Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce FX 5700 - král střední třídy?
GeForce FX 5700 - král střední třídy?
autor: Jahoda Miroslav , publikováno 13.11.2003
Po zlepšené reputaci s FX 5950 jsme se plni očekávání vrhli na pro pro většinu z nás mnohem atraktivnější kartu - GeForce FX 5700. První karta v ČR byla opět od firmy Leadtek a nám nezbývá než se vrhnout na sadu testů, která ukáže, zda GeForce FX 5600 a 5600 Ultra už jsou zbytečnými kartami a zda má ATI Radeon 9600 Pro nebezpečnou konkurenci. Bude mít nVIDIA po delší době v segmentu karet střední třídy horké želízko v ohni? {mospagebreak title=NV36 - GeForce FX 5700 a FX 5700 Ultra}

Zatímco čip NV38 (GeForce FX 5950 Ultra) byl pouze přetaktovanou verzí stávajícího topmodelu NV35 (GeForce FX 5900) bez jakýchkoli nových technologií, tak NV36 (GeForce FX 5700) je oproti svému předchůdci GeForce FX 5600 (NV31) čipem zcela novým.

GeForce 5600 byla založena na "poloviční" NV30 (GeForce FX 5800), kdy disponovala stejnými technologiemi, ale oproti plné verzi přišla o polovinu pipelines, tedy místo 8x1 (resp. 4x2) zůstalo jen 4x1 (resp. 2x2). NV36 je založena vyšším čipu, na "poloviční" GeForce FX 5900 (NV35), kdy disponuje také jen polovinou pipelines a také poloviční šířkou paměťové sběrnice (128 místo 256 bitů).

Co je však nejdůležitější, FX 5700 zdědila pro FX 5900 engine zvaný CineFX 2.0, což v praxi znamená výrazně rychlejší vykonávání pixel shader kódu. Stejně tak zdědila i UltraShadow technnologii (viz níže). FX 5600 odvozená z čipu FX 5800 samozřejmě UltraShadow nepodporuje a také CineFX engine má verze 1.0. Posledním výrazným přínosem je povýšení Intellisample u FX 5600 na Intellisample HCT u FX 5700, tedy účinnější kompresi u anti-aliasingu.

Čipy jsou vyráběny 130nm technologií u IBM a jejich vzhled se hodně liší od celé řady GeForce vyráběných u TSMC, jsou více podobny některým čipům ATi (nebo mi vyvstávají asociace s mobilním procesory Intelu). Pouzdro VPU je typu flipchip (FCPGA). Zajímavá byla poznámka recenzenta na digit-life.com, který odstranil heatspreader u FX 5600 a dosáhl snadno 500 MHz na čipu, nyní, zdá se, nVIDIA přišla na to samé: jádro (die) je lepší chladit přímo.

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Nejprve nVIDIA na testy rozeslala referenční modely Ultra verzí FX 5950 a FX 5700. Proto se dlouho nevědělo, jak bude taktovaná "neUltra" verze. Předpokládalo se, že 425/550 MHz, testovaná karta od Leadteku ukázala, že 450/550 MHz (aktualizace: karta byla buď vzorek nebo výrobce začal další série výrábět také 425/550, protože později jsem obdržel prodejní verzi s PCB revize A2, u kterého VPU běželo tedy 425 MHz. Někteří výrobci často dodávají karty taktované jen 425/500 MHz):

GeForce 4 Ti 4800 SE GeForce FX 5600 Ultra GeForce FX 5700 GeForce FX 5700 Ultra Radeon 9600 Pro Radeon 9800 SE
Takt čipu 275 MHz 400 MHz 425 MHz 475 MHz 400 MHz 325 MHz
Takt pamětí 275 (550) MHz 400 (800) MHz 275 (550) MHz 450 (900) MHz 300 (600) MHz 290 (580) MHz
Paměťová sběrnice 128-bit 128-bit 128-bit 128-bit 128-bit 128-bit
Fill-rate (single texturing)

1100 Mpixel/s

800 Mpixel/s 850 Mpixel/s 950 Mpixel/s 1600 Mpixel/s 1300 Mpixel/s
Fill-rate (multi texturing) 2200 Mtexel/s 1600 Mtexel/s 1700 Mtexel/s 1900 Mtexel/s 1600 Mtexel/s 1300 Mtexel/s
Paměťová propustnost 8.8 GB/s 12.8 GB/s 8.8 GB/s 14.4 GB/s 9.6 GB/s 9.28 GB/s

Papírově tedy není FX 5700 nikterak silnou kartou, díky nízké propustnosti paměti vzniká obava, jak si povede ve vyšším rozlišení, zvláště pak při použití anti-aliasingu, kdy nároky na propustnost hodně stoupají. Na druhou stranu stranu jsou k dispozici efektivnější kompresní algoritmy, a tak se necháme překvapit.

Naopak dražší model - FX 5700 Ultra, který není předmětem recenze, má sice jen o 50 MHz vyšší takt čipu, zato je vybaven DDR-II pamětmi taktovanými na 900 MHz efektivně. Má být náhradou FX 5600 Ultra a důstojným konkurentem Radeonu 9600 XT.

Celkém podrobný popis všech technologií podporovaných řadou karet FX 5700, 5900 a 5950 najdete v recenzi ASUS GeForce FX 5900 Ultra. Abyste nemuseli klikat, výtáhnu zde to nejdůležitější:

  • Výrobní proces 0.13 micronů u IBM, flipchip pouzdro
  • 82 milionů transistorů
  • FP array - geometrický(é) procesor(y) převyšující specifikaci DirectX 9 Vertex Shader 2.0
  • VLIW SIMD FP procesor chovající se buď jako 2 pixel procesory, každý z nich vybavený dvěma texturovacími jednotkami anebo 4 pixel procesory s jednou TMU pro každý z nich (proto fill-rate: 900 MPixels/s (Z- + barva) a 1800 Mtexel/s (buď barva nebo Z nebo Stencil)
  • podpora AGP 3.0 (8x)
  • paměťová sběrnice 128-bit DDR-I
  • Intellisample HCT (High Compression Technology) jako vylepšení Intellisample u NV30
    • Anisotropní filtrování textur (až 8x čili 128 samostatných vzorků na texturu)
    • 2x, Quincunx, 4x, 4xS (super-sampling) a hybridní 6xS, 8x anti-aliasing
    • Rychlé vyprázdnění Z a Color bufferu
    • Dynamická gamma korekce
    • 4:1 Z a barevná komprese
    • Lokální paměťový řadič s přepínačem
    • Vyrovnávací paměti textur
    • Z-Cull (Early Z-Cull, vylepšena od NV30), Early HSR (brzké Hidden Surface Removal - odstranění skrytých povrchů)

    Už u FX 5800 byl implementován algoritmus barevné komprese (Color Compression). Tato komprese je používána hlavně při zapnutém FSAA. Například s 4xFSAA jsou čtyři sub-pixely jediného pixelu zprůměrovány pro získání výsledné barvy. Jestliže všechny tyto sub-pixely leží uvnitř polygonu a ne na jeho hranách, je dosaženo ideálního kompresního poměru - tedy 4:1. V reálných scénách se počet pixelů, které mohou být komprimovány samozřejmě liší, hodně také závisí na použitých texturách. U FX 5900 by tento algoritmus měl být vylepšen tak, aby měl zhruba o 50 procent vyšší efektivitu. Maximální kompresní poměr 4:1 zůstal zachován, ale měl by být dosahován častěji.

  • CineFX 2.0, UltraShadow. Engine CineFX (více o něm v recenzích a preview FX 5800) povýšil do verze 2.0. Zase je to tak trochu krycí název pro tyto technologie:
    • UltraShadow
    • Zdvojnásobený (teoreticky) výkon pixel shader v plovoucí desetinné čárce
    • Pixel Shader 2.0+ (až 1024 instrukcí)
    • Vertex Shader 2.0+ (až 65.536 instrukcí)
    • Dynamické podmíněné spouštění instrukcí

    Hlavním přínosem má být technologie "UltraShadow", která urychluje rendering stencil stínů (stencil buffer je používán k jejich generování) omezením hloubky objektů ve scéně, které mohou vrhat stíny. Stencil stíny jsou používány v moderních scénách a dlouho očekávaný DooM III používá právě hodně operací s nimi. Podívejme se na obrázek, kterým nVIDIA UltraShadow ilustruje:

     

    GeForce FX 5700 - král střední třídy?

     

    Jestliže hodnota hloubky pixelu nespadá do hranice (na obrázku mezi zmin a zmax) specifikované v době renderingu stínů, není stencil buffer tohoto pixelu vůbec aktualizován, což ústí v ušetření fill-rate (na obrázku znázorněno jako Fill savings). Tato technologie má však hned několik nevýhod, tou hlavní je že UltraShadow je k dispozici pouze v OpenGL - extenze "NV_depth_bounds_test" a nVIDIA si ji nechala patentovat. Technologie nemůže být zapnuta v mnoha typech programových kódů, protože programátor by musel vždy analyzovat scénu a ustanovit rozumné hranice pro shadow rendering.

  • Podpora vysoce přesných celočíselných formátů (12 bitů pro jednotlivé složky) a vysoce přesných formátů v plovoucí desetinné čárce (16 a 32 bitů pro jednotlivé komponenty) pro textury a frame buffer
  • Přesnosti všech operací - 32-bit FP (podpora 128-bitové barevné hloubky)
  • Dva integrované 400 MHz RAMDACy 
  • Integrované rozhraní TV-Out čip
  • Integrovaný 165 MHz TMDS transmitter, kompatibilní s DVI 1.0
  • Integrovaný MPEG2 dekodér
  • Podpora více monitorů (nView)

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

{mospagebreak title=Balení a software}

Leadtek A360 TD (FX 5700) jsem obdržel ve velice hezké krabici, celkovým stylem velice podobné krabici dříve testovaného top-modelu A380 Ultra TDH (FX 5950 Ultra). Velikostí jsou dokonce shodné, 5700-vka má ale dle mého (mužského :-)) názoru mnohem hezčí motiv:

GeForce FX 5700 - král střední třídy?
Klikněte pro zvětšení

 GeForce FX 5700 - král střední třídy?
Klikněte pro zvětšení

Stejně jako u dražšího modelu, ani zde na rubu nechybí odpovídající foto karty, popis technologií, výpis bundle a... ani zde nenajdeme pracovní frekvence karty :-(

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

V balení je kompletní soubor kabelů: kompozitní a S-video kabel, DVI-VGA redukce, redukce S-Video/Composite a napájecí kabel typu Molex (ten se zde dostal nedopatřením, karta nepotřebuje dodatečné napájení).

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Bundle je na kartu v této cenové kategorii slušný, resp. až na balík software firmy Ulead shodný s dražším modelem. Stejné je i propracované instalační CD s aktuálními ovladači (jsou zde ovladače nejen grafické karty, ale třeba i čipsetů včetně Ali, AMD, ...Leadtek myslel téměř na všechno) a programem Cult3D, softwarovým DVD přehrávačem WinFastDVD a programem Leadtek WinFox 2, který umí sledovat otáčky, teplotu, přetaktovávat a sdružuje mnoho užitečných funkcí spojených s grafických kartou. Funkcemi měřící a taktovací utility WinFox jsem se zabýval v recenzi Leadtek A380 Ultra TDH (FX 5950 Ultra).

Stejně jako u dražší karty, i zde nalezneme dvě hodnotné hry. Abych vás nenudil, natípal jsem vám alespoň jiné screenshoty. Ale zpět - první hrou je střílečka s robotem Gun Metal, která se mimo pěkné grafiky s využitím HL jazyku nVIDIE pro shadery, Cg, vyznačuje velkou náročností na hardware a většina vlastníků průměrných karet se musí uskromnit na detailech:

Gun Metal
GeForce FX 5700 - král střední třídy? GeForce FX 5700 - král střední třídy? GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Druhou hrou je trošku méně atraktivní "simulátor" ostrých řidičů a řidiček kamiónů. Tipl bych si, že tahle hra bude populární především v USA - trucky, silikonová blondýna, americká vlajka, kde se dá .... No ale musím uznat, že je celkem zabavné v poměrně hezké grafice jet po silnici a těžkým kamionem odklízet z cesty karavany a motorkáře nebo ještě líp policii.

Big Mutha Truckers
GeForce FX 5700 - král střední třídy? GeForce FX 5700 - král střední třídy? GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Opět stejně jako u A380 Ultra v balení najdeme solidní manuál a leták se stručným popisem technologií a se zapojením případné kabeláže ke kartě (v letáku je počítáno i s verzí VIVO této karty):

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

{mospagebreak title=Karta - provedení}

Karta mě potěšila hned po vytažení z krabice, rozměry nijak nepřevyšuje PCB Radeonů a naštěstí byste marně hledali i napájecí konektor typu Molex (ten však mají verze "Ultra"):

GeForce FX 5700 - král střední třídy?
Klikněte pro zvětšení

První co vás jistě upoutalo, byl asi chladič. Oproti referenční kartě (pod odstavečkem) je to solidní konstrukce a větrák je opravdu velký. Vaše obava z hlučnosti je zbytečná, karta i ve 2D pracuje na plné frekvenci 450 MHz a větrák zůstává stále na nízkých otáčkách a celé řešení je tak velice tiché. Pozice pro VIVO čip je prázdná, karta touto funkcí vybavena není.

GeForce FX 5700 - král střední třídy?
GeForce FX 5700 - foto beyond3d.com

GeForce FX 5700 - král střední třídy?
Geforce FX 5700 Ultra - foto beyond3d.com

Pro srovnání jsem uvedl i foto FX 5700 Ultra, která už nemá tak sympatické rozměry, hmotnost referenční karty (podle tomshardware.com) je zhruba 357 gramů. Délka je stejná jako u GeForce 4 Ti4600 nebo FX 5900. FX 5700 Ultra v provedení od Leadteku (A360 Ultra) by pak měla vypadat nějak takto:

GeForce FX 5700 - král střední třídy?
Foto leadtek.com

Vysoko taktované paměti DDR-II v pouzdře BGA budou vybaveny pasívním chladičem, chladič VPU zůstává stejný (25 MHz navíc určitě bez problému uchladí). Podívejme se, jak si "vede" Leadtek FX 5700 v naší tradiční tabulce:

Hmotnost Délka Šířka
ATi Radeon SDR (BBA) 32MB 140g 16.6cm 9.1cm
ASUS GeForce 4 Ti4800 SE 128MB 230g 21.8cm 9.9cm
Leadtek GeForce FX 5700 128MB 240g 17.7cm 9.9cm
HIS Radeon 9800 Pro 128MB 245g 18.8cm 9.9cm
Hercules Radeon 9800 Pro 128MB 320g 18.8cm 9.9cm
Albatron GeForce FX 5900 128MB 420g 21.8cm 9.9cm
Sapphire Radeon 9800 XT 256MB 450g 18.9cm 9.9cm
ASUS GeForce FX 5900 Ultra 256MB 505g 21.6cm 9.9cm
Leadtek GeForce FX 5950 Ultra 256MB 600g 21.8cm 9.9cm
Leadtek GeForce FX 5800 Ultra 128MB 660g 21.1cm 10.1cm

Řekl bych po delší době karta od nVIDIE s příslibem výkonu a slušnými rozměry zároveň. Pro porovnání s "mackem" FX 5950 Ultra z minulé recenze:

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Na to, že karta FX 5700 je v popředí, tak i přes vliv perspektivy je velikostní (a co teprve hmotnostní) rozdíl markantní.

GeForce FX 5700 - král střední třídy?
Klikněte pro zvětšení

I z druhé strany pokračuje PCB FX 5700 v trendu jednoduchého návrhu. To je jen dobře, my čekáme příznivou cenu!

GeForce FX 5700 - král střední třídy?
Klikněte pro zvětšení

Tradičně přišla na řadu demontáž chladiče (opravdu jednoduchý úkon, je uchycen na dvou pružinkách) a fotka "nahé" karty.

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Opět přináším k porovnání foto FX 5700 Ultra.

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Použité paměti jsou Samsung 3.6 ns, mnoho z vás asi překvapí, že ne v pouzdře BGA.

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Demontový chladič a klasická teplovodivá "žvýkačka" na jeho spodní straně. Alespoň nemůžu vést dohady o kvalitě nanesení pasty. Chladič je sice mohutný, použitým materiálem je však pouze hliník, takže nikterak těžký.

{mospagebreak title=Přetaktování, kvalita obrazu a konfigurace testů}

Přetaktování

Od přetaktování jsem si popravdě mnoho nesliboval. Paměti 3.6 ns, hliníkový nízkootáčkový chladič zprvu nepůsobil také zrovna zázračně. Trochu si u mě zlepšil reputaci, když jsem viděl teplotu ve 2D - ta se pohybovala okolo 30-34 stupňů. Jdeme tedy taktovat. Pro jistotu nejdříve základní takt karty:

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Taktoval jsem tentokrát PowerStripem, protože i když WinFox má propracovaný SpeedRunner, tak jsem si spočítal, že při taktování PowerStripem potřebuji nejméně kliknutí na další změnu frekvence :-) (lepší než u Coolbits, Rivatuner 2.0 RC14 kartu nepodporoval).

Tradičně nejdříve přetaktování jádra. Zkusil jsem nejprve zvýšení na 500 MHz. Artefakty se neobjevily, ale čip "zadrhával" a výsledky byly nižší než bez přetaktování. Snižováním o 2 MHz jsem našel dlouhodobě stabilní a perfektně funkční frekvenci 494 MHz.

Trošku skepticky jsem se pustil do taktování pamětí. Riskl jsem to a zvýšil o 100 Mhz DDR, tedy na 650 MHz. Světe div se, benchmarky s 8x FSAA a bez jediné chybičky. Nakonec jsem s přesností 2 (4 MHz efektivně, po kterých jsem zvyšoval) našel dlouhodobě stabilní a bezchybnou frekvenci 654 MHz. Příjemné překvapení!

Výsledné přetaktování Leadtek WinFast A360 TD (GeForce FX 5700 Ultra) : ze 450/500 MHz na 494/654 MHz

Tedy dobře přetaktovatelný kus karty. Slušným přetaktováním paměti jsem vytrhl kartě trn z paty, propustnost pamětí se tak zvedla z 8.8 GB/s na 10.5 GB/s. Maximální teoretický fill-rate čipu se pak zvýšil z 1800 Mtexel/s na 1976 Mtexel/s.

Ovladače ForceWare

O nových ovladačích, jejich optimalizujícímu kompilátoru shader kódu i novince v podobě hybridního brilineárního filtrování v Direct3D jsem už psal v recenzi GeForce FX 5950 Ultra, tak vás případně odkážu tam.

Kvalita obrazu - 3D

Kvalita zobrazení za použití brilineárního i filtrování, anti-aliasingu i případné optimalizace jsou popsány v článku Kvalita obrazu - nVIDIA vs ATi - ForceWare 52.16 vs Catalyst 3.8 - FX 5950 vs Radeon 9800 a proto se v detailech odkážu na něj. FX 5700 je odlehčenou verzí karty FX 5900, není zbavena žádných technologií, i algoritmy jsou stejné, takže kvalita 3D musí být shodná jako u FX 5950 v testu.

Kvalita obrazu - 2D

Kvalitu zobrazení jsem porovnával opravdu s velkým množstvím karet (práce na 3D hitparádě) a na kvalitním monitoru Mitsubishi Diamond Pro 930 SB (19", Super Bright Diamondtron obrazovka, 110 kHz):

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Recenzovaný Leadtek WinFast A360 TD (GeForce FX 5700) 128 MB si vedl takto:

  • 1024x768, 32 bitů, 120 Hz - výborný (5/5)
  • 1280x960, 32 bitů, 100 Hz - výborný (5/5)
  • 1600x1200, 32 bitů, 85 Hz - velmi dobrý (4/5)

Ve nejvyšším rozlišení byl obraz lepší než u předchozího Leadtek A380 Ultra TDH (FX 5950 Ultra), ale ve srovnání s ASUS Radeon 9200 SE nebo Sapphire Radeon 9500 či Hercules AIW 9800 SE přece jen trošičku méně ostrý. V nižších rozlišeních byla však ostrost i barvy bezchybné.

Poznámky k posouzení kvality obrazu 2D:

  • Jedná se o subjektivní posouzení autorem.
  • Záleží i na monitoru a kabelu mezi monitorem a grafickou kartou.
  • Někdy si konkrétní grafická karta nemusí "rozumět" s konkrétním monitorem.
  • Dokonce záleží i na jednotlivých kusech daného modelu karty.

Testovací konfigurace

Jako soupeře se díky pracím na 3D hitparádě podařilo sehnat opravdu adekvátní protivníky, nejen blízké cenou, ale i vlastnostmi, považte:

  • všechny testované karty mají 128 MB paměti
  • všechny karty mají 4 pixel pipelines (tedy NV31 a 36 je někdy v některých pracích jen 2x2), pouze GeForce 4 Ti 4800 SE má na každou ze čtyř pipelines dvě texturovací jednotky
  • všechny karty podporují rozhraní AGP 8x
  • všechny karty mají 128-bitovou šířku paměťové sběrnice
  • mimo GeForce 4 Ti 4800 SE (přidané jako etalon) mají všechny plnou podporu DirectX 9

Myslím, že porovnávání bude tedy opravdu fér.

Hardware
Procesor AMD Athlon XP (Barton)  @3000+  (200 x 10.5 = 2100MHz)
Základní deska ASUS A7V600, čipset VIA KT600
Paměť 512MB Samsung DDR333@400 CL2 (2-3-3-7 CMD2)
Pevný disk Seagate Barracuda ATA IV 60GB, 7200ot., 2MB cache, ATA100
Grafické karty
  • Leadtek GeForce FX 5700 128 MB 450/550 MHz
  • ASUS GeForce FX 5600 Ultra 128 MB 400/800 MHz
  • ASUS GeForce FX 5600 128 MB 325/600 MHz
  • Sapphire Radeon 9800 SE 128 MB 128 bit 325/580 MHz
  • Sapphire Radeon 9600 Pro Ultimate Ed. 128 MB 400/600 MHz
  • HIS Excalibur Radeon 9600 128 MB 325/400 MHz
Ovladače, software
Operační systém Windows XP Professional SP1
DirectX, čipset driver 9.0b, VIA 4.49
Ovladače grafické karty nVIDIA Force Ware 52.16
ATi Catalyst 3.8
Teoretické testy 3Dmark 2003 patch 330
3Dmark 2001SE build 330
Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
PowerVR VillageMark 1.20
PowerVR FableMark 1.0
PowerVR Temple Demo 1.0.6
nVIDIA ChameleonMark
Herní testy Aquamark 3
Splinter Cell 1.2b
Unreal II: The Awakening
Unreal Tournament 2003 v2199
Serious Sam Second Encounter 1.07
Return to Castle Wolfenstein Multi-player 1.4
Gun Metal Benchmark 2 v1.2S
Max Payne 1.05
Comanche 4 Benchmark Demo

V teoretických benchmarcích jsem testoval s implicitním nastavením, ve hrách potom většinou s maximálními detaily, trilineárním filtrování, S3 kompresi textur jsem nevypínal. V ovladačích byla vypnuta vertikální synchronizace a všechna nastavení ponechány na maximální kvalitu. Porovnával jsem anisotropní filtr 8:1 u NV31,NV36 karet proti 16:1 R350,RV350 karet.

{mospagebreak title=3DMark 2001 SE, 3DMark 2003, Codecreatures} 

3DMark 2001 SE

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Verze 3DMark 2001 SE, build 330
Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

3DMark 2003

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Verze 3DMark 2003, patch 330
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

CodeCreatures Benchmark Pro

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Verze Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek)
Nastavení požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku www.benchmarkhq.ru
3D Analyze log cc.shader.out.txt

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

{mospagebreak title=ChameleonMark, VillageMark, ...} 

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Verze ChameleonMark ?
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz/ilustrace/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

 

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Hidden Surface Removal test - PowerVR VillageMark 1.20

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Verze D3D VillageMark 1.20
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x16bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe ScreenWidth=1024 ScreenHeight=768 VSyncOFF Benchmark=1

 

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Stencil test - PowerVR FableMark 1.0

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Verze D3D FableMark 1.0
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis soft-edged shadows, z nichž velká část není vůbec viditelná (výkon hardwarového stencil bufferu)
Nastavení 1024x768x32bit
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/FableMark.htm
Návod jak testovat D3DFableMark.exe -Width=1024 -Height=768 -Benchmark -Bpp=32

 

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

DirectX 6 - PowerVR TempleDemo 1.0.6

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Verze TempleDemo 1.0.6
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis multi-texturing (6 layer na zem, 5 layer bazének), real-time lighting, bump mapping, environment mapping, particles
Nastavení 1024x768x32bit, trilinear, DXT on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/Temple.htm
Návod jak testovat templedemov1-0-6.exe ScreenWidth=1024 ScreenHeight=768 VSyncOFF Benchmark=1

 

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

{mospagebreak title=Aquamark 3, Gun Metal, Max Payne, Comanche 4}

 

Aquamark 3

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

 

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Gun Metal

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Verze Gun Metal Benchmark 2
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel shader 1.1, vertex shader 2.0, high polygon count, Cg, převod z Xbox
Nastavení Video - Screen Resolution: 1024x768, Screen Colors: 32bit, Anti-aliasing: 2x, Aspect Ratio: Normal
Advanced - Terrain Detail: High, Draw Distance: High, Cloud Shadows: On, Sun Glare: On, Lens Flare: On
Stažení benchmarku http://download.guru3d.com/gunmetal/

 

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Max Payne

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Verze Max Payne 1.05
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit, trilinear, FSAA off
Stažení dema http://www.3drealms.com/max/downloads.html
Návod jak testovat http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1814

 

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Comanche 4 benchmark demo

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Verze Comanche 4 benchmark demo
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1, pixel shader 1.1 (voda), bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit, Max. Aniso (driver), DXT on, FSAA 4x (driver), Disable Audio, HW shaders
Stažení dema http://files.novalogic.com/C4/c4_demo_122101_xx.exe
Návod jak testovat Spusťte příkazem "c4demo.exe /bench" a nastavte Disable Audio
Log z 3Danalyze c4.shader.out.txt

GeForce FX 5700 - král střední třídy?
{mospagebreak title=UT2003, Unreal 2, Splinter Cell} 

Unreal Tournament 2003

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Verze UT2003 v2299
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit, Max Details
Návod jak testovat http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1813

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Unreal II : The Awakening

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Verze Unreal II
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit, Max Details
Návod jak testovat Pomocí utility Bench´em all

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Splinter Cell

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Verze Splinter Cell 1.2b
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader, multi-texturing, bump mapping, dynamic shadows
Nastavení 1024x768x32bit, Very High Details
Návod jak testovat S updatem 1.2B získáte možnost benchmarkovat a pomocí utility Bench´em all vyberte přílušnou mapu. My používáme Caspian Oil Refinery z beyond3d.com.

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

S FSAA jsem netestoval, viz problémy zapínání FSAA v této hře vysvětlené v recenzi Hercules Prophet 9800 128MB.

{mospagebreak title=Serious Sam 2, Wolfenstein} 

Serious Sam: The Second Encounter

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

 

Verze Serious Sam 2 1.07
Rozhraní OpenGL (DirectX 8)
Heslovitý popis multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení 1024x768x32bit, Max Details
Návod jak testovat http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1821

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Return to Castle Wolfenstein

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Verze RtCW MP 1.4
Rozhraní OpenGL (DirectX 8)
Heslovitý popis Quake III engine, multi-texturing
Nastavení 1024x768x32bit, Max Details
Návod jak testovat http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1820

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

{mospagebreak title=Vyhodnocení výsledků, závěr} 

Vyhodnocení výsledků

Stejně jako jsem to začal v naší 3D hitparádě, pokusím se i tentokrát shrnout výsledky do sdružujících grafů, nejprve tedy součet a zprůměrování snímků za sekundu bez anisotropního filtru a anti-aliasingu z Aquamark 3 (1024x768x32), Unreal Tournament 2003 (Antalus Botmatch, 1600x1200x32), Unreal II: The Awakening (Acheron, 1600x1200x32), Splinter Cell (Caspian Oil Refinery, 1600x1200x32), Max Payne (VGA-demo, 1024x768x32), Gun Metal (benchmark1, 1024x768x32, FSAA 2x) a Serious Sam 2 (Grand Cathedral, 1024x768x32 a 1600x1200x32).

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Perfektní. FX 5700 je rychlejší dokonce než FX 5600 Ultra na taktu 400/800 MHz! Pouze Radeon 9600 Pro o necelé dva fps odskočil, ale vezmeme-li v úvahu cenu značkových Radeonů 9600 Pro v retail balení s hrami, nemá se FX 5700 za co stydět. Po přetaktování se stává vítězem testu, nutno ale připomenout, že Radeony 9600 Pro běží často okolo 500 MHz.

A co náš tzv. "heavy duty mode"? - náročný režim se zapnutým maximálním anisotropním filtrem a FSAA 4x. Zprůměroval jsem fps z Aquamark 3 (1024x768x32), Unreal Tournament 2003 (Antalus Botmatch, 1600x1200x32), Unreal II : The Awakening (Acheron, 1600x1200x32), Comanche 4 (1600x1200x32), Serious Sam 2 (Grand Cathedral, 1024x768x32 a 1600x1200x32) a Return to Castle Wolfenstein (demo checkpoint, 1600x1200x32).

GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Zde už Radeon 9600 Pro začne mírně ztrácet, přetaktovaná FX 5700 vítězí, ale i při náročnosti anti-aliasingu na paměť se dokáže téměř vyrovnat s FX 5600 Ultra s taktem pamětí 800 MHz ! Opravdu dobrá efektivita karty, výsledky mě příjemně překvapily.

Závěr

S přihlédnutím k ceně na kartě těžko hledám zápory. Atraktivní balení, hodnotný přibalený software, tiché chlazení, kompaktní rozměry i dobré přetaktování. Co je však nejdůležitější - výkon. A ten se FX 5700 i přes nízký takt pamětí upřít nedá. Karta je skvělým konkurentem Radeonu 9600 Pro i nejslabší verze 9800 SE a nezbývá než čekat s jakou cenou přijde Geforce FX 5700 Ultra a Radeon 9600 XT.

Klady

  • překvapivě dobrý výkon
  • cena (pro koncového zákazníka 5950,- Kč s DPH)
  • dobrá kvalita obrazu 2D
  • kvalitní provedení, účinné a tiché chlazení
  • přibalené hry a výborná utilita WinFox 2.0
  • hmotnost a velikost karty
  • slušné celkové přetaktování

Zápory

  • VPU nešlo přetaktovat přes 500 MHz
  • chybné informace na stránce produktu na www.leadtek.com (256-bit sběrnice)

GeForce FX 5700 - král střední třídy?
Listopad 2003, Leadtek WinFast A360 TD s čipem GeForce FX 5700
Vynikající poměr cena/výkon+funkce v kategorii mid-range

Za zapůjčení karty Leadtek A360 Ultra TD děkujeme firmě LEVI International
GeForce FX 5700 - král střední třídy?

Poděkování a uvedení zdrojů: Za některé informace o čipu NV36 vděčím serverům beyond3d.com, digit-life.com a tomshardware.com. Z beyond3d.com jsem použil fotky referenčních karet.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.11.2003 08:33:52   0.0.0.xxx 22
Pekny..pekna recenze...skoda ze 9600pro nebyla take pretaktovana:-(. Ale rekl bych ze Autor se trochu ustrelil v cene, protoze mnoho radeonu 9600PRO je levnejsich(Sapphire 9600PRO FB-asi jedna z nejdrazzsich stoji 5955Kc s DPH na czechcomputeru). Tedy i kdyz nvidie srovnala krok, stale je asi nejlepsi koupi radeon!!!!
13.11.2003 08:38:01   0.0.0.xxx 12
Ale to je ten v te male krabicce sotva s jednim CD ne? Takovej skolo "poloretail" ne?

Myslim, ze v Radeon 9600 Pro v poradnem baleni, s takovym SW a hrama, stoji prece jen vic. Navic tady se na takove cene zacina. Zatim jeden vyrobce. Pockej si ...
13.11.2003 08:58:00   0.0.0.xxx 42
mozna mam blby dotaz, ale pomoci ktereho programu se da zjistit teplota grafickeho cipu?
13.11.2003 09:18:16   0.0.0.xxx 22
a zkouseli jste patch 340 na 3Dmark 2003 :-))))
13.11.2003 09:22:46   0.0.0.xxx 22
spravny dotaz)
13.11.2003 09:28:57   0.0.0.xxx 22
btw tak me napadlo tahle gameska se ke me jednou dostala, a v nastaveni grafiky neslo zapnout ani fsaa ani aniso takze pri testech ste natvrdo zapnul tyhle features v ovladacim panelu u ati bo nvidie?
13.11.2003 09:29:52   0.0.0.xxx 22
Proc radeji nerecenzujete graficke karty? Jestli se vam libi krabice, kupte si kalendar Pirelli nebo fotky od Helmuta Newmana.
13.11.2003 09:32:33   0.0.0.xxx 22
Opět vyborna recenze ... jako vždy :-) Jen me tak napadlo - čtu časopis Computer uz vice mene ze zvyku a prave članky (recenze) od Mr. Jahody jsou tam jedny z nejlepsich a čtu je rad - což se bohuzel neda rict o zbytku.
Jde tady o stejneho autora - nebo je to jen nahoda ?? )
13.11.2003 09:41:33   0.0.0.xxx 22
"Pozice pro VIVO čip je prázdná, karta touto funkcí vybavena není" - nechce se mi verit, ze by FX5700 mela VideoOut podporu, ktera je primo na GPU, deaktivivanou, tudiz v te vete melo byt asi jen "VI čip" (VideoIn)... ;o)
13.11.2003 09:56:17   0.0.0.xxx 22
Myslim, ze ten chip Philips mafunkce Video-In i Out, takze pozice pro cip VIVO. Ze jinak maj FXky integrovanej TVennecoder pisu vsude. Ale ten cip co tam placaj je podle me VIVO.
13.11.2003 09:57:05   0.0.0.xxx 22
Je to primo zalozka v ovladacich. Teplotni cidlo je u FXek integrovany.
13.11.2003 09:59:29   0.0.0.xxx 21
Ne a ani v dalsich uz namerenych vysledich to nebude. Zaprve je zbytecny kvuli jednomu syntetiku merit vsecko znova. Zadruhe jsme tu omilali tisickrat jak je to s DX 9.0, presnosti apod. Zatrreti hodnotime stejne podle her, 3D Mark je jen takove "musi byt", jeden syntetik navic.
13.11.2003 10:02:15   0.0.0.xxx 22

A co jako? Myslim, ze krabice k produktu patri taky, tak ji hodnotime taky. To "radsi" nechapu, mam totiz dojem, ze popis karty a fotky nam nevypadly. Jinak treba me se karta libi i vzhledove, je designove prinejmensim zajimava a neotrela.

13.11.2003 10:02:39   0.0.0.xxx 22
Kdyz uz chces rejpat tak Helmut se jmenuje Newton
))
13.11.2003 10:03:12   0.0.0.xxx 22
Normalne fornuty v driverech. Nevsiml jsem si, ze by byl nejaky problem (ten je u Splinter Cell).
13.11.2003 10:04:52   0.0.0.xxx 22
Jo jsem to furd ten stejnej ja :-). Zacal jsem v casaku teprve tedka. Diky za pozitivni reakci.
13.11.2003 10:24:12   0.0.0.xxx 22
fornuty?)))
13.11.2003 10:46:33   0.0.0.xxx 22
Pretaktovali ste len ten shit 5700, zoberte Radeon9600Pro, stoji 5000, da sa pretaktovat (napr. v mojom pripade 475/700) a tie smiesne vysledky 5700 si mozete strcit za klobuk. Aj na nepretaktovanej karte mam lepsie vysledky ako vo vasich testoch ako je to mozne ? (P4 3Ghz/512, 512/400/CL2.5, ASUS P4C800DL, WD800 8Cache). To zase nie je az taka vzialena zostava od tej vasej testovacej ....
13.11.2003 11:37:08   0.0.0.xxx 22
No docela me mrzi ze se tam nehodila i R9500 non-pro. 4 pipky to ma taky, v defaultu sice 3Dmark03 hazi neco nad 2800 ale pri pretaktovani z 275/270 na 350/303 (stabilni a jeste se da vyse, neco kolem 380/330) haze 3Dmark03 3500+ bodiku a v 2001 kolem 12000. Podotykam ze se jedna o Saphire Atlantis 128-256bit (pipky sux takze jen 4 pipeline mode)..
13.11.2003 11:37:46   0.0.0.xxx 22
Jo.. XP1700+ @ 11x166, 512DRR/400Mhz, A7N8X Deluxe
13.11.2003 11:42:36   0.0.0.xxx 22
Ano - cetl jsem tam recenzi na tusim FX5900 a 5200 (myslim). Jak pisu - jen tak dal a vic takovych recenzi. Jinak se ten Computer nebude dat cist :-)
13.11.2003 11:49:56   0.0.0.xxx 22
Radeon 9600 ma míň bodu než můj Radeon 8500 v 3DMarku 2001 ja jsem měl pár bodíků nad 10 000 a to jsem měl o hodně slabší procesor.Celá ta recenze mi jaksi nesedí:-)).
13.11.2003 11:50:13   0.0.0.xxx 22
To je mozne, jen jsem chtel puvodne napsat, ze podle me neni pravda, ze by karta neumela VO, jak se v recenzi (viz citat) pise. Tot vse... BTW ja tam ten cip taky nemam a vystup na TV/VIDEO presto jede skvele...
13.11.2003 12:44:10   0.0.0.xxx 22

Občas se divím, že lidé s podobnými názory umí číst a psát...

13.11.2003 12:55:46   0.0.0.xxx 22
Nejak vam ulitnul test 9800SE v Aquamarku. 32000 byste mozna vymacknuli z 256bit 9800SE 380/340, ale rozhodne ne z tohohle 128bit shitku.
13.11.2003 12:57:24   0.0.0.xxx 22
no ja mel spis na mysli obecny soft, protoze se mi konkretne jedna o Radeon 9200 a tam jsem to na zalozkach nikde nevidel
13.11.2003 13:05:34   0.0.0.xxx 22
Naprosto souhlasím s panem Janhodou, R9600Pro Sapphire v czechcompuretu patří k cenovému dnu R9600Pro-ček. Naproti tomu Leadtek patří k dražším...
FX5700 tak vypadá VELMI zajímavě. Jinak v grafech je taková chybka, FX5600 je 325/550 a ne 325/600.
13.11.2003 13:54:27   0.0.0.xxx 22
Vy recenzujete FX5700 a to neni grafika, ale stejne jako ostatni obludy co vychvalujete rozzurenej mixer. Graficka karta ma brat pod 10W, mit pasiv a neprecuhovat AGP slot ani do delky ani do sirky.
Pokud jde o vykon, kazdej vi ze staci kdyz bezi plynule Quake v 1024x768 bez AA.

13.11.2003 13:55:20   0.0.0.xxx 22
Dik za opravu.
13.11.2003 14:06:44   0.0.0.xxx 22
Jste normalni?
13.11.2003 14:34:59   0.0.0.xxx 23
ATI rage 128 do agp a bud spokojeny.Vzdyt ani zadny radeon snad krome 9200 nezere pod 10W a to nevim jiste!A jestli precuhuje o 1 cm nebo 5 je mi uplne u prdele.A jestl;i tobe staci 50 fps v q3 bez AA tak si chudak.
13.11.2003 18:17:38   0.0.0.xxx 22
"Díky ní je nVIDIA přesně tam, kde jsme ji chtěli mít."
Za koho autor mluvi? Za partu nejakych jeho kamaradu? Nebo za koho? Nejak tomu nerozumim, ale docela urcite vim, ze do nestranne recenze takove slovni hratky absolutne nepatri - i kdyby chtel autor byt sebeobjektivnejsi, timto jen objektivitu posila ke dnu...
13.11.2003 18:35:11   0.0.0.xxx 22
Měřil jsem výkon, když jsem měl sestavu: Athlon XP@166*12=2GHz, 256MB 333DDR a Saphire Radeon 9100; winXP a naměřil 3dmarku2001 9000bodů, jak to? Tohle má podle Vás Radeon 9600?
13.11.2003 19:39:12   0.0.0.xxx 22
Vymazu to. Mozna to byla spatna formulace toho, ze se zlepsil pomer cena/vykon karet u NV. Nehci psat jen suche formulace, ale bohuzel nad tim nefilozufuju.
13.11.2003 19:42:24   0.0.0.xxx 22
Nesnasim MS a jeho DX, ale stale mi chybi testy DX9 pane Jahoda......

Proste vsichni vime, ze Nvidia je silna a dobra v DX8.1, ale chtelo by to DX9 ..... Aspon dema HL2 a DOOMIII.... Nebo novejsi pecky ... Chrome a Halo a tak ...

Dale by to chtelo lepsi procesor nejaky pretaktovany 3200+ ... :-)))) At je to na maximum (ale jinak uznavam, ze je dulezite, kdyz je slabsi pocitac, tak se taky uznava kdo vede ... :-)))

To dorf: Jahoda ma pravdu... nVidia ma co delat aby vubec dohonila ATI a nestiha.... proto potrebuje vetsi takt a vysavac ....
13.11.2003 19:47:27   0.0.0.xxx 22
Mozna mate pravdu, meril jsem rychle po sobe 2 R9800SE a jeste pak s odemceny pipelines, mozna jsem se nekde prepsal, podivam se na to, kdyztak opravim.
13.11.2003 19:55:58   0.0.0.xxx 22
Koneckoncu je tam Aquamark3, Gun Metal a Mark03. Halo bych mel pridat, ale to uz za sveho pusobeni nestihnu. V TRAOD neni problem testovat, ale hru s minimalni hratelnosti asi neni potreba brat v potaz. Testovaci Betu Half-life 2 z Valve poslou tam mozna na digit-life ci tomshardware, na PCtuning tezko. Alfa DooMa je k nicemu, to vsichni vi (vysledky u sebe mam teda),a ten prerealease pujcili taky jen THG a anandtechu.
Procesor, je to furd dokola, navic na tyto grafiky stacil, to neres. Brzo bude lepsi a tipuju, ze s mym skoncenim zde se budou pouzivat i nove benchmarky (s kterymi neni lehky zacit, vzdycky nejsou vsecky karty k dispozici a kde vzit pak vysledky pro porovnani?)
13.11.2003 21:18:33   0.0.0.xxx 22
Je to čistě má zvědavost, ale po zhlédnutí výsledků testů mi to nedalo nenapsat :-) . Vlastním nepřetaktovaný Sapphire Radeon 9500pro, a i na mém mnohem slabším stroji (XP2000+, 256 CL2,5 mem) jsem dosáhl shodných, nebo dokonce vyšších výsledků, např. 3Dmark03 patch440 - něco přes 3500, 3dmark01 přes 11500, Aquamark3-26880, než nástupce Radeon 9600pro. Je snad 9600 pro v něčem horší, nebo čím to že papírově silnější sestava nedosahuje vyšších výsledků než mám já?
13.11.2003 21:54:02   0.0.0.xxx 22
to si piš, že tvůj R9500Pro je lepší....... sedíš na netu, tak si o tom něco pohledej.
13.11.2003 22:01:04   0.0.0.xxx 22
udělejte hitparádu o nejúspěšnější grafiku všech dob :o) Dávám hlas R8500, už ani nevím jak je stará a stále všechno jede jako hodinky ( zrovna pařím Gothic 2).
13.11.2003 22:07:48   0.0.0.xxx 22
V tom pripade davam hlas svoji R8500LE BBA 300/300 !

Uz nevim, jak je stara a furt to bezi skvele ....
Ted jsem doparil Max Payne 2 a parim Chrome ....
13.11.2003 23:13:39   0.0.0.xxx 22
Pre mňa ako majiteľa GF 4200 je FX 5700 o ničom. Kvôli nárastu výkonu o úžasných 3,7 FPS (no FSAA)ju predsa nebudem kupovať.
A 15.000,- Sk za FX 5900 tiež nedám, nie som blázon. Takže si ešte rok počkám. Zlatá GF 4200.
14.11.2003 07:19:09   0.0.0.xxx 22
taková maličkost - už jste někdo viděl tohle "FX-ko" u někoho v nabídce? koukal jsem na LEVI a nic (možná špatně koukám...) - a když ho někdo dodá (myslím maloodběrateli), tak za kolik - myslím, že proti r9600pro nemá cenově šanci (ať s bundlem nebo bez)
14.11.2003 09:53:44   0.0.0.xxx 22
Sam bych to nenapsal lepe. Jen naprosty MAGOR si vybira kartu podle nicnerikajiciho syntetickeho testu. Hry, to je to, oc tu bezi. :-)
14.11.2003 10:00:37   0.0.0.xxx 22
Chudacku, nVidia opet vypustila neco, co je konkurenceschopne a tobe se to nelibi, vid? A zamyslel ses nekdy nad tim, ze pokud tu jsou minimalne 2, kteri delaji srovantelne karty, tak prave proto stoji ten tvuj 9600Pro tolik kolik stoji, a ne treba 20.000?
14.11.2003 10:43:45   0.0.0.xxx 22
A ty? Neutoci na tebe telepati? .-)
14.11.2003 10:48:33   0.0.0.xxx 12
Tu sem kdysi mel, je desne chcipla.. Ted mam R9100, ale rad bych upgradnul na nejakou DX9 kartu- ale pouze s pasivem.
14.11.2003 13:26:33   0.0.0.xxx 22
Skoda ze v testu neni zastoupeny Radeon 9600XT... je o dost vice taktovany nez 9600Pro a myslim ze se mohl v mnoha testech dostat pred FX5700...
14.11.2003 13:40:07   0.0.0.xxx 22
To je sice pravda,ale primym konkurentem 9600XT bude asi 5700 Ultra - pevne doufam, ze primyho souboje techhle dvou karet se brzo na PCT dockame )
14.11.2003 19:45:54   0.0.0.xxx 22
Je do cestiny prelozeno "POŠUK" ROFL.
14.11.2003 19:50:00   0.0.0.xxx 23
Ja davam hlas R9500 NOPRO, 256bit, 128MB Sapphire. S dobrym chlazenim a trosce stesti, kdy funguje spravne vsech 8 pipelines je to karta s vykonem vyssim, nez R9700PRO. A to za cenu 5200-5500 s DPH. MEGACOOL !!
14.11.2003 23:32:54   0.0.0.xxx 22
Ano, to presne vystihuje seriu poslednych 3 clankou. Staci vybrat tie spravne hry, pouzit tie spravne nastavenia a budete mat nVidiu "presne tam , kde ju chcete mat"
15.11.2003 09:19:48   0.0.0.xxx 22
K mani jeste neni ale bude rychle, dostali jsme ho na PCt hodne predem.
15.11.2003 09:21:15   0.0.0.xxx 22
Cip musi mit ale teplotni cidlo nebo to musi byt nejaka karta (u Radeonu casto od firmy Gigabyte) vybavena teplotnimi cidly. R9200 sam zadne cidlo integrovane nema.
15.11.2003 09:22:39   0.0.0.xxx 22
forcnuty, proste vynuceny v driverech
15.11.2003 09:26:16   0.0.0.xxx 22
Zatim FX5900, R9800 a jedna deska. Priste uz mozna neco vic.Ale je tam omezeny prostor a navic je to casopis pro sirokou verejnost,tak tam clovek musi psat rekneme "srozumitelne" :-) Taky to vetsinou zkrati a zmeni nadpisy za srandovni ;-). Casak ale proste nemuze byt jako net, neni tolik prostoru, musi byt vice cesky (zadne anglofonnu vyrazy) a opravdu pro sirsi masu lidi.
15.11.2003 09:30:05   0.0.0.xxx 22
Fakt preklep pri prepisovani cisel do grafu v excelu. Je to misto 32000 jen 23000.
15.11.2003 09:32:11   0.0.0.xxx 22
Ze by na stridacku po nekolika obvinenich, ze nadrzuju ATi (treba po 3D hitparade do 3000Kc, kde stejnym pocitanim indexu a vyberem her propadla FX 5200 treba proti R 9200) zase pro zmenu ze nadrzuju nVIDIA? ;-)
15.11.2003 09:33:48   0.0.0.xxx 22
Jo tvuj Radeon 9500 Pro byla skvela karta, skoda, ze uz se neprodava.

Jak jsem psal, porovnaval jsem podobne graficke karty - teda se 4 pipelines, zadna s 8 pipelines jako tvuj R9500 Pro momentalne v mid-range bohuzel neni :-(
15.11.2003 19:28:22   0.0.0.xxx 22
To je ale presne vec kvuli ktery ctu Computer cim dal min... Stava se z toho neco jako Pocitac pro kazdeho. :-(( Delat odbornejsi casopis by se asi nevyplacelo... Jeste, ze tu mame PCT ;-)
15.11.2003 20:10:32   0.0.0.xxx 22
Nejlepsi je Gf3 ti200 mam ji na 200/460 dal mam athlon xp 2400+@3045+ 512mb CL2.5 350mhz a v 3dmarku 2001 mam 8408 bodu Kdyz sem to koupil tak sem mel sotva 5000 na defaultnich frekvencich...
15.11.2003 20:46:53   0.0.0.xxx 22
GeForce 4 Ti 4200. The way it's meant to be played ;)
NFSHP2, UT2003 & HALO rulez !
15.11.2003 20:48:21   0.0.0.xxx 22
a este casto hravam tyrian 2k ;)

17.11.2003 22:16:27   0.0.0.xxx 22
Satto
Mám-nemám,ale je to trochu ghlobálněji.
Jsem jeden z čerstvých majitelů EPOXU 8KRA 2I(bez IEEE1394) koupen 6.11.2003 a chtěl bych se s vámi podělit o první zkušenosti. Deska je opravdu skvost na přetaktování. Také stabilita a herní testy jsou na vysoké úrovni. Výkon rovněž impozantní. Před tím jsem měl ASUSe AV733. Deska byla ve vynikající stabilitě za celou dobu užívání /1 1/2 roku/ ale jenom do266MHz a to i v agresívním nastavení.Při pokusu přetaktování na 333 mhz totální kolaps a s deskou se nebylo možno domluvit i 2dny.Epox je jiné kafe.Použil jsem ovladačVIA hiperion 4 IN 1447.Bije v něm +1800 athlon revize Bo na FSB186Mhz /nasobič11/pamět KINSTON HYPER X 370 256 Mb,která byla i v Asusu.U Epoxu v záložce power biosu /perfomace/jsem nastavil turbo protože nast.ultra už herní test nezvládla celý.Nastavení expert jsem ještě nezkoušel.Je zajimavé,že záložce power biosu chybí nastavení voltáže AGP a v manuálu, který je psaný v němčině není o tom taky zminka .Pamět KINSTON HYPER X 370 je certifikovana na 370 mhz v CL2,ale v pohodě zvládá i 410Mhz.Vřele doporučuji, protože bez kvalitní paměti, desku degradujete.Athlon +1800 šel přetočit na2121Mhz/10,5*201/a teplota při chlazení artic coolingem nepřekročila 57°C/při kontrole rukou,mírně teplejší asi45°C.Tento chladič má čidlo/do mé desky vlezl na fous/
a je velmi tichý a účiný/2250 ot/min+20db/. Ovšem voltáž na cpu jsem musel zvednout na 1,675Vprotožejinak se comp sekal.Větší herní výkon ale poskytuje při FSB 186*11 s zakl. voltáží 1,6V protože sběrnice PCI/AGP rovněž zrychlý a zatím to nevadí.Grafika je zde GF 4200 128mb leadtek vinfast 280 AGP8* vivo GPU/MEMORY-275/594Mhz(přetaktováno RIVOU SPEED).jak vidíte, žádná sláva. Ovladač detonator 4109 ,OS Windovs profesional XP 2000 Mechaniky Teac DVD,RW a dva hardy baracudy 7200/80+40Gb.Modem Askey56 a skříň ML 5410 300W Test 3Dmark 2001-13200,3Dmark03-1700bodů, monitor 85 Hz 17“ VIEWPOINT 1024*768*32bit.
Na závěr k úplné spokojenosti ještě jednu stejnou ramku a časem vylepšit grafiku a pokud uvažujete o koupi Epoxu, není o čem diskutovat.
Přeju všem hodně štěstí a zdaru.
18.11.2003 09:50:17   0.0.0.xxx 22
Kam se poděla ze srovnávacích testů R9700?
Proč už ji nepoužíváte? Určitě ji má víc lidí než třeba R9800...
Zkuste ji příště přidat do testů!
Prosím prosím, smutně koukám..:-(
Díky
Jiří
18.11.2003 19:40:40   0.0.0.xxx 22
1. je potreba si poradne vsecko precist nez semka napisete, psal jsem, ze srovnavam midrangove grafiky se 4 pipelines a 128 bitovou sbernici, R9700 s 8 pipelines a 256 bity je stale vyssi trida

2. jeho vysledky budou, v 3d hitparade highend, dostali jsme na pujcku Hercules 9700
18.11.2003 19:44:40   0.0.0.xxx 22
ale nejak nechapu, proc je tady? ;-) PCtuning ma taky diskuzni forum
19.11.2003 19:34:50   0.0.0.xxx 22
Pamatuju se ze sem cetl neco kolem dvou tydnu po prvnim dilu, ale ted uz je to skoro mesic...Nechci nijak rypat, jenom se tesim a zajima me kdy se dockam.Diky
19.11.2003 20:38:33   0.0.0.xxx 22
naprosto souhlasím s bratrem slovákem, mám také GF 4200(shodou okolností Leadtek) a kvůli podpoře dx9 nehodlám vyhodit 6000 za méně výkonou kartu než mám teď-tím nemyslím nesmyslný 3d mark 2003. Ve 3d marku 2001 se s AMD 1800 @2100 mam 11700 bodů, a všechno s mi zatím hejbá celkem obstojně.
21.11.2003 20:46:51   0.0.0.xxx 22
Podivej se na titulek...
23.11.2003 05:15:47   0.0.0.xxx 22
Geforce FX je velkej shit, ATI je vohodně lepší v PRAXI!!!
24.11.2003 10:17:57   0.0.0.xxx 22
Prodává se už někde ?
26.11.2003 06:49:23   0.0.0.xxx 22
Zatím ju mají skladem u LEVI. Ale ne od Leadteku. Je to MSI za 6500kč včetně DPH. Za tu cenu k tomu dostaneš 10 her. U ELAPu ju mají v ceníku za 5100 kč s DPH, ale není skladem.
11.12.2003 18:34:42   0.0.0.xxx 22
Poraďte prosím, mám AMD 2200+ a 256MB DDR, mám koupit raději GF4ti 4200 za 3000 nebo FX5700 za 5500? Děkuji za odpovědi.
11.12.2003 19:21:52   0.0.0.xxx 22
No jestli uvazujete o levne a drahe karte, tak si vzhledem do budoucna kupte samozrejme drazsi, ale jinak radim Radeon 9600XT .... :-))) Dostanete vykoce kvalitni, tiche a vymakane radlo. Napr Sapphire.
27.1.2004 12:08:44   0.0.0.xxx 22
dávám hlas voodoo2 a voodoo 5500

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.