Hlavní stránka Hardware Grafické karty Megatest: Unreal 2 a grafické karty
Megatest: Unreal 2 a grafické karty
autor: Dudek Jan , publikováno 26.3.2003
Megatest: Unreal 2 a grafické karty
Teorie je jedna věc a praxe druhá. Těmito slovy by se daly shrnou všechny benchmarky, které ve většině případů vyjadřují jen určitý, v některých případech i "pochybný" výkon. Nejlepší testy jsou založeny na reálných hrách jako je Quake III či UT2003. V únoru se objevil nový Unreal 2. Na grafické karty je poměrně náročný a tak jsme se podívali jak se dnešní grafické karty chovají v této hře. {mospagebreak title=Exteriéry}

Nebudu rozpitvávat hru samotnou, která je poměrně dobrá a po grafické stránce zvládnutá, i když mnozí určitě čekali víc. Já se zastavím jen u enginu, který je velmi podobný s tím, který používá UT2003.

S Unreal 2 se velmi složitě benchmarkuje. Verze, kteru jsme měli k dispozici neměla možnost ukládání demo sekvencí, a tak jsme byli odkázání na testování výkonu na statických snímcích. Je to trochu atypický, ale díky tomu, že jsme v testech použili mnoho scén, tak jsme dokázali odhalit, které grafické karty se na Unreal 2 nejvíce hodí. tak se do toho pustíme!

Anisotropické filtrování

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S anisotropickým filtrováním

Bez anisotropického filtrování

Než začneme s benchmarky, tak bych vám  chtěl ukázat jak vypadá anisotropické filtrování v praxi. V našich testech jsme ho používaly vždy v kombinaci se zapnutým anti-aliasingem. U moderních akcelerátorů se na výkonu příliš neprojeví, ale za to se viditelně zlepší obraz.

jak se ale přesně anisotropické filtrování projevuje? Jedná se o techniku vyhlazování textur, díky níž jsou i vzdálené textury ostré. Dříve používané techniky Bi-linearního a Tri-linearního filtrování pracovaly, tak že kvůli snížení nároku na paměť akcelerátoru se vzdálené textury od hráče rozmazávaly.

Přistání na Hellu

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

První scéna je podle mého názoru jedna z nejnáročnější, protože představuje přistání na ledové planetě, kde právě probíhá silná vánice a k tomu je vidět obrovské prostranství s objektem vzadu.

Přistání na Hellu bez Anti-Aliasingu 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Scéna bude kromě grafické karty náročná i na procesor, protože rozdíly mezi akcelerátory nejsou velké. A kupodivu NVidia svoji "brutální" silou vede a směle konkuruje novým Radeonům. Bohužel na integrované grafice je tato část hry nehratelná. Jen na nejvýkonnějších kartách dneška je tato scéna plynulá, pokud použijete anti-aliasing, tak se budete muset smířit se sekáním, které odstraní až NV35 nebo R400.


Přistání na Hellu s Anti-Aliasingem 4x
Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Při zapnutým anti-aliasingu výkon klesá u moderních akcelerátorů asi o 50 %. U starší generace s čipem GeForcy 3 ale výkon padá o 80 %.

V celém testu kupodivu vítězí Ti4600, která papírově, ale i v ostatních benchmarcích nemá proti Radenům šanci.

Kobulus

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Další scéna není tak složitá, protože obsahuje jen skalisté hory a sluníčko. Přesto je, ale zde mnoho hran, které v anti-aliasingu sníží výkon.

Kobulus bez Anti-Aliasingu 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Opět celkem boduje Ti4600, ale Radeony jsou v těsném závěsu. Dokonce i int. grafika ze sebe něco vypotí. Tato mise je perfektně hratelná i na slabších kartách ...


Kobulus s Anti-Aliasingem 4x
Megatest: Unreal 2 a grafické karty

... a to i když ke slovu příjde anti-aliasing, který však všechny nVidie deklasuje a naopak Radeonům téměř nesníží výkon.

Severnaya

 

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Jedna z nejkrásnějších scén v Unreal 2 je ve světě plném jezer - Severnaya. Pro mě byly exteriéry této mise překrásné a opravdu jsem se nemohl "vynadívat". Scéna je velmi náročná hlavně z důvodu obrovského počtu polygonů.

Severnaya bez Anti-Aliasingu 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Díky velkému počtu polygonů jsou grafické akcelerátory bržděny procesorem a rozdíly se prakticky stírají ...


Severnaya s Anti-Aliasingem 4x
Megatest: Unreal 2 a grafické karty

... Přesto v anti-aliasingu nVidie docela znatelně ztrácejí na vedoucí Radeony.

Přistání na Janu

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Tuto scenérii jsem vybral zejména kvůli stromům, které při zapnutém anti-aliasingu mohou pro akcelerátory být celkem oříšek.

Přistání na Janu bez Anti-Aliasingu 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Bez anti-aliasingu jsou výsledky celkem vyrovnané a prakticky odpovídají výkonu karet, ale ...


Přistání na Janu s Anti-Aliasingem 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

.. zapnutým anti-aliasingem jde výkon rapidně dolů a Radeony nahoru, avšak i ony přicházejí o pořádnou "porci" výkonu.

{mospagebreak title=Interiéry}

Nyní se vrhneme na scény, které se povětšinou odehrávají uvnitř budov.

Hala

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Rozsáhlou halu netřeba příliš komentovat, ale jedná se spíše o lehčí scénu než o něco náročného.

Hala bez Anti-Aliasingu 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Podle toho se chovají i akcelerátory. Výsledky jsou podobné jako u předcházejících testů. Dokonce i na integrované grafice jde v uzavřených prostorech hrát.


Hala s Anti-Aliasingem 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Anti-Aliasing snižuje výkon, ale jen u graf. karet nVidia. Radeony se drží znatelně ve předu. Int.grafika je nepoužitelná.

Oheň

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Další scéna "uvnitř" obsahuje hořící oheň, který odhaluje možností akcelerátorů zejména co se týče práci s barvami a efekty.

Oheň bez Anti-Aliasingu 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty


Oheň s Anti-Aliasingem 4x
Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Zajímavé je, že u Radeonu 9700 Pro nešel dolů ani při zapnutém anti-aliasingu.

Kanál

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Tato scéna je kuriózní. Je sice graficky velmi hezká, ale ne natolik, aby byl výkon tak slabý.

Kanál bez Anti-Aliasingu 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Výkon je pravděpodobně držen u země procesorem. I když nechápu proč, když zde není žádný efekt, pohybující se objekt či něco podobného. Je to veskrze primitivní scéna. Chyba bude pravděpodobně ve špatně naprogramovaném enginu.


Kanál s Anti-Aliasingem 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Chodba

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Podobná scéna jako ta předcházející, ale bez vody.

Chodba bez Anti-Aliasingu 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Zde jsou výsledky velmi podobné jako u předcházející scény. Jen jsou o 10 fps vyšší a tím se zvyšuje i hratelnost. Stále ale nechápu, co zapřičiňuje tak slabé výsledky, když je daná scéna poměrně primitivní. To nešlo naprogramovat trochu lépe


Chodba s Anti-Aliasingem 4x
Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Člověk

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Postava, která je složená v řádu stovek až tisíců polygonů. Na první pohled velmi primitivní scéna.

Člověk bez Anti-Aliasingu 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Přesto jsou výsledky poměrně slabé a všechny karty vykazují velmi podobné výsledky, kromě těch "slabších".


Člověk s Anti-Aliasingem 4xMegatest: Unreal 2 a grafické karty

Kámen

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Jedna z nejsložitějších scén před vstupem do "mimozemské" lodi.

Kámen bez Anti-Aliasingu 4x

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

I zde se opakuje situace z předcházejících scén. Víceméně primitivní objekt, ale výkon i na těch nejvýkonnějších kartách dneška stojí po psa.


Kámen s Anti-Aliasingem 4x
Megatest: Unreal 2 a grafické karty

{mospagebreak title=Závěr}

Než budu hodnotit výkon grafických karet v této hře, tak bych chtěl konstatovat, že Unreal 2 se z programátorského hlediska nepovedl. Poměrně kvalitní Unreal engine se nepovedlo dobře implementovat a výsledek je slabý.

Nejvíc mi nejde do hlavy, proč je výkon v exteriérech lepší než v interiérech. Mělo by to být naopak. Od grafického zpracování jsme také očekával více, i když některé části hry byly "nádherné", ale ať mi nikdo nepovídá, že z toho nešlo "vymáčknout" víc. Vzpomeňte si na první Unreal. Na svou dobu byla grafika té hry absolutně nádherná, určitě mi dáte za pravdu, že mnohým z vás se tajil dech. Nový Unreal je hezký, ale na dnešní dobu se drží pouze v lepším průměru a o žádnou revoluci nejde. Škoda.

Grafické karty odvedly práci, která se od nich čekala. Nejlepší samozřejmě R9700 Pro, který opravdu nemá, ani doposud konkurenci. Poměrně překvapily nVidie, které i přes svoje stáří v reálných hrách poskytují stále velmi dobrý výkon. Pouze s int. grafickou si moc nezahrajete. Možná někteří extrémisté. Mohu ale ze své zkušenosti říct, že to jde, bohužel musíte hodně snížit své nároky na kvalitu.

Pokud jste labužníci, tak si můžete pustit anti-aliasing. Smysl to však má pouze u Radeonů 9500 a 9700, které dávají "jakž, takž" výsledky, ale o plynulé hře se nedá mluvit. I na nejvýkonnějším Radeonu se ve hře dostanete do míst, kdy framerate spadne pod 10 fps. Nejvíce mi nešlo do hlavy, co dělá akcelerátoru takový problém, že je výkon tak slabý, když byly scény poměrně primitivní. Pravděpodobně problém nebyl v mém počítači, ale u programátorů, kteří tuto hru programovali.

Přesto jsem měl z Unreal 2 docela dobrý pocit. Ať si kdo chce říká, tak příběh měla tato hra velmi poutavý a docela mě mrzelo, že to vše tak rychle skončilo.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
26.3.2003 14:36:06   0.0.0.xxx 00
Dneskajšim programatorom už nič nerozprava optimalizacia...
26.3.2003 14:40:47   0.0.0.xxx 00
Pekny testik...jen si myslim ze s novyma ovladacema ty vysledky budou lepsi.
Mohu mluvit jen za ovladace Ati a musim ric ze posledni dobou se kluci cini :-))))
26.3.2003 14:42:00   0.0.0.xxx 00
Skoda, ze jste tam nestihly otestovat i GeForce FX protoze v Monime a v Alzasoftu je asi skladem(podle ceniku) za 9700kc....hmmm fakt skoda.
26.3.2003 14:45:58   0.0.0.xxx 10
At mi nikdo nerika, ze tyhle karty nemaji dost stavy na provozovani techto obrazku. Musel bych byt blazen, abych tomu uveril. Je bohuzel smutne, ze nas vyrobci a programatori neustale nuti kupovat vykonejsi a vykonejsi hardware, kdyz stejne tak nehorazne plytvaji s jeho vykonem. Vzdyt mne osobne bohate postaci graficka uroven Quake3 nebo Unreal Tournament, Flashoint, NHL2002, vic nepotrebuji. Myslim, ze uz v te dobe byla grafika na tak vysoke urovni, ktera beznemu uzivateli postacuje k tomu, aby se pri hre vyborne bavil a zaroven uspokojil svoje esteticke potreby. Do vseho ale mluvi ekonomika a penize a tak se budeme i nadale motat v hardwaroveho smysce a kupovat stale silnejsi stroje. Okolo her se tocim jiz vice nez 10 let a za tu dobu clovek pomalu prichazi na to, ze aby me hra bavila, neni to jen o grafice (coz je drtiva vetsina soucasnych her), ale hlavne o dokonalosti zabavy a to rada programatoru bohuzel vypousti. Je to skoda...

http://www.sweb.cz/firegames
26.3.2003 14:50:46   0.0.0.xxx 00
Nevšiml jsem si, že by bylo napsáno, v jakém rozlišení a kterém procesoru jsou prováděny testy. Je to 1024x768/32 nebo 1600x1200/32 atd. ?
26.3.2003 15:23:11   0.0.0.xxx 00
Co z toho by bezelo i na R9000PRO? O kolik % ma nizsi vykone nez R9500? Premejslim co z toho koupit...
26.3.2003 16:44:56   0.0.0.xxx 00
Tedy 26.3.03 :-) ...jsem fakt žádostiv!
26.3.2003 17:57:26   0.0.0.xxx 00
V tomto typu hry by byl vykon asi polovicni.
26.3.2003 18:14:23   0.0.0.xxx 00
Uz jsem se bal, ze jsem sam komu tam ty udaje o HW konfiguraci a nastaveni chybi !!!!
Obrazky jsou v 1024x768, takze soudim, ze bylo pouzito toto rozliseni. CPU zrejme neco od AMD >> odhaduji dle int. grafiky :o)
26.3.2003 19:37:16   0.0.0.xxx 00
Celkem mi nejde do hlavy ze muj Radeon 7500 64 DDR zvladal tuhle gamesu celkem obstojne, kdyz podle techto vysledku by mel bejt na urovni 1-5fps. Ale ja pod 8fps urcite nesel (u te prvni nejnarocnejsi sceny) u ostatnich pohoda 15-30fps. Tak nechapu "vo co de". hru jsem paril v 1024×768×32. a na skoro high detail (jen neco bylo zapnuty na normal)
26.3.2003 21:54:38   0.0.0.xxx 00
Zdenku, jestli maš finance, tak rozhodně investuj do R9500 nejlépe PRO verzi. R9000PRO by byl tak někde pod úrovní GF3! Tahle hra je fakt dost náročná na mé GF4 Ti4200 to na 1024/768 32bit max det. jede tak 20 - 30 v náročných scénách, tak to testu odpovídá.
JC nedávno prohlašoval, že DOOMIII na GF3 poběží na 30fps!! To su teda zvědavej
26.3.2003 23:48:28   0.0.0.xxx 00
me to na ge force 3ti 200 bezelo 1152x864-max detaily bezelo celou hru docela obstojne tak nevim vo co gou?mam athlon xp1600+256ddr333mhz
27.3.2003 05:56:39   0.0.0.xxx 00
Neni se cemu divit, na mem kompu jsem zjistil jednu zahadnou vec..ze by dx9 nebo ramka? nevim. Mam xp2000+, a kdyz jsem mel 256ramky s dx8.1 a gf3ti200@ti500 tak nic moc..ze zacatku dobry ale po par strileni trhane. Mno a jak sem dokoupil ramku na 512..nainstalil dx9 kvuli marku03..taky vymenil live5.1 za audigy, ale to si myslim nema vliv. Tak po tomhle ubgradu muze kazdy prijet a podivat se jak bei nevyladena alfa..good
27.3.2003 06:16:14   0.0.0.xxx 00
a jen to dawn demo je duvod pro to si ji koupit :o)
27.3.2003 06:18:10   0.0.0.xxx 00
Kdyz je prece takyho vykonu tak na co optimalizovat :-) a navic je slozity poradne to zvoptimalizovat a kdyz se v tom moc hrabes nemusi to pak chodi vsude treba v XPckach :-( podivej se treba na Morrovind jak pekne chodi :-)))
27.3.2003 06:19:48   0.0.0.xxx 00
nikdo te nenuti si Unreal kupovat, nebo jo?
asi moc zkusenosti s hrama nemas, co tydle (dokonala kombinace grafiky a totalni hratelnosti):

BF1942, GTAIII, GTAIIIVC, DFBHD, UT2003, CS1.3, DoomIII, mam pokracovat?
27.3.2003 06:25:48   0.0.0.xxx 00
porovnej svuj asemak s tim co vyprodukuje Intel optimalizacni compiler. nikdo neni schopnej napsat lepsi kod. pokud c++ nezadelas zbytecnyma classama a ssearchem tak nemusis delat optimalizaci zadnou.
jedine co ma smysl optimalizovat je data transfer a floating point a to tak nejak staci. stejne vyleze patch na U2 tak co resis
27.3.2003 07:10:15   0.0.0.xxx 00
mno. hraju unreala 2 s herculesem 9500pro 128 MB na 6x AA a 16Anizo a bez záchvěvu grafiky . nevím kde bere ty řeči že to škube.???? škublo to akorat parkrat ve scenerii venkovni kde jsem vypinal vesmirny kanon ale jinak ani CENZURA . a tam stačilo jen snižit na 4xAA a 8x Anizo.jop a to ho nemam ani pretaktovanej :-). pařbě zdar top:-)
27.3.2003 07:30:23   0.0.0.xxx 00
mně to krásně jede na 1280x1024, s nejlepším nastavením, bez AA. na R8500+1800+ ..má v tomto rozlišení AA vůbec nějaký smysl...asi ne.
27.3.2003 07:54:15   0.0.0.xxx 00
videl jsem to na rychlejim pocitaci nez jste uvedl + R9700Pro a hra se v 1024x768x32 vsechno na max. chvilkama sekala. Mohla za to RAM (256MB je malo) a asi i CPU...asi mate dost zkreslenej pojem o plynulosti hry
27.3.2003 07:55:07   0.0.0.xxx 00
Mam R9000 64MB a se zapnutym AA je to nehratelny. Bez AA jedu plynule v 1024x768x32 (AMD1800+, 256RAM). H.
27.3.2003 07:55:10   0.0.0.xxx 00
Souhlasim s par lidma, co to rekli uz prede mnou. Chybi tu rozliseni, ve kterem se testovalo, a celkem bych uvital nektere informace o to, na cem se testovalo. Treba jestli to bylo opatchovany tim novym patchem co ma resit HW narocnost, sestava na ktere bylo testovano, OS atd. Bez toho ty vysledky houby rikaj.
27.3.2003 08:06:39   0.0.0.xxx 00
Docela se divim, nekterym prispevkum, kde lidi pisi, jak jim tahle hra jede naprosto plynule ve vysokym rozliseni s GF3/R8500, 256MB, 1600+ atd. atd. Prijde mi to dost nerealne, aby stakovzm HW hra chdila plynule. Asi si kazdej pod pojmem "plynule" predstavuje neco jinyho. Kdyz jsem byl nedavno u znamych, ukazovali mi jak jim pekne jede GTA3 ve vysokym rozliseni. Muj argument, ze se to "cuka jako prase" brali pomalu jako urazku. Po zmereni FPS hra jela 14-18fps. Proste kazdej ma na plynulost hry jinej nazor. Vety typu "jelo to v pohode 15-30fps" nemaj s plynulosti nic spolecnyho.
27.3.2003 08:14:54   0.0.0.xxx 00
Kazdemu se plyunulost jevi uplne jinak. Naprosto subjektivni pocit rekl bych. Nekomu staci, kdyz se to "hybe" a pak mi tvrdi, ze to jede naprosto plynule. Nekomu staci k behu 8 - 15 fps, nekdo ma pri 100 FPS pocit, zeto bezi pomalu.
27.3.2003 08:23:39   0.0.0.xxx 00
MAM 2500+ s 512 ram a R8500 275/275 a v lodi mam 22-30 fps a vonku aj 70 a to v 1024*768*32 a vsetko na max.
Tak sa mi zda ze to nieje grafikami ale asi maozaj v engine.
Ved nieje mozne aby mala Ti4600 a R8500 a R9500pro v chodbe v lodi priblizne rovnaky fps.
27.3.2003 08:28:05   0.0.0.xxx 00
Docela mi v testu chybi Radeon 8500... Sice je srovnatelny s GF 3, ale preci jenom....
27.3.2003 08:49:32   0.0.0.xxx 00
Mne to tam takisto chýba a odvážim sa tvrdiť že to bude niekde v strede medzi Ti200 a Ti4200 teda aspoń môj ATi radeon 9100 128MB (305/514)
27.3.2003 09:04:27   0.0.0.xxx 00
na rychlost hry nemá vliv jen CPU, grafika a RAM ale také to co vám běží rezidentně ve Windows a nemalou mírou také dfragmentace disku. Mám s tím vlastní zkušenost, když kamarád s nadupaným PC si stěžoval že mu to pořád cuká a seká ... hold antivirus a další dokážou pěkně užrat výkon ... stačilo uklidit disk odebrat pár rezidentů a světe div se ono to běží jako po másle
27.3.2003 09:38:53   0.0.0.xxx 00
Cau. Nevim jestli sem se prehlidnul ale nenasel sem tam specifikaci sestavy na ktere se testovalo!!! Prosim o napravu. Takhle si nemuzu udelat obrazek. Jinak mam 2600+, nForce2, 9700 Pro, 512 333Mhz RAM a hraju v 1280*1024 kvuli LCDcku v plnejch detailech, AA a aniso a beha to naprosto plynule. Tak nevim... Kalbam zdar. Hlavne tem v hospode...
27.3.2003 10:12:12   0.0.0.xxx 00
Pro nekoho jsou koukam diskuze k tomu, aby se vytahoval svym HW a udivoval ostatni tim, ze se mu "to" necuka.
27.3.2003 10:12:14   0.0.0.xxx 00
urcite to bola ta ramka - ja som skusal aky je vykonovy rozdiel medzi DX8 a DX9 v 3DMarku2001 Mam Duron850@1000 a 512 MB SDR, Radeon 9000PRO- s DX8 som mal tusim 5350 a s DX9 len pod 5300! ale asi v tom mala prsty aj ta audigy - vies ze UII pri nastaveni s EAXom sekal vsade? teraz je uz vydany patch.. okrem toho mozno audigy menej zatazuje PCI, ak nemas vyladeny komp, tak moze byt aj to...
27.3.2003 10:22:18   0.0.0.xxx 00
Hmm je to mozny tou ramkou pri 256 celkem hodne hrabal disk. Vykon pod Markem 2001 nemuzu posoudit pac po nainstaleni DX9(ne pres net) se mi mark nespusti a hlasi, ze potrebuje dx8.1 nainstalovane v systemu..pritom vsechny gamesky atd jedou) bez dx9 a s 256ramkou sem mel 7200 v 2k1
27.3.2003 10:31:17   0.0.0.xxx 00
Ked uz ste robili testy a mate tam GeForce3, preco ste pre porovnanie nepouzili Radeon8500, ktora je jednou s najrozsirenejsich kariet ? Hlavne, ze ste tam flakli 9700, ale kto ma 15000 na GK ? Trapne .....
27.3.2003 11:02:14   0.0.0.xxx 00
jak je znamo, tak lidske oko bere jako plynule tak nad 30FPS, radsi 40FPS (ne furt to je stejne narocny)... tak nechapu lidi co hrajou plynule na 15-30FPS... jak bylo receno " kazdej ma na plynulost jiny naroky....

R8500@9100 jakz takz
27.3.2003 11:04:52   0.0.0.xxx 00
Asi si mne spatne pochopil. Jen sem prispel do diskuze svou zkusenosti. Rozhodne nemam potrebu se pred nekym vytahovat protoze nejsem sam co ma 9700 Pro a znam spoooustu lidi ktery maj sestavy este mnohem dal... Pred chvili sem to znovu zkousel hrat a musim rict ze kdyz sem zapnul AA na max. tak si to obcas skubne... Jinak se mejte a omlouvam se za to ze jsem zverejnil svou sestavu jestli to nekoho pobourilo...pane unknown....
27.3.2003 11:12:26   0.0.0.xxx 00
mno zajimalo by me co myslis pod tim "maj sestavy este mnohem dal" Ty ses asi jeden z tech "socek" co maji r9700pro na duronu bo athlonu starem co?))))
27.3.2003 11:41:25   0.0.0.xxx 00
Honzo,clanek jsi udelal (jako vetsinou) na jednicku.Dobry,pravda me Unreal2 po graficky strance taky neprekvapil je dobry ale cekal jsem vic.
27.3.2003 11:43:11   0.0.0.xxx 00
Mam 3 kamarady ktery maj vsichni r9700pro ale jeden to ma na 3.06 Intelu, a dva na 2800+. Vsichni malinko pretaktovany a furt si ze mne utahujou ze to mam pomaly jako snek... Ja mam 2600+ nenataktovany. Jenom tak pro zajimavost.
27.3.2003 11:46:23   0.0.0.xxx 00
Hrat UT s mene jak 512MB ram je polovicka zabavy. Mam XP2700+ at 3100+ s GF4Ti4200-64 a hraju to 1024*768/32 s 8*AF a 2AA uplne v pohode
27.3.2003 11:52:44   0.0.0.xxx 00
no to je tak strasny rozdil. s 2600+ nemuzes cukat oproti 2800+ a i tomu intelu. neco tu smrdi chtel bych to videt
27.3.2003 12:06:14   0.0.0.xxx 00
Rikam ze mi to obcas skubne ve vypjatejch situacich. Hraju to 1280*1024 s plnym AA a AF v 32 bitech. Proste si to obcas skubne i na tyhle sestave. V 3Dmarku2001 mam 14725 bodu. Podle mne to neni dobre naprogramovany. Kamosi mne trumfujou v 3Dmarcich. Maj o vic jak 1000 bodu vic.
27.3.2003 13:01:34   0.0.0.xxx 00
Uz se na to vyser Jakube, nikdo na ty vase "sneky" neni zvedavej...
Omlouvam se za to sprosty slovo.
27.3.2003 13:09:24   0.0.0.xxx 00
Sorac. Nechal jsem se unest...;-)
27.3.2003 13:28:28   0.0.0.xxx 00
dobrej joke...april jeste neni, sice to mate pretaktovane, ale ani to by nemelo mit sanci.
27.3.2003 13:47:59   0.0.0.xxx 00
Takhle zpackany test sem jeste nevidel. Vubec neni napsene jaky byl pouzit stroj a jake ovladace a jake rozliseni...

Umite to lip viz. test UT 2003
27.3.2003 13:48:38   0.0.0.xxx 00
zvlastne, mam pc uz 5 rokov (jasne ze nie stale to iste) ale defragmentaciu som este nerobil, ani neplanujem. a ked ide o antivir, tak mam, mam aj merac teploty cpu, icq, fraps (merac fps) a vobec ma to netrapi... Inak na unreal 2 povazujem za najvyhodnejsiu kartu R8500/9100 pripadne staci aj gf3 ti500. Na nich by to malo ist plynule tzn >25 fps v 1280y1024 a tam uz ziadny AA a podobne oviny netreba.
27.3.2003 14:10:26   0.0.0.xxx 00
to je blbost tvoje oko vidi 25 obrazkov za sekundu, vsetko ostatne je framedropping. uvedomte si to uz konecne, 25 STACI. to znamena, ze ak by ti to slo nezavisle na zlozitosti sceny, 25 furt bolo by to idealne, ale nieje to tak, a preto scena v istych castiach je jednoducha, ked sa otocis o isty stupen je zlozitejsia, tak to padne z 30 povecme na 15 => trha to. preto vseci chcu 50 - 80 fps, lebo ak to padne o zmienenych 50 % tak to bude 25 - 40, co je este super. nic to vsak nemeni na tom ze oko dokaze vnimat do 25 fps!!!!
27.3.2003 14:36:27   0.0.0.xxx 00
prepocitaj si kolko aky datovy tok ma mat ta scena na tom nastaveni a potom kolko dokaze ta grafika/ramka a zbadas ze ti to nemoze ist nad 25 fps niekedy. Nechapem co sa serete stym ze ked tam je 5000 postaviciek na scene a vseci strielaju, tak to ide 2 sekundy pod 25. kaslat nato, za to nebudem kupovat grafiku za 10 000, 8500 radeon staci
27.3.2003 15:02:28   0.0.0.xxx 00
25 FPS nestačí.. nejsou v tom jen tvý kukadla .) Potom máš pomalejší odezvu ovládání atd... nemám náladu to zase rozepisovat. Estli někdo víte o co go tak mu to vysvětlete.
27.3.2003 15:04:35   0.0.0.xxx 00
Čau Zdeňku,

řeším teď stejnej problém jako ty tj jestli koupit 9000Pro nebo 9500. Dost teď grafický karty sleduju takže ti možná přijde moje rada vhod. Rozdíl mezi 9000Pro a 9500 je hlavně v tom že 9500 už podporuje DirectX 9 (na rozdíl od 9000pro která podporuje jen DirectX 8.1) což je do budoucna určitě dobrý jelikož podporuje vlastně už vznikající hry.Jenže obě tyhle karty mají jen 4 texturovací jednotky tj. stejně jako GF3, GF4 myslím že i GF2 což nevidím moc perspektivně.(9500PRO a 9700 a novější mají už 8 texturovacích jednotek)Podle mýho soudu budou nový hry počítat s 8 texturovacíma jednotkama takže na těch kartách který mají jen 4 budou asi dost kulhat tj. za rok obě dvě tyhle karty, jak 9500 tak 9000pro budou mrtvý. Proto bych já osobně radši koupil 9000pro protože ji stejně za rok budeš měnit tak proč měnit kartu o několik tisíc dražší. Navíc teď ti na ní poběží naprosto všechno a v pohodě.

Přeju šťastnou volbu.


Měj se a čau

Ríša
27.3.2003 15:04:59   0.0.0.xxx 00
Čau Zdeňku,

řeším teď stejnej problém jako ty tj jestli koupit 9000Pro nebo 9500. Dost teď grafický karty sleduju takže ti možná přijde moje rada vhod. Rozdíl mezi 9000Pro a 9500 je hlavně v tom že 9500 už podporuje DirectX 9 (na rozdíl od 9000pro která podporuje jen DirectX 8.1) což je do budoucna určitě dobrý jelikož podporuje vlastně už vznikající hry.Jenže obě tyhle karty mají jen 4 texturovací jednotky tj. stejně jako GF3, GF4 myslím že i GF2 což nevidím moc perspektivně.(9500PRO a 9700 a novější mají už 8 texturovacích jednotek)Podle mýho soudu budou nový hry počítat s 8 texturovacíma jednotkama takže na těch kartách který mají jen 4 budou asi dost kulhat tj. za rok obě dvě tyhle karty, jak 9500 tak 9000pro budou mrtvý. Proto bych já osobně radši koupil 9000pro protože ji stejně za rok budeš měnit tak proč měnit kartu o několik tisíc dražší. Navíc teď ti na ní poběží naprosto všechno a v pohodě.

Přeju šťastnou volbu.


Měj se a čau

Ríša
27.3.2003 15:14:27   0.0.0.xxx 00
25 FPS nestačí.. nejsou v tom jen tvý kukadla .) Potom máš pomalejší odezvu ovládání atd... nemám náladu to zase rozepisovat. Estli někdo víte o co go tak mu to vysvětlete.
27.3.2003 16:23:06   0.0.0.xxx 00
Celý ten test je postavený na hlavu. Ať mi autor vysvětlí, proč mi R8500 (Manli!!) během celé hry neklesl pod 20FPS, průměr (toakže skoro vždy) tak 35 až 40FPS, místy těch 70-80FPS při 1024x768x32, detaily na max. (XP2400+, 512 DDR). Podle těch testů bych se teoreticky měl pohybovat průměrně mezi 15-20FPS....

Zkrátka - na tuhle hru R8500 / 9100 naprosto dostačuje...ale asi je potřeba prodávat dražší karty, že ?
27.3.2003 17:08:54   0.0.0.xxx 00
Tohle je reakce na oba předchozí.

Není rezident jako rezident. Např. já měl problém (ještě na iC300A), že mi škubaly všecky hry, ale když jsem se podíval, tak to bylo proto, protože dělal pořád něco disk. To by odpovídalo málo RAM, ale podíval jsem se na antivir a zjistil, že pořád kontroluje nějaké soubory.Tak jsem antivir vypnul a dělalo to pořád, tak jsem se podíval, jaké že soubory to prohlíží (jel rezidentně tzn prohlížel každý soubor, který se pokoušel číst nějaký program) a zjistil, že poznávám soubory ze sady MS Office (tenkrát tuším MS Office 97), tak jsem odebral z nabídky po spuštění položky office (jedna byla rychlé spuštění, další si již nepamatuji) a světe div se, bylo vše OK.

Pokud vám něco škube, prvně se podívejte, jestli nepracuje disk!!
27.3.2003 17:24:46   0.0.0.xxx 00
Taky jsem kdysi zastával názor, že 25fps stačí a dával jsem příklad kino (filmy), ale pak jsem si přečetl jedno hezké vysvětlení a to to, že když se natáčí film 25 snímků za sekundu, tak ten jeden snímek obsahuje cca 1/25 sekundy (je trošku rozmazaný), kdežto snímek z hry je jen v jedné dané chvíli neboli snímek nekonečně krátkého okamžiku. Proto to, co platí ve filmech neplatí u her a renderovaných scén. Už i dříve jsem si všiml, že u her je 25fps plynulé, ale když mi jede 60-80fps, tak je to tak nějak plynulejší víc.
28.3.2003 07:35:54   0.0.0.xxx 00
OK... To se nekdy stava...
28.3.2003 09:35:21   0.0.0.xxx 00
To si z nás Dudku děláš srandu,ne? Jak si vůbec můžeš dovolit uveřejnit něco tak zparchantělýho!? Bez uvedení testované konfigurace (procesor, množství paměti, deska, rozlišení!!!, operační systém) je ten tvůj patvar úplně na hov*o!! DÁVÁM TI ZA 5!

Být šéfredaktor a "autor" (v souvislosti s Dudkem se tohle slovo skoro zdráhám napsat) mi přinést něco takového, tak s ním okamžitě vyrazím dveře. Jde to tady zase pěkně do kytek :-(
28.3.2003 09:56:06   0.0.0.xxx 00
pokud jste labuznici..? jo, strilim o 100 a jeste k tomu 6 a budu se porad kochat grafikou nakejch 1024 mi staci, AA je mi ukradenej...
btw, ten clanek je fakt delanej snad z piss head...
28.3.2003 12:06:35   0.0.0.xxx 00
...smarja, kdy si konecne uvedomite, ze vse na co se divate v televizi, kine apod. je nejak tocene kamerou, kde kazdy snimek ma v sobe zakodovany Motion Blur!!!! Nic ti to nerika? Rozmazani pohybu! Tzn. ze oko to i na tech 25fps bere plynule... Zastav si nekdy nejaky film a ejhle najednou je to jakoby trochu mazlyy, ze? No a protoze hra vykresluje presne ostre obrazky je 25FPS malo... snad si to pochopil
28.3.2003 12:32:27   0.0.0.xxx 00
Tak já teda nevím, ale buďto seš slepej a nebo nehraješ FPS hry. Kdyby jsi hrál FPS hry tak by jsi věděl, že lidské oko možná vnímá 25 obrázků, ale na rychle se objevující cíl během 25 obrázků nestačí zareagovat. Takže rozumě se dá hrát nějaká FPS řežba po síti až v momentě kdy máš tak dobrejch 50 FPS stabilně a výš. Mám zkušenost že když hra běží kolem 40 FPS tak je taková rozthaná a špatně se míří. Nad 60 FPS se začíná obraz jakoby spomalovat a rekce jsou mnohem rychlejší. Takže 60+ je super. )))
28.3.2003 13:53:37   0.0.0.xxx 00
a mne to slo na mojej 286ke tiez plynule a nechvalim sa tak vo co gou?
28.3.2003 16:50:41   0.0.0.xxx 00
pamět 512 ,gf4, xp1700
20-30fps a nekdy i 12,14
dá se říkat plynule,ale já tomu říkam sekalo se mi to!
28.3.2003 18:24:22   0.0.0.xxx 00
nehlede na to, ze treba v enginu Q3 pri vysokych FPS skaces vys a vys. (resp. pri nominalnich FPS. 75,83,125,333 apod)
30.3.2003 20:03:47   0.0.0.xxx 00
Nějak mě chybí právě třeba porovnání R9100 a GF3.
31.3.2003 09:41:15   0.0.0.xxx 00
MAM TO DOMA A JE TO ONICOM NEVIEM CO SA VAM NA TOM LUBI.HORSIU
PITLOVINU SOM NEVIDEL.JA SOM NA DOMOVKY A STRATEGIU SI TIES ZAHRAM A KEBI STE CHCELI TIBERIUM SAM TO JE HRA.HENTIE HRY AKO NAPR.C&CGENERAL PITLOVINA NEBAVI MATO NENI NAD KLASIKU TIBERIUM SAM.TO MA BAVI A ZAHRAM SI TO S KAMOSOM PO SIETI.
NECH VAM TO SEKA ..........
JA SI KUPIM POSLEDNU GRAFIKU ATI 9700PRO/9800 A TO SA ROZHODNEM NA KONCI TOHTO ROKKU A POTOM NA CELI KOMP JEBEM .....
TAK DO SEKANIA ...... DEBILI........ ALE NIE SORIIII...... HA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA
31.3.2003 09:41:16   0.0.0.xxx 00
MAM TO DOMA A JE TO ONICOM NEVIEM CO SA VAM NA TOM LUBI.HORSIU
PITLOVINU SOM NEVIDEL.JA SOM NA DOMOVKY A STRATEGIU SI TIES ZAHRAM A KEBI STE CHCELI TIBERIUM SAM TO JE HRA.HENTIE HRY AKO NAPR.C&CGENERAL PITLOVINA NEBAVI MATO NENI NAD KLASIKU TIBERIUM SAM.TO MA BAVI A ZAHRAM SI TO S KAMOSOM PO SIETI.
NECH VAM TO SEKA ..........
JA SI KUPIM POSLEDNU GRAFIKU ATI 9700PRO/9800 A TO SA ROZHODNEM NA KONCI TOHTO ROKKU A POTOM NA CELI KOMP JEBEM .....
TAK DO SEKANIA ...... DEBILI........ ALE NIE SORIIII...... HA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA
31.3.2003 10:21:45   0.0.0.xxx 00
No vzhledem k tomu ze mám 1Gb ram,xp 2200+, gf4 4200, bych čekal že to pošlape líp, ale hraju to v 1600x1200, tak se není čemu divit...ale hra to není špatná, ale mohla bejt úplně nikde jinde a běhat úplně jinak. Snad příště:-)))
31.3.2003 18:02:54   0.0.0.xxx 00
AthlonXP 2400+/1G RAM/Radeon 9700Pro 1280x1024x32/4xAA/4xAF-performance a jede to jako víno (40+ fps, ale spíš k 60), nevím, kde chudák autor vyhrabal 13,6 fps v Hellu. Asi má < 512MB paměti a CPU tak XP1700+
31.3.2003 18:51:57   0.0.0.xxx 00
tohle srovnani je absolutne k nicemu, krome zminene chybejici hw konfigurace jsou to take informace o verzi pouzitych driveru, os, nemene dulezite jsou nastaveni v driverech - u nvidie balanced/performance/application, u ati obdobne.

tudiz vubec nechapu smysl tohoto clanku, ktery nerika NAPROSTO NIC o tom, jak se unreal2 chova na jednotlivych konfiguracich....a stacilo par informaci :/
1.4.2003 19:39:33   0.0.0.xxx 00
Osobně jsem to spokojeně dohrál na třední až vysoký detaily/efekty 1024/768 32 bit:na: 1 Ghz Athlonu, 256 MB SDRAM, GF 4 440MX SE a integrovaný zvukovce! OS: WIN 98 SE, Dx 8.1b,Detonatory: 41.09. A ještě bez defragmentovanýho disku. A s byl jsem spokojenej jak mi to běhá na takovym out-hardwaru (rok starym).
Ty FPS, jsou pouze subjektivní dojem. Pokud to člověk nemá možnost přímo porovnat s nadupanější mašinou tak mu to ani nepřijde. Trochu se tady manipuluje s pojmy: rychlost a plynulost. Ne každýmu jde o to, aby měl přes 60 FPS. Já si tu hru chtěl hlavně zahrát. Osobně patřim k tý skupině lidí co jim to jede při 15-25 FPS „plynule“. Zkustě třeba C&C Generals to má ještě větší nároky na HW. Když je řeč o tom trhání a hratelnosti, tak za názornou ukázku jak má vypadat trhání ve hře považuju hraní dema DOOMa 3. A jak v porovnání s ním šlape U2? Rychle? Plynule?
Autoři mě zklamali hlavně příběhem. Hrál jsem původního Unreala a ten měl otevřenej konec. U2 teda v ději nepokračuje a dokonce končí stejně jako první díl. Co vymyslej za originalitu příště?
Podobnou diskusi jsem sledoval už dávno na Infogrames Foru: http://ina-community.com/forums/forumdisplay.ph p?s=709c6a49eb0e4e6366c12e46ac7b3281&forumid=280
Martin
4.4.2003 09:33:31   0.0.0.xxx 00
Ani nevis jakou hru hrajes doma a jak se jmenuje,spise ale nehrajes nic na x286
4.4.2003 14:18:36   0.0.0.xxx 00
Souhlas. Uz sem to mnohokrat ruzne rikal. Plynulosti rozumim takovy pocet snimku, ktery odpovida obnovovaci frekvenci obrazovky (doporucuji kouknout na amigacky arkady, popr. coin-up automaty). Musim rict, ze uz sem dlouho plynulou hru nevidel. Parim v 1024x768x32/100 Hz Ale na druhou stranu jsem poucenej nebot vetsina plynulosti rozumi prave to, ze hra nelita v rozmezi 10 - 70 fps.
5.4.2003 19:28:45   0.0.0.xxx 00
Jen pro zajímavost, na mým veteránu TB 1,4Ghz, 512DDR266, Gf2Pro64DDR,SB LIVE! tahle gamesa jede slušně v 1024. Pravda v 32bitech a hodně akčních scénách kapku kulhá, ale pořád jede!!
:-)
14.6.2003 17:52:34   0.0.0.xxx 00
Muj Hercules 9100 jede na 290/600 V 3dmaku 10000b a to uz je
stene jak GF4-4200. :-)
21.1.2004 07:47:09   0.0.0.xxx 00
je mi ta luto. uprimne.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.