chytra-zarizeni-jsou-hlavnim-cilem-kyberutoku-tvrdi-kaspersky-lab
Novinka Chytrá zařízení jsou „hlavním cílem“ kyberútoků, tvrdí Kaspersky Lab

Chytrá zařízení jsou „hlavním cílem“ kyberútoků, tvrdí Kaspersky Lab

Martina Lipertová

Martina Lipertová

26. 9. 2018 09:00

Zaměstnanci Kaspersky Lab varují, že kyberzločinci se stále více zaměřují na inteligentní zařízení, počínaje zámky dveří a bezpečnostními kamerami, přes nástěnné hodiny až po například chytré lednice nebo mikrovlnné trouby.

Reklama

Z grafu níže je patrné, že v roce 2018 společnost Kaspersky Lab nashromáždila už 121 588 vzorků malwaru. A to ještě nejsme na konci roku. V roce 2017 to přitom bylo 32 614 vzorků malwaru a rok předtím 3219 vzorků. Údaje z předchozích let nejsou dostupné, protože Kaspersky Lab tato data sbírá teprve krátce.

Chytrá zařízení jsou „hlavním cílem“ kyberútoků, tvrdí Kaspersky Lab
i Zdroj: PCTuning.cz

„Chytrá zařízení jsou na vzestupu… přesto pro výrobce stále není prioritou zabezpečení: neexistují připomenutí, abychom si během úvodního nastavení změnili výchozí heslo, nebo snad oznámení o vydání nového firmwaru. Samotný proces navíc může být pro běžného uživatele příliš obtížný“ napsal Mikhail Kuzin z Kaspersky Lab minulý týden na blogu. „Vzhledem k tomu jsou zařízení IoT (internetu věcí) primárním cílem kyberzločinců. Tato zařízení se infikují lépe než počítače, přičemž často hrají důležitou roli v infrastruktuře domácnosti: některá se starají o internetovou komunikaci, jiná natáčejí videozáznamy, další ovládají domácí zařízení jako například klimatizaci“ ještě dodal. 

Asi není třeba zdůrazňovat, že všechna tato zařízení se dají využít k ukradení osobních dat nebo například k těžení kryptoměn. Pokud tedy máme možnost, kterak kyberzločincům znepříjemnit situaci, vždycky byste ji měli využít. Děláte to pro svoje dobro.

Společnost radí, abyste zařízení pravidelně restartovali, pravidelně kontrolovali a instalovali nový firmware. Také byste měli používat složitější hesla, než je například 1234 a podobně.

Zdroj: 1, 2

 
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama