsou pouze tři výhody, které LCD nabízí oproti CRT monitorům.
1. Mala hloubka (placatost) zařízení.
2. Nižčí spotřeba energie.
3. DVI...(to je výhoda spíš s výhledem do budoucna a navíc DVI nabízí jen dražší modely LCD).
Z těchto výhod považuji za podstatnou pouze tu placatost.

Oprpti tomu má tolik nevýhod:
1. Cena (dvojnásobná)
2. Životnost (ploviční)
3. Pozorovací úhel
4. vypálené body
5. barevné zkreslení - prakticky nemožnost kalibrace
6. nemožnost měnit rozlišení (bez dramatické ztráty kvality obrazu)
7. odezva překreslování bodů
Z nevýhod považuji za podstatné všechny uvedené.

Někdo tu možná bude oponovat, že ostrost, stabilita a geometrie obrazu je výhoda LCD... :o)) Kvalitní CRT monitory EIZO podávají zcela dokonale ostrý a geometricky přesný obraz odpovídající zobrazení LCD... Navíc s jemější maskou, kalibrovatelnou barevností i teplotou na obnovovací frekvenci 120Hz. Přitom cena 17" CRT Eizo je nižší, než slušného 15" LCD...

A ještě k problematice obnovovací a snímkové frekvence:
Viděl jsem 15" LCD AOC s obnovovací frekvencí 60Hz a modrá plocha desktopu blikala tak, že se mi po pěti minutách udělalo špatně. Odstranit to nejde. Chudák, kdo s tím pracuje. Snímková frekvence v kině je 25 snímků za vteřinu. Na zobrazení plynulosti pohybu to bezesporu stačí. Znám ale spoustu lidí, kteří odcházejí z kina po dvou hodinách s bolestí očí a hlavy. Nedovedu si představit, co by to s člověkem udělalo, kdyby seděl v kině denně 8-10 hodin...
7.1.2003 04:43:15   0.0.0.xxx 77
a co to dela pri Q3 a podobnych parbach?
nebo rychlym movie?
16.2.2003 01:00:06   0.0.0.xxx 75
a nebo je to tim ze SuperB je limuzina jen v papirech. Nevim jake auto vlastnis a v jakych si jezdil ale je to jako z oktavkou, to co ostatni pordavaji jako nizsi stredni tridu skoda prodava jako vyssi. Kdybych ti na tu 120 napsal ze je to superluxusni vuz jen se sakra levny tak by sis ho koupil ze protoze bedes mit faro za babku
10.5.2003 13:30:26   0.0.0.xxx 57
Souhlas, sedel jsem nekolik hodin u 17" beliney LCD a udelalo se mi nevolno. Doma cumim z pul metru do 21" crt EIZO a oci neboli, unava zadna a hlavne se mi nedela blbe. Jsem na tohle bohuzel dost haklivy
28.3.2004 22:59:05   0.0.0.xxx 76
Jinak kdo chce usetrit, maji ted na www.importer.cz 18.1" TFT EIZA za cenu kolem 11.000,- to se myslim celkem da ))
5.6.2012 10:46:51   85.93.127.xxx 00
Mám tento monitor téměř 10 let. Žádné vadné body, jen trochu vysvícené trubice na stranách.
Jsem zvědavý, jestli takhle kvalitní bude i můj nový monitor.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.