Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce4 MX 440-SE = Super Error nebo podvod?
GeForce4 MX 440-SE = Super Error nebo podvod?
autor: Kwolek Jirka , publikováno 22.1.2003
GeForce4 MX 440-SE = Super Error nebo podvod?
Pokud se jednalo o záležitost týkající se jen těch nejlevnějších / noname výrobců, nechalo by mě to asi klidným. Šíří se to však stále více jako nějaká lepkavá epidemie - ano, jedná se mi o "spiknutí" v oblasti těch nejprodávanějších karet, GeForce4 MX 440, přesněji o karty označené jako GeForce4 440-SE. U těch se totiž objevily, nebojím se toho slova, doslova podvodné kombinace takt čipu / typ sběrnice / typ paměti. Některé karty GF4 MX 440SE se výkonově paradoxně dostavají pod úroveň karet GeForce4 MX 420 s pamětmi SDRAM!

Pokud výrobce čipů dá svým partnerům vyrábějícím grafické karty volnou ruku v jejich označování, vede to téměř vždy k závodům, kdo nabídne, v rámci daného označení, nejlevnější (čti očesanou a nevýkonnou) grafickou kartu. Dlouhou dobu tuto nectnost u svých karet trpěla firma ATI. Bylo například možné koupit Radeony 8500LE s taktem pamětí od cca 175 do 250MHz, přičemž jste se tento důležitý údaj dozvěděli často až tehdy, když jste kartu změřili testovací utilitou (v ceníku bylo většinou uvedeno Radeon 8500LE).

Nyní do stejného ...špíny (eufemisticky řečeno) šlápla firma nVida se svým "uvolněným" modelem GeForce4 MX 440 SE.

1. Již samotný název SE by mohl navozovat dojem že se jedná o kartu typu "Special Edition" nabízející, uznávám že domnělý, vyšší výkon. Tady se jedná o běžnou vějičku na ty, kteří vývoj v oblasti HW nijak bedlivě nesledují (tento fígl je běžný a na nVidii se kvůli tomu nezlobím).

GeForce4 MX 440-SE = Super Error nebo podvod?
XFX GeForce4 MX 440 - dnes jsou takto vybavené plné 440ky skutečnou vzácností

Ve svých specifikacích přiznává nVidia barvu a umísťuje GF4 MX 440SE pod "čistou" 440 a nad dosud nejpomalejší (pomineme-li výprodej řady GeForce2 MX) GF4 MX 420ku.

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=geforce4mx

GeForce4 MX460 Fill Rate:
trojúhelníků /s:
propustnost paměti:
typická konfigurace paměti:
1.2 mld. texelů/s
38 mln.
8.8 GB/s
128bit, DDR (Double Data Rate)
GeForce4 MX440 AGP8x Fill Rate:
trojúhelníků /s:
propustnost paměti:
typická konfigurace paměti:
1.1 mld. texelů/s
34 mln.
8.0 GB/s
128bit, DDR (Double Data Rate)
GeForce4 MX440 Fill Rate:
trojúhelníků /s:
propustnost paměti:
typická konfigurace paměti:
1.1 mld. texelů/s
34 mln.
6.4 GB/s
128bit, DDR (Double Data Rate)
GeForce4 MX440-SE Fill Rate:
trojúhelníků /s:
propustnost paměti:
typická konfigurace paměti:
1 mld. texelů/s
31 mln.
5.3 GB/s ???
???
GeForce4 MX420 Fill Rate:
trojúhelníků /s:
propustnost paměti:
typická konfigurace paměti:
1 mld. texelů/s
31 mln.
2.7 GB/s
128bit, SDRAM

Potud by byla situace poměrně jasná a přehledná (udávaná propustnost paměti SE ukazuje na to, že nVidia počítala ze stejnou konfiguraci paměti DDR jako v případě čisté 440ky, avšak taktovanou nižším taktem 166Mhz ) ...realita je však mnohem, mnohem horší!

2. Zdá se, že u modelu SE dostali výrobci prakticky volnou ruku (licence to lie?). Konfigurace karet GeForce4 MX 440 dnes zahrnují minimálně čtyři podskupiny:

a.) originální 440: sběrnice 128bitů, paměti DDR - typ. 200MHz / data 400MHz (6.4GB/s)
b.) originální 440-SE: sběrnice 128bitů, paměti DDR - typ. 166MHz / data 333MHz (5.3GB/s)
c.) šizené 440-SE: sběrnice 64bitů, paměti DDR - typ. 166MHz / data 333MHz (2.7GB/s)
stejnou propustnost (2.7GB) mají karty řady 420: sběrnice 128bitů, paměti SDRAM 166MHz
d.) šizené 440-SE: sběrnice 64bitů, paměti SDRAM! - typ. 166MHz / data 166MHz (1.4GB/s)

Na serveru www.benchmark.pl si dali tu práci a projeli výše zmíněné karty několika testy. Dále uvedu jen graf z hojně používaného testu 3Dmark 2001.

GeForce4 MX 440-SE = Super Error nebo podvod?

Prosím! Všechny tyto karty mohou nosit jméno GeForce4 MX 440 (i když část se zaštiťuje přídomkem SE). Bohužel, mezi firmami jež mají "máslo na hlavě" je i MSI :-(

Prosím čtenáře, aby do diskuze psali skutečné / zjištěné konfigurace (i když jsou obtížně zjistitelné) karet typu 440-SE. Sestavím z nich přehlednou tabulku.

V článku byly použité materiály ze serveru www.benchmark.pl

Jiří Kwolek

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.1.2003 02:12:02   0.0.0.xxx 20
Skratka MX400 koncia tak sa robi super-low end za par slupek je len smutne ze v nazvolovi sa to rozlisuje tak prapodivne ale kazdy normalny clovek si pri kupe pochopitelne overi co kupuje ak mu predaju nieco ine ako si pita ma pravo to vratit
22.1.2003 04:05:49   0.0.0.xxx 00
Mam v kompu taky tu MX440SE ale od jakesi firmy Mercury.Ma cerne PCB a aktivni chladic.Defaultne ma 250/333MHz.Kdyz ji pretaktuji na 325/425 tak jede stabilne a v 3D Marku 2003SE v 1024x768 na max detaily 32 bitu triple buffer compress mi to dalo 5862bodu a v 16 bitech 6181.Ovladace jsou 41.09 a procak XP 1700+133x11 pretaktovany na 2100+150x12 +256MB SDRAM.
22.1.2003 05:25:10   0.0.0.xxx 00
Tak to teda na takhle vykonny procak, to neni nic moc. Klasicka Mx440 by mela tak 7000 bodu.
22.1.2003 06:12:38   0.0.0.xxx 10
:-))) kdyz kupujes shit tak se nediv :-))) ja mam 1600 bodu ale uz hooodne dlouho;-)
22.1.2003 06:40:11   0.0.0.xxx 00
No pozoruju že moje GF2Ti mně ještě chvíli stačit bude. Na 1GHz Athlonu mám asi 4000 bodů a v tom co hraju to stačí v pohodě a na DOOM3 nebude asi to MX440... :-(
22.1.2003 06:44:46   0.0.0.xxx 10
Mame 10 kusov mx 440 a v 3D marku ak prejde !!!! daju 2900 bodov na Athlonoch 1600XP. Vacsina testov v 3D nepracuje spravne (trha pripadne padne 3D mark)
22.1.2003 08:02:01   0.0.0.xxx 00
Já kupoval MX440-SE jen 2xST-LABy. Nejsem jistej, ale mám dojem, že v 3Dmarku měli přes 5000 na AXP 1700+ tzn. "nejlepší SE". Ale opravdu si nejsem už jist a přeci jen ty zákazníky kontaktovat s prosbou o testování nebudu... Nechci rejpat do vosího hnízda O-).

..........Starmen..........
22.1.2003 08:19:23   0.0.0.xxx 00
a na to si jak prisiel(asi si GF MX este ani nevidel..), ja mam xp 1800 a MSI GF440 non SE taktnuta na 300/500 dala okolo 6000, na P4 1700 dala 5500, podla mna ma Danny slusny vysledok s tym co ma... kolko by potom dala mx460-ka, osem litrov? sak 8700 mam s Radeonom8500 a to je malicko o inom.. by som chcel vidiet tych tvojich 7litrov
22.1.2003 09:08:18   0.0.0.xxx 00
Jen vice clanku tohoto typu.
22.1.2003 09:44:57   0.0.0.xxx 00
Ja mam od Manli plnu MX440,ktora je vsak podtaktovana na 270/366. Su na nej 5ns pamati,takze 270/400 by mala zvladat v pohode, moja to konkretne zvlada. Na 270/366 a Celerone 1,3@1,56 dava v 3d marku 5000 bodov, pri takte 325/425(stabilne maximum) je to 5500 bodov. Na Manli si davajte bacha....
22.1.2003 10:57:01   0.0.0.xxx 00
koupil jsem (už dříve) podle ceníku GeForce 2MX400. Cena byla velmi příznivá. Posléze jsem zjistil, že se jedná o 2MX400 64bit (což je u mě teda 2MX200), což v ceníku samozřejmě nebylo. Pohádal jsem se s prodejcem, ale nic jsem nevyhádal.
22.1.2003 12:09:42   0.0.0.xxx 00
Uz se neda verit nikomu. Kdyz jsem chtel kupovat nejakou tu odrbanou verzi tak jsem sel do nejake znacky a ne do noname. Znackovi vyrobci aspon dodrzovali ty nejake specifikace dane nVidii nebo ATI. Ale jak vydim uz ani u znacek to neni to co bylo.
22.1.2003 12:18:04   0.0.0.xxx 00
Tyto karty stndartně dáváme do PC - 3D Mark 2001 1024x768x32Bit 5600b (XP 2000+, 256Mb DDR, XFX G4 440SE)
22.1.2003 12:25:41   0.0.0.xxx 00

Napište prosím výrodce těchto karet ať vím čemu se vyhnout. Petr S.

22.1.2003 12:44:30   0.0.0.xxx 00
Bracha kdyz na maximum pretaktuje kartu MSI GF440 MX/64 a poradne pretaktuje Athlon XP 1600+, tak mel v 3Dm 7000 bodu.
22.1.2003 13:14:01   0.0.0.xxx 00
Tak dat k takovymu procu takovou kartu u novyho kompu dokaze fakt jen Hovado a nebo " znackovy vyrobce "
22.1.2003 14:04:52   0.0.0.xxx 00
Je to v 3D marku 2001SE samozrejme.Je tam preklep.Mozna na systemu s pametmi DDR by to dalo vice.Ale tech 7000 bodu se mi moc nezda jako realne.I kdyz nic neni nemozne.
22.1.2003 14:47:55   0.0.0.xxx 00
Neznaly zakazniky nalakat na super procesor a GeForce4 (co na tom jestli to je Ti 4600 nebo MX440SE, stejne se v tom malokdo vyzna), pridat si 20% a kupuj blbecku ... tot dnesni praxe
22.1.2003 15:21:26   0.0.0.xxx 00
Na Doom3 nestaci ani GF4 Ti4200 :-)
22.1.2003 17:57:41   0.0.0.xxx 00
To jsou strasny blbosti co tu placas
22.1.2003 18:01:07   0.0.0.xxx 00
Dufam ze sa na mna nikdo nenahneva, ale od prvej Geforce nas nvidia krmi peknym blivajzom ... Mozna FX to zmeni ? Pre mna nie
22.1.2003 18:15:39   0.0.0.xxx 00
ach no jasne
22.1.2003 19:07:15   0.0.0.xxx 00
Jedna se pouze o chip z GF 420 s frekvenci 250 MHz a pameti taktovane na 405MHz takze vidite ,ze oproti plnokrevne 440 je frekvence snizena o 20MHz.A MSI se nestydi napsat ,ze jde o chip GF4 440MX .
22.1.2003 19:09:59   0.0.0.xxx 00
kua, ten článek jste měli vystavit o den dříve. Včera sem ty SE karty objednával. Tak ted se jen modlim aby to nebyly ty s 64bitama.... :-(((
22.1.2003 19:14:22   0.0.0.xxx 00
Skvělý článek,alespoň se nedám napálit. Díky za něj.
22.1.2003 19:25:31   0.0.0.xxx 00
Soltek MX440 SE v 3D Marku 2001 dava na XP1700+ 5400b
22.1.2003 20:03:25   0.0.0.xxx 00
Fuj to je humus.Proc si ty karty kupujete?Vzdyt nemaj ani plnou podporu DirectX 8.1 a karta nepodporuje pixel vertex shadery.Hnus.To radsi GF3,nebo nakou ATI.
22.1.2003 20:36:29   0.0.0.xxx 00
mno, chtel bych videt ten 3Dmark2003SE a ze ti to v nem da 5800 bodu nebo kolik jsi psal. LOL...
22.1.2003 20:36:35   0.0.0.xxx 00
je to jasne nVidia posila jednu technologii do hrobu, tak na rozlouceni vydala nejvetsi smejd jakej mohla

PS: kdysi jsem nadaval na to jak se chova ATI s driverama a na to ze se da koupit aTI a ATI s velkym rozdilem vykonu ale ze to ma zapotrebi i nVidia jako nejsilnejsi na trhu jsem opravdu necekal

PSS: osobne jsem ATInar (sice ne zrovna rad, ale na ty karty jsme si zvyknul) a asi bych rekl ze ATI neni nVidia a pokud se ji rovna tak je to uspech a proto je mam rad

dneska je situace trosku jina ale stejene plati ze ATI neni nVidia a to ze si nehodlam koupit nVidii zpusobil jen a pouze Catalist 2.5

ATI All-In-Wonder128 (rage12(AIW128/32-rage_theater)(MMC 7.7 a skevela knihovna atinxsxx.dll v system32/driver -> jinak nechodi pal-dk)
22.1.2003 20:38:12   0.0.0.xxx 00
Sorry Danny, uz jsem to docetl dal, kde jsi se opravil.
22.1.2003 20:43:34   0.0.0.xxx 00
no ja jsem shodou okolnosti tuhle ManLi mel taky, pretaktil jsem ji na 340MHz jadro(dojel jsem az na kone toho posuvniku)/450MHz pameti. Defaultne byla na 270/400. Pameti 5ns Samsung stejne jak na me stare G2Ti(taky od ManLi), jenze na G2Ti jsem je dostal na 485Mhz, nevim kde je chyba.a na pretaktenym Celeru 1,0A @ 1,4GHz mi ta pretaktena G4MX440 dala nejakych 5500 bodu. BTW. MANLI MA NAPROSTO ODPORNY OBRAZ, 4MX SICE LEPSI JAK 2TI, ALE STEJNE JE TO HNUS. MAM AOC 9A+ A NA 1600*1200*85HZ SE NA TO SKORO NEDA DIVAT:-(
22.1.2003 20:48:42   0.0.0.xxx 00
Presne tak, po tom co vidam v supermarketech a podobnych "zarizenich" je mi z toho blbe. Jeste ze si divedu slozit kompa sam a nejblizsim pratelum taky, protoze bych se asi musel smat to kupovat vcelku:-)))Kamarad si kupoval pocitac od BRAVE, "technici" nebyli schopni mu ani zapojit LEDky na casu aby aspon vedel, ze pocitac jede a toci se mu disk. Z takovych firem se mi dela zle. A za pocitac dal neco pres 40k. A to mu jeste vnutili originalni Windows XP za super cenu.....lec to byl bohuzel HOME.
22.1.2003 20:55:54   0.0.0.xxx 01
Jenze kdyz se na to ted podivas, v ceniku nenajdes jedinou GF3. MX440 je rychlejsi jak G2Ti, ma vcelku i lepsi obraz. Ale hlavne nejlevnejsi G4Ti stoji o 2500+- vice. Tohle je duvod, proc tyhle karty jsou a kupujou se...
22.1.2003 22:33:11   0.0.0.xxx 00
a co tak Radeon 9000 ... technologicky vyspelejsi nez gf4mx a vykonostne (presne nevim, zas to tak nezeru) zhruba stejne (?)
PS: byl sem "fanda" nvidie ... ale co vysla gf4mx tak sem silne zanevrel a nikomu bych dneska nic od nvidie nedoporucil ... navic posledni zkusenosti s par radeonama vs znackove nvidie i z hlediska kvality obrazu me jednoznacne presvedcili abych se choval trzne ....
22.1.2003 22:33:26   0.0.0.xxx 00
nevim jak jste na tom vy ale ja sem si svoji mx 440 taktnul na 330/500 a svojeho atlona 1800+ na 2000+ a mel jsem nejakych 7400 bodu prisaham ( mim. karty byla od sparkle )
22.1.2003 22:55:43   0.0.0.xxx 00
Kamos si koupil tuhle kartu od inna a na celeru 900 ma 2400 v 3D Marku bez SE, takze to je mozna ta nejvic osmelena verze. Jakym programkem se to da zjistit ? Myslite ze to de reklamovat ? V czechcomputeru maj v infu: Max. 64MB DDR paměti - to Max. se mi tam vubec nelibi ale zase pak pisou GeForce4 MX používá (oproti GeForce3) vylepšenou LightSpeed Memory Architecture II, tedy 128-bitový DDR přístup k pamětem rozdělený na čtyři 32-bitové kanály.
23.1.2003 06:19:54   0.0.0.xxx 00
Taky je tam dávám. A co mám dělat, když si zákazník přeje?? Já za to nemůžu, že někteří tomu prd rozumí. Někde před pár lety slyšely, že ATI a AMD je na CENZURA a tak se podle toho řídí. A mimo to GF4MX je stále levnější než nejlevnější RADEON (u Manli o cca 500,- bez DPH v nákupu (když beru slušnou MX a R9000) a to se už nebavím o lepších výrobcích jako třeba HERCULES). Mimoto i když zákazník neví a potřebuje ušetřit a se vším ho seznámím, tak proč by si ji nemohl koupit??

..........Starmen..........
23.1.2003 06:25:16   0.0.0.xxx 00
Souhlasím, že ze značkovejch a supermarketovejch PC se mi zvedá žaludek... Co jsem viděl a slyšel, tak to koupí jen blázen.

Ale s těmi XP... Si měl říct, že chce PRO verzi... Mimo to HOME se standartně dodává k PC. PRO ne.

..........Starmen..........
23.1.2003 07:23:47   0.0.0.xxx 00
Jestli se chce někdo zbavit karty s tímto chipem, tak jí koupím, ale musí být s TV OUTem.
23.1.2003 07:26:32   0.0.0.xxx 00
Ony ty 3D testy ovlivnuji procesory, atd. Bohuzel.
Mel jsem moznost prohazovat stejnou grafarnu mezi dvema compy a dostal jsem rozdil ve vysledku neco pres 2000 bodu ... To, co rikas, bude prave timto, prakticky neni mozne, aby sama ta karta zpusobovala tak nizke skore ... i u tech nejvice osizenych to zacina na 2000 bodech :-)

Ja si take koupil kartu Inno3D 64MB,TV-Out a na prvni pokus jsem chytil skore pres 4500 (nevim presne). Jeste budu delat pokusy, nainstaluji detonatory, zkusim jine nastaveni... :-)
23.1.2003 08:09:38   0.0.0.xxx 00
ako zistim ci mam 64 alebo 128 bit zbernicu je na to najaky soft ????
23.1.2003 08:18:54   0.0.0.xxx 00
Koupil jsem MX440SE od Inna (taktovana 200/333), ma pameti Hynix 4ns, tak jsem do ni dal BIOS od plne verze - bez SE. Na celeru 900 pri standardnim taktu 270/400 dela cca 3500 v 3D Marku 2001. Zkousel jsem ji taktnout na 320/480 - bez problemu, vic jsem zatim nezkousel.
23.1.2003 08:21:58   0.0.0.xxx 00
Omlouvám se má to být GF4 MX440SE
23.1.2003 15:52:01   0.0.0.xxx 00
Kdyz zakaznik chce usetrit tak to neni problem, ja ted taky stavel PC s MX440SE, protoze byla nejlevnejsi. Kdyz chce nekdo levnej komp, tak pocita s tim ze to nebude zadana slava.
Problem je v tom, ze v dnesni dobe se porad veci neznaly lidi orientujou jenom podle CPU (cim vyssi frekvence tim lepsi pocitac), podle toho taky rada firem pocitace prodava - poradnej procesor a na zbytku co nejvic usetrit. K sestave s AMD 2200+ se napise "super vykon" nebo se nazve "Extra Super Game 3D" a proda se za pekny prachy. A tyhle cachry s VGA, kdy se stejne (GeForce4) jmenujou karty od nejvetsiho situ po nejlepsi co jde koupit, tomu akorat nahravaj.
A desku tam daj ECS ...
23.1.2003 17:25:10   0.0.0.xxx 00
Jo, tak takhle to taky vidím. S tím už souhlasím. A navíc ještě když se přídá to, že mnohdy to, co je v PC nesedí s tím, co je v nabídce a co dotyčný v domění kupoval a někdy dokonce to nesedí i na dodáku a faktuře, tak to už pořádně smrdí :-)

..........Starmen..........
23.1.2003 21:33:07   0.0.0.xxx 00
Ma jsme to také na www.itt.cz opublikovali jako docela nechutné matení lidí a není to hodno takové firmy jako je nVidia...
23.1.2003 22:37:40   0.0.0.xxx 00
a vy se divite ze to tak delaj.dyt ty karty nejsou TOP ale pro ty co maj hluboko do kapsy.Je to sice sviňárna,ale je to jen džob. Já osobně si radši ke svýmu Duronku 800 koupil plnokrevnou GF4Ti4200 (pul roku dozadu)a mam taky tech posranejch 5000 bodu v 3Dmarku.Pak jsem dva mesice šetřil na procesor a ted mam XP2000+(casem jeste pridam a jsem za vodou.3Dbodu mam jak nasrano,takze jsem vysmatej. Je to lepsi nez abych koupil MXku zároveň s procesorem,což bych vzhledem k nízký ceně MXky moh udělat,ale po půl roce bych na to dojel.ATI je je v levném segmentu lepší,nekupujte ty MXky,brrrr.A bez pixel vertex shaderu,k cemu vam to bude...
24.1.2003 10:35:48   0.0.0.xxx 00
Tak musím ti říct, že AOC mají nekvalitní monitory a srovnávat na něm kvalitu obrazu při 1600x1200 je zbytečné, ani sebelepší karta ti tam prostě nepomůže. Zkus vyměnit monitor a uvidíš. Já jsem s obrazem na svém 7 let starém 17" monitoru spokojený a to mám MSi GF4 MX440, takže na 2D ani 3D nic moc, je to takové softwarové řešení lepších čipů, sice MPEG2 hw je zajímavá věc, ale pak tahle karta není určená na hry, ale na filmy a tam dá uspokojivější obraz i Radeon 7000 za poloviční cenu. Je jasné, že DX7 sice má opravdu dobrou, ale dneska nové hry už nestíhá, i když záleží na procesoru. GF4 MX se dá nazvat běžnou kartou, takže pokud chcete hrát hry, tak se MX zdaleka vyhněte a kupte si za podobnou cenu radšiATI Radeon 9000, 9100 nebo 8500 či 8500 LE, případně GF3 Ti 200 nebo připlaťte za GF4 Ti4200 případně Radeon 9500! Mohli byste se vejít při troše štěstí i do 6000 Kč s DPH!
24.1.2003 15:18:04   0.0.0.xxx 00
Jakou kartu by jste použil vy, když zákazník nemíní dát za grafiku 5500Kč? Rád se od vás poučím. Petr S.
24.1.2003 15:28:24   0.0.0.xxx 00
Neznalym zákazníkům se snažím poradit a doporučují lepší karty, ale když jim řeknu že je to vyjde o 2500 víc tak mne pošlou do .... K sestavám si standartně přidávám 8% a blbečci kupujou, taková je opravdu praxe a taková je i reálná poptávka. Velmi rád bych dával do sestav TI 4200 a výš, bohužel o toto u nás nemá nikdo zájem. Kecat o špatných prodejcích umí každý, ale pouze málokdo ví jak skutečný trh vypadá. Petr S.
24.1.2003 17:56:47   0.0.0.xxx 00
ja mam xp 1700 a g3 ti 200 od inna (nemel sem prachy na g4ti4200 a mx sem nechtel) na nominalni takt karty 175/400 mi to da 7100 kdyz kartu taktnu na uroven normalni g3 200/460 tak mi da 7600 což myslim že dostačuje
24.1.2003 20:03:22   0.0.0.xxx 00
Co takhle RADEON 9000 nebo 9000PRO
24.1.2003 22:32:40   0.0.0.xxx 00
Vas fakt nikdy nepochopim...
Misto toho , abyste si koupili plnohodnotnou kartu (pro mene movite napr gf2ti , gf3ti radeon 9000 , pro movitejsi pak radeon9700pro nebo gf4ti4600)
Ja sam vlastnim posledne jmenovanou(gf4ti4600)
Ve 3dmarku mam pres 14000 bodu a sem happy...
Kaslete na ty levne a nevykonne shitky typu gf4mx apod..
Kupujte plnohodnotne karty.Vyplati se vam to i do budoucna !
25.1.2003 13:30:25   0.0.0.xxx 00
Nebyl bych si tím tvrzením MX420 + SDR tak jistý. V jednom počítači máme Gainwarda, na kartě je nálepka MX420 a má DDR. Nevím, proč by výrobce tvrdil, že to je 420, kdyby byla lepší?
25.1.2003 22:19:48   0.0.0.xxx 00
jsem se uklikl...
na svém starém PC -XP1600+,GF2Ti(270/450) mám v 3Dmarku2001
5000 bodů -GF4MX je prostě směšná
26.1.2003 22:01:02   0.0.0.xxx 00
Len pred par dnami som dostal tiez jednu Sparkle GeForce MX440 SE karticku ale s 8xAGP s jadrom na 250MHz a pamete na 400Mhz ci je to DDRAM to neviem ale idu na 128bit.Mam AMD Xp 1800+ a maticnu od Gigabyte a v 3Dmarku som mal 4302b ale ak som zdvihol tak na 275Mhz/475Mhz a vymenil chladic za aktivny ide to na 4750b. a to mi nechodia vsetky testy Su to hajzli
27.1.2003 15:40:57   0.0.0.xxx 00
Tak teda absolutně nechápu jakým směrem se odebrala původní diskuze. Mám takovej pocit, že původní téma (MX440 vs. MX440SE - zajímavý a předmětný)je někde úplně jinde. Dělám technika v PC firmě a myslím si, že ten kdo si koupí GF MX musí počítat s tím sníženým výkonem - selská logika a hlavně cenovej rozdíl... když si vezmu cenu z VO vč. DPH: GF4 MX440 za + - 2000 Kč, GF4 MX440SE (což to SE je opravdu prasárna) za + - 1800 Kč, GF4 4200Ti za 5000 až 7000 Kč (dle výrobce a vybavení)a GF4 4600Ti kolem ceny 10000 Kč... tak co řešíte. Je úplně jasný že cenovej rozdíl je opravdu to co počítače prodává. Ono mimochodem mít doma jen na hry GF4 4600Ti je podle mě taky absolutní blbost (možná bude hodně lidí oponovat - záleží jen a jen na názoru) a to i v případě že budu mít 14000 bodů. Kde to za ty prachy využijete? Nebo snad máte doma taky hedvábnej a navoněnej hajzlpapír? Podle mě když chce někdo doma nadupanej kompl tak bohatě stačí GF4 4200Ti anebo vůbec nic a počkat až se "vývoj zastaví" (ha,ha) a pak si koupit dle možností na co bude mít ;-) . Každopádně MX-ka jsou určený i pro lidi kteří nemaj o PC páru a i to je pro ně někdy škoda. Potom jsou tu ještě další lidi, komu to bohatě stačí. I já jsem měl MX440 a teď jsem si koupil GF3 Ti200 (v ProCe ju od Gainwarda pořád mají a za cenu poloviční než GF4 Ti4200) a nechápu kde kromě 3DMarku uvidím využití podpory mlhy, vody... (zní a tváří se to totiž hrozně hezky a to mě taky přesvědčilo ke koupi GF3Ti200)... snad možná v nějakých nejnovějších hrách typu DOOM3, The Thing atd. Každopádně Mafia, Warcraft 3, připitomělej a zastaralej benchmarkovej Quake 3, novej Unreal.... všechno mi jelo úplně v pohodě. Asi by bylo zajímavější probírat jakej smysl má to záhadný SE v kombinaci s GF4 4800SE, než pořád řešit jestli je MX jako takový k něčemu.
27.1.2003 19:29:59   0.0.0.xxx 00
Taky sem mel Gf2Ti od MSI a ten gf4 440mx je rychlejsi.Sice ne o moc ale je.smesny je ten tvuj Gf2Ti.Ja jedu moji mxku na 350/440 a mam 6300 bodu skoro.Tak si to nech projit hlavou.Staci flashnout bios karty a prepsat hodnoty frekvenci.U te moji jdou ale jen GPU prepsat,pameti nejdou.
28.1.2003 00:53:44   0.0.0.xxx 00
mel jsem nekolik dni 440 od innovisionu 270/400.v 3d2001se 4350b na d 1,1 ,128ddr, kt333 v defaultu.prodal jsem ji a ted budu kupovat radeona 9100 za necelych 2500 kc. lepsi koupe s pomerem cena/vykon myslim, ze neexistuje.kdo se rozhoduje pro grafiku kolem 2 a pul je radeon 9100 jista volba. inu r200 nerezavi
28.1.2003 11:36:45   0.0.0.xxx 00
jestli nekdo chce GF4 MX440SE (128bit, 64MBDDR), tak mu ji za 1900,- necham. Je tyden stara a proste to neni ono... na GF2Ti mi jelo vsechno tak nejak OK a na tyhle sunce to samy cuka, ze je to nehratelny (pri naprosto stejnym nastaveni - stejny detonatory, atd...)

Jediny, co se subjektivne zlepsilo, je 2D obraz... cerna je cernejsi, bila belejsi ;) Na filmy je dobra.

Karl
30.1.2003 13:17:36   0.0.0.xxx 00
tady http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=41931 prodavaji ge4ti 4200 za 3999,-. nevite jak moc se lisi noname vyrobce treba od asusu, MSI pri stejnem vyrobku ????? mam ge2mx a chystam se na ge4ti.....
30.1.2003 13:17:57   0.0.0.xxx 00
tady http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=41931 prodavaji ge4ti 4200 za 3999,-. nevite jak moc se lisi noname vyrobce treba od asusu, MSI pri stejnem vyrobku ????? mam ge2mx a chystam se na ge4ti.....
1.2.2003 09:06:49   0.0.0.xxx 00
Nevedel som, ze taka firma ako nvidia robi taketo blbosti.Ziskal som super informaciu, dik.
1.2.2003 09:57:02   0.0.0.xxx 00
POZOR na MSI G4MX440-T8x SERIES!!!
Predajca udava 400/270 a po nainstalovani je DEFAULT 405/250!,detekovana je ako "SE" a pod win 98 dokonca ako G4MX-420!!!Co s tym? ....
10.2.2003 08:29:51   0.0.0.xxx 00
Koupil sem si ji v TS-Bohemii, je značka Sparckle Označení GeForce4 440se je se 64Mb Sdrama, a výkon SUPER frekvenci mám 315procesor 415ramky !! po přetaktovaní Powestripem Napsota spokojenst výkon v 3dMARKU 2000verzi je 4100-4600 dle toho jestli necham kvalitu obrazu na ukor vykonu a naopak Vrele tuto kartu DOPORUCUJI!!! za ty penize SUPER VYKON v pomeru cena/výkon a Sála mě POUZE 1500kč!! www.tsbohemia.cz
22.3.2003 14:18:53   0.0.0.xxx 00
koupil sem si kartzu Geforce4mx 440se tornado od ino3d a příjdu domu zastrčim a startuju windovxp běhá instaluju restartuju a závěrem sekám a už nestartuju-teprve v nouzovém režimu nebo vga zase startuju a musím odinstalovat abich mohl zase normalně widowsxp ,tak si říkám je to porouchaný ale dali mi novou v reklamaci a přijdu domu řádně nažhavenej a nic to samí,vyskoušel sem snad všechno kromě servisu a rozšlápnout ,moje kofigurace je duron900 zak.d sis730s -takže,vím že to není k tématu ale daleko do blázince to nemám tak mi poradte jsem zoufalí pařan a se svim tnt si toho už moc nezapařim.
4.4.2003 19:07:08   0.0.0.xxx 00
Hm neviem ako a preco ale mam graficku kartu Gainward GeForce 4 MX440 64 MB (nie SE) core/memory: 270/405 a dava mi len 4680 Bodov v 3D Marku 2001 SE. Moze to byt tym ze mam Celerona 1700??? Prosim pomozte
10.12.2004 17:58:26   0.0.0.xxx 01
Vy lamy,Ste si meli pockat chvilku ;-) na takovou X800XT PE taktlou na 600mhz GPU a 1200mhz Pameti...... :-))))
10.12.2004 17:59:13   0.0.0.xxx 01
S tekutym dusikem dodavam..... :-D

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.