Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR 20Giga v kapse: Teac HD-15PUK
20Giga v kapse: Teac HD-15PUK
autor: Kwolek Jirka , publikováno 10.6.2003
20Giga v kapse: Teac HD-15PUK
Kdo si počká, ten se dočká. Na zařízení s připojením USB 2.0 jsme čekali snad až příliš dlouho. Teď jsou tady s plnou parádou a na příkladu testovaného kapesního disku mohu dosvědčit, že to čekání stálo za to. Kapesní velikost, rychlost přenosu překračující i 20MB/s (to je jako 14 disket za sekundu :), žádný napájecí adaptér (napájení probíhá přes sběrnici USB) a vysoká kapacita 20/40GB dělají z externího disku Teac HD-15PUK doslova hardwarovou lahůdku. {mospagebreak title=Teac HD-15PUK}

S externími disky připojitelnými na sběrnici FireWire (IEEE1394) nebo USB2.0 jsme měli ti čest již dříve. Většinou se jednalo o poměrně velké, těžké a neobratné plastové nebo hliníkové "cihly" vyžadující neustálé "krmení" externím zdrojem. Z tohoto pohledu je testovaný Teac obratná ještěrka :-)

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK
k dispozici jsme měli 20GB provedení, dostupné jsou ještě 40 a 60GB verze

Krabička ve které je Teac PUK15 dodáván je velká asi jako... samotné rozměry velkých externích disků (většinou založených na bázi klasických 3.5" harddisků). Uvnitř, mimo spousty dalšího prázdného místa naleznete vlastní disk, manuál, a dva kabely.

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK
celý disk váží jen 180g...

Samotný disk má rozměry 7.5 x 12.5 x 1.5cm - je tedy velký asi jako mírně prodloužená, avšak jen 1.5cm vysoká krabička od cigaret (v dřívějších dobách by mohl být považován za součást špionážního vybavení :) Tělo disku je vyrobeno z 2.5mm tlustého eloxovaného hliníkového profilu - vnitřní harddisk je jim velmi dobře chráněný proti nárazům, výborný je také odvod tepla. Disk působí téměř nerozbitným dojmem - tak nějak ba měla vypadat veškerá mobilní zařízení.

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

Vnitřní konstrukce si také zaslouží velkou pochvalu - je přímočará a přehledná. Základem konstrukce je jediný plošný spoj, nejsou zde žádné kabely ani dráty.

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

Uvnitř disku je... co jiného než harddisk, tedy přesněji řečeno standardní notebookový ATA harddisk. V našem případe byl osazen tichý 9.5mm 4200ot/min disk Toshiba MK2018GAS s fluidními dynamickými ložisky.

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK
5V, 0.7A ukazuje na spotřebu 3.5W

Podle dokumentace má tento disk rozhraní UltraATA100, přístupovou dobu 12ms, 2MB buffer a zaručuje 300 000 hodin MTTF (průměrná doba do selhání).

Rozhraní

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

I když výrobce prohlašuje, že disk nevyžaduje žádné externí napájení (je napájen sběrnicí USB 2.0), může se stát, že konkrétní základní deska / notebook (zejména pokud se jedná o starší zařízení vybavené navíc jen USB 1.1) disk "neutáhne". Pro rento případ je možné napájet disk z výstupu klávesnice (k disku je dodaná potřebná průchodka) nebo, jako poslední možnost, lze použít externí napáječ.

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK
spodní kabel je redukci / průchodkou, která alternativně odebírá napájení z výstupu PS/2

Obecně lze říci, že s provozem disku by neměly mít problémy desky ani notebooky vybavené rozhraním USB 2.0. Je možné, že disk bude spolupracovat i s dobře dimenzovanými zařízeními USB 1.1, je však otázkou, jestli to za to vůbec stojí (provoz je více než 10x pomalejší - viz. dále).

Software

Pokud operační systém podporuje rozhraní USB (občas to vyžaduje instalaci posledních aktualizací a záplat), objeví se ihned po připojení Teacu další jednotka pevného disku. Já jsem použil Windows XP CZ - Home edition (service pack1) a disk se mi ohlásil jako plnohodnotná jednotka H:

{mospagebreak title=Testy a závěr} 

S rozměry disku můžeme být opravdu spokojeni - byl jsem tedy opravdu zvědavý, jak si povede z hlediska výkonu. Trochu jsem se obával miniaturizace jednotky a z toho plynoucích možných kompromisů.

Testoval jsem na počítači s Pentiem 4 1.8GHz (Northwood, 512kB L2 cache) vybaveném základní deskou s čipovou sadou SiS 651 (ta se často používá v noteboocích).

I když Sandru na testování disků příliš neuznávám, rozhodl jsem se jako první "sjet" právě její HDD test. Použil jsem SiSoft Sandra Standard ver. 2003 1.9.26

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

Výsledky jsou nečekaně povzbudivé.

DiskSpeed 32 testující mechanické vlastnosti disků je na externí disk poněkud přísnější:

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

Pro srovnání - podívejte se na výsledky interního 80GB 7200ot. disku IBM Deskstar 120GXP.

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK
IBM Deskstar 120GXP

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK
IBM Deskstar 120GXP

Překvapivě lze konstatovat, že parametry externího disku se velmi blíží parametrům použitého harddisku. Zdá se, že až na zatížení procesoru v průběhu přenosu (to je u USB2.0 několikanásobně vyšší než v případě UltraDMA a závisí na na nastavení čipsetu), nepřináší nasazení externí sběrnice ani miniaturizace zařízení prakticky žádná omezení.

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

Zjednodušeně lze říci, že můžete počítat s obdobným "diskovým" výkonem, jaký byste měli k dispozici v... notebooku (také zaleží na použitém disku).

Jednoduché porovnání zálohovacích zařízení

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

V rychlosti čtení (a zápisu) absolutně propadají, ač polovodičové, Flash disky na sběrnici USB 1.1. Na druhém místě je čtení / zápis CD-R. Náš externí disk dosahuje cca poloviny maximálních rychlostí špičkového interního disku - přesto dokáže data chrlit rychlostí kolem 20MB /s.

Obecně vzato, sběrnici USB1.1 lze z dnešního pohledu doporučit pouze pro datově nenáročné přenosy - věci jako je připojení myši, joysticku nebo relativně pomalého modemu (přes pomalejší USBčko lze v praxi protlačit "s dobrým větrem v zádech" max. 1.4MB dat za sekundu). Ostatní - skenery, tiskárny, wireless LAN nebo externí disky by měly vždy využívat sběrnice USB 2.0!

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

Nejvyšší dobu k vyhledání dat, 75ms, potřebuje jednotka CD-R. Zajímavé je, že harddisky jsou dnes již tak dokonalé, že - ač polomechanické - stále to dokážou natřít i polovodičovým flash zařízením.

Testovaný disk patří mezi mimořádně rychlé a spolehlivé zařízení pro ukládání dat které jsou dnes k dispozici. Poznámka: Kopírování dat na tento disk je rychlejší než kopírování v rámci toho samého, ač velmi rychlého 7200ot. disku (zároveň totiž musí číst i zapisovat). Kopíroval jsem zkusmo jeden soubor o velikosti 180MB na:

  • jiný diskový oddíl téhož disku
  • externí disk Teac HC-15PUK
  • FlashDisk na USB 1.1
kopie v rámci disku 19.25s 9.35MB/s
externí kapesní disk   8.75s 20.5MB/s
FlashDusk, USB 1.1 4m 46.15s cca 0.7MB/s

Závěr

Testovaný disk je skvělou volbou k pohodlnému a spolehlivému transportu většího objemu dat mezi několika PC. Je malý, nenáročný, rychlý a velmi spolehlivý (tyto vlastnosti lze srovnávat pouze s jinými externími disky).

Lze ho využít k archivaci citlivých dat (můžete ho uzamknout i do velmi malého trezoru), můžete ho dokonce poslat poštou nebo kurýrem bez obav, že o data přijdete (disk je v zásadě nárazuvzdorný).

Klady:

  • malé rozměry, elegantní design,
  • napájení sběrnicí, nezávislost na zdroji,
  • rychlost až 20MB/s,
  • vysoká mechanická odolnost.

Zápory:

  • kompatibilita s rozhraním USB1.1 není 100% (vyšší odběr)

Výrobkům, které ve své cenové kategorii poskytují maximum obvykle udělujeme:

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK

Červen 2003, Teac HD-15PUK
Výborné užitné vlastnosti, promyšlená konstrukce, vysoký výkon...

Cena se k 10.6.2003 se pohybovala okolo 5 000Kč bez DPH (v závislosti na prodejci).

20Giga v kapse: Teac HD-15PUK
Panel k testu dodala firma ATComputers, děkujeme.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.6.2003 11:50:09   0.0.0.xxx 2727
docela by se hodil...
Osobne na prenos dat pouzivam 128MB QDI USB 1.1 Flash disk a ackoli je moc prakticky, je take prilis pomaly...
10.6.2003 12:41:16   0.0.0.xxx 2725
Zajimalo by me, podle ceho hodnotite spolehlivost disku (to IBMko i TEAC). Ze ho pripojite, nechate chvili bezet a kdyz neklekne nebo neztratite zadna data, tak je spolehlivy? Nevim, ale o spolehlivosti bych mluvil po 4-5 letech bezchybneho pouzivani disku.
10.6.2003 13:08:04   0.0.0.xxx 2829
Spolehlivost je - jak jsem řekl - je u toho kapesního "datového media" odpovídající použitému harddisku (v tomto případě se jedná o typ s 300.000 MTTF což rozhodně není špatné). Dalším pólem na stupnici spolehlivosti nechť je záznam na media DVD-RW, +RW nebo CD-RW, přápadně záznam na pásky a MO media (o disketách ani nemluvě). V tom případě bych rozhodně vsadil na tento externí disk.
10.6.2003 14:20:55   0.0.0.xxx 2727
Kdyby uměl sosat i z DF tak to beru ... ještě chvilku počkáme :-)
10.6.2003 14:36:46   0.0.0.xxx 2628
nezbyva nez souhlasit, taky cekam na maly prenosny hard disk s integrovanou ctecku CF karticek, kam zasunu nafocenou kartu, zmacknu jedno tlacitka a za chvili mam vsechno nazalohovano a muzu zase fotit o 106... snad se jednoho dne dockame :o)
10.6.2003 16:11:48   0.0.0.xxx 2826
uz takove zarizeni existuji, ja jsem to ale vyresil malinkou toshibou ktera ma po zavreni rozmer A5, da se nosit v kabelce (na vylety chodim bez tasek, ale mlada ne :-). Pokdu ale noteboocek nevyuzijete, tak reseni je PDA, a nejaky microdrive, 1 GB na fotky na dovcu staci. a za 6000 korunek neni co resit
10.6.2003 19:02:08   0.0.0.xxx 2928
...X-Drive II. Je sice větší, ale zase čte všechno, má aku a je u něj i solidní pouzdro... Zas o tolik dražší není...
10.6.2003 22:59:24   0.0.0.xxx 2929
Ja osobne jsem si koupil za 700 presne takovouhle krabicku od ST-lab (dneska uz delaj i s USB 2.0) a do toho nacpal bazarovy 10GB IBM za 2100 :-) Pochybuju ze to teac za tyhle prachy bude prodavat.
10.6.2003 23:47:51   0.0.0.xxx 2828
Veta "Ostatní - skenery, tiskárny, wireless LAN nebo externí disky by měly vždy využívat sběrnice USB 2.0!" ma jednu hodne zasadni chybu. Kdyby s temahle zarizenima mel autor osobni zkusenost tak by vedel ze u tiskaren a skeneru si pri pouziti USB2 clovek nijak vyrazne nepolepsi. Pokud se nebavime o profesionalnich zarizenich za cenu prekracujici 20 000,- tak tiskarne prinese USB2 oproti USB1.1 asi 10% usporu casu a to jeste u tiskarny Canon 850 ( barevna fotka se tiskla 39 sekund na USB1.1 a pri pouziti USB2 o 4 sekundy kratsi dobu) .
Pokud jde o casteji pouzivane tiskarny HP tak napriklad DeskJet 3820 neusetsi vubec nic a casy jsou stejne.

O skenerech uz vubec nema cenu mluvit protoze ty jsou limitovane hlavne snimacim prvkem a vnitrnima obvodama takze kdyz usetrite 4% casu tak muzete jasat.

Jeste se nekomu zda ze tak NUTNE musi mit skener a tiskarnu na USB2 ? ))
10.6.2003 23:54:55   0.0.0.xxx 2928
Zapomel jsem na WLAN. O tech bych uz tuplem pomlcel protoze ty naji "uzke hrdlo" uplne nekde jinde. Je provda ze je nekolik systemu dezdratove komunikace ale v CR je snad jedinym hromadne "domacky" pouzivanym Wi-Fi ktere pri sve TEORETICKE prenosove rychlosti 11Mbps neni az tak velky orisek ani pro USB1.1 a kdyz si k tomu pripocteme jeste to ze vedsinou se data plahoci nekde kolem 2,5 Mbps tak nejak nevim na co potrebujem rychle pripojeni z PC do krabicky ktera ma takhle ohromujici vykon
10.6.2003 23:59:24   0.0.0.xxx 2828
No vzhledem k tomu jaké skušenosti jsou s některými harddisky tak jistou obavu u Mrozu chápu
11.6.2003 10:00:09   0.0.0.xxx 2828
No zase taková blbost to není... zvláště kdy se podíváme na možné retězení zařízení. To, že nová sběrnice občas ušetří 4s neznamaná, že nemá význam (navíc to za chvíli bude spíše více úspory, než méně). Nemluvě o tom, že přenos stejného proudu dat po USB2.0 méně saturuje CPU.
Celá argumentace proti mému doporučení USB 2.0 mi připadá jako "proč vstřikování benzínu, když tu máme osvědčené karburátory".

Jo a u skenerů je to i o značném kvantu dat - 600dpi A4 /32b má několik GB dat... opravdu si myslíte, že USB 1.1 jejich přenos nebrzdí?

:-)))
11.6.2003 10:08:19   0.0.0.xxx 2828
kde se to da koupit? presne tohle potrebuji...
11.6.2003 11:35:27   0.0.0.xxx 2928
Veta :"Nejvyšší dobu k vyhledání dat, 75ms, potřebuje jednotka CD-R. Zajímavé je, že harddisky jsou dnes již tak dokonalé, že - ač polomechanické - stále to dokážou natřít i polovodičovým flash zařízením."
Dotaz: Muze mi nekdo vysvetlit ja muze byt 23ms i 13.1ms mensi nez 9.5ms ? Nejak to nedokazu pochopit. Jedine ze by ta tabulka pristupove doby byla blbe (75ms jsem taky treba nenasel).
11.6.2003 12:13:32   0.0.0.xxx 2928
Nikde jsem si nevšiml hodnoty odebíraného proudu. Pokud vím, tak USB1 má limit 500mA na jeden root-hub, USB2 nejspíše taky. Nechce se mi věřit, že by se do 500mA ten HDD vešel. Další věc je, jestli to zařízení neobchází specifikaci. Každé USB zařízení totiž root-hubu hlásí svůj odběr. Je docela možné, že to nahlásí těch 500mA ale minimálně při rozjezdu to bere víc. Pak to může docela v pohodě odpálit root-hub.
11.6.2003 13:04:15   0.0.0.xxx 2929
www.extrapoint.cz
11.6.2003 14:03:23   0.0.0.xxx 2929
ta a4 ma 132 MB, jinak souhlasim ze USB1 byl nesmyslny ulet, ted ma usb vyznam po nastupu 2.0
11.6.2003 14:06:08   0.0.0.xxx 2828
root hub to neodpali, USB je konstruovane tak ze vypne
pocitac pokud spotreba preroste 500ma. ten disk sam o sobe bere 517-780mA podle modelu, tak si to preberte. nektere powered huby maji limit 1A, tak tam se to vyplati. U notebooku neni ps/2 konektor, takze celkem ne dost domyslena koncepce
11.6.2003 14:28:09   0.0.0.xxx 2829
notebooky maji PS/2 konektor, alespon ty co jsem videl a nebylo jich malo
11.6.2003 22:29:24   0.0.0.xxx 2828
Jemi jasne ze v BUDOUCNU to ma hodne velky vyznam ale ja si vzdycky myslel ze tyhle stranky se zabyvaji dnes dostupnyma zarizenima a nejsou prehlidkou toho ze za 20 let budeme mit plazmove procesory O takovych vecech by se melo psat ve zvlastnim clanku a mely by spadat pod oznaceni "trendy" nebo spis "vize".
Cela vec se ma takto.Skener funguje na principu optickeho snimace a ten opticky snimac nenasnima tu vasi A4 za treba 1 sekundu ale trva mu to urcitou dobu ( bavime se stale o zarizenich pouzivanych v domacnostech) snimani probiha po castech ktere jsou nasledne poslany vnitrni elektronice ( nebudu rozebirat, je to v podstate pro tenhle problem nedulezite) ktera data ( tu nasnimanou cast obrazku) "predspracuje" pro poslani do PC a nasledne se odeslou. Kazda s techto cinosti zabira urcity cas a tim padem neni tech cca.132MB dat posilano najednou ale v prubehu toho kdyz pracuji ostatni casti a tim padem nedojde k vyraznemu urychleni.
Pokud vas skener data posila az po zkonceni celeho snimani tak vam USB2 nepomuze protoze to bude asi nejaky hodne exoticky ukrajinsky typ ke kteremu stejne tohle rozhrani nepujde pripajet ale je fakt ze v tom pripade by to pomohlo
Zkratka cele je to o tom ze dnesni zarizeni ktere jsou dostupne za prijatelnou cenu a proto je pouzivaji vsichni bezni uzivatele ( nehlaste se vy "exoti" co mate doma skener na spracovani 40000 stran denne, s vama nikdo nepocita ) maji pomalou jak mechanickou tak "digitalni" cast a jeji zrychleni by stalo penize ktere by se promitly do vysledne prodejni ceny coz vedsina lidi v CR rada ozeli narust vykonu kdyz je doprovazeny narustem ceny
Co se tyce vytizeni procesoru tak kdyz odhlednu od faktu ze je to absolutne individualni a toho jak jsou vykone dnesni procesory tak je to pravda ale koliduje to s vasi teorii ze USB2 zvysi prenos dat, pokud by se prenos zvysil tak by nedoslo k poklesu vytizeni ale navic by nejspise i stouplo protoze by se muselo zpracovavat vedsi mnozstvi dat coz nastesti zatim nehrozi jak vyplyva z mojich predeslych radku Takze je to pravda, v nekterych úcitych pripadech muze dojit ke snizeni zateze procesoru i kdyz otazkou je kdo si radsi priplati za skener penize navic misto aby objetoval par procent procesoroveho casu ktery nic nestoji rozhodnuti je na vas.

Cele jsem to bral zjednodujsene aby to nebylo necitelne a myslim ze ted uz to snad pochopili vsichni. Kdo to i tak nepochopil tak se klidne muzete ozvat, pokud to bude v mych silach a nezapomenu se sem podivat tak vam rad odpovim.
11.6.2003 22:34:51   0.0.0.xxx 2827
Diky ti, alespon nekdo kdo ma doma skener a vi jak se pouziva Jinac USB1.1 je docela dobre, prece nepotrebujes USB2 na pripojeni klavesnice nebo mysi ? Kdyby si psal tak rychle ze by klavesnice nestihala posilat data pres USB1 tak by si se sam zpopelnil teplem ktere by vzniklo pri "pruletu" tvojich prstu atmosferou ))))))
11.6.2003 22:38:34   0.0.0.xxx 2929
jojo, nektere sice PS/2 nemaji ale to jsou spise vyjimky. Na vedsine notebooku je jeden PS/2 konektor a k nemu pribalena rozdvojka.
11.6.2003 22:45:47   0.0.0.xxx 2827
Jsem to ja ale zapometlivec, zapomel jsem na retezeni. Na to je jednoducha odpoved, uz nekdo z vas videl tiskarnu nebo skener ktery mel druhy konektor aby sel "retezit" s dalsim zarizenim ?
Pokud jse o sdileni jednoho USB mezi tiskarnou a skenerem tak to nehrozi protoze vsechny desky maji nejmene 2 USB konektory a dneska uz je obvykly pocet 4 a vic a pokud mate zapojenych jeste vice veci do USB tak si to proberte. Kolik z tech zarizeni pouzivate najednou ? vedsinou to neni ani ten skener a tiskarna takze klidne muzete pouzit rozbocovac a mit ciste svedomi ze stratite maximalne par minut do mesice ( a pro ty co zpracovavaji tuny dokumentu denne: jen hezky sedte a budte zticha protoze o vas se tu nikdo nebavi , vy totiz moc nezapadate do skatulky normalni )
11.6.2003 22:49:08   0.0.0.xxx 2728
... vy rozhodne nazapadate do skatulky normalni

ja bych to uz nedokoncoval ale radsi jo aby se nekdo neurazil ze je ten pripad a buh vi jakou sprostarnu to useklo

12.6.2003 12:30:30   0.0.0.xxx 2728
Ale, spousta nových notebooků nemá už ani ps/2 ani com port. A rozdvoujku/redukci si musí člověk koupit :-(
12.6.2003 22:24:01   0.0.0.xxx 2829
U COM portu mate naprostou pravdu, pokud clovek potrebuje primo tohle rozhrani na tele a ne na nejakem pridavnem zarizeni ( at uz v dokocavi stanici od vyrobce nebo jako redukci s USB) tak to bude muset hledat hodne dlouho a bude rat kdyz neco najde a o vyberu uz nemuze byt rec. S tema PS/2 je to pomerne jednoduche, do nedavna to az na drobne vyjimky mely vsechny ale kdyz ted vyrobce uvadeji novou radu tak se casto stava ze daji prednost treba dalsimu USB rezhrani ( nebo nenahradi nicim a usetri ;-) ) a uz to tam proste nedaji. S tou rozdvojkou to nestoji za rec protoze kazdy vyrobce povazuje za "povine" prislusenstvi neco jineho takze tam nekdy je a nekdy neni to uz zalezi na vyrobci ( a nebo na zamestnanci prodavajici firmy jestli si ji "nepujcil" :-) . Rozdvojka stoji par desetikorun a pokud se nekdo citi dotcen ze sem napsal ze je to samozrejmost a on ji tam nemel tak se ozvete a domluvime se na kompenzaci :-))))))))
13.6.2003 07:27:49   0.0.0.xxx 2927
A4 ma 2,1GB :-)))), u skeneru
14.6.2003 01:05:56   0.0.0.xxx 2728
Zivot je otazkou formatu Samozrejme velikost je hlavne otazkou komprese/nekomprese a taky formatu v jakem snimek ulozite ale 2,1GB je hodne spatny format Nevim kdo z domacich uzivatelu by mel potrebu uchovavat tak obrovsky obrazek ale muzu vam zarucit ze data ktera proudi mezi skenerem a PC rozhodne takovy objem nemaji... i kdyz nikdy nerikej nikdy , prece jenom ve svete IT existuje nekonecny pocet vyrobku a ja si v zadnem pripade necinim narok vedet vsechno ale tech 132MB je problizne mez u ktere se pohybuje obrazek takove kvality, ze ho lze pouzit snad na vsechny ucely vcetne DTP. Mimochodem, kolik MB/GB ma fotka z profesionalniho digitaku o dejme tomu 5megapixelech ulozena v te nejvyssi kvalite ? z toho lze jasne odvodit ze " nekolik GB" je docela hodne nadsazeny udaj. Za domaci ukol si vsichni muzete zpocitat kolik pixelu by mel obrazek velikosti treba 10GB pri 32b barvach, alespon se neco naucite i aktivne a ne ze budete jenom cist neco co vam nekdo napise )) ( ti zvidavejsi jeste muzou zistit kolik skeneru VNITRNE pouziva 32b hloubku barev a netvori ji az nasledne pomoci ovladacu ;-) samozrejme se zase bavime o domacim zarizeni za cenu dejme tomu do 5 000,- bez DPH )
14.6.2003 01:11:28   0.0.0.xxx 2928
....zase bavime o typickem domacim zarizeni za cenu dejme tomu do 5000,- bez DPH )

16.6.2003 17:27:06   0.0.0.xxx 2828
Myslim, ze problem tohodle zarizeni bude asi jinde. Tato verze s 1.5" diskem sice umi brat proud z USB, ale spolehnuti na to neni, takze bude nutne premostit PS/2 port dodanym adapterem. Bude tedy nutne restartovat pocitac, coz je potreba i u prenosneho interniho HDD. Navic dodavany disk 1.5" vydrzi dle soucasnych zkusenosti 1-3roky, a tam vidim hlavni problem. 3.5" disky jde sehnat dobre, 2.5" jsou drazsi, ale jdou take sehnat. 1.5" jsem nevidel ani u zde profanovaneho dodavatele ATC. Cili pak tohle vse bude asi muset clovek zahodit popr. hodne shanet a take hodne za to vyplaznout.
Verze pro 3.5" disky ATC take dodava, je dokonce o cca 500-1000 korun levnejsi. Ta ale zase nejde napajet z USB ani PS/2 (bezny 3.5" HDD spolyka az 15W) a tak je nutne krome HDD v krabici nosit take tezky zdroj. Kdyz se to secte s cenou a faktem, ze vetsina lidi, ke kterym bych disk nosil ma USB 1 (tj. vse bych kopiroval asi 10x pomaleji), tak mi to dava jasny vysledek, ze zustanu u prenosneho interniho HDD.
16.6.2003 17:29:13   0.0.0.xxx 2828

... tak mi to dava jasny vysledek, ze zustanu u prenosneho interniho HDD.
19.6.2003 08:00:10   0.0.0.xxx 2727
A4 nemá tolik GB, ale můj domácí skener epson 1200 při snímání na 600DPI musí čekat až data laskavě přelezou do počítače, mě by USB 2 pomohlo, nebo si mam koupit pomalej skener ??
20.6.2003 15:57:18   0.0.0.xxx 2929
Ze ma napriklad deska v dnesni dobe 6 USB konektoru, jeste nic neresi. Uzivatel si sice mysli, ze pokud pripoji vsech sest periferii a vsechna budou naraz pracovat (rad bych nekoho takoveho videl , tak kazde z techto zarizeni ma k dispozici celou kapacitu sbernice. Problem ovsem je, ze existuje jista vec zvana root hub, coz neni nic jineho nez integrovany rozbocovac na desce. Tedy kazde zarizeni si ukroji pouze sestinu celkove kapacity. A to jeste nepocitame kontrolni a jine prenosy, spojene s provozem USB sbernice. V realu se tedy pohybujeme uplne v jinych cislech...
20.6.2003 16:01:00   0.0.0.xxx 2827
... pohybujeme trochu nekde jinde
22.6.2003 22:13:02   0.0.0.xxx 2828
Hmmmmmm, a co tohle :

udělá to stejnou muziku a můžete si dot oho strčit co chcete kožený pouzdýrko ...

USB2.0-HDD-ENCL
http://www.st-lab.com/USB2ENCL.html
cena 633,-Kč

no a pak ještě:
Toshiba 20GB 2,5" MK 2018GAS
cena 2760,-Kč

jo ceny bez DPH a EU !!!

Jirka
23.6.2003 13:42:27   0.0.0.xxx 2929
Možná se trochu moc bojíte Windows hlášek. Myslíte, že po odpojení za provozu Vám shoří klávesnice? ;-)
V současné době mě spíš tak trochu těší a zároveň překvapuje, že ještě k některým OEM produktům (karty,paměti apod.) občas dostanu antistatický pytlík (sáček).
23.6.2003 13:59:15   0.0.0.xxx 2828
Spousta nových notebooků MÁ USB 2.0. Tak proč napájet z PS/2?
Člověče zamyslete se o čem je článek a nepřipomínkujte zbytečnosti.
PS: A pokud náhodou nemá USB2.0 ani PS/2, tak má snad PC-Card a na to už se prodávají USB2.0 adaptéry. A jestli to nemá ani PC-Card, tak máte fakt smůlu a kupte si místo USB disku interní HDD o velikosti 20GB.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.