Hlavní stránka Hardware Grafické karty Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo
Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo
autor: Kovač Pavel , publikováno 10.2.2004
Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo
Přinášíme Vám recenze nejvýkonnějších karet, o kterých mnozí z nás jen sní. Jak je to s jejich výkonem? Vyplatí se kupovat takovéto karty? Hi-End byl vždy tak trochu předražen, bude tomu tak i tentokrát? Nováček v podobě XGI Volari Duo nastoupil do boje se vzpřímeným kopím. Dokáže tato karta zamíchat trhem? Na všechny tyto otázky zde najdete odpověď. {mospagebreak title=GeForce FX 5950 Ultra}

O tomto čipu bylo napsáno už spousta slov a tak mu nebudu věnovat zvláštní pozornost. Pokud neznáte jeho specifikace, tak Vám dobře poslouží tento článek.

Jediný rozdíl mezi GeForce FX 5900 Ultra a testovanou kartou je ve zvýšených taktech. Ty jsou vyšší o 25MHz u jádra resp. 50MHz u pamětí. Takže výsledné takty jsou 475 MHz / 475 MHz (950MHz DDR). Šířka paměťové sběrnice je samozřejmě 256-bit.

MSI FX5950Ultra

Karta samotná je zabalena krabici, jejíž rozměry připomínají menší bednu od počítače. Po bližším prozkoumání narazíte na neobvyklé víko. Po otevření se naskýtá pohled na kartu a stručné specifikace karty.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

rozměry krabice jsou: 450x310x90mm

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

uvnitř krabice nejdete vše co si přejete

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

software je naprosto stejný jako u nedávno recenzované FX 5700 Ultra

 

Plné hry: Morrowind The Elder Scrolls III, Tom Clancy´s Ghost Recon, Duke Nukem Manhatan Project

Dema: The Sum af Fears, IL-2 Sturmovik, Serious Sam The Second Encouter, Rally Trophy, Beam Brakers, Zax: The Alien Hunter a v neposlední řadě Oni

Programy: Photoshop Album SE, 3D Album, WinDVD Creator, InterVideo WinDVD 5.1 Ch., Restore IT! Professional, MSI Multimedia Center, Virtual Drive Professional a již tradičně antivir Trend Micro PC-Cillin.

A teď se pojďme podívat na kartu samotnou

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

paměti Hynix 2,0ns

Hodnocení

Klady Zápory
  • ViVo
  • Přibalený software
  • Tichý chladič
  • Aktivní chladič z obou stran
  • Přetaktovatelnost
  • Uchycení chladiče
{mospagebreak title=Radeon 9800XT}Čip RV360 je jen vylepšenou verzí RV350 s možností dynamického přetaktování v závislosti na teplotě, z toho vyplývá, že v jádru je zabudováno termočidlo. Výrobní proces 0,15 ľm zůstal také bohužel stejný.

Triplex Radeon 9800XT

Balení této karty bylo doslova a do písmene exkluzivní. Plexisklo skýtalo pohled na krásnou kartu, zasazenou ve velmi kvalitním pěnovém materiálu. Po otevření (vysunutí) se dostáváte ke kartě, jakmile ji však chcete vyjmout nastává problém. Musíte krabici otočit a nadlehčováním uvolnit kartu ze spárů jinak dokonalého balení.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

 

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

A jak vypadá karta?

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

na čipu je nanesena kvalitní stříbrná pasta

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

chladič pamětí i jádra z rubové strany karty

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

paměti jsou také Hynix, tentokrát však 2,5ns

Hodnocení

Karta na mě působila vyrovnaně a stabilně. Zadní strana by si sice zasloužila lepší chlazení, ale i tak je to velmi dobrá koupě.

Klady Zápory
  • ViVo
  • Balení
  • Uchycení hladiče
  • Přibalená hra Half-Life 2
  • Hlučnost chladiče ve 3D
  • Softwaru by mohlo být více
{mospagebreak title=XGI Volari V8 Duo}O této kartě jsem již psal. Takže pro všechny co se chtějí dozvědět více je zde článek.

Club3D Volari V8 Duo

Balení je standardní Club3D a nic Vás nemůže překvapit, snad jen poznámka, že karta potřebuje ke své činnosti 400W zdroj. Já vlastním kvalitnější Fortron 350W a kartě to nepůsobilo sebemenší problémy. Ale zpět k balení. Povrch krabice je jaksi sametový s vystouplým písmem. Nic víc nic míň... prostě průměr.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

 

A tu je náš krasavec

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Lepší fotku paměti se mi nepodařilo udělat, nápisy na čipu nejsou skoro vůbec vidět. Každopádně Vás ujišťuji, že jde o paměti Samsung 2,0ns.

Pro ty nenasytné jsem připravil i foto z postu.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Ovladače

Při prvním pohledu jsem si myslel že jde o vtip. Graficky jsou na úrovni doby kamenné. Funkčně prakticky také. Nastavení patří k nejužšímu na trhu, korunu tomu nasazuje nastavení pro D3D a OpenGL združené do jedné (jako tomu je u nVidie), bohužel zde ať nastavíte co nastavíte na OpenGL to nená vliv.

Nastavení 3D je také skromné. Anisotropické filtrování jde nastavit na maximální hodnotu 4, taktéž i FSAA. A teď se vrhneme na ostatní nastavení... ou ono žádné jiné není.

Nastavení pro video se drží standardu. Chybí jen zapnutí Overlay.

Jedinou potěšující funkcí je implantace přetaktovací utilitky přímo do ovladačů.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Jistě jste si všimli dvou CD, které jsou určeny přímo pro XGI grafické karty. V očekávání nějakých demo programů apod. jsem se jal instalovat. Moje nadšení však opadlo hned u prvního CD. Velikost 64mb je opravdu málo, inu první CD jen ovladače. V druhém už jsem čekal "našláplou" grafiku. Ale i zde je velikost jen 64mb. Popadl mě amok a spustil jsem setup.exe. Takže nakonec jsem si na svůj počítač nainstaloval "3dwindows" (takové 3d prostředí kde si klikáte na prográmky a spouštíte je :-) ). Zní to krásně, ale to, že framerate je tak 20fps je už horší. Dokonce ani graficky to není zázrak. No posuďte sami.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 DuoDnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Hodnocení

Karta je velmi nevyvážená a je to jen díky špatným ovladačům. Počkejme tak dva měsíce a uvidíme co se bude dít.

Klady Zápory
  • ViVo
  • HDTV výstup
  • OVLADAČE!!!
  • Hlučný větrák
  • Vybavení
  • Nutnost silného zdroje (400W)
{mospagebreak title=Další vlastnosti karet}

Kvalita obrazu

Porovnání kvality GeForce FX 5950 vs. Radeon 9800 PRO najdete zde na našem webu, které zpracoval Mirek Jahoda. A jak je tomu s XGI? Po dlouhém uvažování jsem se rozhodl netestovat a to z důvodu ranného stádia vývoje ovladačů. Jediné co můžu říci tak je to, že na svém Sony Trinitron E230 17" jsem nepoznal rozdíl mezi ATI, nVidia a XGI. Všechny karty byly na vynikající úrovni.

Rozměry a hmotnosti karet

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Jistě Vás zajímá jak je na tom Volari. Musím konstatovat, že nijak slavně. Je to zatím nejtěžší karta v sekci hráčských karet. Její rozměry jsou také největší. Dokonce jsem měl problémy s instalací karty do počítače. Její zadní pasivní chladič překážel RAMce, jediný způsob jak kartu namontovat (pokud máte osazeny všechny sloty) byl RAMku trošku "vylomit" a zasunout mezi žebra pasivu.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Samozřejmě pokud jsem osadil první dva sloty na RAM tak k žádné kolizi nedocházelo. 128-bit přístup k pamětem byl také zachován.

  Hmotnost Dálka Šířka
Radeon 9800XT 434g 188mm 99mm
FX 5950 Ultra 496g 215mm 99mm
XGI Volari V8 Duo 682g 220mm 99mm

Přetaktování

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Pro taktování karet ATi používám programu ATItool, na taktování nVidií RivaTuner a u XGI jsem použil ovladače. Ověření stability provádím střídáním testů CodeCreatures a MotherNature z 3dmark03 zhruba 30min.

  Původní frekvence Přetaktování
Radeon 9800XT (Triplex) 412/365MHz 423/384MHz
GeForce FX 5950 (MSI) 475/475MHz 570/506MHz
XGI Volari V8 Duo (Club3D) 330/438 380/474MHz

Teploty

Rozhodl jsem se, že rozšířím nabídku o sledování teplot. Určitě vás bude zajímat, která karta Vám bude vytápět celý pokoj a které bude stačit jen lehký vánek od tichého chladiče.

Měření teploty jsem prováděl pomocí RivaTuneru, kdy jsem zapnul asi nejnáročnější test jak na jádro karty tak i na paměti (Mother Nature z 3dmarku03). Vždy jsem pustil test 3x za sebou. Červená oblast je doba chodu 3d aplikace. Hodnota uvedené teploty je nejvyšší nalezená.

Radeon 9800XT (Triplex)

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Teplota je v přijatelném rozmezí 45 až 54 stupňů.

Radeon 9800XT OC (Triplex)

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

I po přetaktování je karta velmi v dobré tepelné kondici.

GeForce FX 5950 Ultra (MSI)

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Když jsem uviděl hodnotu 82stupnů tak jsem se tak trochu lekl. Po shlédnutí pár recenzí jsem zjistil, že tato hodnota je vcelku normální.

GeForce FX 5950 Ultra OC (MSI)

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

90oC už je trochu moc. Bojím se, že tohle by karta dlouho nevydržela.

XGI Volari V8 Duo (Club3D)

U této karty jsem nepřišel na způsob jak změřit teplotu. RivaTuner mlčel jako hrob... jediné co vám můžu poskytnout je hrubý odhad, resp. porovnání s ostatními kartami. Pasivní chladič byl asi nejstudenější ze všech. Je to asi jediný klad jejího chlazení.

Hlučnost karet

Důležitým faktorem všech karet je také jejich hlučnost. V dnešní době si asi těžko někdo koupí chladič co byl na GeForce FX 5800 Ultra zvaný FlowFX.

Radeon 9800XT (Triplex) & GeForce FX 5950 Ultra (MSI)

Obě karty byly takřka neslyšitelné, MSI se i ve 3d držela na stejných otáčkách (tomu přisuzuji její vysokou teplotu). Radeon zhruba po 5 minutách zátěže přepnul do vysokých otáček, se kterými už přehlušil i můj dost hlučný disk se standardním ložiskem.

XGI Volari V8 Duo (Club3D)

Jakmile jsem kartu zapojit, tak jsem odskočil od počítače a málem jsem shodil foťák ze stativu (bratr o tom neví tak pšššt :-) hluk byl skutečně na dost vysoké úrovni. Pro chlazení jsem si dovolil vymyslet název "XGI-Flow". Po navyknutí na zvuk helikoptéry jsem se rozhodl, že tohle musíte slyšet i vidět. Připravil jsem tedy pro Vás video, které určitě stojí za to si ho stáhnout.

Video - 1,9mb - DivX 5.1.1 a zvuk v MP3.

Souhrnné specifikace

  GeForce 5950 XGI Volari V8 Duo Radeon 9800XT
Takt čipu 475MHz 330MHz 412 MHz
Takt pamětí 475 (950) MHz DDR 438 (876) MHz DDR2 365 MHz (730 DDR)
Kódové jméno NV36 V8 Volari R360
Maximální teoretický fill-rate 1900 Mpixel/s 5600 Mpixel/s 3296 Mpixel/s
Maximální teoretický fill-rate (multi-texturing) 3800 Mtexel/s 11200 Mtexel/s 3296 Mtexel/s
Maximální teoretická propustnost pamětí 30,4 GB/s 32 GB/s 23,36 GB/s
Výrobní technologie 0.13 ľm 0.13 ľm 0.15 ľm
Paměťová sběrnice 256-bit DDR 256-bit DDRII 256-bit DDR
Počet texturovacích pipeline 4 (8) 8x2 8
Počet text. jednotek na pipeline 2 (1) 1 1
DirectX 9.0 9.0 9.0
Podpora více monitorů Ano Ano Ano
Integrované RAMDACy 2x 400 MHz 2x 400 MHz 2x 400 MHz
Velikost paměti 256MB 256MB 256MB
{mospagebreak title=Syntetické benchmarky}

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Konfigurace

 

Hardware

Procesor AMD Athlon XP 2500@3200 (11*200)
Základní deska Epox 8RDA3+ rev. 2.1
Paměť 2*256MB Corsair DDR400 CL2 (3, 3, 6)
Pevný disk Maxtor 40GB 6L040J2
Grafické karty
  • Triplex Radeon 9800XT
  • MSI GeForce FX 5950 Ultra
  • Club3D XGI Volari V8 Duo
 

Ovladače, software

Operační systém

Windows XP Professional SP1

DirectX, čipset driver

9.0b, nForce 3.13 WHQL

Ovladače grafické karty

nVIDIA Force Ware 53.03
ATi Catalyst 4.1
Volari-Reactor-R1.01.51

Teoretické testy

3Dmark03 patch 340
3Dmark 2001SE build 330
Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
PowerVR VillageMark 1.20
nVIDIA ChameleonMark
Aquamark 3

Herní testy

Unreal Tournament 2003 v2199
Serious Sam Second Encounter 1.07
Return to Castle Wolfenstein ET
Comanche 4 Benchmark Demo
IL-2 Sturmovik
Firestarter
X2 The Threat

 

Pokud není uvedeno jinak, tak první číslo udává výkon bez FSAA a AF. Číslo za lomítkem je výkon se zapnutým antialisingem (u všech karet na 4x) a s aktivovaným anisotropickým filtrováním (u nVidia na 8x, ATI 16x, XGI 4x).

3dmark 2003

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Verze

3DMark 2003, patch 330

Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

 

3DMark 2003 (1024x768@32bit)

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 6296 / 3182
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 6385 / 3287
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 5952 / 3628
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 6546 / 4063
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 3865 / 3017
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 3961 / 3025
  0 bodů

Kdysi jsem na internetu viděl screenshot 3dmarku03 kde XGI V8 Duo měla zhruba 5800 bodů. Osobně nevím, kde takový výsledek vzali. Veškeré testy spouštím (pokud je to možné) s přejmenovaným .exe souborem. Tak mě napadlo jestli tam XGI tak "trochu" nepodvádí, přejmenoval jsem poola.exe zpět na 3dmark03.exe a jal se testovat. A výsledky? Téměř stejné, asi jen o max 3% lepší. Tak a teď kde je chyba? Možná to je způsobeno tím, že jsem použil nové ovladače které tento "cheat" už neobsahují, nebo docházelo k nějakému nedorozumění s mojí sestavou.

Chyby v obraze byly vidět hned na první pohled. Rozmazané textury a špatně nanesené mipmapy. Dokonce jsem našel, resp nenašel jeden list (asi je to lopuch), který kouká zpoza rozbořené zdi vpravo nahoře. Takže jakési optimalizace tu jsou.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo
FX 5950 Ultra XGi Volari V8 Duo

Po dalším zkoumání jsem narazil na ne jeden, ale hned několik chybějících lístků. Asi nejlépe je to vidět na následujících screenech.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo
FX 5950 Ultra XGi Volari V8 Duo

Ještě tragičtěji dopadl FSAA. Zde se na obraz prakticky nedalo koukat. Stupeň rozmazání mi připomínal snad jen stařičkou Rivu TNT :-)

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

XGi Volari V8 Duo FSAA crash

screenshoty jsou v nekomprimovaném .png (1,3mb)

3Dmark 2001 SE

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Verze

3DMark 2001 SE, build 330

Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics (náročné na CPU), dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml

 

3DMark 2001 SE (1024x768@32bit)

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 16979/11776
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 17256/12373
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 15922/11964
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 15812/12875
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 11631/9493
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 11750/9797
  bodů

3dmark01 je v dnešní době, test závislý na výkonu procesoru. Ale pokud má karta špatně napsané ovladače, tak mu nepomůže ani 5GHz (testoval jsem i na Barton 2500 a výsledek byl jen o cca 500 bodíků níže). Jasným králem v tomto testu je Radeon, kterému ani rychlé 1GHz paměti nestačí.

CodeCreatures Benchmark

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

 

Verze

Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis Pixel Shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně Vertex Shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek)
Nastavení Požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256
3D Analyze log cc.shader.out.txt

 

CodeCreatures Benchmark (oficial score / 1600x1200 AA & AF)

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 3940/20,8
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 4069/21,6
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 4204/25,7
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 4714/26
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 843/4,3
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 983/4,6
  0 bodů bodů

V tomto testu je výkon XGI doslova tragický, čtvrtinový výkon oproti netaktovanému Radeonu 9800XT je děs a hrůza. V tomto testu k žádným chybám v obraze nedocházelo. Vítězem se stala nVidia se svými 4714body a i v FSAA je nejlepší.

PowerVR VillageMark 1.20
 

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

 

Verze

PowerVR VillageMark 1.20

Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1600x1200x16bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe ScreenWidth=1024 ScreenHeight=768 VSyncOFF Benchmark=1

 

PowerVR VillageMark 1.20 (1600x1200@16bit)

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 60 / 38
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 90 / 39
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 60 / 48
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 60 / 52
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 25 / 24
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 25 / 24
0 fps fps

V poslední době se mi zdá VillageMark dost neobjektivní... viz 60fps u FX 5950U. Asi budu používat jiný test (teda pokud nějaký najdu).

nVIDIA ChameleonMark

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

 

Verze

nVIDIA ChameleonMark

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1600x1200x32bit, skin real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz///ilustrace/poola/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\16x12x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

 

nVIDIA ChameleonMark

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 184 / 64
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 191 / 70
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 163 / 80
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 180 / 91
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 20 / 17
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 21 / 18
  0 fps fps

Test napsaný výhradně pro nVidia grafické karty a přesto zde vítězí Radeon. XGI zůstává daleko za soupeři a můžeme jen doufat, že nové ovladače přinesou lepší výsledky.

Aquamark 3

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

 

Verze

Aquamark 3

Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy, různě aplikované přesnosti FP16-FP32, 3D volumetric fog, dynamic vertex based lighting+environment map (modely), particle effects+alpha blending, plant system (vertex shader), závislost na fill-rate (multi-texturing)
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

 

Aquamark 3

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 43,1 / 35,2
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 44,5 / 36,3
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 43,5 / 30
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 46 / 33,4
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 34 / 33,1
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 36,5 / 33,8
  0 fps fps

Výsledky mě celkem potěšily. XGI si vedla velmi dobře, resp. nebylo to tak hrozné jako u předchozích testů. A i zde je jasně vidět, že ovladače jsou na úrovni právě narozeného dítěte. Výkon v FSAA a AF je překvapující a ani FX 5950 nedokáže překonat XGI V8 Duo. Celkové shrnutí je takové: vítěz je Radeon 9800XT (beru v úvahu FSAA a AF).

Bohužel i zde nastaly nepříjemné chyby v obraze. V menu byl obraz dosti rozmazaný (jak je vidět na screenshotech)

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo
Radeon 9800 XT XGI Volari V8 Duo
{mospagebreak title=Herní benchmarky, závěr}

Unreal Tournament 2003 v2199

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo
 

Verze

Unreal Tournament 2003 v2199

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping, particles
Nastavení 1600x1200@32bit, official score
Stažení benchmarku spuštěním Benchmark.exe v adresáři /system

Unreal Tournament 2003 (1600x1200@32bit) - flyby

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 148 / 84
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 150 / 86
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 153 / 81
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 172 / 93
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 97 / 44
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 100 / 48
  0 fps fps

Unreal Tournament 2003 (1600x1200@32bit) - botmatch

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 80 / 58
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 80 / 60
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 80 / 61
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 80 / 66
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 65 / 37
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 67 / 40
  0 fps fps

Botmatch je doslova bržděn procesorem. XGI ovšem zaostává i tady...

Serious Sam Second Encounter 1.07

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

 

Verze

Serious Sam Second Encounter 1.07

Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení 1600x1200@32bit, max detail
Návod jak testovat http://www.pctuning.cz/titulnistrana/ default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1821

Serious Sam Second Encounter 1.07 (1600x1200@32)

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 50 / 36
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 52 / 38
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 55 / 45
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 62 / 50
Volari V8 Duo 256-bit test nebylo možné spustit N/A
Volari V8 Duo 256-bit OC test nebylo možné spustit N/A
  0 fps fps

Zde nastala ta nejtragičtější situace. Po loadingu se objevil jeden frame a počítač přestal reagovat. Jediné co v té chvíli platilo byl tvrdý reset. Nebo popřípadě 10kg bourací kladivo :-). Inu XGI má ještě co dohánět.

Return to Castle Wolfenstein ET

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Verze

Return To Castle Wolfenstein Enemy Teritory

Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení 1600x1200@32bit, max detail
Návod jak testovat nastavte detaily na max a spustťe z konzole demo "radar" příkaz: "timedemo 1" a poté "demo radar"

Return To Castle Wolfenstein Enemy Teritory (1600x1200@32)

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 55 / 19
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 57 / 20
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 60 / 40
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 64 / 43
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 19 / N/A
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 21 / N/A
  0 fps fps

OpenGL aplikace a XGI nemá šanci, nehledě na to, že FSAA a AF nebylo možno vůbec zapnout.

Comanche 4 Benchmark Demo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Verze

Comanche 4 Benchmark Demo

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1, pixel shader 1.1 (voda), bump mapping
Nastavení 1600x1200x32bit, Max. Aniso (driver), DXT on, FSAA 4x (driver), Disable Audio, HW shaders
Satžení dema http://files.novalogic.com/C4/c4_demo_122101_xx.exe
Návod jak testovat Spusťte příkazem "c4demo.exe /bench" a nastavte Disable Audio
Log z 3Danalyze c4.shader.out.txt

 

Comanche 4 Benchmark Demo (1600x1200@32 AA4)

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 48
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 49
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 48
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 53
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 23
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 24
  0 fps fps

IL-2 Sturmovik
 

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Verze

IL-2 Sturmovik Demo

Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Nevyužívá PixelShaderů, velice závislí na fill-rate, multi-texturing
Nastavení 1600x1200x32bit, Max Details, BF109_vs_P39)
Satžení dema http://www.il2sturmovik.com/download/demo.php
Návod jak testovat Spustíte hru, nastavíte vše na max (jako 3dzobrazení zvolíte OpenGL). Pak již zbývá spustit příslušné demo a pomocí programu Fraps (klávesa F11 na začátku i na konci dema) změřit výsledek.

IL-2 Sturmovik (1600x1200@32)

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 75 / 36
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 80 / 40
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 83 / 35
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 96 / 46
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 19 / 18
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 23 / 21
  0 fps fps

Zde nastal problém u XGI, která odmítala korektně zobrazovat OpenGL (vznikaly nepřípustné chyby v obraze). Volari je tedy testována v DirectX režimu.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo
takovéto chyby, jak určitě uznáte, jsem nemohl tolerovat

Firestarter

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Verze

Firestarter Demo

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis Dynamic light, Projected textures, multi-texturing, EMBM, Procedural textures, volumetric fog
Nastavení max detaily, 1600x1200@32bit
Satžení dema http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=download&id=706
Návod jak testovat Spustíte hru, nastavíte požadované reozlišení a zvolíte Benchmark --> GameBenchmark

Firestarter (1600x1200@32bit)

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 247 / 139
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 251 / 146
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 237 / 121
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 260 / 141
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 72 / 65
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 78 / 70
  0 fps fps

U této hry byl obraz správný, ale jen ve hře samotné, menu oplývalo všemi barvami (a to nemyslím v dobrém). Občasné zmizení kurzoru nebylo výjimkou. Bohužel se mi nepodařilo zachytit tyto chyby do obrázku. Jakmile jsem screenshot vložil do jakéhokoli programu byl obraz v pořádku. Používal jsem HyperSnap DX 5.41 a ani jeden režim zachytávání neuspěl.

Výkon XGI je jako vždy tragický.

X2 The Threat

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Verze

X2 The Threat

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis Dynamic light, multi-texturing, EMBM, Stencil shadow, volumetric fog
Nastavení max detaily, 1600x1200@32bit
Satžení dema http://download.games.tiscali.cz/game/demo4/x2_rollingdemo.zip
Návod jak testovat Spustíte hru, nastavíte požadované rozlišení a zapnete Shadows. Zvolíte benchmark mod a stiskněte START.

X2 The Threat Rolling Demo

Radeon 9800XT 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 38
Radeon 9800XT 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 39
GeForce FX 5950U 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 43
GeForce FX 5950U 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 47
Volari V8 Duo 256-bit Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 18
Volari V8 Duo 256-bit OC Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo 19
  0 fps fps

X2 The Threat je hra která po zapnutí detailů na max dává zabrat i těm nejvýkonnějším grafikám a procesorům. XGI je v posledním testu jak jinak než poslední...

Ceny

Radeon 9800XT 256-bit 17600,-
GeForce FX 5950U 256-bit 17100,-
XGI Volari V8 Duo 256-bit 12798,-
Orientační ceny s DPH

Grafickou kartu Volari nám do testu zapůjčila firma Dexx, grafickou kartu Triplex Radeon 9800XT firma Abacus a kartu MSI FX 5950 nám zapůjčila firma Levi. Všem firmám tímto děkujeme.

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo

Závěr

ATI i nVidia jsou karty velmi vyrovnané, přesto jako vítěz vychází GeForce FX 5950 Ultra. Pokud vezmeme v úvahu cenu tak ani jedna karta není zrovna tím nejlepším. Obě karty jsou určeny těm, kteří požadují maximální výkon a na penězích jim zas tak nezáleží.. XGI je díky ovladačům poslední. A jak už jsem několikrát psal, musíme počkat co se z této karty časem stane.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.2.2004 09:22:54   0.0.0.xxx 00
pro sberatele...
10.2.2004 09:26:43   0.0.0.xxx 00
Vykon odpovida cene, rekl bych. Presto si nemyslim, ze se jedna o dobrou volbu pri pripadnem upgrade tech co na to maji.
10.2.2004 09:40:11   0.0.0.xxx 00
Dobrej clanek, jen nevim, proc jsou na zacatku clanku venovane dve stranky kartam, ktere uz zname a ktere jste jiz popisovali (teda spis to udelal Mira Jahoda)?

A jestli bych se mohl primluvit, udelejte neco s temi grafy, tak aby byly usporadany podle vykonu a ne nahodile.
10.2.2004 09:41:15   0.0.0.xxx 00
hmm tak to je naprostej propadak, sice nerikam ze jako prvotina to neni dobry ale ten "uzasnej" vykon bych rek ze je nekde na urovni fx5700 nebo radka 9600pro a ty sezenete za polovic
10.2.2004 09:48:48   0.0.0.xxx 00
Tak to video xgi je hodne hezky! Dneska si to du poslechnout na vlastni usi
10.2.2004 09:56:06   0.0.0.xxx 00
+ Half Life 2 :-)))))))))))))))
Než ten vyjde tak budou další 3 verze Radeona. A Valve bude asi jen rozdávat HL2 všem novým radeonistům.
10.2.2004 09:57:42   0.0.0.xxx 00
Tak to je neco, za ty prachy to aspon zaplni celej komp :-)
Jinak musim pochvalit autora, je to cim dal lepsi, libi se mi ty grafické vychytávky. Jen nema byt u popisu karet u Radeonu 8 pipelines???
10.2.2004 10:02:53   0.0.0.xxx 00
No nevim nevim, ale pokud se nepletu tak uz po nekolikaty udavate chybne parametry u Radeonu. To se je snazite poskodit ci co?? Zkuste si to porovnat http://www.pctuning.cz/Default.aspx?CatID=75&LayId=2&ArtId=18715&C hapID=4353>tady.
10.2.2004 10:04:27   0.0.0.xxx 00
U radeon 9800XT máte špatně výrobní proces.
10.2.2004 10:05:17   0.0.0.xxx 00
Omlouvám se, pokračování - výrobní proces u R9800XT je 0,15, ne 0,13.
10.2.2004 10:13:49   0.0.0.xxx 00
grafy jsou totalne neprehledne!!!! vratte se zpatky k tem z mega testu tohle je fakt HRUZA- totalne neprehledne. dve ruzne barvy v jednom "teplomeru" a jeste k tomu jednou cislice vedle sebe podruhe pod sebou!!!
10.2.2004 10:30:56   0.0.0.xxx 00
Omlouvam se za chybu ve specifikacich. Samozrejme ze Radeon 9800XT ma 8pip a vyrobni proces je 0,15...
Grafy se u me zobrazuju korektne (vse v jedno radku), az po uplodnuti na web se nejak "zmenily"... ach jo :-(
10.2.2004 10:34:03   0.0.0.xxx 00
souhlasim, mely by se pouzivat Mirkovi grafy. Ty jsou mnohem prehlednejsi. Ted, kdyz tam jsou dve informace, tak se to vubec neda cist
10.2.2004 10:36:46   0.0.0.xxx 00
Ten kraval to je fakt mazec, jsem si myslel ze mam hlucnej pocitac, to jsem jeste neslysel tenhle vysavac.
10.2.2004 10:38:27   0.0.0.xxx 00
jak je možné, že v skoro ve všech syntetických benchmarkech vítězí Radek a v herních zase GF. Někde je asi chyba, né? Myslím, že o výkonu vypovídají spíše ty herní.
10.2.2004 10:40:09   0.0.0.xxx 00
Grafy se zobrazuji korektne, bohuzel asi jen v exploreru. Po dnesnich zkusenostech budu pouzivat grafy ktere budou zase komplet v GIFu. Nenastanou tak podobne problemy. Precejen se stale ucim...Vam ale dekuji za ostrou kritiku, donuti me s tim neco delat :-)
10.2.2004 10:42:19   0.0.0.xxx 00
U pocitace se prakticky nedalo sedet. Hluk byl slyset i pres jedny zavzene dvere, kdyz jsem je otevrel tak jesm to slysel i u bratra v pokoji (cca 15m).
10.2.2004 11:06:52   0.0.0.xxx 00
A u segry taky? Nebo tam uz to bylo OK ?
10.2.2004 11:34:38   0.0.0.xxx 00
....jenom 6000 bodů v 3dMarku 2k3 ? ..... pffff ..... moje r9700@pro má 4900 ..... ten rozdíl je fakt malej .... což o to, kartičky vypadají moc pěkně ale ten hluk a relativně malej výkon není adekvátní ceně ..... takže NEBRAT ....!!!!
10.2.2004 13:00:59   0.0.0.xxx 00
Už jsem myslel, že nechá Nvidia a Atinu za zády, ale koukám, že ta dvouprocesorová sr--ka je opravdu na dvě věci.
1) Jak zaplácat pár volných míst v ceníku grafických karet..
2) Jako ozdoba do vyhořelé základní desky s AGP slotem...

A to za ní chtěj 13 000,- ..? FUJ
Připomíná mi to Matroxe Perhéliu (taky vyzdvyhovaná karta, ale testy ukázaly že je leda tak na připojení dalších dvou monitorů, které ležej ve skříni)

Myslíte že nový ovladače dokážou ten výkon vytáhnout tak o 300%..?
Kdyby byla cena tak do 3000,- tak do ní jdu
10.2.2004 13:29:31   0.0.0.xxx 00
Prominte, musel jsem se vyzvracet. S timhle se muze jit vyrobce vyfotit na smetiste... :-PPP

P.S. Ta kvalita grafu, to je taky maso. V cem jste to proboha ukladal??? :-O
10.2.2004 13:40:05   0.0.0.xxx 00
Jak uz jsem psal, chyba v grafech je na strane serveru. Pokud se na stranky podivate v IE tak jsou naprosto korektne zobrazene...jinak grafy jsou delane pomoci XaryX a vlozeny do tabulky.
10.2.2004 13:42:59   0.0.0.xxx 00
Kdo rikal ze jsou karty hlucne? Jedina ktera je opravdu hooodne hlucna je XGI Volari. ATI i nVidia je tak do 28db a to je hluk, ktery vydava i tvoje R9700 (teda pokud tam mas original chladic).
10.2.2004 14:50:51   0.0.0.xxx 00
A taky jadro radeona 9800XT neni RV360 ani RV350, ale R360 ;-)
10.2.2004 17:35:33   0.0.0.xxx 00
Paradni srovnani,diky.To video rulezz)I kdyz mam sam ATi,posledni dobou zacinam stale vice uvazoivat o nVidii.Tak trochu me nahlodala s MSI 5900SP :O
10.2.2004 17:57:13   0.0.0.xxx 00
LOL vysavac hadra. Asi je to pro lidi, kterejm nevadi, ze maj v PC motorovou pilu. Ale ten realnej vykon (myslim v trojuhelnikach za sekundu) je docela velkej, nemuselo by to byt tak pomaly, kdyby to nemelo tak blby ovladace
10.2.2004 18:43:52   0.0.0.xxx 00
Tak tuhle kartu bych nevzal ani kdyby byla za 5tis muj Radeon9800 byl za 9 nataktoval jsem ho na XT. Chladič mam AC Silent LOW 20dB

Ale zpět k XGI Volové V8, připomíná mi to Kyro tzn. kdo si to koupí tak bude měsíce čekat než se vychytaj ovladače aspoň tak aby člověk moh hrát své oblíbené hry a nakonec to stejně vzdá a koupí ATI nebo NV(pokud je "NVják").

Jediné co na tom vidim pozitivně je ukázka jak nás Ati a NV okrádají protože je jasně vidět že jde prodávat karta s 2xGPU 256MB DDR za 12tis tak proč ati/nv maj karty s jednim GPU a cenu o 5tis vejš? Navíc stejně výrobní cena nepřesahuje $100 jak u ATi tak u NV...

Chudáci lidi co investovali čas a peníze do vývoje Volari do pár měsíců po ní nikdo ani neštěkne, no snad se zapíšou do dějin aspoň hlukem i když na FX5800 se dá jen těžko zapomenout.
10.2.2004 19:24:23   0.0.0.xxx 00
Čekal jsem, že bude třetí hráč do boje s konkurencí, ale kde nic tu nic. Ta karta XGI umí vůbec taky něco jinýho, než nasávat prach do bedny? Takhle si můžou ATI s NVidií dál nadsazovat ceny. Fakt škoda. :-(
10.2.2004 21:26:31   0.0.0.xxx 00
Divim se Vam, ze vubec reagujete na takovyto prispevek. Rozdil 1100 bodu v 3DM03 je malo...hahaha...ikdyz ja takove nesmyslne testy jako je 3DM03, ktery s realnymi hrami nema nic spolecneho neuznavam... :-)
Karticky - mysli asi jen Volari, pokud mysli vsechny, tak tu recenzi vubec necetl, vubec se s nim nezdrzujte, nestoji Vam za to. :-)))
10.2.2004 22:50:56   0.0.0.xxx 00
"Určitě vás bude zajímat, která karta Vám bude vytápět celý pokoj a které bude stačit jen lehký vánek od tichého chladiče."

To by me urcite zajimalo, ale z teploty GPU to nezjistim.
(je to velice zavisle na konstrukci chladice - dokonce
je to v clanku zmineno, ze NVIDIE muze byt teplejsi, protoze ma pomaly vetrak.) Musel bych znat prikon.

XGI Volari V8 Duo (Club3D) U této karty jsem nepřišel na způsob jak změřit teplotu. Vzhledem k nazvu clanku "Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo"
bych ocekaval alespon, ze zde budou informace predevsim o teto karte (cili predchozi mely byt ke srovnani s touto).

Nefunguje odkaz na srovnani kvality ATI, NVIDIE.

Ale jinak urcite zajimavy clanek pro zakladni prehled.
10.2.2004 23:16:37   0.0.0.xxx 00
Co k tomu říc? Snad jen, že je to hnus! To si to dovolíš dát na net a ještě si za to asi nechat platit? Dy´t to nemá žádnou ůroveň, a co se týče testů a porovnání tak to zavání...to opravdu prezentuješ něco takového?? Byla doba co by jsi po tomto hnusu už nic nevydal...Běž psát do Cosmopolitanu, to to je web o faktech.. pokud mně budou testy ukazovat takové výsledky, tak aspoň napíši proč, taky tam máš spoustu chyb, údaje jsou nevěrohodné.. prostě promiň že prudím,ale pokud má mít PCTuning úroveň tak by mněli lidi jako ty vyhazovat..
-sem se tak naštval a narychlo to napsal, že se za svou úpravu stydím, ale ty bys mněl víc...-
10.2.2004 23:51:57   0.0.0.xxx 00
Nesrovnavejte nesrovnatelne.

Cipy KYRO mely uplne jinou myslenku,byly navrzeny velice dobre (i cele karty) s nizkou vyrobni cenou,emisemi tepla a spotrebou podavaly velice slusny vykon a mely features,ktere jim ohly ostatni i zavidet.Proste kompaktni karta s durazem na KVALITU obrazu.A ovladace mely velice dobre,horsi byla podpora nekterych vyrobcu her.

XGI jde cestou hrubeho vykonu a vse ostatni spatne (velikost,kvalita obrazu, ...).

Matrox je zcela jina liga,jeho vylety do ciste hernich 3D akceleratoru jsou zatim pase.Parhelia navic v dobe uvedeni byla velice vykonnym resenim,dodnes utahne vetsinu her i v surround gamingu a jeji FAA k tomu vyvinute je taky perlou.

Jinak k recenzi: Tech chyb je tam fakt silenych a nejsou to jen preklepy,chce to vice cist,uvazovat a treba u pameti nedat hned na prvni cislo co uvidim a brat je jako ns.
11.2.2004 00:05:25   0.0.0.xxx 00
a Vam stoji za to dat 17K za Grafickou kartu jo?
Jinymi slovy:stoji Vam 1100b v 3DMarku03 za 10K rozdilu ceny proti R9700@PRO????
Jestli jo tak pochybuju o Vasem zdravem rozumu
hezky den :-P
11.2.2004 00:36:11   0.0.0.xxx 00
Napr. u tabulky Rozměry a hmotnosti karet a Přetaktování vidim akorat zleva doprava do bila rozmazany obrazek (pravy sloupec necitelny), v IE, v Mozille, po ulozeni v IrfanView, za to asi zadny server nemuze???
11.2.2004 00:40:00   0.0.0.xxx 00
Proboha to ti nedoslo ze to jsou jen takove "ikony" aby ste se lepe orientovali. Samotna tabulka je na konci dane sekce.
11.2.2004 07:32:09   0.0.0.xxx 00

Mně se ty grafy líbí, jsou dobře udělány a velice přehledné. Jen jaksi autor zapomněl vysvětlit, co ten graf znamená (pro ty méně inteligentní)

11.2.2004 07:38:05   0.0.0.xxx 00

Hele, na kolik máš přetaktovanou tu Tvojí R9700? Jakej máš procák?


Já jedu na AMD 2500+@3200 a VGA 330/320 a v 3D2k3 mám 5106.

11.2.2004 07:58:15   0.0.0.xxx 00
Ta kritika autora je už přehnaná. Zas tak špatná ta recenze nebyla, u mě se zobrazovala zcela korektně a obsah taky celkem ušel. Chyby tam byly, ale tak tragické to není, už jsem zažil mnohem horší.
11.2.2004 08:11:44   0.0.0.xxx 00
Ja mam FX5900 XT, ktera stoji 6.400 i s DPH, nicmene si myslim, ze je spravne testovat aktualni karty a neplest do toho R9700, O.K., je uzasne, jaky vykon ta karta ma a dokonce se da MOZNA jeste nekde sehnat.
A jeste k tomu 3DM03 - jen idiot si vybira grafiku podle syntetickeho testu - nikde "venku" jej na testy grafik nepouzivaji, jen u nas, nevim proc. :-))
11.2.2004 09:12:17   0.0.0.xxx 00
Ci novou grafarnu, tak do 4k s DPH.
11.2.2004 11:17:22   0.0.0.xxx 00
Co se týká zobrazování , tak to záleží na prohlížeči, a myslím, že server co se zabívá softwarem a hardware by si to mněl ohlídat!! Co se týká kritiky. Ano, jsou i horší, ale to nemění nic na tom, že by tato recenze měla vyjít. To že někdo dělá ještě horší je jen výmluva, a dost špatná!! Jistě jsem mohl napsat kritiku i na ostatní autory, ale včera se mi dostalo kritiky od profesora za "článek" co jsme psaly na fyzice (o laboratoři, experimentech apd.). Jde o to, že existují jistá pravidla a kultura psaní. A mně naštvalo, že si někdo dovolí dát na web, do novin, do časopisů...články, které nesplńují základní normy. Při psaní do veřejných médií by se mněla dodržovat stejná kritéria, jako při výrobě čehokoliv jiného..kvalita a dodržení norem je i zde měřítkem..!! Zvlášť na specializovaném serveru, by si autoři mněli dávat pozor co a jak napíší!!!
11.2.2004 11:32:15   0.0.0.xxx 00
Autor: Nenech se deptat několika bu...., kteří jen kritizujou a nebyli by schopni dát podobný článek dohromady. Ty problémy s tabulkama znám :-) v určitých situacích ani nevím, jak už tu tabulku napsat, aby fungovala ve všech prohlížečích. Ale stejně Explorer používá přes 90% lidí a ti ostatní co ho nepoužívaj tak činí jen ze svých antipatií k Microsoftu. A kvůli rozmarům několika ***** se nemá cenu rozčilovat... Je to jejich věc. Dvojklik na Explorer a vše je v pořádku. No nic.
Jen by bylo asi dobrý trochu vysvětlit ty grafy... Na chyby ve specifikacích jsem z PC tuningu zvyklej, navíc si myslím, že články podobnýho typu nejsou dělaný kvůli specifikacím, ale kvůli srovnání karet a to se celkem povedlo :-)

Ještě chválím za PNG (testy obrazu). Mohli by si na to zvyknout i ostatní :-) (jpeg i na vysokou kvalitu zlikviduje červenou).

Nebylo by možný ještě přihodit obrázek (quality test1 z 3D mark 01 SE) bez filtrací a s max. FSAA a AF? (prosil jsem Mirka, ale už kartu neměl...). Z těch obrázků se dá dost vykoukat a taky jsou přecejen známější, než ty z 3D Marku 03 (to totiž nejde porovnat s DX7 komp. kartama). Předem dík.

ZooM: Kyro II je dobrá karta. Hodně dobrá (mám jí). Když si uvědomíš, že je někde na úrovni GeForceGTS (a to nemá T&L) a v některých testech (který T&L využívaj) předežene i GF2 Ultra, tak klobouk dolů. Buď měla nVidia s*itový karty, nebo je KyroII tak skvělá. Taky bych řekl, že jako první měla FSAA dostatečně vyoptimalizovanej na to, aby se dal vůbec používat. Mít T&L jednotku, tak je minimálně na úrovni GF4-4200.
Divíš se, že karty od ATi a nVidie jsou dražší? Cena karty totiž není cena hardwaru (ceny čipů jsou pár dolarů), ale cena ovladačů. ATi i nVidia mají hodně šikovnejch lidí, který si ale samozřjmě za to nechaj zaplatit. A ty peníze se někde musej brát. XGI začíná, navíc Volari V5 a V6 je dílem čistě lidí ze SiSu, takže ovladače podle toho vypadají. Pokud XGI nějakým zázrakem přežije a vydá další kartu (na který už by měl dělat i Trident), tak to teprv bude zajímavý, protože Trident podle mě umí drivery líp a disponuje taky mnoha zajímavými technologiemi...

Pokud XGI zkrachuje, tak ale cena V8duo už dolu asi nikdy nepůjde :-)
11.2.2004 11:55:56   0.0.0.xxx 00
No, ja sem si taky na zacatku myslel, ze to je normalni graf, protoze ste v tech ikonach nejspis pouzili obrazky i s popisy testovanych karet. Predevsim sekce s vahou je hodne spatna (vyrazne popisy karet, taky sem si myslel, ze to je skutecnej graf). Priste byste tam nemeli davat grafy, ktere pouzivate v testech, nebo alespon zamlzit nazvy karet.
11.2.2004 12:01:36   0.0.0.xxx 00
mněl, zabívá, apd ????
11.2.2004 12:03:44   0.0.0.xxx 00
Jo jo super video, je videt ze po Parhelii je tu dalsi zmetek. Osobne si myslim, ze mezi ATI a NVidii se jen tak nekdo neprocpe. Co se tyka obhajcu Parhelie, myslim, ze geometrie obrazu o tolik lepsi nez ATI neni a malokdo to vyuzije.

P.S. Me se clanek libil, ale mohl by byt o neco prehlednejsi.
11.2.2004 12:29:12   0.0.0.xxx 00
...přestaňte laskavě kritizovat, rád bych viděl jak byste se toho zhostili vy

dle mého názoru test jasně ukazuje to co ukazovat má. grafy prohlížím ve fungl novým Mozilla FireFoxu a nemám problém.

takže o co vám jde? nemáte na co nadávat? já dávám palec nahoru.
11.2.2004 12:41:43   0.0.0.xxx 00
aspon se budou dat zase normalne ukladat...
11.2.2004 13:00:33   0.0.0.xxx 00
...to je asi žák 6. třídy ZŠ a sám píše, že ho profesor fyziky kritizoval za to, že "existují jistá pravidla" (= českého pravopisu) "a kultura psaní".
11.2.2004 13:05:23   0.0.0.xxx 00
Článek byl dobrej, plno věcí jsem se dozvěděl a jsem rád, autor se má jistě co učit, nikdo není dokonalý, tak klídek a mějte pochopení...
11.2.2004 13:06:49   0.0.0.xxx 00
Ano, máš pravdu a já se za to stydím. Jak jsem mohl, já buram, který jen ve spěchu napíše pár řádek, mít tu drzost, kritizovat jiného burana, který měl možnost nad svým výtvorem strávit potřebný čas, a mněl možnost použít patřičné programy. Pakliže ne, tak to neměl psát!
Tímto se omlouvám ostatním buranům co neumějí psát. Tato kritika je pro vás všechny!
11.2.2004 13:17:00   0.0.0.xxx 00
Čeština mi nejde a bez wordu a opravování chyb jsem v kýbli, ale právě proto bych takový hnus nevydal. V dobrém časopise by ho taky nevidali. Ty máš právo mně kritizovat za češtinu, a máš pravdu. Nezapomeň , ale že i sloh a psaní článku má určité zákonitosti, jako psaní i a y. Vím že jsem se svezl po autorovi, ale zasloužil si to. A pokud nepochopíš, že ten článek je hnus, tak můžeš pouze kritizovat moji češtinu. Hlavně mně však vyvedli z míry neoblektivní výsledky.
11.2.2004 14:33:11   0.0.0.xxx 00
Proc v hernich testech neni DX9? Je tam jen OpenGL a DX8.U techto nej-karet, by me zajimalo porovnani v DX9. Myslim, ze by na tom GeForce byla hur nez Radeon.
11.2.2004 16:35:34   0.0.0.xxx 00
Matrox sice stojí dost, ale je to naprosto jiná kategorie karet. To je jako rozdíl mezi autem a bagrem. Každej umí něco jinýho... Matrox má nejkvalitnější obraz na trhu a je spíš zaměřenej na 2D. Ostatní jsou sice rychlajší, ale.... Sám jsem jednu měl a byla to naprostá bomba
12.2.2004 11:40:48   0.0.0.xxx 00
Parhelia je velice slusna karta... to ze se ji nedari v synt testech jeste neznamena ze je nanic... navic umi 3 monasky... se podivej prosimte napred po nejakych serioznich testech treba http://www.beyond3d.com/reviews/matrox/parhelia/
nebo na CDR.cz diskuse k parheilii tady. http://www.overclocking.cz/4um/viewtopic.php?t=47804&post days=0&postorder=asc&start=0
12.2.2004 11:48:49   0.0.0.xxx 00
posledni karta od matroxu co vysla a zvalcovala konkurenci (TNT2Ultra)v hrubem 3D vykonu i novych technologiich byla tusim G400MAX... se vsadim ze za 2-3 roky bude mi surround gaming i nVidia a ATI...
12.2.2004 15:45:23   0.0.0.xxx 00
Docela by mě zajímalo jak je na tom ta nová grafárna od S3 (když sem viděl ten maličkej chlaďák)
12.2.2004 16:11:58   0.0.0.xxx 00
ale asi Original radeon 9500.. treba jeste sezenes...
12.2.2004 20:16:07   0.0.0.xxx 00
Proč neudělá dvouprocesorovou kartu taková ATI s 2X radeonem 9800XT nebo nvidia s 2X GeFX 5950Ultra??? to by potom byl hukot. Co je na tom tak složitýho? Asi de o uspokojení poptávky a ta by nebyla tak velká protože by karta stála aspoň 20 000Kč že? Každopádně bych to určitě. Už jen kvůli výkonu
13.2.2004 11:27:36   0.0.0.xxx 00
ATi multiprocessing podporuje, ale nevydává referenční návrhy pro běžný spotřební sektor. Je to proto, že na multipr. grafiky se lidi už dopředu dívaj s nedůvěrou. Voodoo2 už tolik lidí nepamatuje a z Voodoo5 a Rage Fury MAXX si taky lidi pamatujou jen to špatný...

Např. karty Xentera od Colorgraphic jsou založený na 2,4... procesorech RV250 (Radeon 9000), ale jsou určený primárně pro 2D (připojit 8 monitorů na kartu není problém a je to levnější, než ty speciální parhelie, který umí max 3-4 monitory). Pro 3D je tu třeba Evans&Sutherland, kteří používají 2 až 4 procesory R300 (Radeon 9700)pod názvem SimFusion. Tyhle grafiky se používají pro armádní simulátory a ten výkon opravdu stojí za to. Pokud vím, tak ale ještě nikdo v multiprocessingu (s použitím procesorů pro domácí 3D akcelerátory) nepřekonal Quantum3D/3Dfx AAlchemy 8464 s 32 čipy VSA-100 (64MB na každý) s možností RG-FSAA 16x...

Multiprocesorový grafický karty či stanice prodává přeba E&S (http://www.es.com/products/image+generators/simfusion/index.asp)
nebo Quantum3D (http://www.quantum3d.com/). Doufám, že to nebudete brát jako reklamu... :-)))
13.2.2004 20:12:21   0.0.0.xxx 00
jen bych chtěl říct, že jsem Maxxa jednu dobu vlastnil a nemohl bych o ní říct něco špatnýho byla to skvělá karta, na svou dobu pekelně rychlá snad bych jí mohl vytknout jenom absenci TaL.....taková GF2mx se před ní mohla jít zahrabat.....
26.2.2004 11:49:13   0.0.0.xxx 00
Co to proboha je za vysavač!!!!! To snad nemyslí výrobce vážně...?!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.