Bude blokování reklam nelegální?
autor: Zden , publikováno 14.9.2007
V Americe se schyluje k právnímu boji proti blokování reklam ve webových prohlížečích.

Blokování reklam v prohlížečích je dnes již běžnou záležitostí, ale je možné, že bude postaveno mimo zákon. Společnosti, jejichž největším zdrojem příjmu jsou právě peníze z reklam, se chystají podat žalobu proti vývojářům webových prohlížečů, které mají integrovanou funkci k blokování reklam. Trnem v oku jim jsou i samostatné programy nebo plug-iny jako například Adblock.

Převažující právní názor dává zatím za pravdu stanovisku, že blokování reklam není zrovna legální. Dochází totiž ke změně obsahu autorského díla bez vědomí a svolení autora. A odkud vlastně plyne zákaz blokování reklamy? Pokud pomineme autorské zákony jednotlivých států a článek jako autorské dílo, jsou často zdrojem zákazu všeobecné obchodní podmínky jednotlivých serverů. Právě v nich je často uvedena klauzule, která blokování reklam zakazuje a se kterou uživatel vyslovuje konkludentně (tedy ne výslovně, ale mlčky tím, že ve čtení pokračuje) souhlas.

Samotné rozhodnutí, zda je blokování reklam legální nebo ne, bude samozřejmě záviset až na výroku soudu. Vodítkem pro rozhodnutí mohou být případy z historie, kdy již párkrát došlo ke sporům například kolem přeskakování reklam ve videonahrávkách. Tento pokus, který se k soudu dostal v roce 1979, nebyl úspěšný. Dneska se doba změnila a blokování reklam je mnohem jednodušší a probíhá zcela bez zásahu uživatele. Stejně jako se změnila doba je možné, že se změní i názor soudu.

Jen pro úplnost, měřit míru blokování reklam je velice obtížné, ale například program Adblock Plus se dostal již na 2,5 milionů stažení. Jak uvádí hlavní vývojář programu Wladimir Palant, každý měsíc se podaří přilákat v průměru dalších 300 tisíc nových uživatelů.

Zdroj: CNET News.com

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.9.2007 17:29:57   81.201.54.xxx 2510
Byl by to možná dobrý námět na anketu. Kdo blokuje reklamy/kdo ne a komu reklamy vadí a komu naopak ne. Můj nároz je takovej, že reklamy mi na stránkách nevadí a ani mě nijak neovlivnují. Jediná reklama co mi vadí jsou ty co zaplácnou celou stránku, třeba na seznamu nebo takový, který vyloženě bijou do očí a ruší při čtení.
15.9.2007 01:56:52   88.103.244.xxx 138
Když s tou reklamou moc prudí tak lidi blokujou co čekají. No, a až bude internet fest oparagrafovaný, prošpikovaný trojany celosvětové "STB" (v německu už se snaží) tak se lidi zase budou setkávat v realitě protože z toho bude nepoužitelný hnus (velebnosti). Do řádné řiti to směřuje.
14.9.2007 17:35:56   84.42.172.xxx 139
Njn, něco na tom je. Mě reklamy nevadí, neblokuji je, pokud jich není příliš. Tady na PCTuningu konkrétně už jich poslední dobou začíná být opravdu dost, hlavně těch kontextových. Je otázka, zda je vůbec právní, aby někdo do mého textu, tedy do mého autorského díla, čímž je i tento příspěvek, vložil reklamu. Asi to bude tak, že to možné je, ale vůbec se mi to nelíbí. Jediná reklama, se kterou souhlasím na 110%, je reklama autora na jeho autorském díle. Tím ale nemyslím např. reklamu na pneumatiky v uměleckém hudebním videoklipu, kde to nemá co dělat. Myslím tím prostě odkaz na stránky autora, na jeho projekt, to tam být může a musí. To je ta správná "reklama", která tam patří.
14.9.2007 17:38:45   83.208.193.xxx 129
počítají se i popup reklamy? protože ty jediné mi nesmírně vadí, jinak reklamy na internetu toleruju a nijak mi nevadí, s výjimkou onoho zmíněného seznamu, kde se reklama rozjede na pů stránky. a taky mi docela vadí reklamy na DVD discích (pouze ty co nejdou přeskočit)
14.9.2007 17:39:48   89.173.75.xxx 389
do ktorej, s prepacenim, pici, tento svet smeruje? netusim...
14.9.2007 18:23:54   81.89.53.xxx 812
No predsa do tej americkej... Typujem ze coskoro tam urobia dalsiu uzernicku spolocnost ako RIAA, ktora bude vlacit po sudoch tych co si reklamy blokuju.
14.9.2007 17:43:48   204.104.55.xxx 209
lol, tzn. pouzivanie brwseru ako je links bude mimo zakon tiez? mimo zakon bude aj NEpouzivanie pluginu pre flash? lol, co ak moj prvider/zamestnavatel/skola zakaze pristup na servre s reklamou? )) a ako chcu povedzme v Keriu rozlisit, ktora cast kodu je reklamna a ktora uz je povazovana za "nezelany obsah"? dalsia na americkych sudoch
14.9.2007 17:53:26   82.119.239.xxx 179
Ja pouzivam Adblock Plus ako plug-in vo FF a som s nim maximalne spokojny. Hned je ten virtualny svet krajsi
14.9.2007 18:25:30   89.29.11.xxx 89
pouzivam taky , ale jen na blok popupu co mi nezablokuje samotny firefox.
14.9.2007 19:04:49   213.192.54.xxx 89
Presne, jakmile se nastavi spravne filtry, tak je ten net hned lepsi a mnohdy i sviznejsi.
17.9.2007 09:54:01   82.99.169.xxx 88
Hlavně svižnější, protože se vcelku často stane, že nějaká reklama se nechce načíst a prohlížeč na ni čeká a nezobrazí zbytek, (většinou to co potřebujem) dokud se ta reklama nenačte. :-(
14.9.2007 18:33:55   85.132.222.xxx 209
Jestli toto projde, tak jsou američani opravdu bezmozkovití idioti. Samozřejmě chápu, že reklamama se firmy živí, ale když mi nějaká stránka s hromadou flash reklamy vytíží jednojádrové Pentium M na 80% a mám na tom ještě pracovat, s tím ať jdou někam. Kdyby to byl alespoň nějaký pitomý gif, ale ne, několika megový flash náročný jak Oblivion. Ku*vadrát.
14.9.2007 18:56:48   89.29.11.xxx 89
to je jeste dobre , za chvili u amiku zakazou takove stranky zavirat a to pak bude mazec.
14.9.2007 22:00:36   88.80.252.xxx 199
coskoro budu v TV kamerky a ak detekuju ze sa clovek pocas reklamy vzdialil od tv rovno poslu na policiu echo a do 10min zasiahnnu kuklaci
19.9.2007 00:07:04   83.240.26.xxx 88
>) ja sem kdysi v FF brouzdal po tiscali.games a najednou mi zacal tuhnout FF, proste neslo klikat, vsechno se strasne trhalo, total, fakt to neslo ovladat, kdyz uz se mi zbarvil tab (po najeti na nej), tak nereagoval na kliknuti, az kdyz sem na nej klikal nekolikrat (po dobu zhruba pul minuty!), vubec sem nemel tuseni cim to je, kilnul sem ho a zapnul znovu, chvili to slapalo (asi ctvrt az pul minuty nez se nacetly stranky), ale pak zase, uz sem bl fakt vytocenym, ja neklikal, ja busil do mysi, nakonec sem prisel na to, ze ty ctyri stranky tiscali.games obsahuji kazda po trech az peti flash reklamach, takze sem rozjel restartoval FF bez tabu a sehnal si plugin flashblock mam P4 3GHz, myslim ze to neni zas tak slaby reknete mi, to je protipravni si vubec ten web zprovoznit, abych ho mohl cist?
14.9.2007 18:34:55   91.127.35.xxx 89
Co nejede je v rěklame
14.9.2007 18:59:01   83.240.1.xxx 2642
... co si budeme povídat. Reklama by se měla stát základním motem všeho dění na IT. Stejně jako v TV se reklama pomalu stává hlavním večerním pořadem a každý se na ní těšíme - odporné filmy, které reklamu přerušují ... tak i zde na odborných webech snad konečně reklama převezme hlavní roli pro výchovu IT uživatelů. Hlavním totiž je, koupit reklamovaný výrobek a ne, aby některý nesvědomitý redaktor poukazoval na naprosto nepravdivé chyby kupovaných výrobků nebo dokonce špičkových sestav v hypermarketech. Proto se bijme za větší množství reklam všude v informačních technologiích. Howgh.
14.9.2007 19:03:05   213.192.54.xxx 89
Reklamy blokuju pokud mozno vsechny. Pravda, ze na nekterych webech to neni jednoduche je odfiltrovat vsechny, ale po case to funguje. PCtuning jich taky mel cim dal vic, kolik jich ma ted netusim, protoze u mne vypada stejne jako na uvedenem obrazku .
14.9.2007 19:12:04   213.151.239.xxx 88
dokonca aj na tomto serveri som si vsimol, ze sa mi dokonca zvysia otacky ventilatora CPU, co to tak zatazuje CPU, ked som stranku nahradil inou, otacky klesli a teplota a vytazenie tiez... A to mam 3 GHz... Ti amici su fakt idioti...
14.9.2007 21:22:31   89.173.75.xxx 88
ked si otvoris uvodnu stranku tka hned hore su tri flashove reklamy, kukni si zatazenie cpu - u mna IE 7 44%... ale je pravda, ze mam staruckeho thunderbirda 1400 MHz. ale to je jedno, ja som na tomto webe len kvoli tomu strednemu malemu bezvyznamnemu pruzku s novinkami
14.9.2007 20:21:19   85.132.222.xxx 12817
Abych ten svůj předchozí příspěvek doplnil. Omluvte prosím časté použití slova idi*t. Nejen, že američani jsou idi*ti, ale také ten, kdo vymyslel reklamu ve flashi je idi*t. S tím souvisí to, že ten kdo programoval dnešní flash je idi*t. Kdo by si kdy pomyslel, že kvůli prohlížení stránek si budeme pořizovat dvoujádra, ať se dá s PC potom ještě něco dělat. To se opravdu dočkáme doby, kdy na každém webu bude položka "Systémové požadavky: Procesor 3 Ghz a vyšší"? Kam to proboha spěje? Člověk si otevře své oblíbené (a pouze české) pc magazíny a jedno jádro CPU má o zábavu postaráno. Vůbec si nedovedu představit život bez kompletního blokování flashe. A to chtějí postavit mimo zákon? Fajn, ať mi koupí 4jádro a 8 GB ram, počítám že za 2 roky to bude pro weby tak optimální. A ty idi*tské reklamy přímo v textu? Co mi má kdo měnit MŮJ text v diskuzi na reklamu? Kde je něco takového v licenčních podmínkách servru? To už je jako ICQ, kde odesláním zprávy se vzdáváte svého nároku na vlastnictví toho textu? Ho*no postavit blokace reklam mimo zákon, postavit reklamy mimo zákon. Já si kupuju lístek do kina na konkrétní film, ne abych 20 minut čuměl na reklamu. Já si kupuju DVD kvůli konkrétnímu filmu, ne kvůli stovkám MB reklam, které tak akorát zabírají misto na disku, díky kterému by mohl být film ve vyšší kvalitě. To nikoho nezajímá? Vím že ne, to co tady píšu je jen zbytečné rozčilování, ale když se člověk vyřve, tak se mu většinou uleví, což se děje nyní i mě. Kvůli reklamám jsem přestal sledovat TV, poslouchat česká rádia, autobus je tak potištěný, že je to jedna velká pojízdá reklama, i tramvajích ani nemluvě. Je to prostě hnus, nechutný, odporný hnus, ze kterého je normálnímu člověku prostě na blití. Nic jiného se na to nedá napsat ani říct. Omluvte mé vynadáván...
14.9.2007 21:17:45   81.201.54.xxx 910
A tím, že reklama je odpornej otravnej hnus souhlasím. Ale s těma systemovejma požadavkama vůbec ne. Reklamy zakázaný nemám, zrovna browsím na pct,dd, svh, alza,czc a cagivaclubu a opera mi žere 50MB a vytížení procesoru mám 11% a to nahrávám před DVBTuner tombridera v Mpeg2. Mám X2 3600+. To nahrávání žere cca 10%... takže jedno jádro se fláká a opera žere 1% výkonu.
14.9.2007 23:22:25   85.132.222.xxx 99
Ono záleží na konfiguraci a na webu. Pentium M 1.4 Ghz dokáže pod Operou samotné zive vytížit na 50%.
15.9.2007 01:31:42   82.119.112.xxx 99
presne tak, ja pouzivam FF a napriklad PCT s reklamami mi zatazi CPU (A-XP 3200+) na 25-30%, ked reklamy odstrelim cez Adblock, tak je zatazenie 1-4%
14.9.2007 23:01:17   81.2.214.xxx 99
Vis, ale magaziny na netu nejsou dobrocina nadace.
14.9.2007 23:26:01   85.132.222.xxx 129
Však jsem psal, že to firmy živí. Spíše než samotná reklama mi vadí její hrozně agresivní forma. Znělky, které nejdou přeskočit, flashová animace, která se vynoří přes nejdůležitější část stránky a tlačítko CLose se na ni objeví až za několik vteřin, navíc to všechno bliká, svítí, z autobusu není vidět ven, protože místo oken jsou jen reklamy (sice děrované, ale stejně). Některé reklamy se mi líbí (pamatuju reklamu na Pentium II "Všichni ho chtějí, hlavně děti".. nebo tak něco), ale někdy.... nadávky, nadávky, nadávky.
15.9.2007 02:07:09   88.103.244.xxx 2413
A proč myslíš že je té reklamy tolik ? lidi už jsou na to slepí, serou na ni a reklama je boostována na maximum víc a pořát dokola, větší ignorace reklamy = víc reklamy, idiotismus. Jo to je režim krerý máme, žádnou demokracii, (post)komunismus nebo kapitalizmus máme idiotismus, další důkazy jsou vidět všude, od zdravotnictví přez chráněnou cikánskou verbež až po parlament. Sorry, musel jsem si odplivnout.
15.9.2007 09:30:11   89.176.170.xxx 129
To je samozrejme naprosta kravovina, zakazat blokovani reklam. To je asi tak stejné, jako kdyby bylo trestné vypnutí zvuku u reklamy na Nově uprostřed filmu, nebo přepnutí na jiný kanál. To už hraničí s šikanou uživatele. Mluvíš mi přímo z duše! Samozřejmě existuje jedne rychlá, extrémně účiná cesta. Prostě na takové debilní servery nechoď a šmytec. Existuje řada komunitních serverů, i řada profesionálních serverů, lteré mají reklamu velmi ineligentně promyšlenou a uživatel není otavován. Například na Phoronix.com ani nevím, že nějaká eklama je. Přesto tam je. Zakázat věci jako ad-block a flash-block (oba používám) globálně je nemožné. Stačí totiž jediná stránka na větě, která vám výslovně povolí, blokovat si co chcete, a nikdo vám nemůže tvrdit, že tyto prostředky nejsou jen pro tu stránku.... pak už je to na zodpovědnost uživatele, kde je použije, a kontrolovat se to nedá... tolik k právní problematice.
14.9.2007 21:25:06   83.240.33.xxx 89
Bez reklam by vetsina serveru nebezela, takze z jejich strany je dost neprijemny, ze existujou veci jako adblock. Ja ho mimochodem pouzivam. Vadi mi vecne blikajici a zpomalujici reklamy. Soudem nic nevyresite, porad se najde nekdo, kdo to bude programovat. PS: krasne reseni tohodle problemu je na lidovkach. Delaji tam reklamu textovou - tu adblock nedokaze zakazat. Tudiz jsou radi jak majitele serveru, tak ja, protoze me textova reklama nerusi.
14.9.2007 21:28:41   83.240.68.xxx 88
Ano, vyřeší se to poměrně jednoduše tak, že servery žijící z reklamy zkrachují. A všem bude dobře.
14.9.2007 21:37:26   83.240.33.xxx 89
nezije nahodou PCT jen z reklamy? nebo i z neceho jineho ;)
15.9.2007 18:39:49   80.87.222.xxx 99
PS: krasne reseni tohodle problemu je na lidovkach. Delaji tam reklamu textovou - tu adblock nedokaze zakazat Ale dokaze, Adblock Plus: Element Hiding Helper Inak blokuje vsetko, fakt skoro vsetko, tu na PCT nechavam iba ponuku zo shopiku, inak tu mam iba relevantne texty a obrazky.
14.9.2007 21:41:54   194.228.207.xxx 109
Já proti reklamě nejsem. Nemám totiž ani náhodou kopu peněz na to, abych držel při životě všechny weby, které si to imo zaslouží, a tak považuju skutečnost, že jim můžou přítéct nějaké love za reklamu, což mě nic nestojí, za takový malý zázrak všedního dne. Reklamy a hlavně jejich zadavatelé díkybohu dělají dojnou krávu mnoha zajímavým (a "potřebným") stránkám. Na druhou stranu, napsal jsem, že mě to nic nestojí. A tady pozor. Rozhodně nenávidím reklamy které "neznají místo, které jim náleží". Třeba neskutečně hlasitá reklama na AVG (dokonce ve smyčce!). Dále reklamy, které si drze nárokují velkou část mého procesorového času (a to mluvím o 1,8-2GHz Athlonech XP/64!), čímž procesor vytrhují z šetřícího režimu a zbytečně pálí elektřinu navíc. Nemluvě o zpomalené, které mi otravuje práci. Zkrátka flash bych inhumoval. P.S.: Nechť je uvedené i tak trochu vzkazem redakci, aby věděla, jak udržet dobré vztahy se čtenářstvem... hodně štěstí při tom.
14.9.2007 22:40:49   85.70.91.xxx 89
textová kontextová reklama mi moc nevadí, ale ty flashe jsou hnus. Na kancelářskou práci a filmy používam 1ghz notebook a kupovat si rychlejší kvůli reklamám který vytěžujou procák na 100% mě ani nenapadne. Nejhorší jsou blikající a podobně odporný reklamy který bijou do oči při čtení článků.
15.9.2007 00:10:40   89.24.60.xxx 89
fuj to je hnus. Ja myslim ze cokoliv co je na internetu neboli 1 a 0 tak tam by mela platit absolutni anarchie jsou to jenom jednicky a nuly a to ze Amici prece nemohou zakazovat a trestat kdyz si blokuju reklamu obzvlaste na internetu to je ABSURDNI
15.9.2007 00:15:34   86.63.204.xxx 79
Nevím proč, ale při prohlížení PC-tuning se nedá rozumě použít Internet Esplorer. Pořád něco načítá a načítá, pak počítá a pak to problikne a člověk vidí 20 sekund modrou obrazovku a je 30% šance že uvidí modrou obrozovku bez textu dalších 5 minut. To opera se chová jinak, Ta těch 20 vteřim všelijak poskakuje než se načtou všechny doplňk, ale text článku je vidět. Nevím čím to je. Internet stahuje 90kByte/s, Athlon 64 3500 Prostě v dnešní době šrot. Asi to budou ty reklamy. Ale když už slavný a spolehlivý software od Microsoftu protestuje, tak to je teda vážně síla.
15.9.2007 01:26:14   62.240.162.xxx 99
Majitel stránky na které je umístněna reklama požívá ochrany autorských práv a není možné mu do jeho díla zasáhnout bez jeho svolení ... tedy v případě, kdy reklamu na takové stránce blokuje např. jiná stránka sloužící jako fultextový vyhledávač, soud prohraje ten kdo blokuje. Logika je taková, že vyhledávač by musel prokázat, že ve vztahu ke všem koncovým uživatelům disponuje jejich relevantním souhlasem s blokace části cizího díla které si přes prohlížeč aktivují. Pokud si ale reklamu zablokuje koncový uživatel stránky (čtenář), pak je blokace legální, protože on může s přijatým obsahem disponovat jakkoli, pokud jej nepředává třetí osobě nebo nemění ve vztahu ke třetí osobě (nemusíme číst co nechceme a jak toho dosáhneme je naše věc). je to stejné jako s knížkou ... autor chce, aby ke čtenáři dorazila tak jak ji vytvořil. Nikdo na distribuční síti nesmí bez jeho souhlasu dílo měnit. Ale to že já si jej doma rozstříhám na malé kousíčky a přečtu jen to co chci, již není zásahem do autorských práv. Ale možná se taky šeredně pletu a už raděj k soudu nikdy nepůjdu :-))
16.9.2007 20:34:51   195.47.114.xxx 88
Ja mam sice jen par semsetru prava z ekonomky, ale ten pohled se mi zda pomerne logicky a libi se mi . Skoda jen, ze logicky nazor v pravni sporu vzdy nevyhrava .
18.9.2007 23:52:30   83.240.26.xxx 88
a kdy vyhrava?
19.9.2007 00:10:32   83.240.26.xxx 88
a muzu zalovat Microsoft za to ze IE meni me autorske dilo tim ze ho zmrsene zobrazuje? pac prohlizec je jeste distributor ne?
15.9.2007 01:30:47   213.235.85.xxx 99
Za chvili zakazi i blokovani spamu a nakonec i viru, je to vlastne pozmenovani autorskeho dila a to se nesmi. Kam ten svet speje :-/
15.9.2007 07:50:02   89.24.28.xxx 119
Jsou tri duvody proc blokuju reklamu. A) ty reklamy ve flash zerou dost procesor (ta velka tady na pct az 60%). Coz je na notebooku dost na prd. B) u pomalyho pripojeni to silene zdrzuje nacitani stranky. C) kdyz ctu text a blika mi do ksychtu porad nejaka reklama (bejt epileptik, tak kolikrat zesilim), tak jsem z toho dost nasranej. Driv jsem to resil tak, ze jsem ty stranky proste prestal navstevovat. Jinak pouzivam jen blokovani v opere
15.9.2007 11:38:55   213.151.252.xxx 99
Takisto aj mne nevadia reklamy, ktore su na urcenej ploche a neskacu po celej obrazovke. Vytocit ma vie reklama co mi sama vlezie pod ksicht a ja sa bojim kliknut dokonca na close aby sa pod nim neskryvalo presmerovanie na nejaky server s trojanmi a podobnymi vecami. Pouzivam len blokovanie SpyBotom a mam to v tichom rezime uz. Predtym ma to upozornovalio skoro na kazdej druhej stranke. Dalsia vec ktora mi vadi je ze kvoli reklamam web nefunguje tak ako ma a to je aj PCTUNINIG v IE. Takze musim browsit vo FF. A este k tym spominanim amikom. Oni uz davno niesu taka slobodna krajina ako si to o sebe myslia. No najhorsie je na to m to ze postupne ta nesloboda prichadza od nich aj k nam...
15.9.2007 11:41:06   213.151.252.xxx 99
Inac aky to ma zmysel ze je "kralovna.cz" hore aj na pravo, ked na tu reklamu ajtak nekliknem?
15.9.2007 21:32:14   85.132.151.xxx 99
Vubec me to neprekvapuje, ze se nasel dalsi zpusob, jak omezovat lidi a jejich svobodnou vuli...
15.9.2007 23:07:43   89.102.207.xxx 98
No tak, prave tento spor nema sanci na uspech. Protoze opak je pravdou. Sice je pravda ze pri vstupu na stranku uzivatel konkludetne souhlasi z pravidly stranky. Ale staci si precist obchodni zakonik. Reklama na internetu je podavana formou spamu, nevyzadane reklamy, navic je caste podavane ve forme nekalosoutezni praktiky. Pokud je protizakonne vhazovani letaku do schranky, na ktere nema majitel vyslovne napsano vhazovani letaku povoleno, tak nemuze byt nelegalni niceni reklam spotrebitelem. To je absurdni. Spotrebitel ma pravo aby nebyl obtazovan reklamou. A to si muze zajistit jak externim programem tak i prohlizecem. Pokud vsak majitel stranek ve svem prohlaseni o pristupnosti si dava za podminku ze pristup je umoznen jen tem, co si reklamu neblokuji, potom nema spotrebitel pravo vstupovat na tuto stranku. Hmm.. ale dokazte to jednotlivci... :-)
16.9.2007 01:47:00   84.42.246.xxx 911
Blokujte si reklamu všichni a nebudete mít co číst. Správné řešení je jednoduché, když se ti reklama na webu nelíbí, tak tam nechoď a nebo si ji blokuj, ale pošli provozovateli příspěvek, protože práce redaktorů a server není zadarmo...
16.9.2007 11:11:36   85.119.88.xxx 118
No jestli to ustanoví, tak budu prostě dělat o jednu nelegální věc navíc. Myslím, že je mi to asi jedno ))))))))))
17.9.2007 09:50:21   82.99.169.xxx 88
To je zvláštní, že přepnout TV program na jiný, když tam zrovna běží reklamy, které nás nezajímají, není trestné, ale blokovat je na internetu, když mě nezajímají, chtějí trestným udělat.
17.9.2007 10:31:28   82.99.169.xxx 88
Ha. Tak reklamu jsem dodnes neblokoval, ale po přečtení novinky a diskuze jsem si do FF nainstaloval Adblock + :-D
17.9.2007 11:43:43   88.100.129.xxx 98
Ale připojuju se z domova přes dialup a kdybych neměl blokovaný reklamy, strávim u toho věčnost, než se mi načte stránka (zpravidla se ani celá nenačetla, když to vytikalo). Takže Adblock a nazdar. Nebudu ještě platit (telefonní poplatky navíc) za něco, co mě obtěžuje a co nechci.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky.

44 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
TOPlist