Hlavní stránka Hardware Grafické karty Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
autor: Štěpánek Martin , publikováno 25.7.2003
Seznam kapitol
1. Kvalita obrazu
2. Závěr
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Je to již delší dobu co se na trhu pohybuje tento nový model od Kanadské firmy ATI, který má za úkol nahradit velmi populárního Radeona 9500Pro - tak se v našem testu podíváme jak se mu bude dařit. Jako rozšíření testu jsme se rozhodli porovnat dva konkurenty, Hercules 3DProphet 9600Pro a HIS Excalibur Radeon 9600Pro. {mospagebreak title=Trocha teorie...}

Jádra RV350 a R350

RV350 (Radeon 9600) je prvním čipem, který je firmou ATI vyráběn za použití 0.13 mikronové technologie u firmy TSMC. Firma ATI začala přechod na tuto novou technologii již před 6 měsíci, ale teprve teď tento proces natolik vylepšila, aby razantněji zvedla výtěžnost čipů. P.S. Jistě si všichni vzpomínáte na fiasko nVidie s přechodem na tuto technologii, kdy se její čipy příliš zahřívaly a neměly dobrou výtěžnost. Tomu se ATI snažila vyvarovat.

 Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Výhody přechodu na novou technologii jsou jasné. Jsou nimi především menší velikosti tranzistorů, takže při jejich stejném počtu může být plocha čipu menší - dá se tak dosáhnout většího počtu "čipů na wafer" a tím se zvýší i výnosnost. Další výhodou je možnost napájení nižším napětím, čip má pak menší spotřebu, produkuje méně tepla a není nutné jej tolik chladit. To se také odráží v absenci dodatečného napětí (+12V), které je potřeba například u Radeonu 9500Pro.

Radeon 9600 Pro - geneze

Tato nová karta od Kanadské ATI má splnit pár základních úkolů, které pro ni byly vytyčeny. Především se má jednat o dobrou náhradu za velmi populární model 9500 Pro při zachování nižších výrobních nákladů.

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
A takto vypadá jádro RV350 při výrobě...

Nové jádro Radeonu 9600Pro je téměř identické s R300 (například Radeon 9500), ale jistým změnám se nevyhnulo. Jádro také obsahuje plnou podporu DirectX 9. Změny se týkají především počtu pipelines, které byly redukovány z 8 na 4. Díky tomu také drasticky klesl počet transistorů ze 110 milionů u Radeonu 9500 Pro na asi 60 milionů u Radeonu 9600 Pro. Vylepšen byl paměťový řadič, který je nyní plně programovatelný a obsahuje bank a channel interleaving. Také HyperZ Oclussion culling technology byla vylepšena. Byl zvýšen kompresní poměr na 8:1 z původních 6:1 u Radeonu 9500 Pro. Vše ostatní zůstalo netknuté, včetně počtu floating point pipeline a funkcí Smoothvision 2.1 a SmartShader 2.0.

Ale věc, která dodává Radeonu 9600 Pro výkon i přes redukovaný počet pipelines je takt jádra. Ten vzrost až k 400MHz a při dalším taktování má ještě dostatečný potenciál pro překročení 500MHz hranice.

Tabulka porovnávající karty od ATI a Nvidie:

  ATI Radeon 9600 Pro ATI Radeon 9600 ATI Radeon 9500 Pro ATI Radeon 9500 ATI Radeon 9700 Pro GeForce FX 5800 Ultra GeForce FX 5800
Výrobní proces .13ľ .13ľ .15ľ .15ľ .15ľ .13ľ .13ľ
Takt jádra 400MHz 325MHz 275MHz 275MHz 325MHz 500MHz 400MHz
Takt pamětí 300MHz
DDR
200MHz
DDR
270MHz
DDR
270MHz
DDR
310MHz
DDR
500MHz
DDR2
400MHz
DDR2
Paměťová sběrnice 128bit 128bit 128bit 128bit 256bit 128bit 128bit
Velikost paměti 128MB 128MB/ 64MB 128MB 128MB/ 64MB 128MB 128MB 128MB
počet pipelines 4 4 8 4 8 4 4
TMU jednotek na pipeline 1 1 1 1 1 2 2
Bandwitch 9.6 GB/s 6.4 GB/s 8.6 GB/s 8.6 GB/s 19.8 GB/s 16.0 GB/s 12.8 GB/s
Texel Rate (milionů texelů/sekundu) 1,600 1,300 2,200 1,100 2,600 4,000 3,200
Verze pixel- shaderu 2.0 2.0 2.0 2.0 2.0 2.0 2.0
Z- Komprese 8:1
Max - 24:1 @ 6x FSAA
8:1
Max - 24:1 @ 6x FSAA
4:1
Max - 24:1 @ 6x FSAA
4:1
Max - 24:1 @ 6x FSAA
4:1
Max - 24:1 @ 6x FSAA
4:1 4:1
Barevná komprese 8:1 8:1 6:1 6:1 6:1 4:1 4:1

Radeony 9600 jsou použitelné pouze v základních deskách s podporou AGP 4x/8x. To znamená, že se mohou najít základní desky, především ty starší, do kterých tato karta nebude pasovat. Znázorněné je to na obrázku:

Tři AGP konektory na obrázku znázorňují typy, které se buď používaly nebo používají.

  • Horní konektor pochází z grafické karty Voodoo 5 5500 a je napájen jedině 3,3V (AGP 2x). Tento konektor je jedním z prvních které se pro AGP používaly. Grafické karty s těmito motherboardy již nemohou být použity v nových deskách určených pro Pentium 4.

  • Prostřední obrázek znázorňuje "univerzální" konektor, který je možno použít jak ve straších deskách (3,3V) tak i v těch nových, které dodávají jen 1,5V. Tento obrázek konkrétně patří grafické kartě GeForce FX 5600, která je kompatibilní i s AGP 8x.

  • Úplně dole pod ostatními obrázky je AGP konektor patřící Radeonu 9600. Jak je jasně vidět, tato karta pasuje pouze do nových desek, které dodávají 1,5V a podporují AGP 3.0.

Ale jelikož většina ze zájemců o tuto kartu již používá nové desky, neměl by nastat žádný problém. I když možná bude lepší se pro jistotu podívat, jestli opravdu do vaší desky bude pasovat.

Výčet vlastností Radeonu 9600Pro

  • SMARTSHADER 2.0
    • DX9 PS2.0 Pixel Shaders, with up to 160 instructions per pass at full DX9 precision
    • VS2.0 Vertex Shader functionality, with up to 65,000 instructions including loops and subroutines.
    • Up to 16 textures per pass
    • Multiple render target support
    • Shadow volume rendering acceleration
    • High precision 10-bit per channel frame buffer support
  • SMOOTHVISION 2.1
    • 2X/4X/6X Multi-Sampling full scene anti-aliasing modes, adaptive algorithm with programmable sample patterns and colour buffer compression
    • 2x/4x/8x/16x anisotropic filtering modes
  • HYPER Z III+
    • Early Z test
    • Lossless Z-Buffer compression (up to 24:1)
    • Fast Z-Buffer Clear
  • TRUFORM 2.0
    • 2nd generation N-Patch higher order surface support
    • Discrete and continuous tessellation levels per polygon
    • Displacement mapping
  • VIDEOSHADER
    • Seamless integration of pixel shaders with video
      FULLSTREAM video de-blocking technology
    • Noise removal filtering for captured video
    • MPEG-2 decoding with motion compensation, iDCT and color space conversion
    • All-format DTV/HDTV decoding
    • YPrPb component output
    • Adaptive de-interlacing and frame rate conversion


Nejdříve je nutné se podívat jaké máme možnosti nastavení kvality obrazu, to by následně mohlo ovlivňovat výsledky testů.

Texture Filtering

V panelu ovladačů je na výběr možnost "Application Preference", pokud ji zaškrtneme můžeme veškeré nastavení měnit ve hře. To znamená, pokud v panelu zvolíme "Standard Trilinear Filtering" bez volby Aplication preference, bude ve všech hrách defaultně nastavena volba standardní Trilineární filtrování.

Jako další můžete nastavit level anisotropního filtrování. To lze nastavit v rozmezí mezi 2x a 16x. Ke stejné volbě se ještě vztahuje možnost Quality a Performance. Toto nejvýstižněji zobrazují následující obrázky:

Techniky AF zůstaly stejné jako u R300, proto i zde platí, že volba Quality reprezentuje Trilineární AF a volba Performance pouze Bilineární AF. Dále je také z obrázků možno vyčíst, že u ploch pod 90° úhlem se využívá plně 16x filtrování, kdežto u ploch svírajících s horizontální rovinou pouze 45° je využíváno jen 8x filtrování. U zbylých ploch je použito AF pouze dvojnásobné.

{mospagebreak title=Hercules 3D Prophet a HIS Excalibur }

Hercules

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
Hercules 3DProphet 9600Pro

HIS Excalibur

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
HIS Excalibur 9600Pro

Na krabicích snad není co srovnávat. Hercules ji má mírně výraznější - podobného stylu a názvu 3D Prophet se drží velmi dlouhou dobu.

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Ke grafické kartě od firmy Hercules dostanete i plnou verzi velmi oblíbené hry Vietcong. Dále pak CD s ovladači a utilitou 3D Tweaker a přehrávač DVD (Power DVD4).

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Firma HIS se rozhodla pro zdánlivě bohatší výbavu, ovšem hra jako Zanzarah příliš známá není. Balení dále obsahuje hru Ballistic, Power Director a DVD přehrávač.

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Jádro Radeonu 9600Pro je oproti staršímu R300 mnohem menší. Také byl odstraněn ochranný rám, který dříve bránil montáži některých nestandardních chladičů.

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
Hercules 9600 pro v akci - copak mi to svítí ve skříní?

Karta od firmy Hercules je vybavena stejným měděným chladičem jako model Hercules 3DProphet Radeon 9800Pro - tedy i zde je chladič vybaven modrým podsvícením, které v otevřené nebo prosklené skříni vypadá dokonale.

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Při detailnějším srovnávání obou karet, si asi všimnete, že Hercules obsahuje na svém prakticky identickém PCB více kondenzátorů a tlumivek. Výhodou Herculesu je také použití měděných chladičů pamětí, které jsou z obou stran. Chlazení jádra je dobré - chladič je s měděnou základnou, čímž es řeší problém s místním přehříváním čipu nad jednotkami TMU.

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Jádro Excaliburu je ochlazováno hliníkovým chladičem, pasivy na pamětech chybí.

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Karta nese celkem osm 16MB paměťových čipů. Po osmi na každé straně.

Bohužel se mi nepodařilo sundat chladiče z karty Hercules. Chladič jádra je nově připevněn pomocí matek (joro: smrt plastovým "pružinkám") a pasivy jsou na paměti přilepeny.

Pohled zezadu

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

I zde platí stejné pravidlo jako při pohledu zepředu - na Herculesu je více obvodů - ve firmě HIS evidentně usoudili, že některé obvody nejsou potřeba... hmmm...

Obrázek pamětí použitých na grafické kartě od firmy HIS:

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Podle specifikace se jedná o 300MHz/3.3ns paměti Samsung K4D263238E:

Frekvence CAS Latence tRC tRAS tRP tRCDRD
300MHz (3,3ns) 4 13 9 4 4
   
Data sheet ZDE
Device operational and timings ZDE

Hercules je na tom ještě lépe, paměti jsou totiž nic menšího než 350MHz/2.86ns Samsungy K4D26323RA-GC2A:

Frekvence CAS Latence tRC tRAS tRP tRCDRD
350MHz 2.86ns 4 15 10 5 5
   
Data sheet ZDE
Device operational and timings ZDE

Overclocking

Overclocking je jedna z věcí, která může odlišovat dvě téměř stejné karty. Ale je nutné zmínit, že přetaktování se může lišit i u dvou stejných karet od jednoho výrobce, proto mé výsledky berte jako orientační.

Poznámka: K taktování jsem použil Rage3D Tweak - stačilo jen stáhnout poslední verzi, a vše bylo v pořádku.

Na začátek je dobré říct, že nový Radeon 9600 Pro není nijak chráněn proti taktování, je tedy možné vyzkoušet kam se dostanete bez nutnosti kartu upravovat nebo měnit bios. Nejdřív jsem začal taktovat jádro. Pro jistotu a pro dosažení vyšší frekvence jsem směrem na čip foukal přídavným větráčkem vzduch. Zvyšovat frekvence jsem začal postupně. U jiných karet by přetaktování jádra o 50MHz mohlo být konečné, ne však u Radeona 9600Pro.

Hercules

Postupným zvyšováním jsem se dostal až na 512MHz. Ale to jsem již začal mít problémy s artefakty, které se začaly ve větší míře zobrazovat. Tak jsem se vrátil zpět na poslední frekvenci bez artefaktů, na dobrých 506MHz (nárůst o 106MHz)!!!

U pamětí se rozhodně nedají očekávat takové výsledky, ale i tak frekvence 342MHz (684MHz efektivně) není málo. Tato frekvence je dokonce vyšší než u Radeonu  9800Pro, bohužel redukovaný počet pipelines neumožní ani takto přetaktované kartě příliš se prosadit.

HIS Excalibur

Karta byla schopna dosáhnout frekvencí jádra mírně nad hranící 500MHz - výsledek byl stejný, tedy 506MHz. Menší frekvence jsem dosáhl u pamětí. Výsledkem je 332MHz (664MHz efektivně).

{mospagebreak title=Testy: 3D Marky a UT2330}

3DMark 2001

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Známý test grafických karet postavený na DirectX 8. Použití tohoto testu je již tradicí, není tedy důvod ji měnit.

  R9700Pro R9700 R9500Pro R9500 GFFX 5800U GFFX 5800 GF4Ti 4600 GF4Ti 4200 GFFX 5600 GFFX 5200 R9600Pro
Celkové skóre 13665 12756 11889 10177 13732 13236 12232 10642 10987 7666 10884
Car Chase Low  175,2 159,2 154,9 131,3 183,7 183 173 164,7 159,7 105,5 157,2
Car Chase High 59,3 57,8 63,6 59 57,6 57,3 56,7 54,3 57,2 48,3 56,1
Dragothic Low  265,3 244,7 204,1 167,2 250,4 240,4 227,1 174,1 171,5 120,6 171
Dragothic High 142,7 131,3 123,4 97,6 138,6 134,9 123 102 109,6 66,4 104,2
Lobby Low 182,5 175,5 173,7 156,7 176 176 167,4 155,3 153,4 126,7 153,1
Lobby High 78,3 75 77,5 74,8 76,5 76,1 74,8 72,2 73,1 60,6 72,4
Nature 92,6 84 61,4 49,9 109,2 93,5 75,8 54,2 61,1 31,6 60,9

Výsledky Radeonu 9600 Pro se pohybují těsně pod GeForceFX 5600. Rozdíl mezi kartami je opravdu malý, proto nemá cenu vypisovat obě karty zvlášť.

V následujících tabulkách hodnoty označené červeně znamenají ztrátu.

Dragothic Low Detail, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Karty si nevedou vůbec zle. Jejich výkon je velmi vyrovnaný a po přetaktování se jejich skóre pohybuje vysoko nad Radeonem 9500 Pro.

Radeon 9600Pro GeForceFX 5600 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 101,5 -51% -49% +1% -29%

 

Nature, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

 Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Bez přetaktování jsou karty absolutně vyrovnané, menší rozdíl se získává až po přetaktování. Ovšem i tak to není něco, co by stálo za povšimnutí.

Radeon 9600Pro GeForceFX 5600 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 24,4 -31% -40% +1% -9%

 

3DMark 03

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

I přes různé dohady okolo tohoto benchmarku jsem se rozhodl ho zařadit. Otestují nim především nové vlastnosti, které tuto kartu odlišují od svých předchůdců GeForce 4 Ti.

Celkové skóre; 1024x768x32bit

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Zde je jasně vidět, jaký rozdíl je mezi kartami pokud má jedna 4 pipelines a druhá 8. Radeon 9500 Pro vítězí o téměř 350 bodů. Jen přetaktovaná karta Radeon 9600 Pro je schopna vrátit prohru. Po přetaktování je náskok na 9500 Pro asi 500 bodů!

Mother Nature 1024x768x32bit

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Test Mother Nature z balíku 3DMark je jeden z nejtěžších testů. Zde se karty bez podpory DirectX 9 (Pixel a Vertex Shaderů) neobejdou. To je také jasně vidět z grafu.

Po přetaktování Hercules dosáhl o 1fps vyšší skóre, tedy rozdíl opět minimální a ve hře rozdíl 1fps nikdy nepoznáte.

Unreal Tournament 2003

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Tvůrci naštěstí vytvořili velice user-friendly systém pro testování. Máme na výběr mezi jednoduchým spuštěním benchmark.exe a vybráním rozlišení, dále trošku namáhavějším vytvořením dávkového souboru pro otestování konkrétní mapy. Zvolil jsem první možnost, aby nevznikaly dohady o nastavení v ut2003.ini souboru a správném výběru mapy.

Flyby

1024x768

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

 

1280x1024
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

 

1600x1200
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Z grafů můžeme vyvodit stejný závěr jako v případe 3D Marku, tedy odstup od Radeonu 9500 Pro se s vyšším rozlišením zvětšuje. Zatím co v 1024x768 a 1280x1024 je výkon téměř identický, ve vysokém rozlišení 1600x12000 je rozdíl markantní.

Radeon 9600Pro GeForceFX 5600 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 1024/768 167 -54% -23% +3% -1%
Rozdíl 1280/1024 127 -69% -38% +4% -1%
Rozdíl 1600/1200 83 -38% -37% +2% +1%

FlyBy FSAA 4x

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Botmatch

1024x768
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
 
1280x1024
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
 
1600x1200
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Je pěkné sledovat, jak Radeon 9600Pro, jedno od které firmy, po přetaktování dokáže konkurovat silnějším kartám jako Radeon 9700.

Radeon{mospagebreak title=Ostatní testy a závěr..} 

Code Creatures

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Velice náročný benchmark, který požaduje 128MB grafické paměti ke korektnímu běhu. Karty se 128MB paměti zde dosahují téměř dvojnásobné výsledky oproti svým 64MB verzím. Ještě podotknu, že benchmark je výborným testem stability přetaktovaných pamětí na grafické kartě.

1024x768
 Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

 

1280x1024
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

 

1600x1200
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Radeon 9600Pro GeForceFX 5600 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 1024/768 30,8 -23% -4% 0% -80%
Rozdíl 1280/1024 21,9 -10% +7% +8% -70%
Rozdíl 1600/1200 16,2 +8% +14% +12% -27%

I zde se ukazuje to co jsem již jednou říkal, zatímco v nižším rozlišení karta může plně konkurovat GeForceFX 5600 a i jej překonává, s vyšším rozlišením se odstup od nejlepších začíná zvětšovat.

Code Creatures, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

 Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Radeon 9600Pro GeForceFX 5600 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 13,6 +1% -7% +6% -81%

Return to Castle Wolfenstein

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

V testu ze hry Return to the castle of Wolfenstein dominují především grafické karty ATI. Jedná se sice o starší hru, ale i tak ve vysokém rozlišení dokáže prověřit výkon grafické karty.

1024x768
 Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

 

1280x1024
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

 

1600x1200
 Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

 

Wolfenstein, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur 

Radeon 9600Pro GeForceFX 5600 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 89,5 +3% -23% +16% -50%

Serious Sam: The Second Encounter

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Tento test patří do kategorie testů OpenGL a využívá Extreme Quality skript. Vybral jsem test za použití mapy Valley.

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Radeon 9600Pro GeForceFX 5600 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 70,9 0% +15% 0% -1%

Commanche 4

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Commanche 4 je na trhu již nějaký pátek, ale stále patří mezi hry s dobrou grafikou a i po té době dokáže zaměstnat i nejvýkonnější grafické karty. K testu jsem schválně použil vysoké rozlišení, aby byl jasně vidět rozdíl mezi kartami.

1600x1200/ 32bit

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Splinter Cell

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Narozdíl od hry Commanche, Tom Clancy´s Splinter Cell patří mezi nejnovější hry. Proto je i jeho náročnost na výkon grafického systému vyšší. Tím se tato hra dobře hodí pro benchmarkování nových grafických karet.

1600x1200/ 32bit

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Radeon 9600Pro GeForceFX 5600 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 21,8 -7% -3% -4% -20%

Tato nová hra patří mezi těch málo her, kde je nový Radeon 9600 Pro rychlejší než starší bratříček Radeon 9500Pro. Přetaktovaná karta dokonce dosahuje úrovně Radeonu 9700.

Doom III

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Na internetu jsem našel demo, spíše alfa verzi této nové hry, tak jsem se rozhodl novou kartu v ní otestovat. Jedná se o verzi 0.02, o které se říká, že je neoptimalizovaná, a že konečná hra poběží rychleji. Jako demo jsem stáhl demo006.demo. Berte proto prosím výsledky z rezervou a pouze porovnávejte rozdíl, který mezi jednotlivými kartami je a ne výsledný framerate.

1024x768

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.