Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
autor: Souček Jiří , publikováno 13.8.2004
Po představení hi-endu společnosti nVidia v podobě GeForce 6800 Ultra nabízíme recenzi "konkurenčního zboží". Nejvyšší model od společnosti ATi - Radeon X800 XT Platinum Edition v provedení společnosti Asus. Tedy nejvýkonnější hardware, jaký společnost ATi nabízí. Nebyl by to ale Asus, aby nepřidal něco navíc... {mospagebreak title=ATi Radeon X800 XT}

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Technologickou stránku jádra R420, na kterém je série X800 postavena, jsme již probírali několikrát. Přesto, že R420 bývá často označován jako přetaktovaná "devět tisíc osmistovka", není tomu zcela tak. Krom nových technologií a dořešené implementace těch starších (od 3Dc komprese normálových map, přes cinema-efekty jako soft-shadows či vylepšený F-Buffer až k Temporal AntiAliasingu) jsou to hlavně změny ve výrobě hardwaru. Přidání 8 pixel pipelines a 2 vertex shaderů v kombinaci s taktovací frekvencí vyšší než 500MHz vedlo k využití 130nm výrobnímu procesu s použitím technologie Black Diamond (low-k dielektrikum), ověřené na poměrně úspěšné řadě R9600XT. Další specifikace tedy jen ve stručnosti:

SmartShader HD
  • Hardwarová podpora DirectX 9.0
  • Vertex Shader 2.0
    • 65 280 instrukcí s řízením toku
    • Trigonometrické operace během 1 cyklu
  • Pixel Shader 2.0+
    • Až 1536 instrukcí a 16 textur (single-pass)
    • F-Bufferu Druhé generace
    • 32 dočasných a pevných registrů
    • Multiple Render Target (MRT)
SmoothVision HD
  • 2 - 6x Sparse / Rotated-Grid Multi-Sample Anti-Aliasing
  • Programovatelný MultiSampling s gamma korekcí afektovaných pixelů
  • Temporal Anti-Aliasing
  • Bezztrátová barevná komprese v poměru 6:1
  • 2 - 16x adaptivní anizotropní filtrování (~128-tap)
  • Adaptivní bilineární a trilineární filtrace
  • 3Dc komprese normálových map (4:1)
HyperZ HD
  • 3-úrovňový Hierarchal Z-buffer
  • Bezztrátová komprese Z-bufferu
  • Fast-Z-Clear

VideoShader HD
  • Integrace Pixel Shaderů pro akceleraci videa
  • FullStream pro PostProcessing (MPEG4 formáty podle podpory )
  • VideoSoap pro úpravu struktury obrazu videa (denoise, smoother...)
  • HW akcelerace všech MPEG formátů pro video (encoding, decoding)
  • Motion Compensation, iDCT, DCT
  • Adaptivní De-Interlacing (na úrovni pixelu) a úprava snímkové frekvence
GeForce 6800 GeForce 6800 Ultra Radeon X800 PRO Radeon X800 XT PE
Čip (mark. značení) NV40 NV40 R420 R420
Výrobní proces 0.13 ľm IBM 0.13 ľm IBM 0.13 ľm TSMC lowK 0.13 ľm TSMC lowK
Počet transistorů 222 milionů 222 milionů 160 milionů 160 milionů
Paměťová sběrnice 256-bit DDR 256-bit DDR 256-bit DDR III 256-bit DDR III
Grafická paměť 128-256 MB 256 MB 256 MB 256-512 MB
Takt čipu 325 MHz 400 MHz 475 MHz 520 MHz
Takt pamětí 350 MHz (700 DDR) 550 MHz
 (1100 DDR)
450 MHz (900 DDR) 560 MHz
(1120 DDR)
Paměťová propustnost 22.4 GB/s 35,2 GB/s 28.8 GB/s  35.8 GB/s
Fill-rate  3900 Mtexel/s 6400 Mtexel/s 5700 Mtexel/s 8320 Mtexel/s
Vertex Shader 6 6 6 6
Maximální počet transformací Troj./s 490M 600M 715M  780M
Počet Pixel Pipelines 12 16 12 16
Počet text. jednotek na pipeline 1 1 1 1
Vertex Shader verze 3.0 3.0 2.0 (b) 2.0 (b)
Pixel Shader verze 3.0 3.0 2.0 (b) 2.0 (b)
DirectX DX 9.0c DX 9.0c DX 9.0 DX 9.0
AntiAliasing MultiSampling
SuperSampling
MultiSampling
SuperSampling
MultiSampling (+Temporal) MultiSampling (+Temporal)
AA typy RG, OG, SRG RG, OG, SRG RG, Sparse RG, Sparse
Integrované RAMDACy 2x 400MHz 2x 400MHz 2x 400MHz 2x 400MHz
{mospagebreak title=Asus AX 800XT}

Už jen Asus?

Nechme zatím kartu kartou a podívejme se na situaci trošku jinak. Po několik let byl tradičně kvalitním a uznávaným výrobcem hardwaru s čipy ATi starý známý Hercules (již dlouho spadající pod francouzský Guillemot). Později se objevil ještě jeden výrobce, který nabízel výjimečně kvalitní karty (výrobce původně známý spíš v oboru serverových a profi základních desek). Byla to společnost Tyan prodávající pod obchodní značkou Tachyon. Obě společnosti se vyznačovaly velice kvalitním chlazením, možnostmi přetaktování a dalšími přednostmi - např. extrémně vysokou kvalitou obrazu karet Tachyon (srovnávány s produkty Matroxu). Hercules ovlivnil spíše Evropu, Tyan zase Ameriku, ale stále mají oba jedno společné. V nedávné době trh s grafickými kartami opustili. Nebýt společnosti Asus, která si velmi rychle získala postavení i na trhu s kartami ATi, tak by bylo velmi obtížné hledat dodavatele hardwaru kvalitativně srovnatelného s téměř legendárním Herculem a Tyanem.

Asus AX 800XT - Balení

Podobně jako společnost MicroStar, tak i Asus se stále drží hesla "velkou kartu do velké krabice". Přestože to z fotografie nemusí být dostatečně patrné, je balení opravdu ROZMĚRNÉ.

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Po vyklopení víka narazíme na podrobné informace o obsahu balení a některé technologické specifikace karty.

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Tudy se ovšem dovnitř nedostaneme. Můžeme se ale zatím pokochat pohledem na chladič VPU, který se honosí nepříliš obvyklým obrázkem (později). Chceme-li se dostat skutečně až dovnitř (resp. dostat hardware ven), musíme otevřít balení po stranách...

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

...a vytáhnout obyčejnější krabici, ta ale již obsahuje kartu a bohatou výbavu:

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

HDTV kabel (zleva) se již stává standardem, redukce se dvěma vstupy a dvěma výstupy již napovídá, že karta podporuje VIVO, nechybí ani DVI - D-SUB rozhraní a "Y" kabel pro napájení, který zajistí, že nepřijdeme o napájecí konektor. Zajímavější je ale oranžové pouzdro...

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Software

  • Asus/CyberLink: PowerDirector 3DE

  • Ulead Cool 3D SE 3.0

  • Ulead Photo Express SE 4.0

  • Asus/CyberLink: Medi@Show SE 2.0

  • Asus DVD XP

  • WinDVD Creator

  • Deus Ex Invisible War

  • Counter Strike - Condition Zero (2 disky)

  • instalační CD (2 disky)

Plné verze her a mnoho DVD softwaru je velmi pěkná věc, ale já bych uvítal, kdyby na některém CD nechyběla technologická dema od ATi. Ruby je lákadlo a pokud je její obrázek na krabici, měla by být přítomna i uvnitř. Dema je sice možné stáhnout na webu ATi, ale pro modemisty to zrovna není (stovky MB).

Jak jsem již zmínil, nebyl by to Asus, kdybychom se nedočkali něčeho navíc.

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

V nenápadné krabičce je zabalena praktická webkamera, jejíž specifikace najdeme na zadní straně celého balení:

  • USB CMOS camera

  • 300 kpixels

  • built-in microphone

  • more than 30fps / QVGA

  • ideal for video conference, video chatting

  • support hardware snap-shot button

Předpokládám, že překlad nutný nebude ;-). Rozhodně zajímavé zpestření. Přejděme ale k samotné kartě:

Design karty

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
Kliknutím se obrázek zvětší

Protože se většina výrobců drží referenčních návrhů PCB, které dělá Sapphire (je pak jednodušší s ATi vyjít ;-), bývá největším rozdílem mezi výrobci právě obrázek na chladiči. Tam, kde produkty ostatních výrobců nesou obrázek ufona, nestvůry, či jiné bestie, umístili designéři Asusu poněkud jinou "potvůrku". To snadno odvede pozornost od chladiče samého. Ten totiž není jen tak obyčejný. Je totiž větší, než chladič na referenčních kartách od ATi (který se běžně používá na "PRO" modelech). Všimněte si, že překrývá i paměťové moduly (nechladí je však, mezi nimi a chladičem je mezera). Velikostí spíše připomene "starou dobrou" 9800XT.

Napájecí konektor už zřejmě nemá cenu připomínat, poblíž něj narazíme na žlutý interní VIVO konektor.

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Zadní strana karty nese VIVO procesor ATi Rage Theater, který se však zde stará pouze o video-in. Je trošku škoda, že bylo zapotřebí vyprázdnit sklady a není proto použit novější Theater 200, který má přece jen pár předností navíc.

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Můžeme se podívat i na nějaký ten paměťový modul. Jak je u hi-end modelů tradicí, pochází z továren společnosti Samsung. Vzhledem k tomu, že jde o GDDR-III, nelze ani nic jiného čekat, protože prakticky jedinou použitelnou alternativou je výrobce Micron - ovšem s tím nemá ATi tak dobré a zavedené kontakty. 1,6ns by mělo odpovídat frekvenci 625MHz (1250 ef.). Na to, jestli tuto frekvenci všech 8 modulů snese, se zaměříme později.

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

A na závěr tradiční trojice konektorů: D-SUB, S-VHS a DVI.

Možná si pamatujete, jak jsem v recenzi HIS Radeon X800PRO probíral multimediální podporu a vzpomněl jsem položku "akcelerace WMV", která byla dostupná v beta verzi driverů (4.7). Ve finální verzi ovladačů již tato možnost chybí. 

{mospagebreak title=Vlastnosti karty, kvalita zobrazení}

Přetaktování, OverDrive a teplota karty

Model společnosti Asus nabízí možnost OverDrive. Zde ale přijde trochu kritiky - možná spíš směřované na stranu ATi. Standardní frekvence karty je 520MHz. Po aktivaci OD běží jádro na 525MHz! (jen)... Zajímalo mě, jak je tato hodnota závislá na teplotě, tak jsem se pokusil maximálně vylepšit proudění vzduchu kolem karty, čímž jsem jádro zchladil na 42°C. Ani poté však frekvence nijak nevzrostla. Maximální teplota, jakou karta měla, je 69°C a při ní frekvence neklesla na původní hodnotu. To mohu shrnout takto:

42°C < 525MHz <69°C

Přetaktování o 5MHz v praxi nic neznamená, ale na testy jsem nechal tradičně OD aktivován.

Před nedávnem se objevovaly informace varující před teplotou série X800. Údajně mělo jít až o hodnoty přesahující 100°C. Zda je to rozměrnějším chladičem použitým společností Asus, nebo vylepšeným výrobním procesem (nebo šlo přece jen o pouhé fámy), nemohu říct, ale nedovedu si představit, jak by na této kartě bylo možné podobné teploty dosáhnout.

V klidu: cca 45°C

Zatížení: cca 55-70°C

Myslím, že by neuškodilo malé srovnání se starší 9800XT: Ta si vyšší teplotu (kolem 65°C) držela stále, i v klidovém režimu. Ve 3D byly navíc zvyšovány otáčky ventilátoru. X800XT od Asusu kupodivu maximální otáčky vyvine jen při bootování systému, pak si drží nízké a to i ve 3D (je tedy velice tichý). 

Kartu bylo možné přetaktovat na stabilních 546*615MHz (1230ef. - teoretické hranice 1,6ns modulů dosaženo nebylo). Slovem stabilní mám na mysli nulový počet bodů v artifact testeru, obraz bez jakýchkoli defektů a průběh testů bez pádu aplikace či systému.

Overclocking: 520MHz / 560MHz -----> 546MHz / 615MHz

Rozdíl: jádro + 5% (HIS X800 PRO šel o 10%); paměti o 10% (HIS X800 PRO také o 10%)

Kolik ATi ještě z 130nm technologie vyždíme, je zatím záhadou - čekal bych až tak 600MHz.

Asistence 

Pro srovnání byly použity následující grafické karty:

  • HIS IceQ Radeon 9800PRO

  • MicroStar FX 5950 Ultra

  • HIS Radeon X800 PRO

  • InnoVision GF 6800 Ultra

U poslední zmíněné bych se rád na moment pozastavil. Původně jsme uvažovali o její samostatné recenzi, ale jelikož jsem musel kartu vrátit poněkud dříve, budou k dispozici pouze její naměřené výsledky.

Pár řádek praktických zkušeností snad ale na škodu nebude. Zaměřil jsem se na napájení a chlazení. Protože je karta postavena na referenčním designu, nese tradiční dvouslotový chladič. Ten je ve 2D relativně tichý, ale při přechodu do 3D již o sobě dává znát a oproti X800XT celkem výrazně.

Příjemně mě překvapila nízká teplota karty; ve 2D zhruba stejná jako u Radeonu, ale ve 3D se držela níže, 60°C nedosáhla.

Možná si vzpomínáte, že společnost nVidia upozorňovala, že 2 konektory jsou z důvodu stability - že tedy stačí zapojit pouze jeden. Tak 6800 fungovala i redaktorům na anandtechu. Já jsem měl ale trochu jinou zkušenost: při zapojení do jednoho konektoru karta výstražně píská, při zapojení druhého již systém najel, ale dočkal jsem se následujících upozornění:

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Je zřejmé, že se situace bude lišit kartu od karty, pravděpodobně v závislosti na verzi BIOSu.

Zkusil jsem ještě jeden experiment - požadavek na zdroj byl původně uveden jako 460/480W, později, že stačí kvalitní 350/400W. Testovací sestavu jsem zkusil připojit ke zdroji Fortron 300W a bez problému (a bez přehřívání) stačil i ten.

Kvalita zobrazení, AA a AF

FSAA rozebírat příliš nebudu, to už jsem učinil v recenzi HIS X800PRO a v úvodní teorii R420. V rychlosti jen rozložení vzorků:

 

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
FSAA 2x

 

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
FSAA 4x

 

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
FSAA 6x

Povšimněte si ale, jak je na tom NV40 ve srovnání s NV35. Pro dosažení nízkého výkonnostního propadu přešla nVidia k úspěšnému konceptu, který zavedla ATi s R300 (R9700). Drobné odlišnosti sice vidět jsou (úhly, mipmapy), ale v praxi viditelný rozdíl nebude:

  NV35 R420 NV40
2x Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
4x Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
8x Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
8x performance Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum  
16x   Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
{mospagebreak title=Testovací sestava + syntetické testy}
 

Hardware

  Procesor   AMD Athlon 64 3200+
  Chladič CPU   Gigabyte 3D Cooler
  Čipset, MotherBoard   VIA K8T800, Soltek 
  Paměť   2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Pevný disk   Western Digital WD800JD
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP1

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 61.77
ATi Catalyst 4.7

  Teoretické testy

3Dmark03 patch 340
3Dmark 2001SE build 330
Codecreatures Benchmark Pro
nVidia ChameleonMark
Aquamark 3
D3D VillageMark
TempleMark
FableMark
Matrox SharkMark
OGL VillageMark
OpenGL Stars

  Herní testy

Painkiller 1.2
FarCry
Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2004
X2 The Thread
GunMetal
Return to Castle Wolfenstein - Enemy Teritory
Quake III Arena
Dungeon Siege

Benchmarky a syntetické testy

Než přistoupím k samotným výsledkům, chtěl bych oznámit, že v příštích testech se již setkáte s dvěma dalšími výsledky. Tím prvním bude (co jiného než) Doom III a druhým bude nový benchmark hry Painkiller. U té ještě zůstanu: Standardní benchmark se spouští zadáním příkazu "benchmark c5l1" do konzole. Je nutno mít min. verzi 1.15. S každou další verzí se ale průběh benchmarku měnil a není možné výsledky různých verzí vzájemně srovnávat. Dovolím si malou demonstraci (na kartě R9800PRO, Athlon XP 200*10,5, nForce2). Test proběhl na maximální detaily při 1280*960:

  min. FPS prům. FPS
 patch 1.15 29,0 89,4
 patch 1.2 29,0 82,8
 patch 1.3 3,7 82,6
 patch 1.31 3,4 82,7

Patch 1.3 konečně deaktivoval hranici 29 FPS, která znemožňovala dosáhnout relevantních výsledků na pomalejších strojích. Zároveň ale přinesla i další benchmark, který již není jen "fly-by" poloprázdným levelem, ale obsahuje i více monster a efektů, takže je výrazně bližší reálné situaci. Od příště nebudou chybět výsledky tohoto testu.

Přejděme k výsledkům:

ATi: červeně
nVidia: zeleně
Testovaný X800XT světleji

3DMark 2001 SE

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

 

Verze 3DMark 2001 SE, build 330
Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

3DMark 2003

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

 

Verze 3DMark 2003, patch 340
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

CodeCreatures Benchmark Pro

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

 

Verze Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek)
Nastavení požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

 

Verze ChameleonMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz//ilustrace/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Vertex Shader  - MATROX SharkMark

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

 

Verze SharkMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1
Nastavení -
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat Spustit SharkMark.exe, výsledek v result.txt (ideálně několikrát + průměr)

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Aquamark 3

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

 

Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Aquamark standardně běží s AF 4x. Přistoupil jsem ke dvojímu měření, defaultní výsledky jsou barevně, s force AF 4x (quality) tmavě. Všimněte si, že 6800 je na tom podobně jako Radeony (nikoli jako původní FX )

PowerVR D3D TempleMark

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Verze D3D TempleMark
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis Envitonment Mapping, Bump Mapping, Refraction & Reflection maps MultiTexturing (max 6 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe -benchmark

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum  

PowerVR D3D FableMark

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Verze D3D FableMark 1.0
Rozhraní DirectX
Heslovitý popis Soft Shadows (Stencil Buffer)
Nastavení 1024x768x32bit
Stažení benchmarku  http://www.pvrdev.com/pub/PC/fE/DX8/D3DFableMark.zip
Návod jak testovat FableMark.exe -benchmark

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Hidden Surface Removal test - PowerVR D3D VillageMark 1.22

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Verze D3D VillageMark 1.22
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

  Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Hidden Surface Removal test - PowerVR OGL VillageMark 1.22

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Verze OGL VillageMark 1.22
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

OpenGL Stars

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Verze OpenGL Stars
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test, lens flare, particles
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear
Stažení benchmarku http://www.stars.benchmark.pl/
Návod jak testovat Nastavte rozlišení + barevnou hloubku, zaškrtnout položku benchmark, fullscreen

  Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Jako VillageMark katapultuje X800, tak OGL Stars vyzdvihují 6800.

Shaders

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Jsem docela zvědavý na syntetické benchmarky, které budou využívat 3.0 shaderů. (I když grafy budou chudší o výsledky Radeonů)

Fillrate

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

{mospagebreak title=Herní testy }

Unreal Tournament 2003

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum 

Verze UT2003 v2299
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat zde (Bench Em All, bm inferno)

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Unreal Tournament 2004

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Verze UT2004
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat Bench Em All, mapy primeval a bench3

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Upozornění!!! Možná jste si všimli vysokého propadu u 6800 Ultra v Unreal Tournament při FSAA+AF. Takto se karta skutečně s použitými ovladači projevovala (přeměřeno). Je samozřejmé, že je to vinou použitých ovladačů. Pokud se pamatujete, tak jsem v předchozích testech zmiňoval, že se na kartách NV v UT při FSAA a AF objevují poškozené textury. Nyní jsou již textury v pořádku, ale problém zřejmě nebude zcela vyřešen a projevuje se poklesem ve výkonu. Zbytek ukáže čas (v ostatních hrách tento problém není, viz Painkiller).

Gun Metal

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

 

Verze Gun Metal Benchmark 2
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel shader 1.1, vertex shader 2.0, high polygon count, Cg, převod z Xbox
Nastavení Video - Screen Resolution: 1024x768, Screen Colors: 32bit, Anti-aliasing: 2x, Aspect Ratio: Normal
Advanced - Terrain Detail: High, Draw Distance: High, Cloud Shadows: On, Sun Glare: On, Lens Flare: On
Stažení benchmarku http://download.guru3d.com/gunmetal/

Pomalu uvažuji o vypuštění tohoto testu, od posledních ovladačů již neběhá ani na HW nVidie.

Stencil test - X2: The Threat Rolling demo

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

 

Verze X2 Rolling Demo
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis stencil shadows, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit
auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on
Stažení benchmarku http://www.egosoft.com
Návod jak testovat X2-demo.exe, další nastavení výše

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Stencil Shadows jsou doménou GeForce to ostatně dokazuje i FableMark a přicházející Dooom3.

Dungeon Siege

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Verze Dungeon Siege
Rozhraní DirectX 7
Heslovitý popis T&L, HSR
Nastavení 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x
Návod jak testovat Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Painkiller - 1.2

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

 

Verze Painkiller 1.2
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!!

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Ačkoli "nVidia - The way it´s meant to be played", vycházejí Radeony lépe. 

FarCry 1.1

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

 

Verze FarCry 1.1
Rozhraní DirectX 8/9
Heslovitý popis Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavení max. quality
Návod jak testovat Bench Em All

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Quake III Arena

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Verze Quake III Arena
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Quake III engine :-), multi-texturing
Nastavení 1600x1200x32bit
Max Details, timedemo 1, TC on
Návod jak testovat Pomocí Quake III bench - nastavení výše

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Return to Castle Wolfenstein : Enemy Territory

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Verze RtCW: ET
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Quake III engine, multi-texturing
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit
Max Details, timedemo 1, demo pctradar
Návod jak testovat Nahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli „~“ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps

 Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

{mospagebreak title=Výkon po přetaktování, závěr}

Spíše než vlastní frekvencí je X800XT limitována zbytkem systému. Rozdíly ve výkonu před a po OC jsou velmi malé - posuďte sami:

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Závěr

Radeon X800XT PE je bezesporu velmi výkonnou kartou. Ale opět se opakuje historie. V jednom testu vítězí 6800, v jiném X800, není vítěz, ani poražený. Můj subjektivní názor je takový, že X800 má díky vyššímu taktu (s čímž souvisí fill-rate i triangle-rate) poněkud větší rezervy, takže s narůstajícím výkonem systému poroste i výkon grafický. Naopak 6800 má zase plus v implementaci SM 3.0, takže pokud se objeví hry jež ho budou výrazněji využívat, bude NV40 ve výhodě.

Obě karty ale mají ještě výrazné rezervy, co se SW podpory týká. Zatímco na 6800 se sem-tam objevila nějaká drobnost s novějšími hrami (např. ten UT), X800 zase ukázal slabost jinde: Staré hry určené původně pro 16bit rendering nebo Glide. Ty (se stávajícími ovladači 4.7) vypadají oproti 6800 nedobře (např. Diablo II, starý Unreal Tournament). Není to žádná katastrofa, ale jelikož jsou podobné hry stále oblíbené, raději to zmíním :-)

Za zapůjčení karty Asus AX 800XT děkuji společnosti ATComputers.
Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Za zapůjčení karet HIS IceQ 9800PRO a Inno3D GeForce 6800 Ultra děkuji společnosti Levi.
Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Za zapůjčení karty MicroStar 5950 Ultra děkuji nejmenovanému ochotnému člověku.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.8.2004 13:50:48   0.0.0.xxx 01
Možná jsem článek projížděl nepozorně, ale nikde jsem nenašel porovnání výkonů v Doom 3. Přitom právě kvůli Doomovi se začal tenhle grafickej trh zase hejbat.
13.8.2004 13:55:45   0.0.0.xxx 11
Pokud jsi dobře četl, Doom3 bude od příště. Navíc, jestli dobře sleduju zprávy, začne se Doom3 u nás prodávat až 16.8. a dneska máme teprve 13.8. Tak jak porovnávat na hře, která u nás ještě nevyšla? :-)
13.8.2004 15:09:08   0.0.0.xxx 01
Až na jeden detail. Právě dnes ATI stahuje X800 XT PE. Důvod je prostý. V DOOMovi 3 a jinejch testech je GeForce 6800Ultra mnohem lepší. Mě je to celkem jedno. Sám jsem chtěl tu X800XT PE už jen protože nemá takové nároky na zdroj jako GeForce 6800Ultra. Možná to jsou jen keci, tak uvidíme. Ale věřim, že ATI udělá v blízké době grafiku s PS a VS 3.0
13.8.2004 15:11:08   0.0.0.xxx 00
ctrl alt ~, timedemo demo1
ctrl alt ~, timedemo demo1

hru máš samozřejmě legálně z eBay, že ))
13.8.2004 15:35:44   0.0.0.xxx 01
Byla to jen kachna zalozena na jednom dopisu konkretni firmy. hned den na to se objevilo prohlaseni primo od ati, kde stahovani techto karet popira. V podstate slo jen o to, ze tech karet je prilis malo (ze by mala vyteynost?) a tak se dodavky opozdi.
13.8.2004 15:54:02   0.0.0.xxx 11
takovej lamerskej dotaz... jak z tech obrazku co jsou v sekci "Kvalita zobrazení, AA a AF" poznam co je dobry, jako jestli tam ma bejt kolecko nebo hvezdicka, nebo celej figl je v necem jinem?... ;-)
13.8.2004 16:52:51   0.0.0.xxx 11
No jo... at se de nVidie zahrabat :o) ... ešte musim ale torchu na ní našetřit :oD ...
13.8.2004 17:41:21   0.0.0.xxx 00
taky zajimalo ;]
13.8.2004 20:20:57   0.0.0.xxx 10
ATi rulezzzzZZZZ.......
13.8.2004 20:43:56   0.0.0.xxx 01
Vysvetlime . . . . . :-)
13.8.2004 22:31:52   0.0.0.xxx 11
tak vim zase pendrek :-(
13.8.2004 22:59:02   0.0.0.xxx 11
Vzdy som bol zastancom Ati, ale teraz nech sa ati schva do piiip. Ve si to zoberte ze sa skoro rovnaku cenu mate 6800GT a X800 Pro a GT je daleko vykonnejsie a podporuje DX9.0c. A s narokmi na zdroj si nerobte starosti. Ved kto ma 14k na kartu tak urcite najde 2000 na 400-450W zdroj a to uplne staci. Takze teraz frci ati rulez iba na 9800Pro so svojou cenou u Sapphire ale nive karty sa ani za mak nechytaju.
13.8.2004 23:00:33   0.0.0.xxx 10
čím menší a pravidelnější kolečka tím líp. Nicméně tuším je zjištěno, že zrovna v úhlech ve kterých jsou cípy hvězdice v tom AF testu, je to vidět nejméně (nekvalita ("zamlžení") textur) takže hvězdice s cípy pod určitými úhly zas až tak nevadí. Ale v tomto tématu nejsem moc "kovaný". Někdo to snad vysvětlí líp.
13.8.2004 23:12:44   0.0.0.xxx 10
Tady mas alespon neco ;)) http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040809/index.html
13.8.2004 23:54:38   0.0.0.xxx 01
Hm takovyhle prebehliky mam nejradsi. Pockej mesic a D3 pojede lip na ATInach, to ti garantuju. A ty uz si videl nejaky testy realnyho vykonu GT6800, ze si tak chytrej. Tohle sou jenom reklamni kecy, machno...
14.8.2004 00:42:41   0.0.0.xxx 10
V podstatě jde o to,že zdi jsou většinou vodorovné, nebo kolmé, takže si toho moc nevšimneš v jiných úhlech (zvláště ne v budovách).
Jinak jde o tunel, takže čím menší je to barevné kolečko, tím dál se použijí menší textury a tím je obraz ostřejší. Proto u FX-ek je často (pokud se nvidia nerozhodne u dané hry "optimalizovat", což dělá často) obraz při 4x AA stejně dobrý jako u Radeonů nebo GF6800 při AA 16x.
14.8.2004 00:50:53   0.0.0.xxx 11
Na KAŽDÉM zahraničním serveru jsou mraky testů GF 6800 GT v desítkách různých her, takže to nejsou reklamní kecy.
Mám ale dojem, že jsi si to spletl s GF 6600 GT u které jsou prozatím testy jen od nVidie, kde má až 3,5x větší výkon než X600 (ale přestože je to pouze od nV a ne od nezávislého zdroje se obecně očekává, že bude alespoň o 50-100 % výkonnější než X600).
14.8.2004 00:54:15   0.0.0.xxx 01
při 16x AA
14.8.2004 01:22:25   0.0.0.xxx 10
DIKY
14.8.2004 09:03:25   0.0.0.xxx 01
Zdravi všechny hráče
Mohli by jste mi prosim poradit jak je na tom Diablo 2 pod Radeon X800 .V tomto článku se zmiňuje že vypadá nepěkně. Je to opravdu tak špatné?
Předem děkuji za odpověď
14.8.2004 09:12:39   0.0.0.xxx 10
Tady:
http://www.3dcenter.org/artikel/2004/07-30_english.php

najdes pomerne zasvecene povidani o tom, proc tomu tak nebude...
14.8.2004 13:09:11   0.0.0.xxx 01
Ale zajimalo by me za kolik bude GF6600 u nas k dostani...
na nektere hry je X600 az prilis pomala...
14.8.2004 15:54:47   0.0.0.xxx 11
Ačkoli "nVidia - The way it´´s meat to be played", vycházejí Radeony lépe
ne MEAT (maso) ale MEANT (mysleno/zamysleno)
14.8.2004 16:11:38   0.0.0.xxx 11
jaka 3200+ byla pouzita na tehle test?3200+ s 512 cache?ta je 2.2ghz ne?nebo klasicka 3200+1mb cachce(2ghz)
dekuji
14.8.2004 17:48:17   0.0.0.xxx 11
s 1MB cache L2
14.8.2004 21:54:46   0.0.0.xxx 01
Jestlize odhlednu od soucasne D3 manie (a to mi reknete v cem jsme rozumnejsi, vzdyt vetsina z nas pise malem jako fanynky z Cesko hleda Superstar)a vezmu v uvahu i to, ze hry na tomto enginu se objevi nejdrive za 1-2 roky, tak podekuji Carmackovi za tento pekny vylet do sveta lepsich efektu a zustanu u sve R9800Pro. Uz jen proto, ze jsem zvedav na HL2 (naoptimalizovanem naopak pro ATI) a take proto, ze jsem si jist, ze existujici a i objevivsi se gamesky nejmene do jara na tom budou nejmene stejne dobre...
Kupovat predrazenou grafiku jen kvuli jedne hypovce muze je sheepovska lama.
15.8.2004 10:15:23   0.0.0.xxx 00
takze a64 3200+(2ghz)?
15.8.2004 11:44:58   0.0.0.xxx 01
Cetl jsi pozorně, o doom3 tam neni ani zminka. Jinak obdivuju lidi co dokážou dát za grafiku 20 litrů.A mimichodem každý kdo paři je cvok.
15.8.2004 15:12:27   0.0.0.xxx 11
jeste ze tu chodi slusni lidi co to vysvetlili ;-)))
15.8.2004 16:08:45   0.0.0.xxx 11
Máš naprostou pravdu. Mám R9600Pro, neni to žádnej Hi-End ale dnes i zítra na to rozhejbu všechno. I Doom3 na tom BEZPROBLÉMU běží (nemyslim 640x480 apod. - to už je zoufalost :-) Takže až bude za dva roky stát X800 5000kč tak si jí koupim :-)
15.8.2004 18:54:15   0.0.0.xxx 10
Se zaverem si dovolim nesouhlasit. Sam docela testuji, takze jsem si mohl vyzkouset, ze v praxi je mnohem narocnejsi na vykon prave nVidia a nikoliv ATi, jak se domnivas. Ostatne staci, kdyz si udelas testy na Bartonu 3200+ a pak na AMD64, uvidis ten rozdil u obou karet.
16.8.2004 04:58:44   0.0.0.xxx 01
Evidentne mnohem lepsi nez nV, staci se podivat na propad vykonu nV pri 4xFSAA a 8xAF, kdezto ATI se drzi.
Rezervy jsou opravdu znatelne a i kdyz ATI nevyhrala na plne care, cas ukaze kdo je tu kralem. Ted bych se nechtel dotknout zadneho vlastnika GeForce 6800U ... stejne jich moc nebude 8-)
Nj, je to jako onehda boj Amigy a Atari ST ...
16.8.2004 09:27:09   0.0.0.xxx 10
Ja si zase myslim, ze ten clovek, kterej si za nick vybere "kkkk" je mentalne postizeny
16.8.2004 11:54:01   0.0.0.xxx 01
To, co tu bylo řečeno je v podstatě dobře, ale nelze úplně souhlasit s tím, že jednoznačně menší kolečko (tj. textury o vyšším rozlišení) dají vždy vyšší kvalitu. Pokud jsou mimpamy příliš velké, může dojít k tomu, že daná úroveň AF pro ně nebude dostačující a dojde k silnému Aliasingu na texturách. Dnešní drivery to mají více-méně ošetřené, ale možná si vzpomenete na situaci, kdy se textura jeví až příliš ostře, nepřirozeně a pokud se mění poloha pozorovatel-textura, je viditelné např. jakési zrnění atp.

ptipi: doporučuju na konec příspěvku hodit enter, pak by to mělo být OK :-)
---
16.8.2004 12:04:28   0.0.0.xxx 11
Můžeš se zeptat klidně i mě ;-). Prvořadě bych chtěl říct, že je to (podle mě) na 90% věc ovladačů. Pokdu vím, tak po hw stránce nechybí R420 nic co má R3xx. A na R3xx je vše OK. Nejde o žádnou velkou katastrofu (pokud pamatuješ jak Diablo vypdal na sérii TNT po patchích, tak tohle je srovnatelné). Některé efekty jsou jakoby "zrnité" (dithering?)... Poněkud horší je ten starý Unreal Tournament; pokud je zobrazen nějaký efekt, pak je z určité vzdálenosi téměř bílý. Taky to ale vidím na drivery, bude to totéž. Jde obecně o hry napsané pro 16bit rendering... A ATi se teď soustředí na něco úplně jiného (Doom :-).
---
16.8.2004 12:10:34   0.0.0.xxx 11
Dík za upozornění, byl to samozřejmě překlep :-). Natolik snad ještě anglicky umím ;-) Opraveno...
16.8.2004 12:12:22   0.0.0.xxx 00
Ano: AMD Athlon64 3200+ (2GHz/1MB l2 cache).
16.8.2004 12:19:30   0.0.0.xxx 11
Já si obě akrty vyzkoušel i na svojí vlastní sestavě (XP1700+@XP2600+/200*10,5) a podle toho posuzuji. A stále zastávám ten názor, že až bude systém, který nebude ani jednu z karet jakkoli brzdit, podá X800XTPE vyšší výkon)pokud samozřejmě nepůjde o 3.0 SM ;-)
16.8.2004 12:20:25   0.0.0.xxx 00
jaktoze tam mate tak vysoke skore u mark 01?
ja amm a64 3000+(2ghz)+x800pro@xt PE(500*560)
ddr 400 kingstone cl3
a mam jen 22 600!!!
a to mezi 3000+ a 3200+ je minimalni rozdil
dekuji
16.8.2004 15:55:18   0.0.0.xxx 11
Známej má doom 3 už dohranej:-)
16.8.2004 15:56:26   0.0.0.xxx 10
Známej má doom 3 už dohranej:-) Mě osobně moc nechytl
16.8.2004 19:13:49   0.0.0.xxx 10
děkujeme moc za příspěvek, a co jako? Kdo se nám ještě pochlubí co všechno dohrál? :oD
17.8.2004 01:24:49   0.0.0.xxx 00
Rozdíl mezi 3000+ a 3200+ je 10% (200Mhz)a vzhledem k tomu, že na dnešních grafikách je 3DMark 2001 limitován hlavně procesorem, tak došlo k sedm a půl procentnímu nárůstu výkonu oproti tvé sestavě. Celkem předpokladatelné, co říkáš?
17.8.2004 10:29:24   0.0.0.xxx 11
...a dohral jsem prave Tajemstvi Osliho ostrova
17.8.2004 14:01:36   0.0.0.xxx 11
Podívej se na srovnání výkonu procesorů na této stránce minulého testu:

http://www.pctuning.cz/titulnistrana/hardware/grafickekarty/Default.aspx?CatID=201&LayId=2&ArtId=19906&ChapID=5872

Kde je vidět, že i 3400 Pentium4 je "ponalejší", než AMD64 3200+...
---
22.8.2004 15:06:22   0.0.0.xxx 11
Zdarek...
Chci se optat.. Vyplati se ponechat si muj AMD Athlon 2800 (2GHz)
a poridit si tuto grafiku??? (kvuli vykonu v novych hrach)
23.8.2004 15:12:04   0.0.0.xxx 01
Znamej si prave udelal babovicku na pisecku. To cumite! O_o
25.8.2004 08:06:00   0.0.0.xxx 00
Doom 3 jsem spustil na sestave AMD K7 Thunderbird 700 Mhz , Geforce 2 MX 32 MB, 512 MB, 2x80GB RAID, WINXP.
29.8.2004 18:26:23   0.0.0.xxx 11
v rozliseni 300*200 co? a jeste v okne
29.8.2004 18:30:04   0.0.0.xxx 11
nesouhlasim!!
29.8.2004 18:34:06   0.0.0.xxx 10
s pipi
s jirkou S ano.
tedka sem hodil 9*250 a dalo to 25 080,takty grafiky 500*560
je to odpovidajici?
7.9.2004 07:32:49   0.0.0.xxx 01
Tahle karta má opravdu brilantní výkon, vysoké takty pamětí i čipu jsou znát, na druhou stranu 6800 Ultra je technologicky dokonalejší, takže do budoucna možná na nové hry lepší investice, žel zase slabší výkon, tak si vyberte! Cena je myslím docela podobná. Já bych nešel ani do jedné, nemám na ně a ani je nepotřebuju. Velký pařan je ale jistě využije!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.