Hlavní stránka Hardware Grafické karty Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
autor: Bury Adam , publikováno 8.6.2004
Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Je tomu právě rok, co společnost nVidia uvedla poslední grafickou kartu, GeForce FX 5900 Ultra, která (v podobě několika modifikací - 5900 SP, XT, 5950 Ultra...) po celý rok zastupovala hi-end této společnosti. Přestože bylo jejím účelem porazit konkurenční Radeon 9800, nikdy jednoznačného vítězství nedosáhla (velice oblíbené se ale staly její pomalejší varianty SP a XT). Řada GeForce 6800 je pak posledním vyneseným trumfem ve hře o nejvýkonnější grafiku dneška (na který ATI odpovědělo v zápětí řadou Radeon X800). {mospagebreak title=Úvod} 

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

5900 ale nebyla žádným generačním skokem. nVidia ji vydala velice brzy po GeForce FX 5800 Ultra, která znamenala pro společnost skutečnou ránu. Karta totiž byla osazena velice drahými paměťmi DDR II taktovanými na 500MHz (1000MHz DDR), ale tato frekvence byla "kompenzována" úzkou 128 bitovou paměťovou sběrnicí (přestože ATi i Matrox již používali 256 bitovou). Dalším hřebíčkem do rakve 5800 bylo nechvalně proslulé chlazení FlowFX (možná by bylo vhodné použít upřesnění FlowFX 1), které si oblíbili pouze vtipálci.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Mizerným poměrem výkon/hlučnost a odepsáním další pozice pod grafickou kartou se na dlouhou dobu dostalo do povědomí jako odstrašující případ. To vše už bylo moc na to, aby karta mohla být úspěšná. 5800 Ultra sice dokázala Radeon 9700 PRO v některých případech o několik procent překonat, ale jakmile došlo na obrazové optimalizace (FSAA, AF) či na použití nových technologií (2.0 Shadery) už se o zázraku mluvit nedalo.

Nyní se, jakoby si vzala ponaučení, společnost nVidia soustředila především na nové technologie a dodržení maximální kompatibility s rozhraním Microsoft DirectX. Zapomenuto nebylo ani chlazení, jehož hlučnost by podle příslibu neměla výrazně přesáhnout únosných 30 decibelů. Do jaké míry se to kalifornské společnosti podařilo, se dočtete v první české recenzi žhavé novinky s názvem nVidia GeForce 6800 Ultra.

Protože jsem se již technologické stránce jádra nV40, na němž je karta postavena, věnoval dostatečně v samostatném článku, shrnu stručně technologickou výbavu čipu:

CineFX 3.0

  • DirectX 9.0c
  • Vertex shader 3.0
    • Displacement Mapping
  • Pixel shader 3.0
    • podpora pro větvení kódu
    • Multiple Render Targets (MRT)
  • Nekonečně dlouhý kód pro shadery
  • Vylepšené texturovací jednotky
    • Až 16 textur (single-pass)
    • 16-bit FP přesnost při použití filtrace textur
    • 32-bit FP přesnost (bez filtrací)
  • UltraShadow 2

High-Precision Dynamic Range Technology

  • Podpora desetinných čísel v celé délce pipelines (FP16)
  • FP16 preciznost filtrace textur
  • FP Frame buffer
  • Rotated-Grid SuperSampling
  • Rotated-Grid MultiSampling

IntelliSample 3.0

  • 2 - 16x adaptivní anizotropní filtrace
  • nové kompresní algoritmy
  • Fast-Z-Clear
  • IntelliSample HCT

Multimediální výbava

  • VPE (video-procesor)
  • HW MPEG1/2
  • Akcelerace MPEG4
  • Akcelerace WMV9
  • TV enkodér, up-to 1024x768
  • DVD a HDTV až 1920x1080i
  • Dual 400MHz RAMDAC
  • Multi-monitor (nView)

Připravil jsem několik tabulek, ve kterých můžete porovnat parametry nové GeForce s se soudobými i staršími modely. V první tabulce si můžete srovnat pozici 6800 Ultra s konkurenčním hi-endem od 3 momentálně nejsilnějších společností.

Matrox Parhelia 512 Radeon X800 XT P XGI Volari V8 Duo GeForce 6800 Ultra
Výrobní proces 0.15 ľm UMC 0.13 ľm TSMC lowK 0.13 ľm UMC 0.13 ľm IBM
Technologie čipu 512-bit 256-bit 256-bit 256-bit
Počet transistorů 80 milionů 160 milionů 2 * 110 milionů 220 milionů
Paměťová sběrnice 256-bit DDR 256-bit DDR (I - III) 2 * 128-bit DDR/DDR-II 256-bit DDR (I - III)
Max. paměti 256 MB 512 MB 512 MB 512 MB
Takt čipu 220 MHz 520 MHz 350 MHz 400 MHz
Takt pamětí 275 MHz (550 DDR) 560 MHz
(1120 DDR)
450 MHz (900 DDR) 550 MHz
(1100 DDR)
Paměťová propustnost 17.6 GB/s 35.8 GB/s 2 * 14.4 GB/s 32.8 GB/s
Fill-rate (single-texturing) 880 Mpixel/s 8300 Mpixel/s 5600 Mpixel/s 6400 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing) 3520 Mtexel/s 8300 Mtexel/s 5600 Mtexel/s 6400 Mtexel/s
Vertex Shader 4 6 4 6
Maximální počet transformací Troj./s 220M (?) 780M  350M (?) 600M
Počet Pixel Pipelines 4 16 16 (2 * 8) 16
Počet text. jednotek na pipeline 4 1 1 1
Vertex Shader verze 1.1 (2.0 HW) 2.0 (b) 2.0 3.0
Pixel Shader verze 1.3 2.0 (b) 2.0 3.0
Z-komprese - 8:1 - 8:1
HSR, Early Z - + + +
DirectX DX 8 (9.0 částečně) 9.0 9.0 9.0 c
AntiAliasing SuperSampling MultiSampling SuperSampling MultiSampling
SuperSampling
AA typy OG, Fragment RG, Sparse RG OG, SRG, RG
Integrované RAMDACy 2x 400MHz 2x 400MHz 2x 400MHz 2x 400MHz
Další technologie Glypth AA, Surround Gaming 3Dc Compression
Temporal AA
Cipher VP UltraShadow 2

GeForce sice nevede v teoretických hodnotách, jako je fillrate, trianglerate a propustnost pamětí (což je způsobeno nižší taktovací frekvencí), ale její předností je plná kompatibilita SM 3.0, což zatím nikdo z konkurence nabídnout nemůže. Druhé prvenství pak nese v množství tranzistorů - těch nese o 60 milionů více, než X800 (pokud se pamatuji, tak právě šedesát milionů byl počet tranzistorů na GeForce 3 - před třemi lety).{mospagebreak title=Evoluce}

Druhá tabulka ukazuje cestu vývoje série GeForce.

GeForce 256 GeForce 3 GeForce FX 5800 U GeForce 6800 U
Uvedení / vydání srpen 1999 duben 2001 leden 2003 duben 2004
Čip (mark. značení) nV10 nV20 nV30 nV40
Výrobní proces 0.22 ľm TSMC 0.15 ľm TSMC 0.13 ľm TSMC 0.13 ľm IBM
Počet transistorů 23 milionů 57 milionů 125 milionů 220 milionů
Paměťová sběrnice 128-bit SDR (/ DDR) 128-bit DDR 128-bit DDR II 256-bit DDR (I - III)
Max. paměti 64 MB 128 MB 256 MB 512 MB
Takt čipu 120 MHz 200 MHz 500 MHz 400 MHz
Takt pamětí 166 MHz 230 MHz (550 DDR) 500 MHz
(1000 MHz DDR)
550 MHz
(1100 DDR)
Paměťová propustnost 2.7 GB/s 8.0 GB/s  16.0 GB/s 35.2 GB/s
Fill-rate (single-texturing) 480 Mpixel/s 800 Mpixel/s 2000 Mpixel/s 6400 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing) 480 Mtexel/s 1600 Mtexel/s 4000 Mtexel/s 6400 Mtexel/s
Vertex Shader 0 (1 Vertex Pipeline) 1x 2x 6x
Maximální počet transformací Troj./s 15M 40M  350M 600M
Počet Pixel Pipelines 4 4 4 16
Počet text. jednotek na pipeline 1 2 2 1
Vertex Shader verze - (DX7 T&L) 1.1 2.0+ 3.0
Pixel Shader verze - 1.1 2.0+ 3.0
HSR - + + +
DirectX DX 7 (částečně) DX 8.0 DX 9.0+ DX 9.0 c
AntiAliasing SuperSampling MultiSampling MultiSampling MultiSampling
SuperSampling
AA typy OG (OverSampling) OG, Quincunx OG, SRG, Quincunx MS: OG, SRG, RG
SS: OG
Integrované RAMDACy 1x 350MHz 1x 350MHz 2x 400MHz 2x 400MHz

Za čtyři roky vzrostla teoretická rychlost zpracování polygonů na 48 násobek. Naopak nejméně vzrostl celkový počet texturovacích jednotek v čipu (4 krát); počet texturovacích jednotek na pipeline klesl (poměr cena/výkon čipu, výrobní náklady).

Zajímavé je srovnání se stávajícím i minulým hi-endem společnosti nVidia

GeForce 5900 Ultra GeForce 5950 Ultra GeForce 6800 GT GeForce 6800 Ultra
Čip (mark. značení) nV35 nV38 nV40 nV40
Výrobní proces 0.13 ľm TSMC 0.13 ľm TSMC 0.13 ľm IBM 0.13 ľm IBM
Počet transistorů 130 milionů 130 milionů 220 milionů 220 milionů
Paměťová sběrnice 256-bit DDR 256-bit DDR 256-bit DDR III 256-bit DDR III
Grafická paměť 256 MB 256 MB 256-512 MB 256-512 MB
Takt čipu 450 MHz 475 MHz 350 MHz 400 MHz
Takt pamětí 425 MHz (850 DDR) 475 MHz (950 DDR) 500 MHz
(1000 DDR)
550 MHz
(1100 DDR)
Paměťová propustnost 27.2 GB/s 30.4 GB/s  32.0 GB/s 35.2 GB/s
Fill-rate  3600 Mtexel/s 3800 Mtexel/s 5600 Mtexel/s 6400 Mtexel/s
Vertex Shader 3 3 6 6
Maximální počet transformací Troj./s 337M 356M  525M 600M
Počet Pixel Pipelines 4 4 16 16
Počet text. jednotek na pipeline 2 2 1 1
Vertex Shader verze 2.0+ 2.0+ 3.0 3.0
Pixel Shader verze 2.0+ 2.0+ 3.0 3.0
DirectX DX 9.0+ DX 9.0+ DX 9.0c DX 9.0 c
AntiAliasing MultiSampling
SuperSampling
MultiSampling
SuperSampling
MultiSampling
SuperSampling
MultiSampling
SuperSampling
AA typy OG, SRG OG, SRG MS: OG, SRG, RG
SS: OG
MS: OG, SRG, RG
SS: OG
Integrované RAMDACy 2x 400MHz 2x 400MHz 2x 400MHz 2x 400MHz

Na první pohled upoutají taktovací frekvence, které se nijak výrazně nemění. Je to způsobeno tím, že nVidia nasadila 0,13ľm výrobní proces dříve, než konkurence, takže si mohla dovolit vyšší takt. Nyní však naráží na hranice možností tohoto výrobního procesu - při 222 milionech tranzistorů je poměrně nízká výtěžnost, takže je výhodnější prodat větší množství čipů běžících na nižší frekvenci, než naopak.

A v poslední tabulce najdete srovnání s přímou konkurencí v podobě Radeon X800 PRO (verze XT ještě není dostupná) 

  Radeon X800 PRO (R420) GeForce 6800 Ultra (NV40)
Výrobní proces 0.13 ľm TSMC lowK 0.13 ľm IBM
Technologie čipu 256-bit 256-bit
Počet transistorů 160 milionů 220 milionů
Paměťová sběrnice 256-bit DDR (I - III) 256-bit DDR (I - III)
Grafická paměť 256 MB 256 MB
Takt čipu 475 MHz 400 MHz
Takt pamětí 450 MHz (900 DDR-II) 550 MHz (1100 DDR-III)
Paměťová propustnost 28.8 GB/s 35.2 GB/s
Fill-rate (single-texturing) 5700 Mpixel/s 6400 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing) 5700 Mtexel/s 6400 Mtexel/s
Vertex Shader 6 6
Maximální počet transformací Troj./s 715M 600M
Počet Pixel Pipelines 12 16
Počet text. jednotek na pipeline 1 1
Vertex Shader verze 2.0 (b) 3.0
Pixel Shader verze 2.0 (b) 3.0
DirectX 9.0 9.0 c
FSAA MultiSampling MultiSampling
SuperSampling
Optimalizace propustnosti paměti Hyper Z HD  LMA III Color Compression
Technologie FSAA a AF SmoothVision HD IntelliSample 3.0
Integrované RAMDACy 2x 400MHz 2x 400MHz
Bitů na barevný kanál 10 10
Další technologie 3Dc Compression
Temporal AA
UltraShadow 2
VPE

GeForce sice běží na nižší frekvenci, ale to je kompenzováno plným počtem (16) pipeline. Nyní ale již přistoupíme k popisu samotné karty.

{mospagebreak title=MSI NX6800 Ultra}

Balení a vybavení

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Novodobý rytíř.....

Krabice typická společnosti MSI skrývá kromě v současné době nejvýkonnějšího dostupného adaptéru také bohatý bundle ve formě software, nechybí ani nejnovější hry.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Hry

  • 14 in 1 game collection: Praetorians, Yager, Heaven & Hell, Divine Divinity, Etherlords 2, Il-2 Sturmovik, Splinter Cell, Black Hawk Down, J.O.T.R., Comanche 4, American Conquest, Commandos 3 Destination Berlin, Beach Life, Deus EX: Invisible War

  • URU: Ages beyond myst

  • Prince of Persia: The sands of time

  • XIII

Multimédia a software

  • InterVideo WinDVD 5.1

  • WinDVD Creator

  • MSI MUltimedia Center DeLuxe II

  • SuperPack Adobe Photoshop Album SE + 3D Album

  • Far Stone VirtualDrive & Restore IT

Nemůže chybět také CD s drivery a utilitami a technologie "Live VGA BIOS" a "Live VGA Driver", které Vám pomohou s aktualizací BIOSu a ovladačů přímo z internetu.
V balení najdete také redukci DVI-VGA a dvě redukce pro napájení.

Vybavení a balení karty je tedy spíše nadstandardní,

Karta

Samotná karta absolutně nevybočuje z referenčního designu společnosti nVidia. Masivní chlazení připomíná chlazení z původní nVidie FX 5800. Proud vzduchu však v tomto případě míří směrem na zadní část karty a chladí tak kondensátory napájení a zároveň pasiv na napájecích tranzistorech. U původní FX5800 to bylo naopak.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Klikněte pro zvětšení.

V porovnání s konkurenčními kartami je FX 6800 Ultra docela macek. Její rozměry jsou 220 x 110 mm. Váha je pak 450g.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Pro zvětšení klikněte.

Kartě vévodí veliký chladič, který kromě jádra chladí také všechny paměti. Ty jsou umístěny pouze z jedné strany. Zajímavostí je pak vybavení karty dvěmi molex konektory. Její maximální teoretický příkon se totiž blíží 150W.

Možná jste si všimli, že chladič (ač referenční) není identický s tím, kterým byla původně osazena první uvedená revize karty (obrázek z preview NV40 a R420). Místo této jednoslotové verze byl na poslení chvíli použit nový koncept chlazení, který sice zabírá pozici jednomu PCI slotu, ale slibuje výrazně tišší provoz.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Karta bude vyžadovat opravdu SILNÝ zdroj. Výrobce uvádí jako minimum kvalitní 350W.

Délka karty je ovlivněna především napájecími a filtračními obvody, které jsou umístěny hned u molex konektorů (řešení a la XGI se zřejmě nedočkáme). Část obvodů je chlazena podlouhlým pasivem, který využívá vzduchu proudícího z hlavního chladiče.


Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Nápadný kříž, držící hlavní těleso chladiče GPU.

Chlazení karty je opravdu rozměrné, po sundání hlavního krytu se Vám naskytne následující pohled.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Masivní chladič zabírá většinu plochy karty.

Celý chladič je vyroben z hliníku, který je místy poniklován a dokonce zde bylo využito technologie heat-pipe, která se stává stále oblíbenější. Hlasitost chladiče je podle výrobce maximálně 26dBA. Nám se však produkovaný hluk zdál mírně vyšší.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Karta bez chladiče. 

Rozložení součástek se od předešlé řady FX5900 téměř neliší. Rozmístění pamětí je také stejné (jak říká Mirek Jahoda alá Parhelia ;-)

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Styčné polštářky pamětí a chladič GPU.

Pasta mezi chladičem a GPU byla nanesená kvalitně v tenké vrstvě. Samotný chladič na omak docela hřál, nebylo to však opravdu nic hrozného. O styk chladiče a pamětí se staraly polštářky teplovodivého materiálu.

Paměti použité u této karty jsou jako už obvykle společnosti Samsung. Jejich označení je Samsung -407, K4J55323QF-GC20. Použity jsou paměti GDDR3 s časováním 2,0ns. Celková kapacita osazení na této kartě je 256MB. Více o těchto pamětech naleznete na stránkách výrobce zde. Jsou určeny pro efektivní časování 500MHz (1000MHz DDR).

Pozn: zajímavé je použití pamětí, které oficiálně mají být do rychlosti 500MHz a přitom jsou taktovány na 550MHz.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Jak jste si již zajisté všimli je karta vybavena dvojicí konektorů DVI (o signál se stará TMDS transmitter od Silicon Image) a jedním TV-out konektorem. Karta je vybavena dvěmi 400MHz RAMDACy, které dokáží zobrazit v maximálním rozlišení  2048x1536 při 85Hz.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI
Pro někoho může být nevýhodou "okupace" druhého PCI slotu.

{mospagebreak title=Přetaktování a konfigurace testů}

Asi by jste nám dali, kdybychom se nepokusili kartu přetaktovat. Jen pro úplnost uvedeme, že defaultní takty karty jsou 400MHz pro jádro a 550MHz (1100MHz DDR efektivně) pro paměti.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Ovládací panel přetaktování přímo z ovladačů od MSI. Zajímavostí je použití technologie D.O.T., což je volně přeloženo dynamický overclocking. Ten dokáže sám podle zatížení libovolně přetaktovat grafickou kartu na maximální snesitelné hodnoty. Bohužel ale funguje natolik rychle, že nebylo možno zjistit, nakolik je schopen kartu přetaktovat tak abychom tyto hodnoty zaznamenali. Rozdíly mezi defaultním výkonem a výkonem při zapnutí této featurky jsou znát.
Karta samozřejmě podporuje i měření teploty přímo v ovladačích. Při běžném provozu ve 2D teplota nikdy nepřesáhla cca. 40°C, při plném zatížení pak nepřeběhla 56°C-57°C.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Při maximálním OC, které se ustálilo po testování na 450MHz u GPU a paměti jsme přetaktovali o 30MHz na konečných 580MHz (1160MHz). Pro GPU je to tedy o více jak 12,5% navíc, u pamětí jde pak o přibližně 5% více. Při maximálním přetaktování a dlouhodobém testování se teplota nevyšplhala výše než 67°C.

Overclocking: 400MHz / 550MHz -----> 450MHz / 580MHz

Musíme uznat, že jde o velice dobrý výsledek. Až čas ukáže, jak si povedou konkurenční karty jiných výrobců.

Kvalita zobrazení

S kvalitou zobrazení je na tom karta MSI postavená na nVidii NV40 zase o něco lépe. I když se jednalo o čistě subjektivní názor, zdál se nám obraz ostřejší a věrnější. Kvalitě obrazu u této nové karty se budeme věnovat podrobněji v budoucnu. Budeme porovnávat s novými ATI Radeony a také s kartami staršími. Dnes jsme se rozhodli toto netestovat a posléze se zaměřit na tento aspekt samostatným článkem.

Testovací konfigurace

 

Hardware

  Procesor   AMD Athlon 64 3200+
  Chladič CPU   Gigabyte 3D Cooler
  Čipset, MB   VIA K8T800, Soltek SL-K8AV-R
  Paměť   2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Pevný disk   Western Digital WD800JD
  Grafické karty
    • ATi Radeon 9800XT (Triplex)
    • ATi Radeon X800 PRO (MSI) (OC=550*525)
    • nVidia GeForce FX 5900 XT (XFX)
    • nVidia GeForce 6800 GT
    • nVidia GeForce 6800 Ultra (MSI)

 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP1

  DirectX, ovladače

Microsoft DX9.0b; ATi: MSI based on Catalyst 4.5; nVidia: MSI based on ForceWare 60.85

  Teoretické testy

3Dmark03 patch 340
3Dmark 2001SE build 330
Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Aquamark 3

  Herní testy

FarCry
Painkiller
Doom III beta
Unreal Tournament 2004

Vzhledem k tomu, že se nám podařilo vyhradit na testování grafických karet do budoucna lepší sestavu, než kterou jsme používali v minulosti, nenajdete v dnešních výsledcích příliš mnoho konkurentů dnešního soka. V minulosti jsme používali procesor AMD Athlon XP 3200+ Barton v kombinaci s čipovou sadou VIA KT600 či nVidia nForce2 a 2x 256MB pamětí RAM.

Nová testovací sestava

  • Procesor AMD Athlon 64 3200+

  • Základní deska s čipsetem VIA K8T800

  • Paměti Corsair Value 2x512MB/400MHz (CL 2,5-3-3-6)

  • HDD WD800JD

  • Gigabyte 3D Cooler

  • Zdroj Enermax EG465AX-VE

  • Samsung SyncMaster 959NF

Soupeři

  • Triplex ATi Radeon 9800XT

  • XFX FX5900XT

  • MSI ATI Radeon X800Pro (OC 550MHz/525MHz (1050MHz DDR)

  • FX 6800 GT

Za zapůjčení karet Triplex a XFX děkujeme společnosti ABACUS, za zapůjčení karet MSI ATI Radeon X800Pro a MSI FX 6800 Ultra děkujeme společnosti LEVI. Grafická karta nVidia 6800 GT byla "vyrobena" podtaktováním.

Jak už bylo zmíněno, naše nová sestava není v redakci dlouho a proto bude nutné proměřit většinu grafických karet znovu, proto prosím odpusťte, že nenajdete v grafech toliko typů pro porovnání. Samotná 6800Ultra je také v redakci teprve chvíli takže nebylo v našich silách udělat maximum testů jako obvykle. Jen pro ú

Syntetické testy

  • 3D Mark 2001 SE

  • 3D Mark 03 built.340

  • Aquamark 3

  • CodeCreatures Benchmark Pro

Herní testy

  • FarCry

  • Doom III Beta

  • Unreal Tournament 2004

  • Painkiller

Testovali jsme v méně testech také kvůli tomu, že jsme měli málo času. To, že zde nenaleznete většinu používaných testů je dáno také tím, že recenzí karet  6800 či 6800U najdete na dalších webech spoustu.

{mospagebreak title=Syntetické testy}

3D Mark 2001

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

V případě 3D Marku 2001 v kombinaci s novou sestavou, je vidět, že již tento test není schopen mezi výkonnějšími kartami dostatečně rozlišit (je poměrně limitován výkonem CPU). GeForce 6800U je zde velice vyrovnaná s Radeon X800PRO.

3D Mark03

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Zde jsou již výsledky dostatečně separované. 6800 Ultra jednoznačně vede, X800 PRO naopak zaostává více, než jsme očekávali.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Ani vyšší rozlišení situaci neovlivnilo, X800 PRO je stále v závěsu za 6800.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Je zajímavé, že pro X800 i 6800 znamená AntiAliasing i AF zhruba stejný výkonnostní propad, ani zde se tudíž pořadí nemění.

Aquamark

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Přes 60000 bodů v Aquamarku jsme tu dosud neměli. 6800 GT a X800 PRO se drží těsně pod touto hranicí, jejich výkon je velmi vyrovnaný. Už se nemůžeme dočkat, až se nám dostane do rukou X800 XT.

Codecreatures Benchmark Pro

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

CodeCreatures staví X800 PRO přibližně na stejnou úroveň, jako 6800 GT. Samotná 6800 Ultra je v tomto benchmarku takřka 2x výkonnější než nedávný král 3D nebe Radeon 9800XT.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Vyšší rozlišení již staví řadu 6800 do lepšího světla; projevuje se zde výkon 16 pipeline (oproti 12-ti na Radeonu X800Pro).

{mospagebreak title=Herní testy a závěr}

RTCW: Enemy Territory

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Série 6800 vede, ačkoli X800 PRO se blíží 6800 GT. I když se jedná o starší OpenGL hru, přesto ve vysokých rozlišeních dokáže zatopit i těm nejvýkonnějším adaptérům.

Painkiller

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

PainKiller sice nepatří mezi ty nejnáročnější hry, ale je oblíbený hlavně kvůli bezkonkurenční hratelnosti. Nová generace grafických karet ponechává dostatečné výkonnostní rezervy pro FSAA a AF. Opět zde vidíme téměř dvojnásobný náskok oproti Radeonu 9800XT.

Doom III beta

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

V nejbližší době by se konečně měl objevit Doom III. Použitá betaverze posouvá X800 PRO na první místo - že by ATi zapracovala na driverech pro OpenGL? Nebo jsou již ovladače na Doom III "připraveny"? Uvidíme brzy. Na druhou stranu je možné, že finální verze bude podávat odlišné výsledky, neboť podle různých zpráv za tuto dobu prodělal engine mnohé změny - některé optimalizace byly odstraněny, jiné dokončeny... Zajímavé pak bude srovnání mezi "betou" a finální verzí.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Vyšší rozlišení zde potvrzuje náskok X800 PRO. Necháme se překvapit ostrou verzí. Podle všeho také ovladače posunou karty nVidia mírně výše.

Unreal Tournament 2004

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Unreal Tournament 2004 spojuje relativně nízké HW nároky s kvalitní vizuální stránkou. Že lze tuto hru rozběhnout na prakticky jakékoli grafické kartě není novinkou, ale 160FPS v podání přetaktovaného Radeonu je opravdu úctyhodný výkon. Framerate nepřetaktovaných karet je pak velice vyrovnaný. Vše tedy ukazuje na limitaci v CPU.

Far Cry

Velice krásná a náročná hra je vynikajícím benchmarkem, zvláště pak pro nejnovější generaci karet. Její náročnost je až neskutečná, zvláště pak při vysokých rozlišeních a zapnutém FSAA a AF.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Far Cry, jako kombinace nejnáročnější a nejlépe vypadadající hry současnosti, staví při 1024*768 všechny karty na stejnou úroveň

 

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Při vyšším rozlišení podává Far Cry poměrem srovnatelné výsledky, jako Doom III. X800 PRO má oproti 6800 Ultra 10% náskok

 

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Z těchto výsledků se zdá, že je GeForce poněkud méně náchylná na pokles výkonu při FSAA + AF, než konkurenční Radeon. To by mohlo být do jisté míry způsobeno i větším počtem pipelines v jádře GeForce.

 

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Rozlišení 1600*1200 jen propad mezi Radeonem X800 PRO a GeForce 6800 prohlubuje. Jak je vidět, výkon 6800U je v současné době dosti předimenzován. I když pro uživatele využívající vysokých rozlišení a vyhlazování hran spolu s anizotropním vyhlazováním i tato karta nebude u Far Cry dostačující.
Zase na druhou stranu vzpomeňte na uvedení jiných her v minulosti. Dnes je hrajete se stovkami fps.

Závěr

MSI GeForce 6800 Ultra je nejvýkonnější grafickou kartou, jakou jsme dosud v redakci měli. Je trochu škoda, že jsme jí nemohli srovnat s konkurenčním Radeonem X800 XT, který se teprve objeví.

Společnost nVidia ale tentokrát udělala významný krok a jakoby se částečně poučila ze svých předchozích chyb, vsadila na nové technologie a propracovanou architekturu. Je jisté, že s příchodem nových ovladačů se její výkon posune ještě výše, ale už nyní překonává veškerou dostupnou konkurenci. Taktéž výkonnostní propad při aktivovaném antialiasingu a anizotropním filtrování je výrazně nižší, než na kartách předchozí generace. Nesmíme ale zapomínat na konkurenční Radeon X800 PRO, který sice není postaven přímo proti GeForce 6800 GT a Ultra (byl směřován proti GeForce 6800), ale leckdy tyto karty pěkně potrápí (Far Cry, Doom III beta).

 

Vzhledem k vysokému výkonu (kdy karta MSI NX6800Ultra nechává nedávné krále daleko za sebou), slušným možnostem přetaktování udělujeme kartě ocenění Silver Award. Zaslouží si jej i z pohledu kvality zpracování, která je u karet firmy MSI standartně vysoká a jejíž bundle Vám také "vrátí" pár tisícikorun investovaných právě do tohoto modelu.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

Za zapůjčení karty MSI GeForce 6800 Ultra děkujeme společnosti LEVI International.

Preview: nVidia 6800 Ultra v podání MSI

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.6.2004 12:23:25   0.0.0.xxx 34
Vzhledem k tomu, co za poslední roky nVidie produkovala, je to zajímavý produkt.
Ale asi zůstanu u ATi

Btw, 150W peak? Kolik že to žerou rychlovarné konvice?
8.6.2004 12:29:10   0.0.0.xxx 43
No docela peknej clanek, jen by to chtelo trochu vice informaci ... ale snad priste, az budete srovnavat s X800 XT ..
8.6.2004 12:29:49   0.0.0.xxx 43
Tak ne prvni ...
8.6.2004 12:43:07   0.0.0.xxx 44
Už se těšim na srovnání s X800XT ;-)
8.6.2004 12:57:37   0.0.0.xxx 44
Ocekaval jsem trochu lepsi test. Takoveto srovnani je pekne k nicemu. Pockam co napise Mirek na Zive nebo Stepanek na SH, snad to bude delsi a dukladnejsi.
8.6.2004 13:01:39   0.0.0.xxx 44
Chtel bych se zeptat, co jste pouzili za verzi Dooma III?? Protoze podle toho co vim, se zatim zadna demo verze neobjevila. Takze pokud pouzivate puvodni Alfa, je to test absolutne o nicem.

Co je to tedy za verzi? A kde se da stahnout???
8.6.2004 13:04:37   0.0.0.xxx 34
Pokud se nepletu tak nase konvice zere 2000W.Je dobry ze jste na testování presli na 64 Athlona.
8.6.2004 13:12:52   0.0.0.xxx 44
Máte správně uvedeno že FX 5800 měla 128 bit, Radla měly 256 bit, Matrox měl ale 512 bit..

jinak goood :-)))
8.6.2004 13:16:31   0.0.0.xxx 44
je to doom iii beta leaked E3 version a beha napsrosto bez problemu, tudiz je vybornou ukazkou toho, v jakych dimenzich co se tyce porovnani gk se budeme u teto hry, ktera conevidet vyjde, pohybovat. samozrejme vysledny framerate u ostre verze bude znatelne vyssi, ale tato beta jiz ledacos naznacila. demo zabira nerozbalene cca 680 mb
8.6.2004 13:18:35   0.0.0.xxx 44
Musím oponovat, Matrox Parhelia má opravdu 256-bit sběrnici, jádro je 512-bit.

http://www.matrox.com/mga/products/parhelia/128mb.cfm

Key features:
512-bit GPU
256-bit DDR memory interface
128MB DDR memory
....
8.6.2004 13:19:36   0.0.0.xxx 44
Mozem sa autora opytat sice trochu mimo temy ale predsa... 1. v com bola Geforce 256 iba ciastocne DirectX 7? Mal som Geforce DDR a vtedy som bol v domneni, ze to bola full DX7 karta.
2. existovala nejaka Geforce 256 (DDR) s 64 MB? Osobne som videl iba 32 MB.
8.6.2004 13:22:32   0.0.0.xxx 45
no minimalne G256 nema enviromental bump mapping coz je ve specifikacich DX7 - to je tak na okraj jak nam nVIDIA mazala med kolem huby
8.6.2004 13:26:22   0.0.0.xxx 44
Ty výsledky při default i taktování jsou slabé, já měl s XP 1800+ na 2.4Ghz 9000 bodů a po přetaktování na ty samé hodnoty jak máte vy jsem měl 10300bodů. Jinak pěkný test, škoda že se Vám nepovedlo odemknout X800Pro na 16 pipek.
8.6.2004 13:27:16   0.0.0.xxx 44
...mi to pripomina situaci s DX9 kde se nVIDIA chlubi shadery 2.0+ a pritom neumi poradne zobrazit ani vsechny testy v shadermarku jako ATI a jeji pouhe 2.0
8.6.2004 13:27:38   0.0.0.xxx 43
karaya1 mě předběhl. Je to tak, GeForce 256 nepodporuje 32-bit environment bump-mapping, který spadá dokonce do specifikací DX6 (např. Matrox G400/G450 ho podporovaly). 64MB se běžně příliš nepoužívalo, ale řadič to podporuje. Můžeme se s tím setakat na profi řešeních od společnosti Elsa - před týdnem se mi dokonce naskytla příležitost takovou kartu vidět :-).
8.6.2004 13:27:45   0.0.0.xxx 44
a fakt, dik za info (uz si len nepamatam ci sa ebm v tej dobe vyuzival ale o to tu nejde)
8.6.2004 13:29:53   0.0.0.xxx 44
OK, dik za info. EBM - ok. 64 MB - ok, ale bezne karty sa teda s 64 MB nedodavali.
8.6.2004 13:36:09   0.0.0.xxx 44
Přebastlit X800PRO na X800XT by nebylo moc ono, je trošku problém s frekvencema. Frekvence XT verze by MĚLY být 500*550; ATi vydala Platinum, která běží na 520*560 (případně 525*560) a zdá se, že stále více výrobců bude svoje karty taktovat na frekvenci Platinum, namísto standardní XT. S výběrem frekvence bychom měli dost na výběr :-), ale objektivní by to příliš nebylo.
8.6.2004 14:54:05   0.0.0.xxx 44
MSI zrovna moc nemusím tak jsem zvědav, jakej výkon představí třeba Asus. Zdá se, že 6xxx bude ze začátku pěkně mastná. Začátek tudíž jen pro šílence nebo zazobance :-))
8.6.2004 15:24:03   0.0.0.xxx 44
neni to spatna karta... ale na reseni od ATI proste nema... cert vem 3dmarky a pod.. to je stejne jeden velkej podvod. Dulezete je ze 12-ti trubkovy X800Pro mnohdy predezene 16-ti trubkovou 6800U... takze je uplne jasne X800XT bude jasny leader!
A to po strance spotreby a emitovaneho tepla!
Nicmene aspon ze se 6800U tak nejak povedla a dela konkurenci...
8.6.2004 17:16:26   0.0.0.xxx 44
Mají na tom PCtuningu rozum, nVidia dostala Silver Award, protože Goldku dostane plnokrevná 16potrubní XT Atinka, která, jak doufám, porazí 6800-vku snad ve všem, i v tom 3D Marku 2003.
8.6.2004 17:32:15   0.0.0.xxx 44
Najviac za kartu dam tak 5-6 tisic aj s dph
adios
8.6.2004 18:11:48   0.0.0.xxx 34
V průměru je výkonnější než ATI X800 Pro a k tomu má integrovány novější technologie. Navíc nesouhlasím, že to je karta, která nebyla postavena proti X800 Pro. Při vydávání měly stejné ceny (6800 GT i X800 XT po 400 dolarů).
Navíc ATI má teď na krku největší cheatovací průšvih, co snad kdy byl.
8.6.2004 18:24:43   0.0.0.xxx 44
treba colin 2 ho podporuje... a ty efekty co se tim daje delat sou dost slusny, doporucuju se podivat na demo 3Dmarku2000...
8.6.2004 18:25:56   0.0.0.xxx 44
Samozřejmě, že 6800 GT má mít stejnou cenu jako X800 Pro (ne jako XT).
8.6.2004 18:28:35   0.0.0.xxx 43
kondensátory - nepise se tam bezne Z?
v zápětí - pise se to dohromady

ty pameti do kruhu me chytly za oci jeste driv nez sem si prect te popisek... ) by me zajimalo kdy tam vyrobci narvou env. gaming ))

2 molexy... brutalni spotreba... stoji to za to? kazdopadne se tesim na srovnani s 800XT...

pekny test... aspon clovek vi o cekat
8.6.2004 19:34:43   0.0.0.xxx 44

no nemysli si, ze Asus na tom bude po strance vykonu nejak jinak. Bude mit maximalne jinej layout a jiny hry, ale to je tak vsechno. Jo a jeste chlazeni, ale to bude 100% hrat pro MSI, to maj vic vychytany.


Btw:Uvidime, jestli tu kartu Asus vubec predstavi...Videl jsem jejich Roadmapu a maj tam s nVidii tak 3 kousky, jinak uz samy ATI

8.6.2004 20:22:41   0.0.0.xxx 43
Otázka trochu OT. Jaký je prkno s K8T800? Thx.
8.6.2004 20:23:35   0.0.0.xxx 34
je to tady o grafarnach,nebo o krouzku cestinaru??posrani cestinovy moraliste bezte uz do hajzlu a delejte kazani nekde jinde!!!je to bomba clanek o grafarnach a mam rad diskuse,ale takovi kreteni mne muzou totalne nasrat.a ted mudruj kolik tam mam hrubek,a sou delane schvalne,trotle usatej!!!
8.6.2004 20:31:13   0.0.0.xxx 44
ale kdyz uz ctu recenzi na solidnim serveru a uvudim tam chybu hned v uvodu, tak povazuju za samozrejmy, ze na to upozornim...
8.6.2004 20:32:49   0.0.0.xxx 44
To neni shaderama, ale nepodporou floating-point render targets v DX9.
8.6.2004 20:44:03   0.0.0.xxx 44
new nvidiia ultra je teda pekne nic moc na to ze ma konkurovat XTcku))
ATI RULA
8.6.2004 23:36:12   0.0.0.xxx 44
no neviem, ci najvacsi, imho keby som teraz nevedel, ze nieco take ati robi, si to nikdy nevsimnem, je uplne jasne, ze to ale ati nemala zapierat
zato nvidia, ta mala uz zopar neskutocnych pruserov s futuremarkom a ich oficialnymi tvrdeniami a najlepsi bol s aquamarkom 3, to bol vysmech, co sa nevidi len tak, tu je napr: http://www.driverheaven.net/articles/aquamark3/index2.htm
ked vysiel aquamark 3, tak bola nvidia hodne pozadu, tak nove drivery spravili svoje, keby aspon s nejakou kvalitou obrazu, ale nie s takou ako mala tnt1, samozrejme dorovnala skoro s 9800
8.6.2004 23:36:46   0.0.0.xxx 44
No teda 13tisíc bodíku v 3Dmarku 03 tak to tedy čumím. Před 14 měsíci sem si kupoval Saphire Radeon 9700 NonPro, dal sem za ní 10000 a v 3Dmarku mi to dělá 4300. No to je hnus jak ten pokrok jde kupředu:-)
9.6.2004 00:22:01   0.0.0.xxx 33
Docela by me zajimalo, zda jste testovali se zapnutymi optimalizacemi trilinearniho filtrovani. To by pak vysvetlovalo vase vysledky (v tom spatnem slova smyslu).
Dale se chci zeptat, jake jste pouzili ovladace, protoze to v cele recenzi nikde nepisete!! Docela chyba, ne!? Jde o to, ze nove 61.32 maji vice moznosti jak eliminovat cheatovani v ovladacich, ale predpokladam, ze jste pouzili 61.12???
9.6.2004 07:58:42   0.0.0.xxx 44
To mi prijde jako trochu alibismus.........I kdyby jste se prece netrefili zcela presne do frekvence XT nebo XT Platinium, aspon by bylo jasne, kolik naroste vykon.
9.6.2004 08:52:45   0.0.0.xxx 44
"uvudim" = uvidim? :-)))) moralista
9.6.2004 08:53:28   0.0.0.xxx 43
A veta s zacina s velkym pismenom :-)))
9.6.2004 09:07:22   0.0.0.xxx 44
Ne každý to říká aby prudil, ale jen aby upozornil. Autor si to může v klidu opravit a až to někdo bude sosat z archivu za pár měsíců, tak to bude mít bez chyb ... za to někdo má natolik malou slovní zásobu, že se nezmůže na jedinou větu bez nadávky.

Říkata, že si chodíte přečíst diskuzi k tématu a přitom sem sám píšete blbosti.
9.6.2004 09:26:37   0.0.0.xxx 44
No, alibizmus... Předně, kdybychom to udělali, pobouřilo by to hodně lidí - je velmi pravděpodobné, že vypovídací hodnota by navíc byla nulová (dokud XT platinum nevyjde, nemůžeme dělat závěry) - viz. konkurenční extreme
9.6.2004 10:24:52   0.0.0.xxx 44
laicky mi z toho vychazi ze DX9 obsahuje pixel, vertex shadery atd podle jistych specifikaci. takze pokud nepodporuje floating-point render targets v DX9 neodpovda SPECIFIKACIM DX9 byt i jen kvuly jedine veci.
9.6.2004 10:38:33   0.0.0.xxx 44
je oficialni rezence a neco jinyho je diskuse lidi pod ni... jinak tk to vyjadril moc pekne...
9.6.2004 13:21:13   0.0.0.xxx 44
jenom je zajimavy ze v syntetickejch testech vede nVidia.....kdezto ve hrach uz potom zase zacina mit navrch ATi....
A jeste jedna vec k DOOMovi III......sice ted pro dOOM jsou oficialne doporuceny nVIdie a obracene.....ze na nVidiich povali doom suprove......ale prece....od zacatku byl engine puvodne vyvijen na ATi.....upustili od ni proto ze utekla ta alfa verze....ale nadruhou stranu...prece nebudou 3 roky vyvijenej engine predelavat kvuli nejakymu uniku specialne na karty nVidia....takze bych nebral vazne to tvrzeni ze doom pojede duper na nVidia kartach a na ATinach ne....stejne tak to nebude ani s HL2......to samozrejme nevytikam autorovi..nic takovyho ani nepsal...jenom chci prispet tadyhle )

jinak tesim se na srovnani s X800XT...to bude velice zajimavy
9.6.2004 13:42:33   0.0.0.xxx 44
No, ale zde jste se trochu netrefil, jelikoz XT Plainium uz je, dyt uz byly recenze na zahranicnich serverech a pokud by nebyla, kde by se pak braly ty biosy, ktere se flashuji do X800Pro???
9.6.2004 14:18:30   0.0.0.xxx 44
No, ono se právě přehrávat BIOS moc nedoporučuje, protože XTčko má čip Rage Theater, který Pro verze nemá!!!
Nejlepší je HW odemknout zbylé 4 pipelines (návod třeba svethardware) a potom popř. ještě přetaktovat, abysme se dostali na frekvence XTčka.
9.6.2004 14:23:30   0.0.0.xxx 44
Doom 3 pojede na všech kartách, co byly tady v tom testu. Zkoušel jsem beta demo na 9500Pro a neviděl jsem v tom problém. Kromě toho finální verze má být daleko lépe optimalizovaná, než ta, co utekla, takže framerate by měl být daleko vyšší!
Na Doom3 NEBUDE potřeba grafárna >= 15.000,- Kč
9.6.2004 14:38:54   0.0.0.xxx 44
Mno jen abychom se všichni nedivili...
9.6.2004 17:52:04   0.0.0.xxx 43
Muzu se zeptat jakou verzi ovladacu ForceWare jste v testu pouzili? Jakym zpusobem jste zapinali anti-aliasing ve FarCry - pres ovladace nebo primo ve hre??

Proc karta dostala Silver Award, kdyz tato cena se udilela na PCT za pomer cena/vykon, kdezto tohle je spis vysoky vykon a take dobre zaplaceny.

No na to bych jen znal rad odpovedi, jinak se nebudu vyjadrovat, aby to nebylo brany, ze si pripravuju pudu pro konkurencni recenzi :-)
9.6.2004 18:18:34   0.0.0.xxx 44
...to by mě taky zajímalo..

Co to bylo za desku, na které jste to testovali?
9.6.2004 18:48:28   0.0.0.xxx 44
Ano v tomto případě je silver spíše za to, že je tato karta opravdu o pěkný kus za bývalymi králi. S poměrem výkon/cena je karta na tom také docela slušně, v porovnání s posledními generacemi high-end karet, kde jsme platili těžké tisíce za mnohem menší výkonový nárůsty.
9.6.2004 19:17:11   0.0.0.xxx 44
Smarja, co to ma byt?? 150W JENOM grafika?? Jim uz asi hrabe... Na co to ma reprak? BTW jsem zvedavej na (ne)kvalitu obrazu...P.S. Sam ted mam NVidiu (Gd4Ti4800SE) a moje pristi karta bude Matrox, i kdyz bude pomalejsi (na Doom III se muzu vys***). Ta aspon nema pridavny DVOJITY napajeni a ma jenom malej chladicek s vetrackem na GPU (tam se da 80x80@1000RPM a bude klid).Ale obraz to ma tak 5x lepsi. Jako nevim, ale myslim, ze cesta, jakou se NVIdia vydala, nikam nevede... To uz je na na tom lip ATI...
9.6.2004 21:32:13   0.0.0.xxx 44
Kup si matrox a bez treba Autocad!:-)Hlavne z bude potichu.To ti bude stacit i matrox 450ka!
9.6.2004 21:34:41   0.0.0.xxx 44
Kup si matrox a bez parit treba Autocad a podobne "hry"!:-)Hlavne z bude potichu.To ti bude stacit i matrox 450ka!
A jak se ti nelibi jak na to jde nvidia tak vymysli neco lepsiho sam ty trubo.nazdar
9.6.2004 22:24:23   0.0.0.xxx 43
nic nemám proti brilineárnímu filtrování, je to chytrý způsob a svůj cíl splní na 100%, ale průser je to obrovský, protože :
a) ATI ve všech svých materiálech tvrdila, že X800 dělá 100% trilineární filtrování
b) ATI ve svých dokumentech nabádala testery, aby tuto funkci vypla u nVidie, což nVidiu obrovským způsobem poškodilo, protože ji to ubralo cca 15% výkonu
c) je to podvod ve VŠECH aplikacích a tudíž se to nevztahuje pouze k jednomu testu (jako Aquamark či 3DMARK) - to je asi hlavní důvod, proč tvrdím, že je to největší podvod, co tu byl (protože prozatím to byly podvody jen v konkrétních aplikacích
d) ATI nejen, že se o tom nezmínila, ale navíc při testech kvality zapla plnohodnotné trilineární filtrování a tím uvedla v omyl spousty lidí (řekl bych téměř všechny)
9.6.2004 22:31:21   0.0.0.xxx 43
DOOM III byl původně dělán na GeForce 3. Potom doba pokročila a začalo se to dělat na novější karty.
Ale optimalizované je to pro karty ATI i nVidia. Vím, že se v tomto směru Carmack už vyjadřoval.
9.6.2004 22:40:58   0.0.0.xxx 44
Ja se tedy pridavam k prosbe o cislo ovladacu a take by me zajimala mapa ve ktere merite.

Ja tedy vim, ze merim Intelem, coz je dost jiny, ale v porovnani s vama me vychazi uplne jiny vysledky. Na priklad X800Pro mam v 1600x1200 s AF a FSAA vyssi, a treba FX5950Ultra mam uplne pod vasimi nejnizsimi vysledky.

Nechci nejak rejpat, jen by me to proste zajimalo, abych si to mohl porovnat.

PS: ale ovladace respektive jejich verze by se uvadet mela vzdy
9.6.2004 22:41:43   0.0.0.xxx 44
cele to bylo mineno na Far Cry.
Diky za odpoved
9.6.2004 23:58:47   0.0.0.xxx 44
ja ti rozumiem, ja som to cital a pozeral
proste v ati secko zapierali a to nemali robit
len je tu jedna vec, ja osobne by som si to nikdy nevsimol
problem je, ze mnoho ludi sa orientuje prave podla vsetkych markov, a aquamark ma potencial ked vysiel, ze bude oblubenym benchom, a proste ludia sa budu pozerat len po skore, a mnoho webov ani casopisov sa o tom vobec nezmieni
este lepsie je to videt tu: http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=2086&head=1&comments=1
no teraz si ale clovek ma vybrat to mensie zlo, ktore to je??
10.6.2004 09:05:44   0.0.0.xxx 44
Ty testy byly na několika vzorcích karty, karta ještě nebyla oficiálně vydaná. Včera se ale objevily zajímavé informace (už sem to sem nestihl napsat, takže je možné, že už to je někde v novinkách)... Neberte to jako nějakou ofic. informaci, ale na Akiba hotline už je Sapphire Radeon X800 XT Platinum 520*560 za cca 22000Kč (přepočet). Karta je ale osazena 1,6ns pamětmi, takže docela rezerva pro OC (odpovídá to 625MHz). Pokud někdo víte o slušným translatoru, hoďte sem prosím link, ať se můžeme ujistit...

http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20040612/etc_radx8xt.html
10.6.2004 09:16:46   0.0.0.xxx 44
Tak jsem se docela zasmal, jakto, ze z toho je najednou Preview? Nejdriv rikate, ze to nema cenu, ze je toho plnej zahranicni net a ted je to preview!
10.6.2004 09:21:22   0.0.0.xxx 44
Karty jsem bohužel osobně netestoval, psal jsem pouze úvod, tabulky atp... Pro ATi byly samozřejmě použity 4.5 (4.6 vyšly až nyní), verzi nV driverů se pokusím zjistit.
10.6.2004 10:29:43   0.0.0.xxx 44
já skutečně nemám nic proti tomu brilineárnímu filtrování a skutečně bych si toho v nejmenším nevšimnul, ale ani u nVidie bych si toho nevšimnul, takže se mělo testovat za shodných podmínek, což se kvůli tomu, že ati to zapírala a doporučovala změnu u nV nestalo. To je věc, která mi vadí, né kvalita.
10.6.2004 10:33:10   0.0.0.xxx 44
je to o výběru menšího zla. Ach jo. To byly časy, když 3dfx byla králem, člověk nemusel přemýšlet, co si koupí.
10.6.2004 22:01:29   0.0.0.xxx 44
Zajímalo by mne,na jakých detonatorech se testoval Doom3beta,protože pokud vím, běží pouze na přiložených a dost starých 41.09 ???
11.6.2004 00:40:04   0.0.0.xxx 44
Ja se ptal na pouzite ovladace (a vubec cely system) uz nekde nahore a nikdo mi nebyl schopen odpovedet.
11.6.2004 00:42:01   0.0.0.xxx 44
Je pekne ze sa autori clanku snazia aby nepopudzovali citatelov uvadzanim navodov na odomykanie Radeonov, ale v tom pripade sa hodi nepopudzovat id software a Activision pouzivanim nelegalneho kradnuteho softwaru, ktory sa nemal nikdy dostat na verejnost.

Ako by sa vam pacilo keby som vam ukradol auto vlastnej vyroby a napisal clanok o tom ako ho vytunovat, alebo sa s nim pred vasimi ocami predvadzal a pouzival ho ako platformu na preteky?

Ani nespominam fakt ze ta vec bola naprogramovana pre ucel statickej prezentacie na kartach ATi, cize o nejake fps pri jej tvorbe vobec neslo

Takisto vobec nepoznamenavam ze id nahanal a nechaval zatvorit vsetky mozne stranky ktore nejakym sposobom vyuzivali alphu

Uz teraz sa tesim na vsetky reakcie o moralizme a mojom dusevnom stave
11.6.2004 11:20:18   0.0.0.xxx 43
ja si naopak myslim ze ctenare zajimaji prave vysledky v doomu 3, vzdyt tyto karty jsou primarne urceny hlavne pro tyto vysoce narocne hry; nevim, proc bych si mel vysledky mereni fps nechavat pro sebe a nepodelit se o ne s ostatnimi; pokud pouzivas program benchemall tak zjistis, ze v nejnovejsi verzi je obsazena podpora benchmarkovani prave teto verze; co se ovladacu tyce, byly pouzity standartni drivery dodavane s grafickou kartou na cd a to jak u ati tak u nvidie - obe karty jsou vyrobkem msi a nutno podotknout, ze po instalaci jakychkoliv jinych driveru se karta chova nestabilne a nefunguje jak ma. msi si zaklada na pouzivani vlastnich modifikovanych driveru -samozrejme na bazi catalyst nebo forceware
11.6.2004 11:58:48   0.0.0.xxx 34
resp. forceware 60.85 pro msi nx 6800 ultra a catalyst 4.5 pro msi rx 800 pro
11.6.2004 15:34:36   0.0.0.xxx 34
Za prve nesuhlasim ze vysledky tychto kariet s dva roky starou verziou su zaujimave - opakujem ze toto technologicke demo nebolo urcene na benchmarkovanie, proste sa malo spustit na nejakej karte ATi a ist. Takisto sice neviem ktora rendering path bola pouzita (tusim ze alpha podporuje nativne nv30, r300, ogl2 a dalsie, ale teraz presne neviem), ale v plnej verzii bude toto vyzerat uplne inak a engine sa bude spoliehat na bezne OpenGL podla specifikacii (patricny rozhovor s Carmackom sa da vygooglit). S najvacsou pravdepodobnostou budu vysledky s plnou hrou vyzerat uplne inak a informacna hodnota benchmarkovania alphy je nulova. Z podobneho dovodu sa napriklad uz bezne nepozivaju na benchmark hry Comanche4 a Q3, pretoze vysledky o chovani karty v realnom zivote nehovoria prakticky nic.

Pocul som ze benchemall (alebo aj iny program) obsahuje benchmark dooma a neviem si to vysvetlit. Tipujem ze bolo prilis jednoduche tam taky test zakomponovat (od q3 sa urcite prakticky nelisi), kazdopadne taketo testovanie je nekorektne. Inac asi vies ze minuly rok niektore servery vratane Tom's Hardware testovali vtedy aktualnu verziu dooma s povolenim id a ak sa dobre pamatam, vysledky vyzerali dost inak ako tieto. Mozno za tymto ucelom bola hra pridana do benchemall.
12.6.2004 09:42:39   0.0.0.xxx 44
.....existuje multifix kterej to ,a mrobeha se vsema ovladacemaa i nejaky vyleseni. Ta beta je pouze alpha s amaterskejma mapama a asi i s tim multifixem.V tom multifixu ma zeprej prsty i sam velkej JOHN
12.6.2004 13:23:03   0.0.0.xxx 44
Uz sme si to sice zhruba rekli osobne, ale at je tenhle thread uplny ...

Problem je asi v tom, ze alespon co ja jsem zkousel s drivery 61.12 (v dobe vaseho testu posledni dostupne), tak pokud jsem vynutil FSAA u NVIDIA karet primo v driverech, tak se nezapnulo, takze pri kombinaci 4x FSAA a 8x Aniso nebo, co tam mate, jste u NVIDIA karet merili jen 8x Aniso.
12.6.2004 17:12:19   0.0.0.xxx 44
Proc vsechny webove servery, ktere testuji X800P a 6800U maji v testech jako viteze ATi a vy jako jedini NV? Vsude kde jsem videl tak Ati vitezi s velkym naskokem.A mimochodem ja mam A64 3200+ a SpphX800Pro/XT (odemceny 16pips) a mam 13500 bodu v 3dmark03.340,tak mi povezte proc vy mate jen 9000 bodu.
13.6.2004 14:38:51   0.0.0.xxx 44
protoze 16 a 12 pipelines je KRUTY rozdil, to snad pochopi kazdy; neni cemu se divit, kdyz si dalsi 4 pipe odemknul a bodovy narust tomu tudiz odpovida - netestovali jsme verzi xt s 16 ale pro s 12 pipes - rozdil je tam zhruba tretinovy, jak si dokaze kazdy snadno spocitat. poradi karet podle vykonu je tedy nasledujici: x800 xt, nv6800u, x800 pro; jsme radi, ze mas tak paradni sestavu a 3d mark 03 ti dava tak moc bodu ;)
13.6.2004 18:43:13   0.0.0.xxx 44
Duvod proc jim to tak vychazi je dan neschopnosti zapnout dobre FSAA - jak uz nahore Mirek Jahoda pise. Taky me docela bavi, ze se k tomu autor - adamicaopica- nijak nevyjadruje.
PS: testovat s alfou Dooma je dost narez, to si zaslouzi nafackovat. Hough
13.6.2004 20:09:20   0.0.0.xxx 43
kdyz te to docela dobre bavi, taxe k tomu drahy pepanku, jestli dovolis, vyjadrim: pokud se ti grafik vysledku z duma trojky nelibi, nedivej se na nej, sikovne zavri ocka tak jak to umis nejlip, grafik preskoc a podivej se na dalsi; ty, ktere to zajima, se podivat muzou; neni zadnym tajemstvim, ze ati ma fsaa obecne zvladnute o neco lepe nez nvidia, nadruhou stranu pri vysoke narocnosti se ukaze naplno sila 16 pielines, navic nvidia u cipu nv40 na implementovanem fsaa oproti predchozi verzi dost zapracovala; stojim si za tim, ze pri maximalnim vytizeni karty, tedy pri zapnutem fsaa 4x a af 8x u hry far cry je na tom 6800 ultra o nejake to fps rychlejsi, ovsem v nepretaktovanem stavu - na tom neni nic spatneho - 16>12; fsaa i af se zapinalo ve windowsovskem ovladacim panelu natvrdo, resp. pri kliknuti pravym mysitkem na ikonku msi v taskbaru se v menu zobrazi nabidka na zapnuti a hloubku prave techto nastaveni; diky pepo, zes to docetl az sem, ses pasak ;);) ... a neukrizuj me pri dalsi reakci, dik ;)
13.6.2004 22:26:20   0.0.0.xxx 44
No hlavne mi jde o to, ze tim Doomem docela mystifikujete ctenare, protoze ne vsichni vy, ze ona Alfa je stara a k testovani se pouzivat nema jelikoz i po aplikaci fixu stale zvyhodnuje jednoho vyrobce.
14.6.2004 18:49:47   0.0.0.xxx 44
Tady se musim autoru zastat, Radeon X800 Pro neni v zadne slusne recenzi rychlejsi nez GeForce 6800 Ultra, proto tak nemuze ani tady. Radeon X800 XT (zvlast PE) o tom nemluvim, ten tu ani taky neni.

Jinak tesotvat tim leakem DooMa III je fakt nesmysl, zvlast, kdyz to vehementne odsuzuji sami vyvojari hry.
14.6.2004 20:09:07   0.0.0.xxx 44
Tak jak vidim, zadne poradne odpovedi se od Autora nedovim (myslim autora, ktery testoval)....
16.6.2004 22:13:36   0.0.0.xxx 44
Vidim to tak ze prichodem X800 XT a 16pipelin tak Ati opet vyhraje o nejaky ten bodik a s lepsi cenou bude opet jednicka.
18.6.2004 20:59:23   0.0.0.xxx 43
hele jak se da spustit benchmark v UT 2004 a far cry? nikde sem na to nenasel navod,dik
21.6.2004 14:22:51   0.0.0.xxx 44
musis mit obe hry nainstallovane a obenchmarkuje ti je program Bench´emall ktery si muzes stahnout zde: http://www.benchemall.com/download/benchemall.zip
21.6.2004 22:02:58   0.0.0.xxx 44
ok.dik.skusim..mam x800pro tak sem zvedav
25.6.2004 13:48:25   0.0.0.xxx 44
bomba
14.7.2004 11:21:50   0.0.0.xxx 44
Vzhledem k tomu že stojíi 16000,-Kč tak si ji asi nekoupim jink je pekna
10.8.2004 09:10:02   0.0.0.xxx 44
No ako vidim do tychto diskusii prispievaju iba kreteni a debili. Ati je lepsie....nie nie Nvidia je najlepsia. ATI Rula.........Vsetko ma svoje pre aj proti a vzdy je jeden hore a druhy dole. Kupim si to co bude lepsie a nie to co je ATI RULA alebo Nvidia 4ever. Bavte sa chudaci
22.8.2004 10:52:03   0.0.0.xxx 34
Už to přitápí víc jak procáky a žene se to za výkonem, ale nové hry si žádají hodně, ještě že je nehraju a nemusím každej rok kupovat novou grafárnu. Moje GF4 šlape dobře a stačí mi! Je fakt, že Nvidia je technologicky dál a ATI nabízí brutálnější takt a výkon a vydře z minima maximum!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.