Hlavní stránka Hardware Grafické karty Co nabízí "nový" Radeon 9250?
Co nabízí "nový" Radeon 9250?
autor: Souček Jiří , publikováno 4.10.2004
Minulý týden jsme vám nabídli recenzi Radeonu 9550 a dnes přichází na řadu jeho nižší kolega, Radeon 9250. Nemá smysl zapírat, že o skutečnou novinku nejde; stejně jako v předchozím případě vznikl drobnou úpravou starší karty. Výkonnostní rozdíl oproti původnímu modelu je poněkud jiný, než jsem původně očekával, ale více již v článku... {mospagebreak title=Radeon 9250 se představuje}

Když koncem léta roku 2002 vyšel Radeon 9700PRO, byl zároveň s ním vydán i přepracovaný Radeon 8500, který se díky velmi nízkým výrobním nákladům, ale solidnímu výkonu stal jednou z nejprodávanějších karet. Byl nazván Radeon 9000 a jeho čip nesl kódové označení RV250. Po uplynutí několika měsíců, začátkem roku 2003, ohlásila ATi novou verzi, která se lišila pouze podporou rychlejší sběrnice AGP 8x. Jádro bylo přejmenováno na RV280, ale krom podpory nové sběrnice a faktu, že vlastní čip byl vyráběn v továrně UMC, se prakticky nic nezměnilo. Dva roky po vydání původní devítitisícovky si marketingové oddělení ATi vzpomnělo, že by mohlo nějak zareagovat na půl roku starou GeForce 4000, vzniklou přejmenováním (a podtaktováním) původní (dnes již dva a půl roku staré) GeForce 4MX.

Co nabízí \

Firma ATi novou kartu uvedla jako model, jehož PCB bylo navrženo tak, aby mohlo být snadno přizpůsobeno potřebám výrobců (128/64 sběrnice, kapacita paměti, výstupy atp.). Je to sice od ATi moc hezké, ale také je to poslední věc, co zákazníka zajímá :-). Pojďme se tedy podívat, jak taková typická 9250 vypadá.

 

Club3D
Radeon
9250
Radeon
9200SE
Radeon
9200
Radeon
9000
GeForce 4000
Jádro RV 280 RV 280 RV 280 RV 250 NV 18
Výrobní proces 0.15 ľm UMC 0.15 ľm UMC 0.15 ľm UMC 0.15 ľm TSMC 0.15 ľm TSMC
Počet transistorů 36 milionů 36 milionů 36 milionů 36 milionů 29 milionů
Paměťová sběrnice 128-bit DDR 64-bit DDR 128-bit DDR 128-bit DDR 128-bit DDR
Kapacita paměti 128 MB 64 MB 128 MB 64 MB 128 MB
Takt čipu 240 MHz 200 MHz 250 MHz 250 MHz 270 MHz
Takt pamětí 200 MHz
(400 DDR)
166 MHz
(333 DDR)
200 MHz
(400 DDR)
200 MHz
(400 DDR)
200 MHz
(400 DDR)
Paměťová propustnost 6.40 GB/s 3.20 GB/s 6.40 GB/s 6.40 GB/s 6.40 GB/s
Fill-rate (single-texturing) 960 Mpixel/s 800 Mpixel/s 1000 Mpixel/s 1000 Mpixel/s 540 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing) 960 Mpixel/s 800 Mpixel/s 1000 Mpixel/s 1000 Mpixel/s 1080 Mtexel/s
Vertex Shader 1 1 1 1 0
Triangle-rate Troj./s 38 M 31 M 39 M 39 M 33 M
Počet Pixel Pipelines 4 4 4 4 2
Text. jednotek na pipeline 1 1 1 1 2
Vertex Shader verze 1.1 1.1 1.1 1.1 - (SW)
Pixel Shader verze 1.4 1.4 1.4 1.4 -
DirectX 8.1 8.1 8.1 8.1 7
FSAA SuperSampling SuperSampling SuperSampling SuperSampling MultiSampling
FSAA typy SRG/SJSL (SV1.0)
2x - 6x (Q/P)
SRG/SJSL (SV1.0)
2x - 6x (Q/P)
SRG/SJSL (SV1.0)
2x - 6x (Q/P)
SRG/SJSL (SV1.0)
2x - 6x (Q/P)
RG 2x, OG 4x, Quincunx, kombinace SS/MS
Další parametry TV-out, DVI   TV-out, DVI, opt. VIVO TV-out, DVI TV-out, DVI

Snadno zjistíme, že jediným rozdílem oproti R9200 je pomalejší jádro (o 10MHz). Paměti včetně šířky sběrnice zůstaly nedotčeny.

Ostatní karty testu:

• GeCube - Radeon 9200 SE
• GeCube - Radeon 9550 SE
• Club 3D - Radeon 9200 VIVO
• Leadtek - GeForce 4 MX-440 (64-bit)
• GeForce 4 - 4000 (128-bit 270*200)
• GeForce 4 - 4000 (128-bit 270*166)

Pro srovnání jsem použil dva 64-bitové Radeony (9200SE a 9550SE), tradiční Radeon 9200 (v provedení VIVO), se kterým má testovaná 9250 totožné jádro. Dále pak GeForce 4 MX-440 s 64-bit paměťovým přístupem (je to totéž, jako 64-bitová GeForce 4000) a 128-bitovou klasickou GeForce 4000. Plnohodnotná GeForce 4000 už téměř vymizela a pokud se 128-bitová verze objeví, tak často se 166MHz pamětmi - takovou variantu jsem do testu také zařadil.

Balení a provedení

Červeno-černá krabice, v které je karta prodávána, je typická pro produkty společnosti Club 3D...

Co nabízí \

kliknutím zvětšíte

Uvnitř najedete vše, co je ke standardnímu provozu karty potřebné:

Co nabízí \

Hardware:

• grafická karta
• video-kabel kompozitní (cinch-cinch)
• redukce S-VHS - cinch
• redukce DVI - D-SUB
• low-profile bracket
• samolepka "Powered by Club3D"

Software:

• instalační CD
• CyberLink PowerDVD 5

Co nabízí \

kliknutím zvětšíte

Samotná karta má úzké PCB (low-profile přizpůsobené provozu ve speciálních skříních). Zajímavé je rozmístění pamětí na PCB; pro výrobce jen pak snazší vytvořit 64-bit variantu ("usekne" část s koncovými dvěma moduly). Také některý z výstupů může být snadno vynechán.

Co nabízí \

Použity jsou 5ns DDR čipy Hynix; reálná frekvence odpovídá (200MHz / 400MHz efektivně).

Chlazení a kvalita výstupu

Plus má u mě Club 3D za uchycení chladiče. Ten je sice více než dostačující (240MHz), ale díky uchycení pomocí čepů může být snadno vyměněn za větší či aktivní (2-pin konektor pro napájení na PCB nechybí)

Kvalitu výstupu je těžké hodnotit. Kdybych porovnával s ostatními kartami, nedopadla by nijak oslnivě (ostrost), ale na druhou stranu nejde o žádnou katastrofu a v tomto cenovém segmentu rozhodně není podprůměrná. Když přihlédnu k tomu, že je analogový signál veden do konektoru kabelem, musím konstatovat, že výstup je na nejlepší úrovni, jakou jsem u podobných řešení viděl (silné neostrosti či několikanásobné přesazení - "duchy" - nebývají výjimkou, ale zde jsem nic podobného nepozoroval).

{mospagebreak title=Benchmarky a syntetické testy}

Přejděme k testům. Novinky jsem představil minule. Nový 3DMark05 ale nečekejte, z testovaných karet ho podporuje pouze jediná a tak by graf neměl cenu (9550SE: 702 bodů).

 

Hardware

  Procesor   AMD Athlon 64 3200+ (2000MHz, 1MB cache)
  Chladič CPU   GigaByte 3D Cooler
  Čipset, MotherBoard   VIA K8T800, Soltek SL-K8-AVR
  Paměť   2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Pevný disk   Western Digital WD800JD
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 61.40
ATi Catalyst 4.9

  Teoretické testy

3Dmark03 patch 340
3Dmark 2001SE built 330
Codecreatures Benchmark Pro
nVidia ChameleonMark
Aquamark 3
D3D VillageMark
TempleMark
FableMark
Matrox SharkMark
OGL VillageMark
OpenGL Stars

  Herní testy

Painkiller 1.31
FarCry 1.1
Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2004
X2 The Thread
GunMetal
Return to Castle Wolfenstein - Enemy Teritory
Quake III Arena
Dungeon Siege
Doom III
Serious Sam SE (The Second Encounter)

Novinky jsem minule probral dostatečně, takže hurá na výsledky testů:

Jako obvykle jsou karty nVidia značeny zeleně a ATi červeně. Pro přehlednost jsem 64bit verze Radeonů značil žlutě. Popisky (včetně frekvence a sběrnice) jsem samozřejmě ponechal. Vzhledem k tomu, že je GeForce 4 MX starší než R9xxx, nepodporuje některé technologie (zvláště pixel shader), takže v některých testech byly karty založeny na jejím jádře určitým způsobem zvýhodněny. Aby nedošlo k nedorozumění, jsou tyto případy v grafech označeny červeným puntíkem.

3DMark 2001 SE

Co nabízí \

Verze 3DMark 2001 SE, built 330
Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/

 Co nabízí \

3DMark 2003

Co nabízí \ 

Verze 3DMark 2003, patch 340
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

 Co nabízí \

SHADERS:

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

Co nabízí \

Verze ChameleonMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz//ilustrace2/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

 Co nabízí \

Pixel Shader 1.1  - 3D Mark 2001

Co nabízí \ 

Co nabízí \

Pixel Shader 1.4 - 3D Mark 2001

Co nabízí \ 

Co nabízí \

Vertex Shader 1.1  - MATROX SharkMark

Co nabízí \

Verze SharkMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1
Nastavení -
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat Spustit SharkMark.exe, výsledek v result.txt (ideálně několikrát + průměr)

 Co nabízí \

Vertex Shader 1.1  - 3D Mark 2001

 Co nabízí \

Co nabízí \

CodeCreatures Benchmark Pro

Co nabízí \

 

Verze Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavení požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256

 Co nabízí \

Aquamark 3

Co nabízí \

Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

  Co nabízí \

PowerVR D3D TempleMark

Co nabízí \

Verze D3D TempleMark
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis Environment Mapping, Bump Mapping, Refraction & Reflection maps MultiTexturing (max 6 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe -benchmark

  Co nabízí \

PowerVR D3D FableMark

Co nabízí \

Verze D3D FableMark 1.0
Rozhraní DirectX
Heslovitý popis Soft Shadows (Stencil Buffer)
Nastavení 1024x768x32bit
Stažení benchmarku  http://www.pvrdev.com/pub/PC/fE/DX8/D3DFableMark.zip
Návod jak testovat FableMark.exe -benchmark

 Co nabízí \

Hidden Surface Removal test - PowerVR D3D VillageMark 1.22

Co nabízí \

Verze D3D VillageMark 1.22
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

  Co nabízí \

Výsledky jsou řazeny podle rozlišení 1600*1200

Hidden Surface Removal test - PowerVR OGL VillageMark 1.22

Co nabízí \

Verze OGL VillageMark 1.22
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat VillageMark.exe, readme.txt

   Co nabízí \

Výsledky jsou řazeny podle rozlišení 1600*1200

OpenGL Stars

Co nabízí \

 

Verze OpenGL Stars
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test, propustnost pamětí, lens flare, particles
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear
Stažení benchmarku http://www.stars.benchmark.pl/
Návod jak testovat Nastavte rozlišení + barevnou hloubku, zaškrtnout položku benchmark, fullscreen

  Co nabízí \

Co nabízí \

Co nabízí \

OpenGL Stars nekompromisně deklasuje karty s 64-bitovou sběrnicí a to i při 1024*768.

Fill Rate

Co nabízí \

Co nabízí \

Co nabízí \ 

{mospagebreak title=Herní testy - Direct 3D:}

Unreal Tournament 2003

Co nabízí \

Verze UT2003 v2299
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat zde (Bench Em All, bm inferno)

 Co nabízí \

Co nabízí \

Co nabízí \

Unreal Tournament 2004

Co nabízí \

Verze UT2004
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat Bench Em All, mapy primeval a bench3

Co nabízí \ 

Co nabízí \

Test "bench3" probíhá v interiéru, kdežto při demu "primeval" jsou vykreslovány vnější prostory, náročnější efekty a větší množství objektů (hráčů) zároveň. 

Stencil test - X2: The Threat Rolling demo

Co nabízí \

Verze X2 Rolling Demo
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis stencil shadows, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit
auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on
Stažení benchmarku http://www.egosoft.com
Návod jak testovat X2-demo.exe, další nastavení výše

Co nabízí \ 

Dungeon Siege

Co nabízí \

 

Verze Dungeon Siege
Rozhraní DirectX 7
Heslovitý popis T&L, HSR
Nastavení 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x
Návod jak testovat Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme

  Co nabízí \

Co nabízí \

Co nabízí \

Dungeon Siege podává obdobné výsledky, jako OpenGL stars. Opět je limitujícím faktorem paměťová sběrnice. Ovšem jen při vysokých rozlišeních.

Painkiller

Co nabízí \

Verze Painkiller 1.31
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!!

Co nabízí \

Co nabízí \

Co nabízí \

NV17/18 nepodporuje DX8, takže některé efekty nejsou použity (pixel shader 1.1 na vodě je vynechán a místo něj použita jednovrstvá textura; dále pak "hi-quality sky" chybí a na zbrani nejsou normálové mapy (+specular), což ale při benchmarku nevadí, neboť zbraň stejně není zobrazena).

Painkiller - test 2

Co nabízí \

Verze Painkiller 1.31
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l2" -pouze od verze 1.3

  Co nabízí \

FarCry

Co nabízí \

Verze FarCry 1.1
Rozhraní DirectX 8/9
Heslovitý popis Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavení max. quality
Návod jak testovat Bench Em All

 Co nabízí \

Ve FarCry jsou obzvláště při vykreslování vodních povrchů používány Pixel Shadery a pokud je karta nepodporuje, je hladina tvořena pomocí multitexturingu (obvykle dvouvrstvého + další dvě vrstvy kolem pobřežní jako vlny - samozřejmě záleží i na konkrétních případech).

{mospagebreak title=Herní testy - OpenGL, přetaktování, závěr}

Quake III Arena

Co nabízí \

Verze Quake III Arena
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Quake III engine :-), multi-texturing
Nastavení 1280x1024/1600x1200x32bit
Max Details, timedemo 1, TC on
Návod jak testovat Pomocí Quake III bench - nastavení výše

Co nabízí \

Co nabízí \

Co nabízí \

Quake využívá na velkém množství povrchů dvouvrstvý multitexturing, na což se výborně hodí architektura GeForce 4 (vlastně GeForce 2 až GeForce FX), které mají na každé pipeline implementovány dvě texturovací jednotky.

Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory

Co nabízí \

Verze RtCW: ET
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Quake III engine, multi-texturing
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit
Max Details (high), timedemo 1, demo pctradar
Návod jak testovat Nahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli „~“ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps

Co nabízí \ 

Serious Sam - The Second Encounter

Co nabízí \

Verze 1.07
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení 32bit_HQ++ script, 1280x1024x32bit / +AA 4x & AF 8x, Grand Cathedral
Návod jak testovat http://www.pctuning.cz ("Jak otestovat grafickou kartu ve hrách")

 Co nabízí \

Co nabízí \

Doom III

Co nabízí \

Verze  
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Cube Maps, 
Nastavení 800*600 ~ low, 1024*768 ~ middle, 1280*1024 ~ high
Návod jak testovat [ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]

Co nabízí \

Přetaktování

K přetaktování jsem se pokusil použít ATi Tray Tools, ale frekvence "tradičně" padala na původní hodnoty (BIOS lock), takže jsem nakonec (úspěšněji) využil PowerStrip:

Overclocking: 240MHz / 200MHz -----> 270MHz / 227MHz

Kartu lze přetaktovat na obdobné frekvence, jako u většiny dnešních R9200. To je výsledek výroby v UMC. Pokud pamatujete na původní RV250 (Radeon 9000), jež byly schopny běžet na 300-325MHz, tak to je už bohužel minulost.

 

240 / 200

oc (270 / 227)

3D Mark 2001

7244 7541

Car chase - low

90,4 96,3
Car chase - hi 54,0 56,9
Draghotic - low 102,2 107,9
Draghotic - hi 56,2 57,3
Lobby - low 118,6 123,5
Lobby - hi 64,1 65,8
Nature 32,3 33,2
Fill-rate (single) 557,8 620,3
Fill-rate (multi) 948,3 1072,1
HPC (1L) 18,5 20,6
HPC (8L) 4,7 5,3
EMBM 79,4 85,5
Dot 3 66,3 73,2
Vrtx Shader 1.1 60,7 68,3
Pxl Shader 1.1 95,2 107,2
Pxl Shader 1.4 61,7 66,4
Point Sprites 14,1 15,8

Nárůst výkonu příliš výrazný není (max. 10%) a to i přesto, že karta na vyšších frekvencích podle všeho skutečně běžela (PowerStrip, Everest; při dalším navýšení frekvence jádra se snížila stabilita a u pamětí přibyly artefakty).

Závěr

Nejvíce mě překvapily velice nízké výkonnostní rozdíly mezi 9200 (250MHz) a 9250 (240MHz). Krom několika výjimek byly v rozmezí jednoho-dvou procent, tzn. zanedbatelné. Je jen trochu škoda, že už se mi do tohoto testu nepodařilo zařadit SE verzi, která se liší pouze 64-bitovou sběrnicí, přičemž frekvence jádra i pamětí (na rozdíl od 9200SE) zůstávají nesníženy. 9250SE je tak skutečně výkonnější než 9200SE a alespoň v této podobě si onu "padesátku" navíc zasluhuje.

Určitě není třeba připomínat, že Radeon 9250 není určen do herních sestav, ale své místo si určitě najde. Vzhledem k tomu, že jde o jádro RV280, zůstává na solidní úrovni podpora pro video a TV-out, což tuto kartu směruje do počítačů určených primárně pro přehrávání videa s možností připojení například televizní obrazovky.

S přihlédnutím k tomu, že 9250 disponuje 128-bitovou paměťovou sběrnicí a její výkon není ještě tak nízký, je možné s touto kartou rozhýbat i mnohé herní tituly. A nejen ty starší. Např. Serious Sam 2, Painkiller a s osekanější grafikou nebude problém ani jeden z UT. Náročné novinky a la Doom III a FarCry jsou už příliš tvrdý oříšek a potencionální zájemce se s nimi musí rozloučit.

Za zapůjčení grafických karet Club 3D Radeon 9250 a Radeon 9200 VIVO děkuji společnosti ProCA.

Co nabízí \

Za zapůjčení grafických karet GeCube Radeon 9200SE a Leadtek GeForce 4 MX děkuji společnosti Abacus.

Co nabízí \

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.10.2004 07:31:31   0.0.0.xxx 037
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.10.2004 07:48:40   0.0.0.xxx 00
No,myslim ze autor by ho tam jiste zaradil kdyby ho mel,ale je to jiz precijen nejaka doba kdy se prodaval.
Na druhou stranu,stejne kdo by si dneska kupoval tuhle grafiku...hodi se to jedine tak do kanclu.
4.10.2004 08:10:20   0.0.0.xxx 00
NIC
4.10.2004 08:31:59   0.0.0.xxx 10
Radeon 8500 mam doma a podla tychto vysledkov vyzera byt najrychlejsi zo vsetkych (8500,9000,9100,9200,9250).
4.10.2004 09:14:20   0.0.0.xxx 00
No, kamarád ho má doma a já mám GF FX5600 a nutno podotknout, že v DX8 a OpenGl je R8500 rychlejší v řádu 20% než FX5600(plny takt,128bit paměť). Takže nevím, kde bereš tu jistotu "do kanclu".
4.10.2004 10:46:10   0.0.0.xxx 00
Připravuju jeden test, ve kterém jsem chtěl 8500 mít, ale sehnat tuhle kartu v non-LE provedení je velmi obtížný. Je pravda, že je výkonnější, než tyhle karty, ale nikde jí taky neprodávaj, protože se už cca 2 roky nevyrábí... Z celý série jí dokáže konkurovat jenom, Radeon 9000 PRO a to v pixel shaderech (celkem výrazný rozdíl) a v určitých případech ve vertex shaderech (sice jen jedna jednotka, ale dost propracovaná)....
4.10.2004 10:50:58   0.0.0.xxx 10
doplnte si sami vulgarni vyraz podle vlastniho uvazeni...

8500LE nebo stara dobra GF3 tyhle karty rozcupuji za polovicni penize (bazary, karty po nekom atd.)

do kancelare staci IEG2 a na doma je to nanic!

proste 92x0 xx suxxxxxx...

a diky za ten test...
4.10.2004 10:51:46   0.0.0.xxx 00
Myslím, že by ten zbytek setřela i 8500LE s taktem 250/250. To stejně nemá žádná jiná mimo R9000 a 900PRO.
4.10.2004 10:57:13   0.0.0.xxx 00
Díky za dobré zpracování testu. Testované karty nejsou nic moc, o to víc překvapí síla testovacího stroje. A v řadě testů to testovaným kartám samozřejmě velice pomůže. Pokud jde o srovnání testovaných karet, tomu to nevadí. A jinak platí, co napsal ICE.
4.10.2004 12:37:02   0.0.0.xxx 00
Díky za hodnocení. K sestavě: Na všechny testy používám tutéž, takže si čtenář může snadno srovnat i s předchozími články a zjistit, co má např. lepší poměr cena/výkon.
4.10.2004 14:07:08   0.0.0.xxx 10
Jo jo z vlastni situace vim, ze prekonat tuhle pretaktovanou kartu s 8500 na desce, je dost tezke, jedinym rozumnym nastupcem je vlastne az r9800, kde uz je dostatecny rozdil ve vykonu, aby melo smysl tu kartu menit. R8500 byl opravdu povedeny kousek a kdyz se pred rokem a pul naposledy prodaval za cenu 3000kc byla to opravdu dobra koupe.
4.10.2004 14:07:16   0.0.0.xxx 00
clanek dobry, jedine co me udivuje je ze autora prekvapil minimalni rozdil mezi 9200 a 9250. To je snad jasny i bez testu ne?Ale jinak dik za clanek
4.10.2004 14:19:01   0.0.0.xxx 00
Já bych řekl, že 8500 PRO se přejmenoval na 9100. Byla to prakticky tatáž karta s týmž výkonem, jenom BIOS mají rozdílný. 9100 má větší ROM file. Zkoušel jsem flash mýho R8500 na 9100. Povedlo se, ale nic jsem tím nezískal ani neztratil. Pouze ovladače identifikovaly jinou kartu.
4.10.2004 19:39:11   0.0.0.xxx 00
na 9100 byl prejmenovan 8500LE... a po flashi ti pribyla jedna feature na prehravani videa... uz ani nevim o co slo... vykon nekdy i klesl... treba z puvodniho nastaveni casovani pameti 2T se to zhorsilo na 3T a tak
5.10.2004 07:48:07   0.0.0.xxx 10
ze dostatecnym skokem byla uz vyborna R9700, R9800 uz je zase jenom vysperkovana R9700 ne
5.10.2004 19:12:17   0.0.0.xxx 00
Vzdit je to logicke. Cim vetsi cislo tim mensi vykon. viva ATI
5.10.2004 19:23:19   0.0.0.xxx 11
Ano na 9700 jsem tak trosku pozapomel, ja chtel hlavne naznacit, ze co se tyce DX8.1 nebyla napriklad 9600 tak zasadne rychlejsi, nez jaka byla jeji cena. Ano , jedina rozumna volba po 9100 podle meho tedy jsou karty 9700 a 9800 a rychlejsi.
6.10.2004 09:33:48   0.0.0.xxx 10
No, jednak je to karta s jednodušším CPB, než měla původní 9200 (to výkon často ovlivňuje v řádu několika procent). Jádro takotvané o 10MHz méně by se mělo projevit alespoň ve fillrate testech - ale v průměru výkon neklesá. Přpadá mi, že na to, jakým úsporným způsobem je karta vyráběna neztrácí příliš oproti "plnohodnotné" 9200 výkon.
22.10.2004 09:09:32   0.0.0.xxx 00
Club3D je znamy tym, ze len lepi nalepky na produkty inych firiem.

Ide o produkt od Power-coloru R92U-LC3; info na http://www.power-color.com/R92U-LC3.HTM. Takze hento
1.11.2004 08:18:04   0.0.0.xxx 00
V zaveru pisete, ze muzeme zapomenout na Doom3 a Farcry ...ano, v plnych detailech tomu tak zrejme bude, ale je tedy zajimave, ze znamy, kteremu jsem tuto kartu do sestavy navrhnul, si zrovna techto dvou her bez problemu uziva. Kupodivu jen dodatek = ja si uzivam FarCry (800x600) a Doom3 (640x480) (ano vim, ze jsou to rozliseni, ktera stoji za prd, ale hrat se da) na GF2MX400... coz je vlastne s podivem, ze ty hry na takove karte vubec funguji :o) Prosim neberte jako spatnou kritiku, jen si myslim, ze ten zaver je proste trochu pritazeny za vlasy, prave co se vyjadreni o techto dvou hrach na ATI 9250 tyce. Recenze byla jinak povedena.
1.11.2004 19:46:32   0.0.0.xxx 00
Mne Doom3 beha na Radeon 7000 na 800*600 a stredni detaily. Asi is koupim 9250.
12.11.2004 10:10:34   0.0.0.xxx 00
Myslím, že má ta karta pořád co říct, je škoda že v testu není kvuli lidem, co by si jí sehnaly za 1500 Kč v bazaru. Mě do teďka stačila ikdyž DOOM 3 už nebyl zrovna to pravý ořechový, ijdyž hlavní problém byl malá RAM - jen 256 MB, takže možná že by to beželo (samozřejmě chybí tomu DX9 co?) Jinak bych měníl jen za 9700, 9800 (Pro i bez Pro )
22.11.2004 15:14:31   0.0.0.xxx 00
no neviem co mx4000 je horsia ako mx440
29.7.2005 09:39:13   193.85.243.xxx 036
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.4.2005 13:05:10   0.0.0.xxx 00
nepouzivat ati catalist orginal ale jiny karta se mi hlasi jako 9250 game FX. Chladim ji dodatecnym ventilatorkem.
27.4.2005 13:07:54   0.0.0.xxx 00
s jinym catalistem jse taktovat az na 300 MHz s pridavnzn ventilatorem . hlasi se jako 9250 GameFX a ne jako 9200
3.5.2005 21:20:22   0.0.0.xxx 00
Skousel sem tuhle grafku u sebe v kompu. Dal sem na ni wodnika a svete div se, GPU bezi na 340MHz. Stable :-D

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.