Hlavní stránka Hardware Grafické karty 3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?
3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?
autor: Jahoda Miroslav , publikováno 20.8.2003
Možná jste už o této utilitce slyšeli, možná ji už používáte, ale možná o ní slyšíte poprvé a to by při její užitečnosti byla určitě škoda! V článku se pokusím tak trochu spojit recenzi s návodem, takže i ti z vás, kteří program znají, ale nenaučili se ho ještě používat, zde jistě najdou mnoho zajímavého. Hlavně pro vlastníky karet ze série Voodoo či KYRO je tento program doslova nutností, chtějí-li alespoň spustit moderní hry. Stejně tak i vlastníkům starších GeForce anebo Radeonů bez podpory Pixel Shaderů se bude jistě hodit, ale má i mnoho zajímavých funkcí pro majitele těch nejmodernějších 3D akcelerátorů anebo pro ty, co je hlouběji zajímá dnešní počítačová 3D grafika anebo chtějí ladit a měřit výkon. {mospagebreak title=Co je vlastně 3D-Analyze a jak ho stáhnout?}

 

Stažení aplikace a nápovědy

Tento článek jsem chtěl napsat už někdy po zimě, kdy vyšel 3D-Analyze verze 2 s podporou API DirectX9, ale nejdříve jsem se s autorem programu Thomasem Bruckschlegelem dohodl, že aplikaci přeložím do češtiny a návod či recenzi napíšu již na českou verzi. Tabulku řetězců jsem přeloženou poslal sice už někdy na jaře, ale teprve teď jsem zaznamenal, že autor na svých stránkách vystavil tuto českou verzi (nyní tedy 3D-Analyze 2.16a - czech version). Utilitku si tedy stáhněte na této stránce (autor si nepřeje přímé odkazování stahovaného souboru): http://www.tommti-systems.com/main-Dateien/files.html, instalační archív má okolo 640KB. Program je freeware. Bohužel autor už do samorozbalovacího EXE souboru nepřidal do češtiny přeloženou nápovědu, tak si ji alespoň můžete stáhnout přímo z našeho serveru tady. Snad se mi s autorem podaří sjednat, aby ji do další verze přidal.

Co je 3D-Analyze?

Nejprve tedy, co vlastně 3D-analyze je, co slibuje, že umí a co od něj naopak nemůžete čekat. Nejvýstižnější jsou asi slova autora z nápovědy k 3DA:

"3DA je program, s jehož pomocí můžete měnit různé nastavení grafiky pod DirectX 8 (dnes už i 9) a OpenGL. 3DA mění hodnotu různých CAP-bitů, například, jestliže hra vyžaduje HW T&L, 3DA emuluje tyto bity a hra běží na grafické kartě, která vlastně hardwarovou T&L jednotku nemá. 3DA neemuluje žádné vlastnosti softwarově (s výjimkou cube mappingu, který je tvořen jednoduchou 2D texturou), jako například Pixel nebo Vertex Shadery! 3DA je také velmi užitečným při benchmarkování. Vytváří podrobné logovací soubory (CSV) s FPS a dalšími parametry."

3DA byl tedy vyvinut pro moderní 3D hry a další aplikace, v nichž jsou některé grafické karty limitovány tím, že nepodporují všechny v aplikaci použité funkce. Základní funkcionalitou programu bylo vybavit karty bez podpory T&L softwarovou náhradou. Dále utilita umožňuje zapnout 3D funkce, které ve starších kartách rozhodně nebyly dostupné (jako shadery). Toho je v současné verzi programu dosaženo většinou tzv. NUL-renderingem. Tzn., že pokročilé 3D funkce, které karta nepodporuje, jsou aplikacím hlášeny jako "podporováno v hardware", ale jejich volání je zachycováno a odpovídající 3D funkce není renderována. Autor totiž předpokládá, že hodně 3D her se nespustí jen kvůli tomu, že vyžaduje HW podporu pro v samotné hře pak řídce použité efekty a tak celková ztráta kvality zobrazení způsobená NUL-renderingem bude minimální nebo v přijatelných mezích. Pro většinu uživatelů pak bude důležité, že některé hry prostě spustí, aniž by museli kupovat nový akcelerátor.

3DA má však také mnoho užitečných funkcí pro benchmarkování nebo i pro majitele novějších karet. Ale podívejme se raději konkrétně na různé scénáře použití této zajímavé utilitky.

{mospagebreak title=První použití 3DA a 3D aplikace s vypnutým renderingem}

 

Říkáte si, k čemu to asi může být dobré? - vypnutý rendering, tedy žádné vykreslování, což prakticky po přejití do 3D (Direct3D, OpenGL) znamená černou obrazovku počítače (anebo stálé zobrazení 2D desktopu). Odpověď je snadná. Takto můžete vidět, čeho je schopen váš procesor (resp. subsystém cpu, čipset a operační paměť), když není limitován sběrnicí AGP a grafickou kartou.

První použití 3DA

Ukažme si tedy (na příkladu 3Dmarku2001 SE), jak spustit 3D aplikaci s vypnutým renderingem a zároveň se tak naučíme základy použití 3DA. Z adresáře, kam jste rozbalili utilitku ji spusťte pomocí 3DAnalyze.exe. Objeví se následující okno s mnoha nastaveními:

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?

My se ale budeme v tomto případě zajímat jen o dvě části tohoto okna. Nejprve se podíváme na tu, kterou budeme potřebovat při každém použití programu, tedy část nazvanou "Volba souboru":

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?

Na příkladu 3Dmarku pochopíme jeho použití. Nejprve klepneme na tlačítko Zvolit v pod okénkem nadepsaným EXE. Pro intuitivnost je vlevo označeno žlutou číslicí 1. V následujícím otevíracím dialogu vybereme spouštěcí soubor aplikaci, pro niž chceme 3DA použít (tedy v tomto případě najděte na disku soubor 3Dmark2001SE.exe).

Všimněte si, že okno nadepsané Cesta k DLL nyní již obsahuje cestu k tomuto EXE. To však v případě 3Dmarku není správně (ve většině her však ano), protože budeme "hackovat" :-) soubor e2_d3d8_driver_mfc.dll a ten se nachází v adresáři e2driver. Tudíž zvolíme jakýkoliv soubor z podadresáře e2driver (jde nám jen o cestu k DLL).

Protože 3Dmark nemá žádné předspouštěcí EXE (což známe například z No One Lives Forever 2, kde samotá hra se spouští pomocí nolf2.exe, ale nejdříve musíme projít předspouštěcím dialogem lithtech.exe a aby si s tím 3DA poradil musíme mu to v kroku označeném jako 3. říct tak, že toto předspouštěcí EXE vybereme), můžeme již nyní přeskočit rovnou ke kroku označeném žlutou číslici 4. a prostě aplikaci spustit. Nyní jako grafickou kartu uvidíme, ne název našeho akcelerátorů vyčtený z ovladačů, ale "3DAnalyze v2.1 - http://www.tommti-systems.com". Toto samotné by nám k ničemu moc nebylo, protože 3Dmark by fungoval jako obvykle. Takže před tím, než stiskneme spustit, si pojďme pohrát s nějakými volbami:

{mospagebreak title=První použití 3DA a 3D aplikace s vypnutým renderingem - pokračování}

 

3D aplikace s vypnutým renderingem

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?

Jak jsme si řekli, vyzkoušíme nejprve volbu vypnutí renderingu, která je druhá odshora v části "Výkon", zatrhněte ji tedy a nyní 3Dmark spusťte (pokud máte něco horšího než DX8 kartu a kartu bez HW TnL a chcete takto změřit i Nature a Pixel Shader test, tak ještě musíte zatrhnout volby v části Hardwarová omezení: emulovat pixel shader, emulovat bump mapping a s kartami bez podpory cube mappingu pak také emulovat cube mapy, Advanced Pixel Shader test se mi na DX7 kartě zatím nepodařilo rozjet, pokud někdo z čtenářů přijde na správné nastavení, nechť mně i ostatním poradí v diskuzi pod článkem).

Spusťte tedy 3Dmark s touto volbou a nechte projet testy, které vás zajímají. Toto jsem testoval na obstarožní sestavě s Celeronem (Tualatin-256) 1.0@1.4GHz a grafickou kartou Herkules 3D Prophet 4500 (KYRO II) a na default nastavení jsem dosáhl poměrně zajímavých výsledků:

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?
3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?

Jak vidíte na sestavě, která normálně dělá v tomto benchmarku necelých 3000 bodů jsem dosáhl 12000. Ty z vás, co je určitě nenapadne nic jiného, než zacheatovat a odeslat svůj neuvěřitelně vysoký výsledek z 3Dmarku do databáze na internetu a chlubit se jím, hned zklamu: Zaprvé systém to na futuremark.com (resp. dříve madonion.com) bez problému pozná a nechá vás sice výsledek zařadit do své databáze, ale nemůžete jej publikovat. A zadruhé, i kdybyste mohli publikovat, tak místo názvu grafické karty či platformy máte uveden 3Danalyze, takže je vše jasné.

Výsledky jsou mnohem zajímavější z jiného hlediska. Jak jsem se již slovy autora zmínil, vidíte z nich, co by zvládl ještě váš procesor, kdyby nebyl limitován grafickou kartou a sběrnicí AGP. Jinými slovy a s trochou nadsázky, já můžu říct, že když si koupím k mému Celeronu 1.4Ghz tak výkonnou grafickou kartu (pomineme-li rychlost AGP sběrnice), že bude stačit bez prodlevy zpracovávat všechna dodávaná data, mohu po takovém upgradu dosahovat výše uvedené skóre, tedy asi 12000 bodů. Potřebuju-li více bodů (ve hře pak více fps), musel bych už koupit nový procesor, připadně základní desku anebo paměti. Z výsledků je také dobře patrné, že Dragothic je nejméně závislý na výkonu procesoru, tím pádem nejvhodnější pro porovnávání grafických karet.

Upozornění: Pokud 3Dmark či obecně jiná aplikace nejeví známky toho, že jsme použili 3DA (což je u 3Dmarku2001 vidět hned na úvodní obrazovce, musí tam v Display a CPU settings být jako grafická karta uvedeno 3Danalyze 2.1) zatrhněte volbu nacházející se v okně 3DA v levém dolním rohu - "vynutit úpravu dll". Tato volba je určena pouze pro Direct3D aplikace. Autor sice uvádí, že jediné dvě aplikace, o kterých ví, že to vyžadovaly je Warcraft III a D3D mód Serious Sama 2, ale třeba já mám ověřeno, že i pro 3Dmark2001 tuto volbu potřebuji. Volba však zazálohuje všechny DLL a EXE soubory v adresáři (3DA_BACKUP) a pak je modifikuje, jsou opět obnoveny po ukončení 3DA nebo při dalším spuštění!

{mospagebreak title=Spuštění aplikací s vyžadovanou HW TnL jednotkou, pixel shadery apod.}

 

Již jsme si řekli, které volby je třeba zatrhnout, aby nám i na DX7 kartě proběhly v 3Dmarku testy vyžadující pixel shadery. Pixel shadery nejsou však emulovány (to zatím zůstává jedním z budoucích cílů vývoje 3DA), nejsou prostě renderovány. Takže například Nature může na DX7 kartě vypadat takto:

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?
3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?

Na prvním obrázku můžete vidět část krajiny, kde nejsou použity pixel shadery (jen vertex shader, který je i bez použití 3DA na DX7 kartě spočítán softwarově, Nature používá vertex shader 1.1 a pixel shader 1.0). Kvalita obrazu není tedy nikterak horší než na DX8 akcelerátoru. Na druhém je pak snímek vodní hladiny, která jediná využívá 4 instrukcí z pixel shaderu 1.0. Výsledkem je šedá plocha vypovídající o tom, že na objekt nebyla vůbec nanesena textura (což je výsledek podle očekávání). Co je však důležitější, Nature jsme mohli vůbec spustit, což může být důležité při analogickém postupu hlavně u her, které bychom si třeba jen kvůli vodní hladině nemohli jinak zahrát.

Ukažme si tedy jiný příklad. Hru vyžadující pixel shadery jsem bohužel k dispozici žádnou neměl, postup jsem tedy vyzkoušel na náročném benchmarku Codecreatures Benchmark Pro, jehož engine vyžaduje pixel shadery verze, alespoň 1.1, jak je patrno z chybové hlášky kterou mě program odměnil po pokusu spustit test na mé grafice (DX7):

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?

Spustil jsem tedy 3DA, jako EXE zvolil "Codecreatures Benchmark Pro.exe" a jako cestu k DLL podadresář "\content" (vyberte jakýkoliv soubor z podadresáře). Z voleb jsem zatrhl emulovat pixel shader a benchmark tentokrát již dokázal spustit. Benchmark proběhl, ale opět se nevykreslila vodní hladina, na jejím místě byla viditelná chyba a rybičky visely ve vzduchu :-) :

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?
{mospagebreak title=Další zajímavé možnosti 3DA}

 

Velice zajímavou schopností utility je možnost zvolit si ukládání kódu shaderů do souboru. Stačí zatrhnout volbu "uložit shadery do souboru (shaders.out)" a spustit aplikaci. Toto jsem učinil například s již zmíněným Nature a výsledkem byl malý textový soubor shaders.out umístěny tam, kde jste zvolili cesta k DLL, v tomto případě tedy v podadresáři \e2driver. Jeho obsah může vypadat takto:

///////////////Vertex Shader - start//////////////
vs.1.1


mov a0.x , v3.xxxx 
mov oT0.xy , v2 
dp4 r1.x , c[a0.x+0] , v0 
dp4 r1.y , c[a0.x+1] , v0 
dp4 r1.z , c[a0.x+2] , v0 
mov a0.x , v3.yyyy 
mov oD0.xyz , c4.xyzz 
dp4 r2.x , c[a0.x+0] , v0 
dp4 r2.y , c[a0.x+1] , v0 
dp4 r2.z , c[a0.x+2] , v0 
mul r1.xyz , r1.xyzz , v3.zzzz 
mad r2.xyz , r2.xyzz , v3.wwww , r1.xyzz 
mov r2.w , v0.wwww 
m4x4 oPos0 , r2 , c0 
///////////////Vertex Shader - end//////////////
///////////////Pixel Shader - start//////////////
ps.1.0


tex t0 
texm3x3pad t1 , t0 
texm3x3pad t2 , t0 
texm3x3vspec t3 , t0 
mov r0.xyz , t3 
mov r0.w , v0.wwww 
///////////////Pixel Shader - end//////////////

Dozvíme se tedy, jaké verze shaderů aplikace používá i jejich konkretní programový kód. Velice užitečné.

Možná ještě zajímavějšími volbami jsou vynutit referenční rast. a vynutit drátový model. První volba je velice šikovná, chceme-li porovnat kvalitu obrazu produkovaného naším akcelerátorem (samozřejmě ve spolupráci s právě používanou verzí ovladačů) a referenčním renderingem od Microsoftu. K tomu však musíte mít DirectX Software Development Kit (DXSDK). Druhá volba je zajímavá, pokud se chcete například podívat, jak složité modely modely mají některé 3D hry či aplikace. Zobrazení drátového modelu jsem zkusil pro změnu na hře Max Payne. Stačí tedy opět jen vybrat EXE, cesta k DLL je stejná a tak se nastaví automaticky, zatrhnout vynutit drátový model a jen spustit:

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?

Pro porovnání můžete zkusit to samé pro 3Dmark. Budete se možná divit o kolik má složitější modely.

{mospagebreak title=Výčet všech funkcí 3D-analyze}

 

Ostatní funkce 3DA neproberu již příkladem - vydalo by to tak na stostránkový článek a jak se program používá už je asi všem z předchozího jasné - ale pouze stručným výčtem. Více se o nich dozvíte v mnou přeložené nápovědě, již jsem odkazoval na začátku článku.

  • DirectX 8.1 a 9.0
    • Výkon
      •  Vypnutí textur
      •  Vypnutí renderingu
      •  Vynucení SW TnL
      •  Vypnutí přepínačů stavu
      •  Logování výkonu
      •  Počítadla (počítadlo framů, polygonů, …) - po sekundě
      •  Vynutit malé textury (32x32)
      •  Vynutit zbuffer
      •  Vynutit wbuffer
      •  Vypnout osvětlování
      •  Vypnout dvoustranný stencil
      •  Vynutit 16-bit zbuffer (se stencilem i bez)
      •  Hardwarová omezení (cap bity)
      •  Emulovat HW TnL
      •  Emulovat další funkce DX 8.1
      •  Emulovat pixel shader
      •  Emulovat bump mapping
      •  Emulovat počet souč. použitých textur
    •  Hardwarová omezení
      •  Emulovat cube mapy
      •  Emulovat DXT textury
      •  KYRO zbuffer/stencil oprava
      •  VOODOO oprava poblikávání
    •  Hry/dema opravy
      •  NOLF2 oprava textur
      •  Gun Metal Demo oprava
      •  Mafia oprava stínů
      •  LOTR oprava textur
      •  Matrox Reef Demo oprava (umožní spustit i na jiné kartě než Matrox Parhelia)
    •  Pixel a Vertex Shader
      •  Vynutit max. verzi pixel shaderů x.x
      •  Vypustit pixel shader verze x.x
      •  Vynutit pixel shader s nízkou přesností
      •  Uložit shadery do souboru
  •  OpenGL
      •  Logování výkonu Počítadla (fps, polygony, …)
      •  Vynutit malé textury (32x32)
      •  Vypnutí textur
      •  Vypnout rendering
  •  Různé (pro D3D i OGL)
      •  Vynutit drátový model
      •  Logování pro ladění (log.out) - připravte si hodně místa na disku
      •  Vynutit 100Hz Vynutit referenční rasterizaci
      •  Vynutit úpravu dll
      •  Odpočítávání pro vypnutí renderingu / přepínačů stavu v sekundách
      •  Odstranit potrhávání obrazu (stuttering - quality a výkonný mód)

Snad ty z vás, co dosud váhali, jestli si utilitku stáhnou a začnou používat tento výčet dostatečně přesvědčil a každý si našel nějaké funkce, jež se mu budou určitě hodit.

{mospagebreak title=Zhodnocení}

 

Jak je vidět, 3D-analyze je i přes svou velikost opravdu nabitý rozličnými funkcemi. Mezi nejužitečnější patří emulace HW TnL, cube map anebo NUL-rendering pixel shaderů, což i majitelům starších her může v některých případech pomoci alespoň spustit novější tituly her, ale i třeba benchmarků či dem. Schválně píši "může v některých případech", protože 3D-analyze prostě nefunguje na všechny aplikace. Někdy i přes zatrhnutí volby vynutit úpravu dll vůbec nefunguje a někdy vám zase i všechny jeho možnosti nepomohou překlenout limitovanost použitým hardwarem.

Může však také pomoci každému, kdo má zájem o grafické karty či o 3D enginy obecně nebo měření výkonu a nechce se mu zrovna psát vlastní program, který zapíná třeba drátový model anebo zachycuje programový kód shaderů. Poslední skupinou uživatelů jsou hráči různých her, jimž 3DA nabídne několik oprav bugů, které kazí jejich oblíbenou hru a jsou způsobeny nejčastěji ovladači (mluvím teď o odstranění neopodstatněného potrhávání (stuttering) i na nových kartách anebo o opravách pro hry NOLF2, LOTR, Mafia apod. především pro karty VooDoo a KYRO).

Každopádně utilita nám nabízí širokou paletu funkcí a i když hodně z nich zůstává řešeno třeba jen NUL-renderingem (nikoli emulací), ne vše funguje na 100% a byla by třeba častější aktualizace , tak musíme vzít v potaz, že program je úplně zadarmo a může být opravdu velice užitečný. Proto jsem se rozhodl udělit čestné ohodnocení.

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?

Srpen 2003, 3D-Analyze 2.16a, česká verze

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.8.2003 14:52:13   0.0.0.xxx 00
super clanek
20.8.2003 15:11:29   0.0.0.xxx 00
plne s tebou souhlasim robe, mimochodem tuto utilitku pouzivam jiz delsi dobu a nemuzu si ju vynachvalit
20.8.2003 15:14:41   0.0.0.xxx 11
da se to, pokud si chcete zahrat novejsi hru na starsi karte. jde ale o to komu se pak takova hra bude libit, kdyz tam treba bude misto vody sedy cosi, v horsim pripade tam voda nebude vubec To mne by se asi nelibilo, neco podobneho jsem uz videl u Morrowindu kdyz kamos mel krasnou vodu(GF4Ti) a ja jen cosi sedeho(GF2Ti).Jo a rekl bych ze se to hodi na karty pouze s DX7. Karty s DX 8.1 tohle podle me nepotrebuji, protoze stejne "zatim" tolik her s DX9 neni. Cus Dave
20.8.2003 15:17:33   0.0.0.xxx 00
jeste jsem to ani nestacil docist, ale clanek se mi pripada vyborny...
20.8.2003 16:52:31   0.0.0.xxx 00
Pokud tomu dobře rozumím, za pomocí téhle utilitky jsem schopen urychlit chod nějakých her na své staré GF2? Bez vody, stínů, reálné vody a dalších efektů se klidně obeju. Hlavně aby mi to jelo více, než 3 fps :-)
20.8.2003 17:34:25   0.0.0.xxx 00
Rozumis tomu velmi dobre. Jen aby tam nebylo misto "neceho" jen ciste prazdno...Dave
20.8.2003 18:32:37   0.0.0.xxx 00
hm pekne tak 3dmark01 me hodil 26110 bodiku ktera grafarna to utahne? LOL
20.8.2003 20:24:12   0.0.0.xxx 00
aby ses z 3Dmarku nepo...26K v 3Dmarku2001 je ti k ničemu když se ti v 1280x1024,32bpp,6xAA,16xAF jakákoliv hra ani nerozjede:-)))))
A to už ani nemluvím o kvalitě obrazu a efektů s tím 3D něco!!!!!
20.8.2003 20:56:04   0.0.0.xxx 01
clanek jsem necetl, ale podle toho, jak je dlouhy tak je uplne jasny, ze autor jede po penezich a keca tam blaboly ;-)
20.8.2003 20:58:43   0.0.0.xxx 00
zrejme jsi nepochopil ani prispevek, ani samotny clanek. Madman ma 26k marku coz znamena max. mozny vykon jeho systemu s dostatecne rychlou Gr kartou. Tedy jinak, pokud by se prodavala grafika, ktera je schopna udelat 50000 bodu, byla by mu nanic, protoze zbytek systemu je schopny dosahnout "jen" tech 26000. Protoze vsak zatim zadna takova neni, diky tomuhle programku se dovedel, ze pro hry nema cenu kupovat novej procesor ale pouze lepsi a lepsi kartu. nic vic, nic mene.
20.8.2003 21:03:11   0.0.0.xxx 00
článek je super, jenom by bylo zajímavé popsat ještě další nástroje ze stránek autora http://www.tommti-systems.com/main-Dateien/files.html -je jich tam plno a k čemu to všechno slouží?
21.8.2003 06:07:17   0.0.0.xxx 00
Nemyslim si, ze ked vypnem rendering v 3D marku tak dostanem nejake cislo a podla toho viem, aku graficku kartu si mam maximalne kupit. Ved v tom vobec nie je zahrnuty prenos dat cez AGP, zatazenie procesora atd ... ak mam v PC danu graficku kartu.
21.8.2003 06:21:45   0.0.0.xxx 00
vzdycky musi byt sestava prece vyrovnana, mam pocit ze kdyby si nekdo dal k celeru 1.4 Radeon 9800 tak mu to utahne nove hry na max nastaveni. To sem si taky myslel kdysi u me gf3..cpu nepomohl tak sla do kytek
21.8.2003 07:15:36   0.0.0.xxx 00
Ty ses asi jeden z tech vecne prudicich typku,ze jo?Sam neumis sesmolit ani navod na otvirak na pivo.Urcite jsi stal pred zrcadlem,kdyz jsi psal prispevek!Jinak clanek se mi velice libil.
21.8.2003 07:43:13   0.0.0.xxx 00
To neni tak docela pravda, ono to totiz vedle blbnuti s 3DMarkem slouzi i ke spousteni aplikaci, ktere jsou napr. navrzeny specialne pro urcity graficky cip. Konkretne ja jsem programek kdysi uzil hlavne na to, abych si mohl na GF4 pustit to nadherne podmorske demo pro karty Matrox Parhelia.
21.8.2003 08:32:46   0.0.0.xxx 00
Pujde mi nature test kdyz pouziju tenhle program chtel bych ho videt
21.8.2003 08:47:01   0.0.0.xxx 00
Navi nahodou nekdo, jestli se da pomoci tehle utilitky rozbehnout v hratelne podobe Enemy territory na hodne satrym kompu (500mhz-, tnt). Potrebuju to vedet kvuli lanparty (ja mam 2ghz+gf4 - takze nevim, jak bych to vyzkousel).
Jde mi o to, aby se zlepsily fps, ale obtiznost zustala priblizne stejna (aby kour nebyl pruhlednej, aby nezmizely vetve ze stromu,...)
21.8.2003 09:03:12   0.0.0.xxx 00
ano, samozrejme mas pravdu, je to dost zjednodusene. neni v tom ani limit sbernice, ani buh vi ceho dalsiho. Nicmene jako orientacni pomucka pro vyber karty je to docela uzitecne
21.8.2003 11:02:04   0.0.0.xxx 00
pojede na DX8.1 radeonu? R9000Pro??
Samozrejme s tim patchem, co umozni, ze to jede na R9500+
21.8.2003 14:29:16   0.0.0.xxx 00
Nevim, ale napsal jsem "Jinými slovy a s trochou nadsázky, já můžu říct, že když si koupím k mému Celeronu 1.4Ghz tak výkonnou grafickou kartu (pomineme-li rychlost AGP sběrnice)", takze nechapu tvuj post.
21.8.2003 16:00:26   0.0.0.xxx 00
mam radka9100 a hru race driver.jak znamo na teto karte nejsou vydet ostatni auta.muze me nekdo rict jestli me tento programek pomuze?dik moc
21.8.2003 22:45:47   0.0.0.xxx 00
nevíte někdo jaký je jiný rozdíl mezi deskou:

ASUS P4C800 Deluxe
vs.
ASUS P4C800-E Deluxe

- jediné co jsem postřehl je pouze jiná síťová karta...
22.8.2003 09:53:10   0.0.0.xxx 00
3COM vs. INTEL!
22.8.2003 14:05:26   0.0.0.xxx 00
ASUS P4C800-E má brackety se 4x USB 2.0 a 2x Fire wire. Což je oproti ASUS P4C800 DELUXE docela velikej pokrok.:-) Pak je tam ještě změna v raid řadiči a síť. kartě. Koukni na www.czechcomputer.cz tam jí mají hezky popsanou - jsou tam i odkazy na recenze atd.
22.8.2003 18:37:22   0.0.0.xxx 00
Zkoušel sem všechny kombinace ale zdá se ze to i přes vsechny emulace nefachá hlavní hláška jakou jsem videl byla že nemuže zinicializovat EMBM (enviroment bump maping) pritom je tohle jednina karta (krome matroxe) která EMBM v DX7 podporovala
23.8.2003 08:30:43   0.0.0.xxx 00
Na ktere aplikaci (hre) to zkousite?

Pokud chcete spustit neco s pixel shadery, je potreba casto zaroven zatrhnout "emulovat bump mapping" (nemluvim o envir. bump mappingu), i kdyz to jinak karta podporuje.
23.8.2003 21:37:40   0.0.0.xxx 00
Tiez mi to takuto hlasku vypisalo na GF 2MX. S emulaciou v pohode.
Mimochodom: 3DA: ~2600, normal: ~700. Holt, PII uz nie je to, co byvalo
Doma na VIA KT333 mi dava 22 600
25.8.2003 17:35:37   0.0.0.xxx 00
Resp. mozna, ze pojede, ale Dawn asi neuvidis, nebot dost silne vyuziva fci specifickych pro "nove" karty.
26.8.2003 10:23:33   0.0.0.xxx 00
Nevíte někdo proč mě nejde spustit 3D-analyze v Direct3D a v OpenGL jo ? Mám nainstalovaný Direct9,není v tom problém? Vynucení úpravy dll nefunguje.
26.8.2003 18:17:25   0.0.0.xxx 00
No nejsem si tim jisty, ale vzhledem k tomu ze RTCW ET jede prevazne pod OpenGL tak ti to nepomuze . . . le nejsem odbornik . . . :c)
28.8.2003 18:02:57   0.0.0.xxx 00
Nedari se mi vyse uvedena vec. Nevite, co zaskrtnout?
5.9.2003 21:12:42   0.0.0.xxx 00
Nazdar, clanek supr, ale zajimalo by me, jestli se me nejak realne zvedne vykon ve hrach (obecne), kdyz mam cel500, 192ram a gf2mx a 3dmark vyflusne neco kolem 900. Jestli to nahodou neni jen urychovadlo na testy :-(. Diky.
5.9.2003 21:13:29   0.0.0.xxx 00
jo a sorry, posilejte pls nazory na mr.433@email.cz.
28.9.2003 14:41:36   0.0.0.xxx 00
Budu blahovy, kdyz se zeptam, zda C&C-G na Kyru2 sprovoznim?
6.10.2003 09:17:56   0.0.0.xxx 00
no.... ja sem to zkousel a jediny co to urycli je zobrazovat jen mrizku )) jinak to vubec neurychli
26.10.2003 12:18:34   0.0.0.xxx 00
Nejde to na PC Marku 2001,když to spustím přes nějakou hru,tak to běží,ale na marku mě to stále píše nějakou chybu,nevím co to je,protože neumím angl.
Můžete mi nějak poradit,jak na to?
Chtěl jsem jen vědět,zda se to nějak změní ten počet bodů.
Mám Athlon XP 1700@2200,GF 4 440MX,256DDR,40GB-HDD,
počet bodů v 3D Marku 2001,mám na default 6479 bodů,je to dost,nebo málo,díky za radu.
4.2.2004 23:29:15   0.0.0.xxx 00
no me to pride jako dost na tu sestavu co mas..Karta je dost slaba ale as iti to dava kdyz to pises..Me zajima co se tady mysli tim patchem + radeon9000pro ze se znej udela 9500pro to je nejaka kachna???
25.10.2004 19:26:01   0.0.0.xxx 00
me by zajimalo, jestli se da nastavit u hry Richard burns. Vlastnim GF2 a zkousim to a nejede mi to i s timto programem.
9.2.2005 22:09:51   0.0.0.xxx 00
Zdarec, tak jsem to stahnul a nejde mi to spustit - nic to nenapise, proste se to nespusti, stejnej problem mam s demem richard burns rally a colin 5ka - pri spusteni tech demacu zcerna obrazovka, jako kdyz hra nabiha a prd sem ve win bez chybovyho hlaseni. AMD Thunder 1,4GHz, GF4Ti 4200 a MSI K7T 266Pro2RU matak
7.4.2005 20:10:42   0.0.0.xxx 00
Dá se do toho někde sehnat čeština, ať si zase nepoďelám komp
7.4.2005 20:22:53   0.0.0.xxx 00
teda na verzi 2.26????????????????
Potřebuji s tím spustit Medal of Honor-pacific assalut, pls poradte
7.4.2005 20:25:35   0.0.0.xxx 02
mam kartu GeForce 440MX, pude to prosím poradte???????
23.1.2010 12:33:55   77.95.40.xxx 00
Cau cau potrebuju poradit jak pres ten analyzer spustim FEAR perseus madnate.Kdo mi odpovi na mail shavlis@seznam.cz je fakt borec...Dik

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.