Hlavní stránka Hardware Grafické karty Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč
Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč
autor: Dudek Jan , publikováno 27.11.2002
Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč
Třetí část megatestu grafik: Poslední várka sestává z opravdové smetánky: z těch nejdražších a nejrychlejších grafických akcelerátorů. Testu se zůčastnily: Radeon 9700Pro, Radeon 9700, Radeon 9500Pro, GeForce 4 Ti 4600, GeForce 4 Ti 4200 a Matrox Parhelia. Pokud nemáte hluboko do kapsy a neváhate utratit za grafickou kartu více než "obyčejný člověk", doporučuji přečíst si náš test. {mospagebreak title=Grafické karty do patnácti tisíc}

Prodleva v našem třídílném testu byla způsobená uvedením (či spíše prezentací) čipu GeForce FX, který sice zamíchal karty v grafické průmyslu, ale reálně neovlivní uživatele minimálně do února 2003. Díky tomu, že dosud neexistují reálné karty, je GeForce FX dosud skutečnou "papírovou kartou" - nejsou zde dokonce ani důvěryhodné testy pro porovnání výkonu (i když téměř jistě bude značný) s ostatními konkurenty jako je Radeon 9700 Pro.

Další otázkou je cena - nové dítko nVidie bude stát kolem 18 000 - 20 000 Kč, což dnes přesahuje míru "rozumného nákupu". Neříkám, že GeForce FX je špatná karta, jistě, má skvělé funkce a je výkonná, ale kupovat dnes grafiku nad 10 000 Kč je na pováženou. Totéž platí zčásti i pro Radeon 9700. I ten je super výkonný, ale jeho cena se bohužel stále pohybuje kolem 15 000 Kč, čemuž nemůžeme rozhodně říci "výhodný nákup" - doufejme, že za půl roku spadnou ceny této velmi zajímavé karty.

Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč

Nejlepší a nejzajímavější cenovou kategorii pro většinu HW fandů je, jako obvykle, vyšší střední třída. Zde se cena pohybuje od 4500 do 8000 Kč a karty jsou zde nejenom výkonné, ale také technologicky vyspělé. Je to střední cesta, pro ty, kteří mají rádi něco rychlejšího a nebojí se připlatit tak aby jim karta vydržela co nejdéle. Pro tuto skupinu lidí jsou nejlepší koupí karty Radeon 9500 a GeForce 4 Ti 4200. Pokud kupujete nový počítač, šáhněte právě po těchto kartách.

Na prosby čtenářů jsem do testů zařadil Matrox Parhelii, která se do této rozstřelky karet s herními testy příliš nehodí, ale náš výčet by asi nebyl kompletní, kdybychom neměli Parhelii.

Skupina A
 

Skupina B
 

Skupina C
 

Radeon 9700 Pro Radeon 9000 Pro

Radeon 9000

Radeon 9700 Radeon 8500

Radeon 7500

Radeon 9500 Pro Radeon 8500LE

Radeon 7000

GeForce 4 Ti 4600 GeForce 4 MX 460

Xabre 400

GeForce 4 Ti 4400 GeForce 4 MX 440 (AGP 8x) GeForce 2 Ti
GeForce 4 Ti 4200 GeForce 3 Ti 500 GeForce 2 GTS
Parhelia 512 GeForce 3 Ti 200 GeForce 2 MX
GeForce 3 GeForce 4 MX 440

 

V testu máme i Radeona 9500 Pro - a to i přes to, že dosud není na trhu. Testy jsme provedli díky simulací na kartě s čipem Radeon 9700 - snížili jsme takt na 275 MHz/135 MHz, abychom nasimulovali užší 128-bit paměťovou sběrnici.

{mospagebreak title=ATI Radeon 9700 Pro}

 Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč

Radeon 9700 Pro neboli R300 nepochybně je, ať se to někomu líbí nebo ne, milníkem v 3D grafice. Jako první dotiž podporuje API DirectX 9, což je multimediální a především 3D grafické rozhraní nové generace. V budoucnu má umožňovat počítačovým hrám i aplikacím, aby renderovaná 3D grafika byla podobná té, kterou můžeme vidět na různých předpočítaných animacích či filmech (cinematics effects) jako je np. Final Fantasy. U DirectX 9 pracuje grafický procesor s 128-bit barevnou informací (nově interpretovanou jako hodnota s plovoucí čárkou). Součástí DirectX 9 je také podpora programovatelných grafických procesorů nové generace Pixel a Vertex Shader v 2.0.

Architektura čipu Radeon se musela celá předělat - zdvojnásobil se počet pixelových pipelinů (celkem 8) stejně jako narostl počet vertex shader pipelinů (celkově 4). Výsledný čip narostl do mamutích rozměrů - obsahuje 107 miliónů tranzistorů, navíc firma ATI zde použila dosud stále aktuální, avšak pomalu končící, 0.15 mikron polovodičovou technologii (především pro to, aby předehnala nVidii o půl roku... co se ji také povedlo).

DirectX 9

Je rozhraní které už, už klepe na naše dveře (na Internetu se již objevila "prosáklá" verze RC1), ale... nebudu vám říkat, že nové funkce využijete už letos nebo ihned příští rok. První hry či aplikace se objeví nejdříve na přelomu roku 2003-2004. V dnešní době neexistuje pro DirectX 9 dokonce žádný benchmark ani hra (jen ATI uvedlo několik technologických dem).

R300 a současné aplikace

Radeon 9700 má hodně co nabídnout i dnes. Stále se jedná se o nejvýkonnější grafickou kartu vůbec, zejména díky rychlým 320 MHz pamětem na 256 bit paměťové sběrnici. Obrovský výkon v dnešní době upotřebíte především v anti-aliasingu, kde Radeon 9700 Pro netrpí téměř žádnou výkonovou ztrátou. Můžete hrát všechny dnešní hry na nejvyšší rozlišení i s tím nejnáročnějším anti-aliasingem 6x a vše bude plynulé.

Karta je spíše volbou pro budoucnost - pokud ji koupíte dnes, budete ji používat možná i několik let. Navíc k ní můžete postupně dokupovat ostatní počítačové komponenty (přesněji řečeno upgradovat procesor a základní desku), čímž ji ještě zrychlíte.

Velkou výhodu Radeonu 9700 je kvalitní 2D výstup, který obstarávají dva 400 MHz RAMDACy zvládající analogové rozlišení 10 bitů na kanál. Karta má i dobrý interpolovaný TV-out s rozlišením až 1024x768.

Která firma dělá nejlepšího Radeona 9700? V ČR se prodávají 3 "lepší" značky, ze kterých lze vybírat  - je to Sapphire, Hercules a Gigabyte. Z hlediska bundle, účinností chlazení i ceny je na tom velmi dobře Hercules (dováží SWS a eXtraPoint). Určitě po něm sáhne nejvíce lidí - hraje pro něj totiž asi nejlepší dopstpnost - koupíte ho téměř v každém online obchodě a na objednání i v leckterém kamenném. Sapphire i Gigabyte mají také své přednosti, ale nejsou tak dobře dostupné (určitě je seženete u dovozců: Sapphire u 100 MegaDistribution a Gigabyte u ELAPu).

Jaký procesor k Radeonu 9700 Pro zvolit? Pokud možno ten nejvýkonnější. Nejlépe Intel Prescott s frekvencí 4 GHz nebo AMD ClawHammer 4000+. To jsou procesory, které jsou Radeonu 9700 Pro jako šity na míru... bohužel ještě si na ně budeme muset počkat asi rok.  Z dnešní nabídky procesorů můžu doporučit zejména nejvýkonnější typy: Pentium 4 od 2.5 GHz nahoru (nejlépe stepping C1). I u AMD je to jasné - sežeňte prostě to, co je aktuálně nejlepší.

Poznámka: Tato karta se dá dobře provozovat i na "pomalejších" procesorech nad 1.8GHz (viz test). Jen nedoporučuji kombinovat Radeona 9700 Pro s novým Celeronem, bylo by to jako dát Ferrari kola od trakaře. 

Základní informace

Jádro:

R300

Výrobní proces:

 0,15 mikron

Technologie jádra:

512-bit

Počet tranzistorů: 107 miliónů Frekvence jádra:

325 MHz

AGP sběrnice:

2x/4x/8x

Paměťová sběrnice:

256-bit DDR

Frekvence pamětí: 310 MHz Propustnost pamětí:

19,6 GB/s

3D specifikace

Vertex pipeline:

4

Pixel pipeline:

8

Textur. jednotek:

1

Fillrate (1 textura):

2,6 Gpixel/s

Fillrate (multitexturing):

 2,6 Gtexel/s

Práce s polygony:

325 Mpolygonů

Vyhovuje specifikaci:

DirectX 9

Vertex shaders:

2.0

Pixel Shaders:

2.0

Metoda vyhlazování:

SuperSampling

Optimalizace paměti:

HyperZ III

 

Výstup

Počet VGA výstupů:

2

Frekvence RAMDACu 2x 400MHz Frekvence TMDS

165 MHz

Max. rozlišení VGA

2048x1536

Max. rozlišení TV-outu 1024x768 Počet bitů na kanál

10 bitů

Cena (bez DPH)

Hercules 128 MB

12 100 Kč

Průměrná cena karet s daným čipem:

11 800

Do jaké sestavy se grafická karta hodí?

Minimální konfigurace: Intel a AMD procesory od 2 GHz do 3 GHz, DDR SDRAM paměti
Doporučená konfigurace: Intel a AMD procesory od 3 GHz do 4 GHz, DDR SDRAM paměti

Zapůjčila firma

Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč

 

 

{mospagebreak title=ATI Radeon 9700} 

 Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč

I když byl Radeon 9700 už ohlášen, v našich obchodech se objeví až na začátku prosince. Jedná s v podstatě o stejnou grafickou kartu jako je Radeon 9700 Pro, má však sníženou frekvenci grafického čipu na 275 MHz a pamětí 270 MHz (obojí o cca 18%). Nejzajímavěji je však snížena cena - o celých 100 USD! Díky tomu bude Radeon 9700 (bez Pro) stát v ČR něco kolem 8.000 - 9.000 Kč bez DPH.

Poznámka: Doufejme, že karty 9700 budou přetaktovatelné - mohli bychom se tak dostat k úrovni plného Radeona 9700 Pro.

V otázce procesoru vás musím odkázat na poslední odstavec u Radeonu 9700 Pro. I o trochu méně taktovaný Radeon 9700 je natolik výkonný, že pro optimální výkon potřebuje procesor "nad 3 GHz".

Základní informace

Jádro:

R300

Výrobní proces:

 0,15 mikron

Technologie jádra:

512-bit

Počet tranzistorů: 107 miliónů Frekvence jádra:

275 MHz

AGP sběrnice:

2x/4x/8x

Paměťová sběrnice:

256-bit DDR

Frekvence pamětí: 270 MHz Propustnost pamětí:

17,26 GB/s

3D specifikace

Vertex pipeline:

4

Pixel pipeline:

8

Textur. jednotek:

1

Fillrate (1 textura):

2,2 Gpixel/s

Fillrate (multitexturing):

 2,2 Gtexel/s

Práce s polygony:

280 Mpolygonů

Vyhovuje specifikaci:

DirectX 9

Vertex shaders:

2.0

Pixel Shaders:

2.0

Metoda vyhlazování:

SuperSampling

Optimalizace paměti:

HyperZ III

 

Výstup

Počet VGA výstupů:

2

Frekvence RAMDACu 2x 400MHz Frekvence TMDS

165 MHz

Max. rozlišení VGA

2048x1536

Max. rozlišení TV-outu 1024x768 Počet bitů na kanál

10 bitů

Do jaké sestavy se grafická karta hodí?

Minimální konfigurace: Intel a AMD procesory od 2 GHz do 3 GHz, DDR SDRAM paměti
Doporučená konfigurace: Intel a AMD procesory od 3 GHz do 4 GHz, DDR SDRAM paměti

 

{mospagebreak title=ATI Radeon 9500 Pro}

 Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč

Radeon 9500 Pro je ve své podstatě totožný s Radeonem 9700, ale na rozdíl od něho má užší, 128 bit sběrnici, což ve výsledku grafickou kartu zpomalí na úroveň GeForce Ti 4200 až 4400 (kromě výkonu v anti-aliasingu kde je stále lehce nad GeForce 4 Ti 4600). Nejzajímavějším aspektem karty je pochopitelně cena, která se díky pomalejším pamětem mohla snížit na příjemných 200 USD, což znamená cenu kolem 6000 Kč bez DPH. To už není špatná cena za kartu, která by vám mohla vydržet dva-tři roky.

Tuto grafickou kartu budete moci kombinovat i s "pomalejšími procesory" kolem frekvence 2 GHz, vřele bych doporučil například s Athlon XP 2000+, ale i zde platí, že čím rychlejší je počítač tím lépe (ale myslím, že 3 Ghz by kartě stačily až až).

Nevýhodou karty je to, že se objeví až na začátku ledna 2003 - i tak to nejspíše bude hodně zajímavá koupě, a předpokládám, že konkurenční nVidie v té době nebude mít žádnou kartu s takovými technologickými featurkami jako je Radeon 9500 Pro, a už vůbec ne ve stejné cenové kategorii.

Základní informace

Jádro:

R300

Výrobní proces:

 0,15 mikron

Technologie jádra:

256-bit

Počet tranzistorů: 107 miliónů Frekvence jádra:

270 MHz

AGP sběrnice:

2x/4x/8x

Paměťová sběrnice:

128-bit DDR

Frekvence pamětí: 275 MHz Propustnost pamětí:

8.8 GB/s

3D specifikace

Vertex pipeline:

4

Pixel pipeline:

8

Textur. jednotek:

1

Fillrate (1 textura):

2,2 Gpixel/s

Fillrate (multitexturing):

2,2 Gtexel/s

Práce s polygony:

280 Mpolygonů

Vyhovuje specifikaci:

DirectX 9

Vertex shaders:

2.0

Pixel Shaders:

2.0

Metoda vyhlazování:

SuperSampling

Optimalizace paměti:

HyperZ III

 

Výstup

Počet VGA výstupů:

2

Frekvence RAMDACu 2x 400MHz Frekvence TMDS

165 MHz

Max. rozlišení VGA

2048x1536

Max. rozlišení TV-outu 1024x768 Počet bitů na kanál

10 bitů

Do jaké sestavy se grafická karta hodí?

Minimální konfigurace: Intel a AMD procesory od 1,8 GHz do  2,5 GHz, DDR SDRAM paměti
Doporučená konfigurace:

Intel a AMD procesory od 2,5 GHz do 3,5 GHz DDR SDRAM paměti

 

{mospagebreak title=nVidia GeForce 4 Ti 4600 a 4400}

Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč

GeForce 4 Titanium (Ti) 4600 je čip postavený na technologických základech řady GeForce 3. Navíc je zde přidaná vertexová pipeline a o 50% zvýšena frekvence jádra a pamětí. Výkonnostně se tato karta nemůže rovnat zbrusu novému Radeonu 9700 Pro, stačí však to pro všechny dnešní hry v jakémkoliv rozlišení i anti-aliasingu. V žádném případě se tedy nejedná o špatnou kartu, i když záporem může být její "full" délka a stále poněkud vyšší cena. Ta by však měla klesnout do konce roku na 5.000 - 6.000 Kč. Je slíbeno, že se objeví i tzv. Ti4800 s podporou AGP 8x.

GeForce4 sice podporuje "jen" DirectX 8, ale přesto je to zajímavá volba - právě teď totiž začíná ta pravá "DirectX 8 éra", kdy většina právě uváděných her bude toto rozhraní plně podporovat. Je možné, že pokud nVidia sníží cenu GeForce 4 Ti 4800 na přijatelnou úroveň dá se o koupi vážně uvažovat. V dnešní době se však ceny se pohybují stále poněkud vysoko kolem 8.000 - 11.000 Kč v závislosti na značce.

My jsme konkrétně testovali Gainward Ti 4600 v provedení Golden Sample, který se pohybuje ve střední cenové kategorii kolem 10 000 Kč. Tato varianta by se podle Gainwardu měla dát dobře přetaktovávat (až po 700 MHz u pamětí). Dodávaný "bundle" obsahuje stereoskopické brýle, které mimo jiné obsahují i ASUSy ve verzi Deluxe. Brýle obsahují dva LCD displeje, které po připojení ke kartě a s adekvátním softwarem dokáží vytvořit pocit 3D prostoru v monitoru (jako by jste si do monitoru "mohli šáhnout"). Abyste však brýle mohli používat potřebujete kvalitní monitor s obnovovací frekvenci minimálně 100 Hz o velikosti 17 palců a více, jinak si 3D brýlemi po dlouhém používání můžete pokazit oči.

Nejzajímavější specialitkou testovaného Gainwardu jsou podle mě dva DVI výstupy, které standardně GeForce 4 Ti 4600 nemají. Kvalita 2D výstupu je na vysoké úrovni, ale nejnovějším kartám jako je Parhelia nebo Radeon 9700 Pro se zcela nemůže vyrovnat.

Procesorové menu: k GeForce 4 Ti 4600 doporučuji procesor kolem 2 GHz a výše.

Základní informace

Jádro:

NV25

Výrobní proces:

 0,15 mikron

Technologie jádra:

256-bit

Počet tranzistorů: 63 miliónů Frekvence jádra:

300 MHz

AGP sběrnice:

2x/4x

Paměťová sběrnice:

128-bit DDR

Frekvence pamětí: 325 MHz Propustnost pamětí:

10,4 GB/s

3D specifikace

Vertex pipeline:

2

Pixel pipeline:

4

Textur. jednotek:

2

Fillrate (1 textura):

1.24 Gpixel/s

Fillrate (multitexturing):

 2,48Gtexel/s

Práce s polygony:

57 Mpolygonů

Vyhovuje specifikaci:

DirectX 8

Vertex shaders:

1.1

Pixel Shaders:

1.1

Metoda vyhlazování:

MultiSampling

Optimalizace paměti:

LMA II

 

Výstup

Počet VGA výstupů:

2

Frekvence RAMDACu 2x 400 MHz Frekvence TMDS

165 MHz

Max. rozlišení VGA

2048x1536

Max. rozlišení TV-outu 1024x768 Počet bitů na kanál

8 bitů

Cena (bez DPH)

Gainward 128 MB

10 800

Průměrná cena karet s daným čipem:

9900

Do jaké sestavy se grafická karta hodí?

Minimální konfigurace: Intel a AMD procesory od 2 GHz do 2,5 GHz, DDR SDRAM paměti
Doporučená konfigurace: Intel a AMD procesory od 2,5 GHz do 3,4 GHz, DDR SDRAM paměti

Zapůjčila firma

Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč

{mospagebreak title=nVidia GeForce 4 Ti 4200} 

Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč

GeForce 4 Ti 4200 je níže taktovaná GeForce4 Ti 4600 - frekvence grafického jádra je 250 MHz, u paměti záleží na její velikosti: 64 MB varianta "tiká" na 250MHz (paměti jsou pochopitelně DDR), verze s 128MB zase na 222MHz. V této konfiguraci doporučujeme spíše 64 MB verzi, protože ve finále je nejen levnější ale i výkonnější.

Karty s čipy GeFroce4 Ti 4200 mají stejná specifika jako GeForce 4 Ti 4600 s tím rozdílem, že stojí asi polovinu. Verze se 64 MB se dají sehnat kolem 5.000 Kč bez DPH. Pokud nVidia zlevní jak se očekává, mohly by tyto karty zlevnit na cenovou hladinu mezi 3000 - 4000 Kč. Otázkou však zůstává - kdy to bude?

A jaký procesor zvolit k GeForce 4 Ti 4200? Nejlepší společníkem bude bezpochyby rychlejší Athlon XP s model numberingem kolem 1800+ až 2000+. Přesto ale vyšší výkon procesoru v žádném případě neuškodí.

GeForce 4 Ti 4200 je hodně zajímavá koupě z důvodu svých technologických kvalit - nabízejí perfektně zvládnutý DirectX 8, bezproblémové drivery a v budoucnu možná i bezkonkurenční cenu. Tyto karty by mohly ohrozit hodně cenově agresivní Radeony 8500LE (stojí kolem 3000Kč bez DPH). V případě všech GeForce 4 Ti 4200 i 4600 bych doporučil chvíli počkat, minimálně do uvedení řady NV30. Ceny pak asi půjdou dolů ještě razantněji.

Základní informace

Jádro:

NV25

Výrobní proces:

 0,15 mikron

Technologie jádra:

256-bit

Počet tranzistorů: 63 miliónů Frekvence jádra:

250 MHz

AGP sběrnice:

2x/4x

Paměťová sběrnice:

128-bit DDR

Frekvence pamětí: 250 MHz Propustnost pamětí:

8 GB/s

3D specifikace

Vertex pipeline:

2

Pixel pipeline:

4

Textur. jednotek:

2

Fillrate (1 textura):

1 Gpixel/s

Fillrate (multitexturing):

 2 Gtexel/s

Práce s polygony:

69 Mpolygonů

Vyhovuje specifikaci:

DirectX 8

Vertex shaders:

1.1

Pixel Shaders:

1.1

Metoda vyhlazování:

MultiSampling

Optimalizace paměti:

LMA II

 

Výstup

Počet VGA výstupů:

2

Frekvence RAMDACu 2x 400 MHz Frekvence TMDS

165 MHz

Max. rozlišení VGA

2048x1536

Max. rozlišení TV-outu 1024x768 Počet bitů na kanál

8 bitů

Cena (bez DPH)

Gainward 64 MB

4900

Průměrná cena karet s daným čipem:

5000

Do jaké sestavy se grafická karta hodí?

Minimální konfigurace: Intel a AMD procesory od 1,5 GHz do 2 GHz, DDR SDRAM paměti
Doporučená konfigurace: Intel a AMD procesory od 2 GHz do 3 GHz, DDR SDRAM paměti

Zapůjčila firma

Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč

 

{mospagebreak title=Matrox Parhelia}

Megatest grafických karet 3. - karty do 15000Kč

Parhelia je v mnoha ohledech revoluční, avšak hrubý 3D výkon není její silnou stránkou - byť z technologického hlediska je podobná dnes nejvýkonnějším Radeonům 9700. Hlavním tahounem této karty je především... 2D, které zvládá opravdu skvěle. Teoreticky je možno k této kartě připojit až tři monitory současně nebo 2 televizory (to vše ne však současně). Zajímavá je i funkce Surround Gaming, kdy se 3D obraz roztáhne na tři monitory a vy můžete teoreticky hrát ve formátu "wide".

Parhelia získává body i v bohatství driverů. Můžete ji bez problémů provozovat na Linuxu, obsahuje i podporu rozhraní Heidi profesionálních 3D programů. Na hry tato karta bohužel stavěná není. "Herní" drivery nejsou dostečně optimalizované na výkon a některé hry vám navíc buď nepojedou nebo s velmi nízkým frameratem (např. Wolfenstein).

Jak už jsem psal výše, 2D karta zvládá výborně, navíc obsahuje 2x 400 MHz RAMDACy s podporou 10 bitů na kanál. Podle mého názoru se Parhelia perfektně hodí pro design, DTP / CAD či architektonické návrhy. Bohužel (pro Parhelii) stejně dobré "2D" mají i Radeony 9700 s podobnou cenou.

Obecně největším problémem tohoto Matroxu je cena (hmmm, jak příznačné), která je na kartu, která nezvládá razantnější 3D akceleraci příliš vysoká. Největším konkurentem pro tuto kartu je tak částečně i... stařičká řada Matrox G450 a G550, které zvládají 2D stejně dobře. Matrox se bude ještě asi hodně snažit, aby uživatele a zatvrzelé Maroxáky přesvědčil o koupi této karty. Také se proslýchá, že Matrox uvede ořezanou "light" Parhelii za cenu pod 8000 Kč (předpokládám stejně kvalitní 2D). Osobně jsem zvědav.

A jaký procesor k Parhelii? V podstatě je to jedno (ale rozhodně nad 1GHz), na hry tato karta příliš vhodná není. Hlavně ať je ve vašem počítači AGP 4x :-)

{mospagebreak title=3DMark 2001}
 

3DMark skóre

Framerate

Komentář

  0 - 1000

0 - 10 fps

absolutně nehratelné

  1000 - 4000 10 - 30 fps

trhaný obraz

  4000 - 8000 30 - 60 fps

hratelné

  8000 - 60 a více fps

perfektně hratelné

Procentuální hodnoty v závorkách představuji pokles výkonu se zapnutým anti-aliasingem (v procentech).
Tučně zvýrazněné hodnoty představují výsledky, kdy grafické karty byly evidentně bržděny procesorem.

Použité ovladače

  • nVidia - Detonator 40.72
  • ATI - Catalyst 2.3

3DMark 2001 SE Build 330

Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
Radeon 9700 Pro 14129 11093 8993
Radeon 9700 13090 11070 8750
GeForce 4 Ti 4600 12927 9730 6451
GeForce 4 Ti 4400 12186 9687 6381
Radeon 9500 Pro  11727 10109 8280
GeForce 4 Ti 4200 11196 8449 6081
Parhelia 128 8091 6129 4898
  • Všechny karty vyjma Parhelie jsou skvělou investicí do budoucna, zejména pokud ještě dokoupíte silnější procesor.
    S rychlým procesorem se GeForce 4 Ti a Radeony 9xxx pohybují nad hranicí 10 000 bodů v 3DMarku 2001.
  • I když GeForce 4 Ti 4600 na rychlé sestavě Radeon 9500 Pro překonává, na pomalé získává náskok Radeon 9500.
  • Rychlé grafiky nVidie jsou na výkon procesoru náročnější. Nejrychlejší GeForce 4 Ti nedoporučujeme do pomalých sestav.
  • Parhelie je v 3D akceleraci mimo, příliš se nedá srovnávat s Radeony či GeForce 4 Ti - je určena pro jiný segment.

Car Chase - Anti-Aliasing 4x

Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
Radeon 9700 Pro 137 (- 22,5 %) 120,4 (- 13 %) 85,4 (- 6 %)
Radeon 9700 124 (- 22 %) 112,3 (- 18 %) 81,3 (- 7 %)
Radeon 9500 Pro   102,5 (- 31 %) 102,1 (- 25 %) 75.1 (- 10 %)
GeForce 4 Ti 4600 102,3 (- 46,2 %) 97 (- 27 %) 73,9 (- 13 %)
GeForce 4 Ti 4400 88,3 (- 52 %) 84,5 (- 35 %) 70,5 (- 16 %)
GeForce 4 Ti 4200 72,2 (- 58 %) 70,4 (- 43 %) 61,4 (- 22 %)
Parhelia 128 - - -
  • Radeony si perfektně dokáží poradit s anti-aliasingem, překonávají všechny GeForce 4 Ti a Parhelii.
  • V dnešních hrách můžete mít zapnutý anti-aliasing 4x neustále.
  • Radeony jsou dokonce na Celeronu bržděny i v anti-aliasingu.

 

{mospagebreak title=Unreal Tournament 2003}

 Unreal Tournament 2003, 1024x768x32 (Antalus botmatch)

  Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
Radeon 9700 Pro 53 42,7 21,8
GeForce 4 Ti 4600 52,9 42,6 21,6
Radeon 9700 52,2 42,7 21,7
GeForce 4 Ti 4400 51,8 42,4 21,3
Radeon 9500 Pro  51,6 42,7 21,8
GeForce 4 Ti 4200 48,7 42,2 21,2
Parhelia 128 32,2 34,1 21,1
  • V Unrealu jsou grafické karty zpomalovány procesorem, takže se rozdíl mezi celou řadou high-end karet téměř smazává.
  • Pro dnešní nejvýkonnější grafické karty je optimem rozlišení 1024x768 (můžete zapnout i anti-aliasing). Pokud se s tímto rozlišením spokojíte, sáhněte po GeForce 4 Ti 4200.

Unreal Tournament 2003, 1024x768x32 (Antalus botmatch) - Anti-Aliasing 4x

Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
Radeon 9700 Pro 51 (- 3,5 %) 42,8 (0 %) 21,7 (0 %)
Radeon 9700 48,9 (- 8 %) 41,6 (- 3 %) 21,7 (0 %)
Radeon 9500 Pro  41,9 (- 19 %) 41,3 (- 3 %) 21,7 (0 %)
GeForce 4 Ti 4600 34,7 (- 34 %) 33,9 (- 20 %) 21,6 (0 %)
GeForce 4 Ti 4400 30 (- 42 %) 29,8 (- 30 %) 21,3 (0 %)
GeForce 4 Ti 4200 24,5 (- 50 %) 23,5 (- 44 %) 21,4 (0 %)
Parhelia 128 - - -
  • Se zapnutím anti-aliasingu jsou na pomalé sestavě, na Celeronu, dokonce omezovány úplně všechny karty a Radeon 9700 Pro dokonce i na Pentiu 4.
  • Řada Radeonů v anti-aliasingu drtí veškerou svou konkurenci.
  • Dokonce bych doporučil s Radeonem 9700 Pro využít v UT2003 rozlišení 1280x1024x32 s AA 4x.
{mospagebreak title=Return to Castle Wolfenstein}
  •  Wolfenstein, 1024x768x32 (Chechkpoint)
Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
Radeon 9700 Pro 126,6 75,1 39,1
Radeon 9700 125,8 75 39
GeForce 4 Ti 4600 125,7 74,5 38,9
GeForce 4 Ti 4400 125,2 73,5 38,8
Radeon 9500 Pro  124,5 74,9 38,9
GeForce 4 Ti 4200 123,1 72,1 38,7
Parhelia 128 25,6 25,6 25,5
  • Grafické karty jsou bržděny procesorem i na Pentiu 4. Opět - na 1024x768 si vystačíte s GeForce 4 Ti 4200.
  • Parhelia má problémy se samotným Wolfensteinem, není s ním kompatibilní, proto vychází velmi podivné výsledky.

Wolfenstein, 1024x768x32 (Chechkpoint) - Anti-Aliasing 4x

Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
Radeon 9700 Pro 114,8 (- 9 %) 74,5 (0 %) 38,5 (0 %)
Radeon 9700 114,2 (- 9 %) 74,1 (- 1 %) 38,1 (0 %)
Radeon 9500 Pro  101,2 (- 18 %) 73,8 (- 1 %) 38,8 (0 %)
GeForce 4 Ti 4600 85,9 (- 31 %) 55 (- 27 %) 38 (0 %)
GeForce 4 Ti 4400 74,2 (- 40 %) 49,7 (- 32 %) 38,7 (0 %)
GeForce 4 Ti 4200 60,7 (- 50 %) 42,7 (- 40 %) 38,7 (0 %)
Parhelia 128 - - -
  • Radeony 9700 zvládají Wolfenstein s anti-aliasingem perfektně - už je pomalu začíná brzdit procesor.
  • GeForce 4 Ti 4600 však výrazně klesají oproti Radeonům.
  • Přesto na Celeronu se výsledky sjednocují, protože grafické karty jsou bržděny procesorem.

{mospagebreak title=Závěr testů a shrnutí}
  • Králem grafických karet je Radeon 9700 Pro a Radeon 9700. V dnešní době neexistuje rychlejší a technologicky vyspělejší grafická karta (GeForce FX existuje stále jen na papíře). Pokud chcete to nejlepší, tak neváhejte jděte a do nových Radeonů - zejména do trošku zpomaleného Radeonu 9700 (bez Pro).
  • Řada GeForce 4 Ti 4600 je stále hodně výkonná, vše bude záviset na tom, kolik budou stát tyto karty na vánoce. Pokud nVidia sníží cenu na 5000 - 6000 Kč, bude možná stát za to o těchto grafických kartách popřemýšlet. Jinak nikoliv!
  • Radeon 9500 Pro je ve 128 MB verzi na výkonnostně mezi GeForce 4 Ti 4200 a Ti 4400. To neplatí o anti-aliasngu, kde je na úrovni GeForce 4 Ti 4600. Největší překvapením je fakt, že Radeony 9500 si lépe rozumí s pomalejšími konfiguracemi než řada GeForce 4 Ti.
  • GeForce 4 Ti 4200 už sice oproti konkurenci výkonnostně pokulhává, ale to neznamená, že to není zajímavá karta. Opět vše závisí na ceně za kterou si kartu budeme moct koupit.
  • Parhelia je výkonnostně mimo - na hry se nehodí. Je na ně špatně optimalizovaná. Pro hráče je tato karta absolutně nevhodná.
  • Radeony 9700 Pro jsou méně závislé na výkonu procesoru než GeForce 4 Ti 4600, ale přesto se jejich výkon upgradem procesoru znatelně zvýší.
  • Minimum pro karty v této kategorii jsou Athlony XP či základní Pentia 4 Northwood.

Nejlepší investicí do budoucna je Radeon 9500 Pro, který bude záhy k dostání v několika různých výkonnostně i cenově rozlišených verzích. Kartu seženete od cca 5000 do 8000 Kč bez DPH. Největší výhodou Radeonů 9500 Pro je vysoký výkon na pomalých sestavách, je to tedy ideální karta, kterou si teď koupíte do pomalejších sestav např. s Athlonem XP 2000+ a časem upgradujete na Athlon 64. Dalším kladem Radeonu 9500 Pro je podpora DirectX 9, který sice dnes nevyužijete, ale za dva roky se vám ještě bude hodit. V dnešní době neexistuje lepší koupě než Radeon 9500 Pro, jedinou otázkou zůstává jestli koupit 64MB nebo 128 MB verzi - mezi nimi je zhruba 10 % výkonnostní rozdíl. PCtuning Radeona 9500 Pro doporučuje jako skvělou koupi!

Pokud však chcete tu nejlepší kartu co je k dostání, tak jděte do Radeonu 9700, který ve verzi "bez Pro" poskytuje, po případném přetaktování, výkon Radeonu 9700 Pro a cena bude zhruba o 3000 Kč nižší, za ušetřené peníze si můžete koupit třeba více pamětí nebo větší harddisk. Otázkou je, jestli má cenu do grafické karty investovat více než 6000 Kč, když za pár měsíců klesne jejich cena. Dnes sice dostanete nejrychlejší kartu na trhu, bude to však určitě stát za to?

Řada GeForce 4 Ti 4600 je oproti Radeonů 9700 koncepčně zastaralá, ale i to lze akceptovat, pokud nVidia bude nabízet tuto kartu za dobrou cenu. Výkonnostně je na tom karta v anti-aliasingu hodně dobře, ale na Radeon 9700 nemá. GeForce Ti 4600 má dnes "hodnotu" cca 6000 Kč bez DPH, pokud vám ji budou nabízet za více, tak ji nekupujte.

GeForce 4 Ti 4200 je na pomezí mainstreamu a high-endu, v každém případě se jedná stále o hodně zajímavou kartu. Výkon sice není nejvyšší, ale na všechny hry bude stačit i během celého příštího roku. Koupi této karty asi neprohloupíte, zejména když ji koupíte za cca 4000 - 4500 Kč bez DPH. Tato grafická karta se bohužel nehodí  do pomalejších sestav tak, jako Radeon 9500 Pro, protože je více závislá na výkonu procesoru. GeForce 4200 je optimální pro ty, pro které je dvoutisícový rozdíl mezi Radeonem 9500 a GeForce 4 Ti 4200 zásadní a šetří každou korunku. Pokud se obejdete bez funkcí DirectX 9 a šetříte každou korunku, tak "běžte do" GeForce 4 Ti 4200.

Matrox Parhelia je zase úplně v jiném segmentu - na hry se vůbec nehodí. Pokud chcete hrát především počítačové hry, tak na ni klidně zapomeňte. Karta má jen profesionální využití - zejména co se týče stříhání digitálního videa a CAD/CAM, kde má velmi dobrou podporu ze strany vývojářů.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.11.2002 10:41:05   0.0.0.xxx 22
No ja vymekl na clanko c.2 a zakoupil ASUS 8400 DeLuxe,
s bejlema,jinak Honzo testuj,kdyz budes mit cas,tak se mi
ozvi,potreboval bych s Tebou neco probrat o grafikach!
27.11.2002 11:01:22   0.0.0.xxx 22
antialiasing je pekna vec, ale pre mna zbytocna ... mne staci rozlisenie 1200x1024 a som spokojny, ale takyto test som tu nevidel, co ma dost mrzi ... na 19" 1024x768 dost biedne.
27.11.2002 12:02:51   0.0.0.xxx 34
Ani se mi ten panflet nechce cist cely.

Je to presne to, co jsem predpokladal. Srovnava se nesrovnatelne. Tak napr. u R9700 (dle meho je to skvela karta) je uvadeno, ze ma podporu DX9, ale ktera hra ho chce ? BTW. jak muze autor vedet, ze ho ma zmaknuty perfektne, kdyz jeste ani neni venku :o)) To je sranda co ?

A pak ty kecy, jako ze karta je vhodna pro budoucnost atd. To jsou normalni reklamni blaboly. Jakou budoucnost ma asi graficka karta ? pul roku ? rok ? Nechce snad autor tvrdit, ze bude na spici i za dva roky - to bych si o nem uz musel myslet velice spatne veci.

A ted k GF4Ti4200 - je to prene, jak jsem upozornoval - text typu - tato karta sice neni nejlepsi, ale porad si ji muzete koupit ... - to je prece donebevolajici. Autor srovnava kartu za cca. 5.000,- s kartu za 13.000,- !!!!!!!! Objektivni nazor bych uvital, ze za tuhle cenu proste nema konkurenci, protoze ji proste nema !!!

A nejspis autor od ATI shrabnul dost penez, kdyz muze na jedne strane napsat, ze nemuze srovnavat R9700 s GF FX, protoze karta od nVidie jeste neni a na druhe strane pise, ze misto aby si clovek koupil skvelou GF4 Ti4200 ma pockat na neexistujici kartu R9500 - fuuuuuuj to je hnusne.



Cely clanek je poradne odflaknuty a vubec bych se nedivil, kdyby autor ani jednu kartu vubec nevidel. Tak napr. u Matroxe napsal, ze sice podporuje tri ... ale nejspis bude vykon nizsi ... co je to za blbol ? Dyt je evidentni, ze nic netestoval, protoze pak by zjistil, ze to funguje perfektne bez ztraty vykonu - podobne jako u predchozi rady Matroxu na dvou monitorech.

A pak ten vysmech v podobe testu )))))))) Nic nerikajici a ulhany 3D Mark, pak UT2003 o kterem je znamo, ze spise zavisi na CPU a pametech, nez na vykonu 3D karty (stejne by mne zajimalo, jestli ho mate legalne) a pak je tady hra, kterou snad nikdo nehraje, protoze je to stupidita.

Proc radsi nevyzkousite hry, ktere frci napr. Mafia apod. ?



A bonbonek nakonec - nazev - MEGATES GRAFICKYCH KARET :o))))) Co je to za megatest, ktery se omezuje na papouskovani z reklamnich letaku ? Kde jsou doplnkove funkce ? Test tehle funkci ? TVout ? Mimochodem u minuleho clanku probehla docela velka diskuse na tema TVoutu, ale na to autor zrejme kasle a testuje si, co se mu zlibi. Proste podle hesla "ATI je nejlepsi"

Na zaver bych dal jeste doporuceni potencionalnim kupcum - neni vsechno cerne a bile. Neverte takovym ulhanym testum a radeji se poptejte v okoli na prakticke zkusenosti. Pokud by totiz autor nebyl liny a udelal treba porovnani pomer cena/vykon, pak by zjistil, ze by asi jeho oblibenec byl nekde u posledniho mista.



27.11.2002 12:16:41   0.0.0.xxx 22
... rád bych slyšel i názor dalších čtenářů.
27.11.2002 12:26:13   0.0.0.xxx 32
Prskej, nVIDIOTe, prskej...

Ale v niecom mas predsa len pravdu

R9500(Pro) si dneska nikde nekupim a velmi by ma zaujimalo, odkial ho Jan Dudek ma a na zaklade coho odhaduje jeho cenu (sam si nan uz dlhsiu dobu brusim zuby)

Dalej ma mrzi, ze nebolo testovane anisotropicke filtrovanie a jeho dopad na vykon (AF je podla mna viac dolezite ako AA, nakolko ide o menenie kvality textur s narastajucou vzdialenostou).

A tak isto rozlisenia 1280x1024 a 1600x1200.

Co sa tyka Parhelie, myslim, ze s poslednymi beta drivermi stupol vykon v hrach (najma OpenGL) o 30 a viac %...
27.11.2002 12:28:42   0.0.0.xxx 22
Nvidia FX karta neexistuje - nikde, Radeon 9500 ano, jen ještě není v čechách. To je dost podstatný rozdíl, protože reálné výkony této karty jsou k dispozici.

Proč testovat TV výstupy již otestované. nebo myslíš, že TV výstup Radeonu 8500/9000 je lepší, nebo jiný než 9500/9700 ..?

Souhlasím s tvrzením, že GF4/4200 za 5000Kč je sqelá koupě, ale jen pro určitou oblast zákazníků, třeba jako jsi ty. Pro mého otce je tisíckrát lepší koupě Radeon 7000 za 1400Kč a pro mého brách zase Radeon 9700Pro 128MB od Gigabyte, protože je fajnšmekr v balíku a nad GF4/4200 ohrnuje s despektem nos. A tenhle test porovnává celou škálu karet v určité cenové hladině ...

Megatesty, které máš na mysli ty (20-40stran) zde byly veřejností velmi tvrdě kritizovány. právě pro svoji zbytečnou rozsáhlost, odbornou složitost a podobně. Tohle velmi dobře stačí i pro laika, aby si udělal jasný obrázek.

jestli v tomhle testu nevidíš špičkové výsledky karet GF4 včetně doporučení, tak si zajdi na oční .... a to hodně rychle.

Autor neshrábl od ATI ani korunu ....... VOCO ...??

Důvod, že zatím žádná hra DX9 nepoužívá je dost chabej. Podle něho bychom teda tyto karty neměli testovat, popř. vůbec kupovat ...?? Jsi Muglí nebo co?

Žádná z těchto karet za rok na špici nebude, ale technologicky i výkonem budou v pohodě stačit na budoucí herní nabídku, samozřejmě za podpory dnes ještě téměř neexistujících CPU 3-4GHz, jak je v testu doporučováno. Jistě, je výhodnější si tyto karty koupit až v této době jako super levný výprodej, ale tak je to přeci vždycky, POKRYTČE ....

Ale přečetl jsi ho celý žejo .......??

Tak bye a vrať se na zem ....
27.11.2002 12:31:09   0.0.0.xxx 22
3DMark 2001 SE Build 330 - první graf: v třetím sloupečku (1GHz) zazelenit údaj od Radeonu 9500Pro .... hodnota 8280 .... měl by být ZELENĚ NÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ .......:-)))

27.11.2002 12:33:51   0.0.0.xxx 22
Dudek přeci jasně na začátku vysvětlil jak přišel na Radeon 9500 ..... snížením frekvencí .... No, není to sice ideální, viz poslední průser s přetaktovaným 8500LE v minulém testu, ale nevymejšlí si ....
27.11.2002 12:38:52   0.0.0.xxx 22
1, GeForce 4 Ti 4200 a GeForce 4 Ti 4600 se neliší svým výkonnem nijak rapidně a přetaktování lze dosáhnout výkonu GeForce 4 Ti 4600.

2, GeForce 3 byla před dvěma lety špičkou a dnes je průměrem, jak jste si mohly přečíst v předcházejícím dílu - stačí na všechny hry. To bude platit i o R9700 za dva roky.

3, Od ATI jsem nedotal žádný peníz ani kartu, ten článek sjem psal pro naše čtenáře. ¨

4, Radeon 9500 je VELMI reálná karta a už i v ČR je několik kousků. Zítra mi příjde Gigabyte a měl by i Sappire, ten se nějak zadrhl na hranicích.
¨
5,Bohužel nejde Mafií testovat, ale připravujeme novou metodiku testování s Mirkem Jahodou a myslím, že budete MILE překvapeni (v úvahu přicháízejí takové hry jako NHL 2003 nebo NFS 6)

AlienCZ: Dík za tip, opraveno.
27.11.2002 12:38:56   0.0.0.xxx 22
Sem se teda sek .... to patřilo k 9700 ..... HAHAHA no .....
27.11.2002 12:39:02   0.0.0.xxx 22
mrkněte na anandtech http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756
díky zlepšenému designu a novým ovladačům je na úrovni gf4600
27.11.2002 12:39:06   0.0.0.xxx 22
to by byl potřebný testík. Herkules 8500LE, Nvidia 2MX - připojeno k 70cm TV přes S-VIDEO kabel. OS W98, ME, XP - neskutečné problémy se zapnutím klonování, max rozlišení 800x600 či 1024x768, obn. frekvence atd... atd...

Článek DVD do AVI - proč se dívat na 17" monitor, když si k TV sedne v pohodě více lidí??

Ale asi bych tomu věnoval vlastní test (článek), v těchto "megatestech" většinu čtenářů zajímá výkon v 3D...
27.11.2002 12:47:26   0.0.0.xxx 22
Tak to je trefa. Tenhle test hodně chybí .... rozhodně doporučuji .... když už ty naše karty ty TV výstupy mají, tak proč neukázat lidem že je škoda, aby jen tak zahálely. Chce to ale široký záběr, praktické postupy a reálné výsledky .... UŽ SE TĚŠÍM. Kdo ho bude dělat ...?? Za půjčím svého Gigouše .... :-))
27.11.2002 12:58:54   0.0.0.xxx 22
Chete vedet proc UT2003 a ne Mafia? Dovolim si odhadnout situaci za rok: Mafia - malo kdo si na ni vzpomene, UT - spousta fanklubu, novych map, mezinarodni souteze atd. Za dva roky: Mafia, eh neco takoveho existovalo? UT - jeste vice map, vice UT specializovanych hracu... Proste scenar kazde alespon trochu vydarenejsi multiplayerove strilecky, ke ktere jsou k dispozici editory. Prikladem necht bude staricky UT, ktery spousta hracu hraje doted, o Q3, Q2 a dokonce i Q1 nemluve.
Osobne se mi Mafia take libi mnohem vice ale z hlediska `dlouhovekosti` ma UT2003 predem vyhranou pozici. A to je zase z hlediska testovani vykonu velice prijemna vlastnost. Take bych ale uvital vice testu a hlavne vice rozliseni, kampak se Honzo podely tve velkolepe plany ;-)
27.11.2002 13:07:29   0.0.0.xxx 22
Když už se použili ty nejlepší oficiální WHQL pro nVidii tak se mohli použít WHQL Catalyst 2.4 pro ATI (mám za to že už jsou)... je tam přece jen vyšší výkon...
27.11.2002 13:16:06   0.0.0.xxx 22
To, že se dají Radeony Sapphire koupit snadno u 100Mega je bud lež jako věž a nebo mají ceníky na ho..., vlastně na nic. Kampak chodíte pro infomace? Brownn
27.11.2002 13:25:53   0.0.0.xxx 22
...jak jste si mohlY přečíst.... mate ten pocit, ze sem prispivaji hlavne divky???? :-))))) a nerikejte mi ze jsem hnidopich (to ja skutecne jsem), Vy jste zase ale novinar....
27.11.2002 13:44:42   0.0.0.xxx 22
No vzhledem k tomu ze je 100Mega jeden z distributoru Sapphire pro CR bych rekl ze je v ceniku maji :- ) .
Jina vec je jestli se k nim znaji , mnoho firem prodava sve karty jako " ATI" . Tzn. v ceniku neni Manli Radeon 9000 , lae ATI Radeon 9000. Docela je zajimave videt kdo se za sve produkty stydi a kdo klidne napise pravou znacku :-)
27.11.2002 13:52:34   0.0.0.xxx 22
Tak ti nevim, ale par prispevku uz nekdo pod heslem anonym napsal a byly stejne ..... jako tvuj. Tak jesti je vsechny pises dej se dohromady.
GFx - opravdu neni realna karta kde vzit, p.Dudek ma pravdu.
R9500Pro - karty jiz jsou v Cr vim aspon o 4 kusech ktere koluji po testech ve VO a casopisech.Tedy realny vykon je znam, i kdyz se spatnymi ovladaci ( zatim)
R9700 - autor napsal jak k nemu prisel,podtaktovanim R9700Pro, coz je take jedinny rozdil techto karet, test je tedy celkem realny.
Megatest- myslim ze na ceske pomery celkem slusny, musis videt cely ne jen jeho cast 3. Celkem tech karet bylo opravdu hodne.
DX9+R9700 - ktera hry to potrebuje ze ??? Tak proc kupovat Audigy 2 kdyz dnes zadna hra nepodporuje v realu novy EAX ?Myslim ze o tom to neni ...........

Tak nejak by pro tebe apodobne mohly byt specialni fora kde byste mohli rvat sve kecy do zdi a neotravovali.
27.11.2002 14:12:04   0.0.0.xxx 22
tyto karty nejsou jako jine karty drive. jejich zivotnost skonci skokove, ze dne na den. timto dnem je vydani Doom III.
27.11.2002 14:19:13   0.0.0.xxx 22
Trochu víc benchmarků (víc programů na testování), ale jinak úplně v pohodě.
27.11.2002 14:19:59   0.0.0.xxx 22
Možná to bude k nepochopení - chtěl jsem napsat "trochu víc benchmarků by to chtělo"....
27.11.2002 14:27:50   0.0.0.xxx 22
1. Jaky Tv-out ma radeon 9000 Pro od Saphiru, kde a za kolik se da sehnat?
2. Z jakych zdroju vyplyvaji vase vysledky s Parhelii. Jesli jsou z tech testu v pulce roku...??
3. Co Leadtek A250 LE (GF4 Ti4200) nejaké zkusenosti?? Uvazuji o nem... Kvalita obrazu?
ICE
27.11.2002 14:35:41   0.0.0.xxx 22
U vsech clanku o Parhelii jsem tvrdil ze vykon muze stoupnout s ovladaci o 30-40%. (zkusenosti s G400). Jsem rad ze jde nahoru... Viz. muj pripevek nekde niz...
27.11.2002 14:57:33   0.0.0.xxx 22
No 100Mega se k nim zna, v ceniku je ma uvedene spravne, problem je, ze napr. R9000Pro 64MB nemaji na sklade a netusi kdy vubec budou (situace v celem Brne)...
27.11.2002 15:18:29   0.0.0.xxx 22
LOL ty si jako myslis ze ten kdo si koupit tedkom GF4 4600 ze mu na tom nepojede doom III na fulldetaily? omg vazne si takovy debil? jeslti posuzujes podle leaknute alfy kterou mam na disku tak si jeste vetsi debil doom III je delany primarne pro Radeon 8500/GF3 a ne pro momentalne neexistujici karty jako sou GF FX R350 atd... a ze to jede posrane no a ty myslis ze neoptimalizovany Q3 by plynule v te dobe kdy byl vyvijen plynule jel? a jak jede ted a jak jel jak vysel... proste zkus premyslet nez neco napises
27.11.2002 15:30:46   0.0.0.xxx 22
Pokud skutečně bude cena 128MB Radeona 9500PRO kolem 6000,- bez DPH, není co řešit. Do března či dubna příštího roku tato cena ještě klesne. Uvidíme, co předvede a jaké ceny nasadí nVidia u lacinějších čipů NV31 či NV34. Ale zatím je Radeon 9500PRO můj horkej favorit.
27.11.2002 15:31:39   0.0.0.xxx 22
Tak sem se ptal na ty prakticke zkusenosti jednoho sveho kamose,ktery se podle me v grafarnach vyzna-svete div se,ale napr. na Radeona 9000 nenadaval,naopak ho chvalil a opet minus bod pro tebe-celkovy ohlas byl taky kladny(myslim na Radeona 9000),takze nevim.Z mych zkusenosti panacku: Mafie mi jede lepe na Radeonovi 9000(Sapphire) s Duronem 850,nez kamosovi na GF4MX 440(Inno3D) s Duronem 1000.Tak nemel,tady mas ty sve prakticke zkusenosti.
27.11.2002 15:33:22   0.0.0.xxx 22
Tak sem se ptal na ty prakticke zkusenosti jednoho sveho kamose,ktery se podle me v grafarnach vyzna-svete div se,ale napr. na Radeona 9000 nenadaval,naopak ho chvalil a opet minus bod pro tebe-celkovy ohlas byl taky kladny(myslim na Radeona 9000),takze nevim.Z mych zkusenosti panacku: Mafie mi jede lepe na Radeonovi 9000(Sapphire) s Duronem 850,nez kamosovi na GF4MX 440(Inno3D) s Duronem 1000.Takze nemel,tady mas ty sve prakticke zkusenosti.
27.11.2002 15:48:39   0.0.0.xxx 22
Neverim
27.11.2002 16:43:45   0.0.0.xxx 22
jenom taková poznámka - první karty Ti 4200 se 128MB RAM byly opravdu taktovány na 222MHz, ale dneska se už vyrábej na 250MHz (ostatně jednu takovou mám už nějakej ten pátek doma :o).
27.11.2002 16:53:10   0.0.0.xxx 22
No ja nevim, ale myslim, ze nastavenim "plne detaily" u Doomu III se bude myslet i AntiAliasing alespon 4x a v tu chvili bude vykonostni propad u GF4Ti asi dost velky
27.11.2002 17:19:24   0.0.0.xxx 22
hele nechci ti kazit iluze ale ja to videl jako dooma III a nevidel sem fakt duvod FSAA zapinat takze asi tak... a vubec neznam nikoho kdo FSAA v nektere hre pouziva a to znam borce z lepsima sestavama nez bych si moh momentalne dovolit.....
27.11.2002 18:39:59   0.0.0.xxx 22
a to si myslis ze ti pojede quake III sto framu kdyz UT2003 ktery je asi o 1000 procent horsi se sotva skrabe kolem 50 FPS? co jsi za lamu? asi evidentne nepamatujes jak jel quake 1,2,3 na nejlepsich kompech zezacatku vid? a todle je revoluce daleko vetsi.
27.11.2002 20:11:47   0.0.0.xxx 22
never, kup si, splaces, prodelas
27.11.2002 20:40:22   0.0.0.xxx 22
Je to k smichu autor byl jeste pred mesicem oznacovan za Nvidiota a ted zas udajne nahrava Ati . Jinak good, jen si myslim ze R9700 bude lepsi koupe jak R9500
27.11.2002 20:57:48   0.0.0.xxx 22
anonym (hezké jméno.. :o)) seš trošku mimo mísu, ne? Karty různých tříd se srovnávají, protože jde o SROVNÁVACÍ TEST!!
U DX9 autor píše,že hry přijdou až za rok až dva..takže poznámka ztrácí smysl..
GF FX tu sice NENÍ a R9500Pro taky ne, jenže R9500 bude v obchodech do několika týdnů (viz.dnes vyšlé recenze fyzických karet na netu.. anand atd..) kdežto GF FX v únoru a to navíc za NEHORÁZNOU cenu..
Matrox? 3 MONITORY SOUČASNĚ?? ve 2D pohoda, ve 3D musí počítat 3násobné horizontální rozlišení nap 3x1024 x 768 - 3072x768 a to bude HOOODNĚ POMALEJŠÍ než na JEDNOM monitoru.. mrkni na TESTY a uvidíš..
K testům- 3D MARK (jakýkoliv) je v celku NANIC, jen pro teoretické porovnání.. je dost zkreslený (třeba tweakované ovladače od nvidie..) Test v UT2003 je NAHOUBY, protože šlo o BOTMATCH- tzn. test procesoru (a všeho okolo, ram, fsb..) měl být použitý FLY-BY..Mohlo být použito oparvdu VÍC testů.. třeba AQUAMARK, MAFIA atd.. dále by u testu mohlo být uvedeno MIN FPS.. které je stejně nakonec ve hrách NEJDŮLEŽITĚJŠÍ.. naco je 160 FPS na planině,když mezi boduvama je jen 18 FPS.. taky bude hezky vidět,JAK dobře funguje HSR u karet.. (hyperZ-3 a LMA2) nVidiácké karty by asi nedopadly nejlépe.. a Matrox ještě hůř.. Ale dost by to asi ztížilo a prodloužilo testování jednotlivých karet (ikdyž v UT2003 je min fps normálka)
Jinak SQĚLÝ ČLÁNEK! Snad opravdu těch testů mohlo být víc (hlavně herních,ikdyž her pod DX8 zrovna moc není a Quake3 atd. moc o výkonu nevypový..)
Jen tak dál, nový PCTUNING je zatím na velmi vysoké úrovni, články sou hodně aktuální a variabilní!!
27.11.2002 21:05:34   0.0.0.xxx 22
anonym (hezké jméno.. :o)) seš trošku mimo mísu, ne? Karty různých tříd se srovnávají, protože jde o SROVNÁVACÍ TEST!!
U DX9 autor píše,že hry přijdou až za rok až dva..takže poznámka ztrácí smysl..
GF FX tu sice NENÍ a R9500Pro taky ne, jenže R9500 bude v obchodech do několika týdnů (viz.dnes vyšlé recenze fyzických karet na netu.. anand atd..) kdežto GF FX v únoru a to navíc za NEHORÁZNOU cenu..
Matrox? 3 MONITORY SOUČASNĚ?? ve 2D pohoda, ve 3D musí počítat 3násobné horizontální rozlišení nap 3x1024 x 768 - 3072x768 a to bude HOOODNĚ POMALEJŠÍ než na JEDNOM monitoru.. mrkni na TESTY a uvidíš..
K testům- 3D MARK (jakýkoliv) je v celku NANIC, jen pro teoretické porovnání.. je dost zkreslený (třeba tweakované ovladače od nvidie..) Test v UT2003 je NAHOUBY, protože šlo o BOTMATCH- tzn. test procesoru (a všeho okolo, ram, fsb..) měl být použitý FLY-BY..Mohlo být použito oparvdu VÍC testů.. třeba AQUAMARK, MAFIA atd.. dále by u testu mohlo být uvedeno MIN FPS.. které je stejně nakonec ve hrách NEJDŮLEŽITĚJŠÍ.. naco je 160 FPS na planině,když mezi boduvama je jen 18 FPS.. taky bude hezky vidět,JAK dobře funguje HSR u karet.. (hyperZ-3 a LMA2) nVidiácké karty by asi nedopadly nejlépe.. a Matrox ještě hůř.. Ale dost by to asi ztížilo a prodloužilo testování jednotlivých karet (ikdyž v UT2003 je min fps normálka)
Jinak SQĚLÝ ČLÁNEK! Snad opravdu těch testů mohlo být víc (hlavně herních,ikdyž her pod DX8 zrovna moc není a Quake3 atd. moc o výkonu nevypový..)
Jen tak dál, nový PCTUNING je zatím na velmi vysoké úrovni, články sou hodně aktuální
27.11.2002 21:36:00   0.0.0.xxx 22
Kašli na ty přiblý výpady , článek je super.
27.11.2002 22:27:43   0.0.0.xxx 22
Preklepy i chybky (snad) prekousnu, ale neco malo pripominek si neodpustim.

Simulace Radeona 9500 Pro mi nepripadne jako idealni reseni (preci jen 128-bit sbernice se bude v nekterych pripadech chovat trochu jinak nez podtaktovana karta).
Na test bych asi take radeji volil Flyby nez Botmatch prave proto, ze neni tolik ovlivnen vykonem CPU. Nebylo by spatne uvest mimo prumernych hodnot FPS tez minimalni hodnoty at je videt kam az se muze vykon propadnout (a treba uvest srovnani v procentech).
Hodne ctenaru zde vola po srovnani cena/vykon, tak proc jim ho na zaver nenabidnout, ze?
Co Ty na to ?

Jinak dobra prace a diky Ti za ni.
Mirek
27.11.2002 22:31:25   0.0.0.xxx 22
Trochu mi chybi v nejake recenzi ci srovnavacim testu, porovnani ci test multimonitoringu. Napr.

  • tady jiz zminovana kvalita TV vystupu

  • kvalita vystupu na druhy monitor

  • je mozne provozovat kartu pouze s TV (bez monitoru)

  • podporuje karta zobrazovani TV (u TV karty) i na druhem monitoru(tj. overlay pro oba monitory)

  • moznosti zobrazovani pri ruzne otocenych displayich

  • apod....


  • Neplanujete nejaky takovy test?
    27.11.2002 23:46:13   0.0.0.xxx 22
    Chtěl jste pane Dudku solidní reakce na Váš čláenek? MAJKL je tady velice pěkně shrnul a já se k němu připojuji.

    Tedy ve zkratce, co v testu schází - mininálmí FPS u her, použití Fly-by testu v UT02003, více aktuálních her (aspoň tak 3-4 (třeba nový demo Aquanoxu, který podporuje některý funkce i z DirextX 9.0!))...

    Jinak všechny tři články se mě velmi líbily, myslím, že byly přehledný a dá se z nich dobře vyčíst, jak si která karta stojí. DIKY!
    28.11.2002 02:16:06   0.0.0.xxx 22
    tak som si precital tvoju reakciu, a normalne zasnem nad tym, aki ludia behaju po svete.... Ani si si ten clanok neprecital ale skritizoval si ho cely. NUz je skoda ze nie je kazdy taky odbornik ako si ty, keby bol cely svet posiaty takymi supermanmi ako ty , hned by bolo "lepsie"
    28.11.2002 08:07:18   0.0.0.xxx 22
    hral som alfa doom3 aj ut2k3, neviem ako mozes tieto dve hry porovnavat ked su o inom... davat do jedneho vreca mutiplayer a singleplayer a urobit medzi nimi 1000% to je fakt sila! mimochodom na r8500 je d3 len asi o 50% pomalsi ako ut2k3 takze si zase prestrelil...
    28.11.2002 08:08:28   0.0.0.xxx 22

    jedina lama si tu ty myslis ze carmack bude pocitat s tim ze az vyda dejove prumernou hru a s vynikajicim enginem ze si kazdy poleti koupit R9700 nebo GF FX? omg snad nemuzes byt tak tupy? nebo jo? hele i ID softu jde o pocet prodanych kopii ja rikam ze na GF4 TI4600 to pojede plynule a rikej si co chces


    pokud vim tak leaknuta alfa je na fulldetail a jakz takz se to da hrat na 1900+ 256DDR Ati R8500LE jedina mapa je nehratelna a to ta kde sou ti hnusaci s hodne ocima takze asi tak... je videt ze si dooma III videl tak leda na obrazcich... btw na zacatku se hral quakeIII v plnych detailech na 800x600 mel sem posraneho celerona na 400 Rivu TnT a 128MB ram ze tobe to nejelo ze startu plynule na full detail za to ja ti nemuzu... navic jak vysel quake III tak mit v nem pres 100fps ze zacatku byl velky dream coz bude i u Dooma jenze plynule je to nad 30fps


    a rict ze je UT2003 o 1000% horsi lol ty si blazen? proboha uz radsi nic nepis

    28.11.2002 09:54:24   0.0.0.xxx 22
    nVidia je na tom proste ve vykonu hure nez konkurence) (sama vlastne zavedla mereni karet jen podle vykonu 3D a ted na to doplaci) Dale ma stale nasazene vyssi ceny, protoze profituje z toho, ze donedavna byla jednicka, ze ma pripravovanej nejlepsi GPU a dobre ovladace. Ati uvedla sve GPU pozdeji nez nVidia, takze si je nasadila tak aby byly vykonejsi nez nVidia a jeste za lepsi cenu. nVidia nemuze odpovedet, protoze nema cim, tak dela mrtveho brouka (furt stejny ceny, stale poukazovani na FX)

    Jeste bych napsal co e mi na nVidii nelibi:
    Nelibi se mi polopravdy, ktere o svych kartach siri (dtovy tok atd.). Nelibi se mi jak pomlouvala KYRO2 (vykon stejnej jako MX400), ale narozdil od GF2 a GF3 ma perfektni 2D i 3D obraz (vlastni zkusenost - Hercules Kyro2). Zavedeni spousty typu karet s prakticky stejnym cipem, je taky prace nVidie (MX420, MX440, MX460, TI4200, TI4400, TI4600, TI4800, TI4800SE) kde karty se stejnym znacenim MX nebo TI jsou prakticky totozne) Navic MX440 AGP4x se prakticky vyprodava a nahrazuje ji MX440 AGP8x se stejnym vykonem za cenu kolem 4000,- bez DPH atd. Dale se mi nelibi, ze nez jsem si koupil mx400 me nikdo treba na krabici neupozornil ze tato karta ma dost hnusnej obraz) (a to mam prakticky nejlepsi co je Hercules Prophet MX400)

    Co se mi nelibi na ATI: Donedavna to byl srot, ale s novejma ovladacema je to OK. Spatna podpora starych typu karet.

    PS: Stejne nevim proc vyhazovat 6000,- za grafiku, abych si zaparil 2 novy 3D hry)
    Schvalne, kolik 3Dcek se vam fakt libi? Me tak maximalne 3 (CSko, MAFIA,..jedou i na MX400)
    sorry za chyby, jestli jsou)
    28.11.2002 11:38:38   0.0.0.xxx 22
    R9700PRO bude pořád stát minimálně 2x tolik, než Radeon 9500PRO. Netuším, kolik by stál Radeon 9700 bez PRO. Za VGA ovšem nejsem ochoten zaplatit víc než 6.000-7.000 Kč. Prostě nejsou dostatečný money na rozcapování.
    28.11.2002 13:00:22   0.0.0.xxx 22
    No ja mam zasa taku osobnu skusenost, ze Mafia mi ide vyrazne lepsie na GeForce 2 GTS Pro (Creative Labs) ako na Radeon 8500LE (Hercules). Obe na AthlonXP 1800+. A teda Radeon by som povazoval za vyrazne lepsi. Cim to je ani boh nevie.
    28.11.2002 13:24:00   0.0.0.xxx 22
    By ma zaujimalo, Car Chase bol merany pri Low Detail, alebo High Detail ?
    28.11.2002 13:34:03   0.0.0.xxx 22
    Radeon 9500 má 100mega v ceníku za 5640 bez DPH což je cca 6900 s daní.

    značka DAYTONA (????)

    Příště bych si už r9500 nevymýšlel a radši si počkal na reálnu kartu.

    Nebo taky přinesete testy např. na 3 ghz procesor a ten podtaktujete a přetaktujete takže budete mít aspoň 10 testů od 2,7 do 3,3 ghz.


    29.11.2002 01:07:05   0.0.0.xxx 22
    Docela bych doporučil tady našemu anonymnímu kecalovi si otestovat třeba jen dvou karet v několika rozlišeních. Zřejmě nebude spokojen do té doby, než jeho modla GF4200 nebude označena za dlouhodoběší nejlepší koupi všech dob a dokud pro ni neuděláme spešl žebříček, kde by se silnější konkurenti prostě nepočítali...

    R9500 je doporučenej proto, že bude zanedlouho v prodeji a bude mít mnohem větší budoucnost než pomalu zastaralá GF4200.

    Pro tvou totální neinformovanost hovoří i fakt, že hru Mafia považuješ za hru nezávislou na procesoru, ale řeknu ti něco hochu:
    Mafiu sem začal hrát na svým Duronu 660 s GF256 v 640x480 na minimální detaily, pak sem tam hodil Durona 1200 a hádej co? Najednou valim v 800x600 s plnýma detailama... myslím, že procesorově nezávislá hra by dělala krapet něco jiného, nemyslíš?

    Heh tvoje teorie nejspíš je, že firma ATI platí ve 100 zemích světa 50 redakcí aby v nich zvýhonili jejich produkty, to je výhodný ))


    Nicméně pane Dudku, nejvodnější rozlišení pro testování karet by mělo být 640x480, ovšem to by se zase muselo přidat i vyšší rozlišení pro srovnání a to je zase komplikace...takže pokračujte v dobré práci a nenechte se otrávit takovými kecálky co se ani nedokážou podepsat...
    29.11.2002 01:19:35   0.0.0.xxx 22
    GeForce4 je DX 8.1 - tak si to prosim vas opravte.

    http://www.technet.cz/hw/hw_grafickekarty/technologiegeforce4.html

    CITE: GeForce4 také zpřístupňuje pixel shadery 1.2 a 1.3, které definuje DirectX 8.1. Pixel shadery 1.2 přinášejí několik nových instrukcí, jejich význam se však nedá vysvětlit několika větami a tak asi nejvýraznější z nich je texreg2rgb, která umožní s pomoci 3d textur provést libovolné přemapování barev textury.
    29.11.2002 06:43:09   0.0.0.xxx 22
    Bez nejmenších pochyb je Anonym dřívější Není důležité. Takový lidé se jen tak nevzdávají, přesně jak zpívá Kocáb "jedněmi dveřmi ho vykážou, druhými zpět se vrací! :o) Jinak pěkný test, díky za něj.
    30.11.2002 02:47:02   0.0.0.xxx 22
    Vzhledem k tomu, že umíte psát, předpokládám u vás IQ 90 a vyšší. Ale moc to tak nevypadá!!!

    Není důležité, jak bude šlapat DX9, ale je důležité, že bude šlapat. BTW MS už dávno vydal specifikace DX9, takže udělat pro něj katru není takový problém

    R9700 navíc budoucnost má. Stačí nasadit místo DDR typ DDR II, a má bezmála 2* větší dat. přenos. čip FX takové možnosti nemá(ze specifikace karty nVidia nemůže ze 128 bitů na 256) Frekvenci lze taky zvýšit. To je její vývojová budoucnost. A existenční? Už nějaký ten pátek tu R9700 je. Takže za dva roky tu budou hry pro něj optimalizované!!!! Jasné?! Pro FX to bude o více jak 1/2 roku později a jestli vůbec. Protože pokud nenasadí nVidia nižší ceny, nemůže řadě R9x00 konkurovat ani náhodou.

    Ke srovnávání: Autor nesrovnává GF4200 a R9700 PRO, ale s R9500Pro. Ktéráž to už někdy v příštím týdnu by se měla objevit v ČR. A měla by býti ve stejné cenové hladině. Výkony jsou však jinde, že?

    Srovnávání číslo 2: Zatímco FX čip ještě nikdo pořádně neviděl, natož aby měl GA s tímto čipem. R9500 se už třetím týdnem prodává v USA a je jen otázka dnů, kdy dorazí k nám!!

    K testu monitorů, očividně není tento článek směřován pro high-end grafiku. A jediný důvod, proč autor zařadil Perheliu je aby tací blbečci jako jsi ty sklapli, zdá se že se to míjí s účinkem.

    K testům: Opět lži, jako vždy. 3D Mark používá každý. UT2003 je nejnáročnější hra současnosti a výkony v AA nebyly tak nerozdílné. Myslím že Radeoni jasně zvítězili.
    A nejvíce nákupčích této třídy jsou studenti VŠ na kolejích. A mám takový pocit, že Wolfa paříme nejvíce ze všeho. A věř, že v Mafii je R9700 na XP2000+ o 21% rychlejší než GF4600!!! Fakt jsme to zkoušeli.

    K Megatestu: jo máš pravdu z pohledu komplexnosti. Ale pokud to budeme brát z pohledu, kolik že to testovali celkem(i ostatní megatesty) karet, není co řešit. Protože to jde přes 15!

    TV out není to nejdůležitější a buď rád, že to netestovali. To bys čuměl co dokážou v TV-Outu nVidia a její noshledi posrat. Radeon-čistý obraz, velice jednoduše.

    A poměr cena/vykon? No, těžko říci bez AA GF4 s AA Radeon, takže si vyber;-)

    Myslím, že pan Dudek byl dost objektivní, i když je pravda, že trošičku Radeonu fandí, ale jen proto, že je Radeon velice dobrý.(Je to jako s fotbalem, taky nejvíce lidí fandí Spartě, protože je nesilnější;-)
    1.12.2002 22:41:53   0.0.0.xxx 22
    GF4 NIEJE DX8.1 !!!

    v tej citacii chyba taka "malickost" a to , ze DX8.1 prinasa aj PixelShader 1.4 !!! - a ten zatial bohuzial ZIADNA karta s GPU od nVidie proste NEMA !
    ... len tak na okraj - velmi zjednodusene mozno povedat, ze vyuzitin PS 1.4 mozno vykonat na jeden prechod dvojnasobok prace ako je mozne s PS1.3 , alebo dosiahnut lepsiu kvalitu obrazu - a to je myslim celkom slusny prinos
    2.12.2002 11:40:45   0.0.0.xxx 22
    O kartach jako takovych, je toho dodela malo. Napriklad nevim jake jsou pameti, tv-outy apod. Hodil by se aspon link na vyrobce kde jsou technicke parametry. Testy by mohly byt AKTUALNI!!! (no kde jste vzali vysledky Parhelie??, ze by pul roku stary test). Jinak se mi ta recenze nezdala spatna, ale mohla by byt lepsi. Zvlaste hodnoceni kvality obrazu je celkem pokrok... nez jen srovnani fps.
    ICE
    2.12.2002 11:48:56   0.0.0.xxx 22
    nechces pripsat adsresu na ty testy Parhelie na 3 monitorech?
    Jestli ma 50 fps, tak to za to stoji...
    3.12.2002 11:08:59   0.0.0.xxx 22
    ad DX9 : udelat kartu teoreticky problem neni, ale jak to pak bude vypadat v praxi ? Jak dlouho bude DX9, kdy prijde DX9.1 ? Jak si s ni poradi R9700 ? Jsou to pouze dohady, ktere nemaji realny zaklad. Proto neni mozne testovat. A pokud delam test grafickych karet, musim ho udelat na realnych vecech, nikoli si vymyslet.



    ad budoucnost - vis vubec co pises za hovadiny ??? Na to Ti mohu odpovedet pouze otazkou - jake karty byly pred dvemi lety na spicy a kde jsou dnes ? To je duvod, proc nema cenu kupovat karty s ohledem na budoucnost.



    ad srovnani - tak jeste jednou. Autor nemel v ruce (v dobe testu) ani R9500, ani jeho cenu v cechach. Ostatni jsou spekulace a to solidniho testu nepatri - snad jedine, jako poznamka na zaver.



    ad Parhelia - aha ja si nevsiml, ze by v nadpisu bylo neco o hernim testu. Sorry, ale pokud delam test grafickych karet, tak je musim otestovat poradne, nebo se zamerit na urcitou cast - treba na hry, ale pak to musim do nadpisu napsat.



    3D Mark pouziva kazdy mantinel - ma nulovou vypovidaci hodnotu a vysledky si vymysli. UT2003 je mozna nejnarocnejsi, ale mnohem vic na pamet a CPU - obzvlaste pouzity test.



    ad nakupci - to sis vytahnul z paty :o)) Kdes prisel na to, ze studenti VS si mohou dovilt kupovat kazdy pulrok grafiku za 10.000,- a vyse ?



    ad Mafia na R9700 - neverim - v testu o tom nebyla ani zminka



    TVout neni dulezity ????? OOO tys upadl. Dneska valna vetsina lidi (i tvych oblibenych studentu) pouziva DIVX filmy a nekteri si je dokonce pousti i na TV. Koukas co ? A tvuj vyplod ohledne cisteho obrazu - to uz maji dneska vsechny karty.



    ad pomer cena vykon - jestlize si pustim realnou aplikaci (vyseru se na testy) a rozdil ve vykonu mezi dvema kartama nepoznam a jedine co poznam je desetitisicovy rozdil, pak to o necem svedci.





    4.12.2002 07:50:37   0.0.0.xxx 22
    Bez si radsi slehnout, mozek mas uz sice zhulenej, ale ne bohuzel jeste do nemoty. Bez nejmensich pochyb je jasne akorat to, ze jako psycholog by ses rozhodne neuzivil, borce

    Jinak test (on to neni ani tak test jako spis obycejne nekriticke a tendencni hype) stoji za...

    Ejakulovat z toho, jak je ta karta uzasne nejvykonnejsi, protoze pri 130 snimkach za sekundu je stezi o jeden snimek rychlejsi nez prastara technologie od konkurence, to chce opravdu silne "zaujeti" pro vec...

    Psat, ze GFFX je jen na papire, to je taky vyrok hodny populistickeho demagoga

    Jaksi tu tez zcela postradam alespon zminku o tom, ze u te udajne nejlepsi karty je pomalu ke kazde nove (i stare) hre (NFS, NHL...) potreba specialni patch nebo rovnou nove ovladace. Ale chapu, to se k tomu hype moc nehodi...

    Co se tyce zde omilaneho UT2003 - absolutne tu nepadadla dulezita informace, ze na kartach od ATi neni (nebo nelze?) rada efektu vubec zobrazovana, tj. ani pocitana, narozdil od GF karet, takze opravdu famozni priklad "objektivniho" hodnoceni...
    4.12.2002 08:00:06   0.0.0.xxx 22
    1. Jako lze pretaktovat Ti4200/4400, tak lze i pretaktovat Ti4600 (a mozna jeste vic), takze tato "uvaha" postrada smysl.

    2. GF3 uz nejakou chvili nestaci na slusne hrani nekterych her ani nahodou...

    3. Ale vypada to tak...

    4. Aha, takze kdyz je Radeonu 9500 "nekolik kousku" tak je to "VELMI realna karta", ale kdyz je GeForceFX "nekolik kousku", tak je to karta "na papire". Mel byste si predem utridit a ujasnit obhajobu sveho hypovaciho procesu, ponevadz takto to pusobi celkem neverohodne, navic podtrzeno porizovanim matematickych udaju na zaklade cucani z prstu ci "emulaci" na jine karte tez jiste svedci o kvalitach takoveho testu.
    12.12.2002 17:12:13   0.0.0.xxx 22
    me se nejvic libi, ze vzdycky ten co CENZURA udela nejvic keca... jeste ze takovych debilu neni az tak moc!
    26.12.2002 23:33:05   0.0.0.xxx 22
    Mate nekdo paru, jestli se v CR prodava Radeon 9700 Pro - primo od ATI (s nalepkou BUILD BY ATI) a jestli je lepsi nez zbytek POWERED BY ATI grafickych karet jako je Gigabyte, Hercules, Sapphire. Ktereho z techto vyrobcu mam zvolit, kdyz bych se mel orientovat podle vykonu? Diky. Kdyz tak mi odpovezte na email - ja to tady moc casto nectu :-)
    7.1.2003 08:42:52   0.0.0.xxx 22
    Mi osobne z nejakych duvodu nevyhovuje ani ATI, ani nVidia, takze jsem si poridil Parhelii. Jsem naprosto spokojenej. Vse slape krasne (teda az na spatne optimalizovany engine). Jsem spokojenej.
    16.1.2003 09:35:59   0.0.0.xxx 22

    Hele, ty hnupe anonyme, samozrejme ze karta muze byt dobra pro budoucnost, proc by nebyla? Spousta lidi nema na to, aby si kazdy rok kupovali novou kartu. A pokud potrebujou kartu ted, tak si urcite nekoupi nejaky shit, ale koupi dobrou kartu, ktera jim vydrzi treba 2-3roky. Vzdyt ten vykon dnesnich top karet bude dostacujici i za 2 roky prave proto, ze hry urcene pro tyto grafule teprve prijdou.


    Pro nekoho je UT stupidita, pro nekoho je zase Mafie stupidita. Jses dost drzej na to, abys o nekom rikal, ze je stupidni, kdyz hraje stupidni hru.


    Megatest je to proto, ze testu se zucatnilo hodne karet. Jestli jsi to pochopil jinak, tvuj problem.


    George

    26.1.2003 16:52:21   0.0.0.xxx 22
    Sexy chladiče od Herculesu!! Kde se dají sehnat????
    31.1.2003 23:27:55   0.0.0.xxx 22
    Zdravim, pred casom som kupil "RADEON 9000 Pro" a nedari sa mi korektne nainstalovat ziadny DirekrX (ani 8.0 ani 8.1) skusal som asi 4 verzie ale ani jedna sa neujala. Pri testoch mi stale vyhadyuje chybu v Direkte, prosim poradte. Vdaka za vsetky odpovede. Dusan H.

    Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

    0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
    Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.