Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI Personal Cinema FX5200
MSI Personal Cinema FX5200
autor: Redakce PCT , publikováno 11.7.2003
Seznam kapitol
1. Závěr
MSI Personal Cinema FX5200

MSI Personal Cinema FX5200 je dalším z hřebíčků do rakve analogového videa. Pokud tuto kartu nainstalujete (např. do MSI Mega PCI :), můžete videorekordér a herní konzoli dát klidně do bazaru - tedy poté, co si z pásků zazálohujete ty staré krásné filmy jako Rambo, Utrpení sv. Šebestiána (namluvené jedním monotónním hlasem) aj.. {mospagebreak title=Personal Cinema FX5200}

MSI Personal Cinema FX5200 není "jen" domácí kino, ale spíše multimediální centrum, které díky přibalenému adaptéru můžete připojit do domácího AV řetězce. V článku si rozeberme další featurky této multimediální libůstky.

Srdce karty

Srdce jsou vlastně hned dvě, prvním je GPU GeForceFX 5200, druhým je digitální tuner (podobný jsme viděli u karet All-in-Wonder 8500DV) umístěný pod plechovým krytem (stínění). Grafickému procesoru GeForceFX 5200 byl na stránkách PCTuning již věnován článek a tak snad jen pro opáčko. Grafický čip (technologie 0,15ľ) tiká na frekvenci 250MHz (jádro) /400MHz (paměti), k 128MB DDR RAM čip přistupuje po 128 bitové sběrnici. Funkčně se jedná o značně ořezanou verzi GeforceFX 5800 - nečekejte tedy žádné zázračné výkony v nejnovějších 3D hrách. Na druhou stranu je plně kompatibilní s rozhraním DirectX 9.0 a OpenGL 1.4, takže rozběhnete i ty nejnovější hry, i když pomalu.

MSI Personal Cinema FX5200

TV tuner a dodávaný software má tyto funkce:

  • plný rozsah TV Frekvencí pro CATV/ VHF/ UHF
    (možnost příjmu signálu z kabelového rozvodu),
  • automatické vyhledávání kanálů,
  • stereo TV-tuner s 125 kanály,
  • nahrávání a editace ve formátu MPEG-2 v rozlišení do 720x480 při 30 fps,
  • DVD video přehrávání + zvuk Dolby AC-3 digital audio,
  • Kompozitní video výstup přes YPrPb adaptér pro připojení HDTV (High Definition TV, standart zkušebně provozovaný v Japonsku a USA, používá formátu 16:9 a vysokého rozlišení a tudíž především vhodný pro velké úhlopříčky zobrazovacích zařízení).

MSI Personal Cinema FX5200
Kdo chce taktovat přidá větrák a jede...

Celkový návrh desky

Jak na první pohled vidno, na GPU se nachází pasivní chlazení, což kvituji. Vždyť při sledování TV nebo DVD nechci, aby mi na chlazení "řvala turbína" stylu GeForceFX 5800 Ultra. Samozřejmě, že s přetaktováním to žhavé - díky chladiči a TSOP balení pamětí - žhavé nebude, ale o to přece u karty vhodné především pro sledování TV, DVD a editaci videa až tak nejde.

MSI Personal Cinema FX5200

Karta je jako dělaná pro nasazení v mini- a barebone počítačích s tichým chlazením procesoru a tichými disky, čímž by toto PC zcela suplovalo video, DVD i audio soupravu.

Konektory

Horní konektor je anténní koaxiální vstup, což snad říká vše. Spodní výstup je klasická analogová přípojka VGA D-Sub pro monitor. Prostřední výstup je určen pro AV Breakout Box, zařízení umožňující připojení velkého počtu zásuvek, které by se neměly šanci vměstnat na zadní stranu karty.

Výkon

Výkon není u této karty hlavním důvodem pro jejich koupi. 3D akcelerace je srovnatelna s ostatními kartami GeForceFX 5200 a dnes odpovídá kartám dříve označovaným jako řada MX. Snad jen pro pořádek si zopakujme některá čísla:

3DMark 2001

3DMark 2001 SE je již dlouhou dobu tradičním testem a je ideálním ukazatelem výkonu karet nižšího segmentu trhu.

R9500Pro R9500 GF4 Ti4600 GF4 Ti4200 GFFX 5200
Celkové skóre 11889 10177 12232 10642 7666
Car Chase Low 155 131 173 165 106
Car Chase High 63 59 54 56 48
Dragothic Low 204 167 227 174 121
Dragothic High 123 98 123 102 66
Lobby Low 174 157 167 155 127
Lobby High 77 75 75 72 61
Nature 61 50 76 54 32

Unreal Tournament 2003

FlyBy

1024x768
MSI Personal Cinema FX5200

1280x1024
MSI Personal Cinema FX5200

1600x1200
MSI Personal Cinema FX5200

Botmatch

1024x768
MSI Personal Cinema FX5200

1280x1024
MSI Personal Cinema FX5200

1600x1200
MSI Personal Cinema FX5200

{mospagebreak title=TV / Video funkce a závěr}

AV Breakout Box

AV Breakout Box umožňuje připojit videorekordér, TV, DVD, projektor k PC. S kolegou z PCTuningu jsme sice museli uplatnit metodu "pokus omyl", než jsme zjistili jak zapojit ty vstupy do zvukové karty, ale nakonec jsme zvuk, který je přes ně veden, zprovoznili.

MSI Personal Cinema FX5200

MSI Personal Cinema FX5200
Breakout Box je hliníková krabička s přípojnými body Video + Audiio IN/ OUT

Zde je vyobrazení od MSI, co vše lze na AV Breakout Box připojit a jak.

MSI Personal Cinema FX5200

Dálkové ovládání

Ovládač je tím, co promění váš počítač ve skutečnou A/V sestavu. Na první pohled se neliší od kvalitního ovladače domácí audio-videotechniky. Pokud jste viděli RF ovladače ke kartám ATI All-inWonder zjistíte, že evidentně pocházejí ze stejné stáje (ten od nVidie má však poněkud více tlačítek).

  • Křížový ovladač ve tvaru kolečka může nouzově nahradit myš při pohybu kurzoru po desktopu,
  • 5 zelených tlačítek si pomocí programu NVRemote můžete nalinkovat na různé multimediální aplikace (přehrávače DivX), prohlížení vlastních fotek, videa a podobně...

MSI Personal Cinema FX5200

Přijímač dálkového ovládání

Přijímač je připojen na USB a funguje na principu RF/ rádiových vln (není tedy "Infra" jak je u levnějších dálkových ovládání obvyklé). V praxi je tedy jedno, kam dálkovým ovládáním míříte a také má větší dosah, výrobce uvádí asi 10 m.

MSI Personal Cinema FX5200

Software dodávaný s kartou

MSI Personal Cinema FX5200

MSI Personal Cinema FX5200

  • Ulead DVD MovieFactory 2.0 - umožňuje vypalovat vlastní video na DVD nebo CD,
  • Ulead VideoStudio 6.0 - nástroj pro editaci videa (sestřih, ozvučení, titulky),
  • InterVideo WinDVR 2.0 - program pro sledování a nahrávání TV NVDVD 2.0 - přehrává DVD audio/video disky

NVDVD 2.0

MSI Personal Cinema FX5200

NVDVD 2.0 přehrává většinu typů mediálních souborů a DVD přičemž plně využívá firemní HW akcelerace a filtrů, které poskytují čipy nVidia. Data lze organizovat v playlistech, a to video, audio i obrázky dohromady. Program se rychle nahrává, sice ne tak rychle jako WinAmp 2.x, ale dostatečně svižně a to je příjemné. Tato douška k rychlosti spouštění má svůj důvod a tím je InterVideo WinDVR.

InterVideo WinDVR

MSI Personal Cinema FX5200

I když se to na první pohled nezdá, WinDVR je komplexní program na ovládání TV tuneru pomocí kterého můžete TV signál nastavit a vyladit téměř k dokonalosti. Nedisponuji kabelovou televizí, ale i obraz z antény mě mile překvapil.

V programu je možné nahrávat video ve formátu MPEG-2, a to ve třech různých kvalitách, přičemž v nastavení Best Quality je obraz limitován už jen kvalitou (zašuměním) TV signálu, bitrate je 6883 Kbit/sec - při rozlišení 720x576 25fps a CD kvalitě zvuku.

V programu lze také típat obrázky přímo z televize a jeden jsem přihodil pro zajímavost, protože TV obraz digitálního tuneru je opravdu kvalitní, a to i ve srovnání s TV kartou Pinnacle a to je co říct!

MSI Personal Cinema FX5200
Všimněte si prosím především šťavnatých barev a úrovně šumu, to nebývá u TV tunerů vždy zvykem.

Jen snad jedna výtka k programu WinDVR, a to, že jeho spouštěcí čas je neuvěřitelně dlouhý. Pochybuji, že by vina byla na straně mého systému, protože dioda disku nevykazuje žádnou aktivitu, zvuk TV je slyšet, ale program nikde. Totéž platí pro jakékoliv nastavení a potvrzení změn v setupu programu, vždy trvá velmi dlouho než program dokončí akci.

Martajz: Spouštění je až neskutečně dlouhé. Při srovnání s již zmíněným Pinnaclem je karta velmi obstojná co do kvality obrazu, ovšem ovládací software výsledný dojem kazí. Také je škoda, že nefunguje klasická kombinace šipek při volbě kanálu a změně hlasitosti.

Ulead DVD MovieFactory

Prográmek pro zálohování videa na CD. Na oko příjemné rozhraní klasických proporcí pálícího programu a tak myslím, že není nutné jej více rozebírat. Firma MSI jej zřejmě přidala do balíčku, aby uživatel mohl video zpracovat komplexně, a to i s vypálením na CD medium.

Ulead VideoStudio 6

A to nejlepší nakonec, Ulead VideoStudio 6 je naprosto jednoduše ovladatelný a vizuálně příjemný "stříhací" program. V modré horní liště se nachází menu ve formě jakéhosi wizardu, kde postupujete zleva doprava a tudíž byste neměli nic zkazit. Pokusím se nastínit jak:

Start - vytvoření, otevření souboru projektu
Capture - grabování videa přímo z TV či video-in signálu
Storyboard - vytvoření scénáře
Effect - efekty přechodu mezi scénami A a B tak, že přímo vidíte efekty při výběru
Overlay - mohu rozhýbat jednotlivá okna videa různě po ploše projektu
Title - otitulkuji svůj výtvor
Audio - nastavím zvukový soubor k přehrávání s videem
Finish - projekt buď uložím nebo rovnou vypálím video soubor na DVD/CD a jsem hotov

MSI Personal Cinema FX5200

Chtěl jsem jen ukázat jednoduše filozofii tvoření video dokumentu v Ulead VideoStudio 6 a samozřejmě každý z kroků wizardu má své zevrubnější nastavení. Program Ulead VideoStudio 6 je dle mého názoru určen pro začátečníky s digitálním videem, a proto zřejmě odborníka nemá čím upoutat.


MSI Personal Cinema FX5200

MSI Personal Cinema FX5200 není ničím jiným, než současnou a mnohem levnější kopii funkčnosti, kterou před více než rokem nabídla firma ATI v modelu All-in-Wonder 8500. Kuriózní je, že výkon zůstal podobný, zatímco dnešní cena tohoto řešení je sotva poloviční (to konec konců platí i pro grafiky, procesory, atd...). Co tyto karty ještě spojuje je digitální TV tuner (kéž by ATI u něho zůstala dodnes) a téměř identický dálkový RF ovladač.

P.S. ATI je dnes pochopitelně, co se týče výkonu posledních All-in-Wonderů, poněkud jinde.

Jelikož je výkon GeForceFX 5200 na spodní úrovni dnešních moderních 3D akcelerátorů (pamatujte na mou poznámku o tom, že FX 5200 je dnešním ekvivalentem karet dřívějších karet řady MX), není Personal Cinema FX 5200 vhodná pro ty, kteří se zaměřují především na Hi-end 3D (ti se musí poohlédnout po posledních All-in-Wonderech). Milovníky současných 3D her, videa, TV a multimedii však toto řešení jistě více než uspokojí.

Klady

  • DirectX 9, OpenGL 1.4,
  • digitální tuneru,
  • RF ovladač,
  • přibalený software,
  • tiché chlazení.

Zápory

  • průměrný výkon 3D,
  • software ovládací tuner WinDVR (délka odezvy)

Otázkou zůstává cena. Když zvážíme cenu testované MSI Personal Cinema FX5200, která činní řádově 5700 Kč s DPH a cenu "holé" GeForceFX 5200 (cca 3000 Kč s DPH), tak mi vychází 2700Kč na digitální TV tuner, dálkový ovladač, AV Breakout Box a přidaný software. Z tohoto pohledu mi hodnota balíčku MSI Personal Cinema FX5200 mi připadá více než přiměřená. Stejně jako u ostatních grafických karet MSI je poskytována záruka 3 roky.

MSI Personal Cinema FX5200
Testovaná karta byla zapůjčena firmou Levi International.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.7.2003 14:37:50   0.0.0.xxx 23
celkom ok, az na to ze mohlo byt v clanku viac skusenosti a objekt. porovnani (napr s AIW), to by bola bomba
11.7.2003 14:56:47   0.0.0.xxx 23
S AIW se tohle merit muze tezko... Jinak ten dalkac je nemlich to samy s mym ATI dalkacem (jestli nema nejaka tlacitka zespodu, tak jich maji stejne i stejny layout!)
11.7.2003 15:16:04   0.0.0.xxx 23
zase pretaktovanie nikde :-((((
11.7.2003 17:37:44   0.0.0.xxx 22
Merit se s nimi asi opravdu nemuze, je dobra a je mnohem levnejsi.
Navic si autor nejak postesknul nad tim, ze ATI bohuzel nezustalo u digitalnich tuneru.
11.7.2003 19:05:22   0.0.0.xxx 32
Predem se omlouvam ze obtezuju s cestinou, ale resil sem v zamestnani problem pri plozeni oficialni dokumentace jak se pise slovo standard, jestli s t nebo d a jak prislusne pridavne jmeno. Sam jsem vzdy psal standard ale nebyl sem jist jestli se nahodou d nemeni t kdyz je neco standardni. Nemeni a slovo se pise s d !! Kolega ma totiz za manzelku ucitelku ceskeho jazyka, ktera to hezky vysvetlila: s "t" se pise standarta, tedy jako zastava nebo vlajka. Tak ja uz to vim a chyby delat nebudu, chtel sem se jenom podelit...
11.7.2003 19:46:41   0.0.0.xxx 23
Kdo ví jak dlouho u toho zůstane... Word toiž trvá na špatné verzi Standart :-) (pravidla českého Wordu)
12.7.2003 00:29:32   0.0.0.xxx 23
Je na trhu karta do PCI s TV tunerem s nahráváním v zde uvedené kvalitě jako samostatné zařízení za rozumnou cenu?
Předem díky za radu.(Nemam tyhle kombinované karty rád z důvodu jejich rychlém zastarání v 3D)
12.7.2003 02:13:32   0.0.0.xxx 23
Mam TV-tuner uz asi 3.5 roku a zajimalo by mne spise jaky je tam chip na samotne desce (dekoder). U analogu je to vetsinou Conexant Brooktree BT8x8 nebo Philips 70xx, ale posledni dobou se objevuji i plne digitalizovane tunery. Mne vsak zajima zda tuto kartu detekuje i Dscaler v4.17, ktery pouzivam (lze stahnout z www.tvfreak.cz). Znineny program ma totiz zatim nejlepsi kvalitu zobrazeni a hlavne teletext (jen grabovani videa neni primarnim zamerenim). TV-tuner fixovany jen na jediny program je k nicemu, proto je dulezitejsi podpora nerozsirenejsich programu. Tato informace by byla zajimavejsi nez cela recenze.
12.7.2003 02:19:43   0.0.0.xxx 22
Omluva za chyby v prispevku, to vite, piva dela hezka tela :} - alespon v te jedne pisnicce.
12.7.2003 03:39:14   0.0.0.xxx 23
.... a to docela podstatna cast. Jak uz byva zvykem tak cely test se zameril na obsah baleni a funkce pribalenych programu a jediny prakticky test je zmereni vykonu karty ve "hrach" coz je ,jak sami uvadite "zamereni karty nejsou primarne hry" a ja vam davam Ÿa pravdu, celkem na hov.o. Misto aby jste se zamerili na funkce jako TV in/out = zachytavani videa v praxi, kvalita vystupu (nebo alespon jeho rozliseni coz se da vycist i z ovladacu ze ? :-) ) , a treba zhodnotili jak kvalitne vypada MPEG-2 "popohaneneho" vnitrnima funkcema karty = kvalita nahravky a potom jak to vypada pri prehrani na monitoru/TV (to ten oblibeny TV vystup kter snad nikdo neumi zapojit nebo co.... nebo ze by jste nemeli televizi? to se mi vazne nechce vezit ze v dobe domaciho kina by nekdo doma nemel televizi krome nejkeho houmlese co spi pod mostem).Tak by slo pokracovat dal a dal.

Prestante uz se konecne zamerovat jen na prihlouple 3Dmarky a FPS. Existujou i jine veci a o tech si nikdy neprectu ani radek protoze to by nejdriv nekdo musel nekdo sam udelat na vec nazor ktery dokaze obhajit a ne ze pusti nejaky pochybny program ze ktereho vypadne cislo se kterym muze mavat jako "podivejte ta karta je takova" ale to je pouze JEDNA vlastnost a nikoli JEDINA!!!!.........ach jo.
12.7.2003 04:44:11   0.0.0.xxx 32
Sám bych to líp neřek!:-))
12.7.2003 14:49:22   0.0.0.xxx 23
No jo hosi tady zase pracujou beze me a ja se jen s placem divam .. mam video sekci ale nikdo mi tu nerekne ze se treba tahle recenze chysta .. proste me tu jaksi vynechali a tak tam veci od videa chybej no ...
12.7.2003 23:14:44   0.0.0.xxx 23
No asi si necetl ten muj prispevek cely protoze by si se tak horecne nehlasil. ja totiz rikam ze tema ostatnima strankama grafickych karet se tu nikdo nikdy nezabyval i kdyz jsem na to sam nekolikrat upozornoval. Kdyz tak sem napis link na neco co si psal a mozna zmenim nazor ale takhle.....


2jago: diky za pochvalu, ja vzdycky kdyz dlouho nespim vymyslim perfektni veci a dokazu dobre formulovat myslenky. na druhou stranu tim tak trochu trpi pravopis a nektere slova se samy vraceji na klavesnici nekolikrat za sebou :-)))))


13.7.2003 10:52:09   0.0.0.xxx 23
nevím proč se autor zaobírá popisem přiložených softwarů, které většina lidí zná, proč se raději nezaobírá kartou a její funkčností včetně popisů norem atd. Vyjádření autora "Nedisponuji kabelovou televizí, ale i obraz z antény mě mile překvapil" na mě dělá dojem, že karta bude jen "na NOVU" :-( neboli že bude mít jen PAL D/K, ale to se dozvíte, až si ji koupíte jako tomu bývá na našem trhu VT, který pouští do prodeje výrobky, které nemá vyzkoušeny viz MICROSTAR FX5200 s dálkovým ovladačem, ke kterému je software, který v českých WINDOWS nefunguje, takže si ho můžete dát do vitrínky... než bude PATCH SHIT
Na recenzi hodnotím kladně pouze obrázky...
13.7.2003 13:00:55   0.0.0.xxx 23
Predem bych vsechny zucastnene vyzyval ke konstruktivni diskusi.(ne k invektivam = FlameWar)
Popisuji software ve clanku protoze karta je podle mne spis vhodna pro amatery DigiVidea a profik, ktery programy zna si koupi vykonejsi reseni s realtime striham atd.
Pretaktovani FX5200 bylo na PCtuningu venovano uz hodne KiloBytu a tak jej neuvadim. Uz dost na tom ze jsme pridali obligatni testy ve 3D, ktere mi osobne pripadaly lehce redudantni
Dekuji vsem za jejich konstruktivni prispevky.
13.7.2003 16:32:17   0.0.0.xxx 22
jenže standart = "vlajková loď" :-)
13.7.2003 19:52:55   0.0.0.xxx 22
No, to jsi se podíval asi špatně... Plně srovnatelnou (až na DX9, kterej je u týhle karty stejně na nic) 9000 Pro AIW jsem kupoval minulý týden kolegovi za 3950 bez daně :-) Takže napřed mrk do ceníku, pak teprve napsat!
13.7.2003 23:32:20   0.0.0.xxx 22
Tak to vezmu postupne.
To ze tahle diskuze neni konstruktivni je docela vysmch protoze jsem tady snad nikdy necetl vic konstruktivni diskuzi, vedsina se totir zabyva obvyklyma hadkama AMD vs. Intel respektive ATI vs. Nvidia.

Popis SW vybavy: souhlasim s tim ze se o tom ma psat, nekdo proste ty programy nezna.

Pretaktovani: To je sice hezke ze jse se uz pretaktovanim FX5200 zabyvali ale asi vam nerika nic zkutecnost ze se to muze radikalne lisit u kazde karty a ze kdyz to slo u karty treba Herkules takhle tak to u tehle muze byt absolutne jine (za herkules mi nenadavejte,to je prvni vyrobce na ktereho jsem si vzpomel a nebudu hledat co jste testovali a je to priklad takze me nestve ze dela karty ATI :-)) ).

To ze tam jsou 3D testy je docela v poradku. Prece jenom je to graficka karta a tak je "zobrazovaci vykon" jednim z podstatnych riterii pri nakupu a navic se taky muze u jednotlivych vyrobku i kdyz jsou zalozene na stejnem GPU lisit.
14.7.2003 09:46:27   0.0.0.xxx 22
Pokud chces samostatny tuner, doporucim asi Pinnacle PCTV Pro. Ten pouzivam a je opracvdu kvalitni. Ale jsou jeste dalsi reseni, ty jsemm bohuzel netestoval, tak nemuzu porovnat.
14.7.2003 11:56:17   0.0.0.xxx 23
A plne vybaveny AIW 8500DV se vsemi vstupy vystupy (analog digital) a opevovanym digitalnim TV tunerem budou v republice na konci cervence za 3 990,- koncova s DPH !!!
Jen je rychle koupit nez se prodaj, to je zatim nejlepsi AIW ( pomer vykon/cena/obraz/moznosti pripojeni ) co kdy byl
14.7.2003 12:09:59   0.0.0.xxx 23
některé zařízení např. projektory tento vstup mají ale na MSI není ani zmínka o komponentím výstupu, či adaptéru. Pokud jste jej někdo našel, dejte info, dík.
14.7.2003 16:21:16   0.0.0.xxx 32
Ma niekto skusenosti s TV-out ako takym? Len som bol nedavno u znameho - mal ten MegaPC od MSI pri telke, v tom nejaky myslim Radeon s TV-out. No a zaujimava vec. Spustil to, samozrejme okna na telke nic moc, ledva tak spustit prehravac, ale to staci. Prehravaju sa filmy v pohode, no problem. Ked ale vybral to DVD z compu a dal ho hned vedla do DVD prehravaca na tom istom TV, bolo to jasne o inom ako z TV-out na PC. Je to tak, alebo to je nahoda/nekvalitny TV-out/...? Ak je to tak, cim to vlastne je? Ja chcem aby kvalita bola rovnaka ;-]
14.7.2003 16:42:58   0.0.0.xxx 23
Ano, je to kvalitou TV-out. Pro srovnatelny obraz bys potreboval gr, kartu s poradnym TV-out. Snad Matroxy?
15.7.2003 12:52:28   0.0.0.xxx 22
Ano asi najskor by to mohla obstat Parhelia alebo Millennium P-Seria ... alebo ?
15.7.2003 14:43:25   0.0.0.xxx 23
viete nieje radeon ako radeon ... ja osobne mam dobre skusenosti napr. so starymi (co sa tyka masin na pripojnie k telke) R100 - Radeon 7000 od Saphiru krasny tv out 32MB RAM, za par korun. Priklad Manli podobna cena strasny SHIT ...
btw: mam notebok ktory si pripajam na domace kino ked chcem pozerat divx graf. karta SIS 650M - a musim povedat ze spokojnost je vysoka ...
15.7.2003 15:41:03   0.0.0.xxx 22
A to sezenu prosim kde? Mel bych o jeden kousek zajem. Odpoved klidne na mail. dik
15.7.2003 19:16:59   0.0.0.xxx 22
...až na to, že tyhle karty se střídavě objevují na VO za podobnou cenu (spíš nižší) pořád...
15.7.2003 19:19:24   0.0.0.xxx 23
Nejlepší TV-OUT mají obvykle notebooky, nejlepší, co jsem zatím viděl je u mého Sony VAIO s ATI Rage, oproti Radeonu 9700 jiná písnička!
28.7.2003 12:39:02   0.0.0.xxx 32
Narazil jsem na zajimavy problem. Pokud na teto karte nahravam video z tv-tuneru ve formatu MPEG-1, tak se spolu s nim nahraje v pohode i zvuk, nicmene pokud zvolim pro nahravani format videa MPEG-2, tak se zvuk nenahrava, pri pozdejsim prehravani neni slyset absolutne nic. Nemate nekdo s timto nejakou zkusenost? Diky za info.
29.7.2003 08:03:07   0.0.0.xxx 22
Nove Win budou chtit kartu s DX9, a tahle na to bude bohate stacit. A navic, R9000 Pro je vybaven "modernim" analogovym tunerem, takze bych si ji urcite koupil. :-)
2.9.2003 12:19:38   0.0.0.xxx 23
Neni zde popsano, zda funguji obe zvukove normy ve stereu, tedy jak PAL/DK tak PAL/BG !, rovnez bych doporucil - pro testy ci recenze oslovit uzivatele zkusenejsi v dane oblasti, treba z www.tvfreak.cz
11.10.2003 11:53:38   0.0.0.xxx 32
Ctěné publikum. Jsem majitelem již 2 ks uvedené karty a běží ve 2 PC.Zkusím odpovědět na některé dotazy které zde padly. Drivery dodané s kartou jsou na 2 CD. První instaluje po vsunutí vlastní NVidia drivery a druhý po vsunutí driver USB ovladače.Myslím, že jsem na tomto webu nenašel ani jeho obrázek. Je pekné a šíkovné.Ostatní programy jsou na druhém CD a je třeba je spustit ručně. Vše probíhá hladce a je pravdou, že softwaru je za takovou sumičku poměrně hodně. Aplikace na sledování a nahrávání WinDVR 2.0 se zpočátku instalace chtěla chovat jako německá nicméně dokončí a funguje jako anglická. Je pravdou, že výrobce jaksi pozapoměl uvést sériové číslo této aplikace a skutečně nikde není. Lze jej však nalézt na crack serveru. Já toto z crack serveru zde uvedu, ať si mne klidně někdo napadne ale používám přeci software legálně. Mám ho dokonce na originál CD. S/N:BM3SNRO3M2RKKA5.Software ULEAD je špička a po registraci na Internetu vám Ulead nechá stáhnou i efekty navíc zdarma. Tím je dokončena instalace software. Instalaci hardware jsem přeskočil, protože to snad zvládne každý. I když .USB ovladače zasuneme do USB,kartu do AGP, připojíme konektory. U tohoto se zastavím. Na zadní straně karty najdete konektor pro připojení monitoru (D-SUB),anténní konektor,a konektor kterým připojíte (AV bracket) modul na kterém najdete konektor cinch na video vstup,konektor na S-video vstup,a dva cinche na L a R kanál zvuku. VŠECHNY uvedené konektory jsou na druhé straně modulu vyvedeny pro výstup. Z kabelu kterým je připojen modul odbočují dva stereo Jacky, jeden do line-in a jeden průchozí, který vsadíte do výstupu na přední bedny.Odtud tedy může bracket zvuk na uvedené cinche dostat a také z nich brát. To by snad k popisu instalace a technického zpracování stačilo.Mimochodem ten bracket je hezký a šikovný. Šetří množství kabelů.Karta je v provedení AGP 8x,4x i 2x. Doporučuji stejně AGP 8x a docela nadupaný stroj.To by snad k popisu instalace a technického zpracování stačilo.Pokud by někdo moc chtěl mohu dodat fotky.Tak a nyní skončíme chválu.Aplikace sledující USB ovladač, který pracuje radiově (což je špice), umožňuje zvolit a ovládat jen pár aplikací.WinDVR + obrázky z WinXP, internet prohlížeč.Ostatní přesto však z ovladače ale jedině myší.Snad Nvidia svůj program vylepší. Je to novinka.Aplikace WinDVR tak to je hrůza.
Zkoušel jsem to na 3 počítačích, ale než naběhne tak prská zvuk, a než se objeví okno s obrazem tvrá asi 45sec.Když naběhne tak pracuje. Umožňuje zastavit vysílaný obraz, ale většínou až na podruhé. Poprvé zůstane černá obrazovka a až na další pokusy pracuje správně.Record se někdy rozběhne, někdy musím WinDVR restartovat,když nahrává tak skutečně zvládá normy PAL i NTSC, 25 snímku při rozlišení 720x576. Jsou zde i jiné menší volby. Online zachytáváni ve kvalitě DVD,VCD,SVCD... Kvalitu obrazu bych hodnotil jako špička.Vysílání podporuje i mono,stereo i dualA,B, anténu i kabel, frekvence 48 MHz do 855 Mhz mám vyzkoušeny v jiné aplikaci, normy PAL B,D,G,I,M,N NTSC M,MJ SECAM B,D,G,K,L,L1. Tak jsou aspoň vypsány ve WinDVR. Já jsem zkoušel B,D,G a ty makaj.Problém je, že WinDVR neumožnuje uložit pro každý jednotlivý kanál jinou. Takže člověk musí růčo přehazovat v nastavení programu když chce jiný.Mám staženu jinou aplikaci, ta to umí, jen při změně kanálu s jinou normou krátce prskne.Ta i rychle startuje, ale nepodporuje ovladač, takže z ovladače zase jen myší.Snad se i Intervideo s WinDVR vylepší.Aplikace umožňuje i sledovat program který se již vysílá od začátku, ale to P3 800Mhz šlo hrůzně a na mém P4 nezačne vůbec.Ona už verze 3.0 existuje, ale co jsem ji testoval tak nic nového pod sluncem, a ovladač mi na ní nemakal.Originání drivery Nvidie na CD jsou dobré, jen volným zmenšováním okna s televizí se pod určenou velikostí obraz přestává zmenšovat ale zprava ořezávat.Obraz pokud nemáte 50 Hz na anténě je stabilní. Pokud však zkusíte ovladače Nvidie nové, objeví se blikání jako kráva. Já prolze svou anténu, zkusil UPS a blikání neodstranil.Až pak jsem po 14-ti denním maratonu zjistil, že je driverama.Takže je nezkoušejte.Až tento týden Nvidie vydala nové 45.33 (první s podporou Personal Cinema) a ty neblikají a odstranilo to i to ořezávání při zmenšování okna.Prostě je co vylepšovat i od Nvidie i Intervidea.Obraz lze zobrazit tak jako na ostatních Nvidiích na monitoru, obrazovce TV,i obojím.V případě poslední však musíte určit které zařízení je primární neboť plochu a aplikace Win vidíte na obou, ale vlastní TV program či přehrávané video jen na primárním zařízení.Rozumíme si, na druhém zařízení vidíte okno t...
11.10.2003 20:35:45   0.0.0.xxx 32
Ten tip s driverama je super. Mě se nechtělo 45.33 stahovat, když mám 45.23 a blikání mě štve. Zvlášť když nahrané už přehrává v pohodě. Takže stáhnu 45.33 a doufám bude pokoj. Jinak s tebou v hodnocení souhlasím, doplňuji že mám P4-2,4G a desku z 800MHz sb. a SATA 120MB a jede vše bez cukání...
11.10.2003 23:30:46   0.0.0.xxx 22
Jak pises, ani me to u MPEG2 nebere zvuk. Nevim proc, v nastaveni to asi nebude. Zkousel jsem capture i u Virtual Dub, ale ani tam ani hlaska. Nevim co s tim, budu zkoumat dal. Mozna by vedel Milan?
13.10.2003 11:29:03   0.0.0.xxx 32
Předmět: MPEG2 a zvuk Ze dne: 12.10.2003 8:23
Autor: Milan Dostávat odpovědi
Dostalo se mi jako odpověď na mou recenzi do e-mailu několik hlášek. Několik jich plně podporovalo názor, někdo byl velice rád za radu s driverama a tím blikání v obraze ale asi 4 dotazy se shodovali s problémem při nahrávání zvuku při záznamu ve formátu MPEG2 v programu WinDVR. Musím říci, že na grabování používám také WinDVR a na mnou uvedených dvou sestavách nahrává vše se zvukem. Zkoušel jsem na obou strojích nahrávat z předvolených profilů Pal VCD a PAL DVD a oboje bez problémů.Přitom bych řekl, že jsou to sestavy naprosto odlišné (viz recenze). Pro úplné doplnění dodám, že v mém P4 je zvukovou kartou SB Audigy a v druhém s P3 je karta Quad Extreme s rádiem. Konkrétní řešení bude asi složitější, ale tipnul bych to na nesoulad (nekompatibilitu) programu WinDVD se všemi zvukovkami, a nevím proč mne to napadlo - nepoužíváte integrované zvukové karty či obdobu AC97 apod. S těmi jako technik moc dobrou zkušenost nemám. Ani co se ovladačů týče ani hardwerově.Každmému doporučuji si připlatit a koupit kvalitní zvukovou kartu. Druhou možností by bylo stažení nových ovladačů a jejich kompletní reinstalace.Třetí možností reinstalace celého PC. Poslední a ne špatnou možností by bylo, aby každý komu to jde tady sdělil přesnou svou sestavu a nastavení. A každý komu to nejde obdobně. Z toho by se pak dalo i kombinovatm, ale to nesmíte (me) šuškat po e-mailech ale mluvit o problému nahlas.Teď mne taky napadlo zda-li WinDVR nepřepíná výběr zařízení s kterého bude nahrávat, či ho nezmutuje.Zkuste se podívat již během onoho problémového nahrávání, zda je pro ZÁZNAM zvolen Line-In a nahlas.Nekamenujte mne pokud jste již některou z možností 100 proc. vyloučili, já pouze nabízím řešení.Jak říkám - s tímto problém nemám.A nebuďte líní problémy sdělovat výrobci MSI, který je i zde v ČR na www.msicomputer.cz a rádi předávají informace na MSI Europe a dokonce což není běžné i komunikují. Občas nějaký mail, ale v English neškodí poslat i podpoře Nvidie. Čím více bombardování tím lépe. Teď mne ještě napadlo reinstalovat DirectXama 9!!! a po existujících problémech zkuste verzi A a pak na B. Mimo to ATI ať se nevytahuje na DirectX9b je pro ně od Microsoftu vydaná záplata při problému s laděním.P.S. ATI All in Wonder 128 Pro jsem měl kdysi, není to žádná novinka, ale že by mne firma ATI s ovladačema přesvědčila to taky zrovna ne. Proto jsem teď a poslední dobu vůbec vždy volil NVidii a nemohu si vysloveně stežovat.Pokud vezmu program ATV2000, který bohužel ne z ovladače ale s přímým ovládáním nabíhá rychle, ukladá u všech kanalů zvukové normy, jen jsem nezprovoznil grabovani, dokazuje, že je to věcí softwaru. Nevím proč NVIDIA nevytvořila cosi svého a šlápla vedle po WinDVR, ale věřím že vše napraví. Vždyť se to vše na FX teprve rozjíždí.Ještě jeden nápad máte WInXP ale se Service Pack 1!!!, bez service packu blbla na WinXP i tiskárna.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.