Hlavní stránka Hardware Grafické karty Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč
Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč
autor: Dudek Jan , publikováno 13.11.2002
Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč
Blíží se rok 2003 a vy jistě přemýšlíte, jakou část svého počítače upgradovat. Procesor, paměti, pevný disk nebo grafickou kartu? Na otázku zda-li je vhodné investovat do nákupu nové grafické karty či procesoru se vám pokusí odpovědět můj miniseriál zahrnující test 22 grafických karet na třech sestavách. {mospagebreak title=Grafické karty do pěti tisíc}

Dnes tady máme další díl megatest grafických karet, který se zabývá střední třídou neboli grafikám do 5000 Kč. Téměř všechny grafické karty v testu odpovídají specifikacím DirectX 8, což je oproti loňsku obrovský pokrok poněvadž v té době stála nejlevnější GeForce 3 Ti 200 kolem 8000 Kč bez DPH. Máme tady nové karty jako Radeon 9000 Pro či GeForce 4 MX 440 s APG 8x.

Karty ve skupině B jsou vhodné pro všechny, co mají aspoň trošku rychlejší procesor, chtějí hrát hry a doufají, že jejich investice vydrží. Karty nejsou už nejnovější (GeForce 3 a Radeon 8500), přesto poskytují dostatek výkonu pro hry roku 2003 - i dnes se jedná o dobrou investici.

Přemýšlel jsem, jestli do testu zařadit i GeForce 4 Ti 4200, která v některých případech je lehce pod úrovni 5000 Kč, ale rozhodl jsem se, že s touto grafickou kartou bude počítat až v testu (výkonnostně tam patří), který se objeví příští týden v pondělí a bude obsahovat karty skupiny A - zejména se můžete těšit na Radeon 9500 Pro.

Pokud jste první díl nečetli a chybí vám informace na jakých sestavách jsme karty testovali, tak prosím klikněte zde. Přeji příjemné počtení a doufám, že vám mé rady pomohou vybrat grafickou kartu pod stromeček.

Skupina A
 

Skupina B
 

Skupina C
 

Radeon 9700 Pro Radeon 9000 Pro

Radeon 9000

Radeon 9700 Radeon 8500

Radeon 7500

Radeon 9500 Pro Radeon 8500LE

Radeon 7000

GeForce 4 Ti 4600 GeForce 4 MX 460

Xabre 400

GeForce 4 Ti 4400 GeForce 4 MX 440 (AGP 8x) GeForce 2 Ti
GeForce 4 Ti 4200 GeForce 3 Ti 500 GeForce 2 GTS
GeForce 3 Ti 200 GeForce 2 MX
GeForce 3 GeForce 4 MX 440

 

{mospagebreak title=ATI Radeon 8500LE}

Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

Radeon 8500LE nebo spíše 3D Prophet FDX od Herculu je snad nejzajímavější grafickou kartou z hlediska poměru cena/výkon (pokud nepočítáme výsledky Anti-Aliasingu) v celém testu, minimálně ve střední cenové kategorii. Karta obsahuje neořezaný čip Radeon 8500LE (od plnohodnotného Radeonu se liší o 25 MHz nižší frekvencí), který se už dneska díky vypilovaným driverům dokáže vyrovnat a v některých aplikacích i překovanat GeFroce 3, která se už neprodává, a pokud tak jen varianta GeForce 3 Ti 200. Neméně zajímavý je i výkon OpenGL, kde se Radeon 8500 LE dokáže vyrovnat konkurenci jako je GeForce 4 Ti 4200.

Největší výhodou je dnes rychlý DirectX 8, pro který se už konečně začínají objevovat hry. Tato karta je ideální pro hry jako je Mafia, Unreal Torunament 2003 či očekávaný Doom III. Nemusíte se omezovat ani rozlišením, ani hloubkou barev či nastavením detailů, vše může být maximální, kromě jediné "fíčury", která Radeonům 8500 nejde - anti-aliasingu,ale i bez toho lze přežít. Z hlediska speciálních technologií ATI zde máme TruForm, který slouží k automatickému zvětšení počtu trojúhelníku bez vlivu na výkon. Tato funkce se sice v praxi příliš neprojevila (hlavně jsme už o ni po uvedení Radeonů neslyšeli), ale dnes se ví, že tuto technologii podporuje například Uneral Tournament 2003. TruForm je však v případě Radeonu 8500 v plenkách, rozmach se asi dočká až v brzké budoucnosti s nástupem TruForm 2.0, které mají ve vínku nové Radeona 9500 a 9700.

O značkách grafických karet se příliš nerozepisuji, test je postaven především na grafických čipech, ale právě námi testovaná karta Hercules 3DProphet FDX 8500 LE s 64 MB RAM bych si dovolil označit za nejlepší kartu s čipem Radeon 8500LE. Karta je cenově přijatelná a dokonce se čeká, že se bude ještě zlevňovat. Nekupujete si holou kartu - ale velké retailovou krabici s bundlem, zárukou a hlavně - českou technickou podporou. A perlička na závěr - karta má podle měření TecChannelu lepší 2D výstup než Parhelia, což se mi upřimně trošku nechce věřit, ale jak se říká - "na každém šprochu, pravdy trochu".

Karta má oproti kartám značky nVidia kvalitní TV-out s rozlišením 1024x768 (nekupujete zajíce v pytli jako v případě GeForce 4 Ti 4200, které mají velmi variabilní čipy pro TV-out a někdy můžete být zklamání).

Nejlepším partnerem těchto karet je bezpochyby Athlon XP, ale když jej osadíte vedle Northwooda 1,6 GHz nebo 1,8 GHz, tak v žádném případě neuděláte chybu. Karta nemá příliš cenu v kombinaci s procesory pod 1 GHz, zde je lépe šáhnout spíše po Radeon 9000 nebo GeForce 2 či 4 MX.

Klady
  • Slušný výkon - na úrovni GeForce 3
  • Kvalitní 2D výstup a TV-out

 

Zápory
  • Pomalejší anti-aliasing

 

Základní informace

Jádro:

R200

Výrobní proces:

 0,15 mikron

Technologie jádra:

256-bit

Počet tranzistorů: 60 miliónů Frekvence jádra:

 250 MHz

AGP sběrnice:

2x/4x

Paměťová sběrnice:

128-bit DDR

Frekvence pamětí: 250 MHz Propustnost pamětí:

8 GB/s

3D specifikace

Vertex pipeline:

2

Pixel pipeline:

4

Textur. jednotek:

2

Fillrate (1 textura):

1 Gpixel/s

Fillrate (multitexturing):

 2 Gtexel/s

Práce s polygony:

62.5 Mpolygonů

Vyhovuje specifikaci:

DirectX 8.1

Vertex shaders:

1.1

Pixel Shaders:

1.4

Metoda vyhlazování:

SuperSampling

Optimalizace paměti:

HyperZ II

Výstup

Počet VGA výstupů:

2

Frekvence RAMDACu 235/400MHz Frekvence TMDS

165 MHz

Max. rozlišení VGA

2048x1536

Max. rozlišení TV-outu 1024x768 Počet bitů na kanál

8 bitů

Cena (bez DPH)

Hercules 64 MB

3200 Kč

Průměrná cena karet s daným čipem:

3500

Do jaké sestavy se grafická karta hodí?

Minimální konfigurace: Intel a AMD procesory od 800 MHz do 1.2 GHz, SD RAM paměti
Doporučená konfigurace: Intel a AMD procesory od 1.2 GHz do 1,8 GHz, DDR SDRAM paměti

Zapůjčila firma

Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

 

{mospagebreak title=ATI Radeon 8500}

 Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

Radeon 8500 je plnokrevnou verzí (dle specifikací však shodnou) řady čipů s jádrem R200, na rozdíl ale od 8500LE je čistá 8500 taktována na frekvenci 275 MHz/275 MHz, na druhou stranu je nesrovnatelně dražší, protože cena plných Radeonů byla díky větším úspěchům LEčkem zmražena na dnes neakceptovatelné úrovni kolem 6000 Kč, kde se nachází spíše řada GeForce 4 Ti 4200 či v brzké budoucnosti bude tato cenová hladina vyhrazena pro Radeony 9500 Pro.

Karta do testu byla spíše zařazena pro srovnání než abych vám ji doporučil ke koupi, i když ve své době, kdy Radeony 8500 byly ještě drahou záležitostí a na trhu se neobjevily GeForce 4 Ti 4200, tak to mohla být dobrá koupě, dnes je tomu naopak. Výkon se od LEčka liší minimálně - zhruba 5 %, což určitě neospravedlní dvojnásobná cena.

Z hlediska téměř všech specifikací krom velikosti grafické paměti (128 MB) je karta totožná s LEčkem co se týče technologií, výkonu i kvality TV-out.

Klady
  • Slušný výkon - na úrovni GeForce 3 Ti 500
  • Kvalitní 2D výstup a TV-out
  • Pasivní chladiče na pamětích
  • DirectX 8.1

 

Zápory
  • Pomalejší anti-aliasing
  • Přemrštěná cena !!!
  • Doprodává se

 

Základní informace

Jádro:

R200

Výrobní proces:

 0,15 mikron

Technologie jádra:

256-bit

Počet tranzistorů: 60 miliónů Frekvence jádra:

 275 MHz

AGP sběrnice:

2x/4x

Paměťová sběrnice:

128-bit DDR

Frekvence pamětí: 275 MHz Propustnost pamětí:

8,8 GB/s

3D specifikace

Vertex pipeline:

2

Pixel pipeline:

4

Textur. jednotek:

2

Fillrate (1 textura):

1.1 Gpixel/s

Fillrate (multitexturing):

 2.2 Gtexel/s

Práce s polygony:

68 Mpolygonů

Vyhovuje specifikaci:

DirectX 8.1

Vertex shaders:

1.1

Pixel Shaders:

1.4

Metoda vyhlazování:

SuperSampling

Optimalizace paměti:

HyperZ II

Výstup

Počet VGA výstupů:

2

Frekvence RAMDACu 235/400 MHz Frekvence TMDS

165 MHz

Max. rozlišení VGA

2048x1536

Max. rozlišení TV-outu 1024x768 Počet bitů na kanál

8 bitů

Cena (bez DPH)

Hercules 128 MB

8300

Průměrná cena karet s daným čipem:

6300

Do jaké sestavy se grafická karta hodí?

Minimální konfigurace: Intel a AMD procesory od 800 MHz do 1.2 GHz, SD RAM paměti
Doporučená konfigurace: Intel a AMD procesory od 1.2 GHz do 1,8 GHz, DDR SDRAM paměti

Zapůjčila firma

Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

 

{mospagebreak title=ATI Radeon 9000 Pro}

 Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

Radeony 9000 slaví úspěchy v nejnižší cenové kategorii pod 2500 Kč. Výkonnější verze s koncovkou Pro je z hlediska taktu jádra na stejné úrovni, ale má mnohem rychlejší paměti (R9000 - 200 MHz, R9000Pro - 275 MHz) díky tomu se i výkon pomalu blíží Radeonům 8500, ale nepřekonává jej. Problém těchto karet je v tom, že díky velké paměťové kapacitě (128 MB) jsou cenově na vyšší úrovni něž LEčka a přitom nedosahují takového výkonu.

Všechny, kteří o koupi 9000 Pro uvažují bych chtěl spíše odkázat na 8500LE, které je levnější i výkonnější. Pro 9000 Pro ještě nedozrál čas a hlavně - cena kolem 3000 - 4000 Kč je stále dost vysoká na poměrně pomalý grafický čip. Pokud však cena během roku spadne na úroveň dnešního Radeonu 9000 bez Pro bude to zajímavá koupě.

Z hlediska všech specifikací i kvality výstupu je karta podobná 9000 bez Pro. To znamená kvalitní výtup a hlavně 2x 400 MHz RAMDACy s 10 bity na kanál a dobrým TV-outem s rozlišením 1024x768.

Grafická karta si vyžaduje rychlejší procesor než 9000, i když s 1 GHz by si graifcký procesor vystačil, tak spíše doporučuji jít výš k 1,5 GHz (či 1500+).

Klady
  • DirectX 8.1
  • Kvalitní 2D výstup a TV-out
  • Malá závislost na procesoru

 

Zápory
  • Špatný multitexturing (1. tex. jednotka na pipeline)
  • Pomalý anti-aliasing

Základní informace

Jádro:

RV250

Výrobní proces:

 0,15 mikron

Technologie jádra:

256-bit

Počet tranzistorů: 36 miliónů Frekvence jádra:

  275 MHz

AGP sběrnice:

2x/4x

Paměťová sběrnice:

128-bit DDR

Frekvence pamětí: 275 MHz Propustnost pamětí:

8,8 GB/s

3D specifikace

Vertex pipeline:

2

Pixel pipeline:

4

Tex. jednotek na pipe.:

1

Fillrate (1 textura):

1,1 Gpixel/s

Fillrate (multitexturing):

 1,1Gtexel/s

Práce s polygony:

41 Mpolygonů

Vyhovuje specifikaci:

DirectX 8.1

Vertex shaders:

1.1

Pixel Shaders:

1.4

Metoda vyhlazování:

SuperSampling

Optimalizace paměti:

HyperZ II

Výstup

Počet VGA výstupů:

2

Frekvence RAMDACu 2x 400 MHz Frekvence TMDS

165 MHz

Max. rozlišení VGA

2048x1536

Max. rozlišení TV-outu 1024x768 Počet bitů na kanál

10 bitů

Cena (bez DPH)

Hercules 128 MB

4100 Kč

Průměrná cena karet s daným čipem:

3250 Kč

Do jaké sestavy se grafická karta hodí?

Minimální konfigurace: Intel a AMD procesory od 600 MHz do 1 GHz, SD RAM paměti
Doporučená konfigurace: Intel a AMD procesory od 1 GHz do 1,5 GHz, DDR SDRAM paměti

Zapůjčila firma

Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

 

 

{mospagebreak title=nVidia GeForce 3 a série Ti}

 Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

GeForce 3 alias NV20 byla na začátku roku 2001 hitem sezóny, ve své době představovala výkonnostní i technologickou špičku s cenou kolem 20 000 Kč. Dnes stojí karta kolem 3000 Kč a svým výkonem i technologiemi konkuruje Radeonům. Na rozdíl od Radeonů 8500LE, které se stále vyrábějí, se GeForce 3 už doprodávají jen ze zásob.

Kvality čipu GeForce 3 nelze popřít -  plná bezproblémová podpora DirectX 8 a více než slušný výkon. Na kartě si zahrajete všechny dnešní hry a dokonce bych si dovolil říct i hry, které se objeví příští rok, například takový Doom III je právě této kartě šit na míru. Grafika podporuje i tzv. Quicunx Anti-aliasing, který GeForce zvládá perfektně, i když tento vyhlazovací mód nedosahuje kvalit módu 4x.

V dnešní době samotnou GeForce 3 nekoupíte, nekoupíte ani její zrychlenou verzi Ti 500, ale stále lze koupit nejlevnější a nejméně výkonná verze Ti 200, která představoval nejlepší poměr cena/výkon před příchodem GeForce 4 Ti 4200 a Radeonů 9000.

Kartu bych doporučil zejména těm, kteří jsou zarytými fandy nVidie s jejich skvělými ovládač Detonator a nemají příliš peněz na GeForce 4 Ti 4200. Kartou v žádném případě chybu neuděláte, dá se nataktovat na rychlost původní GeForce 3, problém při koupi této karty však může být nedostupnost, protože jak jsem napsal výše - karty se už nevyrábějí. Pokud dobře vím tak jediná z posledních firem, která GeForce 3 Ti 200 od InnoVision nabízí je LEVI.

Z hlediska 2D kvality se sice Radeonům 8500 nevyrovná, avšak oproti řade GeForce 2 představuje určitý posun vpřed. Škoda je, že v dnešní době se už nedají sehnat GeForce 3 s DVI výstupem. TV-out zajišťuje čip od Conexantu, který se nachází na některých GeForce 4 Ti 4200, podle nezávislých hodnocení se jedná o jeden z nejlepších TV-out čipů, avšak TV-outům od ATI se vyrovnat nemohou.

Karta ke svému správnému chodu potřebuje procesor s taktem kolem 1500 MHz. Vřele bych kartu doporučil s levnými Athlony XP 1600+ a 1700+. Dá se však ale provozovat i na Pentích 4 1,8 GHz. Nové Celerony radši nekupujte, na hry to vůbec nemá smysl a pro tyto grafické karty (Radeon 8500LE a GeForce 3) jsou příliš pomalé.

Klady
  • DirectX 8
  • Nejlepší výkon v testu
  • Nejlépe zvládá anti-aliasing
  • Bezproblémové ovladače
Zápory
  • Nemá tak kvalitní 2D výstup jako Radeony či GeForce 4 MX

Základní informace

Jádro:

NV20

Výrobní proces:

 0,15 mikron

Technologie jádra:

256-bit

Počet tranzistorů: 57 miliónů Frekvence jádra:

200 MHz

AGP sběrnice:

2x/4x

Paměťová sběrnice:

128-bit DDR

Frekvence pamětí: 260 MHz Propustnost pamětí:

7,2 GB/s

3D specifikace

Vertex pipeline:

1

Pixel pipeline:

4

Textur. jednotek:

2

Fillrate (1 textura):

0,8 Gpixel/s

Fillrate (multitexturing):

 1,6Gtexel/s

Práce s polygony:

40 Mpolygonů

Vyhovuje specifikaci:

DirectX 8

Vertex shaders:

1.1

Pixel Shaders:

1.1

Metoda vyhlazování:

MultiSampling

Optimalizace paměti:

LMA

Výstup

Počet VGA výstupů:

2

Frekvence RAMDACu 2x 350 MHz Frekvence TMDS

-

Max. rozlišení VGA

2048x1536

Max. rozlišení TV-outu 1024x768 Počet bitů na kanál

8 bitů

Cena (bez DPH)

Inno3D GF3 Ti200

3200 Kč

Průměrná cena karet s daným čipem:

3300 Kč

Do jaké sestavy se grafická karta hodí?

Minimální konfigurace: Intel a AMD procesory od 1 GHz do 1,4 GHz, SD RAM paměti
Doporučená konfigurace: Intel a AMD procesory od 1,4 GHz do 2,4 GHz, DDR SDRAM paměti

Zapůjčila firma

Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

 

{mospagebreak title=nVidia GeForce 4 MX s AGP 8x}

Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

Jestli jsem označil GeForce 4 MX 440 za GeForce 2 SuperUltra, tak nová řada GeForce  MX 440 s AGP 8x je GeForce 2 HyperSuperUltra. Jádro, které architektonicky vychází z první GeForce, která je už dneska 4 roky stará je zrychleno na 275 MHzm (v případě starší verze 460 na 300 MHz) a paměti, (v packagingu FBGA) jsou taktovány na 250 MHz. Pokud si vzpomenete na stařičké GeForce 2 s taktem jádra 120 MHz je to velký posun v před. Trochu mi to ale připadá jako by nVidie udělala z trabanta tryskáč. Podvozek je stejný, avšak byl použit 3x rychlejší motor, 2x větší kola a 5 metrů dlouhé výfuky - šílené řešení. A to GeForce 4 MX 440 s AGP 8x (a dalo by se říct i 460) je. Ještě když k tomu přidáme, že v poslední době tomuto zastaralému jádru dalo marketingové oddělení nVidie do vínku AGP 8x, které karta nemá šanci využít.

Přesto ale nemůžeme dštít na GeForce 4 MX samý oheň, ve své podstatě to není špatná karta, protože je poměrně výkonná, bohužel je koncepčně zastaralá. Díky pamětem FBGA, které mají jen dnes nejrychlejší grafické karty GeFroce4 Ti 4600 a Radeon 9700, lze paměti na nových MXka karty přetaktovat na 330 MHz, díky čemuž se ve starších hrách a zejména OpenGL vyrovnají či překonají GeForce 4 Ti 4200 a Radeony 8500.

Do budoucnosti je to však horší investice, protože éra DirectX 7 pomalu odeznívá a nastává éra DirectX 8, kterou nejvíce pocítíte během příštího roku. Důvod je prostý, vývojáři sice mohli tvořit hry pro DirectX 8 už na začátku roku 2001, ale grafické karty mělo jen pár nejbohatších jedinců - až teď, kdy DirectX 8 kartu seženete za babku, má cenu v DirectX 8 programovat.

Grafická karta díky svému vysokému výkonu zvládá bez problému i anti-aliasing.

Z hlediska 2D kvality je na tom karta opět o kousek dál než GeForce 3, představuje 2D špičku u karet s čipy nVidia, přesto se ale nemá šanci vyrovnat nejnovějším Radeonům z 9xxx řady, které dokáží zobrazit 10 bitů na kanál, což sebelepší GeForce 4 neodkáže. U nových MXek se objevil i nový TV-out SAA7114, který je lepší než SAA7102

Který procesor ke kartě zvolit? Zde platí stejná poučka jako u GeForce 3 a Radeonů 8500. Vše mezi 1500 MHz a 2000 MHz (vyjma Celeronů) nebo chcete-li 1500+ až 2000+.

Klady
  • Přetaktovatelnost
  • Slušný 2D výstup
  • Bezproblémové ovladače
Zápory
  • Absence DirectX 8
  • Zastaralá koncepce
  • AGP 8x je spíše marketingovým trikem

 

Základní informace

Jádro:

NV18

Výrobní proces:

 0,15 mikron

Technologie jádra:

256-bit

Počet tranzistorů: ? Frekvence jádra:

275 MHz

AGP sběrnice:

2x/4x/8

Paměťová sběrnice:

128-bit DDR

Frekvence pamětí: 250 MHz Propustnost pamětí:

8 GB/s

3D specifikace

Vertex pipeline:

1

Pixel pipeline:

4

Textur. jednotek:

2

Fillrate (1 textura):

0,55 Gpixel/s

Fillrate (multitexturing):

1,1 Gtexel/s

Práce s polygony:

34 Mpolygonů

Vyhovuje specifikaci:

DirectX 7

Vertex shaders:

-

Pixel Shaders:

-

Metoda vyhlazování:

MultiSampling

Optimalizace paměti:

LMA II

Výstup

Počet VGA výstupů:

2

Frekvence RAMDACu 2x 400 MHz Frekvence TMDS

165 MHz

Max. rozlišení VGA

2048x1536

Max. rozlišení TV-outu 1024x768 Počet bitů na kanál

8 bitů

Cena (bez DPH)

Innovision  64 MB

3500 Kč

Průměrná cena karet s daným čipem:

3300 Kč

Do jaké sestavy se grafická karta hodí?

Minimální konfigurace: Intel a AMD procesory od 800 MHz do 1,2 GHz, SD RAM paměti
Doporučená konfigurace: Intel a AMD procesory od 1,2 GHz do 1,8 GHz, DDR SDRAM paměti

Zapůjčila firma

Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

 

 

{mospagebreak title=3DMark 2001}

Než se ještě do testování pustíme ...

Musím vám vysvětlit, co dané barvičky v tabulkách představují:

 

3DMark skóre

Framerate

Komentář

  0 - 1000

0 - 10 fps

absolutně nehratelné

  1000 - 4000 10 - 30 fps

trhaný obraz

  4000 - 8000 30 - 60 fps

hratelé

  8000 - 60 a více fps

perfektně hratelné

Procentuální hodnoty v závorkách představuji procentuální pokles se zapnutým anti-aliasingem.

Tučně zvýrazněné hodnoty představují výsledky, kdy grafické karty byly bržděny procesorem

Použité ovladače

  • nVidia - Detonator 40.72

  • ATI - Catalyst 2.3

3DMark 2001 SE Build 330

  Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
Radeon 8500 9783 7759 6181
GeForce 3 Ti 500 9871 7530 6351
Radeon 8500 LE 9234 7483 5912
Radeon 9000 Pro 8157 6603 5081
GeForce 3 8637 6390 5112
GeForce 3 Ti 200 7784 6067 5025
GeForce 4 MX 460 7420 5356 4287
GeForce 4 MX 440 AGP 8x 7105 5240 4084
  • Nejlepších výsledků dosahuje Radeon 8500(LE) a GeForce 3 Ti 500
  • Všechny DirectX 8 (tedy kroěm MXek) karty v této kategorii jsou velmi podobně závislé na procesoru
  • Nejvíce závislou kartou na procesoru jsou GeForce 4 MX
  • S rychlejším procesorem se dá u DirectX 8 karet dosáhnout lepších výsledků než s pomalejších
  • Kombinace Pentium 4 2,53 GHz + GeForce 3 či Radeon 8500 je už velmi výkonná a dlouho použitelná konfigurace

Car Chase - Anti-Aliasing 4x

Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
GeForce 3 Ti 500 55,4 (- 56 %) 55,8 (- 52 %) 37,9 (- 50 %)
GeForce 3 48,2 (- 59 %) 47,4 (- 55 %) 35,4 (- 52 %)
GeForce 4 MX 460 42,4 (- 67 %) 42 (- 62 %) 30,1 (- 61 %)
GeForce 3 Ti 200 42 (- 58 %) 41,5 (- 56 %) 34,5 (- 52 %)
GeForce 4 MX 440 AGP 8x  39,1 (- 67 %) 38,6 (- 65 %) 27,6 (- 63 %)
Radeon 8500 36,8 (- 75 %) 35,3 (- 70 %) 22,3 (- 70 %)
Radeon 8500 LE 32,1 (- 76 %) 31,5 (- 72 %) 19,5 (- 71 %)
Radeon 9000 Pro 32,3 (- 69 %) 31,5 (- 65 %) 19,5 (- 69 %)
  • Nejlépé zvládají anti-aliasing GeForce 3 a nejhůře Radeon 9000
  • NVidie celkově lépe zvládají lépe Anti-Aliasing než ATI
  • Na rychlejším procesoru je anti-aliasing použitelný i s kartou jako je Radeon 9000.
{mospagebreak title=Unreal Tournament 2003}

 Unreal Tournament 2003, 1024x768x32 (Antalus botmatch)

Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
GeForce 3 Ti 500 51,2 44 21,7
GeForce 4 MX 460 44.9 41,6 21,6
GeForce 4 MX 440 AGP 8x 42,3 41,6 21,6
GeForce 3 43,4 39,8 21,8
Radeon 8500 LE 42 38,7 21,7
Radeon 8500 43.0 38,6 21,6
GeForce 3 Ti 200 38,7 37,2 21,2
Radeon 9000 Pro 38,8 36,7 21,1
  • Vítězem testu je GeForce 4 Ti 500
  • Aby byl UT2003 hratelný stačí jakákoliv karta v tomto testu a silnější procesor

Unreal Tournament 2003, 1024x768x32 (Antalus botmatch) - Anti-Aliasing 4x

Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
GeForce 3 Ti 500 24,4 (- 50 %) 22,5 (- 45 %) 20,8 (- 10 %)
GeForce 3 19,5 (-55 %) 20,9 (- 48 %) 18,8 (- 14 %)
GeForce 3 Ti 200 16 (- 59 %) 18,3 (- 50 %) 17,3 (- 18 %)
GeForce 4 MX 460 14,9 ( - 66 %) 14,3 (- 65 %) 11,3 (- 48 %)
GeForce 4 MX 440 AGP 8x 13,8 (- 67 %) 13,9 (- 66 %) 11,9 (- 45 %)
Radeon 8500 12,7 (- 70 %) 13,9 (- 64 %) 11,8 (- 45 %)
Radeon 8500 LE 11,6 (- 72 %) 12,4 (- 68 %) 10,3 (- 53 %)
Radeon 9000 Pro 10,2 (- 74 %) 11 (- 70 %) 8 (- 62 %)
  • I pro rok staré karty je anti-aliasing v UT2003 oříškem, ani lepší procesor nepomůže. Chce to upgrade grafické karty.
{mospagebreak title=Return to Castle Wolfenstein}

 Wolfenstein, 1024x768x32 (Chechkpoint)

Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
GeForce 3 Ti 500124,2 72,7 38,9
GeForce 3 119,1 72,3 38,5
GeForce 3 Ti 200 114,1 71,6 38,3
GeForce 4 MX 460 119 71,2 38,5
Radeon 8500 123,9 70,6 38,9
Radeon 8500 LE 122,8 70,2 38,1
GeForce 4 MX 440 AGP 8x 115,4 69,6 38,4
Radeon 9000 Pro 115,2 68,6 38,6
  • Nejlepší výsledky dosahuje GeForce 3 Ti 500 a Radeon 8500. Možná by mezi kartami byly rozdíly, ale jsou bržděny procesorem. Chce to minimálně Athlon XP 1600+
  • Wolfenstein je na těchto kartách perfektně hratelný. Opět - stačí jen lepší procesor.

Wolfenstein, 1024x768x32 (Chechkpoint) - Anti-Aliasing 4x

Pentium 4 2,53 GHz Athlon XP 1600+ Celeron 1 GHz
GeForce 3 Ti 50059,2 (- 53 %)  45,3 (- 39 %) 37,6 (- 2 %)
GeForce 3 51 (- 57 %) 39,4 (- 45 %) 37,4 (- 3 %)
GeForce 3 Ti 200 44,4 (- 61 %) 35,1 (- 50 %) 34,1 (- 4 %)
GeForce 4 MX 460 44,3 (- 62 %) 34,5  (- 51 %) 32,5  (- 15 %)
GeForce 4 MX 440 AGP 8x 41 (- 64 %) 32,7 (- 53 %) 31,5 (- 18 %)
Radeon 8500 32,1 (- 74 %) 31,5 (- 55 %) 29,5 (- 24 %)
Radeon 9000 Pro 28,9 (- 75 %) 28,6 (-58 %) 25,6 (- 33 %)
Radeon 8500 LE 29,1 (- 76 %) 23,7 (- 66 %) 21,7 (- 44 %)
  • V OpenGL jde kartám od nVidie anti-aliasing dobře, jen ATIny trošku pokulhávají.

  • Výkon procesoru se na anti-liasingu v OpenGL znatelně projeví. S rychlým procesorem můžete dosáhnout mnohem lepších výsledků než s pomalým.

{mospagebreak title=Závěr testů a shrnutí}
  • DirectX 8 karty vyjma Radeonů 9000 jsou hodně závislé na procesoru. K GeForce 3 či Radeon 8500 se vyplatí silný procesor. Nebo si ho pořídíte v budoucnosti a tím zvýšíte výkon vašeho počítače.
  • Nejlépe dopadla v testu řada GeForce 3, bohužel dnes se nedá téměř sehnat, v některých obchodech seženete GeForce 3 Ti 200.
  • Radeon 8500LE prošla testem hladce, bohužel celé řadě s jádrem R200 či R250 dělá problém anti-aliasing.
  • V dané cenové kategorii nedoporučujeme GeForce 4 MX 460 či s AGP 8x, jsou to sice hodně přetaktovatelné karty (o tom bude pojednávat jiný článek), ale koncepčně jsou zastaralé a nemohou se rovnat GeForce 3 či Radeon 8500LE.
  • GeForce 4 MX ale naproti Radeonů zvládají dobře anti-liasing

Jakou kartu zvolit? V dané cenové kategorii lze volit mezi Radeonem 8500LE nebo GeForce 3 Ti 200. Obě dvě karty v testu zabodovaly a stoji přibližně stejně. GeForce 3 je mírně lepší než Radeon 8500LE, protože dobře zvládá anti-aliasing. Na druhou stranu jsou GeForce 3 Ti 200 nedostatkové zboží, proto pokud se vám nepovede sehnat GForce 3 Ti 200, tak nezoufejte a volte Radeona 8500LE. Je to velmi dobrá koupě!

Radeon 9000 Pro se spíše hodí do starších sestav, díky své nepříliš velké závislosti na procesoru. Ve této třídě není tak zajímavou kartou jako Radeon 9000 v minulém testu, protože cenově se tato karta blíží neznačkovému Radeonu 8500LE, který je přeci jen lepší kartou. Časem se možná Radeon 9000 Pro stane zajímavým - pokud zlevní o 1000 Kč - nyní však pro něj nenastala doba.

V této kategorii levných DirectX 8 karet jsou GeForce 4 MX byť s AGP 8x spíše přežitkem. Výkonnostně na tom nejsou špatně, přesto se ale nemůžou rovnat GeForce 3 či Radeonům 8500LE. Nemůžu těmto kartám úplně křivdit, protože se hodně dobře přetaktovávají a jejich výkon v OpenGL je slušný.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.11.2002 07:41:00   0.0.0.xxx 1515
Tak tomu se rika reklama na ATI. Uz predesly clanek ma trochu mouchy, protoze sehnat ATI 9000 do 2500,- Kc je umeni - spis magie. A v tomhle clanku u karet do 5000,- Kc chybi GF4Ti4200, i kdyz jak pise autor do 5000,- vleze. No fuuuuuuuuuj.

Je evidentni, ze to byl zamer autore, protoze GF4Ti4200 celou radu ATI (az na 9700) rozvalcuje na prach.

Je to hnus, hnus, hnus. Autore jsi barbar - styd se !!!!!

Ten clanek se mel jmenovat - JAK VAM DOPORUCIT ATI.

Do prvniho clanku se takticky propasuje pomerne nova ATI9000 a vubec autorovi nevadi, ze stoji dvakrat vic, nez stara GF2MX. Takze s prehledem vyhraje.

Pak se udela novy clanek a takticky se vylouci GF4Ti4200. I kdyz GF3 vyhraje, tak se najde nejaka chyba, jak to udelat, aby se nedoporucila - jasne staci napsat, ze je nedostupna. Takze opet ATI vyhraje.

No a nakonec se do testu soupne novinka ATI9700, ktera bude souperit s vic nez rok starou GF4Ti a vubec nikoho nebude trapit, ze GF4Ti4200 stoji ani ne polovinu R9700, ale kdo by se na to dival - opet vyhraje R9700.
13.11.2002 08:16:32   0.0.0.xxx 1415
M.D.Rettigová by ve své slavné kuchařce napsala:
Vezmi sobě jednoho blba, přidej špetku adrenalinu, vlož
jednu kartici od nVidie a za stálého míchání uveď do varu.
Vzniklý produkt - blba v nVidiové omáčce potom vyhoď, neboť
je zcela nepoživatelný...
P.S. Jsem dalek toho, abych pomlouval nVidii (sám mám TI4200
v pecku)! Když ale čtu podobný "příspěvek", tak na mně
roste mech... Autor článku přece moudře usoudil, že TI4200
patří do poněkud jiné výkonnostní kategorie, i když R8500
je pezesporu moc dobá placka (mám ji ve svém druhém pecku).
13.11.2002 08:28:19   0.0.0.xxx 1515
No kdyz se kouknes na ceny 4200 tak zjistis ze prumer se na 100% pohynuje nad 5000, na hrane je par "znackovych", ale prumer je kolem 5500.
Takze asi tak
13.11.2002 08:36:11   0.0.0.xxx 1614
Autor článku přece moudře usoudil, že TI4200 patří do poněkud jiné výkonnostní kategorie... uaaaaaaaa ja se z toho zblaznim. Asi neumis cist, nebo mas kratkou pamet, nebo jsi ponekud zabrzdeny.

Megatest grafických karet 2. - karty do 5000Kč

Vidis tu vetu ???!!! Je to nadpis. A srovnava karty DO 5.000,- Kc !!!!!! Nikoli do urciteho vykonu. Muzes mi tedy rict, co to je za blabol, ze autory "moudre" usoudil ...????

Nejsem zastancem nVidie, ale tenhle pristup se mi hnusi. Neustale se srovnava nesrovnatelne. GF4Ti4200 tam mela byt a hotovo. Nema to nic spolecneho s mojim "nadrzovanim". Jde o princip a zamerne mateni uzivatelu.

Koukam ze ta kucharka na Tebe pekne sedi :o))

13.11.2002 08:39:03   0.0.0.xxx 1314
Jestli jsi neschopny si koupit GF4Ti4200 do 5.000,- tak je to Tvuj problem nikoli muj. Kdyby Ati delal dal svoje karty, tak taky nestoji do 5.000,-. Tak jeste jednou - vidim, ze jsou tady nekteri natvrdli - lze koupit GF4Ti4200 do 5000 ? Pokud ano, pak placas blbosti. Pokud si odpovis ne, tak jsi normalni blbecek.
13.11.2002 08:53:57   0.0.0.xxx 1315
Tak dobre chytrousku:
cenik 100mega kategorie DEALER
4200 64mb od MSI 4550 bez DPH -> 5551 s dph
4200 128 mb MSI 5260 -> 6417
4200 64 mb Palit 4290 -> 5233
4200 128 mb Palit 4490 -> 5474
a to je dealersky cenik ne koncovy, jak vidids i FG4 najeky shitky stoji pres 5000, trochu slusna (jako Ati herkuly v testu) JISTE pres 5000.
Hmm Ati nektere svoje karty dela (vetsinou u Saphiru :-)), ale nVidia? Tohle jsem nejak nepochopil.
PS V kompu mam GF3 od MSI, ale dalsi asi bude Ati, bohuzel pro nVidii jsem videl R9000 ve 2D a jeho TV out jsem srovnal se svym... takze dalsi je ati (asi 9500)


13.11.2002 08:54:30   0.0.0.xxx 1816
Nechci se zastavat te ci one strany,ale GF4 Ti4200 se po mirnem brousovani na netu www.alzasoft.cz ,www.monima.cz ci www.tsbohemia.cz da koupit mirne pod 5000Kc s DPH.Tudiz striktne vzato mela byt v testu.Proc tomu tak neni nevim.Snad by to byla i lepsi koupe nezli GF3Ti200,protoze v soucasnosti je sehnatelna spise od Inno a to tam dava shit 5ns pameti ktere nejdou na vice nezli 460-490MHz oproti jinym jako moje noname Mr connect ze Srpna na 537MHz
ani GPU nejde zvednout o moc oproti jinym tak max 210-225 oproti moji 242 a ostatnich az 250-270MHz.Z techto duvodu bych dneska bral asi GF4Ti4200,pokud najdete jineho prodejce s 4ns pametmi je GF3Ti200 dobra volba.
13.11.2002 09:15:05   0.0.0.xxx 1715
ATI dela svoje karty :O Ty ses pomatl. ATI prenechalo vyrobu na OEM partnerech - a to je pro nas zakazniky jenom dobre. Ty to asi neumis prenest pres srdce - jinak si to nedovedu vysvetlit.

ad vytah z ceniku - jsi osel, protoze 100Mega neni distributorska firma - to ze maji rozdelene ceny je jenom jejich problem. Mel bys nakupovat nekde jinde.

ad Hercules - i kdyz to neni ATI, presto maji cenu vysokou a pristoupim na tvou hru :o)))

vyber z ceniku Proca - nejlepsi kategorie bez DPH

3D Prophet ATI Radeon 9000 PRO, 128MB DDR, TVout, AGP 4x, bulk - 3.990,- coz je nejakych 4.870,-Kc. Takze podle Tvych propoctu se v koncove cene NEMUZOU vlezt do 5000,- !!!!!
Jo a jestli mas ten cenik, tak o par radek vyse je

GeForce 4 Ti4200, 64MB DDR, AGP4x (GPU 256-bit, RAM 128-bit), TVout - 3.790,- coz je nejakych 4.624,- Kc vcetne DPH a uz se mohou v koncovem ceniku do 5000,- vlezt (porad podle tvych vypoctu).

Tak o cem to zvanis ?

Kdyz uz nevis kam, tak zacnes placat o TVoutu :o))) Ty jsi snad upadl - copak ten test je zameren na TVout ???? Je zameren na vykon. A jen pro Tvoji informaci, co se tyce TVoutu, tak jsou co se tyce kvality na tom nVidia a ATI uplne stejne. ATI ma tu vyhodu, ze ma mensi cerne okraje. Ovsem nVidia ma TVTOOL a tim porazi ATI v okrajich, protoze pak ma obraz pres celou obrazovku, kdezto u ATI i pri nejlepsim nastaveni zustanou cerne okraje nahore a dole.

Mel bys zacit premyslet, nez budes psat takove kraviny.
13.11.2002 09:34:55   0.0.0.xxx 1613
Muzes mi prosim ukazat ktera z techto karet, ma kvalitu 2D a TVout stejnou jako napr Hercules 8500LE a stoji pod 5000?? Byl bych ti vdecen

Jinak se mi cely test libi. Este by ste ale mohli udelat test ktera karta zvladne nejvyssi FSB ;)

Monima - maloobchod
Triplex G4 Ti4200 64MB TV Out DVI 4990/6087
V8420 TD GeForce4 Ti 4200 128MB DDR Video Out 5088/6207
WinFast A250LE, GF4 Ti4200, 64 MB DDR,TVout,DVI 4806/5863
MSI-8870 G4 Ti4200 TD 64MB DDR 4687/5718

Alzasoft - maloobchod
ASUS AGP-V8420TD 64MB, GeForce4 Ti4200, TV-OUT + DVI 5691/6943
MICROSTAR MS-8870 (G4Ti4200-TD64) GeForce4 Ti 4200 64MB 4533/5530

TSbohemia - velkoobchod ??
nVidia GeForce4 Ti4200 64MB DDR AGP 3800/4636
MSI G4Ti4200TD64 64MB DDR TVout AGP 4389/5354

13.11.2002 09:36:42   0.0.0.xxx 1315
sakra nejak se mi rozhodilo formatovani
13.11.2002 09:46:29   0.0.0.xxx 1615
Hmm do dealera ProCa se nedostanu, a v maloobchode maji nejakou nejlevnejsi pre 5000 s DPH a neni to zadna znacka (ty maj za 6000 a vys)
Asi jsi nemocny, napises ze cena znackove (hercules) 9000 je 4624 coz podle me JE mene nez 5000 (mozna to vidis jinak, pak doporucuji 2. tridu ZS).
Ten tv out a 2d jsme zkouseli s kamosem na stejnem monitoru a TV, a sorry ale R9000 mel LEPSI, takze zadne kraviny.
Takze matematiku pro 2. tridu do ruky a mozek do hlavy...
13.11.2002 10:10:56   0.0.0.xxx 1514
A muzes me vysvetlit kcemu je me dobrej TV out ? vis bubec jake mizerne rozliseni ma ten hnusnej obrovskej bankovej vynalez starej 100let ? Pouzivani TVoutu je holej nesmysl, argumentovat kvalitou TV outu a pouzivat ho v hodnoceni "vykonu" karty me prijde naprosto zcestne. P.S. v dnesni dobe nema vubec smysl resit vystupni obvody karet pac je tu jen jedina relevantni periferie - DVI, zbytek umre do 2 let.
13.11.2002 10:11:10   0.0.0.xxx 1513
Asi mas neco s ocima, jinak si nedovedu vysvetlit to tvoje komoleni.

1. Zajimalo by mne, kde jsem psal, ze ATI od Herculesu je za 4624 ? :o)) Ja napsal ze distributorska cena!! je 4870,- tudiz pri pridani pouhych deseti procent (487,-) se dostane v kaoncove cene nad 5.000,- - nauc se pocitat

2. Problem s ocima vysvetluje ten TVout :o))

A nemotej tadz porad ten TVout - ten neni predmetem clanku. Ay se bude jednat o TVout, pak muzem pokecat o nem :o))

Myslim, ze jsem clanek o TVoutu videl na www.pcnovinky.cz, tak se tam podivej a pak kecej :o))))))
13.11.2002 10:17:51   0.0.0.xxx 1315
S tou 2D kvalitou Ti moc neporadim,mam GF3Ti200 a jsem spokojen s kvalitou 2D.Traduje se GF4 Ti4200 ma obecne lepsi 2D nezli GF3 ale Matrox a ATI je maji udajne o povestny chloupek lepsi.Paklize na www.tsbohemia.cz
Muzu jakozto koncovy zakaznik koupit onu GF4 Ti4200 za nejakych 4600 s DPH tak neni vecne co resit a v testu byt mela.Pokud neco vedlo autora k tomu ji tam nezaradit,mel by ji tam dodatecne zaradit po precteni techto diskusi,jinak neni zcela objektivni.Ciste muj nazor.
13.11.2002 10:30:38   0.0.0.xxx 1615
trtr
13.11.2002 11:22:48   0.0.0.xxx 1616
tak za prve: ATI vyraba karty nadalej (to s prenechanim vyroby pre OEM vyrobcov plati len pre dodavky pre Europu a pod.)

za druhe: mas pravdu GF4Ti4200 mala byt v teste, aj keby sa co i len jedna karta na trhu do tejto ceny vosla, tak ta konkretna karta mala byt testovana a nepochybujem o tom , ze v tu pouzitych testoch by urcite zvitazila (aj keby to bol ten najvacsi s**t spomedzi GF4)... ale ono zas vykonovy rozdiel medzi R8500 a GF4Ti nie je v sucasnosti nijak zavratny - radove jednotky %, ale su aplikacie, kde sa 8500 dokaze GF4 min. vyrovnat, a naopak su aplikacie v ktorych sa na GF4-ku nechyta...BOHUZIAL nVidia v novsich ovladacoch zvysuje vykon akurat pre 3DMarky a pridava obcas nove problemy (asi bezi ATI oproti :-( ... ), zatial co ATI nastastie na 3DMarky zvysoka serie a radsej zvysuje vykon v realnych aplikaciach a odstranuje pripadne nezrovnalosti....

za tretie: Kvalita TV-outu : Videl som uz desiatky kariet s cipmi nVidia od GF2 az po GF4Ti4200 a podobny pocet Radeonov (od najslabsich RadeonVE az po sucasne 8500 a 9000, akurat 9700-ku a 9500-ku som nemal to stasie vidiet v akcii) a aj ten najhorsi Radeon (SG) mal JEDNOZNACNE LEPSI obraz na Tv-out nez ta najlepsia GF4-ka (Asus), a to plati aj o vystupe na klasicky monitor! ... ale bez mucenia sa priznam , ze som este nevidel v akcii ziadnu kartu Radeon od ManLi - tam uz by sa karta mozno obratila ...

po stvrte: ...cierne pruhy na TV, ak niekomu vadia (ak napr. pozeram film vo formate 16:9, tak mi to vobec nevadi) - u ATI staci v ovladacoch zaskrtnut jedno policko a je to roztiahnute na celu obrazovku... takze zadny TVTool ako u nVidie nie je potrebny.

ALE AJ TAK CELE TO URPUTNE USILIE ROZTIAHNUT OBRAZ CEZ CELU OBRAZOVKU , AK TO MA ZA NASLEDOK DEFORMACIU OBRAZU, JE ROVNAKO TRAPNE AKO SNAHA MAT NA TV FORMATU 16:9 ROZTIAHNUTY OBRAZ FORMATU 4:3 CEZ CELU OBRAZOVKU... VYSLEDOK JE NA ...
13.11.2002 11:24:59   0.0.0.xxx 1513

Hmm porovnavas cenu 128MB R9000 od Herculesu (psal jsi Prophet, jestli jsi myslel neco jineho TVOJE chyba) s cenou 64MB (LEVNEJSI) verzi shit noname 4200. To je nefer srovnani. Podle me a i dalsich prispevku okolo PRUMERNA cena 4200 je v pohode nad 5000. Ty sice budes tvrdit ze ne, ale magori jsou vsude.


A ten TV out je proste MOJE zkusenost s GF3 od MSI a R9000 od Saphirre. R9000 byl ZNATELNE lepsi.


PS Osobne mel jsem Rivu 128, TNT2, GF2MX a ted GF3, ale Radeon me presvedcil ze vykon a takt neni vse.

13.11.2002 11:28:58   0.0.0.xxx 1415

No ja koukam na filmy (misto DVD prehravace a DivX) - chci maximalne hezky obraz na TVoutu a pres TV si z obejvaku ovladam bezdratovou mysi prehravani MP3 na vezi v obejvaku z pocitace v druhym pokoji.


Cili kdo chce, uziti najde...

13.11.2002 11:34:16   0.0.0.xxx 1514
nechapu vas abyste byli radi tak jen kritizujete a jeste tak arogatne zkuste si sehnat vy tolik grafickych karet ostestovat je a napsat clanek ... ano gf4 ti4200 tam chybi ale co stejne kazdy vi ze je vykonejsi nez Ati8500, GF3 a spol takze co tu resite a myslim ze neni zas o tolik vykonejsi aby se vic oplatila nez si koupit radeon 8500le od herculesu tohle je aspon muj nazor.... a kdo ma vetsi lovacky si stejne koupi 9700 pac kdyz uz davat tak velke lovacky na grafarnu tak jedine za R9700
13.11.2002 11:35:16   0.0.0.xxx 1416
vono to orezava pismena kura
13.11.2002 12:01:17   0.0.0.xxx 1514
Jednou mě lidé nařknout z toho, že straním nVidie, někteří, že straním ATI Sranda . Nestraním ani jedné z těchto firem, viz mé info.

Měl jsem dlouhé dilema jestli do této skupiny dát GeForce 4 TI 4200. Cena je na rozhraní. To sami ale všichni víte, a tam jsem se rozhodl zejména podle výkonu, který je naproti radeonu 8500 trošku jinde. Nejlépe ale všechno uvidíte v závěru mého testu. Tam budou všechny tyto karty! Zatím
13.11.2002 12:28:37   0.0.0.xxx 1514
Ale jináč je tady pěkně né? Hlavně že není válka.
13.11.2002 12:42:53   0.0.0.xxx 1414

Ale Dudecku,tak si z toho nic nedelej,az na tu Xsabre jsi prima kluk,no ne?:-))


PS:Trocha flamewar nikdy neuskodi :-).


PPS:Kdyz jsi mel takove dilema o zarazeni GF4Ti4200 tak jsi o tom mohl napsat odstavecek,ale co by Ti pak zbylo na dalsi clanek,vid?:-(.....:-))))


PPPS:Cenim si ze jste konecne dali na predchozi reakce ctenaru a testovali na vicero CPU.Sice to trvalo to pochopit,ale vysledek je dobry.

13.11.2002 12:47:43   0.0.0.xxx 1514
No ja mam pocit, ze si od nVidie videl tak maximalne nejakou GF2. I moje shitoidni Inno GF4MX440 naprosto bez problemu zobrazi obraz pres TV-Out pres celou obrazovku (bez tech cernych vertikalnich okraju jako u GF2) jenom s pouzitim beznejch ovladacu, o nejake distorzi nebo nekvalite nemuze byt rec.
13.11.2002 13:39:42   0.0.0.xxx 1415
Tenhle článek je v první řadě psán pro velmi širokou veřejnost, nikoliv pro specialisty a odborníky, podnikající v IT, jako jsi ty. Svoje mindráky si řeš v kruhu podobných odborníků a nevotravuj širokou veřejnost nesmyslama. Pokud si normální člověk - široká veřejnost v běžném dostupném obchodě nemůže koupit nějaké zboží za určitou cenu, tak to není jeho-její debylita !!! Žiješ si ve svým světě, se kterým ale většina lidí nemá nic společnýho .... kdo má reálnou možnost nakupovat ve velkoskladech za dealerské ceny ...?? Situaci s volbou GF4-4200 do testu snad vysvětlil předem. V testu není jediný náznak preferování ATI. Pokud umím číst dobře, tak vlastně nejlépe dopadla GF3. Že není na trhu není zase tak úplně pravda. Dá se sehnat při trochu dobré vůle, rozhodně lépe než kvalitní Radeon 8500. V testu neměl co dělat Hercules 8500 128MB, nejen že ho nikde nekoupíš za 5000Kč, ale má výhodu větší paměti. Díky tomuto zvláštnímu cenovému omezení se sem nedostala nejen "tvoje" 4200stovka, ale ani špičkovej Gigabyte 8500 DeLuxe - asi to nejlepší 8500stovka na trhu !!!
13.11.2002 13:54:58   0.0.0.xxx 1514
Pekny clanek, dekuji.
Mate nekdo povedomi o tom, jak je na tom ATI (Club3D) Radeon 9000 LE, 64 MB DDR, VGA/DVI/TV out? Nasel jsem ji u Alzasoftu za 2900 vc. DPH a to je o dost mene nez Radeon 8500LE. V testu ale tato varianta neni.
Diky.
13.11.2002 14:45:36   0.0.0.xxx 1516
Radeona 9000 klidně koupíš do 2500,- s daní. Otevři si nějakej normální ceník. Geforce 3 prostě nejsou, takže autor má naprostou pravdu.....
13.11.2002 14:46:42   0.0.0.xxx 1515
No G4Ti4200 tam měla rozhodně být, to máš pravdu...
13.11.2002 14:49:07   0.0.0.xxx 1516
Geforce 3 nejsou, takže s tím nic nenaděláš.... radeona 9000 v pohodě do 2500,- koupíš. i s daní.
13.11.2002 15:17:34   0.0.0.xxx 1614
GF3 k mání:
http://softcom.inshop.cz/inshop/scripts/detail.asp?ItemID=26&Level=38
13.11.2002 18:30:45   0.0.0.xxx 1513
Tvrdit ze GF 3 nejsou je pekna blbost. Kdo hleda, ten najde, staci si zajit do firmy ktera nakupuje od vice velkoobchodu a ne nakupovat primo jen v jednom velkoobchodu kde mam kategorii. Pravda klasicke GF3 nejsou ale Ti200 v pohode koupite i maloobchode kde delam za 3664,- (64MB DDR, S-Video, akorat znacka je naka nezjistitelna} a Innovision kolem 3700,-.
13.11.2002 20:25:26   0.0.0.xxx 1514
1. Bezna cena ATi 8500 LE 64MB od Herculesu je v beznem obchode (LOSAN, 100Mega) je cca 4100,- s DPH! Nad 5000,- se cena nedostane ani nahodou!
2. Ten TVout u ATi je bezkonkurencne lepsi. Nemusim pouzivat nejake polo-funkcni uchylne TVTools. Kamarad ma ATi a je to parada, ja (zatim) nVidii a je to hruza!
13.11.2002 22:41:44   0.0.0.xxx 1214

Podle mých zkušeností se GF4 Ti4200 sehnat pod 5000 Kč nechá, ale jedná se jenom o OEM či neznačkové nebo NO NAME shity (Prolink, Manli, Palit atd...). Jelikož se testovali karty od značkových výrobců (Hercules, Gainward, Inno3D), tak by asi nebylo moc dobrý je porovnávat s těma shitama. Jediná GF4 Ti4200 pohybujicí těsně okolo 5000 Kč je od Inno3D. Někde by se možná nechala sehnat pod 5000 Kč, ale většinou tuhle cenu o trochu překročí (100-200 Kč), a tak to bylo jenom na autorovi, jak se rozhodne (kdyby se rozhodl opačně, tak by se zase ozývaly hlasy ve 3. části testu, že je moc drahá a nedá se srovnávat s o mnoho levnějšíma kartama ......).


Jinak GF3 Ti200 se necha sehnat jen od Inno3D asi za 3600 Kč a možná ještě Leadtek, ale ten je o trochu dražší (asi 200-300 Kč), moná i nějakej SHIT.

14.11.2002 07:12:18   0.0.0.xxx 1615
Jake nefer srovnani ? Muzu ja za to, ze Hercules dela ty karty se 128MB ? Ten rozdil v pameti Ti prinese 0,0 vykonu. Shit noname ? :o)) Ty jsi snad upad :o)))) Je to stejny "noname", jako Hercules (ani jeden nedela chipy). Ze ke karte da nejaky soft je jeho problem a zbytecne se tim zvedme cena. Placas celou dobu nesmysly - mel bys jednou strcit GF4Ti4200 do compu a pak muzes vykrikovat neco o VYKONU !!!! Takhle jenom kecas.

Nejsi nic jineho nez osel - co ma spolecneho GF4 s GF3 a TNT2 co se tyce TVoutu ? Nez neco zacnes placat - podivej se na technicke specifikace TVoutu a pak prijd a napis to jeste jednou - at vsichni vidi, jak jsi zabrzdeny.

No a nejlepsi je srovnat vykon TNT2 a Radeonu - to uz fakticky mluvi o Tvojem IQ.
14.11.2002 07:25:27   0.0.0.xxx 1314
ad 1. :o)))))))))) TY JSI LHAR !!!! Nejdriv si over, nez neco napises. Stahnul jsem si kvuli tobe cenik 100Mega, kde jsou ceny BEZ DPH VGA Hercules 3DProphet FDX 8500 LE RADEON, 4.370,- To je jejich nejlepsi dealerska! (ta sama karta stoji v Proce 3.990,- bez DPH. TAK DOPRDELE UZ ZACNETE PSAT PRAVDU A NE TY VASE ZASRANE LZI !!!!!!!!!!!!!!!

ad 2. Nemluv o necem, o cem nemas ani paru. Nejdriv si over fakta a pak se muzes dohadovat. V klasickem TVoutu ma ATI navrch, ze ma mensi okraje po bocich. Ovsem u obou je okraj nahore i dole. Pri pouziti FUNKCNIHO ! TVtoolu je obraz pres celou plochu !!! O tom si mnuze ATI nechat jen zdat. Kvalita JE stejna !!!!! Ale opet opakuji - tento clanek NENI o TVoutu, takze dalsi vyplody komentovat nebudu !!!
14.11.2002 07:32:04   0.0.0.xxx 1416

Ty jsi ale ubohy tvor, nauc se cist ale i MYSLET, TNT2 nikdo nesrovnava, jen rikam, ze zatim jsem byl nVidiot a mel jsem snad vsechny nVidia karty, ale kvality novych Radeonu me presvedcily a dalsi bude R.


Hercules dela i 64 MB ktera je LEVNEJSI a proto by se mela pomerovat cena 4200 se 64 MB a Hercula 64 MB!


Podle tebe teda neni Noname? Takze GF4 on Manli je stejne dobra jako od Asusu? Aha tak to je pro me neco noveho ty pitomecku.


GF 2,3,4 maji s TV outem spolecne to, ze jeho vystup je HORSI nez na Radeonu.

14.11.2002 07:40:27   0.0.0.xxx 1414
ad vyroba ATI - neni to presne 1. zijeme v Evrope, takze nas nezajima Americky trh 2. ATI dela z novych pouze 9000Pro a 9700. Pak jeste plecku R7000 a to co nikdo nechce delat - AIW. Ne, zadne karty s chipem 8500/LE, ani klasickou 9000 (bez Pro) NEDELA.

ad vykon - porovnani vykonu melo byt predmetem tohoto testu. Tudiz clovek, ktery chce investovat do karty do 5.000,- si zakonite koupi ATI, protoze podle tohohle testu nebude vedet o existenci GF4Ti4200. Srovnavas nesrovnatelne - ATI 8500 neni to same, co ATI 8500LE !!! ATI 8500 vubec nepatri do kategorie do 5000,-. ATI 8500LE je pomalejsi a to o dost ! R8500 se priblizuje ke GF4Ti4200, ale je drazsi !!!

ad TVout - uz jsem nekolikrat psal, ze tento clanek NENI o TVoutu. Byl jsem u kolegy, co mel doma GF4Ti4200 i ATI Radeon a obraz je identicky. DOkonce pro takove blbecky, kteri neustale frkaji neco o kvalite nahral vse na video a pak zpatky do PC - oba obrazy jsou STEJNE. Jestli toho kolegu potkam, klidne mu reknu, at to vystavi na web a muzes porovnat. U ATI se NIKDY, podotykam NIKDY nezbavis spodniho a vrchniho okraje !!!!!!!! Nevim o jake deformaci obrazu to mluvis ?!?!?!? Vis co - zkus Matrox a pak neco placej o deformaci. Ne o TVoutu se uz bavit nehodlam. Zvlastne ne s lidma, kteri nejsou objektivni a neustale jen vykrikuji - moje ATI ma super obraz.
14.11.2002 07:42:21   0.0.0.xxx 1613
Tak uz to tu ctu dlouho ale co ty ses za pitomce ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, no nic kazdy jsme nejaky, ale na rozpoutani prestrelky fakt nemuzes mit lepsi (horsi) prispevky
14.11.2002 07:48:11   0.0.0.xxx 1316
Ty imbecile uz di nekam to neni mozne co ty jsi zac .
R8500LE je o dost pomalejsi nez R8500 ? A to ti rikali v ktere skolce ? Jediny rozdil je v taktu a to u Herculesich karet 25MHz. Boze ze te radakce nemaze, jeste par tvych prispevku a jdu si cist Mladou Frontu.
14.11.2002 07:52:12   0.0.0.xxx 1514
Vidim, ze s blbeckama se musi polopaticky. Takze - predmetem vykonostnich testu je ukazat, ktera karta je vykonnejsi. Jestlize je vykonostne GF3 rychlejsi, nez ATI8500LE a pak nejaky kreten napise kvality novych Radeonu me presvedcily (tam ma byt meke i) pak to asi nema v hlave v poradku, protoze rok stara karta porazi "novinku" a jeste k tomu drazsi "novinku". Asi Te sere, ze sis koupil ATI a ted to musis nejak obhajit :o))

Jo dela - asi o 400,- Kc :o)) Coz je cena GF4Ti4200 :o)))

Udelej si ve znackach poradek a pak neco vykrikuj. Jen pro Tvou informaci - ani Manli, ani Hercules, ani ASUS NENI vyrobcem chipu, tudiz NEMUZE delat znackovou kartu. Znackova od neznackove se m.j. lisi i zarukou - jestlize maji obe dva roky, pak je to stejne. Pak je tu kvalita - od toho jsou tady testy - evidentne jsi vytizeny na zvucna jmena a rad vyhazujes prachy - to je Tvuj problem. Nikdy jsi nic neodzkousel, tak nefrkej.

ad TVout - osle, tenhle clanek NENI NENI NENI o TVoutu. A jen tak na okraj GF2 NEMA TvinView, GF3 NEMA TvinView, GF4 MA TvinView (GF2MX taky). A o tve slepote svedci i reakce - ty proste vidis, jen to co chces.
14.11.2002 07:57:43   0.0.0.xxx 1515
Ja uvadim fakta. Narozdil od Tebe ja mel vsechny karty v ruce. Pak jsou tady ceny - jen se na nej podivej ty 25MHz :o))
14.11.2002 08:04:57   0.0.0.xxx 1413
Aha, takze koncovy uzivatel je idiot a neni schopen koupit GF4Ti4200 do 5000,- hmmm zajimave - mel bys nekdy zajit do obchodu.

Jake vysvetleni ???????? Na jedne strane do testu nedam kartu, ktera tam patri a na druhou stranu kartu ktera tam nepatri - to je hodne fer :o)))))))))

Spravne jsi napsal, ze test je delan pro sirokou verejnost (odbornici to znaji), tudiz musi byt ferovy - jakmile neni, pak siroka verejnost dostane spatny usudek.
14.11.2002 08:07:34   0.0.0.xxx 1315
HEHE :O)))))) Jakoze ATI neni pouze od OEM vyrobcu :o)))))))
14.11.2002 08:10:44   0.0.0.xxx 1515
Kde !!!????? Kde se daji v maloobchode koupit ATI 9000 do 2500,- vcetne DPH. KDE ?!?!?!? Ukaz mi to, jinak nekecej !!!!

Jinak na GF3 je tady spousta odkazu, tak se podivej. Autor NEMA pravdu.
14.11.2002 09:05:34   0.0.0.xxx 1513
no tak to je hustý ... kdyby nadávky fackovali tak jsou skoro všichni zbušený na sr.... je jasný že test nemá chyby ale tohle ... ach jo ...
14.11.2002 09:11:58   0.0.0.xxx 1515
Definuj OEM .... pak to přenes na sortiment Grafické karty a potom se tu můžeme dohadovat .... dokud budou názory na tuto zkratku takové jaké jsou, čili těžce protichůdné, je třeba to brát s rezervou, s tím, že každý zhruba ví co tím bylo myšleno.
14.11.2002 09:35:32   0.0.0.xxx 1516
no nevim jestli ma Inno 5ns pameti..asi ne, ja ji mam GF3Ti200 a v pohode zvlada 500Mhz pameti a 230 GPU..vic sem nezkousel, nejsem zase az takovy maniak.))
14.11.2002 09:38:57   0.0.0.xxx 1515
Hmm takze kdyz nekdo vola po OBJEKTIVNIM testu, tak je pitomec ? Dobry no ...

Jednu vec - kde jsem neuvedl fakta ?
14.11.2002 09:42:23   0.0.0.xxx 1616
Jako nahrada za DVD prehravac je to prilis draha karta - stoji tolik co cely DVD prehravac.

Pokud ovsem touzis po DIVX, pak muzes pouzit integrovanou Intel kartu. Ja pouzivam na tohle Barbone od MSI - vypada pekne, ma pekny TVout - co vic si prat.
14.11.2002 09:43:38   0.0.0.xxx 1415
koukni na http://www.alfacomp.cz">www.alfacomp.cz normalni maloobchod a R8500fdx le vod herculu tam stoji 3990 s DANI ... takze asi tak Time prvni koukej a pak mluv
14.11.2002 09:49:15   0.0.0.xxx 1515
Zkratka OEM znamená original equipment manufacturer, tak si to přeložte - je tedy pravda že OEM výrobky nemusí být nutně nekvalitní, ale ve svý podstatě by se asi vůbec neměly dostat do samostatného prodeje, ale měly by se montovat pouze do hotových sestav a samostatně by se měli prodávat krabicové verze!!!!????? - ale to bych byl asi jako kupující sám proti sobě, protože OEM výrobky jsou o dost levnější....
Moje předchozí rekace by se teda měla týkat asi spíš těch NO NAME shitu
14.11.2002 09:51:29   0.0.0.xxx 1214
Prosim vas lidi, mam Radeona 8500LE a zkousel jsem na nem Vulpine GL Mark (ci tak nejak - test na vykon v OpenGL) a moc sem se divil, kdyz mi to ukazalo vykon o neco nizsi nez GF2MX (
Proc Duron 800 ...
btw cao Vlasku
14.11.2002 09:52:57   0.0.0.xxx 1616
Tobe ta kritika neprijde fer ?

Das do testu kartu, ktera tam nema byt ATI8500, protoze ta napr. u Herculesu nestoji do 5000,- - bohuzel jsem nikde nenasel jineho vyrobce, ktery by 8500 delal (jestli mas odkaz - sem s nim).

Na druhou stranu tam nedas kartu, ktera tam byt mela, protoze STOJI do 5000,-. Je prece uplne jedno, jestli je, ci neni na hrane. Pokud se da do 5000,- koupit pak tam MUSI byt. Jinak je ten test k nicemu.

A prave proto, zes napsal, ze vykon je nekde jinde, tim tuplem tam mela byt. Je to totiz dneska momentalne nejlepsi karta cena/vykon. Prave to, ze za podobne penize ostatni uplne prevalcuje.

Pak cte takovou recenzi clovek neznaly a usoudi, ze do 5000,- proste nesezene nic lepsiho, nez ATI8500. Tak se vyda do obchodu a tam mu daji slabsi verzi LE. Ten clovek vlastne koupi uplne jinou kartu, nez kterou chtel. Pripada Ti to fer ????
14.11.2002 09:59:29   0.0.0.xxx 1415
He He :o)) Vidis tu koncovku fdx ? Tak si nejdriv zjisti proc tam je :o)
14.11.2002 10:11:27   0.0.0.xxx 1415
Ano je tady spousta zabednecu, co si pod pojmem OEM predstavi nekvalitni kartu. Jestlize chci hanit, pak musim konkretni znacku a napsat, co je na ni spatneho. Jestlize nekdo napise, ze powercolor dela shity, tak je to trouba, protoze jen papouskuje, co nejaky zabrzdenec napsal. Ovsem nikdo z nich nemel tu trpelivost vzit a odzkouset.

Mel jsem napr. doma ATI od Supergrace a od Herculu - obe byly stejne !!!! Mel jsem doma GF4Ti od MSI o od Joytechu - obe byly stejne !!!!! Rozdily byly pouze ve vybave - u MSI a Herculu bylo vic CD. Instalaci meli taky lepsi. Napr. Supergrace meli hodne stare ovladace. Ovsem to v dnesni dobe Internetu nebveru, jako vadu.

Nekdo muze namitnout, ze tzv "znackove" jdou lip taktovat. Tak to taky neni uplne pravda. Mel jsem GF4Ti4200 od MSI - 2kusy. Jedna sla zbednout az na Ti4600, druha ani nahodou. Pretaktovanmi je vec jusu, nikoli znacky.

Muze se ovsem stat, ze u tech zvucnejsich jmen bude sance pretaktovani vyssi. Jenze to nikdo nemuze dokazat, protoze by si musel vzit napr. 10x znamejsi znacku a 10x mene znamejsi znacku, pak udelat statistiku. Ovsem do toho se nikomu nechjce a tak radejki pinda nesmysly - ono je to totiz jednodussi.

Takze co to jsou vlastne ty shity ? Je to Fama, ktera muze vzniknout napr. takhle. Nekdo si koupi Powercolor kartu a zjisti, ze je vadna, okamzite zacne vyrvavat, ze je to shit atd. Zapomina ovsem, ze i Herculesy maji reklamace - o tom uz se taktne pomlcuje :o))) Jeste neco ?
14.11.2002 10:30:55   0.0.0.xxx 1515
Tak jsem se prisel podivat na clanek a celkem jsem se pobavil nad prispevkama :o))

Musim se zastat Jana Dudka, protoze mi se ten clanek libi. Vim, jaka je to drina otestovat tolik karet a navic jeste na dvou systemech. Klobouk dolu.

Schodou okolnosti jsem nedavno delal test TVoutu (mne to zajima kvuli strihu videa), takze se mi sesli nektere karty najednou. Anonym tady neustale vykrikuje, ze mu tam chybi GF4Ti4200 - at zkusi udelat test sam, kdyz je tak chytry.

V kazdem pripade, i kdyz to nebyl muj zamer jsem udelal test v mem nejoblibenejsi "testovacim programu" - Q3. Mozna, ze nekdo namitne, ze je to stare, ale dle meho nazoru porad dost spolehlive. Bohuzel jsem v dobe testu nemel k dispozici UT2003, takze jsem to na nem nemohl udelat.

Pokud umi tahle diskuse HTML prikazy a pokud se autor nebude zlobit, dovolim si tady dat graf vykonu nekterych karet.

http://www.pcnovinky.cz/img/clanky/id240_10_ati10.jpg>

Uz se proboha nehadejte - dyt to nema smysl :o)) (zase na druhou stranu to svedci o tom, ze na pctuning lide chodi a to je dobre)
14.11.2002 11:37:49   0.0.0.xxx 1516
Teď jste to teda oba rozsekli .... OEM bylo-nebylo přeloženo, ale nijak jste neosvětlili, jak by se tato zkratka měla správně používat v segmentu grafických karet. Podle jedné verze by vlastně výrok "OEM výrobce" byl pěknej nesmysl, protože jeden výrobce může a i vyrábí jak OEM balení tak krabicové. Od čeho tu potom ale máme další definátory, jako jsou "retail", "bulk", "build", "powered" a podobně? A které jsou ty značkové a které neznačkové ...? Vyrábí vůbec Nvidia i karty ...?? VOČEM SE TU TEDY VLASTNĚ HÁDÁME, když v tom mají hokej i ti, co by v tom měli mít pořádek zatraceně. Jak potom chceš udělat test, aby se líbyl všem, když už v základu jsou detaily, na které má "co člověk to jiný názor, náhled ba i svou tutovou pravdu" ..?
JÁ TIPUJU, ŽE ANONYM JE NASTRČENEC, KTEREJ TADY MÁ ROZPROUDIT DISKUSI, ZA JISTÝM POVRCHNÍM ÚČELEM, COŽ SE MU DOKONALE DAŘÍ ...takže PCTuning jede ... :-)))
14.11.2002 12:01:48   0.0.0.xxx 1515
www.extrapoint.cz otevri si jejich ceník a najdeš tam dva R9000 64 MB kolem 2000,- be DPH.
14.11.2002 12:39:32   0.0.0.xxx 1314
Neco jineho je OEM partner a neco jineho OEM vyrobek. Jestlize se jedna o vyrobek, pak by to mela byt verze urcena pro prodej s PC - bez krabice atd. Mela, ale normalne se prodava.

OEM partner je ten, ktery v podstate nic nevymysli ani nedela, pouze montuje dokupy. Takze takovy OEM vyrobce si koupi chipy, pak pameti, pak desky a cele to da dohromady. Tudiz nevyrabi, pouze montuje. To je priklad v podstate vsech vyrobcu vyjma starych S3 karet, Matroxu, nekterych Atin atd. Nikoli Creative, MSI, Hercules, Powercolor, Manli atd.

Jeste neco ?

Proc nastrcenym ? si delas kozy ne ? Jaky povrchni ucel ? O cem to meles. Mi se nelibilo neco v clanku, upozornil jsem na to a ostatni melou vetsinou nesmysly, protoze si mysli, ze jim chci hanet tu jejich "dokonalou" ATI kartu. Jenze kdyz si prectes, co jsem psal, tak zjistis, ze to bylo POUZE o clanku. Nesmysly typu lepsi je tohle, ci onohle prehlizim, protoze ve vetsine pripadu se jedna pouze o blaboly.




14.11.2002 13:39:47   0.0.0.xxx 1515
"Na GeForce3 si zahrajete všechny dnešní hry a dokonce bych si dovolil říct i hry, které se objeví příští rok, například takový Doom III je právě této kartě šit na míru." Tak to jste si dovolil "moc" pane autore
1)aby si clovek vychutnal tuto hru bude potrebovat grafickou kartu s podporou directX9
2)sam Velky John Carmack prohlasil, ze pokud si budeme chtit uzit novy engine od idSoftwaru alespon castecne, budeme potrebovat P4 2.5Ghz a Gf4Ti
3)zrejme jste jeste nemel moznost, mily autore, otestovat DOOM III alpha verzi, ktera se jiz na internetu naky ten patek povaluje, pravdou je ze tato verze neni zdaleka vyladena, ale k utvoreni alespon zevrubneho obrazu to staci a tento obraz je nasledujici: athlonXP 1800+; Gf3Ti500; 768RAM 266DDR staci v 640x480 na pouhych 20-30fps a jen do doby nez se v uhlu pohledu objevi vice nez jeden enemy, navic mapy v teto verzi jsou male a prostory uzavrene, bez exterieru
Dle meho nazoru byste v pozici testera grafickych karet mel sledovat leadery herniho prumyslu a tim idSoftware (resp. John Carmack) bez pochyb je. Az bude D3, tak po UT2k3 nestekne ani pes a az Vy v te dobe budete testovat nejake graficke karty, tak to bude take prave pomoci enginu D3 a pak teprve uvidime, ktere grafice je tato hra sita na miru.
14.11.2002 13:55:18   0.0.0.xxx 1615
Chtěl jsem Gf 4 Ti 4200 64 Mb a pod 5000 s DPH(!!) jsem ještě žádnou takovou neviděl!!!!Taď mam Hercules 8500LE 64Mb se skoro stejným výkonem.Kvalitní grafárna od kvalitního výrobce!!!! Na stejný úrovni seženeš Ti 4200 tak za 6000 - Leadtek,Gainward,Asus.
14.11.2002 13:57:59   0.0.0.xxx 1616
Gforce 3 umí directX 8.1 (to znamena vertex a pixel shadery)a ne jen 8. narozdíl od total shit Gforce4MX ktere toto neumi
14.11.2002 14:01:02   0.0.0.xxx 1514
No nevim, ale ja bych si nedovolil mluvit o necem, co v podstate jeste neexistuje.

ad 1) nevim, ale nemyslim, ze by si v dnesni dobe dovolil kdokoli vypustit hru, ktera bude jen pro par jedincu. Tudiz bych si netroufal tvrdit, ze budou bezpodminecne nutne funkce DX9.

ad 2) Je mozne, ze neco takoveho napsal, ovsem minimalni konfigurace bude zrejme mnohem niz.

ad 3) Ja bych moc nevykrikoval, ze jsem pirat a pouzivam ukradenou verzi Doom3 :o)) V kazdem pripade bych si tady dovolil nesouhlasit. Prave nedodelane verze totiz nic o konecne podobe nevypovidaji, protoze maji spoustu chyb a nejsou odladene. Napr. UT2003 v prvnich verzich (ktere nekdo ukradl) nesel hrat na nicem a jeste k tomu to vypadalo priserne. Ke konci se objevila tzv. finalni verze (2CD), ktera take nefungovala temer s nicim (od GF4 a silnejsich) a nakonec se zjistilo, ze se jednalo take o beta verzi, protoze finalni verze ma 3CD a funguje i u mne na GF2MX v lepsim rozliseni ney 512x.... :o))

ad ad tester grafickych karet - no nevim, ale myslim ze tester je tu od toho, aby otestoval grafickou kartu v existujicim software, nikoli aby vestil budoucnost her.

ad posledni vety - no tvrdit, ze D3 bude nejlepsi hrou a nic jineho se hrat nebude mi prijde dost podivne - myslis, ze se dneska nehraje napr. UT ? A co treba stary Counterstrike ? Myslis, ze vsechny tyhle hry jako mavnutim kouzelneho proutku prestanou vsichnbi hrat a vrhnou se na D3 ? :o))) Ja myslim, ze ne. A jen tak na okraj - o D3 uz se mluvi tak dlouho, ze mnoho uzivatelu ani neveri, ze nekdy prijde. Budem doufat, ze ano. BTW. Jak je to s Duke Nuke Forever ? Vysla uz hra PRAY ? Nejsem paran, tak se jenom ptam.
14.11.2002 14:27:54   0.0.0.xxx 1615
Milý čtenáři, alpha verzi k dispozici a chystáme na něm udělat poovnání jak vypadá s GeForce 4 MX, GeForce 4 Ti 4600 a Radeon 9700. Vše s instalovaným DX9.

Jinak pokud si přečtete intervirew s lidmi z IDSoftu na TomsHardware, tak zjistíte, že Doom III je smařován na karty jako je Radeon 8500 či GeForce 3. V době, kdy se tato hra plánovala ani jiné karty nebyly. Samozřejmě, že to bude plus když budete mít něco rychlejšího, ael na těchto kartách si v pohodě zahrajete.

BTW. Testoval jsem Doom III na Athlon 950 a integrovany a nForce a jelo
14.11.2002 15:00:50   0.0.0.xxx 1414
Tak to bych fakt rad vedel ja ty si vysvetlujes tu zkratku FDX - nechces nas obohatit tvym vykladem co to vlastne znamena?
14.11.2002 15:39:26   0.0.0.xxx 1616
Ve verzi pro tiske se zobrazuje jen první nadpis kapitoly a všechny ostatní kapitoly mají tento nadpis taky. Zde je to: Grafické karty do pěti tisíc. (Systém: W2k SP2 + MSIE 5.01 SP2)

Jinak je článek velmi pěkný a povedený.
14.11.2002 17:18:08   0.0.0.xxx 1414
Lhar jsi tak mozna ty!!! Pokud si stahnes nejnovejsi cenik 100Megy Liberec z 13.11.2002 (www.stomlib.cz), tak cena Hercules 3D Prophet FDX 8500 LE je 3165,- (s DPH tedy dokonce pouze 3861,-). Nedavno byla sice ve 100Meze drazsi, ale v Losanu Liberec stoji jiz nekolik tydnu neco malo pres 4000,- s DPH! Kdyz se podivas na jejich cenik, tak cena je 4181,- s DPH a to je navic Retail verze! Bulk stoji 4077,-!!!
14.11.2002 17:34:06   0.0.0.xxx 1515
Jeste k tomu TV Outu... Ty prouzky nahore a dole jsou kvuli zachovani pomeru. Kdyz je odsranis, tak zdeformujes obraz. Jinak, vlastnil jsem GF2 kartu od Inno a uz jenom rozchodit TV Out bylo dost casto pomalu nemozne (a to i s funkcnimi TVTOOLS!).
Jeste k tomu oznaceni FDX. Je to pouze vyrobni oznaceni od Herculesu (jako treba i to 3D Prophet). Hercules zachoval referencni design karty od ATi. Pouzity GPU je neorezany ATi Radeon 8500 LE. Pameti jsou Hynix 4ns.
Takze nejde o nejakou orezanou verzi Radeonu 8500 LE! Koukni se na stranky www.hercules.com.
14.11.2002 18:38:32   0.0.0.xxx 1413
Vazne jsi dementni>

Super vtip je tvoje "oprava" , samozrejme tam patri "y" a ne "i" (at uz podle TEN Radeon bez Radeonu jako hrad bez hradu (hrady->Radeony) a nebo podle TA graficka karta podle vzoru zena (zeny->Radeony)), navic ve slove "meke" se pisou dve k. Doporucuji zopakovat ZS.

Znacka u grafiky znamena stabilitu, vybavu, kvalitni pameti, kondenzatory, chladice, konektory a tisic dalsich veci ktere ovlivni KVALITU i VYKON karty, kdyz budu mit 2letou zaruku na MANLI tak mam jistotu ze po 2 roky budu mit narok na opravu/vymenu v kategorii shitu.

ATI jsem si nekoupil, kdybys CETL co pisou ostatni, zjistil bys ze mam GF3 od MSI, ale ty nectes jen blabolis s pravopisnymi chybami.

Myslim ze tvuj psychopaticky boj za nVidii prameni z nejakych psychickych problemu, mozna by ses mel sverit nejakemu odbornikovi
14.11.2002 18:39:19   0.0.0.xxx 1415
Myslis ve slove "presvedcily"? Zkus tam dat mekke i. Jelikoz kvality presvedcily (shoda podmetu s prisudkem -kvality jsou rodu zenskeho) a ne Radeony presvedcili!!! Nebo ve slove kvality (mekke i po t?!). Nebo snad novych (po v)?! A nebo teda kde ma to mekke i byt??????????? Blbecek ses akorat tak ty!!!!!!!!!!!!
14.11.2002 18:46:57   0.0.0.xxx 1616
Ve vetsine veci s tebou musim souhlasit (co se tyka HW)...
Ale s tou cestinou, jeste maly dodatek: neni to totiz Radeony - presvedcily, ale kvality (Radeonu) - presvedcily!!! Takze vzdy rod zensky!

.
14.11.2002 18:59:55   0.0.0.xxx 1514
Co se tyce tech cen, tak Radeon 8500 skutecne asi nebude do 5000,-, ale 8500LE jsem na druhou stranu jeste nad 5000,- nevidel. Ty ceny by se meli brat prumerne, tj. pokud Ti4200 stoji do 5000,- jen v 5% obchodu (a v 95% nad 5000,-), tak patri spise do vyssy skupiny. Takze tam nepatri ani Hercules 8500 ale pouze 8500LE, to souhlasim. I kdyz autor pise, ze 8500 je tam jen pro srovnani cen (pomer cena/vykon). Mimochodem 8500 neni zas az tak podstatne vykonejsi nez 8500LE (a kdyz vezmes v potaz moznosti pretaktovani... a prave pomer cena/vykon...).

.
14.11.2002 19:02:47   0.0.0.xxx 1614
Karty s Radeonem 8500 (i s 8500LE) dela mimo Herculesu take Sapphire Tech, ovsem co se tyce kvality, tak nevim... Jinak me jeste napada OEM Power Color.
14.11.2002 19:09:16   0.0.0.xxx 1516
Jasne ze jde hlavne o vykon, ale kvalitni TV Out je docela dobra doplnkova funkce, nemyslis?
14.11.2002 19:14:01   0.0.0.xxx 1416
A nVidia dela svoje vlastni karty???
14.11.2002 19:18:11   0.0.0.xxx 1615
Jenze je rozdil jestli je to "OEM" od Herculesu nebo od Power Color, Manli, Sapphire Tech atd... Pouzite soucastky, pameti (3,6 ns, 4 ns nebo taky 5 ns)!
14.11.2002 19:51:42   0.0.0.xxx 1314
Ja by som sa vijadril asi tak to: GeForce sou dobré karty ale RADEONY od ATI sou stokrat lepší!!!!!!!
14.11.2002 21:01:19   0.0.0.xxx 1413
nevím o co se pořád snažíš, piš si svoje články a neotravuj tady se svýma názorama.
14.11.2002 21:30:25   0.0.0.xxx 1415
Samozrejme mas pravdu, ten pablb me tak rozzuril, ze jsem si to po sobe vzteky ani neprecet
14.11.2002 21:31:21   0.0.0.xxx 1515
Tak se prosim te vijadruj s "y"!!!
15.11.2002 06:40:45   0.0.0.xxx 1514
Chytil ses pekne na udicku :o))) jsi osel, protoze to nema s clankem NIC spolecneho !!! Uhybas od clanku. Neustale tady placas o uplne jinych vecech, nez je podstata veci a to je CLANEK. Je mi uplne putna, co jsem napsal do zavorky, jen mne zajimalo, jake argumenty budes mit na reakci a cekal jsem, ze zabednenci tveho typu se chyti na jednu malou zavorku v dlouhe odpovedi. Jsi k smichu :o))))

A jeste jednou opakuji - znacka neznamena kvalitu !!!! To je tvuj vymysl - nikdy jsi nic neporovnaval, nemas zadne podklady k tvym blbolum, tak se radeji nevyjadruj.

Umis si jenom vymyslet a nic jineho !!! Diskuse s tebou je onicem !!! Chytej se slovicek, protoze na nic jineho nemas.


15.11.2002 06:45:03   0.0.0.xxx 1416
UKAZ mi nejaky prakticky priklad - vem si dve karty a odzkousej a pak napis rozdil !!!! Kecas nesmysly. Vetsine lidi je uplne jedno, jestli ma pameti Hyunday, nebo Hynix. Vetsinu lidi zajima vykon, stabilita, kvalita, zaruka, cena. A jestlize bude toto vse stejne (krome ceny) u Manli, nebo Hercula, pak je vyhodnejsi koupit Manli.

Jenom par ignorantu pude stejne brblat, ze je Hercules lepsi.
BTW. Muzes mi rict, co ma znackovost spolecneho s clankem o kartach DO 5.000,- ???


15.11.2002 06:54:05   0.0.0.xxx 1515
Coze ?? Jake procento ? Tim bys nahazel vsechny vyrobce do jednoho kose. To je prece naprosty blabol. Ten tvuj napad bych prirovnal asi takhle. Testuji pocitace do 30.000,- a protoze vetsina pocitacu s Intel PIV procesorem 1,7GHz jsou nad 35000,- (DELL, IBM, HP atd.), tak ty vypustime z testu.

To by se Ti libilo ?

Ad 8500 vs 8500LE - ano presto, ze se do ceny zadna nevleze byla tam (aspon pro srovnani - ze). Je to fer ? Ja tvrdim, ze neni.

ad vykon - no ono je to dost problem, protoze karty ruznych vyrobcu v jedne cenove kategorii se moc od sebe vykonnostne nelisi. To co je v benchmarku rozdil 15fps, muze byt v realu 0%. Takze vykonnostni rozdil je relativne minimalni u vsech. Velky vykonnostni rozdil je napr. TNT2 vs R9700 ano tady je to v realu poznat, ale napr. GF2MX vs GF4MX - tam je rozdil dost minimalni - ovsem v testech to vypada ponekud jinak. Proto bych o tomhle nepolemizoval.
15.11.2002 06:56:12   0.0.0.xxx 1516
Ano, ale ani jeden z rivalu ATI vs nVidia nema poradny TVout. Jedina znacka, ktera ho ma namakany je Matrox.
15.11.2002 07:06:50   0.0.0.xxx 1616
Osle - nevis, na co je pod clankem - Vloz komentar ? To znamena, ze se kazdy muze svobodne rozhodnout, jestli chce, ci nechce prispet. Ja napsal zapory, ktere se mi nelibili. A 90% ubozaku tady hazi teoriemi. Ja pisu fakta. Nejsem neomylny, takze jsem se mohl nekde ustrelit. Ale kdyz ses tak chytrej - v cem konkretne kecam ? Nebo se bojis pravdy ?

Mas smulu - mam edemokracii - kazdy si muze rict, co chce. A jestli se Ti to nelibi, tak to necti.



15.11.2002 08:48:38   0.0.0.xxx 1614
S tím teda nesouhlasím. jakej je podle tebe rozdíl mezi výrobou a montáží?? Dodržení referenčního designu je výroba, nebo montáž? Její nedodržení je výroba, nebo montáž? Že se Herculy,Gigabyte,Sapphire a bůhví který ještě montujou v jedný fabrice na Thaiwanu, která se jmenuje třeba "Intermont" je teda co? Hercules je jen pár kanceláří v SiliconValley s pobočkama po celém světě a stává se z ní pouhý distributor Tiňťoňských výrobků IT. Stejně tak i ti ostatní .... nebuďmě pokritci a řekněme si to na rovinu. Celá teoriepraxe o nějakejch OEM či originálech je jen marketing a my to pořád ne a ne pochopit ....
15.11.2002 08:52:13   0.0.0.xxx 1414
To je fakt, v tomhle má ten anonym teda pravdu. Jednou je tu "komentariát" tak se nedivme-te.
15.11.2002 09:30:51   0.0.0.xxx 1414

Tak tak, rychle si zabal tasku a hup k panu docentu Chocholouskovi do Bohnic, protoze ted uz placas uplne z cesty, blaboly jak nastrazujes pasti, nejsdriv neco napises a pak tvrdis ze je ti jedno co jsi napsal - to je presne, jsi opravdu tragicky pripad velkych mindraku, ktere se leci napadanim cizich lidi a pokud mozno anonyme (to jsi silny a chytry).


Je mi te lito a tveho okoli zvlast.

15.11.2002 10:01:23   0.0.0.xxx 1415
Ja tady prece nebranim Hercules. Mnohokrat jsem si jiz koupil neznackovou OEM kartu a vse bylo OK. Ale konkretne s Manli jsme zase meli dost problemu (nestabilita, reklamace...). Chapu, ze lidi nezajima jestli maji Hyundai nebo Hynix, ale jestli jsou ty pameti 4ns nebo 5 ci dokonce 5.5ns to uz snad ano (souvisi s taktem pameti). Vzdy zalezi na konkretnim kusu!!! Hercules muze mit take spatnou kartu - netvrdim ze ne! Ale moje odpoved byla reakce na to co jsem tady cetl a je pravda, ze Hercules vyrobni specifikace ATi dodrzel, zatimco mnoho dalsich vyrobcu ne!!!
15.11.2002 10:03:54   0.0.0.xxx 1514
mnoho jinich vyrobcu ne!!! Treba prave u tech pameti...
15.11.2002 10:13:50   0.0.0.xxx 1414
Dobre, presvedcil si me. Myslel sem tim, ze kdyz Ti4200 stoji temer vsude nad 5000,- (vlastni zkusenost - nevidel jsem ji nikde levneji), tak by tam asi nemela byt. Ale budiz, pokud tvrdis ze ji nekde za tu cenu maji, tak by v tom testu mohla byt. Zaroven vsak musis uznat ze 8500LE tam patri taky, protoze je pohode k sehnani do 5000,-!!! Ruzne znacky (Saphire Tech, Hercules, PowerColor). Jinak, opakuji znovu (viz. predchozi odpoved) ze neorezana 8500 tam skutecne nepatri!!!
15.11.2002 10:16:50   0.0.0.xxx 1613
...(viz minula odpoved) ze ostra 8500 tam skutecne nepatri! Cti poradne!!!
15.11.2002 10:21:53   0.0.0.xxx 1314
Ted ale musim s Anonymem souhlasit, ma na to pravo!!! I kdyz se mi nektere jeho nazory nelibi... Alespon je tady nejaka zajimava diskuse.
15.11.2002 10:27:24   0.0.0.xxx 1515
Prave proto, ze jsi s tim zacal ty!!!!!!!!
PS. Ja te alespon neurazim!!!
15.11.2002 10:36:37   0.0.0.xxx 1516
Jasne ze Matrox ma nejlepsi... Jenze jde o to, ze Matrox zase neni tak vykony! Zatimco ATi 8500LE (zduraznuji LE!!!) za ty penize (+/- 4000,-) je docela dobry kauf a pomerne kvalitni TV Out ma. Prece si nebudu kupovat na kazdou vec jinou grafarnu, o to mi slo!!!
15.11.2002 11:50:47   0.0.0.xxx 1615
mensia oprava... GF3 ma "len" DX8.0 ...

... doteraz ZIADNA karta s cipom nVidia nema plnu HW podporu X8.1 - tu maju len ATI Radeon8500, 8500LE, 9000, 9000Pro, (a samozrejme aj 9500, 9500Pro, 9700 a 9700Pro , nakolko podporuju aj DX9.0) ... ale JEDINY podstatny rozdiel je len v tom ze DX8.1 ma aj PixelShader 1.4 , ktorym sa da v urcitych situaciach zvladnut na jeden takt dvojnasobok toho co dokaze PixelShader1.3 ... zatial vsak podporuje PS1.4 len 3DMk2001SE (ale nezapocitava sa do celkoveho skore) a DoomIII ... preto som to "len" u uvode prispevku dal do uvodzoviek...
15.11.2002 14:25:44   0.0.0.xxx 1314
Tvrdit ze novy Celeron(Tualatin) na hry nema vubec smysl je nezodpovedne a svedci o chabe znalosti problematiky a nebo o necem jeste horsim - naopak: Celeron 1G na 1.4-1.5G=1300Kc,
MB-i815EP=2000Kc, GF3(Ti200)=2600Kc je jeste min.1-2 roky na hry ta nejvyhodnejsi a do 1024x768/32(ideal pro 17") plne vyhovujici kombinace srovnatelna se sestavami A-XP1700 ci PIV-2G a to za zlomek jejich ceny (viz www.xbitlabs.com).
Takze zaver at si udela kazdy sam.
15.11.2002 16:33:30   0.0.0.xxx 1513
Ty mas zase pro zmenu chabou znalost ceniku. Celer 1.1 stoji 1600,- MB cca 2500 a hlavne Gf3 stoji 3600.
15.11.2002 17:27:32   0.0.0.xxx 1315
Pravo na to ma, ale myslim si, ze by to slo i bez urazek. Nebo se pletu ?
15.11.2002 17:35:00   0.0.0.xxx 1514
Nepletes, ty urazky opravdu nejsou nutny... Dal k tomu neni co dodat!!!
15.11.2002 17:43:54   0.0.0.xxx 1415
Nejen ze nestoji tolik co pises, ale i s tim vykonem je to trochu jinak!!! Celer 1.1G stoji tak 1500,- az 1700,- podle obchodu a rozhodne nejde vykonove srovnavat s AMD-XP1700 a ani s iP4-2G!!! Uz jenom pro doplneni: GF3 cca 3500,- az 3800,-. Kde jsi ty ceny splasil?!

...
15.11.2002 20:31:38   0.0.0.xxx 1614
Jakou kartu byste doporučili Celerona 1,4??
U Geforce 4200 se mi zdá, že ji Celeron plně nevyužije.
Možná bych šel do Ati, buď 8500LE nebo 9000.
Myslíte, že má cenu dávat pár stovek navíc za 8500LE oproti 9000?
15.11.2002 21:18:16   0.0.0.xxx 1416
Radeon 8500LE je rozhodne lepsi nez 9000. 9000 je pouze orezana 8500... Cituji (CD-R): "9000 Má jedinou DX8.1 programovatelnou vertex shader pipeline (proti dvěma u 8500). Podobny výkon jako 8500LE dosáhne Radeon 9000 ve hrách s použitím jedné nebo dvou textur, ale při více texturách bude pokulhavat." 9000 sice umi AGP 8x, coz se ale zatim nevyuzije. Kdyz uz 9000 tak kup radsi verzi Pro (Radeon 9000 Pro), ale cena je podobna jako u 8500LE!
PS. Koukni na www.cdr.cz nebo taky www.svethardware.cz.

...
15.11.2002 23:27:44   0.0.0.xxx 1416
Tuhle kartu jsem si koupil, zapnul a bylo to rozmazaný
a asi trojitý duchy, dal jsem do druhýho kompu a to samý.
tak jsem ji reklamoval,uvidím.
Mezitím jsem našel na nějakým fóru člověka, co měl tu samou zkušenost a říkal, že s tachnikem vyskoušeli asi 10 těhle karet a dělaly to všechny.Zarazilo mě, že signál z plošňáku
na konektor je vedenej asi 10cmm plochým vodičem,tak to by asi byl div, kdyby se tam nenachytalo kdovíjaký rušení.
Pavel
16.11.2002 10:10:22   0.0.0.xxx 1616

Kasli na CDR i SH, podivej se sem: http://www.fi.muni.cz/~xjahoda/hw/clanek3/" target=_blank>http://www.fi.muni.cz/~xjahoda/hw/clanek3/
Taky jsem nevedel jestli 8500le nebo 9kPro, ted uz to vim )

16.11.2002 11:51:39   0.0.0.xxx 1515
Zdravim, co se tyce grafickych karet, tak nemam moc prehled, proto bych se chtel zeptat. Casto slychavam, ze ve 2D ma nVidia osklivy obraz (napriklad oproti Ati nebo Matroxu). Chystam se poridit si novy stroj a nemuzu se rozhodnout, kterou grafiku tam dat. Libi se mi Asus V8420TD GeForce4 Ti4200, 64MB, zvlaste pro jeji pomer cena/vykon. Ale nebude to herni masina, naopak, vetsinu casu budu pracovat prave ve 2D. Obcas bych si ale rad neco zahral. Poradte mi, jakou grafiku bych si tedy mel vybrat, kriteria jsou: 1) kvalita obrazu, 2) vykon ve 3D, 3) cena (nejlepe priblizne na urovni toho Asuse). Diky.
16.11.2002 13:33:38   0.0.0.xxx 1513
Ty pises ze uvadis fakta? To je dost silny tvrzeni. Mam pred sebou krabici od moji grafarny, je to ATI Radeon 8500 (vyrobce ATI, teda mam ji skoro rok), tak mi tady netvrd ze vsechno znas a vsechno vis, navic ani nezvladnes se podepsat.
16.11.2002 13:48:52   0.0.0.xxx 1413
1.
nejak se mi nezda to ze se podle tebe neda sehnat R 9000 pod 2500 (videl jsem ho jako noname za 1890)

2.
Ti4200 sem patri i nepatri, tedy spis nepatri protoze cenove se sice da sehnat pod 5000 ale rozhodne je prevdepodobnejsi ze sezenes r9000 pod 2500 ne ze sezenes ti4200 pod 5000

at ATI AIW128/32 z roku 99 (hrozna karta ale ma televizi a to zadna nVidia este neudelala) - tahle byla prvni a ma nejhorsi drivery hned po Xabrech :-)))) ALE CHODI
16.11.2002 16:00:24   0.0.0.xxx 1515
Jo, to je fakt dobra recenze... Konecne!!!
16.11.2002 16:38:23   0.0.0.xxx 1515
Jenom ale nechapu, jak si dospel tomu k rozhodnuti??? Vysledek, ktera karta je lepsi neni az tak jednoznacny! 8500LE je rozhodne vykonejsi, ale 9000Pro ma zase nekolik novych fičurek (neni jich moc a nektere zatim nemaji smysl - AGP 8x). Navic zalezi na konkretnim vyrobci... Mimochodem, ja kupuji 8500LE!!!

.
16.11.2002 17:35:02   0.0.0.xxx 1414
kup si gfti4200 ale ne od asus treba prolink je na tom vyokonve skoro stejne ale stoji mnohem min. znackova karta je zbytecny prepych (taky sem driv kupoval asus) i "noname " fungujou naprosto bezchybne.
16.11.2002 18:09:14   0.0.0.xxx 1315
Ja jsem se podle zadnych testu nikde nebyl schopnej rozhodnout. Vse je delany na 2GHz CPU a to je pro me nepouzitelny...teprve test v tom odkazu ukazuje, ze je docela jedno zda 8500le nebo R9kpro, vysledky jsou jednou takove jednou makove a proto jsem se radeji rozhodl pro R9.
16.11.2002 18:10:56   0.0.0.xxx 1515

Ty omezene prizveky me zacinaji pomalu ale jiste srat !!!


...rozhodl pro R9Pro - pro me potreby to bude bohate stacit.

16.11.2002 18:13:04   0.0.0.xxx 1616
Mate nekdo zkusenosti s grafarnou Radeon 8500LE 128MB DDR od PowerMagic??? Kvalita a stabilita? Taktovani core/DDR? Moznosti pretaktovani? Pripadne poradte nejakou www stranku.
Predem dik...
16.11.2002 18:14:59   0.0.0.xxx 1614
No nez toho Asuse nebo Prolinka, tak radeji Leadteka ) (jen muj nazor-je celkem jedno co si koupis)
16.11.2002 18:22:42   0.0.0.xxx 1413
Mam z toho stejnej pocit... ten test je fakt dobrej!!!
Jinak, dik za to doplneni. Sam mam zatim Durona 1GHz a rozhodovani jestli 9k nebo 8500LE mi trva uz dost dlouho. Kdyz jsem chtel 9k, tak ho nemohli sehnat (100Mega). Pak jsem se rozhod pro 8500LE od Hercula (Losan) a po tydnu od objednani zase nic... Takze ted mam objednano 8500LE od PowerMagic a nevim.

..
16.11.2002 18:24:54   0.0.0.xxx 1514
... od PowerMagic, ale nevim co kvalita. Uvidime...
16.11.2002 19:33:01   0.0.0.xxx 1315
u r9000 je jasny ze to je bez dph, a u gf4ti4200 je to stejny, proste do 5000kc ho s dph nesezens, a tak nemuze byt v testu.
17.11.2002 08:30:41   0.0.0.xxx 1514
TEda lidi nevim jak na to prisel ale ja si nejak nevzpominam ze bybyla gf2(jak uvadi autor)taktovana na 120MHZ!!!!!!!! je to blbost mam doma 2 a ani jedna neni tka nizko taktovana, mx je mam dojem na 175 mhz!!!
17.11.2002 11:35:00   0.0.0.xxx 1413
Priznavam ze ceny jsou bez DPH a zaokrouhlene a platne teprve tento tyden, tim se toho ale moc nemeni.
Konkretne treba '100mega':
Celeron 1G=1355,-Kc ('Karma':Cel.1G/1.1G=1259,-Kc)
QDI-SynactiX 5EP V2=1935,-Kc
GF3Ti200-64MB=2680,-Kc
Muze sice byt problem se skutecnou dostupnosti, myslim ale ze ta trocha namahy se skutecne vyplati, nebot takovato sestava porad predstavuje technologickou i vykonovou spicku za skvelou cenu a tvrdit opak muze jen nekdo kdo je nejak komercne svazan s prodejem nejnovejsich systemu a komponent.
Jinak pokud jde o ten vykon, znovu doporucuji podivat se na vysledky testu na 'www.xbitlabs.com', ktere mohu potvrdit i z vlastni zkusenosti.

17.11.2002 17:37:38   0.0.0.xxx 1216
Tak tak . Mám doma GeForce2 MX 100/200 tv out. Jádro 220MHz, paměti 180MHz. Dandys
17.11.2002 23:03:35   0.0.0.xxx 1513
To už zavání chorobným podceňováním čehokoliv staršího - rád bych ti připomněl, že Mám Durona 1200 a stařičkou GeForce 256 a v poho hraju UT2003 v 800x600, neříkej ani za srandy, že bude DOOM III 2 - 3x náročnější..
17.11.2002 23:39:03   0.0.0.xxx 1516
No pokud rozumíš pod pojmem komentář osobní útoky a označování ostatních za lháře a osly...)))

Mně spíš příjde to, že se chceš za každou cenu hádat a hledat osobní konflikty, diskuze vypadá úplně jinak a to, že jsi se snížil k urážkám a osobním útokům, jen svědčí o nedostatku soudnosti a inteligence.

Kdybys diskutoval, tak bys něčí názor, že kvalita obrazu je pro něj důležitá, naopak respektoval, protože pro tebe je tase důležitá rychlost, ne?

k výrobcům - sám jsi tady tvrdil, že výrobci dají dohromady čip, obvody, paměti.... a ty jsou všechny stejné? Stejné jako považovat Škodu Fabia a VW Golf za stejné protože mají stejné motory (třeba 1.9TDi).

ad GF4200 kdybys se vcítil do normálního zákazníka, který se rozhoduje o kartě v cenové hranici kolem nebo do 5.000,- tak myslím, že každý je natolik soudný na to aby se podíval i do testu dražších karet aby zjistil jestli náhodou není něco lepšího co stojí jen o pár stovek přes 5 tisíc. Nehledě na to, že pro mě bude srovnání GF4200 s lepšími kartami lepším měřítkem.
17.11.2002 23:49:42   0.0.0.xxx 1614
No nevim nevim, ale považovat cokoliv na 1GHz za výkonovou a technologickou špičku, nehledě na to, že jde o Celeron!
Já mám osobně Durona 1200 a koupil sem ho za lidových 1500,- a ať mi nikdo ani ze srandy netvrdí, že ho Celeron přebije (3D Studio renderuju na úrovni pomalejších P4ek a to ještě s SDRAMkou...) ...pokud jde o oblast 3D, kde jde o rychlost FPU, tak opravdu nejde srovnávat Durona s Celeronem. (potvrzují i ty tvoje xbitlabs)
18.11.2002 00:13:36   0.0.0.xxx 1615

No tak to ji mas pekne pretaktovanou, MX400 jede standartne na 200/175(183)MHz (jadro/pamet). MX200 mozna jeste min.

18.11.2002 00:15:56   0.0.0.xxx 1414

No ja mam D1.1, takze taky nic moc...zatim to ale na vsechno bohate staci a o vykon ve hrach me tak ani moc nejde (hodne o kvalitu obrazu). PS: 100Mega (v Brne), radeji nebrat


Asi pujdu do Saphire

18.11.2002 00:19:44   0.0.0.xxx 1616
Spis bych to upresnil takto:"nebot takovato sestava porad predstavuje technologicky i vykonovy prumer". Spicka ani nahodou. A PS: ceny bez dane jsou krapet nefer...kazdy bere cenu s dani.
18.11.2002 05:52:06   0.0.0.xxx 1614
No nevim jestli je to dost přetaktovaný . Použil jsem gtweaker a nastavení je na dorazu jak jsem psal jádro 220/ paměti 180. Na čip jsem dal raději luft, protože byl jen pasivák a ten topil jak plotna i když to nebylo přetaktovaný. Pokud GeForcka nebyla přetaktovaná tak chodila snad pomaleji než má stará (ale dobrá) ATI range 32Mb.
Pokud si dobře vzpominám tak ze základu chodila GeForce2 na cca 165 jádro a 145 paměti. Nvidii mám proto že má tv-out (ATI tv-out neměla ), jinak mne moc nenadchla. Celé mne to šlape na Duron 600 + ABIT KT7 ... tak že trochu prehistorie...

DANDYS.
18.11.2002 10:10:17   0.0.0.xxx 1514

Nevim, proc pises, ze ji mas pretaktovanou. Puvodni reakce byla na nizke taktovani - spravne hodnoty jsou ty co jsem napsal. Kazdy z tveho prizpevku pochopil, ze tobe tak jede default. To ze ti to cele chodilo (i chodi) pomalu je tim, ze mas MX200, coz je nejvetsi smejd, jakej jsem kdy videl (snad krome TNT2 M64 a Vanty). Priste si kup radeji MX400.

19.11.2002 05:12:01   0.0.0.xxx 1313

To mi nemusíš psát, vím co mám, že to pěkna šunka. Už ji taky mám skoro dva roky a byla skoro zadara. Chtělo by to něco lepšího. Nemáte někdo zkušenosti , nebo váš názor na ...


-------------------------------------------------------------------------


Triplex G4 TX680 64MB TV Out/ IN DVI AGP 8x

GeForce 4MX440(NV1
AGP 8x
DDR - 2.8 ns - 600 MHz
37 mil. trouhelníků

Technická specifikace

Interface

AGP interface
Podpora AGP 2x,4x,8x

Chipset

nVIDIA GeForce4 MX440-8x

Základní vlastnosti

128-bitové paměťové rozhraní
256-bit Graphics Architecture
300 MHz Core clock
600 MHz Memory clock
350 MHz RAMDAC (Integrated dual DACs)
37 Million Triangles/sec
1.2 Miliardy Texels/sec Fill Rate
9.6 GB/sec memory bandwidth
2 dual-rendering pipelines
4 texels per clock cycle


....za cenu 4280kč. Co vy na to...


Dík. D.

19.11.2002 09:18:49   0.0.0.xxx 1412

Muj nazor na Gf4 MX je jednoduchy...nejhorsi sracka co si muzes koupit...


Za 4600,- mas GF4 Ti 4200 a nebo za cca 3600,- R9000Pro nebo R8500LE a abych byl uplny, tak za cca 3500 Gf3Ti200 od Inna.

19.11.2002 09:41:53   0.0.0.xxx 1415
V Alzasoftu ji sezenes za 5050 vč DPH tak nevim ale v testu mela byt na 100%
19.11.2002 10:34:10   0.0.0.xxx 1515
Je treba si uvedomit ze Celeron-Tualatin je vlastne plnohodnotne PIII s internal cache=256kB na frekvenci procesoru (to nema ani Duron). Dalsi vec je ze pro max. vykon je treba pouzit Tualatin 1G pretaktovany na 1.5G (10xFSB150) a pameti PC150 pri CL2 (vykon systemu pri FSB=100 je podstatne nizsi nez pri FSB=140). Pokud jde znovu o ty 'xbitlabs', ukazuji prave opak toho co tvrdis - Integer-SEE: C-1.5=8223(1.),A-XP1700=8095(2.),PIV-1.8=7229(3.),atd. ;FPU-SSE: C-1.5=10208(1.),A-XP1700=9411(2.),PIV-1.8=8804(3.),atd. (test Sandra 2002, takze si to kazdy muze lehce overit).
A to uz vubec nemluvim o spolehlivosti, kompatibilite a v neposledni rade i tichem chodu, nebot Tualatin i pretaktovany ma pri plne zatezi max.40-42^C s beznym BOX-chladicem.
19.11.2002 11:40:59   0.0.0.xxx 1314
Mám dotaz ohledně pokračování recenze. V článku se píše: v příští pondělí což připadlo na 18. 11. a stále nic. Nedalo by se to nějak urychlit? Díky
19.11.2002 12:43:20   0.0.0.xxx 1412
Dobrý den, právě se chystám koupit novou grafiku a rozhoduji se mezi 9000Pro a tou GF4 do 5 tis. ale od MicroStar. Doteď jsem měl vždy ATI a byl jsem s nimi spokojený. Používám i TV-out a jak jsem se dočetl, v kvalitě není rozdíl. Má sestava je Althon 1700+, 256MB DDR... a rád bych si kromě vydea zahrál i v dobré kvalitě NFS6. Co byste mi doporučil?
19.11.2002 14:44:04   0.0.0.xxx 1413
Doporučuju připlatit 1000 Kč za Leadtek GF4 4200 LE VIVO.GPU 300MHz, paměti 600MHz, testováno je to stabilní.
19.11.2002 15:20:06   0.0.0.xxx 1314
Nerad to říkám, ale pro tebe bude nejlepší karta od ATI. Jestli nepospícháš počkej na R9500. Ta bude mít i solidní výkon a cena by snad neměla přeskočit tu od ASUSE.
19.11.2002 15:26:51   0.0.0.xxx 1412
Rád bych se připojil, GF4 MX nekupovat. Koupil jsem Leadtek GF4 Ti 4200 le za necelých 6000 vč. Karta jede stabilně na 300/600 Mhz.
19.11.2002 19:18:33   0.0.0.xxx 1414
Co blbnete, já mam starou dobrou Ati 2000 expert a hraju UT2003 na 1024x768, 16 bit, 29 fps, tak neblbněte a neutrácejte za píčoviny před vánocema :o)
19.11.2002 20:57:50   0.0.0.xxx 1413

No kdyz se divam na tu tvou pamet, tak by me zajimalo kde ji dnes chces koupit a hlavne za kolik


PS: nevim co ma spolecneho Celeron=ticho....slysel jsem hodne tichych AMD a naopak hodne urvanych celeronu.

19.11.2002 20:58:37   0.0.0.xxx 1514
No za 6000,- bych ji teda nebral
20.11.2002 07:36:03   0.0.0.xxx 1314
Myslím, že i za 6000Kč je to karta s nejlepším poměrem cena/výkon.
20.11.2002 07:40:32   0.0.0.xxx 1515
Já hraju UT2003 1024x768, 32bit, 4xS anti, detaily high, 49 fps. Co k tomu dodat?
20.11.2002 08:47:56   0.0.0.xxx 1414
Recenze je dobře napsaná, ale vypovídací hodnota je úplně v pr***li, kvůli těm tabulkám. PROČ TAM SAKRA NEJSOU GRAFY?????
20.11.2002 09:47:10   0.0.0.xxx 1414
Je fakt ze se daj sehnat dost blbe, ja jsem sehnal bezny SDRAM modul PC133-256MB Seitec(Samsung-cipy 6ns=166MHz) za cca 1200,-Kc s DPH u 'www.mader.cz'. V podstate staci jakykoli PC133 modul, je vsak treba se podivat na cipy aby mely tech 6ns. Jak rikam - da to trochu starosti ale vyplati se.
Jinak Celeron(samozrejme pouze Tualatin) ma s tichem spolecne jednoduse to ze ma nejnizsi spotrebu ze vsech soucasne pouzivanych desktopovych procesoru, takze na chlazeni staci extra nizkootackovy vetrak.
20.11.2002 16:43:38   0.0.0.xxx 1414
- taky tomu nerozumim, asi jsem jednodussi, protoze mam taky rad hezke sloupecky pekne srovnane, nez kopu cisel
- ja myslim ze kdyz uz je tabulka , tak uz je to jen par kliknuti a je GRAF, nebo se pletu ?
- a jinak uz jsem taky dost nadrzenej na ten 3 dil, kdy ???
26.11.2002 11:44:23   0.0.0.xxx 1313
Před týdnem jsem si ji koupil a mám přesně opačnou zkušenost. Obraz mám nejlepší, jaký jsem kdy měl. Lehký problém mám akorát s ovladači v některých hrách, dnes nainstaluju poslední Catalist a uvidím.
27.11.2002 14:55:24   0.0.0.xxx 1414
Kvalita Tv-outu se lisi cipem, ktery ho ridi. Nejpouzivanejsi jsou 3. Philips 7102 - 800*600 hnusny obraz, Philips 7104 1280*1024 solidni obraz, Connexant 1024*768 (vic snad ani nema smysl) skvely obraz. Lisi se podle vyrobce (asus ma philips 7104 lisi se i dle modelu, leadtek ma vetsinou Connexant)
Tak a ted mi poradte:
mam celeron 1GHz a chci k tomu grafiku. Na Ati moc chut nemam (a navic za tu cenu to ani neni moc zajimave, 9000PRO od Herkulesu stoji 5000 s DPH, 4200 od leadteku cca 6000 s DPH), 4MX je na prd (nema ani pixel shader), parhelia (za 8000 bych ji i koupil), 4200 je zbytecne silna a navic by me zajimalo jaky ma obraz (od leadteku) subjektivne posouzeno (PS ted mam Matrox..) Asi koupim ten Leadtek...
A 1GHz CPU (jakykoliv!!) se solidni grafikou a velkou pameti (256MB a vice) staci na 1024*768*32, full detaily na 90% her!!! co dnes jsou na trhu (morrowind, mafia, UT 2003). Hry co budou za pul roku budou zase chtit jiny grafiky...
ICE
8.12.2002 10:32:17   0.0.0.xxx 1213
Do 5.000,- by tam tak mohl porovnavat jedine nejakou shit kartu GeForce4200Ti. Zkus se podivat kolik stoji kvalitni GeForce4200Ti treba od MSI, nebo ASUSU. Proto tam asi nebyla. :-)
12.1.2003 13:19:15   0.0.0.xxx 1313
Jakou grafickou kartu si mám koupit když chci do ní dát 3700kč a chci výkon nezáleží mi na nádheře.Je dobrá G4 mx440?
12.1.2003 13:20:39   0.0.0.xxx 1513
Grafiky
24.11.2004 14:34:31   0.0.0.xxx 1313
jak vidíš, tak je, a ne jenom 2x - 3x, ale mnohem víckrát!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

Jeden čtenář navrhl autorovi prémii: 0.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.