Hlavní stránka Hardware Grafické karty Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI
Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI
autor: Souček Jiří , publikováno 22.11.2004
Seznam kapitol
1. Testovací sestava + syntetické testy
Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Již před dlouhou dobou ohlásila ATi grafickou kartu vycházející z jádra R420 (Radeon X800) vybavenou pouhými 8 aktivními pixel pipelines. Zprávy se hodně lišily, ale často byla zmiňována pouze PCI Express verze a nejistá situace na našich trzích. Až nyní je spekulacím konec. Karta nazvaná Radeon X800 SE již existuje a dokonce v provedení AGP 8x. Měli jsme možnost otestovat produkt společnosti MSI - "RX800" vybavený 256MB paměti. A věřte, že výsledky jsou opravdu zajímavé. {mospagebreak title=ATi Radeon X800 SE - v podání MSI}

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Jak jsem již zmínil, Radeon X800 SE vychází (stejně jako ostatní zástupci série X800) z jádra R420 (kódově označovaného jako "Loki"). Tento grafický procesor obsahuje 16 pixel pipeline rozdělené do čtveřic (quads). Jednotlivé quady (celkem 4) jsou schopny fungovat relativně nezávisle na sobě. To dává výrobci možnost snadno vytvářet méně výkonné varianty karet pouhou deaktivací jednotlivých quadů. To ale není nic nového - Radeon X800 PRO se třemi aktivními quady (12 pixel pipelines) už dobře známe. Nový Radeon X800 SE má ale aktivní pouze dva quady (8 pixel pipelines), což znamená nižší fillrate.

Podobné řešení je použité na konkurenčním NV40 (který se používá pro sérii GeForce 6800). GeForce 6800 Ultra a GT nesou 16 pixel pipelines (všechny 4 quady aktivní), GeForce 6800 nese 12 pixel pipelines (3 aktivní quady) a GeForce 6800 LE je vybavena osmi pipelines, tedy dvěma quady.

Odlišná je situace u vertex pipelines (geometrie). Oba čipy (R420 i NV40) nesou fyzicky 6 vertex pipeline. Zatímco levnější verze šestkových GeForce mají některé deaktivovány (GeForce 6800 zbývá 5 a GeForce 6800 LE zbývají 4), tak karty založené na R420 (Radeon X800) jsou vždy vybaveny plnými šesti geometrickými jednotkami, čímž alespoň teoreticky nabízejí vyšší výkon v operacích jako je T&L a vertex shadery.

Celou situaci shrnu v tradiční tabulce:

 Radeon X800 SERadeon X800 PROGeForce 6800 LEGeForce 6800
JádroR 420R420NV 40NV 40
Výrobní proces0.13 ľm TSMC0.13 ľm TSMC0.13 ľm IBM0.13 ľm IBM
Počet transistorů160 milionů160 milionů220 milionů220 milionů
Paměťová sběrnice256-bit DDR256-bit DDR256-bit DDR256-bit DDR
Kapacita paměti256MB256MB128MB128 MB
Takt čipu425 MHz475 MHz300 MHz325 MHz
Takt pamětí400 MHz
(800 DDR)
450 MHz
(900 DDR)
350 MHz
(700 DDR)
350 MHz
(700 DDR)
Paměťová propustnost25.6 GB/s28.8 GB/s22.4 GB/s22.4 GB/s
Fill-rate (single-texturing)3600 MPixel/s5700 MPixel/s2400 MPixel/s3900 MPixel/s
Fill-rate (multi-texturing)3600 MTexel/s5700 MTexel/s2400 MTexel/s3900 MTexel/s
Vertex Shader6 (z 6ti)6 (z 6ti)4 (z 6ti)5 (z 6ti)
Triangle-rate Troj./s640 M715 M300 M410 M
Počet Pixel Pipelines8 (z 16ti)12 (z 16ti)8 (z 16ti)12 (z 16ti)
Text. jednotek na pipeline1111
Vertex Shader verze2.0 (+)2.0 (+)3.03.0
Pixel Shader verze2.0 (+)2.0 (+)3.03.0
DirectX9.0b9.0b9.0c9.0c
FSAAMultiSampling
(Temporal tech.)
MultiSampling
(Temporal tech.)
MultiSampling
SuperSampling
MultiSampling
SuperSampling
FSAA typy2x / 4x RGMS
6x sparse
2x / 4x RGMS
6x sparse
2x / 4x RGMS
2x OGSS + hybridy
2x / 4x RGMS
2x OGSS + hybridy
Nativní rozhraní čipuAGP 8xAGP 8x AGP 8x AGP 8x
 

MSI RX800 (Radeon X800 SE)

Zajímavostí grafické karty je již zmíněný počet vertexových pipeline (můžeme říct vertex shaderů), kterých je plných 6. Další neobvyklým prvkem je 256 MB grafické paměti, což je dnes běžné jen na hi-end modelech. Pochvalu zaslouží i 256-bitová paměťová sběrnice, která je podmínkou při používání FSAA ve vysokých rozlišeních.

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Stejně jako u ostatních produktů MSI, i RX800 je balena v nádherné velké krabici, která informuje o vlastnostech karty a přibaleném softwaru.

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Další podrobnosti najdeme pod víkem krabice; můžeme dokonce i nahlédnout na samotnou grafickou kartu. Dovnitř se dostaneme tradičně z boku:

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Přestože je krabice velká, je její prostor dobře využit. Karta je nárazu-vzdorně zabalena v pěnové hmotě. V krabici najdeme společně s grafickou kartou dále manuál, redukci DVI -> D-Sub, redukci SVHS -> cinch, redukci SVHS -> HDTV (komponent), napájecí kabel "Y", kabel SVHS a kompozitní kabel (cinch).

Nechybí ani bohatá softwarová výbava složená ze čtrnácti CD, na nichž se nachází následující software: 3D Album, 3D Desktop, MSI Media Center DeLuxe 2, MSI Drivers & Utilities, InterVideo WinDVD 5.1, Virtual Drive PRO + RestoreIT! PRO, MSI Games Colection, URU, Prince of Persia (2CD), Dargaud (4CD).

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI
- pro zvětšení klikněte -

Od tradičních Radeonů X800 se Radeon X800 SE vizuálně liší především specifickým chladičem. Tradiční kombinace konektorů D-Sub, S-VHS, DVI a interní napájení zůstává.

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Zadní strana je naopak prakticky identická s většinou ostatních Radeonů X800. V pravé části vidíme pouze prázdnou pozici pro čip Rage Theater, který se v případě luxusnějších variant Radeonu X800 PRO a XT stará o video-in.

(obrázky X800 XT pro srovnání najdete v jedné z předešlých recenzí)

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Tradiční trojice výstupů... Podívejme ale na osazené paměti:

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Moduly společnosti Samsung (2ns) jsou určeny pro 500MHz (1000MHz efektivně), ale běží na "pouhých" 400MHz (800MHz efektivně). Rezerva pro overclocking se vždy hodí :-).

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Nejzajímavějším prvkem karty je zvláštní chladič. Na obrázku vypadá celkem křehce, ale je poměrně masivní (odlitek - hliníková slitina). Drobný větráček využívá automatické regulace otáček v závislosti na teplotě (ta ale není plynulá, ale dvoustupňová). Při nízkých otáčkách je chladič více-méně tichý (VGA Silencer to rozhodně není, ale nijak neruší). Při vyšších otáčkách (na které ale chladič přepínal výjimečně, spíše až po OC) už o sobě dává ventilátor dost znát. Těžko k něčemu přirovnat; možná tak starší chladiče použité na referenčním Radeonu 9800.

Když si dobře prohlédnete kartu, zjistíte, že se vizuálně neliší od modelů Radeon X800PRO a X800XT, takže by minimálně po teoretické stránce neměl být problém (s odpovídající výbavou) odemknout deaktivované quady a vyrobit tak plnohodnotný Radeon X800 XT Platinum. Bohužel se dosud neobjevil osvědčený postup, kterým by bylo možné odemčení provést. Předpokládám, že nebude trvat dlouho a dočkáme se (budeme vás informovat). Stále však zůstává háček v podobě taktovacích frekvencí: Snese karta overclocking z 425/400 na 500/500 (XT) případně 525/560 (XT Platinum)? Odpověď na tuto otázku najdete na konci dnešního článku.

{mospagebreak title=Testovací sestava + syntetické testy}


 

Hardware

  Procesor  AMD Athlon 64 3200+ (2000MHz, 1MB cache)
  Chladič CPU  GigaByte 3D Cooler
  Paměť  2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Čipset, MotherBoard  VIA K8T800, Soltek SL-K8-AVR
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 65.73 / 66.81 (srovnání u GF6800)
Catalyst 4.11

  Teoretické testy

3Dmark 2001SE built 330
3Dmark 2003 patch 340
3Dmark 2005 patch 1.10
Codecreatures Benchmark Pro
nVidia ChameleonMark
D3D VillageMark + TempleMark
FableMark
Matrox SharkMark
OGL VillageMark
OpenGL Stars

  Herní testy

Aquamark 3
Painkiller 1.35
FarCry 1.1
Unreal Tournament 2004
X2 The Threat
TombRaider - Angel of Darkness
Return to Castle Wolfenstein - Enemy Teritory
Dungeon Siege
Doom III
Serious Sam SE (The Second Encounter)

Opět  tu máme jednu změnu a tou je novinka v našem seznamu herních testů. TombRaider - Angel of Darkness je založen na moderním enginu, který používá vertex i pixel shadery (1.x-2.0). Další podrobnosti najdete u grafu.

Krom výsledků MSI RX800 (Radeon X800 SE) v grafech najdete Radeon X800 PRO (jako nejbližší výkonnější kartu od ATi), Radeon 9800 PRO (stejný počet pixel pipelines), jako zajímavost a srovnání s předchozí generací Radeon 9500 PRO, který zastával podobnou úlohu, jaká by dnes měla náležet Radeonu X800 SE. 

Z konkurenčního hardwaru samozřejmě nechybí GeForce 6800 LE a GeForce 6800, jejichž výsledky jsou ale převzaty z předchozích testů (použité ovladače 66.81 podávají vynikající výsledky ve hře Painkiller, testu 3DMark05 a obecně při použití FSAA, ale v některých jiných testech - 3DMark 2001/2003 - podávají velmi nízký výkon. Proto jsem přidal i výsledky GeForce 6800 na ForceWare 65.73). A jako poslední asistent se hlásí GeForce FX 5900 XT od společnosti Leadtek (WinFast A350 XT TDH).

Grafické karty nVidia byly testovány na ovladačích 66.81, pokud není uvedeno jinak.

Poznámka redakce: V souvislosti s teoretickými testy bychom chtěli poprosit čtenáře, aby se vyjádřili v diskuzi pod článkem. Problém je následující: Několik čtenářů namítalo, že teoretické testy v nynějším rozsahu jsou zbytečné, proto by se jejich množství mělo zredukovat a měl by se zařadit spíše nějaký další herní test. Rozhodnutí tedy necháme na vás. Pokud se v diskuzi pod článkem vyjádříte ve významu syntetické testy zredukovat, dojde zřejmě k vypuštění testů jako jsou například TempleMark, VillageMark, OpengGL Stars.

Benchmarky a syntetické testy

3DMark2001 SE

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Verze3DMark2001 SE, built 330
RozhraníDirectX 8.1
Heslovitý popisCar Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
NastaveníDefault - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/

 Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Na první pohled zaujme výkonnostní rozdíl mezi verzemi ovladačů na GeForce 6800; tomu jsme se ale již věnovali. Radeon X800 SE se drží velice dobře, nabízí o 8% vyšší výkon než GF6800 s dvanácti pipeline!

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

3DMark03

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI 

Verze3DMark03, patch 340
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisWings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
NastaveníDefault, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

 Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

3DMark03 k novému Radeonu již tak shovívavý není. Nelze říct, zda je karta rychlejší nebo pomalejší než GF6800 - opět záleží na ovladačích :-)

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

V Mother Nature je ale Radeon X800 SE vítězem (+19% GF 6800)

3DMark05

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI 

Verze3DMark05, patch 1.10
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisReturn to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
NastaveníDefault
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Nový 3DMark05 posouvá GeForce FX znatelně níže; Radeon X800 SE konkurenci opět překonává, ale nijak razantně.

3DMark05 - Canyon Flight

 Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

3DMark05 - Return to Proxycon

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

3DMark05 - FireFly Forest

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Pixel + Vertex Shadery

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeChameleonMark
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popispixel shader 1.1
Nastavení1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarkuhttp://www.pctuning.cz//ilustrace2/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovatV adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

 Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Pixel Shader 1.1 zvládá Radeon X800 SE i přes pouhých 8 pixel pipelines velice dobře (+24% GeForce 6800).

Pixel Shader 1.1 (3DMark2001)

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI 

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Pixel Shader 1.4 (3DMark2001)

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Pixel Shader 2.0 (3DMark03 a 3DMark05)

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

V PS 2.0 je již situace jiná; GeForce 6800 je výrazně rychlejší.

Vertex Shader 1.1  - MATROX SharkMark

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeSharkMark
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popisvertex shader 1.1
Nastavení-
Stažení benchmarku 
Návod jak testovatSpustit SharkMark.exe, výsledek v result.txt (ideálně několikrát + průměr)

 Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Vertex Shadery 1.1 (3DMark2001/03) a 2.0 (3DMark05)

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

6 vertex jednotek a vyšší taktovací frekvence posouvají Radeon X800 SE před GeForce 6800.

CodeCreatures Benchmark Pro

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeCodecreatures Benchmark Pro 1.0.0
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popispixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavenípožaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarkuhttp://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256

 Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

PowerVR D3D TempleMark

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeD3D TempleMark
RozhraníDirectX 6
Heslovitý popisEnvironment Mapping, Bump Mapping, Refraction & Reflection maps MultiTexturing (max 6 layers)
Nastavení1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit
Stažení benchmarku 
Návod jak testovatD3DVillageMark.exe -benchmark

  Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

PowerVR D3D FableMark

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeD3D FableMark 1.0
RozhraníDirectX
Heslovitý popisSoft Shadows (Stencil Buffer)
Nastavení1024x768x32bit
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/fE/DX8/D3DFableMark.zip
Návod jak testovatFableMark.exe -benchmark

 Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Pro použití Stencil Shadows je architektura NV40 (GeForce 6800) mnohem vhodnější než R420 (Radeon X800).

Hidden Surface Removal test - PowerVR D3D VillageMark 1.22

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeD3D VillageMark 1.22
RozhraníDirectX 6
Heslovitý popispraktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarkuhttp://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovatD3DVillageMark.exe, readme.txt

  Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

V tomto testu se vyskytla podivná anomálie - Radeon X800 PRO nemůže ani po teoretické stránce dosahovat tak rozdílného výkonu v porovnání s Radeonem X800 SE. Výsledky jsem samozřejmě přeměřil, ale vše zůstalo beze změny.

Hidden Surface Removal test - PowerVR OGL VillageMark 1.22

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeOGL VillageMark 1.22
RozhraníOpenGL
Heslovitý popispraktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarkuhttp://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovatVillageMark.exe, readme.txt

   Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

OpenGL varianta testu podává standardní výsledky. Radeon X800 SE a GeForce 6800 staví na stejnou úroveň.

OpenGL Stars

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeOpenGL Stars
RozhraníOpenGL
Heslovitý popispraktický fill-rate test, propustnost pamětí, lens flare, particles
Nastavení1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear
Stažení benchmarkuhttp://www.stars.benchmark.pl/
Návod jak testovatNastavte rozlišení + barevnou hloubku, zaškrtnout položku benchmark, fullscreen

  Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

OpenGL Stars je nakloněn grafickým kartám společnosti nVidia. Zajímavé je, že i GeForce FX 5900 XT vítězí nad Radeonem 9800 PRO.

{mospagebreak title=Herní testy - Direct3D, OpenGL}

Aquamark 3

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeAquamark 3
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popispixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarkuhttp://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

  Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE je protentokrát vítězem (+4 až 12% oproti GeForce 6800).

 

Unreal Tournament 2004

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeUT2004
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popismulti-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovatBench Em All, mapy primeval a bench3

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI 

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Unreal Tournament 2004 je parketa nVidie; ovšem kombinace testu Primeval s FSAA znamená pro tyto karty výrazný výkonnostní propad.

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Stencil test - X2: The Threat Rolling demo

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeX2 Rolling Demo
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popisstencil shadows, bump mapping
Nastavení1024x768x32bit
auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on
Stažení benchmarkuhttp://www.egosoft.com
Návod jak testovatX2-demo.exe, další nastavení výše

 

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Alespoň podle výsledků tohoto testu se zdá, že ATi pomocí novějších ovladačů pomalu dohání náskok nVidie při používání stencil shadows. Výsledky GeForce 6800 jsou však stále lepší.

Tomb Raider - Angel of Darkness

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeTRAOD V49 (=0.49)
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisPixel Shadery 1.1+ 1.4 + 2.0, cinema efekty (Depth of Field PS2.0, Glow, HeatHaze...), Vertex Shader
Nastavení1024x768, 1280*1024, 1600*1200, Max Details, AF (8x)
Návod jak testovatPo nainstalování patche 0.49 zkopírovat soubor TRAOD.exe ze adresáře "BIN" do adresáře hry (\TRAOD\TRAOD.exe)
Poté nastavit (settings) vše na maximální kvalitu, pouze character + camera update na "half" (ukázka použitého nastavení)

Do seznamu herních testů jsem zařadil i poslední díl legendární série Tomb Raider nazvaný Angel of Darkness. Engine hry mohutně využívá především 2.0 pixel shaderů (krom vody i mnohé cinema efekty a stíny vytvářené právě pomocí 2.0 pixel shaderů). Vysoké nároky řadí TR na podobnou laťku jako třeba Doom III nebo FarCry.

  Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Situace je velice vyrovnaná. GeForce má mírně navrch při vyšším rozlišení; Radeon při nižším. Jde ale pouze o kosmetické rozdíly.

Dungeon Siege

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI 

VerzeDungeon Siege
RozhraníDirectX 7
Heslovitý popisT&L, HSR
Nastavení1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x
Návod jak testovatParametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme

  Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Při FSAA má navrch Radeon, bez použití FSAA GeForce. Opět kosmetický rozdíl.

Painkiller

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzePainkiller 1.31
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popishi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavenímax. quality
Návod jak testovatkonzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!!

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

V obou rozlišeních vede Radeon X800 SE nad GeForce 6800. Při FSAA je výsledek mnohem vyšší (i přes 50%)

Painkiller - test 2

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzePainkiller 1.31
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popishi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavenímax. quality
Návod jak testovatkonzole: "benchmark c5l2" -pouze od verze 1.3

  Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Limit CPU je znát, ale jisté rozdíly mezi situací s FSAA a bez FSAA jsou stále znatelné. 

FarCry

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeFarCry 1.1
RozhraníDirectX 8/9
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavenímax. quality
Návod jak testovatBench Em All

 Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Ve FarCry nabízí Radeon X800 SE při 1600*1200 skóre o 11% horší (než GF 6800), ale 1280*1024 a 1024*768 jsou mírně nakloněny ve prospěch ATi. To je pravděpodobně způsobeno dosažením limitu praktického fillrate (ten je u GF 6800 právě o cca 10% výše).

 Herní testy - OpenGL

Return to Castle Wolfenstein : Enemy Territory

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

VerzeRtCW: ET
RozhraníOpenGL
Heslovitý popisQuake III engine, multi-texturing
Nastavení1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit
Max Details (high), timedemo 1, demo pctradar
Návod jak testovatNahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli „~“ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Quake 3 engine zřejmě navždy zůstane parketou GeForce. Dokonce i GeForce 6800LE snadno X800SE dožene.

Serious Sam - The Second Encounter

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Verze1.07
RozhraníOpenGL
Heslovitý popismulti-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení32bit_HQ++ script, 1280x1024x32bit / +AA 4x & AF 8x, Grand Cathedral
Návod jak testovathttp://www.pctuning.cz ("Jak otestovat grafickou kartu ve hrách")

 Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Přestože se ATi snaží vylepšit ovladače pro OpenGL, není to ještě zdaleka ono. GeForce 6800 je rychlejší.

Doom III

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Verze 
RozhraníOpenGL
Heslovitý popisCube Maps, 
Nastavení800*600 ~ low, 1024*768 ~ middle, 1280*1024 ~ high
Návod jak testovat[ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Nižší rozlišení a detaily dělají z GeForce 6800 i 6800LE jednoznačné vítěze. Všimněte si, že GeForce FX nové ovladače nesedí a degradují tuto kartu na úroveň 9500PRO.

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Vyšší rozlišení i detaily posouvají kanadský hardware (ATi) o příčku výš, ale na vítězství to stále nestačí.

{mospagebreak title=Podtaktování a přetaktování, Závěr}

Ještě než si začnete myslet, že jsem se úplně zbláznil, se pokusím vysvětlit, jaký smysl má kartu podtaktovat: Případného čtenáře či zákazníka by mohlo napadnout, zda Radeon X800 SE, který má stejný počet pixel pipelines jako Radeon 9800 PRO (8), není z výkonnostního hlediska pouze přetaktovaným Radeonem 9800. Ověřit to můžeme snadno. Podtaktoval jsem testovanou kartu na 380 MHz pro jádro, 340 MHz pro paměť (jako Radeon 9800 PRO) a provedl několik testů. Velmi zajímavý výsledek nabídl 3DMark05:

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Podle tohoto testu (není závislý na výkonu procesoru) je architektura čipu R420 (při stejném počtu pipelines) o 20% efektivnější, než architektura staršího R350 (Radeon 9800 PRO).

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

+18%

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Samotný Mother Nature dokonce +31% ! Ostatní testy (vyšší limitace procesorem) již tak velký nárůst nezaznamenaly, příkladem může být ještě Doom3:

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

+13%

Vraťme se k přetaktování. V úvodu jsem zmiňoval, že podmínkou pro "předělání" Radeonu X800 SE na Radeon X800 XT (nejlépe samozřejmě verzi Platinum, že :-)) je přetaktování karty minimálně na tyto frekvence. Radost mi udělalo, že se mi snadno povedlo dosáhnout pěkných 527 MHz pro jádro a 567 MHz pro paměti (s původním chlazením), což dostačuje, ale po prohledání zahraničních zdrojů jsem zjistil, že tato hodnota OC není zas tak nic neobvyklého. To by ve výsledku byla relativně dobrá zpráva.

Overclocking: 425*400  >>>  527*567 (24% jádro, 42% paměť)

42% na pamětech je opravdu neobvyklý jev. Většinou je totiž na nich šetřeno nejvíce. Radeon X800 SE jako by byla pravým opakem (256MB, 256bit, 2ns). Jako obvykle uvedu i nějaké výsledky z testů:

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI

Závěr

Radeon X800 SE v podobě MSI RX800 mě opravdu příjemně překvapil. Design karty i vysoké možnosti přetaktování jakoby přímo nabádaly k odemčení všech 16 pixel pipeline a výrobě hi-endové X800XT, v lepším případě X800 XT Platinum.

Radeon X800 SE si nestojí špatně ani i na svém základu (425*400). Mnohokrát pokořila papírově zdatnější GeForce 6800 a zvláště pak při použití FSAA. OpenGL však es-éčku vůbec nesvědčí.

plusy:

• 256 MB DDR3, 256bit RAM
• slušný výkon
• velmi dobrý výkon při FSAA (propustnost pamětí)
• AGP 8x (dostupnost, kompatibilita)
• přetaktování
• (teoreticky možnost odemknutí na Radeon X800 XT - zatím v závorce)

mínusy:

• výkon v OpenGL (v několika případech dokonce nižší než na GeForce 6800 LE)
• vyšší cena (cca 12000 Kč s DPH)

Vyšší cena je způsobena právě 256 MB rychlé paměti DDR3. Na druhou stranu ve srovnání s 256MB verzemi Radeonu 9800 PRO je X800 SE výhodnější volba (cenový rozdíl cca 1000-2000 Kč).

Grafické karty MSI RX800 (X800 SE), Asus AX800Pro (X800 Pro) a Leadtek WinFast A350XT (GeForce 5900 XT) nám zapůjčila společnost LEVI, které tímto děkujeme

Radeon X800 SE s 256MB paměti od MSI



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.11.2004 06:11:40   0.0.0.xxx 11
na to že je to SE tak je pořád ještě dost drahá..už aby byla k dostýní AGP 6600 nebo šla dolů cena r9800pro...
22.11.2004 06:34:18   0.0.0.xxx 11
Tomuhle článku se nadá snad nic vytknout.
Snad jen že tam mohla být i lepší verze 6800 a 6600GT.
Možná i Radeon 9800XT.Pak by to byl ten úplně nejlepší článek co jsem za poslední dobu četl. Prostě bomba!
Ale stejně to je FATK DOBRÝ!
22.11.2004 07:00:06   0.0.0.xxx 01
Takze jde predelat?
22.11.2004 07:11:09   0.0.0.xxx 01
Můžete prosím uvést s jakou verzí ovladačů Catalyst to bylo testováno?
22.11.2004 07:12:20   0.0.0.xxx 01
Test je pěkný, dá se z něj hezky vyčíst výkon grafik od ATI.
V porovnání s nVidií tam, bohužel, postrádám 6600GT. Odemčení pipek je fajn, ale obávám se, že normální člověk to neudělá a za tu opravdu šílenou cenu je, podle mě, lepší zvolit jinou variantu (mluvím opět z pohledu obyčejného uživatele). Zdá se mi, že tahle karta je určena speciálně právě pro hračičky se železem. No, můj názor. :-)
22.11.2004 07:13:10   0.0.0.xxx 11
pěkný článek, člověk si udělá obrázek.....
chybí mi trošku rozvést jestli jde na 12 nebo 16 pipek, případně jak(soft v ovladačích nebo lakem)

jinak se mi ta karta zdá hodně drahá, měla by stát tak 8K a ne 12....
22.11.2004 07:40:31   0.0.0.xxx 00
já myslim, že 11k neni zas tak moc...
22.11.2004 07:41:33   0.0.0.xxx 11
Teoreticky by z teto karty melo jit udelat X800Pro. Stacilo by tam flashnout bios z X800Pro (bez VIVO)...
22.11.2004 08:12:22   0.0.0.xxx 01
Za tu cenu je kartou pre porovnanie vykonu uz skor 6800GT ako 6800,6800LE nemyslite?
22.11.2004 08:20:39   0.0.0.xxx 11
Lepší verze 6800 už spadají do trochu jiné kategorie a Radeon 9800XT se už neprodává (maximálně poslední skladové zásoby).
22.11.2004 08:24:42   0.0.0.xxx 11
4.11 , kdyby jsi se pořádně díval, tak to najdeš
22.11.2004 08:25:46   0.0.0.xxx 00
asi nemají ještě 6600GT do AGP, takže tahle výtka je pomětně divná
22.11.2004 08:30:58   0.0.0.xxx 11
Zmínil jsem, že osvědčený postup odemykání pip~s pro tuhle kartu není (resp. v době psaní článku nebyl).

Ad cena - třeba MSI 6800LE (v krabci) stojí cca 8750Kč, a to je X800SE výkonem trošku jinde. 6800 je za 9100Kč, takže cenu X800SE bych podle sebe viděl tak na 10000Kč. X800SE je ale novinka (a většina novinek má prvních pár týdnů cenu trochu výš), původní cena měla mít ještě o 2000Kč vyšší než je teď (jde rychle dolů a podle mě ještě půjde níž).
22.11.2004 08:58:45   0.0.0.xxx 00
Protože ve stejném segmentu jako ta lepší Atina je i 6800 GT a tam taky není....

Ale jinak dobrý článek. Fakt.
22.11.2004 09:00:33   0.0.0.xxx 11
já tu kartu mám zrovna na stole...přišla mi v pátek a hrál jsem si s ní...dá se úplně normálně koupit. Takže střílíš úplně od boku bobe.
Jinek Ijelinek ma pravdu a souhlasím s ním.
22.11.2004 10:11:40   0.0.0.xxx 11
To, ze je cena 6800LE od MSI zcela mimo, jeste prece neznamena, ze to vezmete jako etalon! :o Takovy Gainward FX PowerPack Ultra2100LE nejen ze podstatne lip vypada (normalni hladic a bez napisu Quadro, cervene LEDky), ale pred mesicem stal (napr. ProCA) 6280,- bez DPH (samozrejme taky vcetne krabice s prislusenstvim), takze dnes bude jiste jeste niz a to se da jednoduse kompletne odemknout a vyrazne prektaktovat...
22.11.2004 10:16:03   0.0.0.xxx 10
Tie vysledky v doom3 su dost cudne na taku zostavu na akej ste to robili mal som fx5900xt a na high details som na athlone 2400 mal na high 33fps s radeonom 9800pro 35fps ale to som si vsimol aj minule niake nizke vysledky maju u vas starsie karty.Nevravim ze je to zamerne ale mali by ste sa na to pozret.
22.11.2004 11:10:35   0.0.0.xxx 00
Kdybych mel 14 roku jako ty a kartu mi caloval papinek, tak bych si to myslel taky...

12l za kartu = vyhozene penize.

Musim se snat, kdyz si vzpomenu na recenci GF3 jeste na puvodnim PCTuningu na Zive.cz, kde vysokou cenu karty pres 10 000 Kc redaktor obhajoval slovy, ze jde o "dobrou investici do budoucnosti". Hmm, budoucnoust je zde (cca 3 roky) a kde je ta karta? Kdo si tehdy pockal ani ne 3/4 roku, koupil GF3 za cca 3500 Kc i s DPH pricemz na trhu v te doby byla vykonnejsi je GF4.
22.11.2004 11:22:36   0.0.0.xxx 01
Mas chybu na prvni strane ve frekvenci...pises 900MHz ale je to 800MHz(jinde je to v poradku - jen v textu ne). Jinak se k tomu stavis moc vedecky:-). Otevreni pipelines je u X800 docela jednoduche (pomoci modifikovaného biosu a spojeni rozpojenych mustku), ale samozrejme pro kazdou serii karet to nemusi platit...za pokus to ale stalo. Pak se stavim za ohlasy ohledne divnych vysledku v Doomu III:-/.
22.11.2004 11:22:39   0.0.0.xxx 11
Už ve článku jsem to vysvětlil: jde o dvojí porovnání - jednak s dostupným HW ATi, který je kartě nejblíže (9800PRO a X800PRO) a druhá věc je pak porovnání s HW nVidie, který má obdobé parametry (nejbližší je 6800LE, pak 6800). 6800GT nemá ve článku co dělat. Proč bych měl X800SE srovnávat s kartou, která má dvojnásobek(!) pipelines a výkon tímpádem jinde? Tohle není žádný megatest, ale recnze jedné grafické karty, takže nevidím důvod porovnávat s celým dostupným spektrem HW, které nV nabízí. Myslím, že ve článku vyznívá dost jasně, že X800SE je minimálně srovnatelná s 6800, spíš rychlejší, ale i její cena je vyšší.

---
22.11.2004 11:30:20   0.0.0.xxx 10
Ne, musím srovnávat srovnatelné. Testovaná X800SE je od MSI, takže zase srovnávám s MSI 6800LE a 6800. Kdybych měl X800SE třeba do Asusu (upřímně - ani jsem nezjišťoval jestli jí bude dodávat), tak bych porodnával zase s HW od Asusu.
22.11.2004 11:43:06   0.0.0.xxx 10
by tam mala byt aspon z toho hladiska ze by sa porovnavali cenove ekvivalenty, teda kde dostanes za rovnake prachy lepsi vykon. ale to je asi jasne.
22.11.2004 11:43:09   0.0.0.xxx 00
Recenze velmi kvalitni jak je posledni dobou zvykem, snad mozna az zbytecne moc tech teoretickych testu
V popisu pameti je spatne uvedena frekvence, myslim ze tam ma byt jen 800MHz, jestli sem to spravne pochopil.
Jinak cena je podle me prilis vysoka, v teto cenove relaci je urcite lepsi volba 6800GT.
Take je otazka jake takty bude grafika zvladat po pripadnem odemceni vsech pipelines i u modu R9800PRO na XT nekdy dochazelo ke zhorseni OC jadra.
22.11.2004 11:44:47   0.0.0.xxx 11
RX800 samo
22.11.2004 11:47:50   0.0.0.xxx 11
Pod grafem jsem na to upozorňoval, v jednom z minulých článků taky. 66.81 nejsou pro hraní Doom3 na starších kartách příliš vhodné. Snad tohle jako nezávislý důkaz postačí ;-) http://www.cdr.cz/a/diskuze/2719 (doufám, že mi za to nikdo hlavu neutrhne).

---
22.11.2004 12:04:49   0.0.0.xxx 10
Nesouhlasim s autorem, ze 6800GT nema v testu co delat, pac ma 16pips. Cenove je na tom velmi podobne a to je to, co lidi zajima. Teprve pri srovnani s 6800GT by byl ten članek temer dokonalej :-) btw. teor. testy bych zkratil, herni jsou dostačujicí
22.11.2004 12:12:56   0.0.0.xxx 10
Přikláním se k zredukování syntetických testů, protože některé z nich jsou dneska už mimo. A navíc kdo má všechny ty grafy číst? Přívítal bych více herních testů. Jinak je recenze docela dobrá, ale jenom docela. Chybí mi tam pokus o předělání na X800Pro.
22.11.2004 12:15:01   0.0.0.xxx 01
Jo ty testy mě do prd*le fakt štvou! Více her! Čus
22.11.2004 12:27:51   0.0.0.xxx 11
Kde jsi ji "uplne normalne" koupil a za kolik? Docela by me to zajimalo. Jaky vyrobce, jake tam jsou pameti, mas uz nejake vysledky z her a benchmarku? Tak se pochlub.
22.11.2004 12:39:11   0.0.0.xxx 11
Nebo si opravdu myslite, ze kdyz X800SE bude stat stejne jako 6800GT, tak si normalni clovek koupi tu pomalejsi, v tomto pripade X800SE, protoze podle technologickych parametru je 6800GT vyse a nepatri do stejne skupiny? To je pekna kravina, ze? Takze byste si meli karty rozdelit podle cen a ne jen podle parametru.
22.11.2004 12:56:21   0.0.0.xxx 01
kdyby tahle karta stala 6000, tak o ni uvazuju.
ale za 12k nema sanci! doufam, ze je autorovi jasne,
ze mel okamzite zaradit vysledky karet v podobne
cenove kategorii a tim mam na mysli 6800gt, aby
firme ati bylo jasne jak ma nastavit cenu!

cau, autore.


ps: grafy tam klidne nechte, cim vic, tim lepsi prehled.
22.11.2004 13:06:39   0.0.0.xxx 00
V clanku by mohli byt pretaktovane aj ostatne karty, nielen X800SE. Ked to uz autor daval do kompu tak je to skoda nenataktovat.
22.11.2004 13:39:38   0.0.0.xxx 10
Strašně moc chválíte ATI X800SE a přitom karta za 10800 s DPH ji vydrtí uplně s usměvem v 3D Marku 2005 bez přetaktování 3800 Bodů v 2003 10000 bodů...Doom 3 1024x768
hight detaily 81.3 fps. procesor mám obyčejný Athlon 64 3000+.Prosím pokud můžete otestujte tuto kartu opravdu stojí za to.
22.11.2004 13:40:19   0.0.0.xxx 11
Az bude autor testovat ty ostattni karty, tak je taky pretaktuje (jestli uz ty recenze uz dokonce nejsou).

Znova je treba pripomenout, ze to je test jedne konkretni karty a proto se hlavne hraje s jednou konkretni kartou.

Ty hodnoty ostatnich grafik tam jsou v podstate jen pro line ctenare - klidne by stacili jen vysledky testovane karty s tim, ze kdyz chcete porovnani s jinymi kartami, tak si nalistuje prislusnou recenzi a porovnavejte.
22.11.2004 13:52:09   0.0.0.xxx 11
1) Vždycky taktujeme tu kartu, na kterou je článek zaměřený (konkrétní provedení od konkrétního výrobce). K čemu je přetaktovat třeba 9800PRO, když maximální frekvence velmi závisí na značce? Vypovídací hodnota by pak byla prakticky nulová (stačilo by vybrat jiné kusy od jiných výrobců a pořadí by bylo naprosto odlišné).

2) Do kompu jsem navíc všechny karty nedával; ve článku uvádním, že výsledky 6800/6800LE přebírám z minulých recenzí (ve kterých není problém najít, na kolik jsem obě přetaktoval)

22.11.2004 13:54:42   0.0.0.xxx 10
hmm, 6600GT do AGP jde normálně koupit, aha a kde? nepiš normálně, jo, prošel jsem tři větší e-shopy a po týhle kartě ještě ani památka, normálně koupit znamená , že je dostupné v každém druhém krámě a ne že ji nemají ještě ani v cenících
22.11.2004 14:00:26   0.0.0.xxx 11
Je zajimava jenom v pripade ze by se autor namahal a vyzkousel pipelines, coz neudelal, protoze to prej nejde nebo co. Hlavne ze tam jsou kila grafu. Farcry verze 1.1 tak jo, ale trochu za dobou, mam patch 1.3 a problemy s nim nemam (moje karta 6800 12 pipek). Nevadi DirectX 9.0c je stejnak na ho*no (aspon to tak vypada):-)
22.11.2004 14:00:47   0.0.0.xxx 01
X800SE strašně moc nechválím, jen tvrdím, že je mírně výkonnější než 6800, má velký potenciál (OC a pipelines) a 256MB paměti. Samozřejmě je ale poměrně drahá (jako každá novinka).

6800GT bych rád otestoval, problém v tom nevidím. Ale o tom, co se skutečně testovat bude a co ne, nerozhoduju já, ale redakce. Zkuste se na ni obrátit.
22.11.2004 14:18:44   0.0.0.xxx 00
To už můžeme říct, že v podobný cenový relaci je i X800XT (dá se snadno sehnat za 14700, ale i levněji), a argumentovat tím, že je zase výkonnější než 6800GT. Ale s tímhle přístupem bycho skončili někde na 6800Ultra a X800XT Platinum. Jenže tohle není žádný megatest. Tohle je recenze jedné grafiky, kterou jsem srovnal s kartami, kterým by měla konkurovat. Vyšlo, že výkonnsotně konkurenceschopná je, ale cenově je na tom relativně špatně.
22.11.2004 14:28:26   0.0.0.xxx 01
doufam ze mezi herni testy brzy zaradite HL2!
22.11.2004 14:49:16   0.0.0.xxx 11
MNo myslim, te tech teoretickejch je tam moc a navic jsou hrozne stary! Jako ja je vetsinou radeji preskocim, pze me vubec nezajimaji jakesi OpenGL Stars, které jsou beztak na nic, pze jenom zmeri filltrate karty. Radeji pridejte hry, pze benchmarky nikdo nehraje!
22.11.2004 14:54:48   0.0.0.xxx 10
Samozřejmě, jakmile budeme mít hru k dispozici, začnu s ní testovat. :-)
22.11.2004 14:56:40   0.0.0.xxx 10
presne tak HL2 a pod. by boli super...
22.11.2004 15:50:59   0.0.0.xxx 10
k čemu mi je že ta karta má výkon milion bodů v nejakem testu, kdyz se mi potom ve hre seka že?
22.11.2004 16:04:28   0.0.0.xxx 01
taky si myslim že 12k je moc ... nevim ale nějak mi pripada že ATI je s cenama trochu hodně mimo...
22.11.2004 16:08:30   0.0.0.xxx 11
Milion syntetickejch testu to mě na recenzich vzdycky stvalo. Je pekne, ze podle urciteho testu zjistim jak si karta vede v urcite discipline, ale tohle 99% lidi nezajima. Chci vedet jak to zvlada muj oblibeny W III nebo C&C. A nechcu slyset kidy ze je to zbytecne. Misto tech testu mel radeji autor otevrit pipky na tej karte, to by bylo mnohem lepsi! Mel by si proste vzit trochu prikladu z jinych serveru, kde je to mnohem zazivnejsi. Tohle je sproste laboranstvi. Chybi mi tu nadseni:-(
22.11.2004 16:17:46   0.0.0.xxx 11
X800 XT je cenovo trochu inde (vyssie), o 6800 Ultra ani nehovoriac. 6800GT je priamy cenovy konkurent. Ta tam tam rozhodne mala byt. Ked (nielen) ja kupujem grafarnu tak mam obnos penazi, ktory som ochotny obetovat a rozmyslam co sa za to viac oplati. Malo ludi si vybera grafiku podla poctu pipelines.
22.11.2004 17:08:21   0.0.0.xxx 01
Takye pokud bude nejaka firma delat jednu jedinou kartu od jedne znacky, tak ji pro jistotu nebudete porovnavat s nicim. Dyt prece nic jineho nedela. Dobry vtip. Spatna vymluva.
22.11.2004 17:16:52   0.0.0.xxx 01
Tak honem at to priste fici, protoze syntetické testy me nezajimaji (krom 3Dmarků,Aquamarku a Codecreatures).
22.11.2004 18:16:02   0.0.0.xxx 00
Mezi 6800GT (256MB) a X800XT (256MB) je nesrovnatelně menší cenový rozdíl, než mezi X800SE a 6800GT. Stačí se podívat do ceníků (a brát v úvahu výrobce přibližně stejné kvality).
22.11.2004 18:16:23   0.0.0.xxx 11
Nebudu zde rozebirat technologie, ale zda se mi ze ma oblibena ATi je nejak v kopru, videli jste novou X850? Nevim ale podle mne se tomu rika déjá vu. Neco tak odporne mastodontniho jsem naposled videl u nepovedene nV FX5800. Celkove cenove i technologicky a castecne (OpenGL) vykonove jsou podle mne karty ATi nejak pozadu a ani v jednom segmentu nejsou dobrou koupi, ATi stale jeste jede z podstaty bajecne R3xx rady a X800 je jak se zda jeji labuti pisni(vim ze jadro X800 je R420 ale stejne je to jen hodne vylepsena architektura r3xx).
22.11.2004 18:41:48   0.0.0.xxx 01

Samozřejmě že ne, ale přednost má srovnání s HW stejného výrobce. Každý výrobce má svojí úroveň výbavy a kvality a srovnávat různý hardware od různých výrobců může být zavádějící. (výbava totiž něco stojí). Tímhle způsobem bychom mohli porovnávat karty, kdyby se prodávyly jako bulk. Jenže to už dnes nedělají ani ti nejtypičtější OEM výrobci...


22.11.2004 18:51:42   0.0.0.xxx 11
dat za kartu > 10k jsou vyhozeny prachy takze si to svoje gtcko uzi. ja si za ty usetreny rpachy koupim radsi ramku nebo novej disk do raidu..
22.11.2004 21:38:06   0.0.0.xxx 11
Kouknete se na www.all-electronics.cz a to je takovy maly kramek.... i Levi ji muze dovezt. Stejne tak jako 6800 pro PCIE.
22.11.2004 23:38:45   0.0.0.xxx 11
tak ja neviem ci je tato karta lepsia ako normalna 6800...zatial vsetky testy ktore som mal moznost vidiet ukazovali 6800 na urovni rX800Pro a vo viacerych pripadoch bola 6800 dokonca lepsia,takze naozaj pochybujem ze SE na tom bude tak dobre...a k tej cene ja som na slovensku pred 2 mesiacmi kupil 6800 za 9500,-sk bez dph co je asi 11500,-sk s dph a keby som mal 11litrov ceskych prepofcitat povedzme kurzom 1,3 tak neviem....a ak je to bez dane tak zbohom vyplata....jednoznacne je to vela,bud je ta infoska zla alebo zacina niekomu u ati pekne preklzovat zadna naprava...
23.11.2004 02:08:54   0.0.0.xxx 00
Osobně si myslím že je to neprodejný,výkonem je to dobré ale ta cena to odsuzuje k neprodejnosti,snad kdyby to stálo do 9000Kč tak by to šlo,takhle asi každý raději zvolí NV 6800,která je levnější,obdobně výkonná,modernější a má velký potencial pro odemčení pip, a přetaktování.
23.11.2004 08:37:33   0.0.0.xxx 10
je to první krámek, kde je v ceníku , ale dostupnost neznámá, a to mi řeknou ve většině firem, i na západě je to ještě těžko dostupné zboží, ale ty hehe budeš pořád tvrdit opak, už mě nebavíš, to je jako bych tvrdil , že jde normálně koupit DVD výpalka Plextor 716A, protože ji má už x firem měsíc v ceníku, ale praktická dostupnost neznámá
23.11.2004 13:09:25   0.0.0.xxx 11
Vas argument je to same, jako porovnavat auta podle SPZ, nikoliv podle motoru, tvaru karoserie apod. Ono totiz dneska opravdu neni v tech kartach jiny rozdil, nez v nalepce a pripadne barve chladice (a nekdy i tvaru chladice), vse dulezite jako treba PCB a GPU je naprosto identicke. Mozna pro Vas bude neprijemnym prekvapenim, ze dneska se vyrobci vetsinou uz ani nenamaji ty karty sami vyrabet, ale proste je koupi od levnejsiho konkurenta, prdnou tam svou nalepku a zvednou cenu. Ja mam totiz taky kartu od "slavne" MSI (X800XT PE) a staci sloupnout tu MSI nalepku a uvidite nalepky fy HIS (Excalibur)! Takze by bylo vhodne se radsi orientovat podle neceho jineho nez te nicnerikajici samolepky (i kdyz pak Vas argument o cene vyzni naprazdno, takze se nedivim, ze se tomu zuby nehty branite). BTW jen silenec by kupoval predrazenou GF6800LE od MSI, jeste jsem totiz nevidel nikoho, kdo by s ni nemel problemy...
23.11.2004 18:58:00   0.0.0.xxx 01
No ja by som tiez vynechal tie synteticke testy, poslednou dobou ich uz preskakujem vsetky, staci 3dmarky, aquamark
23.11.2004 22:39:00   0.0.0.xxx 11
Tohle není nic neznámého. Naprostá většina Radeonů pochází z továren Sapphiru, takže pokud vyrobí moc HISek a málo MSI, tak stačí přelepit (podmínkou je samozřejmě stejná kvalita). Významnou část vyrábí ještě PowerColor (od něhož kupuje třeba Club3D). Jenže i ten, kdo od výrobce kupuje, může zasahovat do kvality komponent (všimněte si, že jedna karta dvou různých značek sice leckdy vypadá stejně, ale často narazíte, že některé kondenzátory či rezistory jsou jiné (kvalita, za kterou si prodejce zaplatí). Takže i karty jsou odlišné (často se setkávám s tím, že stejné karty různých značek mají odlišnou kvalitu obrazu - to je typický příklad).
24.11.2004 13:48:06   0.0.0.xxx 10
tahle 6600GT je podle me do PCIE a ne do AGP
24.11.2004 13:54:06   0.0.0.xxx 10
ja napr. pracuji ve spolecnosti LG.Philips v Hranbicich na Morave a vyrabime tady televizni obrazovky. Koupite li si televizi Philips nebo LG, tak mate obrazovku od nas. Ale i kdyz to vyrabi jedna firma, tak televize Philips bude kvalitnejsi a drazsi. Navic si treba koupite televizi Thompson a stejne je to obrazovka od LG.Philips, dneska uz si malokdy koupite televizi s obrazovkou te firmy. Ale pro kazdou firmu vyrabime v jine kvalite. To same je u grafickych karet, za lepsi kvalitu zaplatite vic. A je jedno, ze vam to vyrobi stejna tovarna v Cine.
29.11.2004 06:58:10   0.0.0.xxx 10
ked si napisal zbohom vyplata, ze si kupujes gr.kartu za 11500 Sk. Ako mozes cele vyplaty minat na nieco take ?
Ja napr.nezarabam malo, skor je to riadny nadpriemer, ale kartu pouzivam Radeon 9100 kupenu pred 1,5 rokom. Teraz si kupim 9550 a je to zase na 1,5 roka. Musi to stacit. Ale ak kradnes najnovsie hry a hrajes ich do zblbnutia, tak to viem pochopit. Ale to potom treba vyhladat psychiatra.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.