Hlavní stránka Hardware Grafické karty Radeon 9550 na tři způsoby
Radeon 9550 na tři způsoby
autor: Souček Jiří , publikováno 30.9.2004
Před nedávnem (krátce po uvedení série "X") ohlásila kanadská společnost ATi dvě novinky. První byla nazvána Radeon 9250 a tou druhou je Radeon 9550, se kterým už jste se v našich recenzích mohli setkat. Tato karta má bezesporu vynikající poměr cena výkon a patří k těm nejprodávanějším v segmentu vyššího low-endu. V dnešním testu najdete srovnání tří velmi odlišných a zajímavých verzí "9550". {mospagebreak title=RV350}

Přesně před rokem byla vydána nová grafická karta, Radeon 9600, založená na procesoru RV350, která měla nahradit výrobně drahý Radeon 9500. V PRO verzi byla sice trochu pomalejší, než původní 9500 PRO, ale GeForce 5600 konkurovat dokázala. Brzy na to přišla zrychlená GeForce 5700, která nenabízela jen vyšší taktovací frekvence, ale i propracovanější jádro (Vertex Shader navíc, lepší komprese), takže Radeon 9600 již nestačil a musela nastoupit XT verze. Tento vývoj směřoval k vyššímu výkonu. Před nedávnem se ale trend trochu změnil.

Když se nVidia rozhodla poněkud oživit low-end zrychlenou (přetaktovanou) FX 5200 - nazvanou FX 5500, nehodlala jí ATi okupovaný segment trhu ponechat a "za pět minut dvanáct" uvedla Radeon 9550. To není nic jiného, než původní Radeon 9600 s taktem jádra sníženým z 325 na 250MHz. 

128-bitová paměťová sběrnice na 200MHz zůstala; nedošlo k žádným jiným změnám. GeForce FX 5500 se příliš neuchytila a její místo zastoupily osekané, ale technologicky vydařenější deriváty "staré dobré" FX 5700.

Dnešní recenzi bych chtěl zaměřit na nejzajímavější z karet, konkrétně GeCube 9550 XT Platinum.

 

Radeon
9200
Radeon
9550 SE
Radeon
9550
Radeon
9550 XT PE
GeForce FX5700 LE
Jádro RV 280 RV 350 RV 350 RV 350 NV 36
Výrobní proces 0.15 ľm UMC 0.13 ľm TSMC 0.13 ľm TSMC 0.13 ľm TSMC 0.13 ľm IBM
Počet transistorů 36 milionů 75 milionů 75 milionů 75 milionů 82 milionů
Paměťová sběrnice 128-bit DDR 64-bit DDR 128-bit DDR 128-bit DDR 128-bit DDR
Kapacita paměti 128 MB 128 MB 128 MB 128 MB 128 MB
Takt čipu 250 MHz 250 MHz 250 MHz 400 MHz 250 MHz
Takt pamětí 200 MHz
(400 DDR)
166 MHz
(333 DDR)
200 MHz
(400 DDR)
250 MHz
(500 DDR)
200 MHz
(400 DDR)
Paměťová propustnost 6.40 GB/s 2,65 GB/s 6,40 GB/s 8,00 GB/s 6,40 GB/s
Fill-rate (single-texturing) 1000 Mpixel/s 1000 Mpixel/s 1000 Mpixel/s 1600 Mpixel/s 500 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing) 1000 Mpixel/s 1000 Mpixel/s 1000 Mpixel/s 1600 Mpixel/s 1000 Mtexel/s
Vertex Shader 1 2 2 2 3
Triangle-rate Troj./s 39 M 125 M 125 M 200 M 188 M
Počet Pixel Pipelines 4 4 4 4 2
Text. jednotek na pipeline 1 1 1 1 2
Vertex Shader verze 1.1 2.0 2.0 2.0 2.0
Pixel Shader verze 1.4 2.0 2.0 2.0 2.0
DirectX 8.1 9.0 9.0 9.0 9.0
FSAA SuperSampling MultiSampling MultiSampling MultiSampling SuperSampling
MultiSampling
FSAA typy SRG/SJSL (SV1.0)
2x - 6x (Q/P)
RG (2x, 4x)
Sparse (6x)
Temporal AA
RG (2x, 4x)
Sparse (6x)
Temporal AA
RG (2x, 4x)
Sparse (6x)
Temporal AA
RG 2x, OG 4x, Quincunx, kombinace SS/MS
Další parametry TV-out, DVI  TV-out, DVI  TV-out, DVI  TV-out, DVI TV-out, DVI

 

Ostatní karty testu:

• Club 3D - Radeon 9200 VIVO
• GeCube - Radeon 9550 SE
• Radeon 9550
• GeCube - Radeon 9550 XT PE
• GeForce FX - 5700LE (128-bit)

Balení a provedení

Tmavá krabice uvádí, že obsahuje Counter Strike Condition Zero a SW Power DVD. Nápis Yager DVD Game je přelepen a skutečně tato hra v balení obsažena není. Informace na obalu odpovídají skutečnosti, což je chvályhodné.

Radeon 9550 na tři způsoby

Hardware:

• grafická karta
• video-kabel "Y" SVHS - SVHS / CINCH
• redukce DVI - D-SUB
• manuál

Radeon 9550 na tři způsoby

Software:

• instalační CD
• CyberLink PowerDVD 5
• Counter Strike Condition Zero

Radeon 9550 na tři způsoby
kliknutím zvětšíte

Grafické kartě vévodí velký chladič podobný těm, které známe ze série X800 nebo starší 9800XT. PCB je odlišné od ostatních 9550, má blíže k R9600. V kombinaci s frekvencí jádra 400MHz by se mohlo zdát, že jde v podstatě o Radeon 9600PRO s podtaktovanými pamětmi.

Radeon 9550 na tři způsoby
kliknutím zvětšíte

Zadní straně karty dominují DDR moduly v BGA balení s překvapivým popisem:

Radeon 9550 na tři způsoby

Paměti HYNIX - alespoň podle popisu by mělo jít o 2,5ns moduly (400MHz)! Reálně však běží na 250MHz

Chlazení a kvalita výstupu

Zprvu mě upoutalo zdánlivě vynikající chlazení; podobný koncept se na X800 a 9800XT velice osvědčil. Vytknout ale musím poměrně malý větráček, který se točí relativně rychle (odhadem 4-5000 RPM) a dává o sobě vědět. Pokud by výrobce použil alespoň o 10mm větší ventilátor, mohl by mít výrazně nižší otáčky (a tedy i hlučnost).

Na zvuku běžícího chladiče se podílí i kovové lamely pasivu, což není zrovna příjemné, ale nejde ještě o žádnou katastrofu. Naopak pochválím chladicí účinnost, o přehřívaní nemůže být řeč.

Kvalitou výstupu se nebudeme zbytečně zdržovat, není prakticky co vytknout. Subjektivně je o chlup lepší, než na ostatních kartách od GeCube, které jsem dosud testoval.

Radeon 9550 SE

Naopak nejlevnější (a samozřejmě i nejméně výkonná) 9550 je es-éčko. Jak už název napovídá, je paměťová sběrnice pouze 64-bitová. Také takt pamětí byl poněkud snížen; ze standardních 200 na 166MHz (333MHz efektivně). Naopak jádro zůstalo netknuto (250MHz).

Radeon 9550 na tři způsoby

Obal je z grafického hlediska opravdu povedený, z této stránky nelze vytknout vůbec nic. Zatímco se necháte unášet půvabnou Ruby, tak si v krabici nadepsané Radeon 9550 odnesete podtaktovanou 64-bitovou SE kartu, o čemž na obalu (ani v něm) není ani slovo. Druhá věc je, proč se vůbec Ruby na krabici nachází, když demo "Double Cross" přibaleno není. RV 350  technologie nutné pro jeho běh ani nepodporuje! Ruby na krabici pro mě zůstává záhadou. Že by opravdu maskot posloužil jen k odvedení pozornosti zákazníka?

Radeon 9550 na tři způsoby 

Karta zaujme pasivním chladičem uchyceným na dvou čepech; ten však dostačuje jen taktak. D-Sub konektor je umístěn na kabelu, který lze od PCB snadno oddělit. Radeon je pak možné použít do low-profile systémů. Kratší bracket ale v balení nenajdeme. Osazeny jsou čtyři 6ns DDR moduly značky Samsung běžící na své nominální frekvenci (166MHz).

Radeon 9550 na tři způsoby

Krom grafické karty a návodu nechybí "Y" video-kabel a instalační CD.

{mospagebreak title=Benchmarky a syntetické testy}

Přejděme k testům, čeká nás několik novinek.

 

Hardware

  Procesor   AMD Athlon 64 3200+ (2000MHz, 1MB cache)
  Chladič CPU   GigaByte 3D Cooler
  Čipset, MotherBoard   VIA K8T800, Soltek SL-K8-AVR
  Paměť   2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Pevný disk   Western Digital WD800JD
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 61.40
ATi Catalyst 4.9

  Teoretické testy

3Dmark03 patch 340
3Dmark 2001SE built 330
Codecreatures Benchmark Pro
nVidia ChameleonMark
Aquamark 3
D3D VillageMark
TempleMark
FableMark
Matrox SharkMark
OGL VillageMark
OpenGL Stars

  Herní testy

Painkiller 1.31
FarCry 1.1
Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2004
X2 The Thread
GunMetal
Return to Castle Wolfenstein - Enemy Teritory
Quake III Arena
Dungeon Siege
Doom III
Serious Sam II (The Second Encounter)

Možná jste si všimli, že seznam her je poněkud delší, než obvykle. Přidal jsem dva OpenGL a dva D3D testy. Je to jednak slíbený Painkiller test2 v. 1.31 ("benchmark c5l2), který poskytuje mnohem reálnější výsledky, než nabízela starší verze; obsahuje mnoho monster, explozí a efektů, které lépe simulují průběh hry.

Druhým je Doom III benchmark. V dnešním článku (jedná se o méně výkonný hardware) je použit jen při nízkém rozlišení. Myslím, že uznáte, že náročnější nastavení by ani nemělo smysl ;-). Podrobnější popis najdete přímo u grafu.

Dále Serious Sam 2. Na našem serveru nejde o novinku, ale vzhledem k tomu, že jde stále o jeden z nejlepších OpenGL testů, jsem ho vrátil do testovací sady.

A úplně na závěr je to Dungeon Siege v 1600*1200; více u grafu.

 

3DMark 2001 SE

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze 3DMark 2001 SE, built 330
Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby 

3DMark 2003

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze 3DMark 2003, patch 340
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

 Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

SHADERS:

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze ChameleonMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz//ilustrace2/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

Radeon 9550 na tři způsoby 

Pixel Shader 1.1  - 3D Mark 2001

Radeon 9550 na tři způsoby 

Radeon 9550 na tři způsoby

Pixel Shader 1.4 - 3D Mark 2001

Radeon 9550 na tři způsoby 

Radeon 9550 na tři způsoby

Pixel Shader 2.0 - 3D Mark 2003

Radeon 9550 na tři způsoby 

Radeon 9550 na tři způsoby

Vertex Shader 1.1  - MATROX SharkMark

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze SharkMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1
Nastavení -
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat Spustit SharkMark.exe, výsledek v result.txt (ideálně několikrát + průměr)

 Radeon 9550 na tři způsoby

Vertex Shader 1.1  - 3D Mark 2001

 Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Vertex Shader - 3D Mark 2003

 Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

CodeCreatures Benchmark Pro

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavení požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo pamět grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256

Radeon 9550 na tři způsoby 

Aquamark 3

Radeon 9550 na tři způsoby
Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

  Radeon 9550 na tři způsoby

Jako obvykle je první výsledek s AF nastaveným přes ovladače a druhý výsledek pak s AF, jak si ho nastavila samotná aplikace.

PowerVR D3D TempleMark

Radeon 9550 na tři způsoby
Verze D3D TempleMark
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis Environment Mapping, Bump Mapping, Refraction & Reflection maps MultiTexturing (max 6 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe -benchmark

  Radeon 9550 na tři způsoby

PowerVR D3D FableMark

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze D3D FableMark 1.0
Rozhraní DirectX
Heslovitý popis Soft Shadows (Stencil Buffer)
Nastavení 1024x768x32bit
Stažení benchmarku  http://www.pvrdev.com/pub/PC/fE/DX8/D3DFableMark.zip
Návod jak testovat FableMark.exe -benchmark

Radeon 9550 na tři způsoby 

Hidden Surface Removal test - PowerVR D3D VillageMark 1.22

Radeon 9550 na tři způsoby
Verze D3D VillageMark 1.22
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

  Radeon 9550 na tři způsoby

Hidden Surface Removal test - PowerVR OGL VillageMark 1.22

Radeon 9550 na tři způsoby
Verze OGL VillageMark 1.22
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat VillageMark.exe, readme.txt

   Radeon 9550 na tři způsoby

OpenGL Stars

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze OpenGL Stars
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (multitexturing), propustnost pamětí, lens flare, particles
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear
Stažení benchmarku http://www.stars.benchmark.pl/
Návod jak testovat Nastavte rozlišení + barevnou hloubku, zaškrtnout položku benchmark, fullscreen

  Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Výsledky testu OpenGL Stars přesně kopírují paměťovou propustnost. 64-bitová karta se propadá zhruba na polovinu výkonu klasické verze.

Fill Rate

Na závěr teoretických testů ještě srovnání fill rate.

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

 

{mospagebreak title=Herní testy - Direct 3D}

Unreal Tournament 2003

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze UT2003 v2299
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat zde (Bench Em All, bm inferno)

 Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Unreal Tournament 2004

Radeon 9550 na tři způsoby

Verze UT2004
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat Bench Em All, mapy primeval a bench3

 Radeon 9550 na tři způsoby

Test "bench3" probíhá v interiéru, kdežto při demu "primeval" jsou vykreslovány vnější prostory, náročnější efekty a větší množství objektů (hráčů) zároveň.

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Stencil test - X2: The Threat Rolling demo

Radeon 9550 na tři způsoby
Verze X2 Rolling Demo
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis stencil shadows, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit
auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on
Stažení benchmarku http://www.egosoft.com
Návod jak testovat X2-demo.exe, další nastavení výše

 Radeon 9550 na tři způsoby

Dungeon Siege

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze Dungeon Siege
Rozhraní DirectX 7
Heslovitý popis T&L, HSR
Nastavení 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x
Návod jak testovat Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme

  Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Dungeon Siege standardně podporuje jako maximální rozlišení 1024*768. To je i při zapnutém FSAA na dnešní grafické karty trochu málo, neboť díky přílišné závislosti na CPU (v tomto rozlišení obzvlášť patrné), nedokáže karty dostatečně rozdělit. Benchmark ale (více-méně neoficiálně) podporuje i vyšší rozlišení. Pro jeho dosažení je nutné upravit parametr následným způsobem:

"adresář hry\DungeonSiege.exe" Fullscreen=true demo=true map=benchmark_demo teleport=island fpslog=true minfps=0 height=1200 width=1600 bpp=32 vsync=false

Po spuštění je nutné odkliknout varovnou hlášku, ale poté již test v požadovaném rozlišení proběhne:

Radeon 9550 na tři způsoby

Nyní už jsou rozdíly poněkud vyšší a lze pozorovat, že limitujícím faktorem je propustnost paměťové sběrnice: 64-bitová 9550SE propadá velmi výrazně, zatímco XT verze (o 50MHz rychlejší na pamětech) oproti ostatním povyskočila o 12-22%, což krásně kopíruje zmíněnou situaci na sběrnici. Karty s 200MHz pamětmi mají totožné výsledky.

Painkiller

Radeon 9550 na tři způsoby
Verze Painkiller 1.31
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!!

V nedávné době se objevila opět nová verze - 1.35. Ta by ale oproti verzi 1.31 neměla nijak měnit výsledky testu (oproti 1.30 ovšem rozdíly možné jsou). Původní verze nepodporovala rozlišení 1280*1024 (jen 1280*960). S 1.3x není ani 1280*1024 problém.

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsobyRadeon 9550 na tři způsoby

Painkiller - test 2

Radeon 9550 na tři způsoby
Verze Painkiller 1.31
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l2" -pouze od verze 1.3

  Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Test 2 je sice výrazně náročnější, ale původní (c5l1) grafické karty lépe škáluje. Je vidět, že závislost na CPU je poměrně vysoká, což ukazuje na softwarové zpracování fyziky (velké množství odletujících a bortících se objektů)

FarCry

Radeon 9550 na tři způsoby
Verze FarCry 1.1
Rozhraní DirectX 8/9
Heslovitý popis Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavení max. quality
Návod jak testovat Bench Em All

 Radeon 9550 na tři způsoby

{mospagebreak title=Herní testy - OpenGL, přetaktování, závěr}

Quake III Arena

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze Quake III Arena
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Quake III engine :-), multi-texturing
Nastavení 1280x1024/1600x1200x32bit
Max Details, timedemo 1, TC on
Návod jak testovat Pomocí Quake III bench - nastavení výše

 Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9200 (stejně jako všechny DX8.1 Radeony) podporuje "Quality" FSAA 4x pouze do rozlišení 1024*768, proto nulový výsledek.

Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze RtCW: ET
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Quake III engine, multi-texturing
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit
Max Details (high), timedemo 1, demo pctradar
Návod jak testovat Nahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli „~“ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps

 Radeon 9550 na tři způsoby

Serious Sam 2 - The Second Encounter

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze 1.07
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení 32bit_HQ++ script, 1280x1024x32bit / +AA 4x & AF 8x, Grand Cathedral
Návod jak testovat http://www.pctuning.cz ("Jak otestovat grafickou kartu ve hrách")

 Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby

SeriousSam 2 má několik plus. Výborně vypadá (jedna z mála "barevných" OpenGL her :-) a navíc jeho nároky na grafickou kartu nejsou nikterak velké. Není závislý jen na jednom "parametru" grafické karty, ale vyváženě hodnotí fillrate, propustnost paměti a TnL...

Doom III

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Verze  
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Cube Maps, 
Nastavení 800*600 ~ low, 1024*768 ~ middle, 1280*1024 ~ high
Návod jak testovat [ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]

Radeon 9550 na tři způsoby

Doomem oficiálně testujeme poprvé, takže pár slov navíc rozhodně škodit nebude. Pro spuštění testu otevřete konzoli pomocí současného stisknutí tlačítek [ctrl]+[alt]+[~] a pokud si chcete pro příště aktivaci konzole zjednodušit na pouhé stisknutí tlačítka [~], vložte příkaz "com_allowConsole 1" (bohužel funguje pouze do restartu aplikace). Přejděme ke spuštění testu: napište "com_preloadDemos 1", čímž zoptimalizujete načítání (bez tohoto příkazu není možné považovat výsledek prvního průběhu testu za relevantní a je nutné jej zopakovat; nic však nebrání tomu abyste i po použití tohoto příkazu test zopakovali; výsledek bude ještě přesnější) a nakonec spustíte samotný benchmark příkazem "timedemo demo1.demo".

Doom III dokáže lépe profitovat z technologií grafických karet nVidia GeForce FX a GeForce 6, přičemž naopak využití Shaderů (v kterých spíše excelují Radeony) je decentní. Velkou zátěží je množství normálových map. Přestože je jako minimální požadavek stanovena 64MB grafická karta (GeForce3/4 či DX 8.1 Radeon), potřebuje hra pro akceptovatelný běh 128MB, doporučeno je 256MB a pro "ultra high" mód pak dokonce 512MB.

Engine poněkud předběhl dobu a ačkoli je zajisté schopen vytvořit úchvatně realistické objekty, museli vývojáři přistoupit ke kompromisu a použít relativně "malé" textury (nízké rozlišení, např. stěny) a poměrně omezený počet polygonů (hranaté siluety hlav). Výsledkem je velice rozporuplná grafická stránka. Pokud srovnáme s těmi nejlépe vypadajícími hrami, jako je např. FarCry nebo PainKiller, dostane se Doom3 sice na první místo, co se týče propracovanosti postav (zmíněné normálové mapy), ale na poslední místo v množství polygonů (oproti PK) a taktéž v kvalitě zmíněných textur (zde spíš oproti FC).

Ještě jedna věc by se dala vytknout (minimálně z technologického hlediska): světlo a stín. Upozorňovalo mne na to už i několik hráčů... Příklad: tmavá místnost se zdrojem světla na stropě. To vytvoří klasický světelný kužel, ale objekty, které jsou mimo něj, jakoby se ocitaly v úplné tmě. Polostín a pološero téměř neexistuje. Podobně lze sledovat, že zatímco dva objekty stín mají, u třetího chybí, ale to snad vyřeší některý z nadcházejících patchů.

Přetaktování

K přetaktování R9550 XT jsem se pokusil použít ATi Tray Tools:

400MHz / 250MHz -----> 443MHz / 330MHz

Pro demonstraci rozdílu jsem použil 3D Mark 2001:

Radeon 9550 na tři způsoby

Podrobné výsledky najdete v tabulce:

 

400 / 250

oc (443 / 330)

3D Mark 2001

11504 13486

Car chase - low

145,3 168,8
Car chase - hi 74,0 83,6
Draghotic - low 166,9 201,0
Draghotic - hi 100,2 116,7
Lobby - low 182,9 218,2
Lobby - hi 100,0 113,4
Nature 53,5 66,7
Fill-rate (single) 849,2 1115,6
Fill-rate (multi) 1537,7 1718,0
HPC (1L) 55,6 63,0
HPC (8L) 10,1 11,1
EMBM 116,1 130,7
Dot 3 103,8 142,6
Vrtx Shader 1.1 121,4 158,6
Pxl Shader 1.1 158,5 201,8
Pxl Shader 1.4 87,0 101,0
Point Sprites 12,9 16,4

Závěr

GeCube Radeon 9550XT Platinum bych (kvůli výkonu) spíše než do low-endu řadil do nižšího mainstreamu. Provedení je kvalitní, výkon velmi slušný a cena (2700 bez dph) také zajímavá. Tato karta je výkonnější než non-PRO 9600 a to je stále slušný výsledek (věřím, že na 9600PRO půjde přetaktovat prakticky každý kus.)

Naopak Radeon 9550 SE (kromě krabice) příliš zajímavou volbou není. Pomalý přístup k pamětem dělá opravdu hodně a to nevykompenzuje ani nižší cena (1810 bez dph). S AntiAliasingem se můžeme úplně rozloučit; když nakouknete do grafů, zjistíte, že v testech, kde FSAA použit nebyl, je výkon této karty srovnatelný se starou 9200. (Jak si tato karta povede proti "nové" 9250 se dozvíte v našem příštím testu.) Tato karta má zamčený BIOS a bude tedy nutné nějaký čas počkat, než se objeví software, s kterým půjde přetaktovat.

Klasický 128-bitový R9550 předvedl, co se od něj očekávalo. V mnoha hrách je na tom výkonnostně velmi blízko identicky taktované FX5700LE; i když průměrem je o chlup rychlejší. Zde spíše záleží na sympatiích uživatele k výrobci grafického čipu, popř. aktuální ceně.

Grafickou kartu GeCube Radeon 9550SE a 9550XT Platinum zapůjčila společnost Abacus, které tímto děkuji.

Radeon 9550 na tři způsoby

 

Pro srovnání byly použity výsledky grafické karty Club 3D Radeon 9200 VIVO, kterou ochotně půjčila společnost ProCA.

Radeon 9550 na tři způsoby

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.9.2004 09:25:47   0.0.0.xxx 10
Sel by na tom 256bit 9550 XT udelat pipeline mod?
30.9.2004 09:27:18   0.0.0.xxx 02
Jsem prvniiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jooooooooooooooooooooooooooooooo.Jinak za 4500 s dph mam R9800SE,a tahle karta stoji s dani 3500Kc.Kdyby stala tak 2800Kc,tak je to super,ale takhle si radsi doplatim za R9800.
30.9.2004 09:36:33   0.0.0.xxx 00
za A) 9550xt ma 128b zbernici
za B)pokud bys tam nejake pipky nasel tak klidne
za C)s konecnou proste to nejde a ani nepujde
30.9.2004 10:20:20   0.0.0.xxx 00
Jak kde v neterych VO se da koupit za 2700 s dani,coz uz je slusna cena. A to je trochu rozdil zda das za grafiku necele 3000 nebo 4500. Nehlede na to, pokud se ti nepodari 9800SE otevrit a tuhle R9550XT slusne pretaktujes tak bude vykonejsi ve vetsine hrach a testech!!!!

30.9.2004 10:57:13   0.0.0.xxx 00
autor ma u mna velke plus - totiz nikde som este nevidel poriadnu recenziu na R9550 a prave rozmyslam, ze ju vyhodne vymenim za moju R9000. Skoda, ze si nedal pracu skusit pretaktovat tu normalnu R9550, som zvedavy, aka by bola, ked ma take pamete - asi je to zase len vyrobny trik...
30.9.2004 12:02:20   0.0.0.xxx 00
Neviem to najst v clanku ani obrazky ani slovo a ani ku 9550 nemem ani nadpis.Pozeral som to v Opere aj IE.Niekde je chyba.
30.9.2004 12:07:00   0.0.0.xxx 00
Souhlasím. 9800SE 256bit má stejný výkon jako 9600PRO, takže prakticky žádný rozdíl nevidím.
30.9.2004 12:11:19   0.0.0.xxx 00
Nevím, jak to přesně myslíš. Klasický R9550 jako model popisován není (to už byl v jedné zminulých recenzí), takže jsem jen znovu naměřil výsledky. R9550XT je ta varianta od GeCube s velkým chladičem - na krabici je napsáno Platinum Extreme, přímo na kartě je "9550XT" http://www.pctuning.cz/ilustrace2/soucek/9550_9550xt.jpg

A 9550SE je věnován kratší odstavec.
30.9.2004 12:19:23   0.0.0.xxx 00
Díky moc, alespoň vidím, že jsem to trefil ;-). Pokud to bude výměna za R9000, tak doporučuju radši nějakou výkonnější verzi R9550 - standardní R9550 ná stejný fillrate jako R9000, takže na staršch hrách by nebyl příliš patrný nárůst výkonu.
30.9.2004 12:32:43   0.0.0.xxx 00
Myslíte, že by 9550 XT platinum byla dobrá volba na výměnu za 4200 Ti? Ale ten výkon v DOOM 3 mne příliš nenadchnul. Mám 3200+ Barton, 512 MB 400 MHz RAM a Epox 8rda3+ desku. Ještě přemýšlím, že počkám na 6600 GT, ale nemám PCIe slot, takže nevím nevím.
30.9.2004 12:35:39   0.0.0.xxx 00
Mám Sapphire R9550 s paměťma 4ns za necelých 2500,-Kč /maloobchod/.
Po přetaktování dosahuji 3DMark2003 cca 3000 bodů s běžným XP 2200@2800.
30.9.2004 12:55:40   0.0.0.xxx 00
...ještě není! To, v čem testujete, je Serious Sam - The Second Encounter (v podstatě datadisk prvního dílu). Proto si upravte popisky u grafů z této hry, ta dvojka tam nemá co dělat
30.9.2004 13:06:03   0.0.0.xxx 01
Pokud vezmu jen výsledky 3DMarku01, tak si moc nepolepšíš. Já na A64 3000+ s pouhymi 512MB RAM mam tech 13000 bodu bez pretaktu. Jedinou vyhodou tak bude to, ze ti pojedou lepe DX9 hry. Budes mit kapanek pomalejsi kartu s lepsimi technologiemi. Takze skoro nastejno.
30.9.2004 13:10:01   0.0.0.xxx 00
posledni grafik dokazuje, ze tahle karta je uuuplne nej na svete, 13486 fps neschafne asi zadna jina grafika, hihi...o co je teda sim jinsi 9600 pro oproti tady tehle testovane? diky

kuba
30.9.2004 14:13:07   0.0.0.xxx 00
Ja som podobny krok uz spravil a tu su moje vysledky:

Tak som vymenil svoju Sapphire 9000 250@275/200@250 za Asus 9550 GE/TD.

9000 mala v 3Dmark01 8000 bodov a v 3Dmark03 1300 bodov.

9550 na štandardných 250/200 má v 3Dmark03 2200 bodov.

Pretaktovať išla na 470/245, ale to už dosť hreje, hlavne pamäte.
Nastavenú ju mám na 460/230.

Tam mala v 3Dmark01 11000 bodov a v 3Dmark03 3200bodov.

Pamäte, sú tam Samsung 5ns.

Výkon procesoru (XP-M 2600+) už na výkon v 3Dmark03 nemá skoro žiaden vplyv (FSB vždy 205MHz):

1230MHz 3135 bodov
2050MHz 3228 bodov
2250MHz 3231 bodov

pri 1230MHz a nastavení karty na 440/220 mala 2994 bodov.


Za 3100,- Sk si myslím, že sa celkom oplatí, keďže po pretaktovaní má výkon niekde okolo 9600Pro, ktorá stojí skoro dvojnásobok.
30.9.2004 15:42:33   0.0.0.xxx 00
mam tu gecube 9550XT. rivatuner i atitool uvadeji chipset rv360... je mozny, ze tam skutecne sou 9600xt cipy?
30.9.2004 16:03:27   0.0.0.xxx 00
Tak ja som mal štígro. Na Saphire 9800 SE 256 bit sa mi podarilo otvorit "zamknuté" štyri pippeliny bez straty kvality obrazu, žiadne deformácie.Už na nej fičím zhruba pol roka. Hold štastie na kus. Na zostave P4 2.6 GHz, Abit IS7 chipset 865PE mi to dalo v 3DMarku 2001 - 14700 a v 2003 4900. Spokojnost.... Taktovat som ju uz neskusal.
30.9.2004 16:06:36   0.0.0.xxx 00
podle vsech dostupnych info,to vypada,ze je tam doopravdy
jadro rv360.otazkou zustava zda-li to nejsou kusy ktere
puvodne urcene pro 9600XT nejedou na 500mhz
30.9.2004 16:51:14   0.0.0.xxx 00
nevim nevim,ale gf4200 sice oplyva velkym vykonem v 3dm01
jenze neni duvod mit v tomto testu 15000bodu,pro hry udelane v dx8,nevim kolik ma gf4200 v 3dm03,ale tipuju tak
1600(+-).navic starsi(az od FX je to lepsi)GeForsky maji dost viditelne horsi obraz nez radeon. a doom3? nastaveni low,midle,high jsou okem prakticky stejne,ja mam bench. 38,5low,36.2 high(640x480).vsem mala rada:vypnout v advacend options polozku "shadows" nema vubec vliv na kvalitu textur obraz vypada prakticky stejne a 48.7fps 640x480low details :-)nechapu jak to mohl id soft nechat v defaultnim nastaveni zapnuty.rozdil mezi 640x480,800x600,1024x748,porad obraz vypada skoro stejne akorat vic nebo min zere vykon
30.9.2004 19:48:11   0.0.0.xxx 00
Hry jsou hry, ale co tak výsledky v novém 3DMark2005
Já na své "šunce" Sapphire R9550 mám v default 250/200 - 841 bodů.
Po přetaktování 430/235 mám 1243 bodů, vše v rozlišení 1024x768x32.
Na XP 2200@2800, deska nForce2 400, RAM 512MB/333MHz
30.9.2004 21:25:03   0.0.0.xxx 00
Abych pomohl nerozhodnym kupcum: Potreboval jsem dobrou kartu s pomerem cena/vykon - a tady na forech jsem se dozvedel o 9550, a pred mesicem jsem koupil a neprohloupil. Mám HIS Excalibur R9550, 128MB, 128bit, 5ns Hynix...stala mě 2500,- Taktovat jde nadherne: z puvodnich jadro/paměti = 250/200MHz jsem jadro vytahl na 375Mhz (dal uz bych musel editovat inf soubor od AtiTools - nestacil rozsah), Paměti jsou holt pomalejší, takže ty jdou stabilně "jen" na 250MHz. Při tomhle taktu je jádro jádro téměř vlažné(chladič nádherně tichý), pamětí už pálí....karty HIS maji problém s jedním kondíkem(nebo je to možná stabilizátor - těžko říct, odkud to jde) a ten při přetaktování zahřívá dost drasticky doslova celou kartu. Jinak výkon tak stoupne například v Aquamarku z defaultních 16200 na 23800 a u 3dMArku 2003 z defaultní 1980 na 2950 bodů....a to se dá...za ty prachy:-)))
30.9.2004 22:11:15   0.0.0.xxx 00
Musim souhlasit, ze ta karta je vyborna. Mam 128MB Sapphira s 5ns pametma, jadro drzi na 460 a pameti po nalepeni takovejch malinkejch hlinikovejch pasivu stabilni na 260. Co vic si za 2500 prat :-)
30.9.2004 22:37:56   0.0.0.xxx 00
,Díky autorovi za další článek/informace o R9550 - je to hodně zajímavá karta pro lidi, co maj málo peněz a chtěj dobrej výkon, pudu si jí asi příští týden koupit. informací není nikdy dost, takže třeba test R9550 od různých výrobců VČETNĚ PŘETAKTOVÁNÍ(! - kvůli tomu do ní chci jít), info o rychlostech pamětí různých výrobců (hlavně kdo má 4ns...) by určitě nebyl na škodu .

Eště jednou díky.
Jirka
1.10.2004 06:20:56   0.0.0.xxx 00
Potřeboval bych poradit, pro co se rozhodnout? Dík
1.10.2004 10:31:06   0.0.0.xxx 00
Zatím bych neměnil, výkonnostní rozdíl je mizivý (pokud nejde o shadery).
1.10.2004 10:33:48   0.0.0.xxx 00
Je to možné, mnoho programů kartu detekuje jako 9600XT; na ten dokoknce GeCube používá stejný chladič (rozdílné je jen logo).
1.10.2004 11:17:17   0.0.0.xxx 00
vzhledem k tomu ze po pretaktovani ses na vykonu 9600pro
tak si myslim ze neni co resit :-) v gecubu jsou udajne
pameti 3.3ns.
1.10.2004 16:34:18   0.0.0.xxx 00
Dobrý den odkuď by bylo možné nebo kde by bylo možné koupi R9550 XT od Ge Cube??sem z plzně....
1.10.2004 22:06:21   0.0.0.xxx 00
To uz je lepsi si koupit cisty Radeon 9600pro za 3090kc v alfe.A taktit!Skoda ze jsem kupoval gigabyte 9600pro za 4150 pred 3 mesici.
2.10.2004 13:47:48   0.0.0.xxx 01
já mam tu od Asusu danou na 440/275 a v 3D marku05 mám 1441 bodů, ale tenhle test bych vzhledem k tomu, že hraju Far Cry a Doom 3 v 1024/768 na high nad 25fps vůbec neřešil. Telata, který si koupily karty za 5 a více tisíc nám můžou tak akorát závidět. Mimochodem vzhledem k tomu že ani karty za 20tis nedokážou 3D mark05 rozchodit plynule, dá se očekávat, že hry s podobným nárokem jako má tenhle test vylezou tak za 1-2 roky nejdřív. Takže buď v klidu a pař a pař a.....
2.10.2004 13:51:16   0.0.0.xxx 00
vem tu 9550, klidně i od asusu, nebo sapphiru, ty stojí kolem 2500kč a dají se ůplně snadno nataktovat na tu XT. Já mam Asus 9550 Ge a běhá mi 440/275 tzn Doom 3 nebo Far Cry 1024/768 na high.
4.10.2004 06:38:52   0.0.0.xxx 00
Mám tuhle kartu od Asusu (2300,- s DPH), ale nějak se mi nedaří to přetaktování. Zkoušel jsem Ati Tool a Riva Tuner (jo, a jak každý píše, že to taktuje nad 400, tak teda mě to maximálně ukazuje 375 core, víc prostě ne), ale výkon se nezvedl ani o píďu. S mou původní 9500 to normálně funguje. Ještě mě napadá, že jsem to přetaktoval moc a systém by kartu automaticky vrací na default hodnoty, aby byl stabilní. Je to možné?
Jo a další postřeh! V Win98/ME nejde nainstalovat normálně, ve starších ovladačích pro ni není záznam v instalačním INF souboru. Musí se nainstalovat ručně jako R9600. Pak to šlape.
4.10.2004 12:44:30   0.0.0.xxx 00
má to zamčený BIOS jako 9500/9700 a je potřeba to odemknout. No to mě nenapadlo, nikdo to tady ještě nenapsal...
4.10.2004 15:53:34   0.0.0.xxx 00
S těmi pamětmi to je zajimave. Videl jsem gecube s 3,3ns, zde ocividne 2,5ns hmm.Kazdopadne krome saphiru a gigabytu se nikdo u 9600PRO nedrzi zakladni specifikace 2,8 ns pameti a dava tam 3ns. 9600PRO tedy bezi (400/600)v zakladu a prumer pretaktovani je kolem (470/670)+-.Z tohoto pohledu je 9550XT s rv360 takova prumerna hybridni 9600PRO ci spatna 9600XT :-)) .Za cenu kolem 2700 bez dph viz http://www.abacus.cz je to super koupe s vykonem v 3dmarku 03 kolem 3600.Jo testoval jsem ASUS 9550 (470/460) na 2600+ 3300 3dmark03.Za malo penez hodne muziky.V DOOMUIII 800x600 medium detail 29 FPS s kartou za par supu idealni pro nemajetne hrace.
4.10.2004 15:58:16   0.0.0.xxx 00
Zkus Omega ovladace s nima se taktuje ASUS v pohode!!!!!
5.10.2004 06:20:09   0.0.0.xxx 00
díky, vyzkouším!
7.10.2004 12:14:37   0.0.0.xxx 00
Dobry den, potreboval bych poradit, jak nataktovat Radeon 9550. kde se da stahnout nejakej program
7.10.2004 13:48:03   0.0.0.xxx 00
Nazdárek, chtěl bych trochu poradit. Předem ale upozorňuju, že absolutně nerozumim 3Dmarku, Aguamarku a pod. Vživotě jsem taky nic netaktoval. Nicméně chci si koupit novou graf. (mam GeForce 4 MX440 SE - vidíte dobře). Koukal jsem po vebu a 9550 bude asi to pro mě, je poměrně levná a asi si i trochu zapařim. Vím, že na SE už nikdy šahat nemam, ale mam tu 3 výrobce, skoro stejné ceny a teď poraďte. Rád bych i skusil taktovat. Takže: ASUS A9550GE/TD 128MB x CANYON ATI Radeon 9550 128 MB DDR x ATI (Sapphire) Radeon 9550, 128 MB DDR. Cenově se moc neliší, ale docela bych chtěl skusit taktování a kartu nezničit (bude trvat než si koupim novou). Jo, a mam na desce AGP 4x, vadí to nebo ne (P cel. 1.8, 256Ram) ? Dík všem za vaše názory Zd.
7.10.2004 16:40:18   0.0.0.xxx 00
AGP 4x nevadi, zkontroluj si ale, aby karta mela 128bit pristup do pameti. Asus A9550GE jej ma, ostatni neznam.
8.10.2004 08:40:05   0.0.0.xxx 00
Myslite, ze mi tahle karta pujde nejak aspon trochu rozumne taktovat, kdyz ma pasivni chlazeni?
10.10.2004 15:54:47   0.0.0.xxx 00
Samozřejmě vždycky záleží na velikosti pasivu; kvalitní pasivní chlazení samozřejmě může být lepší, než nekvalitní aktivní. Tuhle kartu konkrétně neznám, ale pokud nese pasiv, který není o mnoho větší, než GPU, tak se bude dost zahřívat a snějakým výrazným OC není lepší příliš počítat. Taky lze obecně říct, že starší modely většinou už tak dobře taktovat nejdou, neboť jsou často vyráběny z levnějších komponentů.
14.10.2004 06:58:49   0.0.0.xxx 00
No, ja som si kúpil Radeon 9550. Pretaktoval som ju - prepálil BIOS. Normálne mala takt 250/200 (jadro/pamat).
Absolútne bez problémov som ju dostal na 398/203 (štandard 9600 PRO). Dal som tam vlastne BIOS z karty 9600PRO. Skúšal som to taktiť aj softvérovo, treba použiť ATI Catalyst soft-pro drivery a ATI Toool 0.22. Ide to úplne bezploblémovo. Tam som sa dostal na 440/215. Záleží aj na paätiach, aké sú osadené, ja som mal len Elixir 5.0.
16.8.2005 22:54:45   212.71.178.xxx 00
Ahoj mam velkou prosbu potreboval bych poradit kde jsi se dostal k biosu mam tu samou kartu s elixir 5 a zadny bios 9600 pro mi v ni nefacha
14.10.2004 07:06:06   0.0.0.xxx 00
Stiahni si z Inetu program ATI TOOL 0.22 (nie ATI tools).
KeĎ ho spustíš, napíše Ti, kde zohnať soft mode ATI drivery (sú to upravené originále drivery, je tam odstránené blokovanie pretaktovania). Programo ATI Tool potom môže pohodlne pretaktovať.
14.10.2004 07:06:06   0.0.0.xxx 00
Stiahni si z Inetu program ATI TOOL 0.22 (nie ATI tools).
KeĎ ho spustíš, napíše Ti, kde zohnať soft mode ATI drivery (sú to upravené originále drivery, je tam odstránené blokovanie pretaktovania). Programo ATI Tool potom môže pohodlne pretaktovať.
15.10.2004 05:20:58   0.0.0.xxx 00
mam r9550XT od GeCube. po vybaleni som zistil, ze medzi chladicom a dvoma RAM je asi 1 mm medzera.Musel som to upravovat:-/
Skusal dat niekto na tuto kartu vga silencer od arctic?
18.10.2004 15:26:18   0.0.0.xxx 00
Máte někod radu jak dostat z čipu pasivní chladič, když bych chtěl zkusit třeba ATI SILENCER od Articu. Konkrétně se jedná o kartu Gigabyte 9550.
Dík...
18.10.2004 16:21:46   0.0.0.xxx 00
To bylo v poradku, pameti (takhle rychle) chlazeni nepotrebuji a na zahranicnich recenzich pisou ze tam ta mezera ma byt.
19.10.2004 06:19:37   0.0.0.xxx 00
nemas pravdu, ten chladic bol tak pritiahnuty, ze bola prehnuta PCB!!!Karta je ok, ale take prevedenie chladenia si mohli odpustit.
---pisou ze tam ta mezera ma byt.
Ako mozu pisat o tom ze tam ma byt medzera medzi chladicom a RAM, aky vyznam ma potom take chladenie?
19.10.2004 12:57:03   0.0.0.xxx 00
Dobrý den!
V současnosti velice vážně koketuji s myšlenkou na novou GK. Vede mě k tomu především nová hra Richard Burns Rally, která vyžaduje pixel shader...
Jako velice výhodná mi vyplynula právě R9550.
Nyní se vás chci touto formou zeptat, zda je tato karta vhodná pro můj PC. Jedná se o upgrade z VooDoo3 3000 16MB...
Nevím, zda volit verzi GeCube xt, nebo třeba sapphire a po doplnění chlazení paměti přetaktovat...
Není tato karta k procesoru duron 1.3 a 448 MB SDRAM příliš silná? Stačila by sapphire? Nebo nějaká jiná alternativa v podobné cenové relaci? Má deska podporuje AGP 4x.
Předem velice děkuji!
19.10.2004 20:30:27   0.0.0.xxx 00
Chci upozornit vsechny na velky omyl !!
Abacus sice zapujcil XT9550 k testu, ale v nabidce maji pouze 9550 Xtreme .. coz neni prava 9550XT !!! je to jen o/c 9550, jde o Xtreme Edition, ale nikoliv o pravou 9550XT. Ani vyrobce Gecube zatim na webu nema pravou 9550XT.
Rozdil mezi 9550 Xtreme Edition a 9550XT je v taktech.
9550 Xtreme edition je normalni 9550 pretocena na 398/500,
prava XT zacina na 400/500 = pujde o/c daleko vic. Ale taky bude urcite drazsi..
19.10.2004 21:28:03   0.0.0.xxx 00
mozna ja pravdu nemam, ale na webu (a to uz je nakej web digital-daily.com) to popisujou a ja tomu verim...doufám že se bavíme o GeCube Radeon 9550 Platinum
takze anglicky:

There is no cooling for the memory chips. Although the memory chips on the front side of the board are closed with a lid of the cooling system, there is no heat-spreader on the reverse side of the PCB, which reduces to zero all the efforts of cooling the memory on the front side of the PCB (albeit no cooling is provided there - the chips are under the lid, with no radiators on).

Česky: Není tady chlazení pro paměti, i když je chladič velmi blízko paměťovým čipům....

Tak se nezlob, já si prostě myslím že paměti které jsou konstruované na 2.8 ns, což je equivalent 300(600) MHz, ale běží na 250 MHz (500 MHz) nepotřebují chlazení....
19.10.2004 23:07:39   0.0.0.xxx 00
Tak jsem to dneska cely vecer zkoumal a dosel jsem k tomuto zaveru:
Abacus pujcili k testu pctuningu skutecne 9550XT PE, ALE (!!!) v ceniku maji jen 9550 Xtreme Edition, coz neni nic jineho, nez pretaktovana 9550. Poznat to lze podle 2 indicii.
1. indicie je krabice na webu abacusu, ktera nema razitko Extreme 2. indicie je frekvence. zatimco prava XT, zapujcena do testu zacina na 400/500 (a pujde nejspis jeste vejs), tak ta Extreme edition, bezi na 398/500 a neverim ze by sla o moc vys, kdyby ano - proc by ji nechavali na "nehezkem" 398?

Takze davejte bacha, nenechte se zmast - pokud nejste overclockeri, urcite se vam R9550 Xtreme Edition vyplati. Bezi na temer stejnem taktu jako prava R9550XT z tohoto testu, pricemz je ale mnohem levnejsi (zatim jsem nikde v CZ v cenikach pravou XT nevidel.. ale bude stat alespon o 500kc vic). Pokud jste ale overclokeri, radeji si pockejte a kupte si pravou XT, priplatte si a ta urcite pujde o/c alespon o 100mhz.
>>>>ZAVER<<<<
Otazkou ovsem zustava, zda vam nekdo ty takty u 9550 xtreme edition z ceniku Abacusu zaruci. Abacus totiz na webu v detailech uvedl ID chipu no a stacilo pouzit google, abych zjistil, ze jine firmy tento GeCubackej chip provozuji na puvodnich 250mhz (jadro), takze je otazkou, zda se vam Abacus zaruci, ze karta kterou vam doda bude vzdy od vyrobce ktery da jadro skutecne na 398MHZ.
Ja osobne uz tomuhle moc neverim, vlastnim Canyon FX 5200, ktera ma na vsech strankach vyrobcu i prodejcu uvedeny takt 250/400 no a dostal jsem ji s takty 250/266, coz pro mne byl sok. temer 50% zpomaleni. Zkousel jsem ji pretaktovat alespon na default hodnoty, ale bohuzel jsem se pametmi dostal jen na uroven 370..tzn 250/370. Pote jsem zkusil jadro a to slo o 50mhz. Takze ze slibovanych 250/400 mam 300/370, coz mne dost nastvalo. Ponevadz v testech u konkurence, kde testovali 8 kusu techto karet meli napriklad od Innovision kousky ktere sli pretocit az na 300/500 a nektere meli defaultni nastaveni dokonce i /450.
19.10.2004 23:10:43   0.0.0.xxx 00
Zvazuji ted koupi Geforce4 Ti4200 ale mam XP1700+ , coz je na pokraji pozadavku, nechci aby se karta flakala.. navic Radeoni jsou na tom lepe co se tyce pozadavku na CPU...
Koukal jsem na nejake testy a tam bylo:
Ti4200 8000b 11000b
R9500PRO 10000b 11000b (zaokrouhleno), pricemz prvni vysledek je pro XP1600+ a druhy pro P4 2.6ghz - coz mne odrazuje od koupi ... zajimalo by mne co 9550 ta xtreme edition nebo XT. Zda na tom bude taky tak s CPU nebo jak ?
21.10.2004 07:24:51   0.0.0.xxx 00
Nemůže mi někdo polopaticky poradit jak nainstalovat kartu HIS 9550 pod win98? jinak v XP je to za ty peníze dost dobrá koupě
24.10.2004 22:00:38   0.0.0.xxx 00
Pokud mas orig ovladace tak je dej do mechaniky,pak si najdi vlastnosti obrazovky -> zalozka nastaveni -> dole ikona upresnit -> zalozka adapter -> zmenit -> zobrazit seznam vsech ovladacu -> s diskety
Vyhledas si pak na CD adreas WIN9xME nebo tak a proklikej se do adresare driver.Vyber soubor (jmenoxxxx.inf) a vyber model karty.Pokud tam nebude 9550 tak dej ALL-IN-WONDER 9600 nebo pokud tam neni tak jinou 9600.(Ja tam u ASUSU nemel 9550 a a ten ALL-IN-WONDER 9600 se mi spravne identifikuje cip).
Pokud tedy budes muset zvolit 9600 napise ti to ze to nebylo napsany primo na tvou kartu ale na to kasli.Dej OK.Pak si nainstaluj Control Panel.Mel by byt taky na CD v Adresari Win9xME/CPanel (nebo podobnym).Tam dej normalne setup.exe a mas to.
26.10.2004 10:20:51   0.0.0.xxx 00
Koukali jste někdo na abakusu na tuto kartu??
GeCube ATI R9550 Infinite 8x/128MB/128bit/470/650MHz, TV, DVI
máte s tim nějaké zkušenosti, či nějakou radu. Vypadá to na docela slušné takty a cena neni zas o tolik vyšší.
26.10.2004 10:26:35   0.0.0.xxx 00
Zdravim, chci koupit radeona 9550 s 4ns pametma. Uz jsem prosel spoustu obchodu, ale vsude mi nabizeji jen s 5ns pametma. Nevite nekdo o nejakej obchodu, kde sehnat tuto kartu s 4ns? Diky Cleric
27.10.2004 07:15:28   0.0.0.xxx 00
To byl ten slavný den kdy k nám byl přiveden elektrický proud ... Když se to dobře napíše,tak člověk zjistí,že to je vlastně jednoduché.Ještě jednou díky!!!
27.10.2004 11:47:01   0.0.0.xxx 00
R9550 Xtreme Edition mají na www.vcomp.cz za 2700 s dph.. asi jdu do toho... nemáte někdo zkušenosti jestli jde ještě taktovat? dík
29.10.2004 09:29:47   0.0.0.xxx 00
Nebylo by lepsi koupit Sapphire Atlantis ATI Radeon 9600 128MB na CzechComputer za 2900 s DPH? (400 / 325)
30.10.2004 10:07:58   0.0.0.xxx 00
Dal som svoju 9550 na 480/260 a v 3Dmark03 mi to hodilo 5930 co sa mi zda poriadna blbost. Kde je chyba?
4.11.2004 20:02:04   0.0.0.xxx 00
pls je nekde presne popsany bod po bodu jak postupovat pri taktovani ??? koupil sem dneska 9550 od saphiru a celkem sem se ted zdesil kdyz sem zjistil ze mezi ni a 9000PRO asi velkej rozdil nebude ;-(( pripadne nechtel by mi nekdo poradit nerad bych se v tom zacal vrtat aby se neco nepodelalo ;-(
...jakej asi muzu ocekavat narust vykonu ve hrach oproti 9000PRO?? bojim see nakonec aby to na starsich hrach nebylo horsi nez do ted
5.11.2004 17:27:54   0.0.0.xxx 00
Tak mi dnes došla R9550 extreme od geCube (www.vcomp.cz za 2780 s dph) a vůbec nevím co si o tom myslet. Karta má dle toho, co tady v diskuzi již padlo, být taktovaná na 398/250? (a tak uvádí i vcomp) Hned po inst. se nahlásí jako r9600 series a typ 9600Xt. Defaultní takty má pak 445/290 a stabilně jde na 465/335. (Mám tak čímdál víc pocit že si z nás dělají srandu a že se některým ůdajům výrobce (distributora?) nedá vůbec věřit). Teda ne že by mě to v tomto konkrétním případě mrzelo. Ví někdo jak to tedy vlastně je? Já mám pocit že všechny tyto tři karty se liší tak maximálně chlazením. Za objasnění předem děkuji...
7.11.2004 16:34:02   0.0.0.xxx 00
Koupil sem si od 3DClubu ati radeon9600XT a podarilo se me ji dostat s puvodnich 500/338(676) na 540/358(715) jen jak dodelam bok skrine a pridam ventilator ktery bude funet na grafarnu tak se ozvu jak dopadlo dalsi zvysovani.... jo CPU je amd Barton 2500@3200 na napajeni 1,7V. casem neco dam i na web www.compl.kvalitne.cz
8.11.2004 18:23:16   0.0.0.xxx 00
Zdravim. Měl bych na miga jeden dotaz. Karta která ti přišla má jaký paměti? Viděl jsem totiž tuto kartu s různými paměti. Hynix 2.5, 2.8 nebo Etrontech 3,3. Diky.
9.11.2004 19:11:39   0.0.0.xxx 00
jestli je v tom opravdu rozdíl (jak tu někdo v diskuzi psal) tak nemám verzi XT ale Etreme, což by podle ofic. udajů měl být rozdíl (ale zřejmě se na to nehraje.. viz ,ůj 1. příspěvek). S těma pamštma nevím protože netuším jak to zjistit aniž bych musel oddělat chladič... poraď jak a dám vědět ...
9.11.2004 19:14:59   0.0.0.xxx 00
ale ona stojí 2800
9.11.2004 20:07:14   0.0.0.xxx 00
To znamená že máš chladič i přes paměti? Nebo ta tvoje vypadá jako tady ta z rezenze. Ta má chladič jen na jedné straně. Z druhé strany jsou paměťové čipy vidět a na nich je označení.
9.11.2004 23:30:44   0.0.0.xxx 00
Chtel bych podekovat autorovi testu, za odtajneni teto karty. a chtel bych poprosit nekoho z fora. jestli nevi, kd byse 9550XT dala sehnat. jsem z Brna a ve zdejsich PC krcmach se nevyskytuje. pravda je, ze jsem nasel na http://interlink.tsbohemia.cz jeden exemplar, ale po rozkliknuti popisu je uvadeny takt 250MHz, tak nevim co si o tom mam myslet. Za kazdou radu diky.... jura
10.11.2004 09:22:53   0.0.0.xxx 00
www.vcom.cz - necelých 2800 + poštovné
10.11.2004 09:26:53   0.0.0.xxx 00
OK - mrknu na to
10.11.2004 18:34:20   0.0.0.xxx 00
Dneska sem koupil EXCALIBUR 9550
jsou tam paměti SAMSUNG 422
K4D261638F-TC40
potreboval bych vědět jake to jsou 5 ns nebo 4 ns
DIKY
11.11.2004 08:12:06   0.0.0.xxx 00
Jedná se o 4ns paměti. Teoretická maximální frekvence je 250Mhz. Možná ale půjdou i výš. Ten EXCALIBUR si koupil v kameným obchodě nebo na internetu? Dik.
11.11.2004 08:34:11   0.0.0.xxx 00
Ja hardware kupuju v jedne zastavarně, se slevou
ten prodejce neni platce DPH takže mi dava slevy
třeba ten EXCALIBUR stal 2396 a on mi dal 100Kč slevu
takže 2296
Jinak jsem jadro dostal na 430 při 445 mi už zamrza
a vubec to netopi je to studeny jako když jsem tam mněl 250
a paměti topi mam nastvených 255 a jedou v pohodě jdu dneska koupit chladič a skusim ty paměti ještě vic přetaktovat
11.11.2004 08:50:56   0.0.0.xxx 00
Ja kupuju hardware v jedne zastavarně, ten prodejce jezdi
na kupovat do velkoobchodu firmy LOSAN on neni platce DPH
Ten EXCALIBUR stal 2396 a on mi dal slevu 100kč takže 2296
jinak jsem jadro dostal na 430 na 445 mi už zamrza comp
je zajmave že to vubec netopi jako bych tam mněl puvodnich 250 a paměti mam na 255 a le ve hrach to hodně topi takže dneska du koupit větrak takovej jakej je ve zdroji a skusim ty paměti jěště zvyšit Nezničim tu kartu?
11.11.2004 10:09:13   0.0.0.xxx 00
tak sem na to mrknul a nic sem nezjistil.. chlaďák se mi sundávat nechce takze sory :-)
15.11.2004 07:26:58   0.0.0.xxx 00
Minulý týden jsem koupil u V-Compu tuto kartu a jak už tady někdo psal je taktovaná od výrobce na 445/580. Za necelých 2800,- je to dobrá volba.Paměti jsou pod chladičem(ten vapadá jako na obrázku),takže značku nelze bez jeho demontáže určit.Od recenzované se tato nová edice liší tím že neobsahuje hru CounterStrike(není ani zobrazená na krabici) a DVD Power.Ke kartě je pouze CD s ovladači.Kupoval jsem ji kvůli RBR a jsem naprosto spokojen.Běhá to plynule na vysoké detaily i na slabém compu(Athlon XP 1800+, 256 DDR, MB K7S5A)
16.11.2004 21:53:25   0.0.0.xxx 00
Koupil jsem trochu značkovejší verzi ATI Radeon 9550 256meg DDR TVout / DVI u WWW.KUKU.CZ a běhá výtečně! Hlavně má velkej pasivní chladič, takže je 100 % tichá
17.11.2004 00:46:37   0.0.0.xxx 00
taky jsem si koupil tuhle kartu mam ji taktlou na 420/310(620) a jede naprosto bez problemu
HL2 Rulezzzzzzz
18.11.2004 16:35:00   0.0.0.xxx 00
Ahoj mate. Tak to chápu tak, že gecube začala dělat karty s paměťovými čipy jen z jedné strany. Protože ta co je tady testovaná je má z obu stran. Je tomu tak? Jinak do ní jdu.
18.11.2004 20:26:40   0.0.0.xxx 00
jj presne tak
26.11.2004 12:19:28   0.0.0.xxx 00
Myslim,ze to,co tady pises je blobost.Ja jsem si koupil od Abacusu prave tuto kartu tzn.Radeon 9550 XTremeEdition a jsem s ni maximalne spokojen.Nejen ze me prisla na peknych 3000Kc s Dph ale takt jadra 448 Mhz a pameti 280Mhz je fakt supr.Pretaktovat jsem ji zatim moc nezkousel,navic by to s AthlonemXP 1700+ nemelo velkej vyznam,ale vzhledem k tomu,ze je karta osazena cipem R360(radeon9600),by slo podle meho nazoru jadro taktnout minimalne na 500Mhz.Pameti jsem zkousem na 300Mhz a zadnej problem...
27.11.2004 22:24:01   0.0.0.xxx 00
TED KOUKAM NA VCOMP. AMAJ TU DVE PRVNI GeCube ATI Radeon 9550 Xtreme 8x/128MB/128bit/ 398/500MHz, TV, DVI --2757 KC
DRUHA: GeCube ATI R9550 Infinite 8x/128MB/128bit/470/650MHz, TV, DVI 2990 kC TAK KTEROU Z NICH CENA SKORO STEJNA TAKT HODNE JINY CO JE LEPSI ? dIKY
8.12.2004 09:09:00   0.0.0.xxx 00
Kupil som si graf. kartu od saphire r9550 256mb.
Su tam pamate Mezza.Problem je v tom ze sa mi ju nepodarilo
pretaktovat zo 250/200 ani na 300/200.
Moja konfiguracia:
Athlon Xp 2000+
Mb Matsonic 8137c ma AGP 4x
512mb pamat
Poradte prosim ako ju mam pretaktovat.
15.12.2004 00:09:14   0.0.0.xxx 00
taky se na ni koukam ale uz jsem z toho zmateny...nezjistil jsi teda co to je za grafiku,...http://interlink.tsbohemia.cz/default.asp?mtc=0&cls=stoitem&stiid=38977 a kdyby jste nekdo vedel kde sehnat radeon 9550 s dobrym taktem tak mi prosim napiste na mail....nebo na icq predem dekuji ICQ: 25-186-393
15.12.2004 18:13:10   0.0.0.xxx 00
Jedna se o Jetway 9550 ultra O/C(vyrobce XT neuvadi, narozdil od TSBohemia). Hodne informaci je na foru http://www.svethardware.cz/art_doc-54C68B3381B41CE5C1256F100051D700.h tml. Tam mj. zjistite ze chybna je i frekvence, ktera je 400/250 nebo 500/300-nejspis zalezi na stesti na spravny kus
19.12.2004 19:46:42   0.0.0.xxx 00
Zdarec, já jsem měl ten stejnej problém se svojí 128mb verzí...
Musíš mít nainsalovány ovladače OMEGA DRIVERS a pak v AtiToolu zvýšit takt a uložit a je to.... Hodně štěstí... Mimochodem svou Asus 9550 GE/TD jsem z 250/200 dostal na 411/260... nechápu ale jak je možný, že se mi bez pasívu na pamětech podařilo 260! ostatní mají 245 - víc ne... A GPU víc nejde... to je divný....
23.12.2004 20:10:21   0.0.0.xxx 00
Mám R9550,strávil sem půl života u přehrávání biosu na R9600,ale karta mi píše že má zamčený(zablokovaný bios).
Musí to nějak jít otevřít...
Poraďte někdo prosím.Díky moc
2.1.2005 20:47:12   0.0.0.xxx 00
No už podle taktu jádra a pamětí bude výkonější ta druhá co jede 470/650.
6.1.2005 21:26:30   0.0.0.xxx 00
Nevím jestli si z nás dělají v Gecube prdel, ale tak nějak to vypadá. Jsem tak trochu začátečník, ale docela mě zaráží když vidím takty 470/650 u Infinity, které se hodně podobají už vyšším modelům 9600 pro a xt. Včem je rozdíl od modelu 9550 xt? oficiálních stránkách gecube ani infinity není je tam jen nějaká verze se (speedy edition) nevíte o tom něco víc?
8.1.2005 22:03:13   0.0.0.xxx 00
Prosím vás jsem neměl by jste někdo návod na odemčení grafické karty HIS Excalibur Radeon 9550???Stále ho nemůžu odemknout.Děkuji vám za rady
10.1.2005 15:36:25   0.0.0.xxx 00
Dobry den,
mam MSI K7T Turbo LE, AMD Duron 750 MHz, 256 MB PC133, RIVA TNT2 M64 32MB AGP, EIZO FlexScan F351T. OS jsou LINUX SuSE 9.0 a W98.

Cil: Nejsem grambler, ale v duchodu bych si rad obcas zaletal na FlightGear. Kvuli tomu "obcas" nechci a nemohu mnoho investovat (zvetseni RAM a vymena procesoru je i jinak nasnade, ale nejde vse najednou, nejdrive GK).

Navrh: Grafika zrejme nestaci, vybral bych si Radeon 9550, ale krome priznivych zprav hloda cerv.

Dotazy:
1) Muze napriklad distribuce HIS Excalibur 9550 128MB vubec pracovat na mem MB ve W98 a Linux SuSE 9,0 (ovladece!)? (Doporucene jsou jen pro W2000 a XT.)
2) Ma pro muj HW i zamysleny SW vyznam verze 256MB? GK nekupuji denne.
3) Je varovani uzivatelu "Chybne zobrazeni s GK HIS RADEON 9550 128MB/128bit" (i pro Asus 9550) http://www.zive/forum/SubChild.asop?Qst=186538&&Main=61
skutecne vazne?
Za radu dekuje
Otak
13.1.2005 17:39:33   0.0.0.xxx 00
Já ji mám taktlou na 445/500. dobre ne?
13.1.2005 17:43:09   0.0.0.xxx 00
ja tak nevim co si mám o tom myslet ale mam v RivaTuneru. 445/500.
13.1.2005 17:44:58   0.0.0.xxx 00
nechápu proč
13.1.2005 17:53:55   0.0.0.xxx 00
jámám taky Radeona 9550 XT 128 MB, taktnul jsem ho na 445/500 ale nevím jestli tech 500 je DDR nebo je to jen 250.a v 3d marku 2005 mám 1293 bodů.a v 3d marku 2003 3171 bodů.je to vůbec možné na sestavě: AMD Athlon XP 2000+ (12,5*133),512 MB RAM DDR400 (běží na DDR 266).
15.1.2005 13:35:03   0.0.0.xxx 00
Zdarec tak se taky podelim
z 475/350 se mi podarilo na 520/400 zkusim jeste vic
cao
16.1.2005 13:48:19   0.0.0.xxx 00
Mam Club-3D ATI RADEON 9550 250/400(DDR)@420/420(DDR) na Athlon XP barton 2600+@3200+ 200 FSB, v 3DMark03 vychozi takt pouze 1210 bodu, a 420/420 jen 1415 bodu, nevite nekdo v cem je chyba??? (Vypnuto AGP fastwrites(doporuceni ATITool) a vypnuto V-Link
18.1.2005 19:40:13   0.0.0.xxx 00
jetway9550 pro/oc ma pameti 3,3 samsung bech chladice jdoou na 340
23.1.2005 17:54:52   0.0.0.xxx 00
Mam Radeon 9600-serExcalibur.256MG proc.324MHZ-pam.-182MHZ.Kolik si tak muzu dovolit a jaky je nejlepsi programek?
27.1.2005 18:49:07   0.0.0.xxx 00
Nemas to 3D mark 05?Ja sem mel Axp 3200+ s R9600pro 480/680 v 05 1648 bodu.A v 3D marku 03 kolem 4100 bodu.Mozna mas neco vyple v biosu zkus pozapinat vsecko co souvisi s AGP.
8.2.2005 07:58:45   0.0.0.xxx 00
jaky prog na taktovani mam 9550 ale kdyz spustim hru nebo 3D mark tak se hodnoty zase nastavy na default
16.2.2005 13:49:33   0.0.0.xxx 00
Originální krabice HIS Excalibur Radeon 9550 ViVo 128 MB měla na dodaném CD jen ovladače pro WXP/W2K. Pro W98 jsem pouzil z webu ATI ovladac CATALYST™ 4.11 BETA Driver Build 8-03-98-3-041103a-019079e (je taky na DVD ROMu posledniho Computeru).
Wokna me vsak hlasi nainstalovan HIS Excalibur RADEON 9550SE (na krabici a nalepce desky mam ale napsano, ze jsem koupil plnokrevny Radeon 9550!). Je to podvrh, nebo blbe hlaseni ovladace?
Dekuje Otak
20.2.2005 14:34:33   0.0.0.xxx 00
Kde jste sehnali procik Athlon64 3200+ s Megabauitovou vyrovnávací pamětí?
22.2.2005 20:19:01   0.0.0.xxx 00
Jak to mam pretaktovat ??? Mam pasivni chlazeni myslite ze to utahne kdyz to tkatnu a taky jestli mi muze nekdo poradit na email jak to mam pretaktovat byl bych rad prosim.Rad bych z toho udelal r 9600 pro diky
28.3.2005 21:21:19   0.0.0.xxx 00
cau borci hele mam ATI 9600 pro od SAPHIRE a frekvence mam jadro na 400 a pameti na 300 prosim poradte na kolik to tak pujde taknout ..skousel jsem Ati tool a vytahl jsem to na 406 na 360 pak maliko varila holka ale zaseky zadny a nevim na kolik to jeste pujde s nejaky NEW vetrakem .dik za odpoved.
5.4.2005 19:10:14   0.0.0.xxx 00
Já jsem si před časem pořídil GeCube Radeon 9550 GT.
Taktovaný je standardně na GPU 400, RAM (2xDDR) 200 MHz
Jádro se mi ukazuje jako RV360.
Rozhodl jsem se tedy zkusit naFlashovat nějaký "lepší" BIOS, jakýkoliv Radeon 9600XT je nepoužitelný (hodně podtaktovaný) - na obrazovce jsou vždy artefakty, takže jsem skončil s BIOSem pro 9600Pro upravený na paměti mého 9550 GT, nastavil jsem GPU na 460 a paměti 230 MHz a jsem happy! ;-)
5.4.2005 20:42:45   0.0.0.xxx 00
Jsi úplně vedle chlape!
V Abacusu nyní (po více jak půl roce) mají tu tvou "pravou XT" jako "Speedy Edition", nicméně žádná R9550XT neexistuje, není to podvod, jen asi žádáš příliš mnoho za pár šupů... :-D
5.4.2005 20:55:58   0.0.0.xxx 00
Zkus ATI Tool:
http://www.techpowerup.com/atitool/
Jinak si myslím, že by jsi ji bez problémů mohl dostat minimálně na GPU 450, RAM 250 (500 DDR) MHz...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

Jeden čtenář navrhl autorovi prémii: 0.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.