Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky
Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky
autor: Vlček Ondřej , publikováno 10.3.2003
Seznam kapitol
1. Page #

Pokud se rozhodnete koupit DVD-ROM mechaniku, asi se vám stane to, co většině lidem před vámi. Po otázce kterou je nejlépe koupit, vám prodavač řekne: "Všechny jsou stejné, vyberte si tu, která se vám nejvíc líbí". Sami určitě tušíte, že toto kritérium nebude ve skutečnosti to nejdůležitější. Tento prakticky zaměřený test se vám tušení pokusí potvrdit. {mospagebreak title=Testované mechaniky a rozsah testů}

Vlastní testy jsem rozdělil do dvou částí. Na testy teoretické, kde se testují systémové vlastnosti jednotlivých mechanik, a praktické, kde se mechaniky testují v praktickém nasazení.

Teoretická část:

Nero CD Speed 1.02, Nero DVD Speed 0.53
  CD - data, CD - audio, CDR - data, CDR - audio
DVD-Video - 1 vrstvé, DVD-Video - 2 vrstvé, DVD-Datové
DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW

Praktická část:

EAC, DVD Decrypter, Smart Ripper
  CD - nové, CD - poničené, CDR - nové, CDR - poničené
DVD - 1 vrstvé bez ochrany, DVD - 2 vrstvé chráněné

Pro CD Speed jsem použil 74 min. instalační CD pro vypalovačku Plextor a 80 min., CDR Gigamaster s jedním 799 MB AVI souborem, CD-DA Barry White a konečně jeho kopii na CDR Verbatim.

Program EAC graboval audio v nejrychlejším Burst módu. Testoval jsem originální lisované CD Barry White. Jako CDR jsem použil jeho již zmiňovanou kopii na médium Verbatim 48x, vypálené na PlexWriter 40/12/40A rychlostí 16x. Druhou kopii jsem udělal na médium Gigamaster 40x rychlostí 24x.

Gigamaster, stejně jako druhé lisované CD, jsem odřel o zeď a tím napodobil hodně zničené CD. Poškrábané CDR jsem podrobil také surface scanu v programu CD Speed. Ten ukáže, jak si daná mechanika poradí s poškozeným CD.

Programem DVD Decrypter a Smart Ripper jsem ripoval na HDD vždy jen samotný film. Jednalo se o 1 vrstvé DVD bez ochrany - Divadlo Járy Cimrmana - Záskok a 2 vrstvé chráněné DVD - Sex Opera. Jiný 2 vrstvý disk jsem potom, co jsem omylem půjčil asi 3 jednovrstvé nesehnal :-). Dbal jsem vždy na to, aby nedošlo k zaplnění RAM. Výsledek tedy nebyl ovlivněn rychlostí (či právě "pomalostí" HDD.

Oba disky + datové DVD Collins Cobuild Dictionary, DVD+R Imation, DVD-R Panasonic, DVD-RW Bell a DVD+RW Memorex jsem testoval také programem DVD Speed.

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledkyVelký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledkyVelký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Upozornění: kompatibilita změřená v testu platí pouze pro konkrétní mechaniky a konkrétní značky medii.

Pokud během testu v CD (DVD) Speedu došlo k chybě ve čtení, zkusil jsem test opakovat. U některých mechanik ale docházelo k chybám i při třetím pokusu. U některých průběhů jsou i přesto viditelné skoky v rychlosti čtení. (Media byla naprosto nepoškozená). U některých testů (namátkově TEAC a grabování poškrábaného CD, LG a poškrábané CD-DA) přesáhla doba testování rozumnou hranici 2h. Testy tedy povazuji za nedokončené (přece jen jsem nechtěl mechaniky vrátit zničené). Hodnota Načtení CD je součet času zasunutí disku + rozpoznání obsahu. U mechaniky Pioneer není tento test díky konstrukci objektivně měřitelný. Subjektivně ale mohu říci, že média načítá téměř tak rychle jako Toshiba.

Testované mechaniky:

  • AOPEN - DVD 16/48 LKY
  • ASUS - E616
  • LG - GDR 8161B
  • LITEON - 165 H
  • MSI - D16
  • NEC - DV 5800B
  • PIONEER - 106S
  • SONY - DDU 1612
  • TEAC - DV 516E
  • TOSHIBA - SD M1712

Pro popis, detailní výsledky a grafy jednotlivých testů klikněte na jednotlivý typ DVD-ROM mechaniky.   (tato část bude doplněna co nejdříve).

{mospagebreak title=Teoretické testy}

CD Speed

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Datové CD AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 prům. čtení 34,95 30,07 35,34 34,03 33,93 32,74 29,87 30,38 34,85 28,98
 Seek - Random 77ms 85ms 118ms 82ms 110ms 213ms 96ms 76ms 86ms 100ms
 Seek - 1/3 88ms 93ms 126ms 93ms 95ms 102ms 108ms 91ms 100ms 115ms
 Seek - Full 154ms 135ms 190ms 209ms 223ms 728ms 184ms 155ms 173ms 257ms
 CPU při 8x 5% 2% 7% 4% 4% 5% 16% 5% 5% 13%
 Načtení CD 9,55 s 10,79 s 9,39 s 7,98 s 9,34 s 10,12 s N/A 8,65 s 8,57 s 6,75 s

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Datové CDR AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 prům. čtení 38,03 38,00 30,76 37,74 37,04 38,44 30,66 32,45 37,22 36,90
 Seek - Random 76ms 88ms 118ms 84ms 81ms 94ms 93ms 75ms 91ms 92ms
 Seek - 1/3 89ms 94ms 131ms 102ms 103ms 125ms 107ms 88ms 104ms 106ms
 Seek - Full 155ms 140ms 201ms 194ms 150ms 212ms 189ms 152ms 201ms 255ms
 CPU při 8x 5% 3% 7% 4% 4% 5% 16% 5% 5% 13%
 Načtení CD 9,55 s 9,87 s 9,41 s 7,60 s 9,41 s 10,09 s N/A 9,12 s 8,64 s 6,35 s

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Audio CD AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 prům. čtení 29,70 34,52 30,33 35,96 25,62 37,81 15,22 31,88 29,54 23,15
 Seek - Random 75ms 84ms 121ms 95ms 94ms 99ms 98ms 82ms 87ms 106ms
 Seek - 1/3 90ms 101ms 127ms 140ms 105ms 190ms 107ms 94ms 100ms 123ms
 Seek - Full 154ms 146ms 201ms 257ms 185ms 258ms 200ms 162ms 165ms 173ms
 CPU při 8x 6% 3% 8% 5% 6% 6% 15% 6% 6% 18%
 Načtení CD 9,88 s 11,16 s 9,19 s 7,70 s 10,57 s 10,40 s N/A 9,21 s 8,60 s 6,80 s

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Audio CDR AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 prům. čtení 37,43 34,76 30,50 38,03 25,68 37,81 15,22 31,95 36,67 23,24
 Seek - Random 75ms 85ms 117ms 95ms 92ms 94ms 99ms 75ms 87ms 108ms
 Seek - 1/3 86ms 100ms 128ms 126ms 105ms 146ms 108ms 87ms 100ms 131ms
 Seek - Full 153ms 144ms 194ms 486ms 183ms 202ms 193ms 154ms 166ms 188ms
 CPU při 8x 6% 3% 8% 5% 6% 7% 14% 6% 6% 14%
 Načtení CD 9,92 s 10,05 s 9,10 s 8,48 s 9,69 s 10,27 s N/A 10,12 s 9,86 s 7,23 s

Scandisk - Surface scan

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Audio CDR-poničené AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 Dobré sektory 79,59% 32,07% 57,67% 76,35% 87,04% 30,78% 62,53% 81,75% N/A* 44,49%
 Korig. chyby 20,41% 67,93% 42,33% 23,54% 12,96% 68,03% 37,04% 18,25% N/A 55,51%
 Nečitelné s. 0% 0% 0% 0% 0% 1,19% 0,43% 0% N/A 0%

* - mechanika nebyla schopna ani po 2 hodinách test dokončit

DVD Speed

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

DVD - 1 vrstvé AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 Průměrná rychlost čtení 15 836* 9 634 8 010 15 883 5 946 16 035 15 007 15 969 15 506 15 513
 Seek - Random 90ms 123ms 112ms 97ms 102ms 93ms 94ms 93ms 92ms 93ms
 Seek - 1/3 104ms 113ms 122ms 111ms 112ms 103ms 107ms 107ms 106ms 99ms
 Seek - Full 179ms 215 s 178ms 186ms 188ms 179ms 184ms 183ms 170ms 135ms
 CPU při 1x 3% 1% 2% 1% 3% 3% 1% 2% 3% 3%
 CPU při max.** 6% 1% 4% 2% 3% 6% 2% 2% 5% 3%
 Načtení DVD 8,01 s 10,52 s 9,94 s 8,35 s 11,31 s 10,72 s N/A 8,93 s 12,56 s 5,28 s

*  - rychlost čtení je udaná v KB/s
** - protože je maximální rychlost mechanik jiná, údaj nelze srovnávat

DVD - 2 vrstvé AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 Průměrná rychlost čtení 8 072 8 264 8 175 8 866 6 131 8 588 12 065 8 042 11 925 4 822
 Seek - Random 86ms 115ms 116ms 103ms 122ms 124ms 93ms 88ms 89ms 104ms
 Seek - 1/3 90ms 137ms 126ms 105ms 796ms 137ms 102ms 99ms 94ms 111ms
 Seek - Full 158ms 251ms 172ms 176ms 1016ms 203ms 175ms 161ms 156ms 163ms
 Přechod na 2. vrstvu 88ms 1031ms 379ms 120ms N/A 74ms 0ms 63ms 50ms 86ms
 CPU při 1x 3% 3% 2% 1% N/A 1% 1% 3% 3% 3%
 CPU při max. 5% 4% 4% 2% N/A 2% 2% 5% 4% 4%
 Načtení DVD 9,67 s 11,57 s 10,04 s 12,07 s N/A 16,63 s N/A 10,39 s 15,18 s 8,01 s

* DVD Speed nedokončil test

Poznámka: Níže testované medium způsobovalo, ač nejevilo známky poškrábání, testovaným mechanikám nečekaně velké problémy.

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

 

DVD - datové AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 Průměrná rychlost čtení 9 968 7 122 12 859 5 767 N/A* 8 020 10 648 11 165 10 070 9 229
 Seek - Random 125ms 123ms 115ms 98ms N/A 214ms 127ms 113ms 88ms 117ms
 Seek - 1/3 93ms 137ms 120ms 103ms N/A 248ms 101ms 102ms 97ms 112ms
 Seek - Full 213ms 249ms 175ms 164ms N/A 214ms 198ms 206ms 158ms 161ms
 CPU při 1x 3% 3% 3% 2% N/A 3% 2% 1% 7% 1%
 CPU při max. 4% 4% 3% 3% N/A 4% 4% 1% 11% 2%
 Načtení DVD 8,06 s 10,74 s 9,71 s 8,20 s N/A 22,09 s N/A 8,27 s 12,15 s 5,25 s

* mechanika nedočetla DVD do konce

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

DVD-R AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 Průměrná rychlost čtení 8 805 7 965 5 774 8 868 6 132 8 631 5 666 8 808 6 548 5 279
 Seek - Random 99ms 109ms 108ms 101ms 113ms 104ms 140ms 102ms 86ms 104ms
 Seek - 1/3 110ms 118ms 122ms 121ms 129ms 122ms 157ms 117ms 101ms 109ms
 Seek - Full 191ms 228ms 206ms 187ms 652ms 190ms 274ms 196ms 166ms 158ms
 CPU při 1x 3% 3% 3% 3% 2% 3% 3% 1% 3% 3%
 CPU při max. 4% 4% 4% 4% 4% 4% 4% 2% 4% 4%
 Načtení DVD 8,61 s 10,08 s 8,81 s 8,58 s 11,43 s 14,72 s N/A 8,59 s 7,16 s 5,06 s

Joro: Tento test dokládá, že kompatibilita medii DVD+R je vyšší než medii DVD-R! Obdobný závěr potvrdil i náš minitest stolních DVD přehrávačů.

DVD+R AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 Průměrná rychlost čtení 8 704 7 830 5 773 8 770 6 081 16 143 5 665 8 715 14 899 5 220
 Seek - Random 101ms 112ms 111ms 98ms 104ms 113ms 119ms 103ms 87ms 103ms
 Seek - 1/3 117ms 117ms 132ms 122ms 302ms 126ms 150ms 116ms 101ms 106ms
 Seek - Full 199ms 224ms 201ms 187ms 887ms 188ms 260ms 200ms 164ms 148ms
 CPU při 1x 2% 2% 3% 3% 3% 3% 3% 1% 3% 3%
 CPU při max. 5% 5% 4% 4% 3% 5% 4% 2% 3% 4%
 Načtení DVD 8,35 s 9,95 s 9,08 s 8,42 s 11,50 s 17,25 s N/A 9,23 s 7,20 s 5,69 s

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

EAC - Exact audio copy

Typ média AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 CD 2:12* 2:21 2:40 2:08 3:08 2:08 4:42 2:32 2:55 3:28
 CD - poničené 5:06 7:31 N/A 6:37 15:46 21:31 4:52 6:37 N/A 25:56
 CDR 2:10 2:21 2:39 2:07 3:09 2:08 4:44 2:33 2:33 3:29
 CDR - poničené 9:07 2:32 10:34 18:26 3:15 1:01:18 8:55 10:24 N/A 1:11:43
 CD s CDS-100 ** 1:50 N/A N/A 1:45 3:35 N/A N/A 2:23 N/A N/A

*  - čas [h:m:s]
** - ochrana CACTUS Data Shield

DVD Decryptor

Typ DVD disku AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 1 vrstvý nekódovaný 4:16 7:05 8:31 6:22 11:00 4:17 4:24 4:16 4:26 4:31
 2 vrstvý kódovaný 15:15 14:43 14:54 13:47 20:03 14:12 10:15 15:12 10:14 25:15

Smart Ripper

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Typ DVD disku AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 1 vrstvý nekódovaný 4:35 6:59 8:35 4:36 11:02 4:36 5:16 4:44 5:00 4:43
 2 vrstvý kódovaný 13:28 13:07 13:02 12:12 17:33 12:37 9:34 13:25 9:24 22:11
{mospagebreak title=Závěrečné hodnocení}

Když jsem se pouštěl do testu DVD ROM mechanik, říkal jsem si, že nemůže být těžké rozpoznat favorita od naprostého outsidera. Byl to ale omyl. Není v silách žádného recenzenta ukázat prstem a říct: "Tuhle si kupte. Je nejlepší". Jak sami vidíte médií, kterým "krmíme" dnešní optické mechaniky je opravdu nespočet. Každá si s jedním poradí lépe s druhým hůře. A to ještě nepočítám to, že se samozřejmě liší v čitelnosti sice stejného typu média, ale jiného výrobce. Určitě znáte ten pocit, že vaše auto jezdí lépe s benzínem firmy "XXXX", ale kamarádovo auto to vidí přesně opačně.

Pro alespoň částečnou orientaci v tom, jak všestranné jsou testované mechaniky, jsem navrhnul bodovací systém. Snažil jsem se být co možná nejvíc objektivní. Neberte ale výsledný počet bodů jako znak toho, že právě ta mechanika je na tom nejlépe, či nejhůře. Každý od své DVD-ROM čeká něco malinko odlišného a proto si vybere tu, která co možná nejvíc naplní jeho požadavky.

  • CD Speed : + rychlost/2 - random seek/20 - načtení/5

  • DVD Speed : + rychlost/300 - random seek/20 - načtení/5

  • DVD Decryptor, Smart Ripper 1 vrstvé DVD : + 8000/čas

  • DVD Decryptor, Smart Ripper 2 vrstvé DVD : + 20000/čas

  • EAC CD, CDR, CD s CDS100 : + 2000/čas

  • EAC CD poškozené, CDR poškozené : + 5000/čas

  • Cactus Data Shield : + - 10

  • Nečte v testu CD médium : - 5

  • Nečte v testu DVD médium : - 10

  • Scandisk, +% dobrých/6 -% špatných/6 -% nečitelných*4

AOPEN ASUS LG LITEON MSI NEC PIONEER SONY TEAC TOSHIBA
 CD Speed 47,13 43,20 32,35 48,73 34,48 40,22 20,39 40,51 44,46 30,41
 DVD Speed 165,45 116,45 96,89 169,24 46,50 161,41 139,77 169,24 194,88 118,40
 Praktické CD 74,20 72,35 32,97 67,54 61,45 36,48 40,60 60,82 24,37 23,56
 Praktické DVD 106,95 85,98 79,14 101,43 59,82 110,01 122,98 106,19 124,78 86,02
 Bonusy + - 10 -10 -15 10 -20 -10 -10 10 -20 -10
 Scandisk 9,86 -5,98 2,56 8,80 12,35 -10,97 2,53 10,58 -15,00 -1,84
 Celkem 413,59 302,00 228,89 405,74 194,60 327,15 316,27 397,35 353,48 246,55

Velký test DVD-ROM - souhrnné výsledky

Pro podrobnější ukázku jednotlivých testů a jejich screenshotů navštivte odkazy jednotlivých mechanik v připravovaném podrobném přehledu.

Nakonec zkusím rozdělit zákazníky do několika skupin a doporučit jim nejvhodnější výrobek.

1. Jste majitelem kvalitní CD RW mechaniky, která nemá problém číst jakýkoliv typ CD, včetně poničených a jde vám jen o to sledovat filmy na DVD ROM.

  • pak je jedno jakou mechaniku zvolíte. Vybírejte podle designu a ceny. Při nízkých otáčkách nenajdete rozdíl ani v hlučnosti jednotlivých mechanik.

2. Jste majitelem kvalitní CD ROM (RW) mechaniky, která nemá problém číst jakýkoliv typ CD, včetně poničených a jde vám jen o ripování filmů z DVD disků.

  • pro vás je díky rychlosti čtení hlavně 2 vrstvých disků jednoznačná volba TEAC nebo PIONEER.

3. Nejste majitelem kvalitní CD ROM (RW) mechaniky a často pracuji převážně s CD disky.

  • pak bych doporučil LITEON nebo AOPEN

4. Nejvíc vám záleží na všestrannosti mechaniky. Chci aby pracovala alespoň průměrně rychle, ale se všemi médii.

  • určitě neuděláte chybu s mechanikou AOPEN, LITEON  a SONY.

5. Hledáte mechaniku, které nevadí ani silně poškozená média

  • jednoznačně MSI

6. Používáte převážně DVD +/- R média

  • zvolte NEC

7. Používáte převážně DVD +/- RW média

  • potom zase LITEON

8. A konečně... jste člověk, který má takový zmatek ve věcech, že pořád něco hledáte.

  • Pro vás je TOSHIBA jako dělaná. Má nekompromisně nejkratší dobu načtení všech typů médií.

Podrobnější recenze jednotlivých mechanik budou postupně zveřejněny. Mějte prosím strpení.

Za zapůjčení mechanik děkujeme firmám:
ATComputers, ED´system, Abacus, LEVI International, ELKO Ostrava

Ondřej Vlček, grafická podpora Jiří Kwolek



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.3.2003 07:37:56   0.0.0.xxx 65
Opravdu to asi zalezi hodne na pouzitych mediich v testu. Ja kdyz jsem pred nejakou dobou vybiral mechaniku tak jsem hodne prohledal internet a poradi podle mnoha testu vyslo takto: Pioneer, toshiba jsou jasny favoriti, za nima liteon, teac a se znacnym odstupem dalsi mechaniky.
Jinak asi nejlepsi testy s touto problematikou jsou na http://www.cdrlabs.com/
10.3.2003 09:11:37   0.0.0.xxx 45
HeHe Takže ten prodavač co řekne: "Všechny jsou stejné, vyberte si tu, která se vám nejvíc líbí" má vlastně pravdu. :o)
10.3.2003 09:11:41   0.0.0.xxx 55
Mohl by autor pridat k mechanikam i polozku hlucnost (subjektivne)...
Zajimalo by me, zda je neco tissiho nez Toshiba (prave kvuli tomu jsem si ji kupoval, jo a taky precetla zatim uplne vsechno perfektne)
10.3.2003 10:42:57   0.0.0.xxx 56
Proč jste použili Toshibu 1712 když starší 1612 má větší vyrovnávací paměť a je rychlejší?
10.3.2003 10:48:51   0.0.0.xxx 65
Možná to chtělo zkusit použít i poškozená dvd media to by se pak člověk divil...
10.3.2003 10:54:04   0.0.0.xxx 55
mam toshiba 1712 a sony ddu1621. subjektivne mozem ohodnotit sony ako vyrazne tichsiu pri pouzivani cd. pri dvd rovnako hlucna ale sony je rychlejsia.
10.3.2003 11:12:22   0.0.0.xxx 65
Mozna proto, ze tu starsi Toshibu 1612 uz nikde nekoupis. Vsude prodavaji uz jenom 1712.

P.S. Oprav mne jestli se pletu
10.3.2003 11:45:05   0.0.0.xxx 66
nevite o nejakem programu na omezeni rychlosti DVD mechanik? Programy urcene pro CD na ne nefunguji (konkretne na PIONEERa )
10.3.2003 12:12:42   0.0.0.xxx 75
DVD+R, +RW media cita v pohode. problemy nastanu pri citani niektorych druhov CD-R a CD-ROM. Original CD-ROM Oxford Advanced Learner's Dictionary sa vam nepodari nacitat.
pri TOSHIBA 1712 nebol ziaden problem s mediami ale je hlucnejsia pri CD.
inak si dajte pozor na media Sentinel DVD+RW mechanky ich citaju len 1/3 rychlostou v porovnani s Memorex/Verbatim mediami.
10.3.2003 12:22:13   0.0.0.xxx 65
Subjektivni posouzeni hlucnosti bude popsano v druhem dilu clanku, kde se predstavi jednotlive typy vysledky testu. Bude to ale jen informativni a hodne strucne...
10.3.2003 13:11:23   0.0.0.xxx 66
Lidi, řekněte mi k čemu je DVD dobrý. Mám dvd mechaniku už rok v notebooku a dodnes sem držel v ruce jenom jedno DVDéčko s nějakými pitomými videoklipy. Podle mně je to mrtvě narozený dítě. Pořád se to na trhu nějak ne a ne rozeběhnout. Nekompatibilita a spousta nejednotných formátů. Různý stupidní regionální ochrany aby ty podělaný distribuční společnosti mohly vydělávat víc peněz. A navíc ta kapacita: v době kdy se rozbíhali céda se nám zdálo 4,7G jako něco extra a dneska než se to vůbec rozeběhne, tak to bude zase směšná kapacita. Ať s tím dou do prdele.
10.3.2003 13:24:11   0.0.0.xxx 56
Me se Sony DDU 1612 funguje Nero Drive Speed uplne perfektne...
10.3.2003 13:24:49   0.0.0.xxx 45
Hm, to melo byt pro Michala, dotaz Zpomalovac...
10.3.2003 13:27:07   0.0.0.xxx 56
Jestlize vetsina mechanik nakonec precetla vsechno (i kdyz s korekci), tak asi nebylo medium dostatecne poskozene, ale jinak celkem dobry prehled.
10.3.2003 15:08:09   0.0.0.xxx 65
Ja bych si vybrel asi Teaca, mimochodem ty Vase testy jsou nejaky podivny. Doporucovat LITEON ? NEC ? Dekuji nechci ...
Jedine Teac nebo Toshiba - viz odkaz
http://www.svethardware.cz/sh/sh1.nsf/v/552E2F02941AF2BEC1256CCE005526AD
10.3.2003 15:15:30   0.0.0.xxx 55
sdilim tvuj nazor
10.3.2003 15:56:03   0.0.0.xxx 65
Mam doma testovanou mechaniku Teac a mam obcas problemy s medii, nenacita je, vydava pritom docela dost zvlastni zvuky, ma nekdo podobny problem?
10.3.2003 15:59:04   0.0.0.xxx 66
ja s tebou nesouhlasim, lite-on sice ma dost spatnou povest kvuli svym cd-rom, ale to je uz zalezitost nekolik let stara, protoze nynejsi cd-rw a dvd-rom patri k tem nejlepsim, naopak teac ma dobrou povest diky tomu ze se mu hodne povedly cd-rom, ale jeho cd-rw a dvd jsou dobre, ale nejsou nejlepsi
10.3.2003 16:29:02   0.0.0.xxx 65
sonku jsem v zadnem pripade nechtel, mam zkusenosti s jejich cdrom a je to des
+Toshiba mela 2roky zaruku uz pred rokem (Sony tusim ne)
10.3.2003 16:32:16   0.0.0.xxx 65
souhlasim s tebou, Teac jde pomalu do haje, po.ral svuj posledni model CDROM o CDRW nemluve...s DVDR nemam zkusenosti.
10.3.2003 17:51:45   0.0.0.xxx 66
Dvd mam a zatim vzala vse , ale ty podivne zvuky vydava taky (pri resetu pc nebo nacitani vlozeneho media). S 48xrw teacem jsem zatim spokojeny.
10.3.2003 20:11:03   0.0.0.xxx 55
Mám doma Toshibu 1612 a rozhodně si nemůžu stěžovat. Navíc recenze ji hodně chválí. Tak nevím proč ještě novější typ 1712 dopadl tak průměrně až podprůměrně. I když pokud se testuje jen jeden kus /což je asi logicky většina testů/ a kápne se na ne zcela kvalitní ten konkrétní, pak nazdar skutečná vypovídací hodnoto.... Ale možná že je i má Toshiba opravdu tak nevalná jak vyšlo v testu. Nemám s čím doma srovnávat v praxi.
10.3.2003 20:32:57   0.0.0.xxx 55
Temer vetsina vsech optickejch mechanik je docela dobra, kdyz je nova. Problemy prichazeji az po par mesicich a nejvic az po jednom roce. Bohuzel neco takoveho nemuze podobny test zachytit ani nahodou.
11.3.2003 06:11:28   0.0.0.xxx 56
Je skoda,ze autou uplne opomenul apon proverit zda mechaniky Umeji cist SUbkanaly - popr. dat na test aspon jedno CD s ochranou SafeDISK - jak si s tim mechanika poradi

Jinak co se tyka NECa - to je dle meho znamej SHIT a nevzal bych ho ani zadarmo, Lite-ON - ze znacce od jiste doby neverim a mam potvrzeno (nejen u CD-ROM,DVD ci CD-RW), ze jejich mechaniky zkraje (dokud jsou nove) - ctou, pali SUPR,ale dejte ji par mesicu a zacnou problemy
Sony - sony eni spatna a je ticha, ale ma mizernou vydrz - tj. po case odejde
Toshiba - tu jsem testoval ta neni spatna a 1612 j myslim nelepsi DVD mechna vubec (skoda,ze uz neni,al te 1712 bych se take nebal)
Pioneer - toho jsem mel moznost otestovat nedavno, vypadal zkraje solidne,ale jak prislo na poskrabane CD apod.. co z ty mechny lezlo to byla hruza
LG,MSI,Aopen - no to jsou takovy bokovy znacky,ani nevim kde bych u nich hledal nejaky FW apod.. do toho bych nesel
Asus - ten je dle meho na velmi dobre urovni, snad skoda NECTE SUBKANALY!:-(( - a je ATA 100!!
Teac - Posledni solidni mechanika od TEACa (CD-ROM) byla 540E, u vypalky W540E - pak to de dohaje, zenou se za konkurenci, rychlosti - na ukor kvality a je to skoda

JInak UPLNE CHYBY aspon zakladni popis mechanik
CO,ktera umi cist DVD-RAM,DVD-RW, + atd.... nektere s tesovanych mechanik vubec neumi s nekterymi formaty pracovat (Teac) a naopak ctou skorem vse (Toshiba) !!!!!!! - to by tam melo byt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ale jinak jsem rad a chvalim, ze aspon nekdo se rozhodl udelat Teast mechanik DVD-ROM ....
11.3.2003 07:04:50   0.0.0.xxx 65
No pro me je treba super DVD Level - 4.7 GB dem a filmu z her, ktery by se na 2 CD nikdy nevesly
11.3.2003 08:57:09   0.0.0.xxx 56
Takze pro vsechny:

1) Co nevidet bude na webu druhy dil clanku, ktery predstavi podrobneji jednotlive typy mechanik. Necekejte ale prosim ke kazde mechanice 10-ti strankovy popis. Na to jsou urceny jine specializovane weby.

2) clanek byl skutecne na kratkou dobu k zastizeni i minuly tyden. Stahli jsme ho ze dvou duvodu. Byl doplnen o nejake grafy pro zlepseni prehlednosti. Cili zadne chyby technickeho charakteru. A druhy duvod byl ten, ze Eagle publikoval svuj clanek o procesorech.

3) Jiste, chybi nektere typy testu jako cteni ochrany Safe Disc a MNOHO dalsich. Jsou to ale veci pro mnoho uzivatelu spis okrajove. Navic s kazdym testem navic roste casova narocnost, ktera se proste neda zvysovat donekonecna. BTW: kdyz uz nekdo "lame" ochrany typu safe disc, ma VETSINOU kvalitni CD RW, ktera si s touto ochranou poradi sama.
11.3.2003 09:00:43   0.0.0.xxx 65
Sony je výrazně tišší ve všech operacích - při čtení, ale i při vyjíždění šuplíčku. Navíc je perfektně kompatibilní - zvláštní je, že Toshiba taky, ale zezačátku se to musela "naučit" (když byla nová chroupala CDčka dost dlouho, postupně se to zlepšovalo a pak bezproblému), Sony jede od začátku "naplno". Já už kupuju mechaniky jenom Sony (páličky a DVD) - ještě jsem neviděl ani jedinou podělanou. Např. pálička v práci (Sony) už funguje zhruba tak dlouho, jako 5 mechanik před ní dohromady (TEAC, HP, PLEXTOR,...) a pořád stejně...

Takže - Sony je OK...
11.3.2003 09:05:52   0.0.0.xxx 66
Skutečně - TEACu z jeho bývalé slávy zbyla už "jen" cena... Např. v páličkách je podstatně lepší volbou BENQ - rychlejší, kompatibilnější, tišší a - podstatně levnější... Jenže Ti, co kupují podle toho, že před X lety se všude psalo "TEAC, pak dlouho nic a pak..." jsou vedle - podle mých zkušeností jsou v současné době TEACy podprůměrné - podstatné je, že v kompatibilitě. A řešit, jaká koupit média, aby je sežrala pálička, to je fakt síla!
11.3.2003 09:12:22   0.0.0.xxx 65
NEC je fakt shit, Sony je dobrá a s "výdrží" nemám problémy - viz výše, Toshiba 1612 je fakt super, 1712 už bohužel ne, Pioneer je ultra-shit ve všem, co dělá, včetně optických mechanik (jejich "super" autorádia za 25 kKč, která odcházejí po 14 dnech stojí taky zato!), LG je až překvapivě dobrá firma i mechaniky, MSI je shit, Aopen je průměrná, ASUS není dobrej (stejné jako MSI - super MB a spol., CD/DVD fakt ne), TEAC viz výše, ale fakt super (hlavně CDRW, ale solidní jsou i DVD) jsou BENQ - vyhrávají i dost testů a je to velké překvapení!
11.3.2003 09:24:59   0.0.0.xxx 65
Prave uvazuji o koupi DVD. Mam nasledujici priority:
1. Precist pokud mozno vsechno (vcetne CDS)
2. Precist rychle
3. Precist potichu
Z toho mi vychazi dva favorite LITE-ON a SONY (AOPENu moc neverim, nevim proc, jen takovy pocit). Nejedna se nahodou o stejne mechaniky? LITE-ON totiz vyrabel (vyrabi?) CD-RW i pro SONY, neni stejna situace i u DVD?
Je nekdo schopen porovnat hlucnost LITE-ONu a SONY? Docetl jsem se, ze LITE-ONy jsou dost hlucne, jak je na tom ten sonac?
11.3.2003 09:54:20   0.0.0.xxx 66
zabudol som napisat ze problemy pri citani niektorych CD-R a CD-ROM boli pri Sony DDU1621. testovane 2 rozne kusy. Problemove CD-R a CD-ROM Toshiba 1712 precitala v pohode.
11.3.2003 10:01:52   0.0.0.xxx 55
Subjektivne muzu rict, ze v testech SONY patrila mezi nejtissi ze vsech. Osobne ji muzu doporucit. Akorat opravdu netusim, jak je na tom s vydrzi :-/
11.3.2003 10:04:00   0.0.0.xxx 55
Celkem s tebou sohlasim, akorat bych "je" hned neposilal kamsi... ;-) prijde mi to jako naprosto zbytecnej luxus - ale vzdy zalezi na konkretnim cloveku, co si necha od prodavace nakukat. Pro me budou DVDcka zajimavy az v momente, kdy bude stat vypalovacka kolem 3000,- a bude podporovat VSECHNY formaty (snad na pocatku pristiho roku). Jinak je to na doma k nicemu...
11.3.2003 10:12:14   0.0.0.xxx 56
Taky souhlas. Mam doma starou vypalovacku TEAC-W54E (4xzapis) a je uzasna - precte CDcko snad i kdyby ho vzal nekdo pilnikem. Ted jsem k ni ale koupil novou CD ROM (tusim 52x) a je to katastrofa na n-tou :-(((
11.3.2003 10:43:12   0.0.0.xxx 65
Mám toshibu 1612 a mám trochu problémy se staršími medii, hlavně multidisc (i když je to možná taky trochu těma blbejma multidiscama, vyhejbejte se jim, většina lidí co znám s má s nima špatný zkušenosti), jinak čte v pohodě, tichá jako horská bystřinka.
11.3.2003 10:54:47   0.0.0.xxx 56
Mam doma TEAC-ov CD540(40x) a W512 (32x12x10x) a nevymenil by som ich za nic, TEAC 52x je uplny shit, je to OEM nejakej garazovej firmy - ved ani len nevyzera ako TEAC. W548 je tiez o nicom, to iste ako 52x, TEAC to presral...
11.3.2003 11:38:42   0.0.0.xxx 65
A co takhle se mrknout na jejich web ? Hmm ? Maj tam na to primo utilitu.
11.3.2003 11:42:41   0.0.0.xxx 66
No, k cemu je dobry. K tomu, ze si treba muzes v pujcovne misto kazety pucit to DVD. Jinak vzhledem k tomu, ze rozdil ceny mezi DVD/CD je temer 0, tak neni asi co resit.
11.3.2003 11:48:03   0.0.0.xxx 65
Posledni dobry CD a CDRW byly ty 40x. Novsi uz stojej za prd, prave proto, ze je nedela vlastne TEAC, jen na to lepej znacku. Jinak pokud si ja osobne neco kupuju, nejdu ani tak po znacce, ale po konkretnim typu, protoze vim, ze jedna verze muze byt uplne genialni a dalsi uplne naprd.
11.3.2003 11:55:18   0.0.0.xxx 65
Nj, zalezi ciste na zkusenostech, ja zase prectu z multidisku vse uplne vpohode, naopak mam spatne zkusenosti z posledni doby s verbatim. Uz mam palicku nakej ten patek (cca 5 let) a par mediji uz sem za tu dobu otestoval, takze vim, ze se to meni serii od serie. Proste kazdej si musi najit to svoje medium.
11.3.2003 12:25:02   0.0.0.xxx 66
Mám Sony DDU 1612 od září 2001 a jede úplně v pohode, a to se mi v pokoji dost práší. Takze výdrž je velmi dobrá.
11.3.2003 17:27:39   0.0.0.xxx 66
Souhlasim i nesouhlasim. Novy TEAC jsou fakt spatny, ale moje 16x uz vysmazila tolik CD, overburn, vsechno precte, zadny problemy s Mediama a tak bych mohl pokracovat. Fakt by me zajimalo kdo chce 48x, 52x atd. To je fakt na nic.
11.3.2003 17:32:20   0.0.0.xxx 55
S tema Multidiscama nemuzu souhlasit, nepouzivam nic jineho a jeste jsem se nesetkal s problmem. Vim ale ze hned potom co je zacali prodavat byla nejaka fakt blba a velka serie a docela dost lidi to odradilo.
11.3.2003 22:49:43   0.0.0.xxx 56
No ja zase i pres stejnou mechaniku s multidiscama nemam absolutne zadny problem. Ono to je jako u vsech CD-R, zalezi jenom na jakou serii natrefis a v podstate nema cenu jakoukoli znacku zatracovat. ja osobne jsem uz videl nekolik serii Verbatimu co se loupaly ( vedsina z vas to asi zna, takovy ten "kridovy" povrch) a taky nerikam ze jsou to smejdy. sice se mi nelibi na nich pouzite barvivo (Pokud se trochu vyznate v chemii tak si pozistujte par informaci a budete se mozna divit) ale pokud je chce nekdo pouzivat tak ad to dela , jen mu reknu ze ma pocitat s kratsi zivotnosti.
11.3.2003 23:02:46   0.0.0.xxx 66
myself: me se zase zdali divne tvoje doporuceni. Rikat ze TEAC je dobra DVD-ROMka je pomali sireni poplasne zpravy mel jsem ji na tyden doma a takovy sumt bych nechtel ani za 100,-. S touhle firmou uz to jde dost dlouho z kopce coz by si mel vedet.
Toshiba ma taky sestupnou tendenci ktera ale zacala teprve modelem 1712 ktery je porad o dost lepsi nez ten TEAC ale nedosahuje kvality 1612 coz je vazne skoda
11.3.2003 23:10:52   0.0.0.xxx 56
S nizkou hlucnostou u Sony suhlasim, aj cita dobre.
Ale ... od Vianoc 2001 mam uz 3 kus
Prva odisla asi po 3 mesiacoch, sice som jej dopomohol flashnutim non-region fw. (a spat a to cele 2x), ale uz pretym ju asi kazdy druhykrat nenasiel pri boote a odmietala nacitat vlozene cd ... vyreklamovana za 1 mesiac
Druha vydrzala takmer 8 mesiacov, ale zacalo tym ze po vlozeni cd niekedy a stale castejsie zmrzol pocitac, dovod - prestal tocit motor (ziadne vybracie mechaniky na dotyk) ... vyreklamovana za 3 tyzdne
Ta sucasna sa drzi od Vianoc v pohode, zatial ...
Len nechapem preco mi na tento kus dali len 6 mesiacov zaruku ... ;-)
11.3.2003 23:17:03   0.0.0.xxx 66
neviem aky je rozdiel medzi originalom a "originalom" OxfordALD, ale ten s "" mi nacital v pohode, i ked to bolo prvy a posledny krat co som to cital (ako slovnik celkom fajn ale ten program ...FUJ)
12.3.2003 10:54:32   0.0.0.xxx 56
Asi jsem blbej ale na webu vyrobce jsem nic nenasel
13.3.2003 06:47:12   0.0.0.xxx 65
No já na testování CD používám svou "starou" 8x mechaniku...má zatím 6 let :-)...radši na ni nenapsali značku.
Můžu říct, ža přečte skoro všechny CD pálené 24x(i 48x pálené 24x). Ty skoro všechny jsou Multidisky a ... mam dojem nějaký Platina. Na ty ostatní si ani "nešáhne".
Stařinká mechanička. Dávám ji tak půl roku, ale to jsem jí dával i v loni
13.3.2003 07:47:12   0.0.0.xxx 65
Chci si koupit nějakou DVD mechaniku, zatím uvažuji o Teacu. Chci se ale zeptat, umí některá z testovaných mechanik přečíst ochranu cactus? Případně jakou mechaniku byste mi doporučili?

Předem díky za rady.
13.3.2003 08:01:50   0.0.0.xxx 56
Zdar, byl jsem v situaci jako ty. Na zaklade mnoha ohlasu nejen z teto diskuze uz vim, ze TEAC nee. Cactus je v recenzi uveden, takze Aopen, Sony, Liteon (MSI taky, ale jinak je to srot).
13.3.2003 13:26:37   0.0.0.xxx 66
No tak fakt nevim. Aopen a Liteon jsem měl vždycky za dvě největší sračky Ale časy se asi mění. Vidim to tak, že vybrtu jednu z těhle + sony dle ceny, protože jinak je to koukam asi jedno.

Co sis koupil nakonec ty? A jak jsi spokojený?

Ale ještě bych chtěl nějakéj názor...
13.3.2003 14:47:57   0.0.0.xxx 55
Nekoupil jsem zatim nic. Cekam na druhou cast clanku, kde se asi dozvim, ze Sonka je tissi nez Liteon, takze ji vemu. Liteon rozhodne neni sracka, aspon co se CD-RW mechanik tyka. Mezi mymi znamymi je jich asi deset (od 16x do 48x) a no problem. Jako jedny z prvnich podporovaly 99 min media, jako vyrobce jejich sluzeb vyuziva dost firem. Nejsou vevnitr umelohmotne, ale kovove, proste casy se meni. To DVD bych bral taky od nich, ale je to pry dost hlucne.
14.3.2003 07:14:52   0.0.0.xxx 56
No tak chlape do toho bych nesel ani nahodou...

Ja nevim,ale zacnu u SONY:
CD-RW - jejich mechaniky nic moc,kdyz to byl origos SONY,tak se drzelů desne standartu a byl docla vybiravy na media
Pak uz t byl samy OEM - takze se SONY moc spolecneho nemel
CD-ROM,DVD - jedna z veci proc ty mehaniky maji tak tiche je to, ZE JE SPOMALUJI!!!!!!!!!!!!! Uvedomte si to - napr. CD-ROM 52x od SONY - vymacknete z ni 52x ??? Normalne to nejde, jede jen 40x - to je potom ticha to je jasny..pri podrzeni tlacitka se to rozjede

Lite-ON:
Ja se zabyvam dost mechanikama a palenim - tohle je vubec nevetsi SHIT co jsem kdy videl.Je pravdou, ze se vylepsily, ale presto, kdyz mi na servisu reknou, ze daly do obehu 20 mechanik Lite-ON a pak se jim postupne vsechny vraceji na reklamaci ?? Nalsi clove (spolehlivi) hlasi, ze kazdy 3mesice mu zdecha,ale REKLAMACE neprojde, pac ta mechna proste prestana palit ochrany,ale normale pali OK (jak to chcete reklamovat, ze ??)
Hlucnost je druha vec

Co se tyka 99min CD - nenechte se vysmat, Lite-on rozhodne nebyl prvni,ale mozna jako prvni tlacil podporu - ale vyte proc ?? Aby to lidi kupovaly, a kdyz se Vam milostive povedl zapsat 99min - ta mechna to po sobe necetla!!!!!!

CACTUS - hmm to je tezsi, jelikoz autor tusim neuvadi typ CACTUSu tak se tim neritte.
Dle meho fsechny mechaniky v testu zvladnou Cactus - jen musite pouzit FIX

Cactus CDS100 - rekl bych, ze to neveme zadna, mozna ten Aopen - na 100% to neveme SOny,Toshiba,Teac,Asus
Cactus CDS200 - to uz by mohli vzit vsechny - EAC - Manualy Detekce TOC a jede to
Cactus CDS200.0.4 - zatim posledni, zalezi od mechny, nekdy zabira opet EAC nekdy je treba nasadit FIX

Jinak nezalezi jen na verzi Cactusu,ale dokonce i na vydavately - MOnitor EMI (da se lepe okopirovat) - SOny z je to horsi
Pokud chces 100% - sezen si Plextora a nebo posledni Yamahy (bohuzel uz se nevyrabi)

Media:
No Multidisky - to jsou solidni SHITy, jejich povest je jasna - uhnivaji a loupaji se - zkusenost mnoha lidi
Kvalitni media - to je otazka,nejde rict mam problemy s Verbatimkama - pac je Verbatim (vyrobce CMC) a verbatim (vyrobce Mitsubishi chem.) - v tech je rozdil jako svina - v tomto pripade CMC - KO a Mitsubishi - OK

Obecne kvalitni media dlouholete - cokoliv od vyrobce Taiyo Yuden Company Ltd.
14.3.2003 07:19:12   0.0.0.xxx 66
Osobne co mam zkusenost a co vim od ostatnich lidi
Toshiba
Asus
14.3.2003 07:33:35   0.0.0.xxx 56
Ad Media: tak jak rikas, taky jsem naockovan z cdr, takze jedine souhlas.
Ad SONY: to zpomalovani se mi prave libi, radsi dve tri vterinky pockam, kdyz nebudu sedet u turbiny.
Ad LITEON: kazdy mame jine zkusenosti. Opravdu zatim zadny problem (nejstarsi ma dva roky). Netvrdil jsem, ze byli prvni na 99, ale rozhodne driv, nez TEAC (u jinych nevim).
14.3.2003 10:44:54   0.0.0.xxx 56
http://www.cd-bremse.de (universalni zpomalovac)
http://www.pioneer-eur.com/eur/support_software.jsp?category=support/software#utility
14.3.2003 12:37:52   0.0.0.xxx 56
Asus jsem snad nikde neviděl prodávat

Nikde nemohu najít, má plextor čistě DVD mechaniku? Popřípadě její cena?
14.3.2003 22:59:44   0.0.0.xxx 65
V clanku jsem (tusim) uvadel, ze slo o CDS100 a umely ho precist 4 mechaniky. Dokonce i ta SONY, co podle vas ne :o)
15.3.2003 13:14:57   0.0.0.xxx 65
takže to přečte pioneer, sony, liteon a? Nikde to neni konkrétně uvedené
16.3.2003 00:21:13   0.0.0.xxx 56
Konkretne se jedna o AOPEN, LITEON, MSI, SONY. V clanku je to uvedene pomerne konkretne v kapitole Praktické testy. Tam je u EAC radek Cactus Data Shield, kde je prave u techto mechanik uveden cas, za ktery mechanika CD nagrabovala. U ostatnich je N/A. Myslim, ze je to zrejme dost ne? :o)
16.3.2003 11:20:22   0.0.0.xxx 65
cus lidi,
nemate někdo stejnej problem s touhle masinkou (sd 1712) jako ja? - Nejak nezvládá čist 90 min cd(specialně Traxdata a jine nejsou vyjímkou). Jinak dvd a ost. media čte v pohodě a celkově je dobra. Nevim čim by to mohlo byt.Pomozte prosim.
16.3.2003 12:47:24   0.0.0.xxx 66
Taky tady se Pioneeru musím zastat, měl jsem několik autorádií včetně SONY, Kenwoodu a dalších, ale Pioneer byl bezkonkurenčně nejlepší. Však se stačí zeptat odborníků, co se "bere". Mimochodem, existují daleko lepší autorádia, reprobedny a další audiovýbava do aut, akorát tady je cena zase někde jinde. Navíc, kde jsi vzal, že Pioneer musí stát 25k Kč? )
16.3.2003 22:43:26   0.0.0.xxx 66
Tak to teda nevím já mám DVD ROM Sony 1621 ( v článku se popisuje 1612 obě existují) a CDS 100 a to Baru Ilustratosfere ani náhodou vono to vlastně v EACu vypadá že grabuje udělá i potřebné Wavy ale vnich je ticho to vše samozřejmě bez fixky ale s fixkou používám Teaca 540 takže jsem nezkoušel
17.3.2003 08:47:01   0.0.0.xxx 56
V kratke dobe chci koupit DVD-ROMku a zaujala me Sony. V clanku je testovana Sony DDU 1612, ale v obchodech maji jen DDU 1621. Zajimalo by me, jaky je mezi nimi rozdil.
P.S. Nebyl Nestor pri psani minuleho prispevku trochu opily?
17.3.2003 11:58:10   0.0.0.xxx 65
Dik za adresu. je zajimavy ze na americkych strankach Pioneeru ten zpomalovac neni.
17.3.2003 13:15:10   0.0.0.xxx 56
Skus Nero Drive Speed, spolahlivy a zdarma. Jednotlive rychlosti si treba nakonfigurovat.
http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=nerodrivespeed.html
Download:
http://www.cdspeed2000.com/files/NeroDriveSpeed_160. zip
19.3.2003 10:03:06   0.0.0.xxx 65
Nero je sice spolehlivy a zdarma ale na DVD (moje) nefunguje. nastesti mam diky Harrymu zpomalovac od vyrobce
26.3.2003 07:18:54   0.0.0.xxx 56
Ja mám doma tiez obe mechaniky. Zatial som vcelku spokojny, Je ale fakt ,ze ta DVD nevie dobre čítat poškodené mediá. S CDRW som zatial velmi spokojný. Obe mam asi 2.5 mesiaca
31.3.2003 14:09:09   0.0.0.xxx 56
mám pioneer 106 a při ripu DVD jde rychlost na max 3000 kB/s (v testu kolem 8000), 2,4 krát. DMA mám zapnuté. čím může být rychlost (pomalost) způsobena. WinXP SP1, HDD - WD 80GB 7200 ot. Žádné zpomalovací programy jsem neinstaloval.
7.4.2003 12:58:06   0.0.0.xxx 64
To je zajimavy, ze Pioneer je ultra-shit a Benq super a pritom DVD mechanika od Benqa je prave OEM Pioneer!
20.6.2004 13:15:01   0.0.0.xxx 65
No poviem Vam ja uplne suhlasim z testami. Mam dobre konexie v obchode z vypoc. technikou a mam moznost zobrat domov mechaniky na tesovanie Prvy som si pozical Toshibu 1802 (DVDROM) a porovnaval z mojou napalovackou TEAC 50D. Vysledok bol hrozny. Mechanika ma firmwarom omedzenu rychlost !!! Zle cita poskriabane DVD ,aby bola ako tak k svetu treba vymenit firmware a potom sice ostalo zle citanie poskriabanych DVD ale zato rychlost bola neuveritelna a ani jedna z testovanych mechanik tu v clanku sa na nu nechyta! Zacinala pri nero image robit image rychlostou 6500kb/s a skoncila pri cca 14000kb/s (to site aj v decryptery) a zevraj minuska robi este rychlejsie! Ak nemate poskriabane DVD doporucujem a rychlost nacitania DVD uzasna! Vlozite a uz je nacitane
Ako som zistil ze zle cita poskriabane DVD? Moj DVDRW 50D mi nacita DVD poskiabane bez toho aby dokonca znizil rychlost nejak moc. Toho iste DVD mechanika Toshiba precitala ale nedokazala skopirovat (error reading pri 90%, asi tam bol skrabanec) To site urobila aj mechanika TEAC 516D akurat citala media DVD+R lepsie ako Toshiba z orig. firmware ale u DVD-R uz bola ovela pomalsia ako pri citani DVD+R. Robim DVD tzv. ON THE FLY a toto si nemozem dovolit aby citala pomalsie ako 5540kb/s Takze idem skusit LiteOn-ku a dam vam vediet Dufam, ze bude lepsia. Len jedno nechapem preco moja napalovacka Teac cita poskodene DVD lepsie ako DVDROM Teac, asi chceli setrit. caute
3.2.2005 11:04:39   0.0.0.xxx 66
VLOZIM DO DVD-ROM MSI-D16 DVD-R A TO DVD TO VUBEC NEPRECTE A SEKNE SE MI CELY PC!NEVITE CO S TIM UDELAT?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.