Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Nastavení FSB a celkový výkon PC
Nastavení FSB a celkový výkon PC
autor: Jirousek Martin , publikováno 28.2.2003
Jistě jste si mnohokrát kladli otázku, jakým způsobem se projeví frekvence FSB na celkovém výkonu počítače. Vyšší frekvence zvyšuje výkon, to víme všichni. Účelem tohoto článku je ukázat sadou benchmarků jak moc. Experimentovat s frekvence FSB lze snadněji v případě platformy AMD. Procesory AMD mají možnost odemknutí násobiče nebo jsou již od výroby odemčené, z čehož vyplývá možnost změnit frekvenci sběrnice bez nutnosti celkového přetaktování procesoru. A právě na platformu AMD se zaměřím. {mospagebreak title=Konfigurace a metodika testů}

Proč tento test vznikl

Při pročítání a náhledech na různá diskusní fóra o hardware a overclockingu jsem narazil na neustálené názory, jaký vliv má vlastně rychlost FSB na celkový výkon počítače. Názory na zvýšení výkonu se různí a zatím jsem podobně zpracovaný test nikde neviděl. Tím netvrdím, že jej zatím nikdo nezpracoval, jen jsem jej nikde nenalezl :-). Tak jsem se do toho pustil sám. Díky tomu, že se mi podařilo zakoupit komponenty tento test umožňující zrealizovat, si jej můžete jako čtenáři PCtuningu přečíst i vy. Již dopředu mohu prozradit, že některé výsledky jsou překvapivé, ale nepředbíhejme. Následující kapitola popisuje použitý hardware a ovladače.

Hardware a ovladače

Základní deska ABIT NF7, revize 1.1, chipset nForce2, bios NF7_15
Procesor Athlon XP 1700+ Thoroughbred "B0", frekvence 2004,5 MHz
Paměť 2x256MB OCZ, PC433 CL2, v DIMM 2 + DIMM 3, časování 7-3-2-2
Grafická karta MSI, GF4 MX440, 64MB, taktování 300/513MHz GPU/RAM
Pevný disk Seagate Barracuda IV, 60GB, 7200ot/min.
CD-ROM TEAC, CD540E
CD-RW TEAC, CD-W540E
Modem 56K HCF Datafax
   
Operační systém Windows XP 5.01.2600 SP1
Ovladače desky nVidia nForce 2.03 WHQL
Ovladače VGA Detonator 42.01 pro Windows2000/XP

Testovací nastavení

Pro testování jsem se rozhodl použít co nejširší škálu unifikovaných frekvencí FSB. Durony mají tuto frekvenci definovanou na 100MHz, Thunderbirdy "C" a Athlony XP do XP2600+ na 133MHz, Athlony s vyšším model numberingem a Bartony na 166MHz. K těmto unifikovaným frekvencím jsem přidal "overclockerskou" metu - 200MHz. Pro objektivní zjištění vlivu frekvence FSB k frekvenci pamětí jsem se snažil nastavit různý poměr  FSB:RAM, při zachování výsledné frekvence procesoru 2004,50 MHz.

Nastavení FSB a celkový výkon PC

Bohužel se nezdařilo zprovoznit na desce Abit NF7 žádný z dělících poměrů, při nichž by paměti pracovaly na nižší frekvenci než je frekvence sběrnice. Vždy po uložení takovéhoto nastavení v biosu počítač odmítl komunikovat. Neproběhl ani POST a jedinou pomocí byl reset CMOS. Vyšší pracovní frekvence pamětí proti frekvenci FSB se nastavit podařilo a testy byly bezproblémové. Doufejme, že Abit zmíněnou vadu v následujících verzích biosu napraví. Všechna ostatní nastavení počítače zůstala zachována. Skutečnou frekvenci procesoru jsem zjišťoval pomocí programu WCPUID a pro všechny rychlosti sběrnice vycházela reálná frekvence CPU na 2004,50MHz. Popisek osy Y v grafech představuje nastavení FSB:RAM. Seznam testovacích nastavení následuje.

Nastavení FSB Násobič Paměti Frekvence CPU
       
100MHz 20x 100,133,166,200 MHz 2004,50 MHz
133MHz 15x 133,166,200 MHz 2004,50 MHz
166MHz 12x 166,200 MHz 2004,50 MHz
200MHz 10x 200MHz 2004,50 MHz

 

{mospagebreak title=Sandra Memory}

SiSoftware Sandra 2003

V tomto benchmarku, který je snad nejvíce syntetický ze syntetických, se projevil vliv zvyšování FSB pouze v testu propustnosti pamětí. Arithmetic i multimedia test vykazoval jen nepatrné odchylky. Tak malé, že se nechají považovat za chybu měření.  Zvýšení frekvence FSB se ani nemůže projevit. Je to dáno tím, že celý algoritmus testu se vejde do cache procesoru. Proto by si někteří "testeři" měli uvědomit, že arithmetic ani multimedia test Sandry nelze použít pro testy základních desek. Do grafů jsem zahrnul pouze propustnost pamětí BUFFERED a UNBUFFERED (ten více zohledňuje latence pamětí). Každý si může udělat obrázek o tom, nakolik jsou tyto test objektivní.  Nárůsty propustnosti jsou impozantní, 40-50 % proti  propustnosti defaultních 133-133. Dá se říci, že benchmark SiSoftware Sandra neřekne o skutečném výkonu počítače jako celku vůbec nic. Vyplivne pouze jakási čísla. :-).

Nastavení FSB a celkový výkon PC

Nastavení FSB a celkový výkon PC

Nastavení FSB a celkový výkon PC

Nastavení FSB a celkový výkon PC

{mospagebreak title=Syntetické benchmarky}

PCMark 2002

Syntetický benchmark společnosti Futuremark, který má ovšem mnohem vyšší vypovídající schpnost o výkonu počítače, než Sisoftware Sandra. To je dáno tím, že benchmark v sobě obsahuje různé typy činností, například koprimaci audia, komprimaci a dekomprimaci archivů, práci s 3D .... V grafech jsou shrnuty výsledky  CPU score a MEMORY score v bodech. Výsledky 200-200 proti defaultním 133-133: výkon vyšší o 3,82% (CPU), výsledky 200-200 proti nejhorším 100-133: výkon vyšší o 7,03% (CPU), výsledky 200-200 proti defaultním 133-133: výkon vyšší o 31,67% (RAM), výsledky 200-200 proti nejhorším 100-133: výkon vyšší o  60,38% (RAM).

Nastavení FSB a celkový výkon PC

Nastavení FSB a celkový výkon PC

SuperPI 1M

Výpočet Ludolfova čísla na jeden milion desetinných míst. Tento benchmark je poměrně slušně vypovídající o výpočetním výkonu počítače jako celku. Výsledek je čas v sekundách, které počítač potřebuje na provedení výpočtu. Vliv vyšší FSB se v tomto benchmarku projevuje více než slušným zkrácení doby výpočtu. Výsledky 200-200 proti defaultním 133-133: výkon vyšší o 14,29%, výsledky 200-200 proti nejhorším 100-133: výkon vyšší o 26,53%.

 Nastavení FSB a celkový výkon PC

CPUMark99

Poměrně zastaralý benchmark pro testování výkonu CPU, který je ale na rychlosti FSB  značně závislý. Výsledek jsou body. Zajímavým zjištěním je skutečnost, že na Athlonu 2004,50MHz bylo při FSB 200MHz docíleno 192 bodů. Výsledky 200-200 proti defaultním 133-133: výkon vyšší o 7,26%, výsledky 200-200 proti nejhorším 100-133: výkon vyšší o 16,36%.

Nastavení FSB a celkový výkon PC

{mospagebreak title=Praktické testy}

Převod do MP3 - LAME 3.93

Překvapení. Jinými slovy se nedají výsledky v tomto programu zhodnotit. Prakticky vůbec nemá zvýšení frekvence FSB  vliv. Sice jsem předpokládal malé odchylky, ale rozdíl jediné sekundy !! při FSB 100 a 200MHz jsem opravdu neočekával. V tomto případě je důvodem takovéhoto výsledku použitá kompilace programu. Komprimován byl WAV soubor o velikosti 182,4MB s použitím LAME 3.93 kompilovaným na kvalitu při  nastavení dle obrázku, bitrate 192 kbps a kvalita q0. Výsledky se pohybovaly v rozmezí 145-146 sekund. Pokud by byl použit LAME 3.93 kompilovaný na rychlost a případně jiné nastavení kvality, je možné spekulovat o tom, že by se vliv FSB projevil více. Ovšem za cenu snížené kvality výsledné MP3 - a to asi nikdo nechce.

Nastavení FSB a celkový výkon PC

WinRAR 3.11 CZ

Komprimace stejného souboru, který byl použit pro test LAME 3.93, tedy WAV soubor o velikosti 182,4MB, nejlepší metoda komprese. Zde již frekvence FSB hraje podstatnou roli, viz následující graf. Tento test byl také velkým překvapením - WinRAR je velmi závislý na celkové propustnosti paměťového systému a rychlosti FSB. Výsledkem jsou sekundy potřebné pro zkomprimování souboru. Čím méně, tím lépe. Výsledky 200-200 proti defaultním 133-133: výkon vyšší o 15,98% Výsledky 200-200 proti nejhorším  100-133: výkon vyšší o 33,51%.

Nastavení FSB a celkový výkon PC

{mospagebreak title=Herní benchmarky}

3DMark2000 - DX7 benchmark

Benchmark společnosti Futuremark. Testováno na defaultní nastavení 1024x768, 16bit Jedná se o starší benchmark, který již není uvedenou společností podporován v Online result. Zvýšení výkonu není až tak markantní, viz následující graf. Ovšem hry jsou velice specifická oblast a každý "frejm" navíc se hodí. Výsledek je v případě herních testů limitován grafickou kartou. MX440 není to pravé ořechové, se silnější grafickou kartou by se dal očekávat vyšší nárůst výkonu. Výsledky 200-200 proti defaultním 133-133: výkon vyšší o 4,39%, výsledky 200-200 proti nejhorším 100-133: výkon vyšší o 10,38%.

Nastavení FSB a celkový výkon PC

3DMark2001 - DX8 benchmark

Další benchmark společnosti Futuremark. Testováno na defaultní nastavení - 1024x768, 32bit Na výkon v tomto benchmarku má zvýšení FSB poměrně slušný vliv, viz následující graf. Opět je třeba brát v potaz zastaralou grafickou kartu. Výsledky 200-200 proti defaultním 133-133: výkon vyšší o 7,94%, výsledky 200-200 proti nejhorším 100-133: výkon vyšší o 18,37%.

Nastavení FSB a celkový výkon PC

Unreal Tournament 2003 -  Benchmark.exe

Použit byl testovací soubor, který přehrává dema na dvou mapách - Antalus a Asbestos. Nastaveno bylo rozlišení 1024x768. Výsledkem je průměrný počet snímků ve FLYBY a BOOTMATCH. Flyby je velmi málo závislý na změně rychlosti FSB, lze tedy říci, že je spíš testem vhodným pro test grafické karty. V testu BOOTMATCH, který mnohem více simuluje reálnou hru, jsou rozdíly významnější a vypovídají i více o celkovém výkonu PC. Hodně se zde na výsledku podepisuje slabá grafická karta. Výsledky 200-200 proti defaultním 133-133: výkon vyšší o 3,06%, výsledky 200-200 proti nejhorším 100-133: výkon vyšší o 10,65%.

Nastavení FSB a celkový výkon PC

Return To Castle Wolfenstein

V testu bylo použito demo Checkpoint, rozlišení 1024x768 32bit a nastavena nejvyšší kvalita zobrazení. Výsledky jsou více než slušně vypovídající. V tomto testu se značně projevil vylepšený engine Q3A, pověstný značnou závislostí na propustnosti pamětového systému. Výsledky 200-200 proti defaultním 133-133: výkon vyšší o 4,39%, výsledky 200-200 proti nejhorším 100-133: výkon vyšší o 10,38%.

Nastavení FSB a celkový výkon PC

{mospagebreak title=Zhodnocení a závěr}

Co říci závěrem. Podmínkou pro úspěšné experimentování s frekvencí FSB je bezpochyby kvalitní základní deska, pokud možno odemčený procesor, aby šel měnit násobič, a v neposlední řadě kvalitní paměti, umožňující provoz na takto vysokých frekvencích s "ostrým" časováním. Pokud se již rozhodnete k experimentování, pak pouze na vlastní odpovědnost. Výrobce negarantuje funkčnost svých výrobků při nestandardních provozních podmínkách. Nezapomínejte při takovýchto změnách vždy otestovat stabilitu systému. Výborným prostředkem je program Prime95, který odhalí i nestabilitu, která by se při běžném provozu nemusela vůbec projevit. Zajímavým zjištěním při testech je frekvence pamětí versus frekvence FSB. Ukázalo se, že nastavovat vyšší frekvenci pamětí, než je frekvence FSB, způsobí ztrátu výkonu systému jako celku. Ukázalo se, že nastavovat vyšší frekvenci pamětí, než je frekvence FSB způsobí ztrátu výkonu systému jako celku. Nelze však toto doporučení brát jako dogma, desky jiných výrobců nebo desky s jinými chipsety se mohou chovat jinak.

Eagle: Většina desek nabízí buďto pouze asynchronní režim (série VIA Apollo, čipsety Intel 8xx) nebo pouze synchronní (AMD-760, i440BX). Zde použitý nForce 2 používá při stejných frekvencích FSB a pamětí synchronní režim, zatímco v ostatních případech asynchronní. V případě synchronního režimu může řadič pamětí eliminovat prodlení způsobené vyrovnáváním frekvencí a přímo posílat data na FSB. Většina čipů toto ale neumí a vyrovnává frekvence i při stejné frekvenci FSB a pamětí (neumí obejít vyrovnávání bufferováním, což právě nForce 2 umí). Toto je také důvod, proč je u těchto čipsetů (např. VIA KT400) nejvhodnější použít co nejvyšší frekvenci pamětí, zatímco u nForce 2 je nejlepší synchronní režim.

Mezi testovacími programy se jako naprosto zbytečný ukázal test Sandrou. Arithmetic a Multimedia benchmark svůj výsledek nemění a nárůst propustnosti pamětí o 40-50% ostře nekoresponduje s výsledky ostatních, podstatně reálnějších testů, kde byl zaznamenán dle druhu benchmarku nárůst 4-15%. Pokud už vlastníte kvalitní komponenty, nenechte si ujít příležitost získat výkon "zadarmo". Hodně úspěchů s přetaktováním.

Halen

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.2.2003 00:56:42   0.0.0.xxx 75
Opravdu by to tam chtelo soupnout lepsi grafickou kartu..Ale i s touto se relativne velke zmeny projevily
28.2.2003 02:07:25   0.0.0.xxx 67
Příště by to chtělo se vyvarovat grafů s potlačenou nulou, přeci jen jsou hodně zavádějící. U těhto tesů je mnohem zajímavější celkový poměr výkonů, než detail na absolutní rozdíly.
28.2.2003 03:40:26   0.0.0.xxx 77
konecne super test, uz dlouho se snazim vsechny presvedcit ze asynchronni provoz je zpomalujici....Ty grafy opravdu radsi bez potlacene nuly...
28.2.2003 06:15:11   0.0.0.xxx 69
taky bych doporucoval grafy bez potlacene nuly...

celkem me dostalo kolik jste z ty karty GF4 MX440, 64MB, taktování 300/513MHz GPU/RAM vymlatili bodu v 3dmarku2001, ja mam s geforce4ti4200 128mbram pouze 7000... :-[ holt Intel Pentium 3 733@880MHz uz neni co bejvalo :-]
28.2.2003 06:15:24   0.0.0.xxx 75
Ja mam asynchronni provoz rychlejsi nez normalni v sandre rozdil neco pres 100 :-) ale pres 1000 se nedostanu :-(
28.2.2003 06:21:12   0.0.0.xxx 56
Asynchroní nebo synchroní, záleží na desce!!!
28.2.2003 06:46:07   0.0.0.xxx 67
Spis zalezi na chipsetu nez na desce. (jak na konci psal Eagle )
28.2.2003 07:59:58   0.0.0.xxx 67
Procesor Athlon XP 1700+ Thoroughbred "B0", frekvence 2004,5 MHz - to je asi překlep...
Arithmetic i multimedia test vykazoval jen nepatrné odchylky. Tak malé, že se nechají považovat za chybu měření. ?????
obrácene bych to chápal ale takhle? Čím menší odchylky tak tím větší je vliv chyby měření (%)...
28.2.2003 08:03:39   0.0.0.xxx 66
Takovy skvely clanek, ale ty grafy ho cely zkazily!!! Grafy slouzi pro zviditelneni namerenych vysledku, ale tyhle grafy s posunutym pocatkem jsou ZCELA ZAVADEJICI a hlavne zceka proti smyslu grafu!
Tohle si vymyslela marketignova oddeleni firem pro zvyrazneni parprocentnich rozdilu mezi jejich vyrobkem a konkurenci, aby to vypadalo, jako ze maji hodne navrh.
Kdyz je rozdil mezi namerenymi hodnotami 100 a 105, tak to ma byt na grafu take videt jako petiprocentni rozdil a ne jako treba 57,6procentni. To je pak ten graf uplne naprd a nema vubec zadnou vypovidaci hodnotu.
At uz lidi konecne prestanou tyhle grafy pouzivat v objektivnich clancich!!!
28.2.2003 08:14:33   0.0.0.xxx 76
Take hlasuju pro grafy bez potlacene 0. Ale jinak moc hezky clanek.
28.2.2003 08:15:57   0.0.0.xxx 67
Skutečně se jedná o Athlon XP1700+ Ovšem pro účely testu byl přetaktován na 2004,5MHz. Takže je to třeba chápat tak, že tento Athlon XP1700+ se základní frekvencí 1466MHz pracoval na 2GHz. V reálu jedu ještě trochu výš, 10x206,7 = 2067MHz. K Těm odchylkám v Arithmetic a Multimedia testu - při jakékoli frekvenci FSB i pamětí vycházela stejná čísla. Cca 7420/3026 v Arithmetic benchmarku a cca 11150/11920 v Multimedia testu. Rychlost FSB nemá na výsledky těchto testů vůbec žádný vliv.
28.2.2003 08:26:19   0.0.0.xxx 66
Chcelo by to grafy bez nuly, ale s percentami rozdielu oproti zakladnej frekvencii. Inac super.
28.2.2003 09:21:45   0.0.0.xxx 67
Neviete citat??? Absolutne nechapem co vam na tych grafoch moze vadit? Ved su absolutne prehladne...
28.2.2003 09:38:19   0.0.0.xxx 66
Nejde o to jestli jsou prehledne nebo ne, ale o to, ze rozdil ve vysledku ktery je napr. pouhych 10% opticky (velikosti sloupecku) vypada jako 100%!!!
28.2.2003 09:42:20   0.0.0.xxx 77
Koukam, ze mam (skoro) stejnou desku (NF7 S) i procesor (Athlon XP1700+), jen pameti
mam DDR333. Kvuli zminene synchronizaci bych chtel FSB dat na 166 (deafult je
11x133MHZ), ale v BIOSu (ktery ma umet menit jak nasobic, tak FSB) me to na tyto
polozky nepusti. Muzu to nejak obejit aniz bych musel nejak "fyzicky" sahat na
procesor (lakovat L3 mustky apod.)? ... Jsem v tomto smeru uplny zacatecnik a system
pokus-omyl mi prijde jako moc draha metoda...
28.2.2003 09:42:37   0.0.0.xxx 76
Ty posunuté grafy se mi sice moc nelíbí a lepší grafická karta by v tom testu vypadala mnohem lépe, ale jinak je to pěkné srovnání.
28.2.2003 09:43:47   0.0.0.xxx 67
omlouvam se za prisernou upravu predchoziho prispevku... Ale jinak dik za fajn clanek!
28.2.2003 09:48:27   0.0.0.xxx 77
v Biosu ti to nastavení FSB166 urcite pujde, je to v Biosu hned na první záložce. Stačí si s tím pohrát.:-) Přesnej název si teď z hlavy nepamatuju.
28.2.2003 09:48:28   0.0.0.xxx 76
(Možná) zajímavé srovnání... (čistě pro představu)

System:
MB Canyon Tech i815
2x 256 MB PC133 Kingston
Triplex MS GF4/4200/128 MB/ViVo

CPU: PIII-S/1133/512 vs. PIII-S/1400/512

Při použití PIII-S/1133@160 FSB (1363)je aplikační výkon systému stejný (odchylky v řádu jednotek procent) jako při použití PIII-S/1400@140 FSB (1470).

Důležité jsou také závěry - VGA jde podstatně hůř taktovat při vyšším FSB, ale hlavně se systém při FSB 160 docela brutálně hřeje (rozdíl oproti FSB 133 cca 7 stupňů systemp). Hřeje se tak, že se nedá uchladit žádnými větráky a např. na SB Audigy se nedá udržet ruka... Nové čipsety (např. E7205) s tím již problém nemají - umějí udržet původní frekvenci AGP/PCI i při zvýšeném FSB. Potom se ale zase zvýšení výkonu grafiky, SB a spol. příliš netýká...
28.2.2003 09:48:39   0.0.0.xxx 75
:-)
28.2.2003 10:36:58   0.0.0.xxx 56
S tou 200Mhz FSB to nie je tak, ze je to tuzba overclocker-ov, Ved AMD oznamilo, ze v maji (mesiac c.5 a mesiaci lasky) AMD zacne dodavat Athlon XP s jadarmi Barton a 2x200Mhz FSB.. Vcera to oznamili vyrobcom dosiek a chipset-ov... Ocakavany narast vykonu je podla spravodajskych server-ov okolo 5%, U Vas sa mi to zda trochu viac, okrem lame,ktory teda zjavne je naprogramovany tak, ze nevyuziva ani 333Mhz FSB..
Za pokus by stalo spusit dva- tri lame kompresie roznych suborov a tam by podla mna bol vidiet narast FSB...

Mimochodom, nevie niekto o soft-e, ktory by realtime na pozadi meral prenos dat po zberniciach PC a zakresloval by to do grafu? Mam na mysli aspon niektore zo zoznamu FSB,PCI,(E)IDE,ISA,AGP....
28.2.2003 11:38:42   0.0.0.xxx 66
zatim jsem s tim moc nehral - malo casu (desku mam teprve od vcerejska). V ty zalozce jsem byl - ale z "CPU opereting speed" mi to preskoci rovnou na AGP frequency... Radky s frekvenci FSB a nasobicem jsou "okrizkovany" a tmavsi - znamena to, ze je potreba procesor odemknout "rucne"? Nekdo nekde psal, ze by to tahle deska mela zvladat hardwarove (pres piny)...
28.2.2003 12:20:16   0.0.0.xxx 77
urcite tam niekde bude aby si si prepol z automatickeho nastavenia fsb na manualne, potom sa ti tie tmavsie nastavenia zosvetlia abudes moct ich menit
28.2.2003 13:05:27   0.0.0.xxx 76
Je to jednoduché, musíš v biosu nastavit položku "CPU Interface" na ENABLED. Pak se ti všechny ty zatmavené nastavení zpřístupní. Tady máš odkaz na fotku z biosu NF7-S http://www.hexus.net/review.php?review=464&page=4 BTW - abys mohl operovat s násobičem, musíš mít odemčený procesor.
28.2.2003 16:18:46   0.0.0.xxx 55
uz davno som na PCt necital takto slusne spracovany test ... davam 1*

ps: tie grafy mohli byt od 0
28.2.2003 20:40:09   0.0.0.xxx 67
Paradne sestavenej test... komplexni pohled na vec... supr bomba... jen tak dal.
1.3.2003 10:23:15   0.0.0.xxx 66
Pekne koukdelka, pekne by se dalo rict - opravdu dobre odvedena pracicka, jen jak se tu 100x pise - ty grafy od nuly.
1.3.2003 18:24:44   0.0.0.xxx 77
Je lepsie vyssia fsb a slabe casovanie pamati, alebo nizsia fsb s lepsim casovanim.
2.3.2003 01:06:49   0.0.0.xxx 66
Nejsem si jistý, ale mám dojem, že autor použil grafickou kartu integrovanou na desce. Tím pádem se při přetaktování FSB a hlavně pamětí zvyšovala propustnost pamětí grafické karty!!!
2.3.2003 14:59:19   0.0.0.xxx 66
pokud máš NForce nebo i845 kterej umí uzamknout AGP/PCI tak je mnohem lepší vyšší FSB ale u VIA KTxxx se vyplatí 166FSB + super časování. Dalo by se říct že jednotlivý časování (při FSB166) ti v Sandře přidaj dohromady tak 500MB maximálně a toho dosahneš už s FSB 180MHz + pomalý časování časování.

Takže časování nedá takovej výkon jako vyšší FSB ale zase nenamáháš AGP/PCI karty, IDE ředič atd... Třeba takový SBLive!/Audigi ti bude za standardní frekvenci PCI docela vděčný.

Mam odzkoušeno FSB133-180 na KT400 a jako optimum jsem zvolil 10,5x170 kdy si mužu dovolit ještě slušný časování a vysokou stabilitu díky PCI na 34MHz.

Mimochodem v 3DM2001 je rozdíl mezi FSB 166 a 180MHz sotva 600b (9280 vs 986 v UT2003 pak 3-5fps v BotAntalus a to ani nestojí za to
2.3.2003 16:10:02   0.0.0.xxx 77
TO AUTOR: CHTĚL BYCH SE ZEPTAT JAKÉ UPRAVY SE NA TE DESCE UDELALI ABY SE DOSTALA NA 200FSB. NA ZAHR. SERVRECH PISOU ZE STABILITA TAK JAK JE DESKA KOUPENA KONCI NEKDE NA 180+-. TAKZE KROME VYMENENI ZVYKACKY POD CHALDIČEM ČIPSETU ZA TEPLOVODIVOU PASTU, JAKÉ JESTĚ ÚPRAVY? MAM JI TAKY TAK TO CHCI VEDET....
2.3.2003 20:19:05   0.0.0.xxx 55
Vůbec žádné úpravy. Žádná výměna žvýkačky pod chladičem chipsetu (to ani u Abita není potřeba, tu žvejkačku tam má EPOX). Prostě jsem desku koupil, dal do ní 2x256MB OCZ PC433 CL2, TBreda XP1700+ a frčím. Stabilně na 10x206,7MHz při stejném časování, jaké je v testu. A takových lidí, kteří s NF7 jedou přes 200MHz FSB je docela dost.
2.3.2003 20:21:56   0.0.0.xxx 77
Tato deska nemá integrovanou grafiku na desce. Je to napsáno i v popisu použitého hardware. Byla použita VGA karta MSI GF4 MX440, 64MB. Vlastností toho to chipsetu je fixace frekvence PCI a v biosu je možné nastavit frekvenci AGP. Pro test byla nastavena frekvence AGP na 66MHz (standard).
2.3.2003 20:36:59   0.0.0.xxx 66
a co je teda potom tohle?
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDA2
klidně mě pouč. no a doufám že se k těm dost lidem přidám.
dotaz. funguje ti na těch 200fsb Dual DDR. připadá mi zbytečný to vůbec zprovoznovat když to přidá na výkonu v řádech 1-3%.to snad radši koupim jeden 512 a v budoucnu pak přidat, než potom prodavat 2*256 a kupvat 2*512 cok?. Na svetehardwrer u tyhle desky pise že ten dual se využije jen u integr. nforců....
2.3.2003 22:01:17   0.0.0.xxx 77
Podle layoutu desky testovali verzi 1.0 a testovali NF7-S. Já mám NF7 1.1 BTW - otázkou je, jak si tahle deska rozumí s paměťmi Corsair. Eaglovi při testu tyhle desky taky s Corsairama nechtěly běhat na FSB 200MHz. Dual se využije hlavně díky tomu, že výrazně snižuje latenci pamětí. Viz Unbuffered Sandra. A to v konečném důsledku zvyšuje výkon PC jako celku.
2.3.2003 23:18:23   0.0.0.xxx 55
jak je to s těmi new procesory Athlon XP 1700+ Thoroughbred "B0", mají už standartně odemčený nasobič?
3.3.2003 07:54:06   0.0.0.xxx 65
Mam NF7-S ver 1.1, AthlonXP2100+, chladic CoolerMaster HAC V81 a RAM TWINMOS 512MB PC2700-CL2,5.
Dostal som sa na FSB 220 (RAM na 440MHz, casovanie 5-2-2-2 !!!!!), procesor 2310MHz (10,5 x 220). Nieje to vsak dlhodobo stabilne a vetrak musel ist naplno (nabehlo WinXP, ale aplikacie padali). Stabilne idem na FSB 200MHz, proc. 2100MHz(1.725V) a vetrak na minimum. Pameti TWINMOS su SUPER!!! (obycajna PC2700 - za rozumnu cenu - prekonala aj moznosti cipsetu a procesora a zniesla by aj viac...)
3.3.2003 08:18:25   0.0.0.xxx 76
Ano, Athlony XP1700+ "B0" s jadrem TBred maji jiz od vyroby odemceny nasobic.
3.3.2003 08:19:10   0.0.0.xxx 77
Ale tyka, protoze v BIOSu si muzes trivialne zvolit (alespon u slusnych desek jako je ASUS P4G8X Deluxe) ten pomer PCI/AGP v krocich po nekolika kHz! Vyhoda je zrejma, zatimco CPU muze jet na nejake brutalni FSB, PCI/AGP pojede na tolika, kolik snese nebo kolik staci...

Jinak, aby tu byly i nejaka poradna cisla:

P4/3.06@3.335GHz na FSB 145, cipset E7205 sice podporuje nativne pouze DDR266, no ja tam mam pro jistotu 1GB DDR434 s CAS1.5:

CPU Arithmetic Benchmark: 10243 MIPS, 2773/6283 MFLOPS
CPU Multi-Media Benchmark: 15402, 24522 it/s
Memory Bandwitdth Benchmark: 3364, 3363 MB/s
3.3.2003 09:07:59   0.0.0.xxx 75
V clanku se pise, ze Sandra je nanic. Kolik teda dava v tech ostatnich testech system zhruba 10x drazsi?
3.3.2003 09:10:06   0.0.0.xxx 56
Ne system, ale procesor.
3.3.2003 15:30:05   0.0.0.xxx 66
mam Microst.KT333,DDRamy Kingstone 333 CL 2,5 ,Toroughbreed1700+ ,grafarnu Gigabite Rad9500 64MB,
fsb bezi na 166,procak ma nasobic 12,5,pamate sli ku podivu
hodit na CL2-samozrejme pri najhorsom casovani.Co je lepsie,
znizit FSB a pustit lepsie nastavenia DDRAMOM?Mozno by to pomohlo aj pretaktovaniu VGA,teraz bezi jadro na 347,pamet na
307,mate niekto skusenost s niecim podobnym?
3.3.2003 17:04:47   0.0.0.xxx 87
v unbufered je rozdíl možná markantí, ale sám autor tam říká že o skutečném výkonu počítače to aboslutně nevypovídá, je to jen syntetic. test. btw- rozhodl jsem se koupit jede 512 modul a v budoucnu dokoupit na 1024. rozhodně ne ted 2*256, oba je pod cenou prodat abych mohl rozšírit a nepřijit o dual DDR :o)
3.3.2003 21:57:12   0.0.0.xxx 77
Vždyť jsem to testoval :-) Proto jsem v článku napsal, že je Sandra nevypovídající test, hlavně bufferd. Ale snížení latencí pamětí v dual a synchro provozu lépe ukáže unbuffered test pamětí. Teď je jen otázka, jestli je 512MB (2x256MB) málo. Každopádně výkon v nedual provozu není o tolik horší. Odpovídá pak zhruba výkonu KT400.
4.3.2003 09:34:23   0.0.0.xxx 66
Jeste jednou dik za odpovedi, jsem uplne blbej - jde to samo...
To Halen> Tahle deska prave umi nasobic odemknout sama!
5.3.2003 07:39:59   0.0.0.xxx 67
Hm, kdyz autor clanku nic nenalezl, zrejme spatne hledal. Na www.overclockers.ru jsou u kazde zakladni desky a/nebo procesoru srovnani skore v 3dMark 2001 na ruznych frekvencich FSB a pameti.
5.3.2003 08:16:11   0.0.0.xxx 76
Ma i tenhle procik odemcenej nasobic? Pro PCTunning: uz je to asi 14 dni, co jsem se registroval a heslo zatim nikde...
5.3.2003 09:58:22   0.0.0.xxx 67
Ano, to je pravda. Ale jen 3DMark2001 nedokáže zjistit vliv FSB na výkon PC v různých aplikacích. Zjistí se jen vliv FSB na 3DMark2001, a to je dost málo. :-)
5.3.2003 23:04:55   0.0.0.xxx 76
Klidně si kupte ty 2x256MB a časem jednu 512MB. Ty 256 pak dejte na jeden kanál, tu 512 na druhej a bude to jako by jste měl 2x512 v dualu ;-).

..........Starmen..........
8.3.2003 16:38:52   0.0.0.xxx 65
neni trochu zbytecnost kupovat na tohle pIII GF4Ti, kdyz by se tam vubec nezapotila ani GF4MX?
9.3.2003 12:05:29   0.0.0.xxx 77
Sakra,nauč se číst,jistě že ho má odemčený ty trubko,copak jsi takový zabedněnec?!? Už se to všude probírá takovou dobu!Ach jo!
24.4.2003 10:15:37   0.0.0.xxx 66
Cau lidi, mam desku abit NF7-S a procesor Tho. xp 2000+ a pameti samsung 256mb. Chtel jsem si pohrat trochu v biosu s nastavenim (chtel jsem si ho nastavit na 200 a zmensit nasobic aby to davalo 1,666Mhz, ale nevim zda to delat ci ne. Jsem v tomto naprosty zacatecnik, nekdo mi radi at to udelam nekdo zase ze to takhle mam nechat. (momentalne jedu na 133*12,5). Protoze mi teplota v biosu ukazuje 53 stupnu, prijde mi to docela hodne, kdyz koukam ze u nekoho z vas to pres 50 ani nejde. Mam vetrak coolermaster CP5-7JDIB-OL do xp 2600+ (myslim ze neni zase tak moc spatny) Na toto pouzivam 250w zdroj, zadnou znacku. (Dalsi vec, kdybych si do budoucna porizoval zdroj mel bych si koupit s tim pripojenim i 12V nebo co o tom psali, ze by se mohla snizit teplota?) Zdravim vsechny overclockery a verim ze mi date vedet a poradite laikovi .)) diky a zatim cau
24.4.2003 10:53:35   0.0.0.xxx 77
Klidně dej těch FSB 200 a zmenši násobč, ale nezapomeň zvednout napětí chipsetu pokud nemáš revizi desky 2.0 ikdyž i tak by jsi to mohl zvednout. Pokud teplota jádra nepřeleze 70­°C,tak je to v pohodě, ale doporučuju lepší chladič a držet teplotu pod těmi 50°C.Jinak krizová teplota je až kolem 90-110°C jádra (nad touto teplotou dojde ke zničení procesoru).

Ten zdroj radši s tím konektorem, protože když už novej zdroj, tak proč ho tam nemít a třeba časem bude potřeba na všech deskách.

A taky si uvědomit, že každá deska měří napětí jinak, EPOX mi v klidu hlásil kolem 40°C,Abit mi teď hlásí (vytížení procesoru průměrně kolem 8%) 47,5°C.
25.4.2003 00:01:50   0.0.0.xxx 66
Měl bych dotaz???
Vlastním tuto sestavu:
MB: SOLTEK 75FRN-L (n-Force2)
CPU: Athlon 2000+ XP (původně BOX, který neuchladil -(51-55°C)
Cool: SPIRE (teď přesněnevím) pro XP 2600+
MEM: 1x256MB APacer 3200 CL3
VGA: MSI-8888 GF4MX 440/8x 64MB DDR
HDD:SEAGEATE Baracuda ATA IV 80GB/7000ot/ATA100
CD/RW: Lite-ON 48x24x48x
DVD: Teac 514E
Nastaveno mám System 133/66/33 MEM By SPD 200MHz VCore:by CPU (asi 1.7V)- prostě bez přetaktování.
1. jak ho uchladím v základním CASE bez úprav, abych nemusel mít otevřenou CASE. Jaký mi doporučíte Cool do 1000Kč.
2. PC mi po cca 2hod zatuhne (DivX, UT2003, Medal of HONOR), kromě hry BrooWar, kterou můžu po síti pařit celé odpoledne a teplota nestoune přes 47°C.
3. Vždy když mi stoupne teplota nad 53°C tak jsem tuhej.
4. Uvažuju koupit DDR do dalších dvou slotů pro využití DUAL DDR 6,4GB/s (Apacer[pro letitou zkušenost stability] 256MB/3200 - kus 1400Kč). Nebude lepší koupit jiné MEM ???(OCR - které neznám ??? - jak poznám že umějí 433MHz???)
5. Jak poznám, že má procesor s odemčeným jádrem ???
6. Jak mám nastavit napájení CPU (1,6-1,9 á=0,25V) AGP 1,5V-1,8V á=0,1V) a ještě další možosti nastavování.

Jsem úplná lama v overclocking. Poraďte prosím.. Díky.
25.4.2003 10:00:29   0.0.0.xxx 56
1)
Pokud je CASE alespoň trošku slušně řešen, pak by neměl být problém s jakýmkoliv lepším chladičem. Já osobně montuji a doporučuji SPIRE 5F271B1L3 - měděná kontaktní plocha, 3clip, kuličkový 2300/min, 25dBA, 27.99CFM, 0.52C/W. Duron do 1.3GHz, Athlon Thunderbird do 1.4GHz, Athon XP do 3000+,http://www.spirecoolers.com/
Sám jej používám na AXP 1700+@(10x200), 1,75V.

2)
Zkus spustit Prime. Pokud pojede Prime stabilně aspoň hodinu, pak to CPU, pravděpodobně RAM a deska nebude. Pokud pude prime na hubu, hledej to v těchto třech komponentech (hlavně CPU)

3)
Takže teplota CPU. Těch 53°C je teplota jádra?? Podívej se do biosu desky a u Solteků je tuším něco jako položka ABSII. Zkus zvýšit krizovou teplotu jádra, při které se systém vypíná atd. na 100°C.Dále při kousnutí zkus dát ruku na chladič (co nejblíž k socketu).Jestli bude chladný, nebo jen lehce vlažný a CPU mít teplotu nad 50°C, pak je špatný odvod tepla od CPU. Zkus se podívat, jestli je správně nasazen chladič. Nejběžnější chybou je, že chladič sedí na "schodku" socketu a tudíž nedoléhá na CPU.

4)
Co se týče pamětí, tak APACERY jsou tuším v pohodě, ale pokud toužíš po jiných... a jak to poznáš?? Bude to u nich napsaný a pokud budeš chtít taktovat, pak podle stability systému.

5)
Nejlepší je vlézt do BIOSU a změnit násobič (radši zmenšit). Pokud se změní i kmitočet CPU,pak je odemčen:-) Pokud máš jádro Thorougbred,pak by měl být odemčen.Jádro poznáš podle čísel na procesoru a třeba tady na PCT byl o tom článek tuším "Sezame sezame odemči se" nebo tak nějak.

6)
u CPU hlavně tak aby jsi to uchladil, ale doporučuji přes 1,75V nelozit. Čím vyšší napětí, tím procesor rychleji stárne (což by tak nevadilo, životnost je kolem 20ti let) a hlavně se pak napětí nebezpečně blíží průraznému napětí (nevratné poničení). AGP napětí netřeba zvyšovat (možná by to mohlo pomoct při overclockingu GK). Možná bych ještě zvedl napájení RAM, pokud se bude přetaktovávat.
26.4.2003 15:26:08   0.0.0.xxx 77
Já jsem si koupil procesor BOXovaný, protože v té¨době ani v monimě ani v karmě neměli volné procesory¨, ale hlavně jako na potvotu ani chladiče, někdy v lednu se mi podařilo sehnat Spire 5F263B1M3 WhisperRock III a jsem s ní zatím spokojen. Dosedací plošku jsem nejprve vzal smirkovým vodním plátnem 2400 a potom leštící pastou na lak auta s hrubostí 5000. Plošku mám jako zrcadlo. Dále je nanesena velmi-velmi slabá vrstvička TITAN Silver Crease TTG-S104. Co se týče procesoru tam mám model AX2000DMT3C což je celkem jasné, že se jedná o model Thorougbred ovšem Symboly za 2000: D=OPGA; M=1,75V; T=90°C Case temperature; 3=256kByte L2Cache a nakonec C=266MHz FSB. Z čehož plyne, že pokud ho budu chtít přetaktovat tak musím! jít přes 1,75V.
Co se týče pamětí tak mám Apacer 256MB UNB 3200 CL3, kterou jsem před vánocemi koupil za 2800Kč. V současnosti koupím za tu cenu dvě a konečně využiju DUAL DDR.
Před chvílí jsem četl, někde na CZECHCOMPUTERU, že tam jsou nějaké prográmky na test stability CPU a MEM tak se je pokusím stáhnout a otestovat to. Myslím, že tam je i odkaz na ten Prime.
Co se týče teplot tak ABSII mám nastavenou na doraz 100°C i když podle procesoru by měl být nastaven na 90°C. Trotlr-duting mám v BIOSu vypnutý. A ještě jednou k těm teplotám RT2(pod CPU) - 47-55°C; RT1 (na MB nad GPU) - 31-47°C; RT3 (ve zdroji MAXPOWER PL-300) - 35-45°C. Při překročení RT2 přes 52-55°C (dle nálady PC) jsem tuhej.
PS. Pokusím se stáhnout ty prográmky a uvidím večer po testech, jestli půjdu reklamovat MB;CPU;DDR, nebo něco jiného.
Pěkný den přeju.
28.4.2003 08:27:33   0.0.0.xxx 77
Oki vyzkousim to zvednout to FSB na tech 200. Mam revizi 1.2 zatim snad ani jina neni aspon myslim teda .) a co je teda dobrej za ten vetracek? Jsem si prave koupil tento aby dobre odvadel a asi to nebyl nejlepsi pocin. .(
28.4.2003 10:05:20   0.0.0.xxx 65
Má cooperBase,což je dobré,ale pokud si dobře vzpomínám,tak ta měděná základna je na hliník přišroubována a kontaktní plocha na tom spoji není moc ideální. Ale měl by snad stačit. Zase tak špatný není. kdyby se teplota šplhala výš,tak třeba zkusit jiný chladič a o pár stupínků (jednotek) by to mohlo pomoct. Osobně montuji a doporučuji SPIRE s Cu základnou. Cu je perfektně zasazena do Al základny, pasiv je celkem masivní a má i kvalitní pomaloběžné větráky s celkem slušným průtokem a chladič je celkově poměrně velice tichý.
28.4.2003 14:52:56   0.0.0.xxx 65
Buhožel, tvůj procák není TBred, ale Palomino. TBredy 2000+ má značení AXDA2000D-U-T3C nebo AXDA2000D-L-T3C. Ta písmena mezi pomlčkami značí defaultní VCore, to je u TBredů "U" 1,60V a "L" 1,50V Palomino má značení "M" a to je právě 1,75V. Doporučuju pustit test Prime95. Dost záleží na typu CASE, protože CASE se zdrojem "nastojato" brání přístupu vzduchu k ventilátoru. Takže jestli máš CASE se zdrojem nastojato, lepší větrák nepomůže. Já to vyřešil vysunutím zdroje dozadu z CASE ven. Teplota poklesla z 55 stupnu na 43°C. A není na škodu CASE trošku upravit,dát nějaký větrák na přítah chladného vzduchu a druhý na odtah. Značkové kejsy jsou už většinou přídavnejma větrákama vybaveny, laciné si musíme holt upravovat sami :-)
28.4.2003 21:12:46   0.0.0.xxx 67
Zdroj na stojato není zase až tak velkou nevýhodou. Když se nad CPU vyřízne do plechu zdroje u chladiče CPU díra velikosti cca větráku (i kousek větší) a zalepí se všechny ostatní díry zdroje (pozor na konstrukci zdroje, může to mít negativní vliv na chlazení některých částí zdroje), pak zdroj velice hezky odtahuje teplý vzduch od CPU pryč a teplota jde dost dolů. Někdy je to dokonce i lepší, než volné okolí kolem chladiče! Já to udělal u zdroje na stojato v BigToweru a i tam to bylo poznat i při otevřené CASE!
28.4.2003 21:36:26   0.0.0.xxx 77
Tak jsem provedl testy na Prime 95 a nechal jsem ho běžet na pozadí a ještě jsem koukal na i-net pak jsem zjistil asi po dvou hodinkách, že bych mohl jít spát a tak jsem to nechal běžet přes noc. Ráno jsem kouknul na PC a testy běželi vesele dál ???? Tak jsem ho po 515 testu vypnul.
Ještě drobnost k tomu CASE. Mám stříbrný značkový CASE, ale značku už nevím, jenom k tomu vybavení má 4x5,25"Ext. pozice a zdroj mám až na hoře na ležato, hned za procesorem je v zádu otvor s namontovaným kuličkovým ložiskem který fouká vzduch ven z CASE, tak jsem si řekl, že asi bude problém s odebíráním vzduchu tímto ventilátorem od prostoru procesoru a že se ventilátory perou o vzduch. Mezitím jsem na netu viděl o těch tunelech do CASE, ale díru bych do CASE za 2500,-Kč (se zdrojem) dělat nechtěl a tak jsem radši otočil tento ventilátor, aby foukal dovnitř a vháněl chladnější vzduch nad ventilátor chladiče procesoru, a ejhle teplota procesoru klesla o dobré 3-4°C, problém, ale nastal s odváděním vzduchu z CASE a teplota CASE stoupla asi o 5-7°C na 41-43°C (zdroj už asi neutáhnul to množství vzduchu z CASE a si se vzduch tlačí všude možně ven. Nevíte někdo o slušném ventilátoru do zdroje (Tichý, asi tak do 25-27dB a) se slušným objemem vzduchu/min????

Tak jsem dnes začal testovat GPU: 3DMark2001SE+SP1(proAGP8x) a po 12 testu mi opět COMP vytuhnul, tak už nevím co dál ????

Díky za rady.. Michal
29.4.2003 08:23:00   0.0.0.xxx 65
cau, tak jak uz jsem psal vyse tak mam abit nf7-s s T xp 2000+ a samsungy pameti 400 mhz, Zvysil jsem FSB na 166 a snizil nasobic na 10 z puvodnich 133x12,5 a zvysil jsem napeti z 1,65v zakladu na 1,725 a komp mi vytuh a nechtel vubec naskocit a musel jsem na desku a svitchem resetnout bios. Ramky jsem nechal na puvodnich hodnotach (co tam bylo nastaveno - myslim ze se to jmenuje nejak jako PCS nebo tak neco) Case mam miditower s lezatym zdrojem 250w. A ta teplota pod 53 stupnu nejde. Slysel jsem o techto deskach ze spatne ukazuji teplotu, ale kdyz v bisou mi ukazuje 53 stupnu a v pcalertu 3 taky tak asi ukazuje spravne.
29.4.2003 10:00:29   0.0.0.xxx 55
Podtaktuj jádro grafiky, nech otevřený CASE a zkus to znovu.

Sniž AGP texturing na 2x, vypni FastWrites.

Ten větrák bych osobně otočil zpátky na vysávání vzduchu ven z CASE a vyřízl na spodku zdroje díru do plechu nad chladičem CPU (mám to tak taky) a zalepil všecky ostatní díry ve zdroji (jak jsem psal výše). Nasávací větrák bych dal do spodu/předu Case...

80mm tichý větrák s velkým průtokem je problém, protože už jen ten proudící vzduch dělá "randál". Navíc ve zdroji se vzduch láme o chladiče a to je dalším zdrojem hluku, kde tichý větrák nempomůže. Pro snížení hluku vřele doporučuji vyštípat pryč na zdroji mřížku chránící větrák a nechat to úplně volné (pokud nehrozí, že by tam někdo strčil prsty, nebo tam něco spadlo) a nebo tam dal kulatou mřížku, kterou například prodávájí v GM elektronic (pokud už ta mřížka tam není)...
29.4.2003 10:05:49   0.0.0.xxx 77
Ramky "By SPD". Tak zkus ty paměti dát násilně na 333MHz (1:1) a timming "By SPD".

On ten PC Alert to může zjišťovat stejným čidlem jako deska ;-).
29.4.2003 12:53:08   0.0.0.xxx 76
jj zkusim to ale kde se to dela abych je dal na 333? k cemu mi to bude?
10.5.2003 15:54:54   0.0.0.xxx 76
Dobry den.Potreboval bych radu.Mam desku Asus A7N8X Delux a CPU Thoroubred 1700+.Chtel bych zvysit FSB a nevim co si muzu dovolit,abych si neposkodil pc.Tato deska pry neni stabilni pri Fsb 200Mhz.Zkousel jsem to a jede.Chtel bych se,ale dozvedet jake jsou tzv.normovane frekvence FSB 133,166.Je mozno nastavit neco mezi 166-200 tak,aby to bylo pro vsechny komponenty v pohode.Diky.
12.5.2003 22:08:13   0.0.0.xxx 76
Stabilita je silně vázána k revizi chipsetu.

Pokud se nepletu, tak A7N8X má fixované kmitočty, takže jakákýkoliv kmitočet FSB by neměl ovlivňovat frekvence AGP a PCI.
13.5.2003 17:44:58   0.0.0.xxx 76
Diky za radu tak,ze napr frekvence 185 by nemel byt pro nforce zadny problem.Zjistil jsem,ze se opravdu frekvence FSB na PCI i AGP nevztahuje.Agp lze taktovat v biosu zvlast.Ale co HDD tomu nestandartni frekvence nevadi?Nemuze napr."vysypat data"?Mam Maxtor Diamond 9.Chtel bych CPU Thoroubred 1700+ hodit na 185 x 11.(Zatim jedu na 166 X 12).Vyc zatim nemuzu mam revizi DLT3C.JIUHB.Ale kdyz zvysim napajeni uz na 1.6v teplota rapidne stoupa na 60c.Chladic mam Cooler Master Cp5-7jd1b.Mam ho lapovany a pod medenou destickou i CPU stribrnou pastu.V Case 2 pridavne vetraky.Nevim jak to uchladit.
13.5.2003 21:53:31   0.0.0.xxx 67
Řadič disků by měl mít buď fixovaný kmitočet a nebo vázaný na PCI. První dva kanály IDE by měly být integrovány do SouthBridge. Ty by měly mít fixovaný kmitočet nebo vázány k PCI. Pokud má deska další kanály, tak ty budou pravděpodobněji vázány ke kmitočtu PCI a nebo možná také fixovány. Toto info teď z hlavy nevím a popravdě nemám bohužel čas jej teď zjišťovat, ale pokud budete zvedat FSB, tak by to na disky nemělo mít vliv (co se kmitočtu týče).
6.11.2003 21:06:17   0.0.0.xxx 76
Ahojky, lidičky.
Zkoušel jsem v BIOSu nastavit FSB 166, a multi. 12x, ale počítač vůbec nenaskočil. Musel jsem resetovat BIOS. Zapomněl jsem snad ještě něco v BIOSu nastavit?

Athlon XP 2000+, deska VIA KT400, paměť 256 MB CAS 2.5

Díky, RUDLA
28.11.2003 10:49:59   0.0.0.xxx 67
Dokáže mi někdo odpovedět na tuto otázku?
Díky Michal
26.10.2004 20:23:27   0.0.0.xxx 77
Cau.
Mam AMD Bartona 2500+ ramku 512 a nechce mi to bezat pri nastaveni FSB na 166 HZ neviete v com by to mohlo byt. Vzdy mi ho resetuje.
Upozornujem som zaciatocnik
26.10.2004 20:27:46   0.0.0.xxx 76
este by som dodal ze mam grafiku MSI FX 5200 a maticnu dosku MSI KT6V

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
TOPlist
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.