Digitální nomádi a digitální žebráci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Digitální nomádi a digitální žebráci

Digitální nomádi a digitální žebráci

Michal Rybka

Michal Rybka

19. 8. 2016 06:00 76

Seznam kapitol

1. Digitální žebrák 2. „Venku“ je to lepší, ale... 3. Mraky dat s přístupem omezeným 4. Všechno už žere data ve velkém... 5. S bezdrátem proti bezdrátu 6. Digitální migranti

Moderní společnost nám představila digitální nomády, dynamické a moderní lidi, kteří se svými Macbooky cestují ze země do země, aby tam přinášeli osvětu a výdobytky moderní civilizace. Dnes si představíme jejich protipól, digitální žebráky, kteří si celý měsíc utrhují od úst, aby si našetřili na pidibalíček dat, aby mohli alespoň částečně využívat moderní služby, jako je Facebook anebo Instagram.

Reklama

Digitální žebrák je nenápadný. Je vybaven moderním telefonem – obvykle výkonným strojem s Androidem, má slušný netbook a vůbec vypadá normálně. Je mladý a orientuje se v cloudových službách a takových těch věcech. Jeho problém je v tom, že zatím není příliš bohat, otec nezdědil uranové doly a matka řepkové plantáže, takže si na své živobytí musí vydělávat sám. A onen obolus není obvykle přehnaný, takže digitální žebrák musí přemýšlet, na co peníze vydá, aby mu na konec měsíce zbylo na nezbytnosti – nájem, elektriku, internet a mobilní internet.

V naší zemi, zvláště poté, co bylo vedení O2 osvíceno myšlenkou, že žádný internet je lepší než pomalý (asi reminiscence na japonské bušidó – lepší je sebevražda než zajetí), je to položka celkem významná.

Digitální nomádi a digitální žebráci
i Zdroj: PCTuning.cz

Každý digitální nomád nebouchá věci v Javascriptu a podivnostech tomu podobných, finančně dobře oceňovaných, takže tu máme slušnou komunitu, která by ráda moderní technologie, ráda by nějaká data, ale kde na to vzít?

V civilizaci se data měří na gigabyty, u nás, ve Východních zemích hraničících s Ruskem, nám i „akční operátoři“ nabízí „stovky megabytů za stovky korun“.

Digitální nomádi a digitální žebráci
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama