Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus V9560: nová "střední třída" - GeForceFX 5600
Asus V9560: nová "střední třída" - GeForceFX 5600
autor: Štěpánek Martin , publikováno 30.5.2003
Asus V9560: nová
Do redakce nám dorazila další grafická karta z rodiny karet FX. Model FX5600 je předurčený jako nástupce veleúspěšného modelu Ti4200. V našich testech se podíváme jak si proti svému předchůdci povede, a také jak obstojí v konkurenci karet od Kanadské firmy ATI. {mospagebreak title=Nvidia GeForce FX 5600}

Logika je zde jasná, bylo potřeba prosadit na trh nástupce velmi oblíbené karty GeForce Ti4 4200 a stejně jako ona sloužit pro práci a pro zábavu. Ta byla oblíbená i hojně rozšířená pro její velmi dobrý poměr cena/výkon. Tímto směrem je mířená i FX 5600.

Asus V9560: nová \

GeForce FX 5600 (čip NV31) je odlehčenou verzí GeForce FX 5800 (NV30), tentokrát určenou pro hlavní část trhu.

Asus V9560: nová \

Není žádným velkým tajemstvím, že výrobci grafických čipu nevydělávají nejvíce na nejvýkonnějších modelech, ale právě naopak na modelech nižších řad, tedy na těch levějších avšak masově prodávaných. Důvod je prostý, drahou a výkonnou kartu si koupí jen nadšenec nebo profesionál. Tak či onak není jich moc v porovnání s ostatními, kterým stačí něco trochu lepšího než "obyčejná karta", která bude umět zobrazit texty a tabulky.

Na trhu jsou dvě varianty:

  • NVIDIA GeForce FX 5600 Ultra. Karta založená na čipu NV31. Jádro pracuje na frekvenci 350MHz stejně tak i paměti (700 efektivně). Čip podporuje 128bit DDR SDRAM paměťovou sběrnici. FX5600 Ultra by měla sloužit jako nástupce karet GeForce Ti. Z rodiny karet FX jsou na trhu ještě výkonnější karty FX 5800 a 5900, ale jejich cena se již pohybuje v jiné cenové dimenzi.

  • NVIDIA GeForce FX 5600. Stejně jako Ultra verze je i tato postavena na čipu NV31, ale liší se nižšími frekvencemi jádra a pamětí. stejná je i podpora 128bit DDR SDRAM paměťové sběrnice.

Ale teprve čas ukáže, jak se karty GeForce FX 5600 prosadí na poli, na kterém do současné doby dominovaly karty Radeon 9500 a GeForce Ti4200-8x.

Podívejme se na základní parametry grafického čipu:

  NVIDIA GeForce FX 5600
- NV31 -

GeForce4 Ti 4200
- NV28 -

RADEON 9700 Pro
 - R300 -

GeForce FX 5800 Ultra
- NV30 -

NVIDIA GeForce FX 5200 / 5200 Ultra
- NV34 -
Výrobní technologie 0,13 mikron

0,15 mikron

0,15 mikron

0,13 mikron

0,15 mikron
Počet tranzistorů 75 miliónů

67 miliónů

110 miliónů

125 miliónů

47 milionů
Frekvence čipu 325 MHz

300MHz

325MHz

500MHz

250 MHz
Řadič pamětí

128bit DDR SDRAM

128bit DDR SDRAM

256bit DDR SDRAM

128bit DDR II SDRAM

128bit
DDR SDRAM
Frekvence pamětí

300MHz DDR

325MHz DDR

310MHz DDR

500MHz DDR

200MHz DDR
Teoretická propustnost

10,9 GB/s

9,9 GB/s

18,9 GB/s

15,2GB/s

6,4GB/s
Max. velikost pamětí

128MB

128MB

256MB

256MB

256 MB
AGP sběrnice

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

Pixel pipeline - Pixel shadery

Pixel pipeline 4

4

8

8 [1]

2
Text. jednotky na pipeline 2

2

1

1 [1]

2
Max. počet textur při multitext.

8

4

8

8

8
Typy filtrování

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic
Max. úroveň anis. filtrování

8

8

16

8

8
Verze Pixel shaderů

v. 2.0+

v. 1.3

v. 2.0

v. 2.0+

v. 2.0 [6]
Větvení, subrutiny, opakování

ne

ne

ne

ne

ne
Max. textur na shader

16

4

16

16

 
Max. počet shader instrukcí

1024

4

32

1024

 
Max. počet arit. instrukcí

1024

8

64 (+64) [2]

1024

 
Max. počet instrukcí na shader

1024 [2]

12

96 (+64) [2]

1024 [2]

 
Formáty dat [4]

Celá čísla
16bit FP
32bit FP

Celá čísla

Celá čísla
16bit FP
32bit FP

Celá čísla
16bit FP
32bit FP

Celá čísla
16bit FP
32bit FP

Vertex pipelines - vertex shaders

Vertex pipeline

3

2

4

3

 
Verze Vertex shaderů

v. 2.0

v. 1.1

v. 2.0

v. 2.0+

v. 2.0 [6]
Větvení, subrutiny, opakování

dynamické

ne

statické

dynamické

 
Max. počet shader instrukcí

256

128

256

256

 
Max. počet inst. s opakováním

65536

128

65536

65536

 
Formáty dat

32bit FP

32bit FP

32bit FP

32bit FP

32bit FP

Vyhlazování hran - FSAA - Anti-Aliasing

Metody FSAA

Ordered grid
super-samplign
 multi-sampling
(OGSS, OGMS)

Ordered grid
super-samplign
 multi-sampling
(OGSS, OGMS)

Rotated grid
multi-sampling
(RGMS)

Ordered grid
super-samplign
 multi-sampling
(OGSS, OGMS)

Supersampling,
Odered grid multi-sampling
(OGSS, OGMS)
Počet samlpů

2x (OGSS, OGMS),
Quincunx,
4x (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS - jen v Direct3D),
6x (OGSS+OGMS - jen v Direct3D)
8x (OGSS+OGMS, jen v Direct3D),
16 (OGSS)

2x (OGSS, OGMS),
Quincunx
4x (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS - jen v Direct3D)

2, 4, 6

2x (OGSS, OGMS),
Quincunx,
4x (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS - jen v Direct3D),
6x (OGSS+OGMS - jen v Direct3D)
8x (OGSS+OGMS, jen v Direct3D),
16 (OGSS)

2 (OGSS, OGMS),
Quincunx,
4 (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS – jen in Direct3D)

Technologie zrychlující/zlepšující propustnost či práci s pamětí

Hidden Surfaces Removal [5]

ano

ano

ano

ano

ano
Komprese Frame-bufferu

ano

ne

ano

ano

ne
Komprese Z-bufferu 

ano

ano

ano

ano

ano

Vysvětlivky:

  1. GeForce FX postrádá klasické pixel pipeline. Architektura je řešena tak, že je zde sada ALU, sada texturovacích jednotek a dalších elementů, které jsou nutné k vytvoření scény. Teoreticky jde tyto jednotky softwarově nastavit tak, aby se chovaly tak jako 8 pipeline po jedné text. jednotce nebo 4 pipeline po dvou text. jednotkách či 2 pipeline po čtyř text. jednotkách. Vše záleží na tom jak se to naprogramuje. NV30 má oproti R300 flexibilnější architekturu.

  2. R300 podporuje max. 96 skalárních a 64 vektorových instrukcí. Celkem 160 instrukcí.
    NV30 je univerzálnější můžete použít klidně 1023 skalárních a 1 vektorovou instrukci a naopak.

  3. Constant a Temporary registry mohou ukládat jak 16bit a 32bit data. Při ukládání 16bit dat se počet registrů zdvojnásobí, protože 16bit data v NV30 architektuře zabírají jen 50 % místa.

  4. GeForce FX počítá s dvěmi formáty barevných dat: 16bit a 32bit. Počítání s 16bity je dvakrát rychlejší než s 32bit. Výsledná kvalita je nižší. Nejnovější drivery 43.45 používají v 3Dmarku 03 jen 16-bit data a tím si karta znatelně výkonnostně přilepšuje.
    R300 interně počítá s 24-bit barevnou hloubkou, kterou pak rozšiřuje na 32bit nebo redukuje na 16-bit.

  5. Hidden Surface

  6. Karty s čipem NV34 splňují pouze minimální podmínky pro karty s podporou DirectX 9

Z tabulky je vidět, že rozdíl je především v počtu pipeline. Většina ostatních technologií je u karet NV30 a NV31 stejná.

CineFX Shading

Zcela přepracované programovatelné jádro nFiniteFX 3.0, které bylo díky možnostem fotorealistické grafiky prezentováno pod značkou CineFX engine, je asi tou pravou cestou, kterou se bude vývoj grafiky ubírat, i když k reálnému renderování grafiky, na které nebude poznat rozdíl mezi skutečností a počítanou grafikou má stále CineFX hodně daleko. Pokud jsem se před několika lety podivoval nad demonstračním demem Chameleona, který prezentoval možnosti GeForce3 a nFiniteFX (Pixel a Vertex Shadery první generace), po shlédnutí demonstračního dema s vílou a dema rozbouřené mořské hladiny , prezentující DirectX9.0 a CineFX technologii musím uznat, že rendering grafiky pokročil o pořádný kus.

Díky pixel a vertex shaderům nebudou nyní složité procesy a instrukce zatěžovat CPU a všechny tyto výpočty budou prováděny grafickým čipem. NV31 dokáže v reálném čase provádět stovky instrukcí a další generace GPU dosáhne k tisícům. Architektura NV30 (a od ní odvozená NV31) ale již nyní slibuje lepší specifikace než přináší DirectX 9. Zde je několik čísel pro porovnání:

Vertex Shader 2.0 bude podporovat maximálně 1024 instrukcí, zatímco NV30 celých 65536! Statických instrukcí obsahuje specifikace DX9 256 a NV30 čtyřnásobek (tedy 1024). Dočasných registrů má DX9 12 a NV30 16, maximální počet cyklů vychází 4 ku 64 ve prospěch NV30. Nad rámec specifikací DX9 bude NV30 podporovat dynamické řízení toku.

Pixel Shader 2.0 také výrazně zaostává za nVidia NV30. Počet texturovým map je stejný (16), ale maximální počet texturových instrukcí je u DX9 32 a u čipu NV30 dokonce 1024, barevných instrukcí pak 64 proti 1024. DirectX 9 podporuje nejvíce 4 závislé textury, ale NV30 nekonečno. A posledním parametrem je datová přesnost, kterou poskytuje DX9 96-bit FP, zatímco NV30 128-bit FP.

High-Performance, High-Precision, 3D Rendering Engine

• 8 pixelů zpracovaných za jeden takt
• 128-bit výpočty, po celé délce pipeline
• Podpora 128-bit,64-bit výpočtů v plovoucí čárce a 32-bit výpočty celých čísel
• až 8 textur zpracovaných při multi-texturingu
• Podpora sRGB formátu textur
• DirectX a DXTC1-5, S3TC komprese textur

{mospagebreak title=Asus V9560 (GeForce FX 5600)}

Na první pohled se karta od Asusu layoutem od referenčního modelu nVidie příliš neliší. Liší se detaily. Tím je zajisté pěkný chladič, který má měděný pasiv. Dále to jsou pasivní chladiče na pamětech, kde je nutné zmínit zajímavý detail. Karta sice má pamětí na obou stranách, ale pasivy jsou pouze na horní straně, takže ve výsledku mají pasivy pouze zkrášlující efekt a nejde tudíž o užitečnou věc.

Asus V9560: nová \

Jelikož je karta vybavena 2x DVI výstupy, jsou dodávány redukce, které umožňují i připojení normálních CRT monitorů.

Asus V9560: nová \

Zde je obrázek bez chladiče. Mezi jádrem a chladičem byla bílá silikonová pasta. Mrzí mě jen absence montážních děr vedle jádra, které by umožňovaly přidělání vodního chladiče bez nutnosti lepení.

Asus V9560: nová \ Asus V9560: nová \
Jádrem grafické karty je tento čip Datasheet
Stepping jádra je A1 Device operation & Timing Diagram

Taktovací frekvence procesoru je 325MHz, frekvence pamětí je podle datasheetu firmy Samsung 300MHz (600MHz efektivně).

Asus V9560: nová \

Pro další vstupy a výstupy je použit tento kabel, na jehož konec lze připojit: S-Video In, Composite In, S-Video Out a Composite Out. To v kombinaci dodávaným video editačním softwarem znatelně rozšiřuje možnosti této karty.

 

Přibalená CD

 

Gamesy

   
Asus V9560: nová \ Asus V9560: nová \ Asus V9560: nová \
Morrowind Gost Recon Black Thorn
Asus V9560: nová \ Asus V9560: nová \ Asus V9560: nová \
Worms Blaster
Demo Showcase
VR Aquarium
DVD Player
Editing & Burning
Asus V9560: nová \ Asus V9560: nová \ Asus V9560: nová \

ASUS DVDXP

CyberLink
Power Direct Pro
CyberLink
Media Show
 

SmartDoctor 2

Své kvality firma Asus předvedla i na přiložených utilitách. Jednou z nich byl SmartDoctor 2.

Asus V9560: nová \

SmartDoctor monitoruje teploty pamětí a jádra, případně reguluje otáčky větráčku a mění frekvence. Při změně otáček je na výběr ze 3 možností:  Highest, Median, a variabilní RPM. Při použití na maximální otáčky je karta velmi hlučná (jako přistávající Boeing), ale vše se změní už při nastavení Median. Mě se nejvíce osvědčila možnost plynulé regulace podle teploty. Při běžné práci se teplota jádra i pamětí pohybovala okolo 38°C, při delším hraní se pak zvýšila na 45°C. Při maximálních frekvencí, které lze s pomocí této utility dosáhnout, tedy 350/330MHz se teplota jádra a pamětí pohybovala okolo 48°C, ale při této teplotě se již automaticky zapínaly maximální otáčky.

Ovladače

Rozhodl jsem se pro testy použít starší ovladače 43.45. Tato verze již umožňuje stejné nastavení jako v současnosti aktuální 44.03, a nebylo u nich potvrzené cheatování. Výsledky testů proto mohou být nižší než u jiných ovladačů. Tento rozdíl se nejvíce projeví v benchmarku 3DMark.

Asus V9560: nová \

Na obrázku si také povšimněte volby Quality, tato možnost ovlivňuje výslednou kvalitu obrazu a tím i dosažené skóre.

  • Application - nejlepší kvalita
  • Quality - poměr kvalita/výkon
  • Perfomance - maximální výkon

Stejně jako dražší bratříček GeForce FX5800 i GeForce FX5600 podporuje 16x FSAA (počítá se tedy max. šestnáct vzorků na jeden pixel). Ovšem nedokáži si představit jak by hra běžela při 16x FSAA, proto je asi jedno, jestli je možno použit 16x FSAA nebo jen 4x.

Možnost nastavení Anisotropního filtrování je u celé rodiny stejná. Maximem je 8x.

{mospagebreak title=Kvalita zobrazení při použití FSAA}

Hodně často se setkávám v diskusních fórech s názorem, že kvalita celo-obrazového Anti-Aliasingu je na kartách z řady Radeon lepší, než ta u konkurenční nVidie. Obrázky jsou ze hry Serious Sam: The Second Encounter. Jsou pořízeny při rozlišení 1024x768x32bit a nastavení kvality na maximum.

Asus V9560: nová \

Zde je jasná ukázka kvality FSAA u karty GeForceFX 5600. Rozdíl mezi FSAA 2x a bez FSAA je velmi zřetelný, ale rozdíl mezi 2x a 4x FSAA již tak velký není. Nejlépe je vidět na horní hraně levé části zdi.

Následující řádky jsou podloženy pouze subjektivním dojmem: kvalita se od dob GeForce Ti4200 velmi zlepšila, ale i tak musím potvrdit, že nedosahuje kvalit konkurenčních Radeonů. Mohl jsem porovnat kvalitu zobrazení Radeona 9800Pro a GeForceFX 5600 a rozdíl je především na LCD panelu patrný. I když vím, že se jedná o jiné cenové relace.

Testovací sestava

Testovací Hardware:

  • Intel Pentium 4 2400MHz CPU;
  • Asus P4C800 Deluxe (i875)
  • 2x Samsung PC3200 CL2
  • Seagate 60GB, 7200 otáček/min

 

Software:
  • Microsoft Windows XP Professional;
  • Microsoft DirectX 9.0;
  • nVidia Detonator 43.45

 

Grafické karty:

  • Asus GeForce FX5600

Karty pro srovnání:

  • Leadtek GeForce FX 5800 Ultra
  • Leadtek GeForce FX 5800
  • Innovision Inno3D Tornado GeForce FX 5200
  • Leadtek GeForce 4 Ti 4600
  • Gainward GeForce 4 Ti 4200 128 MB
  • Hercules Radeon 9700 Pro
  • Hercules Radeon 9700
  • Hercules Radeon 9500 Pro
  • Gigabyte Radeon 9500
  • Hercules Radeon 9000Pro 128MB
{mospagebreak title=Testy: 3DMark 2001}

3DMark 2001

Asus V9560: nová \

Známý test grafických karet postavený na DirectX 8. Použití 3D Marku se zdálo lepší než jeho novějšího bratříčka, který ani firma Futuremark nedoporučuje pro straší karty. Použitím 3D Marku03 by testování nekladlo stejné nároky na všechny karty, karty jako GeForce Ti4200 a Ti4600 by byli v nevýhodě.

  R9700Pro R9700 R9500Pro R9500 GFFX 5800U GFFX 5800 GF4Ti 4600 GF4Ti 4200 GFFX 5200 GFFX 5600
Celkové skóre 13665 12756 11889 10177 13732 13236 12232 10642 7666 10789
Car Chase Low  175,2 159,2 154,9 131,3 183,7 183 173 164,7 105,5 159,7
Car Chase High 59,3 57,8 63,6 59 57,6 57,3 56,7 54,3 48,3 56,1
Dragothic Low  265,3 244,7 204,1 167,2 250,4 240,4 227,1 174,1 120,6 171,5
Dragothic High 142,7 131,3 123,4 97,6 138,6 134,9 123 102 66,4 109,6
Lobby Low 182,5 175,5 173,7 156,7 176 176 167,4 155,3 126,7 153,4
Lobby High 78,3 75 77,5 74,8 76,5 76,1 74,8 72,2 60,6 73,1
Nature 92,6 84 62,6 49,9 109,2 93,5 75,8 54,2 31,6 61,3

Z tabulky je jasné, jak malý je rozdíl mezi novou GeForce FX 5600 a její předchůdkyni, GeForce Ti4200. Rozdíl získáme až při hraní ve vyšších rozlišení a s maximálními detaily. Bohužel v porovnání s kartou Radeon 9500 Pro karta stále ztrácí, byť jen 10%.

V následujících tabulkách hodnoty označené červeně znamenají ztrátu.

Dragothic Low Detail, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

Asus V9560: nová \

Pří použití Antialiasingu se začíná projevovat síla karty.

GeForceFX 5600 GeForce Ti 4200 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 67,2 -37% +2% +52% +17%

Nature, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

Asus V9560: nová \

V testu nature karta překonává i GeForce Ti4600.

GeForceFX 5600 GeForce Ti 4200 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 18,6 -57%  -7% +33% -20%

3DMark 03

Zařazení testu 3DMark 03, je vzhledem k testování karty s podporou DirectX 9, celkem logické. Zde se otestují především nové vlastnosti, které tuto kartu odlišují od svých předchůdců GeForce 4 Ti.

Celkové skóre; 1024x768x32bit

Asus V9560: nová \

Zatím co v testu 3DMark 2001 jsou výsledky karet GeForceFX 5600 a GeForce Ti4200 téměř stejné, zde se výrazněji projevuje implementace DirectX 9.

 

Mother Nature 1024x768x32bit

Asus V9560: nová \

Test Mother Nature z balíku 3DMark je jeden z nejtěžších testů. Zde se karty bez podpory DirectX 9 neobejdou. To je také jasně vidět z grafu. Testovaná karta sice test zvládla, výsledné skóre je ovšem celkem špatné. Téměř poloviční skóre oproti Radeonu 9500Pro je zahanbující.

GeForceFX 5600 GeForce Ti 4200 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl celkové skóre 2583 -61% -45% +34% -2%
Rozdíl Mother nature 11,8 0 0 +93% +54%
{mospagebreak title=Testy: UT2003, Code Creatures}

Unreal Tournament 2003

Asus V9560: nová \

Tvůrci naštěstí vytvořili velice user-friendly systém pro testování. Máme na výběr mezi jednoduchým spuštěním benchmark.exe a vybráním rozlišení, dále trošku namáhavějším vytvořením dávkového souboru pro otestování konkrétní mapy. Zvolil jsem první možnost, aby nevznikaly dohady o nastavení v ut2003.ini souboru a správném výběru mapy.

Flyby

1024x768
Asus V9560: nová \
1280x1024
Asus V9560: nová \
1600x1200
Asus V9560: nová \

Z grafů můžeme vyvodit stejný závěr jako v případe 3D Marku, tedy výkonnost karty se projevuje až při vyšším rozlišení a maximálních detailech.

GeForceFX 5600 GeForce Ti 4200 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 1024/768 108 +1% +25% +58% +52%
Rozdíl 1280/1024 75 -4%  +23% +70% +66%
Rozdíl 1600/1200 18,6 -58%  -7% +33% +20%

Botmatch

1024x768
Asus V9560: nová \
1280x1024
Asus V9560: nová \
1600x1200
Asus V9560: nová \
GeForceFX 5600 GeForce Ti 4200 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 1024/768 61 0% +2% +3% 0%
Rozdíl 1280/1024 54,2 -2%  +9% +12% -2%
Rozdíl 1600/1200 48,7 -25% +3% +15% -34%

Code Creatures

Asus V9560: nová \

Velice náročný benchmark, který požaduje 128MB grafické paměti ke korektnímu běhu. Karty se 128MB paměti zde dosahují téměř dvojnásobné výsledky oproti svým 64MB verzím. Ještě podotknu, že benchmark je výborným testem stability přetaktovaných pamětí na grafické kartě.

1024x768
 Asus V9560: nová \

1280x1024
Asus V9560: nová \

1600x1200
Asus V9560: nová \

GeForceFX 5600 GeForce Ti 4200 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 1024/768 24,9 +6% +18% +23% -46%
Rozdíl 1280/1024 19,8 -9%  +17% +19% -55%
Rozdíl 1600/1200 17,6 -22%  +6% +3% -34%

Code Creatures, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

 Asus V9560: nová \

GeForceFX 5600 GeForce Ti 4200 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 13,8 -40% -9% +4% -84%

Return to Castle Wolfenstein

V testu ze hry Return to the castle of Wolfenstein dominují především grafické karty ATI. Jedná se sice o starší hru, ale i tak ve vysokém rozlišení dokáže prověřit výkon grafické karty.

1024x768
Asus V9560: nová \

1280x1024
Asus V9560: nová \ 

1600x1200
 Asus V9560: nová \

GeForceFX 5600 GeForce Ti 4200 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 1024/768 107,6 +1% +4% +5% -0,5%
Rozdíl 1280/1024 92,3 -3%  +18% +20% -6%
Rozdíl 1600/1200 74,4 -16% +20% +21% -19%

Wolfenstein, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

 Asus V9560: nová \

GeForceFX 5600 GeForce Ti 4200 GeForce Ti4600 Radeon 9500Pro Radeon 9500
Rozdíl 91,6 -27% -26% +15% -83%

Serious Sam: The Second Encounter

Tento test patří do kategorie testů OpenGL a využívá Extreme Quality skript. Vybral jsem test za použití mapy Valley.

Asus V9560: nová \

{mospagebreak title=Závěr}

Hodnocení

  • Průměrná ztráta ve všech testech na kartu ATI Radeon 9500 Pro činí 23%.

  • Při přímém srovnání GeForce FX 5600 s grafickou kartou GeForce Ti4200 jsou testy velmi vyrovnané, větší rozdíly jsou až při použití testů, které využívají DirectX 9 a vysoké rozlišení. To stejné platí při zapnutém Anti-Aliasingu.

  • Náskok, který karta získala v porovnání s Radeonem 9500 se pohybuje okolo 20%.

Nová karta z rodiny FX je jistě zajímavou volbou. Ale nelze od ní očekávat nějak výrazný nárůst výkonu oproti starší Ti4200. Ale i tak jde o velmi zajímavou grafickou kartu, která přináší DirectX 9 do mainstreamu, kde si jistě najde své příznivce. To také zajisté pomůže masivnějšímu rozšíření nových her s implementací DirectX 9.

Mezi velmi dobré vlastnosti karty patří možnost přetaktování, přibalený software a další dodatečné příslušenství. Plná hra začíná být v tomto segmentu samozřejmostí, ale čtyři plné hry, dvě demo CD, DVD přehrávač a pár dalších CD je již nadstandard.

Pro kutily:
Karta nemá stejně umístěné otvory pro připevnění chladiče jako GeForce Ti4200. Může proto být trochu složitější přidělávání vodního chladiče. Pokud ho i tak budete chtít, nezbývá než jej přilepit.

Kvalita obrazu - 2D / 3D:
Kvalita obrazu patří, po zkušenostech s dřívějšími Ti4200 k tomu lepšímu. Karta poskytuje i ve vysokých rozlišeních překvapivě kvalitní obraz. Bude sice záležet na značce (a použitých výstupních filtrech), zdá se však, že majitele velkých monitorů a LCDček tyto karty nebudou rozhodně trápit. Zajímavé je použití dvou DVI konektorů namísto klasické kombinace DVI a D-SUB VGA.

Jen bych si dovolil menší poznámku, doporučil bych verzi Ultra. U té se výkonnostní nárůst pohybuje kolem 20% (podle sestavy) za to podle mě stoji...

Porovnání ceny a bodů v 3DMark 2001:

  GeForce FX 5600 GeForce FX 5200 Radeon 9500 Radeon 9500 Pro GeForce Ti4200
Kč / bod 0,60 0,33 0,42 0,47 0,35

Z tabulky jasně vyplývá horší poměr cena/výkon než má například GeForce Ti4200, i když je nutné přihlédnout na velké množství přibalených věcí, které zvedají cenu. Zajisté se tedy setkáme s kartami jiných výrobců, které budou levnější, ale bez té bohaté softwarové výbavy a doplňků, které činní Asus Asusem.

Klady:

  kompatibilní s DirectX 9
  relativně tichá
  2x DVI výstup
  přibalený software
  pasivní chlazení pamětí
  dobrá možnost přetaktování

Zápory:

  slabší výkon v porovnání s Radeonem 9500Pro
  slabý poměr cena/výkon
  cena, testovaná verze Video Suite stojí 7100kč s DPH

 

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.5.2003 23:31:44   0.0.0.xxx 00
A ze byste tu napsali tu cenu? Nebo jsem slepy? pokud tu ta cena je, tak se omlouvam...Dave
30.5.2003 00:03:32   0.0.0.xxx 00
jojo, nekam se mi odkutalela, ale uz jsem to napravil
30.5.2003 06:02:21   0.0.0.xxx 00
na to ze je to uplne nova archytektura a je draha jako pes je dost slaba.

ta bych si radsi koupil R9500PRO za stejny prachy a taktoval ho na vykon pobliz 9700

tahle karta pujde tezko pretaktovat na 450MHZ jako by to odpovidalo k vykonu GFX5800

Nvidia nas krmi peknejma blafama - od doby kdy ATI zacala pouzivat catalist ma vyborny karty (akorat ta podpora Xfree je dost mala)
30.5.2003 06:05:54   0.0.0.xxx 10
Je to drahy smejd!
30.5.2003 06:18:29   0.0.0.xxx 00
Ta karta neni uplne spatna, to si zase nemyslete, ale je pravda, ze s tim vykonem, ktery to ma je cena trochu neopodstatnena.
Prislusenstvi a doplnky jsou vsak na jedincku.
30.5.2003 06:28:15   0.0.0.xxx 00
no nevim ted mam ti 4200 a urcite tato karta nebude dalsi co si koupim .4200 mi jeste z pul roku vydrzi a potom pujdu do radeona 9700 nebo neceho takoveho myslim ze je to daleko lepsi si nasetrit nez resit tuhle kartu.
30.5.2003 06:37:36   0.0.0.xxx 00
Nové nVidie víceméně nemá cenu kupovat, pokud neuvažujete o GFFX 5900, která je opravdu výkonná. Ale nesmíme zapomenout, že ATI uvede velmi brzo R400 (do konce prázdnin) Počkal bych půl roku a koupil bych si nejlépe právě R9500Pro, R9700/Pro, R9800/Pro, R9900/Pro (R360).
30.5.2003 07:09:15   0.0.0.xxx 00
R400 do konce prazdnin tezko... to jedine R360.
R400 bude az na prelomu 3 a 4 ctvrtleti nabo ke konci roku...

btw... pisete to i ve vasich bleskovkach..
30.5.2003 07:13:13   0.0.0.xxx 00
VGA Gainward FX PowerPack Ultra/780 TV/DVI 256MB

Technické parametry:
NVIDIA GeForce FX 5600 čip
256MB DDR SDRAM (3.6ns)
8x AGP
325MHz taktovací frekvence jádra GPU
550MHz taktovací frekvence pamětí (DDR)
Výkon 1.3GTex/s
Aplikační rozhraní Microsoft DirectX 9.0 a OpenGL 1.4
Rozlišení až 2048x1536 na LCD nebo VGA monitorech
Rozlišení až 1024x768 pro TV-out
TV-out (S-Video)
DVI konektor

je to zkopirovany z CC
30.5.2003 07:19:16   0.0.0.xxx 00
Presne mam taky Ti 4200 a po pretaktovani na 345@385 (priblizne) tak z ni dostanu i pres 12000 ve 3D marku to dnes staci na vse a jestli budu kupovat neco noveho tak urcite Radeona 9900 az prijde na trh novy R400. Bude to dobry vykon za dobry peniz.
30.5.2003 07:21:14   0.0.0.xxx 00
mam radeona 9500pro a jsem na výsost spokojen ovc-385/320Mhz , nvidia to neni pořád ono ,a že maj nejvýkonější kartu za 20000 ? to je o hovně., a s tim antialiasingem mate pravdu u ati je o hodne lepsi .
30.5.2003 07:25:01   0.0.0.xxx 00
ATI se snaží, ať si konkurence myslí, že uvedou svůj výrobek později, i když nakonec bude uveden trošku dříve. Výrobní technologie 0,13 mikron je zvládnutá, takže nic nestojí v cestě. R400 nebude zas takový break-throught jak by se mohlo zdát. Pouze rozšiřuje možnosti DX 9, je to víceméně DX 9,5. Ale bude to konečně nějak vylepšené jádro R300, protože všechno co teď tady máme jsou jen variace na R300.
ATI vydá R400 papírově do čtyř měsíc. A v prodeji bude do vánoc. Podle informací partnerů ATI je tape out (sampling/první silicon) R400 stanoven na červenec 2003
30.5.2003 07:26:55   0.0.0.xxx 00
Az bude cena te karty podobna jako ma R9500Pro (dokud se prodava), tak ma smysl o tom uvazovat. Jako nastupce Ti4200 ji snad lze pouzit, ale to chlazeni je desne
Jinak velice pekna recenze.
30.5.2003 07:27:11   0.0.0.xxx 00
Tak mam pocit ze situace na trhu grafickych karet je stejna jako na trhu procesoru... jedna strana ma frekvenci a ta druha technologie... ceny se pomerne vyrovnaly. No muj osobni nazor je ze po uvedeni P4 2.8 na s 800MHz FSB ve spojeni s Radeonem 9700pro je to nejrozumější koupě na trhu? Ale tohle tvrzení dávám do debaty ze které předem vylučuju milionáře! :-)
30.5.2003 07:43:40   0.0.0.xxx 00
*Průměrná ztráta ve všech testech na kartu ATI Radeon 9500 Pro činí 23%.

*Náskok, který karta získala v porovnání s Radeonem 9500 se pohybuje okolo 20%.

// Tak náskok nebo ztráta? *24*
30.5.2003 07:52:48   0.0.0.xxx 00
nebude to tim "Pro" a "" :-D
30.5.2003 08:21:56   0.0.0.xxx 00
Odkud se dá stáhnout Code Creatures benchmark?? Na www.codecult.com jsem to nenašel, díky moc za odpověď.
30.5.2003 08:32:03   0.0.0.xxx 00
za tu cenu mam GF FX5600 Ultra od leadteku, naco drahej asus, jo jinak taky mam GF4 Ti 4200 a chtel jsem to zkusit upgradovat, ale jak tak na to koukam tak bych si jeste pohorsil, kor na DX 8,0 hry , kdy mam se svoji grafarnou 12200b v 3DM01, jinak stejne az vylezou DX 9,0 hry, tak si s temito kartami muzete tak akorat .... divat na slideshow he he he
30.5.2003 09:05:24   0.0.0.xxx 00
Teda trochu mě rozhodily frekvence Ti4200, který uvádíte v tabulce. Já mám totiž Ti4200 s 250/250, přesto mám na prakticky identický konfiguraci vyšší výsledky v obou 3D Marcích.

Jinak si myslím, že tahle karta se za ty prachy nevyplatí ani omylem.

Zdar a sílu! :o)
30.5.2003 09:07:24   0.0.0.xxx 00
"Trošku" se hnuly ceny - nevšiml jsi si? Barton+9700 (Pro) to je nejrozumnější koupě dneška!
30.5.2003 09:30:12   0.0.0.xxx 00
testovat se starými ovladači (které mimochodem také obsahují "optimalizaci" pro 3DMark). Nebylo by lepší nepoužívat 3DMark, dokud se situace nevyjasní? Porovnáním ovladačů v 43.45 a 44.03 třeba na http://www.tech-report.com/etc/2003q2/detonator-fx/index.x?pg=1 bylo zjištěno zvýšení výkonu o cca 25% v Comanche4 až o 50% v UT2003 atd. při stejné kvalitě zobrazení.
S novými ovladači je poměr cena výkon mnohem příznivější (a navíc se tato karta dá sehnat bez výbavy běžně o 10% levněji, než udáváte).
Závěr je úplně fantastický - v úvodu píšete, že je to náhrada GF4200 a v závěru zvýrazníte, že záporem je slabší výkon v porovnání s Radeonem 9500Pro - s čím teda tu kartu porovnáváte? Z nabízených řad se logicky dá porovnávat FX5600 s R9500/9600 nebo FX5600Ultra s R9500/9600Pro.
30.5.2003 09:33:56   0.0.0.xxx 00
Perun, verze 1.0 se da stahnout z http://www.radeonitali a.it/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownloaddetails&lid=14&ttitle=Codecreatures_Benchmark_Pro
vyssi sem nikde nenasel
snad ti to pomuze "o)))
Ferko
30.5.2003 09:51:33   0.0.0.xxx 00
Karta sa da velmi dobre pretaktovat:
Core : 380Mhz
Memory : 650 Mhz

3D MArk 2001 skore 1024x768x32 : 12558 3D Marks
(Celkovo lepsie nez Radeon 9500Pro takmer zhoda s Radeoon 9700)

Detaily testu : http://service.futuremark.com/servlet/In dex?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=6557566
30.5.2003 09:54:07   0.0.0.xxx 00
Viz predosly prispevok.
30.5.2003 10:15:51   0.0.0.xxx 00
CEO ATI, Jan Dudek, potvrdil R400 na cervenec. ;-))))))
30.5.2003 10:20:34   0.0.0.xxx 00
Situácia okolo 3D Marku je úplne jasná. Čo sa má vyjasniť?
NVIDIA v nových ovládačoch podvádza a dosahuje zlepšenie výkonu iba na úkor zhoršenia kvality zobrazenia, nezobrazuje niektoré detaily scény. Autori hry sa natrápia, aky tam dostali dokonalé detaily a NVIDIA im to aj tak nakoniec z obrazu povyhadzuje a rozmaže. Keď na to nemám a neviem vyrobiť kartu, tak si to čestne priznám a nebudem podvádzať.
30.5.2003 10:51:42   0.0.0.xxx 00
no.. ale kdyz vy tady vite ze R400 bude takhle brzo, tak si myslite ze to nVidia nevi? nebo za me horsi informace nez vy? no... to nevim...
Tim nechci rict ze by se mi to nelibilo..ATI fandim a R400 snizi cenu R300 a jeho klonu, coj je pro me (a nejen pro me) jen dobre
30.5.2003 10:59:22   0.0.0.xxx 00
...aby to bylo spravedlive.
A myslim ze pretaktovany R9500Pro by byl zase vykonnjesi...
30.5.2003 11:40:13   0.0.0.xxx 00
Udáváte tady body v 3D Marku 01, ale neudáváte jaký máte procesor, který dokáže v "01" hodně zvětšit výsledné skóre. Jěště drobnost ta 9500 pro nebyla taktovaná. Radeon se dá taky velice dobře přetaktovat.

Jádro: 343
Memory: 320

xp 1700@2000

3D Mark 01: 12136
3D Mark 03: 4167
30.5.2003 11:41:12   0.0.0.xxx 00
Ano, situace kolem 3DMarku je jasna, a je take jasne to, ze ATI sve ovladace upravovala taky, ikdyz ne s takovym vysledkem a priznala to...
O tom jsem ale psat nechtel, chtel jsem se jen pozastavit nad tvym vyrokem "Autori hry sa natrápia, aky tam dostali dokonalé detaily a NVIDIA im to aj tak nakoniec z obrazu povyhadzuje a rozmaže. Keď na to nemám a neviem vyrobiť kartu, tak si to čestne priznám a nebudem podvádzať.", 3DMark 2003 neni hra, je to synteticky benchmark, pokud mluvis o hrach, tak taky uved, ve ktere hre nVidia podvadi a ochuzuje hrace o detaily, o kterych tak pises, protoze jinak je tpo lez...
Celkove souhlasim s tim, ze:
- se mely pouzit opravdu nejnovejsi certifikovane ovladace 44.03 (autor uvadi, ze nejnovejsi jsou 43.45, coz neni pravda)
- mely by se srovnavat ve vyhodnoceni karty, ktere proti sobe smeruji tzn. Pro ver. Ultra a "normal" vers. "normal"
- karta se da sehnat za podstatne lepsi cenu (toto je ASUS a VIVO)
- nema smysl do ni jit, kdyz mate GF4200
- lepsi volba je dnes R9500 a R9500Pro, ale jen dnes, s prichodem mene vykonne R9600 tomu uz tak nebude, takze pokud chcete kupovat kartu dnes, poohlednete se po R9500, ale lepe 9500Pro
- jeste k tomu 3DMarku, v tomto testu je pouzit 3DMark 2001, ve kterem pokud vim nikdo nepodvadel, narozdil od 3DMarku 2003
30.5.2003 11:41:22   0.0.0.xxx 00
Měl bych čist příspěvky až do konce.
30.5.2003 11:41:57   0.0.0.xxx 00
nepodvadel. :-)
30.5.2003 11:57:24   0.0.0.xxx 00
co se má vyjasnit. Použil jsem slova autora týhle recenze. Tys to nečetl?
30.5.2003 12:34:18   0.0.0.xxx 00
Nic proti ATI, sám ji s oblibou používám, ale máš nás snad za ty milionáře ...? Nebo rovnou za blbce ...? Kartu za bratru 10 tisíc považuješ za DOBROU KOUPI .....??? DĚLÁŠ SI SNAD PRDEL ...??
30.5.2003 12:45:34   0.0.0.xxx 00
diky Ferko
30.5.2003 12:54:32   0.0.0.xxx 00
Extra pro Roba, který asi nečte příliš rychle, je tu citát z recenze:
"Rozhodl jsem se pro testy použít starší ovladače 43.45. Tato verze již umožňuje stejné nastavení jako v současnosti aktuální 44.03, a nebylo u nich potvrzené cheatování. Výsledky testů proto mohou být nižší než u jiných ovladačů. Tento rozdíl se nejvíce projeví v benchmarku 3DMark."
a
"Do momentu než se vyjasní situace okolo podvodu v testech pomocí ovladačů, budu nadále používat tento ovladač, tedy verzi 43.45."
30.5.2003 13:08:41   0.0.0.xxx 00
Code Creatures - Kde bych ho mohl najít.To asi nebude hra-test jako UT03 apod.Je možno ho-to sehnat někde na netu?Poraďte.Diky...
30.5.2003 13:09:33   0.0.0.xxx 00
Code Creatures - Kde bych ho mohl najít.To asi nebude hra-test jako UT03 apod.Je možno ho-to sehnat někde na netu?Poraďte.Diky...
30.5.2003 13:17:26   0.0.0.xxx 00
Vi nekdo, jak ji pretaktovat flashem BIOSu?
30.5.2003 13:34:11   0.0.0.xxx 00
To je zas nejaka dudkovina ))
30.5.2003 13:43:58   0.0.0.xxx 00
chichi a testoval jsi to na procesoru max.2Gb nee???? zkus pretaktovat radeony a pak se ti ten usměv rychle z tváře vymaže.:-)))
30.5.2003 13:46:09   0.0.0.xxx 00
ehm :-/ chtěl jsem napsat 2GHz ;-)
30.5.2003 14:02:44   0.0.0.xxx 00
ja jen tvrdim ze je nevyhodna a draha - je pravda ze GFFX ma mnohem lepsi a variabilnejsi archytekturu nez Radeon, ale jde bohuzel en o vykon a zase vykon (a z casti o verzi DX)
30.5.2003 14:26:31   0.0.0.xxx 00
Podľa údajov na webe boli cheatovanú už aj ovládače 43.45.
A čo sa týka cheatovania ATI, to sa priznalo len k tomu, že prehodilo poradie inštrukcii, aby sa lepšie využili možnosti ATi kariet. ATI karty zobrazujú v teste na rozdiel od NVIDIE všetko. A to je sakra veľký rozdiel!!! Takže v prípade ATI sa o cheatovaní nedá hovoriť, ako sa zhodujú autori na webe.
30.5.2003 14:28:46   0.0.0.xxx 00
ATi sa priznala iba k tomu, že zmenila poriadie niektorých inštrukcií, aby sa lepšie využila architektúra ATI čipov. NVIDIA naproti tomu ochudobnila obraz o detaily. To je teda sakra rozdiel. ATI zobrazovala plný obraz, NVIDIA nie.
Ty ten rozdiel nevidíš? Takže v prípade ATI, ako sa zhodli odborníci na webe sa nedá o cheatovaní hovoriť.
30.5.2003 15:38:22   0.0.0.xxx 00
a co pretaktovanie? Na co sa volate pctuning?:-)) Budem rad, ked nabuduce na taketo zaklady nezabudnete....
30.5.2003 17:23:43   0.0.0.xxx 00
Dva kamarádi mají ATi Radeon 9000Pro a ovladače ATi Catalyst 3.2.Když spustí Maxe Payna tak je to vyhodí zpátky do Windows.Já mám Geforce2 Pro 64MB a Detonátory 44.03 a jede mi to v pohodě.Mimochodem s těma Detonátorama 44.03 a GeforceFX 5600 je to o to zvednutí výkonu pravda.Podle mě až si budu kupovat novou kartu tak radši GeforceFX 5600Ultra než Radeon9500Pro.Detonátory jsou prostě lepší....
30.5.2003 19:25:39   0.0.0.xxx 00
toz si ju uzji :-D a my ostatni si radeji poridime toho Radeona. BTW Detonatory a lepsi? To mas odkud? :-D
30.5.2003 23:44:46   0.0.0.xxx 00
1. Zaujimave na karte je, ze sa da pretaktovat o +100 MHz.
2. S DirectX 8 sa da dosiahnut dobry pomer cena/vykon

BTW v DirectX 9 je vsak slaba, pretaktovana nedosiahne ani vysledky Radeon 9500 PRO bez taktovania, v niektorych testoch ani Radeo 9500. Ma nizky 3DMark 03(nieco cez 3000). Battle of Proxicon, ci Troll's Lair sa nebude dat hrat na 1024/768/32.



(CPU AMD 2142MHz,FSB 204 Mhz,VGA Core 380Mhz,VGA Mem 650Mhz)
31.5.2003 08:46:41   0.0.0.xxx 00
Mám Detonátory a nemám problémy s funkčností.Kámoš má ATi a nejde mu Max Payne a v některých hrách mu vypadávají textury(Mafia,...).Já bych chtěl tu ATinu ale když ty ovladače jsou tak blbé..Bojím se abych pak nemusel čekat na nové na kterých by to třeba jelo...
31.5.2003 10:54:38   0.0.0.xxx 00
Tak to si s koupí FX5600 raději nějaký ten měsíc počkej, protože první ovladače pro nové karty většinou stojí zaprd ať je to ATi nebo nVidia. Až vyjdou nové -další oficiální detonatory po 44.03 tak bych to znovu otestoval na nich a uvidíme. Snad to bude lepší, jinak zatím raději 9500Pro.
31.5.2003 10:59:29   0.0.0.xxx 00
Kčemu ma FX5600 Xkrát větši počet instrukci když jeji vykon sotva stači na zvladnuti těch dosavadnich ktere jsou obsaženy v dx9?
31.5.2003 11:15:20   0.0.0.xxx 00
Já jsem testoval 9500Pro Club3D 275/270@350/330 na XP1700+@ 2600+(12,5x170) a v 3d2001 cca 14000 bodu, 3d03 cca 4200, vše na Cat. 3.2. Tato karta stojí 6700 s DPH.
31.5.2003 13:25:10   0.0.0.xxx 00
Ja som za nu dal cca 5.500 CZK s DPH vratane 10CD SW + Game Pack.
31.5.2003 13:39:44   0.0.0.xxx 00
Alebo percentualne porovnanie s 9500PRO:

Vykon FX5600 -12%
Cena FX5600 -21%

Moj zaver z testovania : Testoval som komplet s nVidia, t.j. MB, VGA, Audio. MB je vcelku dobra (ABIT NF7-S), VGA je slabsia v porovnani s ATI Radeon.
Zostava je navrhnuta aj tak na DB system, nie VGA.
Teda najdolezitejsie boli disky, co ma tato MB velmi dobre:
2 x S-ATA80GB, 160GB v RAID 0 :
Sisoft Sandra 2003 - file system benchmark : 53131.
31.5.2003 17:19:32   0.0.0.xxx 00
dostal se mi ted do ruky minipc s K6-2 350 MHz, otazka je pokud na to dam GFF 4600 pobezi mi na tom vsechny divx filmy plynule?


31.5.2003 17:19:35   0.0.0.xxx 00
dostal se mi ted do ruky minipc s K6-2 350 MHz, otazka je pokud na to dam GFF 4600 pobezi mi na tom vsechny divx filmy plynule?


1.6.2003 01:58:52   0.0.0.xxx 00
To snad ani neni možný. Je vidět, že jste opravdu inteligenti. Proč testujete kartu střední výkonosti na sestavě P4 2.4Ghz s dalšími kvalitními komponenty. Tahle karta je určená pro uživatele středního výkonu (XP1800+,apod.) Někteří servery zabývající se touto tématikou zvolili rovnat testovaný hardware s průměrnou sestavou, jelikož dost lidí je kritizuje a proto kritizuji já vás. Měli by jste se poučit.
2.6.2003 06:51:53   0.0.0.xxx 00
...ve ktere hre nVidia podvadi, jak pises, protoze je to jinak lez z tve strany.
2.6.2003 07:51:39   0.0.0.xxx 00
Já jsem s Paynem na ATI neměl jedinej problém. Kamoš na ATI ani s Paynem ani s Mafií taky problém nemá.

Aha, takže detonátory jsou lepší, protože zvedají výkon za cenu ztráty kvality obrazu nebo jiného cheatování??? To radši budu mít míň fps, ale obraz tak jak se patří a ne bez některých detailů nebo úplně rozpadlý(např 3DM03 při pohybu kamerou mimo předpokládanou trasu na D44.03).
2.6.2003 08:05:56   0.0.0.xxx 00
...Tím je zajisté pěkný chladič, který má měděný pasiv... Autor si zřejmně plete význam slova pasiv s tělem chladiče...
2.6.2003 09:21:26   0.0.0.xxx 00
Povedal by som, že nie, lebo máš slabý procesor a u DivX ide najmä o výkon procesora, ktroý dekomprimuje film.
Čo sa týka DVD, na ATI karte by Ti to šlo v pohode s prehrávačom ATI DVD. Ten totiž využíva na dekompresiu primošpeciálne funkcie ATI kariet, čím výrazne odľahčí procesor.
2.6.2003 09:25:50   0.0.0.xxx 00
No, ja som už inštaloval kopu kariet ATI RAdeon od 7500 po 9500 a a ani na jednej nebol problém s nijakou hrou, ani s MAx PAyneom, ani s MAfiou. Naopak, s MAfiou som mal problémy na NVIDII pod Windows XP, kde nešlo uvodné demo a ešte videá v hre.
Vieš, pri MAfii u ATI treba zapnúť orezávanie textúr, je to v Setup menu hry. Toť vsjo. Je to tam napísané hezky česky. ALe keď niekto nevie čítať, tak holt tomu nepomôžeš.
2.6.2003 09:41:19   0.0.0.xxx 00
No vidim, ze jsi "odbornik", tudiz nebudu reagovat na lzi typu "ani jeden problém s nijakou hrou", pouze pro ostatni doplnim, ze pan "odbornik" tu micha hrusky s jahodama a je mu to sumafuk.

To uvodni video v Mafii nejde ve WinXP proto, nebot to jsou prvni Windows, kde neni standardne obsazen videokodek Indeo a musis si ho doinstalovat sam, je dokonce primo na jednom z CDcek Mafie. Takze si prosim ty Tve radoby problemy s NV strc za kloubouk, chytraku...
2.6.2003 09:47:15   0.0.0.xxx 00
Zkus priste neco inteligentnejsiho, nebot tyhle "zalezitosti" se tykaji pouze a jen 3DM03 (a nejen NV, ale i ATI, coz si taktne pomlcel - ta tvoje ATI totiz podvadi vsude, nebot pocita pouze s 24-bit. presnosti, coz sice splnuje specifikace DX9, ale jak sam doufam uznas, zaokrouhlovanim z 24bit na 32bit. vysledek asi moc kvalitni nebude, ale jinak asi ATI rychlost ziskat neumi, vid?), coz Jaja urcite na mysli nemel, on mel na mysli bezne hry a ne aby si uchcaval z nejakeho tendencniho syntetickeho demicka...
2.6.2003 09:49:26   0.0.0.xxx 00
Budou radi, kdyz se ji dockaji pristi rok, "optimisti"
2.6.2003 09:55:32   0.0.0.xxx 00
Situace je totiz skutecne jasna! Kdyz si NV dovoli osidit pouze a jen podezrely programek 3DM03 a interne pocitala 32b z 16b., tak vsichni fanATIci rvali jak podeseni, ale kdyz leta a ve vsech aplikacich podvadi ATI a pocita 32b z 24b, to vam nevadi, to je proste vlastnost, ze? Bezte se vycpat s tou vasi pokrivenou moralkou... Kdyz uz, tak obema stejnym metrem, zadna jina cesta neni...
2.6.2003 10:32:15   0.0.0.xxx 00
Zdravím.
Tak mě to připadá, že pan autor je silně proti NVIDII, škodolibě srovnávat FX 5600 s R 9500 Pro. To nezná také FX 5600 Ultra ?
Ono vůbec všichni redaktoři jsou nyní proti NVIDII, jestli je v tom ten podvod s ovladačema ?
Vždyť FX karty jsou konstruovány pro DX 9, kda také mají lepší výsledky jak v DX 8 /proti starším kartám/.
To můžeme FX karty srovnávat v 3D Mark 99 a zjistíme, že naše GF2 MX jsou výkonově stejné a můžeme vytrubovat do světa, že všechny nové karty jsou na nic.
Ale zamysleme se.
Vždyť se podvádí a lže všude, bohužel tato společnost je přímo založena na podvodech a lžích.
Vidíme to každodenně kolem sebe.
Tam, kde vládnou peníze, to jinak ani nejde. Každý chce urvat maximum z celosvětového balíku peněz a jakým-koliv způsobem.
Dělají to všichni, politiky počínaje, posledním malým živnostníčkem konče.
Mějte se.
2.6.2003 10:59:56   0.0.0.xxx 00
Dnes kazda graficka karta na trhu ma hardwarovou podporu prehravani DVD, tzn. dekompresi MPEG2, ATI pouziva specialni funkce pro MPEG2 k dosazni lepsi kvality obrazu (coz se mu take dari), nelze vsak mluvit o tom, ze VYRAZNE mene zatezuje procesor nez jine graficke GPU, to je nesmysl.
Spis bych se v pripade DVD staral o takove "detaily", jako je bezproblemovy DMA na DVD mechanice apod. :-)
2.6.2003 11:12:12   0.0.0.xxx 00
...výsledek je takový, že nepojede, protože DivX je v podstatě MPEG4 a karty mají hardwarově jen max MPEG2.

Tzn. DVD s MPEG2 dekódující kartou a přehrávačem toto využívajícím ano, DivX ne.
2.6.2003 11:41:31   0.0.0.xxx 00
Co se tyce DivX, tam jsem nepolemizoval, pro jeho bezproblemovy chod je treba procesoru alespon s 600MHz taktem.
Ma poznamka se tykala druhe casto Robovy odpovedi o DVD.
2.6.2003 11:48:24   0.0.0.xxx 00
Copak jsem někde napsal, že ATI neklesl výkon?? Jenže u ATI je to 8% v MotherNature, v celkovém skóre 2%. U nV je to cca 24% v celkovém skóre. U ATI neklesla kvalita obrazu, jen přeuspořádali pořadí instrukcí tak, aby lépe seděli podle jádra, kdežto u nV když se vyjelo z trasy, která byla předpokládána, tak se rozpadl obraz. Každý registrovaný 3DM03 má možnost volného průchodu krajinou a na nV se rozpadne obraz. A průchod krajinou není test, ale v podstatě renderovaná další aplikace na ukázání, co karta umí a pro zábavu. Stejně jako hry. A i na nV bych se na to rád podíval.

Nicméně souhlasím, že 3DM03 je jen syntetickým testem, ale odpovídal jsem na zvednutí výkonu v Det.44.03. Kromě 3DM03 se výkon v jiných aplikacích/hrách nezvedl (pokud se nepletu) tak rapidně.

Ehm, to, že interně počítá ve 24-bit je známá věc před nikým neskrývaná a je to vlastnost karty, takže to není podvádění. Pokud máte takový zrak a poznáte na obraze, že je interně počítáno s 24-bit, pak máte pádný argument proč nV. Já osobně takový zrak abych to poznal nemám. A pokud máte tak kvalitní zrak, tak ATI zase má kvalitnější obraz, tak stejně nevím, co je pro člověka s kvalitním zrakem lepší.

Nereagoval jsem na Jáju (s jeho přízpěvkem souhlasím a nemám k němu co dodat).
2.6.2003 11:49:56   0.0.0.xxx 00
jj, já vím. Já jsem zase jen shrnul výsledek, aby to tázající pochopil.. :-)
2.6.2003 12:21:54   0.0.0.xxx 00
>> Podľa údajov na webe boli cheatovanú už aj ovládače 43.45. <<
A co myslíš, že jsem psal ve svém původním příspěvku.
Zamysli se nad sebou - tvoje příspěvky mají nulovou informační hodnotu.
2.6.2003 13:31:56   0.0.0.xxx 00
...

Nereagoval jsem na Jáju (s jeho přízpěvkem souhlasím a nemám k němu co dodat).
2.6.2003 17:22:15   0.0.0.xxx 00
No pokud by sis chtel poustet starsi filmy (1,5 - 2 roky) mozna by to jelo, stary DivX, protoze na K6-400 uplne vpohode. Nove filmy v XviDu a AC3 jsou slideshow...
2.6.2003 17:33:51   0.0.0.xxx 00
Akorat se podivejte ze ma temer stejnou frekvenci jako R9700, preci je lepsi architekturu ten, kdo ma na stejne frekvenci vyssi vykon !!!
2.6.2003 18:50:43   0.0.0.xxx 00
Klid nVidiote, klid.....
2.6.2003 20:17:07   0.0.0.xxx 00
Ty si asi vážně natvrdlej. ATI 32bit normálně počítá z 24bitu. Je to tak daný kartou, né ovladačema.
3.6.2003 13:23:57   0.0.0.xxx 00
Zdravim,

Zaujimalo by ma, ci ostatne karty, ktore su uvedene pre porovnanie, boli testovane na tej istej zostave.

Dakujem.
3.6.2003 16:36:31   0.0.0.xxx 00
tak a co reknete na tohle chytraci. urcite neco na styl ze je podplatili.
http://www.overclocking.cz/4um/viewtopic.php?t=23573
3.6.2003 19:05:19   0.0.0.xxx 00
To vůbec není podezřelé... plivou po sobě kde se dá, na nV se rozpadá obraz a najednou je vše v pořádku a nV jen optimalizovala...

Jsou směšní jeden jak druhej. Měli přiznat chyby a říct že je napraví a né dělat, že je to vlastně jen nedorozumění a obracet vlastní slova.
15.7.2003 11:03:54   0.0.0.xxx 00
Tak pro mě je to trochu zklamání, FX5600 je dosti drahá, vím Asus a plno featurek a věciček navíc, nic proti, ale když to má takhle slabý výkon, tak je lepší buď počkat na lepší kartu anebo si raději koupit Radeona. FX5800 Ultra je sice supr, ale ten hluk a navíc jak topí, to je něco, dneska už ji překonal Radeon 9800 a zase přišla odveta v podobě FX5900, pak zas přijde Radeon 9900 a dá ji nafrak a tak to půjde dál. Osobně mám jen Durona 750 a na něm kartu GF4 MX440. Myslím si, že na hraní dnešních her většinou postačí GF4 Ti4200, který nahradil GF3 Ti200 a DX9 je zatím jen na parádu, až bude mít smysl, tak zas budou dnešní karty pro něj skoro nepoužitelné snad jen s výjimkou těch nejdražších, takže je otázka koupě FX5600, přeci jen výkon někde na úrovni GF4 Ti4200 a Radeona 9500 mě moc nepřesvědčil, pozitivem je mnoho nových technologií, možnost přetaktování a lepší obraz 2D oproti GF4. Myslím si, že od Nvidie na 2D je teď lepší volbou GF FX5200, která sice není moc na hry, výkon někde na úrovni GF4 MX a u novějších her a verze Ultra pak se blíží GF3 Ti200, ale obraz má kvalitní a podporu taky. Jinak konkurenci v podobě Radeon 9000,9100 a 9200. Radeon 9500 už je skoro z trhu pryč a nahradil ho bohužel slabší Radeon 9600. Holt to je asi ta pravá konkurence pro FX 5600. Zdá se mi, že teď už to nejsou ty špicové úlety ATI od NVidie jako řada 9500/9700, která byla velmi zdařilá. Obojí se ustálilo a NVidia a ATI jsou více vyrovnané, i když asi cenově ATI mírně vede, snad jen s výjimkou nejlevnější DX9 karty GF FX 5200, která je na slideshow DX9 her a aplikací dobrá a nezapomeňte, že Windows Longhorn budou DX9 vyžadovat i v kanceláři a tam se bude hodit.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.