Český startup Zeerat.com chce v nové verzi pomoci vylepšit webové stránky napříč internetem
autor: Ondřej Košťál , publikováno 20.12.2016

Jak se doopravdy chovají návštěvníci webových stránek? Kam koukají, jak pohybují myší a proč nedělají to, co jejich tvůrci zamýšleli? Z běžné analytiky se toho lze dopátrat jen těžko. Situaci na trhu chce změnit český startup Zeerat.com.

Webový analytický nástroj na adrese Zeerat.com se dočkal velkých změn. Nově vydaná verze aplikace nabízí vylepšené generování map kliknutí (tzv. heatmap), propracovanější nahrávky aktivity uživatelů a přibylo hodnocení stránek formou skóre.

Víme, co se děje v nahraném videu: Timeline akcí ukazuje každý krok uživatele

Nahrávání návštěv uživatelů do videa je pro Zeerat klíčovou funkcí. Přehrávání nahraných videí nově doprovází časová osa akcí vedle videa. Jedná se o vizualizaci toho, jak šly jednotlivé kroky na videu po sobě. V ose je zaznamenáno každé kliknutí, vyplnění formuláře, přechod na stránku apod. V praxi tak lze nyní snadněji prohlížet, co se ve videu stalo zajímavého i bez nutnosti sledovat jej od začátku.

Klikáním na jednotlivé akce poté lze video přepínat právě do okamžiku, kdy v něm došlo k něčemu důležitému, což opět zrychluje práci s analytickým nástrojem.

Nový vzhled a lepší filtrování pomohou nalézt důležité informace

Aplikace Zeerat.com se dočkala kompletního redesignu, při kterém došlo ke zjednodušení uživatelského rozhraní. Majitelé stránek tak mohou rychleji přejít k analýze chování návštěvníků.

Díky pokročilým filtrům lze třídit uživatele podle ID, emailu, doby strávené na stránce, navštívené stránky apod. Obzvlášť užitečné je filtrování uživatelů, kteří vyplnili na stránkách nějaký formulář, zadali email, během jejich návštěvy došlo k chybě, nebo naštvaně klikali na prvky na stránce. Každý si tedy zobrazí pouze to, co jej doopravdy zajímá a nemusí se prodírat stovkami videí, jako je tomu často u konkurenčních nástrojů na trhu.

Český startup Zeerat.com chce v nové verzi pomoci vylepšit webové stránky napříč internetem

Skóre stránek pomůže odhalit slabá místa

Novinkou jsou i hodnoty skóre u stránek, které mají naměřených 100 a více návštěv. Hodnota ukazuje, jak s navštívenou stránkou uživatelé interagují a ovlivňují ji ukazatele, jako je počet interakcí končících chybou na stránce, nebo počet kliknutí, po kterých se nestalo nic  (tzv. mrtvý klik). 

Tyto a několik dalších hodnot vsazených do našeho vzorce ukazují uživateli výsledek informující o tom, zda jsou na stránkách nějaké problémy. Jedná se vlastně o ukazatel, zda (a jak velký) má stránka potenciál pro zlepšení.

Heatmapy nemusí být jen statický obrázek: Vizualizujeme počty kliknutí

Heatmapa je mocný nástroj, který uživatelům už od počátků Zeeratu pomáhá optimalizovat webové stránky podle chování návštěvníků. „Rozhodli jsme se, že od samotné vizualizace pokročíme dále a nabídneme konkrétnější data, jako je počet kliknutí na prvky stránky,“ zmiňuje CEO Zeerat.com, Michael Repetný.

To, co ještě nedávno bylo možné pouze vizuálně hodnotit, je nyní podloženo konkrétními čísly. Funkcí, kterou nepochybně ocení majitelé e-shopů, je poté možnost shlukování vícero heatmap do jedné. Jste e-shop a chcete vylepšit produktovou stránku? Právě s tím vám spojení více stránek do jedné heatmapy skvěle pomůže.

Novou verzi aplikace mají od této chvíle aktivní všichni stávající uživatelé napříč všemi plány. Bezplatnou registraci můžete bleskově provést na adrese app.zeerat.com/sign-up

 



Tagy: TZ  tiskovka  analýza  Zeerat.com  
 
Komentáře byly zrušeny.
0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.