Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce FX 5200 - nová lidová karta?
GeForce FX 5200 - nová lidová karta?
autor: Štěpánek Martin , publikováno 29.4.2003
Není žádnou tajností, že nejprodávanějšími grafickými kartami u nás jsou, podobně jako u automobilů, reprezentanti nižší střední třídy. A jelikož ne každý fandí ATI, která zde má zástupce v podobě Radeonů (od 9000, 9100, 9500 až po 9500Pro) čekalo se na to, co v této kategorii nabídne nVidia. V poslední době je čím dál jasnější, že odpovědí bude GeForce FX 5200. Zajímá vás, jak si povede proti ostatním kartám na současném trhu a jak ve srovnání s již starší (nicméně stále velice slušnou) GeForce4 Ti4200 či 4600? To všechno a i něco málo navíc snad najdete na následujících stránkách. {mospagebreak title=GeForce FX 5200 - quo vadis?}

Logika je zde jasná: Podobně jako v případě řady GeForce4 a z ní odvozených karet "pro masy" GeForce4 MX420 a 440 (byť ty se spíše vlastnostmi řadily pod karty GeForce3) bylo třeba k řadě GeForce FX vyvinout osekanou a hlavně cenově přístupnější verzi. Prvním z těchto podmodelů má být GeForce FX 5200, jiný typ, GeForce FX 5600 (NV31) by zase měla nahradit již postarší střední třídu GeForce4 Ti.

GeForce FX 5200 (čip NV34) je velmi odlehčenou verzí NV30, tentokrát určenou pro hlavní část trhu.

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

Není žádným velkým tajemstvím, že výrobci grafických čipu nevydělávají nejvíce na nejvýkonnějších modelech, ale právě naopak na modelech nižších, tedy na těch levějších avšak masově prodávaných. Důvod je prostý, drahou a výkonnou kartu si koupí jen nadšenec nebo profesionál. Tak či onak není jich moc v porovnání s ostatními, kterým stačí něco trochu lepšího než "obyčejná karta", která bude umět zobrazit texty a tabulky.

A právě tímto směrem je mířena nová grafická karta od firmy nVidia, které se dnes podíváme na zoubek. Jejím hlavním úkolem je nahradit starší grafickou kartu GeForce 4 MX440, a stejně jako ona sloužit převážně pro práci a příležitostně pro zábavu. Je proto již předem nutné upozornit, že od ceny okolo 2700kč bez DPH (3294 s DPH) nemůžete chtít zázraky při hraní moderních her (byť s praxi jsme byli docela překvapeni).

Karty GeForce FX 5200 jsou mířeny na pole, na kterém do současné doby dominovaly karty Radeon 9000 a GeForce MX440-8x.

Podívejme se na základní parametry grafického čipu:

 

GeForce4 Ti 4800
- NV28 -

RADEON 9700 Pro
 - R300 -

GeForce FX 5800 Ultra
- NV30 -

NVIDIA GeForce FX 5200 / 5200 Ultra
- NV34 -
Výrobní technologie

0,15 mikron

0,15 mikron

0,13 mikron

0,15 mikron
Počet tranzistorů

67 miliónů

110 miliónů

125 miliónů

47 milionů
Frekvence čipu

300MHz

325MHz

500MHz

250 MHz
Řadič pamětí

128bit DDR SDRAM

256bit DDR SDRAM

128bit DDR II SDRAM

128bit
DDR SDRAM
Frekvence pamětí

325MHz DDR

310MHz DDR

500MHz DDR

200MHz DDR
Teoretická propustnost

9,9 GB/s

18,9 GB/s

15,2GB/s

6.4GB/s
Max. velikost pamětí

128MB

256MB

256MB

256 MB
AGP sběrnice

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

Pixel pipeline - Pixel shadery

Pixel pipeline

4

8

8 [1]

2
Text. jednotky na pipeline

2

1

1 [1]

2
Max. počet textur při multitext.

4

8

8

8
Typy filtrování

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic
Max. úroveň anis. filtrování

8

16

8

8
Verze Pixel shaderů

v. 1.3

v. 2.0

v. 2.0+

v. 2.0 [6]
Větvení, subrutiny, opakování

ne

ne

ne

ne
Max. textur na shader

4

16

16

Max. počet shader instrukcí

4

32

1024

Max. počet arit. instrukcí

8

64 (+64) [2]

1024

Max. počet instrukcí na shader

12

96 (+64) [2]

1024 [2]

Registry

2x color
8x constant
4x texture
2x time

2x color
32x constant
8x texture coordinates
16x TMU identification
12x time registry
4x resulting color
1x resulting Z registr

2x color
512 (1024)x constant [3]
8x texture coordinates
16x TMU identification
16 (32)x time [3]
4x resulting color
1x resulting Z

 
Formáty dat [4]

Celá čísla

Celá čísla
16bit FP
32bit FP

Celá čísla
16bit FP
32bit FP

Celá čísla
16bit FP
32bit FP
 

GeForce4 Ti 4800
- NV28 -

RADEON 9700 Pro
 - R300 -

GeForce FX 5800U
- NV30 -

GeForce FX 5200 /U
- NV34 -

Vertex pipelines - vertex shaders

Vertex pipeline

2

4

3

Verze Vertex shaderů

v. 1.1

v. 2.0

v. 2.0+

v. 2.0 [6]
Větvení, subrutiny, opakování

ne

statické

dynamické

Max. počet shader instrukcí

128

256

256

Max. počet inst. s opakováním

128

65536

65536

Rogistry

16x input
12x time
96x constant FP
1x address register
8x output coordinates
1x fog color output
1x vertex position
1x pixel size output
2x output diffuse/mirror

16x input
12x time
256x constant FP
16x constant integer
16x Boolean
1x address
1x loops counter
8x output coordinates,
1x fog color output
1x vertex position
1x pixel size output
2x output diffuse/mirror

16x input
16x time
256x constant FP
256x constant integer
256x Boolean
1x address
1x loops counter
8x output coordinates,
1x fog color output
1x vertex position
1x pixel size output
2x output diffuse/mirror

 
Formáty dat

32bit FP

32bit FP

32bit FP

32bit FP

Vyhlazování hran - FSAA - Anti-Aliasing

Metody FSAA

Ordered grid
super-samplign
 multi-sampling
(OGSS, OGMS)

Rotated grid
multi-sampling
(RGMS)

Ordered grid
super-samplign
 multi-sampling
(OGSS, OGMS)

Supersampling,
Odered grid multi-sampling
(OGSS, OGMS)
Počet samlpů

2x (OGSS, OGMS),
Quincunx
4x (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS - jen v Direct3D)

2, 4, 6

2x (OGSS, OGMS),
Quincunx,
4x (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS - jen v Direct3D),
6x (OGSS+OGMS - jen v Direct3D)
8x (OGSS+OGMS, jen v Direct3D),
16 (OGSS)

2 (OGSS, OGMS),
Quincunx,
4 (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS – jen in Direct3D)

Technologie zrychlující/zlepšující propustnost či práci s pamětí

Hidden Surfaces Removal [5]

ano

ano

ano

ano
Komprese Frame-bufferu

ne

ano

ano

ne [7]
Komprese Z-bufferu 

ano

ano

ano

ano

Vysvětlivky:

  1. GeForce FX postrádá klasické pixel pipeline. Architektura je řešena tak, že je zde sada ALU, sada texturovacích jednotek a dalších elementů, které jsou nutné k vytvoření scény. Teoreticky jde tyto jednotky softwarově nastavit tak, aby se chovaly tak jako 8 pipeline po jedné text. jednotce nebo 4 pipeline po dvou text. jednotkách či 2 pipeline po čtyř text. jednotkách. Vše záleží na tom jak se to naprogramuje. NV30 má oproti R300 flexibilnější architekturu.

  2. R300 podporuje max. 96 skalárních a 64 vektorových instrukcí. Celkem 160 instrukcí.
    NV30 je univerzálnější můžete použít klidně 1023 skalárních a 1 vektorovou instrukci a naopak.

  3. Constant a Temporary registry mohou ukládat jak 16bit a 32bit data. Při ukládání 16bit dat se počet registrů zdvojnásobí, protože 16bit data v NV30 architektuře zabírají jen 50 % místa.

  4. GeForce FX počítá s dvěmi formáty barevných dat: 16bit a 32bit. Počítání s 16bity je dvakrát rychlejší než s 32bit. Výsledná kvalita je nižší. Nejnovější drivery 43.45 používají v 3Dmarku 03 jen 16-bit data a tím si karta znatelně výkonnostně přilepšuje.
    R300 interně počítá s 24-bit barevnou hloubkou, kterou pak rozšiřuje na 32bit nebo redukuje na 16-bit.

  5. Hidden Surface Removal neboli HSR je technologie, která umožňuje kartě nerenderovat části, které nejsou vidět.

  6. GeForce FX5200 splňuje požadavky na DirectX pouze na minimální úrovni. Narozdíl od GeForce FX 5800 má pixel a vertex shadery na nižší úrovni.

  7. GeForce FX5200 nepodporuje kompresi Frame-bufferu, to se projeví nejvíce při použití full-screen anti-aliasingu.

V další části se podíváme na konkrétní grafickou kartu od firmy Innovision.

{mospagebreak title=Inno3D Tornado GeForceFX 5200}

Na první pohled lze kartu Inno3D Tornado GeForce FX5200 odlišit díky velkému chladiči a černé barvě PCB. Tím však všechny rozdíly končí. Rozložení karty Innovision je stejné jako u referenční karty od Nvidie.

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

Dobrou vlastností grafické karty je malá spotřeba a malé vyzařované teplo. Proto není nutné dodatečné napájení jako u vyšších modelů. Další výhodou je možnost použít tišší chlazení (zde ultimátně tiché :-)), které je pro uchlazení jádra dostatečné a při tom milosrdné k naším uším.

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

Pracovní frekvence jsou přesně podle doporučených firmou Nvidia, tedy 250MHz jádro a 200MHz DDR SDRAM (400 efektivně) paměti. Především paměť je brzdou karty, její frekvence je opravdu nízká. Vše se dá "napravit" přetaktováním. Ale o taktování se budeme bavit až za chvíli.

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

Výstupy jsou v současné době již běžné, tedy 15-pin VGA konektor,  S-Video nebo kompositní výstup a jeden konektor DVI. Mezi příslušenstvím je přibalená i redukce DVI /D-SUB VGA.

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

Firma Innovision dodává kartu Inno3D Tornado GeForceFX 5200 se slušnou řádkou přibalených věcí:

  • 5 Game Demo CD:
    Ghost Recon, Red Faction, Serious Sam 2, Vietcong & Black Hawk   Down

  • Plná hra Commanche 4 od firmy Novalogic

  • 3D Mark 03 (to je docela pikantní! - nVidia totiž tento benchmark dříve bojkotovala)

  • WinDVD 4 & Creator

  • Kabel S-Video/composite

  • Konvertor pro připojení druhého CRT monitoru

Ovladače

Spolu s uvedením rodiny karet GeForce FX byly také uvedeny ovladače Detonator 43.45. Rozdílů od předchozích je několik. Jedním z nich je "vylepšovaní" skóre v testu 3D Mark03. Toto již bylo několikrát promíláno a proto jen připomenu, že Nvidia pro dosažení lepšího výsledku počítá interně s nižší přesností barev (Microsoft předepisuje pro DirectX 96-bit přesnost). Tím získává výkonnostní nárůst oproti kartám firmy ATI, které doporučení MS dokonce překračují (128bit.).

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

Druhou změnou u ovladačů je přejmenování defaultních sad nastavení kvality, ty se nově jmenují:

  • Application - nejlepší kvalita
  • Quality - poměr kvalita/výkon
  • Perfomance - maximální výkon

Na rozdíl od dražších bratříčků GeForce FX5600 a 5800 je podporován antialiasing do 4X FSAA (počítají se tedy max. čtyři vzorky na jeden pixel). Ovšem nedokáži si představit jak by hra běžela při 16X FSAA, proto je asi jedno, jestli je možno použit 16X FSAA nebo jen 4X.

Možnost nastavení Anisotropního filtrování je u celé rodiny stejná. Maximem je 8X.

Testovací sestava

Testovací Hardware:

  • Intel Pentium 4 2400MHz CPU;
  • MSI 845PE Max2 (i845PE)
  • 2x OCZ PC3200 CL2
  • Maxtor DiamondMax 9

 

Software:
  • Microsoft Windows XP Professional;
  • Microsoft DirectX 9.0;
  • Detonator 43.45 pro nVidie
  • Catalyst 3.2 pro ATI

 

Grafické karty:

  • Leadtek GeForce FX 5800 Ultra

  • Leadtek GeForce FX 5800

  • Innovision Inno3D Tornado GeForce FX 5200

  • Leadtek GeForce 4 Ti 4600

  • Gainward GeForce 4 Ti 4200 128 MB

  • Hercules Radeon 9700 Pro

  • Hercules Radeon 9700

  • Hercules Radeon 9500 Pro

  • Gigabyte Radeon 9500

 

Zvolená testovací sestava reprezentuje běžný počítač řadící se do střední-vyšší třídy. V současné době již není frekvence procesoru 2,4GHz (u firmy AMD uvažuji 2400+) žádným zázrakem ale spíše průměrem.

{mospagebreak title=Testy}

3DMark 2001

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

Známý test grafických karet postavený na DirectX 8. Použití 3D Marku se zdálo lepší než jeho novějšího bratříčka, který ani firma Futuremark nedoporučuje pro straší karty. Použitím 3D Marku03 by testování nekladlo stejné nároky na všechny karty, karty jako GeForce Ti4200, Ti4600, Radeon 9500 a Radeon 9700 by byli v nevýhodě.

 1024x768

  R9700Pro R9700 R9500Pro R9500 GFFX 5800U GFFX 5800 GF4Ti4600 GF4Ti4200 GFFX 5200 GFFX 5200 oc.
Celkové skóre 13665 12756 11889 10177 13732 13236 12232 10642 7666 9027
Car Chase Low 175,2 159,2 154,9 131,3 183,7 183,0 173,0 164,7 105,5 127,4
Car Chase High 59,3 57,8 63,6 59,0 57,6 57,3 54,3 56,7 48,3 53,3
Dragothic Low 265,3 244,7 204,1 167,2 250,4 240,4 227,1 174,1 120,6 146,1
Dragothic High 142,7 131,3 123,4 97,6 138,6 134,9 123,0 102,0 66,4 78
Lobby Low 182,5 175,5 173,7 156,7 176,0 176,0 167,4 155,3 126,7 147,4
Lobby High 78,3 75,0 77,5 74,8 76,5 76,1 74,8 72,2 60,6 65,6
Nature 92,6 84,0 62,6 49,9 109,2 93,5 75,8 54,2 31,6 41

GeForce FX 5200

  • Celkové skóre v 3DMarku 2001 na defaultní frekvenci GF FX 5200 je docela nízké.

  • Odstup 38% od karty GeForce Ti4200 je docela propastný. Ani v porovnání s ATI 9500 na tom není GeForce 5200 lépe, zde je rozdíl 32%.

  • Ostatní karty FX jsou daleko v nedohlednu a ponechávají GeForce FX 5200 hluboko v poli poražených.

  • Nejméně ztrácí karta v Lobby při velkých detailech.

Dragothic Low Detail, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • GeForce FX 5200 je o 26% horší než v našem testu jinak nejslabší GeForce Ti4200

  • GeForce FX 5200 je o 103% horší než konkurenční karta od ATI, karta ATI 9500

  • Přetaktovaná karta GeForce FX 5200 je o 5% lepší než GeForce Ti4200

  • Přetaktovaná karta GeForce FX 5200 je o 32% lepší než nepřetaktovaná verze

Nature, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • GeForce FX 5200 je o 12 % horší než GeForce Ti4200 (to je asi nejmenší odstup v celém testu 3D Mark01)

  • GeForce FX 5200 je o 65 % horší než ATI 9500

  • Přetaktovaná karta GeForce FX 5200 je o 15% lepší než GeForce Ti4200

  • Přetaktovaná karta GeForce FX 5200 je o 29% lepší než nepřetaktovaná verze

  • Přetaktovaná karta GeForce FX 5200 je o 64% horší než ATI Radeon 9500

Unreal Tournament 2003

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

Tvůrci naštěstí vytvořili velice user-friendly systém pro testování. Máme na výběr mezi jednoduchým spuštěním benchmark.exe a vybráním rozlišení, dále trošku namáhavějším vytvořením dávkového souboru pro otestování konkrétní mapy. Zvolil jsem první možnost, aby nevznikaly dohady o nastavení v ut2003.ini souboru a správném výběru mapy.

Flyby

1024/768

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • GeForce FX 5200 je i v nejnižším testovaném rozlišení nejslabší, na GeForce Ti4200 ztrácí 36%.

  • Na vítěze, GeForce FX 5800Ultra to činí již 131%!!!

  • Na ATI Radeon 9500 ztrácí 106%.

  • Přetaktovaná karta GeForce FX 5200 je jen 10% horší než Nvidia GeForce Ti4200

  • Ztráta přetaktované karty na ATI Radeon 9500 činní 66%

  • Nárůst výkonu po přetaktování tak činní kolem 23%

1280/1024

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • GeForce FX 5200 je i v nejnižším testovaném rozlišení nejslabší, na GeForce Ti4200 ztrácí 33%.

  • Na vítěze, GeForce FX 5800Ultra to činí již 224%!!!

  • Na ATI Radeon 9500 ztrácí 131%.

  • Přetaktovaná karta GeForce FX 5200 je jen 5% horší než Nvidia GeForce Ti4200

  • Ztráta přetaktované karty na ATI Radeon 9500 činní 83%

  • Nárůst výkonu po přetaktování tak činní kolem 26%

 

1600/1200

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • Výsledky v nejvyšším rozlišení již nejsou tak propastné, karta ubírá z náskoku karty s čipem GeForce Ti4200. GeForce FX 5200 na GeForce Ti4200 ztrácí "jen" 25%.

  • Stejně jak pomohlo vyšší rozlišení GeForce FX 5200, stejně pomohlo i silnějšímu bratříčku GeForce FX 5800Ultra. Na vítěze, GeForce FX 5800Ultra to činí již 291%!!!

  • Na ATI Radeon 9500 ztrácí 133%.

  • Přetaktovaná karta GeForce FX 5200 se stává vyrovnanějším konkurentem a je jen o 8% horší než Nvidia GeForce Ti4200

  • Ztráta přetaktované karty na ATI Radeon 9500 činní 86%

  • Nárůst výkonu po přetaktování tak činní kolem 25%

 

Botmatch

1024/768
GeForce FX 5200 - nová lidová karta?
  • V testu Botmach na nejnižší rozlišení jsou výsledky všech karet mnohem vyrovnanější. Jen karta GeForce FX ztrácí na ostatní 14-18%

  • Přetaktovaná karta je vyrovnaným konkurentem

  • Nárůst po přetaktování je 13%

1280/1024
GeForce FX 5200 - nová lidová karta?
  • Startovní pole se začíná natahovat, GeForce FX 5200 začíná výrazněji ztrácet. Na kartu Radeon 9500 to činní 36%

  • Přetaktovaná karta se drží lépe a ztrácí na stejného oponenta jen 10%.

  • Přetaktováním se zvedl výkon o 23%

1600/1200

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • V rozlišení 1600/1200 se výsledky pohybují pod hranicí hratelnosti. 27 snímků za sekundu by ke kvalitnímu hraní nestačilo.

  • Ztráta karty GeForce FX 5200 na Radeon 9500 je 34%

  • Ztráta přetaktované karty činní pouhých 6%

  • Nárůst výkonu po přetaktování je 25%

  1024/768 1280/1024 1600/1200
ztráta na GeForce Ti4200/ po přetaktování 15% / 1% 36% / 11% 43% / 14%
ztráta na ATI Radeon 9500/ po přetaktování 15% / 1% 36% / 10% 34%/ 6%

 

Code Creatures

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

Velice náročný benchmark, který požaduje 128MB grafické paměti ke korektnímu běhu. Karty se 128MB paměti zde dosahují téměř dvojnásobné výsledky oproti svým 64MB verzím. Ještě podotknu, že benchmark je výborným testem stability přetaktovaných pamětí na grafické kartě.

1024x768

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • Na nejvýkonnější grafickou kartu v testu ztráta činní 224%, ale v porovnání s Radeonem 9500 jsou výsledky "vyrovnanější", zde je ztráta "jen" 30%

  • Opět se výsledky výrazně mnění po přetaktování, na Radeon 9500 pak karta ztrácí pouhých 6%

  • Nárůst po přetaktování je 22%

1280x1024

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • Ztráta na Radeon 9500 je 28%, na GeForce Ti4200 83% a na GeForce FX 5800Ultra je ztráta slušných 251%

  • Přetaktovaná karta se vyrovnává Radeonu 9500

  • Nárůst díky přetaktování je 25%

1600x1200

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • Ztráta na Radeon 9500 je 64%, na GeForce Ti4200 88% a na GeForce FX 5800Ultra je ztráta 263%

  • Přetaktovaná karta se přibližuje Radeonu 9500, ale i tak je zde ztráta 29%

  • Nárůst díky přetaktování je 27%

 

  1024/768 1280/1024 1600/1200
ztráta na GeForce Ti4200/ po přetaktování 79% / 46% 83% / 46% 88% / 47%
ztráta na ATI Radeon 9500/ po přetaktování 30% / 6% 28% / 2% 64% / 29%

 

Code Creatures, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • Při zapnutém AA 4x jsou sice výsledky vyrovnané s kartou Radeon 9500, ale oba jsou velmi hluboko pod hladinou hratelnosti

Return to Castle Wolfenstein

1024x768

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • Většina karet je vyrovnaná, jen GeForce FX 5200 je černá ovce, opět ztrácí okolo 40% na ostatní karty.

  • Nárůst po taktování je 17%

1280x1024

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • Situace se opakuje, jen odstup se zvětšuje na 77%.

  • Nárůst po taktování je 22%

1600x1200

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • To stejné v bledě modrém, odstup od Radeona 9500 činní 75%

  • Taktovací nárůst je 20%

Další porovnávání v tomto testu bez AA snad již není nutné, průměrný odstup tvoří 62%.Závěrem se ještě podívejme jak karta obstojí při zapnutém Anti-aliasingu.

 

Wolfenstein, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

  • Konečně!! GeForce FX 5200 překonává Radeona 9500. První vítězství v našem testu, sice jen o 3%, ale vítězství je vítězství. :)

{mospagebreak title=Závěr}

Škoda, že do testu nebylo možné zahrnout karty jako ATI Radeon 9000 a Nvidia GeForce MX440. Bohužel jsme tyto karty v době testu neměli. Ty by jistě byli lepší společností a detailněji by porovnaly výkon.

Hodnocení

  • Průměrná ztráta ve všech testech na kartu ATI Radeon 9500 je 30-40%.

  • I když jsme neprováděli přímé srovnání, zjistili jsme, že GeforceFX 5200 Ultra je o cca 5-15% výkonnější než její nejbližší cenový konkurent, Radeon 9000

  • Při přetaktování na 300/330 naroste výkon průměrně o 20%. Taktování se nejvíce projeví ve vysokých rozlišení, kde nárůst výkonu může činit až 27%.

Jistě jde o velmi zajímavou grafickou kartu která přináší DirectX 9 do segmentu trhu, kde se předně hledí na cenu. To zajisté pomůže masivnějšímu rozšíření nových her s implementací Dx9. Bohužel výkon této karty je příliš malý na to, aby se nové hry daly hrát ve vyšším rozlišení. Je tedy vhodná pouze jako karta pro příležitostnou zábavu, kdy nebudou kladeny velké požadavky na výkon.

Při testování dema, které jsem stáhl z oficiální stránky firmy Nvidia, byly jasně vidět vlastnosti karty postavené na Dx9. Hlavně demo s vílou Dawn bylo sice zpracováno pěkně, ale bohužel velmi pomalu.

Mezi velmi dobré vlastnosti karty patří pasivní chlazení, které je neslyšitelné. Dále možnost přetaktování a přibalený software. Plná hra není v tomto cenovém segmentu samozřejmostí stejně jako u výkonných a drahých karet. Proto Commanche 4 jistě potěší.

K pasivnímu chladiči je nutné podotknout, že po celou dobu testu nedošlo k žádným problémům, ale je pravda, že pasiv byl horký. Při taktování doporučuji dobrý tok vzduchu, aby nedocházelo k nadměrnému zahřívání.

Pro kutily:
Karta nemá stejně umístěné otvory pro připevnění chladiče jako GeForce Ti4200. Proto odpadá možnost využít staršího aktivního chlazení, které by jistě dovolilo dosáhnout ještě o trochu vyšších frekvencí.

Kvalita obrazu - 2D / 3D:
Kvalita obrazu patří, po zkušenostech s dřívějšími levnými MX-ky k příjemnému překvapení testu. Karta poskytuje i ve vysokých rozlišeních překvapivě kvalitní obraz (přihlédneme-li k její ceně). Bude sice záležet na značce (a použitých výstupních filtrech), zdá se však, že majitele velkých monitorů a LCDček tyto karty nebudou rozhodně trápit.

Pokud uvažujete o koupi GeForce FX 5200, doporučil bych verzi Ultra, Ta bude výkonnostně velmi blízko námi přetaktované kartě FX 5200. Ostatní parametry a vlastnosti jsou u obou verzí, tedy Ultra/non-Ultra, stejné. Výkonnostní nárůst 20-27% za to stojí.

Cena:
Cena odpovídá kartě ATI Radeon 9000Pro. Oproti Radeonu 9500 je o 2 tisíce levnější. Radeon 9000Pro stojí okolo 2400 bez 22%DPH, Radeon 9500 4400 bez DPH a GeForce FX 5200 stojí okolo 2700Kč, ale našel jsem i za 2300 bez DPH.

Porovnání ceny a bodů v 3DMark 03:

  GeForce FX 5200 Přetaktovaná GF FX 5200 Radeon 9500 GeForce Ti4200
Kč / bod 0,33 0,28 0,42 0,35

Z tabulky jasně vyplívá nejlepší poměr cena/výkon z testovaných karet má právě GeForce FX 5200.

Klady:

  • kompatibilní s Direct X 9

  • tichá

  • DVI výstup

  • přibalený software

  • cena

Zápory:

  • slabý výkon

  • žádné chlazení pamětí

Distributorem grafických karet Innovision / Inno3D je společnost LEVI International a.s. Děkujeme za zapůjčení.

GeForce FX 5200 - nová lidová karta?

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.4.2003 12:34:40   0.0.0.xxx 10
opravdu velice, velice skoda, ze jste ji nemohli porovnat s R9000Pro. V hodnoceni pisete "GeforceFX 5200 Ultra je o cca 5-15% výkonnější než její nejbližší cenový konkurent, Radeon 9000". Opravdu je tam to sluvko "ULTRA" spravne ? Libilo by se mi porovnani s 5200/5200ultra/R9000/R9000Pro/R9100
PS: Udela nekdo neco s nemoznosti odeslat prispevek v Opere ??!
29.4.2003 12:35:10   0.0.0.xxx 10
PS: Udela nekdo neco s nemoznosti odeslat prispevek v Opere ??!
29.4.2003 12:47:15   0.0.0.xxx 10
D:/Documents%20and%20Settings/joro/Desktop/fx5200/Ilustrace/fx5200/DriverSmall.gif - Tak ten sa mi urcite nezobrazi!
29.4.2003 12:53:20   0.0.0.xxx 00
ale podle tech vysledku to je neco jako 8500LE s DX9... jeste je diskutabini kvalita obrazu
29.4.2003 13:10:00   0.0.0.xxx 00
Podla vykonu v 3DM ma temer +/- totozny vykon ako moja
R9000Pro 128 275/250 s 2.4 P4 Takze ziadne 5-15% navrch ale ekvivalentny vykon!!!
29.4.2003 13:13:39   0.0.0.xxx 00
omlouvam se a moc dekuji za pripominku, uz jsem ten obrazek upravil
29.4.2003 13:21:32   0.0.0.xxx 00
Podľa tých testov v článku každý súdny a rozumný človek vidí, že aj MX-ko je rovnaká sračka, ako plné FX-ko. Je naozaj škoda, že autor neodskúšal ATI Radeon 9000. Táto karta stojí 2400Sk bez DPH a je výkonnejšia ako toto smiešne MX-ko. O kvalite obrazu nehovoriac.
Ako môže porovnávať cenu s Radeonom 9500, ktorý je o dve triedy lepší a preto aj o niečo drahší. Aj keď na svoj výkon má 9500-ka výbornú cenu.
Ako vidno, NVIDIA si nedá povedať a posledné obdobie nás zahŕňa stále väčšími a väčšími sračkami. Čakal som, že sa spamätajú, ale ako vidím, nepoučili sa.
Všetkým, čo chcú šetriť odporúčam kúpte si ATI Radeon 9000 alebo 9100. Získate lacnejšiu a výkonnejšiu kartu ako Geforce FX 5200, navyše s lepším obrazom. Kto má o kúsok väčší rozpočet nech siahne po 9500-ke.
29.4.2003 13:29:19   0.0.0.xxx 00
za tu cenu (3200 s dph) je to dobra karta ale pokud mužete sehnat starši 8500 se slevou tak je lepši ten radeon...

kolik bude stat ultra?? ja videl od Aopenu - normalni za 4000 a ultra za 4500
kdyby inno ultra stala tak 3500 tak je to docela dobry
29.4.2003 13:35:58   0.0.0.xxx 00
pokud by Aopen opravdu mel stat 4000 jak ty pises, tak bych absoultne nevahal a samo bral Radeona. Driv berte to FX 5200 jako kancelarskou kartu, na ktere se obcas neco zahraje a i po case si porad zahrajes diky podpore Dx9. Ale o rozliseni se kterym budes hrat se asi rozpitvavat nebudu
29.4.2003 13:36:43   0.0.0.xxx 00
Co kdyby jste do testu dali i G4 MX a ATI R9100 ??????
To by asi poměr cena výkon vycházel líp někde jinde
29.4.2003 13:52:59   0.0.0.xxx 00
to ta karta sla pretaktovat ze 250/200 na 300/330??? ty pameti jsou skoro neuveritelne...
29.4.2003 13:54:07   0.0.0.xxx 00
skoda ze autor k jednotlivym testum nepridal jeste i zvukove zhodnoceni, abych se OPRAVDU ujistil, ze 5800 Ultra je OPRAVDU o 113% vykonnejsi... nebo ty clanky pisete pro blbce???
29.4.2003 16:21:05   0.0.0.xxx 00
Precti si to poradne a pak je kritizuj, ma 5-15% navrch nad R9000 ne R9000Pro...
29.4.2003 16:23:24   0.0.0.xxx 00
Nechapu na co narazis?? Jestli narazis, ze jsem pod kazdym grafem napsal, jak vzroste vykon pri rychlejsim taktu jadra a pameti, tak jsem to udelal, aby bylo jasne videt, jak mizerny frekvence to ma. a nevim, kde jsi vzal tech 113%? Prosim, kdyz uz se chces do me navazet, tak aspon vecned, PLEASE!!
29.4.2003 16:25:33   0.0.0.xxx 00
tak jsem nasel tech 113%, ale ostatni co jsem napsal plati
29.4.2003 17:35:45   0.0.0.xxx 00
Na 8500LE bys s P4 2,4GHz naměl v 3D Marku 2001SE v 1024x768 7700bodů ale tak 9000 :-P
29.4.2003 17:45:15   0.0.0.xxx 10
Jojo mám XP @2400+ a radeon 9100 overclocked 270/270 a v 3Dm2001 mi to hodí cca 9500 bodů cena karty je 2350,- s DPH.
29.4.2003 18:49:05   0.0.0.xxx 01
proč někdo vyrábí kartu, která je pomalejší než ta, kterou vyrobil před rokem??? (...nebo jak stará je GF4)
29.4.2003 18:56:00   0.0.0.xxx 00
protoze Gf4 neni DX9 a nVidia proste potrebovala nejaky levny shit s DX9...holt dost lameru vidi DX9 kartu za 3k a hned se po ni vrha (to same GF4MX)
29.4.2003 19:22:14   0.0.0.xxx 00
Skoda ze nebolo porovnanie s GF3.
29.4.2003 19:46:16   0.0.0.xxx 00
Ano, uplne stejne jako ATI vyrobilo "shit" s nazvem Radeon 9000 nebo 9000 Pro, je snad rychlejsi nez starsi Radeon 8500? Ani omylem, proto musela ATI prejmenovat 8500 na 9100... V clanku je jasne napsano, do jakeho segmentu trhu tato karta smeruje...tak si to zkuste precist jeste jednou...
Myslite si, ze vsichni potrebuji vysoky 3D graficky vykon? Ne, dokonce ja takovych jako vy a ja nepomerna mensina...
A k tomu DX9, Radeon 9500 na poradne hrani DX9 her taky nebude dostacujici (dokazuji to spatne testy, holt orezana karta je orezana karta), navic v dobe, kdy budou DX9 hry, nikdo po kartach R9500 nebo FX5200 Ultra nebo FX5600 Ultra ani nevzdechne...
29.4.2003 20:42:02   0.0.0.xxx 00
mam xp@1900+ radeon 9100 299/508 - 9092 bodu ;o)) a v 3dmarku03 mam 1506
29.4.2003 21:38:41   0.0.0.xxx 00
jj, mas pravdu. FX 5200 NEMA konkurovat ANI FX 5800 ani Radeonu 9700...tak co po ni sakra vsichni chcete?
Je mnohem lepsi nez 4MX, co si budeme namlouvat.
BTW asi do ní pujdu, potrebuju ji do druhyho komplu a nutne musi mit pasivni chladic, a grafaren s pasivem si dneska moc nevyberu, co?
A neni o moc pomalejsi nez ty vase slavny Radeony 9000/9100/8500 tak uz dete nekam...
A jinak, ne kazdej je ochotnej zaplatit za grafarnu 10 litru, nekdo si kupuje i neco jinyho obcas :-)))
30.4.2003 00:17:15   0.0.0.xxx 00
Vazne by to chcelo porovnanie s ATI Radeon 9100. Najma by ma zaujimalo porovnanie kvality obrazu voci Radeonom 9xxx. Precital som si par recenzii, ale takmer v kazdej bola o kvalite obrazu iba zmienka, popripade porovnanie kvality textur, co ma nejak extra netrapi, najma po tom, ako som videl doslova vyblite farebne podanie znackovej karty s Geforce 4, ktore sa moze schovat pred kvalitou zobrazenia napr. Radeonu 9000. Viem, ze je to dane aj dodrziavanim referencneho designu vyrobcu chipov,ale dost by ma zaujimalo,ci sa v pripade Geforce FX veci naozaj pohli k lepsiemu.
30.4.2003 06:51:38   0.0.0.xxx 00
Nechapu proc ste kartu netestovali ve stejne kategorii karet jako R9000, R9100 a GF4MX. Takhle je ten test uplne o nicem. Jinak pro srovnani vysledek u me na XP 1800+ a R8500
nepretakt 275/275 je v 3dmark 2001 9100 bodu, takze tahle karta i pretaktovana rozhodne neni tou nejlepsi koupi. A nejlepsi vyrok clanku je zjistili jsme, i když sme to netestovali, že je o tolik a tolik lepsi nez r 9000Pro. To muzu taky napsat ze sem zjistil, ze clanek je o nicem aniz bych ho cetl.
30.4.2003 07:29:25   0.0.0.xxx 00
Chlapy co takle testovat TV OUT. Nevim jak ostatni, ale me by to docela zajimalo, sam mam radeon 8500 vivo, ma v 3Dmarku okolo 8500 bodu a TV out OK. Ale mel jsem moznost vcera otestovat GF4 Ti4200 a moc me opravdu nenadchla o dva tisice bodu sice vic, ale o 1500 bez DPH drazsi a TV OUT chip Philips neco silenyho az po jebani s utylitou TVtool se hnete z mista. Takze vitez jednoznacne ATI. Tak prosim udelejte test Tv outu. Myslim, ze je vic lidi co jen nemasti gamesky ale obcas skoukne nejakej DivX na TV. Dekan.
30.4.2003 07:52:08   0.0.0.xxx 00
http://www.radeon.borec.cz/view.php?cisloclanku=2003041901
(s autorem ani stránkami nemám nic společného)

M.
30.4.2003 08:08:10   0.0.0.xxx 00
Pohly se k lepšímu. Rozdíl mezi GF4Ti a FX5200 je na první pohled viditelný - a to byly obě od Asusu.
M.
30.4.2003 08:15:52   0.0.0.xxx 00
Ano, chtelo by to test TVout a testy s ATI 9100, 9000pro a podobna trida...
30.4.2003 08:20:37   0.0.0.xxx 00
Keď chceš lacnú a výkonnú kartu, výkonnejšiu ako tento nový shot od NVIDIE, kúp si Radeona 9000 alebo RAdeona 9100. Cena je rovnaká a výkon vyšší ako u NVIDIE. Sú to výborné karty, isto lepšie ako spomínané FX 5200.
Viem čo hovorím, niekedy som montoval do počítačov len karty od NVIDIE. Potom som skúsil raz Radeony a dnes na ne nedám dopustiť. Posledný rok a pol je naozaj ATI lepšia voľba ako NVIDIA. Po všetkých stránkach.
A ešte poznámka. Radeon 9000 nie je shit, alebo je to karta navrhutá ako nástupca Radeonu 7500, preto je o kúštik pomalšia ako Radeon 8500. Náhradou Radeonu 8500 sú Radeony 9500, 9700, 9800.
30.4.2003 09:28:51   0.0.0.xxx 00
TV OUT u Nvidie je pěkná sračka. Měl jsem Leadteka GF4 4200 VIVO a teď mám RADEON 9500 PRO a musím říct, že ATI jednoznačně vede. Kvalita obrazu je dle mého dojmu stejná. Výkonově jsem si moc nepolepšil, ale rád se kouknu na dobrej filmeček. Když máte PC v jiném pokoji než TV a nemáte bezdrátovou klávesnici tak rozchodit film dá docela práci. S příchodem FX už do bude dobrý díky 2x RAMDAC, ale zase je tam mizernej výkon.
30.4.2003 11:23:53   0.0.0.xxx 00
Pridejte do testu karty s chipy R9000(PRO) a R9100 jinak je ten test nesmyslny, protoze ostatni karty jsou z jine cenove kategorie nez GF FX !!!
30.4.2003 13:03:31   0.0.0.xxx 00
Máš úplnú pravdu. Spraví to autor?????
30.4.2003 13:44:11   0.0.0.xxx 00
Tu kvalitu obrazu jsi porovnaval osobne nebo jsi to jen nekde slysel?
30.4.2003 14:57:09   0.0.0.xxx 00
Když si takovej loser jako ty nedokáže nastavit TVout... :o))) Já mám GF4 4200 a TVout naprosto bez problémů a to nepoužívám ani TVtool.. lol :o)
30.4.2003 15:01:32   0.0.0.xxx 00
To: Hunter - rozhodnuti je na tobe, nicmene, je treba uvest par veci na pravou miru - neni pravda ze R9000 je jen o kousek pomalejsi nez R8500, ale je mezi velmi vyrazny rozdil, protoze R9000 je narozdil od R8500 hodne osekanou kartou. Tady snad asi existuje nejaka manie o tom, ze jakakoliv nova karta z jakehokoliv segmentu musi byt vykonnejsi nebo srovnatelne vykonna jako starsi karty z jineho segmentu - prikladem viz. stupidni srovnavani plnohodnotne GF4 Ti 4x00 s novou (osekanou) GF FX 5200, srovnavaji se karty, urcene do jinych segmentu a pro jine zakazniky a za jinou cenu...
Jo a jeste neco, kvalita ovladacu a s ni kompatibilita s nekterymi hrami: ikdyz se ATI HODNE zlepsila, porad je na tom nVidia o chlup lepe - to mam z vlastni zkusenosti, nefandim ani jedne znacce, mam dva identicke kompy, v jednom GF4 Ti4200 TvOut a v druhem ATI 8500LE VIVO, a musim rict, ze v kompu s ATI musim cas od casu neco prenastavit nebo doinstalovat, aby to jelo korektne... Tak a ted uvazujte, kupuji si pocitace jen odbornici nebo jsou vetsi skupinou zakaznici se zakladni uzivatelskou znalosti, kteri pocitac koupi a celkem opravnene ocekavaji, ze pokud na nej neco nainstaluji, tak jim to pojede bez problemu?
30.4.2003 15:12:11   0.0.0.xxx 00
GF4 Ti4x00 ma take dva RAMDACy (tzn. ze neni treba cekat na GF FX), takze nepotrebujes zadnou bezdratovou klavesnici, ale normalne zvolis v nView "klonovani" obrazu. Potom klidne sedis u PC monitoru a poustis film, zatimco vedle v pokoji to jede na TV...
Nemuzu si pomoct, ale Tantal ma pravdu, nejprve se to nauc, potom vynasej soudy... :-)
30.4.2003 15:56:14   0.0.0.xxx 00
Výkonem i technologiemi rozhodně před GF4 MX440, který vychází ze zastaralých specifikací GeForce2. Můžeme s klidem říci, že se vyrovná GeForce3 Ti200, tyto dvě karty se v testech navzájem předhánějí, ovšem FX toho nabídne přeci jen víc. Obdobná situace je s Radeonem 9100.
V porovnání s Ti4200 je FX5200 přeci jen viditelně slabší, vhledem k tomu, že je Titanium přeci jen v o něco málo vyšší cenové kategorii, za jeho nástupce snad budeme moci považovat FX5200 Ultra, který se na našem trhu taktéž co nevidět objeví.

30.4.2003 16:09:37   0.0.0.xxx 00
nastupcem Ti4200 je FX5600 a vykonnejsi FX5600 Ultra... Jinak mas pravdu...
30.4.2003 17:53:14   0.0.0.xxx 00
ja mam hercula 8500LE s tv-outem a nemusim instalovat nic.. snad jen novy drivery az je hercul milostive vyda...
30.4.2003 17:54:17   0.0.0.xxx 00
uz nejde skoro sehnat. A kdyz jo tak stoji 5000 od leadteku a za to uz mam skoro 9500
30.4.2003 18:00:24   0.0.0.xxx 00
Test je o ničem, pokud se srovnávají nesrovnatelné karty. Jasně, že karta bude nejpomalejší, když ji porovnáte s vyšší cenovou kategorií zaměřenou na někoho jiného. Raději jste měli týden počkat a porovnat porovnatelné karty: GF4MX, ATI9000, ATI9100, GFFX5200. Takhle to nemá žádný smysl.

Takže příští týden očekávám nový článek s tímto tématem.
30.4.2003 18:03:02   0.0.0.xxx 00
ATI ma rozhodne lepsi (hezci obraz) tv-out nez nVidia. je to zpusobeno pouzitym chipem. Vsechny ATI maji spickovy ATI RAGE THEATRE vyvinuty rimo ATI... A jak si vsichni dobre vzpominaji tak ATI do TV+PC delala vzdycky dost.. ten vyvoj je znat. Na nVidiich jsou chipi od Philipsu, pripadne od Connexantu... A je jich asi 5... Nejlspsi z nich je pravdepodobne Connexant a nejlepsi Philips...Navic pomalu kazda varka karet mela chipy jine... Ale kvalite Tv-Outu ATI konkurovat nemuzou ani omylem. Taky nastaveni Tv ma takova 8500LE mnohem vic nez nVidie s cimkoliv. proste kdo dela s Tv tak at si koupi ATI nebo pokud ma dost penez tak Matrox Parhelia - nejlepsi TV-OUT vubec (viditelne lepsi nez na 9700PRO)
ICE
30.4.2003 19:41:53   0.0.0.xxx 00
Mas pravdu, uz jsem sehnal dalsi kartu do testu, pridam srovnani s Radeonem 9000Pro, pak to doplnim, az to budu mit vse otestovany, ale v dobe kdy jsem to psal, tak jsem opravdu neme zadnou jinou kartu na doplneni testu
30.4.2003 19:55:10   0.0.0.xxx 00
A maji ty tve skvele ATI dx9 za 3200kc?
Asi ne ze.A tys tu kartu mel v kompu ze tak mluvis?
Ja bych si v zivote zase nekoupil sracky od ATI.A spamatuj se ty.
30.4.2003 19:58:51   0.0.0.xxx 00
S temi blbyma radiatory.Nech se s nima vyfotit jak sou skvele.a Radeon 9000 JE shit!
30.4.2003 21:04:51   0.0.0.xxx 00
Kdyz uz tady tak rikas jak je neco lepsi nez to druhy, mam dotaz, mel jsi FX 5200 v pocitaci??? Asi ne! Tak te musimm zklamat, ale pockej az doplnim clanek o testy s Radeonem 9000Pro. To se mozna budes divit
30.4.2003 21:05:49   0.0.0.xxx 00
spatne se to zaradilo
1.5.2003 11:46:55   0.0.0.xxx 00
ty testy vypadaj veliceslibne navic de dobre taktovat s pridani aktovniho chlazeni pude este lip
karty ve svej cenovej relaci porazi geforce3 ti nema sanci

akorat se chci zeptat innovosin dela dve verze 64mb a 128mb
jedna se o verzi ultra nebo bude este naka jina??? dik
1.5.2003 12:57:49   0.0.0.xxx 00
porovnejte prosím zobrazování jednotlivých karet!
1.5.2003 18:40:10   0.0.0.xxx 00
Prohlížím na www.czechcomputer.cz/Grafické a TV karty/InnoVISION odkazy na testy u GF FX5200 a nestačím se divit.
V testu na www.overclockercafe.com neumí zobrazit korunu stromu, na www.radeon.borec.cz - FX5200 už naposledy je zobrazení ve snímcích z 3DMarku03 dost tmavé (Trolls Lair), nebo není vidět skoro nic (Battle Of Proxycon).
Zkuste to rozlousknout. Je to v jádru NV34, syrových vladačích...
2.5.2003 11:07:10   0.0.0.xxx 00
Možná někoho naštvu, ale pro současné hry mě stále stačí důchodkyně MSI GF2 MX /nové hry na plné detaily/ v rozlišení 800x600x16 /je to optimum pro můj stařičký monitor/.
Nejsem herní maniak a naprosto mě to stačí.
Chci se však podívat na celý 3D Mark 2003, příp. začínající programy pod DX 9 a proto koupím FX 5200, viděl jsem ji v ceníku kolem 3200,- /s DPH/ od ASUSu s pasivním chladičem. MSI má podobnou cenu, INNO bych nebral.
Něco se šušká o nových ovladačích nVidie řady FX, zvětšení výkonu karet FX o 20-30%.
A celkově si také polepším s programy pod DX 8.1
Proč platit skoro 2x více za R9500. Mějte se.
2.5.2003 11:58:40   0.0.0.xxx 00
To by me zajimalo co si predstavujes pod pojmem "staci" jestli myslis ze hra de spustit a prohlidnout si uvodni menu tak to beru ale jestli myslis hrat tu danou hru tak to se nezlob ale to ti nesezeru mival sem GF2 GTS coz byla proti MXku neskutecna bomba a musel sem ji dat pryc (pred tristvrte rokem) protoze mi na ni prestavali behat novy hry napr mafie,GTA3, Medal of Honor sice bezeli ale sapali se a celkove to bylo na houby tak mi nerikej ze ted skoro po roce s MXkem este neco hrajes
3.5.2003 10:11:58   0.0.0.xxx 00
Někde jsem tady četl, že R9100 je přejmenovaná R8500LE. Jde mi o to: Mám GForce4 MX440 64MBDDR a P4 Willy 1,5 GHZ (256 MB Rimm) a mám v 3DMarku 2001Se (jenom) 4500 bodů. Chtěl bych nějakou lepší kartu, ale nemůžu se rozhodnout mezi R9100, FX 5200, R9000 Pro (kdybych ho sehnal) a nebo jestli si mám počkat na R9200. Prosím poraďte mi. Díky
5.5.2003 15:27:39   0.0.0.xxx 00
Jestli R9100 nebo R9000 Pro tak to je jasný raději R9100 - má víc pipeline a sám jsem obě tyto karty testoval na svém PC rychlost obou karet je zhruba stejná, v jednom testu vyhraje R9100 v jiném R9000Pro je to dle složitosti scény, 9100 ma lepší čip, 9000pro rychlejší paměti. 9100 jde většinou lépe přetaktovat a je to u ní i více poznat na výkonu. V neposlední řadě a myslím si že je to to hlavní R9100 je levnější cca 2500,- s DPH, R9000Pro cca 3000.
S FX 5200 neporadím - netestoval jsem ji, je to novinka a jak u nich bývá zvykem ovladače nejsou zrovna O.K. stejně tak jako byly problemy zezačátku s GF 4MX. Takže já osobně bych s koupí FX 5200 zatím raději počkal.
6.5.2003 18:37:07   0.0.0.xxx 00
Díky a co říkáš na to skóre v 3DMarku?Myslíš, že by mi ten upgrade pomohl? Kolik si měl ty?
6.5.2003 18:41:00   0.0.0.xxx 00
Mám GForce MX440 a tá má mít podle specifik. 250/400 a Powerstrip mi píše 250/333. Myslíte, že je to možný? Dostal jsem ji na 270/395 ,projel 3DMark, pak jsem ho restartnul a bylo to v hajzlu. Musel jsem obnovit systém. Ale to je jedno, zajímaj mě ty paměti!
6.5.2003 19:53:51   0.0.0.xxx 00
250/333 maji mxka 440SE.Takze mas SEcko.Ja mam taky 440Se defaultne mela tak 250/333 ale dal sem sni v pohode 325/425MHz.A 3Dmark 2001 projel i na 340/440MHz.Pak sem flesnul bios karty a defaultne jede na 300/333,ramky nejak nesly nastavit rychleji jen jadro.
6.5.2003 19:57:23   0.0.0.xxx 00
V 3Dmarku 2001 mam 7006 bodu s tim MXkem na 340/440.Na XP 2200+ a Epox 8RDA+ nForce2 a 256MB 333 RAM.
1.6.2003 02:10:11   0.0.0.xxx 01
Pánové z PC Tuningu jsou nejspíš opravdu debilové. To mě fakt žere, jak vy dementící testujete low-end kartu na Intel Pentium 4 2.4Ghz. Vy jste prostě ko**ti, nic víc než stupidní ko**ti. To nemůžete do prdele testovat tyhle karty na průměrných strojích, kteří vlastní více jak 70% uživatelů (resp. XP 1800+, apod.). To je fakt šit. Recenze k ničemu. A to je u všeho. Jste prostě stupidní amatéři. FUJ.
16.8.2003 19:17:44   0.0.0.xxx 00
to mě fakt se.. tuhle stránku jsem měl navštívit dřív než jsem si ji koupil ale Vietcong jede na 1290*1040 na 32bit tak špatné to zas nebude
16.10.2003 15:21:51   0.0.0.xxx 00
http://www.gamersdepot.com/hardware/video_cards/msi/fx5200/001.htm test Radeon9000 vs. GF5200
24.1.2004 12:46:54   0.0.0.xxx 00
Kvalita obrazu je vynikající - jak ve 2D, tak ve 3D. V tomto ohledu není kartě naprosto co vytknout. Zajímalo by mne, jestli Robo vycházel z vlastních zkušeností (já ano) nebo jen tak planě spekuluje.
6.3.2004 13:08:44   0.0.0.xxx 00
Potřeboval bych poradit ohledně ttéto karty (FX5200), mám ji naprosto od stejného výrobce, v článku je napsáno že byla přetaktována na 300/330 z pův. 250/200, takt jádra se mi pomocí powerstripu podařilo zvednout na stejnou hodnotu ale nemohu pohnout s pamětí... Můžete mi poradit? Liší se to snad kus od kusu a víc z toho prostě nepůjde, nebo na to mám jít jinak?..
6.2.2005 21:17:05   0.0.0.xxx 00
Ja jsem ji přetaktoval na 300/330 MHZ.V 3D MArku nárust o 2500 bodu.OK Taktoval jsem v Riva tuneru
23.3.2005 21:07:01   0.0.0.xxx 00
LOOOOOOL tak vidis teraz je 5200 FX o 2 triedy vysie ako 9100 abo 9200 hlavne MSI ked taktnes na 500/486 moze sa kazdy slabsi raddeon strcit do
24.3.2005 20:55:40   0.0.0.xxx 00
Nedávno jsem si koupil grafiku "Inno3D Tornado GeForce FX 5200" a nemůžu se domluvit s DirectX 7.0 a výše.Má předešlá karta fungovala na AGP 8x,ale tahle jen na AGP 4x,i když v papírech je udáváno AGP 8x.Je možné,že mám špatné číslo ovladače ? Prosím,poraďte.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.