Hlavní stránka Hardware Grafické karty Podvádí nVidia ve svých ovladačích?
Podvádí nVidia ve svých ovladačích?
autor: Swap , publikováno 16.5.2003
Server Extremetech se včera postaral o opětné zčeření hladiny rybníku jménem 3DMark 2003. Přišel totiž s tvrzením, že společnost nVidia využívá nekalých postupů ve svých ovladačích ke zvýšení skóre své nové karty GeForce FX 5900 Ultra v tomto populárním herním benchmarku. Ve 3DMarku 2003 (od Futuremark) si můžeme povšimnout poměrně velkého bodového náskoku GeForce FX 5900 Ultra před Radeonem 9800 Pro. Podíváme-li se však na klasické herní, testy (například sadu aplikačních benchmarků GameGauge používanou stránkami Extremtech) zjistíme, že tyto karty vykazují velmi podobný výkon.

Podvádí nVidia ve svých ovladačích?

Právě serveru Extremtech se podařilo objevit zajímavé anomálie, naznačující, že nVidia ve svých ovladačích zřejmě používá speciální rutiny pro 3DMark 2003, které této kartě (neprávem) umožňují dosáhnout vyššího skóre. Na tomto místě je myslím dobré podotknout, že právě Extremetech nemá s nVidií příliš dobré vztahy (nebylo mu například umožněno používat Doom 3 benchmark), přesto se mnoho odborníků shoduje, že na jeho zjištěních může být hodně pravdy.

Podvádí nVidia ve svých ovladačích?

Výsledek jednoho z testů provedených Extremetechem

Vše nasvědčuje tomu, že různorodé výsledky testu mají příčinu v použitém ovladači DetonatorFX 44.03. Autoři testů samozřejmě požádali nVidii o vysvětlení. Podívejme se na něj:

"nVidia věří, že GeForceFX 5900 Ultra se snaží používat inteligentní redukování (culling) a odstřihování (clipping) k ulehčení renderovací zátěže (GPU), kód však může provádět některé nekorektní operace. Protože nVidia není v současnosti členem beta programu Futuremarku, nemá přístup k vývojářské verzi 3DMarku 2003, která by mohla odhalit příčinu potíží."

Šalamounská odpověď, co říkáte?  O co vlastně jde? NVidia v podstatě nic nepotvrzuje ani nepopírá a případnou vinu svaluje na  "chybu v ovladačích." NVidia tedy touto odpovědí situaci příliš nevyjasnila, ba naopak dává prostor dalším spekulacím.

Podvádí nVidia ve svých ovladačích?

3DMark 2003: Game Test 1 

V současnosti je obviňování nVidie z podvodů v ovladačích velkou módou. Není divu, už jednou se při něčem podobném nechala nachytat. Tato společnost však není zdaleka jediná, která se takto chová. Vzpomeňme například ATI a její optimalizace Quake 3 enginu zvyšující výkon na úkor kvality zobrazení.

Myslím, že takto bychom mohli pokračovat ještě dlouho. Podle mě je důležité důsledně oddělovat reálné aplikace od syntetických benchmarků. Největší vypovídací schopnost o výkonu daného hardwaru mají samozřejmě vždy reálné aplikace. To pochopitelně vede jejich výrobce k optimalizacím, hraničícím někdy až s podvodem (to však jen tehdy, je-li touto optimalizací nějak ovlivněna funkčnost daného programu). NVidii (a samozřejmě i ostatním) zde nahrává fakt, že tyto podvůdky se odhalují jen velmi obtížně a někdy i víceméně náhodně. U čistokrevných benchmarků je situace komplikovanější a již při sebemenší úpravě kódu se musíme ptát, není-li tím ovlivněna nezávislost daného testu. Neberme proto výsledky syntetických benchmarků jako je 3DMark tak vážně a při porovnávání výkonu používejme vždy více nezávislých testů.


Zdroj: Extremetech, [H]ardOCP

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.5.2003 04:59:15   0.0.0.xxx 1212
V niektorých diskusiách na tomto webe niektorí obviňovali ATI, že tunninguje svoje ovládače a vraj NVIDIA nie.
Toto je už druhý prípad v krátkej dobe, kedy je NVIDIA obvinená z úpravy svojich ovládačov, aby jej nepodarená karta Geforce FX držala krok, prípadne o kúsom predbehla ATI Radeon. Je to od NVIDIE nefér jednanie. Je pravda, že niečo také v dávnej minulosti spravila aj ATI, ale ešte pri kartách s čipmi RAGE, nie pri Radeonoch.
Skrátka Geforce FX na Radeon nemá po viacerých stránkach. A tých pár percent, ktoré navyše ako sa ukazuje získala NVIDIA neprávom isto za ten "interný vysávač" nestojí.
16.5.2003 06:01:32   0.0.0.xxx 1212
zda se mi nejak divne ze chip pomalejsi nez NV30 a pomalejsi pameti a par upravama je o 1/3 rychlejsi

bud mela nVidia v NV30 nejakou chybu, nebo to nechapu
prijde dost divne, ze bez zmeny archytektury chipu tak razantne zysili vykon

PS: je to jako kdyby jste meli 486DX2 66 a 486DX4 podtaktovanou na 50 a byla by o 1/3 vykonejsi
16.5.2003 06:33:27   0.0.0.xxx 1213
Herní benchmarky jsou lépe vypovídající o výkonu karet. Kdyby všichni recenzenti přestali používat syntetické benchmarky, výrobci chipů (ATI, nVidia atp.), co ladějí své ovladače pro co největší výkon v 3DMark apod., by mohli strávit mnohem více času laděním ovladačů pro hry.
16.5.2003 07:05:24   0.0.0.xxx 1313
Je takový cheating ovladačů pro výkon poznat vizuálně? = nevykreslené části objektů apod (nemyslím tím pár odlišných pixelů na obrazovce)? Pokud ne, tak co brání firmám (Ati, nVidia) aby takto "zvyšovali" výkon pro nejběžnější hry (Unreal 2, Doom 3 apod). Vše poběží rychleji a všichni budou spokojení.
Koneckonců pokud jsou obrázky z původních ovladačů totožné s obrázky s "cheatovanými" ovladači - tj. graf. karta vykresluje vše přesně jak má, tak je to taky korektní....
16.5.2003 07:49:29   0.0.0.xxx 1313
Ono ide o to, že keď sa napr. NVIDIA pohrá s ovládačmi, tak sa v teste vypustia niektoré detaily, ktoré si v tej rýchlosti ťažko všimneš, vďaka čomu je to rýchlejšie, lebo karta a procesor majú potom menej práce.
Keď to spravíš šikovne, na rýchlom obraze je to skoro nepozorovateľné. Ak je konkurencia poctivá, tak získaš výhodu, lebo test Ti beží rýchlejšie. Je to nefér.
Toto je ale ťažko robiť pri vicerých hrách, preto by sa mal používať na testovanie súbor hier a ten by sa mal občas meniť, aby sa nedalo tak ľahko podvádzať. Prípadne sprístupniť zdrojáky ovládačov na nezávislý audit.
16.5.2003 07:53:58   0.0.0.xxx 1113
Neni to az tak divne. Athlonum XP taky staci k stejnemu vykonu zhruba 3/5 frekvence, aby na tom byl stejne jako P4. Opet je zapotrebi vytahnou osvedcenou pravdu " jen frekvence vykon nedela" Dobry navrh architektury jadra a prace s pameti muze znamenat vic, nez brutalni frekvence.
16.5.2003 08:11:31   0.0.0.xxx 1212
Rozumnemu cloveku by ke stesti melo stacit, ze ty ovladace maji WHQL certifikat a predpoklad, ze v M$ by si jiste nelajsnuli ho znehodnocovat! Mene rozumni lide, nespokojeni s tim, jak se umistil jejich oblibenec, zacnou hloupe spekulovat a delat z komara velblouda. Uplne nejlepsi je ovsem na te "zprave" to, jak je tam uvedeno, ze ten server je na NV "nastvany", coz samozrejme vzbuzuje opravneny pocit o "objektivite a nezaujatosti" jejich tvrzeni...
16.5.2003 08:14:34   0.0.0.xxx 1313
Z tohohle naivniho uvazovani vyplyva, ze kdyz tu svou 486DX pretaktujes na 2GHz, tak bude stejne vykonna jako P4 na 2GHz? Proc se teda furt stale dokola patlaj s novyma cipama, kdyz podle tebe akorat staci zvysovat frekvenci? Svata prostoto :/
16.5.2003 08:18:24   0.0.0.xxx 1213
...ale obavam se, ze nebudes vyslysen :/ Stejne by ses ale neubranil "optimalizaci kvuli testum", protoze principem testovani je vzajemne porovnavani za stejnych podminek, tj. na stejnem SW. Tudiz nebude 3DM, tak se bude testom v nekolika hrach a vyrobci ovladacu budou zase optimalizovat pro tehle testovaci SW...
16.5.2003 08:22:50   0.0.0.xxx 1312
...ze certifikacni laboratore M$ nepracuji stylem, ze tam nejakej dedula mzoura pres brejlicky na obrazovku a dela si poznamky :o) A tim nezavislym auditem je snad prece M$, ne?!? Kdyz by se ten testovaci SW mel podle tebe stale menit, tak jak bys to pak proboha chtel porovnavat? Hrusky s jabkama?

16.5.2003 08:28:20   0.0.0.xxx 1213
Toto nie je prvá správa o podvodoch NVIDIE. Keď vyšla na trh prvá karta Geforce FX, na webe boli aj dôkazy o úprave driverov pre testovacie programy. Z obrázkov bolo vidieť, ako NVIDIA vypustila nejaké detaily aby bola rýchlejšia. Nie je to teda o nespokojnosti, vieš?
Keď nevyhovovali NVIDII výsledky benchmarkov, obvinila zo zaujatosti 3DMark. Teraz upravila ovládače a zrazu jej to vyhovuje????? Tu hľadaj neobjektivitu o ich tvrdeniach.
16.5.2003 08:52:32   0.0.0.xxx 1213
ke každý hře bude přibundlovaná grafická karta, která je pro tu hru optimalizovaná
16.5.2003 09:01:21   0.0.0.xxx 1312
Nevíte kdy se u nás bude prodávat R9800?? Chtel jsem kupovat R9700, ale pokud to nebude trvat dlouho pockal bych na 9800...
16.5.2003 09:37:02   0.0.0.xxx 1313
Ovladace mohou mit whql certifikaci ale pochybuju ze microsoft je schopen odhalit zdali nVidia pouziva nejake nekale nastaveni ovladacu v pripade spusteni programu 3DM03.
16.5.2003 09:58:19   0.0.0.xxx 1112
Nevim zdali to nVidia dela schvalne(cheatuje) ale sam jsem zkousel FX5200 na detonatorech 43.45 a ta mela v porovnani oproti R9100 a i R9500 v 3DM03 v gametestu č2 i č3 znatelne chyby - vubec se nerenderovali nektera svetla - od ruznych obektu nejdou zadne stiny. Konkretne v gt2 pri jizde vytahem nemaji na sobe vojaci zadne stiny, v gt3 nejsou stiny od zeny- svetlo z mece a dale trolove pri bitce take nevrhaji zadne stiny. Vse co jsem uvedl jsou fakta a ne zadne keci, mozna je to jen problem ovladacu v43.45 a nVidia je ted opravi - zkusim ted nove 44.03 a uvidime.
16.5.2003 11:21:18   0.0.0.xxx 1313
"Server HardOCP si zase v poslední době všiml podezřelého zvýšení výkonu karet ATI v Unreal Tournamentu 2003."

to je hlupost, nepisu tam o tom ze ati ma vyssie skore v ut2003 ale ze nvidia mala chybu v driveroch ktora znizila vykon geforce fx a ati potom vyzerala lepsie..

"Conversely, our own Brent Justice found a NVIDIA driver bug last week using our UT2K3 benchmark that slanted the scores heavily towards ATI. Are we to conclude that NVIDIA was unfairly increasing the workload to decrease its UT2K3 score? I have a feeling that ExtemeTech has some motives of their own that might make a good story."
16.5.2003 11:46:32   0.0.0.xxx 1212
s tym nemaju nic spolocne.
16.5.2003 12:42:31   0.0.0.xxx 1313
to jsem krapet prestrelil
16.5.2003 12:47:58   0.0.0.xxx 1313
nainstaloval sem nove ovladace (43.45, puvodne 3x.xx) a mafia jde o fous rychleji ale misto treba bezove mam podivnou duhu ci co
16.5.2003 13:06:53   0.0.0.xxx 1213
protože jsi piča a neumíš to nastavit debile
16.5.2003 13:07:23   0.0.0.xxx 1212
Nonsense - to sedi, protoze ty opravdu povidas nesmysly... M$ uz vydal spoustu ruznych overeni a software, ktery dela vic zmatku nez jakyhokoliv uzitku... viz hlasky v win xp - neznamy pracuje, nebo ze se musi system vypnout aby neposkodil hardware...
16.5.2003 13:12:35   0.0.0.xxx 1312
ty snad musis pracovat u M$ jinak te absolutne nechapu...
16.5.2003 15:32:28   0.0.0.xxx 1313
Ty ses ale ko**t, nejen ze si myslis ze WHQL certifikat ma neco spolecneho s podvadenim v 3D marku, ale taky tady prndas neco o dvou giga a 486, jenze tady je rozdil v tom, ze jadro neni prilis zmeneno oproti NV30, jeste tu mame snizenou frekvenci a tim spotrebu a k tomu pekelny vykon, jo to dava smysl :-) Podvod je zde zcela zrejmy.
16.5.2003 16:16:16   0.0.0.xxx 1312
Za koko*a jseš tu ty :o) WHQL certifikát je opravdu hodně dobrým potvrzením kvality. Za vše stojí zmínka o tom, že se tato certifikace uděluje nejen SW, ale i HW spolupracujícímu s produkty Microsoftu. Můžu si o jejich monoponích praktikách a produktech myslet cokoliv, ale v tomhle odvádějí slušnou a dost přísnou práci!! Kdybys občas používal mozek, tak by ti hravě došlo o čem NonSense mluvil. Optimalizací a třeba jen lehkou změnou jádra dosáhneš vcelku pozoruhodných výsledků. Než začneš pindat mrkni třeba na výkonnostní rozdíl Barton vs. Thoroughbred na stejných frekvencích jádra...
16.5.2003 16:18:08   0.0.0.xxx 1212
s tou 486 mas pravdu, take souhlas ze NV30 a 35 je temer totez, ale musime brat v uvahu ze pameti sou 256bitove takze i pri nizsi frekvenci maji vetsi propustnost, ale to by se melo vykonove projevovat az pri vysich rozlisenich a,nebo zapnutem fsaa, aniso.
16.5.2003 16:18:46   0.0.0.xxx 1312
Konečně teplé, vlídné slovo:-)
16.5.2003 17:26:58   0.0.0.xxx 1313
Takze vlastne ATI vydava jen hodne kvalitni ovladace, protoze vsechny jsou WHQL :-))
MS asi tezko kontroluje fci. ovladcu z kazdym software zvlast - to by potom delal veskerou praci za vyrobce ovladace.
16.5.2003 18:01:52   0.0.0.xxx 1313
At zijou bezproblemove Detonatory;o)...
16.5.2003 18:40:22   0.0.0.xxx 1212
Tobě připadá divné, že karta s 128-mi bitovými paměťmi je pomalejší než karta s 256-ti bitovými pamětmi? Prober se!! To je jedinej problém u staré FX!!! Zatímco stará FX měla kolem něco přes 10GB/s (nevím přesně) tak nová má asi přes 20MB/s!!!
16.5.2003 18:42:00   0.0.0.xxx 1313
...ano, jadro neni prilis zmeneno, nicmene vykon ovlivnuje propustnost pameti a ta se zvedla o celkem "zanedbatelnych" cca 10GB/s z 17GB/s (NV30) na 27GB/s (NV35) diky pouzite sirce 256bit pro lokalni graf. pamet...
16.5.2003 18:49:41   0.0.0.xxx 1212
Dobře! Je tu nějaký prográmek, který snižuje sebevědomí majitelům nadupaných PC a majitelům pomalých PC napovídá: "Tak už sakra do toho šrotu vraž zase nějaké prachy!!!" Třeba je pravda, že Nvidia podvádí. Třeba je ale pravda, že karta, kterou ještě nikdo moc netestoval, je opravdu rychlejší než R9800Pro. To se zatím ještě moc neví!
Faktem je, že pokud hry (tím myslím aplikaci přinášející zábavu a ne pár čísel) poběží s FX5??? * vizuálně líp než na R9800Pro tak Nvidia po právu vyhrála.

P.S.: Mam Hercules Radeon 8500LE@9100
16.5.2003 22:46:12   0.0.0.xxx 1313
V testech jako např. 3DMark03 to nepoznáš (pokud si to nepauzneš a pohneš kamerou - bohužel to nelze udělat v public verzi (alespoň to nešlo)), ale v hrách bys to viděl, ale vlastně tento způsob cheatování nelze použít v hrách.
17.5.2003 00:01:17   0.0.0.xxx 1313
zase bitka chytráků nvidia vs ati -podívejte se na nějaký testy nových detonátorů FX -nenalezeny žádné chyby či nedostaky alá 43.45 - a kdo aspoň občas čte a jen nedržkuje,ví,že rozdíl v NV30 a NV35 není jen 256bit...
17.5.2003 01:29:56   0.0.0.xxx 1212
Na optimalizaci ovladacu pro cokoli (i benchmark) neni nic nespravneho - naopak (pokud pracuji jak maji). V tomhle vidim jako problem jen zavist a senzacechtivost nekterych...
17.5.2003 10:40:56   0.0.0.xxx 1312
WHQL certifikat vypoveda o LEN O kompatibilite, "optimalizacie" ovladacov pre akcelerovanie benchmarkov nehodnoti.
17.5.2003 16:06:37   0.0.0.xxx 1313
Jo změn je víc to je stejný jako s produktem MS. Něco se nepovede tak se vydá záplata a řekne se tomu bezpečnostní chyba. Tak to může být i v případě FX jenže v podání HW. No a jak to na světě chodí Intel, NV i MS dělaji chyby aby je pak mohly opravovat.

PS: Doporučuju srovnání ATI vs. NV v Doom 3
17.5.2003 19:43:57   0.0.0.xxx 1313
Ten típek co tak žere tem Mikrošoust mě pěkně pobavil.Jeden příklad za všechny> ovladače Microcom InPort home Modem.Mají "certifikát" ale skuste je nainstalovat.Mikrošoust ani nepozná že tam ty ovladače sou.Certifikát je jen o tom jestli někdo zaplatí dos velkou obálkou na to aby byl zveřejněn u šoustů.A když je dostatečně tlustá tak to ani nemusí fungovat.
18.5.2003 00:11:35   0.0.0.xxx 1212
Samozrejme, ze se vse optimalizuje, aby to bezelo co nejrychleji a nejlepe! Problem je v tom, ze tady se jedna jen a jen o to ze nvidia optimalizuje pro benchmark. A z tech vysledku by mohla vyjit jako nejlepsi ale ve skutecnosti by byla o hodne horsi!! V tom je ten problem. Ze to muze byt spatna karta, ktera je vykona jen v bechmarku!
Nerikam, ze to tak je! Ale pokud tady budou lidi jako vy, kteri to toleruji, tak bude jen otazka casu kdy toho zacnou firmy vice vyuzivat!
18.5.2003 08:16:49   0.0.0.xxx 1312
kdo vyhraje ;o)) a jak moc to bude objektivni, resp. ktere firme se podvede ten podvod lip utajit ;o))
18.5.2003 19:03:04   0.0.0.xxx 1213
At toho taky vsichni vyuzivaji, to je podle me spravne. Nikdo optimalizaci nedosahne vyssiho vykonu, nez karta skutecne ma, naopak bez optimalizace vraci skore nizsi, nez je v moznostech karty, takze asi tak... .-) jestli ATI vadi, ze je nekde pomalejsi, tak at se neflaka, a optimalizuje taky.
18.5.2003 19:04:15   0.0.0.xxx 1313
...taky.
19.5.2003 08:36:44   0.0.0.xxx 1312
WHQL je vsechno, ceho se zatim v tehle kauze muzeme chytit, vsechno ostatni zde (nebo na tom serveru), jsou jen nepodlozene famy, domenky apod. nesmysly...proto ten "nick" ;)

Proste zatimco pro predesle obvineni (kdyz NV GPU interne pocital v 3DM03 v 16b namisto 32b) existovaly objektivni dukazy (screenshoty), ted jsou temi dukazy jen pocity nejakeho zapskleho "testera". Jinak humbuk kolem toho, ze NV v urcitych (a nonWHQL!) ovladacich jela na 16b, kazdemu strasne vadil, ale ze ATI jela a jede stale ve 24b, to kupodivu temhle kritikum nevadi...
19.5.2003 08:46:49   0.0.0.xxx 1212
Proc lzes??? Naposledy (a nikoliv poprve) byla "slavna" ATI Mrkvosoftem vyfuckovana s Catalystama v3.3 a proto hned udelali v3.4, aby si lamy jako ty udrzela "v klidu". Jenze k cemu je Catalystum 3.4 certifikat WHQL, kdyz hazi o vic jak 800% slabsi vysledky nez na NV35 s Det44.03 WHQL BTW ze ATI vydava ovladace jednou za uherskej rok a proto jich ma vetsina (z toho mala) WHQL, snad neni zadne plus...

19.5.2003 08:53:21   0.0.0.xxx 1312
...by se certifikat mel vydavat podle toho, jestli nejaky Kiki s ploutvema misto koncetin a mozkem kurete ty ovladace umi nainstalovat? Probud se... Navic shodou nahod presne tenhle modem si porizoval bracha (skutecny PC laik) a i s motazi do kompu mu to zabralo par minut bez jakuchkoliv problemu, takze nezamenuj sva osobni traumata s necim uplne jinym, sikulo :-/
19.5.2003 08:56:13   0.0.0.xxx 1313
Jen nejsem takovej vydesenej anarchista a naiva jako ty, co neuznava zadna pravidla a predstavuje si to jako Hurvajs valku...
19.5.2003 09:03:41   0.0.0.xxx 1313
Melo by to byt predevsim o tom, co sam povazujes pro sebe za vhodnejsi alternativu pri zvazeni vsech objektivnich duvodu a jejich priorit? Ne se rozhodovat jen podle toho, co ti kdo nakuka a cemu chces verit "vic"... Cim delsi a intenzivnejsi to OBJEKTIVNI rozhodovani bude, tim lip, protoze pak je jasne, ze konkurencni reseni existuji a kazda konkurence je lepsi nez monopol, at si nakonec vyberes jakoukoliv z variant...
19.5.2003 09:05:48   0.0.0.xxx 1212
Ano, mj. o kompatabilite s DirectX, na kterych je 3DM03 bytostne zalozen...
19.5.2003 09:43:18   0.0.0.xxx 1213
Neverim ani nVidii ani ATI, co se ovladacu tyce, kazda firma, opakuji KAZDA udela vse pro to, aby mohla toho druheho porazit, at uz to udelala nVidia v 3DMarku nebo ATI v Quake3, nikdo z nas do tech ovladacu nevidi, takze nikdo z nas nemuze tvrdit, ze X podvadi, zatimco Y je poctivy lidumil nebo naopak, ledaze by se sam u te "poctivejsi" spolecnosti na vyvoji jejich ovladacu podilel osobne. :-)
19.5.2003 12:44:43   0.0.0.xxx 1213
rofl no comment si stejny blb jak neni dulezite....
19.5.2003 13:22:14   0.0.0.xxx 1313
Celý problém je v tom, že firma futuremark se chce udržet na trhu se svým syntetickým benchmarkem. Ale má vůbec smysl měřit tímto způsobem výkon karet? Kdyby nebylo 3d marku 2003 tohle by nemusel nikdo řešit. Změřilo by se kolik fps vyrendruje v doomu III. nebo já nevím v které hře, a byl by klid.
19.5.2003 15:08:16   0.0.0.xxx 1312
A co dnes zverejneny screenshot z 3DMk2001, kde v Dragothicu zmizel DRAK? No fuuuj, to jsou tedy "dokonale" ovladace ....
20.5.2003 07:47:39   0.0.0.xxx 1312
jé jsem si toho všiml až po tý poznámce o drakovi, na tý fotce nejsou vystřelený hilzny (ty plášte námojů který se vyhazujou po vystřelení projektilu)....
20.5.2003 07:49:35   0.0.0.xxx 1212
Hlavne ze se citis dulezite, ze? Ze ten, na koho byla tato reakce, lze, to ti vubec nevadi. Vrat se radsi k dudliku, pokrytce, kdyz nemas nic k tematu...
20.5.2003 07:59:50   0.0.0.xxx 1313
Zvlaste vtipna je ta poznamka o tom, ze se to projevilo take na jedne (zrejme ze 100) GF4 ~ to je opravdu padny duvod se domnivat, ze za to urcite muzou detonatory :/ Neznam nikoho, komu by se to podarilo v praxi na stejnem SW+HW, takze ta pricina bude nejspis opet v rovine subjektivni zasti a averze. Jinak ty "dukazy" (jeden screenshot prohnanej kdovi cim - nejspis tim obecne znamym programkem na upravu behu 3D aplikaci) hovori stejnou merou pro chybu v 3DM01. Takze zkus najit pro zmenu neco verohodnejsiho...
20.5.2003 08:42:47   0.0.0.xxx 1313
Myslim, ze mimo jste vy. Puvodni pisatel prave zpochybnoval kvalitu ovladacu ATI, i presto, ze vsechny vydane verze maji WHQL razitko. Ze se ji to u 3.3 nepovedlo je pravda, proto vydali rovnou 3.4, kde to proslo.
"Vykon slabsi o 800%" - trosku nesmysl, ne? Asi jste mel na mysli osminu vykonu, prip. ze NV35 ma pres 800% vykonu ATI. A nejak jste neuvedl, na jake karte to hodnotite (nebudu vas podezirat, ze instalujete Catalysty na nVidiackou grafiku ) ).
20.5.2003 20:14:13   0.0.0.xxx 1312
Jo hlavne ze se tady mate cas o tom bavit - tady je videt, kdo se chce sverit te svym nazorem a kdo hned buzeruje - viz nonsense. Chudacek. Je videt ze na takovyhle picopviny cas ma, misto toho aby zkusil rict normalni nazor chova se jak blb. Nemám rád namysleny internetovy hovada.


so ..

Ja si teda myslim ze ät uz nvidia cheatuje nebo ne.. pokud to firmy jako Nviia, ATI a jine mysli vazne..mely by ke kazdym novym ovladacim zpristupnit zdrojaky...myslim ze to by mohlo podstatne dopomoci tomu aby se neodhodlavaly pouzit jakekoli "cheatovani" v benchmarcich.
21.5.2003 06:38:00   0.0.0.xxx 1212
Cat 3.3 ATI nikdy nevydala, takze tvrdenie ze vsetky ovladace ATI maju WHQL nie je ziadne klamstvo....
...netvrdim, ze su ovladace ATI nejak super kvalitne (ja osobne s nimi ale nemam problem, takze pohoda), ale radsej WHQL ovladace cca raz za 5-6 tyzdnov, nez kazdy druhy tyzden stahovat kopu MB cez modem a bude to naCENZURA...
... s tym 800% to je jako co za vyplod ? ... si na drogach , alebo co ? ...
21.5.2003 08:39:22   0.0.0.xxx 1313
Nejdriv pisete, ze jsem mimo a v zapeti se tim, co jsem napsal, zcela souhlasite?!

A kdyz se Vam zda neco jako nesmysl, tak neni nic tezkeho si to najit, nez sam placat nesmysly, ten test (graf) z Doom3marku s det44.04 vs cat3.4 je vseobecne znam (a fanATIky vsemozne zpochybnovan, ovsem byl i na tohle webu (na puvodnim linku na PCTuningu uz neni, asi se jim tady nehodil do kramu), ale je na puvodnim webu: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0

Nevim, co Vas ucili na zakladce, ale 86.1fps ku 10.6fps mne osobne jako "osmina" neprijde :/
21.5.2003 08:45:08   0.0.0.xxx 1212
Na drogach byl zrejme tvuj ucitel matiky na zakladce (pokud jsi ji vubec vychodil)...

S tou obhajobou Cat3.3 jsi me uprimne rozesmal )) Stejne ichtylne ale muzes mluvit od NV, protoze ta na svem webu (az na jednu vyjimku, tusim) taky nonWHQL nevydava...

Chapu, ze nemas problem s catal., ale to znamena jedine, spoustis na tom tak max. Windows & Office, hry asi tezko...
21.5.2003 08:56:25   0.0.0.xxx 1313
...ze za nejvetsiho "intelektuala" se tu povazuje ten, jehoz vlastni "kritika" na nej padne jak ulita. Clovece, asi ti nic nerika prislovi, ze nevycitej druhym, co sam (tak vehementne) cinis :o) BTW s tim namyslenym hovadem - az narazim na prispevek, ktery bude hoden neexpresivni odpovedi, dam ti vedet (myslim, ze i tady 1-2 smysluplne polemiky byly)...

A co se tyce toho fanATIky vyrvavaneho cheatovani s tim drakem - pridam par faktu: Stejny problem mel prokazatelne i uzivatel Radeonu s Cat3.1 a jedna se o chybu v 3DM01SE (ktera je uz v 3DM03 opravena) a projevuje se s urcitou verzi DirectX v kombinaci s urcitou verzi ovladacu. Chyba nastava, kdyz dojde ke kombinaci vice typu shaderu...

P.S.: Priste aspon dokonci myslenku (vetu) ;)
21.5.2003 09:45:23   0.0.0.xxx 1212
Robím ATI od doby, čo sa objavili Radeony, predtým som robil len NVIDIE. Sú to už desiatky počítačov. Môžem teda zodpovedne prehlásiť že ATI sú spoľahlivé karty na ktorých všetko beží. Oproti minulosti (rozumej doby čipov ATI Rage) sa ovládače výrazne zlepšili, takže možno povedať, že súčasné Catalysty od ATI sú rovnako dobré ako Detonatory od NVIDIE.
Ak niekto dnes píše, že s ATi kartami je nejaký väčší problém ako s NVIDIAmi, tak je buď magor, čo nevie nainštalovať počítač alebo karty ATI Radeon ani nevidel.

A prečo som sa rozhodol robiť no nových počítačov karty ATI? Lebo v pomere cena/výkon sú výhodnejšie ako NVIDIA, majú lepší obraz tak na monitore ako na TV-OUT, majú hardvérovú podporu prehrávania DVD (čo NVIDIA na takej úrovni nemá).

Ak by sa NVIDIA v týchto parametroch nejako výrazne zlepšila, nemám problém zasa ju robiť, ale zatiaľ stále vedie ATI.

Robo
21.5.2003 16:05:27   0.0.0.xxx 1213
Jo hlavne ze si mi to natrel, ale jaxi sis asi neprecetl muj uryvek dukaldne protoze to bys pochopil so jsem tam psal a nerikal bys takovy blaboly. No my normlni lide s timhle nic neudelame. ( tihle lidi budou existovat porad - hlavne jakmile o necem vyjde nejaky clanek tak hned zacit rozporuplnou debatu a hadky.) Delat machrovinky umi temer kazdej. Ale promin na tohle ja fakt cas nemam. Jen me zajimalo co inteliígentniho mi odpovis a jak sem kouknul ...lol zadny prekvapeni - neco takovyho jsem presne cekal.
22.5.2003 07:46:28   0.0.0.xxx 1313
Vis, jaka je nejobecnejsi definice blazna? To je clovek, ktery si o sobe mysli, ze je normalni )) Dik, za potvrzeni tehle definice...

BTW prober se, kdo tu zacina nejakou hadku? Pouze jsem POKAZDE primerene reagoval na kydy "normalnich" lidi, co sem prijdou akorat pruidit jako ty...

P.S.: I "normalni" clovek by snad mohl dokoncit myslenku (vetu) nebo i to je na tebe moc?
22.5.2003 07:55:50   0.0.0.xxx 1213
Uplne nejnizsi tvorove me vzdycky dojmou, kdyz zacnou machrovat, kolik Radeonu apod. jim proslo rukou, jako by zasroubovani 1 sroubecku vygenerovalo automaticky WHQL certifikat na hlavu. Trapne a drze lzi typu "karty na ktorych vsetko bezi" snad nelze ani komentovat, na to je i psychiatr kratky...
22.5.2003 12:40:45   0.0.0.xxx 1111
asi ti nikdo neveme, že do toho trochu vidíš, ale tvoje argumentace a fascinace m$ mi nápadně připomíná články od j.x.dobležala na téma linux. tebe zjevně víc baví vychutnávat fanATIky než uhrovatý tučňáky, ale oba jste stejně zakomplexovaný panáčci :-P
22.5.2003 12:56:57   0.0.0.xxx 1112
... panáčci :-P

P.S.: I já "normální" člověk dovedu dokončit myšlenku (větu)
23.5.2003 08:55:14   0.0.0.xxx 1313
Mas svym zpusobem pravdu, teda az na to s tim M$ (vsad boty, ze je uprimne nesnasim stejne jako Ty :o)). Muj zpusob argumentace vychazi pouze z naplne a stylistiky prispevku, na ktery jsem se rozhodl reagovat: je hloupy, lzivy a nesmyslny? Potom je ma reakce "kruta a nelitostna" ;) S rozumnymi diskutery si dokazu rozumne pokecat, to mi ver. Ale bohuzel na serveru okupovanem nesnasenlivymi adolescenty tolik prilezitosti k rozumne debate neni... tak se aspon bavim :o)
23.5.2003 09:14:02   0.0.0.xxx 1313
OD SVETHARDWARE.CZ o;) vysel u nich super megatest grafik
23.5.2003 18:16:16   0.0.0.xxx 1312
To by bylo pro zarytého pařana, ale ten co hraje občas něco by to asi nebral.

P.S.: jak by se GK vypalovala?
29.5.2003 19:58:59   0.0.0.xxx 1212
ti lidi co montuji PC, drzi taky zaruky za to co prodavaji. kdyby byly s ATI takovy problamy ze by nikomu nic nechodilo, a zakaznici si porad stezovali, tak by ty karty nikdo do pc nemontoval, takze argument ze prodal desitky pc s ATI a nema problemy je dostacujici. Ale takovej debil jak ses ty to nikdy nemuze pochopit.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.