Hlavní stránka Hardware Grafické karty Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra
Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra
autor: Dudek Jan , publikováno 31.3.2003
Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra
Konečně se tato rozporuplná a tolik diskutovaná grafická monstr-karta dostala až k nám do redakce. Jedná se bezpochyby o tu největší grafickou kartu, kterou jsme zde měli (a to provedení od Leadteku patří mezi ty štíhlejší). Přestože předchozí názory na tohoto polovodičového giganta byly rozpačité, finální podoba zas tak špatná není! Naopak - s nejnovějšími drivery a kvalitním chlazením od Leadteku je to velmi výkonné řešení. Přečtěte si článek a udělejte si svůj vlastní názor. {mospagebreak title=Úvod}

Velká říjnová revoluce?

Je to už skoro tři čtvrtě roku od vydání mého kontroverzního článku "NV30: Velká říjnová revoluce" (objevil se ještě na Živě). Tento článek, i přes svou velkou čtenost, tehdy část čtenářů popudil, protože nadbíhal nVidii a myslím si, že někteří mi ho teď ješte znovu připomenou. U příležitosti recenze reálné GeForce FX, bych se tedy k tomuto článku tak trochu vrátil a zrekapituloval v čem jsem měl pravdu a v čem ne (případně se omluvil za dřívější "hype").

V případě mého původního článku jsem se trefil do "papírového" vydání NV30. Velká říjnová revoluce byla 8. listopadu a oficiální uvedení NV30 (ještě bez finálních karet) bylo 18. listopadu. Čip NV30 je opravdu nabitý technologiemi, změny oproti klasické řadě GeForce 4 jsou nejsou určitě kosmetické, ale přeci jen - nVidia svůj čip zpozdila o v počítačovém světě velmi dlouhý půlrok a v dnešní situaci nemůže být o revoluci ani řeč.

Projekt NV30 neboli GeForce FX byl prezentován jako první čip, který dokáže renderovat obrázky v cinematické (filmové) kvalitě, což není zas taková pravda. NV30 podporuje vyspělé pixel shadery verze 2.0, které znatelně zlepšují možnosti renderování (vizuálně jde o velký krok), ale co do možností renderování softwarových algoritmů, které se používají při tvorbě filmových efektů, k ním má NV30 ještě stále daleko.

O NV30 jsem dlouho přemýšlel a probíral jak ji hodnotit (více v poslední kapitole) a zjistil jsem, že závěr nemůže být zcela jednoznačný - doporučil bych však všem, kteří si tuto recenzi čtou, aby se snažili výsledky posuzovat racionálně a svůj názor na tuto kartu neodvozovali od názorových proudů (díky své předchozí nabubřelosti nVidia tak trochu nahrála příznivcům ATI na smeč). NVidia NV30 má prostě mnoho kladů, ale i záporů - celkově se tedy nedá přesně říct jestli je lepší než Radeon 9700 Pro nebo nikoliv...

Než se vrhneme na hodnocení, podívejme se postupně na všechna fakta: 3D technologii, zajímavé technické provedení Leadteku i testy.

GeForce FX alias NV30

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

O technologiích NV30 toho bylo napsáno hodně - můžete np. projít můj článek, který představuje jakési technology preview.

Projekt NV30 byl koncipován jako zcela nový čip, který byl vyvíjen s inženýry 3Dfx a tento fakt se promítl i na grafické kartě. Za prvé, čip je pojat velmi netradičně - viz. vysoká programabilita, ale také je velmi robustní. Chlazení je hodně hlučné a karta je externě napájená. No prostě GeForce FX jako by vypadla z oka Voodoo 5 (i když podobnost je zde jen vnější).

Největší problémy ale nVidia neměla s vývojáři 3Dfx (kromě toho, že nehodlali implementovat do jádra 256-bit paměťový řadič), ale s dvorním výrobcem grafických čipů, s firmou TMSC, která nebyla schopná vytvořit bezproblémovou 0,13 mikron technologii (pokud se nepletu, tak jediný Intel neměl při přechodu na 0,13 mikron problémy). Díky špatné výtěžnosti se celý projekt zpomalil o půl roku (prvotní datum uvedení GeForce FX byl srpen). Je to trochu kuriózní, ale se stejný problémem se potýká i ATI při výrobě svých RV350, které se také asi zpozdí (ATI však na uvedení RV350 není zdaleka závislá).

Přesto se nakonec povedlo vytvořit grafickou kartu a dostat jí na trh. 

 

GeForce4 Ti 4800
- NV28 -

RADEON 9700 Pro
 - R300 -

GeForce FX 5800 Ultra
- NV30 -

Výrobní technologie

0,15 mikron

0,15 mikron

0,13 mikron

Počet tranzistorů

67 miliónů

110 miliónů

125 miliónů

Frekvence čipu

300MHz

325MHz

500MHz

Řadič pamětí

128bit DDR SDRAM

256bit DDR SDRAM

128bit DDR II SDRAM

Frekvence pamětí

325MHz DDR

310MHz DDR

500MHz DDR

Teoretická propustnost

9,9 GB/s

18,9 GB/s

15,2GB/s

Max. velikost pamětí

128MB

256MB

256MB

AGP sběrnice

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

Pixel pipeline - Pixel shadery

Pixel pipeline

4

8

8 [1]

Text. jednotky na pipeline

2

1

1 [1]

Max. počet textur při multitext.

4

8

8

Typy filtrování

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

Max. úroveň anis. filtrování

8

16

8

Verze Pixel shaderů

v. 1.3

v. 2.0

v. 2.0+

Větvení, subrutiny, opakování

ne

ne

ne

Max. textur na shader

4

16

16

Max. počet shader instrukcí

4

32

1024

Max. počet arit. instrukcí

8

64 (+64) [2]

1024

Max. počet instrukcí na shader

12

96 (+64) [2]

1024 [2]

Registry

2x color
8x constant
4x texture
2x time

2x color
32x constant
8x texture coordinates
16x TMU identification
12x time registry
4x resulting color
1x resulting Z registr

2x color
512 (1024)x constant [3]
8x texture coordinates
16x TMU identification
16 (32)x time [3]
4x resulting color
1x resulting Z

Formáty dat [4]

Celá čísla

Celá čísla
16bit FP
32bit FP

Celá čísla
16bit FP
32bit FP

Vertex pipelines - vertex shaders

Vertex pipeline

2

4

3

Verze Vertex shaderů

v. 1.1

v. 2.0

v. 2.0+

Větvení, subrutiny, opakování

ne

statické

dynamické

Max. počet shader instrukcí

128

256

256

Max. počet inst. s opakováním

128

65536

65536

Rogistry

16x input
12x time
96x constant FP
1x address register
8x output coordinates
1x fog color output
1x vertex position
1x pixel size output
2x output diffuse/mirror

16x input
12x time
256x constant FP
16x constant integer
16x Boolean
1x address
1x loops counter
8x output coordinates,
1x fog color output
1x vertex position
1x pixel size output
2x output diffuse/mirror

16x input
16x time
256x constant FP
256x constant integer
256x Boolean
1x address
1x loops counter
8x output coordinates,
1x fog color output
1x vertex position
1x pixel size output
2x output diffuse/mirror

Formáty dat

32bit FP

32bit FP

32bit FP

Vyhlazování hran - FSAA - Anti-Aliasing

Metody FSAA

Ordered grid
super-samplign
 multi-sampling
(OGSS, OGMS)

Rotated grid
multi-sampling
(RGMS)

Ordered grid
super-samplign
 multi-sampling
(OGSS, OGMS)

Počet sampů

2x (OGSS, OGMS),
Quincunx
4x (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS - jen v Direct3D)

2, 4, 6

2x (OGSS, OGMS),
Quincunx,
4x (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS - jen v Direct3D),
6x (OGSS+OGMS - jen v Direct3D)
8x (OGSS+OGMS, jen v Direct3D)

Technologie zrychlující/zlepšující propustnost či práci s pamětí

Hidden Surfaces Removal [5]

ano

ano

ano

Komprese Frame-bufferu

ne

ano

ano

Komprese Z-bufferu 

ano

ano

ano

Červeně jsou označeny vlastnosti, které se v ostatních grafických čipech nevyskytují a jsou inovativní.

Vysvětlivky:

  1. GeForce FX postrádá klasické pixel pipeline. Architektura je řešena tak, že je zde sada ALU, sada texturovacích jednotek a dalších elementů, které jsou nutné k vytvoření scény. Teoreticky jde tyto jednotky softwarově nastavit tak, aby se chovaly tak jako 8 pipeline po jedné text. jednotce nebo 4 pipeline po dvou text. jednotkách či 2 pipeline po čtyř text. jednotkách. Vše záleží na tom jak se to naprogramuje. NV30 má oproti R300 flexibilnější architekturu.

  2. R300 podporuje max. 96 skalárních a 64 vektorových instrukcí. Celkem 160 instrukcí.
    NV30 je univerzálnější můžete použít klidně 1023 skalárních a 1 vektorovou instrukci a naopak.

  3. Constant a Temporary registry mohou ukládat jak 16bit a 32bit data. Při ukládání 16bit dat se počet registrů zdvojnásobí, protože 16bit data v NV30 architektuře zabírají jen 50 % místa.

  4. GeForce FX počítá s dvěmi formáty barevných dat: 16bit a 32bit. Počítání s 16bity je dvakrát rychlejší než s 32bit. Výsledná kvalita je nižší. Nejnovější drivery 43.45 používají v 3Dmarku 03 jen 16-bit data a tím si karta znatelně výkonnostně přilepšuje.
    R300 interně počítá s 24-bit barevnou hloubkou, kterou pak rozšiřuje na 32bit nebo reduktuje na 16-bit.

  5. Hidden Surface Removal neboli HSR je technologie, která umožňuje kartě nerenderovat části, které nejsou vidět.

Pixel a Vertex shadery 2.0

Pixel shadery

Pixel shadery se v trochu strohé podobě se objevily již v NV20. Díky nim (Pixel Shaderů verze 1.1 - 1.3) se povedlo vytvořit kouzelné grafické efekty jako reálně vypadající vodu (jeden z nejzákladnějších efektů) či měnící se povrchy objektů.

NV30 přináší Pixel Shadery 2.0+. NVidia jde ještě dále než to předepisují DirectX 9 specifikace. Max. délka pixel shaderu je 2048 instrukcí (2x 1024). To je nesrovnatelné oproti 96 v R300 či dokonce 12 v NV20.

Pomocí složitých (Pixel Shadery v. 2) pixel shader programů lze vytvářet velmi reálné povrchy jako jsou procedurální textury (textury, které se vytvářejí přímo na objektu a dají se definovat podle určitého vzorce - jsou to textury dřeva, mramoru, železa) a dále k vytváření reflekčních či refrakčních efektů na materiálech (např. skleněná váza).

Na reálné využití složitějších pixel shaderů v počítačových hrách si budeme muset ještě dlouho počkat. Stále se hojně používá DirectX 7 (či dokonce OpenGL) a jen výjimečně se použije nějaký DirectX 8 efekt. Při troše štěstí se objeví nějaké hry s některými DirectX 9 vlastnostmi napřesrok. Hry podobné Dawn demu od nVidie se objeví možná v roce 2005 či 2006 - to je pouze můj dohad.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Vertex shadery

U vertex shaderů byl zaznamenán velký pokrok. Zvětšil se počet registrů a hlavně je možno mezi instrukcemi skákat, opakovat je atp. Takovou vlastnost R300 nemá. Obě dvě jádra podporují stejný počet instrukcí a vlastně lze aplikovat podobné efekty, ale NV30 dovoluje větší programablitu.

{mospagebreak title=GeForce FX od Leadteku}

Do naši redakce se dostala GeForce FX. Povedlo se nám získat grafickou kartu Leadtek A300 TD Ultra s čipem GeForce FX 5800 Ultra.

Všichni "výrobci" grafických karet GeForce FX používají referenční 12-ti vrstvý PCB design. Za kvalitu karet si tedy bere zodpovědnost nVidia. Přesto jsou některé věci, které dokážou výrobci karet ovlivnit:

  • chlazení - pokud nejsou výrobci lenivý a nepoužijí referenčního chlazení nVidia Flow FX (jako např. ASUS či AOPEN), tak se můžeme setkat s velmi zajímavými a možná i kvalitnějšími řešeními. Upřímně řečeno klasický Flow FX je asi nejméně kvalitní z nabízených řešeních. Nejzajímavější chlazení má Gainward (speciální patentované chlazení, které v 3D módu emituje hluk kolem 40 dB hluku) nebo Leadtek (viz. dále).

  • barvu PCB - to jen v případě některých exkluzivních výrobců, kteří GeForce FX karty vyrábějí - např. MSI vyrábí červené GeForce FX.

  • přítomnost či absence Video-in, Video-out čipu.

  • Krabice, bundle atp.

Námi testovaný Leadtek představuje snad nejzajímavěji zpracovanou GeForce FX.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Bundle není nijak bohatý - obsahuje dvě neznáme hry, Cool3D, Ulead Video a instalační CD, který kromě driverů a DirectX obsahuje i utilitu WinFox. Utilita Leadteku obsahuje možnost editace BIOSu grafické karty, ale na druhou stranu s ní nemůžete ani kartu přetaktovat.

Dále v balení najdete DVI-VGA redukci, rozdvojku +12V napájecího konektoru a kabeláž k VIVO.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Chlazení je snad nejkurióznější ze všech GeForce FX. Celá karta je obalena v hliníkové "košili", ve které jsou dva velké aktivní chladiče - jeden nasává vzduch a druhý ho vyfukuje. Naproti ostatním GeForce FX je Leadtek tuším jediný, který nevyžaduje dvě záslepky. I když sousední slot vedle AGP nevyužijete z důvodu robustního chlazení, tak do zálepky nějaký konektor vyvedete.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Karta k chodu v 3D potřebuje zapojit +12V napájecí konektor. GeForce FX se rozjede i bez zapojení tohoto konektoru, ale můžete se pohybovat jen v 2D módu.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Z hlediska výstupů se nic nezměnilo. Karta má jeden VGA výstup, jeden DVI a Tv-out (v našem případě VIVO). Žádné velké změny á la Parhelia u nVidie nelze čekat.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra
...hliníku a chromu je zde jako na Cadillacu ;-)

{mospagebreak title=GeForce FX bez obalu}

Kartu jsme rozebrali a zjistili, že uvnitř je na čipu a pamětech umístěn velký kus mědi, který je ještě spojen teplo-vodivou gumou s hliníkovým obalem.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

  Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Ze zadu jsou paměti spojeny teplo-vodivou gumou s hliníkovým obalem.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Odstranili jsme i měděný masiv a dostali jsme se k jádru a pamětem.

{mospagebreak title=Čipy na kartě}

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Jádro je chráněno kovovým heatspreaderem, na kterém jsou informace o datu výroby - pátý týden 2003 a stepping A2. Místo výroby TMSC Taiwan.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Nahá GeForce FX bez kovového heatspreaderu. Čip i přes svých 125 miliónu tranzistorů není, tak masivní jako R300 - velikostí se blíží 0,18 mikron Willametům. Rozloha jádra je zhruba 200 mm2.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

NVidia použila jako úplně první DDR2 paměti. Paměti jsou řazeny 4Mx32. CAS latence je 5. Viz datasheet.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Leadtek je vybaven snad jedním z nejkvalitnějších VIVO odvodů současnosti - Philips SAA7114H. Umí dokonce "PIP" neboli Picture in Picture (obraz v obraze). Díky tomu můžete se dívat na jeden kanál, zatímco druhý nahráváte. Vyčerpávající info o čipu je zde.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

TMDS / DVI transmitér je z dílny Silicon Image - datasheet zde.

{mospagebreak title=Teplo, hlučnost a... overclocking}

Hluk

Všichni si stěžují na velkou hlučnost GeForce FX. Mají pravdu, ale jen z části. Karta pracuje ve dvou módech - 2D (frekvence 300 MHz jádro/600 MHz paměti) a 3D (frekvence 500 MHz jádro/ 1000 MHz paměti).

Ve 2D módu je chlazení karty velmi tiché, pohybuje se na hranicí slyšitelnost. Pokud zapnete nějakou hru, karta se automaticky přepne do 3D módu a větráky se rozjedou na plno. Hlučnost je vysoká, asi jako hodně hlasitý chladič procesoru á la Tt Volcano 7. Subjektivně se hluk pohybuje kolem 50 - 60 dB. Existují i GeForce FX s tišším chlazením, jednou z nich je testovaný Leadtek, který se pohybuje kolem 50 dB. Nejtišší by měl být Gainward se speciálním chlazením vydává pouze hluk kolem 40 dB.

Hluk GeForce FX jde snížit hardwarově - připojit odpor na napájení chladičů/chladiče. Vyžaduje určitou zručnost, ale hluk se sníží a emitované teplo by se nemělo rapidně zvýšit.

Druhý způsob je teoretický - přeflashováním BIOS vypnout hlasitý 3D mód. Díky tomu by byla karta neslyšitelná i při hraní her, ale teplota jádra by mohla dosáhnout kritické teploty.

Teplo

Jádro GeForce FX by mělo zvládnout teplotu až 140 stupňů Celsia (při této teplotě je celý počítač automaticky vypnut). Běžně se teplota pohybuje mezi 60 - 70 stupni. Čip obsahuje interní čidlo a systém proti přehřání, který v případě dosáhnutí kritické teploty systém vypne či přepne do 2D módu.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Z osobní zkušenosti mohu říct, že i přes výkonné chlazení karta doslova žhne. Při předělávání z jednoho testovacího počítače do druhého jsem se dokonce popálil o rozpálený kovový kryt.

Spotřeba

GeForce FX je energický žrout! Při plném vytížení "sežere" až 75 W, při běžném používání 2D se spotřeba pohybuje kolem 35 - 45 W.

Minimální zdroj pro tuto kartu je 300W. NVidia doporučuje 350W.

Testovali jsme GeForce FX pouze na 300W zdroji Fortron - konfigurace P4 2,4 GHz, 512 MB RAM, 4 disky, 1 CDROM. Přesto se kupodivu nezdálo, že zdroj je nadměrně zahříván. Ale znáte to - jistota je jistota.

Overclocking

Pokusili jsme se GeForce FX Ultra přetaktovat. Bohužel musím zklamat všechny příznivce overclockingu - nejde to. Dostanete se maximálně na hodnotu kolem 530/530 MHz jádro i paměti. Karta je od výroby sama osobě přetaktována na hranici svých možností.

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

{mospagebreak title=Testy - 3DMark 2001}

Testovací sestava

Hardware

  • Intel Pentium 4 2400MHz CPU;
  • MSI 845PE Max2 (i845PE)
  • 2x OCZ PC3200 CL2
  • Maxtor DiamondMax 9

Grafické karty

  • Leadtek GeForce FX 5800 Ultra
  • Leadtek GeForce FX 5800 (dosaženo podtaktováním)
  • Leadtek GeForce 4 Ti 4600
  • Gainward GeForce 4 Ti 4200 128 MB
  • Hercules Radeon 9700 Pro
  • Hercules Radeon 9700
  • Hercules Radeon 9500 Pro
  • Gigabyte Radeon 9500

Software

  • Microsoft Windows XP Professional;
  • Microsoft DirectX 9.0;
  • Detonator 43.45 pro nVidie
  • Catalyst 3.2 pro ATI

Možná se vám může zdát naše testovací sestava pomalá, ale zvolili jsme ji už před časem z tohoto důvodu:

Cílem tohoto testu není odhalit kvality a zápory NV30 architektury (tento test však chystáme), ale zjistit jaký výkonnostní nárůst dosáhneme u běžné sestavy ve vyšší střední třídě. Určitě vás zajímá, kolik výkonu navíc získáte, když si koupíte ke své běžné konfiguraci GeForce FX.

3DMark 2001

 1024x768

 

  R9700Pro R9700 R9500Pro R9500 GFFX 5800U GFFX 5800 GF4Ti4600 GF4Ti4200
Celkové skóre 13665 12756 11889 10177 13732 13236 12232 10642
Car Chase Low 175,2 159,2 154,9 131,3 183,7 183,0 173,0 164,7
Car Chase High 59,3 57,8 63,6 59,0 57,6 57,3 54,3 56,7
Dragothic Low 265,3 244,7 204,1 167,2 250,4 240,4 227,1 174,1
Dragothic High 142,7 131,3 123,4 97,6 138,6 134,9 123,0 102,0
Lobby Low 182,5 175,5 173,7 156,7 176,0 176,0 167,4 155,3
Lobby High 78,3 75,0 77,5 74,8 76,5 76,1 74,8 72,2
Nature 92,6 84,0 62,6 49,9 109,2 93,5 75,8 54,2

 1280x1024

  R9700Pro R9700 R9500Pro R9500 GFFX 5800U GFFX 5800 GF4Ti4600 GF4Ti4200
Celkové skóre 11708 10820 9534 7396 12215 11463 9981 8150
Car Chase Low 153,7 137,8 128,3 98,7 174,1 177,1 156,6 129,0
Car Chase High 58,0 56,8 59,6 52,6 55,8 56,2 53,4 53,2
Dragothic Low 204,2 185,5 145,0 107,7 218,5 193,1 162,2 118,9
Dragothic High 124,2 111,9 96,1 69,5 128,6 116,3 99,1 79,1
Lobby Low 169,1 158,8 141,5 106,9 168,4 162,7 142,3 117,1
Lobby High 76,4 73,5 72,6 59,9 74,7 74,4 68,5 59,2
Nature 63,3 57,8 41,1 31,1 71,2 59,8 47,5 33,5

1600x1200

  R9700Pro R9700 R9500Pro R9500 GFFX 5800U GFFX 5800 GF4Ti4600 GF4Ti4200
Celkové skóre 9903 9142 7538 5338 10656 9546 8138 6202
Car Chase Low 133,4 118,4 103,4 73,5 168,1 156,8 129,5 96,6
Car Chase High 57,8 56,4 56,3 43,1 55,4 54,7 51,8 48,1
Dragothic Low 157,3 142,9 106,8 73,3 171,9 145,4 121,2 83,6
Dragothic High 100,8 90,3 74,4 51,0 110,2 93,0 79,6 60,6
Lobby Low 145,1 135,7 104,4 69,8 150,2 137,9 117,3 85,1
Lobby High 72,6 69,0 60,7 43,3 71,4 67,3 58,1 45,6
Nature 46,1 42,1 28,2 21,3 50,6 42,4 33,4 23,2

GeForce FX 5800 Ultra

  • Celkové skóre v 3DMarku 2001 na default je GF FX 5800 Ultra téměř shodné s R9700 Pro. S rostoucím rozlišením se odstup GF FX zvětšuje - na 1600x1200 je FXka asi o 8 % lepší.

  • Na základním rozlišení je GF FX 5800 o 12 % lepší než Ti4600. V 1600x1200 je rozdíl 30 %

  • Nejlépe sedí GF FX testy Car Chase a Nature. Největší rozdíl mezi R9700Pro a GFFX je v Car Chase 1600x1200 - 26%. Na druhou stranu jsou testy - Dragothic Low, kde Radeon o 6 % FXku překonal

GeForce FX 5800

  • FX bez Ultra je v celkovém skóre asi 3 % horší než R9700 Pro na 1024x768 a o 4 % horší v 1600x1200

  • V celkovém skóre je Ti4600 o 8 % horší než GeForce FX v 1024x768 a o 17 % v 1600x1200

  • Verze s Ultra a bez Ultra se od sebe liší zhruba od 4 % (v 1024x768) až do 11 % (v 1600x1200)

Dragothic Low Detail, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

GeForce FX 5800 Ultra

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 10 % lepší než Radeon 9700 Pro

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 137 % lepší než GeForce 4 Ti 4600

GeForce FX 5800

  • GeForce FX 5800 je o 7 % horší než Radeon 9700 Pro

  • GeForce FX 5800 je o 102 % lepší než GeForce 4 Ti 4600

  • GeForce FX 5800 je o 17 % horší než GeForce FX 5800 Ultra

Nature, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

GeForce FX 5800 Ultra

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 54 % lepší (!) než Radeon 9700 Pro

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 189 % lepší než GeForce 4 Ti 4600

GeForce FX 5800

  • GeForce FX 5800 je o 30 % lepší než Radeon 9700 Pro

  • GeForce FX 5800 je o 141 % lepší než GeForce 4 Ti 4600

  • GeForce FX 5800 je o 19 % horší než GeForce FX 5800 Ultra

{mospagebreak title=Testy - Unreal Tournament 2003}

Unreal Tournament 2003

Flyby

1024x768

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

1280x960

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

1600x1200

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

GeForce FX 5800 Ultra

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 1 % lepší než R9700 Pro v 1024x768 a o 15 % lepší v 1600x1200 než R9700 Pro.

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 12 % lepší v 1024x768 a o 65 % lepší v 1600x1200  než GeForce 4 Ti 4600.

GeForce FX 5800

  • GeForce FX 5800 je stejně výkonná jako R9700 Pro v 1024x768 a o 5 % lepší v 1600x1200 než R9700 Pro.

  • GeForce FX 5800 je o 12 % lepší v 1024x768 a o 40 % lepší v 1600x1200  než GeForce 4 Ti 4600.

  • GeForce FX 5800 je stejně výkonná jako GeForce FX 5800 Ultra 024x768 a o 20 % horší v 1600x1200 než GeForce FX 5800 Ultra.

Botmatch

1024x768

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

1280x960

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

1600x1200

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Botmatch je ovlivňován procesorem a ani v nejvyšších rozlišením se GeForce FX neliší od Radeonů.

UT2003 Flyby Citadel, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

GeForce FX 5800 Ultra

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 19 % lepší než Radeon 9700 Pro

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 106 % lepší než GeForce 4 Ti 4600

GeForce FX 5800

  • GeForce FX 5800 je o 2 % lepší než Radeon 9700 Pro

  • GeForce FX 5800 je o 78,5 % lepší než GeForce 4 Ti 4600

  • GeForce FX 5800 je o 16 % horší než GeForce FX 5800 Ultra

UT2003 Botmatch Citadel, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

GeForce FX 5800 Ultra

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 10 % lepší než Radeon 9700 Pro

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 176 % lepší než GeForce 4 Ti 4600

GeForce FX 5800

  • GeForce FX 5800 je o 2 % horší než Radeon 9700 Pro

  • GeForce FX 5800 je o 144 % lepší než GeForce 4 Ti 4600

  • GeForce FX 5800 je o 13 % horší než GeForce FX 5800 Ultra

{mospagebreak title=Testy - Code Creatures a Wolfenstein}

Code Creatures

1024x768

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

1280x1024

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

1600x1200

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

GeForce FX 5800 Ultra

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 15 % lepší než R9700 Pro v 1024x768 a o 19 % lepší v 1600x1200 než R9700 Pro.

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 50 % lepší v 1024x768 a o 50 % lepší v 1600x1200  než GeForce 4 Ti 4600.

GeForce FX 5800

  • GeForce FX 5800 je o 1 % horší než R9700 Pro v 1024x768 a o 7 % horší v 1600x1200 než R9700 Pro.

  • GeForce FX 5800 je o 17 % lepší v 1024x768 a o 28 % lepší v 1600x1200  než GeForce 4 Ti 4600.

  • GeForce FX 5800 je o 17 % horší v 1024x768 a o 28 % horší v 1600x1200  než GeForce FX 5800 Ultra.

Code Creatures, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

GeForce FX 5800 Ultra

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 51 % lepší než Radeon 9700 Pro

  • GeForce FX 5800 Ultra je o 133 % lepší než GeForce 4 Ti 4600

GeForce FX 5800

  • GeForce FX 5800 je o 30 % lepší než Radeon 9700 Pro

  • GeForce FX 5800 je o 99 % lepší než GeForce 4 Ti 4600

  • GeForce FX 5800 je o 17 % horší než GeForce FX 5800 Ultra

Return to Castle Wolfenstein

1024x768

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

1280x1024

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

1600x1200

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Wolfenstein není příliš dobrý test pro high-endové grafiky, protože i v největším rozlišení jsou výsledky stejné. Test je příliš závislý na procesoru. Rozhodli jsme se do budoucna od tohoto testu upustit.

Wolfenstein, Anti-Aliasing 4x, 1024x768x32

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Výsledky jsou opět velmi vyrovnané. Pouze pokud porovnáváme s Ti4600 je GeForce FX 5800 (obě verze) o 50 % rychlejší než GeForce 4 Ti 4600.

{mospagebreak title=Závěr}

Shrnutí výsledků testů

GeForce FX 5800 Ultra

V porovnání s R9700 Pro

  • GeForce FX 5800 Ultra je v téměř všech (99 %) testů lepší než Radeon 9700 Pro.

  • V klasických hrách je rozdíl nepatrný, ve složitých aplikacích se rozdíl pohybuje mezi 10 - 20 %.

  • Na lámání chleba dochází v anti-aliasingu, někdy je rozdíl nepatrný, ale ve složitějších hrách to je 30 % a někdy až 50 %.

Pokud porovnáváme GeForce FX 5800 Ultra se stájovou GeForce 4 Ti 4600, tak:

  • V běžných hrách je rozdíl v řádech desítek procent. Ve složitějších je nová GeForce FX až o více než 50 % lepší.

  • S použitím anti-aliasingu GeForce FX totálně deklasovala GeForce 4 Ti 4600. Rozdíly v řádech stovek procent hovoří za vše. GeForce FX je opravdu velkým krokem kupředu oproti GeForce 4.

GeForce FX 5800

  • Tento čip je kupodivu výkonnostně velmi podobný Radeonu 9700 Pro. Někdy je horší, někdy lepší. Jen ve výjimečných případech je rychlejší než Radeon 9700

  • V porovnání s Ultra verzí rozdíl výkonu nezpozorujete, jen v náročnějších aplikacích a anti-aliasingu je o 10 - 20 % horší

Hodnocení GeForce FX

Ukázali jsme vám všechny informace, které jsme dali dohromady během dvou dnů testování. A nyní přichází na lámání chleba - celkové hodnocení karty a čipu.

I přes všechny negativní marketingové nánosy, které uvedení GeForce FX provází, lze říct, že se jedná o opravdu revoluční kartu. Namítat lze pouze to, že se jedná o první a tudíž pochopitelně technologicky nevyspělé řešení (na myslí mám emitované teplo a spotřebu tohoto čipu). Není sice pravdou, že hry budou vypadat jako Final Fantasy, ale zase jsme kousek blíže k fotorealistické grafice. Ale pozor - pouze teoreticky. Hardware na moc hezkou grafiku á la víla Dawn máme, ale na software si musíme ještě dlouho počkat. Minimálně rok nebo dva.

V porovnání s GeForce 4 Ti je FX-ka velký skokem kupředu. Máme tady však konkurenční ATI se svými Radeony, které jsou technologicky na podobné úrovni, i když nVidia uvádí něco jiného. NV30 je trošku dál, ale má to cenu, když jediné aplikace, v kterých pokročilé funkce GeForce FX použijete jsou technologická dema od nVidie? Až budou existovat hry, které využijí možnosti GeForce FX, tak karty ATI budou umět mnohem víc než NV30. Z technologického hlediska jsou tedy GeForce FX revoluce, ale bohužel jen na papíře.

Výkon grafické karty je velmi dobrý, tedy lépe řečeno nejlepší. Benchmarky hovoří za vše - karta nemá konkurenci. Otázkou zůstává jaký procesor k této grafické kartě zvolit? S FXkou je super stroj kupodivu i Duron 1,3 či Athlon XP 1700+, ale pro lepší využití karty se musíte přehoupnout přes 2 GHz. Víceméně platí stejné hardwarové nároky jako u Radeona 9700 Pro.

Největší problém GeForce FX není kupodivu cena, ale nadměrná hlučnost a spotřeba čipu. V tomto případě to nVidia opravdu přehnala. Konkurence má mnohem tiššího a menšího Radeona 9700 Pro, který za Geforce FX z hlediska výkonu nezaostává.

Cena byť se ze začátku zdála šílená, není zas tak hrozná. Radeony 9700 Pro stojí kolem 10 000 Kč - 12 000 Kč bez DPH a GeForce FX 5800 bez Ultra stojí stejně a poskytuje stejný výkon. GeForce FX 5800 Ultra stojí kolem 13000 Kč - 14 000 Kč bez DPH, což je asi o 3000 Kč víc či chcete-li 30 %. Výkonnostní rozdíl mezi GeForce FX 5800 Ultra a bez Ultra je také zhruba 10 - 20%. Takže cena je ospravedlnitelná. Ale pozor, jedná se karty MSI či ASUS, které jsou velmi hlučné. Tišší -  jako náš testovaný Leadtek stojí 14940 Kč bez DPH (údaj k 1.4.03) či nejtišší Gainward stojí nehorázných 19 000 Kč bez daně.

Představme si, že Radeon 9700 Pro zatím nespatřil světlo světa a GeForce FX byla vydána v sprnu 2002. Myslím, že svým výkonem a technologiemi, i přes nešikovnost řešení by neměla konkurenci, i kdyby stála 30 000 Kč. Výkonnostní nárůst oproti předcházející generaci je značný.

Jenže je tady ATI se svými Radeony 9700 /9500, které pro GeForce FX znamenají silnou konkurenci. Takže v konečném účtování GeForce FX není technologicky a výkonnostně "bomba", ale nVidia pouze dohonila ATI a srovnala na 1:1.

Celkově je tedy můj názor na GeForce FX někde uprostřed. Má své velké klady jako technologie (ty však nabízí i Radeon 9500 Pro za 6000 Kč bez daně), výkon, bezchybné drivery, ale i zápory - jako jsou rozměry, obrovské emitované teplo, cenu a hlavně ...

... fakt, který by měl vzít potaz každý, kdo jen na chvíli o koupi GeForce FX přemýšlí aJE to kupodivu GeForce FX 2. Podle všech informací se vyrobilo omezené množství GeForce FX - 100 000 kusů, které jsou určeny především pro nadšence. Hlavní útok nVidie na ATI i samotnou GeForce FX přijde o prázdninách v podobě NV35. Tato karta bude díky 256-bit řadiči minimálně o 50 % lepší (uvádí se dokonce až o 130 %) než GeForce FX. Podle všeho se už čipy dokonce vyrábí. Proto základní otázka při koupi GeForce FX zní - má cenu kupovat něco, co za pár měsíců úplně zmizne a bude nahrazeno něčím mnohem lepším a zajímavějším?

A ještě nezapomínejme na GeForce FX 5600 a 5200. Tyto karty nejsou zdaleka tak výkonné jako GeForce FX 5800 Ultra, ale jsou znatelně levnější, méně robustní a hlavně obsahují stejné technologie. Myslím, že bude velmi zajímavé porovnání GeForce FX 5600 a Radeon 9500 Pro.

Dlouze jsem přemýšlel jestli dát GeForce FX ocenění či nikoliv. Nakonec jsem se rozhodl, že ano, přeci jen dnes neexistuje lepší grafická karta. Co byste si vybrali do Dream PC? :-)

Leadtek GeForce FX 5800 a 5800 Ultra

Březen 2003, Leadtek A300 a GeForce FX
Nejrychlejší grafický čip současnosti

Cena: 16800 Kč bez DPH

Klady:

  • Nové technologie

  • Vysoký výkon - nemá konkurenci

  • Zajímavě řešené chlazení

  • Skvělé drivery od nVidie

  • Velmi kvalitní Video-in/Video-out s PIP

Zápory:

  • Hlasité chlazení (tišší karty jsou znatelně dražší)

  • Je to horká karta, spotřeba

  • Nevleze se do každého počítače, zabírá víceméně dva sloty

  • ... a brzo bude GeForce FX 2 (největší zápor)

Grafické karty - hodnocení hodnocení (max. 5)
celkový výkon 3D: 5
obraz 2D: 5
vybavení: 4
kvalita provedení: 4
přetaktování: 1
cena: 3
CELKEM 3.6 (velmi dobrý)

Zapůjčila firma LEVI - hlavní distributor grafických karet Leadtek

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
31.3.2003 23:20:13   0.0.0.xxx 00
proc byl ten clanek stazeny a nasledne opet vydany (bez prispevku)?
1.4.2003 00:03:59   0.0.0.xxx 00
Moc se omlouváme. Měli jsme problémy s naší databází a tak jsme ji museli změnit pomocí zálohy, která bohužel nejnovější článek neobsahovala. Nakonec se nám povedlo daný článek vložit. Nyní by vše mělo jet bezproblémů.

Dnes nám dal náš publikační systém pořádnou aprílovou lekci.
1.4.2003 00:33:09   0.0.0.xxx 00
stejne je ta karta jeden velky omyl, je to jen narychlo vydana grafarna, aby neco meli proti ATinam, nVidia totiz ztraci dech. A za ty prachy, no nezlobte se na me...ATi jede, a nemyslete si ze jsem zastance ATin, doted jsem mel karty od nVidie, ted mam Radeon 9100, ma mnohem lepsi obraz nez v teto cenove hladine muze nabidnout nVidia...Proste sorry, ale GF FX NEBRAT, uz jen kvuli tomu jak to vypada a celkove to neni zas o tolik vykonnejsi nez R9700PRO...Dave
1.4.2003 09:24:40   0.0.0.xxx 00
FXko je určitě karta hodně našlápnutá jenže těch ale kolem ní je až moc.
1. hluk - na R-9700 PRO (9800PRO) stačí dát chlazení typu HEATPIPE a je naprostý klid. NV by s ním shořela.
2. pokud chci hrát hry ve vysokém rozlišení (monitor 21") s AA a AF, je na tom ATI stejně nebo líp, ale za míň peněz.
1.4.2003 09:36:54   0.0.0.xxx 00
3. Tolik vychvalovaná programovatelnost, počty instrukcí apod. jsou na nic, když je tvůrci her nevyužívají. Jak autor sám v článku uvádí, dnešní hry využívají dX7 a pokud dX8, tak pouze částečně.
Stejná situace je ale i u ATI. Funguje vůbec v běžných přehrávačích ten jejich FullStreem?
1.4.2003 09:37:54   0.0.0.xxx 00
Myslis, ze clanek je o tom, ze kdyz nemas na poradnou kartu, tak na ni aspon nadavas? Ubozaku...
1.4.2003 09:39:55   0.0.0.xxx 00
Tak si dej na obrazovku igelit, kdyz nemuzes bejt bez rozmazanyho obrazu ;)
1.4.2003 10:28:23   0.0.0.xxx 00
Je to sice pjeknej článek, ale nikde nemáte screenshoty které by porovnávaly kvalitu obrazu a votom to je - nVidia hlásá FX = cinematic rendering ale zajímalo by mně o co je kvalitnější než ATi hlavně s těma vykastrovanejma ovladačema.
1.4.2003 10:41:31   0.0.0.xxx 00

... no zatial produkovala rozmazany obraz jedine nVidia... (zlepsenie nastalo az u GF4)


...jeskove oci, uz zase tu mame ubozaka menom "neni dulezite" ktery tu trepe uplne bludy (ta trava je na teba prisilna co ;-) ) a o jeho urovni svedci aj to , ze ma problem sa aspon podpisat...


... tymto sa ospravedlnujem setkym ostatnym, ze som sa tak znizil a reagoval na prispevok tohoto pochybneho individua ...

1.4.2003 11:12:12   0.0.0.xxx 00
Uz tady zase smrdis nedulezita NULO? Koukam, ze ti otrnulo, zase nam chces psat, jake je shit GFFX super karta, na kterou se ATIny nehrabou? Chudacku, ty nusis byt opravdu hooodne postizenej... :-/
1.4.2003 12:55:32   0.0.0.xxx 00
jsou třebas tady http://www.pretaktovani.cz/text/negffx.asp
1.4.2003 13:13:59   0.0.0.xxx 00
Jestli nevíš jak AntiAliasing funguje, tak si spusť CorelDraw (třebas v. Otevři si nějakej vektorovej soubor a potom si změn v menu ZOBRAZIT/ místo /NORMÁLNĚ zobrazit ROZŠÍŘENĚ. Rozdíl v je podstatnej....
1.4.2003 14:42:34   0.0.0.xxx 00
Hele a co mas za kartu ty?tebe sacuju tak na TNT2 maximalne.Takze od "odbornika" jako ty opravdu jakejkoliv nazor beru jako bernouminci.nejvice me bavej tvoje bludy kdy si nekde neco prectes a pak to sem das jako ze tvuj zazitek:-)))Ale jo sem rad ze takovi 14lety "expertiů sou aspon se clovek odreaguje a zasmeje naivite mladi.jen tak dal

1.4.2003 15:45:59   0.0.0.xxx 00
hehe...na gFX je poradne jenom to ze pekelne topi a ze je poradne velka:-)
1.4.2003 15:59:56   0.0.0.xxx 00
Podle mne je to krok vedle. Mela by u mne sanci kdyby byla verze ultra max o 2000 drazsi nez R9700 Pro. Jestli fakt tak topi a hluci jak se vsude pise tak sledovat treba film na DVD s takovymhle zvukovym pozadim musi byt opravdu pohoda...:-) Mne se zda R9700 Pro jako elegantnejsi reseni za min penez. A uprimne receno jestli je nekdy treba o 10-20 procent pomalejsi je mi pri takhle vysokych vykonech opravdu jedno...A pro fajnsmekry je tu R9800 Pro ktera se bude prodavat tak za mesic takze myslim ze neni co resit. Mejte se a nehadejte se...;-)
1.4.2003 16:05:14   0.0.0.xxx 00
Jo a co se kvality obrazu tyce tak sem videl krasnou podrobnou recenzi se spoustou screenshotu a ta jasne ukazala ze ma Ati lepsi kvalitu obrazu pri AA. A to docela o dost lepsi. Bohuzel si nepamatuju tu sajtu ale celkove vzato ma Ati lepsi obraz.
1.4.2003 18:19:47   0.0.0.xxx 00
Už se těším, až vyjde R9800 Pro a 9700 Pro budou stát třeba o 2 až 3 tisíce míň. Už teď se dá sehnat od Sapphire za 11000 s DPH, takže se fakt těším, až si ji koupím...
1.4.2003 20:27:43   0.0.0.xxx 00
No myslim, ze kazdy rozume uvazujici clovek si radeji pocka na "poradny" vyrobek od nVidie v podobe NV35 a zatim vydrzi s GF4Ti ci R8500-9100, a pokud bude chtit honem neco koupit, tak radeji sahne po R9500-9800.
1.4.2003 20:35:56   0.0.0.xxx 00
Tady asi bue moc bohatych lidi co ma na FXko nebo R9800pro...Zajimalo by me co maji ti co R9700pro je 3x lepsi nez FX a naopak v kompech.Jinak dobry clanek.Pro nas setrive a zamestnane v PC prodejne stejne jasne vede R9500 np@R9700pro+ ... Vcera jsem si jeden starej vzal domu co tam koukal s dalsima dvema koukal na policce a kolik ze stoji FX??? )))
1.4.2003 20:39:26   0.0.0.xxx 00
Bylo by dobre treba zridit rubruiku... neco jak¨je zde anketa a tam by clovek mohl soupnout foto sveho kompu,popr uvest navod jak to ci ono vyrobil. A nebo souhrn toho co ma kdo doma, aby se zde pak mohly objevovat clanky co by zajimaly valnou vetsinou... Treba (teoreticky, skutecnost bude AMD)Kdyby me¨lo doma 80%lidi chodici na PCtuning P4 Northwood, tak proc se tu vetsinou objevuje ladeni KT400... nebo ma treba kazdy Nforce...
1.4.2003 20:48:16   0.0.0.xxx 00
pokud špatně vidm,tak se omlouvám ale pokud ne,tal kde jsou výsledky 3DMark2003 ????????????? !!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1.4.2003 23:04:50   0.0.0.xxx 00
otazkou je len, ci sa oplati znasat dan v podobe vysokeho hluku, spotreby, tepla. Hlavne ten hluk by mi liezol na nervy, koli tomu kupim r9800 pro, aj ked s 9700pro osm nemal najlepsie skusenosti.
1.4.2003 23:38:03   0.0.0.xxx 00
... ale nedělali jste vždy testy i s AF případně AA a AF naplno?? Nechci spekulovat, nebo obviňovat, ale nechybí tu náhodou proto, že by R9700 PRO vyhrál?? Už tu pár lidí házelo pár linků a třebas na jednom, kde bylo AA a AF naplno byl R9700 PRO v UT2003 o cca 200%-300% výkonější (cca 20 ku cca 60-80 ti FPS). Beru, že se od té doby zlepšili ovladače a bude to už asi trošku jinak, ale otestovat se to podle mne MĚLO!!! Už jen paměťovou propustnost má FX menší, tak někde se to projevit musí ;-)
2.4.2003 11:08:27   0.0.0.xxx 00
Vzhledem k Tve romske "cestine" tipuju, ze druhy stupen zakladni skoly te teprve ceka. O Tvych psychologickych vlohach a odhadech se radeji rozepisovat nebudu, stejne jako o tvejch zebrackech zcestnejch kecech..Jinak diky, vzdycky se naramne bavim, kdyz narazim na primitiva ))

BTW koukam, ze muj vyse uvedeny predpoklad, na ktery si reagoval (spis ejakuloval), byl zcela presny :o)
2.4.2003 11:13:09   0.0.0.xxx 00
Chces ji snad nosit na provazku na krku? A kvuli tomu tepelnemu vyzarovani je tam snad to chlazeni, ne? Ja si teda graficky 3D akcelerator neporizuju kvuli velikosti, barve ci teplote...

BTW az Radeon vytocis na pul GHz tak uvidime, co s tim svede to vrtici se siditko, co tam je...
2.4.2003 11:19:36   0.0.0.xxx 00
...ja vim, ze idiotum se nema odporovat, ale kdyz mne to dela dobre, sledovat, jak na mou evidentne zcela trefnou poznamku, zacnou hystericky vyvadet ))

BTW o nejake GFFX tu mluvis pouze ty, asi mas tezky midraky, co?

2.4.2003 11:26:45   0.0.0.xxx 00
Bludy jsou spis to, jak vzdycky nejaky primitiv vypichne jedinou featuru, ve ktere se Radeon jakztakz chyta a hned z toho dela hogofogo a dalsi tlupa primitivu mu prizvukuje

No, ty individuum na urovni, hlavne ze ty ses nam tu podepsal. BTW co je tobe po tom, jaky nick jsem si vybral ja? Jinak tesi me, ze te muj nick tak rajcuje, to byl totiz zamer ;)

BTW: Ne, diky, tu travu si nech radsi pro sebe, az te zase popadnou tyhle abstinencni priznaky :o
2.4.2003 11:29:41   0.0.0.xxx 00
No, narozdil od Tebe mi je zakladni podstata zrejma a nesnazim se z toho delat kdovi co, protoze niceho jineho se chytit nemuzu....navic v tehle recenzi tusim nestaci obcas ten tvuj R ani v tom AA...
2.4.2003 11:31:26   0.0.0.xxx 00
Catalysty jsou des a hruza v jednom baleni...
2.4.2003 11:37:30   0.0.0.xxx 00
dneska mas v kazdy bedne plno vetraku, takze se to celkem ztrati... Jsou lidi, co je u 3D akceleratoru zajima vykon a stabilita, nejake kosmeticke prvky bokem nehrajou takovou roli... Navic nevim, asi je to zamer zavilych atinaru, ale minimalne Gainward a Leadtek delaji tyhle karty se standardnim chlazenim, navic, pokud chces ticho, tak tusim Gainward to dela taky s kapalinovym chlazenim...
2.4.2003 14:22:34   0.0.0.xxx 00
Na FX existuje pasivni chlazeni take, ZALMAN ZM80-HPa za 1500 bez DPH
2.4.2003 15:03:03   0.0.0.xxx 00
Docela by mne zajimal vekovy prumer ucastniku tehle debaty, zvlast pana "Neni dulezite" a jeho oponentu...:-)))
2.4.2003 15:39:10   0.0.0.xxx 00
pred mesicem jsem oslavil 15 narozeniny, pil se alkohol kourily se cigarety i ty marijuanove , jenze sem to prehnal, doma sem dostal na zadek a tata u me nasel jeho obcanku, kterou sem mu ukradl, aby mi v hospode nalili pifko. Mesic nedostanu kapesne a na sve 486 s S3 trio 1MB muzu travit uz jen 2 hodiny denne.......
jinag ATI suxx (pro lamy), nvidia rulezz (pro typuse jako jaaaaa)
2.4.2003 15:42:23   0.0.0.xxx 00
jinag ATI suxx (pro lamy), nvidia rulezz (pro typuse jako sem jaaaaa)
2.4.2003 17:23:09   0.0.0.xxx 00
Takže ještě nedávno tvrdíte, že si do PC nekoupíte AMD kvůli teplotě a najednou když topí GK, tak je to v pořádku??

Vadí vám příkon a tudíž externí napájení Radeonu, ale když má FX daleko větší příkona potřebuje taky externí napájení, tak ten příkon je najednou v pořádku a kvůli tomu to nekupujete??

Vy nejste normální a každou chvíli tvrdíte něco jiného podle toho, aby jste výrobek svého favorita obhájil.

Už dříve jsem se usvědčil a sobě (a případným dalším čtenářům) ukázal, žo o tom víte úplný CENZURA, ale tohle už mlátí dveřma a sám všem ukazujete, že o tom nic nevíte a nejste normální.

A aby si ti, kdo neví o co jde nemysleli, že si to cucám z prstu, tak si stačí projít diskuze na bývalém PCT na Živě, kde s vámi vedlo dalekosáhlé debaty plno lidí četně mě.
2.4.2003 17:56:50   0.0.0.xxx 00
Proc testujete nejvykonnejsi kartu dneska jen na P4 2,4 GHz a jeste tak debilni desce jako MSI??? by me zajimalo...
ICE
2.4.2003 18:41:56   0.0.0.xxx 00
kde jsou výsledky 3DMark2003 DUDKU ????? !!!!!
Jak je vidět,tak ve složitějších scénách(Nature) má FX jasně navrch.Vzhledem k možnostem "navíc",které FX má, by malé optimalizace ze strany tvůrců her přinesla zásadnější nárůst výkonu.

AA -kdyby se kritici podívali pořádně,tak zjistí,že FX je lepší než 9700Pro -a srovnávat full AA.. -pokud vím,FX podporuje lepší režimy AA než ATI -a kritika 16bit u nových driverů... -když má ATI 24bit a Nvidia 32,tak jsou ATInisti spokojení,i když mají horší kvalitu(ale pořád tvrdí,že lepší),když Nvidia 16bit,tak podvádí,cheatuje,má strašnou kvalitu,atd... prostě se rveme jako vždy -moje ATI je lepší,.... ne moje Nvidia je lepší...
HA.už taky blbnu... čus
2.4.2003 18:44:52   0.0.0.xxx 00
Ice evidentně ani článek nečetl....jinak by se tak blbě neptal :o))
2.4.2003 19:46:55   0.0.0.xxx 00
Ještě nedávno jste tvrdil, že nechcete turbínu na athlonu a najednou je v bedně plno větráků ??? Výkon?? Když R9700 PRO natrhl GF4Ti4600 pozadí (a to o hodně), tak jste si vybral z testu ten nejmenší rozdíl, kde limitoval procesor, napsal, že je to malý výkonostní rozdíl (ostatní daleko větší rozdíly pomíjel) a říkal, že GF4 je lepší.Mimo to jste napsal něco nevalného o externím napájení a najednou "kosmetické prvky nehrají roli"??

Ani už nevíte, jakej názor zastáváte... resp víte... "nej" je Intel a nVidia a vždycky to tak bylo a bude a budu je bránit za každou cenu ikdyž oni samy uznají chybu.
2.4.2003 19:52:58   0.0.0.xxx 00
...protože jinak by se s Vámi nikdo nebavil......
2.4.2003 20:08:02   0.0.0.xxx 00
Kdyby Vám podstata AA byla známa, tak by jste takové bludy o rozmazávání netvrdil. AA ROZHODNĚ neznamená rozmazání obrazu.

Nedávno jsem například implementoval AA pro scénu vykreslenou RayTracingem (přesněji řečeno zpětným RayTracingem) ve kvalitě, která by odpovídala cca AA4x.

Princip: Z obrazového bodu se místo jednoho paprsku ze středu pixelu "vystřelili" paprseky čtyři rozmístěné po pixelu
a) náhodně (kvalitnější)
b) rozmístěné podle nějakého vzoru
Kdyby bylo paprsků třebas 8, bylo by zase kvalitnější.

Kdyby byl zájem, umístil bych obrázky, jenže se stěhuji včetně serveru a nevím, jak to bude na novém místě s netem, takže by obrázky chvíli nejely. Možná dodám později.
3.4.2003 07:20:32   0.0.0.xxx 00
Myslim ze vyjadrim nazor vsech:NENI DULEZITE je pouze debil a schvalne provokuje.

3.4.2003 09:44:08   0.0.0.xxx 00
Jsem velmi pobaven tim, jak pan "Neni dulezite" reaguje na vsechny okolo. Zajimam se o souvislost mezi vzledem a povahou cloveka. Proto by mne velice zajimal vzhled "Neni duleziteho". Myslim ze bych se neco noveho priucil...:-)))
3.4.2003 10:10:47   0.0.0.xxx 00
Slysel jste nekdy ty turbiny na Athlonech a to, o cem mluvim (pomalobezny apod.). Zrejme ne, ale presto mi rad podsouvate neco, co jsem nikdy netvrdil!

Nevybral jsem zadny maly rozdil, byl to aritmeticky prumer z celeho testu, sikulo. Kdyz uz rad mlzis, tak to zkus trochu min okate...

To, ze je neco "nej", tu placate neustale pouze Vy, ja NIKDY nic takoveho netvrdil. Jestli mate potize s chapanim ci vyjadrovanim, reste to se svym detskym lekarem, takhle pro me "souper" nebudete nikdy ;)

Koukam, tech problemu mate zjevne povicero (vas nejoblibenejsi je ten, prenaset roky stare reakce na aktualni situaci na situaci, ktera je prave ted - snad casem, az dospejte, pochopite, ze se nemuze jednat o dogmata, ktera budou platit naveky, coz jsem rovnez NIKDY netrvdil).
3.4.2003 10:12:10   0.0.0.xxx 00
...koukam, ze tve radoby "argumenty" ti dosly hooodne rychle, nadhero...
3.4.2003 10:13:23   0.0.0.xxx 00
...to je ten duvod, proc si tu furt neco neustale vymyslite a nalhavate?
3.4.2003 10:20:55   0.0.0.xxx 00
NIKDY jsem netvrdil, ze do AMD nepujdu kvuli nejake teplote. Az budete starsi, tak pochopite, ze to mohutny chlazeni FX5800 tam je prave proto, aby to netopilo...

No, ale to je jedno, i vsechny ty vase kydy tady kolem, protoze vidite snad nekde, ze pisu, ze si chci poridit (nebo poridil) FX5800??? Takze brecite sice hezky, ale na cizim hrobe...

Takze muzete pokracovat, nejlepe pred zrcadlem, protoze vy vo tom prece vite 2 hovna, ze?

P.S.: Jsem hrdy na to, ze me nepocitate k te vasi "normalni" spodine... :o
3.4.2003 10:29:47   0.0.0.xxx 00
...bez se poplacavat se svymi nohsledy pod clanek, ktere se toho tveho problemu tyka..

BTW kdyz tu otravujes s tema pametma, tak kdyby ses pokusil (treba jen nechtene) a seriozni pohled, jiste bys zminil, ze NV30 jede na DDRII a skoro dvojnasobku frekvence, 0.13 taky asi nebude mit zaporny vliv... Navrhuji pokracovat v nasich dohadech az u NV35...NV30 nebude mit dlouheho ziti na to, abysme se tu o nem tak dohadovali...
3.4.2003 10:31:05   0.0.0.xxx 00
...svuk bryndacek a nocnicek mi pujcovat nemusis ;)))
3.4.2003 10:32:40   0.0.0.xxx 00
...protoze v patnacti by ses uz mohl umet aspon podepsat...
3.4.2003 10:35:38   0.0.0.xxx 00
...ze temi odkazy na me prispevky si myslel neco jako tento "muj" prispevek, co sis sem sam ukuchtil (popr. nekdo z tve strany barikady)
3.4.2003 10:41:45   0.0.0.xxx 00
...ale asi vas zklamu, protoze i nadale budete muset onanovat jen nad fotografii sveho pana ucitele...

P.S.: Jestli opravdu myslite vazne, ze mezi vzhledem cloveka a jeho povahou je prima umera, tak to vas skutecne uprimne lituji a doufam, ze takovych povrchnich smejdu potkam v beznem zivote co nejmin...
3.4.2003 12:20:25   0.0.0.xxx 00
Geforce FX je shit. To že má niekde o pár percent vyšší výkon ako štandartný Radeon 9700 Pro nevyváži to, že je to už od pohľadu dinosaurus. Radeon je prto Geforce elegantná malá karta so štandartným chladením. Vrchol je to, že Geforce ani s tým obrím chladením nedokáže udržať teplotu an uzde a ako autor článku píše, hrozí pri dotyku popálením.
Je to skrátka hrozná karta a ak si ju niekto kúpi, nechápem ho. ATI, hoci je postavená na 0,18 mikronovej technológii je rovnako výkonná, navyše má do budúcnosti poptenciál rastu. ATI onedlho vydá ULTRA riešenie s pretaktovaným jadrom a pamäťami, potom prejde na 0,13 micro technológiu a nakoniec môže dať aj DDR-II pamäte. Toto všetko dnes Geforce FX má a pritom je len rovnako výkonná ako Redaon 9700. Netreba hádam písať, ako potom Radeon Geforce FX predbehne.

Ja by som si skrátka toho dinosaura nekúpil ani za polovičnú cenu. Momentálne mám Radeon 9000, mntoval som už aj Radeon 9500, predtým aj staršie modely. So všetkými som bol spokojný.

Robo
3.4.2003 14:32:38   0.0.0.xxx 00
Ty jsi totalni debil, nezaleži na frekvenci ale na celkove propustnosti sbernice pamětí. R9700pro má 256bit a FX 128bit a to je ten hlavni rozdil. Jo a koment:"0.13 taky asi nebude mit zaporny vliv" fakt sedi - máš pravdu, opravdu nemá "zaporny vliv", ale celá pravda je že nemá žádný vliv na jakoukoli stránku výkonosti karty. Tady je vidět že jsi opravdový odborník na HW.
3.4.2003 15:47:54   0.0.0.xxx 00
Zezacatku sem si myslel ze je to nejaka legrace. Takhle mi to pripada jako ze to snad pan "neni dulezite" mysli vazne coz mne dost prekvapilo protoze jestli svoje nazory a utoky na ostatni skutecne mysli seriozne tak to ho tedy lituju. Mam pro Tebe jednu radu pane neni dulezite. Bez se obcas nekam probehnout a nesed porad u toho compu. Treba si najdes konecne nejakou holku, prestanes mit mindraky, zacnes byt vyrovnanej, budes v pohode a prestanes byt LEGRACNI... Ovsem jestli to byla vsechno ironie tak beru zpet a budu se snazit pochopit Tvuj smysl pro humor.
3.4.2003 16:08:26   0.0.0.xxx 00
No výborně, jedna recenze FXky a prudič Není důležité už tu zase onanuje nad nVidií. A to si počkejte až nVidia vypustí pětatřicítku. To bude tak 80% příspěvků od nedůležitáka a jak bude hrčet blahem budeme slyšet přes ty větráky v kompech.
3.4.2003 16:11:19   0.0.0.xxx 00
Jedinej, kdo si ty něco vymýšlí a nalhává jste Vvy. Vaše přízpěvky je jedna snůška nesmyslů a lží a ani nejste schopen se postavit nebo omluvit za názory, které jste hlásal před půl rokem a tvrdíte, že jste je nikdy nehlásal.
3.4.2003 16:29:14   0.0.0.xxx 00
Takže to zopakuji. Na živě jste mimo jiné psal, že nechcete Athlon mimojiné kvůli hluku z chlazení (větráku), ale když jde o FX, tak je to najednou v pořádku.

Turbínu na Athlona si dá jen člověk, kterému to nevadí a nebo je pako. Zopakuji asi po sto šestý mám AXP 1700+@2600+ 1,75V na 41-48st. C (podle toho, která deska měří) na chladiči s malými otáčkami (2400), 25dBA, 27.99CFM, 0.52C/W za 270,- bez DPH. Ten chladič je tižší, než větráček ve zdroji EMKO a ty jsou poměrně tiché!

Děkuji za toho šikulu, ale žádný aritmetický průměr testu to nebyl. Až moc dobře si to pamatuji, takže nemlžte a nelžete Vy.

Já jsem nevěděl, že soupeříme. Jestli chcete soupeřit, pak se třeba přihlaste na hodiny boxu nebo ping-pongu... a já zapoměl, Vy vlastně jezdíte na kole do práce, takže třeba na závody kol. Mimo to já nevím, kdo tu obhajuje zuby nehty určité dané firmy a po ostatních plije jak jen to jde úplnými nesmysly a změnami názorů.

Víte pokud prskáte kolem sebe na všecky, že kvůli tomuto a tomuto je daná věc nejlepší a za půl roku je vám ta věc ukradená, kdy se toto děje pomalu každý půlrok a to ještě evidentně jen kvůli tomu, že Váš favorit takový je a potřebujete jej hájit za každou cenu, tak to rozhodně nemá nic společného s normální změnou názorů.
A co se týče dogmat, tak Dogma máte. Nejlepší je nVidia, Intel, vždycky to tak bylo a bude a já je budu hájit až za hrob!
3.4.2003 16:47:53   0.0.0.xxx 00
Bylo to psané od Vás také jako jeden velký zápor. Myslel jsem to obrazně. Mno víte až někdy použijete mozek, tak to možná taky pochopíte.

A vidíte snad, že to píši já, že si jej chcete koupit?? Bylo to myšleno na Vaši hlášku
"Ja si teda graficky 3D akcelerator neporizuju kvuli velikosti, barve ci teplote... "
a pokud Vaše myšlenkové pochody na to nestačí, tak nevím, co děláte v diskuzi

Mno mážná o tom vím 2 hovna, ale pořád je to dvojnásobek toho, co Vy ;-).

Každý jsme hrdý na něco jiného. Jak tak koukám někdo dokonce i na to, že si o něm někteří myslí, že je idiot.
3.4.2003 17:01:17   0.0.0.xxx 00
Já nevím, kdo se vnucuje, když píše pod přízpěvek, který ani nebyl pro něj. Jasně, byl pro všecky, ale proč jste mne nařknul s vnucování??

Na dost už odpověděl Jája (256bit, 0,13um) a jen dodám, že hrubé propustnosti jsou uvbedeny v článku a ani to si nedokážete přečíst či uvědomit a budete napadat všechny lidi pod článkem. Takže Vám je uvedu, snad Vám to dojde

R9700PRO 18,9 GB/s
GF FX 15,2 GB/s

Takže kde je větší paměťová propustnost??

S tím NV35 souhlasím. Uvidíme, co přinese. Třeba nVidia nechá konkurenci daleko zasebou. A taky koukám, že jste pořád nepohopil, že ta naše debata není debata nVidiář vs. ATInář, ale zaslepený nVidiař s někým, kdo chce to nej za danou cenu. Pokud bude NV35 lepší, jak ATI, tak bude lepší jak ATI. Netvrdím opak.
3.4.2003 17:09:05   0.0.0.xxx 00
Opět narážíte na mojí přezdívku?? Vy se tak snažíte provokovat, ale nebojte, jsem zvyklej a vytáčet se jen tak nenechám ;-)

Na téma přezdívka jsme totiž také vedli dalekosáhlou diskuzi a já Vám vysvětlil, že je to z příjmení Stareček tak proto Starmen a vy to pořád ne a ne pochopit. Mno co bych také mohl od člověka vaší inteligence čekat.

Těmi odkazy jsem toto nemyslel a je strašně nádherné, jak se snažíte vybruslit. Mimo to já se nikdy nesnižuji k psaní pod jinými přezdívkami natož pod přezdívkami, které používá někdo jiný ať už je to kdokoliv.

Mimo to vaše přezdívka je také super a jako nadpis vašeho přízpěvku jej přesně vystihuje...
3.4.2003 17:17:02   0.0.0.xxx 00
Koukám víte uplný CENZURA a stejně pořád kecáte. Já o tom moc také nevím, ale třeba v psychologii se dělí lidé například na asteniky, pikniky a atletiky podle postavy a ti mají určíté předpoklady k jistému chování. Není to pravidlo a přímá úměra to určitě není (což ovšem ani Kubas netvrdil), ale něco na tom je.

Mimo to se přišlo na to, že tuk obaluje i nervy a proto "tělnatější" lidé jsou vyrovnanější, přátelštější atd. , takže je to i na biologickém základě, takže než začnete opět kecat o něčem, o čem nemáte ani páru, tak se radši pořádně zamyslete.
4.4.2003 11:25:59   0.0.0.xxx 00
Když má někdo tichý zdroj (např. Enermax), tichý chladič CPU (např. 92 mm Zalman CU) a pomalobězné přídavné ventilátory (500-2500 rpm) v kejsu, tak opravdu nepozná rozdíl mezi GF FX a Sapphire Atlantis 9700 PRO ULTIMATE s pasivem???
Nenech se vysmát. :-))))))
4.4.2003 13:50:28   0.0.0.xxx 00
A nemyslite, ze kdyz tuplovany idiot narkne nekoho, ze je nekdo "jen" idiotem, ze je to vlastne pocta, jelikoz tuplovany idiot to lip rict neumi? ;)
4.4.2003 13:54:47   0.0.0.xxx 00
Uz byste si pomalu mel sundat tu moji fotku ze steny nad posteli a zacit se modlit k necemu jinemu (nechci byt totiz stredem vaseho vesmiru), evedentne se psychicky uz moc sebetrapite
4.4.2003 13:56:26   0.0.0.xxx 00
BTW vadi to jenom mne, nebo to je zamerna buzera s tim vodsekavanim koncu prispevku?? Ze s tim radakce nic nedela nebo to je zamer?!? :o
4.4.2003 13:58:30   0.0.0.xxx 00
zes GFFX nevidel ani zdalky, takze tvuj zaniceny srovnavaci vyklad je celkem o nicem...
4.4.2003 14:01:09   0.0.0.xxx 00
Tahle samomluva totiz neni ani tak humorna, jako jine vase "vecne" prispevky...
4.4.2003 14:03:49   0.0.0.xxx 00
ty pomelou tu svou stale dokola a dokola....
4.4.2003 14:08:36   0.0.0.xxx 00
BTW zatim jsem mel spis pocit, ze vytacet se nechate az prilis snadno a intenzivne :o)

JJ, ja si pamatuju jak kostrbate a krecovite jste se poukousel mi to anglicke slovicko vysvetlit (BTW uz si nepamatuju, jakou ze to ma souvislost to "-ecek" vs "-men", nejspis zadnou?).

Taky jsem netvrdil, ze jste to musel psat Vy, ale nekdo "od vas"

4.4.2003 14:10:24   0.0.0.xxx 00
... pak je myslím jasné, kdo je z nás dvou na tom hůř ;-)

Ano souhlasím. Škoda jen, že někteří lidé hlásají "všichni jsou blbý, jenom já jsem ponorka"...

P.S. teď se koukám ještě na ten Váš předchozí přízpěvek a mohl by jste prosím nás blbé poučit jak že může chladič snížit "topení"?? Pokud se nepletu, tak tepelný výkon je pořád stejný ať už vyzařován z 1mm čt. nebo 1 km čt. ale třeba obrátite fyzikální zákony na ruby...
4.4.2003 14:13:16   0.0.0.xxx 00
Obzvlaste ten "nazorny" priklad na konci s tim tloustikek me pobavil a dokazal, ze je to holy nesmysl a blabol, takhle skatulkovat

4.4.2003 14:16:15   0.0.0.xxx 00
Narozdil od tebe, pohrobku Hitlera, jsem az mooc velkej klidas, coz treba sam zjistis, az se ti trochu snizi krevni tlak v hlave a pod brichem...
4.4.2003 14:17:08   0.0.0.xxx 00
...ze uz se nemuzes dockat dalsiho vyprasku ;)
4.4.2003 14:19:06   0.0.0.xxx 00
To je jediné, na co se zmůžete?? Považovat se za modlu a střed vesmíru?? :-))
4.4.2003 14:24:28   0.0.0.xxx 00
Jasně že je to záměrná buzera. Teď jsem se koukal na kód stránky a je tam (přeloženě do českého jazyka)

Když Jméno = Neni Dulezite tak ořízni mu přízpěvek
4.4.2003 14:27:45   0.0.0.xxx 00
... si nevymýšlím, takže si "zase" nic vymyslet ani nemohu a hlavně že vaše přízpěvky jsou jedna věcnost :-))
4.4.2003 14:32:23   0.0.0.xxx 00
...předpokládám, že jste tím myslel mne. Můžete mi říct kde jsem tvrdil že něco takového neexistuje???
4.4.2003 14:36:12   0.0.0.xxx 00
... a důkazy jste nám ukázal ...
4.4.2003 14:46:20   0.0.0.xxx 00
Nebudu se opět hádat o mé přezdívce, je to trapné a infantilní. Jestli chcete narážet na něčí přezdívku, tak se běžte hádat před barák s dětmi.

Napsal jste, že jsem to byl já, případně někdo jiný, tak jsem reagoval, že já to nebyl. Mimo to nevím, o jaké straně barikády mluvíte.
4.4.2003 15:45:23   0.0.0.xxx 00
Stačí se domluvit a můžeme to s tím výpraskem vyzkoušet. A nebudeme k tomu potřebovat ani grafické karty od ATI a nVidie ...
5.4.2003 09:08:19   0.0.0.xxx 00
jak to víš? jak se to projevuje?
(ptám se proto, že předpokládám, že takový velký chlapec jako ty, by si nikdy ATI do počítače nedal)
6.4.2003 23:13:05   0.0.0.xxx 00
A co Mark2003
7.4.2003 07:37:28   0.0.0.xxx 00
Ty si fakt typek, ponorko... Zvlast miluju ty, co ze sebe delaji nechapavy, ale moc jim to nejde...
7.4.2003 07:39:52   0.0.0.xxx 00
Dobry pokus, bobku. Kapku detinsky napad, ale co bych mel od Tebe cekat vic, ze? ;)
7.4.2003 07:47:59   0.0.0.xxx 00
...umim cist. Tez ty ubrecene ksichty atinaru kolem dokola jsou dost vymluvne... Myslim, ze nema smysl donekonecna omylat, co, kdy, kde vsechno na tom nejede, resp. kterou verzi Catalystu to potrebuje, aby se to aspon spustilo. Myslim, ze staci zminit, ze posledni DX9.0a se musely kvuli ATI predelavat, pomerne oblibena MP akce Counterstrike, ktera s Cat3.1 jde, ale s Cat3.2 uz ne, Metal Gear Solid 2...to je fakt marne, radsi si dal hraj Solitaire, na to ti to opravdu (snad) stacit bude...
7.4.2003 07:53:41   0.0.0.xxx 00
..jen ucho si muze myslet, ze frekvence nema zadny vliv Myslis, ze s 0.15 by to vytahli na pul GHz? Bez se zase radsi ukajet na tim svym obstaroznim Radeonkem a neplet se mezi dospeli, radoby chytrousi...
7.4.2003 07:59:51   0.0.0.xxx 00
...to jen tak presvedcive predstiras??? Tvrdi tu nekdo nekde (vyjma Tebe ovsem), kde je kde jaka vetsi/mensi TEORETICKA propustnost?!? Akorat si tu sam predvedl, ze Jaja Paja mlela nesmysly, kdyz rikala, ze propustnost zavisi jen na sirce sbernice a ma snad i podle Tebe GFFX polovicni TEORETICKOU propustnost? Navic teorie je hezka vec, ale v praxi je tam rada dalsich vlivu a tezko s tim obhajis to, ze v kazdem testu/aplikaci, ktera ma slozitejsi scenu (Codecreatures, Nature v 3DM, Doom3), dostava ten Vas Radeon tezkej vyprask...
7.4.2003 08:01:47   0.0.0.xxx 00
To tu prave delam, ne? ;)
7.4.2003 08:06:45   0.0.0.xxx 00
kde kdyz mozek pracuje nedostatecne, tak by se to chtelo hned prat...vrat se na strom nebo zahod tu svou atinu a ty nasilnicke deprese treba ustanou...
7.4.2003 09:13:10   0.0.0.xxx 00
Pane Neni dulezite uz se na to vyser. Akorat otravujes normalni diskuzi svyma za kazdou cenu protikladnyma nazorama. Nikdo na to neni zvedavej. Pises tu uplny blbosti. Proste 9700 Pro je rychla jako svine. FX je rychla jako svine ale dela bordel a je to cely udelany nesikovne. Konec zvonec, takkhle to proste je. Jestli si myslis ze je 9700 Pro pomala tak ja mem jednu doma.. amd 2600+, Ati 9700 Pro. Dava mi to 5178 v 3Dmarku 2003 a 15230 v 3DMarku 2001. To je proste hodne. A este mi to ani jednou nespadlo. Takze kecy ze katalysty sou nanic sou jenom kecy.. Takhle to proste je tak to ber jako fatk.. FX je drazsi a buhvi jestli je o tolik rychlejsi o kolik je drazsi.. Jenom podotykam ze sem mel predtim vzdy karty od Nvidie... Takze se uz uklidni a prestan tu otravovat. Nazdar.
7.4.2003 18:38:21   0.0.0.xxx 00
Já tě fakt lituju zase jsi to nepochopil. ty musiš mit inteligenci na nule - to budou asi nějaký špatný dny žejo. samozřejmě že na frekvenci záleží ale v tomto případě ikdyž ji má FX vyšší tak je stejně datová propustnost nižší vlivem pouze 128bitové sběrnice.
Ted jsi se odhalil - jsi typický uživatel neználek, který nalétne na první stupidní reklamu kterou uvidí, uvažuješ: máli to vyšší frekvenci je to lepší, proto tak omezenecky uctíváš nVidii a Intel, jejich karty prostě mají vyšší frekvenci GPU a pamětí, ale jen o tom to není. My se tady bavíme o výkonu v 3D a kvalitě obrazu celé GK a ne o frekvenci toho či onoho.
7.4.2003 21:08:03   0.0.0.xxx 00
Nápodobně...

P.S. Děkuji za vaši věcnost a vysvětlení nám blbým to "topení"...
7.4.2003 21:10:59   0.0.0.xxx 00
Nechci Vás sklamat, ale bohužel nespadám do Vaší vrstvy dětiček na písečku, kterým někdo dospělý před třemi lety řekl, že nVidia je jediná slušná GK...
7.4.2003 21:14:34   0.0.0.xxx 00
... že se DX9 předělávali kvůli ATI?? Můžete mi říct, kde tyto informace berete?? Vám to řeknu... zase LŽETE a VYMÝŠLÍTE si jako vždy! Nebo ukažte opak. Chyba byla v DX9 a proto se DX9 předělalo. Nemyslíte, že kdyby byla chyba v Cat., tak by se předělali Cat.??
7.4.2003 21:36:02   0.0.0.xxx 00
Pokud už ani nechápete základní prvky diskuze a na co jak odpovídáte a reagujete, pak nechápu, co děláte v diskuzním fóru.

Já napsal
"Už jen paměťovou propustnost má FX menší"
a Vy mne napadl
"kdyz tu otravujes s tema pametma, tak kdyby ses pokusil (treba jen nechtene) a seriozni pohled, jiste bys zminil, ze NV30 jede na DDRII a skoro dvojnasobku frekvence, 0.13 taky asi nebude mit zaporny vliv... "
Jinými slovy napadáte propustnost. O poloviční propustnosti se bavíte jen Vy a pokud se nepletu, tak čísla, které jsem uvedl (a jsou v článku) s polovičkou nemají nic společného... je vidět, že jste zatím ani neprošel ZŠ, že to nepoznáte :-))

Ano v praxi je to jiné... Tak se zkuste vykašlat na ty benchmarky když chcete praxi a pusťte si třeba UT2003 s plným AA a AF a pak se poďme bavit ;-).
7.4.2003 21:38:22   0.0.0.xxx 00
ale takové to, co má "cet" či "sát" už děti nejsou :-)))
8.4.2003 07:29:24   0.0.0.xxx 00
nespadam do Vasi "vrstvy", presto Vam preji hodnotny embryonalni zivot... BTW narozdil od Vas, mne nikdo nic rikat nemusi, nebot ja tu jen tupe neprebiram zblepty svych soukmenovcu...
8.4.2003 07:35:29   0.0.0.xxx 00
Jak si vecne neco nalhavate, mlzite o 106 a delate ocividne blbyho. Ta informace probehla vsemi weby, neni nic snazsiho si ji overit primo u M$, ale to byste nesmel byt tak fixovan jen na poplacavani se po zadech se svymi brachy ve forech na tomhle jedinem webu... BTW ja o zadnem DX9 nemluvil, ale o DX9.0a. P.S.: Asi nejsou schopny predelat Cat. do funkcniho stavu
8.4.2003 07:39:54   0.0.0.xxx 00
zkus si priste, eunuchu, precist prispevky hned pod tim Tvym vyplodem a predevsim sve vlastni, nez tu zase zacnes s podobnymi vypotky.

Napsals jasne hned zkraje: "nezaleži na frekvenci ale na celkove propustnosti sbernice pamětí". Takze ty hloupe okecavky si nech pro svou starou, jestli ti je jeste zere...
8.4.2003 07:43:01   0.0.0.xxx 00
jen jsem se (zjevne marne) snazil rict, ze jedna vypichnuta featura je na nic... BTW co takhle dokoncit myslenku, abych teda byl poucen, co ze si to mam pustit?
8.4.2003 07:45:08   0.0.0.xxx 00
jinymi slovy naznacujete, ze padesat Vam uz bylo, v Rusku jste taky byl, takze proto si myslite, ze vite vsechno ;-)
8.4.2003 07:47:18   0.0.0.xxx 00
...takze vedecke dukazy byste si mel obstarat spis Vy...
8.4.2003 08:00:15   0.0.0.xxx 00
Uz jsi slysel o tom, ze to, ze je nekdo normalni, si sam o sobe mysli akorat blazen? Dal uz jen heslovite:

"dela bordel" - tzn. ze jako starej atinar se bojis konkurence?

Tezko muze padat neco, co nejde ani spustit

Drazsi? Nekdo je hold zvykly, ze za znacku se plati...

To, ze ted si u ATI snad neznamena, ze do NV musis za kazdou cenu kopat, aby sis svuj "ulet" ospravedlnil? ;)

Nazdar :o)


P.S.: TO ALL: Kdyby se pod strizlivou a nezaujatou recenzi NV karty neobjevili idiotske prispevky atinaru o tom, jak jsou nejlepsi apod. vetsinou kecy a nesmlysly, byly byste meho pohledu z druhe strany usetreni. Chapu, ze si vetsina z Vas potrebuje zvysovat stvanim proti konkurenci sebevedomi, ale pak se nedivte, kdyz to zkusi i nekdo od konkurence. BTW doufam, ze i nejvetsi zaslepenci tady si vsimli, ze ja nikdy s tou valkou nezacinam...
8.4.2003 11:33:48   0.0.0.xxx 00

Tak za prve: Nikdy sem predtim nemel kartu od Ati.. Vzdy sem mel gk od Nvidie. ted mam poprve kartu od Ati.


Za druhe: Nepatrim k zadnym Atinarum ani Nvidiakum (nebo jak si rikate), pouze kupuju kvalitni a vykone zbozi. Kdyby bylo FX lepsi koupim si FX..


Za treti: Nevim jak si prisel na to ze neco nejde spustit. Mas to snad doma? Mne to chodi naprosto bezproblemove (Catalyst 3.2). Jeste ani jeden vytuh a to sem s tim teda delal veci... takze Tvoje poznamka naprosto legracni...


Za ctvrte: O penize nejde. Zaplatil sem za kartu skoro 14.000. Klidne si 2000 priplatim kdyz ten vyrobek bude prokazatelne lepsi.


Vsichni kdo tu proti Tvym nazorum pisou akorat chtej abys proste uznal ze je ta karta nesikovne udelana a je prilis draha na to jaky vykon poskytuje. Podivej se na server Virtual Zone. Tam se soustredujou nejlepsi overckockeri. Vsichni maj r9700 Pro. Ani jeden nema FX... protoze moc topi a nejde o tolik pretaktovat. Slusnej dukaz bych rekl...Z praxe.


Tak to je tak asi vsechno. Proste se podivej pravde do oci. FX je rychla karta ale neni dobre udelana jako celek. Az tu bude sikovne udelany jeji nastupce tak si ho treba koupim. Zatim Nvidia svoji sanci prokaucovala. A to tu este neni v prodeji 9800Pro... na zapade uz je...


Tak bud v klidu a nebud drzej. :-))

8.4.2003 14:22:00   0.0.0.xxx 00
umí každý. Ale chtělo by to link ;-) A do linků nepočítám stránky nVidi apod. ;-) Dejte link, kde je řečeno, že je to chyba Cat. Pokud nedáte VĚROHODNÝ link, tak se ani neozývejte nebo se na tuto větev nebudu ozývat já, neb je to házení hráchu na zeď.
8.4.2003 14:31:31   0.0.0.xxx 00
Buď si je přečíst ve zdrojáku stránky

nebo označit text nad a pod do bloku (tak, aby ořízlé místo bylo uprostřed bloku), vložit do clipboardu (ať + resp. +C) a pak vložit kamkoliv, kam jde vložit text (pomocí + resp. +V),

ale zjevně se v SW vyznáte stejně jako v HW :-)

Mimo to vy se sanžíte shodit vypíchnutou featurku jedné firmy jinou featurkou té druhé, která je horší?? Já myslel, že pokud se bavíme o výhodách, tak o těch, které mají dané karty lepší než ty druhé. Pokud hájíte nVidii featurkami horšími, než má ATI, pak se nedivím, že jste příznivcem nVidie :-D:-D:-D
8.4.2003 14:41:48   0.0.0.xxx 00
S tou do sebezahleděností a sebeprojekcí by jste zase tak neměl přehánět...

V Rusku jsem nebyl, "sát" mi taky ještě díky bohu není a kdybych věděl všecko, tak se asi nezahazuju v diskuzních fórech a beru plat, o kterém se nikomu ani nesnilo.
8.4.2003 14:56:56   0.0.0.xxx 00
Jaké nacistické bláboly?? Vy opravdu nejste normální. Doporučil bych se zajímat také trošku o biologii/genetiku a né jen slintat nad nVidí.

Nikdy jsem nikoho neodsoudil podle vzhledu nebo národnosti, ale pouze jsem od něj čekal jistý typ chování a to snad musí uznávat každý. Rozhodně to není pravidlo, ale pravděpodobnost to je!
8.4.2003 20:37:37   0.0.0.xxx 00
Vaše výmysly a lži jsou opravdu nádherné... Pořád tu jen obhajujete svůj překroucený názor. Co takhle linky?? Nic?? Odkazy?? ee?? Jen snůžka vašich nepodložených nesmyslů, keců a přechodů od argumentace k osobním potyčkám a urážkám.
9.4.2003 09:19:44   0.0.0.xxx 00
...uz je to trapny...
9.4.2003 09:24:04   0.0.0.xxx 00
...sorry, nejsem dobytek abych touhle Vasi "super" metodou desifroval Vase osekane prispevky, na to fakt chut ani time nemam. Radsi se to naucte vkladat poradne, kdyz se v tom tak "vyznate", jak se tu nadouvate...
9.4.2003 09:28:39   0.0.0.xxx 00
...tomu se rika predsudky, coz uzce souvisi s rasismem a nema daleko k holocaustu. Jeste jste zapomnel zminit, jak delite lidi podle tvaru lebky ci nosu, podle barvy oci a vlasu a mame tady dalsiho Mengeleho...
9.4.2003 09:30:54   0.0.0.xxx 00
tak by sis to nasel sam a neotravoval tady. Mne za tu namahu nestojis...
9.4.2003 09:48:04   0.0.0.xxx 00
1) Vzdyt prece pisu, ze jen co si koupis ATI, hned zacnes plivat na NV.

2) Jak poznas, co je lepsi a kvalitnejsi, kdyz jsi jeste FX ani nevidel? A clanek snad jasne rika, ze v 99% pripadu je FX lepsi nez to, co mas. Takze si vymysli nejaky realnejsi argument...

3) Zjevne ses jeste ke spousteni neceho ani nedostal a za uspech povazujes nabehnuti Windows. Jinak si ty omracujici nesmysly, cos sepsal, vysvetlit nedokazu. Jestli ses opravdu tak natvrdly, tak mi konkretne popis, jak Ti na tom Catalystu 3.2 bezi treba Counterstrike, Metal Gear Solid 2, IGI2, nova TOCA, SimCity 4 atd. atd. (sveho casu i NFS ci NHL). Proste bez nove verze ovladacu ke skoro kazde nove hre, ci spec. patchi ke konkretni hre by sis nevrznul, tak uz toho mlzeni nech...

4) To mas pravdu, zvlaste kdyz bezna GFFX stoji stejne jako ten tvuj zazrak...

Nerikam nikde, ze neni nesikovna, ale presto nejvykonnejsi a nejkompatabilnejsi reseni...a to me teda na karte zajima nejvic...
9.4.2003 10:11:23   0.0.0.xxx 00

Tak chlapecku. Zacinas fakt prehanet a zacinas si brat do pusinky hodne blby slova. Ja mam za sebou 6 semestru 1.LFUK a proto muj zajem ktery spojuje vzhled a povahu. Je videt ze nemas ani paru o genetice, antropologii atd. To samo o sobe vubec nevadi ale vadi, kdyz se snazis argumentovat a pritom o tom nevis vubec nic.. To je potom trapas a dostat se od vedy az k holocaustu to je teda vrchol. Oni se totiz lidi podle somatickych rysu od sebe skutecne lisej a dokonce se i rozdelujou. A s Mengelem to nema nic spolecneho. Jestli to nevis tak Mengele hlavne pracoval a delal pokusy na dvojcatech. Jakej ma clovek nos ho opravdu nezajimalo. Takze nez si budes brat neco do pusy tak si o tom neco zjisti. Ono to totiz potom vypada ze ses uplnej blb. A co se tyce ty Atiny tak sem s ni porad spokojenej...:-)) Tvoje blaboly na tom opravdu nic nezmeni. Tak se mej a premyslej nekdy necim jinym nez kolenem (nebo cim to premyslis). Nazdar.


To Starmen: Neni dulezie je opravdu nejakej ubozak. Myslim ze nema smysl abysme se s nim uz dal zabyvali. jinak dik za podporu. Mame podobnej nazor na celou vec..

9.4.2003 10:15:05   0.0.0.xxx 00

Tak tomuhle rikam argument pane Neni Dulezite.... "Najdi si to sam" je fakt dobrej foor...:-))))))) trosku mi to pripomina skolku...:-))))))) Urcite musis byt v beznem zivote velmi uspesny jestli v tomhle stylu resis sve spory a problemy...:-))))) Ale jinak dik. Od srdce sem se zasmal.

9.4.2003 10:17:54   0.0.0.xxx 00
nevim jak vy, ale ja kdyz potrebuji 3-D rezim, tak to bude nejspis proto ze smazim gamesku,a mam u toho pustene repraky 5.1 dost nahlas, tak akorat aby nespadli zdi, takze nemam ani poneti, jestli mi zrovna 'nechcip' vetrak na procaku, nebo zda mi huci grafarna:-). To prepinani z 2d na 3d rezim mi pripada jako prakticka vecicka.
9.4.2003 17:12:43   0.0.0.xxx 00
Já zapoměl, že lze vkládat html příkazy...

Správně to je

CTRL+INS resp. CTRL+V
SHIFT+INS resp. CTRL+C
9.4.2003 17:26:11   0.0.0.xxx 00
Kde že se nadouvám??

Opět utíkáte od argumentace k osobním potyčkám.

Mimo to jsem se zběžně koukal do zdrojáků stránky a chyba tam na první pohled není a stahovat půlku webu i se skripty abych se na to podíval, tak na to opravdu čas nemám a zase tak dobře se v html/asp nevyznám.
9.4.2003 17:31:36   0.0.0.xxx 00
pro blbý: ...se tak dobře v html/asp nevyznám.

P.S. Vy nejste dobytek, aby jste si to zjistil a radši budete napadat...
9.4.2003 18:08:02   0.0.0.xxx 00
nápodobně ;-) stejně se ty jeho přízpěvky místo argumentace pořád stáčí k osobním potyčkám. To je tak jediné, co mu alespoň trošku jde :-)
9.4.2003 18:12:31   0.0.0.xxx 00
... taky jsem chtěl napsat, že tuhle argumentaci jsem slyšel naposledy ve školce :-) Alespoň je vidět, kam se sám pan ND pasuje :-))))
10.4.2003 07:48:34   0.0.0.xxx 00
...ze ta vytka nesmerovala na Vas, ale na autory webu. Kdyz to proste neumej, tak si na to maji nekoho sehnat nebo pouzit uz hotove (a mnohem lepsi) reseni. A ne, ze delaj mrtveho brouka a nechaj to tu v disfunkcnim stavu. BTW jsem tez nepochopil, proc u "Jmeno" nefunguje historie tlacitka? Asi to zrejme "programoval" nejakej milovnik SM praktik :/
10.4.2003 08:00:36   0.0.0.xxx 00
Aha, dalsi reznik se tu naparuje... Mozna rad sprtas antropologii a ses zjevne vyjevenej z toho, ze te taky vzali na VS, ale to tvy zevseobecnovani a delani rovnitka mezi vzhledem a povahou, s tim opravdu zacinal Hitler a jeho pohunci (at uz se jmenovali jakkoliv), tak se tu s tim tak prsit nemusis, opakovanej "vtip" neni vtipem :/

BTW tva spokojenost s ATI trosku snizuje tvou duveryhodnost, protoze normalni clovek neni nikdy spokojenej, ponevadz kdyby byl, tak zakrni...

P.S.: At vam ta vrouci naklonnost se Starmenem dlouho vydrzi, ale zatim spis vypadate na ty dvojcata od Mengeleho ;)
10.4.2003 08:07:25   0.0.0.xxx 00
Asi takhle, rozumnemu cloveku staci naznacit, s blbcem nema smysl ztracet cas. Preber si to jak chces, ale opravdu netusim, proc bych ti tu mel neco dokazovat (notoricky zname skutecnosti), kdyz stejne budes mlet svou, protoze ty ses prece ten "odbornik" na segregaci lidi podle vzhledu...
10.4.2003 08:09:50   0.0.0.xxx 00
...coz bylo pred par hodinami, vid?
11.4.2003 10:53:00   0.0.0.xxx 00
Ses proste komik. Nikdo zadny rovnitko mezi neco nedava. Takhle primitivni argumentaci sem dlouho nelsysel. Jenom urcitej somatickej typ ma sklony k urcitymu chovani. Nikde neni psano ze to tak musi byt ale ty sklony jsou prokazatelny. Tak mne zajimalo jestli by se to na tebe taky hodilo. Vetsinou to tak plati... Proste se s tebou o tom vubec nebudu bavit protoze o tom nic nevis takze tvoje argumentace nema zadnou hodnotu. Jenom sem ti chtel konecne timhle prispevkem osvetlit proc mne zajimal vzhled demagogickyho a hadavyho cloveka. Mej se a konecne si najdi uz tu holku...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.