cesi-i-nadale-s-oblibou-nakupuji-v-cine-a-stale-casteji-prostrednictvim-telefonu
Novinka Češi i nadále s oblibou nakupují v Číně a stále častěji prostřednictvím telefonů

Češi i nadále s oblibou nakupují v Číně a stále častěji prostřednictvím telefonů

Mirek Kočí

Mirek Kočí

16. 12. 2019 11:30 1

Téměř každý Čech nakupuje online. Roste objem objednávek z mobilních telefonů. Popularita zahraničních obchodů se ale výrazně nemění – čtyři z deseti Čechů nakupují v čínských elektronických obchodech, čtvrtina pak ze zemí Evropské unie. Vyplývá to z aktuálního průzkumu zaměřeného na nakupování online, který realizovala společnost ESET.

Reklama

Podle dat nakupuje z čínských e-shopů 40 % uživatelů, z evropských pak 26 %, nejméně populární jsou pak obchody z USA, v těch nakupuje jen 10 % Čechů. „Z nakupování na zahraničních e-shopech se stala běžná záležitost. Zahraniční e-shopy upřednostňují zejména mladší lidé do 44 let, mezi nimiž převládají muži s vysokoškolským vzděláním z velkých měst,“ komentuje výsledky Miroslav Dvořák, technický ředitel české pobočky společnosti ESET.

Popularita zahraničních e-shopů se od roku 2017 nijak výrazně nezměnila. Mění se však zařízení, ze kterých nakupujeme. vNejběžnějším zařízením, ze kterého Češi nakupují, zůstává notebook (65 %). V dlouhodobém měřítku, ale lidé čím dál častěji používají mobilní telefony. V roce 2017 objednávalo přes telefon 44 % českých uživatelů, letos je to již 48 %.

„Domníváme se že, za tímto trendem je rostoucí počet nákupních aplikací různých obchodů,“ vysvětluje Dvořák. Bezpečnost nákupu je při výběru e-shopu rozhodujícím kritériem pro 70 % respondentů, 47 % volí podle podmínek nákupu a 43 % nakupuje v e-shopech, se kterými mají dobrou zkušenost z minulosti. Jen 36 % vybírá podle nejnižší ceny.

Češi i nadále s oblibou nakupují v Číně a stále častěji prostřednictvím telefonů
i Zdroj: PCTuning.cz

Při volbě elektronického obchodu zákazníci preferují především předchozí dobrou zkušenost (82 %), známost značky e-shopu (72 %) a doporučení v recenzích (68 %). Jen třetina nakupujících si zkontroluje, zda mezi e-shopy a jimi probíhá šifrovaná komunikace. Necelá desetina dotázaných neřeší otázku bezpečnosti vůbec.

Češi i nadále s oblibou nakupují v Číně a stále častěji prostřednictvím telefonů
i Zdroj: PCTuning.cz

„Šifrovanou komunikaci uživatel snadno pozná. Webové prohlížeče ji typicky indikují pomocí ikony zámku na začátku jejich adresního řádku. Uživatel tak má alespoň elementární jistotu zabezpečené komunikační cesty pro své osobní a platební údaje,“ říká Dvořák. Šifrovaná komunikace je podle expertů nezbytná především v případě, kdy zákazník platí přímo v e-shopu kartou. Tuto platební metodu volí 61 % českých kupujících. Populárnější je jen dobírka (68 %) a platba při převzatí (65 %).

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama