Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce FX 5900 aneb NV35 přichází
GeForce FX 5900 aneb NV35 přichází
autor: Dudek Jan , publikováno 12.5.2003
GeForce FX 5900 aneb NV35 přichází
Po dlouhých patáliích nVidia konečně vydává smysluplný high-endový produkt, který nemá přehnané energické/chladící nároky. Dále je citelně výkonnější než "nedodělaná" GF FX 5800 a hlavně nejlevnější verzi seženete pod 10 000 Kč. Pravá GeForce FX konečně přichází ...

Nebudeme si nalhávat, že původní GeForce FX 5800 Ultra byl "kvalitní" produkt. Ano - karta byla výkonná a používala některé "revoluční" technologie jako jsou DDR2 nebo jádro bylo vyrobeno 0,13 mikron technologií. Nové technologie, ale bývají drahé a problémové. To se právě nVidie nevyplatilo a rozumný high-end produkt na bázi architektury NV30 přichází až nyní. Rok poté, co inženýři nVidie dokončili vývoj NV30 architektury a tři-čtvrtě roku než bylo původně plánováno. Dokonce i sám CEO (volně přeloženo jako generální ředitel) nVidie uznal, že GeForce FX 5800 nebyl úspěšný výrobek.

NVidia opravdu ukončila výrobu GeForce FX 5800 Ultra už v únoru a od té doby začala ve velkém vyrábět GeForce FX 5900 neboli NV35. Důvod urychlení je prostý - dohnat náskok, který získala firma ATI. Kdyby zde ATI nebylo, tak by náš nVidia mohla krmit super-hlučnou GeForce FX 5800 a NV35 vydat až někdy na začátku přištího roku s název GeForce FX 2. Naštěstí okolnosti vedly k radikálnějšímu přístupu.

GeForce FX 5900 aneb NV35 přichází

GeForce FX 5900 Ultra v celé své kráse a hlavně s tichým chlazením

Prvně bych chtěl říct, že NV35 se architektonicky skoro neliší od NV30. Největší rozdíl je v paměťovém řadiči, který nyní pracuje s 256-bit paměťovou sběrnici DDR1/DDR2 pamětí. Při frekvenci pamětí 450 MHz (finální specifikace frekvence) dosahuje propustnost 28,8 GB/s (Radeon 9800 Pro má propustnost 21,7 GB/s). Dále bych důrazně upozornil, že nová GeForce FX 5900 Ultra má paměti DDR1, které jsou stále levnější a technologicky více vyladěné než DDR2.

GeForce FX 5900 aneb NV35 přichází

Jádro grafické karty bylo vyrobeno 0,13 mikron metodou a je na synchrnonní frekvenci s pamětmi - 450 MHz. Díky vyspělé výrobní technologii lze očekávat, že jádro půjde dobře přetaktovávat, minimálně na úroveň GeForce FX 5800 - tedy 500 MHz.

GeForce FX 5900 aneb NV35 přichází

Kromě nového paměťového řadiče dostala NV35 pár algorithmů navíc - vylepšený anti-aliasing Intellisample HCT a CineFX 2.0. Tak to bychom měli všechny novinky, které u GeForce FX 5900 najdeme. Pokud mohu být upřímný, tak si myslím, že všechny tyto funkce jsou dílem ovladačů než úpravy architektury jádra. Hlavně také zapracovalo marketingové odělení.

GeForce FX 5900 aneb NV35 přichází

Z uvedených "nových" schopností nové GeForce FX se zastavme u CineFX 2.0. O co se vůbec jedná? Do tohoto pojmu shrnula nVidia téměř všechny vylepšení GeForce FX. Je to hardwarová akcelerace volumetrických stínů (nazvaná UltraShadow), zdvojnásobená rychlost práce s pixel shadery (zde mohla nVidia udělat pár HW úprav) a lepší podpora 3D programovacích jazyků CG a HLSL.

To bychom měly všechny novinky v GeForce FX 5900 Ultra. Jedná se zejména o kosmetické úpravy. Velkou porci novinek, ale přinesou nové drivery, které by se měly objevit někdy v době uvedení GeForce FX 5900 - pokud se na webu neobjeví dnes, tak to bude během tohoto týdne. Nová řada Detonatorů začínající číslicí 50.xx ponese jméno Detonator FX. Tyto drivery by měly zlepšit schopnosti a výkon všech karet s čipy NV30 (FX 5200, 5600, 5800 a 5900). NVidia dokonce uvádí zvýšení výkonu v řádu 10 - 40 %, což se mi zdá přehnané. Přesto ale s 5 % výkonu navíc určitě můžete počítat. Nejlépe to jde vidět v případě testu GeForce FX 5900 v 3DMark 03, kdy se výkon zvýšil z 5900 na 6400 bodů.

GeForce FX 5900 aneb NV35 přichází

Jak je na tom GeForce FX s výkonem? S recenzemi nové karty se setkáte na zahraničních serverech během dneška, předem vám mohu ale říct, že nárůst výkonu není zdaleka, tak velký jak nám nVidia tvrdila - žádných 50 či více procent. Podle mých informací ze serveru Xbitlabs, kteří recenzi uvedou dneska večer je GeForce FX 5900 Ultra o 25 - 30 % výkonnější než GeForce FX 5800 Ultra (a Radeon 9800 Pro). To není sice žádný převratný výsledek, ale je to dost, aby byla GeForce FX 5900 Ultra královnou grafických karet. Dále vám předvedu benchmarky nVidie, které jsou trochu zavádějící (pracovalo na nich marketingové oddělení nVidie).

GeForce FX 5900 aneb NV35 přichází

Jaká bude nabídka karet s čipy nVidia ...

.. aneb GeForce FX 5800 Ultra spadla do propadliště dějin. Pokud se podíváte na nově rozdělení grafických karet pro léto dojde vám, že se nVidia prostě nechce k nepodařené FX 5800 hlásit. NV35 neboli FX 5900 nastoupí na její místo. Zbylé karty se nVidie mnohem více povedly a prodalo se jich už více než milion, takže nVidia jim předpovídá dlouhý život a počítá s nimi do budoucna. Přeci jen FX 5200 a FX 5600 jsou karty s velmi vyspělou architekturou NV30.

GeForce FX 5900 aneb NV35 přichází

GeForce FX 5900 si budete moci koupit v červnu/červenci 2003. Budou k dispozici 3 verze -  GeForce FX 5900 Ultra s 256 MB paměti (takt 450 MHz) - cena 16000 Kč bez DPH, GeForce FX 5900 Ultra s 128 MB - cena 12500 Kč bez DPH a GeForce FX bez Ultra (se zatím neznámým taktem) - cena 9500 Kč bez DPH.

Nejlepší zprávou pro vás může být fakt, že všechny tyto karty budou mít "tiché" chlazení.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
12.5.2003 05:56:53   0.0.0.xxx 1514
docela by me zajimala reakce ATI, prece jen jejich R3XX je uz technologie odladena a funkcni, takze s ni nejde moc spasovat (coz o NV3x neplati:-))
Kdyby ATI dokazala vyrabet R350 0.13 technologii, asi by se ji bez vetsich problemu podarilo dohnat NV35 jen frekvenci, ale bylo by to na ukor ceny(neodladeny proces vyroby a drazsi pameti(i DDR1))


Kdy, ze to ma vijit R400 na podzim ()
12.5.2003 07:34:18   0.0.0.xxx 1816
Jsem zvedav na skutecne testy pokud to bude zase rozdil 5 fps tak to nema smysl zatim. Myslim si ze ideal je 9500 pro dnes ji koupit a pohudka :-)))
12.5.2003 08:13:23   0.0.0.xxx 1518
9500 minimalne Pro je slaba a taky se uz nevyrabi .)
12.5.2003 08:45:37   0.0.0.xxx 1716
Optimalni je ATI Radeon 9700. S nebo bez pro.
12.5.2003 09:05:44   0.0.0.xxx 1716
kdyby tak redaktori pc tuningu pockali aspon na oficialni oznameni nv35 :/

a zadruhe by meli mit tolik stridmosti a neprezentovat benchmarky dodane nvidii jako zarucene/konecne.
12.5.2003 09:29:00   0.0.0.xxx 1816
nevim co bys chtel, oficialni uvedeni je dnes a pouzite grafy jsou primo od Nvidie, mas to tam napsany, nadruhou stranu, nechapu proc chces grafy zarucene firmou Nvidia? Snad kdyz uz vykonovy grafy, tak od nekoho nezavislyho a to Honza napsal bude dnes vecer na Xbitlabs.
12.5.2003 09:31:36   0.0.0.xxx 1717
Myslim ze je tam jasne uvedene ze se jedna o "zavádějící" vysledky. Podle me by tam byt v podstate nemusely, ale aspon bude s cim srovnavat opravdove testy..
12.5.2003 09:37:53   0.0.0.xxx 1617
Je hezké,že máme zase nejlepší grafiku, ale která hra potřebuje její výkon. Navíc, kdo si ji nyní koupí za 15-20 tisíc s DPH.
Mě by zajímalo, co udělá ATI, jak odpoví na FX 5200.
Chce to něco jako R 9300/9400 s DX9 v ceně do 3000,-Kč. Zatím v Low-End vede nVidia.
Dávat 5500-6000,-Kč za R9500 je zbytečné a výkon zase ve hrách nyní využije málokdo.
A až bude výkon potřeba, budou tyto karty "za hubičku".
Mějte se.
12.5.2003 11:11:55   0.0.0.xxx 1717
Ten clanek byl asi spichnut hodne horkou jehlou, protoze pres ty preklepy (predevsim kdyz tam chybi sloveso) nelze obcas detekovat, co tim chtel autor rict. Take na me pusobi dost divne rozdilne udaje v textu a na tech slidech, konkretne pametova propustnost a takt pameti :/ Tez mi nesedlo to nekolikere vnucovani nazoru, ze NV35 a NV30 se vzajemne lisi akorat sirkou sbernice, DDR-I/II a potiskem, coz je jen autorova osobni (a rekl bych ze i velice naivni) a nicim nepodlozena spekulace
12.5.2003 11:18:22   0.0.0.xxx 1717
Vzdycky jsem byl zaprisahlej "nVidia only",ale souhlasim,ze v soucasny dobe je nejlepsi volba 9700.. (behem par tydnu 9800)
12.5.2003 11:22:57   0.0.0.xxx 1717
Vspomente si, pred nekolika lety si clovek za penize kolem 5000 koupil tu nejlepsi kartu, dnes je trh tak vyhypovany ze jak si jiste racite vsimnout nejlepsi karty nemuze (nechce) 90% lidi dovolit ceny 9000-15000 totiz odpovidaji dosti slusne sestave s "normalni" grafikou, je to skoda protoze tahle se nikdy (vice) nerozsiri technologie jako PS a VS 2.0 tak potrebne pro zmenu konceptu vytvareni 3D stinovani na online processing, nova karta totiz nikdy NESLEVNI naopak je stazena a nahrazena novym high-end typem :-((((((
12.5.2003 12:23:04   0.0.0.xxx 1516
tvoje reakce na 9500pro me pobavila pry se nevyrabi proto ze je slaba :-)))) ty se v tom moc nevyznas vid????? a podle tebe je urcite vykonejsi 9600pro a nvidia 5600ultra vid ;-) .
slaba zdaleka neni a nejaky rok nebude .
12.5.2003 12:27:20   0.0.0.xxx 1518
mas pravdu vite kolik stoji spickovy cip R350od ATI v konečné ceně od výrobce převedeno na kč ?- 500kč !!!!!!! jsou to šmejdi mají pěkný vejvary , ale nějak se jim ten výzkum zaplatit musí.
12.5.2003 13:11:58   0.0.0.xxx 1718
Tak to je good asi si koupim cip R350 ;-) a naletuju ho na moji GeFo256 za 750kc ;-)
12.5.2003 14:52:02   0.0.0.xxx 1817
Akoze nikdy nezlacnie nova karta? Pred nejakym rokom a pol bol novy Radeon 8500za nejakych 10 litrov , a teraz stoji okolo 3 litrov.
12.5.2003 15:52:35   0.0.0.xxx 1616
Je mi celkem fuck, ktera firma vyrobi nej kartu. Problem je, ze Nvidia si zvykla mrsit kvalitu obrazu, aby dosahla vyssiho vykonu. Takze az budu upgradovat (mam R9700Pro) rozhodne nebudu koukat jenom na grafy, ale i na screenshoty...
12.5.2003 16:13:45   0.0.0.xxx 1618
O nicem,ATI je lepsi!
12.5.2003 16:14:27   0.0.0.xxx 1817
9500 Pro se opravdu uz nevyrabi a jeji nastupce je 9600 Pro, ktera by mela byt logicky vykonnejsi, v tom ma Mirek pravdu.
A s tim "nejaky rok nebude" bych byl opatrny, jako DX9 je ta karta opravdu vykonove orezana a s prichodem DX9 her bude opravdu slaba, takze bych se roky moc neohanel... V podstate se da rici toto - ano, podporuje DX9, ano je vykonna pro DX 8.1., ne nebude vykonna pro hry DX9...
12.5.2003 16:17:44   0.0.0.xxx 1718
Pro takovou kartu by byl třeba zvlášt case!!!Protože Nvidia opět a zase vymyslela tottalni drahou blbostni .NEJLEPSI Je ATI!!!!
12.5.2003 16:20:11   0.0.0.xxx 1716
Zase jeden objektivni chytrak... :-)
12.5.2003 16:24:27   0.0.0.xxx 1816
Na co zvlastni case?Karta je tak stejne velka jak Ti 4600 a jestli ma 1 cm vic nebo min to nikoho neurve.Case si kup ty NA TY TVOJE ATI SRACKY.A ty si myslis ze ten radeon 9800 bude stat pod 12 tisic jo? Asi ne kamo.
12.5.2003 16:24:53   0.0.0.xxx 1717
Uz jsem si zvyknul na fotky krabic desek, grafik atp. a dnes mne Honza Dudek nepotesil. Alespon, ze si muzu zvetsit slajdy s textem od nVidie, to urcite lidi se spatnym zrakem oceni. Detailni snimek samotne graficke karty je nezajimavy, proc by ho tam daval, ze? A ty ceny? To je zjistil od velkoobchodu v CR, co PCTuningu dodavaj hw na testovani, nebo je vycucal nekde z webu v dolarech a prepocetl dle vcerejsiho kurzu? Preklepum zdar.
12.5.2003 16:35:20   0.0.0.xxx 1718
Tady si o tom myslí toto ... http://www.vigilantegamers.com/cgi-bin/grtop100/main.cgi?ID=303
12.5.2003 18:36:32   0.0.0.xxx 1618
Nějak poslední dobou fandim ATI. Chci pořídit Radeona s Heatpipe chlaďákem. Sapphire začne co nevidět dodávat 9800 Ultimate právě s tímto chlazením.
Pochybuju, že GF FX5900 se s tímhle dá uchladit. A o vodu fakt nestojim.
12.5.2003 19:07:13   0.0.0.xxx 1617
Sračka je karta, která zbytečně zabírá dva sloty. Takže nVidia never!!!
12.5.2003 21:14:04   0.0.0.xxx 1517
Jo souhlasim! Uz jsem mel v zivote 3x modely ATI. Ze zecatku jsem byl uchvacenej funkcema a vykonem, ale potom jsem se vzdycky tak nasral-co ty kanadsky ko**ti predvadej s podporou a ovladacema, to nema obdoby!!! Buzeranti, co jsem se kvuli nim aspon tisickrat rozciloval!!! At si ty javorovy listecky strci do riti kazdej kdo chce! At zije Nvidia=profesionalni standard.
12.5.2003 22:33:21   0.0.0.xxx 1717
9800pro sa da dobre pretaktovat, ja ju mam na GPU 430mhz a pamete som este netaktoval. Aj na forach v rage3d si pochvaluju. Inac existuje pre radeony aj uprava neviem jak sa vola a rage3d.com nefunguje teraz zeby som sa kukol, proste sa nejako navysi voltaz do gpu a potom karta dovoli overclockovat omnoho vyssie cez 500mhz. Su tam frajeri, co maju 21000 v 3dmark2001se ci cez 7000 v 3dmark 2003.
12.5.2003 22:36:47   0.0.0.xxx 1717
na druhej strane....pre niekolko rokmi boli ceny za CPU, pamete, hardisk atd omnoho vyssie, takze.....ono ta vyjde vlastne bezny computer za rovnaku cenu ako kedysi... a 3d kartu mas este ako bonus:-))
13.5.2003 00:09:20   0.0.0.xxx 1716
jako tam ten uzasny test, kdy je y souradnice od 0 po 2 a testuje se pocet fps, tak to je krasny, opravdu, vetsi slataninu jsem uz dlouho nevidel:O))))))
13.5.2003 00:12:04   0.0.0.xxx 1716
Nechápu,jak někomu může vadit,že karta zabírá dva sloty!!!Myslim,že jenom ko**t narve nějakou jinou kartu hned vedle grafárny!!!A jestli se někdo takovej najde,tak pečení zdarr!!!!))
13.5.2003 00:21:41   0.0.0.xxx 1716
Taktak, ale ja to napsal trosku jinak nez jsem zamyslel, tak na upresneni chtel jsem rict ze 9500 obyc je slaba a Pro se uz beztak nevyrabi...
A 9600 jako nastupce je opravdu jeste pomalejsi, takze v tomhle taky zadna vyhra. Ta veta ze slaba zdaleka neni a nejaky ten rok nebude, to je fakt blbost. Jen pokud ma clovek fakt nizke naroky.
13.5.2003 00:22:31   0.0.0.xxx 1717
naroky... nejak se to nezobrazilo
13.5.2003 01:58:00   0.0.0.xxx 1716
Pro koho to proboha delaj ? profik to nekoupi ten potrebuje proverenou a stabilni vec a nasinec za to ty prachy neda leda ze by byl uplne blbej a nevedel co s prachama. Za 13000 si koupim napr. kvalitni AV receiver a to je 10 kg elektroniky proberte se proboha Ati, nVidia a spol. , nebulikujte nas s fin. narocnosti vyvoje pouzivate porad stejne LPB stejne postupy stejne stroje (tretich firem) dvacet let stare algoritmy !!! (ano dvacet) udelate novou flash a je na svete novy typ moth****cker marketing prase aby se v tom vasem znaceni uz vyznalo. JA CHCI VYKONNOU NOVINKU ZA LIDSKOU CENU vy zidi americti z evropy zdrhnuti.
13.5.2003 02:02:33   0.0.0.xxx 1717
ja se nebavim o starych smejdech (sorry) ale o kartach s PS a VS 2.0 a vys navic tato hype moda jak sis jiste vsimnul prisla az po R 8500 tusim ze uz nemuzou dal (prehrivani,spotreba) a tak nam pred xichtem meni karty a predvadi ruzne kejkle (uplne zbytecne)
13.5.2003 06:36:58   0.0.0.xxx 1617
ach jo , přečtěte par recenzi na anand techu a tomshardware. mozna ze vam dojde ze jen o frekvencich to neni. a ze ta karta je orezana pro dx9 ??? vzdyt je to chip R300 , co vic by si chtěl? nejak nechapu co jsi tím chtěl říci
13.5.2003 06:39:00   0.0.0.xxx 1618
dobrej nápad:-)
13.5.2003 06:53:16   0.0.0.xxx 1718
precti si svuj clanek nahore :-), moc bych tohohle autora neosočoval že je chytrak , kdyz ty tam píšeš pěkný bludy o dx9 a 9500pro a 9600.

fakt víš o čem mluvíš:-)))
13.5.2003 07:24:58   0.0.0.xxx 1616
Netreba sa k tebe asi ani vyjadrovať, lebo keď čítam, ako sa vyjadruješ... Ten Ko... si asi Ty, zrejme nevieš ani nainštalovať videokartu, keď si mal problémy. ATi karty majú dnes porovnateľne približne rovnako dobré ovládače, ako NVIDIA. Viem čo hovorím, už dva roky inštalujem ATI karty a nie sú s nimi problémy, majú lepší obraz ako NVIDIA. Takže keď nemáš argumenty, svojím chrapúnskym vystupovaním ich nenahradíš...
13.5.2003 08:06:57   0.0.0.xxx 1617
Ja tech recenzi precetl docela dost, nicmene o tomhle jsem psat nechtel, chtel jsem ti napsat toto: ano jedna se o cip R300, jenze s polovicnim nizsim poctem pipelines nez ma R9700, , tudiz je levnejsi, a pokud je karta takto orezana, potom mas pravdu v tom, ze ji nepomuze ani vysoka frekvence cipu i pameti...
13.5.2003 08:13:47   0.0.0.xxx 1716
A co jsem psal za bludy, muzes byt konkretnejsi? Nekoho osocit bez predlozeni argumentu umi kdejakej blb, kterych je v tomto narode dost, a bohuzel cim dal vic i v tonmto oboru...
13.5.2003 08:33:50   0.0.0.xxx 1717
nebo snad mas nainstalovanu hru s podporou DX9? :-) Vis, teprve ted se poradne rozjizdeji hry s DX 8.1, takze prave ted ti bohate staci ten "smejd", nad kterym tak ohrnujes nos... A az se rozjedou DX9 hry, tak karty s dnesni cenou 10.000,- budou temi "smejdy" za 3.000,-... :-))
Pokud ovsem chces kartu s DX9, abys treba mohl sledovat hezke synteticke testy s DX9, tak je samozrejme tve rozhodnuti...
13.5.2003 08:37:59   0.0.0.xxx 1716
Az na poslednich 5 slov s tebou 100 % souhlasim. Cenova situace kolem GF mi pripomina trh s procesory ze zacatku 90 let. Kazdy smejd Pentium I, II apod. stal nehorazne penize ( 15 000 a vys), protoze nebyla poradna konkurence a hlavne lidi verili tomu, ze proste JE NUTNE NEUSTALE UGRADOVAT, aby jejich masiny udrzely vykon. V te dobe byl castejsi upgrade opravdu castecne nutny (hlavne diky neustale se zvysujicim narokum Windowsu), ale dostatecne rychle procesory pro bezne domaci pouziti prisly s Durony a Pentii III. Od te doby lidi tolik neupgraduji a svete div se, ceny procesoru drasticky klesly. Mainstream v domacnostech dnes upgraduje priblizne jednou za 3 - 4 roky, to bylo drive nemyslitelne. Firmy nizsi poptavka donutila (spolu s vyssi konkurenci) slevnit ceny, aby udrzely slusny prodej...

GF karty dnes obrovsky navysily vykon, ktery je naprosto dostatecny pro 99 % aplikaci. Firmam, ktere GF karty produkuji, se ale podarilo lidi mystifikovat a presvedcit je, ze bez nove karty si NEZAHRAJI PORADNE HRY. Zaroven postupne zvysovaly ceny, protoze poptavka byla obrovska. A dnes jsme cenove tam, kde jsme. Ja jen doufam, ze vys uz cena GF nepude a postupne klesne na rozumne hranice. Myslim, ze tak do dvou let se vetsina lidi vybavi nadupanyma kartama, kterych je uz dnes vice nez dost, a prestane je bavit cpat do karet tolik penez. No a pak musi zakonite nasledovat pokles cen... Uz aby to bylo!
13.5.2003 08:49:11   0.0.0.xxx 1514
BTW kdybys nebyl tak upoceny, treba bys pochytil informaci, ze to na obrazku je predprodukcni design a retail se vejde do 1 slotu, coz je zjevne pouze "opatreni" kvuli kretenum, kteri vykon graficke karty posuzuji podle toho, kolik slotu zabere :/
13.5.2003 08:52:37   0.0.0.xxx 1617
Myslis, ze napr. rozdil v timedemu v Doom3marku 86.1fps (GFFX5900Ultra) vs 10.6fps (Radeon9800Pro) je 5fps? Preju ti, aby ti ten "zdravy" optimismus vydrzel co nejdele
13.5.2003 09:09:51   0.0.0.xxx 1617
s temi procesory mas pravdu. co se tyce karet, myslim ze to tak byt nemusi, mohou stahnout modely ktere budou sice drahe ale nebudou se prodavat, samozrejme neco doprodaji, ale stejne za pomerne dost vysokou cenu a nahradi je novejsimi a jeste drazsimi modely. a pak si muzes vybrat bud shit za nizkjou cenu, nebo spicku za nehoraznou cenu. je fakt ze stred by se taky mel prodavat, ale buh vi co bude za 2-3 roky
13.5.2003 09:41:30   0.0.0.xxx 1717
souhlasím s těma blbama , to máš pravdu :-))). na základě toho že někdo řekne o ati že je lepší ,hned ho urážet že je chytrák? znovu opakuji že souhlasím s těma blbama
13.5.2003 09:51:52   0.0.0.xxx 1616
chicht nemluvil jsem o 9600pro(4pipeline) ale o 9500pro(8pipeline) , a že chip R300 je v kartě 9600???? není to náhodou chip RV350? nerad bych se mýlil ale je dělaný i již jinou technologií.
to že 9500pro vydrží cca 2 roky , pro nenáročné i 3 roky to myslím že odpovídá . než se začnou dělat dx9 hry to si ještě počkáme (myslím tím plnou podporu , ne nějaké cancy).jediné co tuhle kartu trochu handikapuje je 128 sběrnice (trochu víc), ale pořád se porve s dx9 líp než 5600ultra která má také jen 4 pipeline což je průser a taky 128sběrnici , takže nvidia něco vydala ale zas tak dobré to není a na trhu jsou i lepší produkty za lepší cenu. a na karty okolo 10000kč jim sere pes.
13.5.2003 09:52:52   0.0.0.xxx 1515
tohle už je good :-)
13.5.2003 09:57:24   0.0.0.xxx 1717
good až na tu posledni větu.
13.5.2003 10:22:48   0.0.0.xxx 1817
Jsem rad, ze se mnou souhlasis... Ja nepsal o "chytrakovi", ale o "objektivnim chytrakovi"... :-))
Pokud mas shodny nazor s tim, ze do diskuse se maji psat hole vety typu "X je lepsi", "Y je lepsi", tak potom ano, nic nerikajici kraviny, kterym je zcela urcite primarne urcena vetsi cast diskuse... Ja si naivne myslel, ze v diskusi se diskutuje, nevyvolavaji hesla... :-)
Proste se nekteri lide nedokazi smirit s tim, ze jednou je nahore ten, podruhe zase onen, je fakt, ze priznivci jedne z techto znacek nemeli moc prilezitosti donedavna jasat, takze to ted prozivaji vice, nez je zdravo... :-)
13.5.2003 11:04:11   0.0.0.xxx 1616
Ja ale psal o rade 9500 (9500 - 4p., 9500Pro - 8p.), sam jsi s R300 zacal, tak proc ted zase predhazujes R350? :-) Orezani teto karty (9500Pro) spociva hlavne v 128bit. pametove sbernici, takze ji k poradnemu vykonu k DX9 narocnym hram nepomuze nic, stejne jako FX5200 nebo FX5600, jsou to jen marketingove tahy, nic vic.
No, takze se da v podstate rici, ze majitele R8500, R9100, GF4200-4600 si vubec nemusi v soucasne dobe lamat hlavu s tim, jestli upgradovat, odpoved zni NE...
13.5.2003 11:52:25   0.0.0.xxx 1617
Jses asi blb jak si dovolujes tvrdit co ME staci ? takovy chytraky mam nejradsi nic nevi a tlachaji fuckof, ja pro DX9 potrebuju programovat a tak asi potrebuju karty s podporou DX9 , a nebo zeby ne ? necham si od tebe poradit "Leppard-e", karty s podp. DX8.1 budou za pul roku pase jak komunismus a ja potom zase nechci nakupovat nove i kdyz by se to obchodnikum naramne libilo, nebo ze by ne? :-)))))))))))))))))))
13.5.2003 12:13:13   0.0.0.xxx 1717
Tak to jo, tohle ti tady urcite nekdo veri, ty "inteligente"... :-) A delas pro id-Software nebo nekoho jineho? :-))) Rad si s tebou zase popovidam za toho pul roku, jestli opravdu budou karty pro DX 8.1 pase, kdyz se teprve ted na trhu zacinaji objevovat ve vetsi mire hry pro DX 8.1, po hrach DX9 ani vidu ani slechu...kdyz ja jsem blb tak ty jsi PAKO, "odborniku"... :-)
13.5.2003 12:45:26   0.0.0.xxx 1717
no konečně kloudná řeč. :-) ati i nvidia mají super produkty i kdyz na druhou stranu ati musí máknout ještě na driverech no a to už bude nvidii hořet koudel u zadku.
13.5.2003 12:51:14   0.0.0.xxx 1618
vicemene souhlas , jelikož ja mluvil o voze a ty o koze tak ted to dava smysl.s tim upgradem souhlas ale az od gf4200 a výš to nemá smysl . R9100 (8500) neni o nicem to je na pruměrný požitek , na nové hry typu splinter cell to nejni
13.5.2003 13:12:09   0.0.0.xxx 1617
tak jsem si přečetl vaše příspěvky (přestřelky)s lepardem , no řekl bych to tak na 1:1 , ale určitě nesouhlasím s tím že 9500pro je na konci svých sil . to jsou kecy , ta karta vydrží dlouho , nehlede na to že tuhle kartu dokáže teprve pořádně podojit procesor 3Ghz a více a to bude mít průměrný hráč tak za 1 1/2 roku . do novějších karet moc lidí zatím nepůjde páč s tím souvísí i výměna zdroje (min. 300W ) ale spíše 360W.a chci podle vás vidět ty kvanta lidí co si půjdou pro R9800 a GFfx5900. Ani náhodou pánové . dx8,1 vydrží dlouho přes rok a životnost karty 9500pro a výšší je více než 2 roky , absolutně fpoho. jen blázni by vyvíjeli hry pro 5% trhu tak aby 60 % jen mlsně koukalo a dalších 35% sotva hru rozchodilo. takže asi takto 9500pro je super karta a už vůbec ne na konci svých sil spíš na začátku ještě ani nemohla ukázat co umí , a k vidění ve strojích bude ještě dlouho. tech 8 pipeline je v náročných operacích k nezaplacení.
13.5.2003 15:18:23   0.0.0.xxx 1616
Absolätne súhlasím, ukážte mi hru, ktorá dnes využíva Direct X 9.0. Nájdeme max. tak asi 1ks. Hry poriadne nevyužívajú ani Direct X 8.1. No a keďže je Radeon 9500 stavaný na Direct X 9.0 vydrží naozaj dlho.
9500-ka je dnes asi najlepšia kúpa, rátam, že teraz ešte trošku zlacnie, takže naozaj je bezkokurenčná.
Ako vždy píšem, normálnemu človeku ide vždy o pomer cena/výkon a ten je dnes naozaj najlepší u Radeona 9500. Kto šetrí kúpi si Radeona 9000 alebo 9100 alebo 9200 a tiež nespraví zle.
14.5.2003 03:07:57   0.0.0.xxx 1515
3GHz? ;-) Se probud, to zalezi na konkretni scene/enginu a v jakym pojedes rozliseni/detaily/af/aa a R9500PRO rozhodne neni az takova vyhra, ale ma dobrej pomer cena/vykon a po tom vetsina hracu jde, pokud ma nekdo ale vyssi naroky se ti muze jen vysmat, ;-) cpu jsou dnes precenovany, vicemene vsechny gamy jsou mnohem vic zavisle na vykonu grafiky...
14.5.2003 06:36:12   0.0.0.xxx 1816
se probud ?? ty seš z vidlákova vid??? :-))))) , s tim enginem a rozlisenim jsi se fakt trefil , ja myslim ze jsi tuhle diskuzi moc netrefil . R9500pro nabeton nemas , ja ji mam od herculesu ovc.380/320 MHz a maká mi všechno uplne super -rozlišeni , nerozlišení s 4aa a 4anizo jen ve splinter cellu stahávam na 2aa , jinak bez aa je bez problemu v čemkoli bobši.
a 3ghz je optimum pro tuhle kartu aby bezela na full power . jinak myslim ze to je vyhra ohledne ceny a výkonu . další karty jsou prehodnocený na ty jim sere pes. samozřejmě jsou i vykonejsi ale k cemu ??? za rok budou za 5litrů.
jinak na enginu záleží to máš pravdu ale mezi vytunovyných unreal enginem (raven shileds -6AA , 16Anizo devastation-6AA ,16Anizo, ) a nevytunovanym (splinter cell 2AA, 8Anizo,, ralli bez AA ale ta jde všude na shit) je rozdíl ani ne tak jakou kartu použiješ ale to že je vykon proste v hajzlu kvuli nedotazeni optimalizace.
14.5.2003 06:45:07   0.0.0.xxx 1816
Hmm. Tak za 10 let si to možná koupim. Teď je to drahý.
14.5.2003 08:53:26   0.0.0.xxx 1715
Tyhle zblepty platili tak mozna do GeForce3 a to jeste karta musela byt hodne shitozni noname. Je hold videt, ze poradnou kartu jsi uz pekne dlouho nevidel. Jinak tou kvalitou grafiky myslis predpokladam to, ze GFFX pocita 32b ve 32b, kdezto to tvy ATI vsechno aproximuje (=odhaduje) z 24b?
14.5.2003 08:56:13   0.0.0.xxx 1617
Slovo "chytrak" je u vas urazkou??? Takze z toho logicky plyne, ze kdyz ti nekdo rekne, ze ses "blbec", tak se tetelis blahem, jak te pochvalil? Radsi se nejdriv probud, nez neco napises...
14.5.2003 09:15:49   0.0.0.xxx 1716
Je to jak ty říkáš předprodukční design, ale kde je napsáno že by nVidia měla cokoli měnit, ja hodnotim to co je teď a ne co by mohlo byt, ale stejně až si tu kartu budeš chtít koupit nebude od nVidie ale nějakeho vyrobce třeba Asus, MSI atd. a ti mohou udělat kartu uplně jinak, nicméně většina výrobců se drží referenčního desingu. Jinak souhls s miki že "jenom ko**t narve nějakou jinou kartu hned vedle grafárny!!!", ale v tomhle případě platí to samé, ale nepoužitelné PCI sloty jsou dva, protože jeden hned zabere karta a druhý raději také neobsadíš protože chladič GK je hodně vysoký a pro volné nasávání vzduchu do větráku by bylo málo místa, a zvětšil by se i hluk.
14.5.2003 09:36:10   0.0.0.xxx 1717
přesně k tématu .jak to děláš? ;-)
14.5.2003 12:04:19   0.0.0.xxx 1717
Je docela zabavné číst tuhle diskuzi, ale pořád jsem se nedozvěděl nic co by mě přesvědčilo o tom jestli je lepší ATI nebo nVidia. Sám jsem zkoušel spoustu karet jak od ATI tak od nVidie a musím dát za pravdu Aceovi, protože podpora a funkčnost ATI je fakt humus a to i přes Catalysty (zajímalo by mě jaký lysty si maj kam narvat ). po několika pokusech přejít k ATI jsem se vrátik k nVidia!!
14.5.2003 13:03:26   0.0.0.xxx 1616
bych to jeste doplnil, me poznamky byly mysleny takto,
9500Pro je dobra pro toho:
- ktery my slaby akcelerator a planuje koupit kartu v teto kategorii, protoze je pro DX9 a je silna v DX8.1, tudiz je 9500Pro nejlepsi volba
...ale neni dobra pro toho, kdo v tuto chvili ma GF4200 a vys, pro nej nema smysl utracet penize za upgrade...protoze v dobe, kdy se naplno rozjedou DX9 hry (a ty budou z hlediska pozadavku na system narocnejsi nez hry pro DX 8.1) uz budou na trhu karty za stejnou cenu s podstatne vyssim vykonem...
14.5.2003 18:05:46   0.0.0.xxx 1716
Pochlub se svým IQ demente!!! Já o síle grafického výkonu této karty nepochybuji. Taky seš nějaký upocený a asi máš mindrák z malýho pindíka...
14.5.2003 18:13:01   0.0.0.xxx 1516
Počet slotů je jaksi konečný, takže někdy je problém obětovat i ten, který se obvykle nechává volný. Já tam mám síťovku, jen takové frcek, který chlazení karty jistě nevadí.
14.5.2003 23:25:05   0.0.0.xxx 1617
Ja nevim co si cetl za prizpevek, ale ten na kterej odpovidas je trosku mimo. Kdyz ma nekdo ATI 9700Pro, tak si bud jistej, ze se na "poradnou" kartu diva denodenne. Tak Tvoje zabavna reakce ma nulovou vypovidaci hodnotu. Shrnuto - blablabla :-)
15.5.2003 07:39:33   0.0.0.xxx 1716
Nevite kdy se zacne prodavat R 9800? btw. vyplati se na ni cekat nebo je lepsi rovnou koupit ted 9700 (bez pro)?????
15.5.2003 08:16:24   0.0.0.xxx 1615
Takze tech. informace o tom, ze ATI nepocita ve 32b, ale jen to priblizne odhaduje z 24b (s cimz uzce souvisi Tebou omylana kvalita obrazu) je pro Tebe nulova vypovidajici hodnota? Uz se nedivim, ze mas jen ATI...
15.5.2003 08:21:55   0.0.0.xxx 1517
Nechapu, k cemu ti bude vysoka hodnota meho IQ (ci neceho jineho)? Zjevne s tim mas asi trvale problemy, ale radsi si je ventiluj u sveho psychiatra...
15.5.2003 17:41:54   0.0.0.xxx 1716
A ty nenapadej lidi drzými kecy, ale věcnými poznámkami nVidiote!!!
16.5.2003 08:29:23   0.0.0.xxx 1618
Prestan si ho honit, fanATIku, treba se ti pak ulevi..

Sam si tu zacal POUZE napadat nejen drzymi, ale sprostymi kecy, takze se nedozaduj neceho, co sam vehementne porusujes, kokokte...
17.5.2003 15:39:11   0.0.0.xxx 1814
tak splinter cell ide nahodou na r9100 uplne super. tato karta je v podstate postacujuca, a ak beriem do uvahy pomer cena/vykon, tak je jednoznacne lepsia ako gf4 4200, ktora je cca o 30% rychlejsia, ale ma dvojnasobnu cenu...
pctuning hodil info o tom, ze vychadza gigabyte r9200, este som o tom nic nepozeral, ale zaujimam sa o nu.. vie mi niekto povedat, co to je za kartu?
18.5.2003 10:27:37   0.0.0.xxx 1718
Wodník rulez
21.5.2003 14:12:56   0.0.0.xxx 1716
1 . ATI i levnějších karet používá 400 HHz převodník. nV jen 350 - nejlevnější čipy od Philipsu
2. Při porovnání obrazu s AA je na tom ATI u kritických míst v obraze podstatně líp - a to i přes použití 6xAA u ATI vs. 8xAA u nV.
S ATI sice bez patche mají některý hry potíže, ale v "dračím testu" alespoň nemizí drak :-))))))
21.5.2003 14:51:06   0.0.0.xxx 1716
Musim te zklamat, ale zmizi, u Catalystu 3.1 ve spojeni s nejmenovanou verzi DX zmizi i u Radeonu... Souvisi to s neprilis povedenou implementaci Pixel Shaderu u "draka". :-)
Budme radi, ze je tu nVidia i ATI, aspon na tom tezi uzivatele a ne nejaka monopolni firma, no ne? :-))

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.