Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
autor: Dedek Jan , publikováno 6.2.2004
DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
Není tomu tak dávno, co jsme se u DVD trápili s rychlostmi zápisu 1x, 2 a 2.4x. Ve srovnání s CD ze zdálo hodinové resp. půlhodinové čekání na finalizaci celého DVD jako celá věčnost. Pak přišly první "čtyřky" a pálení DVD se začalo "polidšťovat". A dnes se mi do rukou dostala 8-mi rychlostní multiformátová DVD vypalovací mechanika. Nejdříve to k nám stihl NEC ND-2500A a je jasné, že v závěsu se tlačí další výrobci. Jako majitel čtyřrychlostní DVD "páličky" jsem byl velmi zvědavý jaké bude podávat výsledky. Tak se pohodlně usaďte a pojďme se spolu podívat a zjistit co v NECu je! {mospagebreak title=Představení mechaniky}

NEC ND-2500A - co si přinesete domů

Mechaniku jsme obdrželi v tzv. "bulk" verzi. Ta je primárně určena pro výrobu počítačů (mimochodem, NEC je známý tím, že ve velkém dodává své mechaniky firmě DELL) - tuto mechaniku si tedy přinesete domů samotnou tj. bez jakéhokoli vybavení.

Mechanika patří mezi multiformátové a podporuje tedy media obou "nátlakových" DVD skupin: DVD Fora i "plusové" DVD Alliance. Cizí jsou pro ni pouze stále poněkud netypická media DVD-Ram.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
střízlivý design a dvě barevné varianty (šedá a černá) jdou vstříc assemblerům počítačů

Design

Mechanika má standardní rozměry (148x42x190mm) i váhu (ta je 1,02kg). Po namontování do počítače a jeho spuštění Vás mechanika mile překvapí tichým chodem, pevností konstrukce plotny a jejím kvalitním protiprachovým utěsněním.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
prostor disku je kvalitně utěsněn, nehrozí časté nasávání vzduchu (a prachu) tímto prostorem do skříně

Nenápadný design mechaniky nepůsobí rušivě (mechanika se dodává i v černé barvě), dá se říci, že mechanika vás designem nejspíše nenadchne ale ani neurazí (design čelních panelů NECů je, tedy až na embosovaná loga DVD Fora a DVD Aliance, již celé roky neměnný).

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
Odstín čelního panelu je v klasické počítačové šedi.

Pravé stravě čelního panelu vévodí jediné tlačítko sloužící k vysunutí a zasunutí plotny. Pokud chcete plotnu zasouvat rukou, musíte překonat nečekaně velký odpor, proto doporučuji používat pouze tlačítko. Vlevo je výstup na sluchátka s regulací hlasitosti a nakonec také indikační dioda, která při čtení i při pálení svítí (a bliká) zeleně, což je trochu nepříjemné.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Zadní panel je osazen klasickými konektory: 5V/12V Molexem, ATA konektorem, propojkami sloužícími k nastavení Master/Slave/CS a konektory analogového a digitálního audia.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
Z výrobního štítku se dozvíte schéma připojení kabeláže, model, sériové číslo a datum výroby mechaniky.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
Velký chip: NEC D63630GM, malý chip: NEC C3330GC.

Mnoho výrobců využívá chipsety MediaTek, ale tady je vidět, že NEC jde jinou cestou a používá vlastní chipset.

Specifikace

Rychlost zápisu CD 32x max
Rychlost přepisu CD 16x max
Rychlost zápisu DVD 8x, 6x, 4x, 2.4x (DVD+R); 8x, 6x, 4x, 2x (DVD-R)
Rychlost přepisu DVD 4x, 2.4x (DVD+RW)
4x, 2x, 1x (DVD-RW)
Rychlost čtení CD 40x max (CD-ROM, CD-R)
32x max (CD-RW, CD-ROM XA, CD-DA)
Rychlost čtení DVD 12x max (DVD-ROM)
8x max (DVDąR/RW)
Rychlost DAE 32x max
Velikost bufferu 2 MB
Přístupová doba 140 ms (DVD)
120 ms (CD)
Podporované formáty CD CD-DA, CD-ROM, CD-ROM XA, CD-R, CD-RW
Photo CD, Video CD, CD Text, Multisession
CD-I/FMV, CD Extra, CD Plus
Podporované formáty DVD DVD-ROM, DVD-Video
DVDąR/RW
Metody zápisu CD + DVD Track at Once
Session at Once
Disk at Once
Fixed and Variable Packet Writing
Multisession
Rozměry 148 x 42 x 190 mm (šířka x výška x hloubka)

Doporučená média pro vypalování: ND-2500, ND-2100 k prosinci 2003

Použité technologie

JustLink
Tato technologie zabrání podtečení bufferu.

ACTOPC (Active Optimum Power Calibration)
Dynamické sledování energie zápisu a optimální nastavení výkonu pro zápis podle média v reálném čase.

{mospagebreak title=Testovací sestava}

Hardware

  • Barbone: Soltek 3702A (NForce 2 IGP)
  • CPU: AMD Barton 2500+
  • RAM: DDR 2 x 256 MB 333MHz
  • VGA: Hercules AIW Radeon 9800 SE
  • HDD: maxtor 120 GB ATA133
  • DVD-RW: NEC ND-2500A, firmware v1.06

Software

  • OS: Windows XP Professional SP 1a
  • Nero Burning Rom 6.3.0.2
  • Nero Info Tool 2.07
  • Nero CD-DVD Speed 2.11.4
  • Alcohol 120% 1.4.8 b1222
  • DVDINFOPro 2.27
  • DVD Identifier 3.0
  • CD Identifier 1.63

Použitá média

CDR 80 min.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Médium je 48-mi rychlostní Benq, CDR Identifier ukazuje jako výrobce Acer MT a nedokáže určit rychlost vypalování.

CDR 99 min.

Toto médium je podle krabičky Multidisc CD-R 99 supergreen, výrobce je Eximpo a v programu CDR Identifier se jeví takto:

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

CD-RW

Přepisovací médium je Verbatim DataLifePlus Ultra-Speed 16x - 24x, progarm CDR Identifier identifikoval výrobce jako Mitsubishi CC.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

DVD+R Emgeton

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

DVDINFOPro i DVD Identifier médium identifikovaly výrobce jako Taiyo Yuden, certifikované na rychlosti 2,4x a 4x. DVDINFOPro ukazuje, že pro toto médium je také dostupný 6-ti a 8-mi rychlostní zápis.

DVD+RW Lite-On

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

DVDINFOPro i DVD Identifier toto médium identifikovaly výrobce jako Ricoh, certifikované na rychlosti 2,4x a 4x.

DVD-R Emgeton

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

DVDINFOPro médium identifikoval výrobce jako Taiyo Yuden, certifikované na rychlosti 2x a 4x, také se dozvíme, že je možný zápis 6-ti i 8-mi rychlostně. DVD Identifier ukazuje pouze výrobce a velikost média.

DVD-RW

Po nekonečném shánění se mi nepodařilo sehnat čtyřrychlostní médium DVD-RW, tato média jsou stále nedostatkovým zbožím. Tato skutečnost mě velmi mrzí, protože nemůžu posoudit jak to mechanice s těmito médii půjde.

{mospagebreak title=Testy čtení CD}

Testy čtení

Dříve bývala zapisovačka DVD takovou vzácností, že nebylo vhodné ji zatěžovat něčím tak banálním jako je vypalování CD, pro tento úkol v počítači bývala druhá kombo mechanika určena "pro špinavou práci". Dnes se karta obrátila (vypalovací mechanika dnes bývá jen jedna), a nové mechaniky se musí pochlapit i v této oblasti. Tak hybaj z lavičky, ukaž co umíš s CD!

CDR 80 min.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

CDR 94 min.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

CDR 99 min.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Neschopnost zapisovat a číst 99-ti minutové disky je, vzhledem k tomu že to jsou ve skutečnosti nestandardní media a fakt, že se jedná o DVD rekorder (DVD odpovídá zhruba 470min. mediu) nepovažuji za chybu.

CDR audio

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
Při extrakci audio je max. rychlost 32x překročena a kvalita čtení dosahuje 10 bodů z deseti.

CDR lisované Daikatana

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Proti čtení CD-ROM standardních délek se nedá nic namítat, jiné už to je s 99-ti minutovými médii, tato CD mechanice vůbec nechutnají. Příjemné je, že vypalovačka nedělá rozdíl mezi lisovanými a vypálenými CD. Rychlosti čtení jsou o fous lepší něž specifikace udávané výrobcem. Náhodná přístupová doba 118-111ms je ve shodě s katalogovými 120ms.

Poškozené médium

Ještě se podíváme jak to NECovi jde čtení poškozených médií. Jak takové CD vypadá? Vezmete CD, kousek smirkového papíru a párkrát to médium poškádlíte na povrchu.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
NEC ND-2500A

A takto nějak vypadá test v programu Nero CD-DVD Speed, pro porovnání jak na tom mechanika je následuje obrázek jak takové CD chutná mechanice LITE-ON LDW-401S.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
LITE-ON LDW-401S

Z předchozích obrázků jasně plyne, že se čtením poškozených médii má NEC mírné problémy (velmi zpomaluje). Platí jedno obecné pravidlo, kdo chce aby mu média vydržela opravdu dlouho, ten s nimi podle toho zachází. S běžně používanými médii, to jsou média s drobnými škrábanci, problémy se čtením nejsou.

{mospagebreak title=Testy zápisu na CD}

Testy zápisu

I tady platí, že rychlost pálení CD 6x, jak ji nabízely první DVD rekordéry dnes nikomu nestačí. Chceme rychlosti běžné u CD-R/RW mechanik!

CDR 80 min.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Při zápisu na CD-R používá mechanika metodu Z-CLV (5ti zónová konstantní lineární rychlost), 80-ti minutové CD se při rychlosti 32x vypálí za 3:11 minuty.

CDR 99 min.

Hodnotu 99:00:00 minuty je pro NECa nestravitelná, 89:57:74 už je schopen akceptovat (to je maximum co NEC zvládne). 90min media jsou tedy v pořádku, na exotické 99ky raději zapomeňte.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Mechanika nemá problémy se zápisem a se čtením do velikosti média 89:57:74 minuty, ale technologie ACTOPC nepovolí na 99min. médium Multidisc zápis větší rychlostí něž 8x.

CD-RW

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Dle specifikací umožňuje mechanika vypalovat CD-RW média rychlostí 16x a to skutečně plní. Díky tomu, že používá metodu CLV 16x (konstantní lineární rychlost) vypálí 80-ti minutový HiSpeed CD-RW disk za 5:26 minuty.

{mospagebreak title=Testy čtení DVD}

V následující kapitole se podíváme jak mechanice chutnají "DVD+" nebo "DVD-" média.

DVD lisované - Data

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

DVD+R

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

DVD-R

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

DVD+RW (páleno 2,4x)

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Ve všech případech směřuje mechanika bez zaváhání ke svému DVD maximu, k rychlosti 8x.

DVD+RW (páleno 4x)

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Mechanice zjevně nesedí kombinace tohoto média a 4 rychlostního zápisu, podrobněji viz. následující kapitola "Testy zápisu na DVD".

DVD Video

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Naměřené rychlosti čtení odpovídají hodnotám udávaným výrobcem, náhodná přístupová doba se pohybuje od 129 do 145ms.

Mechanika opět nedělá rozdíly mezi zapisovatelnými a přepisovatelnými disky. Přístupové doby mají nejlepší lisovaná média, ostatní média jsou na tom podobně je jedno jestli zvolíte "+" nebo "-".

Poškozené médium

Ještě se podíváme jak to NECovi jde se čtením poškozených médií.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Takto vypadá čtení poškozeného DVD-R média, nahoře je NEC ND-2500A a dole LITE-ON LDW-401S.

Je vidět, že mechanika má s poškozenými médii problémy, ať už to jsou CD nebo DVD disky. Ovšem pokud se o svá média staráte a nezacházíte s nimi jako s odpadem situace jako je na obrázku se obávat nemusíte, testovaná média byla opravdu extrémně poškozená.

{mospagebreak title=Testy zápisu DVD}

DVD+R

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

DVD-R

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

NEC je opravdu rychlík (v poslední části dokonce zapisoval rychlosti 8.3x) "DVD+R" médium vypálí za 9:23 minuty, "DVD-R" pouze o chloupek pomaleji a to za 9:47 minuty. Při pálení ani při čtení se nevyskytly žádné problémy, průběh byl zcela hladký.

Podle grafu programu Nero CD-DVD Speed používá mechanika i v případě zápisu DVD zónovou metodu Z-CLV.

DVD+RW 2,4x

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

DVD+RW 4x

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Jak už jsem naznačil v předcházející kapitole, nepodařilo se mi vypálit mé testovací DVD+RW čtyřrychlostně bez chyby. Při vypalování se žádné hlášení o chybě nevyskytlo, ale disk byl na úplném konci nečitelný, viz. následující obrázek.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A


Pro rychlosti nižší a rovné 4 používá mechanika metodu CLV (konstantní lineární rychlost). Při testování DVD všechny vypalovací rychlosti specifikaci od výrobce překonaly i když jenom o desetinky.

{mospagebreak title=Alcohol 120% a ti druzí}

A co nás ještě čeká

Ještě se pojďme podívat co nám o mechanice prozradí Nero, Nero InfoTool, Alcohol 120% a DVDINFO Pro.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
Mechanika nepodporuje DVD-RAM a Mount Rainier.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A
Alcohol 120% nevidí digitální výstup, který mechanika má.

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Alcohol 120%, DVDINFOPro a Nero InfoTool podávají shodné informace o podporovaných formátech.

Jak je na tom NEC s překonáváním ochrany

Na webu cdfreaks.com jsem narazil na recenzi téhle mechaniky, kde je testováno i vypalování chráněných CD, bohužel zrovna nemám přístup k žádným CD s ochranou a proto jsem použil data z této recenze. Ke kopírování her byl použit program CloneCD 4.3.1.9 a pro kopírování audia EAC (Extract Audio Copy).

Ochrana CD proti kopírování Funkčnost kopie
CD-Cops Ne
Laserlock Ano
Securom 4.62.00 Ano
Securom 4.84.69 Ne
Securom 4.85.04 Ne
Safedisc 2.30.33 Ano s AWS (Amplify Weak Sectors)
Safedisc 2.51.21 Ano s AWS
Safedisc 2.80.10 Ne
Safedisc 2.90.40 Ne
Safedisc 3.10.20 Ne
Ochrana audio CD proti kopírování Funkčnost kopie
Cactus data shield 100 (CDS100) Detekce bez problémů, extrakce nefunkční
Cactus data shield 200 (CDS200) Detekce a extrakce bez problémů
Key2audio v.2 Detekce a extrakce bez problémů
Key2audio v.3 Detekce a extrakce bez problémů
{mospagebreak title=Závěr}

Za nedostatek považuji absenci jakéhokoliv příslušenství (na našem trhu dosud nejsou "krabicové" verze této mechaniky) - tento nedostatek ovšem vyvažuje poměrně nízká cena, která se nepřehoupne přes 3800 Kč "bezdaňových".
 

Klady

Zápory
+ Tichý chod - Nečte a nezapisuje 99 min. CD
+ Vynikající 8x zápis na DVDąR - Problémy se 4x zápisem na DVD+RW
+ Kvalitní 32x zápis na CD - Špatně čte poškozená CD a DVD
+ Rychlá a kvalitní extrakce CD-DA - Neporadí si s CDS 100
+ Bezproblémové čtení CD do 90min. - Hůře překonává ochrany proti kopírování
+ 12 rychlostní čtení lisovaných DVD  
+ Poradí si s ochranou CDS 200  
+ Poradí si s ochanou Key2Audio v.2, v.3  
+ Zápis rychlejší než specifikace  
+ Při čtení nečiní rozdíl mezi DVD-R a RW  

Závěr

DVDąR 8x: rychlík NEC ND-2500A

Mechanika nijak nevybočuje ze specifikací udávaných výrobcem. Vypálené disky DVD-Video byly vyzkoušeny na stolním přehrávači CyberHome CH-DVD 505 a s jejich funkčností a kompatibilitou nebyly žádné problémy. Na otestování NECa byla dostupná média Emgeton DVDąR Hi-Tech 4x, vyrobená firmou Taiyo Yuden. Na tyto média nebyl problém zapisovat 8-mi rychlostně a kvalita zápisu byla vynikající.

Mechanika si zaslouží chválu, především za to, že plní to co od ní uživatel očekává při jejím pořízení, tedy 8-mi rychlostní zápis DVD. Zde musím upozornit, že mechanika umí CD-R vypálit 32 rychlostně a zvládá 16-ti rychlostní přepis, je to sice pomaleji než je dnešní maximum mechanik CD-R, tyto rychlosti zápisu CD-R/RW patří ve světě DVD mezi mírný nadstandard. Další předností je rychlá a kvalitní  extrakce audio CD.

Drobný problém nastal při 4 rychlostním zápisu na DVD+RW, je to nejspíše způsobeno tím, že médium Ricoh W11-rev. 01 mechanice prostě nejede, ovšem tato drobnost může být ošetřena v následujícím firmwaru nebo stačí vyzkoušet pár doporučovaných médií a vybrat to, které NECu bude vyhovovat. Při zápisu rychlostí 2,4x je vše už v pořádku. Je škoda, že média DVD-RW 4x jsou nedostatkovým zbožím, srovnání s DVD+RW by bylo určitě zajímavé.

A nakonec musím upozornit na problémy s 99-ti minutovými CD, problémy jí činí zápis i čtení.

Tuto mechaniku nelze než doporučit a za cenu pod 3800 bez DPH je to skvělá koupě.

Děkujeme firmě Abacus za poskytnutí mechaniky k testu
Cena: 4 586 Kč (včetně DPH)
Záruka: 2 roky

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.2.2004 08:37:25   0.0.0.xxx 79
prvni
chybi mi tu treba cena te mechaniky.....
6.2.2004 08:59:28   0.0.0.xxx 88
Mozna spatne vidim, ale v zaveru se opakuje nejmene 3x
6.2.2004 09:56:51   0.0.0.xxx 87
To Wolferine : je to dobry, tva gramotnost je vyssi nez 50%, umis psat a trochu i cist.

Nevim, podle me to az zase tak vyhodna koupe neni, ja bych si vybral Teac.
6.2.2004 10:00:20   0.0.0.xxx 67
Teac uz davno neni to co byl, ted je nejlepsi Pioneer, NEC a Plextor (a samozrejme odvozeniny jako Asus, ktery vezme Pioneera a prelepi na Asus).
6.2.2004 10:03:49   0.0.0.xxx 67
a ja pro zmenu Pioneera )

ad autor: v seste kapitole v "DVD+RW 2,4x" nevidim zadny graf-jen volne misto (neexistujici obrazek ?)
a jeste drobnost: cteni poskozeneho DVD-cituji: "testovaná média byla opravdu extrémně poškozená.". Presto jej ale Liteon precetl BEZ CHYBY a NEC totalne propadl. Bud je Liteon tak super a nebo ten Nec tak mizernej :-/ Co kdyz bude Nec hazet nejake chyby i jen na mirne poskrabane disky ???
6.2.2004 10:06:16   0.0.0.xxx 76
A co myslis co je teac W50D a teac W58GK ? ak nevies taq pioneer A06 a A07 jedine W58G je liteon. Inka na PC tuningu mi recenzia na DVD-RW nejako nepasuje ale predbehli ste cdr.cz
6.2.2004 10:06:49   0.0.0.xxx 87
ja mam DVD palidlo od Teac a ten ma streva z Pioneera)
Myslim, ze Teac se furt drzi
6.2.2004 10:06:51   0.0.0.xxx 77
Myslim že není nic moc stejně jako ND-1300,lepší jsou Liteon LDW811,851S,Teac DV-W58G,Pioner A-07,nebo i ta multi LG.....Ale pořád lepší než Sony DRU XXX....
6.2.2004 10:19:38   0.0.0.xxx 88
teac W58GK je Lite-On, teac W58DK je Pioneer.
6.2.2004 10:53:25   0.0.0.xxx 88
no kto sa v tych DK GK ma vyznat ) keby to aspon nejako vyraznejsie oddelili
6.2.2004 10:59:09   0.0.0.xxx 77
:-)) Hehe, joro, oprav si odkaz na seznam medii - nebo se Ti zacnou probouravat nedockavi jedinci do domaciho PC :-))

file:///C:/Documents%20and%20Settings/joro/Desktop/nec8x%20dvd/media%20list.pdf
6.2.2004 11:04:55   0.0.0.xxx 77
A jedine NEC, popr. jeste LG. NEC je jedna z mala firem (vedle LiteOnu, Sanya a nekolika dalsich), ktera technologie opravdu vyviji a od ni to kupuji vsichni ostatni a to i OEM vyrobci. A od techto OEM vyrobcu teprve kupuji exoti, kteri na to jen nalepi vlastni znacku a prodaji to dal (jak treba zmineny Teac). NEC je jedna z nejlepsich vypalovacek a je za VELICE rozumne penize (da se sehnat jeste levneji, nez se pise v clanku). Jen skoda, ze se prakticky zadny z recenzentu nikdy nezabyval poruchovosti zarizeni - to by asi teprve poradne s vysledky testu zahybalo. Ale to jsou asi obtizne sehnatelne udaje. Obecne totiz radsi koupim prumernou palirnu ktera mi vydrzi, nez nejakou jinou, ktera ma poruchovost treba 30%.
6.2.2004 11:49:16   0.0.0.xxx 88
Nasávání prachu do skříně by nebyl problém, mnohem horší je prach v mechanice samotné!
6.2.2004 11:50:40   0.0.0.xxx 88
s tim, ze se Teac drzi nesouhlasim. Teac se "drzel" dokud delal svoje vlastni mechaniky (CDRW), od te doby co jen prodava jine znacky to uz neni Teac :-(
A ps: Nez DVD od Teaca ("plagiata"), tak radeji Asuse-lip cte disky.
6.2.2004 11:51:33   0.0.0.xxx 77
A už konečně něco udělejte s webem, v Opeře nejde posílat příspěvky!!! (nefunkční tlačítko odeslat, psát při vypnutém dhtml editoru jde)
6.2.2004 12:03:40   0.0.0.xxx 77
prave tlacitko mysi kdekoliv v diskusi, volba "Otevrit v MS internet exploreru" a psat...takove reseni pouzivam ja, protoze nic jineho mi asi nezbyva
6.2.2004 12:16:32   0.0.0.xxx 88
Na co je dobrá ta malá tečka vedle tabulky Kapitoly článku. Je u všech článků ale pokaždé jinde. K čmu slouží tato vymoženost?
6.2.2004 14:13:36   0.0.0.xxx 87
vim ze to sem nepatri, ale zarazeni do novinek by se to IMHO docela hodilo. Porovnani spotreby PC zalozenych na P4,P4E (prescott) a A64. Docela zajimave pocteni.

http://reviews.zdnet.co.uk/hardware/processorsmemory/0,39024015,39145079-2,00.htm
6.2.2004 17:45:08   0.0.0.xxx 77
Co sa tyka spotreby tu je este obsirnejsia stranka hadam vsetkych procesorov ake kedy boli vyrobene:

http://users.erols.com/chare/elec.htm

(pre pamätnikov: napr.i386SX-16 MaximumPowerDissipation 1.1W ))
6.2.2004 18:41:19   0.0.0.xxx 77
Takovy odkaz na doporucena media je opravdu moc hezka ukazka toho, jak si po sobe nekdo kontroluje vytvory...:-)
6.2.2004 19:08:47   0.0.0.xxx 88
diky, zajimavej odkaz, uz ho mam v bookmarks nicmene ze samotne spotreby udavane vyrobcem se clovek moc nedozvi, to ten test co jsem sem dal je precejen trosku konkretnejsi pro "konecne spotrebitele"
6.2.2004 21:18:27   0.0.0.xxx 77
Víte i o této mechanice? Umí také DVD+-R osmirychlostně, má sice o něco pomalejší CD-R(W) - 24x/16x a DVD-RW jen 2x, ale zato umí číst i DVD-RAM a 3x zapisovat! A nedávno se dala sehnat na jednom int. obchodě lehce nad 4,6 tisíc, což byla dokonce (na tomto obchodě) nižší cena, než právě tento NEC ND-2500A. Já bych šel tedy spíše do LG, i když budete určitě mnozí z Vás namítat "...a k čemu ti ty chatráku bude DVD-RAM?..." - jeden nikdy neví a ty rozdíly opravdu nejsou velké.
6.2.2004 22:37:21   0.0.0.xxx 88
Jo,jo LG, to podepisuju.
7.2.2004 23:13:10   0.0.0.xxx 78
1.)nevim co furt blbnete s DVD-RAM,media jsou drahy a nikdo na to nepali(mozna nekdo preci,kdyz budu chtit DVD palicku,zda umi DVD-RAM bude na posl.miste.

2)Do LG bych nesel ani nahodou,kamos ji ma a zrovna dvakrat
nadsenej z ni neni,za tu cenu je mnohem lepsi MSI DR8-A recenzovana na cdr serveru nebo Pioneer A07. Taky ne vzdy je honba po co nejrychlejsim zapisu v korelaci s vyslednou
kvalitou vypaleneho DVD-+R/RW.
9.2.2004 12:00:12   0.0.0.xxx 88
A co teprve Liteon LDW 811,812,851 nikde jsem nenašel v čem je rozdíl .
9.2.2004 12:02:09   0.0.0.xxx 78
No Lite-On LDW811,851 jsou taky OK.
9.2.2004 14:24:35   0.0.0.xxx 88
LG Supermulti jsou dost dobre vypalovacky a je dobre mit DVD-RAM minimalne "v zaloze" pro pripad potreby. A nejsou zase o tolik drazsi nez bezne dualky. Ten model GSA-4081 ale bohuzel neumi 8x oba DVD formaty, myslim ze jen -R, zatimco +R dela jen 4x (nebo naopak). Ale na konci unara by mel byt novy model, GSA-4082 a ten uz bude umet 8x oba DVD/R formaty. Ale dost mozna pak bude existovat nejaky firmare update, aby se to naucil i starsi model... Ale jak jsem psal vyse NEC NEC NEC a popripade LG ;-)
9.2.2004 19:35:43   0.0.0.xxx 88
Model GSA-4081 umí, podle specifikace na stránkách CDR tyto rychlosti DVD-RAM/-R/-RW/+R/+RW 3x/8x/2x/8x/4x kdežto GSA-4082 3x/8x/4x/8x/4x, takže jediná změna je v rychlosti DVD-RW z 2x na 4x. Jak to tak vidím, tak model GSA-4082 dosahuje v současnosti absolutní maximum rychlosti vypalování všech DVD formátů!!!
10.2.2004 11:23:54   0.0.0.xxx 88
rozhodne neni jedna z nej vypalovacek. Rekl bych velmi prumerna a jeji DVDR mechaniky nejsou zrovna zadny zazrak. Co se tyce kvality zapisu a mechanik tak rozhodne Pioneer ( ASUS+nektere modely Teac, ale ASUS ma aktualne lepsi vlastnosti diky firmware) Plextor ( ale jeho 708 je opravdu Plextor az s 1,03-1,04 firmwarem predtim mel taky musky) a posledni Lite-On (811 a jeho klony s drobnymi vylepsenimi 852 apod). Sanyo jsou velmi kvalitni a dobre nicmene je u nas nekoupis, MSI (DR-4 a tusim i DR- ale treba je vevnitr komplet Sanyo a muzu rict ze pri srovnani s Necem 1300 nebo i timto 2500 je to mechanika dost o necem jinem. NEC je velmi prumerny, velmi prumerny.
10.2.2004 14:31:23   0.0.0.xxx 87
mam GSA-4081 v kompu od nedele, prvni a zatim jediny co sem na ni vypalil byl dvd-ram (zaloha prace, ne kazdej furt kopiruje filmy atd.-)
formatovani trvalo asi 45 min na UDF2
kopirovani 3,35 GB trvalo 36 min
toshiba 1612 medium v pohode hnedka precetla

koupil sem retail za 4.8k ale je tam jen powerDVD5 a soft B's - na nic imho naka vorezana verze - a NeoDVD (neznam)
10.2.2004 18:01:48   0.0.0.xxx 87
Tak pánové, DVD vypalovačku NEC 1300A mám a jsem s ní naprosto spokojenej. Dokáže vypalovat na Multidisky 4x (to málokterá vypalovačko do 3000,- bez DPH) a kdybych se jo snažil, tak vypálim něco možná i na pivní tácek ;-) Takže NEC rulezzz
11.2.2004 10:46:50   0.0.0.xxx 87
Jen si vypaluj na Multidisky, za rok nepřečteš ani jeden (vlastní zkušenost) a budeš z nich mít ty tvoje pivní tácky.
11.2.2004 19:50:33   0.0.0.xxx 88
tak jsem si ji koupil a vypaluje mi ryclosti 2,2, nevim v cem je problem. Testovel jsem ruzna media a furt stejna rychlost. Dokonce cteni ukazuje v nero dvd speedu max 2,2. pritom pocitac mam p4 2,5 , deska asus P4P800 Deluxe 512DDR. Prosim o radu dik
11.2.2004 20:40:27   0.0.0.xxx 88
Souhlas s Michalem, Multaky nebrat pokud nechcete mit hezkou sbirku pivnich tacku.Bohuzel i me jich spousta
odesla(CD),prestoze byly palene na kvalitnich palickach,
tenkrat jeste TeacW54E a potom na Plextoru,..Mno,osvedcene
a doporucenihodne jsou Verbatimy SuperAZO i DVD+-R,samozrejme pokud mate moznost a prachy,tak TDK ci Tayo Yuden..
12.2.2004 14:42:25   0.0.0.xxx 88
Multidisky su naozaj na prd ;) Po vypaleni sa tvaria O.K., ale skuste si skontrolovat media tejto znacky cca tak po roku skladovania - v tme, suchu, pri stalej teplote ...
Ja som takto prisiel o hafo dolezitych dat. A to se vyplati ;(((
5.3.2004 19:55:16   0.0.0.xxx 88
Mam ponekud jinou zkusenost - na rozdil od jinych supermedii prectu veskere multidisky v pohode a to se k nim chovam opravdu strasne, nehlede k faktu, ze rada z nich je ve stari 4-5 let. Mozna to chce trochu ubrat na rychlosti vypalovani - hudba 8*, data 12-16*.
12.3.2004 14:53:44   0.0.0.xxx 88
Mechaniku mam a co se tyce paleni,fakt super! Ale stredne poskarbany DVDcka z pujcoven nejdou ripnout do ISO, ikdybych se pos... Takze to resim Toshibou SD-1217 a ta by precetla i pivni tacek! S MULTIDISKEM DVD-R mam zatim jen dobry zkusenosti (3mesice), zdaji se mi asi nejlepsi pomer cena/kvalita. Pokud mate nekdo jiny nazor,poradte jeste jina media, podle vas skvela v pomeru CENA/VYKON. THX
25.5.2004 09:50:25   0.0.0.xxx 88
jak to v neru vypálit?Mam film v avi
30.5.2004 13:46:06   0.0.0.xxx 88
No ja mel multidisc na zkousku. Vypaleni v pohode i nacitani. Pak jsem donesl z rekalmace mechaniku (toshiba 1802) ,ktera je odmita precist. Jelikoz jsem to ale zkousel i v 1712 u kmaose a v plextoru, ktere to precetli bez problemu, myslim ze je chyba v toshibe. Jinak multidsky uz radsi nekupuju (28 kc/kus) a radsi kupuju verbatimy (32 kc/kus). podle me multidisky nejsou zas tak spatny (pokud to nejsou primca s potiskem mutidisk). Ale kvuliu dvd prehravaci a posrane toshibe je nekupuju.
Jinak uz se tesim, az z tehle mechanbiky udelal duallayer

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.