Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Seznam kapitol
Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.
Adam Jensen v novém kabátě
Deus Ex: Mankind Divided navazuje na události z předchozího dílu Human Revolution. Hru mají na svědomí ti stejní vývojáři – Eidos Montreal a vydavatelem je opět Square Enix. Ani tuto hru neminula moderní ochrana her proti crackům Denuvo. Hra běží na Dawn Engine, což je nástupce původního Glacier Engine, který poháněl velké množství her od Square Enix (například nový Hitman). Předchozí díl však běžel na ještě starším modifikovaném Crystal Engine pocházejícího s dílen vývojářů Crystal Dynamics.
Od nového dílu lze tedy očekávat výraznější vylepšení grafického kabátku. Hra bohužel vychází v celkem rozdělaném stavu. Kromě toho, že se během týdne testování hry stáhly asi čtyři opravy, tak hra stále neumožňuje aktivovat režim DirectX 12, doplní jej až patch. Volba v menu vidět je, ale je neaktivní. To docela zamrzí, protože v rozboru tak nemůžeme ukázat případné rozdíly ve výkonu a kvalitě obrazu mezi DX11 a DX12 verzí.
Hra je v PC verzi dostupná přes službu Steam a vyžaduje minimálně 45 GB místa na disku. Po stažení a všech updatech a DLC složka hry ukazuje 49 GB zabraného místa a tím se řadí k náročnějším hrám na kapacitu disku. Ale ani ostatní nároky nezůstávají pozadu. Pokud chcete hrát hru na Ultra, je opravdu nutné mít v PC minimálně 16 GB operační paměti a grafickou kartu s alespoň 4 GB VRAM.
Nejprve jsem hru zkoušel na sestavě Intel (nyní je nově osazena procesorem Core i7-6700K) s grafickou kartou Nvidia GeForce GTX 980 Ti. Ta má k dispozici 6 GB paměti, ale i tak se i v úvodní lokaci dostalo zatížení paměti k 5 GB. Po přesunu do Prahy se nároky na paměť ještě zvýšily karta narazila na své maximum 6 GB a musel začít čistit. To naštěstí pod Windows 10 není velký problém, díky WDDM 2.0. Hra tak běží hladce a bez stutteringu. Framerate ale místy nebylo zrovna nejvyšší.
Na sestavě AMD jsem narazil na dva problémy – málo paměti RAM a velice dlouhé načítání při instalaci na obyčejném HDD. První problém vyřešilo snížení kvality textur. Druhý problém přetrval i po snížení detailů na Low. Hra se na AMD sestavě načítala opravdu nechutně dlouho – přes jednu minutu. Po načtení však běžela celkem plynule a jen se občas naráželo na limity slabého procesoru.
Grafickou kartu MSI GeForce GTX 960 Gaming G2 jsem nechtěl trápit maximálními detaily, když má jen 2 GB VRAM, takže jsem rovnou nastavil profil High. Na toto nastavení hra běžela docela pěkně plynule a přitom degradace kvality obrazu byla téměř neznatelná. Pouze stíny nebyly tak pěkně vyhlazené. V tomto ohledu mě hra překvapila. Při pokusu nastavení detailů Ultra ale výkon klesl pod hratelnou mez 30 fps. Výkon padal k 20 fps. Ale bylo by opravdu hloupé očekávat od této karty chod moderní hry na plné detaily.
Po prvních pár hodinách hraní jsem viděl, že optimalizace hry někde drhne. Na detaily High se tváří celkem pěkně optimalizovaně. Naopak detaily Ultra neuvěřitelně snižují výkon, přitom kvalita obrazu je velice podobná. Od toho je tu náš rozbor, najít případné záškodnické detaily a pomoci vám tak vyladit výkon hry z co nejmenšími kompromisy. Pojďme se tedy podívat na jednotlivá nastavení.